1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.11.14. 09:22 HaFr

Gyurcsánnyal egy listába szorítva -- a 2022-es Fidesz győzelem kulcsa

Index - Belföld - Gyurcsány: Karácsony Gergely megmutatta, hogy tud küzdeni

Karácsony népszerű. Nem is lehet nagyon kikezdeni. Ráadásul úgy tűnik, flörtöl a közös ellenzéki kormányfőjelöltséggel. Mit lehet tennie Orbánnak, ha biztosra akar menni vele szemben?

Én magam nem hiszem, hogy ez az ellenzék bármilyen felállásban, bárki vezetésével le tudná győzni a Fideszt az eddigi választási szabályok között, de Orbán biztosra akar menni, főleg, mert nem tudja ebben a pillanatban, mit tartogat még a válság. Innen a választójogi törvény módosításában testet öltő ellenzéki közös lista ötlete és benne Gyurcsány hagyományos szerepe a Fidesz erősítésében.

Gy. talán a második vagy harmadik legnépszerűtlenebb magyar politikus már egy évtizede folyamatosan; most ne firtassuk, miért, de ő az. Nem jó ajánlólevél a politikában, ahol a népszerűség mellett az elutasítottság a legfontosabb személyes mérce. Gy. a 10-15%-nyi biztos szavazóján túl, akik istenítik, gyakorlatilag mindenki más szemében a leginkább elutasított "demokratikus" politikus. Ezt kb. mindenki a helyi értékén értékeli, kivéve Gyurcsányt. Marad, de nem tesz a rá kiosztott szerep ellen. Makacsul tartja magát hozzá, pedig a mérhető hasznossága (utility) a kormány- és rezsimváltás szempontjából a jelenlegi szerepében negatív. Ha nem lenne ez a szerep, sokkal nehezebb lenne a Fidesz dolga.

A Fidesz biztosra akar menni, a Soros-Brüsszel-migránsok-LMBTQ-(talánmég)Biden témaköteg kiegészítésre szorul Orbán fejében, ezért úgy döntött, hogy Gyurcsánnyal közös listába kényszeríti az ellenzéket, aminek ő se a NER-ben betöltött politikai funkciója, se személyes okok miatt sincs ellene (állítólag utálja Karácsonyt).

A közös lista legnagyobb kockázata a Gyurcsány-szennyezés. Orbán nem véletlenül szorítaná erre az ellenzéket. De Gyurcsány nem ártatlan bolond, hogy ne tudja: ha valóban "hazafi" lenne, akkor már régóta otthon ülne, nem a TV-stúdiókban, és az emlékiratain dolgozna. Ehelyett -- nagyon úgy tűnik -- tudatos tettestárs a NER fenntartásában. Nem tudom, miért, de egyszer ki fog derülni. Most csak az évtizede ismétlődő jelek vanak.
.
Gyakran jut eszembe - főleg, amikor Orbánnak épp a nyakáig ér az erkölcsi fekália és már-már politikai konzekvenciáktól lehet tartania, de hirtelen Gyurcsány előugrik és a szokásosnál is hevesebben kezd el létezni, mire Orbán támogatottsága megerősödik/visszaáll --, hogy az Orbán előtti leginkompetensebb miniszterelnöknek funkciója van a rezsimben és az nem Orbán leváltása. Intő jel, hogy bőven elég neki a 10-15% biztos szavazó a missziójához, nem is töri össze magát többért, nincs kormányváltó célja, kormány-nem-váltó annál inkább. Gyurcsányban még benne lenne legalább plusz 10%, mert megvan a politikai tehetsége (szemben a kormányzóképességgel, erről még alább) és harmatosak az ellenzéki versenytársai -- tudna úgy navigálni, hogy kikerülhessen a Fidesszel közösen magára osztott szerepből. De nem akar. A célja nem az alternatívaállítás, hanem a rombolás. Többször volt, hogy hónapokra eltűnt (ez nagyjából mindig egybeesett azzal, amikor Orbán elég erős volt, nem volt szüksége rá). Aztán, hopp, előkerült, mint az utóbbi két-három hétben, és régóta nem látott intenzitással szerepel -- és erősíti Orbánt.
Összezárni ezt az embert egy listán a magukat valamennyire is komolyan vevő ellenzékiekkel (egy kéz elő, számol), a biztos halál. Nemcsak a neve, a népszerűtlensége és a múltja miatt, hanem mert egészen egyszerűen elviszi a show-t. Bármikor, bárhol képes rá és nem is lehet megegyezni vele, hogy ne tegye, mert megszegi az ígéreteit, megszegi a megállapodásokat (ahogy eddig is nem egyszer tette). Gyurcsány érdektelen lenne, ha volna mellette egy-két legalább megközelítően hasonlóan "tehetséges" ellenzéki politikus. Az utóbbi harminc év második legkártékonyabb politikusa azonban ennek az időszaknak a második "legtehetségesebbje" is, mögötte pedig hosszan leszakadva mindenki más. Kis hazánkban ez egy egészen szokványos algoritmus. A kormányfői/államférfiúi (erkölcsi és országvezetői) kiválóság negatívan korrelál a politikusi-népszédítő-hatalommaximalizáló képességgel. Minél "tehetségesebb" politikus valaki, annál csapnivalóbb, károsabb országvezető. Nem véletlenül tartunk itt.
.
Kész a moslék-koalíció, mindent hányjunk bele. Kövér elszólta magát, hogy mi lesz a marketing-szöveg 2022-ben, és nem véletlenül lesz ez.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr416285154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FreeTibet 2020.11.14. 12:31:59

A 2018-as választás előtt Kötcsén Gyurcsánnyal tárgyalt Tarjányi Péter (akkori zoom.hu tulaj és volt szolgálatos szarkavaró) és Molnár Zsolt (tudjukki, lásd mondjuk Magyari Péter legújabb könyvét - aktív résztvevő Botka László kinyírásában, aki ugye egy Gyurcsány nélküli ellenzéki összefogást szeretett volna már 2018-ban is), hogy Tóbiás József javaslatára Lattmann Tamás legyen az MSZP-DK közös miniszterelnökjelölt. Ezt a találkozást Gyurcsány mesélte el annó az ATV-ben.
A sztori mára lényegtelen is, sokkal inkább a szereplők és hogy meddig érnek el a szálak. Pontosan addig.
És ne legyek vátesz, de a Fidesz szerintem azzal számol, hogy a közös listára szorított ellenzékben lesz annyi beépített és/vagy megvehető ember, amivel diszkreditálni lehet őket majd 2022-ben is.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.14. 12:37:27

@FreeTibet: persze, ez a minimum -- belülről a bomlasztás/zsarolás/besúgás/lefizetés, kívülről a propaganda -- mindegyikfre kiválóan alkalmas a közös lista;az elmmondott sztorit már akkor elemeztem én is, amikor megtörtént -- csak a hülyék nem látták (-- kicsit gyakran osztogatom a "hülye" címet mostanában, de hát tíz év után, azt hiszem, kijár már sokaknak)

screpes 2020.11.14. 14:14:01

@HaFr:

Kíváncsian vártam, ki és hol írja le először, amitől tartottam.
Az összeesketés-elméletet. Ezútal nem elütés, nem összeesküvés, hanem összeESKETÉS..
Azt nevezem összeesketésnek, hogy a szavazói háttereket nyomja egymáshoz a fidesz (orbán), hogy kölcsönösen lejárassák egymást. Ez lesz az egység summája: a megbélyegezhetőség.
A gyurcsány-fóbia keretében sok igazat lehet írni, de igaz ugyanaz másokra is: pl en bloc az MSZP-re, és a jobbikra is. Ha hozzápróbálod őket a (közös) esélyleséshez, kidobja a gép az ellenszenveket. A fidesz csak előénekli ezeket, megvan készen a refrén az ellenzékiekben.
Hozományuk az X-százezer szavazó, és a közútálat, amit begyűjtöttek az évek soárn.

Személyileg tehát a legnagyobb kockázat a gyurcsány-szennyezés, szervezetileg az MSZP maradvány-hálózata, ideológiailag a jobbik ellenesség: ez mind olyan veszély, amihez kénytelen lesz hozzányúlni az egységesedő gondolat.

Moin Moin-nak meg csak annyit: mindegy, hogy Orbán nagy stratéga e, mert a lényeg az, ahogy hallgatni képes E G Y E S "külsős" tanácsadókra. Én is ezt, az összeesküdöztetést tanácsolnám neki, ha ki tudnék szállni a terepjárómból és hasba rughatnék jogerősen egy nyugdíjas nőt.
Ha ötven képviselőjelöltet kell állítani, akkor össze fog esküdni az, akinek harminc van, azzal, akiknek még van tíznél is több...

(Utóirat: A momentum pedig bizonyára az, amit HAFR ír róla 11:28-kor.
Giccs, amely a művészet egyes elemeit a lényeghez emel, átélés helyett a technikát rágja a szádba, morál is deficit...).

És a legnagyobb kérdés: legyen e ezekután gyurcsányos, MSZP-s, Jobbikos
momentummal is szennyezett lista?

Bogomil 2020.11.14. 14:32:56

Mintha már ez a Kövér-féle riogatás sem működne: hirklikk.hu/kozelet/zavecz-tobben-szavaznanak-a-kozos-ellenzeki-listara-mint-a-fidesz-kdnp-szovetsegre/372541
Amúgy akkor is moslékkoalícióról beszélnének, ha Gyurcsány bejelentené az aktív politizálástól való visszavonulását...

F1őr 2020.11.14. 15:16:25

Nem Orbán kényszeríti sem az lmp-t, sem a jobbikot, sem a többi elvtelen szarházi pártot közös listára gyurcsánnyal, hanem ők döntöttek így. Szanyi kapitány meg úgy döntött hogy ebből nem kér és egy gyurcsány mentes politikát folytat inkább.

Ezeknek az az érdekük, hogy a torta 20%-át újraosszák egymás közt, majd bármilyen felelősségre vonás nélkül, újabb 4 éven át beröföghetik a parlamentbe, meg a kamerákba az ótvar hazug baromságaikat.

Carmichael 2020.11.14. 15:38:15

@HaFr:
Látom, látom, még csak felvetés sem született róla az ellenzéki inkompetenciában, hogy a szavazók mellé állhassanak, és rámutathassanak, hogy ERRE hajlandóak lennének egységesen szavazni, pedig ez gyorsan kiderülhetne, és Gyurcsány (vagy bármely más személy) hirtelen nem lenne olyan fontos szereplő ebben az egészben a cél árnyékában.
Nyilván pont ez a probléma az ego-k csatájában.

screpes 2020.11.14. 16:02:48

@F1őr:

El kéne valahogy választani az elvtelen, saját 20 % ában pancsikoló maradvány-ellenzéket azoktól a kormányzást vitató politikusoktól, akik komolyan gondolják a változást, annak szükségességét. Amikor elítéled egyben a kényelmes (szarházi) ellenzéket, akkor azt állítod, hogy nincsenek is őszinte, áldozatokra is képes harcosaik?

Ha az egyes személyekkel nem is teheted meg a differenciálást, (nem is tőled várnám), azt elvárnám, hogy feltételezd: akadnak ott is tisztességes emberek.
Szanyit se firtassuk: ő nem Gyurcsánnyal, hanem a lemenő MSZP -vel nem vállalt közösséget.
Összegezve: nem áll meg a talpán, amit mondasz, mintha egy sort sem értenél abból, amit itt a többiek írnak.

FreeTibet 2020.11.14. 16:04:02

@Bogomil: A hírklikk egy MSZP közeli portál, a Závecz Research közvélemény-kutatásokon kijövő narratíváit pedig szintén nem venném készpénznek - értsd: azért mondják ezt, mert ez megrendelőiknek az érdeke, így tudnak túlélni.
Sőt, az én képzelőerőmbe még az is belefér, hogy szándékosan dezinformálják az ellenzéki szereplőket a kutatásokkal.

screpes 2020.11.14. 16:06:52

@HaFr:
F1őr-nek nincs igaza. Ld iménti bejegyzésemet. (16:02)
Olyan szót használ (orbán nem KÉNYSZERÍTI az ellenzéket) amivel nem tárgyalható a lehetséges ellenzéki szerep és logika.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.14. 16:11:56

@screpes: nem értelek -- megmagyaráznád, mi a probléma azzal, amit mond? (Szerintem azt állítja, amivel egyetértek, hog az ellenzék tört része fogja fel kényszerpályaként, amit csinál, a nagyobb része megélhetési politikusként csak a neki jutó szerepet meg a vele járó pénzt akarja biztosítani a rezsimben.)

Bogomil 2020.11.14. 16:15:14

A Hírklikkről mindenki tudja, hogy MSZP-közeli, viszont a Závecz munkáit pedig nagyon régen, még az Ipsosos időből ismerem, korrekt és szakmailag teljesen megbízható. (Már amennyiben úgy általában egy közvélemény-kutatás ma megbízható lehet Magyarországon a nagymértékű válaszmegtagadás miatt...) Amúgy a statisztikai hibahatár 3% körüli az 1000 fő körüli mintáknál, a részmintáinál még nagyobb, tehát kb. annyit mondhatunk, hogy a kormánypártok és az ellenzék nagyjából egyenlően áll, és az ellenzéki pártok támogatói többségükben elfogadják a közös listát (is).

Bogomil 2020.11.14. 16:21:33

@Carmichael: Én is ezt tartanám ideálisnak -- kérdés, mennyire bír mozgósító erővel, hogy "szavazzunk a Fidesz elzavarására, hogy utána szavazhassunk, hogy mi legyen"... Ráadásul elég sok mindent kellene azonnal csinálni a demokratikus intézményrendszer alapjainak helyreállításán túl.

Billy Hill 2020.11.14. 16:55:35

@HaFr: "Fideszben csalódott polgáriak", "Fidesz-árvák" - mindegy, minek hívják őket, szerintem nem az a kérdés, hogy ezt a réteget melyik más párt tudja megszólítani, hanem az, hogy ne legyen annyira rossz az ő szemükben az alternatíva, hogy a végén mégis inkább visszaszavazzanak... (Vagy távolmaradjanak, vagy érvénytelenül szavazzanak.) Nincs az a választói csoport, amelyre azt érdemes mondani, hogy nem számítanak, mert nincsenek elegen. Mi van, ha kiélezett lesz a helyzet? "Every vote counts", mondaná Biden is és Trump is. ;-)

Carmichael 2020.11.14. 17:50:23

@Bogomil:
"szavazzunk a Fidesz elzavarására, hogy utána szavazhassunk, hogy mi legyen".

Azt gondolom, hogy más megfogalmazás szerencsésebb lenne a mozgósításra. Ennek az országnak most azt kellene eldöntenie, hogy akar-e demokráciában élni, érték-e ez számára (ha nem, az azt hiszem sokaknak tiszta üzenet lesz, mit tegyenek, tehenek).

Merthogy erre kell szavaznunk először, nem pártokra, listákra, személyekre (persze erre a pártoknak garanciát kell adniuk, meghatározva a közigazgatás új rendszerét, a lépéseket, határidőt).

Ez egy jól körülhatárolható, tisztán kommunikálható valami, transzparens és számon kérhető. Mellesleg gondolj bele milyen hitelességi és kompetencia hozadéka lenne a következő, már programokról szóló választásokra az ellenzéki pártoknak, ha ezt együtt el tudnák érni (jó, most megint álmodozom a rideg valóságot figyelembe véve, viszont ha csak egy párt felvállalná, hogy ezzel kampányol, már kiderülhetne, hogy mekkora támogatottság-növekedés szerezhető egy ilyen kezdeményezéssel).

Bogomil 2020.11.14. 18:24:04

Nincs köztünk nézetkülönbség a lényeget illetően -- természetesen nem politikai reklámszlogenként gondoltam, amit írtam, hanem a cél egyfajta körülírásaként. Probléma viszont, hogy sok választó számára a demokrácia nem elsődleges fontosságú, és azt nem tudom, hogyan lehetne ezt meghaladni.

2020.11.14. 19:17:35

Engem Orbán zavar, nem Gyurcsány. Ő legalább nem számolta fel a demokráciát. Amikor szavazok, akkor egyetlen meggondolás vezet: soha többé Orbánt.

Carmichael 2020.11.14. 19:41:40

@Bogomil:
"Probléma viszont, hogy sok választó számára a demokrácia nem elsődleges fontosságú, és azt nem tudom, hogyan lehetne ezt meghaladni."

Így van, ezért és ebben (is) van több mint 80 év lemaradásunk. Még mindig egy alacsony önbizalmú, de kivagyiságra kondicionált nemzettudat a mainstream. Nagyon hiányzik ez a társadalmi, kulturális és tudati fejlődés, ezt nem lehet csakúgy behozni. Itt nem "rossz" emberek élnek, egyszerűen erre vannak kondicionálva, ezekre a triggerek-re működnek (ma is). Nézd meg, ugyanazokat a sérelmeket dédelgetik 100 éve, ugyanazok a gondolatok cserélnek gazdát naponta, persze, hogy a múltat élik újra.

Hamis, max. féligazságokkal operáló kép él az emberekben erről, mit is jelent a demokrácia (kapitalizmus, jólét, szabadság), miért fontos, mit nyerhet vele az ember, mitől nincs ma itt, és ANNAK, mi a következménye.

Nem lesz gyors és egyszerű, de el kell kezdenünk az "oktatását", ha már a kormányainknak nem érdeke, hogy a közoktatásnak része legyen. Na ebben tudnának segíteni a pártok, HA ezt értenék, és ez lenne a céljuk. Legalább egynek. Ezzel sajnos még 4-8 évig nem lehet kormányra jutni, de ha valaki megélhetésként és karrierként éli meg ezt, akkor ezt kell elvállalnia.

Carmichael 2020.11.14. 19:53:14

@Bogomil:
Itt egy régi példa, hogyan próbálkoztak az USA-ban 1947-ben hasonlóval. AKKOR és ott valószínűleg nagyon sokan megértették úgy is, hogy nem ők szenvedték el a lényegi következményeket. Ha megnézed Trump működését, akkor lehet tudni, hogy ott sem épült be...

www.youtube.com/watch?v=23X14HS4gLk&t=303s

Reding Roli 2020.11.14. 20:43:52

@Carmichael: " Hamis, max. féligazságokkal operáló kép él az emberekben erről, mit is jelent a demokrácia (kapitalizmus, jólét, szabadság), miért fontos, mit nyerhet vele az ember, mitől nincs ma itt, és ANNAK, mi a következménye."

...ès ez nemcsak magyar problèma ,hanem világszintű ...Az, hogy Oroszországban , Törökországban, vagy Kínában autokráciákban, vagy totalitárus rendszerekben èlik az èletüket az emberek , nem meglepő, hiszen ki sem tudott fejlődni ezekben az országokban a társadalom többsègèben a szabadság ès autonómia utáni igèny , ami inkább a meglepő, hogy a nyugati országokban is terjedő szèljobb populizmus hogyan tudott ekkora mèrtèkben teret nyerni ..
Valami nagyon elromlott , azt mindenki èszleli , hogy a globalizációnak vannak hatalmas árnyoldalai - de egy kis józan belátással, minimális racionalizmussal be lehet látni, hogy sem Orbán , sem Trump ès társai nem oldottak meg semmit, az előttünk álló sorskèrdèsekből, ellenben majdnem a polgárháború szèlère sodorták az országaikat, olyan szintű ellentètek , ideológia háború ès kölcsönös gyűlölet alakult ki a társadalmakon belül. Mindez az öncèlú, ès kompromisszumra, konszenzusra kèptelen " populista " valójában egy uralkodó elit hatalmát becstelen eszközökkel megtartani cèlző politika , az egyeduralmi vagy ha úgy tetszik önkènyuralmi rendszer kièpülèse miatt ...Azt is egy lényeges kérdés ,hogy az ostobaságnak, az irracionalizmusnak, az èrzelmi alapú politikának, hogy alakult ki ekkora tömegbázisa... (Ezt majd a tudományszociológiának kell megvizsgálni ...)

Nèzve hogy most mit művel Trump , nem sok illúzióm van, hogy Orbán egy " szabad " választáson valaha átadja a hatalmat valakinek ...Pesszimista vagyok? Lehet. Szerintem a diktátorok olyan pszichèvel rendelkező emberek, akik jellemükből adódóan soha nem ismerik el , hogy veszíthetnek ....Olyanak mint az agresszív, szemèlyisègzavaros hülyegyerekek : ha elvesztik a társasjatèkot, akkor nekimentek erőszakkal a győztesnek...Ebből az következik, hogy a 2022 nem lesz a bèkès választás ès hatalomváltás ève ...Orbán megsebzett vadállatkènt fog küzdeni övön aluli ütèsekkel operálni , nem fog "frakkos úriember "módjára viselkedni ....Igaz, soha nem is volt úriember ..
Bèkeidőben azt mondanám : az ellenzèknek már most kellene kb 2-3 nèv - nem egy - akit el kellene kezdeni felèpíteni ...Ez egy politikai marketing munka .. Arra kellene először felkèszíteni az embereket ,hogy az állampárti sajtó megpróbálja majd őket karaktergyilkolni...Olyan ez mint a sakkjátszma : ha előnyt tud valaki szerezni, akkor tervezett ès konzekvens lèpèsekkel végig tud menni a mattig, ha csak össze- vissza játszogat, akkor jó esèllyel ki fog kapni ...Már most el kellene kezdeni a közös tervezést ebben játszmában ha le akarják váltani Orbánt ...Ha Orbán lèpèsit próbálják levèdeni mindig , abból nem jön ki győzelem ...
Gyurcsany személye ma már semmit sem számít : 2022- ben akik 30 èvesek lesznek , azok 14 èvesek voltak 2006- ben...
Itt azt kell megértetni az emberekkel hogy kèt választás van: marad a NER- rendszer, az egyeduralom , a plurális demokrácia halála , a totális pártállami rendszer , ès az örökös kultúrháború , vagy esèlyt adunk a normalitásnak: a pluralis demokráciának , a szubszidiaritáson , az autonómiákon alapuló társadalom lassú kialakulásának ...

Carmichael 2020.11.14. 21:32:46

@Reding Roli:
Alapvetően nem tudok vitatkozni ezzel.
Be kell látni, bármilyen nehéz, hogy 2-3 év nem elég elérni azt a változást, amire gondolsz/gondolunk. Ez jó esetben is inkább 8 év, mármint nem várakozás, hanem 8 év tudatos tudati építőmunka a társadalomban, kitartás, hitelesség, stb.
No, erre kellenek vezetők a politikai palettán, kezdve azzal, hogy személyes hitelességük az alap. Innentől nem csodálom, hogy nem vagy optimista. de akkor is ez az út. Lehet lent kezdeni a dolgot, és egy ponton majd a vezetők is kiválna, "megérkeznek". De itt ebben mindenkinek dolga és felelőssége van és lesz addig is.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2020.11.14. 21:50:39

Alapvetően azt nem észlelitek, hogy a Kádár-rendszerben pozícióba helyezett káderek hálózata, a leszármazottak üzemeltetik 2010 óta az országot. Kb. 100 ezer érdekelt családdal. Szép álmokat! Minden csak cirkusz. A magyar népben közel sincs már elég tehetség egy európai ország megszervezéséhez. Az életképesek elmennek. Sok sikert nekik a külföldi élethez! HaFr is jelentősen intelligensebb nálam, hogy nem látja a döglődő gebét igyekszik vágtára bírni? A 2022-es választásról elmélkedni teljesen értelmetlen. A pénz beszél, a kutya ugat, vagyis az a 100 ezer vagyonos család pénzeli a bulit, az ellenzékiek szerepét játszó csepűrágók pedig ugatnak, ahogy azt vállalták. Hiszen élni kell valamiből. Talán a kutyapárt az egyetlen értelmes választási lehetőség. Bár jobb lenne külföldön munkát vállalni és elköltözni innen.

Reding Roli 2020.11.14. 22:15:42

@Carmichael: Lehet lent kezdeni a dolgot, és egy ponton majd a vezetők is kiválnak, "megérkeznek". De itt ebben mindenkinek dolga és felelőssége van és lesz addig is."

Igen, ezek kiváló meglátások! A változást akaró embereknek meg kell èrteni, , hogy ez csak közös munkával együtt lehetséges , ha mindenki rèszvesz benne , " Be the change that you wish to see in the World " ès nem úgy , hogy várják bizonyos emberektől ( pl.az ellenzèktől) hogy megváltsák az országot ...Ehhez a fordulathoz akár új politikai közössègeket kell lètrehozni, vagy a règieket átformálni, ès új trendeket teremteni...
A racionalizmus,az erkölcs, az őszinte beszèd ès a konszenzuskeresès alapján ( talán ) ki lehetne törni a jelenlegi siralmas közállapotokból, az irracionális gyűlöletből, kultúrháborúból ès a kirekesztő- hierarchizált társadalomból...
Mindennek alapfeltètele most az hosszú távon, hogy mit tanulnak a fiatalok , lesznek elèggè bölcsek ès elég energikusak ahhoz, hogy felrázzák a társadalmon már mindenbe belefáradt , közönyös , szkeptikus rèszhalmazát...
A változás bekövetkezte attól függ , a hogy tenni akarók és a változást akarók többen legyenek mint a beletörődők...ès persze , csináljanak is valamit ..Az lenne a jó , ha az emberek megèrtenèk: saját kezükben lehet a sorsuk, ha hisznek benne, és szisztematikus tudatos munkával ki lehet emelkedni ebből a helyzetből...

Reding Roli 2020.11.14. 22:26:08

@Carmichael: A fentebbi volt az optimista forgatókönyv , hogy az orszag belső szellemi ès anyagi erőforrásai elegendőek lehetnek egy lassú "átváltozáshoz"...A pesszimista forgatókönyv meg az, hogy törtènelmileg, kulturálisan , genetikailag? determinált pályán halad az ország ès csak illúzió a felzárkózás, az Orbán- rendszer pedig termèszetes következmènye a determinalt palyanak...

morph on deer 2020.11.14. 22:39:34

Hmmm.
Ez sajnos nagyon úgy fest, mint egy megelőlegezett bűnbakállítás, akárhonnan nézve is.

A helyzet ugyanis az, hogy ha kiveszed Gyurcsányt a képből, akkor ott áll egy sereg karrierista, meg önjelölt wannabe, használható koncepció és valódi tehetség nélkül. Ráadásul Fekete Győr már kezdi elhinni magának, hogy ő a “legnagyobb” párt elnöke, és ő lesz az ország (egyik) első embere, és már megint nem ér le a lába a földig...

De ez igazából mindegy is, mert nyilván erről is Gyurcsány tehet majd, ahogy Botka elfuserált önjelöltségéről is, meg ahogy olvasom, mindenről is.

Pedig baromi egyszerű a képlet: a DK és Gyurcsány nélkül nincs mérvadó ellenzék, márpedig ez a kettő nem szétválasztható.

Következésképpen, aki most finnyáskodik, áskálódik és már megint ezt az unalomig ismert marhaságot nyomja, na az dolgozik orbán érdekeinek megfelelően, hiszen ez a cél: ezredszerre is fölmelegíteni a gyurcsányozást, mert hátha van még elég hülye, aki erre ugrik.
És lőn!

Carmichael 2020.11.14. 22:56:10

@Reding Roli:
Ez így nagyon rendben van. Jó példa az SZFE. Számít, hogy támogatjuk, és hányan támogatjuk azokat, akik épp most kiállnak. SZámít, hogy akik még passzívak, rejtőznek látják-e, hogy nincsenek egyedül. Számít, hogy elkezdjük-e élni személyes szinten ma, amit társadalmi szinten szeretnénk látni.
Nem lesz könnyű, és főleg nem lesz rövid menet, ahhoz túl sokáig tűrtük, követtük a rossz irányt. De ez nem lehet ok arra, hogy ne kezdjük el az irányváltást.

Carmichael 2020.11.14. 23:34:43

@Reding Roli:
Egyszerű képlet ez. Gondolj arra, mit mondott Morpheus Neo-nak a pirulákról.
Nos, vajon hányan választják ma kis hazánkban a pirosat? Tekintve, hogy semmi mást nem ígérnek érte, mint az igazságot? Vagy akár a világban?

Rodney_2 2020.11.15. 08:23:22

@HaFr: Ott van egy ábra a cikk közepén, azt nézegessed

www.portfolio.hu/gazdasag/20201026/lenduletet-vett-magyarorszag-a-regios-felzarkozasi-versenyben-454504

Mikor is szakadt le Magyarország a régiótól?? Hol tartanánk ha Feri nem kúrja el??
Esetleg még érdekes megnézni, hogy mi történt a szlovákokkal az euro csatlakozás után (2009) vagy a portugálokkal, görögökkel, (olaszokkal akik nincsenek az ábrán, ugye ők a PIGS országok)...
Ha úgy érzed hogy nem kapsz rendesen levegőt, akkor nem a covid ment a tüdődre, hanem a kognitív disszonancia fojtogat (bocs ezért a hülye viccért)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.15. 09:16:10

@morph on deer: Nem tagadom -- sőt beírtam a cikkbe -- a fegyőr-félék középszerűségét... A cikk elég differenciált ehhez, a lényeg, hogy az összes többi tényező mit sem vesz el gyurcsány felelősségéből; ez nem egyismeretelenes egyenlet.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.15. 09:51:52

@Rodney_2: kár ilyen, khm, maliciózus kommnteket tenned, mert tisztában vagyok az adatokkal, sosem hazudtam el őket, mint ahogy igyekszem az igazat írni mindenről, mivel egyik táborhoz sem tartozom, sőt lassan úgy érzem, a magyar néphez sem. Ami pedig a GDP-t illeti, dollár vagy euro ppp-ben érdemes számolnod (ez mutatja a versenyképességet), ezen kívül a hazai infláció és forintromlás nélkül nézni a GDP-t nem csak értelmetlen, de a hirdetője tájékozatlanságára vall. Ha még még ráadásul mellé teszed a bejövő EU-s források hatását, a háztartások hitelállományának alakulását (ez nálunk viszonylag alacsony, de ide is komplex áldozatokkal sikerült eljutni) és fogyasztási indexeket (kül. a medián és az átlagfogyasztás közötti rés növekedését), mellé az olyan szoft dolgokat, mint a versenyképesség és a még szoftabbakat, mint a boldogság, pont látod, hogy romlott az átlagos pozíciónk. Öröm ez nekem? A fenét. Eétekintve attól, hogy hibás minden makroadat változását a kormányoknak tulajdonítani (amelyek hatása a piaci folyamatokra leginkább romboló, a szciális folyamatokra pedig kis hazánkban kifejezetten romboló) szerinted, ha jobb országban tudnánk élni Orbánék vezetésével, nem lenne jobb a véleményem Orbánról? ELmondom: de, jobb lenne. Nem azért van rossz véleményem róla, mert Orbánnak hívják, hanem mert sz*r kormányfő és aljas ember. Amíg -- röviden -- ellopják a GDP-növekedést, mert a növekedés hatása nem érződik a medián életszínvonalban, addig hadd legyek szkeptikus, te meg legyél visszafogottabb az örvendezésedben. ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=GDP_per_capita,_consumption_per_capita_and_price_level_indices

Reding Roli 2020.11.15. 10:32:18

@Rodney_2: A vásárlóerő- paritáson számolt egy főre jutó GDP- adatokkal, azért èn szkeptikus lennèk, tekintve hogy az árszínvonalat úgy manipulálják, ahogy nehogy tetszik , attól függően mit tesznek a fogyasztói kosárba ...Szerintem, az egy főre jutó nominál GDP kevèsbè hamisítható adat...Ott pedig még mindig van majdnem 3000 dollárnyi különbsèg 19 329 dollar vs 16 476 dollár ...( 2019 World Bank )
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a kb 10% átlag bèrszínvonalbeli különbség -nominálisan mèg mindig Szlovákia javára - a fizetèsbeli különbsègekben nagyobb szórásában rejlik....Szlovákiában " kevesebb a szegèny ès kevesebb a gazdag "
A minimálbér nettója 480 euro, nálunk meg 300 euro....A nyugdíjak is magasabbak mint nálunk , ami kinti rokonok tapasztalatai is megerősítenek ....Hozzá lehet tenni , hogy már a román minimálbér is nagyjából utolérte a magyart 278 euro ès ott valóban alacsonyabb árak vannak...
A négy ország : Szlovákia , Magyarország , Lengyelország , Románia konvergálásának - szerintem - elsősorban mèretökonómiai okai vannak: Lengyelorszag és Románia ezért kedvezőbb helyzetű , mint a másik kettő...

Szinte európai minden ország az euroövezetbe törekszik: Bulgária ès Horvátorszag már az ERM 2 rendszerbe lèptek , 2023-2024 ban lehet eurójuk, és a románoknak is , hamarosan ...
Vajon ők hülyèk , vagy sokkal jobban felfogják, mi a nemzeti érdek ?
A balti államok fejlődèsi pályája azt bizonyítja, hogy lehet euróval is fejlődni - sőt ez adja a biztonságot az embereknek , hogy megőrzik a megtakarításaik az èrtèkèt, és nem lesz infláció...
Hibába volt volt\ van gazdasági válság Dèl- Európában egyetlen egy ember nem akarja vissza a drachmat vagy a lírát , mert az brutális elszegènyedest hozna ...
A magyar forint is egy bizonytalan, èrtèktelen pènzeszköz , arra használják , hogy infláljak vele a munkabèreket ès a GDP- t , viszont a forint nem segíti a felzárkózasunkat, de a csóró , de erősebb pènz használó dèl- kelet európai országok így bèrekben utolèrhetnek minket ...
Most a közgazdasági következményeit nem is rèszletezem a miért káros a gyenge forint ( rossz szerkezetben konzervalódó gazdaság , alacsonyabb hatèkonysag , stb..)

Reding Roli 2020.11.15. 11:34:11

@Carmichael: Tekintve, hogy semmi mást nem ígérnek érte, mint az igazságot? Vagy akár a világban?"

Règebben , mondjuk úgy hogy a " modern korban " voltak bizonyos evidenciák, amit elfogadták az emberek ( a felvilágosodás evidenciáit ..) Hibába volt ezrednyi azonnal hozzáfèrhető, valós időben feldolgozható információ mint most, az emberek olvastak ès rá voltak kènyszerülve , hogy használják az agyukat, a tudás egyfajta önkèntes folyamat során jött lètre, "erőkifejtèssel " amely fejlesztette a szemèlyisèget ...Ma már meg sem próbálnak az emberek olvasni ès önállóan tèzist alkotni , ami a gondolkodás és vègső soron az agy visszfejlődèsèhez vezetett ...Az általános IQ- csökkenésről számos tanulmány megjelent...

Erre a posztmodern információs káoszra ès zűrzavarra adott profán , könnyen megèrhető választ , "sorvezetőt" a populizmus ...Ma már nem kell megfelelni egy "tudományos" vagy társadalmi elmèletnek semmilyen " demarkációs kritèriumnak ( Karl Popper ) hanem minèl egyszerűbb , könnyebben èrthetőbb, irracionálisabb , ostobább - annál hatèkonyabb ...Ebből kifolyólag a posztmodern, autoriter politikai rendszereket sem kell már fizikai erőszak-módszerekkel uralni ...Elèg hozzá az elbutuló tömegtársadalmak agyait , a gondolkodását a hatalomnak uralni...

Carmichael 2020.11.15. 13:08:38

@Reding Roli:
Így van, ez az a negatív spirál, amit meg kellene törni.
Én nem látok más módot, mint amit írtam, igényt kell erre teremteni a fejekben, tudati váltásra, forradalomra van szükség, nem gazdaságira vagy politikaira. Ahogy a mondás tartja: "Nem taníthatsz senkinek semmit, csak segíthetsz megtanulni azoknak, akik készek rá."

lobaszopiatej 2020.11.15. 17:38:47

A Fidesz valódi ellenzéke az EU.

Ott ugyanis nem értik, mit akar Orbán a Gyurcsány-Soros-lippcsi fogalmakkal, nem értik a Fidesz párhuzamos valóságát, amivel itthon etetik a szektásokat. Furcsa, mikor az EU-ban is ezekkel a fogalmakkal szitkozódik Orbán.

Migri? Ott köszönik szépen, a migrik szerelnek a gépsoron, ők szolgálnak fel, fociznak, ápolnak a kórházban, takarítanak, taxisok, árusok a büfében.
Az árja ott egy középvezető mérnök / hivatalnok stb, azaz normális állása van (max heti 30 óra). De, valakik kellenek az aljamunkákhoz, amit itt M.o-n még mi végzünk...

white999 2020.11.15. 19:24:40

A FIDESZ-t nem lehet megverni választáson. Pont. Viszont saját magát még megtudja verni és most ezen dolgozik gőzerővel. A FIDESZ alatt természetesen mindig Orbán értendő nélküle értelmezhetetlen a párt. Orbán simán le tudja magát küzdeni Gyurcsány szintjére és akkor 2022 a bukottak viadala lehet. Csak 4-5% jelenlegi fideszesnek kell kiábrándulni belőlük és átállni az ellenzékhez. A Fideszre manapság szavazók jó része szoci szavazó volt annak idején. Egy sanszosan összeomló egészségügy rengeteg halottal, egy gazdasági válsággal megspékelve, főleg ha a patás ragaszkodik a jogállamhoz, (nem fog ha elveszik a pénzt) azért eléggé a mélybe tudja lökni a népszerűséget és lesznek sokan akik büntetni akarnak.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.15. 22:44:45

@white999: Jaja, ahogy 2002-ben, 2006-ban és 2019-ben Budapesten sem lehetett megverni a Fideszt...A Fekete Lovag mindig győz. Trump meg elnök lesz örökké. Persze. Az Ezeréves Birodalom is legyőzhetetlen. Szóval nem kell túlzásba vinni a hisztit. Az ázsiai gazdaságok lesöprik a fehér ember gazdaságait, fekete elnöke volt az USA-nak és vannak nemi meg szexuális kisebbségek. Jaj, most mi lesz? Semmi. A fehér férfiak ezeket a változásokat már nem tudták feldolgozni a 2008-as világgazdasági válságot követően és ezért jött a nagy-nagy alt-right hiszti. Oszt majd véget ér. 1929-1945 -> 2008-2024. Háború sem kell hozzá ezúttal. Fogy a levegő a jobboldalon. A Fidesz meg ideológiai szél nélkül csak egy dilettáns párt, amely az EU-s források és a világgazdasági konjunktúra hiányában kb. Gyurcsány szintjén kormányoz. Na, ez meg a valóság.

2020.11.16. 06:30:29

Karigeri népszerű? Hol, bidépesten? És az mire elég?

white999 2020.11.16. 07:12:03

"Fogy a levegő a jobboldalon. A Fidesz meg ideológiai szél nélkül csak egy dilettáns párt, amely az EU-s források és a világgazdasági konjunktúra hiányában kb. Gyurcsány szintjén kormányoz. Na, ez meg a valóság."

Tehát önmagát veri meg ahogy említettem. A jelenlegi választási rendszerben és még amit majd az utolsó pillanatban kitalál, a végtelen pénz és propaganda eszközével, a határon túliak szavazataival, az utaztatott szavazókkal, az egy faluban 200 ukrajnai magyarral beköltözöttel, az ellenzék még egy óriás plakáton sem tud hirdetni jelenséggel, szinte megverhetetlen. Ezt még egy rendkívül jól szervezett ellenzék is nehezen tudná kompenzálni. Viszont ez az ellenzék se nem jól szervezett se nem rendkívül potens. Viszont van legalább annyi ember aki pont annyira utálja Orbánt mint az ellenkező oldalról Gyurcsányt. Abban a pillanatban, ahogy lehullik a varázs mely szerint fidesz (Orbán) legalább tud kormányozni hiedelem eltűnik, vége a dalnak. Szemmel láthatóan nem tud. Abban a pillanatban, hogy nem a maga kreált válsággal került szembe elfogyott a tudomány. Tehát magát veri meg. Persze arra is van esély, hogy a magyaroknak ez is kevés legyen.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.16. 10:13:45

@white999: Nem vitatkozok veled, csak azt mondom, hogy Budapesten sem hitték el sokan azt, hogy a vereség bekövetkezik ekkora médiatúlsúllyal. A vereség oka meg az volt, hogy valami eltörött az emberekben, a lassan formálódó gondolat tetté vált, kb. így: "a Fidesz kormányzása sz*r és nem akarunk benne élni". Ez vidéken is bekövetkezhet, gond nélkül.

Reding Roli 2020.11.16. 10:45:03

@Főnix Oszlár Gazdag: Elvileg igen, de Orbánt ismerve - a mostani Orbán már nem törődne bele egy választási veresègbe ....Lehet , hogy túl pesszimisták vagyunk sokan, akik nem hisznek abban ,hogy ennek itt bèkès vége lesz ....2022-ig meg van másfél èv ...Addig szèttrollkodjak a választasi törvènyt, a párttörvènyt, amennyiszer ők jónak gondolják ....Orbán nem változik semmit ! Most èppen az uniós költsètvetèst torpedózta meg ès a helyreallítasi alapot , mert nem akar jogállamisagi feltèteleket......
www.portfolio.hu/unios-forrasok/20201116/megtudtuk-megvetozza-a-7-eves-unios-koltsegvetest-magyarorszag-457600?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Megint az EU szègyenfoltja leszünk....

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.16. 11:23:24

@Reding Roli: A "bele nem törődés" nem olyan egyszerű. A diktatúra nem olyan egyszerű. Az EU-ból való kilépés nem olyan egyszerű. Gondolom senki sem akarja Moszkvában vagy Bakuban leélni a hátralévő éveit. Orbán ennél sokkal-sokkal okosabb szerintem. És ha összeomlás van, ez még egy pozitív forgatókönyv is lehet.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.16. 11:24:59

ez még egy pozitív forgatókönyv is lehet=senki sem tudja, hogy mi történne akkor, és jó lenne, ha senki sem próbálná ki.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.16. 12:49:26

@Ex lex: hang.hu/belfold/2020/09/04/publicus-karacsony-es-marki-zay-is-nepszerubb-orbannal/

légyszi, ne válaszold erre, hogy te csak annak a statisztikának hiszel, amit te hamisítasz, köszi

white999 2020.11.16. 13:29:32

@Főnix Oszlár Gazdag: Legyen úgy. A próféta beszéljen belőled de Orbán ezt nem nagyon fogja elengedni. Nem mint ha nem tudna visszatérni a végtelen vagyonával akár pár év múlva de el fog menni a falig és azon is túl, hogy ne legyen hatalom váltás. Hogy miért? Mert csak. Egy napot nem bír elképzelni hatalom nélkül, neki ez a drog. Az Orbánt nem akaróknak nagyon kellene vezetni, hogy győzni lehessen de a kellő számú kitartott és a nem kevés kretén szavazóval akkor is meg kell küzdeni.

2020.11.16. 13:48:56

@HaFr:

Hát....ha te még hiszel a mesékben.
Az is meg lett kutatva, hogy a demokraták lesöprik Trumpot.

A vidéki emberek elsöprő többsége azt sem tudja, ki az a márkizajos. Kareigerit meg csak egy vigyorgó jóllakott napközösnek tartják. Mit tudott felmutatni ez a jelentéktelen nagyikedvence Főpolgármesterként? Semmit. Ez az árvízkárosult még arra is alkalmatlan, hogy áramot vezessen, nem egy országot.

Ez a talibán ellenzék nem fogja leváltani Orbánt. De ha valami csoda folytán mégis, akkor az emberek gyenge egy éven belül a vállukon fogják visszahozni.

Orbánnak majd akkor lesz valódi ellenfele, ha Magyarországon megjelenik egy baloldali populista, nacionalista párt. Ilyen azonban még a láthatáron sincs nem csak Magyarországon, hanem Európában sem.

ijontichy 2020.11.16. 13:51:40

@Főnix Oszlár Gazdag: "kb. Gyurcsány szintjén kormányoz." Nem, még ott sem. Ne feledjük: 10 éve senkitől sem zavartatva kormányoz, míg a "megyurcsány" már akkor is "a haza nem lehet ellenzékben" (értsd: "nekünk semmi sem drága") fidesszel állt szemben. 10 éve kb. nuku ellenzék, se kívül, se belül. Nem volt gazdasági világválság. Erre mondják: Al_kal_mat_lan.
Btw. az ET-ben még lehet pávatáncolni, de az EP-ben már nagyon kezd elegük lenni vityából. Mutti megy, Bidenék jönnek, nagy "hidegek" várhatók. Amennyiben példát akarnak statuálni, a "magyar, vagy lengyel"-dilemma szvsz. nem túl nehéz feladvány.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.16. 13:53:55

@Ex lex: elég rendesen le is söpörték, nemde?

2020.11.16. 15:04:42

@HaFr:

Nézőpont kérdése.

Ha Magyarországon csak töredéke visszaélések lennének egy választáson, és azt a Fidesz húzná be, akkor a progresszív talibánok már leordították volna a Holdat, és egymást taposva tülekednének brüsszeli vértestvéreiknél, hogy a NATO rohanja le Magyarországot.

Mindettől függetlenül van egy rossz hírem. Te még tíz év múlva is itt fogsz elméleteket gyártani arról hogyan kéne leváltani Orbánt.
Mert még tíz év múlva sem fogjátok megérteni, hogy a nép nem akarja leváltani. Mert nincs helyette jobb.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.16. 15:19:10

@Ex lex: A lakosságnak csak az egyharmada nacionalista, a többi csak bólogat, egyharmada meg nem nacionalista. A nacionalista programozású férfiak szerint mindenki nacionalista programozású férfi vagy maradjon csendben. Ja, nem. Tehát a népesség egyhatoda áll igazán Orbán mellett, a többieket meg az életképtelen ellenzék nem tudja megmozgatni érzelmileg. Másrészt a kormányzás dilettanciájáról egy posztbolsevik és posztfeudális dilettanciában szenvedő népesség eléggé zavaros módon győződik meg. Pl. egyesek a Thököly Imreként rohangáló immorális opportunizmust zseniális külpolitikának tartják, mások meg csak a fejüket fogják. Egyesek szerint ha egy nemzetközi bűnözőnek tekintélye van, akkor azt tisztelik. Mások szerint meg nem, csak tartanak tőle. A kérdés tehát összetett, de pontosan ezért nem látható a jövő pontosan. Illetve egy dologban mégis: soha, semmikor nem maradt hatalmon egy geopolitikai ütközőzónában egyetlen diktátor sem hosszabb ideig, ha pont az országán keresztül húzódott a törésvonal és folyamatosan kijátszotta a nagyhatalmakat egymás ellen. Korsó, kút, miegyéb.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.16. 15:33:58

@Ex lex: Másrészt abban igazad van, hogy Orbán tömegpszichológiai és államirányítási know-how-ja messze meghaladja az ellenzék ilyen jellegű ismereteit, de a posztbolsevik/posztfeudális/neonáci/soviniszta/revansiszta tömegek etetésének is van határa. Pl. Hitlerrel szemben már 1939-ben is komoly ellenállás kezdett kialakulni és ez is hozzájárult a háború megindításhoz. Orbán takarója meg sokkal-sokkal rövidebb és demokratikusabb ennél. A hülye populista közvélemény pontos lekövetése előbb-utóbb hülye kormányzáshoz is vezet, ez elkerülhetetlen. És egy 9 milliós ország, a kisantant által körülvéve nem biztos, hogy rendelkezik kitörési taktikával, hacsak nem követjük az örmény legyőzhetetlenség mítoszát. ;)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.16. 15:35:32

@Ex lex: :D te nagyon nem érted, ugye, hogy az ember nem véletlenül nem politizál... pl. mert nem érdekli annyira a nép, mint az erkölcs és a tudás. Pl. mert nem akar olyan közegbe kerülni, ahol az Orbán-félék adják a normát. Én valóban itt írhatok még tíz év múlva, de egy pillanatig nem fogo sajnálni, hogy nem váltam olyan emberré, mint azok, akiket te mintaként állítasz elém.

white999 2020.11.16. 15:55:37

@Ex lex: "Mert még tíz év múlva sem fogjátok megérteni, hogy a nép nem akarja leváltani. Mert nincs helyette jobb."

Az első mondat részben igaz, mert kb fele annyian vannak akik akarják és fele annyira akik nem. (Választási törvény módosítás ugye)
A második mondat még valóságmorzsákat sem. Max annyit engedek, hogy jobb hatalomtechnikus nincs jobb. Ez kétségtelen igaz de ez nem összekeverendő a kormányzással, mert a kettőnek semmi köze egymáshoz. Lásd víruskezelés és akkor nem mentem messzire.

2020.11.16. 15:59:44

@Főnix Oszlár Gazdag:

Már sokan, sokszor elmondták. Aki kormányzati pozíciót szeretne magának, annak választást kell nyerni, nem matekversenyt.

Azt is nagyon sokszor elmondtuk már, hogy ez a magasröptű romkocsmaértelmiségi meritokrata agymenés a kutyát sem érdekli. Vagy te úgy gondolod, hogy ezzel akárcsak egy Fidesz szavazót is meg tudsz győzni?

Az emberek nyelvén kell beszélni. Csak azt a nyelvet ti nem ismeritek. Orbán viszont igen.

2020.11.16. 16:03:32

@Főnix Oszlár Gazdag:

Na meg ezt is sokszor elmondtuk.
Vérig vagytok sértődve az igen találó libernyák, vagy romkocsmaértelmiségi jelzőn, miközben......miközben te lenácizol, sovinisztázol, hülye populistázol több millió magyar embert.

Te tényleg annyira buta vagy, hogy nem érted, ezzel a sértegetéssel semmit nem érsz el, sőt.....

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.16. 16:06:04

@Ex lex: A Fidesz szavazók lényegtelenek, mert a népszavazási mozgósítás alapján a számuk maximum 2.8 millió fő. Orbán a tábor összetartására fókuszál, az ellenzéket viszont pont ezen agresszív retorikával rakja össze botcsinálta módon. Az ellenzék problémája meg más jellegű: 1) az ideológia hiánya 2.) az egységes szervezés hiánya 3.) az érzelmi közösség hiánya. *** Én azt látom, hogy 2019. októbere óta az ellenzék tekintélyes léptekkel halad afelé, hogy ezt a három pontot legalább alapvető szinten összerakja 2022-re. Ha pedig 100-200 ezer főnyi Fidesz szavazó elpártol a Fidesztől, akkor game over lesz.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.16. 16:08:43

@Ex lex: Ha valaki nem a racionális érvek, hanem a génhordozó és hímsoviniszta pszichológiai-érzelmi igazságok alapján szavaz, az számomra nem a nyugati civilizáció által elképzelt embertípus része.

2020.11.16. 16:10:27

@HaFr:

Én senkit nem állítok mintaként eléd. Nem vagyok Fideszes, az elmúlt két választáson nem szavaztam rájuk, és ha nem is fogok, kivéve ha azt látom, hogy ez a magát ellenzéknek nevező selejt bandának akárcsak egy szikrányi esélye is lesz, hogy kormányra kerüljön. Mert akkor elmegyek szavazni, és a Fideszre szavazok.

De. Az elefántcsont toronyban, ahonnan te írogatsz.....na onnan nem lehet leváltani Orbánt. Ahhoz vegyülni kell a néppel, bármennyire borzalmas gondolat ez számotokra. Te viszont szemmel láthatóan ezt nem érted.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.16. 16:12:02

@Ex lex: Jaja, Trump nyert a választáson, mert a nép mellé állt. Abszolút többség. Ezeréves birodalom. 1932-1945. Tudjuk, ismerjük.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.16. 16:24:59

@Ex lex: Ha 2.8 millió Szapolyai-magyar választó nem kér a görög, római és bibliai kultúrán alapuló nyugati civilizációból, akkor nem kell aggódni, van kiút, van még hely Rodostóban. Nem kell itt tovább szenvedni a keresztény nyugaton: Korintusiaknak írt II. levél 3. fejezet 17Az Úr ugyanis a Lélek: ahol az Úr Lelke, ott a szabadság. Jakab levele 1. fejezet 25 Aki ellenben figyelmesen tanulmányozza a szabadság tökéletes törvényét, és ki is tart mellette, aki nem feledékeny hallgatója, hanem tettekre váltója, az teljesítésében boldog lesz.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.16. 16:44:03

@Ex lex: Az általános náci beszéd az OK elvileg, a náci kormányzás meg alkotmányozás már kissé problémásabb, de nem? Hiszen a szabadság felszámolása mégsem lehet a szabadság része, vagy nem?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.16. 16:44:30

@Ex lex: nagyon jó nekem itt, neked meg ott, szerintem mindenkinek jó, ez egy ilyen ország... ja, kivéve annak a 2 milliónak, amelyik a másik félmillió mellett (akik kirabolják őket) Orbánra szavaz;na ezeknek nem jó, de mivel sokat nézik a rezsimtévéket, szerencsére ők is azt hiszik, hogy jó nekik, és ki vagyok én, hogy ágáljak a hitük ellen.

(Nem libernyákozunk itt. Minden kommented kimoderálom, amelyik a legalpáribb bayerzsótis hangütésben szól. Az origós színvonalat még benn hagyom, ne mondd, hogy nincs itt számodra hely:)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.16. 16:47:18

@Főnix Oszlár Gazdag: szerintem ma a vezér elég nyivánvalóvá tette Brüsszelben, hogy nem kér a jogállamból és nem is tartja ezt a rezsimet annak; ezek után megtakaríthatjuk magunknak az erre szánandó karaktereket

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.16. 16:51:14

@HaFr: A jogállam felszámolása a hatalommegosztás felszámolása és sajnos akkor sajnos fel kell kelni a fotelből és meg kell kezdeni az ellenállást (nem én mondom): Alaptörvény Alapvetés C) cikk
(1) A magyar állam működése a hatalom megosztásának elvén alapszik. (2) Senkinek a tevékenysége nem irányulhat a hatalom erőszakos megszerzésére vagy gyakorlására, illetve kizárólagos birtoklására. Az ilyen törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és köteles fellépni.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.16. 17:03:37

@Ex lex: A Fidesz szavazói nem kompatibilisek a Biblia és a nyugati civilizáció emberképével, mert nem hisznek az emberek egyenlőségében, a nemzetet fontosabbnak tartják Istennél és nem szeretik az embertársaikat. Ha ez nem így lenne, akkor nem lennének Fidesz szavazók. Na de azok. Miért is nem lehet mindezt kimondani, ha a keresztény kultúra Magyarország alapja? Miért nem lehet az iszlámmal egy ágyba fekvő Thökölyt elítélni? Ezek tények.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.16. 17:23:02

@Ex lex: hol nácizott is itt bárki? Lehet, hgy elmulasztottam valamit?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.16. 17:26:51

@HaFr: Én pontosan azt írtam, hogy a Fidesz NEM náci: "Orbán tömegpszichológiai és államirányítási know-how-ja messze meghaladja az ellenzék ilyen jellegű ismereteit, de a posztbolsevik/posztfeudális/neonáci/soviniszta/revansiszta tömegek etetésének is van határa. Pl. Hitlerrel szemben már 1939-ben is komoly ellenállás kezdett kialakulni és ez is hozzájárult a háború megindításhoz. Orbán takarója meg sokkal-sokkal rövidebb és demokratikusabb ennél." (!!!!!)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.16. 17:38:41

@Főnix Oszlár Gazdag: akkor csak szerette volna a nick, hogy végre valaki nácizzon

ijontichy 2020.11.16. 18:15:21

@HaFr: Én sem nácizni szoktam, csak bolsizni ;-).
Lenézni viszont szoktam, mert "Akit le lehet nézni, azt le is kell" :-)
Btw. a fideszre szavazók közül legalább 1 milla döntésében jelentős szerepet játszik, hogy nem akarja megint a csőcselék permanens utcai dzsemborizását (amúgy a német tőke sem), és az általuk okozott károk miatt fizetni. És ezzel el is jutottunk a korunkban sűrűn felbukkanó altright-csírák demokratikus kezelésének komoly dilemmájához: megengedhető-e oktató célzattal a Makarenkói pofonok sűrű zápora? ;-) Mert lám, némi "nácizás" mecsoda felháborodáshoz vezet :-DDD

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.16. 18:36:12

@ijontichy: persze, lenézni szabad (főleg ha igazad van)

Bánegressy 2020.11.16. 18:40:57

nicsak! valaki fennhangon trágyadombozik a trágyadombról.
dikmán he! ez aztán a magyar virtus. :D

egyébként vsz most jól befűtött a főni a szeretett népe rászorultabb rétegeinek(azaz a többségnek) a vétóval.
lesz még itt sorban állás a szükségkonyháknál, Róbert bácsi meg sehol. az üdv hadseregről sem igen hallani.
már nem vagyok igazán kíváncsi sem, de majd meglátjuk, hogyan 6 ez az esedékes választásokon.
tippem: nekünk jó a nyomor.

Bánegressy 2020.11.16. 18:45:41

@Bánegressy:
ja!
akinek meg ez nyomor és nem jó az elmehet a fuzzba.
hát persze, ha tud és megengedheti magának.
különben jobb, ha elkezdi tréningezni a szopópárnáit.

Reding Roli 2020.11.16. 19:01:00

index.hu/belfold/2020/11/16/karacsony_budapest_onkormanyzatok/

Ez persze csak egy közvèlemènykutatás, de èrdemes azokat is figyelni ...Ha most lenne választás - a Závecz szerint az ellenzèki közös lista több szavazatot kapna, mint a Fidesz ...Ez vègül is megerősíti azt a trendfordulót, amit az önkormányzati választáson láttunk : Budapest, Szeged, Pécs, Miskolc, ès meg vagy 10 nagy megyei jogú város , nemet mondtak a pártállami rendszerre ....
Fogalmazhatunk úgy is - ha Ijontichy nem bánja ," loptam" tőle :...a polgárok többsège azt mondta , hogy: Eddig és ne tovább ! A parasztok meg azt, hogy :" Lopjatok csak tovább !"...valahogy így ...

A lènyeg : most úgy tűnik szinte minden együtt lehet a kormányváltáshoz :
- Az ellenzèki összefogás plusz szavazókat hozhat , hiszen most először lesz esèly legyőzni a pártállamot - az erősebbhez húzhatnak az ingadozók...
- az előválasztással lehet majd tematizálni a politikai èletet ès aktivizálni a szavazókat ...Kell vagy 3-4 fajsúlyos jelölt , akik egymással versenyeznek , vègül a győztes fogja kèpviselni mindazokat akik ellenzik az elnyomó, pártallami rendszert az orbáni autokráciát...Minèl kevèsbè kikezdhető multú\ jelenű jelölteket kell találni ès előre megtámadni a pártállami , karaktergyilkos médiát ...
- El kell kezdeni lassan teljes fronton háborút indítani a rendszer ellen , hiszen ez egy olyan kurmány amely soha nem látott támadási felületet nyújtott . Európa egyik legrosszabb járványvèdekezèse a magyar , napi 100 ember hal meg, megkèsett intèzkedèsek, összeomló egèszsègügy\ káosz , az állami vagyon kilopása , új választás törvèny ...."Útban" a munkanèlkülisèg, a szociális válság , EU- források megvonása....

Az ellenzèki összefogás ott állhat a "kapu" előtt, 2022- ben...Csak èrtèkesíteni kell a helyzetet...

abdul hackeem 2020.11.16. 19:18:12

@Ex lex:Csak nem gondolod, hogy 40 percet áldozok az életemből bayerzsóti elmebetegre?
Na, pont ilyenek miatt nácizzák a gyönyörű fityesz-szavazókat.
Ha ilyeneket nézegetsz, akkor minden is érthető nálad.

white999 2020.11.16. 20:00:16

@Ex lex: "Az emberek nyelvén kell beszélni. Csak azt a nyelvet ti nem ismeritek. Orbán viszont igen."

Ezt adom. Debilek egymásközt.

white999 2020.11.16. 20:07:19

@Ex lex: "A választási rendszer mindig a győztesnek kedvez. Lásd a lator állam, a zusa.
A választási rendszerekkel mindig akkor van gond, ha nem a liberálisok nyernek."

1, Pl. A híres liberális Trump. Lehet jobb példával és más időben kellett volna előhozakodni, hogy üljön az érvelés.
2, Kétségtelen Hilary-re 3 millióan többen szavaztak mint a szellemi fogyatékosra, tehát akár lehetne rossz is a rendszer.
3,Asszem a 2002 Orbán bukónál már éppen nem liberális volt, hanem már nyomon követni is nehéz de valami jobboldali konzervatív talán. Hát a hazai példa se stimmelt de ha sokat próbálkozol egyszer lesz egy jó is. Talán. Véletlenül.

white999 2020.11.16. 20:14:43

@Ex lex: Ha van valami, amit a választók nagyon világosan elmondtak 2010-ben, akkor ez az.

Nem erre mondtak nemet hanem a töketlen gazdaságpolitikára amit elfújta gazdasági válság.
Orbánnál sem az agyhalott nacionalizmusra fognak nemet mondani, hanem a töketlen gazdaságpolitikára amit elfújt a covid és az abból kialakuló válság. Ugyanis az oktatás és az egészségügy is a gazdaság része még ha ezt Orbán mostanában kezdeni sokat látott utcai harcos kommandós politikusként. Tetszett volna kevesebbet kivenni belőle.

white999 2020.11.16. 20:21:34

@Bánegressy: Levert a víz a vétónál, hogy akkor most nem lesz pénz focira , divatszakmára vagy autópályára de nem majd megoldják, max a kórházakból vonnak majd el pénz mert sok az intenzív ágy. Covid után nem kell ennyi.

white999 2020.11.16. 20:28:09

@Reding Roli: Én már egy olyan közvéleménykutatást várok, hogy mit szól a nép a parádés járványkezeléshez. Megspékelve olyan kérdésekkel, hogy került-e rokona családtagja kórházba. Lehet ez többet mutatna mint az összevissza szerkesztett operatív törzs számok. Amikor már azt se tudják, hogy előző nap mit szerkesztettek ki belőle.

ijontichy 2020.11.16. 20:36:32

@white999: "Pl. A híres liberális Trump." :-DDD
Annyira fékcsíkos a gatya, hogy már összevissza keverik a paneleket :-D
Azért kíváncsi lennék, mitől tart annyira Pannónia hőse, hogy bevállalta a vétót.

white999 2020.11.16. 21:03:15

@ijontichy: Azt hittem elmegy a falig de ott megáll. Most már 2 nap múlva is be kell mondani a terített betlit, mert nem hiszem, hogy van valami komoly lap a kezében. Ha eu vezető lennék megfogalmazódna bennem, hogy ha ezt megmeri csinálni, akkor bármikor bármit megtehet és Orbánt ismerve meg is teszi. Innentől olyan lenne mint egy elszabadult hajóágyú. Az eu nak most kell megtörnie. Orbán ugyanazt játszmát viszi, mint Trump Biden esetében csak itt sokkal nagyobb a tét. Ha veszít mindent bukhat. (Illetve mi, mert más izéjével a csalánt. Ő meg öregkorára egy kipcsak nyaraló vendégszeretetét élvezve is el tud lenni.)

Reding Roli 2020.11.16. 21:44:12

@white999: Ha veszít mindent bukhat. (Illetve mi, mert más izéjével a csalánt. Ő meg öregkorára egy kipcsak nyaraló vendégszeretetét élvezve is el tud lenni.)"

Orbán szerintem börtönbe mehet , ha elbukik, ezèrt is fèl annyira ....A járványkezelèse egy nagy nulla ,nem egyèb mint szándèkos nèpirtás...
Bizonyítható , hogy több száz , de inkább már több ezer ember èlete szárad a lelkèn , ès mèg mi jön ezután .....Ezt az èvet senki nem fogja neki elfelejteni ....
Engem - bár erősen demokrata èrzelmű ember vagyok - a sokszor absztrakt emberi jogi kèrdèsek nem mindig èrintenek meg annyira ...Az LMBTQ helyzete meg egyenesen hidegen hagy ....

De, ami itt megy , az nem hagyható szó nèlkül : nem más , mint egy nárcisztikus pszichopata nemzetvesztèse, amihez egy sajnos mèg mindig elèg szèles kör asszisztál ...Pedig tudjuk:" Vètkesek közt cinkos aki nèma !". Aki ezt a bűnös rezsimet támogatta, mindenki felelős az orbáni , egèszsègügyi amokfutásáèrt, a nèpirtásèrt!

ijontichy 2020.11.16. 21:56:53

@white999: "Illetve mi" Többször írtam volt, hogy szvsz. az anyagi-gazdasági károkozás smafu (és relatíve könnyen és gyorsan kezelhető) ahhoz a kárhoz képest, amit bő húsz év alatt a fejekben okoztak.

ijontichy 2020.11.16. 22:09:52

@Reding Roli: "A járványkezelèse egy nagy nulla" Nejem épp ma hallotta otthonról, hogy vannak már felmondások burnout ("nemérdekelelegemvan!!!") alapon az Eü-ben :-(. Ez a fazon tényleg ennyire hülye, hogy nem zizzen rá: van, amikor a "verbális áthidalás" már nem működik? Illetve a társadalom elitjében tényleg ennyire túltengenek a gerinctelen férgek, hogy nem küldik a virsligyárba ezt a leszerepelt dakota lovat?

white999 2020.11.16. 22:20:35

@ijontichy: A mantrával szemben eddig sem volt tele az eü dolgozókkal, covid nélkül sem. Rokonom 10 ős osztályon 4 hete dolgozik minden nap mert hárman vannak. Nem véletlen megy a katonaság. Ebben a helyzetbe a bornout inkább szükségszerű, mint nem. Ezek a gyökerek annyira nem értik a helyzetet, hogy legjobbkor kezdték el őket vegzálni az új törvénnyel. Plusz nem kis kiábrándultságot okozott, hogy a 4 hétig is tartó covid betegségre majd jegyzőkönyvet kell felvenni, és majd egyszer elbírálják, hogy jár-e a 100%-os táppénz vagy sem. Nagyon nincs messze sem az összeomlás sem az, hogy végleg elpattanjon valami az eü dolgozóknál. Anélkül meg baxhatja a gazdaságát Viktor.

Reding Roli 2020.11.16. 22:27:46

@ijontichy: A "burning out" is termèszetesen , de akik mèg az egèszsègügyben dolgoznak sokat kibírnak munkaügyileg, valójában Orbán tette be a kaput, hogy kivennè a dolgozókat a közalkalmazotti jogviszonyból, ami a kollektív szerződés azonnali bukásával jár,egyfajta katonai jellegű jogviszonyba kènyszerülnek ès az állam osztaná be a szabadidejüket, erre mondják sokan , hogy eddig és ne tovább,menjen el Orbán a jó ...ba...Túlment most minden határon...
Ja ,ès mindenhová új , kórházvezetőt akarnak kinevezni, akit a párt KB- ből delegálnak...Ezek rosszabbak ,mint Rákosièk lehettek anno...

Reding Roli 2020.11.16. 22:40:41

@white999: Ha valaha egyszer túl leszünk ezen a rèmálmon , akkor lefogadnèk , hogy a hipokrita államvezetőnk be fogja èpíteni az èvèrtèkelőjèbe : " Legyőztük a járványt !"- majd önelègült pofával szünetet tart...
Bár a nagyobb esèlye annak van, hogy most vègleg elindul a diszkreditálódási - lejtőn...Olyan pletykák jönnek fideszes körökből, hogy párton belül is kezd már elèg lenni Orbánból...A járványt elkèpesztő módon elkezelte, és most jön majd a gazdasági válság is ..

Bánegressy 2020.11.16. 23:15:21

@white999:
meg különben sincs orvos bele, tht fölösleges a sok korház.
zemberek odahazi is éppúgy meg tudnak halni.
a méltóságuknak is jobb.

@Reding Roli:
" ami itt megy , az nem hagyható szó nèlkül
Aki ezt a bűnös rezsimet támogatta, mindenki felelős az orbáni , egèszsègügyi amokfutásáèrt"

az a baj, hogy nem elég nem szó nélkül hagyni.
de mivel sehol nem látom az ellenzékben az elkötelezett és felelősségteljes munkát, nem bizakodok.
már régesrég össze kellett volna állítani időszakokra bontva az eddig elkövetett gazdasági, politikai és köztörvényes bűnök fehér könyvét(benne bizonyítékokkal), ehelyett még őket szív_atya a parlamentben a szocik szdsz alatti válságokkal.
annyit nem tudtak kinyögni, hogy dehát azt nem is mi csináltuk, az gyütt, meg a mdf, mi meg korrigáltunk annyit, hogy már kvázi szilárd talajtól tudott a fidsze elrugaszkodni a big theft manővereinek.

Reding Roli 2020.11.16. 23:48:00

@Bánegressy: már régesrég össze kellett volna állítani időszakokra bontva az eddig elkövetett gazdasági, politikai és köztörvényes bűnök fehér könyvét(benne bizonyítékokkal), ehelyett"

Igen, ez jó ötlet , csak annyi a problèma, hogy hiába lesz kormányváltás, - tegyük fel- Polt Pèter a legfőbb ügyèsz marad 2028- ig! Senkivel szemben nem fognak vádat emelni ... Varga Zs András pedig -Orbán hű követője- , Kúria elnöke pedig 2031- ig! Így elítèlni sem fognak, senkit...
Ez az állampárti, diktatórikus rendszer bosszúja, a jövő nemzedèkeinek... Ide - szerintem- több kell most mint Kormányváltás ...

lecsós 2020.11.17. 08:44:06

@Reding Roli: Azért arról lehetne beszélni, hogy mi ment itt az elmúlt 30 évben, ki hogy gazdagodott meg. Ettől ment hányni pár 30 feletti Londonban, amikor erre terelődött a szó, hogy mi is ment kis hazánkban.
Láttam olyant, hogy meló végén a sötét utcán aprították egymást az emberek, mert arról beszélgettek, hogy melyik oldal mit hogyan tett. Na most ezek az emberek akik megtapasztalták, hogy nem kell lemenni kutyába, és előkészített seggel várni, rettegve, hogy akkor most megkapja-e az éhendögléshez kevés havi fizetését, avagy a nagy manageri lóvét, arrafelé, az herótot kap attól, hogy itthon kicsiben, nagyban, de mindenki át kar baszni mindenkit. Tehát maradtak a régi jó komcsi reflexek, egymás faszának szopása, a ki mit kiről, és ez megy szépen minimum 50-60 éve.
Fehér kőnyv? Persze, legyen, az egész balfasz 30 éves félre ment történetről, mivel mindegyik oldal ugyanúgy csinálta a dolgát, csak lölő kitette a szaroscsizmát az asztalra, oszt kész. Amúgy érdekes, hogy a másik oldal volt miniszterei, meg prominensei elég szépen megtalálták a helyüket a ner gazdasági hierarchiájában, eléggé kemény pozíciókban.
Tehát az van, hogy akkor most hol is van a hitelesség, vagy hol lesz? Hol vannak a hiteles arcok, főleg a vidéki térségekben? Köne egy 400- 600 oldalas program, hogy akkor most mi legyen. A DK meg ott áll középen, a ferivel, meg a feleségével, akik nélkül nincs kojalició. Érdekes lesz ez.
Szerintem ha megnyeri a kojalíció 22-ben, kicsivel, de nyerjen, akkor 4 év múlva a fidesz jön 100%-al.
Sokan annak, akik csak úgy néznek ki a fejükből. Furcsa időszak lesz ez.

Bánegressy 2020.11.17. 10:42:12

@Reding Roli:
na ugye?!
én is ezt mondom.
az már viszont intenzív történelem generálás :D lenne, amit jobb nem kockáztatni, már csak a tyukszaros biztonsága érdekében sem.
ja!
meg meg sem éri.
hogy én koczkáztassam a tyuxarost? . . . kiért? ezekért?! brrrr

@lecsós:
- hát ez az!
és ezért nem ér meg ez az ország semmilyen kockázatot már.
az lehetne kiírva a határokra, meg óriásplakátokra mindenütt az utak szálén:
"innen el lehet menni".
mondjuk nem tudom az alaptörvényben szerepel-e . . . indirektben sztem igen
zEjunak kéne biztosítani valami támogatást ilyenre.
ha valaki úgy érzi, hogy valamiért nem a keresztény nemzetállamban akar élni(és állandó közelharcot vívni a jogaiért), hanem csak úgy.

Rodney_2 2020.11.19. 17:13:53

@HaFr: Bocs, nem akartalak ennyire felidegesíteni (nekem 6 változatban jött meg a válaszod, itt csak 2 látszik, mindenesetre köszönöm), csak meglepett az a cikk engem is amit belinkeltem. Az a része nem lepett meg, hogy a Gyurcsány idején szakadtunk le a régiótól (ez már akkoriban nyilvánvaló volt). Lehet különféleképpen nézni és összevissza maszírozni az adatokat (voltam nagybank CFO nem Magyarországon, értek hozzá :))) ) de ez egy elég látványos ábra legalábbis annak akinek a szeme szokva van az ilyenekhez.
A másik dolog hogy én örülnék a legjobban egy normális (konzervatív??) jobbközép párt uralmának. De a jeges rémület szorítja össze kicsi szívemet ha arra gondolok hogy ez a mostani ellenzék "teljes összefogással" nyer 2022-ben. Borzalmasan el fognak kúrni mindent, majd meglátod :( Az egyetlen pozitívuma az lenne ha börtönbe tudnának küldeni mindenféle tolvajokat (itt nem nagyon lehet mellényúlni, inkább a "jogállamiság" fogja akadályozni a szabályos ügymenetet), de szerintem inkább teljes gőzzel nekiállnak maguk is lopni és kihasználják a meglevő (lopó) struktúrákat. Én ebben egészen biztos vagyok (már látszik itt ott az önkormányzatoknál ilyen rövid idő után is). Nem kell nekem hinni, már megszoktam hogy Kasszandraként bolyongok és hajamat tépve sikoltozok, de nem hallgatnak rám. Jó lesz lerombolni a kaput és bevonszolni azt a szép nagy falovat (belül ott nevet a Gyurcsány és a Soros, tiszta Kinder tojás :))) )

Az euró egy egészen más dolog. Nagyon elválik egymástól a politikai akarat és a dolog racionalitása. Egyszerűen arról van szó hogy elméletileg tök jó, a gyakorlatban meg nincsen jól megcsinálva (láttál már politikust, mitől lenne??) Ezért szívnak a PIGS országok és hülye módon még a franciák is (azért akarnak Hollande óta integrálódni, hogy a túl nagy államadósságukat bedobhassák a közösbe :))) ) és amit az EKB művel ezen a téren az politikailag OK (fenntartják mesterségesen az eurozónát) de szakmailag egy botrány és elképesztő manipulálása a valóságnak (ha én lennék az EKB auditora, leszúrnám magam), ha ez az üzleti szférában történne, akkor mindenki menne a börtönbe.
Egyszerűen a jelenlegi euro rendszer nem fenntartható hosszú távon: vagy további integrációra van szükség, vagy szét fog esni. Én akkor lépnék bele a kis országommal, ha már megoldották ezeket a problémákat de ez egyre nehezebb, ahogy a helyzet egyre romlik. És most még a covid (legalábbis ahogy a politikusok kezelik) is totál betett az egésznek.
Reménykedjünk...

Rodney_2 2020.11.19. 17:39:14

@Reding Roli: bíróságok
Csak az érdekesség kedvéért. Lengyelországban (itt élek, szeretem a keresztényfasiszta diktatúrákat ahol nem no-go zóna van hanem "no LMBTQ" zóna :))) ) az utolsó parlamenti választások előtt kiszivárgott egy hangfelvétel ahol "Jogállamiság" Tusk pártja, a jobbközép ellenzék (gyakorlatilag Lengyelben ők az ellenzék, a többi totál fos) egyik prominense bíztat egy "vállalkozót" hogy nyugodtan bűnözzön, mert a bíróságok a kezükben vannak és ha lebukik, majd jól megmentik. Na most ezeket a korrupt régi bírókat szerette volna a PiS kipiszkálni a bírói székekből. Ez eddig rendben is lenne, a probléma az, hogy valakiket valakiknek a helyükre kellene tenni. És hát ki tegyen, ha nem a parlament vagy valamiféle olyan szervezet ahol a kormánytöbbségnek van többsége. Na erre indult be az ajvék és a sok degenerált barom (mindenféle nemzetközi politikusok, fizetett bérhazudozók, stb) jogállamisági hisztit rendez tudva (gazember) vagy tudatlanul (idióta) a korrupt régi bírókat védve.

Dolgoztam Romániában, ott olyanokat szívtunk a teljesen korrupt bírókkal, hogy valami elképesztő. Egyszerűen az nyert aki többet fizetett :))) Érdekes hogy ott nincsen probléma a jogállamisággal :))) Az egy olyan társadalom, hogy Bizánc és Török Birodalom óta a tökéletes korrupció a "way of life", ez a normális. Ebbe piszkált bele a Korrupcióellenes Ügyészség ami egy CIA projekt volt (komolyan, ez nem összeesküvéselmélet és ezért gáz hogy annak a vezetője lett az EU Ügyészség vezetője, simán zsarolható CIA és SRI és még ki tudja kik által)

Engem az zavar ezen a blogon hogy sok okos ember mint te is és @HaFr: is jól látjátok a magyar helyzet problémáit, talán kicsit túl jól is (kis elfogultsággal) és ezt hasonlítjátok olyan relative idealizált "peer group"-hoz amit csak felületesen ismertek és nem tudjátok, hogy ott milyen mély rohadások és borzalmas problémák vannak, illetve mi van a makro számok mögött, ott hogy használják fel az EU pénzeket, mennyit lopnak, stb. Ezért piszkállak titeket néha mert én tudom hogy máshol sem túl jó a helyzet. Főleg a Románia lehagy minket szokta teljesen kibaszni a biztosítékot.

Reding Roli 2020.11.19. 21:28:22

@Rodney_2: Szerintem a lengyel és a magyar bírósági rendszer átalakítása egy mélyebb államrendszer-"reform " része. A " mélyben " nem a bírók személye lehet a kérdés, esetleg áttételesen , hanem egy új szemlélet előretörése, a rendszer átalakítása...
A nyugati típusú demokrácia ugyanis a hatalmi ágak minél teljesebb és minél szigorúbb szétválasztásán alapul, azaz: minden ember meg tudja védeni az érdekeit az állammal szemben --->ehhez kell a minél nagyobb bírói függetlenség...Tehát nem úgy működik (a demokrácia )hogy van egy végrehajtóhatalom , egy kormány és a mögötte álló törvényhozás és az úgymond - mert az a nép kívánsága hogy váltsuk le a kommunista, vagy libsi bírókat ha új kormány van , akkor meg a fasiszta bírókat - hanem békén kell hagyni azt a másik hatalmi ágat , hogy normálisan működjön... A korrupt bírókat a börtönbe kell zárni , de politikai alapon nem lehet boszorkányüldözés...

Az új és veszélyes szemlélet az, hogy elindultunk a precedesjogi rendszer felé , ami idegen a kontinentális gyakorlattól. Eddig a bíró -a jogszabályi keretek között - szuverén módon dönthetett- ezután , lassan mindenkinek a Kúria döntéseit kell majd követni , "jogegység " a kúriát meg Varga András vezeti már, aki a miniszterelnök alázatos követője...

A konklúzóm az:
-Maradjon meg a kontinentális ítélkezési gyakorlat
-A hatalmi ágak vezetőiről legyen összpárti konszenzus - volt párttagokat kizárnék legfőbb ügyésznek pl...
-A végrehajtóhatalom, a kormány nem bántsa az autonóm hatalmi ágakat

Románáiról nem sok mondanivalóm van. Az jogállam . A görög/macedón/zsidó jogászok állama ..:)
Azt viszont el kell ismerni, hogy önmagukhoz képest nagyon sokat fejlődtek... Ott nem kérdés a nyugat, de főleg a németek utánzása..Az államelnök is szász...

Rodney_2 2020.11.20. 09:14:45

@Reding Roli: Románia: igen, az államelnök is szász és ő is tök korrupt. Genius loci :)) Emlékszem amikor az EU a Basescu-t védte mint az antikorrupciós politikust, akiről mindenki tudta hogy pl ellopta a teljes román kereskedelmi flottát és Bukarest polgármestereként egy csomó jó zsíros bizniszt adott ingyér a szeretőjének. Önmagukhoz képest nagyon sokat fejlődtek, így már csak néhány 100 év Európa :)))

A precedens jog (jogegységi döntés) valamennyire jó a korrupció ellen. El nem tudom képzelni a "parttalan" bírói függetlenséget. Hogy néz az ki amikor 2 teljesen hasonló perben egyszer az egyik nyer másszor a másik attól függően hogy ki ajánl több megvesztegetési pénzt a bírónak :))) Én ezt sohasem értettem. Mi a kontroll az ilyenek felett?? (azzal ne gyere hogy a másodfok stb, mert komoly ember vagy :))) )
Van egy másik probléma is. Te láttál már bírót közelről? A 90es évek végén egy ügyvéd aki ma asszem az Ügyvédi Kamara elnöke, de néhány éve még biztosan ő volt, elvitt engem egy tárgyalásra hogy megmutassa hogy "a bírók" milyen totál inkompetensek gazdasági ügyekben. Ilyen helyzetekben a "bírói függetlenség" a jogállam igazi halála. Nem-e?? (nem beszélve arról hogy az elnőiesedett bírói szakma milyen pusztítást végzett a családjogi perekben egyszerűen az állati ösztönök szintjén lévő elfogultság miatt) Vagy a devizahitelekhez hasonló ügyekben. Egyszerűen egy átlagos bíró fel sem tudja fogni hogy miről van szó (és jó esetben van ilyen hitele, mert hülye mint a segg)
Na kimérgelődtem magam :)

Rodney_2 2020.11.20. 09:31:12

@Reding Roli: A konklúziód 3 pontja meg jól hangzik, de csak elméletben. Ha el tudnál emelkedni a mai magyar helyzettől, akkor szerintem te is látnál mindenféle gyakorlati problémákat. Soroljam??

Pl összpárti konszenzus. Milyen pártok, csak az éppen parlamenti pártok? s ha van olyan kis párt mint mondjuk Orbán az EU-ban és mindenkit megvétóz amíg nem a saját jelöltjét tudja benyomni a posztra? Vagy akár a mai magyar helyzetben ki lenne szerinted egy jelölt akit mindenki elfogad?? Nézd meg az USA Legfelsőbb Bíróság körüli hisztériát. Kimondottan elfogultak a bírók, nincsen objektív jogalkalmazás hanem politikai szimpátián, vallásosságon, stb múlik hogy hogyan fognak dönteni és ezt előre lehet is tudni, a rendszer része. Ahhoz képest ami nálunk van az semmi, nem??

A kormány ne bántsa az automóm hatalmi ágakat: és ha valami gond van a hatalmi ágon belül, akkor mi legyen?? Lásd a korábbi lengyel példám a bírókról. Ez nem csak az én véleményem, amikor kezdődött az egész hiszti, akkor a Mércén volt egy cikk amit egy 1%-os lengyel szélsőBALOS párt vezetője írt és az volt a véleménye hogy tényleg hozzá kell nyúlni ezekhez a bírókhoz és az egyetlen problémája volt hogy nem ő nevezheti ki azokat, akik az eltávolítandó régiek helyére lépnének (régi SZDSZ tagként SZDSZ feelingem volt :))) ) Ilyen helyzetekben mi a jó megoldás??
Párttagság: pl valaki 1990-ben tagja volt egy pártnak aztán csalódott és néhány éven belül ki is lépett. Akkor ezen "bűne" miatt soha már nem futhat be karriert bizonyos területeken mert rajta van a bélyeg hogy párttag volt? Vagy hogy? Ennek még 1990-ben lett volna értelme a diktatúra pártjával szemben, de hát tudod mi lett e helyett. (ez is olyan mint mikor a Horst Tappert halála után évekkel kiderült hogy 18 évesen belépett az SS-be, akkor valami degenerált németek levették a műsorról a valaha volt legsikeresebb német sorozatot, mert ott 20 évig ő volt a főszereplő) Ha kizárjuk a volt párttagokat, akkor is lehet nyilván találni elkötelezett embert, pl mint ez a Varga András

Rodney_2 2020.11.20. 09:42:12

@HaFr: @Reding Roli:
Csak a "Kasszandra" szövegemhez. Pont most olvastam (és ez a Soros Híradó, nem KESMA):

444.hu/2020/11/18/ciprusi-offshore-ceg-all-az-a-vallalat-mogott-amitol-a-bkv-buszokat-fog-berelni

Ez pontosan olyan mint egy átlagos NER story csak éppen mások a nevek. Mészáros helyett Leisztinger. What a shock. Ugye ugye? Mitől lesz jobb? Hogy majd 100 milliárdból épülnek bicikliutak? Give me a break :))) Emlékszik még valaki arra hogy a Gyurcsány idején milyen kórházbezárások voltak? Na ugye... És a Gyurcsány, Fegyőr, stb nem pszichopata akarnokok mint Orbán. Ja de...
Péter neked abban van igazad amikor ekézed a magyar ugart, hogy itt az egész társulat/népség olyan amilyen és ennek csak egyik terméke Orbán és a NER, de szerencsére van másik ugyanolyan, lehet cserélni :)))

Reding Roli 2020.11.20. 11:29:20

@Rodney_2: Ha van jó szándèk egy kormányzatban ès a mögötte álló parlamenti többsègben , akkor a közjogi mèltóságok szemèlyère lehet konszenzusos döntèst hozni, mert van számos a pártokhoz kevèsbè kötődő, alkalmas jelölt. Anno , pl az Alkotmánybírák jelölèsènèl is az ellenzèk - annak egy rèsze (LMP) támogatott több kormánypárti jelöltet ....Persze , ha egy államrend teljes leuralására kèszül a vègrehajtóhatalom, akkor nyilván nem fog törekedni a hatalmi ágak autonómiájának fenntartására...
Ennek viszont súlyos következmènyei lesznek a demokracia intèzmènyeibe vetett közbizalom szempontjából, hosszú távon pedig mèg súlyosabb torzulásokat okoz...Ha jön egy új hatalom - mert az előbb- utóbb eljön a társadalom belső mozgási törvènyszerűsègei miatt- akkor az ugyanúgy meg fogja sèrteni a demokrácia működèsi szabályait, az íratlan normáit, azaz: valahogy hoznak egy törvènyt 2\3- al , ès kirúgják Polt Pètert , Varga Andrást ...
Vagy , extrèm estben jön a CSEKA ès elviszi őket...:)

Egy olyan irracionális világban èlünk, ahol már minden lehetsèges , ès ezèrt tartom pl Trump tevèkenysèget rendkívül veszedelmesnek, károsnak, amiből simán lehet egy vères polgárháború...

Orbán egy kicsit racionálisabb , szerencsère , de már nála is olyan szinten kimozdult a politikai inga, hogy nehèz lesz közèpre, az optimum közelèbe állítani az össztársadalmi hangulatot , ès elérni valamilyen megbèkèlèst, megnyugvást ....

Ha Orbánnak racionálisan gondolkodott volna , akkor konszolidálta volna rendszerèt, és nem kezd oktalan kultúr, - bel-, ès külpolitikai háborúba ...

A jelen helyzetből nem látok kiutat.. A regnáló hatalomnak kellene szerintem józan, kiegyensúlyozott , megbèkèlèst ès konszenzust kereső politika útjára lèpni ...De , most is èrtelmetlen, felesleges , ideológia indíttatású ès rendszersèrtő törvènyek születnek - amikor pont a legnagyobb közmegegyezèsre kellene törekedni , a Covid- válság közepèn....

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.11.20. 12:16:54

@Rodney_2: igen, sajnos ez a helyzet -- speciel Leisztinger mindkét lovon jól ül és speciel lassan 30 éve; az eredeti 70:30 ugyan már nem él tovább, de többször láttuk már, ahogy Orbán közel tart magához fontosabb "ellenzékieket", mszp-fidesz egyeztetések és lenyúlások helyi szinten mindennaposak, és ugyanez nyilván előfordul egyéb ellenzéki pártokkal is

Reding Roli 2020.11.20. 20:32:08

@Rodney_2: Folytatván hozzászólásomat:

A korrupció egy nagyon mèlyen gyökerező jelensèg , amit lecsökkenti sem igazán lenne egyszerű , nemhogy felszámolni rendszerszinten...
De, mondjuk egy 2\3- os kormány - ha lenne rá politikiai akarat- akkor tudna hozni hatèkony összefèrhetelensègi törvènyeket vagy lètrehozhatna speciális ügyèszsèget ...A jó pèldával is lehetne èlenjárni , legalább úgy, hogy a kormányfő közvetlen környezete , családja ne gazdagodjon olyan látványosan állami \EU forrásokból...
A nagy helyzet viszont az , hogy a korrupció- csökkentèsre sem politikai szándèk nincs - felismervèn hogy a magyar átlagot igazán nem hatja a meg a lètező rendszerszintű korrupció ( amiből a kisember kimarad ) ..ès ugye : holló a hollónak nem vájja ki a szemèt" A NER- rendszer teljes egèszèben a kormányzó politikai elit ès gazdasági elit èrdekösszefonódására èpül...Előtte is így volt , a korábbi kormányoknál ,de ma ez csak tökèletesedett ...Ennek rèsze az említett Leisztinger Tamas is, akinek az Orbán -rendszerben is vannak zsíros üzletei...( szociális szèntámogatas )

Hadd vèdjem meg most Karácsonyt ebben a kèrdèsben ...Mi a fenèt tehet egy főpolgármester , egyedül, egy 2%- os párttal a háta mögött...Meg kell alkudnia , nincs mese a politikai szövetsègeseivel ès gazdasági oligarchákkal is ...

A helyzet az, hogy Magyarországon rendkívül sokat megtehet az elit a korrupció kèrdèsèben , valójában a többsèg nem èrzèkeny rá ... Úgy mint Calabriaban, Sziciliaban vagy Nápoly mellett is termèszetes , ès elfogadott az embereknek hogy a maffia van, volt ès lesz ...

A jogrend megváltozása sem fog ezen változtatni ...Èn inkabb a veszèlyeket látom a percedensjog elterjesztèsèben...
Innentől kezdve akkor , a Kúria fog eldönteni mindent ès ahhoz kell igazodni ," a jogegysèghez "minden bírónak, nem lesz az adott jogszabályi keretek között semmilyen mozgása ,nem kap egy pici autonómiát , jobban ismervén az ügy körülmènyeit, aki ( talán) egy adekvátabb döntèst tud hozni az adott ügyben...Mert minden ügy egyèni jellemzőkkel bír, amire nem lehet egy központi ítèlkezèsi kaptafát ráhúzni...

Èn azt mondom , hogy a jogrend sem lehet egy monolit , megváltoztathatatlan tömb , hanem a való világ realitásaihoz , annak változásaihoz kell alkalmazkodnia ....Ezek a jogi " dinamizmusok " pedig az alsó jogi szinteken fognak megjelenni, amire reflektálnak a törvènyhozasban a törvènyalkotók...Ha minden egy felülről szerveződő, teljesen monolit struktúrává alakul, az nem lesz jó senkinek sem ...Elvi szinten az (is) lehet a vège , hogy az államhatalommal szemben nem nyerhet ügyet senki ...Akkor már inkább a sok " autonóm " kisbíró világa ...De kizárólag olyanok , akik már voltak èrzèkenyítő trèningen...:)
süti beállítások módosítása