1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.08.23. 09:15 HaFr

Hazánk romlásának utóbbi fél évéről

 A kormány embere: "liberális beetetés" a karácsonyi ételosztás ...

3,9 százalékosra nőtt a magyar infláció júliusban, ez a legmagasabb mutató az egész Európai Unióban – közölte a héten az Eurostat. Az EU-ban mindössze 0,9 százalékos volt az áremelkedés. Tegyük hozzá ehhez, hogy magyar inflációs adatokat a NER függeléke, a KSH szállítja, ezért a magyar adatok vélhetően lefelé torzítanak, a valós -- a tényleges életmódokra számított, nem manipulált -- infláció még magasabb.

A forint folyamatosan romlik 2010 óta, ami az import termékek árnövekedésén keresztül az infláció legfontosabb gerjesztője. A forint romlása a továbbra is magas relatív eladósodottságunk, a versenyképtelenségünk és a felelőtlen monetáris manipuláció együttes következménye.

Nem meglepő, hogy az utóbbi hónapokban a gyenge (szegényes belső piacú, tőkehiányos, koncentráltan exportvezérelt) gazdaság és a buta, korrupt költekezés okán elszállt az államháztartási hiány, már az éves hiánycél 589 százalékánál tartunk. Mindez pénzben kifejezve 2165 milliárd forint.

Közben a magyar állam költött Európában a legkevesebbet munkahelymegtartásra és szociális támogatásra a Covid kapcsán, viszont számolatlanul öntötte a pénzt az Orbán-család és környezetének vállalkozásaiba. A magyar gazdaság zuhant a legnagyobb mértékben az egészségügyi válság következtében. Mindösszesen ezek sokadszorra azt bizonyítják, hogy Orbán korrupt és nem ért a kormányzáshoz. De a nagy szája és exkluzív hozzáférése a propagandacsatornákhoz változatlan sikeresen fedik el a hozzá nem értését.

A népegészségügy egyik kimeneti kulcsmutatójában (a másik a várható élettartam, amelyben szintén az utolsók között vagyunk), az elkerülhető korai halálozások arányában, Magyarország messze a "legjobban" teljesít az EU-ban, azaz nálunk halnak meg arányosan a legtöbben életmódváltozással és korai felismeréssel elkerülhető rák-, keringési és egyéb krónikus betegségekben. Drága és alacsony hatékonyságú az ellátó rendszer, ami piacot teremtett a magánegészségügy számára, ez viszont csak a tehetősebbeknek elérhető, illetve az állami rendszeren élősködik a nagyobb műtétek terén és az időfelhasználásban (a kettős foglalkoztatottság időt lop ki az állami rendszerből), stabilizálva a (tipikusan NER-közeli) befektetők és az orvosbárók érdekösszefonódását.

Tudjuk, hogy folyamatosan csökken a felsőoktatásban tanulók száma, ebben az évben azonban a felvételi ponthatárok zuhanása azt is megmutatta, hogy egyre gyengébb átlaggal egyre gyengébb tanulók érkeznek a rendszerbe, mert -- vélhetően -- a jobbak külföldre mennek vagy nem tudják megfizetni a tanulás költségeit (pl. vidékről a fővárosban). Viszont tízezrek kaptak diplomát úgy, hogy képtelenek voltak az (alacsony) nyelvtudási követelményeknek megfelelni, ami kizárja, hogy versenyképes tudásra tegyenek szert a szakmájukban (akár csak a magyar őstörténetben is). A gyenge értelmiség tovább gyengülő országot vetít előre.

Romlik az életszínvonal a lehetőségekhez és a régiós átlagos növekedéshez képest, a magyar gazdaság külföldi kitettsége nem változik, a versenyképességünk stagnál vagy romlik, a hosszú távú szellemi és anyagi erőforrásaink porladnak. 2030-ra utol kell érnünk Ausztriát, mondja a cinikus propaganda. Aki tíz percet töltött már Ausztriában, akár mert éppen a rezsim ígéretének fényében érezte szükségét annak, hogy felmérje az ottani helyzetet (és ehhez nem is kell Vorarlbergig elkutyagolni, elég Burgenland), pontosan tudja, hogy az utolérésnek nulla az esélye. Viszont Bulgáriáé még meglehet.

Röviden, a rezsim minden szempontból -- összefüggéseiben, rendszerszerűen és tartósan -- aláássa a magyarok "európai" életkilátásait. Mindezért cserében a magyarok bezsebelhetik a nacionalista sódert, a folyamatos hazudozást és az elképesztő, idehaza példátlan, orosz és afrikai mértékű tolvajlást.

A magyarok ( = itt: a biztos szavazók) fele ennek ellenére Orbánt támogatja. Ép ésszel felfoghatatlan, öngyilkos makacsság.

A romlás garantált, kiút nincs, illetve a válságunknak csak abban a mélységében lesz vége, amikor -- nem tudok jobb kifejezést -- a leghülyébbek (az etnicista-autoriter manipuláció áldozatai) kritikus tömegének is elég rossz lesz már és megkockáztatják, hogy lejöjjenek az önsorsrontás drogjáról; ÉS addigra a mai ellenzéket is felváltja kulcsrészeiben valamilyen teljesen más -- kvázi nem magyaroschan amorális-inkompetens -- gyülekezet. Mikor lesz elég rossz? Nem lehet tudni, tekintve a tömegmagyar fantáziátlanságát, gyávaságát és szervilizmusát. Mikor lesz más az ellenzéki kínálat? Nem lehet tudni, tekintve a magyar politikai osztály hagyományos önzőségét, hazafiatlánságát és ostobaságát.

253 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr7816173570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chrisred 2020.09.03. 13:43:48

@cvsvrs: Ahogy Szálosján meg a nemzettestvérei akarták karikásostorral a zsidókat elzavarni, aztán inkább segítettek a nácinémneteknek füstté változtatni őket. Nem volt a családban véletlenül egy ilyen viceházmester?

2020.09.03. 13:45:16

@Főnix Oszlár Gazdag:
a magyar keresztény államnemzet és az európai nemzetközösség tagja. külpolitika alapvető célja a transzatlanti szervezet fenntartása, békepartnerség eurázsiával, kis ázsiával, az arab ligával és zsidó-keresztény kapcsolatok építése az izraelitákkal, zsidó állammal: izraellel. ez külpolitika.

a belpolitikában van vita arról, hogy egyesek nem fogadják a magyar hagyományt, a magyar vallást. az, hogy a magyar hagyományosan keresztény államnemzet. az európai hagyomány is ez. éjszak is. dél is. kelet is, nyugat is. magyarország: közép.

chrisred 2020.09.03. 13:49:51

@Főnix Oszlár Gazdag: Rákóczi a szabadságharc bukása után egyáltalán nem Rodostóban akart kikötni, a Napkirály udvarában volt. És csak XIV. Lajos halála és a francia külpolitika megváltozása után döntött úgy, hogy a török szövetséget keresi. (Ami ugyanolyan sikertelen lett.)

2020.09.03. 13:57:11

@chrisred:
a városi reformáltak a legjobb viszonyban álltak a vidékies zsidósággal. a numerus clausus ellen tiltakozó debreceni reformált püspököt az országos főrabbi temette. a háború idején megválasztott püspök kezdeményezte az ideiglenes nemzetgyűlést akkor, amikor szálasi hatalomra jutott budapesten azzal, hogy horthy lemondott.

ijontichy 2020.09.03. 13:57:49

@cvsvrs: "a magyar keresztény államnemzet" Ja. Mondod ezt abban az országban, ahol a "valamilyen" módon magukat hívőnek deklarálók nem érik el a lakosság 50%-át, az aktív vallásgyakorlók meg úgy 25-30% között mozognak. Jobb lenne befejezni ezt a kereszténység mögé bújt bolsi dumát, mert a vége még Ószövetség lesz. Tudod... vér, verejték, könnyek, Istenharagja... :-/
Mint az tudod nagyon jól, St. Steve (a 1st), nem a kereszténységet választotta, hanem a nyugatot ;-).

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 14:01:52

@cvsvrs: Komcsi védekezés, Rákosi koreográfiával, a Tenkes kapitányán felnőtt KGB-tanoncok szótárából. Menjünk csak vissza Istenre: nemzeti bolsevik balkáni elvtársak,térdet hajtotok Isten és a Biblia előtt? Kb. huszadszor kérdezem, meg, de csak félrebeszéltek, mint a naciodrogos Putyin arcképe előtt leborulva. Még egyszer felteszem a kérdést: térdet hajtotok Isten és a Biblia előtt? Igen/nem? Egy szavas választ várok.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 14:16:20

Hölgyeim és Uraim! Egyetlen Fideszt védő ember sem hajt térdet isten előtt! :) Gratulálok!

2020.09.03. 14:20:09

@chrisred:
ha ez a liberálisoknak olyan fontos, akkor ezeket a dossziékat is tegyük nyilvánossá. mely családok érintettek. ha ez ennyira fontos, akkor tegyük tisztába. és ugyenez a kommunistákkal.

a rendszerváltás után abban volt egyezség, hogy ez a diktatúra vezetőire vonatkozzon. és az közemberekre nem. származás vallás szerint össze lehet adni. de abból ugye csak túláltalánosatani lehet. és ebből egy olyan vita kerekedett, hogy ezekért elsődlegesen nem is a nácinémetek és a szovjetoroszok felelősek, hanem a magyar jobbágyparasztok. akik még nincsenek a hatalomban. hanem összeszerveződött egy banda budapesten, amelyik ezt a magyarellenes csoportosulást intézményesen szétveri. ez a fidesz. egészen pontosan ez a fidesz első vonala. a fidesz1. és ezt jelen állás szerint még ebben az évtizedben is hatalomba kell tartani. amíg ez a brutális magyarellenesség az underground világába nem süllyed. lölő lopik. és kivásárolta a telekomtól origót, a wallistól (lalán át) indexet, még a startlapot és az rtl klubot. ennek az árát kell összedobni a közbeszerzésekben. és ebből még épül vadászkastély, vesznek yacht klubot. ez a piszkos munka ára.

a purgatóriumi időszak lejár. amikor a fasizmus és a kommunizmus áldozatai már nincsenek jelen, akkor lehet majd normális országot építeni. de abban az uralkodó néppárt valószínűleg a fidesz lesz néhány lmp-s és momentumos árulót leszámítva feltéve, hogy nem viszik csődbe az országot. karigeri és a mszp-párbeszéd gyurcsánnyal csődközeli állapotot teremt budapesten. de abban bízik a többség. erre szavaztak. fekete győr andrással.

a másik opció, hogy a fideszt az európai néppárt kizárja, a magyarok európai uniós tagságát felfüggesztik, magyarország nemzetközileg elszigetelődik, a forintgazdaság összeomlik. és ez esetben valószímnűleg megbukna a kormány. és kiszámíthatatlan, hogy ki nyeri a választást.

lehet, hogy ez tévedés. és 22-ben az összefogás elsöpri a rezsimet. de ha ez legitim, akkor az is, hogy a rezsim söpri el őket. a távozó indexeseket, uport és a többieket.

2020.09.03. 14:21:16

@Főnix Oszlár Gazdag:
ezt nem veled fogom megbeszélni.

2020.09.03. 14:21:47

@Főnix Oszlár Gazdag:
ugyanolyan seggarc vagy, mint németh sándor.

2020.09.03. 14:24:28

@Főnix Oszlár Gazdag:
a fidesz politikája legalább annyira támadható, mint amennyire védhető. ti szimplán magyarelleensek vagytok, vagy semmit se érteteek a magyar kultúrából. hitgyülekezete, akiket egyébként a fidesz zsebre vágott, mert nekik az is szavazatot hoz.

ijontichy 2020.09.03. 14:29:27

@Főnix Oszlár Gazdag: Dehogynem. Csak számukra Isten a Várszínházban lakozik :-(

chrisred 2020.09.03. 14:31:13

@cvsvrs: "ha ez a liberálisoknak olyan fontos, akkor ezeket a dossziékat is tegyük nyilvánossá. mely családok érintettek. ha ez ennyira fontos, akkor tegyük tisztába. és ugyenez a kommunistákkal."

Nem a liberálisoknak volt fontos, hanem a magyar embereknek.

"a rendszerváltás után abban volt egyezség, hogy ez a diktatúra vezetőire vonatkozzon."

Mármint az állampárt és a kerekasztal ebben egyezett meg titokban, egymás között. Ahol ott voltak a fideszesek. Na, ezek a magyarellenesek.

2020.09.03. 14:35:23

@Főnix Oszlár Gazdag:
a fidesz azért van megválasztva, hogy hitgyülit és a hasonló szektákat megossza, szétverje. a kommunistákat. megosztja, szétveri. a hazafiasak, hazafiatalnok. ehhez kell gyurcsány is. a fasisztákkal. megosztja, szétverje. mert vannak gyurcsányista jobbikosok is. az most a vezetés. ugyanez a kapitalistákkal. a fidesz megnyeri magának a gyáriparosokat. megosztja a tőkepiaci szereplőket. megosztja és szétveri a művészet, az akadémiát.

és végső soron megosztja a társadalmat. magyarokra és nem magyarokra. a dk híveinek jelentős része is azt mondja, hogy a picsába ezekkel a művészeti vezetőkkel. az akadémikusok egy részével. bokros lajossal és többivel. ezek mellett azért nincsenek tömegtüntetések. a momentum még éppen az a párt, amelyik ezek mellett kiáll. de őket is megosztja a fidesz. ahogyan az lmp-t is megosztotta.

és ez elvezethet államcsődhöz. de ha nem, akkor a pártpolitikai térfélen a fidesz nyer szinte mindent.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 14:47:25

@cvsvrs: OK, Fidateisták, ezek után minden szavatokat elhisszük. 8. fejezet (Jn8) 44 A sátán az atyátok, és atyátok kedvére igyekeztek tenni, aki kezdettől fogva gyilkos, nem tartott ki az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor hazudik, magából meríti, mert hazug, és a hazugság atyja.

2020.09.03. 14:49:35

@chrisred:
tegyük ezt tisztába felőlem. kis túlzással a bm főcsoportfőnökségei váltottak rendszer. a leó jégkrémet nyaltam a fürdő kocsmában. amikor az orosz tisztek vizes pohárból itták a vodkát. ami megszokott volt. de mellette sírtak. szibériába viszik őket. 88 nyarán volt. de már 87-ben is lehetett tudni, hogy kivonulnak. a ruszki feleségek átjártak a húsboltba. csináltak az orosz katonáknak egy talponállót. onnan lehetet tudni, hogy mi történik. és ők azt mondták, hogy lesz egy szovjet kivonulás. és a magyar és az amerikai titkosszolgálatok felépítenek egy új rendszert. többpártrendszert.

na most akkor is lehetett tudni, hogy ha ez így épül ki, akkor abból újra egypártrendszer lesz. és a kérdés csak az volt, hogy ki lesz az a korszakos autoriter politikus, aki ezt megvalósítja. 89 nyarán lehetett látni, hogy ez nagy valószínűséggel orbán lesz az. aki épít egy új népmozgalmat, tömegpártot, amiből egy új állampárt adódik. és egyébként még gyurcsány ferencnek volt erre esélye. az első orbán kormány bukása után 2005-ig neki volt nagyobb esélye.

ebben az ellenzéki pártok hívei ellenérdekeltek. álljanak össze és döntsék meg a rezsimet felőlem. csak nem értem, hogy mivégre.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 14:50:04

@cvsvrs: Szapolyai-magyarsággal itt sokat nem értek el, csak egy újabb 150 éves pusztítást. Gondolom, ez meg titeket - a jelek szerint - nem érdekel igazán, hiszen gyűlnek a milliárdok és úsznak a jachtok. Igazi hazafiakkal vagyunk körülvéve. Soros-tanítvány, gnosztikus Fidateistákkal.

2020.09.03. 14:55:25

@Főnix Oszlár Gazdag:
ez csak keresztény átkozódás. átok a kereszténységre. hitgyülekezete.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 15:02:07

@cvsvrs: Térdet hajtasz Isten és a Biblia előtt?

2020.09.03. 15:06:48

@Főnix Oszlár Gazdag:
ez az, amit nem veled fogok megbeszélni.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 15:33:45

@cvsvrs: Tudjuk, tudjuk, meg a közpénzek felhasználását sem, meg az orosz jelenlétet sem, meg a hatalommegosztás leépítését sem, meg a korrupciót sem stb. stb.

chrisred 2020.09.03. 15:43:51

@cvsvrs: Igen. Ahogy az orosz átmenetet meg a visszamenetet pedig a KGB találta ki.

chrisred 2020.09.03. 15:45:35

@cvsvrs: Gyurcsány egy amatőr, aki csak belekóstolt a politikába. Nem állt mögötte senki és semmi, mint Orbán mögött, akit Soros épített fel.

2020.09.03. 17:54:56

@chrisred:
lehet mondani, hogy gyurcsány politikusnak amatőr. és a többi? két politikus volt majdnem a semmiből brutális médiaellenszélben pártot építeni. orbán és gyurcsány.

orbán self-made man. nem soros építette fel. beleordított a mikrofonba, hogy "magyarok". és azon alapul a fidesz. nem a fénymásolón, amit soros alapítvány vett nekik.

a republikon intézet szerint (ami szdsz-es és utálják gyurcsányt) augusztus mérése.
- fidesz: 54%
- dk: 14%
- momentum: 9%
- jobbik: 8%
- mszp-p: 7%
ennyien ugorják meg az 5%-os küszöböt. a szocik is csak úgy juthatnak be, a p-t leradírozzák.

mszp-p-dk, lmp-jobbik, momentum lista. és koordinált jelöltállítás az egyéni kerületekben. elvben ez a legjobb felállás az ellenzéknek. az, hogy az lmp konszolidálja a jobbikot. schiffer. csak kinyírták a szadeszesek. mert úgy a momentum második se lenne. és persze így gyurcsánynak jutna vezető szerep. az meg úgy nem pálya.

így marad a közös lista. találnak egy listavezetőt miniszterelnök jelöltnek. és mögé felírják az összes levitézlett politikust. hátha ezekre szavaznak. mert orbánnak most majd nem lesz mázlija. a választások előtt szalad bele a válságba. és a botrányokat időzítve lehet olyan közhangulatot kelteni, mint a borkai üggyel leváltható volt tarlós. csakhogy nagy hiba volt leváltani. persze amatőr vagyok. de nálam gyurcsány azért jobban érti a politikát. orbán sokkal jobban.

2020.09.03. 18:05:34

@Főnix Oszlár Gazdag:
debrecenben azért van orosz főkonzulátus osztrák-magyar bankház fióképületében, mert a bécsből behívták paszkievicset. és leverte a magyar forradalmat. és ezért vonultak be románok. horthy. majd a szovjetoroszok. és nem vonultak ki. és nem az a probléma, hogy van izraeli konzulátus. és nem probléma a török sem. feltéve, hogy van mellette svájci. ez a fidesz hiátusa. nem veszik észre a nyugati szövetségest. confoederatio helvetica. svájci esküszövetség.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 18:12:02

@cvsvrs: Igen, kétségtelen tény, ha azt mondogatjuk, hogy én-én-én-én-én-én-én, meg azt mondogatjuk, hogy mi-mi-mi-mi-mi, és azt is mondjuk hogy, takarodj-takarodj-takarodj, akkor mi válunk a legzseniálisabb néppé a világon. És az egy főre eső GDP növekedési tendenciája is javulni fog. Igen? Ja, nem. De a sértődés legyőzhetetlenné tesz minket. Igen? Ja, nem. De legalább egyszerű génhordozónak lenni felemelő érzés. Igen? Ja, ez sem igaz. Akkor mit is akartál ezzel mondani?

2020.09.03. 18:26:44

@Főnix Oszlár Gazdag:
próbáld már megérteni, hogy elsődlegesen nem a cél, hogy a gdp növekedjen. normális ország épüljön. és az igazodási pont az átlagos magyar településen élő átlagos magyar család. aki azzal nem tud szót érteni az ne handabandázzon a mainstream médiában.

2020.09.03. 18:30:13

@Főnix Oszlár Gazdag:
orbánnak sok mindent nem kell tenni ahhoz, hogy karácsony csődbe vigye a fővárost. persze ekézhetik őket úton útfélen, ahogyan az ellenzék is ekézi a fideszt. egyik maradhat mainstream. és a másik a politikai underground. és utána lehet normalitás. akkor ha ez eldől.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 18:38:46

@cvsvrs: Hogyan lehet normális egy ország, amely sértett, sérült, erkölcstelen familista, túlélési görcsben él és állandóan zéró összegű játszmákat játszik? Értem én, hogy mi lenne a cél, na de azt meg te értsed meg, hogy amit a Fidesz és Orbán csinál, az nem ehhez fog vezetni, hanem nemzeti tragédiához. Nem a belvárosi idegen értelmiséggel birkóztok, hanem a saját erkölcstelen familista önsorsrontásotokkal, ami Trianont is okozta. Akkor fogtok igazán veszíteni, ha totális győzelmet arattok és még fel sem fogjátok, hogy miért.

abdul hackeem 2020.09.03. 19:48:04

@kistót: Ha megengeded, hogy kifejtsem, 2008-ban kerültem pont olyan helyre, ahol a későbbiekben a RCH-val _kellett_ üzletelnem, elég közelről jött információ. Ezért szóltam M. báró úrhoz.

Valami ilyesmivel indult a sztori:
hvg.hu/velemeny/20101029_mavcargo_kurrier_kenopenz
És hát Gulya (és a 30e Ft törzstőkéjű BT.) volt a pénzestáska hordozó (6,6mio EUR), amiből mindenkinek (fidesz, mszp, szdsz) jutott.
Az osztrák ügy 2017-ben (!) zárult le, az osztrák legfelsőbb bíróság senkit nem talált bűnösnek, mint ahogyan itthon sem. Még budaigyula sem.
Az első fokú itélet:
www.magyaridok.hu/gazdasag/felmentettek-a-mav-cargot-megszerzo-cegvezetot-806791/

Kösz a lehetőséget.

2020.09.03. 19:50:17

@Főnix Oszlár Gazdag:
Honnan várjunk külső segítséget, azt meg se gondolhattyuk. Nem igen bízhatunk mi a' Méltóságos Fő Rendekben, mert azoktól megvettettünk; nem vitézinkben, mert azoktól prédáltatunk; nem jószágunkban, pénzünkbenn, mert azoktól megfosztattunk; hanem az egy Istenben: Mert az Úré a' szabadítás.
ezt tudod ki írta? thököly féle országgyűlés képviselője debrecenben.

2020.09.03. 19:57:44

@Főnix Oszlár Gazdag:
budapest belső kerületeiben nincs valós árutermelés. ezért budapestnek klasszikus liberális értelemben magángazdasága nincsen. tőkepiaca van. csakhogy a budapesti értéktőzsdén 90%-ban egykori állami vállalatok kapitalizálódnak. és ezeket nagyrészt a központi kormányzathoz közel álló üzletemberek vezetik. és mellette még szintén kormányközeli német lányvállalat és a miniszterelnök közvetlen környezetéhez tartozó befektetési alap, biztosítók, távközlési cég, ingatlanok. 2010 előtt is hasonló volt a helyzet. budapest belső kerületeinek nincs magángazdasága. hanem egy hatalmi játszma zajlik. és abban egy nyerhet.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 19:59:51

@cvsvrs: Talán kevesebbet kellene foglalkoznunk az önsajnálattal és a saját nyomorunkkal, hanem ehelyett összefogva, erkölcsösen, egymást tisztelve, szorgosan kellene építeni a hazát. Akkor esetleg egy idő után nem lenne mit sajnálni önmagunkon, mert nem lennénk nyomorultak. Ám az önzés, az önkény, a gyűlölet és a bosszú csak nyomort eredményez, nem felvirágzást.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 20:02:09

@cvsvrs: Budapest belső kerületeiben know-how van, no persze aki csak a disznótenyésztést tartja a szeme előtt, annak ez a know-how semmit sem ér. Talán itt kezdődnek a bajok, nem? Mert a disznók hizlalása nem fog többet elérni, mint Thököly felkelése. Színlépés kell.

2020.09.03. 20:06:09

@Főnix Oszlár Gazdag:
az a cél, hogy budapest belső kerületeibe a kiválóságok kerüljenek. na most ezt nem lehet elérni, mert zsebre dugott kézzel ott álcsingózik az upor, akit nem lehet leváltani. nem lehet elérni, hogy a kiválóságok választódjanak ki úgy, hogy abba a népképviselet is beleszól. oda kell küldeni valakit, aki ezt szétveri. vagy az intézményt szétszedi. és ez vidnyánszky. dériné programban széttagolják az szfe-t. lehet menni szolnokra. vagy beregszászba. és majd kaposvárra az megy, akit majd a kuratórium kijelöl. és lehet mondani, hogy ebből nem lesz magyar színjátszás. vagy lesz, vagy nem lesz.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 20:08:51

@cvsvrs: Nem kiválóságokat hoztok be, hanem erkölcstelen familista Szapolyai-magyarokat, akik a zéró összegű játszmáikkal készítik elő a magyar tragédiát. És sokan olyan hülyék, hogy biztosak a végső győzelemben, mint Hitler 1944 karácsonyán.

2020.09.03. 20:26:17

@Főnix Oszlár Gazdag:
a know how a független reálértelmiség kezében van.

értem, hogy most majd összefog a humán értelmiség az szfe, az elte btk, corvinus és majd meglátják, hogy ki áll be a keresztény egyetemekről. de ez tovább fogja élezni az ellentétet. ők azt mondják, hogy nem fogadják el azt, hogy az szfe egy állami egyetem és nem egy államtól független magánintézmény. ez az ellenzék a politikai undergorund. a reálértelmiség a legritkább esetben szokott ezekkel a hülyékkel összefogni. persze ha megdöntik a rezsimet, akkor ezek lesznek. de ha nem, akkor nem.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 20:45:44

@cvsvrs: Félre ne értsél, magam sem viseltem el szívesen, amikor lenáciztak 20 évvel ezelőtt, mert kiejtettem azt a szót, hogy "humángenetika". De az értelmiséget nem lehet középszerű bakakultúrával kezelni, főleg ha az önkényes és erkölcstelen familista. A Szapolyai-magyarokban sokszor nem a célok, hanem az eszközök primitív jellege az ijesztő. Pl. nemrég értettem meg, hogy miért menekültek el jó száz éve a szlovákok, a románok és a szászok a történelmi Magyarország testéből. Mert a Szapolyai-magyarokkal NEM LEHET EGYÜTT ÉLNI. És lőn, ezt produkálják újból és újból és újból. Sohasem tanulnak és sohasem változnak. Hol lesz ebből normális ország?

2020.09.03. 21:11:04

@Főnix Oszlár Gazdag:
elárulok neked egy nagy nagy tiktot. amit mostan tapasztalsz a jelenkori magyar közéletben azt a kocsmában úgy mondják, hogy cigánykodás. aki ezt se érti, hogy nem ez a magyar kultúra az ne menjen innen, hanem takarodjon.

2020.09.03. 21:14:38

@Főnix Oszlár Gazdag:
ha ti ezt a jelenleg folyó handabandázós cigánykodást nem tudjátok megkülönböztetni a magyar kultúrától, akkor nem vagytok magyarok. ez egy cselvetés. egy próba. hogy ha ezt se értitek, akkor nem éretek semmit se. és mélyen igaza van orbánnak. annyi a probléma, hogy nem vagytok magyarok.

2020.09.03. 21:26:30

@Főnix Oszlár Gazdag:
orbán történelmi küldetése az, hogy akik nem tudnak a magyarokkal együtt élni azok menjenek a magyar fővárosból.

2020.09.03. 21:28:35

ezt így elmagyarázza. aki be van tojva ezektől az menjen. és aki nem érti, hogy ezek nem a magyar jobbágyparasztok az ne menjen, hanem takarodjon.

Khonsu 2020.09.03. 21:46:01

@cvsvrs:

Annyi kérésem lehetne, hogy ezt adjátok írásba? Sokkal gördülékenyebben befogadná a nyugat azt az 1-3 millió embert, ha egyértelmű bizonyítékuk lene róla, hogy üldözik őket. Probléma megoldva. Mi elhúzunk, aztán felőlünk nyugodtan rátok rohadhat a NER, senkit sem fog zavarni többé. Persze, ha a tömeges kivándorlás nyomán az ország esetleg összeomlana, azt majd valahogy megoldjátok. Nektek nagyonmagyaroknak ez nem okozhat problémát. :)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 21:57:08

@cvsvrs: Szerintem meg a Szapolyai-magyarok nem értik meg azt, hogy egy 8 millió választópolgárból álló országban nem 2.8 millió ember fújja a passzátszelet és főleg nem ők a magyarság többsége. Persze a 2.8 millió ember előkészíthető egy etnikai tisztogatást vagy katonai diktatúrát is, de ennek az is lehet az eredménye, hogy 1.) egy sokkal kisebb és/vagy 2.) egy romba döntött országban fognak élni az utódaik. Ha ez Orbán történelmi küldetése, akkor valóban a Nagy Tanító, azaz Soros tervét követi. De ismétlem, ha az alaptörvényben deklarált, a hatalommegosztáson alapuló államrendet megkísérli a Szapolyai-magyarok csapata megdönteni vagy etnikai tisztogatásba akar kezdeni, akkor abból Trianon 2 lehet könnyedén és az ország egy romhalmazzá válhat. Aki ezt akarja elérni, az sima hazaáruló és egyszerű elmebeteg. A hazafiak gondoskodni fognak arról, hogy ez sohasem történhessen meg. Ismétlem, egyetlen magyart nem fogtok elűzni innen, hiába erőlködtök. Ha elmebetegek vagytok, akkor polgárháborúra ugyan készülhettek, de győzelemre ne számítsatok. Az állás 2:0 és behúzhatjátok a harmadik vereséget is, ha nagyon igyekeztek.

Khonsu 2020.09.03. 22:11:41

@Főnix Oszlár Gazdag:

Bámulatos a kitartásod. Úgy gondolod, hogy a magyar társadalom közösségként még megmenthető?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 22:15:48

@Khonsu: Abszolúte. A Szapolyai-magyarok gyűlölete hozhatja létre az új, modern Magyarországot, csak nem úgy, ahogy ők gondolják. Mindezt azonban akarnunk kell. Ők a nemzetet és magukat imádják, mi Istent. Ők gyűlölnek, mi szeretünk. Ők rombolnak, mi építünk. Ők kirekesztenek, mi befogadunk. Nem olyan nehéz ez. Sokan vagyunk ám, még ha sokan csendesek is közölünk.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 22:20:47

@Khonsu: Másrészt a kis buták már kétszer nem értették meg a geopolitikai kényszerhelyzetet a múlt században, és ahogy látom, most sem értik meg. Úgy hiszik, valahol Moldávia környékén vannak.

2020.09.03. 22:24:47

@Khonsu:
de kik azok, akiket üldöznek? és kik üldözik?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 22:26:26

@cvsvrs: A keleti, pogány Szapolyai-magyarok üldözik a nyugati, keresztény Ferdinánd-magyarokat, ez egyértelmű.

2020.09.03. 22:28:30

@Főnix Oszlár Gazdag:
Ők kirekesztenek, mi befogadunk. ezek a mocsadékok. ha ezeket komolyan gondolod, akkor hülye vagy basszus. nem érted a trollkodást.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 22:29:00

@Khonsu: Remélem nem lesz és több az eszünk a szerbeknél.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 22:30:59

@cvsvrs: Talán azért, mert szerintem te kb. 50 ezer, én meg több millió emberről beszélek. Azaz elbeszélünk egymás mellett.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 22:32:33

te kb. 50 ezer=te kb. 50 ezer emberről beszélsz

2020.09.03. 22:34:23

@Főnix Oszlár Gazdag:
habsburg györgy a budapest olimpai mozgalom utazó nagykövete volt. és többek között ezzel szemben futott momentum nolimpia kampánya. tehát akkor most hogy van? ferdinánd magyarok a fidesz. és a momentumosok a szapolyai magyarok? üldözik a szegény kis fideszt?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 22:35:41

@cvsvrs: A napi politika nem érdekel, én kulturális tömbökben gondolkodok.

Khonsu 2020.09.03. 22:40:21

@cvsvrs:

Azok, akik szerintetek nem magyarok, mert nem értenek veletek egyet. Ti üldözitek, mert azt akarjátok, hogy takarodjanak el az országból. Persze arra gondolom nincs terv, hogy mi lenne, ha egy szép napon teljesülne a kívánság és a lakosság egy jelentős hányada rövid idő alatt eltakarodna... Vagy egyszerűen csak leülne és azt mondaná, hogy bocsi, de akkor ő ennek így ebben a formában nem járul hozzá a további "építéséhez" tevékenységével, vigyétek el az országot a hátatokon ti egyedül, ha már egyszer úgyis csak kizárólag nektek épül...

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 22:41:30

@cvsvrs: És a Fideszt szerintem csak az állami források tengere tartja össze, mert egyébként egymással teljesen ellentétes kultúrájú csoportokból áll. Ennyit a tartósságáról, amelyet Orbán személye biztosít egyedül és persze ennélfogva csak korlátozott ideig.

2020.09.03. 22:44:35

@Főnix Oszlár Gazdag:
az egyik kulturális tömb a magyar. a másik egy identitás nélküli csoportosulás. nem-magyar érzelmű vagy magyarellenes.

és ilyenkor szokás mondani, hogy utóbbi hány millió. dehogy is. nem azokról van szó, akik nem szavaznak senkire se. mert nem fideszesek, de nem is fidesz ellenesek. nem a baloldali kisnyugdíjasokról van szó, akik a szociális vívmányaikat féltik. hanem aki úgy német, hogy nem német és nem is magyar. azt hívod ferdinánd magyarnak. ezek szerint habrburg györgy is szapolyai magyar. moldáviai.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 22:48:40

@cvsvrs: Nem, itt arról van szó, hogy egy bálványimádó, gyűlölködő, kriptomohamedán-kuruc, keleti lakosságrész nem érti a kereszténységet és nem akarja szeretni a felebarátait. Ezek a Szapolyai-magyarok.

2020.09.03. 22:49:34

@Főnix Oszlár Gazdag:
az előbb állítottad, hogy azok a szapolyai magyarok. azok voltak ellátva a temérdek pénzzel az államkincstárból? aki ugye később bujdosó kurucok? ők voltak kitömve pénzzel és kik voltak a ferdinánd magyarok? ők nem voltak pénzzel kitömve?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 22:52:35

@cvsvrs: Nem, ezek kulturális csoportok. A pénz jön és megy. Ezen csoportok össze-vissza jelen vannak mindenütt. De felismerhetőek. A Fideszben is vannak Ferdinánd-magyarok, csak a pénzért és a karrierért tűrnek és vannak csöndben. Azonban Orbán szavazóinak a többsége Szapolyai-magyar lett, ezért azok kultúráját büfögi vissza a Fidesz is. De a Szapolyai-magyarok kultúrája destruktív, nem jó az országnak.

2020.09.03. 22:53:16

@Főnix Oszlár Gazdag:
ez most paródia? hogy a gyűlölködő rohadt szemetek nem befogadók.

2020.09.03. 22:53:52

@Főnix Oszlár Gazdag:
és közben kriptomohamedánok.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 22:54:58

@cvsvrs: Mondom, te azt hiszed, hogy a belvárosi libsik és/vagy zsidók nem kedvelik Fideszt. Nézzél körbe magad körül és néhány csendes ember majd egyszer elmondja, mit gondol a Fideszről. Sokkolni fog az, amit hallasz.

2020.09.03. 23:00:11

@Főnix Oszlár Gazdag:
nem vagyok se fideszes, se fidesz ellenes. ha csődbe viszik az országot, akkor menniük kell, ahogyan az összes többi pártnak is, amelyik ezt megtette mennie kellene.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 23:01:31

@cvsvrs: Én sem vagyok sem Fideszes, sem Fidesz ellenes, csak nem szeretem a Fideszt.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.09.03. 23:03:47

@cvsvrs: Az országot meg több csoport is csődbe viheti, több módszerrel, vagy akár párhuzamosan is. Én ezért vagyok óvatos.

Khonsu 2020.09.03. 23:16:30

@Főnix Oszlár Gazdag:

Mármint abban, hogy a magyar társadalom közösségként még menthető. Az elmúlt években sokat gondolkodtam azon, hogy elérhető-e olyan mérvű társadalmi, tudati fejlődés az országban még időben, ami által itt tízmillió ember és leszármazottaik megmenthetők az által, hogy képesek lesznek megfelelően alkalmazkodni a globális változásokhoz. Vagy erre sem elegendő idő sem egyéb feltétel nem áll már rendelkezésre és ezért inkább azok megmentésére kellene fókuszálni, akik már ma is partnerek lennének ebben, így a tudati változáshoz szükséges időt és erőfeszítéseket náluk már megspórolhatjuk.

Ami azonban azzal járna, hogy a többiekről kvázi lemondanánk és félrenéznénk, ahogy örömmel rohannak a végükbe, szó szerint. Mert ennek a végnek a nemzeti sikertelenség szerintem csak a kezdete lesz. Ez most nem egy sima 3. bukfenc, itt most az dől el, hogy ki tud megmaradni a civilizációban és ki zuhan bele a Mad Max világba.

Laptop7712 2020.09.04. 08:00:14

@kistót:
Én az élelmiszergazdaság néhány aspektusával foglalkozom. Ha rendszerszinten nézel rá a hazai élelmiszergazdaságra, akkor azt lehet mondani, hogy most, 30 évvel a spontán gazdasági hazaárulás után, nem sikerült kialakítani egy hatékony diverz végtermék előállítására képes komplex élelmiszergazdasági rendszert. Ehhez balfaszok voltak az antalli árulás utáni kormányok. Kinyírták a vidéket 94-re, és verték a mellüket, hogy milyen faszagyerekek.
Az egész rendszer alapanyag termelésre van optimalizálva, abban is a szántóföldi növénytermesztés dominál. A koncentráció felé halad az egész rendszer, nagyjából az van, hogy csak egy, vagy kettő maradhat. Na most ilyent nem látsz a fejlett nyugaton, még a nagy büdös Angliában sem, mivel valamilyen szinten arrafelé is osztott a piac, az értéklánc minden szintjén.
Hogy hazaárulás volt a rendszerváltás? Gazdasági értelemben az biztos, ez vidéken tény. Lehet itt tolni a dumát, hogy milyen jó volt a rendszerváltás, mert bejött a demokrácia. Ezzel nem lett volna semmi gond. Gazdasági értelemben az istenadta népet kizárták a magánosításból, megfosztották a tulajdonától, tervezetten. Vidéken megszűnt 94-re 3 millió munkahely.
Nagyon komoly rálátásom van néhány nyugati ország életére, nevetséges,amit itt előadtak privatizáció címén akkoriban. Akkoriban mondta egy német, aki jött ide vásárolni cégeket, hogy az anyátok büdös picsájáért kell lemenni kutyába, amikor al akartok adni valamit, azért jöttünk, hogy jó üzletet csinálunk, nem kellene benyalni a meleg szarig.
Gazdasági hazaárulás történt. Ez nem a fidesz, meg a jobbik retorikája, hanem egyszerű gazdaságtörténeti tény.
A hazai innovációs potenciál ezen a téren megrekedt valahol tudásban az 1958- 1959-es tudásszinten, ha a nagy átlagot nézem. Pl. az a fasza, hogy mennyi gépet szereztek be a gazdák, és milyen fasza az, hogy a bankrendszer ezt támogatja minden szinten. Nem tudom, de van 300 ha, amit művelnem kell, akkor arra megyek rá, hogyha van egy gépem, akkor éjjel nappal menjen, mivel akkor használom ki teljesen a gépet, erre optimalizálok. Na most ez a gondolkozás nagyon nincs meg, a 80-as évek elején megvolt.
Lassan néhány ágazatban nem lesz alapanyag mivel balfaszok volt az elmúlt 30 évben a szakirányítás. A módszerváltáskor iparágak, és a hozzá kapcsolódó komplex KF, és háttéripari rendszer tűnt el a semmibe az élelmiszergazdasági rendszerben.
Ez meg nem olyan sima úgy, hogy csődbe viszünk egy bankot, mivel a haveroknak adtuk a fedezetlen hiteleket cég, és gyárvásárlásra, és pár év múlva konszolidáljuk költségvetési lóvéból. Mert ez ment.
Azt nem tudom, hogy miért csodálkozik rá az ellenzék 10 éve hogy lett egy "illiberális" állam. Ez semmi más, csak egyenes következménye a a gazdasági hazaárulásnak, ami a módszerváltáskor volt. Ennyi ez.
A probléma ezzel az, hogy az elmúlt 30 évben, akik milliárdossá váltak, azok általánosan egy befektetési sémát követték. Kivitték a lóvét azonnal, ennyi. Most meg van egy divat, hogy azért építgetünk ezt-azt itthon, ebből lett pl. a turizmus, mert az azonnal naponta termeli a ropogós cash-t. Ez látható, a szereplők előtérben vannak. Ez nem volt így
a módszerváltás utáni 20 évben.

chrisred 2020.09.04. 09:04:38

@cvsvrs:"orbán self-made man. nem soros építette fel. beleordított a mikrofonba, hogy "magyarok"."

Na igen. Nagy Imre újratemetésén bárki beleüvölthetett a mikrofonba, aki éppen arra járt. Nem arról volt szó, hogy azt engedték oda, aki már fel volt építve kádernek.

2020.09.04. 09:56:55

@chrisred:
a rendszerváltó kerekasztalnál ki voltak választva a káderek. de felépítve nem voltak. néhány politikus volt, aki nagyrészt maga építette fel magát. mindenek előtt antall (rip). de ilyen volt torgyán (rip) és orbán és az mszmp kádereiből gyurcsány is. később vona és schiffer is. nekik egy időszakban majdnem teljes médiaellenszélben kellett helyt állniuk. schiffer harmadik utasságát lesöpörte a "liberális" média. és vona is kilépett ebből a közegből. mert nem akartak összeállva csak másodhegedűsök lenni. ahogyan orbán se akart az szdsz mögé ifjúsági vezetőként beállni. és a leváltása után gyurcsány is pártelnök akart maradni. ezért megalapította a demokratikus koalíciót önmagával, illetve a feleségével. ő demokratikus erők vezére. aki egyben republikánus is (a köztársaságért előre. csak nem a népköztársaságért. mert az kommunista. jaj milyen fúj. persze gyurcsány előtte kisz káder volt. eleve úgy került oda.).

Khonsu 2020.09.04. 10:35:26

@Laptop7712:

Bármennyire is lett vagy nem lett elkúrva a rendszerváltás, most, 30 évvel később már az a nagy kérdés, hogy ki tud jönni az ország 10-15 éven belül a közepes fejlettség csapdájából, vagy sem? Mert annak a lécnek a megugrásához, ami ránk vár ez a szint kevés lesz. Nem lesz szép, amikor a robotizáció nyomán a munkaalapú gazdaság összeomlik, mert a tulajdonosok hazaviszik a gyárakat. Az sem lesz egy sétagalopp, ha a klímakatasztrófa miatt tervezhetetlenné válik a mezőgazdaság és aki nem tudja azt zárt ellenőrzött környezetben megoldani (pénz, technológia), az konkrétan éhen hal. A klímamenekülteket sem fogja megállítani a propaganda, ahogy a trópusi betegségeket (és a rezisztens baktériumtörzseket) sem a "világszínvonalú" egészségügyünk. Stb, stb. Itt a lét a tét. Aki ettől sem tojik be és kezd el gondolkodni, hogy talán még sincs ez így jól, ami van, az meg is érdemli a sorsát...
A nyugathoz való felzárkózás nem valamiféle libernyák hóbort, Sorosista elhajlás, hanem akár a túlélés is múlhat rajta.

kistót 2020.09.04. 10:52:09

@abdul hackeem:

Gondolom az ilyen ügyekben a vesztegető ország hatóságai nem törik össze magukat, hogy felderítsék az ügy minden szálát, és példás büntetéseket osztogassanak. Lásd nálunk Hernádit, akinek mindeddig a haja szála nem görbült az INA-vesztegetés miatt.
A fogadó országban néha ahhoz fűződik politikai érdek, hogy felfújják az ügyet. Ilyenkor példát statuálnak, lásd Sanader. De az is lehet, hogy elsikálni akarják, mert az összes párt benne van, akkor megússza, mint Gulya (függetlenül attól, hogy főszereplő, vagy csak közvetítő/stróman). De az SZDSZ "jellemzésére" én sem használnám ezt az ügyet, főleg ha nem is csak az ő saruk.
"M. báró úr" Münchausen? Szerintem ez azért nem találó Rodney-ra.

2020.09.04. 11:09:43

@Khonsu:
budapesten munkaalapú gazdaság sincs (mert az kormányzati támogatások nélkül nem tarthatók) és robotizáció sincs.

Khonsu 2020.09.04. 11:35:52

@cvsvrs:

Budapest is bukni fog az ország többi részével együtt. Ezek a globális folyamatok nincsenek tekintettel a kultúrharcra. Vagy sikerül az ország társadalmát egészében felemelni, vagy az alkalmas gondolkodású réteg jobban teszi, ha egyenként vagy még jobb, ha szervezetten célba veszi a feltételeket már ma is teljesítő civilizációs centrumokat és még lehetőleg 2030 előtt odaköltözik. Akkor legalább ők megússzák.

kistót 2020.09.04. 11:58:37

@Rodney_2:

Nyilván egy csomó gazember nyüzsgött az SZDSZ körül, meg benne is, de ott a hal nem a fejétől bűzlött, vagy legalábbis sokkal kevésbé, mint némely más pártban.
Az ikonikus figuráikról TGM-től Hackig sokkal kevésbé tudom elképzelni a harácsolást, mint a jelenlegi elitről.
Mumusként szerepeltetni őket nagy öngól a jobber médiától.
Szerintem a mai fiatalság már azt sem tudja, hogy az SZDSZ rövidítés pártot jelölt-e vagy focicsapatot.

kistót 2020.09.04. 12:07:43

@cvsvrs:

Az államcsőd túlságosan elvont dolog ahhoz, hogy tartósan lázban tartsa a közvéleményt. Ha az "utca emberét" megkérdezed, hogy akar-e csődöt, persze, hogy nemet fog mondani. Ha meg azt kérdezed tőle, hogy leállítsuk-e a küladósságok visszafizetését, arra igent mond. Fogalma sincs róla, hogy ez a kettő ugyanazt jelenti.

2020.09.04. 12:33:36

@kistót:
az államcsőd nagyon is konkrét. mert nincs 13. havi (53-54-55-56. heti) nyugdíj, amit a fidesz beígért 3 millió választópolgárnak. és ez esetben megbuknak. mert kiáll gyurcsány. hogy ő majd kifizeti. és visszavezeti a népet a szolidáris európába. és akár ez is győzhet. és az is, hogy nem lesz államcsőd. csendes kigazításokkal mégis csak lesz 13. havi (53-54-55-56. heti) nyugdíj egy tudatosan alultervezett inflációval, további "nyugdíjkiegészítéssel", "nyugdíjprémiummal". "rezsiutalvánnyal", stb. ettől persze gyengül a forint. de ez majd támogatja az exportvezérelt munkaalapú gazdaságot. és ez 22-ig, vagy akár 26-ig képes működni. úgy, hogy az előző generációs technológiát a magyar beszállítóknak adja át.

tipikus példa a fideszes buszgyár. a mercedes adja a főalkaltrészeket. ehhez kapcsolódnak vidéki beszállítók. és egy városi összeszerelő üzem. félautomatizált gépsorokkal. a mercedes jól jár. mert eladja a főalkatrészeket. ingyen marketinget kap.
denagy.hu/wp-content/uploads/2020/09/MG_1886-1024x683.jpg
a fidesz ezt persze politikai célokra használja. a fidesz egy politikai párt. munkahelyeket teremt. zöld várost épít, stb. a haverok jól járnak. mert építik az ipari parkokat. önvezető tesztekhez tanpályát. autós tanintézeket. inasiskolákat. az egyetem járműipari mérnököket képez. kihelyezett tanszéket a buszgyárba. ipar 4.0. learning center.

ez ugyan nem hipermodernizáció, de alkalmas arra, hogy elkerülje a csődöt. és a fidesz ugyanígy épít egyébként repülőalkatrészgyárat. mérnöki irodát. szervizeli a lufthansa gépeket egy félállami rendszerben. debrecenben helyi tulajdonú nemzetközi kisrepülőtér van. és ez is becsődölhet. és a budapesten a nagy nemzetköziség is. a kormánypárt stratégiáját látni. az ellenzékét nem.

ijontichy 2020.09.04. 12:38:30

@cvsvrs: Az államcsőd korántsem akkora probléma, mint a fidesz regnálása. Pontosítok: az államcsőd a fidesz számára probléma, mert tökhülye a kezeléséhez, nomeg sok rohadt narancs potyogna le a fáról. Szegény hülye átlagmagyar meg fosik az államcsődtől, mert ti azzal riogattok. Dehát a 40%+ -nak csak jobb lenne, miután a fityisz eltűnt a süllyesztőben ;-).

kistót 2020.09.04. 13:27:19

@cvsvrs:

A Fidesznek azok a jótéteményei, amiket ránk zúdítasz, vagy a megnövelt adóból fedezhetők, vagy hitelfelvételből, ami viszont növeli a csőd veszélyét.
A 13. havi nyugdíjjal már befürödtünk egyszer, újból nem lehet eladni. Ha állandóan arról beszéltek, hogy a szocik felelőtlenek voltak, nem kéne megismételni az MSZP-kormányzás legfelelőtlenebb húzását. (Amire a Fidesz a 2006-os "rosszabbul élünk, mint 4 éve" kampányában még ráígért a 14. havi nyugdíjjal!) És igen, ez is növeli a csőd veszélyét, még akkor is, ha "csendes kiigazítással" történik.

Rodney_2 2020.09.04. 14:24:09

@kistót: Én a 90-es választások előtt már tagja voltam és marandandó nyomokat hagyott... nem csak harácsolással lehet rombolni és borzalmas károkat okozni

2020.09.04. 14:36:00

@kistót:
13. havi nyugdíjhoz 1 cent hitelfelvétel sem kell. egyszerűen pénzt, vagy pénzhelyettesítőt nyomtatnak. a jegybank leüti az entert és adva van a pénz. amitől rendesen gyengül a forint. növekszik az infláció. exportvezérelt munkaalapú gazdaságban reálbéremelkedést eredményez. a szociális juttatások szinten tartását. csőddel fenyeget. de elsősorban a fővárosban. ahol nincsenek államilag dotált termelő egységek.

abdul hackeem 2020.09.04. 15:08:30

@Rodney_2: Pontosan. Például homofóbiával, migránsfóbiával, rasszizmussal és egyéb ostoba propaganda terjesztésével.

Rodney_2 2020.09.04. 18:49:08

@abdul hackeem: Köszönökm a Soros-hiradóból átmásolt kulcsszavakat :)) Ha nem lennél funkcionális analfabéta és fogalmatlan idióta (tudom hogy nálatok ez az alap, de akkor is) akkor rájöhettél volna, hogy Kis Jánosék azon tevékenységéről értekezünk, aminek eredményeképpen a "liberális" szitokszó lett Magyarországon (csak mivel teljesen hülye vagy, szájbarágósan: ha nem vált volna azzá, akkor Orbánék nem libernyákoznának és illiberálisoznának nagy sikerrel). És alapvetően rontotta a Nyugathoz felzárkózás esélyeit. ÉS ehhez jött még az a zsidó "übermenschkedés" amit ott naponta előadtak. Kurva nagy igény volt erre. TGM is már akkor is teljesen hülye volt és alkalmatlan bármire ami nem a bullshitgenerátor gombjának nyomogatása. Soha nem felejtem el gyújtó hangú (viccelek) beszédét 1990 március 15-én a Petőfi szobornál. Ott álltam izgatottan aztán pecről percre fagyott meg ereimben a vér: úristen, ebből nem lesz választási gyózelem, sőt semmi sem lesz. Aztán tényleg :(((

abdul hackeem 2020.09.04. 20:58:30

@Rodney_2: Soros-híradó. Ja.
Kis János. Ühüm.

"Felelős miniszterelnökként jogi eljárást kezdeményeztem volna, ha konkrét bizonyítékok kerültek volna elém" - írta a miniszterelnök "az SZDSZ esetleges korrupciós ügyeinek kivizsgálására tett javaslatokra" adott válaszában.

Tehát akkor nem a fidesz-mszp összekacsintás csinálta ki az szdsz-t - hja, meg előtte a fkgp-t is. Meg az utána következő (fidesz)mszp propaganda, ami aljas ösztönökre épült/épül. Amit te is itt tolsz ezerrel.

Miután már egyszer már szebben kértelek, másodszorra még valami, nem szájbarágósan: személyeskedjél a brüsszeli migráns soros kurvanyáddal.

kistót 2020.09.04. 21:47:56

@cvsvrs:

Ha a pótlólagos százmilliárdok előteremtése csak egy Enter lenyomásába kerül, akkor elárulnád, hogy miért nem nyomták le azt a rohadt Entert a nyugdíjpénztárak konfiskálása helyett? Vagy a Malév csődbe kergetésekor? Vagy a lakás-takarékpénztárak kinyírásakor, vagy a cafeteria megszüntetése vagy a buszjáratok százainak leállítása helyett? Csak egy Enterbe kerülne! Azért akarod Budapestet csődbe vinni, hogy ne kelljen egy Entert lenyomni?

2020.09.04. 22:19:47

@kistót:
a lufthansát is úgy mentették meg, hogy leütötték az entert. és meg volt mentve. le lehet ütni az entert és ott terem a pénz. készpénz vagy hitelpénz. amit csak akarnak. és annyi, amennyit csak akarnak.

de aztán annak az fedezetét elő kell teremteni. kell hozzá valamennyi áru-, munkaerő-, vagy tőkeexport teljesítmény. el kell viselni a valutaleértékelődését, az inflációt, esetleges devizaháborúval járó vagyonvesztést. ez utóbbiak következtében juthat csődbe az állam. a "baloldali" "liberális" kormányok azt mondták, hogy ez a cél. mert másképp a szabad piac nem győzhet véglegesen. a "nemzeti" kormány monhatja azt, hogy ha a fővárosi önkormányzat megy csődbe, akkor az elsődegesen az ő felelőssége. a magyarországon a pártok a politkai ellenfeleik összeomlására játszanak. az ellenzéken belül is ez a helyzet. nem azt állítom, hogy ez jó. ez történik.

kistót 2020.09.04. 22:52:59

@cvsvrs:

"de aztán annak az fedezetét elő kell teremteni"

És akkor a 13. havi nyugdíjad fedezetét nem kell előteremteni?

ijontichy 2020.09.04. 22:53:26

@kistót: @Cívisnek ez örök bánata, hogy neki nincs ilyen Enter-je, és a csilliódollár-generátorhoz se engedik oda :-) Micsoda botrány! :-D

kistót 2020.09.05. 08:35:25

@cvsvrs:

"leolvashatod, hogy kik a "nácikok". azok, akik túltesznek az oecd átlagon: hungary, israel, turkey, poland, china."

A jegybankokat senki sem nácizza le, mert a pénzteremtés morálisan semleges folyamat. Csak te gondolod sötét machinációnak. Pontosabban te alkalmazod rá a kettős mércédet, hogy ha mások csinálják, akkor sötét machináció, ha mi, akkor pedig jogos gazdaságösztönzés.
Ha a pénzteremtés csalás lenne, akkor nem lenne rá mentség, hogy másutt is csinálják.

ijontichy 2020.09.07. 17:18:15

Mindeközben: 360 fölött ez Euro. Megint. :-(
De meg tudják magyarázni, hogy ez jó (csak én leszek hasonlatos kuszaszemhez a hallatán?) :-D
40%+ magyar csüggedten turkál a buksza alján, mások még ott tartanak, hogy Bokros Lajos csúnya, bajszos csávó, mer' nem mikromenedzselte személyesen a delikvens piciny családjának költségvetését. Nahát!
Közben 10 éve köhögi naponta a 27% ÁFÁ-t, meg az összes egyéb szemétséget. Btw. 2011 táján írtam, hogy a pénzügyi szektor - némi kötelező nyüszögés után - gondosan felvési a rivaldafényre vágyó, exhibicionista balfasz, főszereplőként alkalmazásának költségeit egy kis kockás füzetbe, és aztán majd behajtja kamatostul. És hát evribodri banking ;-). De a lényeg, hogy Bokros Lajos csúnya, bajszos csávó, a Bajnai meg libatolvaj :-/ és akkor a sorosgyurcsány nemzetvesztőket még nem is említettem :-).
Örömmel hallom, hogy a szaporulat is nő. Van már statyisztika a népesség vertikumáról? Mert ahol nincs zseton, ott a szabadidőt agyon kell ütni valamivel ;-) :-D

kistót 2020.09.07. 20:33:47

@ijontichy:

"Mindeközben: 360 fölött ez Euro."

Valaha 3,60 volt a kenyér. De az sem állt meg ott.

Rodney_2 2020.09.09. 00:13:28

@kistót: Az angoloknál volt márciusban államcsőd a Covid miatt. A Bank of England-ben megnyomták az entert és lett pénz. Valamikor május végén vagy junius elején jelentette be a Bank of England kormányzója. Látod van ilyen is :)))

kistót 2020.09.09. 09:57:35

@Rodney_2:

"Az angoloknál volt márciusban államcsőd a Covid miatt."

Akkor ez olyan volt, mint egy lábon kihordott infarktus. Boldog ország, ahol a köznép csak az újságból tud az államcsődről.
Amúgy dicsérted a tavaszi magyar határzárat. Ehhez a mostanihoz mit szólsz? Van értelme zárkózni olyan országoktól, ahol alacsonyabb a fertőzöttség, mint nálunk?

Rodney_2 2020.09.09. 10:34:07

@kistót: Az EURO zóna azért szív, mert ők nem tudnak egyénileg szabadon eurót nyomtatni, csak az ECB (a nyomda nyomtat minden országnak, de ezt nem tehetik mennyiségi korlát nélkül mert elvesztették a szuverenitásukat a saját pénzük felett) Ez egy nagyon nagy probléma az euró zónában és előbb utóbb jó eséllyel szét fogja robbantani az egészet. Azt már érdemes megvárni kívül :)))
Zimbabwe is túlélte naponta az államcsődöt amikor megjöttek a nagy repcsik Németországból tele a friss kp-vel, csak minden nap már 1 nullával több volt a számok végén :)))
Egyébként nyilvánvaló hogy a covid nagyon betett az össze ilyen gazdaságnak: hirtelen kiesett egy csomó adóbevétel, viszont iszonyat pénzeket kellett az államnak költeni szociális segélyezésre stb. Ezért nem engedhetnem meg maguknak még egy lezárást (és Magyarország sem)
Ilyen "titkos" államcsődök vannak néha. Pl Romániában a 2008-as válság után lejárt valami 1,8 milliárd euro államadósság és a BNR (nemzeti bank és beleintegrált bankfelügyelet) felhívta az 5 legnagyobb bankot, hogy zártkörű kibocsátásban jegyezzenek le 1,7 milliárd euro állampapírt 2 nappal az államdósság lejárata előtti dátummal, különben kicsinálják őket :))) Le is jegyezték. Szerinted ez mi volt?? :))) Nyilván erre a bonyolult műveletre azért volt szükség mert Románia nem tud eurót nyomtatni. Az angoloknál egyszerű volt,van saját pénzük, csak "lenyomták az entert" :))) Miután a maygar államadósság át lett struktúrálva, mi se nagyon tudunk csődbe menni. A Feriék idején igen, mert akkor devizában volt az államadósság, most meg főleg forintban, azt lehet "enterezni" legfeljebb megnő az infláció egy kicsit. Ilyen nüanszokon múlik a "stabilitás". Ha valakik csak az elkúráshoz értenek, azok mindent beszopnak. Na de majd Karigeri meg Szél Bernike biztosan jobban manageli ezt is :)))

A mostani határzár egy komplett idiótaság. Pl én nem tudok hazamenni egy alig fertőzött országból oda ahol rengeteg a fertőzött. Elég lett volna lezárni az országot néhány nagyon fertőzött ország elől (pl Horvátország, Spanyolország, stb). Itt van egy nagyon jó térkép az európai fertőzöttségről

webcritech.jrc.ec.europa.eu/modellingoutput/cv/eu_cv_region/eu_cv_region_comb.htm

Nézd meg hogy Lengyelország, Keletnémet és Balti terület milyen fehér. Na én ennek a közepén ülök és nem mehetek haza 1 hétre, mert bekaranténoznak :))) Bekaphassák :)))

Ami azért egy game changer az az, hogy jelenleg mindenhol a fiatalok a fertőzöttek nagy része akik általában tünetmentesek és nem haldokló öregek számairól szólnak a hírek. Nézd meg hogy a kórházak (és lélegeztető gépek) még mindíg üresek. Majd ha a fertőzött fiatalok megpuszilják großmuttit, akkor lesz haszna a sok drágán vett lélegeztetőgépnek :))) (ugyanez egész Európára, most ott is ez megy a szabadságok és bulizások miatt)

kistót 2020.09.10. 11:01:58

@Rodney_2:

Örülök, hogy "megvilágosodtál" a határzár ügyében. Előbb-utóbb mindenki észreveszi a szemétséget, ha korábban nem, hát amikor vele csinálják. Amúgy részvétem a malőrért.
A Covidtől nemcsak az eurózóna szív, hanem az egész kontinens. A zónatagok most aligha siratják az elveszett "nemzeti szuverenitást". Nézd meg, hogy mi mire használjuk: értelmetlen határzárra, meg a valutánk szarrá devalválására. A nemzeti szuverenitástól szerintem normális embernek már csengőfrásza van, mert ez a kifejezés a helyi kiskirály korlátlan hatalmát szokta jelenteni.
Az euróról jó sokat irkáltak már itt, de a lényeg elsikkadt: az, hogy ez a legkisebb országok nagy lehetősége. Káeurópában a kicsik siettek, szlovák, szlovén, balti, és nekik be is jött. Magyarul a bevezetésnél azt kell eldönteni, hogy "kicsi", vagy "nagy" országnak tartjuk-e magunkat. Ezt más vonatkozásban sem ártana végiggondolni.
A államadósság "átstrukturálása" nagyszerű dolog, a "managelése" pláne, de szerintem egyszerűen arról volt szó, hogy Orbánék visszafizették a devizatartozást. Nem az Enter nyomkodásával - azt Brüsszel nem engedi -, hanem a felemelt adónkból. Ezt Karigeri vagy Szél Bernike is meg tudná tenni.
süti beállítások módosítása