1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.08.28. 09:05 HaFr

Átfogó tanulmány a Fidesz társadalmi támogatottságának okairól

Vajdaság Portál

Ennek a posztnak nincs most egyéb célja, minthogy népszerűsítsen az olvasói körében egy kiváló tanulmányt, amit minden ellenzéki pártnak kivülről betéve ismerni kéne, ha valóban stratégiai igénnyel akarna politizálni. (De ahogy ezerszer megmutattam már ezen a blogon, nem akarnak, pontosabban nem a győzelem igényével. A stratégiájuk a NER-társutasság és az egymás kárára történő növekedés. Tudom, tudom..., már megegyezés született 2022-re vonatkozóan mindenről. Hadd kacagjak egyet! Ez a megegyezés-mantra továbbra is nélkülözi a győzelembe vetett hitet és a megfelelő stratégiát, tehát legfeljebb a választók megnyugtatását, rosszabb esetben a becsapását célozza. Ám lehet, hogy ez a politikailag racionális hozzáállás, ezt támasztja alá legalábbis az elemzés, amelynek kedvéért a poszt született, nevezetesen, hogy a Fidesz nemcsak jól, de komplex alapossággal fedi le a kritikus szavazói tömeget.)

A tanulmányt Róna Dániel és szerzőtársai jegyzik. Kiragadok belőle most néhány táblázatot kommentár nélkül. Aki tud olvasni és minimálisan adatokat értelmezni, az ebből levonhatja azt a konklúziót -- csodálkoznék, ha mást vonna le --, hogy a belátható időben nem lehet itt változás az ország gazdasági ellehetetlenülése és a külpolitikai környezet átalakulása nélkül (hozzáteszem, mindkettő felé van elmozdulás), ill. megdobhatná az ellenzék esélyeit a szegény rétegek választási mobilizálásának teljes kudarca, ezek ugyanis jellemzően a Fideszhez húznak, esetleg valami országot rengető politikai botrány, aminek szintén elhanyagolható az esélye (habár itt a fekete hattyú hatás mindig  közbeszólhat). Jó böngészést!   

122 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6516179618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alöksz róz 2020.08.28. 09:36:52

az underclass 1-2 gyakorlatilag a cigányok.
az lett az eredménye orbán folyamatos cigányozásának, hogy ezek biztos elmennek orbánra szavazni, mert a testvérüknek tartják.

alöksz róz 2020.08.28. 09:57:03

az meg egyáltalán nem jelent semmit a "helyes" döntés szempontjából, hogy árokparti cigány vagy egyetemi professzor valaki... 50% az esélye
csak az utóbbinak sokkal erősebb a meggyőződése, hogy az ő döntése a helyes :-)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 10:26:38

Na de a tanulmány végkövetkeztetése teljesen logikus. Ami nem logikus, az az ellenzéki értelmiség megdöbbenése. A Fidesz az értelmiségi és képzettebb rétegek töredékével rendelkezik csak és a bázisa a vidéki, képzetlen, tudatlan emberek tömege. Ezt tükrözi a Fidesz extrém módon primitív propagandája is. A Fidesz vidéki, alacsony képzettségű bázisa természetesen csökkent racionalitású és jórészt dominánsan biológiai (génhordozó) jellegű üzeneteket karol fel, így az ellenzéki értelmiség mondanivalója vagy nevetséges vagy érthetetlen vagy életszerűtlen a Fidesz szavazók számára. A Fidesz-szavazók egyszerűen azt érzékelik, hogy az ellenzéki pártok 1.) félrebeszélnek 2.) lényegtelen, számukra távoli dolgokkal foglalkoznak 3.) egy másik világban élnek 4.) kulturálisan és genetikailag idegenek, miközben a létfenntartásuk alapvetően, - alapszinten - biztosított és ennél nagyobb igényeik sokszor nem nagyon vannak. És hogy miért nem tud a magyar ellenzéki értelmiség ebből kitörni? Mert nem professzionális politikai terméket állít elő, hanem a saját baromságait ismételgeti vég nélkül, immáron 10 éve. A Fidesz ezzel szemben egy központilag irányított, vissza soha nem kérdező, fegyelmezett politikai gépezet. Ezért arat győzelmet az amatőr értelmiségi lázadók felett.

konrada 2020.08.28. 10:28:37

@alöksz róz:
A fenéket! Minél butább valaki, annál inkább meg van arról győződve, hogy neki van igaza!;))

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.08.28. 10:31:15

@Főnix Oszlár Gazdag: igaz, és hogy igazat adjunk unionista-444-civis barátunknak, a biológia és a filozófia elletétében a kevésbé polgárosult társadalmak inkább az előbbire szavaznak. Az ún. város értelmiség problémája, hogy nem modernizációs dinamikát helyez szembe ezzel a helyzettel, hanem statikus ideológiát

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 10:35:51

@HaFr: Mert amit nem mersz kimondani: a nyugat-európai polgárosulás ugyanis nem CSAK kulturális, hanem több évezredes genetikai (biológiai) alapokkal is rendelkezik. Mert ha ezt kimondanád, akkor viszont rájönnél arra, hogy a tömeges bevándorlás ezt a különleges, speciális nyugat-európai (és USA) genetikai koktélt esetleg meg fogja megsemmisíteni, ha az tovább folytatódik. Látod Orbán csapdája milyen zseniális? Mattot adott, mielőtt megértenéd a matthelyzetet. Na, erre kellene profi politikai választ adni, de ez lehetetlen a baloldali, értelmiségi amatőrökkel, akik ráadásul az óvodások érzelmi szintjén vannak.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.08.28. 10:38:01

@Főnix Oszlár Gazdag: nem gondolom, hogy nem merem... hanem nem gondolom így; megengedem, hiányzik hozzá az ismeretem

Khonsu 2020.08.28. 10:57:29

@Főnix Oszlár Gazdag:

Azt mondod, hogy a nyugati emberek biológiailag is eltérnek a magyaroktól nem csak kulturálisan? A gének is mások nem csak a mémek?

alöksz róz 2020.08.28. 10:58:02

@konrada: akko a "legokosabbak" a legbutábbak :-)

lobaszopiatej 2020.08.28. 11:04:02

Kár, hogy pont azok nem lesznek képesek értelmezni a táblázatokat (megfelelő IQ és vezető hiányában aki ezt elmagyarázza nekik), akikről ez szól.
De mint korábban már soxor említettem, az emberek többsége jóval butább mint az a kevés diplomás, akik neten is irogatnak. Akiknek hallatszik itt a hangja egyáltalán, az "még mindig" a magasabb réteg, akik fel se fogják mennyi alsó proli van és csak rémálmainkban sejtjük hogyan is "gondolkodnak" (kb mint a rovarok-patkányok).
Mivel egy rendkívül alacsony intellektusú és széles rétegről beszélünk, akik csak a saját közvetlen kárukon tanulnak (pl kivégzés, korbácsolás, botozás), még a cselédi lét se derogál nekik, mer a feudalizmusból is pont így nevelődtek ki szüleik által (verés, ha nem engedelmeskedik). Lásd Fradi drukkerek (= tipikus Fidesz szavazó), na az pont ez a réteg.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 11:31:46

@Khonsu: No comment, mert életveszélyes a téma, de ezt a két linket azért megmutatom (lent). A nyugati civilizáció legfontosabb felfedezései és művei gyakorlatilag ezekről a területekről származnak: www.eupedia.com/images/content/Haplogroup-R1b-S21.gif
www.eupedia.com/images/content/Haplogroup-R1b-S28.gif

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 11:49:09

@HaFr: Az egyik térkép pont felette van, a másik a fejezet végén, kicsit lejjebb.

lobaszopiatej 2020.08.28. 11:51:18

@HaFr:
Az igazság az, hogy Nyugaton ugyanez a réteg már átélt olyat, ami berögzült:
- USA-ban ott volt az Észak-Dél háborúja (meg most black live matters)
- Németo-Franciao: ott volt nekik Hitler, tanulhattak belőle.
Az Angolok meg régen is gyarmattartók voltak, ma a világ pénzügyeit uralják, így náluk jóval szélesebb az értelmiség.
Orbán gyakorlatilag Hitler belpolitikáját folytatja ott ahol abbahagyta, mer az értelmesebb folyamatosan kf-re menekül innen, az EU meg tompítja a szélsőségeit, annyira hogy még sokáig kitart ami van. (kb a klímakataszrtófáig)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 11:57:16

Az R1-S28 az általános "római" génállományt jelöli, az R1-S21 pedig az általános "germán" génállományt.

ijontichy 2020.08.28. 13:03:14

@poszt: "Ez a megegyezés-mantra továbbra is nélkülözi a győzelembe vetett hitet és a megfelelő stratégiát, [...] ez a politikailag racionális hozzáállás..."
Pontosan ez a helyzet. Annyival nem nyerhetnek, hogy gránitba véssék, miszerint vitya (&al) csak zacskóval a fején közszerepelhet (ld. Mitnyan vs. Tóta W asszó 2milláért), így aztán a parlamentből ülésnaponta telefonálhatnának haza a nagy fehér... Kár lenne a jó reggeliért. Pedig talán indokolt lenne belehúzni, márcsak a féltve őrzött szaporulat érdekében is, nehogy már megálljanak a fejlődésben ;-) (az elmúlt évek egyes óriásposzterei amúgy is 18-as karikát érdemelnének :-) ).
Szóval ki van ez találva. Az ország nem élhetetlen, csak középszar, viszont nyitva a határ. Vityának létérdeke, hogy megdöglendéséig kezében legyen a gyeplő. Az ellenzék tele van a régi garnitúróval, akik elég jól elvannak, és eszük ágában nincs mégegyszer megélni a '02-'10 közötti viszonyokat. Még Mr. Cholesterol és újabban David Covid is csak fásult lemondással nézi ezt a tohuvabohut. Hát... önsorsrontó hajlam és jókora adag mazochizmus kell ahhoz, hogy valaki ellenzéki politikai pályára lépjen Mo-on :-(.
Egen... a fidesz rosszabb, mint a tatárjárás volt. Ez belső kórság, ami a lelkeket öli, és a nerendingnél nem egy "huh, vége, túléltük, építsünk újjá" hangulat lesz. Minden együttérzésem a következő 2-3 nemzedéké :-/.

2020.08.28. 13:13:17

magyarul a fidesz egy klasszikus néppárt. ugyanúgy része a népi baloldal, mint a népi nacionalista jobboldal. ami alapján a filozófusok megfejtik, hogy tehát nemzeti-szocialisták azaz "nácik". tombol a "fasizmus". és az "antifasiszta" koalíció társadalmi értelemben elitista formáció. amely politikai értelemben a rendszerváltás óta nagyrészt kiüresedettés ami maradt az ideologikusan széttartó. és ebből következően nincs ellenzéki alternatíva. és ezért nyernek a populisták leszámítva budapestet. ahol az mszp-szdsz-mdf (mérsékeltek) összefogásában bíznak most éppen dk-párbeszéd-momentum címszó alatt. és ahonnan azért egyesek majd átszivárognak a fidesz környékére is. ahogyan az lmp-ből is.

2020.08.28. 13:27:53

@ijontichy:
a leköszönő brit nagykövet búcsúlátogatása debrecenben.
haon.hu/wp-content/uploads/2020/08/+otf/922w/il1-scaled.jpg
a brit nagykövet:
„A magyarok számomra nagyon kedvesek és befogadóak voltak, és a brit közösség is egyre növekszik az országban. Így amikor más országok hasonló képpel élnek, és a magyarokat zárkózottabb, az idegen kultúrák felé kevésbé nyitó nemzetnek gondolják, könnyen meg tudom cáfolni a tapasztalataimon keresztül, hiszen éppen ellenkezőleg, hihetetlenül kedvesen és nyitottan állnak a külföldiekhez.”

Szívébe zárta Debrecent
A nagykövet elmondása szerint a magyar költészet szeretetét és a kedvenc süteményeit is Debrecennek köszönheti.
„Többek között itt tanultam magyarul, és rengeteg barátra is szert tettem a cívisvárosban. Az itt-tartózkodásom során Papp László polgármestert is régi barátként látogatom meg.”

a brit nagykövet szerelmet vall a "náciknak".

2020.08.28. 13:36:10

@ijontichy:
és lehet mondani, hogy ez csak a külügyben szokásos udvariasság. az is persze. de egy idegen képes így viszonyulni a magyar néphez. az ellenzéki értelmiség ugyaneerre képtelen különösen budapesten. ez a nagykövet tiszteletbeli magyarrá vált. származására nézve skót.

DrGehaeuse 2020.08.28. 14:04:43

Kedves HaFr!

A kiemelt táblázatok közül hiányolom az 5.-ös számút és annak tartalmi értékelését.
Az 1.sz. táblázat adatainak fényében az 5-ösből azt a következtetést lehet levonni, hogy az egész középosztály (6.-11. csoport) is inkább kormánypári a gazdasági helyzetértékelést tekintve. Különösen fontos a 9. és a 10.-es csoport.
Ezek a legnagyobb elemszámú csoportok, iskolázottságuk miatt valószínűleg a legaktívabb szavazók is egyben.
Szerintem a szegényebb kistelepüléseken a 8.-10. csoportba tartozó szenélyek már a helyi "hangadó" elithez tartoznak, véleményük döntően befolyásolja az alsó rétegek, különösen az underclass szavazati irányoltságát.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.08.28. 14:37:02

@DrGehaeuse: köszi, egyik táblázatot se értékeltem, illetve belinkeltem az elemzést, hpgy mindenki kedvére elemezhessen -- abban, amit írsz, feltehetően igazad van

Khonsu 2020.08.28. 15:00:10

@Főnix Oszlár Gazdag:

Itt nem arról lehet inkább szó, hogy gének nyomjelzőként szolgálnak arra (az azokat hordozó embereken keresztül), hogy melyik két kultúra keveredéséből jött létre a polgárosodást lehetővé tevő nyugati kultúra? Persze akár a genetikai akár a kulturális keveredés miatt van, ez azt jelenti, hogy a polgárosodás nem exportálható, a tudati feltételei nem tudnak túllépni annak a közösségnek a határain, amelyben kialakultak. Tehát amíg nem kezdenek el a nyugatiak milliós számban Magyarországra települni, akkor bármit tehetünk itt nem lesz polgárosodás. Vagyis nem csak várni, de még próbálkozni vele is értelmetlen. Cívisnek van igaza, aki nyugatot akar, az menjen oda, mert itt olyan sohasem lesz.

Khonsu 2020.08.28. 15:04:27

@Khonsu: *addig bármit tehetünk

OkoskaTo:rp 2020.08.28. 15:16:32

Vicces, hogy jelentős mértékben azok tartják hatalomban Orbánt, akik a rendszerének leginkább kárvallói.
Ez újfent bizonyítja a propaganda hatásosságát.

Józan ésszel nehéz megérteni, miért szavaz rá egy cigány, amikor folyamatosan megy a cigánygyűlölet, erősödik a szegregáció (akár egyházi iskola-átjátszásba csomagolva), és lassan 10 éve nem emelték a családi pótlékot.

Nehéz megérteni, miért szavaz rá egy nyugdíjas, amikor napi szinten szembesül az összeomlás szélén tántorgó egészségüggyel. Ismeretségi körömben a jól leírt pszichológiai folyamatokkal oldják meg a hitvilág és a valóság ellentmondásának összeegyeztetését: Minden tökéletes, a saját negatív tapasztalataik mind csak véletlen, peches kivételek.

Az underclass szavazatait lényegesen olcsóbb befolyásolni, viszont ugyanannyit ér, mint egy adófizető diplomásé. Ezt ismerte fel Orbán, amikor az 1998-as "polgárok"-ból 2010-ben átnyergelt a "zemberek" megdolgozására.

ijontichy 2020.08.28. 15:17:18

@cvsvrs: Röf-röf - mondta Orbán Viktor. Cöf-cöf - mondta a magyar nép. Bla-bla - mondta a leköszönő brit nagykövet. A te feladatod pedig, hogy hülyítsd az embereket. Szvsz. jobban tennék, ha egyszer és mindenkorra komolyan megtanulnák, mi az a diplomácia. Mert akkor végre letudhatnánk a "Trianon" témát is. Meg a bolsigyerek is kevésbé hülyíthetné a plebset. Te ugyan kénytelen lennél valami mást markecingelni. Viszont szerintem könnyebb - és főleg jólesőbb érzés - egy tényleg jó árut eladni, mint egy selejtes szart (fidesz). Ja és nekem ne nácizz! Figyelj oda b+, én nem nácizom a fityfaszt. A fityfasz bolsi, abból is a létező szocializmus kitermelte legalja szemét (és sajnos van már friss, de már rohadó narancs is, nem is kevés. mondtam: tatárjárás!) Aki megélt '89 előtt is pár évet, kilométerekről felismeri a bolsibűzt. Ha a főnököd Strasbourg-ba jön, száznegyvenpár kilométerről is bűzlik, ha rossz a széljárás :-(.

2020.08.28. 15:41:37

@ijontichy:
a fidesz nem kizárólag orbánból áll. és a fidesz politikája nem abból a széljobbos retorikából áll, amivel orbán operál. mert hogy ugye a fidesz szavazói tipikusan egy balközép párt vagy pártszövetség bázisa lehetne. tehát mintha az mszp és az mdf állna össze populista módon az elitista szdsz ellenében. ilyen a szavazóbázis. csakhogy ehhez társul egy elitellenesség. ami a széljobb retorikában átcsap zsidóellenességbe. a fideszben nem antiszemita párt. ez a most futó nemzetközi utcai kosárlabda fesztivál izraeli fiatalokkal.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4375/20826kosarlabda3x3_ksz_(28).jpg
ez átcsap nyugatellenességbe is. de ez elitellenesség. ami a rendszerváltás félresiklásából következik. amit orbán elég ügyesen a maga javára fodított. de a fidesz nem ennyiből áll. ez a most leköszönő brit nagykövet a debreceni nyári egyetemen tanult meg magyarul. azt is a fidesz közelében szervezik. és láthatóan összehaverkodott velük.

abdul hackeem 2020.08.28. 15:58:36

A fidesz társadalmi támogatottságát az adja, hogy a magyar emberek többsége nem Jeff Bezos, hanem mészáros lőrinc szeretne lenni.

#mywifesaid

2020.08.28. 16:10:16

@ijontichy:
debrecenben napi 1-2 évente cca. 500 szociális program van. ma tanszeradományokat osztottak. csíkiné és a férje is munkanélküli. négy gyereket nevelnek. és a reformált polgárok adományának jóvoltából tanszereket kapnak.
video2.dehir.hu/0828_adomany_szeretetszolgalat_mix.mp4
cintia egymaga gyűjtött adományokat. és most a beteg gyerekek gyógyításához vásárolt egy készüléket. amit szintén ma adtak át.
video2.dehir.hu/0828_leukemias_gyarekek_adomany_mix.mp4
na most erre lehet mondani, hogy ez csak propaganda. és ezzel szemben áll az, hogy leomlott a kőtömb. de erre is lehet mondani, hogy a csak ellenpropaganda. és melyik nyer? a rászorultak körében az első. a kormánypárt, amelyik átvette a szocalista párt szerepét.

ennek a családnak a kültelki háza leégett. és a fideszben a haverok építőanyagot adnak nekik az újrakezdéshez.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/a_hunep_segit_uj_eletet_kez.jpg
ez is a mai lapszámban olvasható. na most ehhez képest a kőtömb, ami szerencsére senkit se ütött agyon kevéssé számít. a fideszen kívül nincs másik párt, amelyik szociális programokat tömegével nyújtana szerte az országban. ezt döntően a fidesz és a függetlenek nyújtják. nem a "baloldali" mszp és a dk, hanem fidesz és függetlenek. van egy politikailag kiüresedő akadémikus szociológus elit. a fidesz oldalán öntevékeny csoportok hosszú sora és a megyékben felsorakozik a népi baloldal. ezzel nyernek. és ez azért nem 80%-ot kap, hanem csak 50%-ot, mert lölő lopik. de így vehetik be a fővárost. vagy így veszik be. mert az eu azt mondja, hogy ez így civilizálatlan. sérti a német érdekeket, ööö az európai értékeket. miközben a fideszben a német gyáriparosok valagát is fényesre nyalják. másod-harmadvonalbeli cégek "karrierközpontja" van a városházán. mert idejön a külföldi. és a fidesz adja a hr/pr vezetőt. a fidesz adja az engedélyes terveket. a haverok építik az infrastruktúrát, haverok adják bérbe az irodát. a betelepülő gyáripar számára a generikus megoldásokat a fidesz szállítja. és ehhez kapnak vissza nem térítendő állami támogatást. és ez a keresletélénkítő politika hozza a reálbéremelkedést elsősorban elsősorban a vidéki városokban. ebből lesznek a túlárazott közbeszerezések. ebből lesz lölő vagyona. amiből felvásárolja a főváros pénzügyi-kereskedelmi-média érdekeltségeit, ami hatalmi szempontból kulcs jelentőségű. és ha erre azt mondja merkel kancellár és von leyen legfőbb komisszár, hogy ez így rendben van, akkor orbán és a fidesz zsebe újabb 7 évre ki lesz tömve pénzzel.

2020.08.28. 16:29:07

@abdul hackeem:
ezen a képen a kövérkés fickó, aki az alpolgármesterrel kezel a közbeszerzések egyik gyakori beszállítója. építési vállalkozó haver.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4370/200825dloft_ksz_(5).jpg
ő konkrétan jeff bezos akar lenni. és azt mondja, hogy ebből az üzemcsarnokból egy posztindusztriális loft irodaházat épít modern adatközponttal. mert ez éppen akkor lesz kész, amikor véget ér a válsághullám. a fideszben is el kezdtek széllel szemben pisálni. és azt mondják, hogy megnyerted a közbeszerzést a nyereségedet forgasd vissza.

aztán lehet mondani, hogy jeff bezos nem volt összefonódva az egyesült államok pénzügyi kormányzatával, ami a wall street-en székel. hanem közönséges internetes könyvkereskedő volt. bármelyik könyvkereskedő utána csinálhatja a világban akárhol. nem kell hozzá a wall street. ezt is lehet állítani. de azt nem, hogy jeff bezos a nagy innovátor. mit talált fel? mégis mit?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 16:29:41

@Khonsu: Az emberi jellemzők kb. 49%-ban genetikailag determináltak és mintegy 51%-ban alakíthatóak a neveléssel, mármint a genetikai metatanulmányok alapján. Ugyanakkor a nevelés már eleve egy olyan kultúrát közvetít, amely a genetikai faktoroktól függ, azokkal szervesen összekapcsolódva alakul ki. A kultúra génhordozó jellegű is, azaz nem a gének ellenében, hanem a génekkel összhangban alakul ki. Civisnek abban nincsen igaza, hogy az a mintegy 3 millió fős proto-polgári réteg a magyar társadalomban, amely képes ellen a nyugati szint elérésére, menjen nyugatra. Szerintem nem ez a megoldás, hanem a proto-polgári réteg magyar-B etnikai autonómiája, azaz egy belső Kis-Ausztria kialakítása. A magyar-A etnikum meg éljen jól a feudális uraival és a nemzetiszocialista ideológiájával. Egy 3 milliós magyar-B proto-polgári népesség (a "labancok") szerintem 1-2 évtized alatt messze elhagyná a magyar-A etnikai közösséget, ha autonómiát kapna. Szerintem ez a megoldás.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 16:34:09

@cvsvrs: Jeff Bezos nem Orbánt és nem az amerikai elnököt ismerte, hanem 1993-ban (!!!) volt egy zseniális ötlete, ami pl. lölőnél ugye nyilvánvalóan hiányzik (vagy én nem tudok róla) ;) ). Jeff Bezos 1995 nyarán indította útjára az amazon.com-ot, Seattle egyik külvárosából, szinte ugyanakkor, mikor Pierre Omidyar elkezdte programozni az ebay-t. Jeff mindenekelőtt módszeres piackutatást végzett és pontos üzleti terve volt, melynek folytán rájött arra, hogy az internet legkelendőbb terméke a könyv. Alapvető gondolata az volt, hogy az emberek az internetet üzleti ügyek bonyolítására használják, így miért ne vásárolhatnának azon. Így hát létrehozott egy raktárt, ahol tárolta a különféle termékeket eladásra, miközben kiszolgálta az Egyesült Államok különféle helyeiről beérkező rendeléseket. A kezdeti években Jeff Bezos nem tervezett nagy sikert, de hamarosan az általa tervezett rendszer sikeresnek bizonyult, így át kellett gondolnia stratégiáját, hogy kielégítse az online vásárlók tartós lelkesedését.hu.wikipedia.org/wiki/Jeff_Bezos

2020.08.28. 16:37:18

@abdul hackeem:
mészáros lőrinc ellenpontja nem jeff bezos, hanem soros alex. és az valóban inkább akarják ezt:
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--gU65M2Ke--/6vdyQh2uaEY6KeDls.jpeg
mint ezt:
lh3.googleusercontent.com/proxy/qVoPNnswmXcXFvfWj7Vd5YGt0N1YBDeuQuXzFuNdReBK_skzbE7DhBAd8NOk2jYfMEi8WkZyacROv7NMTqVqvka5mZFXyR4fvwddRaVJDCXNwh7wVz7neRvLB6qA1BpNz96hBCMZ5_9Hcgw
és elsősorban nem azért, mert lölő heteroszexuális hanem, mert lölőt közvetlen le lehet váltani.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 16:40:34

@cvsvrs: Olyan szinten egy másik, kelet-európai univerzumban élsz, hogy egyszerűen fogalmad sincsen arról, ami az USA társadalmában történik. Nem csupán magyar nyelvre, hanem a torz posztfeudális-posztbolsevik magyar valóságra húzod rá az amerikai történeteket. Ez logikus, hiszen a genetikai-kulturális közösség révén, annak a szabályai szerint értelmezel minden mást, és ez a gének fő célja. Hogy saját magukat szaporítsák és téged megvakítsanak, hogy mindössze génhordozó legyél, amely őket tartja fenn. És lőn.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 16:43:09

@cvsvrs: Persze profin teszed, hiszen még az itt lévők többsége sem sejt semmit a valóságról. :)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 16:45:17

@HaFr: És még mindig azt hiszed, ez egy "kultúra", amelyet az iskolákban szednek fel a tabula rasa népesség tagjai? ;)

2020.08.28. 16:46:36

@Főnix Oszlár Gazdag:
így van. lehet azt mondani, hogy akárki megcsinálhatta volna. és ehhez nem kellett a wall street. ezt lehet állítani. szerintem kellett hozzá a wall street is. de ezt nem tudom bizonyítani, mert ezek a cégek amíg hatalmassá nem válnak üzleti titkok mögé rejtve működnek. de azt nem lehet mondani, hogy jeff bezos feltalált valamit.

2020.08.28. 16:51:51

@HaFr:
nem azt állítom, hogy ez feltétlen jó. hanem azt, hogy ez valami. a tanszercsomagban lehetne táblagép is. az a gazdasági optimum. de az egyházi csomagban lehet palatábla. nekem az ellen sincs kifogásom. mert az a kulturális optimum.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 16:52:50

@cvsvrs: Nem, Bezos egy üzletember és nem pedig egy feudálbolsevik stróman. Bezosnak van szolgáltatása, ami egyedi és fantasztikus, és nem azt találta fel, hogy a miniszterelnök barátja. Hanem egy szolgáltatást épített ki, ami nagyjából elsőként jelent meg és zseniális volt a piacon. És ezzel feltárod a magyar valóság lényegét: nem a piaci teljesítmény, hanem a baráti-rokoni hálózatok államot foglyul ejtő tevékenysége hozza létre a milliárdosokat. Amerikában meg a termék és a szolgáltatás. Ezért egy nagy nulla NER, Orbán és a Fidesz gazdaságpolitikája.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 16:59:43

@cvsvrs: Tudom, hogy rá kell hagyni a szavazópolgárokra a saját butaságaikat, mert úgysem látnak túl a saját valóságukon, de Isten az igazság és a rend istene, és nem pedig a hazugságé. Mármint az én Istenem ilyen, a tiedről nem tudok semmit sem.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 17:08:17

@HaFr: Egyébként ha a korlátozott versenyképesség okát akarod tanulmányozni, akkor vizsgáljad meg azt, hogy ki, hogyan és milyen érvekkel próbálja civist cáfolni. Ez mindent elmond mindenről. És hogyan reagálnának mondjuk az osztrákok civis érveire?

2020.08.28. 17:13:53

@Főnix Oszlár Gazdag:
ne gondold már azt, hogy ezeknek a cégeknek nem voltak konkurenseik. csak azok valamiért nem jutottak százcsillió dollár hitelhez. de lehet mondani, hogy ők végezték el a legpontosabb piackutatást. így értekelték a pénzügyi világ piacvezetői. és lám. ezt úgy tudnánk eldönteni, hogy jeff bezos számot adna a mesés növekedés részleteiről. de erre törvény nem kötelezi. így van aki elhiszi, hogy ehhez nem kellettek pénzügyi kapcsolatok és aki van hiszi.

jeff bezos nem egy feltaláló. talált fel semmit. semmiféle a számítástudományban értékelhető találmánya nincsen. ahogyan a google fiúknak sincs. mark zuckerbergnek sincs. larry elissonnak sincs. bill gates és steve balmer se találtak fel semmit. steve jobs még talán. de a többi fent említett nem. elon musk sem. ők nem valódi feltalálók. hanem a kereskedelmi médiában azt mondják róluk. mit találtak ki a google fiúk? számos keresőmotor létezett a google konkurenseként. az altavista volt messze a legnépszerűbb. nem az kapta a százcsillió dollárt. ennyi.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 17:18:26

@cvsvrs: Ne gondold már, hogy ezeknek az USA cégeknek nincsenek TERMÉKEIK, csak azért, mert irányítottan fejlesztik őket. Ugye, még mindig nem érted: nem az a gond, hogy az USA stratégiai célból felfújja Musk cégeit, hanem az hogy Orbán HIÁBA CSINÁLJA EZT, eközben csak a stadionok omlanak le, amiket összegagyiztak százmilliárdokból. Tehát a lassabb felfogásúaknak: USA -> stratégiai tőkefelhalmozás -> szuper termékek. Magyarország -> stratégiai tőkefelhalmozás -> leomló stadionok, ZÉRÓ nemzetközi sikertermék 10 év után. Tényleg ennyire nehéz lenne ezt felfogni?

2020.08.28. 17:18:32

@Főnix Oszlár Gazdag:
jeff bezost az ügyes üzletembert mi különbözteti meg ettől a gipszkartonostól? az, hogy ez az építőiparból jön. közbeszerzésekkel gyűjtött vagyont. amire te azt mondod, hogy erkölcstelen. csakhogy ebből a pénzből épültek középületek. a wall street-en generált pénzből nem épült bölcsőde, óvoda, iskola. ezért lázadnak fel a szegény kis feketék amerikában. és ezért nem lázadnak fel a szegény kis telepiek magyarországon. hanem beszavaznak a fideszre.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 17:23:31

@cvsvrs: Az USA-t és Bezost az különbözteti meg a NER-től, hogy az USA és Bezos globálisan sikeres TERMÉKEKET és SZOLGÁLTATÁSOKAT állít elő, a NER és Orbán pedig a százmilliárdokból csak POLITIKAI TERMÉKET képes előállítani, amelynek 2.8 millió fogyasztója van. A világ többi része meg magasról lesz*rja a NER politikai termékeit, azok eladhatatlanok. Ez a NER és Orbán igazi teljesítménye, amely a nemzetnek tragédia, a Fidesznek meg pénz, siker és csillogás a jobbágyok hátán lovagolva.

2020.08.28. 17:28:55

@Főnix Oszlár Gazdag:
nem azt állítom, hogy amerikának nincsenek termékeik. vagy hogy amerikában nincsenek innováció. dehogy nincs. csak azt állítom, hogy jeff bezos nem feltaláló. hanem egy ügyes üzletember, aki ki van tömve pénzzel. és lehet, hogy azért mert olyan zseniális üzleti terveket ír. ebben is hihet valaki. csak nem értem, hogy ezt a zseniális üzleti tervet miért nem állítják ki a tudománytörténeti múzeumban.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 17:35:07

@cvsvrs: Jézusom. Akkor kezdem elölről. Az volt Bezos zseniális üzleti terve, hogy 1993-ban (!!!!!!!!!!!!!!!!!) ONLINE, NETES könyvkereskedést akar alapítani, amikor sem te, sem én, sem sok milliárdnyi ember azt sem tudta, mi a NET. Érthető?

2020.08.28. 17:50:45

@Főnix Oszlár Gazdag:
a magyar országgyűlési könyvtár digitalizált része és a magyar törvénytár 1992-ben (!!!!!!!!!!!) elérhető volt elektronikusan.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 17:56:17

@cvsvrs: A MEK 1994-ben indult. Másrészt akkor már érted, mi Bezos teljesítménye: MŰKÖDŐ könyvesboltot hozott létre online, amire cuppantak a vevők. hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_Elektronikus_K%C3%B6nyvt%C3%A1r

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 18:00:16

@cvsvrs: Másrészt miért nem tudta a Fidesz 2010-től megkeresni a Drótos Lászlókat és Moldován Istvánokat, hogy pénzt nyomatva alájuk SIKERTERMÉKET hozzunk létre? A válasz egyszerű: Orbán tesz magasan erre, őt elsősorban a hatalma érdekli. Ezért van lölő és ezért nincsen Bezos nálunk. Működésképtelen az gazdaságszervezési és társadalomszervezési kultúránk és a Fidesz ezen képtelen változtatni. Ez pedig kvázi hazaárulás 10 év után, főleg hogy ezermilliárdok úsznak el.

Reding Roli 2020.08.28. 18:00:55

@Főnix Oszlár Gazdag: Èn abban nem hiszek , hogy egy nemzet demokráciára való kèpessège genetikailag determinált lenne, inkább csak a törtènelmi balsors vezeti őket rossz irányba....Ott van pl. Kína ès Taiwan pèldája, egy nemzet, egy kultúra ès mègis óriási különbsèg van , mint gazdasági fejlettsègben , demokráciában , jogállamiságban...
Taiwan a világ 31. legdemokratikusabb országa, Kína pedig a 155. helyben van , az Economist demokrácia -listáján..
Magyarország pedig az 55. helyben áll, ami hatalmas szègyen...
Az autoriter rendszer meglepően erős pozíciókat tudott kièpíteni , plebs, a könnyen befolyásolható ès anyagilag kiszolgáltatott rètegek körèben...A populizmust már Orbanèk lenyúlták ,mint hatalompolitikai eszközt, ehhez illeszkedik az etnicista ,gyűlölet- és fèlelemkeltő politika ...Erre nem lehet az ellenzèknek ellenválasza , hiszen a leghatásosabb populizmus mindig az alantas èrzelmek felkorbacsolására èpül...A gyülöletkeletès , az irracionalizmus mindig hatásosabb eszköz mint a pozitív populista ígèretek, úgymint az alapjövedelem ígèrete ...
A 21. század nagy felismerèse, hogy az általános választójogon alapuló tömegtárdadalmakat játszi könnyedsèggel lehet manipulálni, azaz úgy lehet egyeduralomra jutni , nem kell hozzá totalitárius rendszert, diktatúrát kialakítani...
A valódi , periklèszi- demokraciaban nem volt csak. kb az emberek 10%- nak politikai joga ...Ez èppen elèg volt bölcs döntèsek meghozatalához...Így is szüksèg volt a phülèk olyan kialakítására , hogy az iparosok ès kereskedők - a polgárság - èrdekei is èrvènyre tudjanak jutni , az elmaradott , konzervatív belterületek parasztságával szemben...
A 19 . században az volt mind a konzervatív, mint a klasszikus liberális vèlemèny az volt , hogy a vagyoni ès műveltsègi cenzus alkalmazása segíti , hogy valóban kompetens embereket válasszanak , hogy ne következzen be a csőcselèk uralma ...
Manapság , a szavazásra csoportosan èrkező-szallított , anyagi èrdekből szavazó , tanulatlan , tudatlan kistelepülèsi tömegek voksai a demokrácia megcsúfolásat jelentik...Ahogy a határon túli , nem Magyarországon élő magyaroknak sem kellene szavazni...,
A rèszvèteli , plurális demokrácia csak úgy valósulhatna meg Magyarorszagon , ha elegendő tudatos ès művelt szavazói rèteg lenne...Ennek hiányában a populizmussal meggyőzött fogalmatlanok döntenek az èletünkről..." Cippola mester ès körei pedig èlvezik a manipulációs hatalmi rendszer gyümölcseit....

2020.08.28. 18:01:42

@Főnix Oszlár Gazdag:
úgy értem hálózaton keresztül. csak egy hálózati értelemben lebutított pc-t kellett használni a a széles néptömegeknek azért, hogy bill gates zseniális üzleti terve és microsoft számára nyújtott százcsillió dollár megtérüljön.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 18:03:10

@cvsvrs: Na de ez a lényeg. Minden zseniális üzleti terv utána egyszerű. Na de akkor állj elő te eggyel, ami 2030-ban márt nevetséges egyszerű lesz. Ok?

ijontichy 2020.08.28. 18:05:29

@cvsvrs: Jeff Bezos és Matyi Dezső között az is igen fontos különbség, hogy Jeff országát sohasem vezette egy büdösbolsikból álló társulat. Ezért aztán Jeff Bezos ki is nőtte magát. Dezső meg eltűnt. Ahogy Mészáros Lőrinc, meg a NER zöme is el fog tűnni, mihelyt kikerül mögülük az alcsúti fütyi uralta állam. Te pedig hiába kérdezgetsz ilyeneket, már rég nem tévesztesz meg senkit. Előbbb-utóbb a temérdek szófosás sem fedheti el a valóságot. A ner egy totálbiztos tévút, lábon járó hulla (ahogy elődje, a "létező" szocializmus is az volt). A temetésnek magasak lesznek a költségei, és azt Mo. fogja állni. A "produkcióban" tényleg az az ügyes, hogy sokan soha nem fogják megérteni, mennyire át lettek verve. És ez még csak nem is iskolázottság kérdése. Hisz a minap is olvasom, hogy sokan még mindig Bokrosnál tartanak.
A brit nagykövet bizony udvarias volt, hisz a főnököd épp a minap hányt épp az ő arcába is (persze mit várjunk egy sudribunkótól). A helyükben inkább telerámolnám jegyzékekkel a wckefe külügyér asztalát, bocsánatkérést követelve (az olyan menő manapság parasztbolsiéknál). De úgy tűnik, a nagykövet tényleg tanult magyart: "... ha egy úri lócsiszárral találkoztam, s bevert sárral, nem pöröltem. Félreálltam, s letöröltem", méghozzá talán a legszebb magyart beszélő költőnktől :-).
Csak azt nem értem, ha már brit nagykövet... miért is hallgatsz a Huxitról? Igazán megkérhettétek volna, hogy segítsen már kicsit, megszabadulni ettől a rémséges EU-tól. Szóval: mikor lesz "békemenet"??? :-DDD

ijontichy 2020.08.28. 18:07:24

@Főnix Oszlár Gazdag: "Na de akkor állj elő te eggyel," Már évekkel ezelőtt ezt mondtam neki. De neki csak egy van: "fidesz forever" :-/
Neki gazdi kell! "Uram!" - az kell. Ennyi az ötlet.

2020.08.28. 18:08:52

@Főnix Oszlár Gazdag:
mert ők nem akartak összefonódni az állammal. független reálértelmiségiek maradtak. ők a fidesz alternatívái a mai napig. bojár meg a kádár korban az állammal üzletelt, maga meséli, hogy németh miklóssal nyaraltak korfun. csak a balliberális térfélen mindenki egy zseniális feltaláló. mert az axonometrikus ábrázolást megvalósította pc-n. ahhoz, hogy abból termék legyen egyszerűen pénzt kellett befektetni. bojár sem egy feltaláló. nem talált fel semmit. a prezi egy 2d engine. bojár matematikai értelemben középiskola emelt szintű matematika. a prezi általános iskolai matek szakkör. és ez adják elő úgy, hogy valamilyen csodálatos innovációk történtek. meg hogy ezek világhírű találmányek. dehogy is.

és ha választani lehet, akkor tényleg a független reálértelmiségeknek legyen respektjük és ne bojárnak és társaiknak. akik az mszmp-vel összefonódó üzletemberek voltak. bokros csomag lelkes támogatói és a többi. ha őket kiszorítja lölő, akkor ki lesznek szorítva. ez a népítélet.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 18:11:22

@Reding Roli: Senki sem a demokráciára való képességről beszélt. A demokrácia a gazdasági hatékonyság mellékjelensége. A társadalmak genetikai alapja a spontán társadalmi jellegét befolyásolja. A genetika a társadalmak statisztikai jellegű biohardvere. Minimális eltérés van az egyes populációk között, de ez a minimális eltérés a versenyképesség és a tőkefelhalmozás során jelentős eltéréseket eredményezhet. Azonban ez nem előítélet, mert ha egy társadalomban van potenciál, az előbb-utóbb megmutatkozik. A Kína és Tajvan közötti különbség jelentős része látszólagos és felszíni. De például Kína versenyképessége már szinte azonos Tajvanéval. És ez a lényeg.

2020.08.28. 18:11:39

@Főnix Oszlár Gazdag:
na de hol van jeff bezos zseniális üzleti terve a valóságban? egy üzleti titkok mögé rejtett mese van. és az, hogy egy zseniális feltaláló. és amikor megkérdik, hogy és mit talált fel. akkor azt mondják, hogy egy zseniális üzletember. és hol van a zseniális üzleti terve? sehol. ezt írja a wikipédia, hogy ő egy zseni. és ennek mi az alapja. százcsillió dollár. többről nem tudunk. lehet, hogy van. csak nem tudunk róla.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 18:12:41

spontán társadalmi jellegét=spontán társadalmi rend jellegét

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 18:15:02

@cvsvrs: Az a zseni benne, ami benned nem az. Volt egy elképzelése, amikor másnak nem volt ilyen. És megvalósította. És látta a jövőt. És te meg - a jelek szerint - nem látod. Ezért ő a zseni. Te meg ezért nem vagy az. Ennyi. Te meg keresed az okát, hogy miért nem vagy az. Mert vélhetően nincs ötleted, vagy ami van, az nem életképes és nem tudod még azokat sem megvalósítani. Na. Bezos meg ennek az ellentéte.

2020.08.28. 18:20:47

@Főnix Oszlár Gazdag:
és éppen ilyen lölő. egyire se vagyok irigy. értem, hogy lölő lehetne jól fésültebb. orbán körbenézett a környéken. felcsúton, szúnyogpusztán, dobozon. és a legalkalmasabbnak lőrinc komát találta. az igaz jó barát, aki adni szeret és nem kapni. ráchel hatvanpusztán rálelt élete párjára tiborcz-ra. és amerikából jött andy, hogy ő etyeken az alcsúti úton építene "nan prafit sztyúdijót". megvenné a tv2-t. és kapott hozzá kaszinó koncessziót. és elvett egy szép lányt. és mondhatod, hogy amerikában ilyenek nincsenek. nem arról híresek. mert ott a nagy innováció teremti a pénzt. jeff bezos a nagy innovátor. errefelé a gipszkartonos.

2020.08.28. 18:29:54

@Főnix Oszlár Gazdag:
de mi volt az elképzelése. ami másnak nem volt. konkrétan micsoda? az előbb azt írtad, hogy 1993-ban senki se tudta, hogy mi a számítógépes hálózat. a országgyűlési könyvtár egy része és a magyar törvénytár is elérhető volt hálózaton. mindenki tudta, hogy ez a hálózat alkalmas elektronikus kereskedelemre, elektronikus üzletre.

elővettem egy korabeli kiadványt. debrecenben akkoriban 800 embernek volt elektronikus levélcíme. azért ilyen kevésnek, mert nagyjából ennyit tudott kiszolgálni a tigris becenévre hallgató vax 6000-es.

2020.08.28. 18:37:44

@Főnix Oszlár Gazdag:
1993-ban (!!!!!) nekem is volt e-mail címem. ami nem olyan nagy "vaszizdasz". mert közel 1 ezer embernek. volt 200 ezres debrecenben. de ha antall kormány úgy döntött volna, akkor lehetett volna 10 ezer embernek is. csak nem döntött így. a felelős értelmiség. bod péter ákos és a többi faszkalap. és utána jött bokros lajos, hogy ennyi se legyen. még nagyobb faszkalapok jöttek.

Reding Roli 2020.08.28. 18:46:14

@Főnix Oszlár Gazdag: A versenykèpssèg az egy absztrakt fogalom, ami viszont megfoghatóbb, pl az egy főre jutó GDP, vagy az egy főre jutó vásárlóerő- partitáson alapuló GDP...A taiwani 2,5-3x nagyobb, mint a mainland China ...Persze, van különbsèg az országok nagysága között, de mègis , a taiwani politikai rendszer , a demokrácia előnyösebbnek tűnik, mit a kínai kommunizmus, habár az is működik az adott " biohardveren"- hogy szavaiddal èljek...
Èn törtènelmi folyamatok által diktált fejlődèsi szüksègszerűsègekben hiszek inkább, mint a genetikában...Ha pl az amerikai csapatok szabadítanak fel minket 1945- ben, legalább fèlig ,mint az osztrákokat, akkor Dunántúl kb. Stájerország vagy Burgenland gazdasági szintjènek közelèben lehetne ....A 40 èv államszocialista rendszer rengeteg kárt okozott Magyarországnak ...

2020.08.28. 19:03:05

@Főnix Oszlár Gazdag:
a rendszerváltás után magyarországon 9 earn (european academic research network) csomópont volt. ebből 7 volt budapesten. és 2 vidéken.

azt kellett volna mondani, hogy a vidék is legyen úgy felszerelve, mint a főváros. és nemcsak minden tartományi egyetemi campus, hanem az összes megyei tanító és tanárképző főiskola és szakképzési centrum legyen hálózatba kapcsolódva. mindenki aki a felsőoktatásba kerül és műszaki területen minden középiskolába. az összes főreálgimnáziumba és minden nagyobb politechnikumba. ami nagyjából 100 csomópontot jelentett volna. ezt mondták azok, akik kicsit is értelmesek voltak. volt a "felelős" értelmiség az mdf-ben, a "haladók" szdsz-ben és a "reformerek" mszp-ben. és ezeket lenyomta a fidesz. és úgy építkezik most a gipszkartonos.

ijontichy 2020.08.28. 19:07:08

@cvsvrs: Te, a főnököd mit talált fel? A maffia keresztezését az állammal? Nincs abban semmi dicső. Láttál deCoCom megbütykölt Novell Netware-t by Széles Gabó? Nos, a tehetség - mint Bojár - idővel kinövi az állami hátszelet. A nerending-et követően kiderül, ki marad "életben". Mert a valódi "tehetség" hol a "narancsot" kedveli jobban, hol a "vérnarancsot", de valójában mindig az üzletet.
Tényleg, még mindig nincs kifinomultabb módszarotok, mint a karaktergyilkolászási próbálkozás? Ha az egész fideszt a holdudvarával egybegyúrom, akkor is csak szellő lesz üzletileg, ami a Bezos-Musk-Jobs-Gates... vonal bokája körül kavarja a port. De Bojárnak sem emelkedik a térde fölé. Szar ügy, de ez van. A kontraszelekció nem rulez.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 19:11:07

@cvsvrs: A Fidesz és Orbán problémája azonos a korábbi kormányok problémájával: képtelen a sikeres kapitalizmushoz szükséges kulturális hátteret megteremteni. Képtelen azt a légkört, azt a hatékonyságot létrehozni, ami a tehetségek és a startup cégek jó működéséhez szükséges. A magyar "illiberális" (lásd. bunkó) működési kultúra megöli a hatékonyságot és a kapitalista sikert. Sokan azt mondják, hogy pl. a az USA-ban sokkal KISEBB a KÖZVETLEN, BUNKÓ verseny a cégek között, mert nem primitív, pszichológiai módon versengenek a csontokért, hanem teljesítményorientáltak. A Fidesz fő bűne a zéró összegű játszmákon alapuló középszerű bakakultúra megerősítése, amely képtelen sikercégeket létrehozni.

alöksz róz 2020.08.28. 19:11:17

@Reding Roli: "A valódi , periklèszi- demokraciaban nem volt csak. kb az emberek 10%- nak politikai joga ...Ez èppen elèg volt bölcs döntèsek meghozatalához..." - olyan szar döntések születtek, hogy pár évtized alatt össze is omlott :-)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 19:16:10

@Reding Roli: A genetika 49%-os determinációs erővel rendelkezik, ez empirikus tény. Sokan félreértik a géneket: ezek nem programok, hanem sokkal inkább KERETEK. Mozgásterek. A gének nem azt mondják meg, hogy egy társadalom milyen legyen, hanem sokkal inkább azt jelzik, hogy hol húzódnak egy társadalom statisztikai-viselkedési átlagai és hol húzódnak a társadalmi lehetőségek határai. Azonos génekkel sokféle társadalmi formáció lehetséges, de a gének minden esetben meghatározzák a társadalom fő "biohardver" erősségeit és gyengeségeit, korlátait.

2020.08.28. 19:25:53

@Főnix Oszlár Gazdag:
tehát érthető ugye. azt kellett volna mondani, hogy nagyjából 10 csomópont elegendő budapestre. amennyi az országban volt. de még kellene 90 vidékre. és arra mondták, hogy az ne. hogy képzeli. budapesten a főokosok. a magyar tudományos akadémián elsősorban. és őket veri szét a fidesz. orbán történelmi "bűne", hogy ezt nem tette meg 2000-ben. és nem tette meg 2010-ben sem. azért, mert utána majdnem biztosan leváltották volna. (amit 2002-ben meg is tettek. mert a balliberális network brutális médiafölényban volt) ezt 2020-ban teheti meg úgy, hogy esélye van 22-es választást megnyerni. a rendszerváltó értelmiség megy a levesbe feltéve, hogy erre az európai bizottság is rábólint. beáll a kvázi egypártrendszer. és ezzel magyarország kulturálisan visszakerül a késő kádár korba. és 20-30 éves gazdasági lemaradásban lesz. ez a legjobb forgatókönyv szerintem. aztán lehet mondani jobbat.

hogy elsöprik a rezsimet és soros alex dollármilliárdjaiból feltőkésítik a magyar egyetemeket. ezzel csak az a probléma, hogy soros alapítvány önzetlenül 1 centet nem utal senkinek. soros politikai aktivistákat akar. kulturális marxistákat, akik felszámolják a keresztény államnemzeteket. és egy szekuláris világkormányt és egy szinkretikus világegyházat hoznának létre. megszűnnének a nemzeti parlamentek, vagy szimbolikus jekentőségűvé válnának és kormányok és önkormányzatok a globális pénzvilág szolgálatában ngo-k lépnek. ezerszer és egyszer el lehet magyarázva, hogy ez az úgynevezett "baloldal" "liberális" és "neokonzervaívok" elképzelése. orbán arra játszik, hogy ilyemi nyugat-európában se kap többséget. és erre jó esélye van. mert ez azt jelentené, hogy az amerikai polgárháborús közállapotok eszklalódnak.

2020.08.28. 19:28:25

@Főnix Oszlár Gazdag:
a fidesz egyszerűen csak egy pártba tömöríti a rendszerváltó elit ostobaságait és leváltja a legszemetebb réteget. ez egy lépés.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 19:30:20

@cvsvrs: Az a gond, hogy a sikertermékek helyett a gyűlölködésre és a zéró összegű játszmákra összpontosít a Fidesz. Van aki szerint ez kultúra, van aki szerint ez genetika. De egy biztos: mindkét vélemény szerint ez a MAGYAR LEMARADÁS LÉNYEGE. Én változtatni akarok ezen. És te?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 19:30:56

@cvsvrs: Nem váltja le, hanem újratermeli 25 évvel fiatalabb verzióban.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 19:34:22

@Reding Roli: Másrészt Kína olyan nagy ország, hogy vélhetően több száz genetikailag eltérő populációs csoportból áll a han etnikumon belül is. Ezek egymásra épülő, kissé eltérő "biohardver" csoportok, amelyek állandóan újratermelik magukat, de lassan azért változnak is.

ijontichy 2020.08.28. 19:36:26

@Főnix Oszlár Gazdag: "az USA-ban sokkal KISEBB a KÖZVETLEN, BUNKÓ verseny a cégek között" valójában néha keményebb (és aljasabb) verseny folyik egy cég egyes divíziói, mint cégek között.

ijontichy 2020.08.28. 19:38:38

@cvsvrs: " legszemetebb réteget" A rendszerváltás korának legszemetebb (és legingyenélőbb) rétege '98-ra a fideszben koncentrálódott. Elzavarni már nemigen lehet, de 20-30 év, és vége lesz.

2020.08.28. 19:39:07

@Főnix Oszlár Gazdag:
és egyébként közéleti értelemben értelmesebbek messze a fideszben vannak. a többi párt az, hogy összefogni gyurcsánnyal vagy nem összefogni. ez semmi. a fidesznek van egy az ország jelentős részére kiterjedt hr/pr gépezete. lakájmédia és egy programiroda hálózat rezsimszolgákkal. ehhez tartozik egy építőipari kartell. lojális belügyi közszolgákkal és valamiféle külkapcsolatokkal. ha nem viszik csődbe az államot, akkor ez valami. amit egy a jelenlegi ellenzék helyébe lépő független reálértelmiségeikből álló technokrata szerveződés a közjó szolgálatába állíthat.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 19:42:15

@cvsvrs: A Fideszben lévők vagy fanatikus soviniszták, vagy fanatikus karrieristák, de egy sikercég felépítésére kulturálisan és humánpolitikailag alkalmatlanok. Miért? Mert nincsen érzelmi intelligenciájuk és a legtöbb esetben erősen szociopaták, de nem a konstruktív értelemben.

2020.08.28. 19:44:04

@ijontichy:
az orbánizmusnak nagyjából 2030-ban vége szakad. addig orbánt sorban 5x választhatják újra. annál többet fizikailag se nagyon bírnak a politikusok. és ezzel orbán korszakos politikussá válik. de ez nem kérdés, mert már most is az. ezt már nem lehet tőle elvenni.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 19:52:03

@cvsvrs: Aztán 2050-ben már azt sem fogják tudni, hogy ki volt. Mert szinte semmit sem csinált, ez már most is látszódik.

ijontichy 2020.08.28. 19:58:36

@cvsvrs: Hát, amit száz év múlva a törikönyvekben róla-róluk fognak írni, azt nem is szeretném elvenni. De ezt már rég megírtam, ti. "ha az Orbán-kor kerül sorra az anyagban, az előadás után torokfertőtlenítővel fognak öblögetni".
Mo. pedig jókora lemaradással belevághat újra. Azért remélem marad még annyi a nagy magyar büszkeségből, hogy nem jöttök ingyenzsetont kunyizni, illetve, hogy az Eu megizeni: "A NER-ben már kaptatok."

Btw. látom igen gyorsan fékcsíkos lett a gatya, hogy közel csapkod a ménkű:
index.hu/belfold/2020/08/28/kormanyinfo_koronavirus_kormany_gulyas_gergely_szentkiralyi_alexandra_koronavirus/

2020.08.28. 19:59:43

@ijontichy:
csak az a kérdés, hogy a fővárosi önkormányzatot viszik csődbe, vagy az országot is.

debrecenben márc-aug. időszak közötti korlátozások 5.5 milliárd forint adóbevétel kiesést okoztak az önkormányzatni feladatokban kapcsolódóan. 4 millárd kiadást csoportosítottak át. és 1.5 milliárd forint hitelt vesznek fel. ami 150 milliárd forintos mérlegfőösszeghez képest nem olyan sok. a probléma az, hogy egy nem létező nagyipari létesíményhez (bmw gyár) építenek infrastruktúrát. még az sem biztos, hogy németország és magyarország a következő évtizeden szövetségi államrendben állnak. mert ugyanez a német politikai osztály mondja azt, hogy magyar kormány nem civilizált azért, hogy megfeleljen nem tudom kiknek. akiket soros alapítványnak és köreiknek neveznek. az amerikai demokrata pártben egy csoportosulásnak. van egy novemberi elnökválasztás amerikában. és egy decemberig tartó német elnökség európában.

ijontichy 2020.08.28. 20:01:14

@Főnix Oszlár Gazdag: Sajnos csinált :-(. De ezt hagyjuk. Végső soron vityát Mo. termelte ki, a neve csupán fémjelzi a kort, a magyar társadalomra jellemző provinciális gondolkodást. Kár érte, nagy lehetőség úszott el :-(.

ijontichy 2020.08.28. 20:03:48

@cvsvrs: Mint sokszor írtam már, a csőd néha jó. Megrázza a fát, és potyognak a mészárosok. Talán még a vityák is. És jó sok zsetont kereshet - remélhetőleg a fidesznyikeken - aki jó ütemben helyezkedik. Le a bolsikkal! Éljen az üzlet, és a profit! :-).

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 20:09:09

@ijontichy: OK, mit csinált? Mármint a pszichológiai önmarcangoláson kívül? Tényleg kíváncsi vagyok rá. Mert szerintem egy hatalmas látszatkormányzás gigantikus illúzióját látjuk 10 éve.

2020.08.28. 20:10:53

@ijontichy:
a késő kádár korhoz lehet visszatérni. és utána újra neki lehet majd futni a rendszerváltásnak. majdnem ugyanezt kell csinálni. erre mondom azt, hogy magyarország 20-30 éves lemaradásban lesz a legjobb esetben. feltéve, hogy nem lesz komolyabb háború. és az is lehet. ez esetben finnország és svédország kalapra tűzheti a semlegességét. és nem vagyok abban biztos, hogy a migránsok szociáldemokratákat támogatják. a skandináv baloldalnak ha kevés esze van belátja, hogy a külpolitikában orbánnak egy csónakban kell evezniük. a magyar belpolitikát esetleg bízzák a magyar népre.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 20:14:06

@cvsvrs: Ez a pangás, a pangás meg a pangás. De egyesek jól szórakoznak és álmodoznak a világ - szerintük - fontos dolgairól.

2020.08.28. 20:14:50

@Főnix Oszlár Gazdag:
lehet mondani jobbat. konkrétumot.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 20:15:25

@cvsvrs: Nem rendszerváltás kell, hanem egy masszív kulturális és humánpolitikai újrahuzalozás. Erre a Fidesz szellemileg nem képes, még azonos kategóriában sincs azzal, ami kellene.

ijontichy 2020.08.28. 20:37:32

@Főnix Oszlár Gazdag: 8 évnyi ínszaggató erőfeszítéssel dolgozott többnyire saját országa közép- és hosszútávú érdekei ellen. A tíz év... na azt hagyjuk...

@cvsvrs: A vállalkozások szedjék is ki az utolsó centnyi extraprofitot, amit ezen az idióta bagázson kiszedhetnek. Így helyes, ez a vállalkozás lényege, ezzel tartoznak a tulajdonosaiknak. Ami az államokat illeti, jól teszik, ha minél biztosabb távolságot tartanak vityától és országától. Dehát nem kell nekem ilyet tanácsolnom, ezt is teszik. Ez a szerencsétlen barom meg úgy tűnik, még mindig arról vizionál, hogy majd ő fog passzátszelet fújni Középkelet-Európában. Egyre szánalmasabb nézni a vergődését.
Btw. már megint kötvényke? Csak nem? Proxy IMF-nél járt már? Nameg 30 rugó + 10-15 "konzultációs díj", PCR tesztért? Kétszer? Már csak így tud fizetni a főni a sameszoknak? Mondom én, hogy a fidesznél nincs gennydózerebb alakulat, és Mo. nyeletlen baltaként süllyed, sose látott morális mélységekbe. :-(
Btw+ : Finn rokonainknál így megy ez:
Pre-order: Crewish - unemployed blacksmiths
All the profits from this album will go directly to our technicians, the band nor the record label will not touch a cent.
Release date: September 18th 2020
nightwish.com/
Rendeltem is két pólót!

A smucig főnököd meg 200 dolcsinál tart, és még ilyen szemét melót is elvár érte?

2020.08.28. 21:36:49

@Főnix Oszlár Gazdag:
ezek hülyeségek. természettudományosan értelmezhetlenek. tegy hülye vagy basszus, aki azt gondolja, hogy 1993-ban mégs senki se tudta, hogy van hálózati számítástechnika. csak jeff bezos.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.28. 21:46:16

@cvsvrs: Ez most személyiség vagy csak műszakváltás volt? Ha műszakváltásról van szó, akkor kérlek olvassad el a korábbi kollégának írt válaszomat. Azt sokan tudták, hogy van hálózati számítástechnika, de csak Bezos hitt - a jelek szerint - abban, hogy erre fel lehet építeni egy kereskedelmi birodalmat. Sőt, nem csak hitt benne, meg is valósította azt. A NER vállalkozókkal meg az a baj, hogy a jelek szerint a leomló stadionokon kívül 1.) lövésük sincsen a jövő üzleti tendenciáiról 2.) meg ha van is lövésük, nem tudnak kreatív vállalkozást kitalálni 3.) és ha van vállalkozásuk, az sem versenyképes a globális területen. Na, ez a gond.

Bánegressy 2020.08.28. 22:50:09

@Főnix Oszlár Gazdag:
a leomló stadion(burkolat), még csak hagyján. ezek építettek mostanában egy pár hidat, meg egy csomó autópálya felüljárót is. na majd azt nézd meg 30-50 év múlva mi fog itt omlani.

cvsvrs 2020.08.28. 19:25:53
@cvsvrs:
"megszűnnének a nemzeti parlamentek, vagy szimbolikus jekentőségűvé válnának"

igen.
és mi is ezzel a probléma?
pont ez történik a populiszka államokban is.
pont itt minálunk kövér lacza vezérletével.
vagy, . . . csak nem?
a bocskai konkretizálja a parlament valós nemzet képviseletét?
ja, akkor nem szimbolikus.
www.zonaporkolt.com/wp-content/uploads/2019/11/k%C3%B6v%C3%A9r-bocskaiban.jpg

Bánegressy 2020.08.28. 22:56:04

@Bánegressy:
a ner orbán-kövér csak kicselezi a kis lesben álló soros alexet.
ők a maguk módján sokkal előbb elvégzik, amit a rohadék globalista mocsadéka szeretne.
itt már 10éve szimbolikus jelentőségű a nemzeti parlament, de az ő lopásaikat törvényesíti és ez mecsoda különbség már!

Khonsu 2020.08.28. 23:04:51

@Főnix Oszlár Gazdag:

Érdekes elképzelés. Mondjuk Budapesten és környékén, kiegészülve az ellenzéki nagyvárosokkal kijelölnének egy különleges övezetet, aminek a dolgaiba nem szólna bele a Fidesz-A és viszont. Aztán akinek a nyugati életforma vonzóbb az költözhetne oda, akinek nem, azok mennének vidékre. Mindkét tábor zavartalanul élhetne úgy, ahogy szeretne. Érdekes belegondolni, bár nem sok esélyt adok neki, hogy ez megvalósulna.

Amúgy szerintem azt a 3 milliós proto-polgári réteget erősen túlbecsülöd. Jó, ha a kivándoroltakkal együtt vagyunk 1-1.5 millióan és szerintem többségében ennek a csoportnak a még itthon maradt része adja azt a kb. fél milliót, akik szintén indulásra készen állnak. Szóval 1-2 évtized múlva ez a réteg már csak legfeljebb nyomokban lesz fellelhető az országban. Marad a Fidesz-A, meg úgy 2 millió olyan nem fideszes, akiknek esze ágában sincs polgárosulni, mert ők is valami hasonlót szeretnének ahhoz, ami van, csak a saját hangszerelésükben. Persze belőlük még mindig lehet Fidesz-B, de az nem nagyon fog különbözni a Fidesz-A-tól.

ijontichy 2020.08.28. 23:34:40

@Bánegressy: "itt már 10éve szimbolikus jelentőségű a nemzeti parlament" :-DDD Tökéletes lényeglátás!

RayJ 2020.08.29. 06:40:12

@Főnix Oszlár Gazdag: ez a tömeg adja a Brexit-szavazók, a Trump-szavazók tömegeit és más széljobb, nacionalista populisták bázisát - többségében
a jelenséget táplálja a világ multicentrikussá válása, az USA és a Nyugat meggyengülése, ilyenkor az erős kéz igény, de az inga viszont majd visszalendül balra, sajnos ez évtizedek, háborúk, életszínvonal-romlás után következik be általában,
másrészt a digitális forradalom, az AI, a technológiai cégek befolyása új, epeddig ismeretlen utakra terelheti a folyamatot
egyszóval: meglátjuk, ha megérjük

2020.08.29. 10:05:08

@Khonsu:
ezt mondja lengyel lászló és karigeri is, hogy létrehozzák a "szabad" városok szövetségét. tanácskoznak a polgármestereik. ők azok.
fuhu.hu/wp-content/uploads/2019/12/%C3%B6nkorm%C3%A1nyzatok-sz%C3%B6vets%C3%A9ge-768x576.jpg
és mire jutottak? ebből a miskolcit megvette palkovics. a tatabányai azon problémázik, hogy az előterjesztéseit nem szavazza meg a fidesz. és ezt így nem lehet. mirkóczky családban egerben összeveszett. a szabad városok szövetségének vezetője úgy egyébként nem egyszerűen betiltaná a prájdot börtönbe záratna a részvevőket. márky zay péter és botka lászló két "sikeres" miniszterelnökjelölt.

ennek van egy nemzetközi változata. európai szabad városok szövetsége.
ezalenyeg.hu/data/karacsony_europai_szabad_varosok_szovetsege_fill_1920x820.jpg
budapest, pozsony, prága, varsó. v4-es fővárosok. és még a bécsi polgármesterrel. oké. és ezek szövetségben mire jutottak?

2020.08.29. 10:27:36

@RayJ:
magyarországon ez nem egy klasszikus bal-jobb ellentét. mert hogy a népi baloldal, vagy ahhoz hasonló kezdeményezések a fideszben vannak. az adja a vidékies hátországot. és a keresztényszocialisták. az egyház szociális vonalvezetése. szily katalin. aztán lehet mondani, hogy ennek meg nincs politikai támogatottsága. mégis ezekkel nyer választást a fidesz többek között.

és a másik dolog, hogy a technokrata "baloldal" megbukott. amerikában is. ott igazán. az, hogy majd nézheted a facebook-on a hirdetéseket. és követheted az instán a luxust. és ez majd kielégíti a társadalmi igényeket. trump stábja megtrollkodta a twittert. és megnyerték az elnökválasztást. és persze ebből könnyen lehet balos visszalendülés, de az technokrata ellenes lesz, mert a facebook a hibás. miért nem tiltotta be. mondják a "liberálisok".

2020.08.29. 10:58:45

@Bánegressy:
ne viccelj. a parlament most elsősorban külügyi kérdésekben dönt. ahogyan egyébként orbán is nagyrészt a külügyekkel foglalkozik. és még talán egy kicsit a focival. a külpolitika az első. a belpolitikai kérdésekben a döntéshozatalt a fidesz a megyei közgyűlésnek adta. azért, mert ott mindenhol többségben vannak. és budapestet irányítja a részben a kormány. az országos közintézményeket. és fővárosi önkormányzatot pedig vezeti az ellenzék. és kérdés, hogy ebből a széttartásból egy esetlegesen elhúzódó válságban mi adódik. és az erre adott elemi válasz az, hogy vagy a magyar állam vagy a budapesti önkormányzat csődbe vagy csődközeli állapotba kerül. valamelyik bukik. vagy a kormánypárt vagy az ellenzék.

Reding Roli 2020.08.29. 11:02:54

@Khonsu: Érdekes elképzelés. Mondjuk Budapesten és környékén, kiegészülve az ellenzéki nagyvárosokkal kijelölnének egy különleges övezetet, aminek a dolgaiba nem szólna bele a Fidesz-A és viszont. Aztán akinek a nyugati életforma vonzóbb az költözhetne oda, akinek nem, azok mennének vidékre. Mindkét tábor zavartalanul élhetne úgy, ahogy szeretne. Érdekes belegondolni, bár nem sok esélyt adok neki, hogy ez megvalósulna."

Ez sajnos valóban megvalósíthatlan ötlet, mivel a Fidesz úgy csinál "nemzetpolitikát" ( vagy inkább hatalompolitikát) hogy a produktív települèsek helyi adóit elkobozzák, ès odaadják az inproduktív , jövőben vagy èppen határon túli települèseknek, ahonnan meg tènyleg egy garast sem látunk vissza...
Az államhatalom most èppen leèpíti a települèsi autonómiákat , mert a helyi adók egyre nagyobb rèszèt vonja el, a válságra hivatkozva, ès kiemelt beruházasokat is elveszi az önkormányzatoktól... Valójában, az önkormányzatiság kivèreztetèsère kèszülnek....
Ez a lehető legrosszabb üzenet a polgárok felè amit egy kormány tehet, hiszen azt mondják , hogy hiába dolgoztok jobban , ès fizettek több adót , a települèsetek csak akkor fejlődhet, ha kormánypárti vezetőket választotok, akik partnerei és működtetői lesznek, az országos mutyi rendszernek....
Az Orbán- rendszer " achilles ina" valójában a települèsken van , hiszen a települèsek közszolgáltatási vannak leginkább a csőd szèlen ....Hiába vesznek el minden anyagi forrást települèsektől, közfeladatok mindenhol megmaradnak , amit valakinek el kell látni...
Ha összeomlanak az önkormányzatok , akkor senki nem a polgármestert fogja hibáztatni , hanem mindenki az Orbán- kormányt...
Karigeri mondhatja, hogy kèrem szèpen, itt semmit nem lehet csinálni , üres a kassza , csak a csontvázak esnek ki a szekrènyből...

Bánegressy 2020.08.29. 11:11:05

@cvsvrs:
itt valaki már fentebb pedzette, ha majd úgy oszlik meg az ország, hogy a városiasabb, polgáriasult népesség önálló tevékenységgel nagyobb jövedelemre tesz szert és ebbe persze az is belejátszik, hogy szabadabb pénzkereső tevékenységhez jut részint az internet, részint az eleve magasabb jövedelemből származó befektetési lehetőségei révén + itt lesz a másik oldal oligarcháék, de ezen két oldal között elsikkad a versengés, mert rájönnek, hogy így is fent lehet tartani az ország többi részét, akkor(esetleg) kitörhet a társadalmi béke.

ehhez persze feltétlenül szükséges, hogy ebben a rétegben tényleg tudatosuljon az, hogy efféle modus vivendi stratégia előbbre visz, mint a politikai(kulturális) vetélkedő és elkezdje tudatosan szervezni az életét.
valóban nem ártana tényleges paci produkcióval is megjelenni.

a szervezést én azonban első megközelítésben nem szociális alapokon, nem is valamiféle szolidaritás elven és pláne nem politikai összefogósdival képzelem, hanem kapzsi kapitalistához méltóan szigorúan marketing alapokon.
ki kell találni azt az üzleti formát, ami kifejezetten az átmenetileg hátrányos helyzetbe került értelmiségi(különösen a líbernyák), sok foglalkozású réteg számára jelent megkapaszkodási lehetőséget.
erre akár komoly üzletet is lehet építeni.
ja! és ehhez olyanok kellenek, akiknek viszonylag szabad mozgása és lehetőségei vannak szerte a világban(akár az interneten révén), mert ez azért alapjában már egy globalista létforma.
szerintem amúgy tuti, hogy léteznek már hasonlók.
majd jön valami bezosféle és megcsinálja.
a stabil, államtól eredő jövedelmeket, életpályamodelleket és pláne a nyögdíjat jobb már most elfelejteni.

Bánegressy 2020.08.29. 11:14:55

@cvsvrs:
külügyekben orbán dönt.
a parlament megkapja orbántól, meg kakadutól az anyagot, hogy mik az ügyek. miben hogyan döntött(fog dönteni) orbán és melyik gombot kell megnyomni.
pont ennyi a parlament szerepe. nem több.

Bogomil 2020.08.29. 11:41:10

@OkoskaTo:rp: Szerintem nem annyira nehéz, az egyszerűek számára is számít annak tudata, hogy értékesek, de legalábbis nem páriák. Ha van náluk alacsonyabb rendű, az virtuálisan felértékeli őket, pl. a cigányok a migránsokkal szemben. De ezt inkább véleményedet kiegészítendő, mint vitatandó írtam.

2020.08.29. 11:41:31

@Bánegressy:
külügyekben a kormánypárt többé kevésbé egységes.

2020.08.29. 12:03:27

@Bánegressy:
van négy elmélet, amire a jelenkori tudomány alapozva van. a klasszikus fizika alapja a gravitáció elmélet. a kémia alapja a kvantumelmélet. a kozmológia alapja a relativitás elmélet. és a bilógia alapja ez evolúciós elmélet.

na most a tudomány ezekből bármelyik kettőt össze tudja kapcsolni. elvekben is. mert van hozzá matek. komplex függvénytan. felsőbb matematika, amit nem tanulsz. a tudósok majd értenek hozzá. és tényleg.

mind a négy elméletet is össze lehet lehet kapcsolni elvben. ahhoz is van matek. azt már senki se érti teljesen. de legalább van egy elmélet. csakhogy elméletben hármat se tudunk összekapcsolni. mert ahhoz matek sincsen. a tudománynak elég erősek a korlátai. aztán lehet, hogy ezeket majd ledönti jeff bezos. vagy elon musk. vagy ezek a "feltalálók". lehet ezekben hinni. őket bálványként imádni és utálni a lölőt. lölő is hasonló, csak kevésbé jól fésült és sokkal viccesebb.

Bánegressy 2020.08.29. 12:10:34

@Bánegressy:
persze az mlm-ről majd el feledkeztem.
alapnak ez sem rossz.
bár a bizalmat elégette a '90-es években, de ma sokkal többféle termék van, sokkal egyszerűbb elérési, hálózatszervezési módok.
@cvsvrs:
végül is mindig többen lesznek, akik kimaradnak, lemaradnak. ez óhatatlan.
ezért kell az új államot, új kereteket kitalálni, ami fenntartható és valamennyire gondoskodik.
a félfeudális az csődközeli.

MEDVE1978 2020.08.29. 12:35:35

Két dolgot emelnék ki ezekből az eredményekből:
1. Az egyik a valóság percepciója. Nyilvánvalóan van egy korreláció a vagyonosság, jövedelem és képzettség, tájékozottság között. A felsőbb rétegek ennek megfelelően "műveltebbek" vagy egy igényük arra, hogy jobban tájékozódjanak a világban. Pl: nem csak egy forrásból tájékozódjanak, képesek legyenek bonyolultabb információkat dekódolni, esetleg hozzáférjenek idegennyelvű hírforrásokhoz. Mivel ők heterogénebb információkhoz jutnak hozzá, ezért nagyobb arányban nem kormánypártiak, mert látnak kontextust és akár nemzetközi alternatívát, amit nem a lakájmédia prezentál. Ezzel szemben az alsóbb rétegeknek ott a KESMA által nyomott üzenet, számos ágon, viszonylag egyszerűen prezentálva.
2. Egyben a nemzetközi baloldal identitásválságára is rámutat ez a dolog. Ennek az a lényege, hogy a klasszikus munkás - értsd alsó középosztály és underclass - szavazók csalódtak a hagyományos szocdem pártokban, mert azok képtelenek egy stabil életperspektívát felmutatni nekik. Ez egy nemzetközi jelenség és elsősorban a tőke túlsúlyának állandóvá válása és minden más hatalmi tényező befolyásának csökkenése okozza. Csak míg a konzervatív pártok nem is ígérték egyértelműen azt, hogy a nincstelenek és legrosszabb helyzetben lévőkön gyorsan segítenek, addig a szocdem üzenet döntöen ez volt. TEhát az üzenet hiteltelenné vált. Helyette a szocdem pártok új identitást kerestek, ami a mindenféle kisebbségek (szexuális, gender, etnikai, vallási) védelme lett a többséggel szemben. Ezek viszont nem annyira primer szükségletei az embereknek, mint az emberhez méltó anyagi szinten történő élet. Éppen ezért ezekre az új hívószavakra elsősorban a már stabil egzisztenciával vagy annak reményével bíró emberek hallgatnak. Nem véletlen, hogy szerte a világon a menekültek befogadásának a rajongói stabil középosztálybeli vagy felsőosztálybeli egzisztenciával rendelkeznek, illetve az USA egyik legliberálisabb állama a gazdag Kalifornia.

A magyar baloldali ellenzéki tehát ma nem döntően az Aldi pénztáros, hanem a Budapesten egy fővárosban dolgozó középvezető, aki főiskolát vagy egyetemet végzett.

2020.08.29. 12:40:25

@Bánegressy:
a pandémia márc-szept. közötti időszakban debrecenben 5.5 milliárd forint adóbevétel kieséssel járt. ebből az önkormányzat 4 milliárd forintot "átcsoportosításokkal" finanszírozott. a beruházások egy részét elhalasztották. és még így maradt nagyjából 1.5 milliárd forint hiány. azt hitelből finanszírozzák. és egy nem létező autógyárhoz kapcsolódóan zajlanak az építkezések, az infrastruktúra fejlesztés. ez utóbbi könnyen eredményezhet csődöt. feltéve, hogy túltermelési válság lesz és senki se akar majd előállítani semmit se. akkor az a nagyipari létesítményre nincs szükség. és ez esetben debrecen megy csődbe. és az is lehet. és az is, hogy a kereskedelmi-szolgáltatások szorulnak vissza. úgy budapest kerül csődközeli állapotba. mert a gazdagság alapja nem az árutermelés. és azt mondják, hogy persze mert budapest egy technokrata elittel globális szolgáltató központtá válik. rendben. de az hol van? és erre az a válasz, hogy sehol. vagy az, hogy éppen csomagol. ez esetben a fidesz nyerte meg a választást feltéve, hogy az ejrópaiak orbánt kitömik pénzzel. szijjártó petya ebből átutal egy rakással a stratégiai partnerségben álló multiknak. varga misi ügyel arra, hogy a költségvetést kisebb hiánnyal abszolválják mint a szokásos. csendes kiigazításokat hajtsanak végre. matolcsy mesterrel nem szalad el a ló. és ha mégis, akkor mi lesz? ez esetben az ország megy csődbe és jön bokros lajos. vagy lehet mondani alternatívát.

2020.08.29. 13:11:25

@Bánegressy:
egy példa. diplomások. budapesten van 30 ezer orvos. és 5-6x ennyi közgazdasági és jogi diplomás. összesen 160 ezer. debrecenben van 4 ezer orvos és 10 ezer közgazász-jogász van. a különbség 2-3x.

az ország jogászainak és közgazdászainak fele budapesten és pest megyében lakik. és az átlag jogásznak akkor van jogállam ha a hatalomba van emelve. különben megmagyarázza, hogy nincs jogállam. az átlag közgazdász akkor jósolja a kávézaccból a konjunktúrát ha a hatalomba van emelve.

2020.08.29. 13:44:26

@Bánegressy:
cigándi járásban 15 ezren laknak. a ksh adatai szerint 102 főnek van jogi vagy közdazdasági diplomája. újbudán 10x annyi ember él, mint cigándon. 1 ezer közgazász-jogász van. nem, 16 ezer. arányaiban 10-20x annyi. ott egy kicsit sok van. aggódnak a szegény kis cigányokért. költözzenek cigándra.

OkoskaTo:rp 2020.08.29. 14:41:15

@Bogomil: Igen, ebbe nem akartam belemenni. A migránsozás és a hajléktalanok kriminalizálása épp erről szól. Ha van, akit még egy lyukóvölgyi cigány is lenézhet ("migráncs"), máris többnek érzi magát, és hálás a Bölcs Vezérnek, aki megvédi tőlük. Orbán vitathatatlanul jól csinálja: támadott meg téged migráncs az elmúlt 5 évben? Naugye.

Reding Roli 2020.08.29. 17:30:51

@MEDVE1978: A jobboldali , konzervatív ideológiákat valló pártok megtalálták az utat a nèphez ,a populizmus segítsègèvel, amely profán , mindenki számára könnyen megèrthető világmagyarázatokkal -ès a társadalmi - gazdasági problèmákra adott , látszólag hatèkony válaszokkal , a baloldal , vagy annak örökösei , viszont egyre kevèsbè vállalták fel mostanában az alsóbb nèposztályok , a nèp èrdekkèpviseletèt, helyette elkezdtek "bezöldülni " , ès absztrakt , a többsègnek kevèsbè èrthető , vagy elfogadható tèmákat felvállalni , ezért a baloldal támogatói tipikusan a városi \közèposztálybeli\èrtelmisègi\fiatal rètegek lettek...
A baloldali populizmusnak alig van ajánlata a nèpnek, az általános alapjövedelem ès a " fizessenek a gazdagok " tèmán kívül , a jobbos populizmus - amely a xenophóbiával , az etnicizmussal ès a rasszizmussal - az èrzelmekre erősebben ható üzenetekkel operál - eddig hatèkonyabb volt...

Most viszont - covid- válság kapcsán - fordulni látszik a helyzet , legalábbis a nyugati országokban: egyre nagyobb nèptömegek fordulnak a radikális baloldaliság - az egyenlősègpártiság , az antikapitalizmus irányába...
Úgy tűnik, a világban a baloldal felè fog kilengeni a politikai inga iránya ....Az, hogy Magyarországon mi várható , nem tudom , de előbb- utóbb itthon is kikezdi a gazdasági válság begyűrűző hatása , a lassú generációváltással együtt , Orbán- rendszerèt ....
A populizmust csak addig lehet folytatni , amíg vannak gazdasági alapjai , amíg nem roppan meg kisember èletszínvonala, onnantól kezdve az addig pragmatikusan gondolkodó választópolgár, már könnyen válik protest szavazóvá....

2020.08.29. 19:15:56

@Reding Roli:
a populista politika addig tartható, amíg az állam nem megy csődbe. antall és medgyessy középutas populizmusa (mindkettő nemzeti közép kormányát hirdette meg. előbbi jobb, utóbbi balközépről) államcsődöt teremtett. horn és gyurcsány kormányok balos, szélbalos populizmusai. és lehet mondani, hogy orbán rendszere is ide vezet. lehet. könnyen lehet. de a kapitalizmusba vetett hit is addig tartja magát amíg a fővárosi (das kapital) kisember életszinvonala nem roppan meg.

RayJ 2020.08.30. 03:34:17

@cvsvrs: sok mindent találtak fel, pl. üzleti modellt építeni, internetes kereskedelmet, hatékonyabb keresési algoritmust, “one more thing” -et, de nem a spanyolviaszt, sem az állami megrendelésekből meggazdagodni
tehát valamit jobban tudtak, mint mások, egy gyilkos versenyben, egy jogállamban lettek sikeresek

OkoskaTo:rp 2020.08.30. 08:56:56

@cvsvrs: Az állam sosem megy csődbe, amíg van államosítható, vagy alárendeltektől (pl. önkormányzatok) elvehető tulajdon.

Antallék gazdasági dilettantizmusát, Medgyessy gulyásszocializmusának következményeit sem érezte meg az egyszerű szavazó. Például a 13. havi nyugdíjjal épp elég szavazatot tudtak megvásárolni - mint ahogy vidéken most is uralja magát az "Orbán [személyesen, nyilván a saját pénzéből, nem az én adómból] adott nekem 10.000 forintot Erzsébet utalványban, Gyurcsányék meg nem" hangulat.
süti beállítások módosítása