1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.08.17. 12:40 HaFr

Önbecsülés helyett nagy pofa, avagy miből él az ország

Hitelből és a más nemzetek szellemi és társadalmi fölényéből idepotyogó morzsákból. A bankokból, az EU-ból és az Audiból. Meg egy kicsit az időjárásból.

Úgy megemberesedtünk, mondja a miniszterelnök, hogy a Fradi stadiont is fel tudtuk húzni. Fájdalmas, cinikus hazudozás. A stadionok egyetlen okból épülnek: mert így lehet a legtisztábban lopni. Európa élén száguldunk, mondja a balkéz, Varga. Nevetséges, takony tempó. Már egy jégeső is elvinné a növekedés negyedét, de egy kéthetes München körüli áramszünet biztosan. Vagy 5000, de inkább 8000 milliárd közvetlen (tételes, tehát az árfolyammal nem összefüggő) veszteségről* nem tud elszámolni ez a kormány (Paks nélkül) - ez a GDP 15 - 25%-a (két ciklusnyi növekedés!). Most a fenekét a földhöz veri, mert a világpiac felvásárolja az itt gebinben összeszerelt autókat és motorblokkokat, de az egyre véresebb szájú nacionalista populizmus szerint a magyar nép többet érdemel, mint az általa kitolt javakat felvásárló liberális demokráciát. Mennyi is az autokráciák részesedése a magyar exportból? 6-7%? Mi a lósz*rról beszélünk? Még gondozni sem tudnák a papucsállatkájukat, nemhogy működtetni. A belső fogyasztás stagnál (senki sem bízik a hosszú távú javulásban, ezért tartalékol), a felhalmozás a szolgáltatói szerződések meghekkeléséből zsebben maradt, illetve a külhoni félmilliós munkavállaló réteg által hazaküldött és 310-315 forintos euró árfolyamon átváltott pénzből valósul meg. Az államvezetés egyetlen erőszakgépezet, más funkciója nincs, mint a hatalmi kényszerítés ("unortodoxia") és a propaganda (szellemi erőszak). Ez úgy fenntartható, hogy sehogy.

Kollégámnak nagyon igaza van: "Akik egy társadalom és egy gazdaság problémáinak arkánumát a központi hatalom felerősítésében keresik, azok:

  • vagy nem ismerik a világot és annak tényeit,
  • vagy annyira frusztráltak, hogy emiatt nem bíznak sem magukban, sem a polgártársaikban,
  • vagy (tehetségtelenségük okán) szűklátókörűek,
  • vagy (lelki torzulásaik miatt) hajlamosak az erő(szak) alkalmazására.

Az a helyzet, hogy egyik esetben sem alkalmasak emberközösségek vezetésére."

Az állam legitim helyét pontosan kijelöli egy nemzetben, hogy mire nem képes a társadalom. Ha kompetenciáink, érzékenységünk és öntudatunk (hiánya) arra hajt, hogy lemondjunk az önszerveződés hatékony rendszeréről, akkor persze tetszőlegesen orrba-szájba-farba nyomhat minket az állam naponta egy tucatszor is, elszedheti a pénzünket, traktálhat a legócskább propagandával, csak egyet ne tegyünk közben légyszi, légyszi: ne csodálkozzunk. Nem a liberális demokrácia döglött (noha kétségkívül átgondolásra szorul), hanem a magyar nemzet szabadsága és önbecsülése. Maradt helyette a nagy pofa.

*manyup, mnb "növekedési hitel", korrupt önkormányzatok szanálása, túlárazott közbeszerzések, hitelek refinanszírozásának romló kondíciói stb.

321 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr926610859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s 2014.08.18. 13:19:50

@űrszelvény: Dolgozni kell. Abból van pénz. Az is teljesen nyilvánvaló, hogy összeszerelésből és mezőgazdaságból nem lesz elég bevétel. Tehát először tanulni kell, hogy magas szintű, nagy hozzáadott értékű munkákat tudjunk végezni. Ez nagyjából 15-20 éves projekt. Ha ma elhatároznák, akkor leghamarabb ennyi idő múlva lenne belőle valami eredmény. Jelenleg nincs meg az elhatározás sem, sőt, egyre messzebbre kerülünk tőle. Oktatás helyett stadionokba öljük a kevés pénzt is. Nem jó az irány - hogy egy klasszikust idézzek: mi a vektor, viktor? Sehova sem tarunk, és oda is lassan megyünk.
Téphetem itt a pofámat, de elment már tőle a kedvem. Néha kurvaanyádozok egy habosat, akkor a bloggerek kipicsáznak, van aki teljesen, van aki csak részben. Mit a faszt mondhatnék? Egyáltalán, miért kell nekem mondanom bármit is? Ezeket a dolgokat magatoktól kellene tudnotok, nem tőlem. Ha valami szar, arra magatoktól kellene rájönnötök, nektek nem kellene hagyni, hogy így menjen, mert ez a ti kibaszott országotok is, nem csak az enyém. Ti miért vagytok annyira kibaszott hülyék, hogy inkább hisztek másnak - akárkinek is - csak magatoknak nem? Ti miért nem veszitek a kezetekbe a saját sorsotok irányítását, ahelyett, hogy ezt másra hagynátok? Mi lesz így veletek?

panelburzsuj 2014.08.18. 13:24:20

@HaFr:
Elég régóta rontom itt a levegőt ahhoz, hogy rákérdezzek: vajon miért nem tudtunk igazán egymásra találni?

Pártépítésileg: a HaFr meg a panelburzsuj.

borzimorzi 2014.08.18. 13:31:40

@HaFr: :-) De elismerem, jogos a kritika.

Mentségemül csak annyit tudok felhozni, hogy tettvágyamat és szerény képességeimet felajánlottam az utóbbi 15 évben két olyan pártnak is, amelyekből kinéztem, hogy tényleg küzdeni akarnak, és a közjóért. Egy harmadik megalakulásának csak szemlélője voltam, de oda már belépni sem volt érdemes, annyira lesírt róla, hogy pár emberke hatalomvágyáról szólt az egész. Mindkét, általam támogatott csapatról 2 év alatt kiderült, hogy a vezetése eladta magát, amikor erre lehetősége nyílt, csak az árban volt különbség. Kiléptem mindkettőből.

Ezért aztán borzimorzi most csak figyel és vár, némi egészséges gyanakvástól sem mentesen. De tessék, meggyőzhető vagyok. Mert az nem kérdés, hogy hazánkban a politikai vezetés a leggyengébb láncszem, annak minősége a fejlődésünk legfőbb gátja.

Viszont még egyszer nem fogom az arcomat, nevemet adni egy olyan csapatnak, amelyik a munkámat benyeli, aztán pedig elárulja az ügyet, amiért dolgoztam. Majd azok, akiket - a tagtársakkal együtt, nem kevés munkát és pénzt beleölve - hatalomra vagy a hatalom közelébe, az indulási lehetőség küszöbére juttattam, a lehető legrövidebb időn belül kenőpénzre váltják a közhatalomból nekik jutott részt. Vagy akár már a hatalom elérhetőségének esélyét is.

Hangsúlyoznám, hogy soha nem akartam hatalmat személyesen a magam számára, ami munkát és pénzt beletettem, azt mindig az ügyért áldoztam. Lehet, hogy épp ez volt a hiba? Lehet, hogy csak az garantálja az ügy elárulatlanul maradását, ha én magam vagyok az, aki a hatalmat részben megszerzi? Ehhez olyan mértékű bizalmatlanság kellene, amely már a paranoiával rokon, tehát inkább nem szeretném ezt hinni...

De tessék, meggyőzhető vagyok, rajta! Mert az nem kérdés, hogy "kell egy csapat". Csak nekem eddig nem sikerült megtalálnom az igazit. Mondjuk, a meritokratikus alapú csapatépítés fontos kritérium lenne...

Üdv:
b

2014.08.18. 13:32:16

@s: Majd nyilván leülünk és szép csendben hagyjuk hogy éhen haljunk.
Közben pedig malmozunk addig.

2014.08.18. 13:35:22

@Baldrick68: A rendszerváltás után pezsgett az élet az országban pár évig.Tömegével nyíltak a családi vállalkozások kis és nagyobb üzletek.
Most dögrovás van, akár Kádár alatt.Kb a színvonal is ugyan az a legtöbb embernél.

s 2014.08.18. 13:38:29

@Diorella Queen: Simán kinézem belőletek. Nem viccelek. Az, hogy most még nem tart itt a dolog, pusztán azért van, mert nem telt el elég idő. A szemlélet, amivel a többség meg van verve magában rejti ezt a végkifejletet.

borzimorzi 2014.08.18. 13:39:04

@unionista.: Ugye, hallottad már azt a mondást, hogy amelyik politikus azt állítja, hogy ő nem akar miniszterelnök lenni, az hazudik? :-)

Én már azzal is megelégedném, ha csak olyan lenne a palettán, aki a fenti vágyát beismeri, de ugyanakkor képes elismerni önmagáról, hogy ő ennél csak alacsonyabb posztot tudna elég jól betölteni, és valóban keresi azt, aki igazán alkalmas miniszterelnöknek.

Na, ezt a minimális önkritikát nem látod a baloldali összefogás egyetlen emberénél sem. Mindegyik csakis önmaga pozícionálásával van elfoglalva. A társadalomról és a kormányzásról érdemi mondanivalójuk nincsen. Csak az, hogy fújfúj Orbán. Hát, ez sovánka...

Üdv:
b

2014.08.18. 13:45:22

@s: Akkor az azt fogja jelenteni, hogy nem vagyunk elég életképesek mert hagyjuk.

2014.08.18. 13:45:56

@s: Ne akarj az evolúciós folyamatokba beleavatkozni erőszakkal!

2014.08.18. 13:50:09

@s: Itt élnek denevérek amiket meg lehet enni és majmok is.Utóbbiak elég szép nagy példányok.Fehér inget és öltönyt hordanak és a parlamentben szoktak összegyűlni.
Szerinted ehetőek?

s 2014.08.18. 13:52:15

@Diorella Queen: Bizony, azt fogja jelenteni. Az élet csak egy döntés kérdése, de ezt a döntést itt mindig elhalasztják. Közeledik az utolsó pillanat, hacsak el nem múlt már.

unionista. (törölt) 2014.08.18. 13:53:09

@borzimorzi:
a közélet nem a pártélet (ideológia) kizárólagosan.

2014.08.18. 13:56:15

@s: Jajj de borús jövőkép!
Tanulmányozhatnád az afrikai országok polgárainak mindennapjait egy kicsit.
Ők is élnek valahogy.Azért messze van még az, hogy itt is Goma legyen.

Remélem legalább is.D

valaki senki 2014.08.18. 13:58:50

Mérges, de nagyon korrekt értékelés! A dühöt is megértem. A lelki szegények, meg továbbra is boldogok. A mi bőrünkre...

s 2014.08.18. 13:58:57

@Diorella Queen: Már miért ne akarnék beavatkozni, akár erőszakkal is? Része vagyok ezeknek a folyamatoknak, és én még nem nagyon hallottam eddig olyanról, hogy valaki, aki kihalt később, az ne küzdött volna ez ellen minden erejével. Sőt, akik jelenleg élnek, azokat is megpróbálta néhány alkalommal a sors. Megkérdezte tőlük, hogy alkalmasak -e az életre. Aki nem felelt, vagy rossz választ adott, az ma már nincs velünk. Nem akarok ebbe a csoportba tartozni. Nektek sem javaslom egyébként ezt. Vannak válaszaim, és ki is fogom mondani ezeket.

borzimorzi 2014.08.18. 13:59:02

@s: Off No, lám, ha a káromkodhatnékodra féket vetsz és nyomdafestéket tűrő stílusban adod elő a gondolataidat, még az értelem fénye is megcsillan pár pillanatra... Jó látni, hogy személyedben értelmes emberrel van dolgunk, de minek ezt a tényt oly sűrűn a verbálhányás mocskával elfedned?

On Bárcsak egy legény akadna e vidéken, aki ki mer állni azzal a nem öncélú tervvel, hogy igen, célunk az, hogy komoly pénzt öljünk az oktatásba, és ennek következtében 10-20 év múlva előálljon egy olyan elit, amelyik minden lényeges tekintetben különb nálunk, így rá lehet bízni az országot. Ebben a fajta munkában - igaz, jóval rövidebb időtartam tekintetében - van gyakorlatom, ezt már csináltam, és sikerrel.

Na de látsz a hazai polpalettán bárkit, akiben lenne elég alázat és egyben bátorság azzal állni a nyilvánosság elé, hogy kérem, én azért akarok dolgozni, hogy 20 év múlva sokkal jobbak jöjjenek utánam, és én fölöslegessé váljak, hazamehessek abban a tudatban, hogy jól végeztem a dolgom? Én ez a lelki alkat vagyok, de ez fehér holló.

A politikai osztályunk gyakorlatilag azzal a leküzdhetetlen vággyal él együtt, hogy mind holta napjáig részesedni akar a közhatalomból, konkrétan politikából akar megélni. Vissza az eke szarvához, mint Cincinnatus? Még mit nem? A legtöbbje azt lesi, hogyan tudná az ingyenélést és a kleptokráciát mint "egyedül üdvözítő" életmódot még az utódaira is ráhagyományozni!

Üdv:
b

belekotty 2014.08.18. 13:59:22

@Blogger Géza: 5400 milliárddal nőtt az államadósság és eltűnt 3000 milliárd manyup.
Az nálam több mint 8000 milliárd.

belekotty 2014.08.18. 14:01:02

@braue: Azt hazudtad hogy csökken az államadósság te fasz. Nem tudod elolvasni mit írt?

Egyébként meg:

index.hu/gazdasag/2014/08/18/soha_nem_latott_85_szazalekos_az_allamadossag/

s 2014.08.18. 14:01:24

@Diorella Queen: "Szerinted ehetőek?"

Nos, ha azok is, én nem szoktam szart fogyasztani. Akkor inkább nem eszem pár napig, abból sem lesz semmi baj.

2014.08.18. 14:02:25

@s: Megértem.Én is inkább a kalapácsorrú denevért enném meg, ezek helyett a majmok helyett.

borzimorzi 2014.08.18. 14:02:48

@unionista.: Hogyne. De az ország sorsát érdemben, hatékonyan jobbítani pusztán közéleti csevegéssel nem lehet. A pártépítés-és szervezés kemény munkáját megspórolni nem lehetséges, ha tényleg politikai tényezővé akar válni egy csapat. A parlamenten kívül nincsen politika, akár tetszik, akár nem. Ott csak civilkedés, kávéházi konrádkodás, meg bloggeri világmegváltás van. Nem mondom, ez is élvezetes, különben én sem csinálnám. De tudni kell róla, hogy ez csak bolhapuki a szélviharban. Egy országot megmenteni ezzel nem lehet.

Üdv:
b

♔bаtyu♔ 2014.08.18. 14:04:33

Ahogy a liberális látja.

A magyarok java munkából él.

A cigányok java segélyekből és támogatásokból

A zsidók jórésze kárpótlásból

A maroknyi libsi pedig (most szerencsére) Sorosék pénzéből.

Persze a libsinek a magyarral van megint baja.

belekotty 2014.08.18. 14:04:40

@unionista.: Neked a zsidózás a lételemed?

belekotty 2014.08.18. 14:05:38

@♔bаtyu♔: A fideszesek meg lopásból élnek.

tnsnames.ora 2014.08.18. 14:13:57

@tnsnames.ora:

Egyébként érdekes dolog ez az elvándorlás és főleg az interpretálása. Én például nem tudom, mennyi a kalandvágy ebben, a tényleges effektív kényszerűség, az életszínvonal elsődlegességének fontossága, a lehetőségek megnövekedése (nyugatra menni dolgozni), általános nyelvtudás növekedése (ami az előbbihez a feltételt megteremti) stb.

Nekem az jön le (és persze tévedhetek), hogy mindenütt van probléma, meg kell harcolni keményen a létharcot (vö.:kolbász és kerítés), csak más helyen/országban mások a problémák.

Amúgy én Magyarországon élem az életet (informatikusként), de például törekszem arra, hogy külföldre dolgozhassam itthonról, menekülve az itthoni cégek kicsinyességétől, visszásságaitól. Azaz valamilyenértelemben én is "menekülök" (sajnos).

2014.08.18. 14:14:39

@♔bаtyu♔:
A kínaiakat kihagytad.
Szerintem van annyi kínai az országban mint zsidó.Szóval hiányoznak a felsorolásból.

high up! 2014.08.18. 14:20:00

@♔bаtyu♔:

kik azok a magyarok te félkegyelmü?
Európa beteg népe, amelyik 90%-ának "Minden mindegy?"

Vagy azt hiszed, hogy a magyarok az a magadfajta Matyóhímzett panelproli?
Igazad van, ez is magyar, csak remélem ezt a fajtát 2018-ban úgy kivágják a hatalomból, mint 2010-ben a ballibsiket.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.08.18. 14:27:14

@♔bаtyu♔: Ugyanolyan tolvaj vagy, mint a gazdáid. Mehetsz vissza.

Blogger Géza 2014.08.18. 14:31:33

@belekotty: És ez mitől lenne "veszteség"??? Ráadásul a szerző kifejezetten "az árfolyammal nem összefüggő" összegről beszél, márpedig a Ft-ban kifejezetten államadósság növekedés mögött jelentés részben pusztán technikai árfolyam-különbözet áll, nem valós növekedés. Ráadásul ilyenkor ugye az állami vagyon növekedést is figyelembe kéne venni, ami "véletlenül" elmarad. Egyébként meglehetősen abszurd az várni manapság egy államtól, hogy abszolút értékben ne növekedjen az adóssága, ilyet senki nem is vár el, a GDP-arányos adósság a mérvadó.

s 2014.08.18. 14:35:48

@borzimorzi: "minek ezt a tényt oly sűrűn a verbálhányás mocskával elfedned?"

Hogy magam se lássam, mert csak felbaszom az agyam folyamatosan azzal, hogy látok, de minek.

"Na de látsz a hazai polpalettán bárkit, akiben lenne elég alázat és egyben bátorság azzal állni a nyilvánosság elé, hogy kérem, én azért akarok dolgozni, hogy 20 év múlva sokkal jobbak jöjjenek utánam, és én fölöslegessé váljak, hazamehessek abban a tudatban, hogy jól végeztem a dolgom?"
Őszinte kérdés, amire őszinte választ illik adni. (Még akkor is, ha tarok attól, hogy a blog gazdája ezt a hozzászólásomat is a pokolra veti, merthogy szerintem is talán oda való leginkább.)
Az akasztgatások előtt semmiképpen nem lesz már ilyen, kár is ebben reménykedni. Túl vagyunk ugyanis azon a határon, ahonnan még önként és jó szándékkal vissza lehetne fordulni, és normális mederbe terelni az ügyek menetét. A hatalom ehhez túlságosan cinikus és korrupt. Nem gondolják úgy, hogy el kellene számolniuk a nép felé. A leváltásukra gyülekezők is pont ilyenek. Tehát ha le is váltanák valahogy a jelenlegi hatalmat, nagy valószínűséggel ilyenek lennének ők is, hacsak már most is nem ilyenek teljesen. Itt a nép közbeavatkozása szükséges, de a nép még alszik. Álmában nem látja át pontosan, hogy a kifosztására háttéralkut kötöttek, aminek a lényege, hogy hagyják néha a másikat is a hatalmon, csak azért, hogy a kirablás folyamata biztosított legyen. (nincsen feltárva az ügynökmúlt, az ellenzék nem igazi ellenzék, stb. Vég nélkül lehetne sorolni a bizonyítékokat.) Tehát az alamuszi nép haragja kellene ahhoz, hogy a kiválasztás érdemben megtörténjen. Ez egy oktatási folyamat. A nép megtanulja, hogy a szavának súlya van, mert most ilyen irányú tapasztalatai nincsenek még. A hatalom gyakorlói is megtanulják ugyanezt. Nem részletezem, gondolom elég színes a fantáziád ahhoz, hogy el tudd képzelni, mit is jelent ez a valóságban. (Na jó, egy kicsit csak: csörlős ifával széttépett hazug politikusok aszfaltra fröccsenő bele, a villamos sínekben beszáradt fekete vér, stb.) Ameddig ez nem történik meg, addig lehet viccelődni az illiberális, nem demokratikus állami berendzkedéssel, de utána itt minden szónak különleges jelentősége lesz. A demokrácia hirtelen a hatalomból történő élve menekülés zálogává válik. Merthgy az is egyébként. Akit le lehet váltani, azt nem kell megölni (Caius Iulius Caesar). Sokat kell még tanulnia a magyar népnek. A legfontosabb talán az, hogy a demokráciát nem kapod, hanem szerzed. Mi annak idején nem szereztük meg. Olyan is lett. Szar.

s 2014.08.18. 14:38:32

@belekotty: Ne zavard össze! Kell azt neki tudnia, hogy miből fizetik?

2014.08.18. 14:41:49

@s: Lehet hogy tájékoztató anyagot kellene küldeni minden magyar állampolgárnak arról, hogy mit is jelent a demokrácia pontosan.
Csak mert lehet, hogy sokaknak gőzük sincs róla és azt hiszik, hogy ez már az.

s 2014.08.18. 14:46:38

@Diorella Queen: Rájönnek előbb-utóbb, hidd el. A jelenlegi hatalmat gyakorlók persze abban bíznak, hogy ez a pillanat talán soha nem jön el, de ki kell ábrándítanom őket. Sosem voltunk annyira közel ehhez, mint most.

Amadeus62 2014.08.18. 14:50:15

@s:

Nem fognak. Túl sok idő telt el ahhoz, és semmi változás. Ez egy balkáni, nívótlan nép, ez van.

Megszoksz vagy megszöksz.

panelburzsuj 2014.08.18. 15:00:35

@s:
Gondolnád, hogy a hvg-ben Faustot idézgető Hankiss bácsival keveredel egy platformra? :)

„Csak annak jussa élet és szabadság, ki napról napra vívja ki.”

"A legfontosabb talán az, hogy a demokráciát nem kapod, hanem szerzed."

borzimorzi 2014.08.18. 15:07:42

@s: Nos, ahogy Antall mondta, "Tetszettünk volna forradalmat csinálni".

Nos, én ilyen durván ugyan nem fogalmazok, de nem tagadhatom le, hogy ez is egy forgatókönyv. Ráadásul egy olyan forgatókönyv, amelyiknek a bekövetkezése minden nappal valószínűbbé válik.

De reménykedem benne, hogy így sem túl valószínű. 1956-ban is az kellett a lázadáshoz, hogy emberek milliói éhezzenek és konkrétan bebörtönözzenek meg Recskre hurcoljanak embereket ezrével. Nem tartunk itt szerencsére.

Sőt, a mai magyar nemzet elég jól él, ha az unokái kontójára is teszi. Nagyon lassan szegényedünk odáig, hogy a puliszka robbanjon, és mire odáig szegényedünk, addigra a lemaradásunk beláthatatlan és behozhatatlan lesz.

Ezért kellene a platós Ifa és a véres sínek kihagyásával, békés úton leváltani ezeket. Nem könnyű, sőr igen nehéz de nem lehetetlen. Az a fajta, a "győztes szinte mindent visz" választási rendszer, amelyik 2/3-dá konvertálta a Fideszre leadott, tán 50%-ot sem elérő szavazatmennyiséget, az 2018-ra más pártot is szolgálhat ugyanígy. Pláne, ha sötét ló, és esélytelennek tűnik Fidesz-szemmel, vagyis nem fogják szükségesnek látni a választókörzetek és a törvény ismételt átszabását miatta.

Nézd, én békés ember vagyok, még Orbánnak sem kívánok semmi rosszabbat, mint hogy éljen boldogan 120 évig Csúton, főzze a pályinkát, töltse a kolbászt, csak a hazámat hagyja végre békén. Mert annak már így is többet ártott, mint amennyit 20 év alatt helyre lehet pofozni.

Gondolom, ez megvolt: www.washingtonpost.com/opinions/hungarys-illiberalism-should-not-go-unchallenged/2014/08/16/b2dc72d4-1e5c-11e4-82f9-2cd6fa8da5c4_story.html

Ezt itthon nem sokan olvassák, de akik ide tőkét tudnának hozni, hogy honfitársaink százezrei számára ne a kivándorlás legyen az egyetlen módja a jól fizetett munka megszerzésének, azok mind olvassák...

Üdv:
b

belekotty 2014.08.18. 15:37:40

@borzimorzi: Istóczky úr megválaszolja ezt neked. A Washington Postnak nincs szavazati joga és kész. A többit nem érti meg.

belekotty 2014.08.18. 15:39:22

@Blogger Géza: Pont erről beszél a cikk, hogy történelmi csúcson a GDP arányos államadósság.
Segítsek értelmezni? Azért egy olyan magas beosztású propaganda tisztnek mint te, illene tudni olvasnia!

belekotty 2014.08.18. 15:40:40

@Blogger Géza: "Ráadásul ilyenkor ugye az állami vagyon növekedést is figyelembe kéne venni, ami "véletlenül" elmarad. "

Melyikre gondolsz? Az 500 milliárdért vett MOL-ra aminek részvényein azóta buktunk kb 200 milliárdot?
Vagy a 100 milliárdokért vett gáztározókra gondolsz amit bezártunk?

Egéridomár 2014.08.18. 16:12:39

@♔bаtyu♔: Mondd, ennyi ésszel hogy nem pusztultál még el? Hogy tudsz életben maradni pl. egy autókkal teli forgalmas városban? Vagy lehet, te a pusztában élsz? Mert ez magyarázat volna.
Komolyan, te erre a libsi dumára ejakulálsz? Hogy lehet valaki ennyire egyszerű? De most komolyan.
Olyan sokszor megfogadtam, hogy el sem olvasom, amit idehánysz. A kutyám intelligensebb, mint te.
(HaFr: Bocsi a stílusért, de valami most elpattant…)

Csuti Ördögüző 2014.08.18. 16:23:29

Amíg az országnak jól megy, a bolsik ordítanak a dühtől. Ez a legjobb lakmuszpapír, ha már nagyon odavannak és a demokráciájukat temetik akkor nagyjából jó az irány.

Most már 2018at is bukták és nem látnak a pipától. Szopó.

s 2014.08.18. 16:28:51

@panelburzsuj: Nem keveredek senkivel egy platformra. Mondom a magamét, ő is a magáét. Ez most éppen egybevág. Nem volt mindig így és nem lesz mindig így. Kár ebből messzemenő következtetést levonni.

Bár igaz, ami igaz.

"az igazság ugyanaz Toulouse-ban mint Párizsban"
PASCAL

s 2014.08.18. 16:33:27

@borzimorzi: "Nos, ahogy Antall mondta, "Tetszettünk volna forradalmat csinálni". "

Nos, ahogy én mondom, még nem késtünk el vele.

Én is békés ember vagyok. Ennek viszont semmi köze ahhoz, amit gondolok arról, hogyan folytatódik majd ez a történet. Ez a történet nem békésen fog folytatódni, mert eljátszották az emberek bizalmát. Olvass történelmet. Az ország vezetői ezt nem teszik meg, de attól te még cselekedhetsz másként.

Blogger Géza 2014.08.18. 16:33:55

@belekotty: A MOL-on nem buktunk semmit, majd ha egyszer eladjuk a meghatározó részesedést, (aminek az ára lehet, hogy jóval magasabb lesz, mint egy aktuális tőzsdei ár) akkor lehet mérleget vonni. De könnyen lehet, hogy erre nem kerül sor belátható időn belül.

Semmiféle gáztározó nem zárt be, ellenkezőleg, magas szinten vannak feltöltve. Az orosz-ukrán helyzetre való tekintettel ez volt az egyik legelőrelátóbb lépés az állam részéről. (És tipikusan egy olyan, ami egy szabadpiaci szereplőtől nem feltétlenül elvárható dolog. De az nyílt és burkolt ostoba liberálisok az ilyen esetekkel nem szoktak foglalkozni. "Majd a piac megoldja." Na persze.)

Blogger Géza 2014.08.18. 16:35:44

@belekotty: Igen, értelmezned kellett volna az árfolyamveszteség nélküli "8000 milliárd VESZTESÉGET", de nem jött össze, ez van.

Blogger Géza 2014.08.18. 16:37:42

@belekotty: Sebaj, az év végi a mérvadó, és az jóval alacsonyabb lesz.

Nzoltan 2014.08.18. 16:45:49

@high up!: Ez kb mindenhol így van. Az más kérdés, hogy a kirepült értelmiségünk mosogatàssal és krumplisütéssel is többet tud keresni mint itt. De ott ezzel is csak kulimunkásnak számít.

valaki senki 2014.08.18. 16:47:18

@high up!: Egyébként echte magyar is él itthon vagy 50... Ezt az országot a történelme során nagyjából 100 évet leszámítva folyamatosan megszállták. Járt erre tatár, török, német, sógor, orosz, olasz, farancia, betelepítetteke cigányokat, és zsidók is jöttek. Ebben a katyvaszban csak hamisított pedigrével lehtene azt a 100 magyart is összeszedni. Mint tudjuk, 10- ből egy gyerek még ma sem az apjáé, csak hiszi... Hát még anno! Szóval akkor szerinted, ki is a magyar? Mert én úgy gondolom, mindazok magyarok, akik ezt a hazájuknak érzik, vállalják, ide dolgoznak, adóznak, szeretnek, gyarapítják a népességet vagy az országot és ide dobog a szívük! És ez, nem rassz kérdése. Ha ezt te nem így gondolod, sajnos, attól tartok, nem vagy magyar:(

Nzoltan 2014.08.18. 16:48:45

@s: Nem érjük el. Merünk kicsik lenni.

De lassan a nyugat sem éri el.

s 2014.08.18. 16:53:30

@Blogger Géza: Később minden jobb lesz. Az összes politikai rendszernek ez az alapja. A sok büdös, koszos, hiszékeny parasztot csak ezzel lehet a zászló alá terelni.

Nzoltan 2014.08.18. 16:55:08

@s: Van elhatározás. Csak lassan már senki nem akar tanulni. Tény, hogy egyre több a hülye.

s 2014.08.18. 17:02:45

@Nzoltan: Másként látom. Ma sokan nem tudnak tanulni, akiknek pedig kellene, mert rosszul alakították ki a feltételeket. Azt elfogadom, hogy a tanuló járuljon hozzá egy kis részben a képzése költségeihez, de ezt a terhet szinte teljes egészében a családok vállaira rakni - elnézve a legatyásodott, szarul kereső többséget - nem a megfelelő stratégia. Az adófizetők pénzéből kellene erre többet költeni, - tehát stadionokra kevesebbet - mert a jövőben várható adóbevételek szempontjából meghatározó, hogy ma mennyit fordítunk a képzett munkaerő előállítására.

borzimorzi 2014.08.18. 17:09:47

@s: No, pont ezt szeretném elkerülni, ha lehet. De nem tagadhatom le, hogy egyre kevésbé lehet. A Fidesz már annyit, de annyit hajlítgatta a törvényt a maga kedvére, hogy egy idő után az emberek bedühödnek. Egyelőre még működik a biztonsági szelep, "el lehet menni". Mennek is, 2010 óta 5-600 ezren. Érdekes módon mind Nyugatra. Még csak véletlenül sem az Orbán által követendő mintaországként felsorolt államok valamelyikébe...

Nem én fogom vezetni azt a bizonyos Ifát, és biztos, hogy nem fogom bekoszolni a kezemet sem ezekkel. De nem fogom sajnálni őket, ha saját maguk hozzák magukat abba a helyzetbe, hogy már nem tudnak biztonságosan távozni a hatalomból...

Üdv:
b

borzimorzi 2014.08.18. 17:16:06

@s: Na, erre a problémára konkrétan kidolgozott programom van. 2002 óta. Azóta az összes olyan peremfeltétel, amely kell hozzá, tökéletesen megvalósult, és a kivándorlások miatt sokkal nagyobb szükség is van rá. A lehető legnagyobb mértékben garantálja az esélyegyenlőséget minden magyar nyelvű tanuló számára határon belül és azon kívül is. Nem csoda, ha a gyerekeiket elitgimikbe járatással plusz esélyekhez jutató polelit tagjainak nem tetszik...

HaFr, ha érdekel, nyugodtan dobj egy mailt, van a nickem után index pont hu végű mailboxom is, meg hotmailes is.

Üdv:
b

Csuti Ördögüző 2014.08.18. 18:02:18

@borzimorzi: ' Egyelőre még működik a biztonsági szelep, "el lehet menni".'

- nem is értem hogy lehet hogy a fidesz leverte a szerencsétlen bolsikat minden nagykövetségen.

'Mennek is, 2010 óta 5-600 ezren'

- hogyne, Kóka Jani számolta meg Lauderrel.

Az emberek dühösek rátok, mehettek dolgozni.

Mercel 2014.08.18. 18:33:09

@HaFr:

"..traktálhat a legócskább propagandával, csak egyet ne tegyünk közben légyszi, légyszi: ne csodálkozzunk.."

..Légyszi légyszi ne gondolkozzunk.

Bocs de ez így helyes.:)
A csodálkozó még beállhat a sorba, de legalábbis sodródik a gondolkodó ember viszont húz egy fékcsíkot és esetleg elkezd a másik irányba evezni.
Az pedig nem poén egy felülről vezérelt autokratikus vezetésű társadalomban.

A többivel többé kevésbé egyet kell, hogy értsek.
Sajnos.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.08.18. 18:47:50

@borzimorzi: küldenél egy mailt a blog címére?

Blogger Géza 2014.08.18. 19:34:59

@s: És ez nem csak ígéret, hanem egyre inkább látszik is. A csökkenő munkanélküliségben, a növekvő ipari foglalkoztatottságban, a növekvő ipari termelésben, a növekvő exportban, a csökkenő tendenciájú eladósodottságban, a 2014-re már rekordtempóban növekvő GDP-ben, a rekord alacsony adósságfinanszírozásban, a lakosság pénzügyi vagyonának és fogyasztásának növekedésében. Persze lehet befogni a a szemünket és ezeket elhallgatni-letagadni, de az ilyen önbecsapók nem értik, hogy a többség meg őket miért nem érti...

Blogger Géza 2014.08.18. 19:39:48

@borzimorzi: "Mennek is, 2010 óta 5-600 ezren. " Ez hülyeség. Az idők kezdetétől számított kivándorlás miatt él kb 500 ezer magyar állampolgár külföldön. Ezt próbálják sokan 4 évre rákenni...

Csuti Ördögüző 2014.08.18. 19:41:16

@Blogger Géza: Matolcsyt tenném meg az EU Királyának.

A 200.000 bürokrata szart sem tud produkálni.

Blogger Géza 2014.08.18. 19:42:18

@Csuti Ördögüző: Hát ha annak nem is lenne jó, de jegybankelnökként egész jól muzsikál.

Csuti Ördögüző 2014.08.18. 19:42:43

@Blogger Géza: Semmi jele nincs semmiféle külföldi magyar ballibdemokrata emigrációnak, aki a szabadságba menekült.

Hacsak nem Kertész Ákos az.

Csuti Ördögüző 2014.08.18. 19:44:03

@Blogger Géza: Legalább 20 évre kell diktátor. Ha nem muzsikál jól, megöljük. Legyen motivált.

Csuti Ördögüző 2014.08.18. 19:45:46

@Csuti Ördögüző: Ill. nem mi, van európában sok ilyen gyenge idegzetü orvgyilkos nép, kultúrember nem csinál ilyent.

panelburzsuj 2014.08.18. 19:50:43

@Csuti Ördögüző:
hm-hm

valamit mégiscsak tucc, amitől még B. Gézába is belefagy a szusz.... :))

Blogger Géza 2014.08.18. 19:54:59

@belekotty: Egyébként jellemző az index színvonalára, hogy a saját grafikonjukat képletnek átlátni, ugyanis 2010 közepén 85,60%-on állt a mutató. Itt tart a liberális (főleg a tényektől elszabadult) újságírás Magyarországon 2014-ben. Egy ütősebb nagybetűs cím kedvéért bármit behazudnak.

borzimorzi 2014.08.18. 22:06:33

@Csuti Ördögüző: Nem, ez az EU-s tagországok és EU-n kívüli nyugati országok nyilvántartásaiból lett összeszedve. Angliába ment kb. 300 ezer, Németországba mintegy 100ezer, a többi EU-országba 50 ezer és EU-n kívüli országokba 50 ezer honfitársunk 2010 óta.

Üdv:
b

borzimorzi 2014.08.18. 22:09:05

@HaFr: Jelentem, küldtem egyet a PKonzervativok@gmail.com címre.

Üdv és jó éjt!
b

borzimorzi 2014.08.18. 22:10:51

@borzimorzi: 2014-ben nyilvánosságra hozott adatok szerint.

Mercel 2014.08.18. 22:33:56

@Blogger Géza:

"barátom" te a hitler korszakban kurvára elmehettél volna hírmagyarázónak. Így hívták azokat a férgeket akik a katasztrofális híreket úgy adták elő mintha győzelmi hírek lettek volna.. Sztálingrádi csapataink téli pihenőállásba vonultak. Aha..

Blogger Géza 2014.08.18. 22:43:09

@Mercel: Ezek a hírek maximum azoknak katasztrofálisak, akik Magyarország ellenségei. Hiszen minden normális és jóindulatú embernek örülnie kell annak, ha Magyarországon jobban mennek a dolgok.

Csuti Ördögüző 2014.08.18. 22:48:52

@borzimorzi: Én nem láttam egy nyilvántartást se, ahogy te se.

borzimorzi 2014.08.18. 22:56:39

@Csuti Ördögüző: Vigyázz, trollocska, mert ha szembeköpködöd a malopcsyt, akkor nem lesz ám meg a havi prémium...

index.hu/gazdasag/2013/01/30/itt_dolgoznak_matolcsy_kituno_magyarjai/

2013 január végi adatok:

"Matolcsy György a nagykövetségi becslések alapján beszélt félmillió, külföldön dolgozó magyarról. Nagy-Britanniában dolgoznak a legtöbben, de sokan vannak Németországban és Ausztriában is.

300 ezer magyar dolgozik Nagy-Britanniában, nagyrészt Londonban, 100 ezer munkavállaló Németországban, jellemzően Berlinben, Bajorországban és Baden-Württembergben körülbelül 50 ezren Ausztriában és 50 ezren az unió többi országában, közölte az Index kérdésére a nagykövetségek becslésére hivatkozva a Nemzetgazdasági Minisztérium szerdán."

Mondjuk, egy adatra rosszul emlékeztem, ezért érdemes volt újra rákeresni.

Üdv:
b

Csuti Ördögüző 2014.08.18. 23:02:48

@borzimorzi: Előbb azt hazudtad hogy 500-600ezren mentek 2010 óta.

Itt most mást mutatnak a nem létező statisztikáid.

'300 ezer magyar dolgozik Nagy-Britanniában, nagyrészt Londonban' Emellett 2000en se szavaztak Londonban, a többség persze a fideszre.

Csuti Ördögüző 2014.08.18. 23:06:47

@borzimorzi: Emellett persze többen települtek be Magyarországra mint ki, sőt erről még hiteles adatok is vannak:

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2112rank.html

borzimorzi 2014.08.18. 23:32:07

@Csuti Ördögüző: A migrán nem marad itt. Hanem továbbmegy. De még ha ittmaradna is pár, hol vigasztal engem pár analfabéta afgán érkezése az elmenő magyarokért, akikre nem kevés közpénzt áldoztunk?

A malopcsy adatait meg jó lett volna, ha képes lettél volna értelmezni. 1000 x (300+100+50+50) = 500 ezer = félmillió.
Mindez 2013 januárjáig.

A Fidesz teremtett félmillió munkahelyet, mi? Külföldön. Köszönjük, Emese, azaz OVi!

Üdv:
b

borzimorzi 2014.08.18. 23:32:32

@borzimorzi: Akarom mondani, a migránS.

Csuti Ördögüző 2014.08.18. 23:41:04

@borzimorzi: Mi megy tovább, idióta.

Be + Ki egyenlő NETTÓ migráció, ne kelljen már magyarázni....:)

Nzoltan 2014.08.19. 05:44:34

@Diorella Queen: Nincs annyi. Csak szemelōtt vannak. Majd mindegyiknek üzlete van, ahol magyarok dolgoznak. A kínaiak gazdaságilag sokkal aktívabbak. Mert mernek nagyok lenni. A magyaroknqk meg azt tamították szocialista politikusaink, hogy merjwnek kicsik lenni.

Nzoltan 2014.08.19. 05:57:51

@s: Orbán jelenleg mindent próbål megfogni. Gyurcsány már ehhez késōn ébredt, Bajnai meg kevés volt. És azt is Orbãn látta be, hogy akárhogy nem lesz itt fellendülés. Az oktatáshoz kell jó, a tudást befogadó emberanyag. Aabból meg egyre kevesebb van. A mostani értelmiséget pedig elszívja a nyugat. Tehát nem marad màs elōre, mint a kínai modell. Összeszerelō üzemeket kell nyitni, és bérbe dolgozni. Mert nincs itthon már tudás, nincs itthon iparokat kézben tartó felsō tízezer.

Egyébként abban mindenki egyetért, hogy az oktatãs szar úgy agogy van. Màr a felére levitt követelmënyi szintet is nehéz számonkérni. A vàltozásnak a közoktatásban pedig mindeniki ellenáll. Mert nekik nem ërdekükma vàltozàs. Inkább ülnek a langyosnszarbn.

Nzoltan 2014.08.19. 06:00:28

@Diorella Queen: Ha ez ami most van nem demokrácia, akkor eddig sem volt.
Ha eddig volt, akkor most is van.

Nzoltan 2014.08.19. 06:03:10

@borzimorzi: Nem lesz forradalom.miért lenne? Ha valakinek nem tetszik valami, odëbbálhat. És sokan meg is teszik. Aki marad, annak többnyire megfelel ami van. Ezt a választások is alátámasztják.

Nzoltan 2014.08.19. 06:12:56

@borzimorzi: Ugyan, ez nézōpont kérdëse. Volt akinek többet ártott és volt akinek osztott. Ez itt mindig így volt. A politikusok mindig a slyát holdudvaruknak osztogattak kivétel nélkül. A baloldal ott rontotta el, hogy elüldözte a salyåt választóit. A maradék elōtt meg hiteltelenné vált.

Nzoltan 2014.08.19. 06:16:42

@s: Olzan nincs, hogy valaki nem tud tanulni. Mindenki tud. Az elméleti oktatásnak csak az egyén szab határt. A gyakorlatival van baj. De azok akik gyakorlati oktatást szeretnének, azok nagyon kevesen vannak. Mindenki csak szájtépésbōl akar megélni.

Nzoltan 2014.08.19. 06:21:47

@borzimorzi: a baloldal nagy problémája, hogy másokért izgul. Ezt az energiát meg a salyát felemelkedésére is fordíthatná.

Nzoltan 2014.08.19. 06:31:42

@borzimorzi: Hagyjuk màr. Azért megy mindenki külföldre, mert itt nincs munka. Dearról senki nem beszél, hogy a politikusok mindent elprivatizáltak. Fōleg a baloldal politikusai. Annak a kevés stratégiai cégnek amelyikeket az új tulajokt em záraák be, meg monopóliumot biztosítottak ës biztos, államilag garantált hasznot. A helyi vállalkozàsokat pedig ellehetetlenítették a 70-80 százalékos adókkal. Ez csak 2008 után változott. Kényszerbōl. Elōször a Bajnai kormànynak kellett tenni a hazai vállalkozásokért valamit. De ō sem önszántából tette amit tett, hanem a gazasàgnak kellett megroppanni ezért.

borzimorzi 2014.08.19. 08:15:23

@Csuti Ördögüző: Frászt, picim. Azok az afgánok,akik ide jönnek egy rövid időre, alig várják, hogy mehessenek tovább. Mondjuk, nekem nem fognak hiányozni, a zömük nem képzett munkaerő, tehát nincsen sok esélyük jólfizető munkát találni, adózni.

Ellenben azok a magyarok, akik nyugatra mennek, általában ott is maradnak. Minél képzettebbek, minél jobban hiányoznak a hazai gazdaságból és közéletből, annál nagyobb eséllyel veszítjük el őket örökre.

Amúgy meg előbb értsd meg legalább azt, amit a vezéred jobboldalra beakasztott bal keze nyilatkozott 2013. januárjában, aztán utána akarj velem kötődni.

Pá.
b

borzimorzi 2014.08.19. 08:23:16

@Nzoltan: Na, de miért nincs itt munka? Csak tán nem azért, mert azok a tőkések, akik ide cégeket, munkahelyeket hozhatnának, azok nem fektetnek be egy olyan országban, ahol évente többször is változnak az adójogszabályok, úgyhogy lehetetlen évekre előre tervezni? Sőt, akár az Alaptörvényt is kényre-kedvre módosítgatják? Ahol a kormányzatnak kell nyalni, ha a piacon megbízást akarsz, nem elég jót adni versenyképes áron? Ahol még az önkormányzat is jó eséllyel ab start lehúz, mert ott is meg kell kenni valakit, ha üzletet akarsz? Ahol a hazai tőkések sem itthon fektetnek be, hanem menekítik a pénzüket?

Ezért kéne végre megérteni, hogy a kormányzati és törvényhozási munka pocsék minősége az a tényező, amely miatt hátrányba kerültünk a régiós versenytársakhoz képest. Mellesleg ez pártfüggetlen, a rendszerváltás óta csak egyre esik a kormányzati és törvényhozási munka színvonala. Csak egyre hülyébb törvényeink vannak, és egyre hülyébb kormányaink.

Üdv:
b

borzimorzi 2014.08.19. 08:25:41

@Nzoltan: A választások leginkább azt támasztják alá, hogy hatalmas az apátia, és a redisztribúcióra rágyógyult rétegek bárkit hatalomban tartanak, csak osztogasson.

Épp csak a világ nem ér véget a mi határainkon. Épp csak van olyan pocsék kormányzati munka, amire már az ország is rámegy, mihelyt van olyan tökös versenyző, aki rá akarja tenni a kezét.

Mohácsnál sikerült megérteni, bár túl későn. Most inkább nem kéne Mohács, ha kérhetném...

Üdv:
b

s 2014.08.19. 09:30:06

@borzimorzi: "Vigyázz, trollocska, mert ha szembeköpködöd a malopcsyt, akkor nem lesz ám meg a havi prémium... "

Aki matolcsyt szembe tudja köpni, az minimum darts világbajnok. (Azzal a látószervvel, amit az öreg kifejlesztett, ez nem is lehet másként.)

s 2014.08.19. 09:36:02

@Nzoltan: "Tehát nem marad màs elōre, mint a kínai modell. Összeszerelō üzemeket kell nyitni, és bérbe dolgozni."

Pár évtized múlva már te is fogod látni, - és talán orbán is - hogy miért nem ez volt a nyerő lépés. Kínát nem tudod lemásolni, mert Kína már eleve másokat másol. A másolat másolatára nem szokott jelentős igény mutatkozni a világpiacon.

s 2014.08.19. 09:38:36

@Nzoltan: Egyezzünk meg abban, hogy a saját még mindig pontos j.

Egyébként a többiben is tévedsz.

tnsnames.ora 2014.08.19. 21:49:51

@tnsnames.ora:
Perpillanat én három mutatót érzek legjobbnak, ami egy ország közérzetjóságát (másokkal is összevethetően, meg éveken átmenően) mutathatná, előrebocsátva,hogy a mérési módszertanon és pontosságán keményen kéne dolgozni..

1.egyén szabadságérzete beleértve, hogy előrejutása mennyiben múlik saját személyes tőkéjén (pénz, kapcsolat, tudás). Ebben implicite olyanok is vannak például mekkora a társadalom által detektált korrupció, ami ellentétesen mozog értelemszerűen a szabadságérzettel. Benne van, hogy mennyire bízhat saját magában, mennyire érzi magát kiszolgáltatottnak a környezetének, mennyire tud gyereket vállalni stb. Mindezt valahogy súlyoz kell sajnos a jövedelmi szinttel (legfelső 0.5-5-50%ba esik-e az illető) Ahogy a több adót fizető és/vagy okosabb embernek a véleménye nagyobb súllyal kellene latba essen a közös ügyeket illetően.

2. Leggazdagabb és legszegényebb közötti különbség/hányados. nyilván minél kisebb a hányados, annál nagyobb a társadalmi kohézió. Mert hogy az embereket nem csak egyénként, hanem közösségként is kell nézni.

3. Oktatás-kultúra-egészségügy hányada a GDP-hez (esetleg 0-100 közé leképezve) szorozva valamilyen hatékonysági mutatóval (mert nem elég a pénzt ilyen célra elkölteni, lásd futballstadionok építése). Nyilván az a jó, ha a szorzat mindkét tényezője minél nagyobb.

valaki senki 2014.08.20. 09:57:44

@Blogger Géza: Több az! 600 E munkaválló, + azok a családok, akik utánuk mentek! Nem két olyan családot ismertem, ahol az egyikük kapott melót, aztán lépett az egész család, további 2-4 fő ( gyerekszám függően) Ők majd biztos visszajönnek mi? ahogy azt móricka elképzeli!

valaki senki 2014.08.20. 09:59:10

@s: Jó Lesz! Versenyezzünk kínával abban, hogy hol lehet MÉG OLCSÓBB A MUNKABÉR ! Az de jó lesz:(

Szúrófény 2014.08.28. 05:58:05

@unionista.: Az útód "Unió" is "elviszemmel" támogatja Gyarmatát!
Legfeljebb a helytartóid- kormányzóid gazdagodnak egy kicsit, az igazi haszon a Birodalomé! Közben megemlítik a versenyképesség kényszerét, mármint Japánnal, és Amerikával kell versenyezned. Igen a japán „csoda” a japán emberek önkéntes rabszolgaszintű munkarobotja híres a világban. Amerikának ott vannak a valódi rabszolgák leszármazottjai, meg a mexikói bevándorlók tízmilliós éhbéren foglalkoztatott munkaerő tömege. Európa honnan vegye hát az egyötödös (már a hazai bér egyötödéért) dolgozó embereket a versenyképességhez? Természetesen a határon túlról, (akkor is, ha a határon belül kerülés trükkjével csalogatják kizsákmányolás csapdájába) 2006 Kapuban megjelent írásomból részlet

borzimorzi 2014.09.12. 12:51:48

@Szúrófény: Milyen határon túlról? Kikre gondolsz? Mert ha a 2006-ban még Magyarország és az EU határán túli magyarokra gondolsz, például Erdélyben és a Partiumban, ők Románia EU-csatlakozása és a munkapiaci derogációk lejárta óta az egész EU-ban szabadon vállalnak munkát. messze nem az a perspektíva a számukra, hogy Magyarországon dolgozzanak, amikor ott vannak a sokkal jobban fizető, nyugati munkahelyek is.
Vagy az EU jelenlegi határán túliakra gondolsz, például az ukránokra? Ők az EU-ba nem jöhetnek munkát vállalni. Ha pedig otthon kapnak olyan munkahelyet, amelyet az EU-ból való tőkések hoznak létre, akkor kapva kapnak rajta. Mivel az EU-s átlagbér ötöde az ő korábbi fizetéseiknek a többszöröse.

Bocs, de nagy katyvasz ám az írásod.

Üdv:
b
süti beállítások módosítása