1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.09.14. 09:48 HaFr

Magyarország tragikus kimenetelű hadjáratra készül

Képtalálat a következőre: „magyar kalandozások”

A nemzetek Európája már a múlté, mivel elsősorban a nemzetállamok nem működnek már. Az EU problémáinak nagyobb része (a közös értékrend kiüresedése, a bürokratikus és a gazdasági érdekek tenyészete, a hatékony demokratikus mechanizmus - ráadásul büszkén vállalt - hiánya) is abból fakad, hogy maguk a nemzetállamok nem voltak képesek elvégezni, illetve mára feladták a homogenizációnak azt a feladatát, amiért létrejöttek, legyen ez prioritásaiban - bár egymással összekapcsolódva - etnikai, kulturális (és erkölcsi és vallási) vagy politikai integráció/homogenizáció. (De ide lehetne venni a gazdasági integráció kérdéskörét is, amely -- amikor egyes etnikai vagy vallási csoportok a kárvallottjai -- hatással van a liberális demokrácia iránti lojalitásra is.) Se az etnikai nemzet, se a kulturális, se a politikai nemzet nem realitás már és bizony a legnagyobb baj az utóbbit érő folyamatos fenyegetettség.

Sorolhatjuk a példákat. Egyre inkább a zsidók sorsává válik a muszlimok, a neonácik és - amennyiben Izrael állam a már-már vak kritika tárgya - a progresszívok célkeresztjében élni. Így egyszerre. Alig csökken a távolság az EU keleti és nyugati fele között gazdasági termelékenységben. Az identitáspolitika mindenhol kikezdi a liberális demokrácia értékrendjét, amelyről kiderült nem hozott létre elég erős kulturális kódot a politikai és jogi intézményrendszer támogatására. A tolerancia - helyesen, mivel önfelszámoló maga az elgondolás is - elfeledett szóvá vált. És így tovább. Ezek mind gyökereikben "nemzetállami" reziduumok, amiket az EU nem oldhatott fel, mert nem nála (szupraállami szinten) képződött a probléma.

Amikor tehát Orbán a nemzetek Európájához akar visszatérni, persze az eredeti törekvésekre nyomaiban sem emlékeztető alapon (a nemzetállami koncepció mindenhol liberális és demokratikus volt, megkülönböztetendő az etnicista programtól), akkor egy olyan projektet akar feltámasztani a halottaiból, amelynek már azelőtt vége volt, hogy az EU szorosabb integrációjának felmerült volna a komolyabb szándéka a maastrichti szerződéssel (1992-1993). Az EU valójában a nemzetállami kudarc belátásából született, nem annak ellenében! De az is tény, hogy habár megszületett, egyelőre csak a saját problémáival tetézi az azelőtt is bukdácsoló politikai társadalmakat, az utóbbiakéból nem oldott meg semmit. Sőt, ahogy a nemzetállami romantika a mai helyzetben, úgy az EU maga is strukturálisan hazugságokra épül, mert ugyanezeknek a halódó nemzetállamoknak a kormányai mégiscsak a saját gazdasági és politikai érdekeiket tartották szem előtt, amikor egy ezt elfedtetni igyekvő szöveget aláírtak és gyakorlatot meghonosítottak (lásd az eltérő érdekek megjelenését a közös pénz mögött, ami miatt viszont máig bizonytalan kimenetelű ez a részprojekt). A formálisan szupraállami EU-t nemzetállami hatalmi törekvések irányítják, de miközben a fenti értelemben vett egységes nemzetek és azok által kijelölt értékrendek nincsenek, jobbára állami tényezők döntik el, milyen érdekek mentén történjen az EU evolúciója. Az európai jelenünk -- ha őszinték akarunk lenni -- imigyen egyetlen kuplerájjá állt össze.

Ellenben a kereszténységre építeni Európa politikai stb. jövőjét mégis csaknem olyan, mintha a zoroasztrizmusra építenénk. Ugyanezt ráadásul nemzetállami alapon tenni -- mintha a kereszténység a hajdani definitív közegében nem éppen nemzetállamok feletti, vagy inkább inneni törekvés lett volna akár pápai, akár birodalmi formájában -- csak újabb hazugságot hoz be a történetbe. A keresztény nemzetállamok Európájához éppen csak két dolog múlt el visszavonhatatlanul: a keresztény Európa és a nemzetállamok.

Tehát míg az ember (pontosabban e sorok szerzője) szimpatizál a muszlimok kívül tartásával -- addig biztosan, amíg Európa nem bizonyítja magának, hogy képes a liberális demokrácia kultúráját újradefiniálni és ennek a gyakorlatába integrálni az identitás-kisebbségeket -- és szimpatizál a keresztény artefaktumokon túlmutató élő európai és magyar hagyományaink reintegrálásával, ezt a feladatot nem egy bűnözőkből, tahókból és nímandokból, illetve megtévesztett szavazóikból összerakott rezsim fogja elvégezni, mert ez annál lényegesebb bonyolultabb és -- az elgondolása, de a működtetése is -- lényegesen színvonalasabb, erkölcsösebb embereket kíván.

Ám momentán úgy állunk, hogy amit az európai projektből tudunk, abból egyetlen dolog megkérdőjelezhetetlen: a nemzetállamokhoz már nincs visszatérés. Egyébként Európa most a nemzetállami csőd hordaléka alatt fuldoklik, és ha akárcsak  egy-két évtizedre elsüllyed -- hiszen szükségszerűen vissza kell térnie --, azok a káosz, a virtualitást a hatalmi manipulációval keverő, a semmi fölött táncoló politika évtizedei lesznek. Egyszerűen mert nemzetállamok Európa nagyobb részében már nincsenek, és amennyiben az EU keleti felében még vannak, ez a történeti megkésettség jele és -- talán belátják a megveszekedett hívei is -- mit sem tud változtatni a nyugati társadalmak realitásán. Olyan nincs, hogy Orbán toporzékolással el tudná fújni a nyugati társadalomfejlődés utóbbi kétszáz évét. Egy ilyen próbálkozás Magyarország tragédiája lesz. Tragédia az objektív kimenete szerint és tragédia amiatt is, hogy népünk nagyobb részének közben fogalma sincs, mire "vállalkozik". 

309 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr7614239613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.16. 12:17:04

@444:

"a pénz pénzzel. most ezen a dedós szinten zajlik a politika."

Valóban, a nemzeti kormány teremti a dedós mítoszt a növekvő reálbérekről. Holott a 18,000 magyarországi református presbiternek kifizetett 85 milliárd (fejenként ~4.7 milla) júdáspénz nem bérjellegű jövedelem volt.

Emmett Brown 2018.09.16. 12:21:15

@444: a balti migráció folyamata röviden: az észtek litvánok lettek.

2018.09.16. 12:23:43

@neoteny:
a nyolc a nyújtás jele. a fektetett nyolcas azért végtelen. a nyúl attól nyúl, mert futás közben megnyúlik. az mta szerint hülyeség. szamojéd nyelven noma. az ősmagyarok azt mondták: te figyelj már. van az az állat, ami futás közben megnyúlik. tudod hogy mondják a szamojédek? akikkel együtt élünk, de nem keveredünk. az a szomojédek. nem a zsidók. a szamojédek. ők azt mondják: noma. mi mondjuk azt, hogy nyúl. de nem azért, mert futás közben megnyúlik. hanem mert a nácinémetek elvitték a zsidókat és nem a holokauszt sérülteknek nem akartunk ellentmondani. de most már a balfasz gyerekeik osztják az észt arról, hogy csak az osztjákokkal és az észtekkel vagyunk rokonok. velük is. mindenki tesó. ez a testvériség.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.16. 12:30:32

@444:

"a nyolc a nyújtás jele. a fektetett nyolcas azért végtelen. a nyúl attól nyúl, mert futás közben megnyúlik."

De a fektetett nyúl nem fut végtelenül gyorsan: legfeljebb fénysebességgel tud futni. Viszont ahogy közelít a fénysebességhez, úgy megy át _negatív nyúláson_: Lorentz–FitzGerald összehúzódást szenved el.

2018.09.16. 12:32:24

@neoteny:
olyankor a nyuszi nyüszít.

2018.09.16. 12:33:36

@neoteny:
mert ugye a magyarok becéznek. maci-laci. betesznek egy cé-t. így lesz a borjú boci. na ugye.

2018.09.16. 12:41:07

@neoteny:
nem értitek, nem érzitek ezeket nyelvjátékokat. illetve azt mondjátok, hogy ezek nincsenek. vagy ez nem lehet. van van egy hosszú lista, a vallási ellentéteknek se szeri se száma. és erre mondja azt a köznép, hogy na jó. az akadémikus bölcsészeket esetleg zavarják el a francba. ezért választják meg a geci orbánt. csak a keresztségben keresztbe tettek neki a németek. de megbocsátunk. csak előbb létrehozzák az új népszövetséget, a nemzetek ligát. az unió jobbos változatát. és az majd a szocialistákat a kereszténydemokrácia irányába tereli. és úgy lehet európai viszonylag egységes. vagy nem. ez majd kiderül.

Janossz 2018.09.16. 12:45:38

@444: Hülye vagy? Na ugye!

Janossz 2018.09.16. 12:49:37

@444: "csak előbb létrehozzák az új népszövetséget, a nemzetek ligát."

A megbízhatatlan labanc már nem lesz a ligában.
Pár saját hazájában másodhegedűs majd összeáll, de nem olyan biztos, hogy mind a magyar királyt akarja a csoport vezérének tudni...
Evvan.

screpes 2018.09.16. 12:52:25

@444:
Ideje eldönteni, mi a különbség vallási kérdés, és vallási v o n a t k o z á s között. Mindennek lehet vallási vonatkozása, és ha bigott emberről van szó, akkor a vallássosság, vagyis a hitélete felülírhatja az összes többit (a többi vonatkozást). Akár a tapasztalatszerzést is.
Nálad is előfordul, de inkább válogatsz a dimenziók közt, és végül az érdek-különbsésgeket úgy summázod, mintha egészében és együtt vallásiak lennének. (valami azért lett így vagy úgy, mert emberek "gondolták", vagy pedig azért mert belátásuk helytálló volt: kényszerként élik meg az okságot.
Aki mást AKAR, az mást is hisz - való igaz, mert az érdekek struktúrűlják a hiteket.

Lehet priorotássá emelni az élethelyzetekben azt az érdeket, amit hitek öveznek, azaz "támasztanak alá", de ez nem szükségszerű: a tapasztalat a tudással összefügg, de nem azonos azzal. Megtagadhatő a tudás, és a saját ismeret is, te például, nagytudású (extra memóriájú) lévén, válogathatsz a tapasztalásban... Mi a koherens tudás, azt magad döntöd el, vagyis rögtönzöl.
Az lesz releváns tudás, amit érdek támaszt alá, és elnevezed HITNEK. Mert úgy közös érték lesz belőle.
Az egyik szellemi kielégülést keres, a másik egy félkiló krumplit, hinni mindkettő alapján lehet...

screpes 2018.09.16. 12:55:38

@444:
az ' i ' a kicsinyítő, anélkül nem menne

screpes 2018.09.16. 12:56:53

@screpes:
nem érzed ezeket a nyelvjátékokat, nem vagy magyar

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.16. 13:05:57

@444:

"nem értitek, nem érzitek ezeket nyelvjátékokat."

Dehogynem: csak azt is tudjuk, hogy ezeknek a "nyelvjátékoknak" egy része csalás. Mint pl. az ekvivokáció: amikor több értelmű szavakat más-más értelemben használnak a kettősbeszédet folytatók. Vagy azok a nyögetek, amiket Daniel Dennett _deepity-knek hív: amelyek amilyen mértékben igazak, olyan mértékben triviálisak is; és amilyen mértékben nem triviálisak, olyan mértékben nem is igazak. Mint pl. a te állandó hivatkozásaid a vallásra. A vallási hittételeknek -- nem meglepő módon -- alapvető eleme a beléjük vetett hit; de mivel a hit része a _tudásnak_ is (tudás: helyes, igazolt hit), te a tudást is a vallási hittételekel azonos kategóriába sorolod -- azzal a csalással, hogy csak a hit aspektusra koncentrálsz, és ignorálod a helyes, igazolt részt, ami megkülönbözteti a tudást a vallásos hit(tétel)től, amelyiknek definíció szerint nem része az igazoltság.

Khonsu 2018.09.16. 13:22:05

@Ches Desmond:

LMP-re. Bár velük sem értek egyet, de a többihez képest kisebb rossznak tűnt. Mellesleg Szél Bernadett nő létére úgy vélem a legtökösebb az egész ellenzékben.

Khonsu 2018.09.16. 13:35:50

@Ches Desmond:

Még azt is elárulom, hogy ha ellenzéki térfélen nem lesz érdemi változás 2022-ig, és még az országban leszek (ami valószínűtlen), akkor jelen felállásból kiindulva a Kutyapárt bizton számíthat a szavazatomra… :)

CIKLONBE importor 2018.09.16. 15:47:23

A CENZURAZO KURVAANYAT A BLOGOLONAK !!!!!!!!!!!!!!
A CENZURAZO KURVAANYAT A BLOGOLONAK !!!!!!!!!!!!!!
A CENZURAZO KURVAANYAT A BLOGOLONAK !!!!!!!!!!!!!!
A CENZURAZO KURVAANYAT A BLOGOLONAK !!!!!!!!!!!!!!
A CENZURAZO KURVAANYAT A BLOGOLONAK !!!!!!!!!!!!!!
A CENZURAZO KURVAANYAT A BLOGOLONAK !!!!!!!!!!!!!!

2018.09.16. 15:51:43

@neoteny:
mondhatod, hogy ezekben lehetnek utólagos belemagyarázások. csalás. ez azért van mert a magyar a mágusok nyelve. a mágusok ismerték a magok titkát. a vasmagot, a mágnest. abban is ott a mag szó. erre mondják azt, hogy ilyen nem lehet. mert túllépett rajta a modernitás. csakhogy a fejlődés erre is módot ad. a magyar iskola a háziasságra, a háziiparosságra neveljen. de ez politika.

2018.09.16. 16:01:46

@Janossz:
az ifjú kurz azt mondja, hogy merkel mami szoknyája, vagy nadrágja mögé bújik és szembe megy orbánnal. strache azt, hogy ő orbánnal tart. nekem úgy tűnik, hogy formálódik egy (szél)balos és (szél)jobbos formáció. kettős fejedelemség. a magyar ősiség.

2018.09.16. 16:15:02

@neoteny:
az az angol szó, hogy hit a magyar üt rokona? egy kicsit úgy hangzik. és ugye a nyelvészeknek már elég szokott lenni. az mta szerint rokona a vogul jeht-, osztják évete (‘vág’), zürjén öktinö (‘kivág’).

a kocsma népe azt mondja. te hatökör. az üt az öt, ököl szavakkal rokon. az mta megfejti, hogy a zürjén nyelven a kivág öktinö. és a magyarok azt mondták, hogy figyelj már. amikor a zürjének kivágnak valamit, akkor tudod mit mondanak? öktinö. na mi meg amikor az öt ujjunkkal, ököllel izélünk, akkor mondjuk azt, hogy üt. és amikor a kalapáccsal ütünk, akkor is.

a kalapácsolás miből ered. ez lehet szláv kopácsolás. kovácsok kopácsoltak. de görögül a kopis ütni, vágni. PIE root *kop- "to beat, strike". erre az mta azt mondja: szláv átvétel. lehet. de a kop-kop megint csak ősi hangutánzónak hangzik. tehát ez nem szláv, vagy finnugor, hanem világörökség. és mindjárt világnyelv a magyar.

Janossz 2018.09.16. 16:48:42

@444: Az ifjú Kurznak úgy látszik tetszik a politikus-mesterség, gyakorolná még egy darabig...

" kettős fejedelemség. a magyar ősiség. "
Gondolod, hogy ez a nyomorunk érdekel valakit is Európában?

Annál nagyobb érdeklődésre számíthat a populista-nacionalista internacionálé. Olyan még nem volt.
És hogy ki lesz ott az alfahím? (Hacsak nem a Marine.)
Csak kárt ne tegyenek egymásban!

2018.09.16. 17:08:00

@Janossz:
sanyi a kútfúró válasza a problémára. ő a feleségének editnek azt mondta: süssön-főzzön, takarítson. mert jönnek a "migránsok". és van köztük "tesók". őket be kell fogadni. a fiának öcsikének azt: nyomja a fekvőtámaszt. mert jönnek a "rosszarcúak". ő issza a sört. mert komám, "dolgozni mindenki tud, irányítani nehéz".

2018.09.16. 17:24:35

@Janossz:
és valami ilyesmi van, amire sanyi apellál. nőiség, matriarchátus a baloldalon. az ifjú kurz úgy gondolja, hogy ő vezetné a "lányokat". az ellenoldalon marine gondol valami hasonlót a hímeket. mert ott dúl a férfiaskodás, a patriarchátus. és ebből lehet league of nations. ilyen dehogy nem volt. fociban most indították el. nemzetek ligája. a népszövetség. keresztényszocialisták az egyik oldalon, nemzeti keresztények a másikon. keresztény légiók és missziók indulnak ki a mediterrán szabadkikötőkből. római szerződés 2.0. a magyar békefenntartók kihajóznak az adrián.

Janossz 2018.09.16. 17:27:26

@444: Tohuvabohu.
Te hasbeszélő szófosóbajnok, miért kell neked írnod mindig, ha nem mondasz semmit?
Hogy az utolsó szó a tiéd legyen?
De hát az csak fing volt. (Óangolul thing)

2018.09.16. 17:30:58

@Janossz:
na, de ez csak köpködés.

Janossz 2018.09.16. 17:37:40

@444: Amit te adsz elő, az a köpködés, több annál: okádás.

"Annál nagyobb érdeklődésre számíthat a populista-nacionalista internacionálé. Olyan még nem volt.
És hogy ki lesz ott az alfahím? (Hacsak nem a Marine.)
Csak kárt ne tegyenek egymásban! "

Állítólag erre válaszoltál, merthogy az volt jelezve.
Olyasmit, aminek az ég világon semmi köze a témához.
Érted ezt, Sanyi?

2018.09.16. 17:51:38

@Janossz:
kislányos megoldás nem lesz. amit merkel akar. az legfeljebb arra való, hogy a soros alapítványi hálózatát szétverik. de ehhez nem kell utálni a zsidókat. egymást végzik ki. egy 150 éves hegemónia kísérlet szakad meg a merkeli teszetoszáskodás közepette. ugye egy évtizede a válság előtt a média 80%-a volt balliberális. lakat t karcsi bácsi elcsukló hangon kérdezte lendvai ildikót a napkeltében. drága bolgár úrnak még a magyar rádióba telefonáltak be. errefelé nincs klubrádió. nem fizették ki a jogdíjat. és andy vajna van helyette. a médiában az erőviszonyok legalábbis kiegyenlítődtek. de az is látszik, hogy a túlzott férfiaskodás se vezet eredményre. mármint a külpolitikában. a keménykedés mellett lágyabb megoldásokra is szükség van. és ezt képezi le az új bal és jobboldal. a matriarchátust és a patriarchátust. a keresztény légiókat és a missziókat. az ókori római tradíciót. vagy a görögöket. spárta és athén. ebbe a illik a magyar kettős fejedelemség. a sas nem kétfejű, hanem csak kétfelé néz. ide figyeljél komám, ezt sem értik. a saját művészetüket. annak az őse a miénk. szittya magyar. ezt mondják sanyinak a népfőiskolán.

2018.09.16. 18:11:47

@Janossz:
az ellenzék ugyanezt csinálja, mint eddig. megint gyurcsány lépett a leghamarabb. utcára szólította a híveit. felléphet a többi szoci. a baloldalon ő viszi el a show-t. és amíg ő kint lesz az utcán addig túl sok fideszes aligha fog a mozgalomhoz csatlakozni. márpedig a kormányváltáshoz ez kellene. túl azon, hogy az ellenzéknek egységet kellene felmutatni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.16. 18:34:55

@444:

"ez azért van mert a magyar a mágusok nyelve."

Hogyne: a magyarok az ősműveltség mesterrassza.

Janossz 2018.09.16. 18:36:10

@444: No jó, de hogy fog kinézni a populista-nacionalista internacionálé? És ki vezeti majd?
Szájer levágatja szakállát, elég furcsán mutatna egy jólnyírt frakcióban.

2018.09.16. 19:50:42

@Janossz:
az európai néppárttól jobbra eső frakciók (az ecr, efdd, enf és ni) ha egyesülnek, akkor könnyen a néppárt fölé nőhetnek éppen azzal, hogy onnan a fideszt kizárják. azért nem zárják ki azonnal. pedig logikus lenne. ha a néppárti frakció 2/3-a szerint a fidesz nem civilizált párt, akkor miért nem mondják nekik, hogy aus. azért, mert a néppártnak fontos, hogy övék legyen a legnagyobb frakció. de az en marché belépésével vélhetően erősödik az alde. a szocik ugyan gyengülnek. de ők ha összefognak a zöldekkel (s&d, greens, gue/ngl), akkor az epp felállhat úgy, hogy van négy közel azonos nagyságú erőcsoport.

Janossz 2018.09.16. 20:02:12

@444: " az európai néppárttól jobbra eső frakciók (az ecr, efdd, enf és ni) ha egyesülnek,..."
És miért nem egyesülnek?
Túl sok lenne a dudás egy csárdában? A Fidesz melyikbe tart ezek közül?

2018.09.16. 20:20:47

@Janossz:
és ugye a másik, hogy ha a fideszt a néppártból kizárják (annak most automatikusan meg kellett volna történnie, a néppártiak 2/3-a azt mondta, hogy a fidesz politikája a vészkorszakot idézi, eddig nem jöttek rá, hogy a "nácikkal" ülnek egy frakcióban, de ugye mi mást tehetnek), akkor a fidesz az európa parlamentben a jobbikkal kerülhet egy frakcióba vagy frakciószövetségbe. ami azt jelentené, hogy külpolitikában egyeztetnek.

Janossz 2018.09.16. 20:45:07

@444: Na, mondd már, hogy a magyar király lesz a széljobb vezére!
Ezek itt körülötte, alkancellár, miniszterelnökhelyettes...Csak ő lehet.

DrGehaeuse 2018.09.17. 16:31:24

@Janossz: Senki! Csak egy példa arra hogy a miért "önfelszámoló" a "tolerancia" elgondolás amit az európai modernista-plogresszivista liberál-baloldal identitáspolitika örve alatt eröltet (és szerintem HaFr erre utal a második bekezdésben: "Az identitáspolitika mindenhol kikezdi a liberális demokrácia értékrendjét, amelyről kiderült nem hozott létre elég erős kulturális kódot a politikai és jogi intézményrendszer támogatására. A tolerancia - helyesen, mivel önfelszámoló maga az elgondolás is - elfeledett szóvá vált. És így tovább.")

DrGehaeuse 2018.09.17. 17:09:34

@neoteny: Az automataváltós példa azért sántít mert ott az autókölcsönző vállalkozók üzleti érdeke a döntő és az, hogy a jogosítvány megszerzésének nem feltétel hogy kézi kapcsolású váltóval szerelt autót is tudjon vezetni a vizsgázó. Aki nem tud vezetni kéziváltós kocsit az nem intoleráns velük szemben csak nincs igénye olyan autóra ami nem automata váltós. Az intolerancia az eltűrés hiánya nem az igény hiánya.

Tehát ha tegyük fel én Egerben tiltakoznék egy mecset építése ellen az jelenthetné azt, hogy intoleráns vagyok a mecsetépítőkkel szemben, és nem csupán azt hogy nincs igényem egy egri mecsetre.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.17. 19:12:37

@DrGehaeuse:

"az autókölcsönző vállalkozók üzleti érdeke a döntő"

Így van: ezért lesz a bérautók többsége automata váltós, ami a kéziváltós autók iránt intoleránsok preferenciája.

"Aki nem tud vezetni kéziváltós kocsit az nem intoleráns velük szemben"

Hogyne lenne az: nem fog kibérelni kéziváltós autót.

DrGehaeuse 2018.09.17. 23:25:36

@neoteny: Én pl. soha nem vennék Lamborginit. Akkor most én intoleráns vagyok a Lambók iránt?
Pedig csak arról van szó, hogy amíg élek már biztos nem lesz annyi pénzem ami elég lenne rá.

DrGehaeuse 2018.09.17. 23:31:55

@neoteny: 444-es stílusban: aki nem tud vezetni kéziváltóa kocsit az nem intoleráns, Kútfúró Józsi azt egyszerően balf@sznak mondaná. :)

DrGehaeuse 2018.09.17. 23:37:48

@neoteny: Egyébként a váltós példa csak USA, Japán és talán még Ausztrália esetében releváns. Magyarországon és Európa keleti felében még mindíg többségben vannak a kéziváltós kocsik a kölcsönzőknél is. Én pl. tudnék vezetni autómatást is de nem szeretem. Jobb ha én dönthetek, mikor milyen fokozatban menjek, én látom az előttem lévő emelkedőt vagy lejtőt.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.18. 01:54:46

@DrGehaeuse:

"Én pl. soha nem vennék Lamborginit. [...] nem lesz annyi pénzem"

Calgary-ban van egy autókölcsönző amelyik bérbead Lamborghini Huracan LP610-4-t egy hétköznapra (24 órára) $1600-ért (amiben benne van 100 km díja is, minden további km $5-ba kerül).

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.18. 01:56:22

@DrGehaeuse:

A kettő nincs kölcsönösen kizáró viszonyban: attól, hogy valaki Kútfúró Sanyi szerint balfasz, nem zárja ki azt, hogy intoleráns legyen a kéziváltós autók iránt.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.18. 01:59:18

@DrGehaeuse:

"a váltós példa csak USA, Japán és talán még Ausztrália esetében releváns"

Még ha így is lenne, ezen esetekben releváns a jelenség, ti. hogy az autókölcsönzőknél az intoleránsok által preferált autókból van több.

DrGehaeuse 2018.09.18. 07:48:48

@neoteny: Nem lehet hogy csak (mindenkori jolly-jokered) értékprefrenciáról van szó és nem intoleranciáról?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.18. 08:02:52

@DrGehaeuse:

Nem lehet: aki nem tud vezetni kéziváltós autót, az akkor sem tudja vezetni azokat ha preferálná azok vezetését. Aki nem tud kéziváltós autót vezetni az intoleráns a kéziváltós autók iránt: nem képes tolerálni a kéziváltós autókat mint általa vezetendő autókat.

DrGehaeuse 2018.09.18. 10:05:38

@neoteny: OK! Ezek szerint hasonló a helyzet mint a szükséglet vs. értékpreferencia vagy az objektív vs. szubjektív fogalom vitánk esetén. Kissé mást értünk intolerancia alatt.

Nálam intolerancia az a türelem hiánya.
Nálad egy képesség esetleg igény hiánya vagy egy negatív preferencia is lehet intolerancia.

Ha legközelebb megkérdezi valaki, miért nem zongorázok? Majd azt mondom, hogy intoleráns vagyok a zongora iránt és meg sem említem hogy a kottát sem tudom olvasni és sohasem tanultam zongorázni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.18. 10:26:45

@DrGehaeuse:

"Nálam intolerancia az a türelem hiánya."

A türelem hiánya a türelmetlenség -- ami más, mint az intolerancia.

"Nálad egy képesség esetleg igény hiánya vagy egy negatív preferencia is lehet intolerancia."

Nem jó ötlet az, hogy te mondod meg nekem, hogy én mit gondolok.

Az intolerancia jelentése a képesség vagy hajlandóság hiánya valami elviselésére. A kéziváltós autók esetében képesség hiányáról van szó (ti. azok képességének hiányáról, akik nem tudnak -- nem képesek -- kéziváltós autót vezetni). De például azok esetén akik nem esznek (valamiféle) húst (mert pl. vegetáriánusok, vagy a vallásuk tiltja a sertéshús vagy a marhahús fogyasztását), a hajlandóság hiányáról van szó.

"Ha legközelebb megkérdezi valaki, miért nem zongorázok? Majd azt mondom, hogy intoleráns vagyok a zongora iránt"

Helyesen: ha valaki megkérdezi, hogy miért nincs zongorád ill. miért nem vásárolsz zongorát, akkor mondhatod azt, hogy intoleráns vagy a zongora _birtoklása_ iránt -- mert nem származna semmi hasznod egy zongora birtoklásából, ugyanis nem vagy képes használni azt.

DrGehaeuse 2018.09.18. 12:25:03

@neoteny: "Nem jó ötlet az, hogy te mondod meg nekem, hogy én mit gondolok."

Nem is tudhatom mit gondolsz.
Amit írtam az az én "olvasatom" a te definíciódra az állításaid alapján.
Amikor azt állítod, hogy egy olyan ember viszonyulása a kéziváltós autókhoz akiből hiányzik a képesség azok vezetésére intoleranciának nevezendő, akkor (szerintem) én joggal felzételezem, hogy nálad az intolerancia egyfajta definíciója egy képesség hiánya is lehet.

DrGehaeuse 2018.09.18. 12:42:23

@neoteny: "Az intolerancia jelentése a képesség vagy hajlandóság hiánya valami elviselésére."

Amit eredetileg írtál ("De aki csak automata váltós autót képes vezetni, az nem képes tolerálni a kéziváltós autókat (intoleráns irántuk)") aszerint egy olyan személy aki nem rendelkezik azzal a képességgel ami egy kéziváltós kocsi vezetéséhez (továbbiakban: A -mint autómata- személy) kell, ab ovo intoleráns a kéziváltós kocsik iránt, és ezt nem is lehet máshogy nevezni?

Holott csak arról van szó (legújabb tolerancia definíciód szerint) hogy nem képes vagy nem hajlandó elviselni azt hogy kéziváltós autót kelljen vezetnie. Tehát nem az az autók iránt intoleráns, csak (egy tőle egyébként senki ált meg nem követelt, rá nem kényszerített) tevékenység (kéziváltós autó vezetése) szükségességét nem tudja elviselni.

Én viszont azt állítom, hogy az intolerancia kifejezés használata erre az esetre inokolatlan és önkényes.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.18. 12:45:50

@DrGehaeuse:

"joggal felzételezem, hogy nálad az intolerancia egyfajta definíciója egy képesség hiánya is lehet"

Te nem csak ezt a definíciót tulajdonítottad nekem.

DrGehaeuse 2018.09.18. 12:54:20

@neoteny: "A türelem hiánya a türelmetlenség -- ami más, mint az intolerancia."

Az intoleranciának csak egy olyan jelentcsoportja van ami nem értelmezhető türelmetlenségnek, az pedig az orvosi területen használatos és valamilyen allergiaszerű dologra utal - valamire való érzékenység (pl. laktóz-intolerancia a.m. tejcukor-érzékenység)

idegen-szavak.hu/intolerancia
wikiszotar.hu/ertelmezo-szotar/Intolerancia

hu.wikipedia.org/wiki/Lakt%C3%B3z%C3%A9rz%C3%A9kenys%C3%A9g

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.18. 12:57:27

@DrGehaeuse:

"Tehát nem az az autók iránt intoleráns, csak (egy tőle egyébként senki ált meg nem követelt, rá nem kényszerített) tevékenység (kéziváltós autó vezetése) szükségességét nem tudja elviselni."

Elfelejted azt, hogy partikulárisan az autóbérlésről van szó: ha egy kéziváltós autót vezetni képtelen személy autót kíván bérelni, akkor intoleráns a kéziváltós bérautók iránt, mert képtelen olyat vezetni. _Ezért_ tartanak az autókölcsönzők több automata váltós autót: hogy a kéziváltós autókat vezetni képteleneket is képesek legyenek kiszolgálni. Amely automata váltós autókat mindenki tud vezetni, azok is, akik a kéziváltós autókat is képesek, és így toleránsak a kéziváltós bérautók iránt is. Így szorítja ki az intolerancia a toleranciát az autókölcsönzők esetében.

"Én viszont azt állítom, hogy az intolerancia kifejezés használata erre az esetre inokolatlan és önkényes."

Ez lehet a te véleményed, de a tolerancia-intolerancia fogalmak használatával lehetséges magyarázattal szolgálni arra a jelenségre, hogy az autókölcsönzők több automata váltós bérautót kínálnak, mint kéziváltósat.

DrGehaeuse 2018.09.18. 12:57:46

@neoteny: igaz. De nagyon nem állnak távol egymástól a feltételezett definíciók.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.18. 13:03:07

@DrGehaeuse:

"Az intoleranciának csak egy olyan jelentcsoportja van ami nem értelmezhető türelmetlenségnek"

Te magad használtad az intolerancia szót a türelmetlenségtől eltérő értelemben:

"Nekem herótom van az effajta toleranciától és inkább leszek intoleráns barom még akkor is ha nem kéne."

"Tehát ha tegyük fel én Egerben tiltakoznék egy mecset építése ellen az jelenthetné azt, hogy intoleráns vagyok a mecsetépítőkkel szemben [...]"

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.18. 13:06:48

@DrGehaeuse:

"De nagyon nem állnak távol egymástól a feltételezett definíciók."

De nagyon távol állnak: az állításod, miszerint "Nálad [...] esetleg igény hiánya vagy egy negatív preferencia is lehet intolerancia" teljesen megalapozatlan volt.

DrGehaeuse 2018.09.18. 13:15:07

@neoteny: "de a tolerancia-intolerancia fogalmak használatával lehetséges magyarázattal szolgálni arra a jelenségre, hogy az autókölcsönzők több automata váltós bérautót kínálnak, mint kéziváltósat."

Lehetséges, de zavaró és kissé hatásvadász dolog és én intoleráns vagyok az ilyen szóhasználat iránt, mert ellentmond a magyar nyelv és a természetes emberi szóhasználat logikájának.
Az az érzésem, hogy te valamilyen közgazdász-gazdaságfiloszos, a hétköznapi valóságtól és kultúrától kissé eltévelyedett szubkultúrális közegben szocializálódtál és ezért a "józan paraszti" logika és nyelvasználat állandó cikizésében és a "magamfajta" kétkezi paraszti sorból mérnökké avanzsált kommentelő cukkolásában leled örömed.
Ettől a mentalitástól egyet viselek el nehezebben: a "körúton belüli" jogvégzett de jogászkén soha nem dolgozott politológus megmondóemberekét. Akik mindent mindenkinél jobban tudnak és jobban meg tudják mondani és mindenkinél alkalmasabbak a megmondásra. A vita a másik ember műveletlenségének (kevésbé olvasottságának) a bebizonyításával kezdődik és ér véget. Valójában szó sincs vélemények ütköztetéséről mert a megmondóember azzal kezdi, hogy rámutat az abszolút vitathatatlan axiómának tekintett "mainstreem" "PC" álláspontra amivel egyszersmind bizonyítottnak tekinti a vitapartner véleményének irrelevanciáját, még mielőtt bármit is tudna annak tartalmáról.

DrGehaeuse 2018.09.18. 13:25:33

@neoteny: mindegyik esetben türelmetlenségről van szó.

Nem tűrném el hogy mecset épüljön Egerben, inkább tüntetnék ellene. Nem tűrném el, hogy a muszlimok korlátlanul betelepedhessenek és a muszlim kultúra terjeszkedjen magyarországon. Ez türelmetlenség ami idegen szóval intolerancia. Nem használtam más értelemben.

DrGehaeuse 2018.09.18. 13:28:47

@neoteny: Az autós példában az A tipusú személynek nincs igénye kéziváltós autóra mert képtelen azt vezetni. Továbbá nem is preferálja a kéziváltós autókat (az értékpreferencia-listáján a halál előtt az utolsó előtti :)))

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.18. 13:41:49

@DrGehaeuse:

"Lehetséges"

Vagyis _hasznos_ az ilyen fogalomhasználat, mert lehetővé teszi a jelenség magyarázatát.

"de zavaró és kissé hatásvadász dolog"

Helyesen: _szerinted_ zavaró és kissé hatásvadász dolog.

"valamilyen közgazdász-gazdaságfiloszos, a hétköznapi valóságtól és kultúrától kissé eltévelyedett"

Az (nem csak magyar) emberek gazdaságtani ismeretei roppant módon hiányosak: ezért lehetséges az, hogy felvesznek devizahiteleket, amelyek végső soron forex spekulációk; meg nincsenek azzal tisztában, hogy a minimálbérnek munkanélküliség-gerjesztő hatása van; meg azt hiszik, hogy lehetséges olyan piacvédelem, ami _mindenki_ javát szolgálja; meg azt hiszik, hogy a külföldi tőkebefektetések szegényebbé teszik őket; meg azt hiszik, hogy az államhatalom képes a gazdaságot élénkíteni; meg még egy csomó gazdaságtani tévhitben szenvednek. És ezek a tévhitek közvetlenül befolyásolják a hétköznapi valóságukat: szó sincs arról, hogy a gazdaságtani törvényszerűségek a hétköznapi valóságtól eltévelyedettek lennének.

""józan paraszti" logika"

Ahogy már írtam: René Descartes valami olyasmit mondott, hogy a józan észből van a legtöbb a világon, mert minden egyes ember -- még azok is, akik egyébként kielégíthetetlenek javakkal -- meg van győződve arról, hogy neki annyi józan esze van, hogy nincs szüksége többre.

"kommentelő cukkolásában leled örömed"

Én a kritikai vitákban lelem örömöm. Az, hogy ezt egyesek kötekedésként meg cukkolásként élik meg, érthető: a kognitív disszonancia pszichikailag fájdalmas -- de aki nem akar elszenvedni ilyen fájdalmat, az ne vitázzon.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.18. 13:44:42

@DrGehaeuse:

"Ez türelmetlenség ami idegen szóval intolerancia."

Akkor miért az intolerancia szót használtad, miért nem a türelmetlenséget?

Miért nem azt írtad, hogy

"Nekem herótom van az effajta toleranciától és inkább leszek türelmetlen barom még akkor is ha nem kéne."

illetve

"Tehát ha tegyük fel én Egerben tiltakoznék egy mecset építése ellen az jelenthetné azt, hogy türelmetlen vagyok a mecsetépítőkkel szemben [...]"

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.18. 13:48:15

@DrGehaeuse:

"az A tipusú személynek nincs igénye kéziváltós autóra mert képtelen azt vezetni"

De igénye van bérautóra: viszont nem képes tolerálni a kéziváltós bérautót (intoleráns a kéziváltós bérautó iránt).

"Továbbá nem is preferálja a kéziváltós autókat"

De preferálja a bérautót: viszont nem képes tolerálni a kéziváltós bérautót (intoleráns a kéziváltós bérautó iránt).

DrGehaeuse 2018.09.18. 13:53:51

@neoteny: Mert a két szó (türelmetlenség = intolerancia) szerintem értelemzavar okozása nélkül felcserélhető, nem kell állandóan azon rettegnem hogy most melyiket fogják félreérteni. A szövegkörnyezetben tök egyértelmű mindkettő.

DrGehaeuse 2018.09.18. 14:09:24

@neoteny: "ezért lehetséges az, hogy felvesznek devizahiteleket, amelyek végső soron forex spekulációk"

A bankok és a hitelközvetítők rendkívül kreatívak voltak abban a kommunikációs stratégiában amelynek célja az általad közölt tény eltitkolása volt azért, hogy a laikus "fogyasztó" felvegye azt a hitelt. Mindent megtettek azért, hogy a "laikus fogyasztó" még csak ne is sejtse, mibe mászik bele.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.18. 14:15:47

@DrGehaeuse:

Ha "(türelmetlenség = intolerancia)", akkor hogyan lehetne bármelyik is félreérthető?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.09.18. 14:23:43

@DrGehaeuse:

"A bankok és a hitelközvetítők rendkívül kreatívak voltak abban a kommunikációs stratégiában amelynek célja az általad közölt tény eltitkolása volt azért, hogy a laikus "fogyasztó" felvegye azt a hitelt."

Mivel a bankok és a hitelközvetítők nem a laikus fogyasztó (szükségtelen idézőjelek közé tenni: ők a banki hitelszolgáltatások fogyasztói voltak) ügynökei voltak, nem volt a feladatuk a laikus fogyasztó oktatása a devizahitelek forex spekulációs aspektusáról. Ha a laikus fogyasztó tisztában volt a saját laikus helyzetével, akkor az ő feladata lett volna az, hogy megvásároljon pénzügyi szaktanácsadást: hogy növelje a pénzügyi kompetenciáját (csökkentse a laikusságának mértékét).

DrGehaeuse 2018.09.19. 15:11:46

@neoteny: Asszem ezt a leckét meg is tanulták jó sokan. Szomorú a dologban az a sok tönkrement élet és az a rengeteg hazánkfia aki már soha nem tér vissza, inkább mosogat Londonban vagy téglát lakol Münchenben.

ijontichy 2018.09.19. 15:47:53

@DrGehaeuse: Egy leckét kellet volna megtanulni (megtanítani), jóval korábban. Generális, és ráadásul nem is új: Caveat emptor!
Én két devizahitelt vettem fel és mindkettőt jelentős nyereséggel zártam (a párhuzamos forinthitelhez viszonyítva).

DrGehaeuse 2018.09.20. 14:24:16

@ijontichy: Hogy te mekkora király vagy?!

Én nem vettem fel devizahitelt. Forinthitelem az volt de 5 évvel a futamidő lejárta előtt végtörlesztettem (többszöri előtőrlesztések után).

Én egy másik (népi) bölcsességet tartok szem előtt: Addig nyújtózkodj amíg a takaród ér.

ijontichy 2018.09.20. 16:18:47

@DrGehaeuse: Természetesen a Te bölcsességed is játszott (és persze nem Vitya belebarmolása hatására jártam jól).
Mindössze annyit nyertem, hogy két öregedő autót is hamarabb tudtam lecserélni (illetve jóval olcsóbban). Nagyon más ám pár millával öt évre (átfedéssel) eladósodni devizában, mint tízmillákkal évtizedekre. Ésszerű mértékű rizikót vállaltam, és bejött. Ha nem jön be se kerültem volna padlóra, csak kevésbé mosolyognék.
Ezt nagyon elcseszték, részben az első Orbán kormány, részben a Megyóék. A _magyarok_egyáltalán_nem_voltak_felnőve_ ehhez! Arról már nem is beszélve, hogy mennyire álszentek a drága honfitársak. Emlékszem, hogy aki a meglehetősen laza feltételek mellett sem kapott, az fel volt háborodva, de a bukót követően kánonban szidták a kárvallottakkal együtt a bankokat.
Egyébként az a véleményem, hogy a piac (bankszektor) magától is lépett volna valamit. A tömeges bedőlés és annak hatása nagyon nem volt érdekük. Lehet hogy az arányok és mértékek (megúszta, jól járt, bedőlt) némileg eltértek volna, de tanulópénznek jó lett volna. Most mi van? A magyarok megint adósodnak el, mert vityáék üzenete (a politikai nyereségük mellett) az volt, hogy ha hülye vagy, majd az állam kihúz a szarból. :-/

Moin Moin 2018.09.23. 13:46:54

@Ches Desmond: Érdekes. A héten kétszer is jártam Frankfurtban, de komolyan mondom, semmi mogadishusat nem találtam ott... Ha egy város eszembe jutott Frankfurtról, akkor az inkább az Archigram Walking Cityje. (Itt láthatod, amiről eszembe jutott: www.google.com/search?q=frankfurt+hotel+flughafen&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiB3YqkhtHdAhViDcAKHT_TB_IQ_AUICygC&biw=1536&bih=754#imgrc=2DlLs31hSA6n5M: - itt meg azt, ami az eszembe jutott: www.moma.org/collection/works/814 )

De ha netán ezzel a lemogadishuzással arra céloznál, hogy Frankfurt lakosságának egy fésze nem "fajgermán" eredetű. akkor van szerencsém veled közölni, hogy Hamburgé sem volt az a középkorban: kb. a frankfurtival azonos arányban életk ott "mindenfélék" és mégis egészen jól megvan hamburg. De sorolhatnám az újkori Bécs esett is: tudod, ami most a legélhetőbb város!

Egyébként a frankfurdi "négerek" tekintélyes hányada se nem szarpucoló, se nem terrorista, se nem szalafista imám: sokkal inkább a tech- és bankszektorban dolgoznak. Sokan közülük Londonból érkeztek.

Mickey Pearce 2018.09.24. 13:18:43

@Moin Moin: Ha Mogadishuban akarod érezni magad Európában, akkor Olaszországba kell menned.
Németországot a kellemes muszlim kultúra miatt szeretjük.

Moin Moin 2018.09.24. 13:34:12

@Mickey Pearce: Ami azt illeti, évi néhány alkalommal meg szoktam fordulni Olaszországban, főképpen Rómában, de valahogy Mogadishuhoz képest túl sok ott a kifejezetten európai (ókori, keresztény, humanista, stb.) effektus és az emberek mindennapi élete és viselkedése sem épp fekete-afriaki.

Ami Németország "kellemes muszlim kultúráját" illeti: lennél kedves informálni, mennyit éltél/mióta élsz itt? Egészen biztosan Németországot akartál írni és nem (pl.) Irakot? Tudod, elég könnyű összetéveszteni a régi német birodalmi zászlót a mai irakival...

Mickey Pearce 2018.09.24. 15:25:00

@Moin Moin: Látom reménytelen migráncs seggnyalóhoz van szerencsém. Akkor élvezzed a színes forgatagot, nyilván neked való :-)

ijontichy 2018.09.24. 15:46:00

@Mickey Pearce: Szar ügy, hogy vannak, akik életvitelszerűen tartózkodnak Németországban mi? Ami Dél-Olaszországot illeti, Calabriában 9 éve voltam utoljára, de Liguriában már 12 éve eltöltünk 2-3 hetet a családdal. Nem éreztem, hogy több csoki akarna vackokat rámsózni, de szíjat, övtáskát stb. már többször vettem ugyanattól a fekete bőröstől.
De ne aggódj, nem érdekünk a honi magyarokat mindenáron felhomályosítani. Sok pénzt lehet majd keresni a NER bukása után Mo-ból :-).

Mickey Pearce 2018.09.24. 18:15:39

@ijontichy:

Tudod a debilitásig agymosott liberálfasisztákkal az a baj hogy azt gondolják, hogy mindenki aki nem úgy gondolkozik ahogy ők, valami magyar zsákfaluban lakik és még életében nem járt külföldön.

Nem Magyarországon élek, nem fogyasztok orbáni propagandát és volt szerencsém az elmúlt években évi 4-5 hetet eltöltenem Rómától délre és 1-1 hetet Rómában "nyaralás" céljából mert megtehetem, és nem gondolom hogy ott jó irányba haladnak a dolgok. Ezzel lehet hogy nem vagyok egyedül, mert a migráncsoló baloldali kormánykoalíció a legutóbbi választásokon a 2 hagyományos nagy tömb közül a harmadik helyen végzett. Nem kínos?? És mindezt úgy, hogy még a baloldali kormány belügyminisztere kezdett izmozni a részben Soros co-financed NGO-k hajóival (akik a nemzetközi jog betüjét és szellemét is pofánszarva "életmentés" címén a líbiai felségvizeken felszedett migráncsokat nem a líbiai parton tették ki, hanem minden áron az EU-ba szerették volna őket megmenteni), de ez nem volt elég a népnek.

Németországot meg hagyjuk is. Pont az utolsó választások előtt 2 hónappal volt szerencsém 1 hetet eltölteni a nem éppen hagyományos birodalmi központnak számító Drezdában és olyan migráncs horror volt, hogy egyáltalán nem lepett meg hogy ott pl. az AfD lett a legnépszerűbb párt. Mivel az ilyen Frankfurt szerű nagyvárosokban már most az újszülöttek kb felé "migráns hátterű", kb 30 év múlva meglátjuk hogy mennyire jött be ez az érdekes társadalmi kisérlet amikor is a kihaló "fajgermán" Porsche mérnököt helyettesítik a magát szír programozónak és fogorvosnak hazudó afgán kecskepásztorral. Amikor a 90es években valahol a kies Ruhr vidéken tevékenykedtem és megismerkedtem a német "social engineering" azt megelőző évtizedeivel, akkor gondoltam azt, hogy azokat a baloldali politikusokat akik ezt meg azt megszavaztak a Bundestagban, fel kellene akasztani sorban valami szép hosszú allén hazaárulás cimén. Hol volt még akkor az orbáni propaganda??

Még évek múlva is hisztérikusan fogok felröhögni ha eszembe jut Moin Moin víziója a nagy mennyiségű Londonból Frankfurtba települt "néger" bankárról. Amikor Londonban dolgoztam investment bankárként, akkor soha semmilyen körülmények között sem találkoztam fekete bőrű bankárokkal (az Indiai szubkontinensről származóval viszont bőven, nyilván a Cityben csupa rasszista ült), még amikor egyszer átmentem egy nagy délafrikai bankba tárgyalni valami kötvénykibocsátásról, ott is egy román volt az illetékes :-))) Persze lehet hogy már akkor azért nem találkoztam velük, mert már mind átköltöztek Frankfurtba :-))))))
(hogy lásd nem vagyok hazudós: román bankár a délafrikai Standard Bankban 2008-2010 www.linkedin.com/in/bogdan-patriniche-8168836 )

Hát így :-)

Mickey Pearce 2018.09.24. 18:47:12

@Moin Moin: Ember! Nem Németországnak van muszlim kultúrája, hanem az ott élő muszlimoknak. A fekete bevándorlók nem német, hanem olasz probléma. Kb ennyit szerettem volna mondani, ebből nullát sikerült megérteni. Biztosan én vagyok a funkcionális analfabéta...
A többit a rátermett és világlátott ijontichynek írt kommentemben találhatod.
Egyébként Róma meg kb úgy néz ki jelenleg hogy ha szemben állsz egy csodálatos barokk templommal, akkor azt hiszed hogy Rómában vagy, ha balra nézel akkor nem hiszel a szemednek mert azt hiszed hogy Bangladeshben vagy, ha meg jobbra nézel akkor Mogadishuban. Hurrá...

Janossz 2018.09.24. 19:56:06

@Mickey Pearce: " akkor azt hiszed hogy Rómában vagy, ha balra nézel akkor nem hiszel a szemednek mert azt hiszed hogy Bangladeshben vagy, ha meg jobbra nézel akkor Mogadishuban. Hurrá... "

És? Te meg azt hiszed, európai vagy.
Egyébként Róma nem a a barokk templomairól híres.
Csak oda kell menni, megtudod.

ijontichy 2018.09.24. 20:00:26

@Mickey Pearce: Rossz lehet neked. Ennyi helyen járni, és mindenütt csak a szart meglátni... de izé... miért is nem Mo-on élsz??? Az ám a kánaán (de ha még nem, ezek szerint (szerinted) az lesz). :-)
Persze, lehet Mo-on egész magas színvonalon is élni, van suli, meg eü. top+ultra. Pénz kérdése. Tudod miért léptünk? Olyan hangos és permanens disznóröfögés van (erős alcsúti akcentussal), hogy egy jót nem lehet aludni... és az az agybűz! :-/ Itt a szar (Saar) vidéken nincs olyan büdös, csak ha vitya Strasbourgban jár, és rossz a széljárás :-).
Egy a lényeg: éljen és virágozzék az üzlet! Mo. pedig jó kis üzlet lesz a NER bukta után - legyen az bárhogyan és bármikor ;-).

Moin Moin 2018.09.24. 22:26:13

@Mickey Pearce: Esetleg - európai, fehér férfihoz méltón - elismételnéd e szavaidat nekem szemtől szembe is?

Mickey Pearce 2018.09.25. 19:37:28

@Moin Moin:
Nagyon szívesen :-)
Merre élsz Németországban? Holnap megyek Berlinbe :-)

Janossz 2018.09.25. 20:00:08

@Mickey Pearce: Minek mennél te oda?
Nem neked való vidék.

Mickey Pearce 2018.09.25. 20:03:31

@ijontichy: egyáltalán nem csak a szart látom meg, viszont azt IS.
És nem nehéz. Az elmúlt 2 évben mikor pl délolaszországban jártam és csodálatos élményekben volt részem, akkor naponta zaklattak fekete bőrszinű egyének, amit elég rosszul tűrök. Volt hogy a vonaton az egyik kitépte a kezemből a jegyemet, voltak vagy tízen. Szerencsére pont jött a kalauz és elhitte hogy az az én jegyem mert mondta hogy itt még egy feketét sem látott előreváltott jeggyel. Egy másik esetben ültem a vonaton, felszállt vagy 10 fekete (ilyen csordákban vonulnak, mindegyik fiatal jó kondiban levő férfi). Leültek mindenfelé. Előttem ült egy fiatal punkszerű olasz pár, felálltak és átmentek egy másik kocsiba. Gondoltam rasszista punkok és még vigyorogtam is hozzá. Egyedül maradtam a feketékkel. Jött a kalauz. Egyiknek sem volt jegye. Mikor látta hogy én külföldi vagyok, karon fogott és átkisért KÉT kocsival odébb és azt mondta You are safe here. Ezek a Barin keresztül a tengerparton közlekedő vonatokon történtek. És idén már Rómában is :-( A dél már gyakorlatilag "hézagmentesen van lefedve" ezekkel...
Baszki én 1990-2006-ig SZDSZ szavazó voltam csak közben szembe jött az élet :-(
Mégegy: Brüsszelben minden év juniusában van a BAAF nevü rendezvény. Erre legtöbbször elmegyek. A belvárosban a zsidó múzeum környékén kell mászkálni hozzá, pont a két oldalán van 1-1 helyszín. 2014-ben mikor odamentem, láttam hogy a zsidó muzeum előtt rengeteg virág és kis kordon. Előző nap egy muszlim migráncs odament és random géppisztollyal lőni kezdte az arra járókat, néhányan meghaltak. A következő napokban úgy napi öt hatszor mentem el az épület előtt, kicsit személyesre vettem a dolgot. Érthető??
Tavaly karácsony előtt mi a faszér voltak Berlinben a normális posztos járőrök mellre vett géppisztollyal felszerelve? Én a seregben katonai rendész voltam, van kb fogalmam arról hogy milyen egy járőr, ez ami ott volt kb háborús készültségnek felelt meg, gondolom csőre voltak töltve hogy azonnal lőhessenek ha úgy alakul. És persze betontömbök mindenfele. Kurvára biztonságos lehet arrafele élni. Engem Jeruzsálem Óvárosában sem nyugtatott meg hogy minden sarkon ott állt egy katona 2 géppisztollyal és rádióval a hátán. Valahogy nem növelte a biztonságérzetemet.

Mickey Pearce 2018.09.25. 20:12:12

@ijontichy:

Miért nem élek Magyarországon?
Én véletlenül tudom hogy amikor Gyurcsány váratlanul és hirtelen lemondott a miniszterelnökségről, akkor az konkrétan miért történt (Orbánnak nincs köze hozzá). Az egy olyan story hogy én akkor elhatároztam hogy nem fogok Magyarországon élni. És nem is fogom itt megírni, mert nem szeretném hogy egy általam egyébként kedvelt nyugalmazott rendőrtábornok saját kezűleg legyen kénytelen bebetonozni a hullámat valahova.
És az Orbán még csak azután jött...
Na hát ezért.

Janossz 2018.09.25. 20:18:20

@Mickey Pearce: Egy okkal több, hogy ne menj oda.
Menj Debrecenbe! Igaz oda nem a Bayern megy vendégnek, csak a Kisvárda, az se rossz, hidd el!
És biztonságos.

Mickey Pearce 2018.09.25. 20:22:50

@Janossz:
Na megjött a fődebil :-)

Én annyit járok Rómába hogy amikor 8 évvel ezelőtt 25 év után először esett a hó egy pénteki napon, akkor éppen ott voltam. Utána hétvégén mindenki mászkált körbe és a legnagyobb kameráikkal csinálták a havas fotókat. Amióta digitális kamera volt, még nem esett hó Rómában. Így lettek nekem is saját havas fotóim :-) Aztán legközelebb idén februárban esett a hó egy napig, Hát megint véletlenül pont ott voltam. Ha tanultál valószinűségszámítást akkor evvel eljátszhatsz :-)

Róma egyébként arról híres hogy a Vajna Timi meg a Rogán Cili ott tud magának rendes ruhákat venni a spanyol lépcső környékén a te adódból :-)))

Moin Moin 2018.09.25. 20:26:18

@Mickey Pearce: Berlin elég messze van ide: én a holland határ közelében élek, Észak-Rajna-Vesztfáliában, Düsseldorf régiójában.

Moin Moin 2018.09.25. 20:30:21

@Mickey Pearce: Akinek erről híres Róma, az hiába jár oda minden hóeséskor.:-)

Egyébként Rómában már i.sz. 358. augusztus 5-én is esett hó: az Esquilinus-dombon. Ezért is áll ott azóta a Santa Maria Magiore - talán hogy megvédje egy újabb hóesés esetén a dombot az eróziótól...:-)

Janossz 2018.09.25. 20:33:13

@Mickey Pearce: Aldebil Uram, remélem pár szomáliait belekomponáltál a havas képeidbe, csak a fehéregyensúly kedvéért...
Isten veled, troll!

Mickey Pearce 2018.09.25. 20:55:07

@Moin Moin: Igen, ahova néhány éve már csak úgy lehet bemenni ha az ember sorbanáll egy csomót hogy átvilágíthassák nincs-e nála terrorista felszerelés :-(

Én az elmúlt 10 évben végigfényképeztem Rómát az összes templomával és múzeumával együtt, évente 1-2 hetet eltöltöttem ott. És látom hogyan változik. Néhány éve egy olasz író (lásd még "értelmiségi" ) már nem bírta tovább a változást elviselni és a terepjárójával behajtott egy piacra ahol sikerül másfél migráncsot kinyírnia. Nem túl hatékony... Ez a baj az értelmiséggel. Nagy ideák aztán az action az már nem nagyon megy. Bezzeg egy irástudatlan afgán kecskepásztor akár 20-30 embert is meg tud ölni egyszerre.

Mickey Pearce 2018.09.25. 20:59:28

@Moin Moin: Ezt a női ruha dolgot azért is írtam mert egyszer volt egy nagyon jó külsejű és jó munkát végző beosztottam valahol K-Európában, akiről mondta az aszisztensem döbbenten hogy nagyon boldog mert férjhez megy egy gazdag pasihoz aki nászútra Rómába viszi és ott majd vehet magának divatos drága ruhákat. Az emberi ürességnek ez a foka egyszerűen sokkolt és soha nem fogom elfelejteni.

Moin Moin 2018.09.26. 09:00:03

@Mickey Pearce: Én magam, szigorúan védelemszakmai alapon, mindig elmosolyodom, ha efféle átvilágítósdikat játszanak reptereken, múzeumokban, látnivalókhoz való bejutásnál, stb. Ez scak füst. Egyfelől semmit sme lehet vele "kivédeni" - most nem írom le és nem adok tippeket, hányféleképpen lehet ezeket könnyedén kijátszani, ha valaki valóban terrorkodni akar. Másfelől viszont ez az egész "terror" messze túl van lihegve-bulvarizálva: hiszen pl. csak Németországban havonta több ember hal meg autóbalesetben, mint ahányan egész Németország történelme során meghaltak terrormerényletben.

...Akkor most kezdjünk el átvilágítókapukat felszerelni az autópálya-felhajtóknál, hogy van-e az illetőnél autó?:-)

Értem én, persze, (tömeg-)lélektaninag a jelenséget: ami mindennapos ("Jenő megmurdalt autóbaelsetben") és évtizedek óta megszokott, része a belátható éeltünknek, azt nem is érzékeli az egészséges lélek "veszély"-ként. Általában nem félünk, ha felhajtunk az autópályára, hogy darabokban kerülünk emiatt a tepsibe. Bezzeg a terror! Na, attól be van szarva a pógár: mert nem része az életének. Ezt nevezik kognitív torzításnak.

Ami meg a másik slágertémát illeti "migráncsügyben", az az európai népesség "túlszülése" és hogy aztán majd gyün az Iszlám állam, meg a saríja, stb. Ám ezzel a (nevezzük ez egyszer így ezt a szemét propagandát) "gondolattal" is van két alapvető baj:
- Egyáltalán nem igaz (sőt!), hogy minden muszlim iszlám jogot és államot akarna.
- Az ún. fertilitási mutatók és trendek az iszlám vallású közösségekben és államokban is erősen csökkenők és ez különösen igaz az európai iszlám közösségekre. Ahhoz, hogy a mai 3-6% közötti európai iszlám népességarány felmenjen 20% fölé, a legprogresszívebb iszlám és a legregresszívenn "őseurópai" szaporodási rátával számolva is legalább 450 év kellene - olyan távokra meg egyszerűen nevetséges béármit is projzosztizálni, tervezni! (Egyébként az iszlám eredetű népesség aránya még a Sorosnak tulajdonított évi párzázezres bevándorlási-bevándoroltatási rátával sem vihető 300-350 év alá. Az pedig logisztikai és finanszírozási képtelenség, hogy "több milliós" migránstömegek érkezzenek el Európába rendszeresen, évente. Hogy miért, azt itt megtalálod: progressziv.blog.hu/2016/02/25/a_migransugy_anyagi-mennyisegi_nezopontbol )

Moin Moin 2018.09.26. 14:51:03

@444: Bár nyilvánvalóan elmebetegek kommentjeire nem szokásom reagálni, most - a többiek kevéért - kivételt teszek veled: a "fele annyi idő alatt kétszer annyi utódot nemzenek" magyarul négyszeres reprodukciós mutatót jelentene, ami egyszerűen nem igaz - még a kétszeres sem.

Szóval, erről ennyit!:-)

Moin Moin 2018.09.26. 14:53:56

@444: Bár nyilvánvalóan elmebetegek kommentjeire nem szokásom reagálni, most - a többiek kevéért - kivételt teszek veled: az, ugye, megvan, hogy legkésőbb a 18. század vége óta nem az egyes nemzetek létszáma, hanem a technológiai felettségük határozza meg a hegemon vagy alávetett helyzetüket?

Hiába lenne nyolcszor annyi (akár gyarmati származású) francia, ha egy német üzemben a robotok szarrá termelik a világot.

Szóval, erről meg ennyit!:-)

Moin Moin 2018.09.26. 14:56:42

Te, Péter: mennyit fizessek neked, hogy kilődd innen 444-et?

Kérhetsz mást is cserébe: Orbán fejétől Merkel farkáig (ja, az tegnap levágták a frakcióban...)!

Mickey Pearce 2018.09.26. 18:21:57

@Moin Moin:
Na becsapódtam Németországba :-) A napilapok címlapon szopatják a Muttit a tegnapi leégés miatt... Én azt nem értem hogy ezek a politikusok miért nem képesek elengedni az ilyen topikokat mint ez a migráncsolás (Dakota döglött lovon..) . 2 ciklussal ezelőtt amikor indult a nagykoalíció, ha jól emlékszem még együtt 70% körül voltak, ezt sikerült úgy ledolgozniuk hogy ha lehet hinni a közvéleméynkutatásoknak, a "nagykoala" ma már nem tudna kormányt alakítani mert nem lenne meg együtt se az 50%.

Mickey Pearce 2018.09.26. 18:32:23

@Moin Moin:

Ez a szaporodási téma nem olyan egyszerű. 2015-ben Hamburgban egy német barátom (indiai felesége van, ha rasszista akkor az esküvő után lett az :-))) ) azt mondta hogy a "fehér" németek fertilitási rátája csak 0.8, ez azt jelenti hogy a mondjuk 70 millióból egy nagy reprodukciós ciklus után marad írd és mondd 28 millió. Az egész német népességre jellemző lassan felfele kúszó ráta 1.4-hez közelít. Kis matekozás... És az is igaz hogy akik sokat szülnek azok fiatalon kezdik. (magyar szülőgép tipusú cigány már 14-15 évesen terhes, az üvegplafont ostromló fehér nő meg jó esetben 30 évesen szül egyet, szóval hagyd csak Bircát békén).
A másik amit itt ott lehet olvasni az, hogy a nagyobb városokban mint pl Frankfurt, az újszülöttek 45-55%-a már migráncs hátterű. Fogalmam sincsen hogy az ilyen statisztikákat hogyan készítik, mi számít minek egy olyan országban ahol már ha nem jól veszed a levegőt akkor is lefasisztázhatnak és kész véged van, de valahogy valakik gyártják ezeket a számokat (pl a barátom 2 pepita lánya az mifene ezekben a statisztikákban?? )

Mickey Pearce 2018.09.26. 18:40:16

@Moin Moin: Átvilágító kapuk
Tiszta elmebaj. Ráadásul mindenhol más a protokoll.
Augusztusban voltam 3 hetet Londonban. Újdonság volt hogy a British Muzeumban is úgy kell már sorbanállni mint a Louvre-ban 20-30 percet, szerencsére a rutinos ember tudja hogy hátul is be lehet menni ott meg nincs senki :-))) Egyébként mindenkinél kést kerestek. Ez lehet az új divat amióta a városban megnőtt a knife-crime.
A vicces viszont a Nationa Gallery volt. Ott is ellenőrző kapu. Mellemen bazi nagy fényképezőgép, hátamon közepes méretű hátizsák. Mutatják hogy menjek keresztül úgy ahogy vagyok minden cuccal együtt, csengő megszólal, barátságosan intenek hogy menjek tovább. Lehetett volna nálam 2-3 kiló C4, disznóőlő kés vagy bármi...

Mickey Pearce 2018.09.27. 00:51:39

@Mickey Pearce:
Itt van neked integrált fekete "ember"

index.hu/kulfold/2018/09/26/francia_rapper_akasztas_eroszak/

Cultural enrichment, diversity is strength. A Macron inkább azt a pár millió ehhez hasonló figurát próbálná integrálni orbánozás helyett, hogy legyen legalább egy jó példa...
süti beállítások módosítása