1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.12.04. 08:15 HaFr

A németek szerepe az Orbán-rezsim eddigi stabilitásában

Németország lobogója és címerei: a származás története és a szimbólumok  jelentése

A mindenkori német kormányok a XX. század második harmadától leginkább "lojális hátországként" kezelik Magyarországot, amelynek geopolitikai, gazdasági és valamennyi -- történelmi megalapozottságú -- kulturális jelentősége van számukra. Magyarország a közép-európai német túlsúly és ezen keresztül a kontinentális nagyhatalmi státus egyik biztosítéka, a legfőbb értékünk e felfogás szerint az ország politikai lojalitása, a kényelmes logisztikai pozícióban lévő munkaerőpiaca és az állam rendje (társadalmi békéje). Orbán az utóbbi kettőt garantálja a németek számára, miközben az előbbiben "tamáskodik", az orosz és a kínai érdekszféra felé történt nyitással kihívást is intéz ellene.

Orbán minapi kijelentése, hogy a németek többet nyernek Magyarország EU-tagságán, mint amennyibe ez kerül nekik, megközelítően igaz. Nem tudom itt pontosan kiszámolni, mennyi az annyi, de a gyakorlat elég világos. A németek -- éppen a gazdaságuk mérete, versenyképessége és a tőkeexportjuk okán -- valóban "az egységes piacnak nevezett európai gazdasági rendszer nettó haszonélvezői." Ugyan nincs közvetlen kapcsolat az EU-befizetéseik és "az egységes piacon megtermelt profitjuk" között, aminek Orbán szerint "egy részét adják vissza a többi tagállamnak az Európai Unió költségvetésén keresztül, aminek nagyobbik része [viszont] ismét náluk szokott kikötni", de a német államrezon nagyjából így működik. A közös devizán, a tőke, az áruk és a munkaerő szabad áramlásán, de a politikai intézményrendszeren belüli formális és informális hatalmukon keresztül is a németek az elsődleges irányítói és egyszersmind hasznonélvezői az EU-nak. Az EU a német gazdaságot erősíti a leginkább (a többi nemzetgazdasághoz mérten) ahhoz képest, amilyen a helyzet vámhatárok között, de akárcsak egy tisztán gazdasági tömörülésben lenne (politikai erő nélkül).

Közben a magyar GDP-t és a külkereskedelmi többletet a német működő tőke jelentősen megdobja ugyan, de ez nagyon sokba kerül a magyar adófizetőknek a kifizetett "munkahelyteremtési" és "letelepedési" támogatások, a közmű- és az adókedvezmények miatt, és nincs az a közgazdász, aki ki tudná számolni, hogy egy-egy -- elsősorban az állami támogatások és a munkabérek relatív alacsony volta miatt versenyképes -- jellemzően kis hozzáadott értékű összeszerelőüzem idetelepülésével mennyit nyer a magyar társadalom (ahhoz képest, amire ezek hiánya szorítaná rá).

Sokkal világosabb ellenben, hogy a Merkel-kormány (saját nemzeti érdekei diktálta) Orbánnal szembeni kitartó megalkuvása és elnézése miatt a hozzánk érkező EU-s pénzek a miniszterelnök familiárisi hálózatában landolva egyértelműen a NER-t olajozzák és ezen keresztül a nemzetet gyengítik (nehezítve a felzárkózását és a versenyképességhez szükséges intézmények, normák, tudás és gyakorlatok rögzülését). A németeket bírálni Orbán részéről ezért a cinizmus egyik csúcsa: hiszen ha a németek általában sokat nyernek Magyarországon, akkor ennél (arányosan) sokkal többet nyer Orbán és környezete a németeken (közben nem mellesleg pusztítva azt a nemzetet, amelynek az alkotmányára felesküdött és a javáért dolgoznia kellene). Ha "súlyos hipokrácia, ha egyes német politikusok azt várják tőlünk, hogy ezért még hálásak is legyünk", akkor Orbánnak minden egyes nap térdre kellene esnie és hálát adnia azért, hogy ez a hipokrácia egybeesik az övével. Orbán elsődleges (anyagi és hatalmi) érdeke, hogy a németek "rajtunk gazdagodjanak". A németek a hazai érdekeik és a Magyarországnak biztosított hagyományos szerep okán a második legfontosabb tényezők az Orbán-rezsim fenntartásában.

Az első -- és vele a végső felelősek a helyzetért, ne legyen kétségünk -- mi magunk vagyunk. Bízzunk benne, hogy a németek (szűken értelmezve a német kormányzat és a német befektetők) hűvös rációval kezelt nemzeti érdekei előbb-utóbb Orbán ellen fordulnak (bármennyire harcol is az utóbbi a kitüntetett gyártói helyzetünkért és itthoni politikai dominanciája -- a "rend" -- fenntartásáért), és ez egybe fog esni a magyar társadalom lassú eszmélődésével, amivel végre elindulhat egy fenntarthatóan eredményes rendszerváltás a saját jogunkon, a saját tapasztalatainkkal és a saját kompetenciáinkkal.

PS.: Az EU-n kívüli Magyarország értelemszerűen fenntarthatatlan. Ha már konkrétumokról (és egyesekben konkrét félelmekről) van szó, se Oroszországnak, se Kínának nem fűződik finanszírozási érdeke hozzánk (az előbbi nem is lenne képes ilyesmire, az utóbbinak túl jelentéktelenek vagyunk), főleg nem annak következményeivel, amit az EU-val való feszültség és az EU válaszul gyorsuló tömbösödése jelentene. De még mielőtt idáig eljutnánk, már az EU-kilépés hosszú folyamatának első lépéseinél csődbe menne az ország, a helyettesítési hátárrátánk (kb. a hasznosságunk -- az az ár, amennyiért még megéri ide beruházni és amin túl már más országokat keresnek a befektetők) megállíthatatlanul zuhanna, ahogy a valutánk is, velük a tőkeellátottságunk és az életszínvonal, a polgárháború kb. azonnali volna, további százezrek hagynák el az országot. Ez nem Nagy-Britannia, kérem, ami túl tud élni, ha veszteségek árán is. Valójában Magyarország külpolitikai mozgástere -- az utóbbi napokon látszik -- pontosan annyira korlátozott, mint mindig is volt a modernkori történelme folyamán; Orbán egyik szemfényvesztése, hogy ennek az ellenkezőjét akarja eladni a híveinek, ezzel is rombolva a józan ész esélyeit idehaza. 

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr3516317834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.12.04. 08:28:48

Hahaha, süllyed a hajó? Nagy a pánik? Jézusom, egyes kormányzati érvek már karikatúrának is nevetségesek. Ki kell lépni elvtársak, ki kell lépni. Az EU-ból is és a Ferdinánd-magyar kultúrából is. Demokratikusan,m alkotmányosan és békésen. Nem megy ez nekünk így, együtt.

2020.12.04. 08:39:11

Jó lenne azt hallanom, hogy az egyesült ellenzék tárgyalt Angela Merkellel, vagy méginkább lehetséges utódjával, legalább egy minisztériumi osztályvezetővel. Lehet, hogy tárgyaltak, de nem olvashattam róla. Azt sem tudom, hogy az ellenzéki pártok egymással tárgyaltak-e. Ezek talán szupertitkos megbeszélések? Mik a terveik? Mi a véleményük a bevándorlásról, egyházügyekről, a szociális dolgokról? Egyáltalán, hogy bizonyítják, hogy jobban kormányoznának.
A fideszizmust örökre kellene diszkreditálni, mert másképpen jönnek vissza. Én nem látok a Fidesz eltávolítására semmilyen esélyt. Még 30 évre itt maradnak, mert ők értik a magyar társadalmat.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.12.04. 08:44:07

@Honóriusz: A Fidesz a Szapolyai-magyarokat jobban érti, de nem kötelező a Fidesszel, mint Szapolyai-magyar szektával együtt élni. A Szapolyai-magyarok (mint pl. az iszlamisták) nem osztják az európai többség értékrendszerét, de ezzel semmi gond nincsen. A Ferdinánd-magyarok kapjanak autonómiát és hadd maradjanak az EU-ban. Legalább annyira nem akarunk a Szapolyai-magyarokkal élni, amennyire azok nem akarnak az EU-n belül maradni. Semmi gond nincsen, megoldható alkotmányosan. Szavazunk, ti mentek ki az EU-ból, a föderális állam egyik fele meg marad. És öröm volt titeket ismerni. Később jöhettek majd füvet vágni és gyümölcsöt szedni, hogy ne halljatok éhen.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.12.04. 08:49:46

Gondoljátok át, amíg van mit átgondolni. Ha minket is visztek az EU-s kilépéssel, az nem lesz szép. Nem akarjátok ti azt. Váljunk szét békésen.

2020.12.04. 08:52:45

@Főnix Oszlár Gazdag: Egykoron én is álmodoztam, hogy a világot fel lehetne osztani a hülyék és okosak között.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.12.04. 09:02:21

@Honóriusz: Nem, ez a világ felosztása Észak- és Dél-Korea között. Egy ideig egy nép volt, aztán már nem az, mert jött egy pszichopata ideológia, egy pszichopata párt és néhány pszichopata diktátor.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.12.04. 09:05:55

@Honóriusz: De semmi gond nincsen. Ha a volt KGBs, ruszkipárti államrend nem akar az EU és a NATO része lenni, legyen. Osszuk meg szét alkotmányosan az országot és minden OK lesz. Utána a Szapolyai-magyarok még az orosz és kínai csapatokat is behívhatják. Teljes boldogság lesz nekik.

2020.12.04. 09:11:02

@Főnix Oszlár Gazdag: Inkább azon kellene törni a fejünket, hogy lehet a Fideszt jogi eszközökkel fékentartani. Merthogy rendszerváltás kell, az biztos. Minden 4 évben rendszert fogunk váltani? Csak a vér segít ezen már.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.12.04. 09:13:49

@Honóriusz: Jaj, nem kell a provokáció. ;) Semmi baj nincsen. Kulturált megoldási alternatívák vannak. Ha 2.8 millió honfitárunk nem akar velünk egy országban élni, vannak föderális megoldások is. Békésen, nyugodtan, alkotmányosan, népszavazósan. A Fidesz ideje lejárt, vagy így, vagy úgy. Inkább így, de azért nem akarom őket elkeseríteni teljesen. ;) Nyugalom, értelem és fő a nemzet biztonsága és jóléte.

2020.12.04. 09:19:31

@Főnix Oszlár Gazdag: Azt hiszed, hogy vicces vagy?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.12.04. 09:23:33

@Honóriusz: A vicces és tragikus - elvileg - az lehet, ha két világháború után elmebeteg és dilettáns idióták háborút készítenek elő Európában. Na, az vicces és tragikus lehet egyszerre. Mármint elvileg. Hogy én vicces vagyok-e, na azt nem tudom.

kiir 2020.12.04. 10:42:34

@poszt
"Orbán minapi kijelentése, hogy a németek többet nyernek Magyarország EU-tagságán, mint amennyibe ez kerül nekik, megközelítően igaz (...) A németek (...) az egységes piacnak nevezett európai gazdasági rendszer nettó haszonélvezői."

És ugyanez igaz a magyarokra is. Hiszen ez nem egy zéró összegű játszma. Ha jól működik, mindenki nyer vele. Ezért aztán tévedés abból érvet farigcsálni, hogy amit más nyer, azt tőlem veszi el.

További tévedés összemosni az EU-t a németekkel. Tegyük fel, hogy az EU-n a németek nyernek, míg az olaszok és a görögök nálunk nagyobbat veszítenek: ebben az esetben miért is jogos, hogy az EU minket kompenzál?

Szóval Orbán közgazdasági műveltségére azért ne nagyon alapozzon még egy konzervatív jobboldali "egyrészt-másrészt" "neki is van igazsága" típusú érvelés se.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.12.04. 11:02:25

@kiir: de hát nem értetted a posztot... az ellenvetéseid konkrétan fiktív, magad generálta olvasaton alapulnak. Továbbá semmiféle "egyrészt-másrészt" nincs itt, ahol látod. Na mindegy.

chrisred 2020.12.04. 11:03:57

"Orbán minapi kijelentése, hogy a németek többet nyernek Magyarország EU-tagságán, mint amennyibe ez kerül nekik, megközelítően igaz. Nem tudom itt pontosan kiszámolni, mennyi az annyi, de a gyakorlat elég világos. A németek -- éppen a gazdaságuk mérete, versenyképessége és a tőkeexportjuk okán -- valóban "az egységes piacnak nevezett európai gazdasági rendszer nettó haszonélvezői."

Azért nem igaz, mert az egységes piac szempontjából nem számít, hogy Magyarország benne van vagy nincs. Ha Magyarország nem lenne az egységes piac része, a németek nagyjából ugyanannyit nyernének, viszont a magyar elit sokkal többet veszítene.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.12.04. 11:09:55

@chrisred: A magyar kormány szubvenciós politikája rombolja az egységes piacot, mert rombolja a versenyt. A munkaerőpiaci politikája (szakszervezetek ellehetetlenítése, bérek alacsonyan tartása) szintén rombolja a versenyt. (Egyik, ha a méretünkbél fogva elenyésző oka az EU versenyképességi rommlásának és technológiai lemaradásának.) A korrupciós politikája még inkább ezt teszi. A magyar piac vámokkal terhelten értelemszerű veszteség volna a német exportőröknek és a hazai fogyasztóknak is. Csak ennyi jut hirtelen eszembe, amivel Magyarország egységes piaci léte csak belföldi viszonylatban károsítja az EU-t.

chrisred 2020.12.04. 11:19:33

@HaFr: Orbán az uniós versenyképesség szempontjából pozitívumnak tartja, hogy a magyar állam képes alacsony szinten tartani a magyarországi munkaerőköltséget. Ami pillanatfelvételként kezelve igaz is. Ugyanakkor ezért a magyar munkaerő nem tudja növelni, sőt még szinten tartani sem a munkaerejének értékét, sem szellemi, sem fizikális értelemben, és nem tud befektetni a következő generáció felnevelésébe, képzésébe. És ez viszont a versenyképesség romlásához vezet.

Moin Moin 2020.12.04. 11:20:31

Finomítanám a képet: minden olyan eu-s tagállam nyertese a jelenlegi eu-s rendszernek, amely képes magas tetmelékenységű és versenyképes gazdaságot produkálni, viszonylag kis belső korrupció és megfékezett szociális túlköltekezés nélkül. Persze igaz, hogy ezek mind germán nyelvet beszélnek...:)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.12.04. 11:50:23

@chrisred: az egész unió versenyképességének romlásához ...

Carmichael 2020.12.04. 12:09:14

@Moin Moin:
E mellett teszem le én is a voksomat. A németek nem lehetetlenítették el az elmúl 16 évben, hogy oktatást fejlesszünk, magas hozzáadott értékű ágazatokat és vállalkozásokat támogassunk, sokkal hasznosabban költsük el a pénzt, ami ide áramlott. Ebben a portfólióban helye lenne az összeszerelő ágazatnak is, csak nem ekkora és növekvő súllyal.

Moin Moin 2020.12.04. 12:44:17

@Carmichael: Ha jól értem Pétert, ő azt mondja, hogy Orbánnak "a kényelmes logisztikai pozícióban lévő munkaerőpiac és az állam rendje (társadalmi békéje)" érdekében történt hatalomban tartásán keresztül lehetetlenítették el a németek egy "jobb pálya" magyarországi esélyeit.

Erre én azt felelem: ha valóban lett volna ilyen esély egy jobb pályára (megfelelő alkalmasságú és szándékú politikusok és az általuk megszervezhető politikai többség képében), akkor a németek egy pillanat alatt enfedik el az egyébként nem kellemes Orbánt. Itt a ma másodikként kommentelő Honóriusz felvetette, hogy jó lenne, ha a magyar ellenzék már tárgyalna Berlinben... Bizony, ez jó lenne - hadd mondjak ennyit!

Carmichael 2020.12.04. 12:59:15

@Moin Moin: Erre mondtam, hogy egyetértek veled. :)

kiir 2020.12.04. 13:38:27

@HaFr: A poszt végkifejletét értem. De ez ott éktelenkedik a közepén.

Orbán világosan kifejtette, hogyan kell értelmezni azt, amit mondott. Nem tulajdoníthatsz neki más értelmet, mert azt már nem ő mondta. Semmi bajom a "neki is van igazsága" struktúrákkal, amíg tényszerű racionális alapjuk van.

De ezzel le is zártam a témát, mert sokadrangú a fontossága :)

ijontichy 2020.12.04. 14:27:55

@Moin Moin: "Bizony, ez jó lenne" De nem tárgyalnak. A Mutti viselkedéséből legalábbis úgy tűnik. Továbbá, a brexittel (nomeg vityesz miatt) a magyar élő munkaerő exportja is nőni fog német-osztrák irányba, ami nekik szintén jó. (friss példa: B. nejem távoli kollegájának épp csak megszáradt a ténta a munkaszerződésén, amikor a "nix ugribugri, meg felmondás" első pletyijére Ford Prefect-et megalázó sebességgel tudta, hol a törülközője :-) , mondván alig másfél hónapot féllábon is kihúz).

Ez az ellenzék egy dolgot nem tud garantálni, nevezetesen, hogy a gángó csőcselék nem fog megint az utcán grasszálni hónapszám. De nemcsak a "németeknek" nem, hanem annak a kábé 1 milla fideszre voksolónak sem, akik az "erőhöz" húzva húzzák ;-) az x-et :-(.
A kádári langyos víz sokaknak még mindig vonzó (beleértve az ellenzéket, főképp, hogy az ő termosztátjuk még pár fokkal magasabbra is van állítva).

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.12.04. 16:55:44

@Moin Moin: ezzel egyetertek, de azért ne tegyünk úgy, mintha a németek azonos szintű kutató- és gyártóközpontok kiépítésében volnának érdekeltek itt, mint odahaza

Főnix Oszlár Gazdag 2020.12.04. 16:56:12

@kiir: Tudnék neked szakirodalmat ajánlani a "hogyan keltsünk zavart és hogyan osszuk meg a morálisan és intellektuálisan gyenge ellenzéket" témában, de inkább nem teszem. :)

white999 2020.12.04. 17:58:45

A poszt rendben van én hasonlókat már írtam lényegesen rövidebb kommentekben. A vétóval és a coviddal két dolog változott meg alapvetően. A vétó egyetlen európai országnak sem jó így a németeknek sem. Egyrészt bizonytalanságot hoz a rendszerbe, másrészt nagyon nem lenne jó ha a délig nehéz helyzete emiatt eszkalálódna. Nyilván ekkor az erőseknek főleg a németeknek zsebükbe kellene nyúlni. Ha a német államnak nem megy a biznisz, akkor az hatással van a német autógyártókra is. Így már nem olyan biztos, hogy Orbán dealje egyértelműen pozitív számukra hosszú távon. Ha a német autógyártók leveszik a kezüket Orbánról akkor kb vége a dalnak.
A másik pedig a társadalmi stabilitás. Amíg kellő számú birka miatt a patás leválthatatlan addig minden szép és jó. Most hogy Orbán több hibát vétett egy év alatt mint az eddigi pályafutása során összesen, így elég sanszos a bizonytalan kimenetel a választásoknak. 2022 elég meredeknek nézz ki. Ahogy elfigyelem egyre többen mernek szembeszállni vele és egyre határozottabban. Index telex ügy, szef és már pdsz is nyílt levélben nem kéreget hanem követel. Januárban már a covidnak nagyon súlyos következményei is látszódhatnak. Akár el is engedhetik a patás kezét nyugaton. Ez amúgy várható volt, hogy nem belülről fogják Orbánt levaltani (ha) hanem kívülről egy gazdasági válsággal fűszerezve. Nagyon sok múlik most az eu-n. Ha nem engednek neki jogállamiság ügyben akkor elég nagy bajban lesz ez még akkor is igaz ha pénzelik valameddig de elég a tudat, hogy a lélegeztető gép csövét bármikor kihúzhatják a szájából.

Khonsu 2020.12.04. 19:30:17

@white999:

A magyar történelemben a nagy politikai/hatalmi változások külső tényezők hatására szoktak bekövetkezni. Most sem lesz ez másként.

Laptop7712 2020.12.04. 19:31:42

@white999: Az, hogy a nyugat mit tesz, és mit nem tesz, az egy dolog. A másik az, hogy a válság egyszerűen lenullázta az emberek anyagi lehetőségeit főleg vidéken. Nézzetek körül, itt január végén, február elején nagyon komoly gondok lesznek. Mivel a felpattanás ami most van, az egy ellátási lánc döntés, semmi más. 2025-ig megy a szerelde, és kellene a technológia váltás, az meg kezd azért elindulni,, csak fele, negyede ember is elég lesz. Tehát komoly gondok lesznek rövid távon is, de hosszú távon biztos. Új fejőstehén kellene, mivel az összeszerelésnek off pár éven belül, lítiumunk nincs, és márciusban lesz egy 380 körüli eur árfolyam, a kaját meg más most sem tudják megvenni az emberek a csodás nettó 134 000 Ft havi nettóból. Na ezért volt gazdasági hazaárulás a rendszerváltás.

FreeTibet 2020.12.04. 22:16:40

www.youtube.com/watch?v=e3ONPSOMlVs
Az a rész megvan, amikor Orbán ezen a konferencián elejtette, hogy ő egyénként szerette volna rábírni Merkelt, hogy vállaljon be egy ötödik ciklust is?
Miközben Merkelt és a németeket a NER sajtó szinte kizárólag csak ekézi, dehát ugye nem azt kell nézni amit modanak, hanem amit tesznek és a Muttival és a német nagytőkével elég jól együtt lehetett működni az elmúlt években.
Az hogy Németországhoz képest és a régión belül is low cost összeszerelő üzem és fejlesztés támogatás vagyunk, annyiban jó, hogy közvetlenül és közvetve rengeteg embernek van így munkája nyugati vállalati kultúrával rendelkező helyen kicsit javuló fizetésért és én inkább az ebből következő függetlenségben és polgárosodásban bízok, mint hogy majd a jóemberkedés felülírná a hűvös rációt a német elitek közt.
Orbán nyilván teszteli, hogy meddig van mozgástér, egész politikai pályafutása alatt ezt tette és a Szájer lebuktatása nálam azt jelzi, hogy valószínűleg most túltolta a biciklit. Illetve így szinte biztos vagyok benne, hogy a végén nem lesz vétó és valamilyen eladható megegyezésbe bele fog menni, csak addig a jobb alkupozíció maitt hangosan kell kiabálni.

kazsiafigyelo 2020.12.05. 16:46:25

A magyar jobboldal sosem érte be a kishatalmi státusszal, csak ugye trianon után ennek megszűnt az alapja. Orbán kétségkívül a külpolitikában is tehetséges (lásd ahogy példádul most a 40 milliós lengyelországot behúzta maga mögé vagy a szövetség salvinivel, V4-ekkel), a probléma, hogy az eu-s befolyását kizárólag a saját gyarapodásának biztosítására használja fel, miközben egy dél- és kelet-európai szövetségre nagyon is szükség lenne a német befolyás ellensúlyozására. Közösen fellépve simán el lehetne indulni a jobbik béruniós terveihez hasonlók felé, hogy adott esetben a szociális szféra bérét az eu-tól kaphassa, meggátolva az elvándorlást. A mostani ellenzékből viszont mind a tehetség, mind a szándék hiányzik ehhez sajnos.

Gery87 2020.12.06. 21:51:17

@Moin Moin:

A nemlétező magyar "ellenzék" 1939-1945 között ahelyett hogy Londonban szervezett volna egy emigráns kormányt hogy "mi kérem ezzel nem értünk egyet ami nálunk van" ahelyett széttárta karjait hogy hát a sors ellen tenni nem lehet...egy józanabb "tagja" 1941-ben pedig "böcsületből" főbe lőtte magát....egy isztambuli kitérő a Ködös Albionig fájdalommentesebb lett volna.

Én ezektől ennyit sem várok.

Gery87 2020.12.06. 21:54:32

@Khonsu:

48...67...18...45...56...89..08...
Hát igen..

Főnix Oszlár Gazdag 2020.12.07. 10:14:04

Én egyetlen értelmes tervnek a párhuzamos jogrendet tartom, ahol a Szapolyai-magyarok és a Ferdinánd magyarok békésen, alkotmányosan kettéválnak. A Ferdinánd-magyarok belső államrendje azonban kizárólag az erkölcstelen familizmus teljes elvetésén alapulhat. 50 év múlva a Ferdinánd-magyarok kezében lenne a közös államrend gazdaságának és jólétének a 80%-a.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.12.07. 10:58:52

@Főnix Oszlár Gazdag: ha lenne ilyen szétválásra lehetőség (nyilván nincs) és ez külön országokra történne, akkor a ferdinandisták jóléte valóban sokkal gyorsabban növekedne a mentalitásuk okán, de a magyarságukat is máshogy kezdenék definiálni, érdekes volna

Főnix Oszlár Gazdag 2020.12.07. 13:33:15

@HaFr: Nem biztos, hogy nincsen rá lehetőség. Nem területi elkülönülésben kellene gondolkodni, hanem jogi elkülönülésben. Amennyiben a kettős jogi státusz kerülne előtérbe, akkor lehetséges lenne kettős törvényalkotói, végrehajtói és bírói hatalmat létrehozni anélkül, hogy a területi egység sérülne. Egyetlen alkotmányban lenne a kettős státusz szabályozva. Így lehetővé válna egy "kétsebességes" Magyarország, ahol mindenki szabadon kiválasztaná, hogy milyen kultúrában kíván élni. Persze egy alapszabály lenne: egymás adóit nem lehetne összekeverni vagy elvenni. Az infrastruktúra használatáért meg eleve fizetne mindenki, aki nem vett részt az építésében. A szétválás előtti, közösen használt infrastruktúra meg népességarányban lenne fenntartva.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.12.07. 13:45:40

@Főnix Oszlár Gazdag: én i írtam korábban a "választható állami lét" (kevesebbtől több adó fejében kevesebb vagy több szolgáltatás), de a kettős államban nem hiszek, ez külön országokat feltételez

Főnix Oszlár Gazdag 2020.12.07. 13:51:34

@HaFr: Pedig simán működik a személyi, vallási vagy etnikai státuszon alapuló plurális jogrend.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.12.07. 15:55:05

@Főnix Oszlár Gazdag: ezek teljesen marginális és/vagy irreleváns példák

Reding Roli 2020.12.07. 16:33:24

@Főnix Oszlár Gazdag: Szerintem nem szükséges olyan végletekben gondolkodni, mint az ország felosztása,hanem éppen hogy az egyesítést kellene kitűzni az egyik fő célnak ( Biden is azzal nyert...)

Mország helyzete tragikus, azonban az Orbán-rendszer is a végét járja - jó hír - ahogy a szélsőjobboldali populizmus "a selejt lázadása " is hatalmas megrendítő ütéseket kapott, világszerte...
Európában a PIs támogatottsága 26%-ra esett, már kevsébé ugrálhatnak , Orbánék meg már Szájer-ügy előtt is kevesebb szavazóval rendelkeztek, mint az összellenzék ( Idea, Závec 31-32% vs 34 % ) ...és hol van még 2022... A válság csak most fog kiteljesedni, és a nemzetközi helyzetük is csak " fokozódni fog" Orbánékat már mindenki buktatni akarja...
Arról a diszkreditálódási csúszdáról amire most kerültek, nem fognak tudni visszamászni. Hosszú évek teltek , amíg Orbánéknak minden bejött, most következik az az időszak, amikor mindent elrontanak, lsd: covid-válság kezelése, a világon az egyik legrosszabb...
A konklúzióm az, hogy majdnem biztos vagyok a 2022-es kormánybukásban. Az, hogy Orbánból lesz-e Trump, vagy Lukensko, abban nem ....Az egy másik szkennárió...
A többség már nincs mögöttünk, az 100%!

HaCS 2020.12.08. 00:49:50

Az a tény, hogy 3 napja nem került ki a téma se címlapra, se ketrecbe jól mutatja, hogy ezúttal kicsit mélyebbre karcoltál a felszínnél.

Én speciel szívből gratulálok.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.12.08. 13:57:30

@HaCS: A blog egy ideje már nem kerül ki a ketrecbe, mert letiltottam a reklámokat (amik a NER-t gazdagítanák), ezzel pedig automatikusan kiesek a ketrecképes blogok közül

HaCS 2020.12.08. 20:45:05

@HaFr:

Nem is tudtam. Bár nem is tudok pontosan fogalmazni a blogokkal kapcsolatban. Mindenesetre mostanában az index.hu címlapot inkább átugorva a kozelet.blog.hu -t nézegetem néha. Na ott sem szerepelt napokig. Ellentétben a friss poszttal, mely egyből. :D

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.12.09. 07:22:36

@HaCS: a blog.hu-n mindig ott van;de ez tényleg huszadlagos kérédés
süti beállítások módosítása