1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.07.23. 07:54 HaFr

Európa ún. kereszténysége sosem volt úgy igaz

Képtalálat a következőre: „carl schmitt”

Természetesen Európa sosem volt csak keresztény kontinens, sőt maga az állítás és az egész kontextusa hajmeresztően primitív, habár szimptomatikus. Az utóbbi ezer évében sem volt keresztény, dominánsan talán, de fundamentálisan nem, kivált kizárólag nem. Annál sokkal több rétege van annak, ami a felszínen látszik. Krisztusból és az evangéliumból nem vezethető le se Szent Tamás, se a Pápai Állam története, se a reneszánsz művészete, se Maritain.

Európát nem egy tételes vallás, hanem egyszerre lényegibb és átfogóbb törekvések tették naggyá: az individualizmus, az (Isten előtti, szellemi, végül politikai) szabadság és az erényesség (vagy ennek kompendiuma mint normarendszer, mindenesetre), magyarul a szabadság és az antik-germán-keresztény erkölcs, amelyet még tovább tömöríthetünk ezzé: a személyes kiválóságra való törekvés és a könyörület, azaz egy sajátos, termékeny bonyolultság, amellyel mindig le akartak számolni a monologikus ideológiák. A kiválóságnak és a könyörületnek a már jelzett karói voltak, nem lehetett az ellenkezőjét elhitetni róluk. Nem ismerek senkit, aki a NER-milíciából megfelelne nekik.

A nemzet meg a tárgyiasított, politikai ideológiává rontott kereszténység -- a "keresztény" államrezon és pozitivista kód -- önmagukban (az így értett Európa nélkül, de legtöbbször ellenében) inkább a romlás hordozói voltak. Ennek megfelelően gondolkodásra adhat okot, hogy Európa XX. századi leáldozásában a tömegpolitikának van a legnagyobb szerepe: a nacionalizmusnak, a demokráciának és a (hatalmi célú) álkereszténységnek. Nehéz is egyszerre a fent jelzett minőség és a tömeg/a nép mint kollektívum barátjának lenni. Sőt, a választóvonal az emlékeim szerint mintha mindig itt, a kettő között húzódott volna.

Szerencsére konzervatívként nekem könnyű a választás, de vannak, akik -- noha talán osztják az Európáról alkotott képemet -- a választóvonal létét nem hiszik, vagy legalábbis mindkét oldalát akarják. Na, nekik kéne most valami nagyot dobni.

448 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr8314129441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.07.27. 13:50:23

@neoteny:
próbáld megérteni, hogy háziipari terméket nem lehet webáruházban árulni. élelmiszeripari terméket lehet. az lehet globális. konzervipar. a globus. a háziiparosság helyi.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.27. 13:53:28

@444:

"háziipari terméket nem lehet webáruházban árulni."

Hogyne lehetne: árulták addig, amíg valaki fel nem nyomta őket a NÉBIH-nél.

2018.07.27. 14:23:58

@neoteny:
eltér a technológia. tehát mondjuk egy házi tyúkhús levest a húst hagyományos módon felfőzik. egy leveskockába úgy kerül, hogy nagy nyomáson gőzzel kavart tartályban sűrítik össze. és aztán azt a háziasszony beledobja egy fazékba. és visszakapja a leves állagot. az egyik szállítható, a másik nem nagyon. a házias kifőzde áruja helyben, frissen finom. nagyobb távolságra egyébként konzervált, tartósított árut lehet eladni. szállítás közben érlelik.

magyarországon nincs fejlett háziiparosság. pedig azt megteremteni nem volna túl bonyolult. azért nincs, mert az így elkészült termékek többe kerülnek, mint az olcsó tömegtermékek. és a magyar vásárlók különösen vidéken szegények. ott, ahol a háziiparosság megteremthető, mert a kiskertben húzzák ki a répát, helyben vágják le a tyúkot. de az ilyen kapirgálós állatnak hosszú lába van, nagy szárnya és fara van. amit ugye kevéssé kelendő. most az a cél, hogy a csirke lábra se álljon. annál jobb, mert csak melle nő.

a luxus étterem azt csinálja, hogy a tanyasi csirke lefejtett húsát beteszi az autoklávba. összesűríti. töményebb ízvilágot kapjon. és azonnal felhígítja. nem kell tartósítás. az lényegében egy nagyon jó minőségű leveskocka. amit régen a konzervgyár üzemi étkezdéjében az igazgatónak és esetenként a dolgozóknak is felszolgáltak.

magyarországon az adottságok kiválóak ahhoz, hogy városokban adottak egy fejlett élelmiszeripari termékeket árusítsanak. és vidéken pedig hagyományos háziipari termékeket. az akkor működhet országos méretekben ha a főváros is félig vidékiessé válik. ha 19 őszén nyer a fidesz, akkor ez megvalósul. úgy, hogy az amerikanizált metropoliszok világát képviselő neoliberális elitet egész egyszerűen elűzik. ha visszatér a "demokatikus" "ellenzék", akkor a kultúrharc folytatódik. mert a vidék az mszp-szdsz-t aligha szavazza vissza. persze a politikában sok minden elképzelhető.

2018.07.27. 14:28:28

@neoteny:
értetlenkedsz megint. úgy értve, hogy az így készült étel nagyobb távolságra nem szállítható. könnyen törik, romlik. ahhoz élelmiszeripari üzemben készült süteményt kell sütni. de az nem házi piskóta. az egyik házi tojásból, a másik tojásporból készül.

2018.07.27. 15:32:44

@neoteny:
például. nagyváradi kézműves vásár a múlt hétvégén.
www.youtube.com/watch?v=zyWsNJ0nxmk
ezt a román állam támogatja. nagy-románia idén 100 éves.

2018.07.27. 17:30:47

@neoteny:
és ugye a magyar állam se maradna le. simai catalina néni most piros-sárga-kék gyöngyöket fűz. de lehet, hogy simai katalinként fűzne a magyarokak. és a cigányokról nem beszélve.

tegnapi hír, hogy a magyar és a román rendőrség megállapodtak, hogy közös járőrszolgálatot indítanak hajdú-bihar és bihor megye területén.
denagy.hu/wp-content/uploads/2018/07/lead_738.jpg
mert hogy a román turisták megjelentek hajdúszoboszlón. és azt szeretnék, hogy legyen román rendőr. nehogy ellopják valamijüket a fürdőben vagy a szállodában. cserébe a magyar járőjök bevonulnak a erdélyi szigethegységbe.

1,700 zarándok indul rómába.
www.magyarkurir.hu/img.php?id=88900&v=0&img=o_o_ministrans2.jpg
erre a célra fejlesztettek okostelefon alkalmazással. el ne tévedjenek a szegény kis zarándokok.
www.magyarkurir.hu/img.php?id=88900&v=0&p=1&img=c_mini3.png
nyilatkozta Csiszár Klára pasztorálteológus, a Nemzetközi Ministránsszövetség (CIM) alelnöke, a rendezvény egyik főszervezője.

megkezdte felkészülését a debreceni egyetem jégkorong csapata a magyar bajnokságra. amiben csíki és a gyimesi hokisuli, a corona brassó a magyar és a román bajnokságban is indulnak.

Nagyváradon mutatják be először Jacobi Victor Sybill című nagyoperettjének új változatát. A Sybillt Magyarországon a Budapesti Operettszínház Jászai Mari-díjas primadonnája, Németh Marika vitte sikerre egykor. Az új szereplőgárdás, Teremi Trixi által rendezett élőzenekaros, három felvonásos megújult változat most számos különlegességet tartogat a váradi nézőknek, július 26-án, csütörtökön.

Az új szereplőgárda premierként kínál egy új változatot, melyet ebben a felállásban első alkalommal mutat be a társulat, éppen Nagyváradon” – árulta el Szamos Mariannak a Nagyváradi Nyári Színházi Fesztiválra visszatérő Bársony Rózsi-díjas Teremi Trixi, a darab rendezője és szereplője.

értem, hogy neoliberális nézőpontból elég viccesen hangzik, hogy a németh marika után a bársony rózsi díjas teremi trixi a sztár.
denagy.hu/wp-content/uploads/2018/07/TRIXI-Portr%C3%A9.jpg
a művészek rátkai erzsébet "ruhakölteményeiben" lépnek fel. németh marika korábbi jelmezét is kiállítják. a fesztiválon fellép a nyíregyháza mandala dalszínház.

a 20 forintosról ismert magyar nőszirom kiemelt védettséget kap.
www.forintportal.hu/hirek/magyarorszag_koriratos_forint-ermek_2012-tol/20-forint_magyarorszag_koriratos_forint-ermek_2012-tol.jpg
tasó főképviselő kiáll a természeti értékek védelme érdekében. határon átnyúló nőszirom mentő tanösvényt építenek nagyjából 200 millió forintból. egész pontosan ennyiből.
"A projekt összköltségvetése 665 714 euró, amiből az Európai Unió hozzájárulása 565 856 euró és 90 cent." nincs itt semmiféle pénzlenyúlás. összeadták a költségeket. és 14 euró a vége. az európai politbüró a 90 centet is átutalja.

2018.07.27. 17:52:54

ez egy hét magyar-román projektje. tasó főképviselő alkalmazza a főtételét. idedobják a pénzes zsákot, mi meg nem ugrunk előle. teremi trixi ápolja németh marika és bársony rózsi (szül. sonnenschein róza) kulturális örökségét. és a nőszirom (iris aphylla hungarica) is meg lesz mentve a nyíradonyi gencsy kúriától a nagykárolyi kastélyparkig tartó tanösvényen. 90 centet ne feledjék a brüsszeli bürokraták. orbán azt mondja, hogy a bizottság indíthat a magyar kormány ellen eljárást. le lesznek váltva.

az index és a portfolió cikke szerint újabb kivándorlási hullám fenyeget.
www.portfolio.hu/gazdasag/ebbe-belerokkanhat-magyarorszag-tobb-szazezres-kivandorlasi-hullam-fenyeget.3.293014.html
de ugye magyarországon szűkebb elitet, és még inkább irányítottabb, tervezettebb gazdálkodást eredményez.

az ellenzék azon vitázik, hogy a németh sziszit legyőző dr. szabó melyik frakcióba üljön.
lampagyarblog.blog.hu/2018/07/26/a_sajat_szavazoi_konyorognek_szabo_szabolcsnak_hogy_hagyja_ott_az_lmp-t

Janossz 2018.07.27. 21:01:57

Ez a műsor most szóló-troll, vagy troll-szóló?

Janossz 2018.07.27. 21:03:08

@444: Nem veszed észre, hogy nem vesznek észre?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.27. 21:25:31

@444:

"úgy értve, hogy az így készült étel nagyobb távolságra nem szállítható. könnyen törik, romlik."

Ki mondta azt, hogy "nagyobb távolságra" szállították?

A webáruház, amelyik árulta a háziipari módon termelő magyar háziasszonyok egyedi süteményeit/tortáit kapott egy 1 millás büntit; ők pedig még ha nem is buknak be, de bizonyosan nem fogják alkalmazni a háziipari módon termelő magyar háziasszonyokat. Vagyis a multik és a nagyvállalatok sütemény/torta piaca sikeresen megvédésre került a háziipari módon termelő magyar háziasszonyoktól.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.27. 22:36:27

@444:

"határon átnyúló nőszirom mentő tanösvényt építenek nagyjából 200 millió forintból."

Ami nagyjából 42 magyarországi református presbiter júdáspénze.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.27. 22:42:45

@444:

"a 20 forintosról ismert magyar nőszirom kiemelt védettséget kap. tasó főképviselő kiáll a természeti értékek védelme érdekében."

Az jó, mert ilyenekben Orbán Viktorra nem lehet számítani: ő megmondta, hogy nőügyekkel nem foglalkozik.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.27. 22:58:49

@444:

"ezt a veszteséget kell minimalizálni."

A veszteséget úgy lehet minimalizálni, hogy nem kerül folytatásra a veszteséget generáló tevékenység. Ekkor ugyanis zéró -- a legminimálisabb -- a veszteség.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 00:11:47

@444:

"ahhoz élelmiszeripari üzemben készült süteményt kell sütni."

Ezt nem lehet filozofikusan eldönteni.

Abszolút igazságokat akarsz számonkérni a háziipari módon termelő háziasszonyokon.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 00:53:21

@444:

"a totális versenyt zárja ki."

A részleges versenynek meg nincs értelme: kényelmesebb "közösségi segítségből" megélni, mint versenyezni. A "vegyes gazdaságban" mindenki ki akar kerülni a versenyből és a kényelmesebb nem-verseny oldalon akar lenni. Ld. pl. a Magyar Nemzeti Kereskedőházat (amelyet most jól átneveznek): kényelmesebb ott pöffeszkedni a "közösségi segítségből" élve, mint olyan jószágokat előállítani amelyeket önként el kívánják cserélni mások az általuk előállított javakra.

"Az állam az a hatalmas fikció, amely által mindenki megpróbál mindenki más költségén élni."

-- Frederic Bastiat

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 01:45:35

@444:

"közintézmények"

Azokra a közintézményekre gondolsz, amelyek kiutalnak 85 milliárdnyi júdáspénzt a magyarországi református presbitereknek?

Vagy a Magyar Nemzeti Kereskedőházra, amelyik "segítsége" többe került egyes országok esetén, mint az oda irányuló magyar vállalatok exportjának teljes volumene?

Vagy a NÉBIH-re ami a fogyasztóvédelem zászlaja alatt megvédi a multik és nagyvállalatok sütemény- és tortapiacát a háziipari módon termelő magyar háziasszonyok egyedi süteményeitől/tortáitól?

Az ilyen közintézményeket be kellene szántani és sóval behinteni a helyüket: _ez_ lenne a magyarok oldalára állás.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 05:11:16

@444:

"ezt mondja a népfőiskola és sanyi. termelői érdekvédelem mellett legyen fogyasztóvédelem választott vásárbírákkal. jelzem 16-17. századi hagyomány. a polgárság természetes módon védhette a termelői piacait közösségi tulajdonra alapozva. de a fogyasztók érdekei is legyenek képviselve. mert a piacvédelem időlegesen magasabb árakat jelent."

És máris kész a vallásháború: a termelői érdekvédelmet vagy a fogyasztóvédelmet hirdetőknek legyen szupremáciájuk. Mert "ebből egy maradhat vallási értelemben szemben állnak".

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 05:20:58

@444:

"mert a piacvédelem időlegesen magasabb árakat jelent."

A piacvédelem mindig magasabb árakat jelent: a piacvédelem pontosan az alacsonyabb árú áruktól védi a termelőket.

screpes 2018.07.28. 08:27:47

@444:

olvasom a fellépők listáját...

Vajon kinek jelentett a ballib kormány diktatúrát?

2018.07.28. 08:35:32

@neoteny:
a piacvédelem magasabb árat jelent, de ha a védett piacon a minőség is javul, akkor ugyanaz a termék alacsonyabb áron elérhető. például azért, mert kevesebb a szállítási költség. a piacvédelem egy lehetőség a helyi termelőknek.

tegyük fel, hogy egy kistérségben virágot akarnak termeszteni. azonban az élő virág túl drága. és van helyette olcsó selyemvirág. de az adott közösségben nagy a munkanélküliség, a tulajdonukban álló földterület kertészkedésre alkalmas. adminisztratív eszközökkel korlátozzák a művirág kereskedését. és elkezdenek kertészkedni. van egy induló védett belső piacuk. (ahogyan a zárvatermők levelei megvédik a magkezdeményeket). és ha ezek után olyan virágokat termelnek, amit megvesznek a környezetükben is, akkor a közösség tagjai jól jártak. egész pontosan a kertészek, a virágkötők. de ez a családok döntő többsége érdekelt lehet egy szakszövetkezetben. mert vásárolnak szövetkezeti üzletrészt, vagy valami kis munkát vállalnak. nagypapa kertészkedik, a nagymama a virágkötő. és ezért kapnak minimális üzletrészt. létrejön egy községi kertészet. és ez adott esetben lehet előnyös. persze a selyemvirág termelők számára mindez hátrányos. és azok számára is, akik a selyemvirágot preferálják. mert az nem kell metszegetni, locsolgatni. és ez esetben a kertészek államhatalmi eszközöket alkalmazva korlátozzák a piacaikat. valaki selyemvirág párti, akkor költözzon oda, ahol nincs ilyen korlátozás. mert, hogy átmenetileg mindenhol lesz valamiféle korlát. ez ugye egy unortodox liberális hittétel. az ortodox liberális az, hogy nem lesz. a piacon eljön a teljes szabadság. csak ezt korlátozzák a selyemvirág fasiszták. és ez egy hitvilág. csak nyilván ez a népcsoport tartósan nem élhet együtt az élővirág nácikkal. és ebből egy olyan vallásháború alakul ki, amiben nincs mód kiegyezésre. az ortodox liberálisok teljes szabadságot hirdetnek.

ezzel szemben áll az unortodox illiberális államszervezet. amilyen izrael a kibbutzokkal és a moshavákkal. utóbbiban minden föld magántulajdonban van. ilyen petah tikva, ahol teva központja van. vagy rishon le zion, debrecen testvérvárosa. a moshavában a lakosság nem feltétlen húz szanaszét. hanem mondjuk érdekelt a gyógyszeriparban. ők igyekeznek védeni a teva piacát. ami izrael legnagyobb termelő üzeme. és azt mondják, hogy az amerikai zsidók is vigyék oda a pénzüket és erec izraelt tegyék naggyá. soros alex azt mondja, hogy neki jó az amerikai luxus környezet a fekete barátjával. mert hogy a jövő mégis csak az individualizmusé, aminek alapja a globális keveredés. abból nem lesz moshava és kibbutz. ez a vallásháború a zsidóságon belül is zajlik. és ezt használja ki orbán.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 08:43:05

@444:

"de ha a védett piacon a minőség is javul, akkor ugyanaz a termék alacsonyabb áron elérhető"

Ennek semmi értelme sincs.

A piacvédelem mindig magasabb árakat jelent: a piacvédelem pontosan az alacsonyabb árú áruktól védi a termelőket.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 08:47:44

@444:

"adminisztratív eszközökkel korlátozzák a művirág kereskedését."

Amivel szegényebbé teszik azokat a fogyasztókat, akik művirágot kívánnak vásárolni a lehető legalacsonyabb áron.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 08:51:16

@444:

"valaki selyemvirág párti, akkor költözzon oda, ahol nincs ilyen korlátozás."

Ha valaki vegyes gazdaságot akar félállami rendszerben, költözzön Fehéroroszországba.

2018.07.28. 09:11:39

@screpes:
a ballib kormányok azt mondták, hogy a határmentén élő és a határon túli magyarok ne kapjanak állampolgárságot. a jobboldal azt, hogy de. (kezdetben azt gondoltam, hogy először kis-magyarországon érdemes egységet teremteni, kiegyezni a balliberálisokkal valahogy. mivel magyarország előbb csatlakozott, mint románia. brüsszelnek benyalni. és úgy lehet meghirdetni az uniót erdéllyel. ezért azt gondoltam, hogy 2004 decemberi népszavazás elhamarkodott. (ugye magyarország 2004 májusában írta alá a csatlakozási szerződést. románia pedig 2007 januárjában csatlakozott. azt gondoltam, hogy a magyar diplomácia szolgálja a nyugatot feltéve, hogy támogatják a magyar nemzeti érdekeket. a partium, erdély és kárpátalja szövetségi államrendben váljon vegyes zónává.) csakhogy a balliberálisok azt mondták, hogy a francokat. ők a nyugat helytartó elitje. és a székelyek ne akarjanak ide csatlakozni (nekem a székelyekkel az volt a problémám, hogy a politikusaik egy része hajlott az ortodox nacionalizmusra. arra, hogy ők bekerítik magukat. és az erdélyi, partiumi szórvány magyarság nem érdekes. azt gondoltam és ma is azt gondolom, hogy az uniót kellene meghirdetni erdéllyel és szövetségi államrendben egy vegyes zónát létrehozni. és amikor ez magyar-román államközi megállapodás létrejön, akkor lehet állampolgárságot adni. ennek érdekében kőkemény nemzeti érdekérvényesítésre van szükség a háttérben. és ezt majd a szélsőjobboldali választó megérti.)

de nem ez történt. hanem a jobboldal bedobta a népszavazást. a baloldal azt mondta, hogy arra egyáltalán nem lesz szükség. nem azt mondta, hogy majd 2007-ben megkapjátok. és az lesz a román csatlakozás feltétele. mert ugye magyarországnak minden joga meg volt arra, hogy a román csatlakozást megvétózza. de a ballib nem ezt hirdette meg, hanem azt, hogy trianon lezárt kérdés. és erdély örökre elveszett. ezt a magyarok vegyék tudomásul. ennél a késő kádár kor is hazafiasabb volt.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 09:22:03

@444:

"a közösség tagjai jól jártak. egész pontosan a kertészek, a virágkötők."

Erről van szó: a piacvédelem következtében kisebb termelékenységű gazdaság _egyes_ szereplői jobban járnak _egy ideig_. De minél több piaci szegmens kerül megvédésre, annál többet kell fizetniük nekik is az általuk megvásárolt javakért: az a gazdaságpolitika (a védett piac), amiből _először_ jól járnak, _később_ veszteséget okoz számukra is.

Ha a kertészeknek, virágkötőknek drágábban kell megvenni a meggyet is, a tormát is és az összes Mo-n előállított terméket -- mert azok termelőinek piacai is megvédésre kerülnek --, akkor ők is (mint _mindenki más_) szegényebbek lesznek, mint ha nem lenne piacvédelem semelyik termelő számára.

Ha pedig a propozíció az, hogy csak egyes termelők piacai kerüljenek megvédésére -- és így ők permanensen jól járjanak --, akkor abból nyilvánvalóvá válik, hogy _nem_ a teljes "közösség" érdekeit szolgálja a piacvédelem, hanem csak azokét, akik a politikai versengést megnyerik, ti. ők sikeresen lobbizzák az államhatalmat a piacvédelemért, és sikeresen akadályozzák meg azt, hogy _mások_ sikeresen lobbizzák az államhatalmat a saját termékeik piacvédelméért.

És ezek filozófiailag eldönthető kérdések: ezekben semmilyen szerepe sincs semmiféle hitnek. Ezek nem lehetnek így is meg úgy is: ezek csak egyféleképpen lehetnek, ti. a döntésekből kauzálisan következnek bizonyos következmények.

2018.07.28. 09:30:20

@neoteny:
vagy hozzon létre kvázi egypártrendszert. és ugye a magyar társadalom egy jelentős része erre hajlik. a biztos választók 55%-a.
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2061/20613/206132/20613281_ffc0561654099735a412a13cb11e7ca4_wm.jpg
ezt most a teljes népesség 33%-a támogatja. 37% mondja azt, hogy nekik mindegy. és 30% bízik egyéb pártokban. az ellenzékben 10% nemzeti radikális (jobbik), 10% kisnyugdíjas szocialista (mszp+dk) és van 10% konzervatív-liberális értelmiségi. ők azonban semmiféle alternatívát nem tudnak mondani. a momentum támogatottsága 1%-ra esett.
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2061/20613/206132/20613275_0a2cef970d8975fe25d0489d22006273_wm.jpg

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 09:31:09

@444:

"szövetségi államrendben váljon vegyes zónává [...] szövetségi államrendben egy vegyes zónát létrehozni"

Attól, hogy egy földrajzi egység egy szövetségi államrend része, nem válik "vegyes zónává". A svájci kantonok nem "vegyes zónák"; a német _Länder_ nem "vegyes zónák"; a kanadai tarományok nem "vegyes zónák", az USA tagállamai nem "vegyes zónák". Ezek mind szuverén államok, amelyek delegálják a szuverenitásuk egy részét a szövetségi kormányzataiknak. Ahhoz, hogy Erdély (vagy a Partium vagy Kárpátalja) egy szövetségi államrend részévé válhassanak, először saját szuverenitással kellene rendelkezniük -- olyannal, amivel most nem rendelkeznek, hiszen sem Románia, sem Ukrajna nem szövetségi állam.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 09:34:23

@444:

"vagy hozzon létre kvázi egypártrendszert."

Költözzön el oda, ahol már létezik az általa preferált kvázi egypártrendszer, pl. Fehéroroszországba.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 09:42:54

@444:

"és ugye a magyar társadalom egy jelentős része erre hajlik."

Olaszliszkán a helyi (utcabeli) társadalom egy jelentős része arra hajlott, hogy lincseljék meg Szögi Lajost, az idegent, aki az ő életterükbe behatolva fenyegette a közösségük egy különösen védtelen tagjának életét, testi épségét. A lincseléssel a demokráciaminimum érvényesült.

2018.07.28. 10:18:13

@neoteny:
igen, ehhez erdélyt, partiumot és a bánságot vagy kárpátalját félszuverenitással kellene felruházni a tiszántúllal szövetségi államrendbe illeszteni. a románok azt nyerik, hogy terjeszkedhetnek bichis megyében. az ukránok azt nyerik, hogy érdekeltséget szereznek kisváradon.

a kisváradi focicsapat (kisvárda fc) kerete:

kapusok:
Mihai Minca
Luiz Felipe Ventura dos Santo
Andriy Cherepko

védők
Ryashko Mykhaylo
Theodoros Berios
Pavlov Lukyanchuck
*Vári Barnabás
Izing Martin
Andarson Pico
Temur Partsvaniia
*Jánvári Gábor

Középpályások
Rados Protic
Matija Misic
*Szőr Levente
Vuk Mitosevic
Bohdan Melnyik
*Hei Viktor
Roman Karasiuk
Lucas

támadók
Anton Shynder
Brana Ilic
*Gosztonyi András
*Kovácsréti Márk
Sassá
*Horváth Zoltán

tele van másodvonalbeli ukrán, harmadvonalbeli szerb-horvátokkal és negyedvonalbeli brazilokkal. de ez befér a magyar első osztályba.

edző Kondás Elemér.

na most andriy cherepko esetleg lenne cserép andrás. vagy a gyereke beiratkozik a magyar iskolába. a brazil pico anderson lehet pikó andrás. vagy elvesz egy magyar lányt. és a gyereke. de ez egy irányított bevándorlás.

screpes 2018.07.28. 10:19:08

@444:
szimpatikusabb a 2004 előtti hozzáállásod, akkor is, ha nem értek vele minden részletében egyet.
másutt közzétett vallomásaid szerint azért változtattál, mert itt van ez az orbáni rendszer, tessék, a többségi elv, sőt szvazás önmagában legitimálta, sőt szemedben jóvá teszi, kiegyezés pedig nem várható, illetve nem lehetséges...

A kulcsmondat Talán az lehet, hogy a " jobboldal bedobta a népszavazást",
nos ezt nem fogadnám el legitimáló érvként, mert az orbánvilág önmagában nem lett jobboldali, nem adhatunk felmentéeseket mindenre, mert tényleg nem olyan, mintha balos lenne...Abban hogy "bedobta", részedről is ott a kétely. Jogos.
Feltételezzünk egy új pardigmát, megírtam vagy három éve.
Itt, ahol jobbosként határozza meg magát a többség, nem ünneplik orbán intézkedéseit, rendszerét.

2018.07.28. 10:20:59

@neoteny:
és erre a magyar társadalom válasza az volt, hogy szakítan a pozitív diszkriniációval. amit a filoszemiták hirdettek meg, hirdetnek a mai napig. és erre a válasz az, hogy szakítani kell a filoszemitákkal. és még a zsidóság körében is a jobboldal került helyzetbe. a cigányosítást, iszlamizálást hirdető demokratákkal szemben. az miért is lenne jó az izraelitáknak? ők is szembe fordultak a "demokratákkal".

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 10:23:41

@444:

"ehhez erdélyt, partiumot és a bánságot vagy kárpátalját félszuverenitással kellene felruházni"

... Romániának, Szerbiának ill. Ukrajnának. De nem úgy tűnik, hogy ezen államok közül bármelyiknek is sürgős lenne ezt megtenni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 10:24:35

@screpes:

"szimpatikusabb a 2004 előtti hozzáállásod"

2004? Még 2012-ben is más húrokat pengetett unionistaként.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 10:28:03

@444:

"és erre a magyar társadalom válasza az volt"

Mire? Hogy Olaszliszkán érvényesült a demokráciaminimum? Te állandóan azon vered a nyáladat, hogy a demokráciaminimum érvényesülése elengedhetetlen; miért akarna a "magyar társadalom" bármi mást is látni, mint a demokráciaminimum érvényesülését?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 10:34:44

@444:

"és erre a magyar társadalom válasza az volt"

... hogy hatalomba helyezte a nemzeti kormányzatot, amelyik nyújtott vagy 1.6 milliárdnyi "közösségi segítséget" Farkas Flórinak.

2018.07.28. 10:36:23

@screpes:
én nemzeti liberálisnak tartom magamat. tőlem nem áll távol a klasszikus liberalizmus, nem tagadom a nacionalizmust legfeljebb annak szélsőségeit, amelyek erőszakba hajlanak. de ugyanígy a liberális szélsőségekkel szemben is zárni kellene. a cél megtalálni a nemzeti érzület és a szabadságvágy egyensúlyát. offlineában a cél modus vivendi. az onlinea majdnem mindent elbír. ezért van az, hogy komment csatornában szélsőges libsi és náci nézeteket is megfogalmazom. azt gondolom, hogy ezek lehet lehet kiegyezés. de azt beláttam, hogy filoszemita dogmákkal értelmetlen egyezkedni.

ha 19 őszén budapesten a többség mégis erre az irányzatra szavaz, akkor azt is elfogadom. ez a csoportosulás kap egy esélyt. és 5 éven át vezethetik a magyar fővárost. de ha nem, akkor a rendszerváltást követő "harmincéves háború" korszaka lezárult. ez esetben kvázi egypártrendszer jön létre és azzal kell kezdeni valamit.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 11:08:01

@444:

"tőlem nem áll távol a klasszikus liberalizmus"

Ezzel tévedésben vagy: a szocializmus bármilyen formája -- a népnemzeti is -- szöges ellentétben áll a klasszikus liberalizmussal (mai szóhasználattal a libertarianizmussal).

Frederic Bastiat klasszikus liberális volt -- és te nem értesz egyet az ő általa (is) képviselt állásponttal, miszerint csak a magántulajdon (beleértve az élet és a testi integritás) védelme egy kormányzat legitim feladata. A te vegyes gazdaságot félállami vállalatokon keresztül "menedzselő" államod anatéma a klasszikus liberális számára.

2018.07.28. 11:59:23

@neoteny:
olaszliszkán az utca népe nem szabhat ki halálbüntetést.

a magyar közjogban két típusú bírói hagyomány van véleményem szerint. a járás, megye és tartomány jelenti az alsó, közép és felsőfokú bírói szinteket. az országos jogkörrel rendelkező legfelső bíróság iránymutatásokat fogalmaz meg, különleges esetekben eseti döntéseket hoz. ez megfelel a katolikus egyház hierarchikus rendszerének.

a másik rendszer városbíróságok rendszere. debrecen törvényhatóság jogkörrel felruházott város. választott városbíróval és esküdtekkel. és feljebb vitel budán van. 1361 óta van bíróválasztás. 1405-ben került a feljebb vitel a királyi udvarba. a földesúri befolyás 1552-ben szűnik meg úriszéket eskütszék váltja. török jancsi a város földesuraként aláírja város önkormányzati szabályrendeletét. debrecenben ezzel megszűnnek a katolikus egyház intézményei. választott utcakapitányok vigyázzák a rendet. választott városi tanács, választott bírói tanács (esküdtek) és választott bíró van, pro-kurátorok (prókátorok, ügyvédek). 1567-ben a debreceni zsinaton létrejön az egyháztanács és a magyar református egyház.

kétféle hagyomány van. egy vidékies hierachikus államrend és egy városias hálózatos állam. a filoszemiták mindkettőt elutasítják. ők nem urbánusok. magyarországon a debreceniség, a civisvárosiasság az urbánusság. a zsidók hagyományosan a városi reformátusság védi. a "demokraták" ezzel a csoportosulással fordulnak szembe. és lényegében mindenkivel. saját magukkal is. ezzel egy korszak zárul le. remélhetően békésen. és az amerikai demokrata párt nem robbant ki polgárháborút pesten, ahogy kijevben. az sajnálatos, hogy velük nem jött létre kiegyezés. de nincs miben kiegyezni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 12:06:45

@444:

"olaszliszkán az utca népe nem szabhat ki halálbüntetést."

Akkor nem érvényesül a demokráciaminimum.

2018.07.28. 12:16:28

@neoteny:
a klasszikus liberalizmus magyar változatából indulok ki. és nem francia libertáriusságból. a magyar klasszikus nemzeti liberalizmus a közösségi és a magántulajdont egyaránt védi. ezek között egyensúlyt próbál teremteni.

ortodox liberalizmus csak a magántulajdont ismeri el. és a közösségi tulajdont elvetik. az ortodox kommunisták pedig ennek a fordítottját hirdetik. de ez két világias zsidó irányzat. filoszemiták hirdetnek. és ezek egyesülése a baloldali-liberális demokrata platform. amit soros alapítvány támogat. a szocik eladósítják az államot. a libsik pedig eladják. ez a társaság brutális károkat okoz. és amíg szuverén oroszország létezik addig nekik nincs helyük a kelet-közép európai térségben. menekülniük kell. magyarország sem kínál kiegyezési lehetőséget. a magyar keresztény államisággal szembe fordultak. nem így az izraeliták. ők azt mondják, hogy izraelben van a kibbutz, abban legyen a föld közös. és van a moshava, abban a föld magántulajdonban van. és ezekből szerveződik a zsidó állam. ők elfogadják azt, hogy az államiság vegyes gazdaságot és vegyes önkormányzatiságot jelent. a filoszemiták azt mondják, hogy van az egyén és a világ. és közte nincs semmi. nem lehet. mert az korlátozza az egyént. ez esetben ugye izrael sem létezhetne. velük is szembefordulnak.

screpes 2018.07.28. 12:19:33

@444:

megspórolhatjuk a bevezetődet, onnan folytathatjuk 2019 őszén, hogy budapesten a többség "erre" az irányzatra szavaz", de az nem filoszemita dogma. Amit a fővárosiak akarnak azt nem intézthetnéd el ennyivel.
Az "egypártrendszerrel kell kezdeni valamit" , már most is, vagy így, vagy úgy: szerinted így, szerintem úgy.

Az on-line üzemmód megmarad, mert a new mediában pofázni lehet majd parttalanul, jelentéktelensége miatt különös hangsúlyt kap. Azt, hogy mi lesz a személyes következmánye, azt már nem látja (azonosíthatja) a nagyközönség. A visszacsatoláshoz hozzátartozna, hogy látjuk, ki is valójában a beszélő. Ki a közlő, kik a vevők, és kik a válaszolók.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 12:27:46

@444:

"a klasszikus liberalizmus magyar változatából indulok ki."

Amely csak a te nihilista-posztmodernista narratívádban létezik: te a népnemzetiszocializmust hirdeted, aminek semmi köze sincs a klasszikus liberalizmushoz (mai szóhasználattal libertarianizmushoz).

"ortodox liberalizmus csak a magántulajdont ismeri el."

Így van; és ez a klasszikus liberalizmus (mai szóhasználattal libertarianizmus).

"a szocik eladósítják az államot."

Az Orbán-rezsim is eladósítja az államot: már be is vallják, hogy ők szociáldemokraták, ti. szocialisták.

"a filoszemiták azt mondják, hogy van az egyén és a világ."

Valóban; mivel minden döntést egyének hoznak és minden döntést követő cselekedetet egyének tesznek, a "filoszemiták" elemzése helyes.

2018.07.28. 12:44:11

@neoteny:
a szent korona hagyományai szerint egy település törvényhatósági jogkört választott nemességtől vagy a királytól kaphat. a 37-es főút mellett élő olaszliszkaiak ezt tudtommal nem szereztek.

ehhez országgyűlés, vagy országos gyűlés kell. országgyűlést hagyományosan csak a király (rex) hívhatott össze. az erdélyi fejedelem (dux) vezeti be az országos gyűlés intézményét. ennek legitimitását a bécsi udvarból vitatják. akik nem fogadják el a nemesség ellenállási jogát. azt, hogy az uralkodó döntéseit a választott nemesség megvétózhatja. mert a korona uralkodik. a jog uralmához nincs szükség királyra. ez ugye az aranybullából következik.

a filoszemiták azt mondják, hogy a magyar királyság intézményeit a köztársaság "meghaladta". a szent korona tag hívei azt, hogy dehogy. a jog ősi. az a jog, ami apám, nagyapám, dédapám, ükapám idején is érvényesült. az ismeret ősi tudás. az egyiptomiak is önthettek követ. miért ne önthettek volna. sanyi egy haverja szerint luxor műkő. nézem, hogy miért nem indulunk. az asszony olyan kövér, hogy nem állt fel vele egy kisebb teve, amelyikre felült. hívni kellett egy nagyobb tevét, amelyik hajlandó volt vinni. egyiptomban úgy tűnik a tevéknek is vannak jogaik. túl kis tevék túl nagy asszonyt nem kötelesek elvinni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 12:54:37

@444:

"a szent korona hagyományai szerint egy település törvényhatósági jogkört választott nemességtől vagy a királytól kaphat."

A Szent Korona hagyományaiban nem érvényesül a demokráciaminimum.

"a jog ősi."

De a törvények folyamatosan változnak.

2018.07.28. 13:03:31

@screpes:
az interneten lehet pofázni. de az egyik oldalról a libsiket szidják, a másik oldalról a nácikat. ebben a közegben aligha lesz kiegyezés. ha a fidesz adja a budapesti főpolgármestert, akkor tovább folynak kivásárlások, legfeljebb tarlós nem asszisztál tovább, mert úgy érzi, hogy ez lényegében a főváros kifosztását jelenti. de ez esetben is lennének, akik a helyébe lépnek.

ha a fidesz behúzza budapestet, akkor onnantól kezdve a népnemzeti világkép a mainstream és kultúrharc az underground pozíciókért zajlik a polgári- (lmp, momentum) és a nemzeti-radikálisok (jobbik, a mi hazánk) között. az mszp-szdsz egykori korifeusaival és az ifjú fideszek elbánnak. legalábbis ebben hatalmi felállásban. például békés márton vs. györgy péter. ha a kormány egyesíti létrehozza a magyar közszolgálati egyetemet (egyetemi hálózatot), annak részeként az egyesített budapesti állami egyetemet, akkor az mta társadalomtudományi intézete után az elte bölcsészkarát is elzavarhatja. de erre a filoszemitáknak az a válasza, hogy ez diktatúra. a francokat. eddig volt diktatúra, amíg a filoszemiták diktálnak. és azt elnevezték liberális demokrácia ortodox változatának. ezzel szemben áll az unortodox illiberális demokrácia. újabban kereszténydemokrácia. a ceu helyébe amerikai keresztény egyetem lépne.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 13:10:19

@444:

"egyiptomiak is önthettek követ. miért ne önthettek volna."

Háziipari módon termelő háziasszonyok süteményeit/tortáit is árulhatja webáruház. Miért ne árulhatná?

2018.07.28. 13:18:45

@neoteny:
a szent korona tan alapján a jelenlegi pozsonyi parlament illegitim. azért, mert a történelmi magyarország választott országgyűlése erre a szlovákoknak nem adott jogot. zágráb és a horvátok kaptak ilyen jogot, mert ők ezzel a feltétellel lettek társnemzet. de a szlovákok ilyen jogot a koronától (illetve országos gyűléstől) nem kaptak. persze kaphatnak. jöjjenek a választott szlovák nemesek. pellegrini péter uram, kiska andrás uram és a többiek. és úgy lehetnek a korona társult nemzete. ahogyan a horvát testvéreink. és úgy orbán elmondhatja, hogy a szlovák foci is a mi kutyánk kölyke.

de ugye a pozsonyi slovan, a croatia zagreb és a székesfehérvár miért ne is játszhatna a nyílt nagy-magyar bajnokságban az otp ligában. így ők is megnyerhetik a nagy-magyar kupát. miért is ne lehetne nagy-magyar bajnoki az inter kassa és kárpátia ungvár között. de ugye van ilyen. például jégkorongban az erste liga. szövetségi bajnokság. bundesliga. és ebben indul a korona brassó. valamint a román bajnokságban.
www.wolves.ro/en/competitions/
a játékosok nagy része magyar.
www.wolves.ro/en/2018-2019-team/
a sportban tombol a nacionalizmus. a szövetségi államrendet a brassói "farkasok" elfogadják. mert hogy így két bajnokságból kapnak pontpénzt. annál jobb.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 13:24:34

@444:

"a szent korona tan alapján a jelenlegi pozsonyi parlament illegitim."

A demokráciaminimum legitimizálja a jelenlegi pozsonyi parlament létezését.

"a szövetségi államrendet a brassói "farkasok" elfogadják."

Melyik szövetségi államrendet?

2018.07.28. 13:26:47

@neoteny:
ha nagyfokú önkormányzatiság uralkodna, akkor egy város vagy egy vidék fogyasztóvédelme mondhatatná azt, hogy ide azt a süteményt nem hozhatják. de ha az a süti jó, akkor ugye a közönség abban érdekelt, hogy mégis lehessen behozni. és majd olyan képviselőket választanak, akik biztosítják a háziipari sütemények szabad kereskedelmi jogát. ebben a modellben a piacterek és a kereskedelmi útvonalak legalábbis részben közösségi tulajdonban vannak. ezt az ortodox liberálisok nem fogadják el.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 13:37:04

@444:

"ha nagyfokú önkormányzatiság uralkodna"

De nem nagyfokú önkormányzatiság uralkodik, hanem nagyfokú centralizált államhatalom uralkodik.

"a közönség abban érdekelt, hogy mégis lehessen behozni. és majd olyan képviselőket választanak"

Ha a választók nagyfokú önkormányzatiságban lennének érdekeltek, akkor olyan országgyűlési képviselőket választanának, akik biztosítják számukra a nagyfokú önkormányzatiságot. Mivel a megválasztott országgyűlési képviselőknek eszük ágában sincs nagyfokú önkormányzatot biztosítani, a választók nem érdekeltek a nagyfokú önkormányzatiságban.

2018.07.28. 13:50:12

@neoteny:
a magyar jégkorongbajnokság a bécsi bankárok (erste) szponzorálta szövetségi liga (bundesliga). magyarország és erdély jégkorong csapatai közös bajnokságban szerepeknek. a román szövetség elvben kizárhatná a korona brassót a román bajnokságból azért, mert a magyarban is elindul. de nem teszi. elfogadják magyarország és erdély unióját. feltéve, hogy a magyarok is elfogadják románia és erdély unióját. és ebből következik a szövetségi államrend. az hogy erdély jégkorongban legalább is vegyes zóna. debrecen azzal pályázik 2023-as európai kulturális fővárosi címre (ami egy magyar várost illet), hogy kiegyezést ajánl nagyvárad és a partium számára. és ezt a románok elfogadni látszanak. a debreceni és a nagyváradi zsidók is támogatják. a pesti zsidók egy része ellenzi. a filoszemiták.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 13:53:46

@444:

"a román szövetség elvben kizárhatná a korona brassót a román bajnokságból azért, mert a magyarban is elindul. de nem teszi. elfogadják magyarország és erdély unióját. feltéve, hogy a magyarok is elfogadják románia és erdély unióját. és ebből következik a szövetségi államrend."

Ja, hogy ez mind csak a te fantáziálgatásod.

"debrecen azzal pályázik 2023-as európai kulturális fővárosi címre (ami egy magyar várost illet), hogy kiegyezést ajánl nagyvárad és a partium számára. és ezt a románok elfogadni látszanak."

_Milyen_ kiegyezést ajánl Debrecen Nagyvárad és a Partium számára? Mert ennek a kiegyezésnek a részletei fontosak ahhoz, hogy megérthesse az ember, hogy a románok _mit_ látszanak elfogadni.

2018.07.28. 13:56:14

@neoteny:
például nagyváradról indul "karavanact". és a kolozsvári magyar napokon ér véget.
HU
Rózsaszínű lények lepik el a város köztereit, akiknek minden új, és mindenre friss szemmel tekintenek. Egy igazi "intergalaktikus" párbeszéd! Mi kíváncsian várjuk őket.
EN
Pink aliens are invading the public spaces of the town. Everything is new for them, so they look freshly at the environment, a true “inter-galactic” dialogue! We are very curious about them.
RO
Extraterești roz invadează spații publice a localității. Totul este noi pentru ei și reacționează în felul lor aparte la mediul înconjurător. Un adevărat dialog “intergalactic”! Noi de abia așteptăm să îi cunoaștem.

ez egy olasz fellépő.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37821114_2068809323372143_2780926998434807808_n.jpg?_nc_cat=0&oh=d9c6441138d17b3a48d3d412ae4d1aaa&oe=5C06AF87

2018.07.28. 13:59:45

@neoteny:
amikor tasó főképviselő meghirdeti a nőszirom védelmét és ezért 200 millió forintból építenek egy tanösvényt a nagykárolyi kúriáig, akkor adott esetben a románt is bevesznek. mert ő is meg akarja védeni a természetet a 200 millió forintból, vagy annak megfelelő euróból.

2018.07.28. 14:09:59

@neoteny:
létrehozzák az interreg rohu programot ahhoz kapcsolódó igazgatási egységet, pénzalapot és egy tanösvénnyel megóvják a természetet. és erre a román oldaláról azt mondják, hogy ők is megvédenék ezt lila virágot az interreg rohu programban lászlóval.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 14:11:34

@444:

Ez mind nagyon szép, csak azt nem tudod megválaszolni, hogy egy "szövetségi államrendben" kik szedik az adókat Erdély területén: Bukarest, Budapest vagy Székelyudvarhely?

2018.07.28. 14:12:15

@neoteny:
2018.07.20.
Megkezdődött a VII. Nagyváradi Nyári Színházi Fesztivál
A Szakszervezetek Művelődési Házában a Gergely Róbert által rendezett Pasik a pácban című zenés vígjátékkal megkezdődött a VII. Nagyváradi Nyári Színházi Fesztivál. Az előadásra minden jegy elkelt, és az esemény közösségi oldalának bejegyzései szerint a közönség nem csalódott. Csomor Csilla, R. Kárpáti Péter, Rátonyi Hajni, Heller Tamás, Házi Anita, Némedi-Varga Tímea játékán nagyszerűen szórakozott mindenki.

2018.07.28. 14:17:40

@neoteny:
ezt egyelőre külső forrásokból (eu pénzekből) finanszírozzák. és ezen kiegyeznek valahogy. ugyanígy kiegyezhetnek az adókról is.

2018.07.28. 14:25:53

@neoteny:
a román turisták azt mondják, hogy ők jönnének a tiszántúlra, de legyen néhány román rendőr, aki őket megvédi. és erre azt mondják, hogy na jó. de ez esetben a határ román oldalán is legyen közös igazgatásrendészet. és azt mondják, hogy rendben. és erről megállapodnak a helyi rendőrök.
denagy.hu/wp-content/uploads/2018/07/lead_738.jpg

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 14:27:52

@444:

"kiegyeznek valahogy. ugyanígy kiegyezhetnek az adókról is."

Vagyis nincs érdemi válaszod arra a kérdésre, hogy egy "szövetségi államrendben" kik szedik az adókat Erdély területén: Bukarest, Budapest vagy Székelyudvarhely?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 14:34:26

@444:

"a román turisták azt mondják, hogy ők jönnének a tiszántúlra, de legyen néhány román rendőr, aki őket megvédi."

Annak a videónak a megtekintésére befizetnék, amikor román rendőrök megvédik a román turistákat magyaroktól Magyarország területén. Különösen ha a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom tagjai is a környéken vannak.

2018.07.28. 14:34:32

@neoteny:
nyilván kiadás a román rendőrségnek átjönni hajdúszoboszlóra a román turistát védeni. ez költségcsökkenés a magyar rendőrségnek. de cserébe ők átmennek román állam területére. és egy megállapodás alapján a járőrök párba állva közösen eljárhatnak. erre felhatalmazza őket mindkét oldalról a helyi rendőrkapitány. a haza és haladás blogján is vitáztam azon, hogy miért nem ezt támogatják. a filoszemiták ezeket nem támogatják. mert ez a multiknak azért annyira nem annyira jó. ezeket rendezvényeket mondjuk a magyar-román digi mobile támogatja. vagy cseh sörgyár belga tulajdonossal. egyezzenek ki a magyarok és a románok brüsszeli pénzből cseh sörrel.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 14:36:10

@444:

"nyilván kiadás a román rendőrségnek átjönni hajdúszoboszlóra a román turistát védeni."

Annak a videónak a megtekintésére befizetnék, amikor román rendőrök megvédik a román turistákat magyaroktól Magyarország területén. Különösen ha a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom tagjai is a környéken vannak.

2018.07.28. 14:40:51

@neoteny:
ez így néz ki hajdúszoboszlói strandon. a képen balra a román rendőr.
denagy.hu/wp-content/uploads/2018/07/kep_865_0.jpg
de magyar rendőrök mennek a bihari hegyekbe. és védik a 64 vármegye ifjúsági mozgalmat.

„Román turistaként egy szomszédos országban sokkal könnyebb megbeszélned egy ügyet egy román rendőrrel. Léteznek olyan törvényi, eljárási különbségek a másik országban, melyeket egyszerűbb megérteni, ha azt az anyanyelveden magyarázzák el. Ugyanez érvényes a magyarországi turistákra is, akik nagyobb biztonságban érzik magukat, ha egy honfitársukkal tárgyalhatják meg felmerülő problémáikat.” – nyilatkozta Alin Haniş.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 14:44:40

@444:

"Nem jelentették a falvak az új tanyagondnoki buszok rendszámát, ezért átlagosan hárommillió forintot követel a Magyar Államkincstár közel kétszáz településen."

hvg.hu/gazdasag/20180728_Allami_inkasszo_sodorhat_a_csod_fele_falvakat

Így segíti a nemzeti kormányzat a magyar vidéket.

"Uszkán nem törődtek bele, fellebbeztek, majd miután a hivatal elutasította ezt, bírósághoz fordultak, amely 2017 elején igazat adott a településnek."

Nem baj, lesznek majd közigazgatási bíróságok amelyek tudják majd azt, hogy mi a helyes ítélet az önkormányzatok és a nemzeti kormány közötti vitás kérdésekben.

2018.07.28. 14:45:28

@neoteny:
ezeket nyomtam libsi mezben is. kapcsolják össze a határ menti területeket. a filoszemiták ezt ellenzik. nem is értik. mert ők ortodox liberálisok. és abban nincsenek kettősségek. ami természetes a nemzeti keresztségben.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 14:47:16

@444:

Ja, hogy akkor a román rendőr nem védi a román turistát Hajdúszoboszlón a magyar polgároktól, hanem (egy drága) tolmácsként működik.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 14:48:06

@444:

"ezeket nyomtam libsi mezben is."

Annak a videónak a megtekintésére befizetnék, amikor román rendőrök megvédik a román turistákat magyaroktól Magyarország területén. Különösen ha a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom tagjai is a környéken vannak.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 14:50:37

@444:

"a filoszemiták ezt ellenzik. nem is értik. mert ők ortodox liberálisok."

A te féktelen fantáziálgatásaidban. Igaz, azokban te is liberális vagy.

2018.07.28. 14:52:13

@neoteny:
sértő radics istván szdsz képviselője volt. ő most kiegyezési kényszerben van.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 14:53:28

@444:

"ők ortodox liberálisok. és abban nincsenek kettősségek."

Viszont felismerik a kettős beszédet -- a te nagy fájdalmadra.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 14:54:19

@444:

"Nem jelentették a falvak az új tanyagondnoki buszok rendszámát, ezért átlagosan hárommillió forintot követel a Magyar Államkincstár közel kétszáz településen."

Így segíti a nemzeti kormányzat a magyar vidéket.

"Uszkán nem törődtek bele, fellebbeztek, majd miután a hivatal elutasította ezt, bírósághoz fordultak, amely 2017 elején igazat adott a településnek."

Nem baj, lesznek majd közigazgatási bíróságok amelyek tudják majd azt, hogy mi a helyes ítélet az önkormányzatok és a nemzeti kormány közötti vitás kérdésekben.

2018.07.28. 15:00:18

@neoteny:
mondja sértő radics istván, aki szdsz képviselője volt. ő most nem diktálhat. kiegyezési kényszerben van. egyezzenek ki uszkaiak tilki főképviselővel. a református presbiter közvetíthet közöttük. ha sértő radics istván veri a seggét, hogy neki van igaza, szalad az atv stúdiójába, akkor uszkaiaktól elveszik a kisbuszt.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 15:05:02

@444:

"mondja sértő radics istván"

Tévedés: ezeket Komlóska meg Uszka polgármesterei mondják.

Próbálkozz újra.

screpes 2018.07.28. 15:05:10

@444:
vajon mi lehet a háttérben?
miért fontos a rendszám? (a jelentése)

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 15:09:16

@444:

"akkor uszkaiaktól elveszik a kisbuszt"

Mert hogy a nemzeti kormányzat a vidéki magyarok oldalán áll, ahogy ez ebből is látható.

2018.07.28. 15:09:57

@neoteny:
két eset van. az egyik, hogy elfogadják, hogy kvázi egypártrendszer van. és ehhez alkalmazkodik sértő radics istván. és azt mondja, hogy nézd attila, ezek a szerencsétlen embereknek legyen meg a kisbusz. az egyik az országgyűlési képviselő, a másik a független polgármester. és megegyeznek. de ezzel ugye legitimálják a kormányt. erre játszik orbán.

a másik eset, hogy sértő radics istván szalad rónai egonhoz, hogy ez egyenes beszédben elmondja, hogy szörnyűséges diktatúra van. és elnyomják a szegény uszkai kisromákat. ez esetben buktassák meg a kormányt. mondjanak alternatívát.

Janossz 2018.07.28. 15:11:16

@444: " egyezzenek ki a magyarok és a románok brüsszeli pénzből cseh sörrel. "

Vagy a jó nevű kolozsvári Ursussal...
Hová lett az Igazmagyarnépnemzetitiltottcsikidammsör?
Már Posványoson se rúg labdába?

2018.07.28. 15:21:43

@screpes:
sértő radics az szdsz képviselője. uszka amennyire tudom jelentős részben cigányok lakta. és ők általában egy irányba szavaznak. tehát vagy mind sértő radics mellett, vagy ellene. tilki attila amennyire tudom nem a kompromisszumra hajló képviselő. felteszem azt mondja, hogy lesz kisbusz feltéve, hogy leváltják sértő radicsot.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 15:27:28

@444:

"két eset van. az egyik, hogy elfogadják, hogy kvázi egypártrendszer van."

Ja, hogy a közel kétszáz falu nem fogadja el azt, hogy kvázi egypártrendszer van és ezért ők megszűnnek magyar falvak lenni, akik mellé nem kell kiállnia a nemzeti kormánynak, sőt büntibe kell rakni őket?

Janossz 2018.07.28. 15:35:28

@neoteny: Valahogy úgy, mint a pályázati lehetőségekkel.
Hülye adatszolgáltatási kötelezettséget előírni, aránytalanul súlyos szankciók terhe mellett, aztán a nem elég lelkesen parírozókat elfelejteni tájékoztatni róla.
Már írható is ki az időközi. így megy ez.

2018.07.28. 15:44:01

@Janossz:
ez megint csak köpködés.

Janossz 2018.07.28. 15:51:11

@444: Nem lehet az, részemről semmiképp.
Sose kóstoltam a csoda jó terméket. De úgy látom, már otthon se lesz vezető márka, a jelekből ítélve.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 15:52:29

@444:

Nah, ez megint csak a te szembesítésed a te egyik nihilista-posztmodernista narratíváddal.

2018.07.28. 16:07:49

@neoteny:
a hvg írja azt, hogy sértő radics közel kétszáz falut képvisel. lehet. de ez esetben nyerjék meg az önkormányzati a választást. lehetőségük lesz rá.

2018. április 8.
Uszka község választási eredményei.
Dr. Tilki Attila (Fidesz) 158 (74.88%)
Bihari Miklós (MSZP-P) 22 (10.43%)
Adorján Béla (Jobbik) 16 (7.58%)
Tempfli József (LMP) 12 (5.69%)

na most lehet, hogy az uszkaiakat megtévesztette a migráns propaganda. és közben a "geci" orbán elveszi a kisbuszt. ez ugye az ellenzék narratívája. és ezt képviseli kétszáz falu a szamosháton. de ez esetben a következő választásokon váltsák le a kormánypárt illetékes képviselőjét, aki elveszi a kisbuszt a rászorultaktól. én annak a pártján vagyok, hogy lehetőség szerint ne vegye el. ha már meg van vásárolva, akkor használják ki. de ezt most kvázi egypártrendszerben tehetik meg. de ha ez sértő radics istvánnak nem tetszik, akkor hozzák létre az összegást, vagy nem tudom micsodát. és 19 nyarán megnyerhetik az ep választást. ez is egy lehetőség. és az is, hogy kiegyeznek a fidesszel. még egyszer uszkán ~75%-ot kaptak.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 16:24:02

@444:

"a hvg írja azt, hogy sértő radics közel kétszáz falut képvisel."

Nem abban a cikkben, amelyiket belinkeltem.

"két eset van. az egyik, hogy elfogadják, hogy kvázi egypártrendszer van."

Ja, hogy a közel kétszáz falu nem fogadja el azt, hogy kvázi egypártrendszer van és ezért ők megszűnnek magyar falvak lenni, akik mellé nem kell kiállnia a nemzeti kormánynak, sőt büntibe kell rakni őket?

2018.07.28. 16:47:58

@neoteny:
de uszka 75%-ban választotta meg azt a fidesz képviselőt, aki állítólag most elveszi tőlük a kisbuszt. és ez összesen 200 falut érint. ha ez így van, akkor a fidesz ebben a körzetben elveszti az ep parlamenti választást jövő nyáron és ősszel az önkormányzati választást. és orbán ezért a képviselőket nem szokta megdicsérni. tehát ha sértő radics istvánnak igaza van, akkor tilki képviselő is kiegyezési kényszerben van. egyezzenek meg. ha sértő radics csak balhézna, akkor balhézzon. ehhez is joga van ő uszka polgármestere. nyilván őt is leválthatják, mert felteszem a fideszes tilki attilának is van ott egy spanja. és ezek meccselnek egymással.

erre azt mondom. két lehetőség van. vagy kiegyeznek. ez esetben azonban legitimálják a jelenlegi rendszert. vagy azt mondják, hogy a francot fognak egyezkedni. ez esetben azonban nyerjenek választást.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 17:04:31

@444:

"de uszka 75%-ban választotta meg azt a fidesz képviselőt, aki állítólag most elveszi tőlük a kisbuszt."

Semmi ilyesmiről szó sem volt a cikkben: sem arról, hogy a Fideszes képviselők, sem arról, hogy elvennék a kisbuszokat a közel 200 faluból. Már megint féktelenül fantáziálgatsz.

"Nem jelentették a falvak az új tanyagondnoki buszok rendszámát, ezért átlagosan hárommillió forintot követel a Magyar Államkincstár közel kétszáz településen."

Így segíti a nemzeti kormányzat a magyar vidéket.

"Uszkán nem törődtek bele, fellebbeztek, majd miután a hivatal elutasította ezt, bírósághoz fordultak, amely 2017 elején igazat adott a településnek."

Nem baj, lesznek majd közigazgatási bíróságok amelyek tudják majd azt, hogy mi a helyes ítélet az önkormányzatok és a nemzeti kormány közötti vitás kérdésekben.

2018.07.28. 17:33:07

@neoteny:
uszka a szomszédos tiszabecsi körjegyzőséghez tartozik ahol fidesz polgármester van. a tiszebecsi jegyző, aki a törvényesség felügyeletét látja el észleli, hogy egy űrlapon adminisztratív hibát vétettek és nem írták be a rendszámot. ilyenkor normális a viszony, akkor jegyző megtehetné, hogy felhívja az uszkai polgármesteri hivatalt vagy annak a titkárságát és azt mondja, hogy jolika, a kisbuszok rendszámát küldjétek már át, mert ez nincs beírva. de nem normális a viszony. mert tiszabecs polgármestere fideszes, uszka polgármestere szdsz-es. ezért a jegyző tovább küldi a dokumentum a magyar államkincstárnak azzal a megjegyzéssel, hogy nincs kitöltve a rendszám. nehogy fizessetek. mert ez így nem törvényes. magyar államkincstár azt mondja, hogy nincs odaírva a rendszám ezért nem tudunk fizetni. ezek után uszka szdsz-es polgármestere nem azt mondja, hogy na jó. írjuk oda a rendszámot és a lényeg, hogy menjen a kisbusz. ha kell, akkor fut egy kört a képviselőjénél, akire egyébként a község választóinak közel 75%-a szavazott, hogy egy a lényeg, szegény a vidék, tartson össze az a szűk elit, amelyik ott él. és a lehető legjobbat hozzuk azért, hogy a szerencsétleneknek kicsit jobb legyen. és ha ehhez most kvázi egypártrendszer a legalkalmasabb, akkor ez van. nem ezt mondja, hanem felhívja a hvg-t, bemegy az atv-be, hogy diktatúra van. ehhez is joga van. de a fidesz erre nyilván azt mondja, hogy váltsák le sértő radicsot. és lehet, hogy leváltják. ezt majd eldöntik az uszkaiak. de ha 200 falut maga mögé állít, akkor a fideszt váltják le. ez majd valamilyen irányba eldől.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 17:56:46

@444:

"uszka a szomszédos tiszabecsi körjegyzőséghez tartozik ahol fidesz polgármester van."

És a másik közel 199 falura ez nem igaz.

"Nem jelentették a falvak az új tanyagondnoki buszok rendszámát, ezért átlagosan hárommillió forintot követel a Magyar Államkincstár közel kétszáz településen."

Így segíti a nemzeti kormányzat a magyar vidéket.

"Uszkán nem törődtek bele, fellebbeztek, majd miután a hivatal elutasította ezt, bírósághoz fordultak, amely 2017 elején igazat adott a településnek."

Nem baj, lesznek majd közigazgatási bíróságok amelyek tudják majd azt, hogy mi a helyes ítélet az önkormányzatok és a nemzeti kormány közötti vitás kérdésekben.

screpes 2018.07.28. 18:49:51

@444:
Nem angyalom, nem...

A rendőrségi kocsik jelentős hányada már el van látva rendszámfelismerő rendszerrel.
Tudni lehet, hogy hova ment a falubusz, amint valami zűrös ügy akad...
A többit rádbízom.
Nyilván feltárod, hogy mit tehet az SZDSZ.

2018.07.28. 19:39:14

@screpes:
lehet, hogy sötét bűnügy rejlik a kisbuszok mögött. de ez esetben álljon elő sértő radics, az rtl klub, az atv, a hvg.

screpes 2018.07.28. 20:31:02

@444:
A bűnügyek, az a médiára tartozik?
Akkor a tv 1.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.28. 21:44:06

@444:

És ennek semmi köze sincs ahhoz, hogy

"Nem jelentették a falvak az új tanyagondnoki buszok rendszámát, ezért átlagosan hárommillió forintot követel a Magyar Államkincstár közel kétszáz településen."

Így segíti a nemzeti kormányzat a magyar vidéket.

"Uszkán nem törődtek bele, fellebbeztek, majd miután a hivatal elutasította ezt, bírósághoz fordultak, amely 2017 elején igazat adott a településnek."

Nem baj, lesznek majd közigazgatási bíróságok amelyek tudják majd azt, hogy mi a helyes ítélet az önkormányzatok és a nemzeti kormány közötti vitás kérdésekben.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.29. 08:19:15

@444:

"így szorítják ki a volt szdsz-es polgármestert."

Nem a többi közel 199 faluból.

"Nem jelentették a falvak az új tanyagondnoki buszok rendszámát, ezért átlagosan hárommillió forintot követel a Magyar Államkincstár közel kétszáz településen."

Így segíti a nemzeti kormányzat a magyar vidéket.

"Uszkán nem törődtek bele, fellebbeztek, majd miután a hivatal elutasította ezt, bírósághoz fordultak, amely 2017 elején igazat adott a településnek."

Nem baj, lesznek majd közigazgatási bíróságok amelyek tudják majd azt, hogy mi a helyes ítélet az önkormányzatok és a nemzeti kormány közötti vitás kérdésekben.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.29. 08:57:13

@444:

"na hol van a többi 199 falu tiltakozó polgármestere és sértő radics istván mögött kiálló több tízezres (paraszt) polgársága?"

Ennek semmi értelme sincs: ha a többi (közel) 199 falu polgármesterei nem tiltakoznak ugyanúgy, ahogy Sértő Radics István teszi, vagy ezeknek a falvaknak a lakossága nem áll ki Sértő Radics István mellett, attól még nem válik meg nem történtté ezeknek a falvaknak a nemzeti kormányzat által történő szopatása.

"Nem jelentették a falvak az új tanyagondnoki buszok rendszámát, ezért átlagosan hárommillió forintot követel a Magyar Államkincstár közel kétszáz településen."

Így segíti a nemzeti kormányzat a magyar vidéket.

"Uszkán nem törődtek bele, fellebbeztek, majd miután a hivatal elutasította ezt, bírósághoz fordultak, amely 2017 elején igazat adott a településnek."

Nem baj, lesznek majd közigazgatási bíróságok amelyek tudják majd azt, hogy mi a helyes ítélet az önkormányzatok és a nemzeti kormány közötti vitás kérdésekben.

screpes 2018.07.29. 18:14:48

@444:

úgy gondolom, hogy elindult a piszkoskodás: vádolni lehet a sofőrt, a polgármestert, akárkit, hogy a a busz nem a falu érdekében gurul(t) valahová, ki mondja meg, mi a faluérdek?
Ezek egy része nyilván jogos vád.. a helyi hatóság, (vagy följebb?) eldönti, hogy kiből lehet büntetett - kicsiben nagyban.
Olyat is el lehet képzelni, hogy meg sem jelenik a falucska főutcáján az autó, csak papírjain...
A szellemjáratok egy része még ellenzéki érdekeket is szolgálhat.. Akkro azért jelentik fel.. Ha fideszesek családtagjait hurcolja, (állítólag), akkor pedig azért.
Mindez a számból (199) nem derül ki. De a TÖBBI lehet olyan, ahol a falu rászorulóit hozza viszi a falubusz.
Még az is lehet.
süti beállítások módosítása