1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.09.26. 09:48 HaFr

A Fidesz politikai stratégiájáról

Csak a legutóbbi eseményekből szemezgetve, látszik a rezsicsökkentési őrületből (most éppen önkormányzatokat büntetnek százmilliókra, mert nem az előírt betűtípussal vagy narancssárga mezőben tüntették fel a számlákon a Fidesz választási propagandáját), látszott legutóbb a bajai választásokon (a kormányzati eredmények nem beszélnek önmagukért, Zsigónak meg a helyi libázóknak és buzizóknak kell), látszik a Fidesz kiskirályságaiban (Zugló) és konfliktusos nyúlványaiban (Esztergom) dúló és egyre gyakrabban felszínre bukó politikai harcokon és/vagy a korrupció koordinálatlanságán, látszott az IMF-kölcsön fölöslegesen siettetett visszafizetéséből, amely megnyitja a teret az osztogatásnak, látszik a hazugság-himnuszokba vesző kormánypárti sajtótájékoztatókon (most éppen Kövér keresztény értelmiségiek előtt elmondott tegnapi szövege van előttem, mellbeverő élmény, hogy mire tartják a saját értelmiségüket), látszik a pedagógusokat sietve alávető átsorolási kampányon, látszik a napról napra erősödő agresszión -- hogy a Fidesz-kormány az elmúlt három és fél évben, alkalmas kifejezéssel élve, meghekkelte az országot, és a kormányzati produktuma összefoglalható a hatalomkoncentrációban, a klientúra-építésben, a közpénzek magáncélra való átirányításában, mindezek eredményeként a gazdasági ésszerűség aláásásában, a gazdasági reprodukciós és növekedési képességünk jelentős visszavetésében, és az országban munkáló centrifugális erők végzetes megerősödésében -- egyszóval egyre-másra felfeslik a szövet, az agresszióval eddig is csak a hazudozás ért fel, de most minden töményebb, felgyorsult, kapkodó, esendőbb. Röviden, válságüzemmód van. A kormányzati eredmények helyére ácsolnak sietve cukros bódét.

A centrális (ám önmaga létjogosultságát megalapozni nem tudó, illegitim) erőtér a szándékával ellentétben (de minden autokráciára jellemzően) centrifugális társadalmi erőket hozott mozgásba, amelyeket már nem tart az ellenőrzése alatt. A szétforgácsolódás, az országtól való elidegenedés, az érdektelenség, a csalódottság, a kivonulás kezdte el marni (vagy marja a korábbinál még erősebben) a társadalom szövetét, ami a legrombolóbb eredménye egy önhitt, buta, agresszív politikai erő fellépésének.

Ahova léptek, ott fű nem terem azóta. A nyomukban burjánzó gyom viszont felüti a fejét és kiírtja a vegetációt ott is, ahova nem léptek.

Látszik, hogy ilyen körülmények között csak a remény maradt -- nekik. A Fidesz politikai stratégiája jelenleg egy dolog köré épít: az ország meghekkelése után az idő meghekkeléséreSzínesben, széles vásznon élvezhetjük majd végig a visszafelé záruló, előrefelé kinyíló idő politikáját: beszélj tőszavakban és magabiztosan (röviden) a múltról és hosszasan ecseteld a nagyszerű a jövőt, amelytől az ellenfél megfoszthat! A múlt semmi, a jövő minden. 

Nem szabad megengedniük, hogy még a választások előtt összeomoljon az, amit (Kövér szavaival élve) "könnyekkel és verítékkel kiszenvedtünk magunkból", ideértve nyilván a lapítást, a megfélemlítettség érzését, a döbbenetet. Mindennek ki kell tartania! Már múlik a varázs, de még tartson ki! Legyen az, hogy a tények érdektelenek a reményhez képest -- adta ki a jelszót Orbán, ami a legjobban aktivitással, az időérzet felgyorsításával érhető el: vissza zár, előre nyit, közte gyorsít, sűrít (szapora impulzusokkal, folyamatos aktivitással, a társadalom nyomás alá helyezésével, azt az illúziót keltve, hogy a remény már-már kézzelfogható közelségben van, már csak egy x kell a megfelelő helyre) ..., röviden terel, hekkel. A Fideszben ráadásul megerősödött a félelem szülte összetartási pszichózis -- ami persze minimum furcsa, ha az ország egy állítólag ennyire sikeres közös erőfeszítésen van túl --, de vigyázni kell, nehogy ez depresszióba csapjon át, amit szintén csak az önmardosás folyamatos semlegesítésével, aktivizmus-kényszerrel lehet elérni. Terelni, hekkelni.

Az idő bezárása a múlt (a tények) és kinyitása a jövő (a remény) felé, a köztes időnek pedig a sűrítése a tények és a remény kiszínezése mellett -- erre számíthatunk. Zár, sűrít, nyit. Néha durran. 

Aki időt nyer, életet nyer -- gondolják a Fideszben. Ez azonban súlyos tévedés. Magát talán átmenti a pártokrácia, de súlyos tévedést azt hinni, hogy a Fidesz ezzel a kompetenciával, ezzel a belső kultúrával, ezzel a világképpel egy fikarcnyi jót is tehet az országnak 2014 után. Nem következhet semmi jó a múltból. Sokat elmond erről a pártról, hogy a mai napig egyoldalúan, csont nélkül kiszolgálja egy hiú, küldetéstudatos, már egy ideje az intelligenciája határain túlra merészkedett ember végtelenül önző és érzéketlen politikai napirendjét (aki, most úgy tűnik, nyolcvanévesen is azt fogja hajtogatni, hogy "még négy év, és sikerülni fog..., adjatok még négy évet... már csak ennyi kell"), és így a párt tíz év megágyazását követően önreflexió nélkül tudta a romlás további mélységeibe taszítani ezt az országot. Amelyik politikai alakulat erre képes, abban nem munkálnak a közjóhoz köthető ellenőrzési mechanizmusok, erők, érdekek és szenvedélyek -- az az alakulat végtelenül korrupt a szó tágabb értelmében, és kizárt dolog, hogy komoly belső munka nélkül vissza tudjon térni a magyar társadalom szolgálatába. A Fidesz nem alkalmas arra, hogy az önmaga által előidézett válságból kivezesse az országot. Kérdéses, hogy az ellenzék -- amelyik Orbán ágyát megvetette -- ki tudja-e.

A Fidesz egész kampánya az időről és a túlélésről fog szólni. Nagyon valószínű, hogy a lehető legkorábbra szeretnék időzíteni a parlamenti választásokat (és ebben a vágyukban Áder elnök nyilván nem fogja megakadályozni őket), a kampányban mindenre és bármire képesek lesznek, a választások napján szintén, a szavazatok összesítésekor szintén. 2014 áprilisa után szintén. Miután fű már nem terem utánuk, most minden követ meg fognak mozgatni.

Aztán már csak a sivatag marad.

209 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr675534280

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Fidesz politikai stratégiájáról 2013.09.26. 20:13:01

A Fidesz egész kampánya az időről és a túlélésről fog szólni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blogger Géza 2013.09.26. 20:37:51

@panelburzsuj: Ne vagyok én pszichiáter vagy pszichológus, fordulj szakemberhez. :)

Egyébként én még soha életemben nem írtam alá semmi ilyesmit (petíció, rezsicsökkentés, népszavazás kezdeményezése stb.), vedd úgy, hogy megtetted helyettem, és akkor stimmel a szaldó. :)

zobod 2013.09.26. 20:40:07

@panelburzsuj: alighanem Bajnait próbálják ezekkel az eddigi arculata szempontjából nagyon ciki nyilatkozatokkal elfogadhatóvá tenni az mszp-s szavazók előtt. Úgy tűnik, hogy Bajnai személye a lényeg, személy szerint őt tolják igen befolyásos érdekcsoportok, őt akarják mindenképpen a Parlamentben tudni. Ha erre a funkcióra az önálló E2014 nem megfelelő, akkor majd jó lesz az mszp-re akasztva, az mszp szavazóbázisán.

panelburzsuj 2013.09.26. 20:42:22

@Blogger Géza:

Aha.

Én is fütyörészek néha a sötétben.

Blogger Géza 2013.09.26. 20:42:57

@Andy_73: Szegény Surányi egyre jobban lejáratja magát, már az őszödi beszédnél megkezdődött... :( Nem véletlen, hogy a szakma nagyon nem örült volna, ha ő lett volna a jegybankelnök. Csak neked emlékeztetőül:

"Aki a Magyar Szocialista Párt környékén befolyásos véleményformáló makrogazdasági ügyekben, Kornaitól Bokrosig, Békéstől Surányiig, Vértestől a jó ég tudja kicsodáig, azokkal végig beszéltük, végig szenvedtük, végig üvöltöztük. És azt is meg kell mondjam nektek, hogy nagyon sok nagy ötlettel találkozom. Hű, a hétszázát neki! És kiderül, hogy még a legnagyobbak is, a legtöbbre tartottak is százmilliárdos nagyságrendű tévedésekben vannak."

"Odajön Surányi Gyuri barátunk, hogy ő neki megvan, hogyan kell átalakítani úgy a minimálbér adómentességét, hogy közben fent lehessen tartani az igazságosságot. És dolgozunk sokáig vele. Vagy elküldi a papírját, amelyen kiszámolja, és kiderül, hogy minden nagyon jó, csak azt nem tudja, hogy létezik az adójóváírás intézménye ma Magyarországon, és azt is át kell alakítani, és az 230 milliárd forint összességében. Ja?"

lyia (törölt) 2013.09.26. 20:45:03

Tállai András ... azt mondta, hogy ... az ország nagy többsége támogatja a kormány rezsicsökkentésre vonatkozó döntését, mivel így kevesebbet kell rezsidíjakra fizetniük a magyar családoknak ..."

Képzeld el, ha ingyen lenne, hányan támogatnák!

Kim Ir Szen, úgy Arafat

egyetmondok 2013.09.26. 20:49:17

@Blogger Géza:
Géza, ez az egyetlen ellenfeletek,ez az MSZP,ez nem az a párt,amely 2010ben gigantikus történelmi vereséget szenvedett ? Nekem úgy tűnik,hogy de.
És Ti a Fidesznél ezek ellen küzdötök,ez a küzdés,ahogyan írod "EZ már politikai stratégia".
Hát,Géza,ti baromira benéztétek az ellenfelet.

Blogger Géza 2013.09.26. 20:51:37

@Andy_73: Amúgy Surányi mindig annak nyal, akitől reméli, hogy kinevezi jegybankelnöknek (vagy bárminek). 2010-ben a Fideszben bízott, elkezdte ekézni Simort, hátha majd hálás lesz a Fidesz... Most, hogy ez nem jött össze (mindenki nagy megnyugvására), ismét az MSZP+E14-ben bízik.

"A hetilap szerint nagyon nehéz nem azt a következtetést levonni, hogy Surányi ismét jegybankelnök akar lenni. "

www.vg.hu/gazdasag/makrogazdasag/jegybankelnoknek-keszul-suranyi-reagal-az-mnb-a-kritikakra-305762

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.26. 20:54:16

@balage_81 reloaded:

Ha valaki vehemensen tiltakozik az ellen hogy bárkivel is egy csoportba tartozónak nézzék, utána meg az írja hogy "megleszünk", akkor ott bizony zavar van az Erőben.

Blogger Géza 2013.09.26. 20:56:32

@egyetmondok: 4 év sok idő... Politikában ennél sokkal rövidebb idő alatt is lehet nagy fordulat. Amúgy mivel "A pártválasztók körében a Fidesz-KDNP népszerűsége viszont kissé nőtt, júliusban 48%, szeptemberben pedig már 52%, míg
az MSZP támogatottsága változatlanul 20%. "

www.tarki.hu/hu/news/2013/kitekint/20130925_valasztas.html?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201309

elmondhatjuk, hogy az MSZP-nek nagyon nem sikerült talpra állnia - persze ebben nagy szerepe van Gyurcsánynak és Bajnainak is, akik szipkázzák el a szavazóikat, nélkülük sokkal jobban állnának. Ezért is pipa Mesterházy (meg is értem). Korábban aki megszerezze az ellenzéki MSZP támogatását (Horn, D-209), az utána szépen miniszterelnök is lett. Most úgy néz ki, hogy ez nem jön össze.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 20:57:23

@Blogger Géza: nem baj, matolcsy is pontosan azután lett másodszor gazdasági miniszter, hogy az első kormány alatt szuperül megcsinálta az ígért 7%-os növekedést. aztán később egyszer sem sikerült neki eltalálni a gazdasági növekedést, de nem 1-2 tizedszázalékkal, hanem konkrétan recesszió volt a tündérmese idején. rajta kívül egyébként kupa, chikán, mellár, kb mindenki kritizálja a kormányt, még hamecz is. csak azt akarom mondani, hogy ha surányi neked nem hiteles, és ebbe kapaszkodsz, de matolcsy eddig az volt, akkor te hülyébb vagy, mint a savazós fideszes bácsika.

2013.09.26. 20:58:04

@Blogger Géza:

Gyanítottam, hogy kihagyod azt amiről a cikk szól és jössz egy semmit érő bullshittel.
Azért szólj, ha megértetted egyáltalán miért rossz és mibe kerül a mesterségesen erőltetett alacsony infláció és az ebből fakadó államadósság reálértéknövekedés.

Aki lejáratja magát az te vagy.
Arra sem vagy képes, hogy vitázz öregem!
Szegény Surányi?
Inkább szegény szánalmas Blogger Géza.

Gondolom neked Járai is szánalmas lenne, mert elhagyta már a süllyedő hajót vagy nem bírta elviselnie azt a gazdasági idiotizmust ami itt folyik.

De gondolom a Matolcsy, ő nem szánalmas, hanem ő a zseni, mi?
Játsszunk el a gondolattal. Holnap Matolcsy kiszáll úgy mint Járai.
Mibe telne őt is a szánalmas teambe sorolnod.
Semmibe, mert annyi baromságot mondott és csinált már, hogy Dunát lehetne vele rekeszteni.
De amíg a csapatban van őt biztosan nem bántod. Addig csak azt próbálod ekézni, aki kritizál.
Mondd egy ilyen fazonnak, mint te napjában hányszor kell a torkán az ujját lenyomni és kihánynia azt a gyomorforgató epét, ami benne van, hogy ne kapjon mérgezést?

explanatus 2013.09.26. 20:58:50

@unionista: „valahová tenni kell az x-et...” Úgy látszik mindenki elsiklott a mondanivalód felett. Nekem is többször kellett elolvasnom. Valami olyat mondtál, ami igencsak megérne egy misét.

2013.09.26. 21:00:51

@Blogger Géza:

Kit érdekel, ki kinek nyal?
Azt értsd meg, te mindenhez értő ami oda van írva.
Az ugyanis arról szól, hogy még a lakosságnak is valahol drágább a rezsicsökkentés nevű leves, mint a hús.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 21:01:11

@neoteny: "Majd a magam véleményéért kiállok, másokéért meg nem. Ha te össze akarsz mosni dolgokat és rajtam számon kérni, hogy más mit mond.."

pedig egyszerű ez. még az ilyen szellemi maszturbálók is, mint amilyen te vagy, könnyen megérthetik. mint e14 szavazó, egy közösség tagja vagyok, pontosan számon lehet rajtam kérni, amit a pártom mond.

mint kommentelő, ne kérjék számon azt, hogy más mit ír vagy mond, mert nem a másik kommentelőt választom, hanem a pártot.

egyébként mi a fasznak foglalkozol te azzal, hogy én magamról mit írok? hülyébb akarsz lenni a fideszköcsögöknél is?

egyetmondok 2013.09.26. 21:01:47

@Blogger Géza:
No,hát ha amint írod is,az Mszp-nek nagyon nem sikerült összeszednie magát,nem egy komplett baromság abból stratégiát csinálni,hogy ez az Mszp a fő ellenfél ?
De igen, Géza,ez egy komplett baromi nagy tévedés.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 21:05:11

@unionista: " ha véletlen az ellenzék nyerne, akkor a jobboldal másodvonala hátba szúrná rogánékat" - teszem hozzá, a párt szervezetileg is meggyengülne, mert az éhes szájakat nem tudnák többé trafikkal tömni. a kopogtatócédulát csak addig gyűjtik az eminensek, amíg várható valami cserébe. a fiatalok orbán karizmájának elvesztésével tömegével hagynák ott a pártot, kövér vagy lázár, de bárki a második vonalból már közel ennyi szavazót nem tudna bevonzani. a kdnp meg kitalálná, hogy egyedül is megvan az 5%, tehát az is ellenük fordulna.

Blogger Géza 2013.09.26. 21:08:24

@Andy_73: Matolcsy célkitűzései a lehető legjobbak. Mind miniszterként, mind jegybankelnökként. Korántsem akkora hülye, mint amilyennek próbálják beállítani. (Még az 1990-es kormányprogramot is ő írta, ezt nem annyira tudják.) Sajnos vezetői, menedzseri, "könyvelői" képességei (különös tekintettel egy reális büdzsé összeállítására) már korántsem ilyen kiválóak. Kommunikációs teljesítménye pedig csapnivaló. Sokkal jobb, hogy most nem ő az illetékes miniszter, hanem egy kevesebbet nyilatkozó jegybankelnök. Én már a lépés bekövetkezte előtt (index főrumon is dokumentáltan) támogattam ezt a lépést, és bíztam benne, hogy Orbán Viktor meg is lépi - szerencsére megtette.

lyia (törölt) 2013.09.26. 21:08:45

Orbán Viktor 2006

"A tizenharmadik havi nyugdíjat megszavaztam, személyesen is megszavaztam, a parlamenti jegyzőkönyvben ez megtalálható. A tizennegyedik havi nyugdíjat be fogjuk vezetni ..."

Blogger Géza 2013.09.26. 21:10:13

@egyetmondok: Vakok között félszemű a király - most a félszemű MSZP (+csatolt részei) vannak ebben a pozícióban. A Fidesz nem olyan hülye, mint te. :)

panelburzsuj 2013.09.26. 21:11:17

@Blogger Géza:

Matolcsy nem hülye, hanem fantaszta.

A Kopácsy-féle ezoterikus gazdaságtan legjobb tanítványa.

Másképpen: a gazdaságtan Liszenkója.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.26. 21:11:23

@balage_81 reloaded:

"Majd a magam véleményéért kiállok, másokéért meg nem."

"mint e14 szavazó, egy közösség tagja vagyok, pontosan számon lehet rajtam kérni, amit a pártom mond."

Zavart érzek az Erőben ...

Blogger Géza 2013.09.26. 21:12:14

@Andy_73: "valahol" haha, na ez a Surányi-féle szervilizmus, felveszi (minden alátámasztó adat nélkül) az ellenzék (amúgy bukásra ítélt) mantráját, hátha majd kap érte valami kis csontot. :)

zobod 2013.09.26. 21:13:14

@panelburzsuj: akár hú, akár ha, a lényeg hogy az eredeti terv a bizonytalan, és politikától elforduló tömeget maga mögé állító, erős középpárt élén a nagypolitikába visszatérő racionális, szakértő államférfiről csúnyán megbukott. Most maradt a kapkodás, meg a lázas igyekezet, hogy a választásokig megpróbálják begyömöszölni valahová Mesterházi mellé (elé?). Kíváncsi vagyok, mikor ezzel is felsülnek, mi fog jönni.

panelburzsuj 2013.09.26. 21:14:23

@zobod:

Pénze van, vagyona van: valami biztos lesz vele.

2013.09.26. 21:17:22

@Blogger Géza:

"Matolcsy célkitűzései a lehető legjobbak. "

Nahát megint egy bullshit!
Tudod mi a célkitűzés:

Legyen gazdasági növekedés
Növekedjen az életszínvonal
Csökkenjen az államadósság

Ha magasabb szintre akarjuk emelni, akkor az, hogy legyen boldog mindenki

Hát ebből nem élünk meg.
Meg a víziókból sem.

De persze a lényegre még nem reagáltál most sem és nem is fogsz.
Gondolom mert nincs mit.
Egy fél százalékos "mesterséges" inflációcsökkenés a még ezelőtt kamattal beárazott államadósság reálértékét pontosan ennyivel növeli is (kb. 150 milliárd).
Biztos hallottál már az államadósság elinflálásáról. Feltéve, hogy hallottál róla, talán tudod, vajon mi történik fordított esetben?

Blogger Géza 2013.09.26. 21:17:52

@balage_81 reloaded: Amúgy tényleg megcsinálta, 2000-ben volt egy negyedév, amikor megvolt a (kerekítve) 7%-os növekedés. :) Egyébként mennyiben jobbak a többiek, akik ennek közelébe sem jutottak? (A legnagyobb éves növekedési ütem [2000 - 5,2%] is Matolcsy alatt követezett be.) Matolcsy egy nagyot mondani szerető figura, ezt be kell kalkulálni mindenbe, amit mond (akárcsak Gyurcsánynál).

De szakadj már le Matolcsyról, a választás nem róla szól, ő mindenképp jegybankelnök marad, 2014-ben a kormány a tét.

2013.09.26. 21:19:32

@Blogger Géza:

"valahol" haha, na ez a Surányi-féle szervilizmus, felveszi (minden alátámasztó adat nélkül) az ellenzék (amúgy bukásra ítélt) mantráját, hátha majd kap érte valami kis csontot. :) "

Te tudod egyáltalán, miről beszélsz???

egyetmondok 2013.09.26. 21:19:53

@Blogger Géza:
" Vakok között félszemű a király - most a félszemű MSZP (+csatolt részei) vannak ebben a pozícióban. "-- hát,ja, s ezek szerint a Fidesz a vakok közé tartozik. Ez mondjuk látszik erősen,a támogató kommentekben is...

panelburzsuj 2013.09.26. 21:20:35

@Blogger Géza:

No, megértetted a posztot?

Kormányomat egy lóért...

egyetmondok 2013.09.26. 21:22:06

@Blogger Géza:
2014-ben Géza nem a kormány a tét,hanem valami visszatérés a politika racionalitásának a minimumához. És ez az orszég tétje Géza,basszus,nem véletlen,hogy Nektek a veletek szinte azonos szinten fantaszta Mszp az ellenfél...

Blogger Géza 2013.09.26. 21:23:01

@Andy_73: Jaja, a Surányi-Bokros féle infláljunk el mindent stratégia - be szép is volt az a 28%-os infláció az idejükben... ezért is fél tőlük szakma, nehogy döntéshozói pozícióba kerüljenek. Szerencsére erre nem sok esély van. A világon egy csomó nálunk sokkal jobban eladósosodott ország van, nem gyanús, hogy egyik sem akarja az egekbe rántani az inflációt, mert az majd "mindent megold"? Próbálj néha gondolkodni...

2013.09.26. 21:23:02

@egyetmondok:

"Nektek a veletek szinte azonos szinten fantaszta Mszp az ellenfél... "

Azt szeretné, hogy az legyen.

sörtelen 2013.09.26. 21:24:18

Sivatag, sivatag...
Na most legyen valaki nagyokos, mi vagy ki(k) hiányzik ebből a nemzetből, hogy az előrejelzések egy centit se mozdulnak!
És mi az, hogy senki sem foglakozik a Jobbikkal?
@balage_81 reloaded: Nem veszíthetnek. Forduljunk ismét a halhatatlan athéni demokráciához és még halhatatlanabb vezetőjéhez, Periklészhez:
"Valahogy azt ne gondoljátok - fordult az athéniakhoz - hogy most nem csak arról van szó: rabok legyünk-e vagy szabadok! Nem, sokkal inkább hatalmatok az, ami kockán forog, meg mindaz ami ennek az elveszítésével járhat. Hiszen gyűlölnek már benneteket mindazok, akiken uralkodtok. A hatalomról pedig ti most már le sem mondhattok, mint ahogy azt egyesek ebben a nehéz órában jámborul talán óhajtanák. Mert a ti uralmatok zsarnokság, tyrannisz. Tyranniszra törekedni pedig jogtalanság ugyan, de ha már elnyerte az ember, veszélyes dolog lemondani róla." (Thuk. II. 63.)
Nna.

Blogger Géza 2013.09.26. 21:24:29

@Andy_73: Hidd el, ezerszer többet tudok erről nálad.

2013.09.26. 21:26:52

@Blogger Géza:

Megértetted ezt vagy sem?

"Egy fél százalékos "mesterséges" inflációcsökkenés a még ezelőtt kamattal beárazott államadósság reálértékét pontosan ennyivel növeli is (kb. 150 milliárd)."

Ne gyere a mellébeszéléssel.
Senki nem mondta, hogy magas infláció kell.
Az van ott, hogy a mesterséges infláció csökkentésnek mi a káros mellékhatása.
Megérted vagy sem?
Tudsz vele vitatkozni vagy sem?

2013.09.26. 21:29:29

@Blogger Géza:

"Hidd el, ezerszer többet tudok erről nálad. "

Komolyan lesz olyan mondat itt, ami nem egy semmit mondó bullshit??? :))
Én vagyok okosabb, nem én, nem én, de hát én.
Ez a Géza színvonal.... :)))

Megérteted vagy sem? Tudsz vele vitázni vagy sem?
Hányszor kérdezzem még a blogok "királyát" egy ilyen egyszerűen átlátható kérdésben, mint ez?

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 21:29:53

@Blogger Géza: "Matolcsy egy nagyot mondani szerető figura, ezt be kell kalkulálni mindenbe, amit mond" - tudod az úgy van géza, hogy a befektetők szeretik, ha komolyan lehet venni, amit egy gazdasági miniszter mond. ő csinálja többek között a költségvetést. mondjuk ezzel a mondattal nagyjából prezentáltad, mennyit értesz az egészből, úgyhogy hagyom is az egészet.

"De szakadj már le Matolcsyról, a választás nem róla szól" - várjál, nem te mondtad az előbb, hogy az emberek az egész 4 éves teljesítmény alapján választanak? bár surányitól indultunk, és attól, hogy neked matolcsy komilfó, ehhez képest ügyesen témát váltottál. na, akkor most mi alapján is választanak az emberek?

@neoteny: hát sajnos ennyire futotta mára, fuss neki még párszor, hátha. én bízom benned!

Blogger Géza 2013.09.26. 21:29:59

@egyetmondok: Marhaság. 2010-ben szinte biztos, hogy a Fidesz fog nyerni, csak az a kérdés, hogy

1) megint 2/3-dal
2) sima többséggel
3) relatív többséggel (lásd CDU)

Most persze a fideszgyűlölők minél magasabb számban reménykednek, de sajnos ezzel jó eséllyel nem az következne be, amiben reménykednek (Orbán Viktor eltűnik, szétesik a Fidesz, visszatér az 1949-es dátumú alkotmány és a többi marhaság), hanem a Jobbik pozíciója erősödne. Ami a Jobbikon kívül senkinek nem lenne jó.

zobod 2013.09.26. 21:30:12

@panelburzsuj: Éljen boldogan, jólétben, sokáig. Miniszterelnökként viszont nem látnám szívesen még egyszer. Szerencsére ennek az esélye jól láthatóan egyre kisebb.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 21:33:15

@balage_81 reloaded: "Matolcsy egy nagyot mondani szerető figura, ezt be kell kalkulálni mindenbe, amit mond" - jut eszembe, akkor vedd úgy, hogy bajnai is csak nagyot mondott a német bérekkel. vicces a kettős mércéd eléggé. de megérte beszélgetni, kiderült ismét, milyen gerinctelenül tudsz hazudni. köszönjük!

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 21:37:11

@Blogger Géza: nekem, oké, ha 2010-ben a fidesz nyer. jövőre ne nyerjen. viccet félre, az előző neked ment, én is bakiztam

Blogger Géza 2013.09.26. 21:41:11

@balage_81 reloaded: Sajnos te visszafejlődsz. :( Mit hazudtam most szerinted?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.26. 21:42:43

@balage_81 reloaded:

Tehát csak fröcsögni tudsz.

Ez várható volt.

Blogger Géza 2013.09.26. 21:43:19

@Andy_73: "Senki nem mondta, hogy magas infláció kell." Pedif az összes beírásod mintha ezt sugallná. Ha viszont elégedett vagy a mostani alacsony inflációval, akkor végkép nem értem, mi a problémád. De mindegy is, aligha fogom megoldani, nem vagyok pszichiáter. :)

panelburzsuj 2013.09.26. 21:47:38

@zobod:

Bajnai olyan fickó, amiből több tucatot elő lehetett volna húzni a fiókból. Ami mégis megkülönbözteti a hasonszőrű CEO-któl, hogy ő fölvállalta a vesztes kormányzást.

A derék szürke iparosból a Fidesz faragott gágogó rémet, mesebeli lúdvércet, aki a hátértudjukkik egyik kulcsfigurája.

Bajnai eddig nem nagyon csinált mást, mint megköszönte a Fidesznek az többévi ingyenreklámot.

2013.09.26. 21:49:55

@Blogger Géza:

Komolyan ekkora mellébeszélő sf-et, mint te vagy! :))))
Ott a kérdés bemásolom megint:

"Egy fél százalékos "mesterséges" inflációcsökkenés a még ezelőtt kamattal beárazott államadósság reálértékét pontosan ennyivel növeli is (kb. 150 milliárd)."

Válaszolj már Géza! Érted ezt?
Segítek, hogy ne beszélj mellé annyit!
Ott a kulcsszó, amivel nem vagyok elégedett.
MESTERSÉGES alacsony infláció.
MESTERSÉGES
MESTERSÉGES
hátha beleég a rövid értelmű fejedbe és nem terelsz többet!

Blogger Géza 2013.09.26. 21:50:06

@balage_81 reloaded: Ha Matolcsy lett volna a Fidesz frontembere, nem hiszem, hogy meglett volna a 2/3. A bajnaistáknak viszont gyakorlatilag egyetlen emberük van, a Bajnai, a többi jobb, ha fel sem tűnik, mert csak negatív szavazatokat hoz. És ez az egyetlen ember mondott ekkora marhaságot. Elég elkeserítő. :(

Mária 2013.09.26. 21:50:21

Már megint csak a picsogás.

A saját kampányotokkal mikor akartok foglalkozni? Az ellenfél fikázása már uncsi. Ellenben izgatottan várjuk, milyen üzenetekkel állítjátok magatok mellé a bizonytalanokat.

Ők ugyanis nem a töketlen picsogók, hanem az erősek és magabiztosak mögé fognak végül beállni.

Blogger Géza 2013.09.26. 21:52:00

@Andy_73: Miért, ha "természetes", akkor az miért lenne jobb? Egyébként hogy ebben a körben mi "mesterséges", meg mi "természetes", az több mint szubjektív...

panelburzsuj 2013.09.26. 22:01:15

@Mária:

"Erősek és magabiztosak" alatt az olyasféle mosdatlan szájú szakácsnékat érted, mint Mária?

Blogger Géza 2013.09.26. 22:01:54

@Andy_73: Amúgy hiába káromkodsz, nem írsz semmi értelmeset. Az államadósságnál első sorban nem az az érdekes, hogy mekkora a reálértéke, hanem hogy mennyiért tudod finanszírozni. (Vagy épp az, hogy mekkora értékű mobilizálható állami vagyon áll vele szemben.) A kormány és a jegybank összehangolt politikájának köszönhetően 2013-ra történelmi mélypontra estek mind a Ft-os, mind a devizás kamatlábak, amikkel finanszírozzuk az államadósságot. Ez hatalmas siker.. S végre sikerült elérni a jegybanki inflációs célt is. Még ha szerinted "mesterséges" eszközökkel is. (Bár nem tudom, mi lett volna a "természetes" gyógymód, és 2002 és 2010 között ez "természetes" vagy "homeopátiás" gyógykezelés miért is nem vált be...)

2013.09.26. 22:05:58

@Blogger Géza:

Most az egyszer elmagyarázom, de aztán húzd meg magad és bólogass sűrűn és ess le a magas lovadról, ha lehet....

Azért lenne jobb természetes, te "zseni" egyébként benne van a két sorban amit írtam, csak végig sem gondoltad nyilván,
"a még EZELŐTT kamattal beárazott államadósság"
mert azt ismerik a befektetők amikor licitálnak az állam papírjaira.

Kezded venni? A befektetők, akik beárazták az államadósság kamatait ők ismerték a "termeszesetes" gazdaságunkat.
De nem tudták, hogy a félkegyelmű kormányunk erőből megvágja az inflációt és ezzel most kis bónusz reálhozamhoz juttatja őket.
Bizony ők a természetes inflációt és gazdaságot árazták be, de a mesterségest nem.

Hát ezért jobb a természetes infláció!
Meg arra is jó volt, hogy a nagy arcodról lehervadjon a mosoly. Meg arra, hogy a lesajnált Surányitól leckét kapj.

Na most a cikk másik részére szerintem ki se térjünk, mert az űrbéli magas lesz ám neked, aki mint tudjuk:

"Hidd el, ezerszer többet tudok erről nálad. "

Jajjj!! :))))

"Egyébként hogy ebben a körben mi "mesterséges", meg mi "természetes", az több mint szubjektív.."

Több, mint szubjektív?
A rezsicsökkentésről van szó és annak inflációs hatásáról!!
Az hol szubjektív, hogy a törvényileg meghatározott rezsicsökkentés mesterséges???
:))))

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.26. 22:14:34

@Blogger Géza:

"Az államadósságnál első sorban nem az az érdekes, hogy mekkora a reálértéke, hanem hogy mennyiért tudod finanszírozni."

Ez akkor lenne igaz ha az államadósság (és a deficit, ami növeli az államadósságot) magasabb hozamot biztosítana mint a finanszírozásának költsége. Mivel az államadósság (és a deficit, ami növeli az államadósságot) nem biztosít semmiféle hozamot, így nem igaz az hogy "nem az az érdekes, hogy mekkora a reálértéke": pontosan az az érdekes, a finanszírozásának költsége csak még nagyobb terhet ró az adófizetőkre és ezzel a gazdaságra.

2013.09.26. 22:15:05

@Blogger Géza:

"Amúgy hiába káromkodsz, nem írsz semmi értelmeset. "

Megint egy bullshit, hát gratulálok!

"Az államadósságnál első sorban nem az az érdekes, hogy mekkora a reálértéke, hanem hogy mennyiért tudod finanszírozni."

Na most megint pattanjunk le Géza arról a lóról.
Tudod mid van neked? Néhány sablonod azt kész.

Elsősorban tényleg nem az-az érdekes, hogy mekkora a reálérték, de számít.
Tudod ezért van az, hogy a rezsicsökkentésen most csak 150 milliárdot buktunk államadósság oldalon.

Hogy visszatérjek erre mi számít mi nemre!
Fogjuk ettől még fizetni? IGEN
Talán jó kondíciókkal? IGEN
Erre az első két kérdésre akkor is igen a válasz, ha nincs rezsicsökkentés? IGEN

Buktunk 150 milliárdot az államadósságon a rezsicsökkentés miatt?
IGEN

Tehát ennek volt relevanciája a mostani vitában?

"Az államadósságnál első sorban nem az az érdekes, hogy mekkora a reálértéke, hanem hogy mennyiért tudod finanszírozni."

NEM!

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.26. 22:16:57

@Blogger Géza: bajnairól azt, hogy padlóra vitte az mszp-t. aztán azt, hogy surányi nem komolyan vehető, bezzeg matolcsy igen. aztán azt, hogy bajnai komolytalanná vált 1 mondattal, de matolcsy az soha, pedig szeret nagyokat mondani. aztán most már megint teljesen másról beszélsz. most akkor továbbra sem tudom, hogy bajnai vitte-e padlóra az mszp-t 2010-ben, mikor nem indult, de matolcsyval ne törődjek, elvégre jövőre nem róla szavaznak. de akkor mi alapján szavaznak mégis? egy országot leégető miniszter minden alkalmatlansága ellenére nem tényező, de az a bajnai igen, aki nem is indult 2010-ben? hát hogy van ez?

panelburzsuj 2013.09.26. 22:21:39

@balage_81 reloaded:

Az úgy van, hogy a rezsivédő szakkörből kiterelik az okvetetlenkedőket.

Gézának meg még nem jutott védett mikrofon.

Ezért aztán itt szív naphosszat.

Persze nyilván van az a pénz.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.27. 00:25:04

@balage_81 reloaded:

"mint e14 szavazó, egy közösség tagja vagyok, pontosan számon lehet rajtam kérni, amit a pártom mond."

A pártod ezt mondja:

● A [Fidesz a] gazdagnak adtak, a szegényebbtől elvettek. Az egykulcsos adórendszer nyertesei a módosabbak lettek, vesztesei pedig mindazok, akik átlag alatti jövedelemmel rendelkeznek.

majd

● Igazságos, többkulcsos adót vezetünk be. Eltöröljük az igazságtalan egykulcsos adót,
a személyijövedelemadó-rendszert pedig átalakítjuk: az átlag alatti jövedelműek jobban járnak, több adót csak a gazdagabbaknak kell majd fizetniük.

www.egyutt2014.hu/ftp/egyutt_2014_orszagjaras_szoro_a5_ado_web.pdf

Te viszont másutt ezt írtad:

"jelenleg azt mondják a balos politikusok, hogy a szegényeknek adjuk, pedig ott hasznosul a legkevésbé, mert előbb a javakat kéne megtermelni és a gazdaságot felhúzni"

Ennek alapján úgy tűnik hogy te egy burzsoá elhajló vagy a pártod hivatalos programjához képest.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.09.27. 02:58:06

@neoteny: gyenge próbálkozás, egyben igen érdekes, te más kommentelővel mit foglalkozol ennyit. de kifejtem szívesen, arról van szó, hogy az mszp (ami még véletlenül sem az én pártom) azt mondja, hogy most majd úgy csinál költségvetést, hogy a társadalmi igényeket, nem a gazdaságot veszi figyelembe. én nem az szja, hanem a segélyek világáról beszélek. most meg már pattanj le.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.27. 03:21:10

@balage_81 reloaded:

"én nem az szja, hanem a segélyek világáról beszélek."

A Együtt-2014/PM pártod meg azt mondja hogy az egykulcsos SzJA a gazdagnak adott, a szegényebbtől elvett. Ha ezt szó szerint veszi az ember, akkor az "igazságtalan" egykulcsos SzJA az Együtt-2014/PM által beígért megszüntetése a szegényebbnek ad, a gazdagtól meg elvesz.

Blogger Géza 2013.09.27. 07:20:08

@Andy_73: Az égegyadta világon semmit nem buktunk. Nem változott ettől egy Ft-tal sem sem az adósság, sem a fizetendő kamatteher. Viszont a felpörgetett infláció előbb-utóbb maga után húzná a kamatokat (másképp nem vennék meg az állampapírokat), na azon buknánk. Sokkal többet. Már csak az inflációhoz kötött kamatú állampapírok miatt is. A leszorított infláció nagy érték a magyar gazdaságban, hosszú távú növekedésösztönző hatása sokkal fontosabb, mint egy irreleváns reálérték-számítás.

Blogger Géza 2013.09.27. 07:23:54

@Andy_73: Ennek max akkor lenne értelme, ha egyszer kibocsátottunk volna állampapírt, aztán nagy szünet. De ez nem így van, a forintos állampapír-kibocsátás folyamatos. Az infláció leszorításának valóban van egy ilyen rövid távú mellékhatása, mégis mindenki egyetért abban, hogy megéri leszorítani a túl magas inflációt. És túl magas volt.

egyetmondok 2013.09.27. 08:35:16

@Blogger Géza:
" Az államadósságnál első sorban nem az az érdekes, hogy mekkora a reálértéke, hanem hogy mennyiért tudod finanszírozni." ---

Géza,komplett butaságokat irkálsz. Nézzed már vissza, 2000ben az államadósság milyen alacsonyan volt mondjuk 2008-hoz képest,és mégis,2000ben annak a finanszírozás a gdp 6%-át vitte el,míg mondjuk 2008ban,amikor már a szocik mindent elkúrtak,és az adósság magas volt, ugyanez az adat "csak" 4% volt.
Ha igaz,amit mondasz,akkor az első Orbán kormány a 2008as kormányhoz képest brutálisan rosszul kormányzott.

Blogger Géza 2013.09.27. 08:55:37

@egyetmondok: Nem, brutálisan jól kormányzott az Orbán-kormány (mindkettő), megörökölt egy magas államadósságszintet + magas kamatszintet, és sikerült mindkettőt csökkentenie.

2013.09.27. 08:59:51

@Blogger Géza:

"Az égegyadta világon semmit nem buktunk. "

De igen, ez le van vezetve.

"Nem változott ettől egy Ft-tal sem sem az adósság, sem a fizetendő kamatteher."

Erről szó sem volt és semmi jelentősége nincs itt, de ne írogass fölösleges bullshiteket, ha a hozzászólásod végén visszakanyarodsz a reálértékhez, amiről szó van.

"Viszont a felpörgetett infláció előbb-utóbb maga után húzná a kamatokat ....."

Nem releváns most.
Nincs felpörgetett infláció. Nem arról beszélünk, hogy vannak lépések, amik növelik az inflációt és ez miért rossz, hanem arról, hogy erőből csökkentjük az inflációt és ez miért rossz.
Csakis kizárólag a rezsicsökkentésből fakadó infláció csökkentéséről van szó és annak hatásáról az államadósságra.
Jó lenne, ha megpróbálnál végre koncentrálni a témára.

2013.09.27. 09:08:01

@Blogger Géza:

"Ennek max akkor lenne értelme, ha egyszer kibocsátottunk volna állampapírt, aztán nagy szünet. De ez nem így van, a forintos állampapír-kibocsátás folyamatos."

Igen. Valamit pedzegetsz és segítek.
A kb. 150 milliárdot CSAK EGYSZER bukunk és nem minden évben az idei rezsicsökkentés miatt, de egyszer bukunk ez biztos erről beszélt Surányi is.

"Az infláció leszorításának valóban van egy ilyen rövid távú mellékhatása, mégis mindenki egyetért abban, hogy megéri leszorítani a túl magas inflációt."

De nem mesterséges módon. Ebben senki nem fog egyetérteni veled és senkivel.
Az infláció egy mutató, a gazdaság állapotát jelzi sok más mutatóval együtt.
Ha az infláció alacsony, akkor az egyfajta egészséges állapotot jelez szemben a magas inflációval.
De, ha ezt TÖRVÉNYILEG ÁLLÍTOD BE, akkor az előző állítás már nyilván nem lesz igaz.

Blogger Géza 2013.09.27. 09:10:50

@Andy_73: Nem buktunk. Egyszer sem. Nyerünk az alacsonyabb kamatokon, és nem bukunk.

2013.09.27. 09:11:48

@Blogger Géza:

"A leszorított infláció nagy érték a magyar gazdaságban, hosszú távú növekedésösztönző hatása sokkal fontosabb"

Mint előbb: feltéve, hogy nem egy törvénnyel akarod ezt megtenni.
Most éppen azt feltételezed, hogy egy egyszerű törvénnyel befolyásod a gazdasági növekedést az infláción keresztül.

Legyen az infláció 2,5 helyett 2, és ezért legyen a gazdasági növekedés pedig nagyobb.
Ki ne alkalmazná ezt a csodafegyvert? :)))

2013.09.27. 09:16:28

@Blogger Géza:

" Nem buktunk. Egyszer sem. Nyerünk az alacsonyabb kamatokon, és nem bukunk. "

Hiába állítod, ez egyszerűen nem igaz.
Tudod vannak alapvető gazdasági összefüggések.

Kölcsön kérsz 100-at 4%-os kamatra. És az infláció is 4% lesz várhatón.
Egy év múlva visszafizeted a 104-et és gyakorlatilag ugyan ott vagy, hisz a 104 most annyit ér, mint egy évvel ezelőtt a 100 amit kaptál.
Csakhogy az elvárások ellenére valaki egy törvénnyel 3%-ra csökkentette az inflációt előre nem látható módon.
És ezért most buksz, amikor 104-et fizetsz vissza. Mert ez a 104 többet ér már, mint az egy évvel ezelőtti 100.

Ennél óvodásabban nem megy a magyarázat.

egyetmondok 2013.09.27. 09:28:16

@Blogger Géza:
Ez nem válasz arra,hogy 2008ban miért került szó szerint sokkal kevesebbe egy sokkal magasabb államadósság finanszírozása.
Talán 2002től még jobban kormányoztak,mint 2002 előtt,hogy olcsóbb lett az egész ?
És mit is örökölt az első Orbán kormány ? Amikor 94 és 98 között majdnem 90%-ról lement az államadósság 60 környékére ? Csupa jót Géza,ebből a szempontból,tehát pont 98-2002 között nem hiteles semmilyen visszamutogatás. Na,persze az elmúló lassan négy év után ma se hiteles...

Blogger Géza 2013.09.27. 10:00:55

@egyetmondok: De válasz. Mért pont 2000-t veszed alapul, miért nem 2003-at? Ja, hogy a Fidesz által leszorított infláció és kamatszint hatását hozzácsaphasd a szocikhoz? Nevetséges.

Blogger Géza 2013.09.27. 10:08:43

@Andy_73: Mert abból indulsz ki, hogy az inflációnak semmiféle hatása nincs a kamatszintre, ami abszurd. Valójában a 100-at soha nem fizeted vissza, azt mindig újra felveszed, görgeted magad előtt. Az a kérdés, mekkora az éves kamatkiadásod. Ha 4 %-os infláció mellett ez tegyük fel beáll 4%-ra , akkor évente 4 egységet kell fizetned. Ha 2% körüli inflációnál ez beáll 2%-ra, akkor feleakkora lesz az éves kamatkiadásod (az a költség, és nem a tőkeösszeg). Ez egy sokkal nagyobb effektív nyereség, mint bármiféle spekulatív reálérték-változás, ami egyszerűen nem releváns pénzügyi szempontból. Hidd el, aki ért hozzá, az ezt átlátja. Lehet, hogy te nem, de ezen nem tudok többet segíteni.

egyetmondok 2013.09.27. 10:09:16

@Blogger Géza:
Géza,Te nem is a gazdaságról, államháztartásról,vagy éppen makro ügyekről beszélsz,hanem pártpropagandát csinálsz. Vicces,és túl sokat tévedsz a tényeket illetően.
Miért kerülöd meg azt a rém egyszerű kérdést,kormányoktól függetlenül, hogy miként lehetséges az,hogy egy kedvezően alacsony szintű államadósság finanszírozása nagyon is lehet nagyobb gazdasági teher,mint adott esetben egy sokkal nagyobb államadósság finanszírozása ?
Attól tartok azért,mert nem is érted,hogy miről van szó.

Blogger Géza 2013.09.27. 10:11:04

@egyetmondok: Ezt én nem kerültem emg, világosan elmagyaráztam (kamatszint). Ha nem érted, arról nem én tehetek...

Myrath 2013.09.27. 10:16:31

@Blogger Géza: Nincs igazad, példa erre Japán, ahol a defláció miatt is emelkedett az államadósság, illetve versenyhátrányba kerültek az exportőrök. Monetáris beavatkozás kellett az infláció felpörgetéséhez, ami a mai napig folyik. Nézz rá az usd/jpy crossra, gyönyörűen látszik a 2012 végén elkezdett usd vétel.
Az infláció alapvetően szükséges, a mértéke pedig az adott gazdaság teljesítő és versenyképességével arányos. (de csak egy a sok mutató közül, kiemelni torz képet festhet)

Blogger Géza 2013.09.27. 10:19:13

@Myrath: Persze a defláció már káros lehet. De Magyarország esetében erről szó sincs.

Myrath 2013.09.27. 10:19:23

@Blogger Géza:

Akkor megfordítva: ha beteszel a bankba 100 Ft-ot, erre kapsz 5%/év kamatot 2,5%-os infla mellett, akkor mennyit kerestél a bolton szerinted?

Myrath 2013.09.27. 10:20:02

@Blogger Géza: Az inlfa csökkenése deflációs folyamat.

2013.09.27. 10:20:29

@Blogger Géza:

"Mert abból indulsz ki, hogy az inflációnak semmiféle hatása nincs a kamatszintre, ami abszurd."

Nem!
Abból indulok ki, hogy a MESTERSÉGES inflációnak, ami most a rezsicsökkentés, tudod erről beszélnénk nincs hatása a kamatszintre. JÓ LENNE VÉGRE EGYÁLTALÁN KÉPBE KERÜLNÖD EMBER!!!!

A rezsicsökkentést nyilván nem árazta a piac a múltban, mert nem tudta, hogy lesz.
De a jövőre sem árazhatja, mert a hatása egyszeri és a jövő évi inflációt nem befolyásolja. Ennyi. A többi elemzésednek ehhez nincs köze azért , mert az akkor igaz, amikor magától csökken az infláció.
Hányszor kell ezt még leírnom?????

2013.09.27. 10:23:31

@Myrath:

"Az infláció alapvetően szükséges"

Igazából törvényszerű.

egyetmondok 2013.09.27. 10:24:12

@Blogger Géza:
No comment,mert erre nem lehet,sőt nem is szabad. Időpocsékolás lenne.

Myrath 2013.09.27. 10:25:00

@Andy_73: Így van, ezért a maginfláció nem is csökkent (sőt kicsit emelkedett) és 3-3,5% között van. Egyéb termékek és szolgáltatások áremelkedése csak lassult, de emelkedik. (kaja, pia, cigi, szállítás, informatika, banki szolgáltatások...stb.)

Blogger Géza 2013.09.27. 10:26:24

@Myrath: Az infláció csökkenése NEM defláció. Legyünk tisztában a szavak értelmével, ne próbáljunk csúsztatni.

Blogger Géza 2013.09.27. 10:27:06

@Andy_73: " jövő évi inflációt nem befolyásolja. " Hogy te mekkorát tévedsz - ebben is...

2013.09.27. 10:28:56

@Blogger Géza:

" Hogy te mekkorát tévedsz - ebben is... "

Vezesd le! Ezt megnézem.....
tehát az idei rezsicsökkentésnek a jövőre vonatkoztatva inflációcsökkentő hatása van!
Lássuk, hogy miért?

2013.09.27. 10:30:40

@Blogger Géza:

"Az infláció csökkenése NEM defláció. Legyünk tisztában a szavak értelmével, ne próbáljunk csúsztatni. "

Azt írta, hogy deflációs FOLYAMAT!
Ki csúsztat??

Myrath 2013.09.27. 10:30:50

@Blogger Géza: deflációs folyamatot írtam!!!!

2013.09.27. 10:34:56

@Blogger Géza:

Tudtam, hogy ő is megvédi magát.
Pontosan azért írtam én is, hogy lásd vannak akik tudják miről beszélnek és van aki ezt érti is.
Veled itt most azon küzdünk, hogy egyáltalán megértsd, miről van szó.
Valójában nem vitázunk, mert az érvekhez az kellene, hogy ne tévedj el minden apró útelágazásnál.

Myrath 2013.09.27. 10:37:01

@Andy_73: Nem fog menni. :)
Ha azt mondta volna a fizess, h 5 év alatt évi 4% csúszóval csökkenti a rezsit (ez a rezsi mint közgazdi fogalom...beszarás) akkor lenne hatása. Mint a Bokros féle Ft csúszó leértékelés anno.

Blogger Géza 2013.09.27. 10:38:03

@Myrath: Ami egy csúsztatás, hogy összemosd a japán és magyar helyzetet - ne próbálkozz.

panelburzsuj 2013.09.27. 10:43:42

@Blogger Géza:

Nekem nincsenek közgazdasági ismerteim.

Rezsicsökkentésben sem vagyok jártas - csak annyit tudok róla, hogy a fűtésen, mosáson, szaráson ajándékba megpsórolt pénzt végre másra költhetem. Több farhátra, parizerre, buszozásra.

Vagy rosszul tudom - nem kereshetek mást?

Myrath 2013.09.27. 10:47:55

@panelburzsuj: Kérdés az, h a családi kassza elkölthető pénze nőtt-e, vagy a rezsicsökkentést benyelte a banki tranzakció, a telefonadó, a jövedéki adó, a baleseti adó - és sorolhatnám - emelkedése.

panelburzsuj 2013.09.27. 10:51:30

@Myrath:

Mér lenne kérdés?

Ha emelkedett, akkor már meg is van a helye az ajándékpénznek.

Az Úr adta - az Úr elvette.

Legfeljebb annyi lehet a kérdés, hogy ebben a Csikósnagybálát űberelő árrángatásban hogyan számolja az Úr az inflációs statisztikákat.

Myrath 2013.09.27. 10:56:01

@panelburzsuj: És az Úr után az ŰR marad!! :)

panelburzsuj 2013.09.27. 11:07:52

@Andy_73:

Lehet erőszakolni - csak fogd le erősen! ...

Myrath 2013.09.27. 11:33:31

Néhány tanulságot is megfogalmazott a gazdaságpolitika számára: egyrészt a piac működik, a tankönyveknek igazuk van. Ha nincs piac, a cégek nem ruháznak be, másrészt a cégek számára inkább kereslet kellene, nem tőke, harmadrészt alacsony hozamok mellett nincs beruházás. A következtetések szerint a gazdaság felrázásához egy kis infláció jó lenne, mivel a cégeket nem segíti a gyenge forint, ráadásul nincsenek tömegesen exportképes vállalkozások.

www.napi.hu/magyar_gazdasag/adossagcsapda_fele_tart_a_magyar_gazdasag.565650.html

explanatus 2013.09.27. 21:20:27

@sörtelen: „az előrejelzések egy centit se mozdulnak! „

Centit se mozdulunk, mondta a büszkén álló homokvár a dagály előtt.
süti beállítások módosítása