1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.09.05. 09:00 HaFr

A jövő: nem nemzeti, nem keresztény

The Impact of Digital Technologies | United Nations

Ha olvasná az őt gúnyoló FB-posztokat, Orbán a térdét csapdosná a röhögéstől. Sokkal kevesebbet foglalkozik ő azzal, hogy exempli gratia mi itt a nemzeti és a keresztény, mint a posztolók -- leszámítva persze a kérdés egyetlen aspektusát: a hatalmi erejét. Orbán pontosan tudja, hogy a jövő nem nemzeti és nem keresztény, illetve ha azzá tehető, abból éhhalál és háborúk lesznek. Nem kell a nemzetre stb. vonatkozóan ezt a konklúziót okvetlenül szeretni, és se annyira szeretem. De éppen eléggé ahhoz, hogy ne akarjam a nemzeti, keresztény jövőt. 

A jövő ez itt alább; cseppet sem nemzeti vagy keresztény. Egy ismert probléma, az ún. 0/1 knapsack -- vagy hátizsák -- probléma, a seregnyi matematikai optimalizációs probléma egyikének megoldása Pythonban (a  tényezőket nem magyarázom, nem lényeges):

from mip import Model, xsum, maximize, BINARY

p = [10, 13, 18, 31, 7, 15]
w = [11, 15, 20, 35, 10, 33]
c, I = 47, range(len(w))

m = Model("knapsack")

x = [m.add_var(var_type=BINARY) for i in I]

m.objective = maximize(xsum(p[i] * x[i] for i in I))

m += xsum(w[i] * x[i] for i in I) <= c

m.optimize()

selected = [i for i in I if x[i].x >= 0.99]
print("selected items: {}".format(selected))

Az a baj, hogy szegény Russell Kirk pont annyira életszerű ma, mint Szánthó Miklós alapjogi appendix, ezek most mind egy hátizsákba kerülnek és nem szabad kiszabadulniuk onnan. Ezt értelemszerűen Kirkre nézve tartom sajnálatosnak. A világot hajtó erő -- yes, mióta ember az ember, a kőkorszaktól a jövőig -- az emberi értelem és ennek technológiai objektiválódása volt, aminek semmi köze se a nemzetekhez, se a kereszténységhez (ill. az nemzetekhez csak addig, amíg ezek voltak a legalkalmasabb keltetői a technológiai fejlődésnek). Nemzet, kereszténység, ezek a hitek szépek is tudtak lenni, de már mindkettő végleg a kontextusát veszti, kérdezze meg bárki a papokat és a lelkészeket a frontvonalban, nézzen utána bárki a Google és a Facebook kulturális erejének. Azt, hogy nemzet lehet vagy -- tágabban -- hogy az emberi együttélés éppen milyen politikai formában zajlik, végső soron a technológiai fejlettség dönti el.

Nemzet és kereszténység erodálódása, nem győzöm hangsúlyozni, erkölcsi, kulturális stb. veszteség is (a folyamatos átalakulás részeként), viszont hatalmi helyzetben komolykodni velük kapcsolatban ma már csakis gazemberségre vallhat. A nemzetből -- ami egy fokkal azért relevánsabb, mint a kereszténység -- növekvő sebességgel ugranak ki a tagjai, vagy mert a.) elhagyják az országot, b.) elidegenednek -- mint én -- a nemzet hegemón felfogásától, jelen esetben az polgári kompetenciákat etnicista kollektivizmussal helyettesítő, politikai számítással nevelgetett napi indulattól, de a lényeg mégiscsak az, hogy c.) a magyar nemzet tagjait érő (elsőként a technológiai) hatások túlnyomó része se nemzeti eredetű. Ettől kezdve a nemzet egyre inkább fiktív vagy politikai kényszerközösséggé (szebben: eszménnyé) gyengül és csak idő (és technológia) kérdése, hogy átadja a helyét valami másnak.

A nemzet léte tagadhatatlan (egyelőre), de bármit, amit újonnan "nemzeti" igénnyel hozunk létre, lehúz az áporodottság, az elmaradottság, az önbecsapás vagy a szegénység ballasztja. Még egyszer -- olvasóimat segítendő -- nem azt állítom, hogy a néptáncaink, a népdalok, Weöres Sándor, a Kaláka stb. ne lennének megkérdőjelezhetetlenül értékesek, aggassuk bár rájuk a nemzeti jelzőt, de nem azért értékesek, mert nemzetiek, nem azért azok, mert valamiféle (átpolitizált) nemzeti programba illeszkednek (szemben minden más "profilidegen" gondolattal), hanem mert a magyar kultúra részei magyar szóval, dallamkinccsel stb. Messzire vezetne az is, hogy a nemzet egyenértékű-e a néppel, a kultúránk mitől magyar, ebbe most nem mennék bele. De mivel a magyar nemzet legjobb reális megközelítése -- éppen azért, mert annyi etnikumból származunk és közös államunk már nincsen -- mégiscsak a nyelvünk, tehát ami magyarul születik, magyar (megengedem) anyanyelvű szerzőtől, magyar kulturális kontextusban/-ból, az szükségképpen nemzeti. Quelle horreur, még Esterházy is. Ám az is bizonyos, hogy amit a politikai vezényletű nemzeti program nemzeti igénnyel hoz létre -- kvázi a világ ellenében vagy az attól való elkülönbözés szándékával --, az természetesen szemét lesz, ha nemzeti is. Kultúrát nem először próbál meg ezen a tájon a hatalom programmá tenni, meg lehet nézni az eredményeit a trianoni giccsben, a szocreál építészetben, a kádárista munkásköltészetben stb.

Szóval a nemzetre (egyáltalán, de főleg a zárt, etnicista hazai felfogásában) és a kereszténységre alapozni egy ország (hit)életét és önképét kártékony hazugságokon alapuló -- ha már itt tartunk -- nemzetellenes manipuláció. A nemzet életében a tradíciók ereje fontos összetartó erő, de a tradíciók folyamatos újragondolás nélkül olyan zárvánnyá válnak, amik egy nép világban való eligazodását és boldogulását csak hátráltatják. Politikai programként még rosszabbul fognak festeni, mert tipikusan elnyomóvá is válnak. Az erős kultúra az, amelyik a külső hatásokat is fel tudja használni, magába tudja építeni, sőt a képes a külvilágra is minél nagyobb hatást gyakorolni. Az alkalmas nemzeti kultúra legalább egy kicsit mindig nemzetközi is. Az erős nemzeteké nagyon az. Ehhez azonban autonómnak, organikusnak és modernnek kell lennie -- az adófizetők pedig okosan támogathatják ezt kompetens kulturális közvetítőkön keresztül, amelyek közül csak egy a kormányzat.

198 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr3316191006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.09.08. 12:34:45

@screpes:
tessék. egy mai hír. kósa lajos mesterséges intelligencia stratéga.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4390/dsc_1073.jpg
erre mondom azt, hogy a fidesz egy klasszikus állampárt, tömegpárt, néppárt. kinek hogy tetszik. és ilyenből nem kell másik. ez egy politikai mozgalmárkodás. ha kell, akkor zöldek és fát ültetnek. ha kell, akkor technokraták. ezek mellé nem egy újabb állampárt kell. hogy gyurcsány ferenc és fekete győr is odaálljon, hogy ők is modernizációt akarnak. vagy álljanak oda ők felőlem. söpörjék el a rezsimet, vagy a rezsim őket. egy párt bőven elég.

és független értelmiség egészítheti ki ezeket.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.08. 18:45:31

@HaFr: És még egy kérdés eszembe jutott: hogyan lehetsz konzervatív, ha európaiként és a nyugati civilizáció részeként elveted a nemzetet és a kereszténységet? Ugyanis ha ezt a két intézményt kiveszed a nyugati civilizációból, akkor pontosan mi marad, amit konzerválni lehet belőle? Ezt nem teljesen értem.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.08. 18:52:30

@cvsvrs: Na de a Fidesz, ha nem baloldali, nem jobboldali, nem konzervatív, nem progresszív, nem Szapolyai-magyar és nem Ferdinánd-magyar, akkor voltaképpen micsoda? Mert ha minden, akkor voltaképpen semmi sem. Ugyanis ha valami átfogja és felülmúlja az összes identitást, akkor az igazából egyiknek sem a része. A Fidesz a globalizáció? A Fidesz a multinacionális tőke? A Fidesz a gnosztikus háttér, amely mindenek felett uralkodik? A Fidesz az Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen? És ez miért is jó nekünk? Mert nagy sikereket nem nagyon ért el 10 év alatt.

screpes 2020.09.08. 18:58:03

@cvsvrs:

nem kívánom , hogy engem nevezzenek ki a vezetőjének, csak, hogy egy közintézményben engem is képviseljenek. (Ugyanúgy)
------------

2020.09.08. 21:01:08

@screpes:
olyan csúcsintézményekről van szó, amiből országosan 1 van. és ezek élére elvben a pártpolitika felett álló függetleneket kellene kinevezni. de azt csak akkor lehetséges a pártok képesek konszenzusos jelölteket állítani, vagy ha nem, akkor egy párt uralja a közéletet és az a saját embereit nevezi ki. és ebből adódik egy illiberális átmenet.

vidnyánszky-t nem azért jobb jelölt az szfe élére, mert feltétlen jobb rendező, mint az upor. vidnyánszky elképzelése az, hogy dériné programban a történelmi magyarországot behálózó vándortásulatokkal szerveződik újjá a magyar színjátszás. és ez jelentős politikai támogatást kapott. és majd ha elviszik gyügyére a vidnyánszky féle színjátsztást, akkor eldönthetik, hogy ez nekik jó, vagy nem jó. és ennek következtében szerveznek
színjátszó polgári köröket. az ilyesmivel egyesek képtelenek azonosulni. ez egy probléma.

2020.09.08. 21:26:52

@Főnix Oszlár Gazdag:
a fidesz egy klasszikus állampárt. ma volt a debreceni egyetemen a tanévnyitó. ez 31 ezer hallgatót jelent, 2 ezer oktatót és 100 vállalatot, akikkel az intézmény partnerségben áll. és egy több százezer fős alumni közösséget. amelyik a debreceni egyetemhez kötődik. ez egy hatalmi centrum.

és a tanévnyitó ünnepélyen felvonulnak a fidesz potentátok.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4391/200908tanevnyito_ksz_(25).jpg
középen a rektor. balra a fejlesztési miniszter. jobbra az országgyűlési főképviselő. és mögöttük a kancellár (aki valójában egy politikai komiszár) és a polgármester. ők ülnek a dísz asztalnál. ők a politikai kinevezettek. és körülöttük a különféle karok, intézetek vezetői. és mögöttük a hallgatók választott képviselői.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4391/200908tanevnyito_ksz_(14).jpg

Vonzó életpályát kínálnak a Debrecen BSC Kerekasztalban résztvevő cégek
multinacionális vállalatok létesítettek karrierközpontot. és ez azt jelenti, hogy a fidesz adja ezen cégek magyarországi lányvállalatainak a hr/pr vezetőit. ez a hölgy nyilatkozik a helyi tévében.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/kissnenyekieva.jpg

egy mai hír.
Ismét megrendezik a Debreceni Kézműves Fesztivált
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/fazekas_fesztival2_1.jpg
Debrecen város egyik legfontosabb hagyománya a kézművesség, nagyon örülök annak, hogy a vírushelyzetben – ha megváltozott formátumban, kisebb dimenziókban is – de ezeket a hagyományokat tovább tudjuk éltetni – fogalmazott Puskás István alpolgármester.

ez egy állampárt. az alpolgármester a kézművesekkel tárgyal. a polgármester és a főképviselő és a fejlesztési miniszterrel és mesterséges intelligencia stratégia politikai jelentőségéről értekeznek.

például most ezt a ifjú festőművészt promótálják.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/nagymarcellkirakat_1.jpg
a lakájmédia ehhez is ír kommentárt: Nagy Marcell festményeit csodálhatják meg a járókelők.

Fiatal kora ellenére jól felismerhetőek munkáinak formai- és tartalmi stílusjegyei. Expresszív gesztusfestő, aki vegyes technikájú vásznain a kanyargó vonalú, esetlegesnek tűnő formákat szabadon ötvözi a keleti filozófia szimbólumaival és a primitív törzsi kultúra tömörségével.

ilyemi a fidesz is.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.08. 21:43:14

@cvsvrs: Na de érted is, amit mondasz? Eszerint a Fidesz egy alkotmányellenes, az államot foglyul ejtő, a demokráciát trükkösen felülíró, a hatalommegosztást felszámoló politikai-gazdasági erő, amely azonban nem rendelkezik igazi kulturális legitimitással, hiszen MINDEN IDEOLÓGIÁJA csak egy politikai termék, a hatalom megszerzésére irányuló FEDŐSZTORI. A háttérben pedig a kvázi kizárólagos hatalmon alapuló, oligarchikus országátszervezés áll, amely azonban nem tud a korábbiaktól eltérő GDP növekedést és sikertermékeket előállító nemzeti tőkésréteget teremteni. Tehát semmi értelme sincsen az egésznek, csak dilettáns átcsoportosításról van szó, amely nem okoz minőségi fejlődést. Így nem csupán alkotmányellenes, hanem totálisan dilettáns jelleget is tulajdonítasz a Fidesznek. Atyaég, na de ki akarna egy ilyen pártra szavazni, már aki normális és morálisan egészséges ember?

Khonsu 2020.09.08. 22:05:32

@cvsvrs:

Nem, a Fidesz nem ilyen. A Fidesznek nincs identitása, közvélemény-kutatásokból kormányoz. Megméri, hogy épp mi a népszerű és olyannak mutatja magát, ennyi a nagy trükk. Egy tipikus populista párt. Pechjére az ellenzék is kezd ráfordulni erre az irányra és ahelyett hogy ideológiagyártással vacakolna (ami amúgy se megy nekik), már inkább csak megkérdezik, hogy mit akarnak a választóik és azt csinálják. Persze az országra nézve katasztrófa, ha két populista tömb népszerűséghajhászásáról szól majd a politikai élet, de hát ezt dobta a gép.

A Fidesz egyetlen innovációja a mögötte álló szervezet, a NER néven hivatkozott hálózat. Azt még nem másolta le az ellenzék, de szerintem az is el fog jönni egyszer. Aztán végül az a független réteg fogja legjobban megszívni, akiktől te is várnád az ország felemelkedését, mert satuba szorulnak. Attól tartok, ebből az lesz, hogy végül ők kényszerülnek majd az undergroundba, vagy az ország elhagyására. Maradnak az acsarkodók mindkét oldalon. Így nem leszünk MI nagyhatalom, hiába hirdetik meg az ötéves tervben...

FrVili 2020.09.08. 22:10:28

@cvsvrs: az a tanévnyitó nagyon komoly, ez biztos egy nagyon komoly egyetem.
Én a BME-t elég jól ismerem, az elég nívon aluli ... mondjuk ide csicskaképzőnek jó.

Azért vannak, akik nem veszik magukat ennyire komolyan:
pl. nyelvész kollégád:) Chomsky

www.youtube.com/watch?v=lJtHNEDnrnY

2020.09.08. 23:49:57

@Khonsu:
a fidesz ideológiája az, hogy ez mind magyar. még marci is, aki angol szakos és lepedőkre ilyen szépeket fest.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/nagymarcellkirakat_1.jpg
és egyébként marci kiállított már olyan híres neves kiállítóhelyeken, mint a budapesti godot galéria és a dürer kert. és ez a fidesz helyi önkormányzati tulajdonú propaganda lapjának címoldalán díszeleg mostan. ez is a fidesz. a telex megírja, hogy bezár a dürer kert. meg a keleti blokk. mert megveszi az ingatlant garancsi és egy török milliárdos.

2020.09.09. 00:09:33

@Khonsu:
vagy mondjuk szintén fidesz helyi propaganda lap címoldala. ez a hölgy és ez a fiatalember klipet új forgat.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/virag-vits.jpg
a lány nagyon szereti az alternatív könnyű zenét. de népdalokat is szereti. és templomban is énekelt már. ott érezte meg először, hogy milyen jó dolog közönség előtt énekelni. a templom adja neki kulturálisan a biztonságot. a népdalok világa jelenti a kiindulási pontot. és bőrnadrágban forgat klipet két barátjával.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/virag-vits-farkaszsombor.jpg
az egyikük a privát affér nevű formáció énekese. a másik pedig vits, a repper, aki az x-faktorban is feltűnt. és ez is a fidesz.

2020.09.09. 00:13:05

@Főnix Oszlár Gazdag:
nem vagyok se fideszes, se fidesz ellenes. a fideszben van a legnagyobb mértékű hatalommegosztás. a többi párthoz mérten.

2020.09.09. 00:24:25

@FrVili:
ez nem a chmosky noé. a népfőiskolán azt nem értik, hogy egy férfitől hogyan eredhetett három különböző törzsbéli fiú. sém, a fekete hám és a fehér jáfet. ha noé létező ember volt, akkor csak nő lehetett. csak az ö betűt úgy írták át, mint a telexben.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.09. 06:40:33

@cvsvrs: 8. fejezet (Jn8) 44 A sátán az atyátok, és atyátok kedvére igyekeztek tenni, aki kezdettől fogva gyilkos, nem tartott ki az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor hazudik, magából meríti, mert hazug, és a hazugság atyja.

FrVili 2020.09.09. 09:09:30

A feudális etnicista uram-bátyám világkép a kisvárosi viszonyok kollektivista kiterjesztése a zord befogadhatatlan idegen külvilág elleni pajzsként, mint egy nagy rokonsági viszony a nem vagyok ellenség, barát, sőt annál is több véred vagyok címerével felvértezve, a nagy család metaforája. Ez lesz a nemzet halála, ahogy a kígyótojás keltetőjeként valójában oltalmat csak az örületbe foduló önámításnak és aljasságnak adhat , eszközként szogálva alantas profán céloknak. Ölelése nyomorékká teszi azt, akit befogad, így még kiszolgáltatottabb helyzetbe hozva rokoni védenceit. Hatalmi háborúi csak a valódi munkától és megmérettetéstől veszik el az energiákat, olyanokat védelmezve, akik amúgy mindenben alulmaradnának , de a képességekkel nem arányos hamis ambicióikkat feltüzelve jó szolgálatot tesznek az anya/apa kegyuruknak.
Iványi, arra a kérdésre, hogy hogyan lett ellensége a vezérnek, ezt válaszolta:
"Az első Orbán-kormány idején, amikor megüzente, hogy kiemelten támogatna engem anyagilag, ha én beállnék mögé, ha együtt lefényképezhetnének bennünket, és valahogy kinyilvánítanám, hogy mi közeli rokonságban vagyunk"- sokatmondó.

hirklikk.hu/kozelet/ivanyi-orban-gazdagabb-lehet-mint-az-angol-kiralyno/369158

2020.09.09. 09:27:08

@Főnix Oszlár Gazdag:
német filmfesztivált promótálnak lölő propagandistái. modván, hogy "minden erről szól majd a civisvárosban".

berlin alexanderplatz. a "sűrű atmoszférájú" 21. század eleji berlinbe kalauzolja el a nézőt
www.youtube.com/watch?v=Q9nZFUgyclE
a gipsy queen főszereplője ali büszke, bátor nő, aki hamburgban él két gyermekével. apja a bokszolásra nevelte, s kitörhessen romániai nyomorúságos körülményeik közül.
a végzet és kezdet című filmben nora elveszti szerelmét. megismerkedik natan-nal. és ezt követi a bonyodalom.
a wolkenbruch pedig arról szól, hogy motti beleszeret egy nem-zsidó lányba. ortodox anyja ezt tragédiaként éli meg.

ez most akkor a népi nacionalista propaganda, vagy internacionalista?

2020.09.09. 09:39:59

@FrVili:
ezért kell most támogatni a demokratáknak tiszaújvárosban a jobbik jelöltjét.

FrVili 2020.09.09. 10:07:52

@cvsvrs: hihi (legalább van humorod), de tényleg "nem könnyű megszabadulni az ördögtől, ha már egyszer meghívtad magadhoz"...

2020.09.09. 10:22:42

@FrVili:
na de most melyik az ördög. orbán vagy gyurcsány vagy soros. melyik az üres dög? a szellemi üresség, a filozofikus dekonstrukció, az örök tagadás melyiket jellemzi? melyik a császár és melyik a sátán?

pátyi 2020.09.09. 10:41:04

@FrVili: Jót mulattam a kommenteden. Ha jól értem, te így képzeled el a jobboldali, Orbán hívő, Orbán szavazót. Aki fél a szabad világtól, az ismeretlentől, ezért bezárkózik a külvilággal szemben. Bocs, de ez akkora baromság!
Már többször leírtam, hogy amíg a balos ellenzék, illetve a jelenlegi hatalom bukását mindennél fontosabbnak tartó okos emberek nem képesek, érzelmi okokból túlzásokba esnek, reális képet alkotni Orbán rendszeréről, addig nem sok esélyük van azt elküldeni.
Iványival kapcsolatban. Nem gondolom, hogy hazudik. 22 évvel ezelőtti esetről van szó. Ha így lett volna, az elég durva. Vannak események az ember életében, ami egy idő után színesedik, szinte legendává válik. De erre csak Ő emlékszik így. Mindenki máshogy.

FrVili 2020.09.09. 11:03:12

@pátyi: Nézzük meg a legnagyobb nemzeti tőkések pl. Garancsi, lölö birodalomak külkereskedelmi mérlegét. Export + import. Export=0. Túlzás lenne? Reális. Értem én, hogy ez nem erről szól.

pátyi 2020.09.09. 11:36:58

@FrVili: Szerintem nézd meg és lehet, hogy meg fogsz lepődni. Mellesleg én nem gondolom, hogy csak az számít, aki exportra termel.

2020.09.09. 12:58:38

@FrVili:
a köznép nem azért pénzeli lölőt, mert úgy képzelik, hogy ők majd megteremtik a globális versenyképes gazdaságot. hanem azért, hogy a nem magyar érzelműeket kiszorítsák a kereskedelmi médiából és ezek után a fővárosból. mert hogy ugye ezeknek vidékies támogatottsága nincsen. a népi baloldal is a fideszben van. illetve kóvályog a jobbikban.

amire az ellenzéki értelmiség azt mondja, hogy így csődbe megy az ország. mert nem marad versenyképes elitje. mert nem lehet komolyan venni a debreceni egyetemet. vagy a miskolcit, ami szintén az itm oldalára állt. és a többit. szinte mind a fidesz oldalára állt beleértve az mta többségét is. és ebből egy új állampárt adódik. amiben megjelenik a korai horthy korszak retorikája. és ami késő kádárkori konszolidációt hirdet. és a kérdéses a külpolitika. orbán kész kiegyezni amerikával, kínával, az oroszokkal és izraellel. és ha nem rúgják ki őket a néppártból, akkor az európai unió egy rakás pénzzel kitömi a fideszt. úgy, hogy lényegében nincs semmi, ami ezt folyamatot intézményesen kontrollálná.

azért, mert reális alternatívát nem lehet felmutatni. azért nem, mert főváros többsége a 2010 előtti világra szavaz. a köznép az ellen szavaz. úgy, hogy ezek 22-ben összecsapnak.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.09. 14:22:03

@cvsvrs: Köszönöm, köszönöm és köszönöm. Sok évi munkámat erősítetted meg ezzel a ritka, őszinte kinyilatkoztatással. Azaz: 1.) az etnikai közösségek a génhordozó biológiai funkciók bábjai 2.) minden politikai konfliktus evolúciós pszichológiai konfliktus is egyben 3.) amíg egy nép vagy egy etnikai csoport génkészlete nem változik meg, addig a társadalmi értékrendszer és a társadalmi hatékonyság alapvető jellemzői sem változnak meg.

Reding Roli 2020.09.09. 16:00:00

@cvsvrs: amiben megjelenik a korai horthy korszak retorikája. és ami késő kádárkori konszolidációt hirdet. és a kérdéses a külpolitika."

Te hol látsz itt konszolidációt? Mert èn sehol ....Pont az ellenkezője törtènik: a helyi autonómiák , az önkormányzati rendszer fokozatos felszámolása, anyagi ellehetlenítèse, hatáskör csökkentès...Szèchenyi Akadèmiájat felszámolták, a kutatásból jelenleg is folyik a forráskivonás - Palkóèk minisztèruma felülírta a szakmai kollègiumok döntèsèt ( ilyet Kádárèk sem tettek ) ès az összes pályázati pènzt egy nagyon fontos tudományterületen odaadták 4 cimborának, , akik eddig minden tèren a leggyengèbb tudományos teljesítmènyt nyújtották...A kultúra tönkretètele is öles lèptekkek halad : elvonták a nekik nem tetsző kultúra , a színházak állami támogatást ès ezèrt játsszák át " köz" valójában magánalapítványoknak- a haveroknak - kezère a Színművèszetit...Ez szerintem Alkotmányellenes is...
Konszolidacióról szó sincs! Háború van, minden fronton , ami rengáló hatalom hibája , mert a politika nálunk nem cèl a nagyobb közjó megvalósításhoz való úton, hanem elvtelen- öncèlú küzdelem a hatalom megtartása èrdekèben...
Ahol , akárhogy nèzzük , de az ellenzèknek,vagy" liberális" oldalnak , van most ebben a küzdelemben jóval nagyobb igaza...Orbán kizárólalgosságra törekszik , kvázi egypárti államstruktúrát èpített, ami ellen harcolni kell , nincs mese...Van amikor lehet alkudni, akkor amikor mèrsèkelt a másik fèl, és van megegyezèsi szandèka ....Orbán nem ilyen ember, hanem az erővel akarja igazolni az igazat másokkal szemben...
Egy kormányt nem azzal bíznak meg a szavazói, hogy ideológiai alapú háborút vívjon az èrtelmisèg ès a nagyvárosi polgárság ellen ...El kell fogadni azokat a termèszetes erőviszonyokat , èvtizedes evidenciákat , amelyek a kultúrát ès a tudományát jellemzik... Ez a kívülről, az outsiderek nem tudják megreformálni , csak tönkretenni ...Akárhogy nèzzük , Orbánèk a kisebbsèget kèpviselik Budapesten ès mèg sok vidèki nagyvárosban is.....De, ha így haladnak , mèg több lesz az ellensègük, mert folyamatos konfliktusban vannak a társadalom különböző èrdekcsoportjaival...A pènz is vèszesen fogyóban...Hamarosan a belső hatalmi harcok is megindulnak , mihelyst fogyóban lesz a NER arisztokráciának juttatott vagyon...
Most egy egèszen más politikai helyzet van ,mint tavaly vagy akár tavasszal, hiszen mindenki látja hogy a Covid- válság elsodorhatja a az Orbán - rendszert...500 körüli napi betegszámok vannak..A vak is látja , hogy nincs kontroll alatt a járvány ...Európa egyik jarvanyközpontja lettünk , többek között azèrt ,mert a miniszterelnök ès az egèszègügyi kormányzat inkompetens...A halandzsák,a szövegelès a látványpolitika ideje lejárt , az Orbán - kormány hamarosan elbukik!

Reding Roli 2020.09.09. 16:29:54

@cvsvrs: és a kérdéses a külpolitika"

Igen , a külpolitika az nagyon kèrdèses....

Meg kell nèzni kik Orbánèk barátai! Birds of a feather flock toegether...
-A Tikhanovszkayát elüldöző, Kolesznyikovát letartóztató , a saját állampolgárait èleslőfegyverrel lövető Lukasenkó..
-A Politkovszkajat megölető, novicsokkal - KGB ügynökökkel az egyet nem èrtőket üldöztető-mèrgező , szíriai tömeggyilkos Putyin...
-A Agia Sofiát mecsetté alakító, szinèn tömeggyilos Erdogán...
-Az emberi jogokat sárbatipró, tömeggyilkos , imperialista diktátor Hszi Csin Ping. Az, aki ráengedte a koronavírus járványt a világra , hónapokig titkolva a belső jarányfolyamatokot..

Orbán a világ legembertelenebb , legonoszabb politikusaival ápol jó kapcsolatot ,ami már túlmutat szüksèges reálpolitikán...Ez sajnos beteges vonzalom az erő ès a hatalom felè! Az orbáni külpolitika elvtelen megnyilvánulása a hatalommániának ,az erkölcstelensègnek ès köze sincs a nemzeti èrdekek megvèdèsèhez...

FrVili 2020.09.09. 16:42:21

@Reding Roli: Jól összefoglaltad, és ami a legfontosabb, amikor a népről meg a jövőről beszélnek, akkor ebből csak a fiatalokat felejtik ki. A 20-30 évesek között fideszesnek lenni ezer okból gáz, ciki, nem menő, tré. Ezt a fidesz is pontosan tudja. Félnek is. Ezt a Petőfi rádió és Rácz Zsófi se fogja megfordítani.

Reding Roli 2020.09.09. 16:42:32

https://index.hu/belfold/2020/09/09/retvari_bence_koronavirus_kutatas_bencsik_janos/"

Rètvari beismerte ,hogy szinte alig van már kontaktkutás ...Így ebben a helyzetben , az egèszsègügyi kormányzat teljes bènultságában, az egèszsègügyi rendszer fejetlensègèben èri Magyarországot a járvány második hulláma . Ezért amit írtam korábban " nèpirtó kormány " egyre inkább megvalósulni látszik.....Megkèrem blogtársamat , hogy nem a bullshit propagandát tolja , amikor az èvszázad válsága közeledik , vagy már ott is vagyunk...

Reding Roli 2020.09.09. 16:58:13

@FrVili: Attól tartok, hogy a covid- válság elsodorja Magyarországot , ès egy akkora nagyságú társadalmi- gazdasági katasztrófa jön, amit egy èvtized alatt sem tudunk majd kiheverni...Az Orbán- kormánynak sikerült hamis illúziókba ringatni az országot , így a többsègnek gőze sincs a valós reálfolyamatokról...A kormány mèg mindig nem hajlandó szembenèzni a valósággal: " Fènyes győzelmet arattunk a járvány felett " - mondta nem is olyan règen Orbán ...Csak várd ki a vègèt! - Mondtam magamban...Sajnos , úgy tűnik megint igazam lett...
Sőt, abban is biztos vagyok , egy nagy kataklizma jön Magyarországon ...Nem vèszmadárkodni akarok, de az optimizmus ès a türelem ideje lejárt ...Egyèrtelű, hogy itt nem folyik felelős kormányzás , meg semmilyen sem...

Reding Roli 2020.09.09. 17:07:54

Illetve , ezt mondta Orbán : "Az első csatát megnyertük , fènyes győzelmet arattunk (.....) ez így elég lesz ahhoz, hogy a második csatát is megnyerjük. Az első csata a járvány megfékezése volt, amit megnyertünk. A második csata a munkahelyek megmentése és visszaépítése, ami ezzel az eszközrendszerrel sikerülni fog.."

ijontichy 2020.09.09. 17:18:05

@Reding Roli: "covid- válság elsodorja Magyarországot , ès egy akkora nagyságú társadalmi- gazdasági katasztrófa jön, amit egy èvtized alatt sem tudunk majd kiheverni" :-)))
Ugyan már. A vitya-kormányokhoz képest egy kis covid-válság smafu egy tökös magyarhonnak. ;-)
Egyébként is vettetek egy csomó fegyvert innen, most már van mivel megvívni a (covid?)csatát. Éééés... láss csodát, az EPP sem szavaz a fityfasz kizárásáról. "Majd holnap..." ;-)
A bolsevizmusból kéne kigyógyulni, de az - harminc év után - már krónikusnak tűnik. Lehet, hogy Mr. David Covid hozza el a gyógymódot? ;-)

ijontichy 2020.09.09. 17:21:24

@ijontichy: www.szabadeuropa.hu/a/30825410.html
(avagy "fulladjon meg orbánviktor lehetőleg máma még") ;-)

ijontichy 2020.09.09. 17:25:45

@ijontichy: @cívis: Hahó! Mondták már a pártaktíván, mikor jöttök - "jobban teljesítő országként - kuncsorogni "adományért"? ;-)
index.hu/kulfold/2020/09/09/ujabb_vakcinagyartoval_zarultak_le_unios_targyalasok/

FrVili 2020.09.09. 17:30:43

@ijontichy: na tessék szabadeuropa,"oszt itt nyavalyogtok, hogy nincs demokrácia"

FrVili 2020.09.09. 18:02:02

@ijontichy:
Iványi, bár egy @pátyi nevű kommentelő szerint már kissé szenilis, vagy csak cserbenhagyja az emlékezete, egy olyan, az ember életében gyakran előforduló régi esemény felidézésében, amikor egy ország regnáló miniszterelnöke arra kér valakit, hogy hazudja azt, hogy közeli rokonok (megj. vannak olyan hitvilágok, ahol ez sokkal valószínűbb, mit egy professzionális hazodozóról elhinni,hogy hazudik). Ebből következően Iványi az ország szegénységét is rosszul méri fel, ezért bizonyára túloz, mert az emberek többsége igenis jól él:
" Miközben az ország elszegényedett, szegények sokasága van, ő meggazdagodott. Az ő országában lehetőség van arra, hogy versenylovaknak gyógyfürdőt építsenek Kisvárdán; az ő idejében milliárdokat szórnak ki a teniszben ellopott pénzek pótlására, futballstadionokra, kisvasútra, hagymázas őrültségekre. Eközben pedig fityingeket vesznek el tőlünk, vagy az Igazgyöngy alapítványtól. És mindazoktól, akik velük szemben, nem akarják elfogadni, hogy úgy akarnak továbblépni Magyarországon, hogy az ország negyven százalékát az árok partján hagyják. Nem szabad engedni, hogy ott hagyják."
A keresztény fidesz és szavazóik szerint ez a szegénység csak a dolgozni nem akaró etnikailag összetartozó csoportokra jellemző. Aki nem dolgozik, az ne is egyék. Szerencsére a rendes magyar dolgozik (igaz egy részük külföldön).
Ezért továbbléphetünk:több mint 714 milliárd forint értékű modernizációs program keretében 218 Lynx KF41 harcjárművet kap a honvédség.

2020.09.09. 18:07:39

@ijontichy:
látszik, hogy nem töltötted ki a nemzeti konzultációt. az 5. pont.

A járvány miatt egyik napról a másikra kellett átállni a digitális tantervre. Ez az intézkedés azt a célt szolgáltat, hogy a tanulók biztonságban legyenek, de ne kelljen megszakítani a tanévet. Mindez nagy erőfeszítést igényelt a tanároktól, a diákoktól és a szülőktől is. A sikeres átállásért mindenkit köszönet illet.

Ön egyetért-e azzal, hogy a járvány idején az iskolás gyermeket nevelő családok és a tanárok számára legyen ingyenes az internet?
IGEN / NEM

ijontichy 2020.09.09. 18:11:09

@cvsvrs: Te cívis, megtisztelnél azzal, hogy hagyod a francba a píárízű dumát? Vagy valamelyik sameszoddal beszélgetek? Nemzeti inzultációt emlegetsz Nekem??? Azért mindennek van határa, még a NER-nek is (bár ezt ő nem hajlandó elismerni :-)).

Reding Roli 2020.09.09. 18:12:53

Jön az új ," patrióta elitkèpző " - állami pènzből, 30 városban ....Orbán Balázs mint fő kurátor...Úgy látszik, ezek mindent kivisznek a szürkezónába : állami pènzből , Orbánhoz hű èrtelmisèget akarnak nevelni...
Be kellene iratkozni , brahiból, ès kihívni egy szellemi párbajra az oktatókat...:)
index.hu/belfold/2020/09/09/mathias-corvinus-collegium-orban-balazs-boris-kalnoky-mcc-szalai-zoltan/

2020.09.09. 18:22:53

@FrVili:
hasonló értékben történik egy beruházás. létrejön egy német-(sváji)-magyar vegyesvállalat. exportálna az araboknak, ausztráliának. és ezek a járművek eu/nato békefenntartó feladatokban vennének részt.

minden szegény kis cigány kapna 70 ezer forintot. beledobálná a játékgépekben. az mennyivel jobb lenne.

2020.09.09. 18:26:57

@ijontichy:
ebben a kisfilmbe negy cigányasszony arról panaszkodik, hogy ha digitális oktatásra kell áttérni, akkor elő kell fizetni az internetre és úgy nem lesz mit enniük. a nemzeti konzultációben (felteszem) megszavazták az ingyen internetet az iskolásoknak a kötelező online oktatáshoz.

Reding Roli 2020.09.09. 18:31:00

@ijontichy: Azt tudtad - e , hogy szeptember 11 ès 13 között " köcsögfesztivált" rendeznek Debrecenben ? :) Èn is nyomok egy kis orbánista propagandát!:) Vajon lesz aki kilátogat , ezekben a vèszterhes időkben ? Azt mondják , sok szèp köcsög lesz..Már amit kiállítanak ...( remèlhetőleg..:))

debreceninap.hu/helyi/2020/09/09/fesztival-a-csapo-utcan-debrecenben/?fbclid=IwAR3bgRvWtklhQiZjOggGeEHdPtJgamoAXyv0QC-RhcJaypkw-GDITkHKnwY

FrVili 2020.09.09. 18:34:24

@Reding Roli: :) gondolod ő is ott lesz? Kiállítva:)

2020.09.09. 18:38:54

@Reding Roli:
tessék itt van lölő propagandistáinak kisfilmje.
video2.dehir.hu/0908_kezmuves_fesztival_mix.mp4

2020.09.09. 19:03:13

@FrVili:
ehhez kapcsolódik egy hadiipari beruházás. ki fognak képezni békefenttartó katonákat, mérnököket, tábori lelkészeket. és ezzel magyarország eleget tesz nato kötelezettségeinek. aztán lehet mondani, hogy ezt a pénzt odaadhatnák a szegény kiscigányoknak. ingyen internetre. azt is ígérnek nekik, ingyen tankönyvet, ingyen ebédet, ami állítólag nincsen. kérdés, hogy mi megy csődbe ezek után?

2020.09.09. 19:13:18

@Reding Roli:
holnap-holnapután tudományos kiállítás lesz gyerekeknek.

A magdeburgi kísérlet Debrecenben
Nyomás! – Látványos kísérletek vákuummal
Fagyos kísérletek
Szertár Science Show
Űrfizika show
Robotikabemutató

ijontichy 2020.09.09. 19:39:18

@cvsvrs: Te Cívis ;-) hagyjuk a süket dumát! Mind tudjuk, hogy ezzel a prímán időzített vásárlással (a nato-n kívül, amit "fejlett tárgyalási technikával" ki lehet pofázni) a németek jóindulatát akarjátok megvenni. Ami érdeke ugyan a főnöködnek (meg neked), ám kevésbé a magyar adófizetőknek.
Btw. ha Budapest akkora szoaré, akkor miért nem Debrecenbe költözött a főnököd? Majd megdöglött érte, hogy a Budavárában legyen vityillója. De látom már gyakorol. Vagy egy éve is megvan, hogy azt ajánlottam, legyen inkább alcsúti stadiongondnok. Ahhoz pont elég esze van (meg tud ülni a traktoron). Egy ország sikeres! kormányzásához ugyanis láthatóan nincs.

2020.09.09. 19:56:22

@ijontichy:
ha orbán ezzel megnyeri magának a német gyáripart, akkor a megnyerte a választást. és ez esetben ezek okoskodhatnak.
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3449/34499/344990/34499007_2641389_7e75859c510096abf0af4821022b3e2f_wm.jpg
különben meg ezek.
propeller.hu/images/cikk/2017_04/CEU_ellanc_-MTI-_Kovacs_Tamas_4..jpg
csak sanyi nem értette, hogy komám, ezek a ceju aktivisták mit akarnak azzal a sok vetőmagos (veto-veto) táblával.

2020.09.09. 19:57:07

@ijontichy:
angol wet. öntöz. elvet.
veto. az is elvet.
ez is magyarul van.

2020.09.09. 20:04:44

@ijontichy:
a vet németül säen. angolul sow. széjjel szór. ez is magyarul van. mondják a népfőiskolán. a magyar tudományos akadémia szerint ezt finnül kell olvasni. mert cseremiszül üδe. átvették a cseremiszektől. aztán mentek mendegéltek. és azt mondták, hogy vet. és ez csak véletlen hasonlít az angolszászra vagy a latinra. de a cseremiszre nem.

ijontichy 2020.09.09. 21:50:45

@cvsvrs: Ju síp. Ez is magyarul van (mondta Mézga Géza). Aztán jól megverték ;-).

2020.09.10. 08:02:25

@ijontichy:
ez hit kérdése. hogy az angol ugar (fallow) és a magyar falu rokonai-e egymásnak. követték (follow) a folyót (flow), stb. az akadémia szerint ez egy dilettáns, sarlatán nyelvészkedés. amit kripli, kretén, fasiszták művelnek. a nácik. mert nem a szavak számítanak. hanem a nyelvtan. de a nyelvtan alapján se lehet a magyar finnugor eredetű. csakhogy az agglutináló nyelveknek se szeri, se száma. miért csak a finn rokon, miért nem rokon a török. mert ezt állapították meg a világ nyelvészei. ez kérem szépen be van bizonyítva. és erre a tekintély elvű érvelésre az a válasz, hogy ezek az akadémián nem magyarok.

Khonsu 2020.09.10. 23:40:04

@cvsvrs:

Mindaz, amiket linkelsz és úgy általában, amiket példának szoktál hozni az igazamat támasztja alá. A Fidesznek nincs saját ideológiája, nincs saját identitása. Nem létezik olyan, hogy "fideszesség". Az ideológia (még ha általában nem sokat érnek is) az egy valami, egy szellemi termék, amit a piacra viszel, és ha tetszik a választóknak, átveszik/azonosulnak vele és ezért elkezdenek követni, rád szavaznak.

Ellenben mit csinál a Fidesz? Megnézi, hogy miben hisznek sokan, mivel azonosulnak sokan, aztán ezekre a hitekre, identitásokra rátelepednek és sajátjukként hirdetik. Mint ahogy az ellenzék is saját ötlet hiányában többnyire abból él, hogy mások kezdeményezéseire, identitásaira telepszik rá.

Ezért abban igazad van, hogy az ellenzék tulajdonképpen identitás nélküli, csak épp abba nem gondolsz bele (legalábbis nem említed), hogy a Fidesz is az. Nincs saját identitásuk, másokét veszik kölcsön, pont valami SJW, csak illiberális kiadásban. Egy parazita. Mások identitásába bújik bele, szavazatmaximalizáció céljával, mert ő maga csak egy üres semmi, hatalmi ambíciókkal. Semmilyenek. Ha pedig valamihez a semmit adod hozzá, azzal nem gyarapszik. A Fidesznek (és sajnos jelen formájában az ellenzéknek) nincs hozzáadott értéke. Egy posztmodern képződmény, ami mások identitásának és hiteinek/ideológiáinak az összelopkodásából él, mert neki nincs sajátja. Egy illúzió, a látszat, mintha valami lenne, de valójában csak a semmi, üresség. Nem ad hozzá semmit a társadalomhoz, és ha holnap hirtelen eltűnne, a társadalom nem vesztene vele semmit.

Mert senkinek sem adott sem hitet sem identitást, azt vagy jó vagy rossz, de mindenki saját jogon szerezte. A Fidesz csak felmérte a terepet és beleült a készbe. Aztán megpróbálja elhitetni, hogy ez nem így van, hogy nélküle a választói elvesznének. Egy fenét. A Fideszből viszont tényleg nem maradna a választói és a választóinak identitása, hite nélkül semmi, csak egy csapat hatalom és pénzéhes politikus és oligarcha. Semmi olyan, amit az ország ne tudna nélkülözni.

Khonsu 2020.09.11. 00:00:20

Azt akarom ezzel mondani, hogy ebből így nem lesz fejlődés. A jövő először gondolatban születik meg, el kell képzelni. Ahol nincs új gondolat, csak a posvány, ott jövő sem lesz. Akiknek pedig nincs jövője, azt idővel vagy be fogják darálni azok, akiknek van, a technológiai fölényük segítségével. Vagy az elemek törlik el a színről az alkalmazkodás képességének hiányában. Isten malmai lassan őrölnek, de megállíthatatlanul.

2020.09.11. 09:03:51

@Khonsu:
a jövő a jelenkori valóságból következik. ezért nem lehet a világot kilogikázni. a semmiből újrateretmve modernizálni és totálisan gépesíteni. a jövő először nem gondolatban születeik meg, hanem az Isten teremti meg. mert hogy ezt az ősrobbanásból és gravitációból se lehet megmagyarázni. úgy minden detereminált lenne. és az evolúcióból se. mert úgy meg mindent a véletlen uralna. és ebben ugye nem szeretünk hinni. relativisztikus erkölcsiségen alapuló meghaladások sem tűnnek valóságosnak.

2020.09.11. 10:45:22

@Khonsu:
a fidesz ideológiája egy kulturális katyvasz. ami akadémikusan kulturálatlanság. orbán valami olyasmit gondol, hogy nem számít a múlt. nem számít az, hogy már győzött nagyon sokszor, mert néhányszor, nem is olyan kevésszer vesztett. és a jelenkor számít. nem számít, hogy az első hullámban győztünk. az számít, hogy megnyerjük-e a másodikat. abban is a népet. amit a (nőies) baloldal társadalomnak, a (férfias) jobboldal nemzetnek nevez. és ebből adódik egy primitív néppártiság. csak ezt a környezetében kevesen értik. mert az európai hagyomány nem ilyen. és a magyar hagyomány se. az a dicsőséges múltból vezeti le a jelent és a jövőt. és orbán ezt is mellé teszi a beszédeiben. nemzeti idealizmust hirdet. és ez emeli meg a politikáját. a nyílt korrupció lehúzza. de másképp nem tudja magát a médiába bevásárolni. ezért kellett neki simicska lala. és ezért kell neki mészáros lölő. erkölcsi felmentést ad neki, hogy nem számít a múlt. csak a jelen számít és abból következően a jövő.

2020.09.11. 11:28:44

@Khonsu:
a fidesz másodvonala egy az egyben az akadémikus bölcseletet követi. annak városias vonalát. legalább is errefelé. azzal a kitétellel, hogy persze nem zárják ki a népi nacionalizmust. ami a fidesz első vonala. és népi baloldalt se. ami most harmadvonal. és ebből adódik a klasszikus néppártiság.

a fidesz ugyanúgy zöld. legalább is errefelé. meghirdetik a nagyerdő hetét.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/_mg_5115.jpg
és nincs reálértelmiség, amelyik azt mondja, hogy a műkövön álltok basszus. hanem az ellenzékiek azt mondják, hogy ezek "nácik". nácik?
szocialista nosztalgiázás. hirdetés a fidesz propaganda lapjában.
www.dehir.hu/upload/images/2020_hat_evtized_1350x165.jpg
vagy nem akarnak modernizációt. errefelé a városháza mögötti program robotika gyerekeknek.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4394/200910tudomanyosnapok_ksz_(10).jpg
nézzél bele a mikroszkópba.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4394/200910tudomanyosnapok_ksz_(17).jpg
és a távcsőbe.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4394/200910tudomanyosnapok_ksz_(21).jpg

Laptop7712 2020.09.11. 20:13:51

@cvsvrs:
Nem, nincs igazad, nagyon is számít a múlt, olyan szinten, hogy a dicső múlt tematizálja a teljes cselekvésrendszert, amit ugye ner-nek hívunk. Na most vannak vidékek, ahol a gyerekek eléggé bele trombitáltak a nagy valóságba. ha ezt képes konszolidálni, akkor megnyerheti 22-őt. Ha van most egy kis esze, akkor nekiáll konszolidálni a rendszert. Elmondta, hogy mi a történet lényege augusztus 20-án:

www.kormany.hu/hu/a-miniszterelnok/beszedek-publikaciok-interjuk/orban-viktor-beszede-az-osszetartozas-emlekhely-avatasan-20-08-20
A beszédben deklarálta magyarság keresztútjárását, ezzel azt is elmondja, hogy tudja azt, hogy mi a szerepe a jelenkorban. Ez meg nem kis szerep, amit a hagyomány kiszabott a jelenkorra. Mátyás, -és a nemzet - vállalta azt, hogy nagypénteken koronázzák meg. Nagypénteki sors várt Mátyásra, és a népre is. És most itt vagyunk 500 évvel később. Ilyen spirituális beszédet nem hallottam még más nép miniszterelnökétől, de más magyar miniszterelnök sem mondta ezt ki, ebben a formában. Na most ha a nép is felvállalja a keresztet, akkor itt nagyon komoly, felemelő dolgok vár a népre a hagyomány szerint. Deklarálja a nemzeti egységet a keresztyénségben. Ez meg nem jelenthet mást, csak a szkíta-hun-avar- magyar kontinuitást, a szkíta hun erkölcsiségen alapuló kersztyén nemzetet. Ez meg nem más, mint a magyarok ősvallása, Jézus Krisztus igaz hite, a fény vallása.
Értelmet nyer az "Általad nyert szép hazát Bendegúznak vére" Érdekes, ezek teljesen természetes tudások voltak a XIX. századig. Nem történik más, csak visszatérés az ősi igazsághoz.
Tehát ezzel a beszéddel deklarálja a magyarság szerepét a nemzetek üdvtörténetében, megidézi az ősi tudást, ezzel a vállára veszi a keresztet.
Ilyet nem tett pl. egy antall, vagy egy gyurcsány, vagy egy horn. Ez nem európai vállalás, hanem az ősi magyar keresztút felvállalása, amiből magyar Kárpát-medence következik a Szent Korona joghatósága alatt, ez nem az EU, meg a többi játék, hanem a magyar út.
Na most erről eddig nagyon nem volt szó, és ahogy látom, ezzel nem tud mit kezdeni a valóság.
Érdekes világot élünk, ezzel csak ezt akartam mondani. Abban meg igaza van, ha a magyarság képes rájönni újra ki is valójában, és képes megidézni a hagyományt, ezt integrálni a XXI. századba, akkor képessé válik arra, hogy szerepének megfelelően élje az életét.
Ebből nagyon komoly dolgok is következhetenek.

Laptop7712 2020.09.11. 20:17:06

@cvsvrs: Ja ez nem látszik belpestről, meg az akadémiáról... Ezért történik az, ami.

2020.09.11. 20:46:49

@Laptop7712:
igen értem ezt a szent istván egyetemes, agráros magyarországot. lényegében ez áll szemben az akadémikus bölcselettel. amelyik azt mondja, hogy mindezt meghaladta a modernitás. szerintem nem haladta meg. és lehet hinni abban, hogy a 6. századi törzsi hun nemzet, a 11. századi nemesi magyar nemzet, a 16. századi (reformált) polgári nemzet (majd ezt követően reformkor) és abból következően a 21. századi népnemzet jogfolytonos. az 1. századi kereszténységgel. ez a magyarság történélmi vállalása, vallása. ami idealisztikusan egy üdvtörténet. realisztikusan egy keresztút a népek tengerében. és ebből következik a magyar identitás. már akinek.

2020.09.11. 21:26:15

@Laptop7712:
itt van ez a hajdúböszörményi gyerek.
www.youtube.com/watch?v=rJcebH2-bgc
a fidesz mai propaganda lapjában szerepelt. a youtube csatornája 150 millió megtekintést számlál. és 1.5x annyi követője van facebook-on, mint orbán viktornak. és errefelé koncertezik.
peterbence.com/#concerts
a menedzserének van egy 70-es mobilja.

ez hogy a lópikulába következik a fentiekből. úgy, hogy a népfőiskolás tanításból kimarad az, hogy úgy egyébként földim csinálhat akármit (vagy szatmáriasan akarmit) feltéve, hogy nem akar megölni. tehát zongorázhatja a dínós film betétdalát is. az logikusan ugyan nem következik a böszörményiségből. de egyeseknek mégis csak következik valahogy.

errefelé hajdú szabolcsot is ezért hívják meg. propaganda filmet csinál berlinieknek. és a helyi fidesz díszelőadást tart neki. díszvendégként hívják meg. csinálhat majdnem akarmit, mert földi.

Khonsu 2020.09.12. 21:31:24

@cvsvrs:

A jövő a jelenkori valóságból születik, ahogy a jelenkori valóság a múltból született meg. Az optimalizálás például lehet egyszerre determinisztikus (optimális paraméterek) és véletlen (evolúciós algoritmus). Messzire vezet ez...

A relativisztikus erkölcsiség nem egy szerencsés dolog, de ha találunk valamilyen természeti törvényt/algoritmust, mint objektív viszonyítási pontot, akkor ez is megkerülhető. Mondjuk épp egy optimalizálási feladatot. Ami közelebb visz az optimumhoz, az legyen a jó, ami távolít tőle, az a rossz. Probléma megoldva.

Ahogy az is elég nyilvánvaló, hogy ember szándékosan nehezen tud olyat alkotni, amit nem tud elképzelni, vagy legalább matematikailag leírni előzetesen. Tehát a jövő (például a technológia) gondolatban születik meg először, majd utána objektiválódik.

Khonsu 2020.09.12. 21:47:15

@cvsvrs:

Egye fene, legyen kulturális katvasz, csinálják így, ha nincs jobb ötletük, de a néppártiság az szerintem nehezen egyeztethető össze a társadalom/nép megosztásával és a (egyelőre csak) szellemi polgárháború szításával. Nem tudom megérteni a rendszerből áradó mérhetetlen gonoszságot. Miért jó ez nekik. Kicsinyes bosszúvágy, kegyetlenség, tudatlanság, gonoszság? Ha ténylegesen néppártként működnének, nyitnának a társadalom másik fele irányába is és behúzódnának középre, akkor amellett, hogy béke lenne, 4/5-el nyerhetnék a választásokat. Szóval ez a kvázi háborús állapot, ami most van az általános emberség és a logika oldaláról is értelmetlennek tűnik számomra.

2020.09.12. 21:58:25

@Khonsu:
a természetben vannak olyan folyamatok, amiben a rendszer jövőbeli állapota nem függ a múlttól csak a jelenkori állapottól.

legegyszerűbb példa az érmedobás. hiába dob ki valaki egymás után 100 fejet, a 101. dobásnál is 1/2 valószínűséggel lesz fej, vagy írás. nem számít a múlt. csak a jelen. népesedési folyamatok ilyenek. kevéssé számít a tradíció. az számít, hogyan a jelenkori társadalom hogyan van kondicionálva. vagy az alapvető gazdasági folyamatok. mennyi pénze lesz egy gazdasági szereplőnek. az nagyon erősen függ a jelentől. tíz éve mennyi pénze volt az nem nagyon számít.

félre értés ne essék. nem azt állítom, hogy minden folyamat ilyen. hanem azt, hogy vannak ilyen folyamatok is. jön a vírus második hulláma. mennyiben számít az hogyan kezelték az elsőt. majdnem semennyire.

Khonsu 2020.09.12. 22:02:05

@cvsvrs:

A reálértelmiség Magyarországon gyenge, ez most talán az ország legsúlyosabb problémája. Nem azért fog az ország le/alulmaradni, mert nálunk nincs BLM vagy PC, hanem mert az a sikeres technológiai vállalkozóként nyugaton új elitté felemelkedő reálértelmiségi elit (és stabil utánpótlása) nem alakult/alakulhatott ki a rendszerváltás óta a kontraszelekció, a félfeudális/familiáris állapotok miatt. Ez az elmúlt 30 év legnagyobb bűne, az összes kormány bűne, halálos bűn az ország jövőjére nézve.
Ez a réteg tudná/tudta volna megnyerni az országnak a jövőt. Ez a réteg nyugaton felemelkedett az elmúlt évtizedekben és mára meghatározóvá váltak, építik is a jövőt szorgalmasan. Nekünk meg van Lölőnk...

Khonsu 2020.09.12. 22:11:54

@cvsvrs:

Igen, nem is tagadtam, hogy vannak ilyen folyamatok, csak azt állítottam, hogy ahhoz, hogy kiderüljön, hogy legközelebb fej vagy írás lesz, előbb fel kell dobni az érmét.

2020.09.12. 22:14:28

@Khonsu:
az érme pillanatnyi állapota csak a jelentől függ. nem számít a múlt. nem számít hogy állt a múltban. az számít hogy áll a jelenben.

2020.09.12. 22:18:21

@Khonsu:
jövőbeli állapot csak a jelentől függ. nem számít, hogy egy tized másodperce hogy állt. most hogy áll. a véletlen változásnak kitettség. a társadalom döntő többsége az ilyen folyamatokat ellenzi. ezért mondják azt, hogy avatkozzon be az állam. azért, hogy mégis csak számítson a múlt.

Khonsu 2020.09.12. 22:22:47

@cvsvrs:

Mikor állítottam az ellenkezőjét? Csak azt mondtam, hogy az érmedobás eredményének kiértékelését a dobás előzi meg. Nem állítottam, hogy függne a múltbéli állapottól.

2020.09.12. 22:36:20

@Khonsu:
hagyományosan a keresztények azért hozzák létre az államot, hogy a múlt mégis csak számítson.

Khonsu 2020.09.12. 22:41:41

@cvsvrs:

Ezt azért lehetne másképpen is csinálni, mint ahogy a mindenkori állam teszi. Ha például létezne egy olyan természeti vallás, ami a társadalom döntő többsége számára is elfogadható, vagy egyenesen szerethető képben festené fel ezeket a folyamatokat, akkor az ilyen relativizáló kóklerkedésre nem volna többé igény.

2020.09.12. 22:46:19

@Khonsu:
van ilyen. a keresztény államnemzetbe vetett hit. egyesek ezt próbálják felszámolni.

Khonsu 2020.09.12. 22:46:56

@cvsvrs:

Hagyományosan a keresztények nem hoznak létre államot. Általában az államhatalomnak szokása államvallássá tenni a kereszténységet (többé-kevésbé elferdítve), hatalmának spirituális legitimációja szándékával.

Khonsu 2020.09.12. 22:51:21

@cvsvrs:

Ami egy "érmedobás". A következő talán közelebb sikerül az optimumhoz. A jelen állapot haszonélvezői ezt állítják be a felszámolás szándékának, és igazuk is van. Ha jobb megoldás születik, akkor lépjen az előző helyébe.

2020.09.13. 09:31:24

@Khonsu:
a keresztény államnemzet kölcsönösen előnyös. mert a keresztények kapnak egy helyi államot. a nemzetek egy világegyházat. a keresztényellenesek az egyén mindenhatóságára alapoznak egy állam nélküli társadalmat és a piacból csinálnak kvázi egyházat.

Khonsu 2020.09.13. 20:30:32

@cvsvrs:

Kétségtelenül lehetnek előnyei, de mérlegelni kell az árat is. A kereszténységben elég jól meg van határozva, hogy meddig lehet elmenni. Megadhatod a császárnak, ami a császáré, részt vehetsz a játékban, de nem szolgálhatsz két úrnak. Vagyis első helyen kell kereszténynek lenned, Istent szolgálnod, minden más csak utána következhet, amennyiben ez előbbivel összeegyeztethető. Tehát mindahányszor valamiben az államnemzet és a kereszténység ütközik, egy kereszténynek a kereszténységet kell választania. Ellenkező esetben nem keresztény.

A keresztényellenesek sokféle dologra alapoznak, többnyire valamilyen kollektivizmusra, ideológiával helyettesítve a vallást. Ritkán az egyén mindenhatóságára.

Khonsu 2020.09.13. 21:00:18

@cvsvrs:

Semmi sem zárja ki, hogy a keresztények valami más alternatívával előnyösebb együttműködést valósíthassanak meg, mint az államnemzettel. A kereszténység nincs az államnemzethez kötve.

2020.09.13. 21:36:36

@Khonsu:
a magyar kereszténység azon alapul, hogy van egy magyar államnemzet. az európai kereszténység hagyományosan is nemzetközösségi létformán alapul. a kereszténység maga pedig az általános emberségen. a kereszténység ebben a formájában nem mondja meg, hogy milyen világias életmódot kell követned túl az általános emberségen. a politikai vonalata azért néhány kitételt mégis csak hirdet. például egy keresztény nem törekedhet arra, hogy végtelen gazdag legyen. ezt se a zsidó, se az iszlám nem zárja ki. a keresztény felekezetek ezt általában tiltják. vagy a kereszténység tiltja a filozófiában a teljes kiüresedést, a nihilt. azt, hogy sehol sincs világot kérjen számon a társadalmon. ezt ugye a zsidó vallás nem zárja ki. a filoszemita bölcselet ezen alapul. ezzel számolnák fel a nemzeti idealizmust. vagy mondjuk a kereszténység a nyílt fizikai erőszakot, vagy azzal való fenyegetést is tiltja. iszlám nem zárja ki. és még hosszasan lehet sorolni. de ezek az általános emberségből és a közösségi létből következnek. abból, hogy a szabadsághoz legalább két emberre van szükség. általában véve ellenkező nemű párra. és ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a teremtő atyaúristenre, szűzanyára, bármi a hitet vezérli. keresztény tanítás. vagy az, hogy a gyermeket a jóságra kell nevelni és nem a társadalom ellenében való lázadásra. és még számos majdnem nyilvánvaló dologról van szó.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.13. 22:25:11

@cvsvrs: A nacionalizmus sokkal inkább a zsidó vallás lényege, ahol a transzcendens módon kiválasztott etnikai nemzet és Isten összeforrott. A kereszténység és Krisztus ennek pont az ellentéte, azaz pontosan a nemzetállami vallás meghaladása és univerzálissá tétele. Isten a kereszténységben mindig fontosabb, mint a nemzet, sőt, a nemzet semmi Istenhez képest. Az etnikumok egyenlőek a kereszténységben. A nemzet Isten helyetti imádata egy eretnek és pogány ostobaság, amelyet a spirituálisan és transzcendens módon üres kvázi-ateisták választanak az igazi, bibliai hit helyett. És a gnosztikus-nietzscheánus Fidesz is ilyen tévelygő.

2020.09.13. 22:57:43

@Főnix Oszlár Gazdag:
a keresztény államnemzet kiindulási pontjában a népvallás áll. a népmesék, népdalok, néptáncok, regék, mítoszok, mondák világába emelik be a zsidókeresztény hagyományt is. és a keresztény államnemzet tagjai úgy hiszik a szentírást, vagy mondjuk egy zsoltárt ahogyan egy népballadát. és ez a kereszténység hagyományt foklorizálja. a hagyományos ünnepkörbe illeszti. a mindennapok részévé teszi. és ebből adódik szövetségi összetartást az államalkotó népek és az őskeresztény közösségek között. a keresztény hitvilág tiltja a befoadó néppel szembeni lázadást. szemben az idegenekkel. akik nem fogadják el a népvallást. és kereszténységnek is van egy bigott része, amelyik szintén a befogadók ellen uszítja a híveit. ezek általában identitás vesztettek. magyarországon a legtöbb identitását vesztett német zsidó. önnön felsőbbrendűségét a keresztény államnemzettel szemben képtelen meghirdetni. magukat világmegváltóknak képzelő filozófuskörök. totalitáriusságot hirdető csoportok. egykori kommunisták, akik ugye ma már az újfasisztákkal kerülnek egy politikai plaformra.

2020.09.13. 23:11:26

@Főnix Oszlár Gazdag:
szent jános pál pápai enciklikája, apostoli konstitúciója így kezdődik.

Hungarorum gens, quae, ducente Sancto Stephano Primo Rege, Beata Virgine Maria auxiliante, "Magna Domina Hungarorum", firme in fide catholica egit radices, hodie, cum Ecclesia per Pentecostes mysterium sanctificatur, dono accipit novam suarum ecclesialium communitatum dispositionem.

a magyar nemzet (hungarorum gens), amelynek első királya szent istván első volt, és a boldogságos szűz mária, "a magyarok nagyasszonya" segdelme alatt áll szilárdan gyökeret eresztett a katolikus (egyetemes) vallásban, ma a pünkösd misztériumával megszenteltetik és egyházi közösségeik új feltételekkel működhetnek.

és ezek után átrendezi az katolikus egyházmegyéket.

2020.09.13. 23:11:55

@Főnix Oszlár Gazdag:
Apostoli levél

A magyarországi püspököknek az egyházmegyék határainak rendezésével kapcsolatban.
II. János Pál pápa
1993.május 30.

Tisztelendő Püspöktestvéreim!

A nemes magyar nemzet történelmének hajnalától kezdve a katolikus Egyház - amelyet "Isten küldött a népekhez, hogy «az üdvösség egyetemes szakramentuma» legyen" (AG 1) és amelynek "isteni parancs adta a megbízást, hogy menjen el az egész világra és hirdesse az evangéliumot minden teremtménynek (DH 13) - dicséretes módon töltötte be e nép között üdvösséget munkáló küldetését.

Taksony herceg kérésére - aki követét Rómába küldte -, XII. János pápa már 962-ben kiválasztotta Zakeust, püspökké szentelte, majd útnak indította Magyarországra.

A továbbiakban Szent István királynak köszönhető a magyar Egyház megszervezése. A Ravennai zsinat 1001-ben, - ahol az a Szilveszter pápa is jelen volt, aki István hercegnek a koronát küldte - "mater et caput"-nak ismerte el Esztergomot. Közben megszerveződtek a Veszprémi, a Kalocsai, az Egri, a Győri, a Pécsi, a Csanádi, a Bihari és a Váci egyházmegyék.

Szent István király - miközben azon buzgólkodott, hogy népe megfelelő egyházi szervezetet kapjon -, értékes örökségként hagyta rá azt is, hogy hűséges maradjon az Apostoli Székhez.

A kezdeti idők dicsőséges történelme elevenedik meg emlékezetünkben, most, amikor azon vagyunk, hogy a jelen idők lelkipásztori igényeinek megfelelő módon újrarendezzük Országotok egyházmegyéinek határait.

Pünkösd ünnepe egészen sajátos fényt áraszt ezekre az intézkedésekre. Ugyanis a Szentlélek az, aki "eljövetelével bevezeti a végső idők világát, az Egyház korszakát" (A Katolikus Egyház Katekizmusa, 732), s aki ezt az Egyházat "különféle hierarchikus és karizmatikus adományokkal" (LG 4) gazdagítja azért, hogy Krisztus, aki Egyházát, mint látható szervezetet alapította a földön, általa mindenkire árasztani tudja az igazságot és a kegyelmet (vö. LG 8).

A katolikus magyarok, egyházmegyéikben - melyeknek története visszanyúlik magának a Nemzet megtérésének idejére - valamint ezen egyházmegyéknek a Római Pápával, Szent Péter utódával - aki "az egység látható őselve és alapja" (LG 23), - közösségben lévő püspökei által, "mint élő tagok arra kaptak meghívást, hogy minden erejüket, amelyet a Teremtő jóságából és a Megváltó kegyelméből kaptak, az Egyház növekedésére és folytonos megszentelésére fordítsák" (LG 33).

A magyarországi Egyház, amely a közelmúltban fájdalmas próbatételeknek volt kitéve, most osztozik az egész nép örömében a szerencsésen visszanyert szabadság miatt, és hálát ad az Úrnak, hogy már szabadon adhatja a társadalomnak Krisztus és az ő Evangéliuma világosságát.

Az új körülmények azonban, amelyekben küldetését teljesítenie hivatott, megkívánják egyházmegyei beosztásának újrarendezését, hogy a II. Vatikáni Zsinat kívánalma szerint a Püspökök "Isten népe üdvösségének szolgálatát a lehető legtökéletesebb módon elláthassák" (CD 22). Alkalmasnak találtam tehát, hogy létrehozzak két új egyházmegyét, a Kaposvárit és a Debrecen-Nyíregyházit, módosítsam a többi egyházmegyék meglévő határait, és metropolita székhellyé tegyem a Veszprémi Egyházmegyét.

Ebben az újrarendezésben kiemelt helyet kap mindaz, ami Budapest fővárost érinti, s a most elnyert egységes kormányzásban hőn óhajtom számára a széleskörű és összetett társadalmi valóságának megfelelő lelkipásztori struktúrákat.

Ezekhez az intézkedésekhez szeretném hozzákapcsolni - visszaemlékezve nemrég történt apostoli látogatásomra - az egész magyarországi Egyháznak szóló szívből jövő jókívánságaimat.

Legyen ez alkalom arra, hogy az ország újra evangelizálásában megújuljon az az elkötelezettség, amire mindnyájatokat: püspököket, papokat, szerzeteseket, szerzetesnőket buzdítottam, Magyarország megkeresztelkedésének ezredik, és a keresztény kor kétezredik évfordulójára készülve (vö. Találkozás a Püspöki Karral, Budapest, 1991. aug. 20).

Veletek együtt, Szeretett Testvéreim, Szűz Máriára, a Magyarok Nagyasszonyára bízom mindezek sikeres megvalósulását; Ő, aki Pünkösd ünnepén együtt imádkozott az apostolokkal, esdje ki a Szentlélek bőkezű ajándékait e Nemzetben élő Egyház számára.

Kelt Rómában, Szent Péternél, 1993. május 30-án, Pünkösd ünnepén.
II. János Pál pápa

2020.09.13. 23:22:01

@Főnix Oszlár Gazdag:
szent jános pál is egy gnoszitikus nietzscheánus szapolyai magyar?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.14. 08:41:54

@cvsvrs: Azonos személyről beszélünk? Mármint arról, aki az alábbi üzenetet fogalmazta meg a vándorlók és a menekültek 89. világnapjára?
www.vatican.va/content/john-paul-ii/hu/messages/migration/documents/hf_jp-ii_mes_20021202_world-migration-day-2003.html

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.14. 08:43:23

@cvsvrs: Idézhetek? Akkor tanulmányozzad át ezt is. "A katolikus közösséghez való tartozás számára nem a nemzetiség vagy a társadalmi illetve etnikai származás a döntő, hanem mindenekelőtt a Jézus Krisztusban való hit és a Szentháromság nevében való keresztség. Isten népének „világpolgár” jellege napjainkban gyakorlatilag minden részegyházban látható, mivel a vándorlás által maguk a kicsi és egykor elszigetelt közösségek pluralista és interkulturális valósággá alakultak át. Azok a helyek, ahol korábban csak ritkán lehetett idegent látni, most a világ legkülönbözőbb részeiről származó emberek hazája. Példának okáért, a vasárnapi szentmisén egyre többször hirdetik az evangéliumot korábban soha nem hallott nyelveken, ami a régi zsoltár felhívásának új kifejezőerőt kölcsönöz: „Dicsérjétek az Urat minden népek, dicsérjétek őt minden nemzetek” (Zsolt 116,1). Ezeknek a közösségeknek új lehetőségük, hogy az egyetemesség (katolicitás) tapasztalatát megéljék. Az egyetemesség az Egyháznak az ismertetőjegye, ami kifejezésre juttatja a nyitottságot minden nép felé, amit a lélek minden népben véghezvisz." Üzenete a vándorlók és a menekültek 89. világnapjára
II. János Pál pápa
2003.
Téma: Küzdelem a rasszizmus, az idegengyűlölet és a túlzott nacionalizmus minden fajtájának legyőzéséért

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.14. 08:47:23

@cvsvrs: Mert azt a Sanyi is tudja jól, hogy a Fidesz templomépítése és templomfelújítása nem transzcendens élmény, hanem mindössze építőipari megrendelés. A nemzet istenkénti imádata meg csak a naciodrogosok hülyítése, amely lényege és tartalma szerint a saját test, a saját gének Isten fölé helyezése. Ez a gnosztikus önzés biztosan Sorostól, a Nagy Fidesz Tanítótól ered, na de nem a Bibliából van és nem Krisztus tanítása, ez biztos.

Laptop7712 2020.09.14. 09:13:44

@cvsvrs: Ebben igazad van, tehet bármit, amit akar, mert része lesz a kultúránknak, úgy mint a hagymás lángos, a hekk a Balatonon, vagy a lecsó, vagy a pörköltfőző verseny. Valahogy az angolszász világban is vannak ilyen hagyományok, melyeket nem kérdőjelez meg az adott kor, ilyen spelling verseny, vagy az iskolai színjátszókör. Nálunk 2000-ig egyszerűen bármit meg lehetett kérdőjelezni, és annak az ellentettjét is.
A feri megpróbált leszámolni az ortodox komcsikkal, a nagy öregekkel, de roppantul nem sikerült neki, maga alá temette a pártot szépen, ebből lett az öszödi beszéd. Ha sikerül neki a művelet, akkor kicsit másképp nézne ki az elmúlt 10 évünk. Erre mondom azt, hogy a komcsi tudat lengi körül a hazai valóságot, és valahogy ebből a faszságból nem tudunk kitörni. Ameddig ez a tudat határozza meg a valóságot, addig nagyon nem kell álmodni polgárosodásról. Azért jelen van a polgárosodás mintája, de az korokon át tetten érhető a az adott család életében.
70 éve nyomja el az adott hatalom ezt a polgárosodási mintát, és most azt látom, hogy valami zavar van az erőben. Miért mondom ezt?
Ha elolvasod a beszédjét, amit belinkeltem, egyszerűen megidézi az ősök szellemét, és deklarálja azt, hogy ebben a szellemben jár el. Ebből az következik, amit te is leírsz, vagy az következne. Na de ebből a meglátásból következne pár dolog. Pl. az, hogy legyen egy tiszta viszonyrendszer, és pl. lássunk azt, hogy miként fognak működni a most felhozott "új magyar kapitalista réteg" ezt most nem látjuk, és azt sem látjuk, hogy ez a fajta gazdasági háttér hogyan lesz működőképes. Egyszerűen kimondható az, hogy ez a felépítés rendelkezik ilyen-olyan rendszerbe szervezett potenciálokkal, de a teljes rendszer dinamikájában nem rendelkezik azzal az export képességekkel - késztermék, termék, tudás, és egyéb inputok -, amire építhető egy lokális, regionális prosperitás - helyi, megyei, pl-. Érdemes csak megvizsgálni azt, hogy a turizmus, mint rendszer hogyan működik. Egyszerűen úgy, hogy termeli a naponta kivehető zsé-t kp-ben helyben, amit ki is vesznek azonnal, és minden szemrebbenés nélkül, persze teszik ezt fix piacon működve - állandó folyamatos vendégállomány - mellett.
A komplex rendszer beszállítói háttere zárt a lokalitás számára, azaz a helyi termelő nem fér hozzá a piacoz - nem tud direktben beszállítani a szállodába -
Tehát ezzel csak azt akarom mondani, hogy a rendszer totálisan úgy működik, mint egy multi rendszer, sehogy máshogy.
Na szóval, ennek a működésmódnak már vannak, meg lesznek következményei járási, meg megyei szinten, mivel a helyi ember, vagy termelő nem tud részt venni a gazdasági folyamatokban, csak nagyon alacsony profitképesség mellett.
Ez meg nagyon távol áll a beszédben megidézett ősi szellemiségtől. A kérdés ebben a történetben úgy merül fel, hogy mikor állít a nép még életében szobrot a Hősök terén viktornak?
Szerintem erre volt már egy történelmi esélye, de eljátszotta. Erre megint megnyílik a lehetősége, abban az esetben, ha képes egyesíteni a nemzetet, és képes kiegyezni a nagyurakkal, teszi ezt a megfelelő módon. na ennek a csíráit nem látom. Én ebben látom 22 sikerét számára, és nem mindegy, hogy hogyan tesz ezt. Ezen áll, vagy bukik, hogy lesz-e szobra a Hősök terén. Mivel magyar utat vázolt fel, akkor az legyen magyar út.

2020.09.14. 14:35:47

@Laptop7712:
szent istván egyetem kapcsolja össze a kisebb agrárkampuszokat. ha ilyenekből összeáll 10-20 elérve a határon túli térségeket, akkor abból lehet valami.

2020.09.14. 14:40:43

@Főnix Oszlár Gazdag:
ez egy hétvégi program debrecenben az úrrétjén. eléggé feketés.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/img_0851.jpg
Az eseményt Katona Erzsébet, a városrész önkormányzati képviselője nyitotta meg, aki a közösségi programok fontosságát és a sport szeretetét hangsúlyozta.

Laptop7712 2020.09.14. 16:25:04

@cvsvrs: Ha van időm, nézelődök agràrexpokon, voltam itthon is nèhànyon a pandèmia elött. Ott talàlkoztam agràr szakos egyetemistákkal, főiskolásokkal. Panaszkodtak, hogy nem tanulnak semmit, ès hogy ez igy nem lesz nagyon jò. Mondták, hogy nagyon gyenge a szakoktatàs. Nem örültek neki. Ha ez igy marad, akkor konezrválòdik a 25 èvvel ezelötti nihil. Közben leinnovàlnak minket a màr a V4-ek is. Egy agráregyetemnek a leginnovatìvabb egyetemnek kellene lennie, legyen az bárhol az országban, tele sztàrtápokkal. Ez ropoantul nincs ìgy, ebben a sor végèn kullogunk.

2020.09.14. 19:21:54

@Laptop7712:
a sorba a legvégén kullogva áll be magyarország. európa szegényháza épül. betonozzuk le a kárpát-medencét programmal egybekötve. késő kádár kori szocialista állami építőipari vállalatok alakultak "kapitalista" kartellé. betonmonstrumok és műkő. és ez fogja ellensúlyozni budapest csődjét. ha a forintgazdaság nem omlik össze, akkor már jó lesz.

Khonsu 2020.09.14. 22:33:17

@cvsvrs:

Nincs olyan, hogy "magyar kereszténység" vagy "európai kereszténység". Kereszténység van, meg nem kereszténység. A kereszténység pedig azon alapul, hogy az ők országuk nem ebből a világból való, de ha az útmutatás szellemében (logikáját követve) járnak el, akkor ez az ország (és vele maga az Isten) el fog jönni a Földön, ez lesz a jutalmuk. Vagyis a kereszténység lényegében maga is egy optimalizációs probléma. Aztán ebben értelemszerűen, ami közelebb visz az optimumhoz az a jó, ami távolít tőle, az a rossz. Szilárdabb lábakon áll, mint az "általános emberség" szubjektív koncepciója, mely mindenkinek mást jelent.

A kereszténység lényege tehát az lenne, hogy a hívek közössége Isten és az ő országának földi eljövetelén/felépülésén munkálkodjanak, döntéseiket ez a cél vezérelje. Ami és amíg ezt a célt szolgálja azt használják, ami ellentétes vele, vagy idővel már inkább azzá válik, azt elvessék. Így élve túl történelmi korokon át, és haladván a keskeny úton előre, egyenesen a cél felé.

Aztán ezt le lehet önteni nemzeti, meg akármilyen mázzal, de ha az ütközik az útmutatással és így letérünk az útról, akkor az többé már nem kereszténység, akármennyi templomot is szentelnek, akárhány zsoltárt is énekelnek. Mennek a tűzbe, mert Isten országán kívül minden megsemmisül.

Az pedig különösen érdekessé teszi a dolgot, hogy a kereszténység logikája alapján, aki a technológiai fejlődésben hisz, attól várja azon világ eljövetelét, melyet a kereszténység a céljának tekint (mindössze más szavakat használ a jellemzésére), az legyen bár hívő vagy akár ateista, keresztényebb mint az, aki az államnemzetet bálványozza. A változás örök, így minden bálvány ledől egyszer, a fejlődés, a tökéletesedés mindent meghalad, ahogy a végtelenbe, Istenhez tart.

Khonsu 2020.09.14. 22:50:37

@cvsvrs:

Csak azt akarom ezzel mondani, hogy a keresztények bármikor átnyergelhetnek az államnemzetről mondjuk a technológiára. Nincsenek az államnemzethez kötve. Nekik azt kell nézniük, hogy mi viszi közelebb őket céljukhoz, és az ma egészen biztos, hogy nem az államnemzet.

2020.09.14. 22:50:50

@Khonsu:
a római katolikusok (aka. zsidókeresztények) hitvilága az, hogy az Isten választott népe a megkeresztelkedett zsidókból áll. és őket azért szórta szét a földkerekségen, hogy megtérítsék a pogányokat. ez hasonló, ami a zsidóknál a gój. azok a nem zsidók. mert nem születtek annak. és a pogányok azok, akik nem zsidókeresztények. mert nem születtek annak. ez görögül etnikos. latinul a gentilis.

tehát a zsidókeresztény elfogadják, hogy az emberiség közösségekbe szerveződve államnemzeteteket alkot. és ezeket ők mind megtérítenék.

a zsidók abból indulnak ki, hogy van az egyén. és a világ. és vannak a zsidók. és a nem-zsidók.

a keresztények kiindulási pontjában a közösségek állnak. és ebből szerveződik a világ. és ebből következik egy nemzetközösségi létforma.

a keresztény államnemzet kiindulási pontjában a népvallás áll. amit a filoszemiták pogányságnak mondanak. az a kiindulási pont. és abba emelik be a zsidókeresztény hagyományt. tehát a zsidó vallás bizony elemit is. és az a magánélet szervező elemei közé kerül be. a kereszténység pedig a közéletbe.

a probléma, amikor a keresztény papok bele akarnak szólni a magánéletbe. és amikor a zsidó filozófusok a közéletbe.

Khonsu 2020.09.14. 23:09:06

@cvsvrs:

Persze az idők során alaposan összekeveredett a különféle helyi "népvallásokkal", de az alapkoncepció, a keresztények közössége és a cél továbbra is univerzális. Nem tiltja, hogy valaki más közösségekhez is tartozzon, de elsősorban kell kereszténynek lennie és csak utána lehet bármi más.

2020.09.15. 08:54:47

@Khonsu:
dehogy is. a római katolikusok éppen azt mondják, hogy a népek elsősorban (eredendően bűnös) pogányok. és a térítés célja az, hogy törekedjenek a kereszténységre. ami a népvallásban az általános emberség. semmi egyéb. és abba emelik be a zsidókeresztény hagyományt. így lesz egy közös teremtő atyaúristen nem evilági módon.

Khonsu 2020.09.15. 14:27:42

@cvsvrs:

Hogy a római katolikusok mit mondanak, az az ők dolguk. Az számít, ami az evangéliumokban le van írva, a többi csak teológiai okoskodás.

Khonsu 2020.09.15. 14:43:57

@cvsvrs:

Igen, a kereszténység libertárius, a lehető legnagyobb szabadságra törekszik, hogy "a szabadság tökéletes törvénye" megfelelően munkálhasson (gyorsabban közelítve a rendszert az optimumhoz). Az viszont, hogy a populizmus (hatalomtechnika) a libertáriusságból (hatalom minimalizálása) következne, az még tőled is meredek. A kereszténység nem demokratikus, nem a "közakaratot" képviseli. A kereszténységben a legkisebb és a legnagyobb egyformán értékes, nem számít, hogy kik vannak többségben. A kereszténység Isten igéjét hirdeti, nem a népfelséget.
süti beállítások módosítása