1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.08.09. 17:42 HaFr

Észbontó Magyarország

Képtalálat a következőre: „broken mirror”

Töredékek a magyar életből.

Bűnözők, tahók és nímandok próbálják nekem (és mindenki másnak) megmondani, hogy miként vélekedjem (-ünk) a szexualitásról, a családról, a gyereknevelésről, az országról, a világról, a kívánatos értékrendről és úgy általában az életről.

Nyugati életszínvonalat akarunk, de elhisszük, hogy a Nyugat kizárólagos (!) politikai rendszere, a liberális demokrácia, és kizárólagos gazdasági rendszere, a még viszonylag szabad piac öl, butít és nyomorba dönt, és meg kell védeni magunkat tőlük. Elhisszük, hogy a Európa fejlődésének centruma vagyunk, miközben az exportképes működő tőke több mint 90%-a külföldi tulajdonban van és a "nemzeti kormány" alatt ez az arány folyamatosan nő.

Nemzeti dicsőségnek tartjuk, hogy ide települ a BMW is gyártani (30-40 [?] milliárdos adókedvezmény fejében, ukrán vendégmunkásokkal, mert magyar már nincs), és közben nem érdekel, hogy egyre kevesebb a potenciális BMW-vásárló közöttünk és beszavazzuk a hatalomba harmadszor is az etnoszocialista genget (=munkaalapú társadalom, pipa), amely lop, csal, hazudik és semmilyen termékeny intézkedése nem volt még az ország szellemi és gazdasági felvirágoztatására. 

Felháborodunk, milyen "nehéz" lakást bérelni, de nem szólunk semmit azokról (mindenkiről), akinek az ingatlanvagyona ezzel korrelálva meredeken nő. 

A magyar kultúra olyan erős, hogy megengedhetjük magunknak, hogy a kormánypárt vendettát indítson a balosnak és liberálisnak ítélt szerzők ellen, listázza és forrásmegvonással próbálja meg kiszorítani őket. De, megfordítva. a megmaradó "jobbos"  kultúra még se lehet elég erős, ha a kormány ilyen primitív adminisztratív intézkedésekre ragadtatja magát, ideértve, hogy a a tömegkommunikáció szinte egészét (és még majd meglátjuk, mi minden mást) maga alá gyűri, hogy a nép ne is tudjon választani a kulturális javak között. Általában nem nagyon vonzódunk az értelmes választás lehetőségéhez.

Túlságosan megértők vagyunk a Mércén és az Új Egyenlőség nevű portálon tenyésző szélsőbalos értelmiségi moralizálással szemben, azt hívén, a humánumot védi azzal, hogy támadja a "fogyasztást", holott a munkalehetőségek és a szélbal által újraosztandó állami bevételek is abból származnak, hogy valakik "elfogyasztják" a megtermelt javakat. Ennek hiányában a humanitásban egyesülő romlatlan emberek (vö. kommunista embertípus) mind a híd alatt köthetnének ki, miközben az ideológusaik konferenciahotelekben hajtják álomra megváltó gondolatoktól nehéz fejüket. Nem mellesleg a környezeti károk -- ha valaki elkalandozna az érvelésben idáig -- főleg az egyszerűbb agrár- és ipari termékek előállításából származnak, amiktől még a szélbal sem akarja megfosztani az emberiséget, tehát sokat nem lehet antikapitalista retorikával kezdeni velük szemben.

Sápítozunk az "egyenlőtlenségeken", miközben -- habár ezek nem kirívóak ma -- a voluntarista "csökkentésük" közgazdasági kára nyilvánvaló, ti. olyan helyekre kerülnek a plusz források, ahol azokat alacsony értékű javakra fordítják, de a nagyobb vásárlóerő megjelenése ezeknek a javaknak a drágulását hozza, közvetve pedig az egész társadalom elszegényedését okozza, mert tőkét von el a magasabb komplexitású értékteremtéstől. A szélbal általában a vagyoni különbségeket tekinti bűnnek (a legkráftosabbak persze magát a vagyont), ezért nem folytat piszlicsáré küzdelmet a liberális demokráciáért, a korrupció és az állami pazarlás ellen, viszont az alacsony szintű versenyképességünket tovább rontaná jövedelemátrendezéssel. Ami pedig a vállalatvezetők keresetét illeti a beosztott dolgozókéval szemben, a legegyszerűbb - noha nem tökéletes - összehasonlítási alap az eredményességre való ráhatásuk, ajánlom ezt a figyelmükbe.

Magyarország a széljobb és a szélbal rabságában, a szocializmusok és az állam bűvöletében, a racionális önkép és fejlődési pálya reménye nélkül. 

224 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6214172005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.11. 08:15:01

@Khonsu: @Perceval:

Szerintem mindkettőtöknek igaza van: a digitális platformok lehetővé teszik a tribalizálódást is, és az interaktív jellegükből következően azt is, hogy a nyitottságra fogékonyak (amely tulajdonság egyike a Nagy Öt személyiségjegynek) egy nagyon széles tartományban legyenek képesek kapcsolatba lépni másokkal.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.11. 08:59:28

@444:

"pléh professzor is a pénzt akarja lenyúlni az elnöki bizottságban."

Ez a kemény, nem a vídia:

A BM és az NGM pénzosztó pályázatán [1899] önkormányzat kért [28.1 milliárdnyi] támogatást felújítási munkákhoz, végül [282] település között oszottak szét ötmilliárd forintot.

hvg.hu/gazdasag/20180811_28_milliardnyi_tamogatast_kertek_az_onkormanyzatok_5_milliardot_osztottak_szet_kozottuk

Ízlelgessük csak: 5 milliárd forint 282 településnek. Több százezer vidéki magyarnak a nemzeti kormányzat az 1/17-ét adta annak, mint amennyit a 18,000 református presbiternek júdáspénzként kifizetett.

Még a milliós számú vidéki magyart képviselő 1899 önkormányzat _igénye_ is csak kb. 1/3-a volt annak, amennyiért a református presbiterek betagozódtak a kvázi egypártrendszerbe.

Az elemi aritmetika a nem-keresztény nem-nemzeti államellenes filoszemiták eszköze.

2018.08.11. 09:36:42

@neoteny:
ezek rokon értelmű szavak. a népfőiskola elmélete az, hogy a haragszik szóban a hrr- hangutánzó, hangfestő. és ezek rokonai a harc, harag, harap, vagy a haramia szavak. és ezzel rokon az angol harry vagy a harras. ezek vélt kapcsolatok, amiben esetenként lehetnek véletlenek. de össze lehet ezeket gyűjteni, mert ezek segítik az alapfokú nyelvtanulást.

te ezt nem fogadod el. és a magyar tudományos akadémia sem fogadja el. mert ez esetben a protoindoeurópai szógyökök kiszorítanák a finn kapcsolatot és a finnugor eredetelmélet nyelveredetként is megdőlne. néperedetként már nem hirdetik. de ettől persze a finnugor kapcsolat megmaradhat. de a genetikai mérések azt mutatják, hogy a magyarok európában ha valakikkel nem rokonok, akkor azok a finnek. és ezek után nehéz azt állítani, hogy az ősmagyarok és az ősfinnek és csak ezek a népek együtt éltek az ural lábánál évezredeken. szóról szóra egy nyelvet beszéltek. az ősfinnugort. csak nem keveredtek. az eget úgy mondták: sänke. csak aztán a magyarok mentek mendegéltek és a szó elejét elhagyták. és úgy lett az ég. a finnek ültek a tűznél és a szó végét hagyták el. úgy lett a sää. aminek jelentése módosult. így az lett a finn időjárás. ez ugye elég valószínűtlennek tűnik. de az mta még csak nem is azt mondja, hogy ez egy vélt kapcsolat, hanem azt, hogy ez a magyar ég szó az eredete. a finnugor elmélet ilyen és ehhez hasonló képtelen szófejtéseken alapul.

például hanti nyelven az szó, hogy pikim azt jelenti: rohad. mordvin nyelven puvamsz: megfojt. zürjén nyelven pedni: fullad. erre a magyar tudományos akadémia azt mondja, hogy mivel a p/f hangváltás gyakori ezért nyilvánvaló, hogy a magyar fullad szó ez az eredete (!). és nem az, hogy fu-fu-fu. hangutánzó, hangfestő szó. ebből lett a fúl, fullad.

ha a hanti pikim (rohad) ~ magyar fullad egy megengedett kapcsolat (az mta szerint ez nem vélt kapcsolat, hanem az eredet és nem lehet máshogy), akkor a magyar fúl szóval rokonítható az angol full. aminek jelentése ugye (folyadékkal) teli. ehhez kapcsolódik a fill. ami ugye tölt. de ezzel az óangolban még összecseng a flow, follow. csak nem értik, hogy mi lehet a kapcsolat a fill és a flow, follow között. a folyó, amit követtek. a folyó víz, amit töltöttek, és amibe fojtottak, vagy fulladtak.

de ezek persze vitathatók. de az idegen nyelv tanulása, és az idegenek számára a magyar nyelv tanítása szempontjából mégis kulcs jelentőségű. tehát nem csak magyar-finn, hanem magyar-angolszász relációban is lehet nyelvi kapcsolatokat vélelmezni. különösen óangol-ószász esetén. az mta szerint ez azonban képtelenség. mert hogy a finnugrizmus mint eredetelmélet ugyanúgy a magyarországi filoszemita vallás része. aminek persze krónikás hagyománya nincs. tárgyi emlékei nincsenek. vélelmezhető egy kapcsolat. nyugat-kelet irányban vándorló hun-magyar törzsek találkozhattak északról délre vándorló hantikkal és manysikkal. ez magyarázhatja a valóban hasonló magyar és manysi számolást. kereskedelmi kapcsolat hanti manysiföld központjában, ősi nevén szamariában, szlávosan szamarovóban. ez éppenséggel elképzelhető. és az is, hogy jégkorból megmaradtak ősi szavak. de ezek vélelmezett kapcsolatok. nyelvtani hasonlóság legalább annyi a törökkel. ez alapján a magyart egy urali-altaji nyelvcsaládba lehetne beilleszteni. semmi sem indokolja, hogy ebből a finnugort eredetként kiemeljék. véleményem szerint. és egyébként sokak véleménye szerint. ezt sokan és sokszor felvetették. de az mta szerint nem. és ők választják ki, hogy ki mondja meg. mert egy független intézmény. de ezt időlegesen meg kell szüntetni ahhoz, hogy ez megváltozzon. amire azt mondják, hogy ezzel beleszól a tudomány dolgába a politika. a bölcselet dolgába persze, hogy beleszól.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.11. 09:41:27

@444:

"ezek rokon értelmű szavak."

Igen, te a magyar nyelv magyarul magyarázatával megfejtetted, hogy a bosszant tulajdonképpen a veszekszik, meg hogy a zaklat tulajdonképpen a haragszik.

Meg azt is megfejtetted a magyar nyelv magyarul magyarázatával, hogy a veszekszik a vesz tőből származik, a viszálykodik meg a visz tőből származik.

2018.08.11. 09:49:01

@neoteny:
számoltassák el az egyházakat a közpénzek elköltésével kapcsolatban. általánosak a trükközések. van egy tanító ismerősöm. az iskolát átvette az egyház. jelzem római katolikusok. de ez mindegy. és kérdem, hogy mi volt az első intézkedés. és azt mondta, hogy a gyerekeknek és a szülőknek üres lapokra kellett felírni a nevüket. tömegével töltöttek ki jelenléti íveket. mert hogy majd ezekből lesznek a pályázatok. egy ügyes iskolaigazgató így csinálja. lehet pályázni sportnapra. kitöltik a pályázati dokumentumot. a fiókból elővesznek egy listát. és meg is volt a sportnap. papíron. de ebből lehet pénzt szerezni a tornatermi tető felújításra. mert ha esik az eső, akkor nem lehet a tornateremben szaladgálni. csepeg a víz. amin könnyen elcsúszhatnak a szaladgáló gyerekek. de tartanak egy sportnapot papíron. és abból a pénzből megjavítják a tetőt. a vállalkozók a számlákat majd úgy írják, hogy jó legyen.

de ez nem az egyházra jellemző trükközés. hanem általános jelenség állami és alapítványi iskolákban is ugyanúgy jelen van. az ügyes intézményvezetők és az ügyeskedő vállalkozók megoldják "okosban".

2018.08.11. 09:50:13

@neoteny:
a veszekedés elvesz valamit. a viszály elvisz valamit azzal, hogy a visszájára fordít. ezt te nem érted, vagy nem akarod megérteni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.11. 09:54:37

@444:

"amire azt mondják, hogy ezzel beleszól a tudomány dolgába a politika. a bölcselet dolgába persze, hogy beleszól."

De ehhez át kell írnia az Orbán-rezsimnek a korábban általa írt alaptörvényt (alkotmányt):

SZABADSÁG ÉS FELELŐSSÉG

X. cikk

(1) Magyarország biztosítja a tudományos kutatás és művészeti alkotás szabadságát, [...]

(2) Tudományos igazság kérdésében az állam nem jogosult dönteni, tudományos kutatások értékelésére kizárólag a tudomány művelői jogosultak.

(3) Magyarország védi a Magyar Tudományos Akadémia és a Magyar Művészeti Akadémia tudományos és művészeti szabadságát. [...]

2018.08.11. 10:01:31

@neoteny:
a népfőiskola elmélete az, hogy a magyar alapszókincs ezekből a tövekvből vagy gyökökből toldalékolással, képzőkkel képződik. képez.

de ugye ezeket lehetne mérni, idegtudományi elemzéseket tartani a nyelvhasználókkal. csak ehhez előzetesen az idegeneket ki kell rakni a koki-ból. akik idegesek lesznek, mert ilyenformán fel kellene adniuk a finnugor eredetet, ami ugye az mta nyelvtudományi intézetében jelenleg a megkérdőjelezhetetlen kiindulási pont. és a lovász lászló vezette mta is beleállt ebbe. mert ez esetben elő kellene venni az akadémia eredeti, reformkori álláspontját, és onnan folytatni ezt a munkát, amivel lényegében a filoszemita bölcselet és a történetírás egésze megkérdőjeleződik. azzal, hogy visszatérnek széchenyihez és kortásaihoz. amit úgy állítanak be, hogy jönnek a nácikok.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.11. 10:02:59

@444:

"számoltassák el az egyházakat a közpénzek elköltésével kapcsolatban."

Április 8-án megtörtént az (el)számol(tat)ás: a 18,000 református presbiter és gyülekezeteik áttolták a Fideszt azon a szavazati határon, ami szükséges volt a 2/3-hoz.

Aztán a nemzeti kormányzat az 1/17-ét költi több százezer vidéki magyarra annak, amit kifizetett júdáspénzként a református presbitereknek. Még a millós számú vidéki magyarokat képviselő önkormányzatok _igényei_ is csak az 1/3-a voltak annak, amennyiért a református presbiterek betagozódtak a kvázi egypártrendszerbe.

2018.08.11. 10:04:43

@neoteny:
a bölcselet nem tudomány. a sabbath és (szabad) szombat egymás rokonai? ez politikai-vallási kérdés.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.11. 10:08:21

@444:

"a veszekedés elvesz valamit."

Igen, ez a te brutálisan idióta, a magyar nyelvet magyarul magyarázó megfejtésed: holott a veszekedés a (meg)vesz(ik) -- mint a veszettségvírussal történő fertőződésből származó viselkedésformára utaló -- tőből származik.

"a viszály elvisz valamit azzal, hogy a visszájára fordít."

Igen, ez a te brutálisan idióta, a magyar nyelvet magyarul magyarázó megfejtésed: csak épp' a visszájára fordításnak semmi köze sincs az elvitelhez.

"ezt te nem érted"

Hogyne érteném: próbálod árulni a nihilista-posztmodernista népi etimológiádat.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.11. 10:10:14

@444:

"a népfőiskola elmélete az, hogy a magyar alapszókincs ezekből a tövekvből vagy gyökökből toldalékolással, képzőkkel képződik."

Aminek semmi köze sincs ahhoz, hogy te a magyar nyelv magyarul magyarázatával megfejtetted, hogy a bosszant tulajdonképpen a veszekszik, meg hogy a zaklat tulajdonképpen a haragszik.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.11. 10:12:05

@444:

"a bölcselet nem tudomány."

Nem? Akkor mit keresnek a bölcsészek a Magyar _Tudományos_ Akadémia berkeiben?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.11. 10:26:46

@444:

"csak ehhez előzetesen az idegeneket ki kell rakni a koki-ból"

Úgy könnyű: Liszenkóból is úgy lett főagronómusbiológus, hogy kirakatta a mendeliánus genetikát hirdető (osztály)idegeneket.

2018.08.11. 10:36:41

@neoteny:
az európa parlamenti választások kicsivel több, mint háromnegyed év múlva jövő májusban lesznek. az egy arányos listás választás, ami állítólag a legigazságosabb. legyőzhető a fidesz. hol van az ellenzéki pártok közös európa programja? persze erre lehet mondani, hogy hol van a kormánypárt közös európa programja. orbán a brexit után egy konföderatív európát hirdet, abban egy közép-európai egységet, amiben magyarország szövetségi kapcsolatokat épít kelet-közép európai országokkal. ez a visegrádi csoport. és a duna menti országokkal. bajorországgal lényegében közös iparpolitikát hirdetett, a ausztriával a pénzpolitikában kiegyezett. azt mondja, hogy a magyarok és a románok közösen építsék erdélyben az infrastruktúrát. oszkó péter még bezáratta debrecen és nagyvárad közötti vasútvonalat. mert azt a románok a határon elvágták. úgy nem volt utas. a bajnai kormány azt mondta, hogy zárják be. romsics akadémikus szerint erdély örökre elveszett. ehhez képest most a román fejlesztési miniszter támogatja a debrecen és nagyvárad között épülő autópályát. nem állítom, hogy ebben nem lehetnek túlárazások. amivel magyar és román vállalkozók egyaránt jól járnak. de nincs kizárva az, hogy legyen magán autópálya. mennyibe kerülne? és ahhoz a hitelt ugyanúgy állami garanciavállalással nyújtják. állami pénz nélkül kizárólag nemesfémre alapozva leginkább csak a kisipar, a háziipar tartható fent.

de egy példa. a múlt héten ért véget az ifjúsági sakk európa bajnokság, amit nagyváradon tartottak. a románok szerepeltek a legjobban. a román közoktatásnak részévé vált a sakk. jelenleg a legtehetségesebb román sakkozónak egy 18 éves nemzetközi nagymester moldvai jászvásári fiatalember. úgy hívják: bogdan-daniel deac. deák bogdán dániel. az 12 éves lányok között egy ajkai kislány gaál zsóka lett európa bajnok. a 16 éves fiúk között kozák ádám lett az ezüstérmes. kiválóan szerepelt persányi balázs. a verseny főbírója egyébként fleisz jános volt.

fleisz jános is lehet magyar feltéve, hogy annak vallja magát. és bodgan daniel deac is lehet jászvásári moldvai félmagyar. feltéve, hogy az akar lenni. de ehhez ugye a magyar többséghez kell tartozni. ha valaki azt nem akarja, akkor nem magyar. ha valaki számára elfogadhatatlan japán társadalom, kultúra, hagyományok, akkor ne legyen japán. megtanul japánul, de csak azért, hogy azt mondja, hogy fasiszták, nácik, akkor tokióból is kibasszák. magyarországon a rendszerváltás után 25-30 év után mondják azt az államalkotók, hogy az akadémikus bölcselet ámokfutásából elég. és ők erre mondhatják azt, hogy tudatlan plebejusok, stb. ez a kultúrharc folyik.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.11. 11:03:16

@444:

"az európa parlamenti választások[on ...] legyőzhető a fidesz."

Az EU-parlamenti választásokon legyőzni a Fideszt kb. annyit ér mint halottnak a csók. Az EU parlamentjében ülő magyar (ill. a Fidesz-hívek szerint csak magyarországi) képviselőknek ugyanannyi kontrollja van a kvázi egypártrendszer felett, mint a pártatlan, független reálértelmiségnek: praktikusan semmi. Tőlük még a kvázi egypártrendszer 17-szer annyi júdáspénzzel fog szavazatokat vásárolni a református presbiterektől mint amennyit több százezernyi vidéki magyarnak ad fejlesztésekre (és 3-szor annyit mint amennyit a milliós számú vidéki magyarokat képviselő önkormányzatok igényeltek). Mert ilyen egy nemzeti kormányzat amikor kvázi egypártrendszerré avanzsál, amikor megkaparintja a főhatalmat. Fosztogatja a köznépet, osztogat a familiárisoknak meg a rezsimszolgáknak, és Kulturkampf-ot folytat, hogy ezzel palástolja azt, amit Bastiat magvasan megfogalmazott:

"az állam az a hatalmas fikció, amely által mindenki megpróbál mindenki más költségén élni"

2018.08.11. 11:18:07

@neoteny:
például van olyan népfőiskolai elképzelés, hogy a hangképzésben egyes nyelvi állásoknak megfeleltethetők bizonyos alapmintázatok. a népdalok, népmesék szókincsét elemezték. de ez ugye mérhető. de az mta hallani sem akar ilyesmiről. hiszen az akadémikus nyelvelmélet alapja az, hogy ilyen kapcsolat nincs, nem lehet. de miért ne lehetne. mérjük biologikusan. csak ez adott esetben a filoszemita bölcseletet megcáfolja. ha finnugor eredetelmélet megdől, akkor az egész akadémikus bölcselet megkérdőjeleződik. mert a választók azt kérdést teszik fel. ha ebben a kérdésben hazudnak, akkor miben nem? és ugye ez aligha lehet tévedés. mert ugye sokan és sokszor felvetették már, hogy ez az elmélet téves. és az akadémia mindig dühödtek válaszolt. tehát nem arról van szó, hogy az mta nem tud ezekről. pontosan tudják, de úgy ítélik meg, hogy ezzel együtt a magyar nyelv finnugor eredetű. néperedet az nincs. azt elvetették. de volt egy őshaza az ural környékén ahol az ősmagyarok és az ősfinnek és csak ők együtt éltek évezredeken át. egy közös nyelvet beszéltek. szóról szóra ugyanazt. de nem keveredtek. vagy ha mégis, akkor egyenes férfiági leszármazás alapján elég pontosan szétváltak. ami éppen még lehetséges, mert azt a nevekben esetleg megőrizhetik. de ugye antropológia sem mondja, hogy ezek a népek összekeveredtek. és ugye ennek az egésznek nincs krónikás hagyománya. tárgyi emlékei. elemi éghajlati kérdések. a turul totemállat a pusztai, erdős pusztai lovas nomádoknál rendben van. de hogy került az sarkkörre. és erre az mta azt mondja, hogy a turul az fasiszta, náci. a rovás is az. mert hogy azt nem tudják összekapcsolni a finnel. rúna is náci? write, wrote, written. az írással és a rovással épenséggel összekapcsolható. ha ez a finnben lenne így, akkor bizonyság lenne a magyar nyelv finn eredetére. arról nem beszélve, hogy b/v hangváltás elég gyakori. békés mellett bihar mellett könnyen lehet, hogy vihar megye. biharkeresztesen a gyerekek azt mondták, hogy az viharkeresztes. mert úgy van értelme. bihari hegyekből jön a vihar. ez ugye népi etimológia. a brit/writ? és az írek ősi neve Iras. ezek a népek róttak és írtak? innen kapták a nevüket. az angolok szerint nem. Prittanoi = tatooed people.

Old English Iras "inhabitant of Ireland". This is from Old Norse irar, which comes ultimately from Old Irish Eriu (accusative Eirinn, Erinn) Erin.

szerintük ez nem az írással és erénnyel függ össze. hanem Watkins professzor szerint *pi-wer- "fertile," literally "fat". az írek termékeny, kövérkés, de haragos népcsoport. Old French irais, irois "wrathful, bad-tempered". semmi közük az eényes íráshoz, a briteknek a rúnákhoz, a rováshoz. Watkins professzor így fejti meg. de ez politika. mondhatná azt is, hogy ezek az ír elit erényes írástudó volt. a britek róttak. szerintük az őseik tetkósok voltak, az írek termékeny, kövér, de haragos emberek. oké.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.11. 11:25:41

@444:

"például van olyan népfőiskolai elképzelés, hogy a hangképzésben egyes nyelvi állásoknak megfeleltethetők bizonyos alapmintázatok."

Ez ebben a formában teljesen semmitmondó. _Mi(k)nek_ a mintázatairól van szó amik megfeleltethetőek az egyes nyelvi állásoknak?

2018.08.11. 11:54:04

@neoteny:
de ez esetben majd az ep választásokon jól megverikk a fideszt. tehát még csak az sincs, hogy egy helyi ellenzéki kerül szembe a kormánypártival, mert hogy ez arányos, országos listás választás.

Janossz 2018.08.11. 12:01:25

@444: " jelenleg a legtehetségesebb román sakkozónak egy 18 éves nemzetközi nagymester moldvai jászvásári fiatalember. úgy hívják: bogdan-daniel deac. deák bogdán dániel. "

Ha valaki azt állítja, hogy egy román állampolgár nevéből messzemenő következtetéseket lehet levonni az illető származására, nemzeti identitására vonatkoztatva, az illető:
-soha nem járt Romániában, csak messziről hadovál.
-senkiházy troll, aki próbálja erősíteni a tévhitet, hogy fél Romániát magyarok lakják.

Nyolc hónapot éltem ott, néhány hét után rájöttem, nem kell nagyon megörülni, ha a Praktikerben az eladó Lakatos névre utaló kitűzőt hord, viszont a legjobb haverom ott egy Popescu vezetéknevű félmagyar hölgy lett, akit a magyar nagymama edzett nálad százszor szebben magyart beszélő asszonnyá.

Ennyit a poliészterekről.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.11. 12:27:35

@444:

"de ez esetben majd az ep választásokon jól megverikk a fideszt."

Az EU-parlamenti választásokon jól megverni a Fideszt kb. annyit ér mint halottnak a csók. Az EU parlamentjében ülő magyar (ill. a Fidesz-hívek szerint csak magyarországi) képviselőknek ugyanannyi kontrollja van a kvázi egypártrendszer felett, mint a pártatlan, független reálértelmiségnek: praktikusan semmi. Tőlük még a kvázi egypártrendszer 17-szer annyi júdáspénzzel fog szavazatokat vásárolni a református presbiterektől mint amennyit több százezernyi vidéki magyarnak ad fejlesztésekre (és 3-szor annyit mint amennyit a milliós számú vidéki magyarokat képviselő önkormányzatok igényeltek). Mert ilyen egy nemzeti kormányzat amikor kvázi egypártrendszerré avanzsál, amikor megkaparintja a főhatalmat. Fosztogatja a köznépet, osztogat a familiárisoknak meg a rezsimszolgáknak, és Kulturkampf-ot folytat, hogy ezzel palástolja azt, amit Bastiat magvasan megfogalmazott:

"az állam az a hatalmas fikció, amely által mindenki megpróbál mindenki más költségén élni"

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.11. 12:27:53

@444:

"például van olyan népfőiskolai elképzelés, hogy a hangképzésben egyes nyelvi állásoknak megfeleltethetők bizonyos alapmintázatok."

Ez ebben a formában teljesen semmitmondó. _Mi(k)nek_ a mintázatairól van szó amik megfeleltethetőek az egyes nyelvi állásoknak?

screpes 2018.08.11. 12:38:28

@444.

mitől intézményesedik egy-egy "népfőiskolai" állasfoglalás?
------------

2018.08.11. 12:39:31

@Janossz:
messzemenő következtetéseket nem kell levonni persze. de ezt jelenti, hogy ennek a fiatalembernek az egyenes férfiági felmenője valószínűleg magyar volt. azért hívják úgy, hogy deák. ami ugye azt jelenti, hogy tudott deákul, literátus volt, azaz tudott latinul. ez a moldvai jászvásári fiatalember a latin-keresztségben lehet akár félmagyar. te azt szeretnéd, hogy ne legyen. vagy legalábbis ez ellen beszélsz. rendben. de ha egyszer az ő családja erőszakkal el lett románosítva, akkor miért ne lehetne békés eszközökkel felajánlani azt, hogy akár csak félig visszamagyarosodjon. aztán te mondhatod, hogy úgyse fog. te ezt előre eldöntöd. mert nem szeretnéd. azt mondod, hogy nincs erre példa.

a debreceni egyetem és a nagyváradi egyetem gyógyszerészeti kara úgy írt alá megállapodást, hogy az aláíró dékán: adrian maghiar. de ezt támogatták a nagyváradi románok többsége is. román orvosokat képeznek debrecenben. az idegenforgalmi szezonban magyar és a román rendőrök párban járőröznek bihar és bihor megyében. egy félmagyar közigazgatás szerveződik és nagyváradon egyre több félmagyar, az érmelléken magyar fesztivál. nagyváradon megindult a magyar nyelvű ügyintézés. nem igaz az, hogy nincs előrelépés. talán ezért szavaznak ebben a körben 95% felett a fideszre.

2018.08.11. 12:52:04

@neoteny:
a tőkepiac egy hatalmas fikció, amely által mindenki megpróbál mindenki más költségén, mások árujából, mások munkájából megélni. nem kell ugye elmagyarázni, hogy kiknek a fikciója. és ugyanilyen fikció a nemzeti keresztény államegyház. a különbség az, hogy utóbbi vezetőit a nép választhatja, előbbi pedig az állammal összefonódva, az egyházról leválva sikeresen uralta a fél világot. ebből olyan mértékű fiktív készpénzállomány jött létre, aminek egy részéből létrehoztak magánalapítványokat. a kormányok külpolitikai és az önkormányzatok belpolitikai szerepét is az ngo-k vennék át. a pénzhatalomra alapozva. és proxy háborúkkal megindították a migrációt. naponta annyi fiatalember lépett be európába, ahány gyermek születik. ezek az amerikai demokrata párthoz, és a kirakatban soros alapítványhoz kötődő politikai csoportosulásokat külföldről finanszírozzák, a helyi lakosság döntő többségének akaratával szembe mennek (ha a fideszben nem lennének visszásságok, akkor még nagyobb támogatottságuk lenne). a júliusi mérések átlaga.
kozvelemenykutatok.hu/wp-content/uploads/2018/08/np_partpreferencia_20180806-1014x569.jpg
ez nézőpont, a zri (ipsos) a publicus mérésének átlaga. utóbbi kettő inkább balos. tehát még csak azt se lehet mondani, hogy kormányközeli dominancia. ez a helyzet.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.11. 13:04:02

@444:

"a tőkepiac egy hatalmas fikció, amely által mindenki megpróbál mindenki más költségén, mások árujából, mások munkájából megélni."

Ez csak a te nihilista-posztmodernista narratívád. Amikor Irmuska néni és kebelbarátnője, Böszörményiné Quaestor-kötvényeket vásároltak az életük megtakarítását jelentő egy-egy millájukból, akkor ők is tőkepiaci szereplőkké váltak: ők is megpróbáltak mások költségén, mások árujából, mások munkájából megélni. De _ezért cserébe_ a tulajdonukat képező 1-1 millát adták oda másoknak: vagyis nem költhették el ezeket a pénzeket pl. arra, hogy a kisunokáiknak okostelefont vegyenek. A kamatjövedelmük forrása az volt (ill. lett volna), hogy _mások_ élvezték (volna) az _ő pénzük_ használatát. A tőkepiaci tranzakciók (adásvételek) nem zéró összegű játszmák: mindkét fél többre értékeli azt, amit kap, mint azt, amit ad. Míg az államon keresztül történő mások költségére megélés zéró összegű játszmák: mivel az államhatalom erőszakkal tulajdonítja el a polgárok javait és költik azt a politikusok magukra és a politikai befolyásosakra (familiárisaikra és támogatóikra).

Próbálkozz újra.

Janossz 2018.08.11. 13:05:05

@444: " az ő családja erőszakkal el lett románosítva, akkor miért ne lehetne békés eszközökkel felajánlani azt, hogy akár csak félig visszamagyarosodjon. "

Hogyan zajlik egy család erőszakos elrománosítása?
Vitte a Secu Ábelt a pópához egy román lánnyal összeadni?
Ha valaki vissza akar magyarosodni, már megtehette, most is megteheti. Miért kellene neki "békés eszközökkel felajánlani"?

Khonsu 2018.08.11. 13:09:43

@Perceval:

Nem hiszem, hogy túlértékelném és összességében én is pozitívnak tartom a hatásait (a még kihasználatlan lehetőségeivel együtt). Mindössze azt mondom, hogy a segítségével könnyebb buborékokat létrehozni, mint bármikor a történelem során. Ezzel pedig számolnunk kell, meg kell tanulnunk a buborékok világának játékszabályai szerint játszani, mivel a valóság egyre kevésbé jut be ezekbe.

Perceval 2018.08.11. 18:21:54

@Khonsu: elnézést, hogy kötöm az ebet a karóhoz, de attól, hogy többedszer megismétled a buborék és a digitalizáció összefüggésének teóriáját, még egyáltalán nem látom igazoltnak, mivel pont az összefüggésre nem mutatsz rá, és hogy milyen mérőszám alapján lehet összevetni a d.e és a d.u. korszakot.

Ha ez szubjektív meggyőződésed, amelyet intuícióval lehet kialakítani, úgy tisztelettel tudomásul veszem. Ha viszont tudás, érdekelne a tartalma is

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.11. 19:01:50

@444:

"például van olyan népfőiskolai elképzelés, hogy a hangképzésben egyes nyelvi állásoknak megfeleltethetők bizonyos alapmintázatok."

Ez ebben a formában teljesen semmitmondó. _Mi(k)nek_ a mintázatairól van szó amik megfeleltethetőek az egyes nyelvi állásoknak?

Khonsu 2018.08.12. 00:22:01

@Perceval:

Is-is. Van benne tudás és szubjektív meggyőződés is.

Az utóbbi évtizedben elég sokan foglalkoztak a témával, de különösebben felkapotta a legutóbbi amerikai elnökválasztás óta lett, az eredményben ugyanis bőven benne lehetett ez a jelenség.

A témában jó írásai, előadásai találhatóak pl. Eli Pariser-nek, akitől @FrVili linkelt egy érdekes videót. Ő inkább a "d.u." korszakkal foglalkozik.

Számodra érdekesebb lehet talán Yuval Noah Harari munkássága, aki szintén foglalkozik ezzel a jelenséggel, de történelmi távlatokban vizsgálódva, kitérve a "d.e." és a "d.u." korszak buborékaira és azok összefüggéseire. (miszerint utóbbiak lényegében az előbbiek továbbfejlesztései)

Bőségesen akadnak kutatások a témában, ezek egy része erősödő, záródó buborékokat, fragmentálódó társadalmat vetít előre, más részük gyengülő buborékokat és kinyíló (egyben uniformizálódó) társadalmakat.

Ennyire mélyen nem merültem el a témában, mert nekem a felhasználáshoz elegendő ezek végkövetkeztetései.

Eddig a tudás. A szubjektív meggyőződés ott jön be a képbe, hogy az utóbbi idők történései úgy vélem a záródó buborékok és a fragmentáció forgatókönyvét igazolják vissza, így ezzel a folyamattal kalkulálok.

Amiből pl. olyan dolgok következnek, hogy ez a fragmentáció hamarosan a Nyugaton is kinyírja a liberális demokráciát, aminek 2 lehetséges kimenete van:

1. Egy olyan rendszer kifejlődése, mely a buborékokat és azokon keresztül a fragmentációt is okozó technológia kreatív felhasználásával biztosítja a működőképességét egy ilyen szerkezetű társadalmaknak. Technológiára épülő, az által működőképessé váló anarchia.

2. Valamelyik irányba kibillen az egyensúly, és 1-1 buborék (a többi kárára) hatalmasra növekszik. Ez autokráciákhoz vezet. Melyeket ugyancsak "felturbóz" a technológia, aminek csúnya orwelli rendszerek lehetnek az eredményei.

Az 1. verzióra van egy elképzelésem, de azon túl, amit itt leírtam róla korábban több részlet nem publikus.

Khonsu 2018.08.12. 00:30:03

@neoteny:

Mindkét hatás párhuzamosan van jelen. Vertikálisan áttöri a társadalmi rétegek határait. Horizontálisan azonban darabokra szakítja a társadalmat.

A két hatás eredője teljes, működő szerkezetű párhuzamos társadalmak a saját valóságukba zárva.

Perceval 2018.08.12. 07:39:25

@FrVili: @Khonsu:

Értem a digitalizációhoz kapcsolt buborék elképzelését, és nincs is semmi bajom vele, csak megismétlem, hogy a digitalizációtól függetlenül kiindulva:
- az átlagember helyzetéből
- saját kultúrális, szociológiai “buborékjából” (saját világába és közegébe van bezárva)
- az ítéletalkotási hajlandóságából és sajátosságaiból (előítélet, sztereotípia, felületes véleményalkotás)
- a személyes beállítódásának, hitének megfelelő tájékozódási hajlamából (pl a keresztények jellemzően nem olvasnak sátánista, vagy ateista műveket)
- a normál életvitel (munka, család, pihenés) melletti tájékozódási és művelődési lehetőségekből
- az emberek szellemi igényéből (mennyire akarják a valóságot, az Igazságot)
- a tömegdemokrácia jellemzőiből (általában nem szakpolitikai kérdések megvitatásán múlik a választás, és ez vélhetően száz éve is így volt)

Adódik a kérdés: mikor élt a nagyon nagy többség buborékon kívül?????

Tudom, hogy a digitalizáció korát éljük, és ez bizonnyal rengeteg új helyzetet teremt, amelyet lehet elemezni, lehet azon elmélkedni, hogy miben változtatta meg az életünket a korábbiakhoz képest. Ez mind jogos felvetés, és érdemes is vizsgálni, csak amíg az emberi lét sajátosságait veszem alapul, nem tudok a “buborék” jelenségére újdonságként tekinteni. Az ember rendes működési módját látom mindössze mítoszok, hiedelmek, törzsi hajlamok, érdekek kavargásában..

2018.08.12. 08:07:01

@Janossz:
aha, szerinted romániában nem volt erőszakos elrománosítás, basszus. erre mondom azt, hogy ez a vita nem filozofikus jellegű. egyszerűen arról van szó, hogy nem vagytok magyarok.

2018.08.12. 08:19:43

@neoteny:
ez az állítás majdnem triviális. ha az agyban van beszédközpont, akkor a hangképzéshez kapcsolódnak agyi mintázatok. amik ugye összekapcsolódnak a képekkel. innentől kezdve megdől a saussure féle jelelmélet azon interpretációja, hogy bármit bárhogyan mondhatnánk.

2018.08.12. 08:39:18

@Khonsu:
ez elég egyszerű dolog. a technológia fejlődése a globalizációt szükségképpen megakasztja. azért, mert lehetőséget ad arra, hogy az áru jelentős részét helyben előállítsák. ami nagyobb biztonságot teremt.

budapesten balliberális körökben azért van pánik, mert az elképzelés az volt, hogy a fővárosban egyáltalán ne legyenek termelő ágazatok, mert hogy azt kiszervezik vidékre. és a multinacionális vállalatok irodai központjai megteremtik a gazdagságot. a digitalizáció lehetővé teszik, hogy a termelést akár távolról felügyeljék. rendben van. de ha a multinacionális tőke beáramlása csökken és a kereskedelmi-szolgáltató szektor szerepe a világban gyengül, akkor a globális kapitalizmus nem tartható.

Janossz 2018.08.12. 09:14:34

@444: " egyszerűen arról van szó, hogy nem vagytok magyarok. "
A te fogalmaid szerinti magyarok most épp Bugacon vannak, küldtem linket.
Te csak a második vonal lehetsz, nyilván a hülye propagandáddal, hogy Iasiban (aminek bár van magyar neve, de sosem volt magyar település) egy magyaros hangzású névvel bíró gyerek sakkversenyt nyert, ebből levezetnéd, hogy fél Romániát vissza, és majd te békésen "visszamagyarosítod" az ott élőket.

Augsburgnak is van magyar neve. Ágosta.
Egy csinos buktán kívül nem sok magyar vonatkozása van. Azt is visszahódítanád?

2018.08.12. 09:37:35

@Janossz:
nem érted azt, hogy mit jelent a magyar királyság. debreceni mihály napi ásáron (ami a legnagyobb magyarországi kirakodó vásár) megkérdezed a kézműves oláhokat, hogy honnan jöttek. és azt mondja, hogy királyibúl. és melyik királyiból? a hávásálföldibűl. aha, craiova. ők mondják azt, hogy nagy-magyar királyiból jöttek, mert így tudják eladni a portékájukat. nekik nincs ellenükre az, hogy nagy-magyar nemzetközösség részeivé váljanak. persze, hogy ez oltena lakosságának egy csekély része. de ha egy kézműves a debreceni mihály napi vásáron el akarja adni a portékáját, akkor elemi érdeke magyar igazolványt szerezni és félmagyarrá válni. persze ehhez meg kell tanulniuk magyarul. és ezért nem fogják őket nagyon szeretni az ortodox nacionalista románok. de egyeseknek ez megéri még a havasalföldön is.

Janossz 2018.08.12. 10:02:16

@444: " de egyeseknek ez megéri még a havasalföldön is. "
Így kaphat önérdekből több tízezer román magyar igazolványt, sőt állampolgárságot az összes vele járó joggal.
És te ennek örülsz, büszke vagy rá, valami nagy vívmánynak tartod. gratulálok.
Az aradi Piata Oboron a cigány asszony árulja a német használt bőrkabátokat. Ha magyarul szólsz hozzá, rögtön magyarnak vallja magát. Ez az üzlet része.

Egyébként rosszul tudod, nem tud jó részük egy kukkot sem magyarul, valahogy mégis megkapják...

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.12. 10:30:46

@444:

"ha az agyban van beszédközpont, akkor a hangképzéshez kapcsolódnak agyi mintázatok. amik ugye összekapcsolódnak a képekkel."

OK, tehát vetítgetésről van szó.

2018.08.12. 10:39:18

@Janossz:
az előbb még azt állítottad, hogy a keleti kárpátokban senki sem akar akar magyarrá, vagy félmagyarrá válni. dehogynem. még a havasalföldi és moldvai románok egy része is. és a "kárpát-ukránok" egy része is.

tudnék mondani olyan falut, ahol egy csak egy postacímen több, mint 50 "kárpát-ukrán" nyugdíjas lakik papíron legalábbis. a választások előtt a kormány erzsébet utalványt postázott. a postás vitte az erzsébet utalványt. mit csináljanak vele. vissza csak nem küldik. de ott ugye nem lakik 50 "kárpát-ukrán" nyugdíjas. a faluban aláírták, hogy az utalványt átvették oszt' jónapot. erre mondhatod, hogy ez szavazatvásárlás. de orbán olcsóbban csinálja, mint az előző kormányok. a hiányt tartani tudták, sőt csökkenteni eddig legalábbis.

Janossz 2018.08.12. 10:45:11

@444: " erre mondhatod, hogy ez szavazatvásárlás. "

Több annál. Sokkal több.

2018.08.12. 11:01:02

@neoteny:
ez az elmélet azt mondja, hogy a populációnak van egy önképe, ami kifejeződik a szókincsben. az, hogy magyarul a család szó mellett ott a csalás és a csalódás az talán nem véletlen. a magyarok szeretnek a család érdekében egy kicsit csalni. de tudják, hogy ezzel csak egymást csapják be. és ezért folyton csalódnak. de ez mégis egy össznépi játék.

az ellenzék azt mondja: csalás. galád, csalárd módon elcsalták. azt feleli: család. és ezzel ezt felülírja a kormányzati kommunikáció. gaz módon elcsalták. ez a gazdaság, gazdagság része. ne akarjanak már a magyarok összeszerelő üzemeket. igen ám, de a magyarok szeretnek szerelni. ne akarjanak már szeretni szerelni. a magas hozzáadott értékű tevékenységet akarjanak. de a magas az ugye magos, magról vetett, magból növő mezőgazdasággal kapcsolatos. és erre jön az, hogy ne akarjál már mezőgazdaságot. és erre segít rá az mta azzal, hogy a field nem a föld. a child nem a család. ezek mégis hogy függnek össze. a kid nem a gida. de eredetileg az vikingeknél. ahogyan a gyerek jerke. az unoka ünőke. a filoszemiták az indoeurópai kultúrkört tagadják. és ebből lesz egy kultúrharc.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.12. 11:07:18

@444:

"a filoszemiták az indoeurópai kultúrkört tagadják."

OK, tehát nem vetítgetnek eleget, hiába uralják a zsidók a filmipart.

2018.08.12. 11:33:39

@neoteny:
a filoszemiták nem a zsidók, hanem a finnegánok.

Khonsu 2018.08.12. 11:40:17

@Perceval:

Nem is állítottam, hogy újdonság. Ahogy írod, a jelenség korábban is létezett, az ember működési módjához tartozik, az ellenük folytatott harc ezért is reménytelen, a buborék "természeti törvény", a digitalizáció mindössze felerősíti.

Ott van az eltérés a korábbiaktól, hogy a kormányzati rendszerek viszonylag egységes társadalmakra lettek kitalálva. A digitalizáció katalizátor hatása következtében azonban olyannyira eltérő buborékok, olyan szinten töredezett társadalom jön létre, mely már nem is lesz egy egységnek, egy társadalomnak tekinthető.

Az ilyen szerkezetű közösségek kezelésére pedig a jelenlegi, centralizált kormányzati rendszerek alkalmatlanok.

2018.08.12. 11:41:55

@neoteny:
magyar filmipar ura andy vajda (a kocsmában mondják így: vajda. ide figyeljél komám, ezek cigányok. ez ugye sanyi a kútfúró elmélete).

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.12. 11:53:56

@444:

Lehet, hogy a filoszemiták zsidók. Miért ne lehetne?

Khonsu 2018.08.12. 11:54:35

@444:

Ha meg nem is akasztja a globalizációt, de megváltoztatja. Lehetővé teszi a gazdaságos helyi termelést, hagyományosan centralizált rendszerek, gyártás, energiaellátás, kormányzat, pénzügyi rendszer stb. decentralizációját.

Az uniformizációt is megakasztja, ugyanis a buborékok megerősödése, a társadalom és vele párhuzamosan a nagy rendszerek széttöredezése az uniformizálódás ellen hat.

Ettől a globalizáció nem áll le, de másképp néz majd ki a jövőben, mint ahogy azt ma a globalisták elképzelik.

Az egység nem az egyén, hanem a "buborék" lesz.

Perceval 2018.08.12. 12:05:21

@Khonsu: Szubjektív benyomásom alapján a digitalizáció másodlagos hatású, az atomizálódó, minden összekovácsoló, kollektív eszmét feladó/elvesztő jóléti társadalom természetes folyamatáról van szó, amelyet a globalizáció, a határok puhulása emel négyzetre.

A másik oldalon a 444 és bircaman tipusú, komikus groteszkbe torzuló erőlködések, hogy valamit szembeállítsanak a hömpölygő folyamatokkal, és forradalmat, lázadást hallucináljanak. Érzik, hogy a rendszerkritika, akármilyen szinten csinálják is, kevés, ezért kényszeresen idealizálnak, és keresnek térben és időben ellenpéldát, de ez csak mesterkélt konstrukció lehet, mint minden, ami nem szervesen jön létre, hanem absztrakt gondolkodás végtermékeként. Ez a görcs vezet oda, hogy a tipusukra fokozottan jellemző a monománia, a provokatívnak ható túlzás, a mindenképp szembenállás karikatura szerű póza.....

Perceval 2018.08.12. 12:14:24

@Khonsu: a buborék lehet, hogy egy olyan digitális szubkultúra, amely a valahová tartozás modern és virtuális pótléka. Talán valóban nem a léte az újdonság, hanem az, hogy az ember a d.e. alig tudott valamit az őt körülvevő szubkultúrákról, mivel azok zártak és rejtettek voltak, ma meg a Netnek hála folytonos igehirdetésbe és önmeghatározásba lehet botlani. Viszont éppen a virtualitása miatt a szubkultúrák sokkal instabilabbak, mint előtte....

2018.08.12. 12:23:15

@Perceval:
neked miféle végzettséged van? valami matematikusféle vagy szabad bölcsész.

2018.08.12. 12:36:10

@Perceval:
mert ugye az összes filoszemita a hömpölygő valóságról beszél. a google-t és a microsoft-ot india uralja. az oroszok túl azon, hogy elnökválasztást nyernek nem mondom meg kiknek a segédletével szétbasszák a facebook-ot. az oracle hegemóniájának vége szakadt. a lenovo vette meg az ibm-et és nem fordítva.

na most erre lehet mondani, hogy ez a digitalizáció régi korszaka. mert jön a mesterséges intelligencia, kvantum számítógépek. végtelen energetikán alapuló robotika. és ezeket majd diktálja a nyugat. szerintem egyébként nem fogja diktálni. a kelet sem. jó esetben egyensúlyi állapot áll be. ami azt jelenti, hogy magyarország a globális folyamatokba állami szerepvállalás nélkül aligha kapcsolódhat be. értem persze, hogy van egy szűk elit, amelyik úgy képzeli, hogy de. mert ők a nemzetek felett álló szuperelit. amerika demokrata párti kapcsolati tőkével uralni tudják majd a fél világot. lehet. 2022 januárjában demokrata párti elnököt iktatnak be amerikában. és áprilisban győznek a "liberális" "demokraták" magyarországon. ez majd elválik.

2018.08.12. 12:39:53

21 januárjában és 22 áprilisában

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.12. 12:53:16

@444:

A te szöveggenerálásodhoz kapcsolódnak agyi mintázatok? Vagy pedig a Saussure-féle jelelmélet praktikus demonstrációjaként bármit mondasz bárhogy? Szabadon asszociáló finnegán vagy-e?

2018.08.12. 14:06:56

@neoteny:
erre egy híres zsidó azt mondta: die grenzen meiner sprache bedeuten die grenzen meiner welt (nyelvem határai világom határait jelentik).

screpes 2018.08.12. 16:23:44

@444:
Azt nem úgy értette, hanem a birodalmára..
Neked a hazai mondással kéne dolgoznod, az Arany Jánoséval, aki azt mondta, hogy a nyelv nem csak a beszédnek hanem a gondolkodásnak is anyaga.
Meg kéne vakarnod a saját haplo-csoportodat is.

FrVili 2018.08.12. 17:47:37

@Perceval:
“ a rendszerkritika, akármilyen szinten csinálják is, kevés, ezért kényszeresen idealizálnak, és keresnek térben és időben ellenpéldát, de ez csak mesterkélt konstrukció lehet, mint minden, ami nem szervesen jön létre, hanem absztrakt gondolkodás végtermékek”ént...Ez a görcs vezet oda, hogy a tipusukra fokozottan jellemző a monománia...”

Szerintem meg pont az a baj, hogy azért görcsösek, mert koherens rendszerkritikájuk sincs, olyan epigonisták, akik még azzal sincsenek tisztában kitől mit lopnak, mert műveletlenek és felszínesek és pont hogy nélkülözik az absztrakt gondolkodás minden képességét, ugyanis szerintük a világ organikusan már megértett, ezért nincs szükség semmilyen további megértésére, legjobb lenne ha a társadalmak visszarendeződnének eredeti átlátható hierarchikus állapotukba. Nyilván ez a személyes visszavágyódás a nagymama lekvárjához érthető, de mindenkit abban az állapotban tartanának, amiből pont ők kívánkoznak el a legjobban, innen a görcs, a monomániás felvett mímelt pózok, miközben a szellemük az udvar végéig terjed, esetleg a kocsmátúl a templomig. Előszeretettel állítanak szembe egymással olyan értékeket (népi-urbánus, autentikus-művészi, vallás-tudomány), amelyeket a modern világ pl. a zenében Bartók és Kodály által szintetizált autentikus művészetté emelte az esztétikum absztraktabb diszfunkcionális terébe a koncertermek modern polgári piedesztájára emelve azt.
Fogalmuk sincs, hogy mi a posztmodern, fülszövegeket idéznek amiket más blogokból vesznek át, soha egy művet sem olvastak el, ők úgyis jobban tudják, elég nekik a wikipédia bekezdése, és aki elolvasta az mire megy vele, ezt demonstrálják. A kisember, aki azt gondolja ő is tud úgy festeni mint Picasso (egy ötéves gyerek is tud), a kocsmában is filozófálnak akárcsak az ELTE-n, aztán mégse jutnak semmire. Inkább hajlanak a balos globalizáció kritikára, amit nem ismernek (csak a szerzők származását lásd @444: Wittgenstein “híres zsidó”) csak a démoni tőke paranoiáját lecserélik fasiszta terminológiára és a szubjektum totalitását meg az elmaradottságott elfedő progresszió-ellenes cseléd romantikára cserélik. Fogalmuk sincs, nem hogy a szellemi erőfeszítéseket igénylő balos filozófiákról (franciák, frankfurti iskola), de még a jobboldali Heideggert vagy Nietzschét, sőt a fogyasztható Spengler alkonyát se olvassák, mert ők Pozzok, akik uraskodó stílusban hosszan fejti ki véleményüket az arra járó csavargóknak és Lucky fejére teszik a kalapot, hogy gondolkozzon hangosan, hogy röhöghessenek az eszméken a tudomány számukra halandzsának tetsző értelmetlen monológján. Közben kis breiviként építgetik beteg teoriájukat a kékszakállú buborékukban.
Pariser és Harari (mintha valahol olvastam volna h. Orbán kedvence) szerzőknél eredetibb Elias Canetti regénye:
“Gyötrő feltételezés : egy bizonyos időponttól a történelem többé nem valóságos. Anélkül, hogy észrevette volna, az egész emberiség hirtelen kisurrant a valóságból- minden, ami azóta történik: valótlan, mi azonban ezt meglátni képtelenek vagyunk. Feladatunk tehát az, hogy ráleljünk erre az időpontra, és amíg ezt nem tettük meg, addig a mostani zavarodottság uralkodik majd rajtunk.”
Elias Canetti, Die Provinz des Menschen. Aufzeichnungen 1942-1972,Frankfurt,1978.
Vagy Baudrillard:
“A történelem elutasítása tehát az egyhangú, mesterséges időtartam elutasítása…, a társadalmak nem várnak semmit a Megváltó eljövetelétől , és még kevésbé bíznak a történelemben. Beássák magukat a jövőtechnológiák, információs bankjaik, hatalmas kommunikációs hálóik mögé, amelyekben az idő végül a tiszta cirkulációban feloldódik. Ami számunkra ma elveszett, az az ún. negatív pólus működése. A történelemmel szemben hiányzik ez abból a társadalmi, gazdasági, kommunikációs átalakulásból, amely alapjában véve a molekuláris biológia mintájára zajlik, ahol is osztódáson keresztül születik az innováció (ugyanez érvényes a képre is: a digitális képnek nincs negatívja szemben a fotográfiával). Sokkal korábban elveszett azonban az, amit Benjamin aurának nevez, az események dicsfénye, amely a dicsőséget alapozta meg. A történelem évszázadokig a dicsőség és a dicsőségre való törekvés jegyében állt, tehát egy makacs ábránd, egy olyan fényűző jószág jegyében, mely generációk között cirkulált, s melyért az ember életét feláldozta. Manapság az erény nevetségesnek tűnik, az érte való küzdésnek sincs már értelme. A századvég üres strandként terpeszkedik előttünk. ”
Baudrillard, Freie Universität, Berlin,1984.

2018.08.12. 22:13:30

@FrVili:
próbáld már megérteni, hogy a magyar jobboldal, vagy a szélsőjobb nem valamiféle rendszerkritikából indul ki, hanem a magyar királyi hagyományokból. amire a nem-keresztény baloldal azt mondja, hogy az meg van haladva. mert a feudalizmus meg van haladva. a többség ezzel szemben egy félfeudális-félkapitalista rendszert épít. amit a filoszemiták nem fogadnak el. és jogukban áll nem elfogadni. de ellentábornak jogában áll a feudális hagyományokat restaurálni. és ez részben sikerül is. de a vicc az, hogy a románok is ezt csinálják. fellép a subcarpatti román a hip-hop együttes. fő támogató a magyar digi mobile.
www.youtube.com/watch?v=x1bu4fI0ebw
ugyanez posztmodern magyar változatban a hungária együttessel. az otp bank támogatással.
www.youtube.com/watch?v=Z8pgEGxqm9U
és ebbe beillesztik a középkori világot, törökös, tatáros elemekkel. vélt vagy valós ősiséggel. ebből létrejött egy kulturális katyvasz. és ezt a világot nem a filoszemiták irányítják.

2018.08.12. 22:33:19

@FrVili:
annyi történt, hogy a fidesz ruzsa magdi mellett megnyerte magának fenyő mikit. hungária együttes is kvázi népnemzeti. nagyváradi gyerek, nyugdíjas nénik éneklik: casino twist. a fidesz átvette a posztmodern városiasságot úgy, hogy nem utasítják és a premodern vidékiességet.

Khonsu 2018.08.12. 22:44:54

@Perceval:

Ne válaszd külön a kettőt. Nincs szakadás a d.e. és d.u. korszak határán, utóbbi mindössze az előbbi fejlettebb változata. Szerintem ott hibázol és nehezíted a megértését annak amit írtam, hogy megpróbálod a kettőt különválasztani, tisztán valós és tisztán virtuális buborékra.

A hagyományos és a digitalizációs buborékok nem egymástól függetlenek, így a hatásuk között nem lehetséges rangsort felállítani, mert nem két elkülönült dologról van szó, hanem egyről. Egyről és annak fejlődéséről. Amit a digitalizáció csinál, az a (digitalizáció nélkül is keletkező) buborékok valóságának virtuális kiterjesztése. Ez a kiterjesztés pedig teljesebbé és így erősebbé teszi a buborékokat.

A buborékok digitalizációnak köszönhetően növekvő arányú és mélységű virtualizációja egyre nagyobb mértékben képes a buborékon belüli valóságot az objektív valóságtól eltávolítani. Illetve a különböző buborékok valóságát egymástól.

FrVili 2018.08.12. 22:54:00

@444:
"próbáld már megérteni, hogy a magyar jobboldal, vagy a szélsőjobb nem valamiféle rendszerkritikából indul ki, hanem a magyar királyi hagyományokból."

Próbálom, de nem fér a fejembe, vagyis a fejemre a korona.
Akkor a fidesz boszorkánykonyhájában a regnumportal.hu és a századvég kotyvasztja a jövőt.

"amire a nem-keresztény baloldal azt mondja, hogy az meg van haladva. mert a feudalizmus meg van haladva."
A keresztény baloldal már smafu, vagy ők is feudalizmus pártiak?

" a többség ezzel szemben egy félfeudális-félkapitalista rendszert épít. amit a filoszemiták nem fogadnak el."

Nem tudom kik azok a filoszemiták, de nem is akarom tudni a definiciódat. Gondolom a sonstiges, olyan mint a Higgs-bozon
sokáig a létezése fikció volt, de a teória szerint kell legyen, különben, rossz az egész elmélet.
" és jogukban áll nem elfogadni. de ellentábornak jogában áll a feudális hagyományokat restaurálni. és ez részben sikerül is. de a vicc az, hogy a románok is ezt csinálják. fellép a subcarpatti román a hip-hop együttes. fő támogató a magyar digi mobile."
A cirkuszi hagyományőrzés már egyből restauráció?
Nemrég voltam én is ilyenen Szigetváron, az elöltöltős puskaporos fegyver nagyot szól. Ez lenne a feudális, ha meg a játék hevében megsérül a katona, azért jól jön az a kapitalista Betadin. A román rendezvény profibbnak tűnik. Ebben is lehagytak minket?

FrVili 2018.08.12. 22:59:37

@444: Innen az Újlipótból, úgy látszik az angyalföldi pálmafák árnyéka már nem adott neki elég védelmet.

"nyugdíjas nénik éneklik: casino twist. a fidesz átvette a posztmodern városiasságot úgy, hogy nem utasítják és a premodern vidékiességet."

Néha vicces vagy. És csak remélem, hogy nincs igazad.

2018.08.12. 23:43:55

@FrVili:
te újlipótvárosban abból indulsz ki, hogy van a globális kapitalizmus, ami alapjaiban ortodox liberális. azt hirdeti, hogy az egyén áll mindenek felett. de ezt valamiféle rendszer kritikával kellene illetni, mert hogy ez azért társadalmi problémákat, túlzott egyenlőtlenségeket okoz. és ezért a nagyvárosi lét megköveteli, hogy neoliberalizmushoz filozofikusan társuljon a nem-keresztény baloldal. a felvilágosodás kizárja a keresztényszocialista államrendet. mert hogy a szociális államot és a keresztény egyházat el kell választani egymástól. az istenhit ebben a világképben nem válhat közüggyé. és ebből következik a neokonzervativizmus, ami szintén államellenes. ne az állam szervezze a gazdaságot, a kultúrát, a társadalmat. hanem a piac, a tőkepiac elsődlegesen. a kereskedelmi bankok és ehhez kapcsolódik a kereskedelmi média, ami a multik által pénzelt szabad sajtó és ehhez kapcsolódnak az ngo-k. a filantróp pénzemberek alapítványai. ők a civilek. és ebből szerveződnek a világvárosok egy kozmopolita elittel. szekuláris világállam, szinkretikus világegyház, a szabad kereskedelmen és a tőkepiac totalitásán alapuló világpiac. ami által felgyorsul a technológia fejlődése. és a globális keveredéssel létrejön az új emberi faj. csak eközben a többség elnyomja a kisebbségeket. ezért kell pozitív diszkrimációt hirdetni és transznemű bevándorlók mellékhasználati jogát kiterjeszteni. ha jól értem, akkor nagyjából ez az újlipótvárosi világkép.

2018.08.12. 23:51:14

@FrVili:
ez történik. a romániai nagyváradon a gyerekek és a nénik fenyő miklóssal együtt éneklik azt, hogy casino twist. a szent lászló napokon. felavatják gróf rhédey lajos szobrát.
2018.szentlaszlonapok.ro/wp-content/uploads/2018/06/1-32_Szobor-avatas-1030x688.jpg
és utána ezek bácsik és nénik az unokával elmennek a hungária koncertre és éneklik, hogy casino twist. népszórakoztatás része. és még a románoknak is reklámozzák.
oradeamagazin.ro/wp-content/uploads/2018/06/IMG_7845.jpg

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.13. 00:01:07

@444:

"és utána ezek bácsik és nénik az unokával elmennek a hungária koncertre és éneklik, hogy casino twist."

Kérdés, hogy ebből mit fogad el a köznép.

2018.08.13. 00:31:18

@FrVili:
a kérdés, hogy ez a formálódó félfeudális-félkapitalista világ gazdaságilag tartható lesz-e. a posztmodern városiasság és a premodern vidékiesség sajátos elegyéből lehet-e ebből az új egyensúlyi állapot. ebben a világképben a hipermodernitás csak ahhoz kell, hogy ez a szociokulturális mix katonailag védve legyen. ahhoz kell szövetséges.

FrVili 2018.08.13. 00:31:20

@444: “te újlipótvárosban abból indulsz ki, hogy van a globális kapitalizmus”
van, ez kétségtelen
“azt hirdeti, hogy az egyén áll mindenek felett”
az a szolipszizmus nem a liberalizmus
“de ezt valamiféle rendszer kritikával kellene illetni, mert hogy ez azért társadalmi problémákat, túlzott egyenlőtlenségeket okoz. és ezért a nagyvárosi lét megköveteli, hogy neoliberalizmushoz filozofikusan társuljon a nem-keresztény baloldal. “
Fordítom: Lukács György és tanítványai zsidók.
“a felvilágosodás kizárja a keresztényszocialista államrendet. mert hogy a szociális államot és a keresztény egyházat el kell választani egymástól.”
A szekularizmus is történelmi adottság, ami elősegítette a jobboldal által annyira óhajtott nemzetállamok létrejöttét. A felvilágosodástól azért ez egy hosszú folyamat eredménye.
A vallásszabadságot valóban a liberalizmus számlájára szokás írni. Azért ez nem olyan szörnyű dolog.
“az istenhit ebben a világképben nem válhat közüggyé. és ebből következik a neokonzervativizmus, ami szintén államellenes.”
Ha a vallásszabadság annyiban közügy, mint legalapvetőbb emberi jog.
“ne az állam szervezze a gazdaságot, a kultúrát, a társadalmat. hanem a piac, a tőkepiac elsődlegesen. a kereskedelmi bankok és ehhez kapcsolódik a kereskedelmi média, ami a multik által pénzelt szabad sajtó és ehhez kapcsolódnak az ngo-k. a filantróp pénzemberek alapítványai.”
Fordítom: Soros György is zsidó.
“ők a civilek. és ebből szerveződnek a világvárosok egy kozmopolita elittel. szekuláris világállam, szinkretikus világegyház, a szabad kereskedelmen és a tőkepiac totalitásán alapuló világpiac. ami által felgyorsul a technológia fejlődése. és a globális keveredéssel létrejön az új emberi faj.”
Fordítom: mindenki legyen keverék zsidó.
“csak eközben a többség elnyomja a kisebbségeket. ezért kell pozitív diszkrimációt hirdetni és transznemű bevándorlók mellékhasználati jogát kiterjeszteni. ha jól értem, akkor nagyjából ez az újlipótvárosi világkép.”
Nagyjából? Szó szerint.
Ez szimplán hangzik... Így nincsen hatása! Mondhatta volna szebben, kis lovag, Más-más hangnemből... Így ni, hallja csak:
Let me start off by clarifying some basic definition of conceptual issue:
www.youtube.com/watch?v=KwmFs7sEF9U&t=2960s

2018.08.13. 00:54:51

@neoteny:
amint a mellékelt videóban látható működik. és ebben a közegben a fidesz számára 95% szavazatot eredményez.

2018.08.13. 00:56:05

@neoteny:
Asztro-gasztro túra és pásztoréjszaka a pusztában
Hungarikum túra a Hortobágyon!
2018. szeptember 1-2.
pásztortűz és távcsöves égboltmegfigyelés.

FrVili 2018.08.13. 00:58:42

@444: te magad mondod, hogy nem lehet
új egyensúlyi állapot, mert katonailag védve kell legyen, mert ugye amit katonai erőszak tart fent az akkor 3 dolognak az egyensúlya nem kettőnek.

2018.08.13. 01:09:30

@FrVili:
az ortodox liberálisok abból indulnak ki, hogy az egyén joga mindenek felett áll. de ők nem a globális kapitalizmust kritizálják, hanem a "rendszert". és ezen az államnemzetek, nemzetállamok világrendjét értik. és a neokonzervatívok (amilyen róna) is ezt kritizálja. ők is azt mondják, hogy az állam jelenti a piac elsődleges korlátját. és ez milyen rossz. mert hogy ez retrográd újpogány világot teremt. lásd kurultaj. és a társadalom modernizációjának ez a gátja legalábbis róna péter féle neokon nézőpontból.

idézet a köztévé híradójának tudósításából.
„Azért jöttünk el, hogy a solymászrendet népszerűsítsük, az embereknek megtudjuk mutatni azt, hogy ez a csodálatos lény, ami a sólyom, ami a mi turulunk, ami ősiségünknek az egyik legfontosabb szimbóluma ez most is él itt van köztünk” – mondta Malom Bendegúz, a Csókakői Hunok vezetője.

2018.08.13. 01:24:08

@FrVili:
ha a posztmodern városiasság és a premodern vidékiesség egybeforr, akkor azt védheti a hipermodernitás. egy korlátozott három-test probléma.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.13. 02:42:51

@444:

"amint a mellékelt videóban látható működik."

Az nem a köznép. Mint ahogy Alföldi Róbert performanszára Debrecenben telt háznyi jegyet vásárlók sem a köznép.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.13. 03:05:34

@444:

"az ortodox liberálisok abból indulnak ki, hogy az egyén joga mindenek felett áll."

Türk László abból indul ki, hogy az ő egyéni joga a debreceni Ady Endre gimnázium igazgatói posztjának betöltésére felette áll a köznép jogának arra, hogy a nekik tetsző igazgató maradjon.

A sólyom, a magyar köznép turulja ragadozómadár. A globális tőkepiacot ragadozók uralják. A magyar köznépnek a globális tőkepiacokon kell solymászkodnia. Ebből Solymár lehet a globális tőkepiac központja.

Perceval 2018.08.13. 07:06:25

@FrVili: kemény ítélet......bár szerintem a műveltség se garancia semmire: lásd hitlerizmus.

Perceval 2018.08.13. 07:10:08

@Khonsu: csak miattad válaszottam ketté. Megtetszett, mint groteszk munkafogalom. A többit illetően nincs mit mondanom, eddig erről beszéltem egyfolytában.

Perceval 2018.08.13. 07:17:49

@444: nekem egyszemélyes buborék végzettségem van, tudatlanságból és harmadműveltségből van diplomám, és sokakhoz hasonlóan szakképzett képzelgő vagyok, aki azt képzeli, hogy érvényes meglátásai lehetnek a világról, miközben a köldökét nézi Röjtökmuzsajon, és mint minden kontár, elhiszi, hogy Lao-ce mondása, miszerint ki se kell mozdulnod a szobádból, úgy is megismerheted a világot, felmenti a valódi tudás és tapasztalat alól.

Önpusztító módon mások monomániás szónoklatait használom annak a kérdésnek a feltételére, hogy “Úristen, én is ilyen vagyok?”.

Ez a végzettségem........nyilván ebből is látszik, hogy filoszemita vagyok, meg tudjuk ki......

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.13. 07:28:19

@444:

"túlzott egyenlőtlenségek"

Rakd sorrendbe az egyenlőtlenség mértéke szerint a következő három esetet:

1) neked nincs autód, a szomszédodnak egy 20 éves Suzuki Swiftje van

2) neked egy 20 éves Suzuki Swifted van, a szomszédodnak egy 3 éves Audi Q3-asa van

3) neked egy 3 éves Audi Q3-asod van, a szomszédodnak egy idei Lamborghini Huracán Spyder-je van

Melyik esetben a leginkább túlzó az egyenlőtlenség? Melyik esetben a legkevésbé túlzó az egyenlőtlenség? Te a legkevésébé túlzó egyenlőtlenség esetét preferálod?

2018.08.13. 09:03:18

@neoteny:
például.
en.wikipedia.org/wiki/Generalized_entropy_index
de elemi közelítéssel is lehet felállítani küszöbszámokat.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.13. 09:18:56

@444:

"például."

Ami semmit sem mond arról, hogy milyen mértékű egyenlőtlenségek túlzóak (mindamellett, hogy ez csak _jövedelmi_ egyenlőtlenségekről szól).

"de elemi közelítéssel is lehet felállítani küszöbszámokat."

Küszöbszámokat hasraütéssel is lehet felállítani.

2018.08.13. 09:22:55

@neoteny:
az orbán által meghirdetett centrális erőtér egy alkalmas eszköz arra, hogy kiszorítsák a totális decentralizáció híveit. erre lehet az a politikai válasz, hogy jönnek a fasiszták, nácik. ez megy lassan egy évtizede. sokszor leírtam. engem az érdekelt, hogy lehet-e kiegyezés a két tábor között. ezért fogalmaztam meg szélső álláspontokat. úgy tűnik, hogy nem lehet. ez esetben győzzön az egyik. a tegnapi időközin a fidesz behúzta pásztót. de nem nyerték meg balmazújvárost, ahol nem a fideszes alpolgármestert, hanem egy függetlent támogattak. ez azt a teóriát erősíti, hogy formálódik kvázi egypártrendszer függetlenekkel. akinek nem tetszik menjen bosztonba.

2018.08.13. 09:26:44

@neoteny:
ez a szociálliberális ideológia alapproblémája. az is lényegében az önkényen alapul.

2018.08.13. 09:29:04

@neoteny:
újlipótvárosi szabad bölcsészek meghirdetik a kozmopolitizmust. azt, hogy a nemzetek felett álló kozmikus szuperelit. ne röjtökmuzsajiak mondják meg. erre szijjártó péter azt mondja. a magyar emberek mondják meg, ne az ensz. és ez utóbbi nyer.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.13. 09:30:10

@444:

Helyesen: ez a te problémád; te követelsz rendszerkritikát.

2018.08.13. 09:39:27

@neoteny:
az index publicistája azt írja, hogy ne legyen traktorhúzó kupa hajdúböszörményben. mezővárosi posztmodern.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/38814290_1054354474741969_7244616977942052864_n.jpg?_nc_cat=0&oh=80f1619dfdbdd5a8c486c4e9019f23ad&oe=5C12704D
jelzem ez európa kupa egyik állomása. de a nagyon európaiak szerint ilyen ne legyen. de farkas sándor a minisztérium államtitkára megnyitotta a látványos, vidám felvonulással kezdődő lóerők karneválját.
cdn1.haon.hu/2018/08/hajduhet1.jpg
elég szivárványos?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.13. 09:43:26

@444:

"sokszor leírtam. engem az érdekelt, hogy lehet-e kiegyezés a két tábor között. ezért fogalmaztam meg szélső álláspontokat."

Szükségtelen volt. Ha lennének játékelméleti ismereteid, akkor megértenéd azt, hogy zéró összegű játszmákban nem lehet kiegyezés: az egyik fél (tábor) csak úgy nyerhet, ha a másik fél (tábor) veszít. Senki nem úgy ül le az ultijátékhoz, hogy kiegyezni akar; azt a kibicet pedig aki ott kiegyezésről bugyogva bohóckodik, elhajtják.

Ezzel szemben a szabadpiaci tranzakciók nem-zéró összegű játszmák: minden önkéntesen (értsd fizikai erőszak vagy annak hiteles fenyegetése ill. csalás nélkül) végrehajtott csere (adásvétel) mindkét felet jobb helyzetbe hozza, mint a csere előtt voltak, ugyanis mindkét fél többre értékeli azt, amit kap, mint azt, amit ad. Pontosan ezért hajtják végre a cserét (adásvételt).

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.13. 09:47:31

@444:

"erre szijjártó péter azt mondja. a magyar emberek mondják meg, ne az ensz. és ez utóbbi nyer."

Úgy érted Szíjjátó Péter és cimbijei nyernek, nem a köznép.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.13. 09:50:28

@444:

"az index publicistája azt írja, hogy ne legyen traktorhúzó kupa hajdúböszörményben."

És? Mit számít az, hogy az Index publicistája publikálja a személyes véleményét? A gond akkor van, ha az Index publicistájából államtitkár lesz, aki államhatalmi erőszakkal _betiltja_ a hajdúböszörményi traktorhúzó kupát.

2018.08.13. 09:51:36

@neoteny:
az államalkotás önkéntes. ha a perceval nick nem szeretne államalkotó lenni, akkor ne legyen az. leadhatja a magyar állampolgárságát, kérhet amerikait. mert az a szabadság őshazája. van választék.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.13. 09:56:37

@444:

"az államalkotás önkéntes."

Ugyanúgy, mint az adók fizetése is önkéntes.

2018.08.13. 10:11:42

@neoteny:
a belvárosi szabad bölcsészek azt mondják, hogy ne akarják már ezt a vidékiességet. traktor húzó európa kupát, szivárványos kamiont. de elvben örülniük kellene, mert hogy ilyesmi a prájd. csak hajdúböszörményben szimplán örömködnek, kevesebb pénzből, turkálós cuccokban. budapesten a szociálliberálisoknak öltöztetőik vannak. sztájlisztok azt mondják, hogy jaj szegény kis homoszexuálisokat elnyomják a nácik. toroczkaiék üvöltenek, hogy a buzilobbbi takarodjon. orbán megnyeri a választást. elégételt vesz. bezárja a genderszakot. amire a jobbos demokrata bencsik azt mondja, hogy mégse kellene. dj jeszenszky azt mondja, hogy kidobjuk az eszterházy-t. na és. az apja a volt külügyminiszter azt mondja, hogy ne dobják. ungár péter parlamenti képviselő nem ért egyet, hogy a figyelőben listáznak. abban a lapban, amiben ő is tulajdonos. de ha kormányzati pozícióba kerül, akkor ő is elégtételt vesz a ner lovagok és az anyukáján. de megteremti a független sajtót úgy, hogy újságokat vásárol az örökölt ingatlanvagyonból. csak most mészáros lőrinc veszi meg a nap tv és a vico székházát. gyárfás meg fizethet egy rakás pénzt a sztárügyvédeknek azért, hogy higgye el a bíró mégse ő lövette le a fenyőt. és majd évekig hallgatnak egy hangfelvételt. na most ő lövette le, vagy sem. mészáros mindkét székházat megveszi. őt támogatja a tőkepiac. jó hír
a focirajongóknak, hogy a hétvégén elindult a spíler 2. andy vajna adója adja a magyaroknak olasz focit. a horvát a mi kutyánk kölyke. így megy ez.

na most valami észérvet mondjon már valaki, hogy ezekben a hatalmi játszmákban miért lenne feltétlen jobb az egyik, vagy a másik. túl azon, hogy van két brancs, amelyik semmiben sem tud kiegyezni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.08.13. 10:20:00

@444:

"a belvárosi szabad bölcsészek azt mondják, hogy ne akarják már ezt a vidékiességet."

És? Mit számít az, hogy belvárosi szabad bölcsészek elmondják a személyes preferenciáikat? A gond akkor van, amikor a belvárosi szabad bölcsészből államtitkár lesz, aki államhatalmi erőszakkal _betiltja_ a hajdúböszörményi traktorhúzó kupát.

"na most valami észérvet mondjon már valaki, hogy ezekben a hatalmi játszmákban miért lenne feltétlen jobb az egyik, vagy a másik."

No ha ilyen észérv nem létezik, akkor még kevésbé létezik észérv arra, hogy csak az egyik maradjon.

2018.08.13. 10:35:31

@neoteny:
felőlem térjünk vissza az önkéntes árucseréhez. újlipótvárosba behordják a temérdek árut. mi az, amit adnak érte cserébe. ne fiktív (az állam és a tőkepiac összefonódásából kigenerált) pénzt adjanak, hanem valós árut vagy akár szellemi terméket. ha a gazdaság az önkéntes árucserén alapul, akkor a nyílt társadalom alapítvány pénztárában az utolsó nyilvános elszámolás szerint levő $19,590,570,302 túl sokat nem ér. a valós piaci értéke annyi, amennyi a készpénz, vagy a papír folyószámla kivonat, vagy annyi sem, mert már olyan sincs. mi az valós áru, vagy akár szellemi termék, amit a nyílt társadalom alapítvány nyújt. ezt a fidesz elnevezte úgy, hogy "soros terv". amire szijjártó péter azt mondja, hogy a magyar emberek döntsenek, ne az ensz. és ezzel ő kereskedhat a kereskedőházban a spanjaival. de a soros alex féle brancs miért lenne jobb?

2018.08.13. 10:36:08

már mint hogy a papír értéke

HaFr · http://hafr.blog.hu 2018.08.13. 10:41:46

444-nek és neoteny-nek -- elismerve elévülhetetlen érdeme(i)teket, amellyel a blog kommentfelületét belaktátok, ezentúl minden poszt alatt 5-5 hozzászólást engedek nektek, a többit kimoderálom, megértést köszönöm, üdv

screpes 2018.08.13. 11:18:31

@444:
itt az a kérdés, hogy KINEK jobb egyik vagy másik ..
Egyfelől az intézkedés, másfelől, az a tény, hogy ez a brancs ugye, korlátlan hatalomra veszködött
(szerintem az ellenkező csaapat SOSEM jutott/szerzett/épített ilyesféle hatalmat).
intézkedés.
Ha így teszed fel a kérdést, rögtön kiderül, hogy nem két csoport van, nem az a kettő, amiről te "eredetileg" beszélsz.
Hozzájön, hogy e csoportok meg tudják e fogalmazni érdekeiket, vagy, hogy azok milyen időtávon érvényesülnének -tarjtják kereteiket, ha egyáltalán vannak.

Újlipótváros-sorosalex KONTRA magyar emberek....(mer' a Szíjártó így mondta..)
Elmész te a francba.

Khonsu 2018.08.13. 15:02:34

@Perceval:

Akkor ezek szerint ugyanarról beszéltünk. :)
süti beállítások módosítása