1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.04.24. 10:36 HaFr

Szabadság és biztonság

Az enyém a szabadság perspektívája. Régen elfeledtük, mi az, és miért van rá szükség, jobban, mint egy falat kenyérre. Például, mert nélküle nincsen kenyér. Ehhez elég körbenézni, milyen a szabadsághiányos társadalmak gazdasági sikeressége. Észak-Korea, Belorusz, Oroszország, Kína (igen, ez utóbbi is, de erről majd másutt)... Magyarország? Ráléptünk a rossz útra, amely hazugságokkal, agresszióval, nepotizmussal és erőszakkal van kikövezve.

Szabadnak lenni legalább annyi, mint az irracionális, beláthatatlan, kiszámíthatatlan függéstől mentesnek lenni. Nem félni attól, hogy az ismeretlen erők mit hozhatnak a saját életembe -- olyat, amit magam nem választottam vagy nem akartam volna. Nem félni ettől, mert szabad társadalomban ilyen erők nincsenek vagy alig vannak. Szabadnak lenni annyi, mint felelősnek tudni lenni a saját sorsomért. Nem félni (a váratlantól, az erőszaktevéstől, mások döntéseitől). Szabadság, felelősség, a beláthatatlan függéstől való mentesség, a félelem nélküli élet: ezek mind összefüggenek egymással. Szabadság nélkül nincs biztonság. Se életbiztonság, se létbiztonság, se szellemi biztonság. A szabadság a biztonság egyetlen garanciája. Ha nem vagyok szabad, bárki bármit művelhet velem. Leginkább pedig az állam fogja ezt tenni, ahol a legtöbb hatalom koncentrálódik. A képviselői, akik szinte bármit közérdeknek tudnak maszkírozni, sőt ha kellően ellenőrizetlenül tudnak működni, akkor az állami gépezetet adott esetben bárkivel szemben használni tudják. Az állam és képviselőinek hatalomkoncentrációja a szabadság és a biztonság legnagyobb ellensége. Az állam nyújtotta biztonság nem több mint kiméra, érzéki csalódás, propagandamű, bálvány.

Ha valaki nem érti, miért nem menő feladni a szabadságot 10% rezsicsökkentésért, betiltatni akár náci meneteket (a jog helyett) hatalmi szóval stb., annak azt tudom mondani, kár, hogy nem adatott meg neki, hogy (az egyébként vékony) magyar szabadságharcos hagyomány szellemében nőjön föl -- mert így nincs szeme rá, milyen ellentét van a Vezér hétfő és keddi és vasárnapi nyilatkozatai között, és milyen távol esik mindegyik a jogállamtól: ha hoz, ha elvesz. Ezért nem látja azt sem, miben más a szabadság és a nemzeti függetlenség -- és főleg miben más a szabadság és a kormányzat függetlensége (az őt jogosan ellenőrizni akaró társadalomtól és EU-tól). A magyar társadalom szabadsága és a magyar kormány függetlensége jelenleg egymással szemben haladnak. A kormány mindent megtesz az őt esetleg ellenőrizni óhajtó társadalmi kontroll leépítése érdekében. Nincs szabad sajtó (megosztott, rafinált ideológiák mentén államilag manipulált, szabályozott sajtó van, amelynek -- önáltatás ellenére -- még a baloldali része sem volt soha fogékony az alapvető klasszikus polgári jogokra, úgy mint szabadság és tulajdon), a jogállamot szigorúan minősítő hatalommegoszlás kiiktatódott a rendszerből (az esetek 5%-ban életjeleket mutat? - nekünk legyen mondva, kösz, nem hat meg!), nem sorolom tovább, akinek több kell, menjen haza Beloruszba. A vertikális, törvénytelen függés rendszerei annyira megerősödtek az államrendszerben és a gazdasági életben, és közben a társadalom (nem véletlenül) annyira erőtlen, hogy már csak fokozataiban tér el egymástól az az apátia, amely az illegitim parlamenti döntéseket és az Orbán agyú, Rogán szájú, Kósa arcú, Szekeres markú, Lázár lábú, Navracsics gyomrú, Simicska belű, Hoffmann csípőjű, Giró-Szász nyelvű, Gyurcsány tüdejű halálfaló nyilatkozatait környékezi -- na és strictly az ellenzék, az meg egyenesen fenomenális! Millyyyen ajrópai, meccssoda horizont!

De koncentráljuk a velőre! A közbeszerzési, önkormányzati, föld-, dohány- és sorolhatnám még milyen alapú befolyással való üzérkedés, közpénzek elfeketézése vagy átirányítása, az átláthatatlan államháztartás a közvetlen javadalmazotti rétegen túl minden egyes magyar állampolgár személyes érdeksérelme, folytatódó, hallatlan botrány, amelynek gyökerében ott a nemzeti korrupció dolgokat soha nem a nevükön nevező évszázados tradíciója, a polgárosulatlan társadalom, a nép megalázottsága és folyamatos alkalmazkodása, az úri gőg, a poros kádári és a gátlástalan maffiahatalmi technikák keveredése, a rendszerváltás eltérítése és lerablása a mindenféle pártba beépülő szoci struktúrájú klientúrákon keresztül, ott vannak a Che Guevarás és a kszírós pólók.. a félmeztelenek egy diktatórikus agy körül, amelyik pártot keres magának, csak az nem világos, hogy a KISZ legyen az, vagy valami újdonat. Röviden, a szabadság feláldozása -- de minek az érdekében is? Talán biztonságot kapott cserébe a magyar?

A magyar súlyos tévedésben van. Azt hiszi, megvásárolhatja a biztonságát a szabadsága feláldozásért cserébe. Minden oka megvan a félelemre, minden ízében reszket is, de mégis ahhoz fordulna védelemért, aki őt bármikor szájon törölheti és elkobozhatja a lapostévéjét, beviheti a rendőrőrsre és halára verheti, kirúgathatja a munkahelyéről, kipatterolhatja a gyerekét az egyetemről, sorolhatnám. A magyar feláldozza saját magát, családját, kapcsolatait, kis közösségeinek védelmét, a munkahelyét -- állami sugallatra. Mert az állam ezt sugallja. Ne bízz senkiben, csak bennem. És a magyar hagyományosan így tesz. Belehelyezi az állami orkok kezébe mindannak garanciáját, amit elért vagy vágyott életében. Hozzájárul a társadalom kiüresítéséhez, az autonóm élet lehetőségének a felszámolásához -- és mit kap cserébe? Orbán Viktor hazugságait miniszterelnökségi borítékban, képernyőről, újságpapírról, és ha jól viselkedik, és felviszi őt az önkormányzati bérelt busz Pestre, megveheti a hazugságokat négyévente a könyvvásáron is, autogrammal, vászonba kötve.

Ez a blog kiáll annak visszaszorítása érdekben, ami aláásta a rendszerváltást Magyarországon, alternatívát keres azoknak, akiknek elegük van a félelemből és a szabadság hiányából. Kiállok annak a tévhitnek és állami propagandának a legyőzése érdekében, hogy lehetséges biztonság szabadság nélkül. Kiállok annak a tévhitnek ellenében, hogy az ellenőrizhetetlen közhatalomtól ép ésszel biztonságot lehet remélni -- nem pedig kizárólag annak ellenkezőjét: kiszolgáltatottságot, félelmet, agressziót. Kiállok azoknak a szirénhangoknak az ellenében, hogy az állam és maffiaszervezeti jobb gazdái a szabadságunknak és a biztonságunknak, mint mi vagyunk -- miközben evidensen ők a szabadságunk és a biztonságunk legfőbb veszélyforrásai! Az enyém a szabadság perspektívája, az egyetlen legitim perspektíva, amelyik egy magát polgárinak nevezett európai társadalomban éltetheti a jó államot. Teszek az állam és az állami haramiák perspektívájára, és tegyetek ti is! A biztonságotok a szabadságotokkal együtt áll vagy bukik - rajtatok múlik.

És most tegye fel a kezét az, aki úgy véli, függésben biztonságban érezheti magát. Aki szerint a függés inkább biztonságot, mint kiszolgáltatottságot hoz. Mielőtt dönt, nézzen magába, hogy milyen változásokat hozott az elmúlt évtized az életében: szabadabb lett, vagy legalább nagyobb biztonságban van? Kevésbé kiszolgáltatott a főnökével, a rendőrrel, az önkormányzati tisztviselővel, a jobban öltözöttekkel és nagyobb autót vezetőkkel, a hangosabbakkal és a gátlástalanabbak szemben? Vagy úgy érzi, hogy a függése és a kiszolgáltatottsága csak nőtt? Tegye fel a kezét, akinek oka van azt hinni, hogy mások egyre jobban teszik a dolgukat az ő érdekében, és a biztonsága ebben az országban nagy valószínűséggel nőni fog! Tegye fel a kezét, aki életének, jólétének és lelkének biztonságát inkább anonim vagy nagyon is ismert potentátok kezébe helyezné, mint megtartaná a sajátjában! Tegye fel a kezét, aki mások döntéseinek, kénye-kedvének kiszolgáltatva szeretné leélni az életét ahelyett, hogy visszavenné azt, viszont értelemszerűen ne tegye fel a kezét az, aki inkább garanciákhoz kötné, mikor és meddig adja át a maga fölötti döntéseket másoknak. Tegye fel a kezét, aki jobban szeretne ezután is az államháztartás sarokszámainak alakulásával foglalkozni, és elhitetni magával, hogy a saját életét a költségvetési hiánypálya alakulásának meg az arról szóló regéknek kell meghatározniuk! Tegye fel a kezét, aki élvezi az állami mesét! Tegye fel a kezét, aki ezután is jobban hinne a pártvezéreknek, mint a saját szemének, fülének, és szívének! És akkor tegye fel rögtön mind a két kezét, és adja meg magát, mert a következő körben akár lőhetnek is rá.

Vissza a szabadságunkkal! Vissza a biztonságunkkal! 

190 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr905244278

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.04.24. 15:13:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

braue 2013.04.25. 07:33:57

@Lexa56: Lélekben bárki szabad lehet. Az is aki szereti, ha a maga által megválasztott kormánya nem csak mások érdekét, hanem az övét, a választóiét (is) nézi!

Az a fríz mondás, meg sokkal ősibb mint maguk a kihalóban lévő frízek.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.04.25. 07:35:59

@braue:

"Aki csicskás valmilyen cégnél soha nem lehet szabad. Szabad csak a tulajdonos lehet, az is csak korlátozottan."

Marx sem mondhatta volna szebben.

Mr. Waszabi 2013.04.25. 07:43:31

@esefe: ócska duma. Szerintem a számok, mennyiségek beszélnek, a kutyák ugatnak.
Néhány száz ember kereste a baj magának 2006-ban, hagyta magát Orbántól forradalmasítani, aztán a kedves vezető nem volt sehol, amikor ők bajba kerültek miatta. Most meg az is megszívja, aki nem kereste a bajt, aki becsületesen, tisztességesen élt itt mindenkor. Ehhez képest elszarom az ilyen sértett retorikát, nem fontos. Most az a fontos, hogy a 10 millióból hányan hánynak a szemét fogják kinyomni. Ez is lényeges különbség. Ezt a helyeztet Orbánnak köszönheted, vele pörölj, légyszi. Én a légynek sem ártottam, nem engem illet hát. De a hülyeség ellen azért felemelem szavam, mert abból még nem lett semmi értelmes sosem. Szeretem a nemzetem, azért. Verstehen Sie? Remélem.

2llkedő 2013.04.25. 07:44:30

@braue: "Aki csicskás valmilyen cégnél soha nem lehet szabad."

Akkor vagy szabad, ha van elegendő forrásod arra, hogy képes legyél saját utadat járni, és élni a saját életedet, ahogyan neked tetszik.

sörtelen 2013.04.25. 07:50:09

HaFr, ennek a mondatodnak nagyon örültem:
"Szabadnak lenni legalább annyi, mint az irracionális, beláthatatlan, kiszámíthatatlan függéstől mentesnek lenni"

No, ne azért, mert e formájában egyetértenék vele, hanem mert ez a "szabadság - függetlenség" a legfontosabb disztinkció.
A szabadság nem azonos a függetlenséggel. A kettő közötti különbséget tartom az elmúlt 25 000 év lényegének.

sörtelen 2013.04.25. 08:05:19

@hot-spot: Így van. Tőlük már csak egyetlen dolgot lehet elvenni (egy dologgal lehet büntetni) - az életüket.
A társadalmon kívülre kerülők minden jogukat elvesztik (lakcímkártya, TB kártya) de a kötelességek jó részét megkövetelnék tőlük. Mire fel? Akinek nincs joga - nincs kötelessége sem.
Tekintettel arra, hogy ma már csak levegőt lehet venni ingyen (!!!), az élet jövedelemköteles lett. Ez az orbáni "munkaállam" dekódolt értelme.
Ha nincs jövedelmed, akkor az államnak nincs semmilyen kötelezettsége feléd.
Na, innen gyönyörű, hogy neked viszont van az állam felé.
De ez már az erkölcs "mocsarába" visz.

Rémbódess 2013.04.25. 08:06:55

@dany82: "...én nem függök sem az államtól, se egy párttól..."

Biztos vagy benne? Nem is olyan régen még azok a többgenerációs trafikosok is azt gondolták, hogy bejáratott helyen lévő üzletükkel generációkra megalapozták a családjuk megélhetését. Ők sem a pártközpontból kapták a fizetésüket és teljesen függetlennek gondolták magukat.

Mostanáig...

I_Isti 2013.04.25. 08:22:47

@tundrazuzmo: neked 10% rezsicsökkentés, a közgép tulajdonosainak meg 10 millió eurós bankbetét. Ez is 10, az is 10. Valaki jól járt!

percenként százhuszat verő gumibot 2013.04.25. 08:32:39

@komplikato:
A lakossági energiaárak mindig hatósági jogkörbe tartoztak, így volt már az előző kormányok idején is. Amiből aztán sorra áremelés lett, soha nem árcsökkentés. Az utóbbi 1 évben jelentősen csökkent a villamos energia nagykereskedelmi ára, ami lakossági árcsökkentést tett volna indokolttá, de ezért valahogy nem lobbiztak ugyanúgy az energiacégek, mint korábban az áremelésért, hanem megtartották volna az extraprofitot maguknak. Természetesen.

Szerinted mit kéne tennie a mindenkori kormánynak egy ilyen helyzetben? Ki képviselje a monopolhelyzetben levő szolgáltatóval szemben a fogyasztó érdekeit? A rezsicsökkentés tálalása persze éppolyan politikai marketing, mint most már szinte bármi bármelyik politikai erő részéről Magyarországon, de tartalmilag helyénvaló hogy meglépi a kormány. Szerintem

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.04.25. 08:33:14

A nyerőgép ügy a következő.
Szima Gábor nyerőgép király a debreceni focicsapat fő és gazdag támogatója volt. Szárnyalt a Loki.

O. Viktornak a Videoton a szívügye.

Mit csinált Orbán sunyi Viktor, bezáratta kétharmaddal a nyerőautomatákat, elzárta a Szima szponzor pénzcsapjait.
Nincs lóvé, a Loki vergődik, a Vidi majdnem bajnok. Bár a Fradi jól pofán vágta orbánt!
Így működik az fideszes orbáni gépezet.
Lásd. földügy, trafik ügy, ócsai fidesz gettó, Kossuth tér, kerényi ámokfutás....!
A fidesz szarháziságának, aljasságának, gőgjének nincs határa.
Könyörgöm a népnek és az ellenzéknek fogjunk össze, mert ennek a diktatúrának nagyon rossz vége lehet.
A fideszszoci csaló, hazug, simlis bandákból elég volt!

A napi jelszó: Oberszar Barna Péter MTV1

percenként százhuszat verő gumibot 2013.04.25. 08:39:25

@félázsiai 2llkedő:
Éltél a Kádár rendszerben? Szerinted mi történt volna, ha egyetemisták megpróbálják elfoglalni az MSZMP székházát (a Jászai Mari téri "Fehér házat") akkoriban?

Gondolodj el a különbségen, aztán belátod mekkora csacsiságokat beszélsz

Csetepaté márki 2013.04.25. 09:04:26

Fiatalkoromban, az iskolai törtenelemoräk alatt kialakult bennem az a meggyözödes, amivel szerintem nem vagyok egyedül, hogy a szabadsäg egy olyan dolog, aminek a megszerzeseert küzdeni kell, söt a megtartäsa is folyamatos küzdelem.
Amit tälcän kinälnak, vagy egyenesen räeröltetnek valakire, az pedig sok mindennek nevezhetö, de szabadsägnak biztos nem.

A poszt arrol (is) szol, hogy ennek tulajdonkeppen epp az ellenkezöje az igaz. Sok sikert!

Egyebkent zseniälis, kettö az egyben: ha a posztban a jelenlegi kormänyt szimplän kicsereljük „kizsäkmänyolokra“, a Tanäcsköztärsasäg egy szorolapjät is elvezhetjük, amit a kedves posztolo bizonyära megtalälna a nagypapa vagy apuka lädäjäban, nehäny szdsz-kiadväny alatt.

„Tegye fel a kezét, aki élvezi az állami mesét! Tegye fel a kezét, aki ezután is jobban hinne a pártvezéreknek, mint a saját szemének, fülének, és szívének! És akkor tegye fel rögtön mind a két kezét, és adja meg magát, mert a következő körben akár lőhetnek is rá.”

Ez meg kitöl van? Lenintöl? Kun Belätol? Szamuelytöl?

Virt02 2013.04.25. 09:05:04

@explanatus:
"A legszemléletesebb példa, hogy milyen nyelvezetet erőltetettek ránk, a zászló. Bármilyen zászló. Legyen mondjuk amerikai. Ha egy usa polgár kiteszi a hazája zászlaját, akkor hazafi (patriot). Ha kiteszi a konföderáció zászlaját, akkor se néz rá senki, hogy mit akar ezzel mondani. "

Ez nem így van.

Éppen elég filmben szerepel poénos figuraként a saját háza előtt amcsi zászlónak tisztelgő amcsi :)

A konföderáció zászlaja is nagyon jól tudjuk, hogy mit jelent, és hogy mennyire jelent(het) törést két ember között, ha valakiről kiderül, hogy ezt a zászlót teszi ki a házára, stb.

És ne felejtsd el az sem, hogy hány figura öltözik amcsi zászlóba (akár úgy, hogy más nincs is rajta), hányszor égettek amcsi zászlót is,hányan és hogyan dolgozzák fel pl. az amcsi himnuszt (míg nálunk, egyből hörögnek egyesek)...
Szóval az valóban más világ - de nem úgy ahogy gondolod...

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.04.25. 09:06:53

@dany82:
"oszt mégis a Fideszre szavazna minden második választó."

Pontosan:
nem minden választó, csak azon választók negyven akárhány százaléka, akik most úgy érzik, elmennek majd szavazni.

Pont úgy van ez, mint a 2/3-os támogatottság, meg a nekik 2/3-juk van szöveg.

nem nincs, soha nem is volt ekkora fidesz-támogatottság, a fenti arány csak a választási rendszerből fakad.

A Fidesznél leginkább az a baj, hogy nincs tiszteletben tartva a magántulajdon és jobboldali párthoz képest erősen túldimenzionált az állam szerepe.

Ja és az, hogy minden egy emberen múlik.

A fidesz nem demokratikus párt.

Moin Moin 2013.04.25. 09:16:00

Kedves HaFr, milyen érzés "állampénzen lebzselő ballib értelmiségi nyomorultnak" lenni?

Új a feeling, nem?:-)

Amúgy: alig-alig foglalkoznak a kommetezők azzal, hogy a szabadság nem "az én szabadságom" (egzisztenciális függetlenségem mindenkitől), hanem valami "kolletktív műfaj"... Csak keveseknek van az meg fejben, hogy a demokrácia = a magukat az egyenlő szabadok közösségeként felfogó emberekkel. Sok magyaráznivalód lesz itt még!:-)))

2llkedő 2013.04.25. 09:24:53

@percenként százhuszat verő gumibot: "Éltél a Kádár rendszerben? "

Képzeld el, éltem. Mint amennyire Piktorunk is élt akkor.

"Szerinted mi történt volna, ha egyetemisták megpróbálják elfoglalni az MSZMP székházát (a Jászai Mari téri "Fehér házat") akkoriban?"

Várd ki a végét, eljő még az az idő is.

Piktorunk megaszondta, hogy nekije nem a diktatúrával volt a baja, hanem azokkal, akik csinálták, azaz ha ő csinálja, akkor semmi gond.

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.04.25. 09:26:29

@percenként százhuszat verő gumibot:
"Ki képviselje a monopolhelyzetben levő szolgáltatóval szemben a fogyasztó érdekeit?"

Fidesz 10% rezsicsökkentés???
Móka és kacagás...

napikerdes.postr.hu/mennyivel-emelte-a-gaz-arat-2010-ota-a-fidesz-kormany

"Éltél a Kádár rendszerben? Szerinted mi történt volna, ha egyetemisták megpróbálják elfoglalni az MSZMP székházát (a Jászai Mari téri "Fehér házat") akkoriban?"

A Kádár rerndszer deklaráltan egypártrendszer volt egy szocialista (értsd: nem demokratikus államban, a Vörös tenger szélén.

Most demokrácia van (állítólag) és hazánk EU tagország. Pont ezek miatt a mindenkori kormány nem is léphet fel úgy, ahogy Kádárék tették. Még az egyetemistákkal szemben sem.

De persze, egy büntetett előéletű gyilkossal és izmos haverjaival szemben sem, akik épp úgy birtokot háborítottak, mint a diákok.

De azért van párhuzam.
A fidesz és az mszp egy tőről fakad, aki az egyikre szavaz, az a másikra is.
Ezt nem én mondom, hanem Stumpf István.

Pont arra megy ki a játék, hogy e két tábor szapulja egymást (ez a blogokon sokszor érezhető is), ezzel legyen elfoglalva és még véletlenül se jusson eszébe senkinek új pártot alapítani és új politikát, célokat megfogalmazni és új társadalmi egyezséget kötni.

Fejesrob 2013.04.25. 09:36:29

@Mesterlövész: Te hülyegyerek. Ha Bajnaiékra szavaznék, éppen azzal azt mondanám, megismételhetitek 2006.október 23-át.

Az pedig a magánügyed, ha te zombi vagy.

Jeanne d'Arc 2013.04.25. 09:38:36

Fantasztikusan jó írás, és biztos vagyok benne, hogy 2014-ben elzavarjuk a picsába az egész mocskos, HAZAÁRULÓ, NÉPNYÚZÓ fidesz-jobbik bandát !!!!! Hogy miért ? Mert hiszek benne, hogy a magyarságban van SZABADSÁGVÁGY !!!!!

braue 2013.04.25. 09:39:53

@I_Isti: Már a bolsik alatt is a Közgép volt az egyik legnagyobb kivitelező, soktíz milliárdos megbízással!

www.kozgep.hu

braue 2013.04.25. 09:44:15

@Fidesz banda simlizte el a trafik bizniszt is!: Ja. Az ért kapnak a makik annyi állami lóvét. A Főgáz, a Főcsat a szponzoraik, a Szerencsejáték Rt. csak nekik ad támogatást a fociban évi 200 millert (van akinek annyi az összes elkölthetője), meg az OTP (aki ligát is pénzeli) biztosítója is százmillerekért a mezszponzoruk (nyilván a pártatlanság jegyében), mert csak a Videotont akarják elsőnek. Hát hogyne, nép egyszerű gyermeke.

Jhonnyq 2013.04.25. 09:54:55

@Fejesrob: Látom mindenhol terjeszted az "igét"
Hiába nyomod itt marhaságot vedd észre,hogy egyre kevesebben vagytok.
Ha a fidesz nem csalja el a választásokat akkor esélyetek sincs 2014-ben...

Fejesrob 2013.04.25. 09:59:14

@Jhonnyq: Hülye vagy kishaver, én nem vagyok ballibsi. Egyszerűen leírom a véleményem.

Lasombra 2013.04.25. 10:01:19

ez a 10% rezsicsökkentés kb olyan, mint amikor kiírják az 1000 forintos termékre, hogy "1400 Ft (áthúzva), 1260 Ft. AKCIÓ! 10% kedvezmény."
dől rá a plebsz.

ja, és mellesleg a körülötte levő termékek is drágábbak, amivel bőven behozzák az árát.

Marketing 101.

aki ma fidesz szavazó, az csak szimplán gáz.
aki havi 354 forintért* fidesz szavazó, na az durván gáz.

* mármint látszólag 354 forintért, mert valójában bukik, csak nem látja. (ld áfa, eur árfolyam, infláció, új adónemek stb.)

2llkedő 2013.04.25. 10:03:41

@Fejesrob: "Ha Bajnaiékra szavaznék, éppen azzal azt mondanám, megismételhetitek 2006.október 23-át."

No meg 56-ot.

braue 2013.04.25. 10:07:26

@Lasombra: Akkor a bolsik miért emeltek folyamatosan, húsz százalékokat. Jó, tudom hogy buták, de ha ennyire egyszerű, akkor miért nem?

Zka77 2013.04.25. 10:12:59

@zobod: uh jaj uh jaj. Defláció fogalmának nézz utána. Ilyen itt kurvarég nem volt. SZJA meg csak egy adó a sok szar közül ami a béreden van. Jelenleg is csak a felét kapod meg annak, amibe kerülsz. Lehet ennek örülni, mert jobb mint a semmi, de még mindig állatira pofátlan. Főleg ha azt nézzük, hogy mostmár a kiskeresetűek is ennyit fizetnek, pedig a gonosz szocik alatt megúszták 35-40%-kal.

braue 2013.04.25. 10:19:02

@Zka77: Sokkal kevesebb pénzből.

tobias2 2013.04.25. 10:19:29

Ó Istenem, ha minden országot mintaszerűen vezetnének, rettenetesen nehéz lenne olyan országot találni, amelyben még ér valamit a kis magyar nyugdíj. Itthon szépen csökkentik a rezsit, emelik a nyugdíjakat, a boltok polcai tele vannak, ... nem panaszkodunk. Ha gond lesz, pár országgal majd odébb megyünk. Nem ajvékolunk.

Elijah_Baley 2013.04.25. 10:23:25

nem gyütt le a hatósági áras rezsi csökkenése és a szabaccság közti összefüggés.
de amúgy van benne sok jó gondolat. épp csak nehéz globális igazságot mondani, ahány ember, annyi viszony az állammal, van aki jobban rá van utalva van aki kevésbé.. fene tudja, a nagy többség mit is akar az államtól -főleg aki bőszen jár szavazni olyanokra, akik 2 évtized alatt bebizonyították h alapvetően egyformán leszarják minden választópolgijukat-
akar-e 1átalán az élettől valamit az ember, mert sztem nem, nagyrészt tökre elég az, amit a mindenkori kormány leoszt. és ebből a szempontból nézve, a fidesz jobb és gondosabb patron mint a korábbi gazdáink, van közmunka.

Lasombra 2013.04.25. 10:23:27

@braue: segíts már ki légy szíves, hogy ezeket a köcsög húsz százalékokat emelő bolsikat újra megszavaztuk vagy elzavartuk?
köszi.

apropó, az "ennyire egyszerű" vonalra:
hogy is volt a fidesz szöveg ellenzékből az üzemanyag áráról, az adótartalmáról és az állam lehetőségeiről?
most mennyi is az üzemanyag? ebből mennyi az adó?
ha annyira egyszerű, akkor miért nem...? szóval érted.

még két kérdés az ötösért:
1. a 25% ÁFA-t is a bolsik "csökkentették" 27%-ra.
2. a huszonnyolc új köztehert is a bolsik találták ki ebben a ciklusban ellenzékből?

hajrá! én meggyőzhető vagyok.

Elijah_Baley 2013.04.25. 10:24:20

@tobias2: nem is azok ajvékolnak, akik arrébb tudnak állni :)

braue 2013.04.25. 10:30:30

@Lasombra: Elzavartuk. Örülök, hogy egy egyerű embernek segíthettem.

braue 2013.04.25. 10:32:46

@De gustibusaut bene, aut nihil: Én nem álltam tovább és nem is ajvélkodok. Én ugyan nem szavaznék a fieszre, de a szavazni szándékozók fele még mindig rájuk szavazna. Azok se nagyon ajvélkodnak. A volt vöröskönyves nyuggerek, viszont nagyon ráérnek és ők valóbban ajvélkodnak. Csak már mindenki tesz rájuk, hiába olyan szorgalmasak.

Lasombra 2013.04.25. 10:50:35

@braue: szuper. akkor ezt bolsi dolgot ki is pipálhatjuk.
esetleg jelezd, ha lejjebb jutottál a kommentemben. hátha van még itt elzavarnivaló.

Elijah_Baley 2013.04.25. 10:51:08

@braue: monnyuk én úgy vok vele, h ami engem személyesen érint, az nem releváns, a többség érdekeit köll figyelembe venni...

Elijah_Baley 2013.04.25. 10:54:17

@Lasombra: üresen nem marad a hely, és az eddig megismert felhozatalt figyelembe véve, inkább ezek, mint az előző brancs :)

notib 2013.04.25. 10:58:48

HAFR: HA NEM LENNÉL ENNYIRE DINNYE, RÁJÖNNÉL, HOGY A ROSSZ ÚTRA 1947 UTÁN LÉPTÜNK, ÉS AZÓTA MINT A SÍNAUTÓ...

TUDOD, MOST REZSICSÖKKENTÉS, KORÁBBAN 13. HAVI 14. HAVI NYUGDÍJ, NEM LESZ GÁZÁR EMELÉS, MINDEN NYUGDÍJASNAK 16.000.- Ft A VÁLASZTÁSOK ELŐTT,
ÉLELMISZER CSOMAGOK - AZTÁN JÖTT A BOKROS CSOMAG, AZTÁN A MEGSZORÍTÁSOK, MOST MEG A KIIGAZÍTÁSOK...

MINT VALAMIKOR A FEJVESZTETT MENEKÜLÉS, RUGALMAS ELSZAKADÁS VOLT...

ITT KORLÁTOZOTT SZABADSÁG, CSAK A RENDSZER KEDVENCEINEK VOLT IDEIG-ÓRÁIG, AZ ELNYOMOTT BALFÁCÁNOK MEG BAL- ÉS JOBBOLDALRA SZAKADVA-SZAKÍTVA, EGYMÁST ÖLVE LELKESEN MENTEGETIK KIFOSZTÓIKAT...

AKI EZEK UTÁN BAJNAIBAN REMÉNYKEDIK, ELÉG NAGY LÚZER...

Elijah_Baley 2013.04.25. 11:00:44

@notib: a tizenharmadik fizu azé alakult ki mert régen hetente fizettek és az ötvenkettő nem osztható tizenkettővel. a komcsikhoz nincs köze

Reszelő Aladár 2013.04.25. 11:07:30

Egy olyan országban élsz, ahol az emberek a mindennapokért küzdenek. Ahol 2013-ban a pénz egyésége a 100 forint és nem a 10000. Szabadságra vágysz. De kiktől félsz? A TEK-től mert drogos bűnözőkre törik rá az ajtót. Azért teszik, hogy akinek kell, az igenis féljen. Ha neked nincs okod, akkor nem kell. Az adóhivataltól félsz? Ha minden papírod rendben van, akkor nem kell.
A médiahatóságtól félsz? Nem hallottam még, hogy a blogod ellen bármilyen vizsgálat indult volna. A rendőrségtől félsz? Néhány hallgatónak pár hónapja engedély sem kellett, hogy hidat, egyetemet, közterületet vagy pártszékházat foglaljanak. A motorosoktól félsz? Most tiltották be a felvonulásukat kétszer is. Mert ugye a vészkorszaknak nem szabad megismétlődnie. Viszont mindnen kisérletét csírájában kell elfojtani. Ha egy rendezvény betiltásával, akkor úgy. Kivéve, ha egy provokációról szívesebben írtál volna.

Ajánlanék egy külföldi utat először nyugatra. Rögtön túl a ócenánon A vidéki amerikába, ahol még figyelnek egymásra az emberek. Na ott nem festheted a házadat olyanra amilyenre akarod. Mert megszólnak, sőt büntetnek is. Ha nem nyírod a füvet akkor is, sőt ha koszos a kocsid akkor is. Pedig ezek alapvető szabadságjogok nem? Bármikor hívják a 911-et, és fegyverük is van, néha használják is. És igen, ha törvénytisztelő vagy, nincs félnivalód. Még ittasan is lehet vezetni. De ha elkap, akkor lecsuknak. Kérdés nélkül. És minden vagyonod elmegy ügyvédre. Ha beteg vagy, és nincs biztosításod, akkor még a gyerekeid is a te adósságodat nyögik majd.
Bizonyos területeket meg kerülj el, mert nem leszel biztonságban. A bőrszíned miatt vernek/ölnek meg. És nem a gazdag fehérek.
Svájcban is régi a rendszer, de még a gyereked is bevándorló lesz. A dédunokád lesz kb először igazi svájci. Az állampolgárság igénylésekor pedig légy nyugodt, megkérdeznek minden embert a környezetedben (szomszéd, kolléga, főnök, körzeti orvos, óvónő, stb), hogy alkalmas vagy-e... Szabadság mi?

Vagy indulj keletre? Ott majd már a határon fogod tapasztalni, hogy mennyire nincs jogod egy korrupt vámossal szemben. Ha akarja napokis tart ott, és csavarra szedi szét az autód. Ügyintézés, megfelelő szánkópénzzel nem gond. Bármit megkapsz. Szabadság mi?
De ha el is hutsz Kínáig, hát ott politikailag eleve nem túl szabad a helyzet. Ott tényleg lecsuknak. Még a mindenható internetet is szűrik. Észak-Koreában pedig érkezéskor leszek nyugati kém. Ha mázlid van kiválaszthatod a munkatábor számát. Szingapúrban tilos rágózni, néhány gramm heroin a zsebedben pedig drámaian rövidítheti az életed. Hamar kivégeznek.

Afrika sem jobb, elrabolnak, váltságdíjat kérnek, lepuffantanak, mivel a helyi állam nem igazanán tudja garantálni a biztonságodat.

Ezek kétségkívül kiragadott példák a világból. Szép dolog a szabadság, de mint láthatjuk, közel sem valósul meg mindenhol, sőt néha a sikeres társadalmak maguk korlátozzák azt, a közösség, netán a többség érdekében.
A mai jogvédő világban (ahogy elképzeled) a többség számára kedvező szabályokat hozni már-már egyenértékű a kisebbség elnyomásával. Ezt gondold végig.
Aztán ha végtelen szabadságra vágysz, akkor csapkodj a karjaiddal, hátha menni fog a repülés (nincs tiltva), ha nem megy akkor piknikezz az M1-M7 kivezetőn péntek délután. Jó szórakozást.

pocaklakó minimanó 2013.04.25. 11:08:03

@Jhonnyq:

"Ha a fidesz nem csalja el a választásokat akkor esélyetek sincs 2014-ben..."

Jó látni, hogy már előre elkészült a magyarázat. :)

braue 2013.04.25. 11:19:22

@Lasombra: Ember!

A bolsik vitték le először az ÁFÁ-t. Majd mikor újra megszavazta őket a nép felvitték 25-re a megelőző húszról. Egy hónap alatt. Ehhez képest 2% plusz, semmi. Az áfa egyébként az államé, a most, a te érdekedben is elvont pénz viszont nem az államé. Nem tudom érted é a különbséget. Az egyiket magunknak gyűjtjük, a másikkal elszelel a német állami cég, hogy ott olcsóbb lehessen a szolgáltatás. Magyarul te támogatod a szegény németeket.

A benzin ára éppen lefelé megy. De mivel nem hatósági áras, így a kenyeret, vagy a Opel Astrát is számon kérhetnéd, mert láthatóan ez neked mindegy.

A huszonnyolc új közteher kire vonatkozik? Azt is tudod, vagy csak az tudatlanok határozottságával nyomod a pártbrossúra szövegeit.

Azért nem válaszoltam ezekre először, mert annyira buta kérdések voltak, hogy gondoltam, csak szórakozol. Rá kellett jönnöm, te ezt komolyan veszed. Mindegy, magadat minősíted.

braue 2013.04.25. 11:20:11

@De gustibusaut bene, aut nihil: Hát akkor elégedett lehetsz. A többségnek így jó.

notib 2013.04.25. 11:22:09

@De gustibusaut bene, aut nihil: nem figyeltél eléggé, én nem 13. - 14. havi "fizuról" írtam, hanem "nyugdíjról", ami azért nagy különbség...

braue 2013.04.25. 11:22:13

@De gustibusaut bene, aut nihil: Na nem! Nekem havonta fizettek addig a rövid ideig, míg állami alkalmazott voltam. 12 hónapot, soha nem 13-at. Az a legújabb kor találmánya.

braue 2013.04.25. 11:23:02

@pocaklakó minimanó: Van ember aki komolyan veszi? Szerintem önmaguk sem.

tobias2 2013.04.25. 11:27:16

@Reszelő Aladár: "drogos bűnözőkre törik rá az ajtót" Drága Aladár, kérlek gondold át, mitől lesz egy drogos bűnöző. Nem attól, hogy az állam önkényesen illegálisnak nyilvánította a drogokat és ezzel az egekbe hajtotta az árukat? A jómódú drogosok nem bűnöznek, mert drágán is meg tudják fizetni, és egyéb gond se nagyon van velük. Kevesebb bajt okoznak mint az alkoholisták. Ha a csóró drogosok olcsón és jó minőségben meg tudnák venni a kedvenc drogjaikat, ők sem bűnöznének. S ha nagyon csórók és ráadásul jellemhibásak, lelkileg betegek vagy egyszerűen ilyen a kultúrájuk, akkor drog nélkül is bűnöznek.

braue 2013.04.25. 11:30:12

@tobias2: Vagy mégis, mert dolgozni nem nagyon van kedve annak, aki be van lőve. Pénz meg, ha kevés is kéne folyamatosan.

braue 2013.04.25. 11:33:38

@tobias2: CSak szólok. Egy unokatestvérem, a bécsi magyar követségen dolgozott. A magyar átlaghoz képest tízszeres pénzért. Elkezdett drogozni. A végén már az anyja lakásából adogatta el a cuccokat. Aztán egyszer jött az aranylövés. Az anyja többször szerepelt a tv-ben, mert azóta a drog elleni felvilágosító harc élén jár.

Egy kifejezetten jóeszű, hasznos emberből lett egy nyomorult senkiházi, csak mert a drog fontos volt neki.

pocaklakó minimanó 2013.04.25. 11:48:16

@tobias2:

"Ha a csóró drogosok olcsón és jó minőségben meg tudnák venni a kedvenc drogjaikat, ők sem bűnöznének."

Igen, mindig mások a hibásak. :)

Ez alap. :)

tobias2 2013.04.25. 11:51:09

@braue: "dolgozni nem nagyon van kedve annak, aki be van lőve. Pénz meg, ha kevés is kéne folyamatosan" Csak nem az alkoholistákról beszélsz, braue? :)

"A végén már az anyja lakásából adogatta el a cuccokat." Nem ezt mondtam? Az állam az egekbe hajtja a drogok árát, országokat tesz tönkre (Mexikó), terjeszti az AIDS-t és túlzsúfolja a börtönöket (Amerikában él a világ börtönlakóinak a negyede).

Ne érts félre, én utálom a drogokat, és még dohányozni sem dohányzok, de úgy vélem, az államnak semmi köze ahhoz, mivel szórakoznak a polgárai, amíg másoknak kárt nem okoznak.

Egyelőre úgy néz ki, hogy a világ nem a kábítószerekbe, hanem az ellenük folytatott szélmalomharcba döglik bele.

pocaklakó minimanó 2013.04.25. 11:59:09

@tobias2:

"...amíg másoknak kárt nem okoznak."

És amikor a károk definiálásáról van szó, akkor jön a meglepetés, hogy milyen eltérő nézetek is lehetnek ezt illetően.

Mert a károkozás hiányára hivatkozók legtöbbször úgy érzik, hogy az általuk vallott definíció a legigazibb.

Aztán ha jönnek a kínos kérdések, akkor meg gond van. :)

fehérfarkas 2013.04.25. 12:03:51

@explanatus: "Ha egy usa polgár kiteszi a hazája zászlaját, akkor hazafi (patriot). Ha kiteszi a konföderáció zászlaját, akkor se néz rá senki, hogy mit akar ezzel mondani. Ha azonban a tv, az újság olyan képeket mutat, ahol magyar zászló látható, akkor mi nacionalisták vagyunk, ha székely zászló, akkor revizionisták, ne adj isten piros-fehér sávos, akkor … "

Talán azért mert az USÁ-ban nem sajátották ki politikai pártok a nemzeti zászlót úgy mint nálunk. Ott nem csináltak a nemzeti zászlóból pártzászlót. Vagy akár a kokárdát is említhetném, amiből a 2002-es választási kampányban csinált a Fidesz párjelképet: már március elejétől egészen a választások végéig kint hordták a fideszesek a kokárdát jelezve, hogy ők és a Fidesz az igazi magyarok, a többiek pedig nem azok (akkoriban a "hazaáruló" kifejezést a parlamentben is sokat emlegették a fideszes politikusok a másik oldalra). Így akik emlékeznek még az I. Orbán-kormány idejére, a kokárdáról és a nemzeti zászlónak a nemzeti ünnepeken kívül való fitogtatásáról a Fidesz jut az eszébe, hogy a Fidesszel való szimpatizálást jelenti.

A ballib oldal hibája, hogy ezt hagyta és nem szólalt fel ez ellen minden fronton erélyesen. Ez súlyos hiba volt, hogy hagyta a Fidesznek a nemzeti zászló és szimbólumok kisajátítását, pártpolitikai céljaira való degradálását.
Mert amíg csak a MIÉP próbálta kisajátítani, addig ez nem osztotta meg a társadalmat, mert a MIÉP csupán egy marginális törpepárt volt. De Fidesz kormánypárt lett hatalmas kampánygépezettel - és így már nem egy marginális kispárttal, hanem a kormánnyal vagy vagy ellene jelentést kapott nemzeti zászló.

pocaklakó minimanó 2013.04.25. 12:08:56

@fehérfarkas:

"Talán azért mert az USÁ-ban nem sajátották ki politikai pártok a nemzeti zászlót úgy mint nálunk."

Vagy talán azért, mert akik most nyavalyognak emiatt amúgy sem voltak túlzottan lelkesek a nemzeti színek láttán.

Mert az olyan kis nacionalista-soviniszta érzést kelthet az önmagukat multikulturalitásra törekvő, európai és demokratikus érzelműnek hazud... definiáló ballib-proletárok számára.

braue 2013.04.25. 12:11:52

@tobias2: Dehát éppen azt meséltem (személyesen átélt példából), hogy egyáltalán nem biztos, ha sok pénzed van, vagy akár kevés pénzért kaphatod a drogot (ugyanaz bizonyos szempontból), akkor nem lesz semmi bajod. Itt a sok pénz megvolt (még a magas IQ-is), mégis ilyenek történtek. Nyugodtan mondhatom, hogy az unokatesóm a drogozással elszúrt öt életet, méghozzá helyrehozhatatlanul. Megéri?

tobias2 2013.04.25. 12:15:45

@pocaklakó minimanó: "És amikor a károk definiálásáról van szó, akkor jön a meglepetés, hogy milyen eltérő nézetek is lehetnek ezt illetően." Ez az egész "1000 LEÜTÉS / Szabadság és biztonság" izé és alatta az összes hozzászólás a károkozásról szól nem? :)

braue 2013.04.25. 12:17:22

@tobias2: Az alkoholizmusról. Én életem egy időszakában rengeteget ittam, de nem a családomtól kellett elvenni a pénzt,mert gazdag vagyok. Az unkoatesómmal ellentétben ma is boldogan élek a családommal. A gyerekeim diplomások, nyelveket beszélnek, és sokat keresnek itthon is. Gondtalanul, kifejezetten boldogan élünk. Az ő özvegye ma is egy komplett idegbaj, a gyerekei élete is kisiklott, csak kallódnak, az anyja is lelkibeteg.

Mindketten kb. ugyanonnan indultunk. Én ittam, ő drogozott. Ki járt jobban szerinted? És kinek a családja?

fehérfarkas 2013.04.25. 12:19:23

@pocaklakó minimanó:
Ez így nem igaz.
Látod,pontosan azt teszed amíről írtam: kisajátítod a nemzeti lobogót, és megmondod ki az igazi magyar és ki nem.

Nem a nemzeti zászlóval van a bajunk, hanem annak az általatok való meggyalázásával. Mert tudod nem attól leszel hazafi, hogy a fideszes korrupciót és rablást a nemzeti zászló lobogtatásával palástolod, hanem azzal, ha nem lopsz, hanem értéket teremtesz. Ehhez pedig nem kell nemzeti zászló.
És ha már az előbb az USÁ-val való összehasonlításról volt szó, akkor érdemes az USA szlogenjét is hozzátenni: "Ne azt kérdezd, hogy Amerika mit ad neked, hanem Te mit adhatsz Amerikának!"
Majd, ha letettek valami hasznosat az ország számára, majd akkor lobogtathatjátok a nemzeti zászlót, addig el a kezekkel tőle! Így is elég sok kárt tettek Magyarországnak azzal, hogy kisajátították a nemzeti szimbólumokat, és megosztottátok a társadalmat, és lehazaárulóztátok a veletek egyet nem értőket.

A szocik bűne, hogy nevezett titeket a neveteket. Hogy nem mutatott rá a bűnötökre, hanem hagyta, hogy a nemzeti szimbólumaink kisajátítását tovább folytathassátok. De én nem a szocik vagyok, hanem egy öntudatos magyar állampolgár, akinek lege van belőletek és azt szeretné, ha az ordas 1940-es évekbeli eszméitekkel végre a történelem szemétdombjára kerüljetek végleg. És utána végre Magyarország virágozhasson és sikeres legyen.

tobias2 2013.04.25. 12:23:57

@braue: "Megéri?" Nem éri meg. Ugyanez a válaszom a több százezer magyar alkoholista szerencsétlen családjának.

Az állami alkoholtilalomról azonban már bebizonyosodott, hogy több a kára mint a haszna. A drogháborúról szuverén országok lerohanása és tönkretétele, megtévedt emberek százmillióinak kriminalizálása és jövőtlenítése ellenére senki sem meri ugyanezt végre kimondani.

Lássuk be, vannak emberek, akik legnagyobb ellensége saját maga. Ezeken a törvény nem segít, csak ront. Más megoldás után kéne nézni. Így van ez.

braue 2013.04.25. 12:27:54

@fehérfarkas: Szerintetek meggyalázás, de ti nem vagytok elfogulatlanok a kérdésben. Sőt, direkte rámentek a kérdésre, hogy aki jobban szereti nálatok a nemzetét (vagy külsőségeiben minimum ezt jobban mutatja), az egy szemét, nemzetgyalázó, mert az az egyetlen üdvös dolog, ahogy ti szeretitek.

Ez egy primitív marhaság, de egyszer kitalálta a pártpropaganda és azóta sem vagytok képesek leszállni róla. Még jó, hogy ép embert nem nagyon fog meg ez az ostobaság, ti meg képtelenek vagytok váltani. Egyre kevésbé van hatásotok ezekkel a bornírt szövegekkel, ezért maradtok ellenzékben annak ellenére, hogy a fidesz rengeteg dolgot kifejezetten szarul csinál.

tobias2 2013.04.25. 12:29:06

@braue: "Mindketten kb. ugyanonnan indultunk. Én ittam, ő drogozott. Ki járt jobban szerinted? " Ha mindjárt az elején kivégezték volna, mint Szingapúrban, akkor nyilván az özvegye, gyerekei és édesanyja is gazdag és boldog lenne ma, ugye?

braue 2013.04.25. 12:31:29

@tobias2: Az alkohol sokkal jobban kezelhető egy családban is, mint a kábszer. Az alkoholtól azok a primitív parasztok lesznek antiszociális vadállatok, akik egyébként is azok lennének, ha valami probléma nem úgy oldódik meg, ahogy ők szeretnék, a kábszertől meg a használók 90%-a, még akkor is, ha keveset kell érte fizetni. Sokkal gyorsabban leépíti az önkontrollt, mint a pia és kevésbé van visszaút.

braue 2013.04.25. 12:34:37

@tobias2: A gyerekei lehet, mert nem kellett volna végigélniük az apujuk teljes elállatiasodását és nem lettek volna tőle torz személyiségek. A felesége is ugyanazért. Az anyja biztos nem, de ő ma is az ellen küzd, hogy bárki drogozzon, nem azért, hogy lehessen szabadon drogozni. Pedig ő a legközvetlenebbül érintve volt.

tobias2 2013.04.25. 12:47:53

@braue: "ő ma is az ellen küzd, hogy bárki drogozzon" Nagyon helyesen teszi! A kábítószert én is útálom és ellenzem. Csupán azt gondolom, hogy az a módszer, ahogy ma államilag harcolnak ellene, fokozza a bajt, nem csökkenti.

Meg azt is gondolom, hogy a saját életét mindenkinek magának kell kézbe vennie -- nem hagyhatja azt az államra.

fehérfarkas 2013.04.25. 12:49:12

@braue: "Sőt, direkte rámentek a kérdésre, hogy aki jobban szereti nálatok a nemzetét (vagy külsőségeiben minimum ezt jobban mutatja), az egy szemét, nemzetgyalázó, mert az az egyetlen üdvös dolog, ahogy ti szeretitek.
Ez egy primitív marhaság, de egyszer kitalálta a pártpropaganda és azóta sem vagytok képesek leszállni róla. "

Pont erről beszéltem, hogy megmondjátok ki hogyan szereti a nemzetét. hogy megmondjátok másoknak, hogy ők kevésbé szeretik a nemzetüket mint ti: "aki jobban szereti nálatok a nemzetét (vagy külsőségeiben minimum ezt jobban mutatja), az egy szemét, nemzetgyalázó, mert az az egyetlen üdvös dolog, ahogy ti szeretitek.". Mi az, hogy valaki jobban szereti nálam a nemzetét? Kifejtenéd? Honnan tudod hogyan szeretem a nemzetemet, te... Honnan veszed a bátorságot, hogy az én nemzeti érzelmeimet elbíráljad? Ismersz engem? Tudod, hogy amikor külföldön éltem hogyan és mit tettem a nemzetem, hazát jóhíre érdekében? Tudod, hogyan viselkedem külföldiekkel, hogy ne hozzak szégyent a hazámra? Egy lóf@szt tudsz erről bármit, hiszen nem is ismersz engem. De kijelented, hogy ti jobban szeretitek nálam ezt a nemzetet? Milyen alapon jelentitek ki?
Nem gondolod, hogy pont ezellen a viselkedés ellen szólaltam fel, amit te is képviselsz? Hogy az ellen lépek fel, amikor megmondjátok szerintetek ki mennyire hazafi?
Köszi, hogy alátámasztod, hogy csak az igazat írtam le veletek kapcsolatban :)

Nem a ballib oldal kezdte a magyar zászlók pártlobogóként való lengetését, és nem a ballib oldal tette a kokárdát pártjelképpé.

braue 2013.04.25. 12:50:07

@fehérfarkas: Nem. Éppen azt magyaráztad, hogy más rosszul szereti a nemzetét. Csak észre sem veszed.

braue 2013.04.25. 12:52:07

@tobias2: Az állam viszont tilthat. És az jó. A teljes szabadság nem jó, mert akkor lehet, te halnál meg először, ha mindenkinek mindent szabad és az állam csak beszedi az adót, de mindet megenged.

fehérfarkas 2013.04.25. 13:00:02

@braue: "Nem. Éppen azt magyaráztad, hogy más rosszul szereti a nemzetét. Csak észre sem veszed."

Látom, annyira el vagy szállva magaddal, hogy ti szeretitek másoknál jobban a nemzetet, hogy meg sem értitek, amikor valaki pont ezt a mentalitásotokat kritizálja. De nem is várom tőled, hogy megértsed és felfogjad miről írtam. Lengesd a zászlót és tűzdeld csak ki jan 1-től dec 31-ig a kokárdát, és folytasd csak a máshogy gondolkodók lehazaárulózását. Nem baj, ha azt sem fogod fel, hogy pont ezt a viselkedést bíráljuk, és pont emiatt a viselkedése miatt vonjuk kétségbe azokat amiket mondasz (ugyanis aki valóban szereti a hazáját, annak ezt nem kell naponta külsőségekben bizonygatnia, hanem csak azok bizonygatják külsőségekben, hogy ők másoknál mennyire jobban szeretik a hazájukat, akik semmit sem tesznek érte, és ezzel a kivagyisággal akarnak kompenzálni).

pocaklakó minimanó 2013.04.25. 13:11:10

@fehérfarkas:

"...kisajátítod a nemzeti lobogót, és MEGMONDOD ki az igazi magyar és ki nem."

Vö.: "Mert tudod NEM ATTÓL LESZEL hazafi, hogy..."

Mert vannak megmondások, amelyek egyenlőbbek a többinél. :)

Vö.: "MAJD, HA letettek valami hasznosat az ország számára, MAJD AKKOR lobogtathatjátok a nemzeti zászlót, addig el a kezekkel tőle!"

Semmi megmondást nincs ebben, csak érző aggodalom. :)

"...ha az ordas 1940-es évekbeli eszméitekkel végre a történelem szemétdombjára kerüljetek végleg."

Milyen dizájnerdrogot szedsz, amitől ilyen időutazásaid vannak? :)

pocaklakó minimanó 2013.04.25. 13:13:02

@fehérfarkas:

"Nem baj, ha azt sem fogod fel, hogy pont ezt a viselkedést BÍRÁLJUK, és pont emiatt a viselkedése miatt VONJUK KÉTSÉGBE azokat amiket mondasz..."

Íme példa a bírálatra és a kétségbevonásra: "...végre a történelem szemétdombjára kerüljetek végleg."

Képzeljük csak el, ha ilyen a bírálat, mi lehet akkor, ha ezen túllépnek. :)

Köszönjük, Emese! :)

fehérfarkas 2013.04.25. 13:25:06

@pocaklakó minimanó:
Olvasgassad és értelmezzed csak a hozzászólásaimat.
De örülök, hogy nem tetszik nektek amikor a fagyi visszanyal!

Örülök, hogy nem tetszik nektek az, amikor egy 1998 óta lehazaárulózótt féregnek tartott ballibsi azt mondja nektek, hogy nem hazaáruló, hanem pont azok a hazaárulók, akik a fél országot lehazaárulózták: vagyis ti!
Ésd nem azért mert ezt mondom, hanem mert így viselkedtek! Tisztességes hazafi nem hazaárulózza le a másikat, nem osztja fel a lakosságot igazabb és nem igazi magyarokra. Aki így tesz, az pont olyan mint amivel másokat vádol. Vagyis te pont az vagy amivel másokat vádolsz! Én pedig ezt a szemedbe mondom, és nagyon örülök, hogy látom mennyire nem tetszik neked.
Hidd el, nekem sem tetszik, hogy 1998 óta folyton ezt kell hallanom tőletek, hogy ti mennyire jobb hazafiak vagytok nálam. De most végre az emberetekre akadtatok, aki a szocikkal ellentétben a szemetekbe meri mondani az igazat ti rólatok. És el is hiszem, hogy nem tetszik nektek az igazság. És örülök is ennek, mert az igazság nagyon fájdalmas számotokra. És majd milyen fájdalmas lesz az, amikor meg is értitek a szavak jelentését, és a tükörbe fogtok nézni, és meglátjátok a saját valódi arcotokat.

Remélem 2014-ben az általad támogatott politikai párt a történelem szemétdomjára kerül, és többé soha egyetlen olyan párt sem kerül kormányra, amelyik az állampolgárai hazafiságát az alapján vonja kétségbe, hogy vele szimpatizál-e vagy az ellenzékkel. 1998-tól kormányon és ellenzékben egyaránt a veletek egyet nem értők hazafiságát folyton megkérdőjelezitek, de jövőre remélem megkapjátok a méltó büntetéseteket ezért: a választási buktát, hogy végre a történelem szemétdombjára kerülhessetek az 1940-es évekbeli aszott horthysta ideológiátokkal együtt! És végre 2014-től ne mételyezzétek többet az országot, hanem elkezdhessen normálisan élni és fejlődni ez az ország.

fehérfarkas 2013.04.25. 13:32:54

@pocaklakó minimanó:
aki hazárulózik és a hazafiságomat kétségbe vonja, vagy ilyen pártot támogat, az csak azt kapja tőlem amit megérdemel. Nem nyivákolni kell, hanem kulturált emberként viselkedni. Képtelen voltál erre, ahogy a pártod is képtelen erre. Most akkor ne ugassál, hanem élvezd ki a hátralevő 1 évet, hogy még 1 éved van a honfitársaid hazafiságát megkérdőjelezni. 1 év múlva jön az váltás. Örülj neki, hogy a korrupt szocik váltanak le titeket, akik nem fognak az 1998 óta elkövetett bűneitekért számon kérni. Örülj neki, hogy a történelem szemétdombjára kerüléssel megússza a pártod.

És örülj annak, hogy azok a milliók akiknek a hazafiságát kétségbe vontátok nem hagyták itt ezt a szellemű bűzötökkel teli országot! Mert akkor az általad védett politikusaidnak nem lenne miből milliós fizetéseket megszavazni maguknak, és nem lenne miből a Közgépet, Nézőpont Intézetet, Századvég Intézetet és a többi pártudvarbeli céget milliárdos megrendelésekkel kitömni. Ugyanis mi, a ti általatok lehazaárulózottak termeljük meg nektek azt a GDP-t, amiből a politikusaid és klientúrájuk milliárdossá válhattak.

De ha 2014-ben megint ti nyertek, akkor én megyek innen. Ahogyan előttem is már több százezren elmentek, és milliónyian fognak még elmenni 2014 után, ha maradtok hatalomban. És akkor tényleg nem lesznek hazaárulók, mert nálatok kevésbé igazi magyarok itt, mert csak ti maradtok. Csakhogy ki fog titeket eltartani?

fehérfarkas 2013.04.25. 13:40:25

@MikeBoy: "Mit okoz a válság inflációt vagy deflációt?"

Mind a kettőt okozhatja:
ha defláció van, akkor recessziónak hívjuk a válságot, ha pedig magas infláció, akkor meg stagflációnak. Ez utóbbi a rosszabb, mert a GDP csökkenéshez, termelés csökkenéséhez, munkanélküliség növekedéséhez még magas infláció is jár. Vagyis a megélhetés is drágul közben. És nehezebb is ebből kimászni.
Nálunk tavaly stagfláció volt. Ami unortodox Tündérmese országban óriásplakáton hírdetett sikernek számít :D

Elijah_Baley 2013.04.25. 13:50:16

@braue: mér, ha nyugger vagy, addigra kiegyenlítődnek hónapok, vagy mi?

Elijah_Baley 2013.04.25. 13:54:32

@braue: ja, bocs, félrenyomtam.
lehet, volt egy időszak amikor nem járt, aztán de, meg megint nem, de őszintén szólva nem tom pontosan az emeszempé melyik nevű utódszervezete hozta be v vonta ki és mikor.. csak használgatják, mint minden más eszközt a saját portájukon.

pocaklakó minimanó 2013.04.25. 13:55:30

@fehérfarkas:

"...aki hazárulózik és a hazafiságomat kétségbe vonja, vagy ilyen pártot támogat..."

Ezt tettem volna? És hol?

Ui.: Az "én azt gondoltam, én úgy értelmeztem" típusú blablák nem számítanak. Valami konkrétum kellene. Bár nem fűzök nagy reményeket esetedben a konkrétumokkal való operáláshoz, hiszen logikai úton elég jól levezetted a múltkor, hogy mivel a sarki boltban és a környékbeli boltokban megdrágultak az élelmiszerek számodra, ezért nem hiszed azt, hogy országos szinten csökkent volna az infláció. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.25. 13:58:21

@fehérfarkas:

"De ha 2014-ben megint ti nyertek, akkor én megyek innen."

a) "Mi" (én) biztos nem fogunk nyerni. Ezt már most elárulhatom. Ahhoz ugyanis az kellene, hogy olyan párt is induljon, amely még nem is létezik. :)
b) Még nem toltad el a biciklit? Talán visszatartottak? Talán személyesen bayerzsóti és debeczenijóska könyörgött neked, hogy maradj? :)

"Ahogyan előttem is már több százezren elmentek, és milliónyian fognak még elmenni..."

Heveny nostradamitiszben szenvedsz netán? :)

fehérfarkas 2013.04.25. 14:01:57

@pocaklakó minimanó:
Én a hozzászólásaid alapján ítélem meg a hozzászólókat. Ha nem tetszik a rólad kialakított kép, akkor azon könnyen tudsz változtatni: változtass a hozzászólásaid tartalmán és stílusán. Ennyi. :)

savanyujóska 2013.04.25. 18:01:44

@tükörfúró:
Nem szó szerint értem a Kádár rendszer újbóli eljövetelét, hanem az új rendszer általános jellegét tekintve. Én még jól emlékszem a Kádár kor utolsó tíz évére, és most nincs olyan nap, hogy ne fogna el a déja vu érzés, különösen amikor valami közszolgálati híradóműsort hallgatok.
A diagnózissal és az előrejelzéssel egyetértek, és ez különösen akkor elkeserítő, ha visszagondolok arra, milyen reményekkel kezdtük a rendszerváltást, amikor biztosak voltunk benne, hogy 20 év múlva mi leszünk Kelet-Európa Svájca.

2013.04.25. 18:05:22

@fehérfarkas:

Kösz a felvilágosítást, de valójában csak rá akartam ébreszteni erre a kollégát....:)

2013.04.25. 18:08:22

@pocaklakó minimanó:

"Mert az olyan kis nacionalista-soviniszta érzést kelthet az önmagukat multikulturalitásra törekvő, európai és demokratikus érzelműnek hazud... definiáló ballib-proletárok számára. "

Mi kell ahhoz, hogy valaki egy ilyen általános, semmitmondó és hát nincs rá jobb szó idióta mondatot összerakjon??

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.04.25. 18:57:28

@notib: Nem tudlak értelmezni, bocs, tényleg dinnye vagyok. Hogy jön ide Bajnai?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.04.25. 19:00:43

@Moin Moin: Szokom az érzést. Kicsit csikar még a hasam, de legalább a hajam korpás már. (Van az a pénz.)

fehérfarkas 2013.04.25. 20:32:15

@MikeBoy:
Szívesen :)
Sajnos a fideszdroidok nem fogják fel mi a helyzet, és 1-1 kiragadott mutatószámot tapsikolnak meg győzelemként.

pocaklakó minimanó 2013.04.25. 21:05:09

@fehérfarkas:

"Én a hozzászólásaid alapján ítélem meg a hozzászólókat."

Ha csak ennyin múlna az egész, akkor te sátánista nekrofil lennél.

Csak szólok. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.25. 21:07:42

@MikeBoy:

"Mi kell ahhoz, hogy valaki egy ilyen általános, semmitmondó és hát nincs rá jobb szó idióta mondatot összerakjon?"

Sok tapasztalat abban, hogy az ember kiszűrje a ballib médiajobbágyok által nagy előszeretettel használt lózungokat, továbbá nagy ügyesség, hogy ezeket olyan formában pakolja egymás után, hogy annak csekély értelme is legyen.

Persze csodát nem lehet várni, amikor az ember hozott anyagból és tiszta ballib forrásból táplálkozik.

Örülök, hogy neked is feltűnt a drágajóbolgárúri, mihancsikzsófiai, vásárhelyimáriai és bartuslászlói terminológia idiotizmusa. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.25. 21:09:56

@fehérfarkas:

"...és 1-1 kiragadott mutatószámot tapsikolnak meg győzelemként."

Roppant élvezetes ezt éppen tőled olvasnia az embernek. Pont te kifogásolsz ilyesmit. Te, aki a sarki közértben lebonyolított vásárlásaid (mandula és energiaital) megdrágulása miatti felháborodásodban kétségbe vontad a statisztikai hivatal által közzétett inflációs adatokat.

Érti mindenki: Ha fehérfarkas szerint a sarki közértben drágult az energiatial, akkor nehogy már csökkenjen az infláció. :)

Köszönjük, Emese! :)

marxlakó 2013.04.25. 21:16:50

@savanyujóska: S az elkeseredésen túl, mit érzel azok iránt, akik ezt a reményt keltették benned, és elhitették veled ezt lehetetenséget?

marxlakó 2013.04.25. 21:20:54

@savanyujóska: S az elkeseredésen túl, mit gondolsz azokról, akik elültették benned a reményt és elhitették veled ezt a képtelenséget?

2013.04.25. 21:21:46

@pocaklakó minimanó:

Ezzel a dumával egyszer még jó politikus lehet belőled.
De emlékezz majd rá, hogy végül Anakin is "visszatért" a sötét oldalról....

Moin Moin 2013.04.25. 21:28:19

@HaFr: Nyugi: a legtöbb komcsi forradalmár jó, konzervatív középosztálybeli családból származott, beleillesz a sorba! Gondolj csak Leninre, Pol Potra!:-)

Korpásodás: lehet, hogy a Gyurcsányé is korpásodott és mintha a múltkor Bajani zakógallérján is kis, fehér morzsácskák lettek volna! Látod: Orbán ebben is jobb, ui. a korpát a fejről foci közben lemossa az izzadság.

pocaklakó minimanó 2013.04.25. 21:28:30

@MikeBoy:

"Ezzel a dumával egyszer még jó politikus lehet belőled."

Á, dehogy. Van az a szint, amire még a te kedvedért sem süllyedek. :)

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2013.04.26. 09:14:03

„Nem érdemelnek sem szabadságot, sem biztonságot azok, akik lényegi szabadságukat feladnák egy kevés átmeneti biztonságért.” - Benjamin Franklin

savanyujóska 2013.04.26. 20:15:29

@marxlakó: Nem lehet rámutatni senkire, hogy ő hitette el ezt az emberekkel. Egyszerűen ez volt az általános vélemény. Úgy gondoltuk, most hogy végre felszabadultunk az elnyomás alól, kibontakozhat a magyarság tehetsége, kreativitása, és végre nem a Szovjetunióba szállítják amit termelünk, úgyhogy most csakis valami csodálatos fellendülés jöhet. A magyarságnak egyébként tényleg van valami különleges tehetsége, ez csúcsosodik most ki Orbán Viktorban...
süti beállítások módosítása