1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.10.24. 21:25 HaFr

Egmont után, a szabadság formája nélkül

Wars of Religion | French history | Britannica

Felemelő érzés lett úrrá az Uránia előtt demonstráló tömegen, amikor felcsendült Beethoven Egmont nyitánya. A zenemű gyakran hangzik fel az '56-os forradalomról készült archív felvételek kísérőzenéjeként (miután a forradalom idején is gyakran sugározta a rádió) és természetesen tegnap is azt az érzetet kelthette a hallgatókban, hogy a szabadság hangjait hallják -- a szabadságot érzik magukban és maguk körül. Aztán a hosszadalmasabb '56-os emlékelőadás hamar visszazökkentett mindenkit a valóságba, hogy ti. nem élik/éljük a szabadságot, hanem csak megidézik/megidézzük. Ma pedig már biztosak is lehetünk ebben, ahogy a kormányzati hazudozás és manipuláció megeredt a jól ismert csatornákon és mégsem szakadt le az ég.

Majd lesz -- talán -- megint valamilyen forradalom, hiszen nagyon úgy tűnik, hogy a demokrácia felismerhetetlenül elsorvadt formája képtelen betölteni a reményt, hogy győzelemre vigye a szabadság ügyét. De amíg ez bekövetkezik, nem árt emlékezni  a magyar (fegyveres) szabadságküzdelmek háromszáz éves történetére. Dióhéjban (1711, 1849, 1919, 1956) ez a bukások története, aminek természetesen oka van, nem is egy, vagy ha mégis egy, hát nagyon összetett. A lényege nem annyira a fegyverektől elszenvedett vereség, hanem a társadalom kritikus tömegének felkészületlensége, egyetértésének és a szabadságért való egységes cselekvésének hiánya. Ez a lényeg mit sem változott máig.

Hiába a meg-megújuló szenvedély, ami életünknek és történelmünknek ebben a mai, különösen deprimáló évtizedében is -- de hozzácsaphatnám ennek előzményeként rögtön az eggyel korábbi évtizedet is, ami a mulasztásaival megpecsételte a 2010-es éveket --, hiába a reménykeltő fiatalos ellenállás mégoly ritka kitörései, ha a szabadságnak nincs elképzelt formája, amely az ellenállásnak és a reménynek programot adna. A szabadság felé vezető úton az elégedetlenség és az ellenállás megnyilvánulásai csak a nulladik lépés. Ha a szabadság formájáról -- ami egyszerre erkölcsi és intézményi állapot -- nincs közös ismeret, akkor a gyakorlat, ha egyáltalán esély nyílna is rá, anarchikus, radikális és céltalan lesz.

Orbánt nemcsak a cinizmusa és a demokráciaellenes radikalizmusa tartja hatalmon, hanem az erkölcsi rendünk szükséges újraalkotására vonatkozó gondolkodás hiánya is az ellenzéki oldalon. Már maga a belátás is hiányzik, hogy foglalkozni kéne ezzel. Az Egmont-nyitányt Beethoven Goethe darabja elé kompontálta, amelyben ismeres módon Egmontot lefejezik, a szabadság reménye azonban (diadalmasan) tovább él. Tegnap éppen eddig jutottunk el a darabban: a nyitányig, benne a reménnyel.

De. Az emberi együttélés nem lehetséges radikálisan összemérhetetlen erkölcsi állapotokban. Posztmodern világunkban, amely a politikát törzsi szenvedélyek és indentitások terepévé és ezeken építkező hatalmi konstrukcióvá redukálja, tüntetni viszonylag könnyű ("viszonylag"), de egy országot kitalálni, az erkölcsi rendjét és benne a szabadság formáját megalkotni és fenntartani (ami eddig se sikerült) csaknem lehetetlen totálisan szembenálló törzsek összecsapásában.

Értelmiségünk közös rákfenéje, hogy egyvalamitől képtelen megszabadulni, ami bármelyik oldalon álljon is, romba dönti a függetlenségét: hogy dominánsan nem az országot szolgálja (a nézőpontja nem az országé), hanem a saját törzsi idólumait. Ezek mai formája -- a Francis Bacon-féle kritikán túl -- összefoglalóan a törzsi identitása. Az akármilyen oldali közéleti értelmiség tényleges függetlenségének egyetlen bizonyítéka az országra irányuló gondolkodás (benne az élénk viták) dominanciája lenne, akár -- jobb híján -- politikai szekértáborokon belül. Ebben sehol sem vagyunk. A szabadság formája helyett a törzsi lojalitások, a megrögzöttségek és az elvárt gondolkodási sztenderdek érvényesítése ("összezárás") jelentik az értelmiségi csoportok fő gondját.

183 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr4516256596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.10.27. 18:38:37

@ijontichy:
budapesten 18 ezer kórházi ágy van a ksh szerint. az észak-alföldön (hasonló népesség) 9 ezer. ez az állami rendszer, ami állítólag egyenlő hozzáférésen alapul.

ijontichy 2020.10.27. 19:00:40

@cvsvrs: Nyugi. Nem dől össze a világ. Csak meglehet előbb megy a fityfasz a lecsóba, mint gondoltam. Dehát a büdös bolsiknak így is, úgy is ott a helyük. Ez nem kérdés, ez szilárd tény. Egy év, vagy húsz, tökmindegy.
Ja és nem a francba mennek, de ezt már tavasszal írtam, csak nem figyeltél. Amúgy csak tanultak a főnöködtől.

Reding Roli 2020.10.27. 19:34:13

@ijontichy: Kínáncsiságból megnèztem hogy a nèmeteknèl hányan halnak meg egy nap...83 milliós ország ugye ...Okt 26-án 24- en...Úgy nagyjaból 10- 30 között , meg volt egy 40- es nap...
Valamit vagy mi csinálunk szarul - gyanítom erről van szó- ès\ vagy ott nagyon fejlett az egèszsègyi rendszer ...

Sebaj, majd Lölő èpít nekünk a Covid- alapból járványkórházat , ahol jó pènzert gyógyulhatunk...
A többi ember meg menet a katonai kórházba, ahol katonatisztek fi...gatják majd a szakdolgozókat...
Ha ebbe nem bukik meg Orbán , akkor tènyleg megérdemli ez a nemzet a sorsát azt mondom ..

Van az a pont, ameddig pragmatikusan lehet szemlèlni egy kormány tevèkenysègèt, de Vityáèk most ámokot futnak , nagyon úgy nèz ki .....Együtt buknak azok is , akik soha nem szenvedtek bárányvakságban , ès látták előre a sötèt jövőt ...Èn már nagyon règen mondom, hogy ez egy nèpirtó kormány , ès - sajnos - a vègen valóra válik minden negatív gondolatom...

Reding Roli 2020.10.27. 20:20:44

Azt kellene megèrtenünk , hogy milyen folyamatok vezettek a posztmodern időszak társadalmi-, gazdasági - ès politikai harcainak hirtelen felfokozodásához. Az már evidencia hogy a Föld országai egy egymástól egyre inkább függű globális rendszer rèszeivè váltak , ebből adódóan a nemzeti politika, a" struccpolitika " SOHA nem fog önmagában választ adni a globális kihívásokra. Szövetsègi rendszerek kellenek , de leginkább az euroatlanti szövetsèg, diktálni az èrtèkmodellt a világnak A globális problèmak megoldása csak együtt lehetsèges : fokozatos csökkentèsèhez kellenek a nyílt, tudományos alapokon nyugvó , kölcsönös èrdekeket figyelembe vevő globális konzenzuson alapuló megoldások , paktumok. Amíg a nemzeti önzès, szűklátókörű politikája dívik, addig esèlyünk sincs a változásra , de új ès mindnen eddigit meghaladó válságok ès háborúk jönnek..
A Földnek egy esèlye lehet : ha minèl több ország fogadja el politikai szinten a nyugati világ alapelveit, hiszen más alapokon esèly sincs globális konszenzus lètrejöttènek...
A korcs demokráciák , az autokráciak , totalitárius rendszerek bukásra vannak ítèlve, és minèl előbb ráèbrednek ezen országok polgárai , hogy az elnyomó politikusaik nem mentik meg a nemzetállamot , de együttes erővel fragmentálják a világot , hogy az a globális èrdek-káoszba , az anarchibába süllyedjen ...
Most , november 3- az tudja megtenni a világ az első nagy lèpèst, ha Trumpot leváltják, ès akkor talán elindul az euroatlanti nyugati világ újra erősebb szövetsègbe kapcsolódása...
Ha ez nem sikerül, akkor majdnem biztos vagyok , hogy Erdogan, Putyin vagy Hszi Csin Ping kirobbant egy világháborút, - látván a nyugati világ szètesèsèt ...Már majdnem ott tartunk valójában ...
Bident nem ideológiai alapon támogatom , hanem mert egyèrtelmű változás kell ...Ha Trump marad , szètsesik a nyugati világ ...
A Kínaellenes harcot egyedül nem fogja tudni megvívni , de világ- konszenzust sem fog lètrehozni...

Gery87 2020.10.27. 20:33:25

Röviden: szolgalelkű, kultúra és érték nélküli jobbágyok országa ez, amiben az ösztönszintű állatias törzsi acsarkodás szintjén van a közbeszéd, miközben élünk napról napra hosszútávú elképzelések nélkül.
Ennyi.
Hányszor elmondták már ezt 30 év alatt....hajaj, mégse változik semmi.

"Majd lesz -- talán -- megint valamilyen forradalom, hiszen nagyon úgy tűnik, hogy a demokrácia felismerhetetlenül elsorvadt formája képtelen betölteni a reményt, hogy győzelemre vigye a szabadság ügyét. "

Jó reggelt.

2020.10.27. 20:36:28

@ijontichy:
ha orbán balfasz lesz, akkor meg fog bukni. de az, hogy ez esetben ki és hogyan kormányozna az kérdéses. ebből a két brancsból legfeljebb az egyik maradhat.

2020.10.27. 21:08:46

@ijontichy:
tegyük fel, hogy orbán elengedi a gyeplőt és kormány megbukik. ezek után a fidesz, a jobbik és a mi hazánk választó egy platformra kerülne. az 40-45% a teljes népességben. és 60%-65% a biztos választók körében. ez esetben sem nyerne automatikusan választást gyurcsány. vagy a momentum. vagy ha nyernek, akkor is ugye kormányozniuk kellene tudni. ez esetben a választások kimenetele kiszámíthatatlan. és megint az van, hogy legfeljebb az egyik maradhat.

Khonsu 2020.10.27. 22:54:13

@cvsvrs:

Egyik sem maradhat, nem lesznek képes megmaradni azzal szemben, ami jön, mert az ezeknél sokkal nagyobb ellenfelek/nehézségek legyőzésére jön létre. Annyit tehetnek, hogy minél inkább döntetlenre hozzák ki a felállást, lefoglalják egymást, hogy amikor eljön a végzetük, a lehető leggyorsabban roppanjanak össze. Így a népnek kevesebb és rövidebb szenvedést kelljen elviselnie az átmenet alatt.

Khonsu 2020.10.28. 00:02:41

@poszt:

A probléma szerintem is a "korszellem", a posztmodern következménye. Így a megoldás a korszakváltás, a posztmodern, mint olyan legyőzése lehet. Mégpedig úgy gondolom azt a "csodafegyvert", ami erre képes a civilizációs központban kell elsütni. Akkor kaphat akkora erőre, hogy az egész civilizációs tömbben elterjedjen.

2020.10.28. 07:11:57

@Khonsu:
ha orbán nov 1-gyel elrendel egy szigorú lockdown-t, mert rájön, hogy a második hullám nem játék, akkor nagy valószínűséggel ő nyert. ha nem, akkor az ellenzéknek lesz nagyobb esélye. orbán nélküli fidesz is választást nyerhet. akár egy lázár-gulyás-szijjártó triumvirtátus is. novák katalin államfő lehet. és őt küldik a tanácsba. egy nőt. egyébként orbán maga is megtehetné, hogy ha a baloldal ennyire utálja brüsszelben, akkor oda küld a baller bizottságosdiba tárgyalni nőt. és a döntéseket a parlament és a kormány hozza. és a tanácsban jobberként vétózhat. ez az egyik forgatókönyv. hogy a orbán, a fidesz ezt a válságot kezelni tudja. és úgy ők maradnak.

tegyük fel, hogy megbuknak. ez esetben nagy valószínűséggel nyer az ellenzék. de gyurcsány, karácsony és fekete győr andrás triója vagy képes lesz egy pártszövetségbe olvadni. vagy ezek közül is csak egy maradhat. és ha utána őket kihívja valaki, akkor megint csak.

ez a hatalmi játszmák természete.

2020.10.28. 07:32:21

@Khonsu:
a világias csodafegyver maga az ember. és ha valaki ezt nem érti, akkor a világot nem érti.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 08:20:24

@cvsvrs: Ja, ezért alapítja a Fidesz a civilizációját a felebarátok gyűlöletére. Mert az ember a fő érték. A haveri ember. ;)

2020.10.28. 08:49:51

@Főnix Oszlár Gazdag:
a hatalmi játszmákban akikben a gyűlölet lesz úrrá annak esélye nincsen. az elbukik.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 08:52:22

@cvsvrs: Mint 2019-ben a Fidesz Budapesten és a nagyvárosokban. Jól látod.

screpes 2020.10.28. 09:08:51

@cvsvrs:

maximum érdekes lehet a hipotézised, de amúgy semmi szükség rá...
Mindenkinek lehet, mindenkinek van hipotézise.
És ennél fejlettebb jövőkép a hipotézis, amelyik már SZÁNDÉK is, azzal párosul. Amit magad szeretnél. (azt meg tudjuk: egyik győzzön, de most a
fideszék vannak, nagyon).
Minden állításodhoz, minden mondatrészhez kétely , ellenérvek társíthatók.
Mindösszesen: nem az lesz, amit valószínű lehetőségként felvázolsz.
Annyi a koherencia, hogy "ezesetben a választások kimenetele kiszámíthatatlan". Tényleg.

2020.10.28. 09:22:24

@Főnix Oszlár Gazdag:
kérdés, hogy az ellenzéki pártok vezette városok közül melyik állna meg a saját lábán. mert ezeknek a városoknak (budapest, szeged, pécs) látványosan nincs iparuk mondván, hogy arra a 21. században nem lesz szükségük. miskolc szinte azonnal beállt a fideszbe. a dk-s polgármesterjelölt lepacsizott palkoviccsal.

a "nagyvárosi" lét előfeltétele az, hogy az adott település nettó tőkeexportőr legyen. és ez budapestre nem áll. ha most megszűnnek az egészségügyi ellátás, akkor szegeden és pécsett nem esnének kétségbe. ha bezárna az összes mérnöki iroda, akkor győr és miskolc nem esne kétségbe. ha a fidesz bukik, akkor a királyváros székesfehérvár nem esne kétségbe. a királynék városa veszprém nem esne kétségbe. debrecen nem esne kétségbe. ezek a városok nem függnek orbántól. a gyügyei parasztok se. lényegében csak budapest van alárendelődve a kormánynak. és ez demszky idején is így volt. amíg a független reálértelmiség a köznép oldalán nem szerveződik össze addig marad a csodavárás.

2020.10.28. 09:25:02

@screpes:
ez a hatalmi játszmák természete. ez a von neumann szerinti definíciója. filozofikusan lehet, hogy ez kétséges. de ez az, ami valóságos.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 09:27:16

@cvsvrs: A Fidesz egy zéró összegű játszmákon alapuló, erkölcstelen familista politikai erő, amely a rá nem szavazó állampolgárokat nem tartja igazi állampolgárnak. A Fidesz uralma 5.2 millió ember számára tehát adózás politikai képviselet nélkül, azaz egy belső gyarmatosítás. A politikai képviselet nélküli adózás, mint gyarmati uralom robbantotta ki az 1775-ös amerikai forradalmat. Történelmileg hasonló úton haladunk, ha helyes az érvelésem.

2020.10.28. 09:29:10

@Főnix Oszlár Gazdag:
karigerire cca. 350 ezer fővárosi szavazott. és 1 millióan nem szavaztak rá. és mégis ő a főpolgármester.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 09:32:19

@cvsvrs: Ez nem változtat azon, hogy a Fidesz NER államrendje megfosztja a tényleges politikai képviselettől a 2.8 milliós Fidesz szavazókon kívüli embereket, akik azonban adóznak. A kizárólagos hatalomgyakorlás kiépítése nem csupán az alkotmányos rend megdöntése, tehát nem csupán arról van szó, hogy tényleges ellenzéki hatalom nélkül nem legitim a Fidesz hatalma, hanem arról is van szó - ha igaz a felvetésem -, hogy 5.2 millió ember de facto gyarmati státuszba került.

2020.10.28. 09:33:10

@Főnix Oszlár Gazdag:
jelenleg a fideszé a relatív többség az országban. és a párbeszédé budapesten. csakhogy ezek oldalán a dk és a momentum vezetői is hatalmi játszmában akarnak részt venni. fletó és fegyőr is. akár egymás ellenében is. tudván, hogy legfeljebb egy maradhat. úgy szállnak a ringbe. karigeri is úgy akar párbeszédet, hogy ő nyerjen. jó kis párbeszéd. pálinkás is úgy akar új világot, hogy ő nyerjen. szép kis új világ. és mind pontosan ugyanazt a pozíciót akarja, amit orbán.

chrisred 2020.10.28. 09:33:34

@cvsvrs: Debrecenben cca. 35 ezren szavaztak Papp Lászlóra, majdnem 130 ezren nem szavaztak rá. Ez valamivel rosszabb arány

FrVili 2020.10.28. 09:34:33

@cvsvrs: ezért kell sok stadion , mert ott sok ember elfér. Ezeknél pár középiskolás is jobban vezetné az országot, ez egyre jobban látszik. Minden pénzt és energiát a valóság elhazudozására fordítanak, de a valóság hamarosan rájuk dől, alatta a kamu sohasem létezett kereszténységük alattvalógyűjtő üres politikai marketing szlogenjeikkel begyűjtött balekjaik
áldozataival. Csak ugye ettől félve egyre erőszakosabbak lesznek.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 09:36:28

@cvsvrs: Nem, az államhatalmi szervek felépítése, a hatalommegosztás deklarált felszámolása az 5.2 millió ember tekintetében megszüntethette a politikai képviseletet, miközben ezek az emberek adóznak. Egy ilyen államrend nem hogy nem demokratikus, hanem nem is legitim alkotmányos szempontból. Ez már nem politikai, hanem az alkotmányos rend esetleges megdöntésével összefüggő kérdés lehet. Egy ilyen alkotmányos válságból sajnos nagyon ritka a békés kiút történelmi szempontból.

2020.10.28. 09:47:08

@Főnix Oszlár Gazdag:
és ugyanígy nem tartósan mehet szembe a főváros az országgal. vagy meg kell nyernie magának, vagy a korábbi elit elveszti uralmát. a tudós és a művész elit is.

a fidesz is bukhat és az ellenzéki értelmiség is. ha orbán elhibázza a válságkezelést, akkor az ölükbe hullhat a hatalom, vagy lázár ölébe (mert egy orbán nélküli fidesz sem esélytelen, kádárt is a sameszai buktatták meg, orbán meg még meg sem bukott, csak el kell rendelnie a lockdown-t és valószínűleg nyert). az ellenzéki értelmség a fidesszel szemben aligha tudna kormányozni. de lehet. és ha erre szavaz a nép, akkor legyen.

2020.10.28. 09:49:06

@Főnix Oszlár Gazdag:
ezek szerint a világon egyetlen jogrend sem demokratikus. ezek szerint a világon egyetlen vállalat sem legitim. az igazgatótanácsok többségi alapon hoznak döntéseket. és ezek tagjainak eszükben nincs megosztani a hatalmat, a cégvezetőknek elrejteni.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 09:51:55

@cvsvrs: Nem érted. Orbán alkotmányos reformjai HA (feltételes módban!!!) megszüntették a hatalommegosztás VALÓDI formáját, azaz megvalósult a de facto egypártrendszer, akkor megdöntötték az alkotmányos rendet, mert nincsen TÉNYLEGES hatalommegosztás. Ha nincsen tényleges hatalommegosztás, akkor nincsen tényleges politikai képviselet 5.2 millió ember tekintetében. Ettől kezdve minden választás, minden állam szerv elveszti a legitimitását. Érted, hogy mi a veszély? HA (!!!) ez történt, innen nincsen nagyon visszaút a polarizáció kezelhetetlenné válása előtt.

chrisred 2020.10.28. 09:54:09

@cvsvrs: Mi köze a gazdasági társaságok belső szervezeti felépítésének a demokráciához? Egyébként léteznek olyan jogrendek, amik nem csak a kormányon lévő politikai szervezeteknek biztosítanak jogot a közhatalom gyakorlására. Ezeket nevezzük polgári demokráciáknak.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 09:55:50

@cvsvrs: Nem, egy ország GYARMAT, ha egy vállalat irányítja. Pl. India a Kelet Indiai Társaság alatt egy GYARMAT volt. Ha 5.2 millió ember egy Fidesz Zrt. gyarmati uralma alatt él, akkor ebből gyarmati felszabadító harc lehet. Ez olyan mértékű hazaárulás és puccs - ha igaz - ami Trianon óta a legnagyobb magyar államrendi válságot okozhatja - már ha igaz. A történelmi következményei mindennek - ha igaz a felvetés - pedig beláthatatlanok lesznek, józan ésszel felmérhetetlenek.

2020.10.28. 09:58:38

@Főnix Oszlár Gazdag:
orbán úgy vezeti magyarországot, mintha az egy olyan zrt. lenne, amiben minden felnőtt tagnak pontosan 1 szavazata van. ezek a demokratikus elvek szabad piaci köntösebe bújtatva. az ellenzék magyarország nyrt.-t szeretne. csak azt többség nem szeretné. és amikor mégis erre szavazott, akkor az nem eredményezett működő országot. jöhet az ellenzék, de már borítékolni lehet, hogy csődbe visznek mindent, ami a kezük ügyébe kerül.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 10:01:14

@cvsvrs: Ha igaz, amit mondtunk, akkor Orbán nem vezeti Magyarországot, hanem megszállta azt. Ha igaz, amit állítasz, akkor nincsen szavazás, nincsenek, pártok, nincsen semmi, csak megszállás és de facto puccs. Remélem, hogy ez nem igaz, mert ha mindez igaz, akkor ennek beláthatatlan, felfoghatatlan következményei lesznek.

2020.10.28. 10:02:05

@Főnix Oszlár Gazdag:
minden állam így működik, hogy van egy zrt-szerű képződmény, amelyik igazgatja. német szövetségi kormány is így működik. merkel meghallgatja a gyáriparosait. és minden nagyvállalat a familiárisa. az összes. merkel mint egy óvónéni hívja össze a nagycsoportosokat. tudván, hogy közben el kell nyerniük a lakosság bizalmát is kiscsoportos nézőgyerekekét. ilyesmi az állam alapműködése. nyugat-európában és észak-amerikában is.

2020.10.28. 10:05:45

@Főnix Oszlár Gazdag:
a fidesz úgy szállta meg az országot, ahogyan az ellenzéki pártok megszállták budapestet.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 10:07:58

@cvsvrs: Nem, ez egy gyarmati rendszer akkor. Ha a magyar állam így működik, az többé már nem magyar állam, hanem egy megszálló erő. Az Alaptörvény szerint egy ilyen megszálló erővel szemben MINDENKINEK kötelező az ellenállás. Ismétlem, ha a Fidesz megdöntötte az alkotmányos államrendet (ami azért szerintem további alapos vizsgálatot igényel), akkor - ha és amennyiben!!! - NINCSEN legitim államrend. Nincsen legitim választás, nincsenek legitim állami funkcionáriusok és nincsen legitim hatalom. Ha ez igaz, akkor megszállás van. Ha és amennyiben!!! Azaz ezt a kérdést alaposan meg kell vizsgálni, mert az egyik lábunk a jelek szerint a szakadék felett lebeghet, ami nem lenne túl jó.

2020.10.28. 10:10:56

@Főnix Oszlár Gazdag:
és az ellenzék megszállná az országot. ahogyan a kormány a fővárost. mindkettő ugyanazt akarja. nem tudnak és nem is akarnak együttműködni. és csak az egyik maradhat. ami egy hatalmi játszmában dől el.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 10:12:41

@cvsvrs: Annyit azonban világos: ha egy országban egy potenciális puccs és az alkotmányos rend potenciális megdöntése már a napi politikai beszélgetések része,akkor az a miniszterelnök és az a párt ALKALMATLAN az ország vezetésére és most még finom és civilizált voltam.

2020.10.28. 10:13:22

@Főnix Oszlár Gazdag:
a fidesz értelmezésében visszavették a hatalmat a megszállóktól. és visszaveszik a fővárost is. és az ellenzéki értelmiség a megszálló, idegen elnyomó. erről regélnek. és a fidesz ellenfelei ennek az ellenkezőjét mondják.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 10:15:01

@cvsvrs: Ha és amennyiben a Fidesz nyíltan nem tartja be az Alkotmányos rendet, akkor egy államellenes párt. Erről mondjuk hivatalosan nyilatkoznia kellene a 2022-es választás előtt. Ismétlem, ha ez a kérdés már a napi politikai diskurzus része, akkor Orbán és a Fidesz ALKALMATLAN az ország vezetésére szakmailag és morálisan.

2020.10.28. 10:15:17

@Főnix Oszlár Gazdag:
ez attól függ. ha orbán nov 1-gyel elrendeli a lockdown-t, akkor nagy valószínűséggel megnyeri a választást.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 10:16:58

@cvsvrs: Úgy gondolom, hogy itt és most ért véget akkor a demokratikus diskurzus ebben az országban és ez Orbán és a Fidesz életműve, ha igaz. Na, erről kell szavazni 2022-ben.

2020.10.28. 10:22:57

@Főnix Oszlár Gazdag:
a 22-es választás a válságkezelésről szól. és akármelyik nyer (akármilyen kis többséggel) azt fogja mondani, hogy ez a demokrácia győzelme.

2020.10.28. 10:24:55

@Főnix Oszlár Gazdag:
ha orbán nyer, akkor a politikai ellenfeleit a földbe tapossa. és ha az ellenfelei, akkor ők tapossák földbe orbánt. ez oda vissza érvényes. ez a hatalmi játszmák alaptermészete.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 10:34:00

@cvsvrs: Az országnak nincsen szüksége egy olyan válságkezelésre, amelyhez képest még Bajnai is szakembernek tűnik utólag. Lehet itt lockdown (2022-ig tart majd?), de ez nem változtat azon a tényen, hogy a GDP nem nőtt jobban, mint Gyurcsány alatt, az államadósság nem csökkent jobban, mint Gyurcsány alatt és már a politikai diskurzus fő kérdése a puccs,azaz az a kérdés, hogy 5.2 millió ember alkotmányos rendben vagy egy gyarmati uralom alatt él-e. Kimondható, hogy lassan a magyar történelem egyik leghasztalanabb, legdilettánsabb kormányzását éljük meg. Ez 2022 fő kérdése.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 10:39:07

@cvsvrs: A barbár, erkölcstelen familista, posztkomcsi elnyomásnak nincsen helye Európában. Ha itt 5.2 millió adófizető ember az államrend ellenségévé válik politikai képviselet nélkül, akkor a természetjog alapján önvédelemre kell berendezkedni. Ez sajnálatos és tragikus fejlemény lenne, és remélem, hogy elkerülhető. Ennek elkerülésének az egyik módja, ha valaki 2022-ben megállítja az őrjöngő egypárti dilettanciát. És ez a megoldás.

Reding Roli 2020.10.28. 10:44:04

Manapság szinte minden nap a yahoo\news főoldalra kerül az Orbán- rendszer , intő pèldakènt ...Az amerikai professzorok szerint Orbán a vallást csak hatalmi eszközkènt használja, hogy fenntartsa a hatalmát ès nagy pálfordulást nyújtott vègre...

www.yahoo.com/news/viktor-orb-ns-misuse-religion-121431714.html

Reding Roli 2020.10.28. 10:51:42

Soha nem volt mèg Magyarország nemzetközi tekintèlye olyen alacsony szinten , mèg az allamszoci rendszerben sem , mint most:
- A nyugati világban mint az euroatlanti szövetsèg aláásóira , orosz- és kínabarát kormányra, antidemokratikus kormanykènt tekintenek ..
- A nem nyugati , fejlődő országokban pedig az állami szintű gyűlölködès , xenophóbia , rasszizmus bajnokaikènt hoznak minket mint intő pèldát ...

Ha ennyire alacsony a nemzetközi tekintèlyünk, akkor vajon jó úton jár a kormány?

Most úgy néz ki , hogy Trump is elbukik , elèg nagy esèly van rá....Akkor meg Orbánèk politikai mozgástere is be fog szűkülni: a magyar kormányt helyre fogják rakni , rövid úton...

2020.10.28. 10:53:33

@Főnix Oszlár Gazdag:
jelenlegi állás szerint sorosnak nincs helye amerikában. betiltják őket. és könnyen lehet, hogy ezek után európában is. és úgy az ellenzéki értelmiségnek akkor is vége van, ha orbán a válságkezelésbe belebukik. és úgy a másodvonalak csapnak össze. még úgy is nyerhet a fidesz. orbán nélkül is. és ráadásul orbán még nem feltétlen baszta el. azt, hogy az ellenzéki pártok, az ellenzéki értelmiség sikeresen kormányoz elképzelni nem tudom. egy rakás idióta. mind veri a seggét, hogy nincs demokrácia csak azért, mert nem őket választották. orbán ezeket sikeresen egy platformra terelte. és ha nem tudja őket kivégezni, akkor őt végzik ki.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 10:59:39

@cvsvrs: A Fidesz nem Soros, hanem 5.2 millió ember politikai képviseletével játszik, mert el akarja venni az általuk befizetett adót. 5.2 millió ember, ha nincsen politikai képviselete, ha elveszti alkotmányos jogait, akkor szabad gyarmati prédává válik. Ez az 55.2 millió rabszolga fogja tehát táplálni az új Döbrögi államrendet. Ezért akarja a Fidesz kilőni az ellenzéki pártokat. Soros EGY ember, aki ráadásul a Fideszt tanította ki, a Fidesz Soros gyermeke és utódja. Egy gyarmatosító által kitanított gyarmatosító erő pedig csak az 5.2 millió áldozat pénzére vadászhat. Ez 2022 fő tétje. Nem működik már a szánalmas agymosás, a Soros által kiképzett gnosztikus pogány király teljesen meztelen.

2020.10.28. 11:01:38

@Reding Roli:
az ellenzéki értelmiség emelte fel az állami szintre a többséggel szembeni gyűlölködést. és őket a köznép földbe tapossa. ha orbánnal, akkor az underground világában mártírként tekintenek rájuk. ha orbán nélkül, akkor a nyomuk nem marad. mert ha lázár tiporja el akkor az már történelmi szempontból érdektelen. ha kormányra kerülnek, akkor lehet tudni, hogy mire lesznek képesek a fidesz ellenében.

2020.10.28. 11:02:44

@Főnix Oszlár Gazdag:
az 5.2 millióból több mint a fele egy irányba szavaz, akkor leváltják a fideszt. ha nem, akkor nem.

2020.10.28. 11:12:30

@Főnix Oszlár Gazdag:
az 5.2 millió tagja vagyok. egy percig nem jutott eszembe, hogy orbánra szavazzak és egy percig nem, hogy ellene. ahhoz, hogy valaki demokratikusan a hatalomba kerüljön ahhoz a választók relatív többségének egy irányban történő szavazata kell. és ezzel jelenleg a fidesz rendelkezik. az ellenzéki pártok is összeállhatnak. a fidesz ellenében sikeres kormányzásra esélyük nincsen.

Reding Roli 2020.10.28. 11:33:09

@cvsvrs: az ellenzéki értelmiség emelte fel az állami szintre a többséggel szembeni gyűlölködést"

A kèrdès az, hogy ki a többsèg? Mert hogy Orbánèk nem , az biztos! A másik kèrdès pedig az, hogy ki gerjeszti a gyűlölködèst , azok akik a jogállamiság feltèteleire és a demokrácia - hiányosságokra hívják fel a figyelmet, vagy akik az egèsz politikai crèdójukat a gyűlöletre és a kirekesztése alapozzák ???
Mert nálatok napi szinten megy a buzisas, a libsizès, a migránsozas, a sorosorzas ...
Ez a fasizmus újjáèlesztèse , háborús uszító propagandával együtt, az erő ès fèrfiassag kultisszal ès harci jelszavak politikai szintre emelèsèvel..
Eddig valóban eltúlzott volt a fasizmussal vádolni a rendszert , de ma már szerintem minden elemükben a fasiszta rendszerekhez kezdenek hasonlítani , szofisztikált formában , igaz, de a 21- ki században nem is szükséges fizikai erőszak a faszisztoid rendszerek kialakításához..
Elég egy autokrácia , kvazi egypárti rendszer , egy korcs demokrácia ès hatalom szinte örökre betenozza magát , miközben örök háborút vív az egyet nem èrtőkkel..
Eszközük az alantas indulatok felkorbácsolasa, a gyűlöletkeltès, az ellensègkèpek gyártása ...

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 11:36:10

@cvsvrs: Hahaha, ezt már a legvidékibb vidékiek sem zabálják be. Az 5.2 millió ember nem linkel be ipari jelleggel Fidesz-propagandát. Pár hónap alatt milyen szánalmasak lettetek, pedig nemrég még ti voltatok az élet fideszes császárai. :)

screpes 2020.10.28. 11:54:49

@cvsvrs:

ne röhögtess..
A választás előtt mentem csillaghegytől zugliget (Budakeszi )-ig, (anno), és egyetlen (!) Mesterházy plakátot, és egyetlen Jobbikost láttam ( utóbbit a HÉV mentén, a Goldbergernél, (rosszfelé fordítva!) az ÖSSZES TÖBBI kormányzati érdekű volt, (kb néhányszáz...).
Na most mesélj a szabad választásokról, meg arról hogy ezeknek nem volt egységes jövőképük...Te meg hivatkozol a debreceni eredményről, arrról, hogy hova vezett ez. Csakhogy a debreceni szaldóhoz azt a rengeteg állami pénzt is hozzá kell számolni, ami belefolyt e narancspspk ottani országlásába.

2020.10.28. 12:16:13

@screpes:
a bertelsmann egy 10 milliárd euró saját tőkével 17 milliárd euró kötelezettségekkel rendelkező egykori náci propaganda gépezet. agy mondjuk a soros alapítvány kétszer ekkora. ehhez képest lölő vagyona eltörpül. vz, hogy ezek 0 plakáthelyet tudnak vagy akarnak vásárolni budakeszin. ezt ne akard már rajtam számon kérni.

chrisred 2020.10.28. 12:19:01

@cvsvrs: De ezek mind eltörpülnek a magyar államkincstár lehetőségeihez képest. A kormánypropagandát az adófizetők pénzelik.

2020.10.28. 12:28:57

@chrisred:
a magyar államkincstár vagyona eltörpül az offshore számlák vagyona mellett. azokat jelenleg egyetlen kormány sem ellenőrzi. de ez nem marad így. és most ezekért folyik a globális politikai küzdelem. vannak jelentkezők. akik betiltják a soros alapítványt amerikában. bukik vele a bertelsmann.

2020.10.28. 12:40:01

@chrisred:
a cnn is el fog tűnni. már most borítékolni lehet.

Reding Roli 2020.10.28. 13:13:08

index.hu/belfold/2020/10/28/megfosztanak_kozalkalmazotti_statusz_kutatok/

A kutatókat is ki akarják venni a közalkalmazotti státuszból, ami elképesztő egzisztenciális bizonytalansába taszítja az abban a szektorban dolgozókat, ahogy az egèszsègügyet, úgy a magyar tudományt is sikerül szètverni Orbánnak ! O1G ! - erre tènyleg nincs más szó ...Orbán ma már öles leptèkkel halad a fasiszta állam megteremtèse útján , innen nincs visszaút!
Majdnem biztos vagyok benne, hogy a polgárháborús állapotokig fogja csavarni a társadalmat ...

screpes 2020.10.28. 14:10:19

@cvsvrs:

Nem budakeszin, hanem az odáig vezető +félórás budapesti utazáson....

A Bertelsmannak/ sorosnak ehhez semmi köze, akkoriban a kormányzati plakáthelyeket a fidesz/ CÖF sajátította ki. (A CÖF annak idején a kapott négyszázmilló forintból az ellenzéki, úgymond "bohóckodó" vezetőket lejárató plakátokat fémjelezte). Rajtad pedig az álláspontodat kérem számon...
Halandzsázol, vagy hazudsz?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.28. 14:27:17

@cvsvrs: Dehogy a CNN fog eltűnni, hanem vélhetően a jólét, a családok biztonsága, a nyugati civilizáció humánus jellege és a szabadság. A helyébe jöhet a frontszolgálat, a halál, a nukleáris háború és a statáriális kivégzések kultúrája. A szabadkőműves mesterek új terve szépen, lassan megvalósul és az ellustult állatfarmot talán visszavágják most egy kicsit. A sok "hazafi" pedig mozog, mint a báb, szemében meg csillog a génhordozó öröm. Építi az új világot, mint náci katona 1942-ben az EU-t, bár még nem is tudhat róla. :) Öröm nézni egy új világ születését. Kíváncsi leszek, hogy az esetleges Nagy Katasztrófát követően mi lesz az indok arra, hogy "feltétlenül egységbe kell szervezni a nyugati civilizáció túlélőit". Jézusom, hogy ez mennyire könnyű a zavartan néző bárányokkal. Esélytelenek teljesen. :)

FrVili 2020.10.28. 15:03:45

Bertelsmann vagy Soros legalább ki tudná számolni, hogy mennyi influenzavakcina (már elfogyott erről is soros tehet) vagy lélegeztetőgép kell egy országnak. Ez szabadkőműves belépő vizsgakérdés.
Ezek a "korszakos " tehetséges barmok még a nagyságrendet se tudják eltalálni.

2020.10.28. 15:24:45

@FrVili:
volt már példa arra, hogy ezek a "világhírű" közgazdászok vezették az országot. és nem tudták kiszámolni, illetőleg nem is akarták. felszámolni akarták az államot.

2020.10.28. 15:40:17

@FrVili:
az ugye feltűnt, hogy a közel keleten nagyjából 1 millió ártatlan ember meghalt és 10 millió vált földönfutóvá. mert mentek az iszlám állam katonái. és azt mondták, hogy te, az a működő olajkút el van hagyatva. ez egy rakás fegyver. és az egy rakás lőszer. és ez ugye nem olyan, mint a teveszar. magától lesz a sivatagban. hanem valakik ehhez hozzásegítették. nem lehet annyira lebutítani egy 8 évest, hogy ezt ne okoskodja ki magától. és ugye valamit mondani kell, hogy ez mégis hogy történt.

és ugye nehéz lesz azt mondani, hogy a moszkva felfegyverezett egy terrorista hadsereget azért, hogy megtámadják a térség egyetlen orosz barát rezsimjét. csak a szír "demokraták" nem nyertek választást.

bár a soros alapítvány és bertelsmann is azt mondja, hogy ez putyin, erdogan műve. a de ezt a törökökre se lehet fogni. se a nato, se az európa parlament nem tett semmit. nem az iszlám államot ítélték el. nem az izraeli republikánusok, nem az amerikai demokraták. nekik semmi közük hozzá. valamit mondani kell a nézőgyerekeknek. hogy ezért ki felel. 1 millió ártatlan ember halála és 10 millió földönfutóvá tétele. ennek a felelőseit nürnbergi típusú perben kellene bíróság elé állítani.

kérem szépen ez a soros terv. ezt mondja orbán. mert a legtöbb belpolitikai haszon ebből származott. és ez okozza a pillanatnyilag legkevesebb diplomáciai kárt. kis, közép és nagyhatalmi egyezség alakul ki abban, hogy a soros alapítványt felszámolják. amerikában is.

chrisred 2020.10.28. 15:56:29

@cvsvrs: "nem az iszlám államot ítélték el."

Az IS nem volt nemzetközileg elismert hadviselő fél, a világon mindenütt terrorszervezetként tartják nyilván. A tedrrorizmust pedig általánosan mindenütt elítélik. Abban az 1 millió halottban és többmillió menekültben jócskán benne vannak az Aszad rezsim népirtása során elesettek vagy otthonukat vesztettek. Egyébként volt nemzetközi kísérlet a beavatkozásra, amit követhetett volna egy hágai bírósági per, csak Oroszország és Kína folyamatosabn megvétózta a BT-ben.

Reding Roli 2020.10.28. 16:13:57

@cvsvrs: kis, közép és nagyhatalmi egyezség alakul ki abban, hogy a soros alapítványt felszámolják. amerikában is.
"

Dehogy számolják fel! Mièrt is számolnák fel, amikor Soros György eddig kb 30 milliárd dollárt költött magánvagyonából hogy világszerte elősegítse az egyenlő esélyeket, az igazságos elbírálást, a közegészségügyet, a független médiát, és a politikusok számonkérhetőségét.
Soros tevèjenysège, nagyon is áldásos a világnak, fejlődő országokban meg szinte megbènulna az èlet Soros humanitáruis programjai nèlkül...
Anno a Bibó szakkolègium költsègvetèsèt is Soros fedezte, így tudott kiemelkedni Orbán, aki Soros ösztöndíjaskènt ment , ha jól emlèkszem Oxfordba...
Csak most egyes szèlsősèges politikai erők kitalálták , hogy kreálnak maguknak egy zsidó ellensèget, aki teljesen mást hirdet mint fasizmus: a nyílt ès szabad társadalmat ès ehhez pènzt is ad , nem keveset , ezèrt fèlnek tőle...
Az uszító pogaganda mèg ki is plakáltolta :" Ne hagyjuk , hogy Soros nevessen a vègen "- mi ez , ha nem göbbelsi eszközökkel kivitelezett gyűlöletkeltès ?

2020.10.28. 16:19:45

@FrVili:
ettől még a kormány megbukhat feltéve, hogy azt képzelik, hogy van fölösleges 200 ezer ágyszám kapacitás. mert miért ne lenne. mert ezt jelentik a központba a "hányat fialjon a disznó alapon". vagy akár azt, hogy a pandémiás kórházi ápoltak száma felmehet akár csak 20 ezerig anélkül, hogy az ellátórendszer összeomlana.

debrecen még éppen el tudja látni lakosságarányosan 1 ezer beteget. de a többi aligha.

a tiszától keletre levő kórházak:
kisvárad (ehhez tartozik néhány ágy vásárosnaményban, fehérgyarmaton), karcag, mezőtúr, nyíregyháza, debrecen, berettyóújfalu, békéscsaba, orosháza (szarvason van néhány ágy) és ennyi. ez valójában 3-4 nagyobb kórház. és 5-6 kisebb. utóbbiakat átalakítják járványkórházzá. és ebből lesz egy kiemelt. az rendben is van. de országosan valahol 10 ezer körül van az a kapacitás, amennyi a valódi tartalék. több nincs. szerintem legalább is. tehát lehet a, b, c terv. de ebből a c terv nem valós. hanem "papíron" létezik.ha orbán ezt nem tudja, akkor az probléma. és a kormány ez esetben a kormány megbukhat. de ha elrendel egy lockdown-t, akkor az ország egésze, a forintgazdaság nem omlik össze. szerintem legalább is.

Reding Roli 2020.10.28. 16:22:05

Így van . Aszad egy tömeggyilkos , a saját lakossága ellen is vegyi fegyvereket vetett be ès véres elnyomást ..Egy illegitim családi dinasztia, amely kisajátította a politikai hatalmat és diktatórikus rezsimet èpítettek fel ....Ha nincs az orosz beavatkozas, akkor egy nemzetközi erő eltávolította volna a hatalomból, és ma Szíria egy bèkes , fejlődő ország lehetne ...
Az oroszok viszont megmentettèk Aszadot , ès mi lett az erednènye ? Egy nagy semmi ! Szíria ma is káoszban van, ès a gazdaság nem működik...Valójában már az oroszoknak is elegük van Aszadból, de kellett nekik a Földkzözi- tengeri meleg hadikikötő...

2020.10.28. 16:23:40

@Reding Roli:
meg ritók nénémnek is adott pénzt, hogy a szegény kis cigányoknak vegyen filctollat. de ezek a felszámoló biztosok nem ezt nézik elsősorban. a pénzt számolják. és ha sok van és el lehet venni, akkor elveszik.

2020.10.28. 16:31:00

@Reding Roli:
a szegény kis szír demokraták ezért nem nyertek választást állítólag. ne de iszlamisták hogy kerültek oda. állig felfegyverkezve. és ennek eredménye milliók halála és tízmilliók nyomorúsága. a világörökségi pusztítás. a szervezett alvilági ember és szervkereskedelem. az európában is megjelenő nyílt terror. ez miért van. mert asszad bevetette a vegyi fegyvert?

abdul hackeem 2020.10.28. 18:49:01

@cvsvrs: El bizony, és el is költik például így:
hvg.hu/kkv/20201028_szeged_csanadi_egyhazmegye_stadion_lakitelek_zanka

Hogy nem nyel el benneteket a föld, baszki.

2020.10.28. 20:13:58

@abdul hackeem:
errefelé a pandémia előtt minimális nyereséggel működött stadion. azt nem tudom, hogy van szegeden. ezt beszéld meg a szegediekkel.

abdul hackeem 2020.10.28. 20:52:09

@cvsvrs: Te meg a Ritók nénéddel (meg a kiscigányokkal) beszéld meg, hogy az állam az adófizetők pénzét az egyháznak stadionüzemeltetésre adja.

chrisred 2020.10.29. 07:59:50

@cvsvrs: Az IS Irakból került oda, mivel a polgárháború kezdeti szakaszában Aszad erői teljesen üresen hagyták Szíria keleti részét. Hatalmi vákuum alakult ki.

2020.10.29. 08:01:30

@abdul hackeem:
mivel a választók relatív többsége erre szavazott. inkább ez legyen, mint az illegális migránsok, gender kurzus, labrisz egyesület az óvodában, stb. inkább foci egyház legyen. ha ezzel lehet szétzavarni ezt a szemét bandát pesten, akkor épüljenek újabb stadionok.

ijontichy 2020.10.29. 08:03:00

@cvsvrs: "az 5.2 millió tagja vagyok. " Ez hívják rugalmas elszakadás műveletnek?? :-) Megértelek. Nagyon büdös már a bolsi, és a pálpusztaival ellentében, nem is finom :-DDD.

Btw:
@Reding Roli: Avagy a szakértelem olcsó bolsevista trükk.
64.media.tumblr.com/3b76edb950f74e8e52535f0d1481d6fa/3da932f0e6d020cc-0e/s1280x1920/61b72983cadd15c2168b72664e197be30867a844.jpg

A német Eü anyagi forrásai és a magyar között zongorázni lehet a különbséget. Ha azt az ebédet (láttam saját szememmel), amit itt egy mezei nyugger ápolt kap, betennék egy magyar kórterembe, az ápoltak összeverekednének érte. A magyarhoz viszonyított (lakosságarányos) halálozási adatok kb. tizedrészénél jön a szigorítás. Ami nekem picit fura, hogy a precíz német is hülyül (tüncizni a szigorítás ellen? noormááális?). De bármennyivel is jobb a helyzet a magyarnál, nekem az a véleményem, hogy a modern világ - összességében - csúfosan leszerepelt :-(. Nagyon komolyan le kell vonni a tanulságokat a végén.

De ha már valahol a zseton kevés, akkor szervezni kéne ügyesebben. Lélegeztetőgépbiznisz, mi? Anyád vitya!!! Ahol a társadalom még ilyen "nyócév" után is képes egy félművelt parasztbolsira és bagázsára bízni a káposztát, annak ez a vége. Januártól Mo. ezres nagyságrendben fog elveszíteni Eü személyzetet. Nagyon úgy tűnik, egyre többen kezdik megérteni, hogy vityának addig lehet hinni, amíg "pisztolyt fogsz a fejéhez" :-/.

chrisred 2020.10.29. 08:06:29

@cvsvrs: A választókat megkérdezték, hogy a kezüket vagy a lábukat amputálják. Aztán a választók relatív többségének válaszából az derült ki, hogy a magyar emberek szívesen megszabadulnának az egyik kezüktől.

2020.10.29. 08:22:04

@chrisred:
na de az iszlám állam nevű terrorszervezet hogy jött, hogy jöhetett létre. néhány kicsit militáns muszlim kóborolt a sivatagban. és azt látta, hogy ez itt fegyver. ez meg lőszer. ez egy működő olajkút elhagyatottan. és így volt nagyon sok pénzük, amiből felfegyverezték magukat. és ez nem tűnt fel az atlanti-transzatlanti világnak. a kiterjedt kémhálózatának. úgy, hogy lehallhatnak bármilyen telefont. műholdakkal a seggedbe is belenézhetnek. ezt tétlenül nézte az európai unió és a nato. mert hát valahogy tudták előre, hogy majd lesz egy hatalmi vákum, és ezek az asszádot akarják megtámadni, a térség egyetlen oroszbarát rezsimjét akarják megdönteni. ezt így ugye nem lehet beleírni a történelemkönyvbe. azt sem, hogy ennek részese volt az európai néppárt, az amerikai demokrata párt, vagy akár a republikánusok, izrael és a szaudiak. akik ebből hasznot húztak volna. és hát ezzel demokratizálják a térséget. csak megölnek ártatlan milliókat embert. tízmilliókat földönfutóvá tesznek. de ebből majd európa befogadja a szegény kis migránsokat.

ha így írnák a törtnelmet, akkor újra akasztani kellene. és ebből brutális diplomáciai konfliktusok következnek. és azt mondta orbán, hogy ez a soros terv. nem ment neki amerikának, európának és a többinek. hanem azt mondta, hogy ez soros györgy és nehány spekuláns ármánya. mert persze neki ebből származott a legtöbb belpolitikai haszna is. de a legkevesebb külpolitikai kár is ebből adódott teszem hozzá pillanatnyilag.

az ellenzéki értelmiség egy az egyben az orwelli ingszoc. hogy mi óceánia vagyunk. a nyugat. és harcban állunk eurázsával. a kelettel. és van gondstein. és ez az orwelli világ.

és ebből legalább az egyiknek buknia kell ahhoz, hogy visszatérjen a normalitás.

2020.10.29. 08:24:55

@chrisred:
inkább legyen felcsúton kisvasút, mint labrisz érzkenyítés az óvodában. erre szavaz a nép. mert ezek közül választhat. ezeket harsogja a média. és kulturálisan most ez budapest. ez az orwelli világ. ezzé vált sajnálatos módon.

chrisred 2020.10.29. 08:31:32

@cvsvrs: Te meg úgy akarod írni a történelmet, ahogy az FSZB szeretné. Értem.

hu.wikipedia.org/wiki/Iszl%C3%A1m_%C3%81llam

"2003-ban az Egyesült Államok vezetésével a nemzetközi erők lerohanták Irakot, ezután az iraki felkelés idején vált hírhedtté a jordániai Abu Musab al-Zarqawi, és terrorszervezete (Jama'at al-Tawhid wal-Jihad) főképpen öngyilkos merényletekkel, síita mecsetek, civilek és iraki kormányzati intézmények ellen. A szervezet hivatalosan is szövetségre lépett az Al-Káidával, 2004 októberében. Nevét Tanzim Qaidat al-Jihad fi Bilad al-Rafidayn-ra (ismertebb nevén: Iraki Al-Káidára [AQI]) változtatta. Továbbra is folytatódtak a merényletek, civilek, külföldi diplomaták és katonák ellen. Az Al-Káida helyettes vezetője, Ayman al-Zawahiri, 2005 júliusában, egy al-Zarqawinak címzett levélben, egy 4 lépcsős tervet vázolt fel arra, hogyan kellene kiterjeszteni az iraki háborút. A terv szerint először ki kell űzni az amerikai katonákat az országból, ki kell kiáltani a kalifátust, a felkelést ki kell terjeszteni a szomszédos világi országokra, majd meg kell küzdeni Izraellel.

2006-ban az Iraki Al-Káida csatlakozott több más iraki felkelő csoporthoz is, létrehozva ezzel az MSC nevű ernyőszervezetet. 2006. június 7-én egy amerikai légicsapás során al-Zarqawit megölték. 2006. október 12-én a szervezet több szunnita szervezettel is egyesült, megalapítva ezzel a Mutayibeen Koalíciót. Másnap kikiáltották az Iraki Iszlám Államot (Islamic State of Iraq [ISI]), emírjüknek Abu Omar al-Baghdadit választották.[8]

A szervezetnek szoros ideológiai párhuzama van az Oroszországban 2005-ben létrejött ún. Kaukázusi Emírséggel, amely a Kaukázus északi felé elterülő orosz tagköztársaságokban (Csecsenföld, Dagesztán, Cserkeszföld, Ingusföld) tevékenykedett és iszlám fundamentalista alapon törekedett egyfajta föderációra az itteni muszlim vallású népekkel, így próbálván elszakadni Oroszországtól. A csecsen háborúkban már az 1990-es évektől közreműködtek arabok és a csecsen szeparatisták hagyományosan jó kapcsolatokat ápoltak Al-Kaidával és más terrorista szervezetekkel. Ennek a szervezetnek a harcosai később részt is vettek a szíriai és iraki polgárháborúban."

Az IS nem akarta megdönteni Aszad rezsimjét, és ugyanúgy harcolt Aszad ellenzéke ellen, meg úgy egyáltalán mindenkivel, vagyük például a kurd függetlenségi mozgalmakat. Aszadnak igen kevés gondot okozott az IS, sőt, a hasznára volt, mert elsősorban az ellenzéki erők által birtokolt területeken működött.

chrisred 2020.10.29. 08:33:29

@cvsvrs: A nép elhanyagolható része szavaz a könyvdarálókra, még vidéken is.

2020.10.29. 08:39:12

@chrisred:
és lehet, hogy megbukik orbán. mert az egészségügyi ellátórendszer alig bír el se 20, se 200 ezer többlet beteget. lehet ez a "c" és a "d" terv. csakhogy ezek aligha valós elképzelések.

meg kell találnia azt állapotot, amit még elbír forintgazdaság és az egészségügy. és ebben már nem diktálhat a foci egyház. a szuperkupa döntő, a fradi és többi. és ha most ez vezérli orbánt, akkor a politikai pályájának vége lesz, mint a botnak. de ez esetben sem vagyok abban biztos, hogy a fidesz ne nyerne választást. akár orbánnal is, akár orbán nélkül. ezt a pártot réges rég a familiaritás tartja össze és a népvezér a külpolitikához kell. tehát orbán ha mégis észhez tér és most nem a futballokos énjére hallgat, akkor 22-ben és 26-ban is képviselheti az országot. úgy, hogy ki lesz tömve pénzzel. és ez is lehet. és az is, hogy korlátozások hiányában az egészségügyi ellátórendszer elhasal.

2020.10.29. 08:40:59

@chrisred:
a könyvdarálókra persze. azt mondják, hogy a labrisz egyesület menjen a francba. az óvodák környékéről takarodjon. ez a közvélekedés. nyilván. de ugye a köznépnek jogában ezt gondolni.

chrisred 2020.10.29. 08:55:22

@cvsvrs: Igen. 10 évnyi idő teljes teljhatalommal állt rendelkezésére, hogy egy ilyen helyzetben is működtetni tudja az országot. Az önálló Magyarország történelmében (1526 óta) csak Horthy és Kádár kapott ennyi felkészülési időt.

chrisred 2020.10.29. 08:57:01

@cvsvrs: Most a közvélekedésről vagy a szavazásról van szó? A mihazánk mindkét 2019-es megmérettetésen elhasalt.

2020.10.29. 10:28:52

@chrisred:
a mi hazánk mozgalom (a belpolitikában) azt mondja ki, amit orbán (külpolitikai) okokból nem mondhat. mert az politikailag nem korrekt. többek között erre szavaz a nép. és mellette a keresletélénkítő politikára, ami reál béremelkedést eredményez konvertibilis valutában (lokálisan) és árfolyamgyengülést devizában (globálisan). ez gazdasági növekedést és inflációt eredményez. a kormánypárt utóbbit letagadják. az ellenzék az előbbit. de ebből következik a szociális demagógia (rezsicsökkentés, nyugdíjprémium). ezekre szavaznak. a kormánypárt azt harsogja, hogy az ország önmagához mérten viszonylag sikeres. és valóban. és az ellenzék, hogy a fejlett világhoz (ami nem a nyugat, hanem a nyugat és kelet) mérten abszolút sikertelen.

és ezek után jönnek a ballerrek, hogy ők itten a szakma. ők a hozzáértők. mit hozzáértők. a szuperszakértők. a filozofikus mesterrassz. a világhírűek. az egyetlen civilizáltak. a modernizáció kizárólagos letéteményesei. és erre válasz az, hogy ezek nem magyarok. amire a válasz, hogy azok nem európaiak.

valahogy így jön létre a polarizált közélet. aminek akár a pandémia is véget vethet. úgy, hogy a kormány sikeresen válságot kezel. (se az egészségügyi ellátórendszer, se a reálgazdaság nem omlik össze) vagy sikertelen lesz (valamelyik elhasal, megzuhan mert a kormányzati intézkedések túl szigorúak vagy túl enyhék). és ha ez nem dől el egyértelműen (amit a propaganda és az ellenpropaganda előre eldöntött), akkor jön a kultúrharc következő fejezete. elhúzódó válsághullámok közepette. és ez addig tart, amíg el nem dől, hogy melyik a mainstream. és egyik banda az underground világába nem zuhan. legalább az egyik. mert jöhet egy harmadik erő is. de az egyelőre nyomokban se létezik, körvonalaiban sem látszódik.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.29. 13:39:38

@cvsvrs: Van harmadik erő, most építjük fel, miközben látjuk, hogy milyen menthetetlenül béna a másik kettő. ;)

2020.10.29. 14:54:32

@Főnix Oszlár Gazdag:
aha. és pont ugyanazt mondja, amit gyurcsány. csak nem gyurcsány. az államot eladósítani és eladni. mert az állam rossz. mi óceánia vagyunk ("a nyugat") és hadban állunk eurázsiával ("a kelet"). ilyen bandából bőven ebből elég egy is.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.29. 16:09:04

@cvsvrs: Hahaha, Orbán a 78%-os GDP-hez viszonyított államadóssággal mennyivel jobb, mint Gyurcsány (Bajnai) 80%-a? 10 év alatt? Ki hordja most a bohócruhát? Erdogán és a közép-ázsiai iszlám államok a nagy haverok? Ki is küzd az iszlám ellen? Thököly Imre, az iszlámellenes iszlamista terrorelhárító, Rodostóban? Sírnék a nevetéstől, ha nem lenne tragikus. Vagy az eurázsiai egységben hívő kommunista Fideszesek, akik Moszkvában látják a jövőt, mert esetleg ott tanultak? Ez most vicc? Ehhez képest én a Bibliát állítom az értékrendszer középpontjába.

ijontichy 2020.10.29. 17:14:39

@cvsvrs: Te cívis! Mingyá' hetvenkedhettek. Háromhetvenkedhettek ;-).
Most látszik csak igazán, mekkora pech volt Mo-nak, hogy 2006-ban hiperaktív feri, az "onemanshow"-jával sikeresen kiédesgette a választók szájából a sajtot. Persze a legjobb az lett volna, ha a választók, az orbán-klán uralta fideszt már 2002-ben kirúgják a parlamentből. Az ugyanis egy igencsak fejlett, citoyen-i értelemben polgáriasodott társadalmat jelentett volna. Wishful thinking... :-(

2020.10.30. 08:55:33

@ijontichy:
ezt a valóság dönti el. gyurcsányt elsöpörte a népharag. és orbánt is elsöpörheti. a kórházban ápoltak száma két hét alatt duplázódik.

chrisred 2020.10.30. 09:00:17

@cvsvrs: Lukasenkot meg láthatóan akkor fogja elsöpörni a népharag, ha Putyin is úgy akarja. Orbán helyzete inkább az övéhez hasonlít. Gyurcsánynak nem volt teljhatalma, még a saját pártja sem állt mögötte.

2020.10.30. 09:50:32

@chrisred:
ezt nem putyin dönti el. hanem a vírus. orbán most 10-20 ezres kórházi tartalékkapacitásban bízik. hogy ez rendelkezésre áll. és abban, hogy a kórházi ápoltak számának robbanásszerű növekedését a meglévő szabályok szigorúbb betartatásával meg tudja akadályozni.

nov. 12-én lesz a magyar-izland és dec. 2-én a fradi barca meccs. ekkora a kórházi tartalék kapacitás könnyen megtelik. ha ezek után szigorítana, akkor úgy a brutális lockdown lesz kénytelen életbe léptetni vagy elhasal az egészségügyi ellátórendszer. és egy az egyben be kell vetni budapest 100 milliárdos tartalékalapját. és ebből még mindig jól jöhet ki. és az orbán esetleges bukásával se feltétlen bukik a fidesz. azért, mert nincs a fidesszel szemben kormányozni képes ellenzéki párt.

chrisred 2020.10.30. 10:02:16

@cvsvrs: De, Putyin dönti el. Korábban ezt írtad:

"ügynöklisták azért nem nyilvánosak, mert kis túlzással a bm főcsoportfőnökségei váltottak rendszert."

Ez azért nem teljes, mert a bm főcsoportfőnökségei mögött ott volt a KGB, ami ma már FSZB, és továbbra is ott dől el, hogy ebben az országban ki és mikor válthat rendszert. Nem az a kérdés, hogy elhasal az egészségügy (az már régen megtörtént, azért kell az orvosokból katonákat csinálni), hanem hogy mi tudatosul ebből a választópolgárokban.

chrisred 2020.10.30. 10:11:35

@cvsvrs: 89-ben jelen volt, meg most is jelen van. Csak nem kötik az orrodra.

ijontichy 2020.10.30. 10:26:16

@cvsvrs: "10-20 ezres kórházi tartalékkapacitásban bízik"
Mondtam mar, hogy a partaktivan nem fejtettek ki nektek az igazsag minden szeletet :-)

@chrisred:
"kis túlzással a bm főcsoportfőnökségei váltottak rendszert"
Ez nem tobb, mint egy jol hangzo konteo.
süti beállítások módosítása