1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.07.06. 14:32 HaFr

Kóda

Képtalálat a következőre: „black banner”

Létrehozta az új szélsőjobbot, felszámolja a középre navigált Jobbikot. (Miközben a "baloldalt" is irányítja, natürlich. Érdemes megtanulnia a Jobbiktól irtózó balos értelmiségnek legkésőbb ezen a példán, kit és és mit számol fel Orbán: akik a valódi ellenzék. Nem a parírozó balos alakulatokat.) A Fidesz (Orbán) az új centrum. Ja nem. Az új minden. A posztmodern, post-truth egypártrendszer. Az ország eltulajdonítva. Naponta milliárdok és tízmilliárdok vándorolnak a miniszterelnök strómanjához. A hatalomnak ez tényleg olyan innovációja, amelyre senki sem gondolt, bár pontosan mutatta a legelején a "köztársaság" szó kiiktatása. Nehéz lesz überelni. Én már le is mondtam róla, tschüss - főleg, mert a magyarok jószerivel büszkék erre és újra erősnek érzik magukat. 90% ellen nem lehet. Az irracionalitás ellen nem lehet.

859 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr7014097661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.21. 23:15:34

@444:

"petah tikva politikusai [...] abban érdekeltek, hogy a teva debreceni gyárát kivásárolják."

Vagyis nem a TEVA (tulajdonosai) érdekelt(ek) abban, hogy a TEVA debreceni gyárát kivásárolják. De te korábban azt állítottad, hogy "a teva tervezett kivonulásban érdekelt".

2018.07.21. 23:20:38

@neoteny:
így van. ennek vesztese az összes többi munkaadó. verik is az asztalt. nehogy azt hidd, hogy ezt nem értik. pontosan tudják. de ez a vita már nagyrészt a fideszen belül zajlik. mert ki lesz a hülye, aki az ellenzék mellé áll. mert hogy ennek alternatívája most a soros györgy világképe. ami azt mondja, hogy majd háborúkkal és menekültekkel élénkítik a hitelezést. 1 millió szírt megöltek, 10 milliót földönfutóvá tettek. de mit számít az. a globális keveredéssel magasabb rendű emberek jönnek létre. egy új emberi faj. amelyik sárgás-barnás bőrű lesz és enyhén ferde szemű. de legalább nem lesz rasszizmus, mert egy bőrszín lesz. és nők és a férfiak mellett végre a transzneműek se lesznek elnyomva. és ez lenne új világrend. ezt nagyon sok pénzből kiokoskodták new york 57. utcájában. fogadja már el a nagyvilág. mert ha nem, akkor nácik. ne szórakozzunk már. vagy ez most komoly?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.21. 23:30:24

@444:

"így van. ennek vesztese az összes többi munkaadó. verik is az asztalt. nehogy azt hidd, hogy ezt nem értik. pontosan tudják."

Te próbáltad azt a narratívát eladni, hogy a nemzeti kormányzat "gazdaságélénkítése" szabadpiaci tevékenység: "mert ez nem szabad piac. dehogy nem."

Ismét bebuktál.

2018.07.22. 00:50:34

@neoteny:
a teva függ a bankoktól azok pedig a politikusoktól. és azok most azt szorgalmazzák, hogy elsődlegesen odahaza fejlesszenek. ezért arról tárgyalnak, hogy megfelelő áron kivásárolják az érdekeltségeiket. ezért mondja matolcsy, hogy nem emelnek kamatot, ellenben még nagyobb összegben tartanak fent hitelkereteket. azt gondolják, hogy egy esetleges válsághelyzetben a trend az lesz, hogy a multik eladják a külföldi érdekeltségeiket. és ők megveszik. és a számításuk még akár be is jöhet. matolcsy és munkatársai nem hülyék. csak kérdés, hogy utána ezek a vállalatok képesek lesznek-e nyereségesen működni. de most szinte minden a nacionalizálás irányába mutat. legalábbis nekem úgy tűnik. aztán lehet, hogy tévedek.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 02:45:26

@444:

"a politikusok[] most azt szorgalmazzák, hogy elsődlegesen odahaza fejlesszenek."

Ha ez így lenne, akkor a magyar politikusok nem kenyereznék le a multikat kb. 11 millióval a multik által Mo-n "teremtett" új munkahelyenként.

Próbálkozz újra.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 03:20:39

@444:

"matolcsy és munkatársai nem hülyék. csak kérdés, hogy utána ezek a vállalatok képesek lesznek-e nyereségesen működni."

Persze, hogy nem hülyék Matolcsy és munkatársai: ők tisztában vannak azzal, hogy a nacionalizált vállalatoknak nem kell tudniuk nyereségesen működni ahhoz, hogy Matolcsyék berakhassák a familiárisaikat zsíros állásokba ezeknék a vállalatoknál, hogy ott pöffeszkedhessenek. Ld. pl. Magyar Nemzeti Kereskedőház.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 03:25:16

@444:

"de most szinte minden a nacionalizálás irányába mutat. legalábbis nekem úgy tűnik. aztán lehet, hogy tévedek."

Abban nem tévedsz, hogy az Orbán-rezsim nacionalizál, ahol tud: abban tévedsz, hogy ezt a magyarok oldalára állásként próbálod eladni.

2018.07.22. 08:38:25

@neoteny:
ezt a magyarok oldalára állásként adják el. és ezt a köznép azért fogadja el, mert orbán közvetlen leváltható. a magyar társadalom egy kvázi egypártrendszertől nincs megrettenve. mert hogy nagyrészt félelnyomó rendszerekben szocializálódott. a régi elnyomók mondják azt, hogy diktatúra van és az "értelmiség" (ami egyet jelent a filoszemitákkal).

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 09:10:51

@444:

"ezt a magyarok oldalára állásként adják el."

Amely gagyizást te is folytatod, ld. pl. a következő állításodat:

"és ezt a köznép azért fogadja el, mert orbán közvetlen leváltható."

"a magyar társadalom egy kvázi egypártrendszertől nincs megrettenve. mert hogy nagyrészt félelnyomó rendszerekben szocializálódott."

Ezzel csak azt állítod, hogy a társadalmi méretű Stockholm-szidróma szerinted rendben van.

"a régi elnyomók mondják azt, hogy diktatúra van és az "értelmiség" (ami egyet jelent a filoszemitákkal)."

Meg azok a magyar vállalkozók, akiket Varga Mihály megrabol a "gazdaságélénkítő" tevékenységeivel. Akik szerinted a Fideszen belül vitáznak -- csak épp' láthatólag el is veszítik ezeket a vitákat, hiszen nagy rendszerességgel történnek a szalagvágások olyan multi befektetéseknél, ahol a nemzeti kormányzat átlagosan 10 millával "támogatja" meg a multikat minden egyes új munkahely "teremtéséért".

Vagy ezek a magyar vállalkozók is filoszemiták?

2018.07.22. 09:12:57

@neoteny:
az izraeli politikusok. izraelben úgy gondolják, hogy a technológia adott ahhoz, hogy felszámolják az amerikától való függést. az izraeli tudományos és műszaki elit nem teljesen szabad. az űrkutatást alárendelték a politikának. izrael negyedik országként holdraszállást tervez. azt akarják, hogy az amerikai zsidók egy része vigye át a pénzét oda és a közel-keleten egy új hatalmi központ szerveződik. a zsidó világ központja izrael.

de a zsidóság nőágon szerveződő része elszakadt a zsidó hagyományoktól, a kultúrától, a vallástól. ők a zsidó baloldal. a liberális demokraták. a filoszemita értelmiség. őket a soros alapítvány csatornázta be. izraeli magáncégek segítették orbán titkosszolgálati akcióit a sajtóhírek szerint legalábbis. és ugye tanácsadói körök, médiakapcsolatok, orbán mellett ott az emih. orbán egy ügyes hatalomtechnikus. a húzásai bejöttek eddig legalábbis.

az ep képviselő schöpflin már arról beszél, hogy az sem probléma ha a baloldallal összefogva kizárják a fideszt az európai néppártból, mert ez esetben létrehoznak egy jobboldali népnemzeti frakciót. és megnézhetik magukat. és ugye vajon ki védi meg magyarországi német beruházásokat aminek egy része családi vállalat. a példában a krones. vagy mondjuk ő bauer úr hajdúböszörményi üzemben.
cdn1.haon.hu/2018/04/tng.jpg
elvehetik tőle a gyárát, illetve a nyereség jelentős részét. persze bauer úr ugyanúgy beállhat a fideszbe támogatónak.

hajdúböszörményben a nép azt gondolja, hogy ha ezzel emelkednek a reálbérek, akkor rendben van. ha jön egy válság, akkor nem tudjuk. mert a "demokratikus" ellenzéket aligha fogják visszaszavazni. és szélső jobb oldalon nem lesz szalonképes párt. mert orbán simicskát térdre kényszerítette, jobbikot úgy tűnik szétverte és retorikában elmegy a falig. balról meg ugye soros teljesen nyitott társadalomképe van. nincs állam, nincs nemzet. van az egyén és van a világ. és a globális pénzhatalom a világkormány. és ezt váltják fel a lokalizált pénzhatalmak.

2018.07.22. 09:49:21

@neoteny:
na de eseti jelleggel ők is előnyökhöz jutnak. vagy azt remélik. mert ugye vannak állami megrendelések, és az eu források. és nem érdekük nyíltan a kormány ellen fordulni. ezért önkormányzati keretek között vitatkoznak. ezért választották meg papp polgármestert. ő ezekben a kérdésekben nem áll sehol. eddig ugye kósa főképviselő volt a kormányzati összekötő. aki azt mondta, hogy ennyi pénz kellene. de nézd meg a szavazatszámlálót. orbán dobta a kelet-magyarországi embereit mondván, hogy a fővárosban velük nem lehet választást nyerni. nem volt jó pálinkás, aki atomfizikus. úgy egyébként az mdnp tagja volt (ez ugye az mdf a liberális szárnya). a filoszemiták számára aki nem közéjük tartozik az "fasiszta". két választás van vagy ők, vagy a "fasizmus". na jó, most megkaptak egy gazdaságszervező szakon végzett nagykanizsai kampuszvezetőt, aki ökumenikus konferenciát szervez. ő felel majd a kutatási alapért. és megkapták palkovicsot. ami egy fejlesztőmérnök. de ő a saját köreit fogja támogatni. illetve a gyáripari lobbiérdekeket képvisel. lovász lászló erre nyilván azt mondja, hogy ez így nem lesz jó. és még így is a habony média nem ment süllyed mélyre. mert támadhatnák azzal is, hogy a fia amerikában tanul. persze, hogy ez egy alantas támadás. nem értek azzal egyet, hanem csak azt mondom, hogy ezeket is mondhatják. de úgy egyébként a bulvár nyugaton is ilyen. és erre az mta elnökének válaszolnia kell. olyan politikai tisztséget tölt be, amiből az országban egy van. és lovásznak nincs akadémiai reformprogramja.

tehát elvben megtehetné azt is, hogy előveszi a mellényzsebből az új akadémiai törvényt. és azzal adott esetben elégedettek lehetnek a kormánykörök és mondjuk vidéki önkormányzatok. mondok egy példát. azt mondja, hogy minden kistérséghez tartozzon akadémikus, aki az adott vidéken született, vagy oda költözik. berettyóújfalu is kapjon akadémikust, akkor ezt tetszene a népnek. csak ugye ez megint nem az amerikanizált piacosított metropolisz jelleg, hanem a népnemzeti magyaros.

ők nem tudják elképzelni azt, hogy egy matematikus berettyóújfaluban lakik. vagy egy biokémikus. aki a nagyváradi laborban kutat ahol a gyógyszerészeti intézetet jelenleg adrian magiar (magyar adrián) vezeti. vagy atomfizikus. és a debreceni atommagkutató intézetben kutat. és berettyóújfaluban lakik. vagy egy nyugalmazott akadémikus, aki a kistérségi önkormányzat tiszteletbeli elnöke. lovász ezt nem tudja elképzelni mondván, hogy ez nem az amerikanizált világkép. és tényleg nem az. de mezőtúrt egy ifjú akadémikus vezesse. hová vezetne mindez?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 10:08:51

@444:

"az izraeli politikusok. izraelben úgy gondolják, hogy a technológia adott ahhoz, hogy felszámolják az amerikától való függést."

2016-ban írt alá Izrael egy szerződést az USA-val ami szerint az USA 38 milliárd dolláros hadiipari támogatást nyújt Izraelnek egy évtized alatt.

"orbán egy ügyes hatalomtechnikus. a húzásai bejöttek eddig legalábbis."

Igen, a magát és elvtársait hatalomban tartó húzásai. De ezek a húzások nem a magyarok oldalára állásról szólnak, hanem a hatalom megtartásáról.

"hajdúböszörményben a nép azt gondolja, hogy ha ezzel emelkednek a reálbérek, akkor rendben van."

A reálbérek csak a nagyobb termelékenységgel emelkedhetnek. Varga Mihály és Matolcsy "gazdaságélénkítő" tevékenységei nem vezetnek _mindenki_ reálbérének emelkedéséhez: ha pedig csak egy kisebbség reálbére emelkedik (amit a többség fizet meg azáltal, hogy az ő reálbérük nem emelkedik vagy akár csökken), akkor nem történt semmiféle magyarok oldalára állás.

"ha jön egy válság, akkor nem tudjuk."

Egy válság nem magától jön mint pl. a jégeső, hanem Varga Mihály és Matolcsy "gazdaságélénkítő" tevékenységeinek következményeként.

"mert a "demokratikus" ellenzéket aligha fogják visszaszavazni."

Akkor hát mégsem lehet leváltani Orbánékat: nincs kire.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 10:12:26

@444:

"na de eseti jelleggel ők is előnyökhöz jutnak."

Az olyan, mint a kutya vacsorája: bizonytalan. Az viszont _biztos_, hogy minden egyes alkalommal hátrányba kerülnek, amikor a nemzeti kormány multisimogatást végez 10 milla/új munkahely erejéig.

Janossz 2018.07.22. 11:01:23

@444: ." izrael negyedik országként holdraszállást tervez. azt akarják, hogy az amerikai zsidók egy része vigye át a pénzét oda "

És mit fognak kezdeni az amerikai zsidók a pénzükkel a Holdon?

2018.07.22. 11:08:34

@neoteny:
ez a hajdúsági iparművek háztartási centrifugája 50-es 60-as évek világa.
nol.hu/data/cikk/26/75/69/cikk_267569/66933.jpg
ez a 70-es, 80-as évek félautomata mosógép.
cdn1.haon.hu/2014/05/4.12-650x435.jpg
ezt a rendszerváltás után megvásárolta egy helyi család. és így néz ki a rendszerváltás után.
cdn1.haon.hu/2015/07/teglas.jpg
a hajdúsági iparműveknek hitelre van szüksége ahhoz, hogy fejlesszen. neki téglásról kellene elérnie a globális versenyképességet. na most erre a surányi vezette cib bank azt mondja, hogy ez nem lesz versenyképes. túl nagy a kockázat. nem hitelez neki legfeljebb csak magas kamatokkal. ráadásul simor az alapkamatot is magasan tartja.

na most szerinted mit mond novotni úr, a hajdúsági iparművek tulajdonosa? jaj, de jó, hogy surányi és simor urak "szabad piacot" teremtettek? azt mondja, hogy menjenek a francba. és őket eltakarították. még verik a seggüket, hogy őket a pénzintézetekből nem lehet kiszorítani. lehet, hogy nem lehet. de most úgy tűnik, hogy orbán és matolcsy kipaterolta őket.

ezen a képen látható az új gyárüzem. 160 új munkahelyet hoztak létre 680 millió forint állami támogatással.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2017/teglas_1.jpg
na de ez csak 4.25 millió forint. a krones 11 milliót kapott. de erre novotni úr nem azt mondja, hogy jöjjön vissza surányi és simor. hanem azt, hogy adjanak még többet. a continental 24.5 milliót kapott. aztán megjelent a basf, hogy annyiért ők is jönnének. az e-on debrecenben 6.8 milliárd forintos beruházást hajtott végre azért, hogy ezeket az államilag támogatott vállalatokat elektromos árammal ellássák. és ehhez kaptak 2.6 millárd forint állami támogatást. erre épül a rendszer. de ebben ugyanúgy benne van a nyugat. ők nem akarnak egy új kormányt, amelyik elszámoltatja a régit. mi alapján döntöttek? éppen mennyi pénz volt a kasszában. és novotni úr azt mondta, hogy na jó, 680 millió forint elég lesz. de kaphatta volna a dupláját, a felét, vagy semmit.

nyilván nem fogja azt mondani, hogy jöjjön az ellenzék. mert ő a fidesz klientúrájának része. és vidéken a vállalkozók döntő többsége. ha pénzt osztanak, akkor beállnak a sorba. a fidesz megvásárolta magának a vidéki munkaadókat és rajtuk keresztül a munkavállalókat. mert ha novotni úr gyára csődbe megy, akkor jóskának nem lesz munkája. az mszp a nyugdíjasokat próbálta megvenni. de orbán is osztogat erzsébet utalványt bözsi néninek. az szdsz pedig a filoszemita bölcsészeket azzal, hogy hirdessék a szabad piac totalitását. soros alapítvány azt, hogy a kisebbségek szörnyűséges elnyomatásban élnek a "fasiszta" magyarországon. ebből a fidesz került ki győztesen. kihasználták, hogy a református egyházban a parlamenti választás előtt presbiterválasztás volt. azt jól megtámogatták.

erre mondhatod, hogy ez szavazatvásárlás. de ebben messze a fidesz bizonyult a leghatékonyabbnak. aztán az egy másik kérdés, hogy egy válsághelyzetben az így létrejött gazdaság hogyan teljesít. ezt nem tudjuk. a magyar tulajdonú ipar szerintem egy kelet-közép európai kgst szintjén szerveződik. de a "szabad" piacon (surányi és simor urak vezérelten) nem lenne magyar ipar egyáltalán. hanem multinacionális vállalatok alkalmazottai. mert ugye nekik az állami segédlettel döntötték a pénzt. a magyar vállalkozónak szinte semmi esélye a beszállítói szerepkörből kedvenced renner úr állami támogatással épített traktort, amit adott el. vagy a másik kedvenced a polyduct állami szenyvízberuházásokhoz, játszótérépítéshez gyártja a műanyagot. a mercedes is állami összefonódással működik kecskeméten. a "nyugat" is ezt a haveri kapitalizmust választotta. csak ez nem politikai váltógazdasággal nagykoalícióban valósult meg, hanem kvázi egypárti keretek között.

2018.07.22. 11:24:43

@Janossz:
nem a holdra viszik a pénzt. hanem a holdraszálláshoz kapcsolódó technológiába fektessenek be. ahogyan ellon musk marsutazást tervez. a németek nincsenek sehol. és ha lengyelország és magyarország ellen fordulnak, akkor még inkább beszopják. a magyarok is, de ők is. a merkel vezette németország a szétesés szélére kerülhet. túl azon, hogy a merkel vezette unió is. schöpflin azt mondja, hogy zárják csak ki a fideszt. de ez esetben lehet, hogy nem lesz eu költségvetés. na most erre mondhatják, hogy oké. ez esetben uniós támogatások sincsenek. a magyar bíróság kimondja, hogy az állami támogatások semmisek. és a continental kapja a különadót. vagy menjen a francba. vigye a gyárát. de hová vigye. az nem annyira egyszerű. a németek is kénytelenek lesznek visszavonni a befektetéseik egy részét. ez lényegében ndk típusú gazdaságpolitika. a ksgt működött így. a németek ebben vastagon benne vannak. a másod, harmadvonaluk állami támogatásokból hajtja végre a beruházásokat. a nagyvállalatok nyakig ülnek az adósságban. németország külső adóssága 5,398 milliárd dollár. egy főre vetítve 18 millió forint. az egyesült királyságban az egy főre jutó külső adósság 35 millió forint. magyarországon 4 millió forint. az se kevés. de gdp arányosan is kevesebb, mint a német és pláne a brit. írországról, hollandról, luxemburgról nem beszélve. hatalmas mennyiségű offshore hátterű mozgatják a pénzeket ügyes üzletemberek. ebből újabb bankcsődök lehetnek, vagy elkenegetik valahogy.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 11:39:01

@444:

"erre épül a rendszer."

Bezony: arra, hogy a politikailag befolyásos vállalkozók (és "vállalkozók") előnyt szereznek a nettó adófizetőktől államhatalmi erőszakkal eltulajdonított javakból (praktikusan pénzből) a többi magyar vállalkozóval szemben. Így ebben semmiféle magyarok oldalára állás sincs.

"ő a fidesz klientúrájának része. és vidéken a vállalkozók döntő többsége."

Bullshit: a vidéki vállalkozók döntő többsége nem kap még 4.25 millát sem minden új munkahely után, hát még 10+ millát.

"erre mondhatod, hogy ez szavazatvásárlás. de ebben messze a fidesz bizonyult a leghatékonyabbnak."

Igen, a szavazatvásárlásban hatékonynak bizonyult a Fidesz -- ezért lehet erre azt mondani, hogy ez szavazatvásárlás.

"aztán az egy másik kérdés, hogy egy válsághelyzetben az így létrejött gazdaság hogyan teljesít."

Te csak szeretnéd eladni azt a narratívát, hogy az egy másik kérdés: ha kauzális összefüggés van a monetáris és fiskális "gazdaságélénkítés" és az azt követő válság között, akkor szó sincs arról, hogy másik kérdés lenne.

"a magyar vállalkozónak szinte semmi esélye a beszállítói szerepkörből kedvenced renner úr állami támogatással épített traktort, amit adott el."

A Renner Művek a gumibiszbasz-beszállítói tevékenységéből származó hasznából fejlesztett traktort.

"a másik kedvenced a polyduct állami szenyvízberuházásokhoz, játszótérépítéshez gyártja a műanyagot"

Ha a szennyvízművek és/vagy a játszóterek magántulajdonokban lennének, a Polyduct ugyanúgy gyártana nekik műanyagcuccokat: az nem a Polyduct sara, hogy a szennyvízművek meg a játszóterek önkormányzati tulajdonban vannak.

"a "nyugat" is ezt a haveri kapitalizmust választotta."

Egyrészt valamivel kisebb mértékben, mint ahogy az a NER-ben történik, másrészt a "nyugati" haveri kapitalizmus árát is megfizetik a "nyugati" nettó adófizetők, és a "nyugaton" is rendszeres gazdasági válságok vannak.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 11:40:48

@444:

"a németek nincsenek sehol. és ha lengyelország és magyarország ellen fordulnak, akkor még inkább beszopják."

"na most jön a mese."

2018.07.22. 12:15:15

@neoteny:
németország nem lesz olyan erős, hogy gyarmatosítson. fenn tudnak tartani egy 80-100 milliós németül beszélő közép európai tömböt ausztriával, német svájccal, a németalfölddel. ez gazdasági értelemben lehet nagyon fejlett. de egy válsághelyzetben aligha mondják azt, hogy ők majd hajdúböszörményben fenntartanak egy lámpagyárat. hanem azt mondják, hogy vásárolják ki a helyiek. és a fidesz potentátjai erre játszanak. mert ők is azt gondolják, amit te, hogy ez a lényegében ndk típusú állami támogatósdi megteremti a válságot. csak ők ettől nem riadnak vissza.

a fidesznek az a jó ha a válság 19 ősze után jön. akkor szinte teljhatalom birtokában végre hajthatják a nacionalizálást. de addig a ceu-t, az mta ellenszegülő akadémikusait el kell zavarniuk. egy szabad országban szabad mondani alternatívát. csaba professzor világképét a magyarok nem kultiválják. erre csaba professzor mondhatja, hogy majd a magyarok arról kódulnak. a magyarok azt, hogy ő nem magyar. csaba professzor menjen a francba. mert majd helyébe lép csaba királyfi csillagösvényen. nem látom azt, hogy mi lenne az a politikai irányzat, ami ettől a konfliktustól a magyar társadalmat eltérítené.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 12:17:57

@444:

"németország nem lesz olyan erős, hogy gyarmatosítson."

"na most jön a mese."

2018.07.22. 12:33:24

@neoteny:
ez majd kiderül. ha a németek jelen generációja a lengyelekkel és a magyarokkal se tud jó viszonyt ápolni, akkor majd nyilván menni fog bagdadban, vagy teheránban. behívták a 20-30 éves szír férfiakat. úgy, hogy a családtagjaik az összes megmaradt vagyonukat kifizették albán embercsempészeknek azért, hogy németországba jutassák. mert hogy merkel meghirdette a wilkommenskultur-t. aztán azok a férfiak azt mondták, hogy ők nőket akarnak, és nem az autógyárakban egzecíroztassák őket. németország feladta a nemzeti kereszténységet és az iszalmizációt választotta. építhetnek ebből egy birodalmat a bizáncon túl. a törökök agyba főbe szopatják őket. és a török hadsereg erősebb, mint a német. egyesek szerint a német hadsereg fele török. mert egy német fiatal nem megy katonának. hazafias nevelés nélkül ki az, aki az életét kockáztatja. a török beáll pénzért, de ő sem fogja az életét kockáztatni. özil azt mondta, hogy szuper, hogy kiestek a vébén. hamarabb mehetett ibizára nyaralni. posztolt egy képet ibizáról a szurkolóknak. a kocsma népének. széjjelbassza őket az ideg. a másik török autóját is felgyújtották. tgm azt mondja. úgy beszélnek a bundesztágban, hogy dajcs és biodajcs. dajcs tomi ehhez képest heccmajszter. ezek nácik. itt tartunk. és ez a konjunktúra. nem a recesszió.

FrVili 2018.07.22. 12:36:24

@neoteny: "Na most jön a mese"
Há’ de nem érted, a magyar állam a magyar emberek oldalán áll, ezért az ő érdekeiket képviseli, ezért államkapitalista módon a szabadpiacon képviselteti magát (ha szabadrablás, akkor hát legyen, ha így hát így szerezzük vissza azt, ami a miénk (“hegyeimet” ), a demokratikus bohóckodás keretei között, mert a cél szentesít…), mert nekünk szerez tulajdont, ezért minden ami állami segédlettel történik, végső soron a nagy terv része. Semmi olyan nem történik, ami szabadpiaci körülmények között ne történt volna meg eddig, csak itt a zsákmányszerző maga a nép által megbízott állam. Igy legitimálódik minden hatalmi játék, ami amúgy kicsiben-nagyban mindenhol megy, de most talán a magyarság történelmében először az igazak oldalán áll és minden cselekedete a nép érdekeit szolgálja. A nép az, akire a nép azt mondja az államon keresztül hogy mi vagyunk, mert a mi érdekeinket képviseli, megvéd a gonosztól, visszaállítja a klerikális hagyományörző tradicionális állam -és kultúrnemzetet (amit elvettek tőlünk), aminek identitása biztos etimológiai és faji alapokon fog állni (ahogy azoké is aki kiválóbbaknak gondolják magukat nálunk, pedig csak globális hatalmi érdekeket szolgálnak és alacsonybbrendűeknek állítanak be minket békés elnyomottakat, de mi keresztül látunk rajtuk), hiába próbálták és próbálják töretlenül megakadályozni azok, akik nem tartoznak a néphez. Soha se tartoztak, mert képtelenek megérteni, hogy mit jelent valahová tartozni, önerőből önazonosként egy nagy történelmi és etnobiogeoetomolingvatörzsi családba, ahol zavartalanul átélhető az együtt ide-hovatartozás provinciális kizárólagosságának legnemesebb érzése. Az idegen anyagot kidobja magából az anyatest, mert az ősi R11a haplocsoport immunrendszere felismeri a neki ártani akarót, mert már járásárúl megismerszik és ellenanyagot termel. Ők persze ezt fasizmuként élik meg, mert fel nem foghatják a magukat nemzetek fölött állónak tartók azt a kincset, melyet e nép ezer évek során magáénak tudhat. Halevő finnegánokhoz sorolnak magukat akadémistának tartók, akik a nép izzadsággal megtermelt forrásait eltulajdonítják saját privilégiumuknak tekintő el nem számoltatható karriert építő ügynökök segítségével , hogy összetörjék őseink nyergébe rótt bölcsességeinket olyan hitvilágokkal, melyek a mi hitünkhöz fel nem érhetnek.
Ehhez persze erőforrások kellenek. Kell a külföldi pénz (ami amúgy egy nagy lufi, de a Monopoly része hát legyen, még nem mi írjuk a játékszabályokat, de nem sokáig), mindaddig, amíg ez a nép (az állam szót így el is hagyhatjuk) teljes ellenőrzése alá van rendelve ezért a köznép érdekeit szolgálja. Ebből épülünk, szépülünk, napnyugattól napkeletig, de ha vendégszeretetünk úgy dönt, hogy na most má’ ez a miénk, mert hát rajtunk azé’ ne nyerészkedjen sokáig senki sem, akkor az bizony minket illet és annak minden tulajdona ránk kell szálljon, ahogy teszik mások is, akkor pont mi miért ne tehetnénk. Igy vagyon ez megírva, aki ebben segítségünkre van, munkát és kenyeret ad a népnek - a cirkuszról gondoskodik maga- azt keblünkre öleljük, még ha ezt mások pénzibűl is tesszük, mert annak jelentősége nincs, ugyanis csak megállapodás kérdése (FED), amit szabad jupiternek miért ne szabadna a Napnak. Ha már körbekerítettük sok cselvetéssel mi hazánk gazdag fajtájában gyökeredzett termékeny földjét és főtereit és termelünk magunk örömére és boldogságára arénákat pálinkákat, mezeket és műholdakat (eredményeinket kupáinkat nemzetek fölött álló FIFA és mindenféle haszonleső, önnönmagát egyetlennek kikiáltó minket megmérettetni jogában többé már nem állhat, mert rendes magyar ember ilyenben részt venni átallik), akkor azt már tőlünk senki többé el nem veheti és ez ugyanúgy, ahogy a többi népeknek saját jussunk és marzsunk nekünk is engedtessék meg, és ha úgy tartja úri kedvünk hát jutalmul kisbíróként pöffeszkedhesssék és sámliról szotyizhassék. Mindörökké.
Ezzel nehéz vitatkozni.

2018.07.22. 12:57:13

@neoteny:
az afd a mérések szerint 16.2%-on áll. a szocdemek 17.5%-on. hibahatáron belülre kerültek. ami nem azt jelentik, hogy feltétlen áttörik a nagykoalíciót. a német egység szövetségi szinten megkérdőjeleződik. és a tartományi kiskoalíciós kormányok erősödhetnek. és egy lazább szövetségi államrendben magyarországnak így lehetnek kiegyensúlyozott kapcsolatai a duna medencében.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 12:59:49

@444:

"a fidesz potentátjai erre játszanak. mert ők is azt gondolják, amit te, hogy ez a lényegében ndk típusú állami támogatósdi megteremti a válságot. csak ők ettől nem riadnak vissza."

A Fidesz potentátjai lehet, hogy nem riadnak vissza -- de a köznép igen csak meg fog riadni, amikor kitör a következő válság: amikor a kb. egymillió ingatlanhitellel rendelkezőnek mondjuk megduplázódik a havi törlesztője. Szintúgy az autóhiteleseké. És feldobja a pacskert egy csomó marginális haszonra szert tevő magyar munkáltató.

Ami pedig azt illeti, hogy az állami támogatósdi megteremti a válságot: meddig lehet pl. a magyar építőipart ellátni állami megrendelésekkel? Hány stadiont meg birkózóakadémiát meg egyéb középületet lehet építeni? És mi történik azzokkal az építőipari kapacitásokkal (beleértve a munkahelyeket) amelyek felhizlalásra kerültek az állami csecsen szopással amikor elapad az állam teje? Mert az szükségszerűen elapad egy idő után: ha hitelekből (államkötvények kibocsátásából) van finanszírozva a "gazdaságélénkítés", akkor azok kifizetésére adókat kell beszedni, azok viszont elszegényítik a (nettó) adófizetőket; ha pedig pénznyomtatással (az államadósság monetizálásával) kerül finanszírozásra a "gazdaságélénkítés", akkor meg az inflációval, ti. pénzrontással fizettetik meg azt mindenkivel.

"nem látom azt, hogy mi lenne az a politikai irányzat, ami ettől a konfliktustól a magyar társadalmat eltérítené."

Mert habár túlfejlett fantáziavilágod van, csak népnemzetiszocializmusban vagy képes gondolkodni. A klasszikus liberalizmus irányzata fel sem merül opcióként számodra: a minél nagyobb mértékű szabadpiacos/szabadkereskedelmi kapitalizmus és ezzel párhuzamosan a minél kisebb államhatalmi beavatkozás szerinted zsidó (és így filoszemita) ármány. 2012 tájékán még vállalható nézeteid voltak gazdaság(tan)i kérdésekben, de közben a hatalom bűvöletébe kerültél: a Fidesz választási sikerei meggyőztek téged arról, hogy náluk van a bölcsek köve. Akár a legbrutálisabb idiótaságokat is hajlandó vagy hangoztatni rezsim-apologetikaként.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 13:10:14

@444:

"ez majd kiderül."

"na most jön a mese."

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 13:11:53

@444:

"a német egység szövetségi szinten megkérdőjeleződik."

"na most jön a mese."

2018.07.22. 13:27:03

@neoteny:
az üzemcsarnokokat is nagyrészt a magyar ipar építi. állami közvetítők építőt is ajánlanak. arról is megállaodnak, hogy az előcsarnokban ki üzemeltesse az italautomatát. vagy kitől béreljenek belvárosi irodát. a fidesz egy kiterjedt céghálót üzemeltet. és a magyar vállalkozások döntő többsége ehhez csatlakozott. mert az ellenzék azt mondta, hogy lófaszt lesznek magyar vállalkozások. és ezt a csoportosulást a soros alapítvány kapcsolta össze. az amerikai demokrata párt, a ceu és részben az mta.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 13:53:35

@444:

"az üzemcsarnokokat is nagyrészt a magyar [építő]ipar építi."

És ennek mi köze van ahhoz, hogy ha az állami megrendelésekkel mesterségesen felpumpált építőipari kereslet kiszolgálására létrehozott befektetések (beleértve a felvett munkaerőt) alól kirántják a talajt azáltal, hogy az állam már nem képes ugyanakkora volumenű megrendeléseket adni az építőiparnak, akkor azok a befektetések elveszítik az értéküket (mert már nem képesek jövedelmet biztosítani), és azok az építőipari munkások vagy elveszítik az állásukat, vagy szigorú bércsökkentést kell elszenvedniük?

2018.07.22. 14:00:08

@neoteny:
egy példa. a forest offices irodaházat építéskor is lehetett tudni, hogy egy kissé túlméretezték. szeptemberben nyit. most úgy tűnik, hogy legfeljebb fele részben lesz kiadva.
iroda.hu/kiado-irodahaz/forest-offices-debrecen/259337
a betelepülő vállalkozásokat előzetesen kormányzatilag megtámogatták. béreljék ki az épülő irodaházat. ezzel munkahelyeket teremtenek. és irodát nyit az epam, a deutsche telekom, british telecom. remek. a klasszikus liberalizmust úgy közelíthetik, az államkapitalizmust lefelé bontják. és ennek következő lépése, hogy a multik alkalmazottai a helyi önkormányzatokkal állnak össze. és az önkormányzati cégek ott lesznek az irodaházban. mert a ki nem adott részt ők bérlik ki jutányos áron azért, hogy az építtető ne csődöljön be. persze ezzel ugye drágább lesz a hőszolgáltatás. na de majd kitalálnak valamit, amivel ezt tovább háríthatják.

elemi közelítéssel ennek két kimenetele van. az egyik az államcsőd. a másik, hogy az államosításokkal kiszorítják a külföldiek egy részét legalább is. és mondjuk ebben a példában az epam, a deutsche telekom és a british telecom alkalmazottai lesznek olyan ügyesek, hogy annyi legalább annyi értéket hoznak létre külföldi segédlet nélkül, amennyi most az alkalmazotti bérük. de ebben támogatná őket papp polgármester és az iparkamara. tehát ez azért nem lehetetlen. de az államcsőd sem. az, hogy ezt így nem lehet. keresletélénkítő politika kétesélyes. lehet belőle polgárosodás és teljes politikai összeomlás is.

2018.07.22. 14:03:01

@neoteny:
amikor autópályát építenek, akkor azzal az építőiparon túl szállítmányozók kapnak munkát. ehhez kapcsolódóan termelő kapacitásokat bővítik. ez a keresletélénkítő politika lehet sikeres. ezt nem versengő bankrendszer finanszírozza hanem egy fidesz nevű csapat menedzseli.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 14:25:37

@444:

"béreljék ki az épülő irodaházat."

Vagyis mondják fel a már létező bérleti szerződéseiket, ezzel elszegényítve _azoknak_ az irodaházaknak a tulajdonosait.

"és mondjuk ebben a példában az epam, a deutsche telekom és a british telecom alkalmazottai lesznek olyan ügyesek, hogy annyi legalább annyi értéket hoznak létre külföldi segédlet nélkül, amennyi most az alkalmazotti bérük."

Plusz a tőkeeszközök amortizációját fedező mértékű értéket. Ugyanis ha az amortizálódó tőkeeszközök nem kerülnek pótlásra, akkor előbb-utóbb nem tudnak majd az alkalmazottak semennyi értéket létrehozni.

"keresletélénkítő politika kétesélyes."

Nem: részletekért ld. mises.org/wire/myth-insufficient-demand

FrVili 2018.07.22. 14:28:04

@444: ,"a deutsche telekom és a british telecom alkalmazottai lesznek olyan ügyesek, hogy annyi legalább annyi értéket hoznak létre külföldi segédlet nélkül, amennyi most az alkalmazotti bér" -már egy mondaton belül is kezdesz össze-vissza beszélni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 15:01:54

@444:

"ezt nem versengő bankrendszer finanszírozza hanem egy fidesz nevű csapat menedzseli."

Csak épp' a versengő bankrendszer által finanszírozott autópályaépítő vállalkozó(ka)t a profitmotívum a költségeik minimalizálására buzdítja. A Fidesz nevű csapatnak a profitja nincs semmilyen összefüggésben az autópályaépítés költségeivel: mivel a Fidesz nevű csapat jövedelme az általuk beszedett adókból származik, számukra teljesen mindegy az, hogy mekkora költséggel épül az autópálya: a Fidesz nevű csapat familiárisaiból szerveződött autópályaépítő csapat megnyomhatja a ceruzát jó erősen amikor kiszámlázza az autópálya építésének árát. Ezért kerülnek a magyar autópályák kilométerei Európa-bajnoki összegekbe:

24.hu/fn/gazdasag/2018/02/05/kilometerenkent-45-milliard-egy-sztradaert-amelyik-a-mezon-vegzodik/

FrVili 2018.07.22. 16:11:04

@neoteny: a fidesz nevű csapat nem az obskurus libsi költség fogalmára minimalizál, hanem a sanyi számára is érthető nép érdekeit maximalizálja és ezt elvárja mindenkitől.

2018.07.22. 16:27:15

@neoteny:
ez a februári hír a választások előttről. aztán jött az újabb "kétharmad". ami meggyőzte a bizottságot. az ügyben corina cretu biztosasszony járt el személyesen, aki úgy egyébként román szociáldemokrata párti képviselő.
www.portfolio.hu/unios-forrasok/gazdasagfejlesztes/hatalmas-eu-penzt-hagytak-jova-az-m4-es-autopalya-folytatasara.287374.html

2018.07.22. 16:33:14

@neoteny:
a szociáldemokrata cornelia cretu asszony a szegény kis románokat képviseli, mert ő baloldali. lázár jános pedig a magyar emebereket, mert ő jobboldali. és a hódút ennyiért építi meg a duna aszfalttal, amit mészáros lőrinc jegyez. az európai bizottság előbb sokallta az összeget. de aztán alaposabban áttekintették a tanulmányokat és jóváhagyták a történelmi léptékű fejlesztést, ami összekapcsolja budapestet és bukarestet. az ellenzékiek pedig betelepítenék a migránsokat, akik megerőszakolnák az asszonyainkat és elvennék a magyar emberek munkáját.

2018.07.22. 16:45:13

@neoteny:
melyik párt mondja azt, hogy a fejlesztések esetén a települések minimális önrésszel szálljanak be. mert akkor ugye a helyieknek közvetlen érdekeltek lennének a költségek csökkentésében. melyik párt mondja, hogy legyen bármi efféle. egyik sem.

2018.07.22. 16:50:14

@neoteny:
és ugye mit is mond lovász laci bácsi? az akadémikusokat csak ne ellenőrizzék, mert ők az akadémikusok. hadd kutassanak már teljesen szabadon. ne szóljon bele a politika a tudomány dolgába. mert lovász laci bácsi megvédi a tudósokat. és aki nem ő mellette áll az nem-tudós. miben különbözik ez az érvelés attól, hogy megvédjük a magyar embereket, és ezt nem fogadja el az nem-magyar. ezek különféle klikkek, klánok, kládok irracionális vallási-ideológiai csatározásai.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 16:57:13

@444:

"lázár jános pedig a magyar emebereket [képviseli], mert ő jobboldali."

Lázár János azt kapta érdemei elismeréseként amit Pálinkás büntiként.

2018.07.22. 16:58:24

@neoteny:
a forest óangol megfelelője fyrhþ: firisz? fűrész? finnegán?

2018.07.22. 17:00:03

@neoteny:
képzeld már el azt, hogy nyenyeccel lenne egyezés. az mta örömtáncot járna. na de éppen az angolokkal kapcsolatban legyenek a magyarok? na azt már nem. azt zárjuk ki. mondják a nyugatosok.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 17:02:58

@444:

"fejlesztések esetén a települések minimális önrésszel szálljanak be. mert akkor ugye a helyieknek közvetlen érdekeltek lennének a költségek csökkentésében."

És? Nem a helyiek írják alá a szerződést az autópályaépítő cégekkel.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 17:03:58

@444:

"és ugye mit is mond lovász laci bácsi? az akadémikusokat csak ne ellenőrizzék, mert ők az akadémikusok. hadd kutassanak már teljesen szabadon. ne szóljon bele a politika a tudomány dolgába."

Helyesen: ezt a hatályos törvény mondja.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 17:05:32

@444:

"képzeld már el azt"

A képzelgéseket -- a féktelen fantáziálgatásokat --meghagyom neked.

2018.07.22. 17:05:51

@neoteny:
persze lehet belemagyarázás. mert egy főnévi-igenévi átmenet.
óangol erdő = fyrhþ [fyrxθ] = fűrész

2018.07.22. 17:12:07

@neoteny:
németh sziszi alkotmányrevíziót hirdetett. ugyan egyéni kerületben a a csepeliek nem tolták át a célvonalon. bangóné a képviselőjük. de listán bejutott, ami állítólag sokkal igazságosabb, mert arányosabb. megváltoztatják az akadémiai törvényt, esetleg módosítják az alkotmányt. hatékonyabbá teszik a működést. és egy olyan vezeti majd kutatási alapot, aki tudja mi a startup. lovász lászló szerint aki vezeti annak fogalma nincs az alapkutatások jellegéről. mert az a tudomány belső logikájából következik és nem politikai célokból.

2018.07.22. 17:12:19

@neoteny:
németh sziszi alkotmányrevíziót hirdetett. ugyan egyéni kerületben a a csepeliek nem tolták át a célvonalon. bangóné a képviselőjük. de listán bejutott, ami állítólag sokkal igazságosabb, mert arányosabb. megváltoztatják az akadémiai törvényt, esetleg módosítják az alkotmányt. hatékonyabbá teszik a működést. és egy olyan vezeti majd kutatási alapot, aki tudja mi a startup. lovász lászló szerint aki vezeti annak fogalma nincs az alapkutatások jellegéről. mert az a tudomány belső logikájából következik és nem politikai célokból.

2018.07.22. 17:15:40

@neoteny:
de ugye a tudomány belső logikája miért mondana feltétlen ellent politikai céloknak? lovász lászló megvédi a felsőbbrendű tudósokat az alsóbbrendű nem-tudósokkal szemben. akiktől a forrást elszedik. lovász érvelése is fasisztoid, nem gondolod?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 17:22:52

@444:

"a csepeliek nem tolták át a célvonalon. bangóné a képviselőjük."

Ez neked valamiféle becsípődésed? A csepeliek országgyűlési képviselője már a 2014-es választások óta Dr. Szabó Szabolcs.

"németh sziszi alkotmányrevíziót hirdetett."

Helyesen: Orbán Viktor hirdetett elégtételvételt.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 17:28:53

@444:

"lovász érvelése is fasisztoid, nem gondolod?"

24 éven keresztül (amiből az elmúttnyócév a jelenlegi rezsim országlása alatt telt el) senki sem gondolta azt, hogy az MTA-ról szóló törvény fasisztoid lenne -- vagy legalább is nem tárták ezt a nézetüket a köz elé. De amióta Orbán Viktor elégtételvételt hirdetett, hirtelen felnyiladoztak a szemek, beleértve a tiédet is.

Lehet, hogy Lázár is azért nem miniszter már mert titokban, négyszemközt Orbánnal kiállt a CEU mellett.

2018.07.22. 17:29:43

@neoteny:
legyen szabó szabolcs. ő védi meg a csepelieket a korrupciótól. belebeszél a megafonba.
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--bvfSRZD1--/c_limit,w_1160/6zdRNLqXLsedtZZEs.jpeg

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 17:38:53

@444:

"belebeszél a megafonba."

Nagyon helyes; azért választotta meg őt a Vörös Csepel, hogy megafonon szórja az elvtársi igét. Németh Sziszi meg kénytelen a lakcímére bejegyzett alapítványnak utalt 2.4 milliárddal vigasztalódni -- no meg az államtitkári pozícióval. Lázár Janó meg azt kapta érdemei elismeréséül amit Pálinkás büntiként. De a nemzeti kormányzat még mindig multisimogatást végez a magyarok oldalára állás dumájával vakítja a magyar parasztot.

2018.07.22. 18:40:02

@neoteny:
ez egy kutyakomédia, ami a filoszemiták fővárosi műhelyeit szétveri. ez a kultúrharc korábban a pártpolitikát és ahhoz kapcsolódóan művészeket érintette. elérte a tudományt. a ceu és az mta istandwithceu tagozata határozott politikai állásfoglalásokat tett. orbán elszámoltatást ígért. és ehhez elegendő felhatalmazást kapott.

2018.07.22. 19:22:03

@neoteny:
úgy teszel, mintha dr. szabó a megafonnal nem hatalmi céllal lenne a parlamentben. ő ugyanúgy államtitkár lenne, vagy valami hasonló. de az együtt 1%-ot sem érte el. viszont a csepeliek megválasztották. (én balga azt hittem, hogy bangónét. de ő csak jelölt volt, aki visszalépett dr szabó javára. akárcsak az lmp-s és a momentum). és így kapott 42%-ot. sziszi csak 37%-ot. a jobbikos 16%-ot.

csak ez az összefogás nem valósult meg az összes fővárosi kerültben. mert hogy az lmp egy része. és a momentum egy része azt gondolta, hogy mégse állnak össze a gyurcsánnyal. a fidesz 2/3-ot szerzett. és az lmp középutas politikája hiteltelenné vált. ahogyan pálinkás középutassága politikailag nem kívánatos, amikor elégtételt vesznek.

de lehet mondani alternatívát. jönnek az ep választások.

screpes 2018.07.22. 20:22:52

@444:
teljesen érdektelenné vált, hogy mit mond egy-egy "másik" párt.
Egy párt maradt a lényeget tekintve Magyarországon.Amikor a bármilyen választásjátékra agitálsz, álnaív optimizmussal,, azzal legitimálod, hogy ez így mehet, ez így menjen.
Az eredményt pedig tudható: bármely változás elmaradása.
Este 11 kor majd mutatnak egy faltól falig narancs Magyarországtérképet, és bemondhajtják, hogy "kétharmados a fidesz".
Ehhez szublimálod sanyit, mintha ő az átlagmagyar magyar hangja lehetne.

Kellően buta, nem érnek fel/le hozzá ellenvélemények, mégis pokoli tájékozott, sőt naprakész, és végül mindig kormányhű praktikus konzekvenciákat büfög fel..
A magyar közéletet NEM az jellemzi, amit bugyogsz, mert nem lehet valós a harc fővonala egy harmatgyenge és egy bivalyerős "oldal" közt, akárminek is nevezzük őket..
---

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 22:00:54

@444:

"úgy teszel, mintha dr. szabó a megafonnal nem hatalmi céllal lenne a parlamentben."

Dehogy: azért választotta meg őt 42%-al a Vörös Csepel, a csepeli vörösök, hogy megafonnal hirdesse a szupremaciájukat a parlamentben.

Munkásököl vasököl / oda üt, ahová köll.

2018.07.22. 22:11:51

@screpes:
a magyar közélet a rendszerváltás óta arról szól, hogy két csoportosulás egymást tagadja. ez ebből következik.

2018.07.22. 22:40:52

@screpes:
tehát most azon kell vitázni, hogy ha forest óangol fyrhþ [fyrxθ], akkor ez vajon összefügg-e a magyar fűrész (népiesen firész) szóval. lehet, hogy véletlen egybecsengés persze. azt, hogy erdő úgy is mondják wood. ami talán magyar vad, vadon szóval rokon. és az óangolban a wod jelentése vad, őrült. mint mad vagy a wild. (w/m hangváltások gyakoriak. wash-mos).

na de maradjunk annál a szónál, hogy forest. annak rokona a fenyő. fir. és ennek rokona fire. a tűz. hogy kapcsolódik ehhez a magyar. úgy, hogy az a fire a görög πυρ (pir) rokona. (p/f hangváltás szintén elég gyakori). és ez is tűz. de ez ugye a magyar pír szóval esik egybe. amiből képződik a piros, a pirít, pirkad. és a halotti tűz a πῦρ (pur). por. és hosszasan lehetne sorolni.

és erre azt mondják, hogy na értsd már meg, hogy ezek a nyelvi kapcsolatok nem megengedettek. mert hogy ezt tiltották bécsből, moszkvából. de ezt budapestről tiltják. hogy kik? a nyugatosok. így megy ez.

2018.07.22. 22:47:46

@screpes:
és nem arról van szó, hogy ezekkel valami nagy felfedezést tettem. ezt nagyon sokan és nagyon sokszor megtették.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 22:57:23

@444:

"de lehet mondani alternatívát."

Egy alternatíva az, hogy a Keresztapa nem hirdet elégtételvételt.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.22. 23:00:31

@444:

"ezek a nyelvi kapcsolatok nem megengedettek."

Hogyne lennének megengedettek: te is itt eregeted őket már mióta.

FrVili 2018.07.22. 23:30:59

"Hogyne lennének megengedettek: te is itt eregeted őket már mióta." Így van, és most jön a mese: Micikmackó a mézes bödön közelébe akar kerülni és mivel Bagoly tudományos kritériumait nem tudja teljesíteni, ezért azt reméli, hogy Róbert Gida majd elzavarja Baglyot. Róla meg mindenfélét összehordanak remélve, hogy szolgálataikért majd ők őrködhetnek a bödön felett. Csak hát Róbert Gidának más tervei vannak. Neki nem a bödön kell, hanem az egész éléskamra és ezért a Százholdas Pagony lakóinak régi sérelmeit kihasználva mindenkit egymásnak ugraszt, szegényeknek meg fel se tűnik, hogy a spájzt már rég kiürítették, ami maradt, ahhoz meg már semmi közük.

2018.07.23. 09:27:21

@FrVili:
az erdő óangolul fyrhþ [fyrxθ] ~ firész. ebből lett a forest és fir. ami ugye a fenyő. óangolban fyrh, furh. az erdő firészeléssel, fúrással kapcsolatos. és a vadakkal. a wood az óangolban még wod. az óangol fenyőfa furhwudu.

ha ugyanez a hasonlóság nem az óangolban lenne, hanem a enyecben vagy nyenyecben, akkor azt mondanák, hogy íme itt az újabb bizonyíték, hogy a magyar nyelv finnugor eredetű. az óangollal való nyelvi kapcsolat azonban nem megengedett. vagy az ógöröggel sem.

mert ugye az angolban a fir (fenyő) rokona fire (tűz) óangolban fȳr. és ezzel függ össze a fear. óangolban fǣr. fél. az angol tűz görögül pyr. pír. ebből lesz a piros, a pirít, a pirkad, vagy a pironködik. ennek ógörög megfelelője van. és a halotti tűz a pur. por. a halotti beszédben pur.

persze az igaz, hogy a magyarnak van finnugor kapcsolata is. de ugyanígy óangol, ószász, ólatin, ógörög kapcsolata is. és ezek akadémikusan tiltottak. mert hogy erre lehet mondani, hogy ez egy mese. az. de ezt formális axiomatikusan meg lehet alapozni. le lehet számolni a jeleket és azonos alakú szavak között fel lehet sorolni a jelentésátmeneteket. az axe óangol acs. kapcsolódik-e az ács szóhoz. óangol nyelven az ácholt tölgyfából készült dolgot jelentett. a small axe a hachet. az ugye hasít. és az indoeurópai nyelvészet szerint az észak amerikai indián tomahawk is rokon. mert hogy a hew az farag.

na jó, persze ilyenformán túl sok minden kapcsolódik egymáshoz. elemi közelítéssel meg lehet különböztetni erős és gyenge kapcsolatokat attól függően, hogy a jelölés vagy a jelentés egyezik/hasonló. és aztán ezeket a kapcsolatokat is lehet értékelni. és elvégezhető a magyar és finn és magyar és akár az óangol relációjában.

na most mondhatod, hogy 5. századi magyar írásos nyelvemlék nincs. milyen jogon hasonlítod a magyar népnyelvet, vagy valamilyen középmagyart az óangolhoz. rendben van. de a legkorábbi finn írásos nyelvemlék 16. századi. a hanti és a manysi ábécé 20. századi.

a tudomány formális-axiomatikusan definiált. tessék megmondani, hogy mi a nyelv. mi az, hogy rokon. a rokonság mitől közeli vagy távoli. ehhez kell egy metrika távolságfüggvénnyel. és ezek után a magyar összevethető a többi nyelvvel. miért lenne ezek közül a finnugor az eredet. egyáltalán miért gondolja azt mta, hogy a rokonszavak szinte mindegyike magyar átvétel. talán inkább abból kellene kiindulni, hogy ez kölcsönös egymásra hatás. az indoeurópai nyelvészet azt mondja, hogy ősi szógyökökből jött létre a nyelv. a finnugor nyelvészet is. csak abban a szófejtések nagyrészt képtelenek. az mta szerint fűrész ismeretlen eredetű. a fúrás, faragás mellett megjelent a fűrészelés (firészelés, az még a reszellel is rokon). de ezek ugye hangutánzó-hangfestő szavak. frrr. ez a fúrás hangja. frssz. ez a fűrészelésé. talán érdemes lenne egy nemzeti konzultációt tartani a nyelvről. a magyar nyelvhasználók mekkora hányada érzi ezt így. és a magyar tudományos akadémián kik azok az idegenek akik nem így használják a nyelvet. de a foreign csak részben jelenti azt, hogy ellenség. óangolban ælþeodig. (elszegődik?) vagy ha nem, akkor ellende
(ellenség?) az óangol vajon miért ellenség az mta és az elte btk számára?

2018.07.23. 10:26:56

@neoteny:
például a tölgy angolul oak. óangolul āc, ǣc vagy ǣċ. ág, ék és ács. finnegán? de ugye nem arról van szó, hogy senki se tud óangolul. mert ezeket esetenként még az angolból is ki lehet hallani. hanem ezt el kellene hallgatni a "nyugatosok" (!) szerint. miért is?

FrVili 2018.07.23. 10:30:35

@444: biztos volt ilyen kutatás, ahol a nyelvhasznalok érzetét vizsgálták statisztikailag. Ezek a szakmai oldalak miért nem ülnek le egymással. A diskurzus tarsasagok között miért nincs diskurzus. "Rendezni vegre közös dolgainkat, ez a mi munkánk, és nem is kevés." A politikusoknak ez nem érdekük.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.23. 10:34:34

@444:

"hanem ezt el kellene hallgatni"

De hát nincs elhallgatva: te is itt hirdeted ezeket a népi etimológiai megfejtéseket.

2018.07.23. 11:15:17

@neoteny:
az érdekesség az, hogy a magyarhoz hasonló óangol ejtésmódok a magyar honfoglalás korára az angolban megváltoztak. ez azt a teóriát erősíti, hogy a 5-6. század idején a kárpát-medencében vagy annak környezetében magyarul, vagy magyarhoz hasonló nyelven is beszéltek.

a bükk angolul ugye beech. az óangolban boece. ez hasonlít a bükkre. ez a bökkenő. a bükk latinul fagus. a tölgy görögül phegos. nagy károly idejében a külső királyi erdő latinul: forestem silvam. szilva? a nyír az ugye a birch. óangolban berc, beorc. ez az erdőspuszta, a nyírség mellett bereg. innen jön skandináv björk név is. de az ószászban birka. a birs mellett legeltették a birkát. a magyar talán ennek ókori földműves kultúra, a háziipar a nyelvéből, nyelvrétégéből őrzött meg valamit. illetve a kereskedelemből, katonáskodásból. ami kötődik a görög és a latin műveltséghez.

és ugye a magyar iskolát fel lehet építeni úgy, hogy egy általános iskola nyelvi osztályában végzettek egy szélesen művelt külkereskedővé válnak. és ha ezt tömegével képzik, akkor a kárpát-medence az adriai tengermellékkel egy kereskedelmi központ. a zsidó pénztőkének elvben az lenne az érdeke, hogy a történelmi magyarországot, a nagy magyar királyságot restaurálja. errefelé löfkovics bácsi a piacz utczái üzletében még kultiválta a nacionalizmust. ő készítette a díszmagyarra az aranygombot. zsidó ékszerész. szabó lőrinc versében ő az "óriás" és ékszerész. mert a kis lóci debrecenben járva úgy olvasta a feliratot. ebből lett a "lóci óriás lesz". csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette. és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot. és megint csak egyesek úgy, hogy senkinek se legyen egy kis üzlete, kisüzeme, kisbirtoka sem. hanem majd átveszi a hatalmat cohn béla. és a zsidók egy jelentős része különféle ideológiákat követve ugyan, de a magyar államnemzet, a királyi magyarország ellen fordultak. és ez a kultúrharc volt a horthy korszakban csúcsra járatva, de ehhez két fél kellett, ez lett a kádár korban háttérbe szorítva, de a párton belül a politikai bizottság és a hazafias népfront között folyt egy politikai küzdelem, és ez cseng le azzal, hogy az mta költségvetését visszavágni, a ceu-t pedig bezárni készülnek.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.23. 11:39:43

@444:

"az érdekesség az, hogy a magyarhoz hasonló óangol ejtésmódok a magyar honfoglalás korára az angolban megváltoztak."

Az érdekesség az, hogy neked hangfelvételeid vannak arról, hogy mik voltak az óangol ejtésmódok a magyar honfoglalás korában.

"csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette."

Ha nem szállítottak volna hadiipari termékeket a monarchiának, akkor meg az lett volna a baj.

"és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot."

Ha nem vették volna meg a földeket, akkor meg az lett volna a baj.

Ilyenek vagytok ti: ha üzletelnek veletek, akkor az a bajotok, hogy "kihasználnak" benneteket; ha meg nem üzletelnek veletek, akkor meg az a bajotok, hogy titeket alsóbbrendűnek néznek. Pedig csak arról van szó, hogy az egyezség mindkét oldalát ti szeretnétek diktálni: azt is, hogy ti mennyit fizessetek és azt is, hogy ezért az általatok diktált árért mit kapjatok, ti. hogy azt is ti diktálhassátok. Aztán csodálkoztok, hogy ilyen felállás mellett nem történik "kiegyezés".

2018.07.23. 12:00:53

@FrVili:
persze, hogy volt. ezekre a biblia fordításokkal már károli gáspár is felfigyelt. azt az ellenreformáció verte vissza. mondván, hogy magyarok nem akarjanak önálló kultúrát. és a reformáció ugye magyar vallást hirdetett. általában a protestánsok. például church of england.

mondjuk a church szó óangolul circe, cirice. ugye németül is Kirche. ószászul kirika. ófelnémetben kirihha. és ugye ehhez is kapcsolódik a magyar kör és a király. a göröghöz is kyriake az uralkodó, szlávhoz az ororsz cerkóv ószlászlávban criky. vagy akár a finnugorhoz. finnül a church kirkko, észtül kirikk. a church egy királyi kör. a circle. ófrancia cercle. szer, szerel, szerkeszt, szerkezet?

erre az mta azt mondja, hogy ez belemagyarázás. mert hogy arról van szó, hogy a magyar nyelv szókincse elég gazdag ahhoz, hogy szinte bármelyik indoeurópai nyelvben találjunk hozzá rokonszavakat. igen. de ez mégis mit bizonyít? azt, hogy a magyar nem az indoeurópai nyelvcsaládba tartozik, vagy azt, hogy de. mégis csak oda kellene sorolni azzal, hogy a nyelvtan őseurázsiai, urali-altaji. mert a török, türk nyelvek is agglutinálók. ebből sehogy se lehet kihozni, hogy az eredet a finnegán.

a reformáció időszaka után a reformkor környéke a nagyobb nyelvújítási időszak. 1844. december 16-án a magyar tudományos akadémia elhatározta, hogy létrehozzák a magyar nyelv szótárát. és ennek szerkesztésével megbízzák az mta két tagját. czuczor gergelyt és fogarasi jánost. a forradalom kitörése után czuczort a császáriak bebörtönözték. majdnem ki is végezték. az akadémia raktárában még a bilincs is meg van. de ezekről a lovász lászló vezette köztestület sem vesz tudomást. ezt az egészet nem a nácik találták ki. hanem a reformáció, a reformkor tudósai. és ezt próbálja felülírni a filoszemita bölcselet.

bécsben kettős cél volt. az egyik, hogy a magyar nacionalizmust letörjék. és a többi államnemzettől kulturálisan elszigeteljék. finnország még akkoriban nem volt önálló. mert ők a lenin féle felkelést használják ki és függetlenednek a cárizmustól. ez ugye tavaly volt 100 éve. bécsben egy másik cél egy új bizánci birodalom szervezése. ehhez használták volna a magyar koronát. és ezért a másik irányzat a wamberger hermann nevű zsidó emberhez kötődik. a török nyelvrokonság. és hatalmi szóval arra jutnak, hogy maradjon a finn. és a magyar tudományos akadémia foggal körömmel ehhez ragaszkodik a mai napig.

erre azt mondják, hogy ez egy összeesküvés elmélet. az. és azt mondják, hogy ez nem igaz. de mi az, ami nem igaz. tehát nem arról van szó, hogy ezt most itt felvetem. nagyon sokan, nagyon sokszor felvetették. és az mta ezeket rendre lesöpörte. és többek között ebből következik az, hogy az mta költségvetését a minimálisra visszavágják. erre adott politikai válasz. és persze arra, hogy az akadémia vezetésében az istandwithceu tagozata van többségben. és az a cél, hogy őket kirakják.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.23. 12:12:30

@444:

"Because the language has been dead for 900 years, we cannot be completely sure how Old English was pronounced. However, we can make good educated guesses at how Old English was pronounced"

Az ők "művelt találgatásait" elfogadod, de a finnugristáékat a hangmódosulásokról nem?

"csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette."

Ha nem szállítottak volna hadiipari termékeket a monarchiának, akkor meg az lett volna a baj.

"és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot."

Ha nem vették volna meg a földeket, akkor meg az lett volna a baj.

Ilyenek vagytok ti: ha üzletelnek veletek, akkor az a bajotok, hogy "kihasználnak" benneteket; ha meg nem üzletelnek veletek, akkor meg az a bajotok, hogy titeket alsóbbrendűnek néznek. Pedig csak arról van szó, hogy az egyezség mindkét oldalát ti szeretnétek diktálni: azt is, hogy ti mennyit fizessetek és azt is, hogy ezért az általatok diktált árért mit kapjatok, ti. hogy azt is ti diktálhassátok. Aztán csodálkoztok, hogy ilyen felállás mellett nem történik "kiegyezés".

2018.07.23. 12:42:05

@neoteny:
de ugye miért nem teszed fel a kérdést a finnugor eredetelmélettel kapcsolatban. mégis honnan tudjuk hogyan beszéltek a finnek? 100 éve függetlenek. és az első finn könyv 16. századi. de ez még hagyján. hogyan beszéltek a "legközelebbi" nyelvrokonaink hantik és a manysik? az ábécéjük 20. századi. az mta azt állítja, hogy az őmagyarok velük több ezer éven át együtt éltek és csak velük, és egy nyelven beszéltek. szóról szóra ugyanazt a nyelvet. a finnugor nem egy rokonság, hanem eredet elmélet. korábban néperedet is volt, ezt már az mta feladta. azt mondják, hogy ez nyelveredet. persze nehéz elképzelni több ezer éves békés együttélést keveredés nélkül száz nemzedéken át. nincs tárgyi emlék. vagy alig. nem állítom, hogy nem volt, vagy nem lehetett kapcsolat. de az nem eredet.

olyan van, hogy egy kés nyelének a végén díszítésként van egy emberalak. és annak a lábánál van egy kis sorja, ami inkább tűnik úgy, hogy öntési forma nem tökéletes. egy kis hiba. de arra azt mondják, hogy az síléc. értem, hogy ez egy kicsit politika. mégis mit magyarázzanak bele. lovas nomád magyarok, amikor siettek, akkor síeltek. ennyi erővel a horse (óangolban hors) rokona a hord és a gyors. erre mondhatod, hogy ez belemagyarázás. de ezt erősíti az, hogy a horde az horda. és az ugye a hordással kapcsolatos. a hordó. az erős és gyenge kapcsolatokat le lehet számlálni. illetve nem lehet. mert ha ezt valaki a nagy nyilvánosságban felveti, akkor idióta, fasiszta, kripli, kretén.

és ez az egész ha másra nem, akkor arra lenne jó, hogy megkönnyítse az alapfokú idegen nyelvtanulást, illetve idegen számára a magyar nyelvtanítást. és ebben a magyar társadalom gyengén áll. persze, mert mondjuk az, hogy "port" az nem "part". de eredetileg ezt jelentette. originally "entrance, passage," figuratively "place of refuge, asylum". a szegény menekültekről is szó essék.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.23. 12:53:37

@444:

"nem állítom, hogy nem volt, vagy nem lehetett kapcsolat. de az nem eredet."

"ez ugye hittétel."

"csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette."

Ha nem szállítottak volna hadiipari termékeket a monarchiának, akkor meg az lett volna a baj.

"és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot."

Ha nem vették volna meg a földeket, akkor meg az lett volna a baj.

Ilyenek vagytok ti: ha üzletelnek veletek, akkor az a bajotok, hogy "kihasználnak" benneteket; ha meg nem üzletelnek veletek, akkor meg az a bajotok, hogy titeket alsóbbrendűnek néznek. Pedig csak arról van szó, hogy az egyezség mindkét oldalát ti szeretnétek diktálni: azt is, hogy ti mennyit fizessetek és azt is, hogy ezért az általatok diktált árért mit kapjatok, ti. hogy azt is ti diktálhassátok. Aztán csodálkoztok, hogy ilyen felállás mellett nem történik "kiegyezés".

2018.07.23. 13:17:57

@neoteny:
a filoszemitáknak is ugyanez a problémája. azt mondták, hogy ők nem részei a nemzetnek. erre a szélső jobboldal azt mondta, hogy ne legyenek része a nemzetnek. ők is ezt mondják. meg van az egyezség. erre az a válasz, hogy ez kirekesztés.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.23. 13:30:23

@444:

"a filoszemitáknak is ugyanez a problémája. azt mondták, hogy ők nem részei a nemzetnek."

Helyesen: ezt a magukat kizárólagosan magyaroknak címkézők mondták a "filoszemitákra".

"csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette."

Ha nem szállítottak volna hadiipari termékeket a monarchiának, akkor meg az lett volna a baj.

"és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot."

Ha nem vették volna meg a földeket, akkor meg az lett volna a baj.

Ilyenek vagytok ti: ha üzletelnek veletek, akkor az a bajotok, hogy "kihasználnak" benneteket; ha meg nem üzletelnek veletek, akkor meg az a bajotok, hogy titeket alsóbbrendűnek néznek. Pedig csak arról van szó, hogy az egyezség mindkét oldalát ti szeretnétek diktálni: azt is, hogy ti mennyit fizessetek és azt is, hogy ezért az általatok diktált árért mit kapjatok, ti. hogy azt is ti diktálhassátok. Aztán csodálkoztok, hogy ilyen felállás mellett nem történik "kiegyezés".

2018.07.23. 13:32:12

@neoteny:
lovász lászló azt mondja, hogy az itm nem hozhat létre egy évi 28 millárd forintos kutatási alapot. miért ne hozhatna létre? kétségtelen, hogy ez az mta költségvetésének rovására történik. nekik így szabad felhasználásra 12 milliárd marad. lényegében 70:30-as osztozkodást ajánl a kormány. erre lovász azt mondja, hogy ez elfogadhatatlan. de ez lehet 100:0 is. miért lenne köteles a költségvetés akár egy fillérrel is támogatni az mta tudósait. sanyi azt mondja, hogy az akadémikusoknak nem joga sérül, hanem a "jussa".

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.23. 13:37:31

@444:

"miért ne hozhatna létre?"

Mert az a hatályos törvénybe ütközik.

"miért lenne köteles a költségvetés akár egy fillérrel is támogatni az mta tudósait."

Mert az MTA-ról szóló hatályos törvény ezt írja elő.

"csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette."

Ha nem szállítottak volna hadiipari termékeket a monarchiának, akkor meg az lett volna a baj.

"és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot."

Ha nem vették volna meg a földeket, akkor meg az lett volna a baj.

Ilyenek vagytok ti: ha üzletelnek veletek, akkor az a bajotok, hogy "kihasználnak" benneteket; ha meg nem üzletelnek veletek, akkor meg az a bajotok, hogy titeket alsóbbrendűnek néznek. Pedig csak arról van szó, hogy az egyezség mindkét oldalát ti szeretnétek diktálni: azt is, hogy ti mennyit fizessetek és azt is, hogy ezért az általatok diktált árért mit kapjatok, ti. hogy azt is ti diktálhassátok. Aztán csodálkoztok, hogy ilyen felállás mellett nem történik "kiegyezés".

2018.07.23. 15:00:31

@neoteny:
a balliberálisok önmeghatározásának része, hogy ők nem-nemzetiek. szerintük nincs olyan, hogy magyar nemzet. vagy ha van, akkor iaz idejétmúlt. mert van egy nemzetek felett álló szuperelit és az hirdeti a felsőbbrendűségeta pénzhatalomra alapozva. egyközpontú amerikanizált világrend szekuláris világállammal, szinkretikus viláegyházzal és a tőkepiac szabadságának totalitásával. globális kapitalizmus felülírja a hagyományokat és azzal véget ér a történelem. és a multinacionális vállalatok uralkodnak a földkerekségen, a globalizált kereskedelmi média, kereskedelmi bankrendszer, aminek központja amerika van. ez az amerikai demokrata párt politikai programja. és aki ezt nem fogadja el az nem demokrata.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.23. 15:04:00

@444:

"a balliberálisok önmeghatározásának része, hogy ők nem-nemzetiek."

Ez nem ugyanaz az állítás, mint amit előbb tettél:

"a filoszemitáknak is ugyanez a problémája. azt mondták, hogy ők nem részei a nemzetnek."

Helyesen: ezt a magukat kizárólagosan magyaroknak címkézők mondták a "filoszemitákra".

"csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette."

Ha nem szállítottak volna hadiipari termékeket a monarchiának, akkor meg az lett volna a baj.

"és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot."

Ha nem vették volna meg a földeket, akkor meg az lett volna a baj.

Ilyenek vagytok ti: ha üzletelnek veletek, akkor az a bajotok, hogy "kihasználnak" benneteket; ha meg nem üzletelnek veletek, akkor meg az a bajotok, hogy titeket alsóbbrendűnek néznek. Pedig csak arról van szó, hogy az egyezség mindkét oldalát ti szeretnétek diktálni: azt is, hogy ti mennyit fizessetek és azt is, hogy ezért az általatok diktált árért mit kapjatok, ti. hogy azt is ti diktálhassátok. Aztán csodálkoztok, hogy ilyen felállás mellett nem történik "kiegyezés".

2018.07.23. 15:04:25

@neoteny:
az akadémiai törvény melyik bekezdése írja az évi a támogatás mértékét? és azt, hogy az akadémia kizárólagosságát az alapkutatásokba. a kormány létrehozhat egy akadémiától független pénzalapot. és azt az itm menedzseli. az mta nem áll a magyar országgyűlés felett.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.23. 15:08:16

@444:

"az akadémiai törvény melyik bekezdése írja az évi a támogatás mértékét?"

Az akadémiáról szóló törvény azt írja elő, hogy az akadémia közfinanszírozása külön költségvetési fejezeten keresztül történik: nem pedig bármiféle minisztériumi fejezeti finanszírozáson keresztül.

"a kormány létrehozhat egy akadémiától független pénzalapot. és azt az itm menedzseli."

Nem a hatályos törvény szerint.

"csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette."

Ha nem szállítottak volna hadiipari termékeket a monarchiának, akkor meg az lett volna a baj.

"és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot."

Ha nem vették volna meg a földeket, akkor meg az lett volna a baj.

Ilyenek vagytok ti: ha üzletelnek veletek, akkor az a bajotok, hogy "kihasználnak" benneteket; ha meg nem üzletelnek veletek, akkor meg az a bajotok, hogy titeket alsóbbrendűnek néznek. Pedig csak arról van szó, hogy az egyezség mindkét oldalát ti szeretnétek diktálni: azt is, hogy ti mennyit fizessetek és azt is, hogy ezért az általatok diktált árért mit kapjatok, ti. hogy azt is ti diktálhassátok. Aztán csodálkoztok, hogy ilyen felállás mellett nem történik "kiegyezés".

2018.07.23. 16:16:17

@neoteny:
a finnugristák azt mondják, hogy létezik egy szabályos hangmegfelelés finn-magyar relációban. például van az a magyar szó, hogy fon. finnül a punoa azt jelenti: to weave. ami szőni, legyen ez a fonni. az ősurali nyelven a *puna jelentése "to spin, twist".

tehát az ősmagyarok még azt mondták, hogy puna. csak aztán mentek mendegéltek. és már azt mondták: fon. tehát az történt, hogy a finn p hangból a magyarban f lett. na jó, de ez a hangmegfelelés nem szabályos, hanem esetleges. tehát szó sincs arról, hogy a magyar a magyar egy f-ezős finn nyelvjárás. a finnek azt mondják, hogy pizet, a magyarok azt, hogy fizet. ilyen nincs.

de az angolban is ugye Pay. és magyarul Fizet. és a Paint magyarul Fest. ez egy szabályos p/f hangmegfelelés? a francokat. vannak p-vel kezdődő angol vagy finn szavak, aminek jelentése magyarban f-fel kezdődik. ez az hangmegfelelés nem szabályos, hanem esetleges.

a wash/mos is hasonló. itt a bizonyíték, hogy a magyar angol eredetű? vagy ugye lehet fordítva is. az angol magyar eredetű. ez egy esetleges kapcsolat. lehet, hogy a magyar és angol lányok asszonyok együtt mentek és mostak a patakban? angolul ment ugye went. a we magyarul mi. és a mit az angol what. na jó de ez esetleges hangmegfelelés. alkalmas arra, hogy valami rokonságot keressenek. de ez nem eredet. ahogyan nyilván a finnugor sem. eleve meg kellene mondani, hogy mit jelent, hogy egy nyelv a másikból ered.

az egyik eset, hogy (majdnem) azonos jelentés és a jelölés hasonló (hasonlón azt értem, hogy jelek legalább fele azonos, szabályos (például zöngés/zöngétlen) hangmegfelelések, hangátvetések megengedettek. és lehet számolgatni. illetve lehet egy 0-1 közötti értéket is hozzárendelni.

a másik eset, hogy (majdnem) azonos a jelölés és a jelentés hasonló. ezek a jelentésátmenetek bizonytalanabbak. ezeket nevezzük gyenge kapcsolatnak. æcs (axe) ~ ács. de ugye elég érdekes, hogy az óangol szótárban az ácholt (hosszú á magánhangzóval) szerepel. és azt jelenti: tölgyfából készült. és az oak óangolul āc, ǣċ. g/k zöngés/zöngétlen pár. ág, ék. és ács. ennek esetleges rokona az oak és az axe. az angol, a latin, a görög és a szláv szókapcsolatok is hasonlóan vannak felfejtve. néha ennél távolabbi jelentéseket kapcsolnak össze. én csak azt állítom, hogy a magyar az indoeurópai nyelvcsaládba beilleszthető. és az politika, hogy ezt az mta ellenzi.

2018.07.23. 17:08:10

@neoteny:
az ék angolul wedge. mi köze a magyarhoz? semmi. na de azért az él edge. valami kis analógia mégis csak van. mennyit magyarázzunk bele? az Ecke németül szöglet, csúcs, sarok. az is ugye ék, eke. és középangolban a wedge: wegge. az ék az ugye az eke vége, ami vág. ez a szó ősgermánul *wagjaz. így rekonstruálja az indoeurópai nyelvészet és azt mondják, hogy ennek rokona latin vagina. mert az is ék alakú. de a magyar él, ék, véka (ék alakul vesszőkosár) is besorolható. és a vagina az életet adja. mennyit magyarázzunk bele? ez egy kicsit politika. és most az van, hogy a finnbe mindent. és a többibe semmit. az mta szerint az ék finnugor örökség. mert hanti nyelven lonk, vagy jonk: faszeg.

a görög Κ és a ϰ ék alakul. kappa. kopt nyelven ez a kapa. kapa? főníciai ábébében a kaph fordított a k.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/69/Phoenician_kaph.svg
na de mi köze ennek ahhoz, hogy kap? a hieroglif írásban jele egy kéz. ez ugye az sémita nyelvek kaf betűje. legalább is érdekes. az mta szerint ez mind baromság. ellenben hanti nyelven lonk, vagy jonk: faszeg. na az az ék. nem az ék alakú k betű. ahhoz semmi köze. ne akarjál már itt görög, kopt, arámi rokonságot. és ezt kik mondják? a tudjuk kik. sanyi szerint a dizsoniak. nekik köszönhetjük trianont.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.23. 20:39:09

@444:

"ez az hangmegfelelés nem szabályos, hanem esetleges."

"ez ugye hittétel."

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.23. 20:41:03

@444:

"na de mi köze ennek ahhoz, hogy kap? a hieroglif írásban jele egy kéz."

Igen, a 18,000 református presbiter is nyújtogatta a kezét azért, hogy kapjon 85 milliárdnyi júdáspénzt.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.23. 21:02:14

@444:

"és ezt kik mondják? a tudjuk kik. sanyi szerint a dizsoniak. nekik köszönhetjük trianont."

"csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette."

Ha nem szállítottak volna hadiipari termékeket a monarchiának, akkor meg az lett volna a baj.

"és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot."

Ha nem vették volna meg a földeket, akkor meg az lett volna a baj.

Ilyenek vagytok ti: ha üzletelnek veletek, akkor az a bajotok, hogy "kihasználnak" benneteket; ha meg nem üzletelnek veletek, akkor meg az a bajotok, hogy titeket alsóbbrendűnek néznek. Pedig csak arról van szó, hogy az egyezség mindkét oldalát ti szeretnétek diktálni: azt is, hogy ti mennyit fizessetek és azt is, hogy ezért az általatok diktált árért mit kapjatok, ti. hogy azt is ti diktálhassátok. Aztán csodálkoztok, hogy ilyen felállás mellett nem történik "kiegyezés".

2018.07.23. 21:25:19

@neoteny:
(y)ōd és kap(h).
www.biblewheel.com/Wheel/Spokes/Yod_vs_Kaph.php
adni és kapni. erre varrjál gombot.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.23. 21:28:19

@444:

"adni és kapni."

Igen, a 18,000 református presbiter is nyújtogatta a kezét azért, hogy kapjon 85 milliárdnyi júdáspénzt amit a nemzeti kormányzat adott nekik szavazatvásárlási céllal.

"csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette."

Ha nem szállítottak volna hadiipari termékeket a monarchiának, akkor meg az lett volna a baj.

"és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot."

Ha nem vették volna meg a földeket, akkor meg az lett volna a baj.

Ilyenek vagytok ti: ha üzletelnek veletek, akkor az a bajotok, hogy "kihasználnak" benneteket; ha meg nem üzletelnek veletek, akkor meg az a bajotok, hogy titeket alsóbbrendűnek néznek. Pedig csak arról van szó, hogy az egyezség mindkét oldalát ti szeretnétek diktálni: azt is, hogy ti mennyit fizessetek és azt is, hogy ezért az általatok diktált árért mit kapjatok, ti. hogy azt is ti diktálhassátok. Aztán csodálkoztok, hogy ilyen felállás mellett nem történik "kiegyezés".

2018.07.23. 21:44:40

@neoteny:
hindi nyelven कुंजी (kuñjī): key. kulcs.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.23. 21:50:36

@444:

Igen, a nemzeti kormányzat számára kulcseszköz a szavazatvásárlás, ahogy ez megvalósult a 18,000 református presbiter esetében is, akik 85 milliárdnyi júdáspénzt kaptak a nemzettestvéreiktől államhatalmi erőszakkal eltulajdonított javakból (praktikusan pénzből).

"csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette."

Ha nem szállítottak volna hadiipari termékeket a monarchiának, akkor meg az lett volna a baj.

"és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot."

Ha nem vették volna meg a földeket, akkor meg az lett volna a baj.

Ilyenek vagytok ti: ha üzletelnek veletek, akkor az a bajotok, hogy "kihasználnak" benneteket; ha meg nem üzletelnek veletek, akkor meg az a bajotok, hogy titeket alsóbbrendűnek néznek. Pedig csak arról van szó, hogy az egyezség mindkét oldalát ti szeretnétek diktálni: azt is, hogy ti mennyit fizessetek és azt is, hogy ezért az általatok diktált árért mit kapjatok, ti. hogy azt is ti diktálhassátok. Aztán csodálkoztok, hogy ilyen felállás mellett nem történik "kiegyezés".

2018.07.24. 07:09:35

@neoteny:
a politika általában a szavazatvásárlásban gondolkodik. és a jelenlegi pártok közül ebben a fidesz volt a leghatékonyabb, eddig legalábbis. 18 választási év volt. és növekedett a hiány. kérdés, hogy ezt képesek lesznek-e kiigazítani úgy, hogy a népszerűségük nem csökken. és jövő ősszel megnyerik-e az önkormányzati választást, valamint milyen összetételű lesz új európai bizottság.

orbán ugyanis még messze nem állította maga mellé nyugat európát. és a fővárosban még messze nem nyerte meg a választást. ha az mszp-p, az lmp és a momentum közös jelölteket állít (úgy, hogy gyurcsányt kihagyják a kampányból), akkor megszerezhetik a budapesti főpolgármesterséget. ez esetben azonban kvázi piaci alapon kellene vezetniük egy várost úgy, hogy nagyobb összegű kormányzati támogatásra nem számíthatnak. kérdés, hogy erre képes lenne-e karácsony gergely és csapata, vagy akárki. összeállnak-e és ha igen, akkor kérdés, hogy ebben bízik-e a fővárosiak többsége. ha igen, akkor a "demokratikus" ellenzéknek van esélye fordítani. ha nem és 19 végén a fidesz adja a főpolgármestert újabb 5 évre (mert hogy ez az önkormányzati ciklus is még 5 éves), a főügyészt, a legfőbb bírákat 9 évre, akkor kvázi egypártrendszer jön létre. egyelőre semmiféle alternatíva nem körvonalazódik. amiből az adódik, hogy egy esetlegesen bekövetkező válsághelyzetben a jelenlegi rendszer konszolidálódik vagy teljes politikai összeomlás, aminek a következményei kiszámíthatatlanok.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.24. 07:21:55

@444:

"a politika általában a szavazatvásárlásban gondolkodik."

Bezony, és nem bármiféle magyarok mellé állásban. Mint ahogy a nemzeti kormányzat számára kulcseszköz a szavazatvásárlás, ahogy ez megvalósult a 18,000 református presbiter esetében is, akik 85 milliárdnyi júdáspénzt kaptak a nemzettestvéreiktől államhatalmi erőszakkal eltulajdonított javakból (praktikusan pénzből).

"csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette."

Ha nem szállítottak volna hadiipari termékeket a monarchiának, akkor meg az lett volna a baj.

"és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot."

Ha nem vették volna meg a földeket, akkor meg az lett volna a baj.

Ilyenek vagytok ti: ha üzletelnek veletek, akkor az a bajotok, hogy "kihasználnak" benneteket; ha meg nem üzletelnek veletek, akkor meg az a bajotok, hogy titeket alsóbbrendűnek néznek. Pedig csak arról van szó, hogy az egyezség mindkét oldalát ti szeretnétek diktálni: azt is, hogy ti mennyit fizessetek és azt is, hogy ezért az általatok diktált árért mit kapjatok, ti. hogy azt is ti diktálhassátok. Aztán csodálkoztok, hogy ilyen felállás mellett nem történik "kiegyezés".

2018.07.24. 08:18:47

@neoteny:
kossuth azt mondta, hogy szerinte az úgy nem lesz jó, hogy magyaország összekapcsolódik ausztriával és közös külpolitikát hoz létre, mert bécs birodalmi politikát folytat és ha a monarchia háborúba keveredik és azt elveszti, akkor elsősorban magyarországot fogják büntetni. ezért egy dunai államszövetséget javasolt. abban ugyanis létrejöhet egy délszláv állam nemzetiségi autonómiára alapozva. utólag úgy tűnik, hogy kossuth elképzeléseit kellett volna követni. de ezt a habsburgok ellenezték. deákék kiegyeztek.

a közép európai semlegesség .

2018.07.24. 08:19:07

lenne még egy lehetséges alternatíva.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.24. 08:22:59

@444:

"kossuth azt mondta"

Kossuth szabadkőműves volt.

"csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette."

Ha nem szállítottak volna hadiipari termékeket a monarchiának, akkor meg az lett volna a baj.

"és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot."

Ha nem vették volna meg a földeket, akkor meg az lett volna a baj.

Ilyenek vagytok ti: ha üzletelnek veletek, akkor az a bajotok, hogy "kihasználnak" benneteket; ha meg nem üzletelnek veletek, akkor meg az a bajotok, hogy titeket alsóbbrendűnek néznek. Pedig csak arról van szó, hogy az egyezség mindkét oldalát ti szeretnétek diktálni: azt is, hogy ti mennyit fizessetek és azt is, hogy ezért az általatok diktált árért mit kapjatok, ti. hogy azt is ti diktálhassátok. Aztán csodálkoztok, hogy ilyen felállás mellett nem történik "kiegyezés".

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.24. 08:43:57

@444:

"a kiegyezés után a zsidók többsége nem-nemzeti liberalizmust hirdetett."

"na most jön a mese."

"csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette."

Ha nem szállítottak volna hadiipari termékeket a monarchiának, akkor meg az lett volna a baj.

"és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot."

Ha nem vették volna meg a földeket, akkor meg az lett volna a baj.

Ilyenek vagytok ti: ha üzletelnek veletek, akkor az a bajotok, hogy "kihasználnak" benneteket; ha meg nem üzletelnek veletek, akkor meg az a bajotok, hogy titeket alsóbbrendűnek néznek. Pedig csak arról van szó, hogy az egyezség mindkét oldalát ti szeretnétek diktálni: azt is, hogy ti mennyit fizessetek és azt is, hogy ezért az általatok diktált árért mit kapjatok, ti. hogy azt is ti diktálhassátok. Aztán csodálkoztok, hogy ilyen felállás mellett nem történik "kiegyezés".

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.24. 08:44:21

@444:

"a szabadkőművességnek volt egy nemzeti és nem-nemzeti liberális irányzata."

"na most jön a mese."

"csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette."

Ha nem szállítottak volna hadiipari termékeket a monarchiának, akkor meg az lett volna a baj.

"és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot."

Ha nem vették volna meg a földeket, akkor meg az lett volna a baj.

Ilyenek vagytok ti: ha üzletelnek veletek, akkor az a bajotok, hogy "kihasználnak" benneteket; ha meg nem üzletelnek veletek, akkor meg az a bajotok, hogy titeket alsóbbrendűnek néznek. Pedig csak arról van szó, hogy az egyezség mindkét oldalát ti szeretnétek diktálni: azt is, hogy ti mennyit fizessetek és azt is, hogy ezért az általatok diktált árért mit kapjatok, ti. hogy azt is ti diktálhassátok. Aztán csodálkoztok, hogy ilyen felállás mellett nem történik "kiegyezés".

neoteny · http://word.blog.hu 2018.07.24. 13:27:53

@444:

"a szabadkőművességnek volt egy nemzeti és nem-nemzeti liberális irányzata."

"na most jön a mese."

"csak egyesek úgy gondolták, hogy a háború a legnagyobb üzlet. a monarchia elvesztette."

Ha nem szállítottak volna hadiipari termékeket a monarchiának, akkor meg az lett volna a baj.

"és utána egyesek azt gondolták, hogy úgy veszik át a hatalmat, hogy kihasználják azokat a hadiözvegy, hadirokkant családokat, a csonka magyarországot."

Ha nem vették volna meg a földeket, akkor meg az lett volna a baj.

Ilyenek vagytok ti: ha üzletelnek veletek, akkor az a bajotok, hogy "kihasználnak" benneteket; ha meg nem üzletelnek veletek, akkor meg az a bajotok, hogy titeket alsóbbrendűnek néznek. Pedig csak arról van szó, hogy az egyezség mindkét oldalát ti szeretnétek diktálni: azt is, hogy ti mennyit fizessetek és azt is, hogy ezért az általatok diktált árért mit kapjatok, ti. hogy azt is ti diktálhassátok. Aztán csodálkoztok, hogy ilyen felállás mellett nem történik "kiegyezés".
süti beállítások módosítása