1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.09.26. 09:48 HaFr

A Fidesz politikai stratégiájáról

Csak a legutóbbi eseményekből szemezgetve, látszik a rezsicsökkentési őrületből (most éppen önkormányzatokat büntetnek százmilliókra, mert nem az előírt betűtípussal vagy narancssárga mezőben tüntették fel a számlákon a Fidesz választási propagandáját), látszott legutóbb a bajai választásokon (a kormányzati eredmények nem beszélnek önmagukért, Zsigónak meg a helyi libázóknak és buzizóknak kell), látszik a Fidesz kiskirályságaiban (Zugló) és konfliktusos nyúlványaiban (Esztergom) dúló és egyre gyakrabban felszínre bukó politikai harcokon és/vagy a korrupció koordinálatlanságán, látszott az IMF-kölcsön fölöslegesen siettetett visszafizetéséből, amely megnyitja a teret az osztogatásnak, látszik a hazugság-himnuszokba vesző kormánypárti sajtótájékoztatókon (most éppen Kövér keresztény értelmiségiek előtt elmondott tegnapi szövege van előttem, mellbeverő élmény, hogy mire tartják a saját értelmiségüket), látszik a pedagógusokat sietve alávető átsorolási kampányon, látszik a napról napra erősödő agresszión -- hogy a Fidesz-kormány az elmúlt három és fél évben, alkalmas kifejezéssel élve, meghekkelte az országot, és a kormányzati produktuma összefoglalható a hatalomkoncentrációban, a klientúra-építésben, a közpénzek magáncélra való átirányításában, mindezek eredményeként a gazdasági ésszerűség aláásásában, a gazdasági reprodukciós és növekedési képességünk jelentős visszavetésében, és az országban munkáló centrifugális erők végzetes megerősödésében -- egyszóval egyre-másra felfeslik a szövet, az agresszióval eddig is csak a hazudozás ért fel, de most minden töményebb, felgyorsult, kapkodó, esendőbb. Röviden, válságüzemmód van. A kormányzati eredmények helyére ácsolnak sietve cukros bódét.

A centrális (ám önmaga létjogosultságát megalapozni nem tudó, illegitim) erőtér a szándékával ellentétben (de minden autokráciára jellemzően) centrifugális társadalmi erőket hozott mozgásba, amelyeket már nem tart az ellenőrzése alatt. A szétforgácsolódás, az országtól való elidegenedés, az érdektelenség, a csalódottság, a kivonulás kezdte el marni (vagy marja a korábbinál még erősebben) a társadalom szövetét, ami a legrombolóbb eredménye egy önhitt, buta, agresszív politikai erő fellépésének.

Ahova léptek, ott fű nem terem azóta. A nyomukban burjánzó gyom viszont felüti a fejét és kiírtja a vegetációt ott is, ahova nem léptek.

Látszik, hogy ilyen körülmények között csak a remény maradt -- nekik. A Fidesz politikai stratégiája jelenleg egy dolog köré épít: az ország meghekkelése után az idő meghekkeléséreSzínesben, széles vásznon élvezhetjük majd végig a visszafelé záruló, előrefelé kinyíló idő politikáját: beszélj tőszavakban és magabiztosan (röviden) a múltról és hosszasan ecseteld a nagyszerű a jövőt, amelytől az ellenfél megfoszthat! A múlt semmi, a jövő minden. 

Nem szabad megengedniük, hogy még a választások előtt összeomoljon az, amit (Kövér szavaival élve) "könnyekkel és verítékkel kiszenvedtünk magunkból", ideértve nyilván a lapítást, a megfélemlítettség érzését, a döbbenetet. Mindennek ki kell tartania! Már múlik a varázs, de még tartson ki! Legyen az, hogy a tények érdektelenek a reményhez képest -- adta ki a jelszót Orbán, ami a legjobban aktivitással, az időérzet felgyorsításával érhető el: vissza zár, előre nyit, közte gyorsít, sűrít (szapora impulzusokkal, folyamatos aktivitással, a társadalom nyomás alá helyezésével, azt az illúziót keltve, hogy a remény már-már kézzelfogható közelségben van, már csak egy x kell a megfelelő helyre) ..., röviden terel, hekkel. A Fideszben ráadásul megerősödött a félelem szülte összetartási pszichózis -- ami persze minimum furcsa, ha az ország egy állítólag ennyire sikeres közös erőfeszítésen van túl --, de vigyázni kell, nehogy ez depresszióba csapjon át, amit szintén csak az önmardosás folyamatos semlegesítésével, aktivizmus-kényszerrel lehet elérni. Terelni, hekkelni.

Az idő bezárása a múlt (a tények) és kinyitása a jövő (a remény) felé, a köztes időnek pedig a sűrítése a tények és a remény kiszínezése mellett -- erre számíthatunk. Zár, sűrít, nyit. Néha durran. 

Aki időt nyer, életet nyer -- gondolják a Fideszben. Ez azonban súlyos tévedés. Magát talán átmenti a pártokrácia, de súlyos tévedést azt hinni, hogy a Fidesz ezzel a kompetenciával, ezzel a belső kultúrával, ezzel a világképpel egy fikarcnyi jót is tehet az országnak 2014 után. Nem következhet semmi jó a múltból. Sokat elmond erről a pártról, hogy a mai napig egyoldalúan, csont nélkül kiszolgálja egy hiú, küldetéstudatos, már egy ideje az intelligenciája határain túlra merészkedett ember végtelenül önző és érzéketlen politikai napirendjét (aki, most úgy tűnik, nyolcvanévesen is azt fogja hajtogatni, hogy "még négy év, és sikerülni fog..., adjatok még négy évet... már csak ennyi kell"), és így a párt tíz év megágyazását követően önreflexió nélkül tudta a romlás további mélységeibe taszítani ezt az országot. Amelyik politikai alakulat erre képes, abban nem munkálnak a közjóhoz köthető ellenőrzési mechanizmusok, erők, érdekek és szenvedélyek -- az az alakulat végtelenül korrupt a szó tágabb értelmében, és kizárt dolog, hogy komoly belső munka nélkül vissza tudjon térni a magyar társadalom szolgálatába. A Fidesz nem alkalmas arra, hogy az önmaga által előidézett válságból kivezesse az országot. Kérdéses, hogy az ellenzék -- amelyik Orbán ágyát megvetette -- ki tudja-e.

A Fidesz egész kampánya az időről és a túlélésről fog szólni. Nagyon valószínű, hogy a lehető legkorábbra szeretnék időzíteni a parlamenti választásokat (és ebben a vágyukban Áder elnök nyilván nem fogja megakadályozni őket), a kampányban mindenre és bármire képesek lesznek, a választások napján szintén, a szavazatok összesítésekor szintén. 2014 áprilisa után szintén. Miután fű már nem terem utánuk, most minden követ meg fognak mozgatni.

Aztán már csak a sivatag marad.

209 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr195534280

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Fidesz politikai stratégiájáról 2013.09.26. 20:13:01

A Fidesz egész kampánya az időről és a túlélésről fog szólni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Saga 2013.09.26. 12:27:30

Fodor Ákos:

„Kétségben az erő.
Egységben az erőszak”

SutiAzEgyugyu 2013.09.26. 13:02:42

Jó sötét és csöppet sem objektív, de sebaj időnként belefér egy kis hangulatfestés is.
However, azért azzal kalkulálnod kell, hogy a lírai elemek alkalmazása politikai tárgyú szövegben gyakran pontossan az ellenkező hatást váltja ki.

panelburzsuj 2013.09.26. 13:33:25

Húha...

Ilyen mérföldes mondatokra még Széchenyi is csak ritkán vetemedett.

Csak lesz itt valami... :)

kvadrillio 2013.09.26. 15:54:39

BAZDMEGORBÁN A KOKAINOZÓ BANDÁDAT !!!!!

Acsabi44 2013.09.26. 16:04:25

A centrális illegitim erőtér minden autokráciára jellemzően centrifugális társadalmi erőket hozott mozgásba, amelyeket már nem tart az ellenőrzése alatt. A dezintegráció, az illojalitás, az érdektelenség, a csalódottság, stb stb

jézusom mekkora szavak.

mostmár csak meg kéne tanulni koherensen írni.
(koherens! újabb idegen szó tőlem, neked!)

Bretschneider detektív 2013.09.26. 16:09:22

A bevétel erősíti a szabályt.

Csetepaté márki 2013.09.26. 16:11:56

Most jol meg lett mondva a fidesznek, nem is lennek a helyükben, teli a gatyi!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.09.26. 16:21:37

@Acsabi44: Na, magyarítottam rajta egy kicsit, ha már sz érte a ház elejét

Myrath 2013.09.26. 16:23:21

Szerintem klassz írás! Grat!

toportyánzsóti 2013.09.26. 16:33:20

A srácok már csak az ellenzéki évek gazdasági alapjait grundolják,azért lopnak földet,trafikot,takarékot.2002-ben abban ahitben voltak hogy simán nyernek,nem spájzoltak eleget!

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 16:38:35

@Bretschneider detektív: ez jó:)

amúgy meg rájöttem, miért tojik mindenki az ellenzékre (az ismert okokon túl). azért, mert nem is tudnak róla, hogy mi történik az országban. tetszettek mostanában TV2 esti híradót nézni? ja, hogy szándékosan tetszettek eldugni a híreket a nézők elől, nehogy baj legyen? konkrétan tudok 2 millió embert, akik még biztosan nem hallottak felcsútról, vagy legalábbis nagyon keveset tudnak róla. ennyi.

Sir Galahad 2013.09.26. 16:51:11

A szerző szép sorban felböfögte az ellenzék által mantrázott szlogeneket, de nem adott magyarázatot arra a tényre, hogy minden halálhörgés és siralom közepette toronymagasan vezet a Fidesz, most is meglenne a kétharmada (lásd: Medián). Fél évvel a 2012-es választások előtt az akkor kormányzó MSZP már romokban hevert, eldőlt minden. Most mintha más volna a helyzet...

panelburzsuj 2013.09.26. 16:55:27

@Sir Galahad:

Bakker, Kádárnak 98-a volt.

Van még hova tornászni.

hátmármindennicknévfoglalt 2013.09.26. 17:02:28

Azt, hogy a fidesz velejéig rothadt szépen körülírta a szerző. Hogy az ellenzék is velejéig rohadt, azt csak érintette. Azt, hogy a kettő közül kell(ene) választani (miért is?) azt már fel sem merte vázolni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.09.26. 17:07:53

@hátmármindennicknévfoglalt: Ha a kommentelő ismerné a blogot, tudná, mi a szerző véleménye az ellenzékről. Nem tudok minden véleményréteget minden posztban érzékeltetni.

2llkedő 2013.09.26. 17:10:23

@Sir Galahad: "de nem adott magyarázatot arra a tényre, hogy minden halálhörgés és siralom közepette toronymagasan vezet a Fidesz,"

És? Attól a sz@r sz@r marad.

IdomitottFoka 2013.09.26. 17:11:14

@Sir Galahad: Ha legalább tudnád mikor volt a választás, hihetőbb lenne, hogy az ellenzék mantrázik és nem te.

2llkedő 2013.09.26. 17:11:24

@hátmármindennicknévfoglalt: "Hogy az ellenzék is velejéig rohadt, azt csak érintette."

Nem az ellenzék kormányoz.

Sir Galahad 2013.09.26. 17:11:44

@panelburzsuj: Lehet, hogy rosszul emlékszem, de akkoriban mintha nem lett volna többpártrendszer...

Sir Galahad 2013.09.26. 17:16:27

@félázsiai 2llkedő: Nem azt mondtam, hogy a sz@r nem sz@r, hanem hogy ez egy nem megkerülhető kérdés.

Sir Galahad 2013.09.26. 17:17:14

@IdomitottFoka: Jogos, hogy elírtam egy számot, de attól még...

IdomitottFoka 2013.09.26. 17:17:51

@félázsiai 2llkedő:
"Nem az ellenzék kormányoz."

De a választásokon részt vesz, ugye. És el kéne hinnünk, hogy jobbak lesznek, mint a jelenlegi. Ami kurvára nem lenne nehéz, de az ellenzék még erre se nagyon képes.

panelburzsuj 2013.09.26. 17:20:11

@HaFr:

Próbálkozni azért lehet:

There's fightin' on the left
And marching on the right
Don't look up in the sky
You're gonna die of fright
Here comes the razor's edge

www.youtube.com/watch?v=y0Ylxx3_POU

(És a nyitó bégetés még le sincs kottázva... :)

panelburzsuj 2013.09.26. 17:21:20

@panelburzsuj:

(És ne mondd, hogy nem elég apokaliptikus aláfestés a poszthoz... :)

2llkedő 2013.09.26. 17:22:59

@Sir Galahad: Miért ne kerülhető meg? A nyóc éves agymosás megtette hatását.

2llkedő 2013.09.26. 17:24:38

@IdomitottFoka: Ha én ellenzék lennék, nem nagyon erőlködnék, hogy ezt a mocskot átvegyem. Inkább szakadjon rájuk, amit felépítettek. (Mámint a fideszre)

2llkedő 2013.09.26. 17:27:05

@IdomitottFoka: Addig, amíg azzal mentegeted a jelenleg hatalmon lévőket, hogy a másik se jobb, nem is fogod észrevenni azt, amelyik jobb lenne.

Mint amikor valaki azért nem válik el, mert úgy sincs jobb.

panelburzsuj 2013.09.26. 17:27:44

@Sir Galahad:

Történelmileg úgy alakult.

Most meg így alakul.

De szintén történelmileg.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.09.26. 17:29:44

@panelburzsuj: Hát, elég nyomasztó, igaz, ami igaz.

ursus artos 2013.09.26. 17:29:54

Megint jobban tudjátok, hogy kik, mit gondolnak a Fideszben.
Pláne azt, hogy Orbán!!

ob.szerver 2013.09.26. 17:34:22

@Sir Galahad:

"toronymagasan vezet a Fidesz, most is meglenne a kétharmada (lásd: Medián)."

Ehhez képest a legutóbbi önkoris pótválasztásokon rendre 20-30%-kal módosultak az arányok 2010-hez viszonyítva (lásd: eredmények), és hogy mennyire magabiztosak, azt jól mutatta, hogy még annak is szükségét érezték, hogy egy kibaszott bajai pótválasztást is elcsaljanak.

IdomitottFoka 2013.09.26. 17:34:50

@félázsiai 2llkedő: Csak azért mert nem választanám kormányra egyiket sem, még rohadtul nem mentegetek senkit.

panelburzsuj 2013.09.26. 17:38:21

@HaFr:

Akkor jöhet a politikai marketing ötletparádé?

"Magyar vagyok, nem oldalas!" ...

s 2013.09.26. 17:41:41

"egy hiú, küldetéstudatos, már egy ideje az intelligenciája határain túlra merészkedett ember"

A finom fogalmazás mindig is meg tudott hatni a végtelenségig. Most sincs ez másként. Gratulálok.

Jolka40 2013.09.26. 17:42:47

"Addig, amíg azzal mentegeted a jelenleg hatalmon lévőket, hogy a másik se jobb, nem is fogod észrevenni azt, amelyik jobb lenne." Ez a mondat szuper, gratulálok!

panelburzsuj 2013.09.26. 17:44:39

@HaFr:

ok

turista, oldalas - valami húsipari biztos bejön még...

profilo 2013.09.26. 17:44:52

@balage_81 reloaded:

Na ne viccelj már!
Hétről hétre hallhatjuk tőletek,olvashatjuk ellenzéki blogokban,hogy mekkora az elégedetlenség,hogy szinte mindenki változást akar,hogy az összes ismerősöd és barátod,azok ismerőseinek és barátainak barátai és ismerősei is fel vannak háborodva a Fidesz pofátlanságán....és persze ezért jól ellesznek küldve a francba 2014-ben.
Hát ezek után nehogy elkezdj sírni nekem,hogy el van hallgatva az az orbitális gazemberség,amiről tud itt mindenki!
Ha pedig továbbra is bizonytalan vagy a jövő évi választás végeredményét illetően,akkor meg kell hogy nyugtassalak.Az ellenzék már megkezdte az agymosáson átesett fideszbirkák puhítását.Gazdasági szakértőik által megalapozott programjuk,azaz,hogy ki mennyi pénzt,segélyt emelést,egyszeri és megismételhetetlen juttatást kap majd,biztosítja a birkák átszavazását.
Hisz tudhatjuk rég,hogy fejlődő demokráciánkban a tudatos választó a beígért lóvé nagysága és mennyisége alapján dönti el,hogy kinek vezetése a legjobb,a leghasznosabb és legkívánatosabb hazánk számára.

s 2013.09.26. 17:46:00

@panelburzsuj: Aztán az is összebaszódott az évek során. Időnk van, kivárjuk ezt is.

s 2013.09.26. 17:48:10

@hátmármindennicknévfoglalt: Mert tudta, hogy mi is velejéig rohadtak vagyunk. Csak van, akinek ez is nagy újság.

s 2013.09.26. 17:49:47

@Sir Galahad: Voltak választások 2012-ben? Aztakurva. Ekkora ziccert nem hagyhattam ki . . .

panelburzsuj 2013.09.26. 17:52:21

@s:

Csak kiáll majd valami szakállas kölök, és hazazavarja a nemélhetekellenzékekbeneket?

Sir Galahad 2013.09.26. 17:55:41

@s: Sose ütöttél még mellé a klaviatúrán, ugye? :)

2013.09.26. 17:57:20

Pontos a diagnózis sajnos...

Sir Galahad 2013.09.26. 17:57:49

@ob.szerver: A helyi választásokból levonható következtetések elég bizonytalanok. Egyébként ha azoknak az eredményét összesíted és országosra vetíted, lehet, hogy a 2/3 már nem volna meg a Fidesznek, de a kényelmes többsége igen.

Sir Galahad 2013.09.26. 17:59:11

@félázsiai 2llkedő: Ha ez csak az agymosáson múlna, az ellenzéknek egyszerű dolga lenne. Azt ők is tudnak. De nincs.

s 2013.09.26. 18:00:57

@Sir Galahad: Dehogynem. Csak mielőtt rákattintok a "Komment küldése" gombra, azért előtte átolvasom. Nehogy vicces legyen, pedig nem is úgy akartam. :-D

panelburzsuj 2013.09.26. 18:03:33

@Sir Galahad:

Pofabőr kérdése.

Majd megnöveszti a "bal" is, ha tényleg rászorul.

s 2013.09.26. 18:04:06

@panelburzsuj: Annak a szakállas kölöknek minekünk, magunknak kellene lenni, de nem vagyunk azok, nem küldünk el senki a halál lángvörös faszára. Ez a legnagyobb hibánk egyébként.

linócsik 2013.09.26. 18:09:51

A fidesz politikaim stratégiája több sebből vérzik, itt most egyet szeretnék kiemelni:
"A bukott baloldal"-így emlegeti a fidesz minden megszólaló tagja az ellenzéket, ami nem csak azért szánalmas, mert ők két választást is elveszítettek egymás után, hanem azért, mert a Legyen más a politika, a Jobbik, stb társulásokat egyszerűen szemen szedett hazugság bukottnak nevezni, mert-velük ellentétben-ezek még nem buktak meg, nem is volt rá eddig lehetőségük.Az EON megvásárlása körüli ellenzéki összefogást is a Bukott baloldal összefogásának titulálják, pedig benne a LMP és a Jobbik is..

Evoke 2013.09.26. 18:12:04

A magam részéről a cikk megállapításainak jelentős részével egyetértek. Az 1000 leütés általában igyekszik kritikusan nézni a mai magyar valóságot. Gondolatai nyilván vitathatók, politikai párt létrehozására, jelentős támogatás megszerzésre azonban így nem alkalmasak. A hozzászólások legtöbbjével szemben azonban állít valamit, nem csak afféle szellemi önkielégítés, mindennek és az ellenkezőjének a tagadása,nihil, a változás lehetőségének,a belenyugvásnak az elfogadása. Ha csak a kommenteket néznénk, siralmas jövő várna ránk! Senkit sem akarok megbántani, de a tagadás kevés az üdvösséghez, néha Igent is kell mondani!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.09.26. 18:16:39

@linócsik: A Fidesz politikai propagandája nagyságrendekkel jobb a balosokénál.. a politikai nem a hazugság vagy igazság kontextusában folyik, hanem a hataloméban

panelburzsuj 2013.09.26. 18:17:22

@s:

Dehogynem küldjük.

Csak mindig megkésve.

Nem ésszel, hanem dühből.

panelburzsuj 2013.09.26. 18:19:28

@Evoke:

Kevesled az igenlőket?

Gyere majd BloggerGézát is nézni! ... :)

linócsik 2013.09.26. 18:33:39

@HaFr: Nem arra reagáltál, amit írtam..(Na, ez is a fideszre jellemző..)

2llkedő 2013.09.26. 18:35:11

@IdomitottFoka: "Csak azért mert nem választanám kormányra egyiket sem, még rohadtul nem mentegetek senkit."

Dehogynem. A blog témája a fidesz. Erre a válasz, hogy de az ellenzék se jobb.

2llkedő 2013.09.26. 18:36:16

@Sir Galahad: "Ha ez csak az agymosáson múlna, az ellenzéknek egyszerű dolga lenne."

Agymosottak agyát újra átmosni nem eccerű.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.09.26. 18:38:56

@linócsik: De reagáltam, úgy látszik, nem értetted. A felvetésed nem állja ki a politikai logika próbáját-

szandé 2013.09.26. 18:42:17

Bármit ígér az ellenzék , mindenkiben felmerül a múlt, nem vagyunk argentinok, akik újra meg jra hisznek. Szerettük azbMSZP aztán jól becsaptak, még nincs bizalom, ki kell érdemelni. Már montam a PM úgy jár mint a libásgazdák se liba se pénz. Az mszp hibája, hogy mindig más dönt helyettük', vagy a liberálisok vagy a libamilliárdos.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 18:42:57

@profilo: Ide figyelj te kis fidegyköcsög. Nekem te ne gyere ilyen süket dumákkal, hogy "ti", mert egyrészt apád faszát, másrészt kurvára unom már, hogy a hülye pofátokból megállás nélkül ömlik a szar. Te meg akkor a "ti" alapon a Szőke Feri nevű gyilkos haverja vagy ugye? Mert hát ő is fideszes..

Majd a magam véleményéért kiállok, másokéért meg nem. Ha te össze akarsz mosni dolgokat és rajtam számon kérni, hogy más mit mond, akkor nyugodtan baszódj meg:)

"Hétről hétre hallhatjuk tőletek,olvashatjuk ellenzéki blogokban,hogy mekkora az elégedetlenség" - és ez így is van. Még nagyobb lehetne, ha a média végezné a dolgát, főleg a TV2.

"hogy szinte mindenki változást akar" - erről viszonylag pontos kutatások is napvilágot láttak

"hogy az összes ismerősöd és barátod,azok ismerőseinek és barátainak barátai és ismerősei is fel vannak háborodva" - mit is hallottál te az ÉN ismerőseimről? Mi a faszt vagdalkozol itt össze-vissza?

"a Fidesz pofátlanságán" - ez nem kérdés, ez tény. Te is tudod, csak bedugod a seggfejedet a homokba.

"és persze ezért jól ellesznek küldve a francba 2014-ben." - aki ezt leírja, az így is látja. Aki meg nem, az meg mást ír. Majd amikor én is leírom, akkor kérd számon rajtam. Az esélye megvan, ettől is fosik a pártod, azért nyomatja a maffiabaloldal dumát.

Apropó, te kaptál a 20%-ból Zuglóban köcsög?

Blogger Géza 2013.09.26. 18:48:33

Szerencsére a Fidesz politikai stratégiájának semmi köze ehhez a hagymázas rémálomhoz. :)

birkakhoz 2013.09.26. 18:48:45

Fidesznek semmilyen strategiaja nincs ami epito az orszag szempontjabol!! HAZUG ALSAGOS FENNTARTHATATLAN INTEZKEDESEKET HOZNAK BENYALVA MAGUKAT A MEGTEVESZTHETO ES A VERESSZAJU SZAVAZOIKNAK !! POPULIZMUS MAGAS ISKOLAJA EZT FOGJUK NYOGNI MEG VAGY 25 evig ennek a buta aljas politikanak a levet!!!! SAJNOS MINDEGYIK POLITIKUS ELVTELEN ES GATLASTALAN DE AZERT ORBANT SENKI NEM FOGJA TUDNI UTOLERNI O BARMIRE KEPES SZO SZERINT BARMIRE RUGALMASSAG ZERO TUDASA ZERO gyakorlatiassaga minusz 40 ! ORBAN EGY METELY MINDENKI SZAMARA A PARTJA SZAMARA IS !!!

egyetmondok 2013.09.26. 18:58:26

A poszt címe igen jóindulatú. Lószar van itt kérem,de nem stratégia. Taktika,ez igen,az talán van,de az meg pont olyan,mint amilyen taktika egyáltalán lehet,ha egyébként nincsen stratégia.
És igen,az találó fordulat, hogy centrális erő - centrifugális hatással,ez tetszik,az azonban nem igaz,hogy ez minden autokráciában így működne,működik (persze én az autokráciát nem a demokrácia,hanem a jogállam ellentéteként értem),ez törvényszerűen az európai társadalmakban működik így,szóval,számomra ez a jelenség,hogy ti.a nagy baromi centrális erő egyáltalán nem összetart,hanem ellenkezőleg,visz szana meg szét,tehát röviden: ez pozitív jelenség,ez a ép társadalmi reakció a beteg centrális erőterezésre.

birkakhoz 2013.09.26. 19:03:02

@Blogger Géza: Fidesznek persze hogy semmi koze OSSZEVISSZA RANCIGALJAK AZ EMBEREKET MINT A MARIONETT FIGURAKAT SAJAT HATALMUK ERDEKEBEN AMI CSAK AZERT FONTOS MERT IGY TUDNAK A MILLIARDOS ELVTARSAK MEG JOBBAN ZSIROSODNI ! LAZAR MIBOL MILLIARDOS MIKOR VEGIG POLITIKUS VOLT ? KOSA , ROGAN MIBOL MILLIARDOS? ORBAN MIKENT LETT AGYARORSZAG LEGGAZDAGABB EMBERE? EZ A MAGYAR VALOSAG ES MEG VAN AKI KEPES ELTETNI OKET;(((((((((:(((((((((:(((((((((BORZADALY!

profilo 2013.09.26. 19:03:54

@balage_81 reloaded:

Végtelenül egyszerű barátom!
Egysíkú világképed alapján aki nem velem,az ellenem...Nem barátom!Én nem vagyok Fideszes.Én vagyok AZ akire rendszeresen hivatkozni szoktatok.Akik mellé az a nagyon sok százalék kerül a közvélemény kutató intézetek felméréseiben.Akikre a "bizonytalan" jelzőt aggatták.Aki,akik nem fognak szavazni 2014-ben,mert nincs kire!
Mert nem opció a kisebbik rossz!
Mi elfogadjuk a hozzád hasonló birkák,agymosottak és droidok választását.Tapsolni nem fogunk hozzá és ne is számíts arra,hogy távolmaradásunk miatt nem fogjuk kritizálni választottjaidat.
Túléltünk már néhány ilyen "megalapozott döntést",melyet most is hoztok majd.
Nem lenne igazam?

Nézd meg ezt a blogot!Olvasd el bejegyzéseit!
Elindult,el akart indulni itt valami,ami más lett volna.Más lehetett volna.
És olvasd el a hozzászólásokat.
Akartátok ezt?
Mellé áltatok?Támogatnátok?

Egy lófaszt!
Pörögtök az Orbán-Bajnai-Gyurcsány Bermuda-háromszögben.
Megérdemlitek azt ami itt van.
És azt is ami lesz....

zobod 2013.09.26. 19:05:20

@Blogger Géza: Az mszp már megint ott tart, hogy magát anti-Orbánista pártként tudja csak bemutatni, ezt Mesterházy deklarálta is ma. Bajnai pedig egy ideje olyan témákról és olyan módon beszél, ami eléggé szemben áll a róla korábban kialakítani kívánt józan, technokrata szakértő képpel. Nem ők alakítják a helyzeteket, csak ügyetlen reakcióik vannak, az együttműködés sem a beharangozott tervek szerint alakul. Kifulladnak, már jóval hamarabb, mint ahogy a fidesz egyáltalán belehúzna.

linócsik 2013.09.26. 19:09:26

@HaFr: Édes Istenem, de nagy lufi vagy..

béla a görög (törölt) 2013.09.26. 19:09:41

"A Fidesz egész kampánya az időről és a túlélésről fog szólni."

Ez így van, idővel egyre nehezebb a túlélés a fidesznek. :) nő a nyomás, nem hiányzik a botrány a választások előtt.
3,5 évig leugattak mindenkit. most akkor is kussolni fog ha az egyiket leköpöd az utcán.
(és rácsodákozik hogy vele ilyen megeshet - persze hogy megeshet)

---
Olyan sötétek ezek mint az éjszaka.
A szombathelyi alpolgi még az ELŐTT csináltat drogtesztet mielőtt a felvétel nyilvánosságra kerül. Hogy istibiszti nem drogozik. És csókolom honnan tudta, hogy Ön lesz a felvételen? Mert kapott 48 órát, hogy lemondjon. Erre mit csinál elmegy papírozni, hogy ő nem, de soha, tényleg...
---
Szóval kussol, a többi is kussol, bármit letagad, papírt mutogat - lényeg, hogy múljon az idő az a túlélés záloga. Majdcsak átviszi őket a tehetetlenség az agymosás és a szétkúrt választási törvény a következő ciklusra.

Aztán ha nyernek újra nekiállnak tombolni és rabolni. Ez egy horda.

baloo784 2013.09.26. 19:30:52

Pajtik, ez mind rendben van, de mondjatok már a Magyar Kétfarkú Kutya Párton kívül egyetlen olyan politikai alakulatot ebben az országban, amelyet komolyan lehet venni:)))

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 19:31:14

@profilo: továbbra sem "szoktunk" mert fosok rá, hogy éppen kivel mosol össze. aláírom, lehet valaki úgy is hülye, hogy nem fideszes. na ez a "senkire sem szavazok" logika, ez pont ugyanaz a sötétség. menjen csődbe az egész ország, nem baj, dögöljünk meg, te nem szavazol akkor se. na ilyenekkel kb ugyanúgy nincs miről beszélni, mint a fideszessel, mert van még az mszp/fidesz tengelyen kívül vagy 5 párt, amire szavazhatnál. ha neked egyik se tetszik, az a te bajod, akkor meg is érdemled a fideszt és az mszp-t gyurcsánnyal a tetején. a bajnaizást gondolom csak azért sikerült behozni, mert átmosta a te agyad is a fidesz-kampány. sebaj, megleszünk nélküled.

Blogger Géza 2013.09.26. 19:31:26

@zobod: Hát igen, Bajnai ezzel a 2015-ben majd utolérjük a német munkabéreket marhasággal végképp lejáratta magát. OK, a parlamentbe kerülésért küzd már (nem a miniszterelnöki pozícióért, annak már lőttek), és itt sokan hajlandóak bármire, ezt láthatjuk most. Az a bázis, amelyikre elvileg Bajnai építene, egyre inkább a Fideszhez húz, ezért próbál balszélen szavazókra vadászni, meglátjuk, mekkora sikerrel...

panelburzsuj 2013.09.26. 19:36:46

@Blogger Géza:

"Az a bázis, amelyikre elvileg Bajnai építene, egyre inkább a Fideszhez húz"

Gondterhelt Géza vezérőrnagy a térkép fölé hajol...

:))

2llkedő 2013.09.26. 19:43:50

@Blogger Géza:
"Hát igen, Bajnai ezzel a 2015-ben majd utolérjük a német munkabéreket marhasággal végképp lejáratta magát."

""""A magyar bruttó hazai termék (GDP) 2025-ig történő megkétszerezése fontos nemzeti cél - mondta Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter hétfőn Budapesten,""""

Gribbin János 2013.09.26. 19:52:31

Szar ez az egész.

Ugyan mikor vesszük már észre, hogy igen is ki kell menni az utcára! Rá kell borítani mindenkire azt az asztalt, ami mögül a baromságokat szajkózza.

Na persze, ha sokan leszünk, számolni kell azzal, hogy a Pintér-huszárokkal a főnök itt-ott még lövetni is fog. És?

Rám számíthattok: semmi vesztenivalóm!

Blogger Géza 2013.09.26. 19:56:49

@félázsiai 2llkedő: Nem tudom, ez mikori nyilatkozat (attól is függ, mennyire reális) , de Matolcsy már elég régen nem miniszter. :) Ellenben Bajnai MOST mondta ezt az épületes baromságot.

Blogger Géza 2013.09.26. 19:57:38

@panelburzsuj: Én a legkevésbé sem vagyok gondterhelt. És nem térkép, hanem felmérések fölé hajolok...

Blogger Géza 2013.09.26. 20:00:47

@linócsik: A Fidesznek nem komoly ellenfele jelenleg sem az kiesésre esélyes LMP, sem a pozíciókat vesztett Jobbik. Csak az MSZP & Co jelent potenciális veszélyt, nyilván ellenük megy első sorban a kampány.

Na EZ már politikai stratégia.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 20:04:14

@Blogger Géza: jó géza, de te is már egy csomó mindent mondtál. például hogy egyre kevesebb a bizonytalan szavazó, akik erősítik a fideszt, erre kiderült, hogy már megint nőtt a számuk. és még mindig nem rajtatok múlik a győzelem, tudja ezt rogán és orbán is, el is mondja az embereinek minden alkalommal. baján viszitek szépen a szavazókat, egy kis jelentgetés sms-ben, semmi különös, elvagytok, na.

bajnai éppen ennyire van lejáratódva. arra meg felhívnám a figyelmedet, hogy ha fideszes hülyeségeket mindig ki tudsz magyarázni minden logikai csűrés-csavarással, akkor igazán ezt a bajnai-nyilatkozatot is átugorhatnád azzal, hogy bajnai miniszterelnökként bizonyított, matolcsy meg miniszterként nem. illetve igen, azt hogy el kéne venni a diplomáját. ne bajnaizz, láttatja, hogy fosol te is

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.26. 20:04:58

@balage_81 reloaded:

"továbbra sem "szoktunk" mert fosok rá, hogy éppen kivel mosol össze"

"sebaj, megleszünk nélküled"

Zavart érzek az Erőben ...

panelburzsuj 2013.09.26. 20:06:00

@Blogger Géza:

Vlem lehet tárgyaliN:

Vitéz Szemöldöksimító Gejza nadrágszíj- és ingigazgató a trendek fülé hajol...

Függetlenbaloldali (törölt) 2013.09.26. 20:07:14

@Gribbin János: "Ugyan mikor vesszük már észre, hogy igen is ki kell menni az utcára! Rá kell borítani mindenkire azt az asztalt, ami mögül a baromságokat szajkózza. "

Rendben van. Én kimegyek az utcára, és ráborítom az asztal arra, aki most az utcára menésre buzdít, de pár éve még mélyen meg volt botránkozva, azon, hogy egyesek még attól sem riadnak vissza, hogy utcára vigyék a politikát. Pedig annak a parlamentben helye, hogyan is süllyedhet erkölcsileg valaki olyan mélyre, hogy...

"Na persze, ha sokan leszünk, számolni kell azzal, hogy a Pintér-huszárokkal a főnök itt-ott még lövetni is fog. És?"
Mert ugye a Pintér huszárok szoktak ilyet csinálni, és még véletlenül sem a demokraták...

2llkedő 2013.09.26. 20:10:00

@Blogger Géza: "de Matolcsy már elég régen nem miniszter"

Igazad van, Kuszaszemnél csak a kincstár kulcsa van, úgyhogy ne is törődjünk a baromságaival.

Blogger Géza 2013.09.26. 20:12:45

@balage_81 reloaded: " egyre kevesebb a bizonytalan szavazó, akik erősítik a Fideszt, " így is van, ez volt az első fél év rövid összefoglalója. A bizonytalansági trend most egy picit csak azért tört meg, mert a baloldalt támogatók egy része visszalépett a baloldal mögül, és megint inkább visszakúszott bizonytalanok közé. Nem is csodálom azok után, amik itt lezajlottak (előbb tudja meg az ATV, mint a "szövetséges", hogy mit is akarok, nem tudunk megállapodni, ere megünneplik ezt mint megállapodást, üljél a gázrezsóra, stb.)

"bajnai miniszterelnökként bizonyított" Konkrétan mit is? Ja, kapott is utána az őt támogató MSZP 19%-ot, bizonyította, hogy történelmi mélypontra tudja vinni a baloldalt. :) (Sajnos elfogadható költségvetési hiányt, túlzottdeficit-eljárásból való kiszabadulást, munkanélküliség-csökkentést nem sikerült összehoznia...)

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 20:13:24

@neoteny: "Én vagyok AZ akire rendszeresen hivatkozni szoktatok"

érezz, amit jól esik. ettől még illik tudni, hogy mi köt össze két szavazót és mi nem köt össze pár kommentelőt.

unionista (törölt) 2013.09.26. 20:14:26

@profilo:
valahová tenni kell az x-et. és könnyen lehet, hogy aki jövőre felülkerekedik az a rendszerváltásban végül alulmarad. ha véletlen az ellenzék nyerne, akkor a jobboldal másodvonala hátba szúrná rogánékat. orbánt leváltanák, ahogy kádárt. szóval a jobboldal váltana rendszert. de ha ez a tábor nyer megint, akkor lesz itt móka, viszont egyszer csak megbuknak. abból meg balos rendszerváltás lesz.

panelburzsuj 2013.09.26. 20:15:14

@Blogger Géza:

Gézabá, én aláírtam egy csomó ívet, kapom is a teméntelen sületlen levelet - engem hova sorolnál?

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 20:18:16

@Blogger Géza: "A bizonytalansági trend most egy picit csak azért tört meg.."

muhaha te majom. ugyanezt írtad nekem pár hónappal ezelőtt. "csak" azért tört meg, mert ....bla-bla. jó nagy fideszes süketelés. ha a kormány jó, akkor épp nem a bizonytalanok száma kéne, hogy emelkedjen, hanem ezek egyértelműen a kormány mellett kéne, hogy megjelenjenek.

"Konkrétan mit is?" - konkrétan még mindig nem te szabod meg az aktuális komm. sablon alapján, hogy mi számít eredménynek. értem és, hogy ez a propaganda szöveg, de szarok rá, hidd el. kb annyi a sztori, hogy most ezzel tudsz jönni, miután elcsakliztak 3 ezer milliádot és csináltak még vagy három megszorítást.

ja és mielőtt elfelejtem bajnai-ügyben:

index.hu/gazdasag/magyar/2010/09/14/zarszamadas/

na látod, még hazudni se tudnak rendesen:)

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 20:21:31

@Blogger Géza: "Konkrétan mit is? Ja, kapott is utána az őt támogató MSZP 19%-ot, bizonyította, hogy történelmi mélypontra tudja vinni a baloldalt. :) " - bajnai ugye nem is indult a 2010-es választáson, de maga a bravúr óriási. igen géza, bajnai vitte padlóra a baloldalt, EZ NEM LEHET KÉRDÉS!

és te egyébként mindig visszakérdezel, hogy mikor is hazudtál. hát nem, hazudni azt nem szoktál. csak mondjuk annyira látszik hogy semmi értelme próbálkoznod, mert három kommentelő ugat le minden alkalommal, hogy nem értem, mit remélsz te még ettől az egésztől. ha valaki egyszer egyetért majd veled, az már eredmény számodra?

Blogger Géza 2013.09.26. 20:21:38

@félázsiai 2llkedő: Valójában a jegybankelnöknek önmagában nincs akkora tényleges befolyása, ott áll mögötte a megújult Monetáris Tanács, s az szavaz a kamatlábról. A "kincstár kulcsa" egyáltalán nem Matolcsy kezében van. Sajnos korábban egy begyöpösödött jegybankelnök + begyöpösödött MT kombinációnk volt, meg is szívtuk... :(

Függetlenbaloldali (törölt) 2013.09.26. 20:25:07

"centrifugális társadalmi erőket hozott mozgásba"
Már megint nem nézett valaki rendesen utána valaminek... Ha egy test tömegközéppontja a forgástengellyel egyebeseik, akkor a centrifugális hatások ez esetben nem lépnek fel. Azaz egy független demokratának, aki se jobbra se balra nem húz nincs mitől félnie.

Nem kéne erőltetni a fizikai dolgokat, emlékszel, már Torgyán alatt is jól beszoptátok a keszonbetegséges hasonlattal. Amit köztudottan felemelkedés közben kapnak, nem leereszkedés közben :)

Blogger Géza 2013.09.26. 20:25:25

@panelburzsuj: Miért kéne, hogy én soroljalak be téged akárhová... Tedd meg magaddal. Amúgy a Fideszre szavazók jó része is csak "jobb híján" szavaz oda (jó eséllyel én is), ez nem szerelem, csak a legkisebb rossz választása. Lehet, hogy te is végül ezt teszed, nem tudhatom. :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.09.26. 20:25:50

@baloo784: ?? ADY: KI VÁRNI TUD

(Küldöm, ki érti.)

Tartsd magad,
Sors, Élet és Idő szabad
S ki várni érez, várni tud.

Várni tud,
Kinek ön-énje nem hazug
S nem hord össze hetet s havat.

Tartsd magad,
Mert most az a leggazdagabb,
Ki várni érez, várni tud.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.09.26. 20:27:18

@Függetlenbaloldali: Úh, van itt mellény, kis csenevésznek tűnnék benne, pedig én is vagyok 100+

panelburzsuj 2013.09.26. 20:31:05

@Blogger Géza:

Ez gyenge volt, Gézabá.

Mondanám, hogy minden véleménymatatónak azt diktáltam be, hogy persza, aza drágajó ember, aza Zédes Viktor - de hát ha egyik se kérdezett, akkor nem mondom.

Így aztán magamnak köllött aláírásra jelentkezni...

Szóval hova számolod a reservatio mentalisban szenvedőket?

Blogger Géza 2013.09.26. 20:31:35

@balage_81 reloaded: Valóban nem indult, sőt, ki is jelentette, hogy 2010 után nem kíván politikai szerepet betölteni, és lásd, hirtelen a következő ciklus közepén máris miniszterelnöknek jelölte önmagát. :D

Ettől függetlenül a választók egy választáson nyilván jelentős részben az elmúlt kormányzati ciklusról nyilvánítanak véleményt. Már csak azért is, mert kormányának több tagja ugyanúgy vitte tovább az MSZP-s zászlót... (Szekeres Imre, Kiss Péter stb.)

Blogger Géza 2013.09.26. 20:33:54

@balage_81 reloaded: "hát nem, hazudni azt nem szoktál." Na, végre, már megérte, lassan belátjátok. :) Azt meg ne várjátok, hogy a ti szemszögetekből kommentáljam a világot.

2013.09.26. 20:34:07

@Blogger Géza:

Ehhez biztos biztosan van köze a Fidesz politikai stratégiájának:

www.origo.hu/gazdasag/20130926-a-rezsicsokkentes-mellekhatasokkal-jar.html?sec-2

Majd megnézem, amikor a "nagy" Blogger Géza el kezd vitatkozni a Surányi Györggyel....

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 20:37:04

@Blogger Géza: "Valóban nem indult, sőt, ki is jelentette, hogy 2010 után nem kíván politikai szerepet betölteni, és" - akkor hogy a bús picsában tudta volna levinni az mszp-t a padlóra, géza? ha eleve deklarálta, hogy rá nem lehet szavazni, akkor te honnan tudod azt, hogy a szavazók hogyan szavaztak volna, ha az mszp nem mesterházyt jelöli, akinek komolyan vehetősége a bal- és jobboldal szavazóinak egyetlen közös pontja?

hol állt az mszp 2009-ben? nem a padlón volt véletlenül? onnan bajnai lejjebb vitte volna? miközben rimánkodtak, hogy vállalja el, annyira nem volt jelöltjük se? mi szükség a csúsztatásra, ha te magad is elismered, hogy a fidesz olyan szuperjól vezet, hogy bajnai bárkivel összeállhat, úgyse nyer. minek hazudozol megint?

Blogger Géza 2013.09.26. 20:37:51

@panelburzsuj: Ne vagyok én pszichiáter vagy pszichológus, fordulj szakemberhez. :)

Egyébként én még soha életemben nem írtam alá semmi ilyesmit (petíció, rezsicsökkentés, népszavazás kezdeményezése stb.), vedd úgy, hogy megtetted helyettem, és akkor stimmel a szaldó. :)

zobod 2013.09.26. 20:40:07

@panelburzsuj: alighanem Bajnait próbálják ezekkel az eddigi arculata szempontjából nagyon ciki nyilatkozatokkal elfogadhatóvá tenni az mszp-s szavazók előtt. Úgy tűnik, hogy Bajnai személye a lényeg, személy szerint őt tolják igen befolyásos érdekcsoportok, őt akarják mindenképpen a Parlamentben tudni. Ha erre a funkcióra az önálló E2014 nem megfelelő, akkor majd jó lesz az mszp-re akasztva, az mszp szavazóbázisán.

panelburzsuj 2013.09.26. 20:42:22

@Blogger Géza:

Aha.

Én is fütyörészek néha a sötétben.

Blogger Géza 2013.09.26. 20:42:57

@Andy_73: Szegény Surányi egyre jobban lejáratja magát, már az őszödi beszédnél megkezdődött... :( Nem véletlen, hogy a szakma nagyon nem örült volna, ha ő lett volna a jegybankelnök. Csak neked emlékeztetőül:

"Aki a Magyar Szocialista Párt környékén befolyásos véleményformáló makrogazdasági ügyekben, Kornaitól Bokrosig, Békéstől Surányiig, Vértestől a jó ég tudja kicsodáig, azokkal végig beszéltük, végig szenvedtük, végig üvöltöztük. És azt is meg kell mondjam nektek, hogy nagyon sok nagy ötlettel találkozom. Hű, a hétszázát neki! És kiderül, hogy még a legnagyobbak is, a legtöbbre tartottak is százmilliárdos nagyságrendű tévedésekben vannak."

"Odajön Surányi Gyuri barátunk, hogy ő neki megvan, hogyan kell átalakítani úgy a minimálbér adómentességét, hogy közben fent lehessen tartani az igazságosságot. És dolgozunk sokáig vele. Vagy elküldi a papírját, amelyen kiszámolja, és kiderül, hogy minden nagyon jó, csak azt nem tudja, hogy létezik az adójóváírás intézménye ma Magyarországon, és azt is át kell alakítani, és az 230 milliárd forint összességében. Ja?"

lyia (törölt) 2013.09.26. 20:45:03

Tállai András ... azt mondta, hogy ... az ország nagy többsége támogatja a kormány rezsicsökkentésre vonatkozó döntését, mivel így kevesebbet kell rezsidíjakra fizetniük a magyar családoknak ..."

Képzeld el, ha ingyen lenne, hányan támogatnák!

Kim Ir Szen, úgy Arafat

egyetmondok 2013.09.26. 20:49:17

@Blogger Géza:
Géza, ez az egyetlen ellenfeletek,ez az MSZP,ez nem az a párt,amely 2010ben gigantikus történelmi vereséget szenvedett ? Nekem úgy tűnik,hogy de.
És Ti a Fidesznél ezek ellen küzdötök,ez a küzdés,ahogyan írod "EZ már politikai stratégia".
Hát,Géza,ti baromira benéztétek az ellenfelet.

Blogger Géza 2013.09.26. 20:51:37

@Andy_73: Amúgy Surányi mindig annak nyal, akitől reméli, hogy kinevezi jegybankelnöknek (vagy bárminek). 2010-ben a Fideszben bízott, elkezdte ekézni Simort, hátha majd hálás lesz a Fidesz... Most, hogy ez nem jött össze (mindenki nagy megnyugvására), ismét az MSZP+E14-ben bízik.

"A hetilap szerint nagyon nehéz nem azt a következtetést levonni, hogy Surányi ismét jegybankelnök akar lenni. "

www.vg.hu/gazdasag/makrogazdasag/jegybankelnoknek-keszul-suranyi-reagal-az-mnb-a-kritikakra-305762

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.26. 20:54:16

@balage_81 reloaded:

Ha valaki vehemensen tiltakozik az ellen hogy bárkivel is egy csoportba tartozónak nézzék, utána meg az írja hogy "megleszünk", akkor ott bizony zavar van az Erőben.

Blogger Géza 2013.09.26. 20:56:32

@egyetmondok: 4 év sok idő... Politikában ennél sokkal rövidebb idő alatt is lehet nagy fordulat. Amúgy mivel "A pártválasztók körében a Fidesz-KDNP népszerűsége viszont kissé nőtt, júliusban 48%, szeptemberben pedig már 52%, míg
az MSZP támogatottsága változatlanul 20%. "

www.tarki.hu/hu/news/2013/kitekint/20130925_valasztas.html?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201309

elmondhatjuk, hogy az MSZP-nek nagyon nem sikerült talpra állnia - persze ebben nagy szerepe van Gyurcsánynak és Bajnainak is, akik szipkázzák el a szavazóikat, nélkülük sokkal jobban állnának. Ezért is pipa Mesterházy (meg is értem). Korábban aki megszerezze az ellenzéki MSZP támogatását (Horn, D-209), az utána szépen miniszterelnök is lett. Most úgy néz ki, hogy ez nem jön össze.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 20:57:23

@Blogger Géza: nem baj, matolcsy is pontosan azután lett másodszor gazdasági miniszter, hogy az első kormány alatt szuperül megcsinálta az ígért 7%-os növekedést. aztán később egyszer sem sikerült neki eltalálni a gazdasági növekedést, de nem 1-2 tizedszázalékkal, hanem konkrétan recesszió volt a tündérmese idején. rajta kívül egyébként kupa, chikán, mellár, kb mindenki kritizálja a kormányt, még hamecz is. csak azt akarom mondani, hogy ha surányi neked nem hiteles, és ebbe kapaszkodsz, de matolcsy eddig az volt, akkor te hülyébb vagy, mint a savazós fideszes bácsika.

2013.09.26. 20:58:04

@Blogger Géza:

Gyanítottam, hogy kihagyod azt amiről a cikk szól és jössz egy semmit érő bullshittel.
Azért szólj, ha megértetted egyáltalán miért rossz és mibe kerül a mesterségesen erőltetett alacsony infláció és az ebből fakadó államadósság reálértéknövekedés.

Aki lejáratja magát az te vagy.
Arra sem vagy képes, hogy vitázz öregem!
Szegény Surányi?
Inkább szegény szánalmas Blogger Géza.

Gondolom neked Járai is szánalmas lenne, mert elhagyta már a süllyedő hajót vagy nem bírta elviselnie azt a gazdasági idiotizmust ami itt folyik.

De gondolom a Matolcsy, ő nem szánalmas, hanem ő a zseni, mi?
Játsszunk el a gondolattal. Holnap Matolcsy kiszáll úgy mint Járai.
Mibe telne őt is a szánalmas teambe sorolnod.
Semmibe, mert annyi baromságot mondott és csinált már, hogy Dunát lehetne vele rekeszteni.
De amíg a csapatban van őt biztosan nem bántod. Addig csak azt próbálod ekézni, aki kritizál.
Mondd egy ilyen fazonnak, mint te napjában hányszor kell a torkán az ujját lenyomni és kihánynia azt a gyomorforgató epét, ami benne van, hogy ne kapjon mérgezést?

explanatus 2013.09.26. 20:58:50

@unionista: „valahová tenni kell az x-et...” Úgy látszik mindenki elsiklott a mondanivalód felett. Nekem is többször kellett elolvasnom. Valami olyat mondtál, ami igencsak megérne egy misét.

2013.09.26. 21:00:51

@Blogger Géza:

Kit érdekel, ki kinek nyal?
Azt értsd meg, te mindenhez értő ami oda van írva.
Az ugyanis arról szól, hogy még a lakosságnak is valahol drágább a rezsicsökkentés nevű leves, mint a hús.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 21:01:11

@neoteny: "Majd a magam véleményéért kiállok, másokéért meg nem. Ha te össze akarsz mosni dolgokat és rajtam számon kérni, hogy más mit mond.."

pedig egyszerű ez. még az ilyen szellemi maszturbálók is, mint amilyen te vagy, könnyen megérthetik. mint e14 szavazó, egy közösség tagja vagyok, pontosan számon lehet rajtam kérni, amit a pártom mond.

mint kommentelő, ne kérjék számon azt, hogy más mit ír vagy mond, mert nem a másik kommentelőt választom, hanem a pártot.

egyébként mi a fasznak foglalkozol te azzal, hogy én magamról mit írok? hülyébb akarsz lenni a fideszköcsögöknél is?

egyetmondok 2013.09.26. 21:01:47

@Blogger Géza:
No,hát ha amint írod is,az Mszp-nek nagyon nem sikerült összeszednie magát,nem egy komplett baromság abból stratégiát csinálni,hogy ez az Mszp a fő ellenfél ?
De igen, Géza,ez egy komplett baromi nagy tévedés.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 21:05:11

@unionista: " ha véletlen az ellenzék nyerne, akkor a jobboldal másodvonala hátba szúrná rogánékat" - teszem hozzá, a párt szervezetileg is meggyengülne, mert az éhes szájakat nem tudnák többé trafikkal tömni. a kopogtatócédulát csak addig gyűjtik az eminensek, amíg várható valami cserébe. a fiatalok orbán karizmájának elvesztésével tömegével hagynák ott a pártot, kövér vagy lázár, de bárki a második vonalból már közel ennyi szavazót nem tudna bevonzani. a kdnp meg kitalálná, hogy egyedül is megvan az 5%, tehát az is ellenük fordulna.

Blogger Géza 2013.09.26. 21:08:24

@Andy_73: Matolcsy célkitűzései a lehető legjobbak. Mind miniszterként, mind jegybankelnökként. Korántsem akkora hülye, mint amilyennek próbálják beállítani. (Még az 1990-es kormányprogramot is ő írta, ezt nem annyira tudják.) Sajnos vezetői, menedzseri, "könyvelői" képességei (különös tekintettel egy reális büdzsé összeállítására) már korántsem ilyen kiválóak. Kommunikációs teljesítménye pedig csapnivaló. Sokkal jobb, hogy most nem ő az illetékes miniszter, hanem egy kevesebbet nyilatkozó jegybankelnök. Én már a lépés bekövetkezte előtt (index főrumon is dokumentáltan) támogattam ezt a lépést, és bíztam benne, hogy Orbán Viktor meg is lépi - szerencsére megtette.

lyia (törölt) 2013.09.26. 21:08:45

Orbán Viktor 2006

"A tizenharmadik havi nyugdíjat megszavaztam, személyesen is megszavaztam, a parlamenti jegyzőkönyvben ez megtalálható. A tizennegyedik havi nyugdíjat be fogjuk vezetni ..."

Blogger Géza 2013.09.26. 21:10:13

@egyetmondok: Vakok között félszemű a király - most a félszemű MSZP (+csatolt részei) vannak ebben a pozícióban. A Fidesz nem olyan hülye, mint te. :)

panelburzsuj 2013.09.26. 21:11:17

@Blogger Géza:

Matolcsy nem hülye, hanem fantaszta.

A Kopácsy-féle ezoterikus gazdaságtan legjobb tanítványa.

Másképpen: a gazdaságtan Liszenkója.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.26. 21:11:23

@balage_81 reloaded:

"Majd a magam véleményéért kiállok, másokéért meg nem."

"mint e14 szavazó, egy közösség tagja vagyok, pontosan számon lehet rajtam kérni, amit a pártom mond."

Zavart érzek az Erőben ...

Blogger Géza 2013.09.26. 21:12:14

@Andy_73: "valahol" haha, na ez a Surányi-féle szervilizmus, felveszi (minden alátámasztó adat nélkül) az ellenzék (amúgy bukásra ítélt) mantráját, hátha majd kap érte valami kis csontot. :)

zobod 2013.09.26. 21:13:14

@panelburzsuj: akár hú, akár ha, a lényeg hogy az eredeti terv a bizonytalan, és politikától elforduló tömeget maga mögé állító, erős középpárt élén a nagypolitikába visszatérő racionális, szakértő államférfiről csúnyán megbukott. Most maradt a kapkodás, meg a lázas igyekezet, hogy a választásokig megpróbálják begyömöszölni valahová Mesterházi mellé (elé?). Kíváncsi vagyok, mikor ezzel is felsülnek, mi fog jönni.

panelburzsuj 2013.09.26. 21:14:23

@zobod:

Pénze van, vagyona van: valami biztos lesz vele.

2013.09.26. 21:17:22

@Blogger Géza:

"Matolcsy célkitűzései a lehető legjobbak. "

Nahát megint egy bullshit!
Tudod mi a célkitűzés:

Legyen gazdasági növekedés
Növekedjen az életszínvonal
Csökkenjen az államadósság

Ha magasabb szintre akarjuk emelni, akkor az, hogy legyen boldog mindenki

Hát ebből nem élünk meg.
Meg a víziókból sem.

De persze a lényegre még nem reagáltál most sem és nem is fogsz.
Gondolom mert nincs mit.
Egy fél százalékos "mesterséges" inflációcsökkenés a még ezelőtt kamattal beárazott államadósság reálértékét pontosan ennyivel növeli is (kb. 150 milliárd).
Biztos hallottál már az államadósság elinflálásáról. Feltéve, hogy hallottál róla, talán tudod, vajon mi történik fordított esetben?

Blogger Géza 2013.09.26. 21:17:52

@balage_81 reloaded: Amúgy tényleg megcsinálta, 2000-ben volt egy negyedév, amikor megvolt a (kerekítve) 7%-os növekedés. :) Egyébként mennyiben jobbak a többiek, akik ennek közelébe sem jutottak? (A legnagyobb éves növekedési ütem [2000 - 5,2%] is Matolcsy alatt követezett be.) Matolcsy egy nagyot mondani szerető figura, ezt be kell kalkulálni mindenbe, amit mond (akárcsak Gyurcsánynál).

De szakadj már le Matolcsyról, a választás nem róla szól, ő mindenképp jegybankelnök marad, 2014-ben a kormány a tét.

2013.09.26. 21:19:32

@Blogger Géza:

"valahol" haha, na ez a Surányi-féle szervilizmus, felveszi (minden alátámasztó adat nélkül) az ellenzék (amúgy bukásra ítélt) mantráját, hátha majd kap érte valami kis csontot. :) "

Te tudod egyáltalán, miről beszélsz???

egyetmondok 2013.09.26. 21:19:53

@Blogger Géza:
" Vakok között félszemű a király - most a félszemű MSZP (+csatolt részei) vannak ebben a pozícióban. "-- hát,ja, s ezek szerint a Fidesz a vakok közé tartozik. Ez mondjuk látszik erősen,a támogató kommentekben is...

panelburzsuj 2013.09.26. 21:20:35

@Blogger Géza:

No, megértetted a posztot?

Kormányomat egy lóért...

egyetmondok 2013.09.26. 21:22:06

@Blogger Géza:
2014-ben Géza nem a kormány a tét,hanem valami visszatérés a politika racionalitásának a minimumához. És ez az orszég tétje Géza,basszus,nem véletlen,hogy Nektek a veletek szinte azonos szinten fantaszta Mszp az ellenfél...

Blogger Géza 2013.09.26. 21:23:01

@Andy_73: Jaja, a Surányi-Bokros féle infláljunk el mindent stratégia - be szép is volt az a 28%-os infláció az idejükben... ezért is fél tőlük szakma, nehogy döntéshozói pozícióba kerüljenek. Szerencsére erre nem sok esély van. A világon egy csomó nálunk sokkal jobban eladósosodott ország van, nem gyanús, hogy egyik sem akarja az egekbe rántani az inflációt, mert az majd "mindent megold"? Próbálj néha gondolkodni...

2013.09.26. 21:23:02

@egyetmondok:

"Nektek a veletek szinte azonos szinten fantaszta Mszp az ellenfél... "

Azt szeretné, hogy az legyen.

sörtelen 2013.09.26. 21:24:18

Sivatag, sivatag...
Na most legyen valaki nagyokos, mi vagy ki(k) hiányzik ebből a nemzetből, hogy az előrejelzések egy centit se mozdulnak!
És mi az, hogy senki sem foglakozik a Jobbikkal?
@balage_81 reloaded: Nem veszíthetnek. Forduljunk ismét a halhatatlan athéni demokráciához és még halhatatlanabb vezetőjéhez, Periklészhez:
"Valahogy azt ne gondoljátok - fordult az athéniakhoz - hogy most nem csak arról van szó: rabok legyünk-e vagy szabadok! Nem, sokkal inkább hatalmatok az, ami kockán forog, meg mindaz ami ennek az elveszítésével járhat. Hiszen gyűlölnek már benneteket mindazok, akiken uralkodtok. A hatalomról pedig ti most már le sem mondhattok, mint ahogy azt egyesek ebben a nehéz órában jámborul talán óhajtanák. Mert a ti uralmatok zsarnokság, tyrannisz. Tyranniszra törekedni pedig jogtalanság ugyan, de ha már elnyerte az ember, veszélyes dolog lemondani róla." (Thuk. II. 63.)
Nna.

Blogger Géza 2013.09.26. 21:24:29

@Andy_73: Hidd el, ezerszer többet tudok erről nálad.

2013.09.26. 21:26:52

@Blogger Géza:

Megértetted ezt vagy sem?

"Egy fél százalékos "mesterséges" inflációcsökkenés a még ezelőtt kamattal beárazott államadósság reálértékét pontosan ennyivel növeli is (kb. 150 milliárd)."

Ne gyere a mellébeszéléssel.
Senki nem mondta, hogy magas infláció kell.
Az van ott, hogy a mesterséges infláció csökkentésnek mi a káros mellékhatása.
Megérted vagy sem?
Tudsz vele vitatkozni vagy sem?

2013.09.26. 21:29:29

@Blogger Géza:

"Hidd el, ezerszer többet tudok erről nálad. "

Komolyan lesz olyan mondat itt, ami nem egy semmit mondó bullshit??? :))
Én vagyok okosabb, nem én, nem én, de hát én.
Ez a Géza színvonal.... :)))

Megérteted vagy sem? Tudsz vele vitázni vagy sem?
Hányszor kérdezzem még a blogok "királyát" egy ilyen egyszerűen átlátható kérdésben, mint ez?

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 21:29:53

@Blogger Géza: "Matolcsy egy nagyot mondani szerető figura, ezt be kell kalkulálni mindenbe, amit mond" - tudod az úgy van géza, hogy a befektetők szeretik, ha komolyan lehet venni, amit egy gazdasági miniszter mond. ő csinálja többek között a költségvetést. mondjuk ezzel a mondattal nagyjából prezentáltad, mennyit értesz az egészből, úgyhogy hagyom is az egészet.

"De szakadj már le Matolcsyról, a választás nem róla szól" - várjál, nem te mondtad az előbb, hogy az emberek az egész 4 éves teljesítmény alapján választanak? bár surányitól indultunk, és attól, hogy neked matolcsy komilfó, ehhez képest ügyesen témát váltottál. na, akkor most mi alapján is választanak az emberek?

@neoteny: hát sajnos ennyire futotta mára, fuss neki még párszor, hátha. én bízom benned!

Blogger Géza 2013.09.26. 21:29:59

@egyetmondok: Marhaság. 2010-ben szinte biztos, hogy a Fidesz fog nyerni, csak az a kérdés, hogy

1) megint 2/3-dal
2) sima többséggel
3) relatív többséggel (lásd CDU)

Most persze a fideszgyűlölők minél magasabb számban reménykednek, de sajnos ezzel jó eséllyel nem az következne be, amiben reménykednek (Orbán Viktor eltűnik, szétesik a Fidesz, visszatér az 1949-es dátumú alkotmány és a többi marhaság), hanem a Jobbik pozíciója erősödne. Ami a Jobbikon kívül senkinek nem lenne jó.

zobod 2013.09.26. 21:30:12

@panelburzsuj: Éljen boldogan, jólétben, sokáig. Miniszterelnökként viszont nem látnám szívesen még egyszer. Szerencsére ennek az esélye jól láthatóan egyre kisebb.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 21:33:15

@balage_81 reloaded: "Matolcsy egy nagyot mondani szerető figura, ezt be kell kalkulálni mindenbe, amit mond" - jut eszembe, akkor vedd úgy, hogy bajnai is csak nagyot mondott a német bérekkel. vicces a kettős mércéd eléggé. de megérte beszélgetni, kiderült ismét, milyen gerinctelenül tudsz hazudni. köszönjük!

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 21:37:11

@Blogger Géza: nekem, oké, ha 2010-ben a fidesz nyer. jövőre ne nyerjen. viccet félre, az előző neked ment, én is bakiztam

Blogger Géza 2013.09.26. 21:41:11

@balage_81 reloaded: Sajnos te visszafejlődsz. :( Mit hazudtam most szerinted?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.26. 21:42:43

@balage_81 reloaded:

Tehát csak fröcsögni tudsz.

Ez várható volt.

Blogger Géza 2013.09.26. 21:43:19

@Andy_73: "Senki nem mondta, hogy magas infláció kell." Pedif az összes beírásod mintha ezt sugallná. Ha viszont elégedett vagy a mostani alacsony inflációval, akkor végkép nem értem, mi a problémád. De mindegy is, aligha fogom megoldani, nem vagyok pszichiáter. :)

panelburzsuj 2013.09.26. 21:47:38

@zobod:

Bajnai olyan fickó, amiből több tucatot elő lehetett volna húzni a fiókból. Ami mégis megkülönbözteti a hasonszőrű CEO-któl, hogy ő fölvállalta a vesztes kormányzást.

A derék szürke iparosból a Fidesz faragott gágogó rémet, mesebeli lúdvércet, aki a hátértudjukkik egyik kulcsfigurája.

Bajnai eddig nem nagyon csinált mást, mint megköszönte a Fidesznek az többévi ingyenreklámot.

2013.09.26. 21:49:55

@Blogger Géza:

Komolyan ekkora mellébeszélő sf-et, mint te vagy! :))))
Ott a kérdés bemásolom megint:

"Egy fél százalékos "mesterséges" inflációcsökkenés a még ezelőtt kamattal beárazott államadósság reálértékét pontosan ennyivel növeli is (kb. 150 milliárd)."

Válaszolj már Géza! Érted ezt?
Segítek, hogy ne beszélj mellé annyit!
Ott a kulcsszó, amivel nem vagyok elégedett.
MESTERSÉGES alacsony infláció.
MESTERSÉGES
MESTERSÉGES
hátha beleég a rövid értelmű fejedbe és nem terelsz többet!

Blogger Géza 2013.09.26. 21:50:06

@balage_81 reloaded: Ha Matolcsy lett volna a Fidesz frontembere, nem hiszem, hogy meglett volna a 2/3. A bajnaistáknak viszont gyakorlatilag egyetlen emberük van, a Bajnai, a többi jobb, ha fel sem tűnik, mert csak negatív szavazatokat hoz. És ez az egyetlen ember mondott ekkora marhaságot. Elég elkeserítő. :(

Mária 2013.09.26. 21:50:21

Már megint csak a picsogás.

A saját kampányotokkal mikor akartok foglalkozni? Az ellenfél fikázása már uncsi. Ellenben izgatottan várjuk, milyen üzenetekkel állítjátok magatok mellé a bizonytalanokat.

Ők ugyanis nem a töketlen picsogók, hanem az erősek és magabiztosak mögé fognak végül beállni.

Blogger Géza 2013.09.26. 21:52:00

@Andy_73: Miért, ha "természetes", akkor az miért lenne jobb? Egyébként hogy ebben a körben mi "mesterséges", meg mi "természetes", az több mint szubjektív...

panelburzsuj 2013.09.26. 22:01:15

@Mária:

"Erősek és magabiztosak" alatt az olyasféle mosdatlan szájú szakácsnékat érted, mint Mária?

Blogger Géza 2013.09.26. 22:01:54

@Andy_73: Amúgy hiába káromkodsz, nem írsz semmi értelmeset. Az államadósságnál első sorban nem az az érdekes, hogy mekkora a reálértéke, hanem hogy mennyiért tudod finanszírozni. (Vagy épp az, hogy mekkora értékű mobilizálható állami vagyon áll vele szemben.) A kormány és a jegybank összehangolt politikájának köszönhetően 2013-ra történelmi mélypontra estek mind a Ft-os, mind a devizás kamatlábak, amikkel finanszírozzuk az államadósságot. Ez hatalmas siker.. S végre sikerült elérni a jegybanki inflációs célt is. Még ha szerinted "mesterséges" eszközökkel is. (Bár nem tudom, mi lett volna a "természetes" gyógymód, és 2002 és 2010 között ez "természetes" vagy "homeopátiás" gyógykezelés miért is nem vált be...)

2013.09.26. 22:05:58

@Blogger Géza:

Most az egyszer elmagyarázom, de aztán húzd meg magad és bólogass sűrűn és ess le a magas lovadról, ha lehet....

Azért lenne jobb természetes, te "zseni" egyébként benne van a két sorban amit írtam, csak végig sem gondoltad nyilván,
"a még EZELŐTT kamattal beárazott államadósság"
mert azt ismerik a befektetők amikor licitálnak az állam papírjaira.

Kezded venni? A befektetők, akik beárazták az államadósság kamatait ők ismerték a "termeszesetes" gazdaságunkat.
De nem tudták, hogy a félkegyelmű kormányunk erőből megvágja az inflációt és ezzel most kis bónusz reálhozamhoz juttatja őket.
Bizony ők a természetes inflációt és gazdaságot árazták be, de a mesterségest nem.

Hát ezért jobb a természetes infláció!
Meg arra is jó volt, hogy a nagy arcodról lehervadjon a mosoly. Meg arra, hogy a lesajnált Surányitól leckét kapj.

Na most a cikk másik részére szerintem ki se térjünk, mert az űrbéli magas lesz ám neked, aki mint tudjuk:

"Hidd el, ezerszer többet tudok erről nálad. "

Jajjj!! :))))

"Egyébként hogy ebben a körben mi "mesterséges", meg mi "természetes", az több mint szubjektív.."

Több, mint szubjektív?
A rezsicsökkentésről van szó és annak inflációs hatásáról!!
Az hol szubjektív, hogy a törvényileg meghatározott rezsicsökkentés mesterséges???
:))))

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.26. 22:14:34

@Blogger Géza:

"Az államadósságnál első sorban nem az az érdekes, hogy mekkora a reálértéke, hanem hogy mennyiért tudod finanszírozni."

Ez akkor lenne igaz ha az államadósság (és a deficit, ami növeli az államadósságot) magasabb hozamot biztosítana mint a finanszírozásának költsége. Mivel az államadósság (és a deficit, ami növeli az államadósságot) nem biztosít semmiféle hozamot, így nem igaz az hogy "nem az az érdekes, hogy mekkora a reálértéke": pontosan az az érdekes, a finanszírozásának költsége csak még nagyobb terhet ró az adófizetőkre és ezzel a gazdaságra.

2013.09.26. 22:15:05

@Blogger Géza:

"Amúgy hiába káromkodsz, nem írsz semmi értelmeset. "

Megint egy bullshit, hát gratulálok!

"Az államadósságnál első sorban nem az az érdekes, hogy mekkora a reálértéke, hanem hogy mennyiért tudod finanszírozni."

Na most megint pattanjunk le Géza arról a lóról.
Tudod mid van neked? Néhány sablonod azt kész.

Elsősorban tényleg nem az-az érdekes, hogy mekkora a reálérték, de számít.
Tudod ezért van az, hogy a rezsicsökkentésen most csak 150 milliárdot buktunk államadósság oldalon.

Hogy visszatérjek erre mi számít mi nemre!
Fogjuk ettől még fizetni? IGEN
Talán jó kondíciókkal? IGEN
Erre az első két kérdésre akkor is igen a válasz, ha nincs rezsicsökkentés? IGEN

Buktunk 150 milliárdot az államadósságon a rezsicsökkentés miatt?
IGEN

Tehát ennek volt relevanciája a mostani vitában?

"Az államadósságnál első sorban nem az az érdekes, hogy mekkora a reálértéke, hanem hogy mennyiért tudod finanszírozni."

NEM!

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 22:16:57

@Blogger Géza: bajnairól azt, hogy padlóra vitte az mszp-t. aztán azt, hogy surányi nem komolyan vehető, bezzeg matolcsy igen. aztán azt, hogy bajnai komolytalanná vált 1 mondattal, de matolcsy az soha, pedig szeret nagyokat mondani. aztán most már megint teljesen másról beszélsz. most akkor továbbra sem tudom, hogy bajnai vitte-e padlóra az mszp-t 2010-ben, mikor nem indult, de matolcsyval ne törődjek, elvégre jövőre nem róla szavaznak. de akkor mi alapján szavaznak mégis? egy országot leégető miniszter minden alkalmatlansága ellenére nem tényező, de az a bajnai igen, aki nem is indult 2010-ben? hát hogy van ez?

panelburzsuj 2013.09.26. 22:21:39

@balage_81 reloaded:

Az úgy van, hogy a rezsivédő szakkörből kiterelik az okvetetlenkedőket.

Gézának meg még nem jutott védett mikrofon.

Ezért aztán itt szív naphosszat.

Persze nyilván van az a pénz.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.27. 00:25:04

@balage_81 reloaded:

"mint e14 szavazó, egy közösség tagja vagyok, pontosan számon lehet rajtam kérni, amit a pártom mond."

A pártod ezt mondja:

● A [Fidesz a] gazdagnak adtak, a szegényebbtől elvettek. Az egykulcsos adórendszer nyertesei a módosabbak lettek, vesztesei pedig mindazok, akik átlag alatti jövedelemmel rendelkeznek.

majd

● Igazságos, többkulcsos adót vezetünk be. Eltöröljük az igazságtalan egykulcsos adót,
a személyijövedelemadó-rendszert pedig átalakítjuk: az átlag alatti jövedelműek jobban járnak, több adót csak a gazdagabbaknak kell majd fizetniük.

www.egyutt2014.hu/ftp/egyutt_2014_orszagjaras_szoro_a5_ado_web.pdf

Te viszont másutt ezt írtad:

"jelenleg azt mondják a balos politikusok, hogy a szegényeknek adjuk, pedig ott hasznosul a legkevésbé, mert előbb a javakat kéne megtermelni és a gazdaságot felhúzni"

Ennek alapján úgy tűnik hogy te egy burzsoá elhajló vagy a pártod hivatalos programjához képest.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.27. 02:58:06

@neoteny: gyenge próbálkozás, egyben igen érdekes, te más kommentelővel mit foglalkozol ennyit. de kifejtem szívesen, arról van szó, hogy az mszp (ami még véletlenül sem az én pártom) azt mondja, hogy most majd úgy csinál költségvetést, hogy a társadalmi igényeket, nem a gazdaságot veszi figyelembe. én nem az szja, hanem a segélyek világáról beszélek. most meg már pattanj le.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.27. 03:21:10

@balage_81 reloaded:

"én nem az szja, hanem a segélyek világáról beszélek."

A Együtt-2014/PM pártod meg azt mondja hogy az egykulcsos SzJA a gazdagnak adott, a szegényebbtől elvett. Ha ezt szó szerint veszi az ember, akkor az "igazságtalan" egykulcsos SzJA az Együtt-2014/PM által beígért megszüntetése a szegényebbnek ad, a gazdagtól meg elvesz.

Blogger Géza 2013.09.27. 07:20:08

@Andy_73: Az égegyadta világon semmit nem buktunk. Nem változott ettől egy Ft-tal sem sem az adósság, sem a fizetendő kamatteher. Viszont a felpörgetett infláció előbb-utóbb maga után húzná a kamatokat (másképp nem vennék meg az állampapírokat), na azon buknánk. Sokkal többet. Már csak az inflációhoz kötött kamatú állampapírok miatt is. A leszorított infláció nagy érték a magyar gazdaságban, hosszú távú növekedésösztönző hatása sokkal fontosabb, mint egy irreleváns reálérték-számítás.

Blogger Géza 2013.09.27. 07:23:54

@Andy_73: Ennek max akkor lenne értelme, ha egyszer kibocsátottunk volna állampapírt, aztán nagy szünet. De ez nem így van, a forintos állampapír-kibocsátás folyamatos. Az infláció leszorításának valóban van egy ilyen rövid távú mellékhatása, mégis mindenki egyetért abban, hogy megéri leszorítani a túl magas inflációt. És túl magas volt.

egyetmondok 2013.09.27. 08:35:16

@Blogger Géza:
" Az államadósságnál első sorban nem az az érdekes, hogy mekkora a reálértéke, hanem hogy mennyiért tudod finanszírozni." ---

Géza,komplett butaságokat irkálsz. Nézzed már vissza, 2000ben az államadósság milyen alacsonyan volt mondjuk 2008-hoz képest,és mégis,2000ben annak a finanszírozás a gdp 6%-át vitte el,míg mondjuk 2008ban,amikor már a szocik mindent elkúrtak,és az adósság magas volt, ugyanez az adat "csak" 4% volt.
Ha igaz,amit mondasz,akkor az első Orbán kormány a 2008as kormányhoz képest brutálisan rosszul kormányzott.

Blogger Géza 2013.09.27. 08:55:37

@egyetmondok: Nem, brutálisan jól kormányzott az Orbán-kormány (mindkettő), megörökölt egy magas államadósságszintet + magas kamatszintet, és sikerült mindkettőt csökkentenie.

2013.09.27. 08:59:51

@Blogger Géza:

"Az égegyadta világon semmit nem buktunk. "

De igen, ez le van vezetve.

"Nem változott ettől egy Ft-tal sem sem az adósság, sem a fizetendő kamatteher."

Erről szó sem volt és semmi jelentősége nincs itt, de ne írogass fölösleges bullshiteket, ha a hozzászólásod végén visszakanyarodsz a reálértékhez, amiről szó van.

"Viszont a felpörgetett infláció előbb-utóbb maga után húzná a kamatokat ....."

Nem releváns most.
Nincs felpörgetett infláció. Nem arról beszélünk, hogy vannak lépések, amik növelik az inflációt és ez miért rossz, hanem arról, hogy erőből csökkentjük az inflációt és ez miért rossz.
Csakis kizárólag a rezsicsökkentésből fakadó infláció csökkentéséről van szó és annak hatásáról az államadósságra.
Jó lenne, ha megpróbálnál végre koncentrálni a témára.

2013.09.27. 09:08:01

@Blogger Géza:

"Ennek max akkor lenne értelme, ha egyszer kibocsátottunk volna állampapírt, aztán nagy szünet. De ez nem így van, a forintos állampapír-kibocsátás folyamatos."

Igen. Valamit pedzegetsz és segítek.
A kb. 150 milliárdot CSAK EGYSZER bukunk és nem minden évben az idei rezsicsökkentés miatt, de egyszer bukunk ez biztos erről beszélt Surányi is.

"Az infláció leszorításának valóban van egy ilyen rövid távú mellékhatása, mégis mindenki egyetért abban, hogy megéri leszorítani a túl magas inflációt."

De nem mesterséges módon. Ebben senki nem fog egyetérteni veled és senkivel.
Az infláció egy mutató, a gazdaság állapotát jelzi sok más mutatóval együtt.
Ha az infláció alacsony, akkor az egyfajta egészséges állapotot jelez szemben a magas inflációval.
De, ha ezt TÖRVÉNYILEG ÁLLÍTOD BE, akkor az előző állítás már nyilván nem lesz igaz.

Blogger Géza 2013.09.27. 09:10:50

@Andy_73: Nem buktunk. Egyszer sem. Nyerünk az alacsonyabb kamatokon, és nem bukunk.

2013.09.27. 09:11:48

@Blogger Géza:

"A leszorított infláció nagy érték a magyar gazdaságban, hosszú távú növekedésösztönző hatása sokkal fontosabb"

Mint előbb: feltéve, hogy nem egy törvénnyel akarod ezt megtenni.
Most éppen azt feltételezed, hogy egy egyszerű törvénnyel befolyásod a gazdasági növekedést az infláción keresztül.

Legyen az infláció 2,5 helyett 2, és ezért legyen a gazdasági növekedés pedig nagyobb.
Ki ne alkalmazná ezt a csodafegyvert? :)))

2013.09.27. 09:16:28

@Blogger Géza:

" Nem buktunk. Egyszer sem. Nyerünk az alacsonyabb kamatokon, és nem bukunk. "

Hiába állítod, ez egyszerűen nem igaz.
Tudod vannak alapvető gazdasági összefüggések.

Kölcsön kérsz 100-at 4%-os kamatra. És az infláció is 4% lesz várhatón.
Egy év múlva visszafizeted a 104-et és gyakorlatilag ugyan ott vagy, hisz a 104 most annyit ér, mint egy évvel ezelőtt a 100 amit kaptál.
Csakhogy az elvárások ellenére valaki egy törvénnyel 3%-ra csökkentette az inflációt előre nem látható módon.
És ezért most buksz, amikor 104-et fizetsz vissza. Mert ez a 104 többet ér már, mint az egy évvel ezelőtti 100.

Ennél óvodásabban nem megy a magyarázat.

egyetmondok 2013.09.27. 09:28:16

@Blogger Géza:
Ez nem válasz arra,hogy 2008ban miért került szó szerint sokkal kevesebbe egy sokkal magasabb államadósság finanszírozása.
Talán 2002től még jobban kormányoztak,mint 2002 előtt,hogy olcsóbb lett az egész ?
És mit is örökölt az első Orbán kormány ? Amikor 94 és 98 között majdnem 90%-ról lement az államadósság 60 környékére ? Csupa jót Géza,ebből a szempontból,tehát pont 98-2002 között nem hiteles semmilyen visszamutogatás. Na,persze az elmúló lassan négy év után ma se hiteles...

Blogger Géza 2013.09.27. 10:00:55

@egyetmondok: De válasz. Mért pont 2000-t veszed alapul, miért nem 2003-at? Ja, hogy a Fidesz által leszorított infláció és kamatszint hatását hozzácsaphasd a szocikhoz? Nevetséges.

Blogger Géza 2013.09.27. 10:08:43

@Andy_73: Mert abból indulsz ki, hogy az inflációnak semmiféle hatása nincs a kamatszintre, ami abszurd. Valójában a 100-at soha nem fizeted vissza, azt mindig újra felveszed, görgeted magad előtt. Az a kérdés, mekkora az éves kamatkiadásod. Ha 4 %-os infláció mellett ez tegyük fel beáll 4%-ra , akkor évente 4 egységet kell fizetned. Ha 2% körüli inflációnál ez beáll 2%-ra, akkor feleakkora lesz az éves kamatkiadásod (az a költség, és nem a tőkeösszeg). Ez egy sokkal nagyobb effektív nyereség, mint bármiféle spekulatív reálérték-változás, ami egyszerűen nem releváns pénzügyi szempontból. Hidd el, aki ért hozzá, az ezt átlátja. Lehet, hogy te nem, de ezen nem tudok többet segíteni.

egyetmondok 2013.09.27. 10:09:16

@Blogger Géza:
Géza,Te nem is a gazdaságról, államháztartásról,vagy éppen makro ügyekről beszélsz,hanem pártpropagandát csinálsz. Vicces,és túl sokat tévedsz a tényeket illetően.
Miért kerülöd meg azt a rém egyszerű kérdést,kormányoktól függetlenül, hogy miként lehetséges az,hogy egy kedvezően alacsony szintű államadósság finanszírozása nagyon is lehet nagyobb gazdasági teher,mint adott esetben egy sokkal nagyobb államadósság finanszírozása ?
Attól tartok azért,mert nem is érted,hogy miről van szó.

Blogger Géza 2013.09.27. 10:11:04

@egyetmondok: Ezt én nem kerültem emg, világosan elmagyaráztam (kamatszint). Ha nem érted, arról nem én tehetek...

Myrath 2013.09.27. 10:16:31

@Blogger Géza: Nincs igazad, példa erre Japán, ahol a defláció miatt is emelkedett az államadósság, illetve versenyhátrányba kerültek az exportőrök. Monetáris beavatkozás kellett az infláció felpörgetéséhez, ami a mai napig folyik. Nézz rá az usd/jpy crossra, gyönyörűen látszik a 2012 végén elkezdett usd vétel.
Az infláció alapvetően szükséges, a mértéke pedig az adott gazdaság teljesítő és versenyképességével arányos. (de csak egy a sok mutató közül, kiemelni torz képet festhet)

Blogger Géza 2013.09.27. 10:19:13

@Myrath: Persze a defláció már káros lehet. De Magyarország esetében erről szó sincs.

Myrath 2013.09.27. 10:19:23

@Blogger Géza:

Akkor megfordítva: ha beteszel a bankba 100 Ft-ot, erre kapsz 5%/év kamatot 2,5%-os infla mellett, akkor mennyit kerestél a bolton szerinted?

Myrath 2013.09.27. 10:20:02

@Blogger Géza: Az inlfa csökkenése deflációs folyamat.

2013.09.27. 10:20:29

@Blogger Géza:

"Mert abból indulsz ki, hogy az inflációnak semmiféle hatása nincs a kamatszintre, ami abszurd."

Nem!
Abból indulok ki, hogy a MESTERSÉGES inflációnak, ami most a rezsicsökkentés, tudod erről beszélnénk nincs hatása a kamatszintre. JÓ LENNE VÉGRE EGYÁLTALÁN KÉPBE KERÜLNÖD EMBER!!!!

A rezsicsökkentést nyilván nem árazta a piac a múltban, mert nem tudta, hogy lesz.
De a jövőre sem árazhatja, mert a hatása egyszeri és a jövő évi inflációt nem befolyásolja. Ennyi. A többi elemzésednek ehhez nincs köze azért , mert az akkor igaz, amikor magától csökken az infláció.
Hányszor kell ezt még leírnom?????

2013.09.27. 10:23:31

@Myrath:

"Az infláció alapvetően szükséges"

Igazából törvényszerű.

egyetmondok 2013.09.27. 10:24:12

@Blogger Géza:
No comment,mert erre nem lehet,sőt nem is szabad. Időpocsékolás lenne.

Myrath 2013.09.27. 10:25:00

@Andy_73: Így van, ezért a maginfláció nem is csökkent (sőt kicsit emelkedett) és 3-3,5% között van. Egyéb termékek és szolgáltatások áremelkedése csak lassult, de emelkedik. (kaja, pia, cigi, szállítás, informatika, banki szolgáltatások...stb.)

Blogger Géza 2013.09.27. 10:26:24

@Myrath: Az infláció csökkenése NEM defláció. Legyünk tisztában a szavak értelmével, ne próbáljunk csúsztatni.

Blogger Géza 2013.09.27. 10:27:06

@Andy_73: " jövő évi inflációt nem befolyásolja. " Hogy te mekkorát tévedsz - ebben is...

2013.09.27. 10:28:56

@Blogger Géza:

" Hogy te mekkorát tévedsz - ebben is... "

Vezesd le! Ezt megnézem.....
tehát az idei rezsicsökkentésnek a jövőre vonatkoztatva inflációcsökkentő hatása van!
Lássuk, hogy miért?

2013.09.27. 10:30:40

@Blogger Géza:

"Az infláció csökkenése NEM defláció. Legyünk tisztában a szavak értelmével, ne próbáljunk csúsztatni. "

Azt írta, hogy deflációs FOLYAMAT!
Ki csúsztat??

Myrath 2013.09.27. 10:30:50

@Blogger Géza: deflációs folyamatot írtam!!!!

2013.09.27. 10:34:56

@Blogger Géza:

Tudtam, hogy ő is megvédi magát.
Pontosan azért írtam én is, hogy lásd vannak akik tudják miről beszélnek és van aki ezt érti is.
Veled itt most azon küzdünk, hogy egyáltalán megértsd, miről van szó.
Valójában nem vitázunk, mert az érvekhez az kellene, hogy ne tévedj el minden apró útelágazásnál.

Myrath 2013.09.27. 10:37:01

@Andy_73: Nem fog menni. :)
Ha azt mondta volna a fizess, h 5 év alatt évi 4% csúszóval csökkenti a rezsit (ez a rezsi mint közgazdi fogalom...beszarás) akkor lenne hatása. Mint a Bokros féle Ft csúszó leértékelés anno.

Blogger Géza 2013.09.27. 10:38:03

@Myrath: Ami egy csúsztatás, hogy összemosd a japán és magyar helyzetet - ne próbálkozz.

panelburzsuj 2013.09.27. 10:43:42

@Blogger Géza:

Nekem nincsenek közgazdasági ismerteim.

Rezsicsökkentésben sem vagyok jártas - csak annyit tudok róla, hogy a fűtésen, mosáson, szaráson ajándékba megpsórolt pénzt végre másra költhetem. Több farhátra, parizerre, buszozásra.

Vagy rosszul tudom - nem kereshetek mást?

Myrath 2013.09.27. 10:47:55

@panelburzsuj: Kérdés az, h a családi kassza elkölthető pénze nőtt-e, vagy a rezsicsökkentést benyelte a banki tranzakció, a telefonadó, a jövedéki adó, a baleseti adó - és sorolhatnám - emelkedése.

panelburzsuj 2013.09.27. 10:51:30

@Myrath:

Mér lenne kérdés?

Ha emelkedett, akkor már meg is van a helye az ajándékpénznek.

Az Úr adta - az Úr elvette.

Legfeljebb annyi lehet a kérdés, hogy ebben a Csikósnagybálát űberelő árrángatásban hogyan számolja az Úr az inflációs statisztikákat.

Myrath 2013.09.27. 10:56:01

@panelburzsuj: És az Úr után az ŰR marad!! :)

panelburzsuj 2013.09.27. 11:07:52

@Andy_73:

Lehet erőszakolni - csak fogd le erősen! ...

Myrath 2013.09.27. 11:33:31

Néhány tanulságot is megfogalmazott a gazdaságpolitika számára: egyrészt a piac működik, a tankönyveknek igazuk van. Ha nincs piac, a cégek nem ruháznak be, másrészt a cégek számára inkább kereslet kellene, nem tőke, harmadrészt alacsony hozamok mellett nincs beruházás. A következtetések szerint a gazdaság felrázásához egy kis infláció jó lenne, mivel a cégeket nem segíti a gyenge forint, ráadásul nincsenek tömegesen exportképes vállalkozások.

www.napi.hu/magyar_gazdasag/adossagcsapda_fele_tart_a_magyar_gazdasag.565650.html

explanatus 2013.09.27. 21:20:27

@sörtelen: „az előrejelzések egy centit se mozdulnak! „

Centit se mozdulunk, mondta a büszkén álló homokvár a dagály előtt.
süti beállítások módosítása