1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.08.02. 12:33 HaFr

Jó rendszer nekünk a demokrácia?

Analysis: Is Hungary dumping democracy amid coronavirus crisis ...

Magyarországon a biztos szavazók fele életben tartja és támogatja az Orbán-rezsimet annak minden ismert gazemberségével. (Csontot vetek az objektivitásnak: van a mai Orbán -- elsősorban a migrációval, a multikulturalizmussal, a hagyományokkal és a progresszista-radikális egyenlőséggel kapcsolatos -- politikai nézőpontjában olyan szelet, amellyel egyetértek. Más kérdés, hogy én ezzel egyetértettem volna huszonöt éve is, amikor Orbán még csak éppen távolódóban volt a radikális, akontextuális liberalizmustól, illetve jó tudni, hogy ahogy a korábbiak se, a mai álláspontja se erkölcsi, hanem hatalomtechnikai.) Magyarul, az aktív politikai társadalom fele hatalomban tart egy olyan rendszert, amelyik bizonyíthatóan nemzet-, nép- és emberellenes. (Ezek mind különböző bűnök, a különbségeikbe most nem megyek bele.) Azért van lehetősége hatalomban tartani ezt, mert demokrácia van abban az értelemben, hogy a számbeli többség dönt és mindenkinek egyenlő mennyiségű szavazata van (leszámítva a külhoni magyarokat, akiknek a jogai a szóbanforgó kérdésben persze tovább rontanak az összképen, meg a külföldön dolgozókat, akiknek a szavazását viszont megnehezítik.)

A demokráciánk tehát az emberek ellenében működik. Nem azért, mert ne tükrözné az emberek véleményét -- szerintem alapvetően tükrözi, amiben a kormánypropaganda csak megerősíti őket, de lényegesen nem változtatja az eleve meglévő véleményüket. (A többség az etnicizmus és az erő kettős bűvöletében él, Orbánnak ezt a két motívumot kell tudnia folyamatosan reprezentálni.) A többségi vélemény, amely a Fideszre adott szavazatokban mutatkozik meg, az ország kulturális, értelmi és érzelmi állapotának többé-kevésbé hű tükre, ami évszázadok óta alakul -- döntően kudarcról kudarca, zsákutcákban érlelődve --, tehát a demokrácia jól tükröz. A probléma mindössze az, hogy amit tükröz, az fokozatosan élhetetlenné teszi az országot: a nyugatiasabb felfogásúak számra kulturálisan stb., a mostani többség számára pedig -- még mindig nagyrészt észrevétlenül -- gazdaságilag, szociálisan és mentálisan. Nem a demokrácia, hanem a (politikai) kultúra az, aminek fájnia kéne. Többségi nemzeti kultúránk, amit a demokrácia bevisz a politikai rendszerbe, alapvetően romlásra ítéli magát a nemzetet, boldogtalanságra kárhoztatja a nemzet tagjait és folyamatosan rombolja az erőforrásainkat.

A címben feltett kérdésre adható ugyan az a -- szerintem helytelen -- válasz, hogy nem kéne szavazati jogot adni azoknak, akik legalább mininálisan nem fogják fel ésszel és kultúrával a választásaik távlatos következményeit, de ezzel csak az eszközön szorítanánk. A probléma maga a nemzeti kultúránk képtelensége a nemzet védelmére -- mert árvalányhajjal és gyulai kolbásszal ugyan jól állunk a lelkekben, de a nemzetet tápláló bonyolultabb algoritmusokhoz -- miért fontos a személyes szabadság? miért kellene minél több embernek saját vállalkozásból megélnie? miért kell ragaszkodnunk a kiváló oktatási rendszerhez? miért fontos a jogállam? miért ne hagyjuk elrohasztani az önkormányzatainkat? stb. -- a többségnek lövése sincs. Pedig ezek a bonyolultabb dolgok döntik el egy nemzet jövőjét. Ha hagyjuk bedőlni őket (ahogy hagyjuk), azzal bedől a nemzet is. Persze nem sieti el; akinek nincs szeme és esze, az ma is sikerrel téveszti össze a folyamatot valamiféle nemzeti reneszánsszal. Szépen lassan dől, de amikor végül eléri a dőléspontját (szakértőnk javítása: metacentrumát), ahonnan már nem tudja megtartani magát, mindenki észre fogja venni a zuhanását, majd a becsapódást.

És akkor még mindig sokan a belső és a külső ellenséget fogják keresni.

74 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr5216100264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2020.08.02. 12:50:54

"Amikor végül eléri a gravitációs pontját, ahonnan már nem tudja megtartani magát." - Amiről itt szó van, az nem a grvitációs pont, hanem a metacentrum: amikor a súlyvonal azon áthalad, akkor borul fel a tárgy.

www.kislexikon.hu/metacentrum.html

A magyar metacentrum Orbán Viktor pocakjában található: ez az ún. "nemzeti közép"...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.08.02. 12:58:42

@Moin Moin: átírom dőléspontra, az egyszerűbb, a tied az csak vízi (felhajtóerő) esetben, nem?

Moin Moin 2020.08.02. 13:15:54

@HaFr: Nem: minden tárgy esetében így nevezik - ez a pont határozza meg azt, hogy egy tetszőleges (gravitációs térbe helyezett) tárgy meddig dönthető felborulás nélkül.

A hajózásban (az úszási stabilitásban) nyilván kitüntetett helye van ennek - de pl. ha egy túl alacsony erkélykorláton túlságosan kihajolsz és lezuhansz, akkor is az van, hogy a tömegközéppontod ("súlypontod") a metacentrumod fölé került - te meg Ábrahám kebelére! Ha a tömegközéppont egybeesik a metacentrummal, akkor az illető közömbösen viselkedik, mint magyar pógár a NER-ben...

ijontichy 2020.08.02. 14:57:34

@Moin Moin: @HaFr: Édesmindegy. A rövid lényeg, hogy Mo. csak egy újabb bizonyíték arra, hogy demokráciát nemcsak a kecskeb... (b, mint bűvölő ;-)) tájakra nem lehet exportálni :-( . Azért egy picit fáj, hogy pont a szülőhazám bizonyul agyilag ennyire elmaradottnak, de ez már "egyéni szoc probléma".

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.02. 15:00:42

Jó írás. Néhány dolgot tisztázni kellene. 2.8 millió ember akarata önmagában demokrácia-e? Mert ha igen, akkor mindössze 2.9 millió másik embert kell csapattá kovácsolni és mindent meg lehet csinálni - ellenkező előjellel. Tehát bármiféle politikai megoldás alapja a 2.9 millió szavazó megszervezése. Hogyan lehet őket megszervezni? Meg kell találni az őket összekötő közös nevezőt. Mi az ellenzék közös nevezője? Mi a kulturális közös nevező? Mi a gazdasági közös nevező? HaFr megközelítése azért nem jó (szerintem), mert ki akarja vonni a magyar jobboldalból a magyar nacionalizmust. Ez meg sohasem fog menni. Sőt, még a magyar baloldalból is nehéz kivonni a magyar nacionalizmust. Azaz aki anti-etnicista, az sohasem fog itt - jelen állás szerint - kormányozni. A következtetés tehát az, hogy a "hazafias" ellenzék az egyetlen járható út. A "hazafias" ellenzék azonban - mivel a másik oldal már foglalt - jobbára csak baloldali lehet, azaz nagytőke-ellenes. És itt van az Orbán-rendszer támadható pontja: a baloldal és a Mittelstand-kapitalizmus összeborulása, amelyet a keresztény ideológia tud összekötni. Én más politikai alternatívát nem látok. Az anti-etnicista utópisták és idealisták pár százaléknál többet sohasem kaphatnak. A Mittelstand keresztényszocialisták viszont nem anti-etnicisták kifejezetten. Egy ilyen koalíció pedig lényegileg megvalósíthatja azt a reformot,amit HaFr szeretne. Ez LEHET egy megoldás. Szerintem.

2020.08.02. 15:52:42

A demokrácia nem jó rendszer nekünk
Ha jó lenne, nem szüntettük volna meg 2010-ben
Azóta nincs demokrácia, de az keveseket zavar !

Khonsu 2020.08.02. 15:55:43

@Főnix Oszlár Gazdag:

Az a probléma, hogy ha sikerülne is megszervezni azt a 2.9 millió ellenzékit, nem vagyok meggyőződve arról, hogy ők többségükben valóban le akarná-e bontani azt, ami van, vagy inkább csak más színűre szeretnék átfesteni? Egyre inkább úgy gondolom, hogy mi itt, akik valós alternatívában gondolkodunk legfeljebb néhány százalékát tesszük ki a szavazóknak. A többiek pedig ugyanazt az előadást folytatnák, csak más színészekkel.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.02. 16:01:17

@h.kovacs: Nagyszerű, akkor egy másik típusú diktatúra sem zavarna sok embert.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.02. 16:05:19

@Khonsu: Igazából nem értem, mit kellene lebontani. Az "illiberalizmus" egy átmeneti "nevelési" periódus lenne, ha jól értem a politikai szándékot. Ha ezt viszont elfogadja a társadalom, akkor miért nem lehet egy másik "nevelési" periódust is beindítani, csak hatékonyabb szellemi háttérrel és egy picit nyugatosabb célokkal? Vagy mit kellene visszaállítani? A posztkádárista káoszt? Az értelmiségi forráselosztás mennyországát? Sajnos nincsen mit visszaállítani.

2020.08.02. 16:06:08

@Főnix Oszlár Gazdag: úgy 2014-ig jártam tüntetésekre, aztán meguntam, már arcról ismertem a többieket, mindig ugyanaz a kb 5000 ember, a többieket kb 9.995.000 embert nyílván nem zavarja az alcsúti rendszere

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.02. 16:09:05

@h.kovacs: Szerintem félreérted a dolgot: nem a politikusok teremtik a társadalmat, hanem a társadalom a politikusokat. Az illiberalizmus, mint reform nem elveszett MEGOLDÁS, csak nem működik jól a jelenlegi formájában. De ez nem azt jelenti, hogy egy másik "illiberalizmus" nem eredményezhet egy működő liberális polgári demokráciát, ha jól haladnak a reformok. A gond az, hogy jelenleg nem haladnak jól a reformok (szerintem).

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.02. 16:13:43

@Khonsu: A gond az, hogy Orbán legfontosabb érve az, hogy ALIG vett el valamit 2010 után, mert ALIG volt működőnek tekinthető az 1990-2010 közötti értelmiségi, defektes demokrácia. És a lakosság többsége egyetért.

Khonsu 2020.08.02. 16:29:19

@Főnix Oszlár Gazdag:

Nem írtam, hogy bármit is vissza kellene állítani. Pont az a baj, hogy nincs is mit visszaállítani, mert ez a mostani nagyjából a normál ügymenet az országban. Azok pedig, akik ebből ténylegesen ki akarnak lépni (bármilyen elvek mentén), szerintem nagyon kevesen lehetnek. Ami azt jelenti, hogy demokratikus működés mellett ebből nem tudom, hogy lehetne kimászni. Mert még ha nyer is az ellenzék, de mondjuk ugyanezt kapjuk tőlük csak balos-progresszivista mázzal bevonva, akkor kb. ugyanitt vagyunk. 10 év NER után nyilván már csak a változatosság miatt is adna némi átmeneti felüdülést, de az országot továbbra sem hozná ki a félfeudalizmusból. Mert itt nem Orbánt kell leváltani, hanem azokat a káros mémeket, melyek a magyarság döntő részének tudatát mérgezik. Erre pedig a választás nem nyújt gyógyírt, mert a szavazatot ezek a mémek adják le. Ezért előbb a fejekben kellene rendet rakni erősebb mémekkel. A kereszténységben például megvan a potenciál, de az implementáció a nehezebb ügy. A többség ugyanis nem hívő.

Khonsu 2020.08.02. 16:36:30

@Khonsu:

Pontosabban a "maga módján hisz", vagy nem hisz, sokszor nagyon eltérő dolgokban. Ezt a nyájat nem egyszerű összeterelni.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.02. 16:51:01

@Khonsu: Az Orbán-féle illiberalizmus valódi céljának ez az "összeterelés" tűnik és az etnicizmust használja fel a demokratikus káosz semlegesítése céljából. Na de akkor közel van a megoldás. Az illiberális-A párt, mivel monopóliumhelyzetbe került, arrogáns és korrupt lett, azaz nem tölti be azt a célt, amire szánták. Az illiberális-A párt mostanra jórészt már csak a saját hatalmát akarja megtartani, ezért ölt feudális jelleget. A megoldás tehát egy államrendi szempontból (nem pedig anti-humánus jellege miatt) illiberális-B párt létrehozatala lenne (keresztényszocializmus), amely képes a nyáj összeterelésére. A váltógazdálkodási verseny így nem zéró összegű játszmává válna, hiszen az illiberális-B párt célja nem a bosszú, hanem a hatékonyság növelése ettől kezdve. A B-párt egy nyugatos, magasabb szakmai szintű, a bibliai morálon alapuló individualizmust hozna létre, nem pedig etnicista, poszt-kádári feudalizmust.

Khonsu 2020.08.02. 17:04:34

@Főnix Oszlár Gazdag:

Ez működhet, csak az a kérdés, hogy hogyan jutunk el odáig, mivel pillanatnyilag ilyen párt nincs.

Reding Roli 2020.08.02. 17:05:43

A demokráciánk tehát az emberek ellenében működik."

Egy másik szempontból nèzve pedig az emberek működnek a demokrácia ellen...A demokrácia az egy olyan politikai rendszer , amely csak számos társadalmi-gazdasági-törtènelmi-kulturális adottság\ feltètel együttes teljesülèsekor jön lètre, de mèg akkor sem tiszta formában ,mert bármikor ,- de főleg gazdasági válságok után - jöhet egy szemèly vagy csoport , amely konspirációval, vagyonnal, intelligenciával megpróbál felülemelkedni a többsègen, a propaganda ès a tömegmaipulació eszközèvel, hogy vègül zsákmanykènt foglyul ejtse az egèsz társadalmat...
Az , hogy hová jutnak el türannoszok, mennyire reziliens egy társadalom , szintèn a fent említett alapok függvènye ...Magyarorszag inkább azok közzè az államok közzè tartozik, ahol az emberek kevèsbè tudnak vèdekezni a demokráciát èrt támadások ellen...
Az is nagy gond , hogy sokan nem is tudják mi a demokrácia lènyege , vagy ha tudják , akkor nem vállalják a demokrácia gyakorlásával járó felelőssèget, ami azt jelenti hogy rèszt kell venni a demokrácia alakításában , gondolkodni kell , döntèseket hozni, ha kell az utcára menni ès politikai munkát -,pozíciókat vállalni ...
A társadalom jelentős rèsze tudatlanságban ès tájèkozatlanságban èli az èletet , a demokrácia nekik csak absztrakt fogalom, de ez a hatalmat kisajatító csoportokat agyáltalán nem zavarja , sőt, az agymosás, a butítas , rèsze a rendszernek...
Az èrtelmisèg meg a lázadás ès a riadófújás helyett a passzív nem - rezisztenciába, pesszimizmusba- ès nihilizmusba fordul..
Lsd: TGM legutóbbi cikke..." Mit ajánlok? Semmit nem ajánlok "- mondja.. Így nem jutunk tovább a belenyugvópontról soha ...

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.02. 17:08:06

@Khonsu: Nem a párt a lényeg, hanem az ideológia. Ha van egy a magyar lakossággal rezonáló ideológia, azok köré felépíthető a társadalmi hálózat. A pártalapítás ennek a legeslegutolsó lépése. Először a nyugatos balliberális és a nem etnicista jobboldali értelmiséget kellene egy keresztényszocialista eszmerendszerhez csatlakoztatni. A keresztényszocializmus pedig lényegileg megkezdené a magyar polgárosodás kulturális előkészítését.

Reding Roli 2020.08.02. 17:49:30

@Főnix Oszlár Gazdag: Nem a párt a lényeg, hanem az ideológia. Ha van egy a magyar lakossággal rezonáló ideológia"

Úgy tűnik van , Orbán sajnos nagyon jól megtalálta , ezt kellene leváltani egy másik , 21. századi" ideológiának" , amely fokozatosan nyerne teret, az információs társadalom eszközeinek segítsègvel...
Csakhogy, mèg a posztmodern kaoszból sem emelkedett ki a világ , nincs meg a közös szinkretikus gondolkodás ès az egysègesülő világnèzet , mert az lenne a globális konszenzus alapja , ez lenne az a globális trend amit követnènek az országok, ami elsöpri a premodern társadalmi rendszereket ...
Ha szerencsènk van, akkor a globális zöldmozgalmakat nem sajátítják ki a haladár mozgalmak , szèlsőbal -szèlsőlib ès azok fokozatosan átalakulnak zöld -progresszív - konzervatív irányba ....Ez lenne az ideológia szintèzis, ahol szinte mindenki megtalálhatja azt, ami neki tetszik , lètrejönne az arany közèpút, amiről ha jól emlèkszem Horatius írt...
Ez az irány lehetne az új globális ideológiai trend...

Khonsu 2020.08.02. 17:57:21

@Főnix Oszlár Gazdag:

Értem, csak az a baj, hogy egyelőre ilyen sincs. Először meg kellene alkotni, ami nem egyszerű feladat, mert ez tulajdonképpen nem ideológia. Pontosan illeszkednie kell a természeti/isteni törvényekkel, mert máskülönben elveszti keresztény jellegét és szocializmus lesz belőle. Ezért aztán a megalkotásánál sokkal kisebb a "költői szabadság", mint az ideológiák alkotásánál (melyek teljes egészében szubjektív konstrukciók).

Persze a magyar helyzetet elnézve nem számítok csodára, ha félig-meddig sikerülne jól összerakni, már az is valami.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.02. 18:01:40

@Reding Roli: Az igazság az, hogy az emberek 33%-a jobboldali, 33%-a baloldali, a többi meg egyszer ez, egyszer meg az. Az értelmiségi "individualista" ideológiák (mesék és álproblémák) egészen addig vonzóak, amíg nem lépnek működésbe az evolúciós pszichológián alapuló túlélési ideológiák. Ott és akkor, amikor a túlélés kerül a középpontba, ezek a posztmodern "új" ideológiák mennek a kukába.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.02. 18:03:34

@Khonsu: Mivel 10 éves értelmiségi ordítozás, sikongás, pánik, blogozás, tüntetés stb. után SEM sikerült jobbat kitalálni, ezért szerintem nincsen más alternatíva. Illetve van. Az illiberális-A párt. :)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.02. 18:10:27

@Khonsu: Basszus, most álljunk fel a képernyő mellől? Ne már....;)

dare 2020.08.02. 18:10:40

14 éve még egészen más volt a helyzet.
Az Mszp-Szdsz tandem tűnt legyőzhetetlennek.
Bekapcsoltuk a tv-t a választás napján, és csak ezt láttuk: igen, igen-igen...
Rá 12 évre meg a Kossuth Lajos azt üzente nótát hallgattuk.
Mindkettő borzalom volt.
Mindkétszer azt éreztem, hogy nem lehet tenni semmit, be van merevedve a rendszer, bármit akar az ember tenni, nem lehet győzni a "nép akaratával" szemben.
Nem tudom melyik volt a rosszabb, most azt mondanám a 18-as, nagyon mérges voltam, amikor megláttam az újabb 2/3-ot.
De a 2006-os örömködést is elég nehezen tudtam feldolgozni, és akkor még hol volt az igazságbeszéd, a válság...?
Kanyarban se.
Viszont biztos vagyok benne, ha nincs Őszöd, akkor itt a mai napig Mszp-Szdsz kormányzás lenne, és azon gondolkodnánk most, hogy vajon milyen jövőt képzelnek el nekünk a rájuk szavazó honfitársaink.
Most azon elmélkedünk helyette, hogy vajon milyen jövőt képzelnek el nekünk a Fideszre szavazó honfitársaink.
14 éve azt gondoltam, míg élek Mszp-Szdsz kormányzás lesz itt.
Most azt gondolom, míg élek Fidesz kormányzás lesz itt.
Nekem a kettő közül a Fideszé a jobb.
Ezt nem jelenti azt, hogy rájuk is szavazok, de viszont sokaknál működhet így a dolog.
Ahogy az sem elhanyagolható tény, hogy a 2010 előttiek még mindig hakniznak a médiában, hogy ők mindent olyan qrva jól csináltak, a válságot meg se éreztük miattuk (lehet volt aki nem :D), és milyen buta hálátlan ez a nép, amiért az Orbánra szavaznak helyettük.
Nem tudom elégszer elmondani, ahogy szerintem sokan mások is érezhetik azt amit én, hogy ha nekem kényszerből kell választanom a 2010 előtti világ, és a 2010 utáni világ között, akkor én az utóbbit fogom választani.

És sajnos ők őfelsége ellenzéke.
Na amíg ők az ellenzék, amíg ők fújják az ellenzéki oldalon a passzátszelet, addig mi kereshetünk bármilyen metacentrumot, ahonnét egy kicsit már meg tudnánk borítani ezt a rendszert, olyan messze kerülünk egyre csak tőle, mint Makó Jeruzsálemtől.

morpho 2020.08.02. 18:13:16

@Khonsu: @Főnix Oszlár Gazdag: @Reding Roli:
Olvasom a kommentjeiteket, telistele vannak értelmes gondolatokkal és tök jó ötletekkel. De ha megnézitek a magyar történelem elmúlt 500 évét, akkor azt látjátok, hogy ugyanezt a problémát toljuk magunk előtt, kortól és társadalmi rendszertől függetlenül. A magyar néplélek egyszerűen idegenkedik mindentől, ami a nyugatosodás/polgárosodás irányába mutat. Van egy réteg, amelyik alkalmas lenne erre és igénye is volna rá, de ez egy vékony és vesztes réteg évszázadok óta. Ez az ország nem akart soha Európához tartozni. Egyszerűen tiltakozik ellene. Azok a politikusok, akik megpróbáltak Európa felé közeledni, mind elbuktak. Kár ezen az egészen polemizálgatni. Egyszerűen nincs értelme. (ettől még persze elemezzétek nyugodtan, én szeretem látni, hogy vannak értelmes emberek)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.02. 18:24:05

@morpho: Köszi, de szerintem úgy megmozgatták az üledéket az elmúlt években, hogy ha most nem képes a társadalom megmozdulni, akkor sohasem fog. Lassan, de biztosan érik valami. Pont amiatt, hogy nincsen kiegyezés.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.08.02. 18:25:37

@morpho: Ez már nem polemizálás, annak már vége van. Most már a konkrét cselekvési alternatívák keresése folyik, nem az elemzés.

Reding Roli 2020.08.02. 19:09:05

@Főnix Oszlár Gazdag: Èn úgy látom , hogy inkább belesüllyed a közèpszerűsègbe Magyarország , mintsem hogy elinduljon itt valami nagyobb politikai mozgalom ès változás ...
Lássuk be , ez egy minden szempontból közepes ország, nem extrèm rossz hely , így - ha nem mèlyül ès húzódik túl sokáig a jelenlegi gazdasági válság - akkor nem lesznek meg a nagy forradalmi változások elindulásának alapfeltètelei....Inkább a generációs változások miatt fog veszíteni Orbán, a kèrdès csak az , hogy mikor...
Ma a kisember nem elég motivált , nihilisita, nem látszik szandèka a rendszerváltáshoz , az èrtelmisèg pesszimista ès megalkuvó...
Talán a fiatalok a leginkább motiváltak, ők már belátják , hogy nem sok babèr fog nekik teremti , ebben az " előre leosztott lapokkal" játszó rendszerben- de ők meg nincsenek elegen a változáshoz ( mèg)
A konklúzióm az, hogy le kellene számolni az èrtelmisègi illúziókkal, hogy majd megrázza magát az ország, leverjük az Orbán - rendszert ,majd elindulunk a gyors modernizáció ès polgárosodás útján ès utolèrjük 10-20 èv alatt Ausztriát...
A jó hír annyi, hogy feltehetően Orbán alatt is megmaradunk egy közepes színvonalú országnak , ha csak nem következik be nála az időskori leèpülès , mert erre is vannak jelek, ès nem kezd èsszerűtlen rombolásba...Amit mostanában csinál, konszolidáció helyett, új háborúkat indít, azzal tulajdonkèppen saját rendszerèt ássa alá, mert mindig újabb ellensègeket szerez..
Amiben biztos vagyok az, hogy 2026- ra elbuknak , a 2022 , az olyan 60-40 mèg mindig Orbán javára ...

Khonsu 2020.08.02. 19:32:49

@Reding Roli:

"Amiben biztos vagyok az, hogy 2026- ra elbuknak , a 2022 , az olyan 60-40 mèg mindig Orbán javára ... "

Irigylem az optimizmusod. :)
Még emlékszem, amikor régebben sokan (meglepő mód többnyire fideszesek) azt hangoztatták, hogy mindenki megnyugodhat, 2018-ban, de legkésőbb 2022-ben biztosan veszteni fognak, mert Orbánnak nem érdeke tovább hatalomban maradni. Aztán jött az újabb 2/3 és a bejelentés a vezértől, hogy 2030-ig tervez. Aztán meg még ki tudja meddig...

Reding Roli 2020.08.02. 19:44:52

@Khonsu: Az elkerülhetetlen demográfiai változásokból ès az új trendek megjelenèsèből gondolom , hogy a 2026 egy reális időpont lehet...Ez az èn " kalkulációm"..:) Az orbáni hatalom "zenitjèn " már túl van, az önkormányzati választások eredmènyeiből ez látszik, illetve, a fiatalok nagyon nem fideszesek , mèg akkor sem sok esetben, a ha szülők azok...Emlèkezzünk csak vissza , az államszocialista rendszer is megdönthetetlennek tűnt anno..
Orbánnak szerencsèje van, mert èrkezhet az országba 2021-2027 között vagy 21-23 milliárd külső forrás , ami meghosszabbítja a rendszer vegetálását , de nem óvja meg a determinált bukástól!

2020.08.02. 19:49:44

@Khonsu:
orbán elemi érdeke az, hogy 20-as éveket kormányon töltse. mert a 10-es évek visszásságai ennyi idő alatt évülnek el. orbánnak fiú unokája született. aki 2030-ban 10 éves lesz. onnantól kezdve meg inkább focizik a kertjében. miért is legyen 70 évesen miniszterelnök. így is bőven rekorder lehet. tisza kálmán 15 éven át volt kormányzó.

pátyi 2020.08.02. 19:50:05

@HaFr: Mi van akkor, ha a helyzetértékelésed a mai magyar politikáról, kormányról, Orbánról, ellenzékről, nemzetről téves? Mi van, ha az általad elképzelt ideális demokrácia csak egy utópia? Mi van akkor, ha az a 2,8 millió kormánypárti szavazó és a hasonló számú, bár szétszabdalt ellenzéki tábor szavazói nem az általad elképzelt szempontok szerint szavaz ide, vagy oda, hanem érzelmi okokból? Mi van, ha Téged is az érzelmeid irányítanak, mikor megfogalmazod az érveidet? Mi van akkor, ha azok a választók, akik nem ülnek egész nap a gép előtt és nem olvasnak naponta tucatnyi publicisztikát, sőt még diplomájuk sincs, mert dolgoznak, van szakmájuk, amit ma meg is fizetnek, sokkal bölcsebbek a döntéseikben, mint a sok scribler, mert a saját tapasztalataiknak és élményeiknek hisznek, és emlékeznek, mivel már nem húsz évesek? Mi van, ha ezek az emberek nem alulképzettek, és bár vidékiek, de nem ostobák és kevésbé manipulálhatók a média által, mint a fiatal, diplomás, de tapasztalatlan, a maga buborékjába zárkózott, jóhiszemű fiatalok egy része? Őket még lehet kábítani valami tökéletes, ember által alkotott demokráciával. Nekik még kevés a veszteni valójuk.

2020.08.02. 19:53:35

@Reding Roli:
a z generáció apolitikus. és a magyar társadalom továbbra is mezővárosias. amiben a nyugatosság kulturálisan sohasem tudott gyökeret verni.

morpho 2020.08.02. 19:53:40

@Főnix Oszlár Gazdag: Idealista vagy.

@Reding Roli: Már ha lesznek még választások 2026-ban. Már most is egy kamuhakni az egész.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.08.02. 19:54:15

@pátyi: ez összességében, a legtöbb pedig egyenként is meghaladja a képzelőerőmet; de ha nem csalódom, téged ezek a lehetőségek örömmel töltenek el, aminek egyáltalán nem vagyok ellene;örüljünk mindketten annak, amit tudni vélünk

morpho 2020.08.02. 20:00:52

@pátyi: Te, és mi van, ha te egy másik országról mesélsz itt nekünk?

@cvsvrs: De jó, hogy itt vagy! Hiányoztál! Ilyenkor szoktam elhúzni innen. Ez most sem lesz másként.

Khonsu 2020.08.02. 20:04:32

@Reding Roli:

Örökké nem fog tartani, de szerintem még sokáig elvegetálhat. Szerintem addig marad (ő vagy kijelölt utóda), amíg vagy a hazai ellenzék nem villant valamit a szokásos langyos vízen kívül, vagy a nagyvilágban nem indul el valami olyan folyamat, amivel a Nyugat sem tud megbirkózni a mai formájában és így összedől az a környezet, ami kvázi eltartja/megtűri a NER-t.

Khonsu 2020.08.02. 20:13:24

@cvsvrs:

Logikusnak tűnik, de nincs rá garancia, hogy így is lesz. Illetve még akkor is irányíthat a háttérből.

2020.08.02. 20:20:27

@Főnix Oszlár Gazdag:
a 21. századi közéletnek két vezető ideológiája van. a biosz és a matek. a biosz szorítja ki a 20. századi filoszt. és ebből lesz a populizmus. és ennek a párja az elitizmus. annak alapja a matek. előbbi az érzelmekre és a képzeletre hat, utóbbi az értelemre. a 20. századi politikai elit nagyrészt jogászokból és közgazdászokból állt. a 21. századi közéleti elit vezető réteg az orvos és mérnök-tanár feltéve, hogy nem lesz háború. mert hogy úgy a katonák értelemszerűen.

Reding Roli 2020.08.02. 20:49:37

@Khonsu: Az utóbbira szavazok inkább : először a globális trendek által újraírt "nagy narratívák " szele csapja meg Magyarországot is, ès ehhez fog majd idomulni az általános társadalmi tudat...A "z- generáció" apolititkus- mondják ...Igen, az. .Pontosan ez lesz új világtrend , egyfajta ideológiamentes egyensúlyi állapot, ami alapján el lehet èrni talán a fejlődő technológia segítsègvel a globális konszenzust...Az orbáni világot èltető, hiedelmeken alapuló gondolkodás is lassan kimegy a divatból...Ami az egyik korban "cool" , az a másik korban lehet hogy pont az ellenkezőjèbe fordul , mert az új generációk mindig lázadnak a megelőzővel szemben...
Ha mondjuk ma egyfajta fèrfias , versengő, hierarchizált, erőkultuszú , etnocentrikus világrend van - -a modern kor nagy "szabadság - egyenlősèg- testvèrisèg utópia -narratívájával" szemben-- válaszul a posztmodern káoszra , mint álmegoldás , akkor szinte garantálható , hogy egy feminim , egyenlősítő, megbèkèlő, konszenzuskereső világrend jöhet...
A dialektika törvènyei szerint az ellentètek átcsapanak egymásba ,ha bizonyos jelensègek meghaladnak egy szintet egy adott irányban , ezèrt folyton hullámzanak a társadalmi rendszerek a vègpontok között...

Eddig volt tér az emberisègnek a bolygón , hogy világháborúkat vívjon ès többè -kevèsbè az ökoszisztèma felfogta a környzetterhelèst, de amikor már több 7 milliárd ember van , egy totálisan globalizált bolygón, bármely baj rögtön körbeèr...Lsd: Covid..
Csak egy út maradt már - hiszen evolúciósan nem tudunk hirtelen szintet ugrani - megkötni az egysèges földi társadalmi szerződèst ès lètrehozni a globális konszenzust ...Vègül pedig lètrehozni világkormanyzást ...Kicsit fèlelmetesnek hangzik, de 100% hogy ez fog következni, csak az út nem mindegy , hogy jutunk odáig ...

2020.08.02. 21:12:51

@Reding Roli:
globális tendenciák vannak. nincsenek trendek. nemrég még greta thunberg volt a sztár. és most azt se tudják, hogy kicsoda. ma délután fiatal egyetemisták között ültem. és megkérdeztem tőlük, hogy halották-e, hogy mi történt a zsámbékival. persze nem tudták, hogy kicsoda. aki kitalálja az a vendégem. és megtippelték, hogy valószínűleg focista. leigazolta a deac (ami egyetemi csapat) és megsérült. volt egy lány, aki csak mosolygott. ő se tudja, hogy ki a zsámbéki. ahogyan szerintem senki se tudja debrecenben. de ő is olvasta az indexet, hogy van ilyen rendező budapesten.

pátyi 2020.08.02. 21:44:12

@morpho: Biztos, hogy egy másik országot látok, mint te, ami törvényszerű. Más élmények, más tapasztalatok miatt másképpen látjuk ezt az országot. Ez önmagában nem lenne baj. Az szomorú, ha ettől ellenségnek kéne egymást látnunk. Bár mindkét oldalról mindent megtesznek, hogy így legyen.
Szerintem a helyes hozzáállás, hogy az életem minőségét nem az határozza meg, hogy milyen párt, vagy ki kormányoz. A saját jólétem elsősorban rajtam múlik, még akkor is, ha ma a politika nagyon bele tud szólni az életembe. De ezt nem muszály hagyni.
Szerintem a kulák nagyapám a Rákosi rendszerben szabadab volt mint ma mi. Őt évente néhány alkalommal állították a szőnyeg szélére, kapott néhány pofont, de nem maszírozták az agyát naponta.
Ezért állítom, hogy jobb több időt eltölteni a való világban, kikapcsolni az online-t, mert az ma már nem a jól tájékoztatást jelenti, hanem a jól manipulálhatóságot.

Reding Roli 2020.08.02. 22:19:27

@cvsvrs: Grèta Thunberg csak egy gyerek, de mègis egy hatalmas zöldmozgalom jelkèpe lett , most a covid miatt kicsit megfordult a világ , de a globális zöld trend már elindult , hiszen az EU elfogadta a zöld megállapodást , nagyon ambíciózus cèlokkal , úgyhogy ez egy már lètező világtrend ...Ebbe most bekavart a világjárvány , de az csak egy intermezzo , remèljük , egy időre gátolja csak a globális zöldkonszenzus lètrejöttèt..
Persze az is lehet , hogy a kèt idióta , Trump ès Hszi Csin Ping előbb kirobbantják a világháborút, de utána úgyis jön a globális zöldkonszenzus ...Nem lehet elkerülni...
Zöld bárki lehet, politikai- , ideológia- vagy vallási hovatartozástól függetlenül...Így a zöld gondolat teremtheti meg a várva várt globális egysèget a "világbèkèt ":)

Reding Roli 2020.08.02. 22:44:33

@pátyi: Biztos, hogy egy másik országot látok, mint te, ami törvényszerű. Más élmények, más tapasztalatok miatt másképpen látjuk ezt az országot."

Érdemes elgondolkodni , hogy vajon ilyen országot kèpzeltünk - e a rendszerváltáskor , vagy sem ....
Az sem árt , ha megnèzzük ,hogy hová jutottak el a 30 èvvel ezelőtt hozzánk hasonló , vagy rosszabb helyzetben lèvő országok, hogy legyen viszonyítási alapunk....
Gondolhatjuk úgy is, hogy nekem most èppen jó, vagy rossz , ès kivetítjük saját egzisztenciális helyzetünket a rendszer megítèlèsère...
A legtöbb ember rendkívül szubjektív szemüvegen keresztül szemlèli a világot, de az èrtelmisègi álláspont az mindig az aktuális rendszerkritika, mert az viszi előre a társadalmat, ha a kormányzat a kritiai hangokat is meghallja ...( ha akarja..) Èn mindig rendszerellenes voltam, ès az is maradok...Mert ezek torz, egy szűk hatalmi elit èrdekuralmát szolgáló kvázi demokráciák , nem pedig a közjót szolgáló, valóban demokratikus rendszerek...Vannak objektív igazságok, amelyeket nem lehet tagadni , mint pl a miniszterelnök családjának állami pènzből gazdagodása , a NER - burzsoázia 1000 milliárdos közpènz akviralása...A perverz újraelosztás egy lètező jelensèg...
Ez egy igazságtalan , korrupt társadalmi rendszer , ezen nem lehet vitatkozni...Azon lehet, hogy a demokrácia mennyire demokrácia mèg ...

2020.08.02. 23:09:10

@Reding Roli:
na jó, de az fél éve volt. azóta már új apokalipszis sztori van.

Khonsu 2020.08.02. 23:19:26

@Reding Roli:

"Pontosan ez lesz új világtrend , egyfajta ideológiamentes egyensúlyi állapot, ami alapján el lehet èrni talán a fejlődő technológia segítsègvel a globális konszenzust..."

Valami ilyesmi lesz a magja, de szerintem nagyon nem úgy fog kinézni teljes valójában, mint ahogy elképzeled. Nem lesz ennyire utópisztikus, ellenben bivalyerős és nagyon virulens. Nem hiszem, hogy az általad vázolt formában létrejönne egy globális konszenzus és egy arra alapuló világkormány. Inkább úgy fog kinézni a dolog, hogy ezzel a "szuper ragadozóval" egyszerűen semmi sem tud majd versenyezni. Se gazdaságilag, se politikailag, se "ideológiailag", sem katonailag. Így fokozatosan minden és mindenki a részévé válik.

Khonsu 2020.08.02. 23:45:42

@Reding Roli:

Ez így most lehet, hogy egy kicsit ijesztően hangzik, de más megvilágításba helyezi a dolgot, ha a Mad Max world az alternatívája. Átjuttat a szűrőn, megmenti a civilizációt, biztosítja a fejlődés folytonosságát. Igaz, közben teljesen át is alakít mindent, de ez a dolgok rendje.

Reding Roli 2020.08.02. 23:54:18

@Khonsu: A világkormány az mèg nagyon távoli utópiának tűnik, de most annyira felgyorsultak a globális problèmák - világjárvány nyomában gazdasági összeomlás , az ökoszfèra pusztulása, globális felmelegedès, erdőtüzek, jègtakaró olvadása, extrèm időjárási jelensègek, fajpusztulás , elsivatagosodás stb mindez egy erősen növekvő lèlekszamú emberisèggel - , hogy minèl előbb kellene egy új globális társadalmi szerződès , a kölcsönös èrdekek figyelemembevètele alapján lètrejött konszenzus..
Ma mèg ez nagyon távolinak látszik..
Sőt, a régi úton járunk: megindult a harc a világ újrafelosztasáèrt, Kína ès az USA közt...Ha marad belőle mèg van valami felosztható , a globális környezeti válság után ...A tehnológiai fejlődès szellemi ès erkölcsi megújulás , vagy evolúciós ugrás nèlkül nem hoz megváltást az emberisègnek ..Kína is inkább a világhatalom megszerzèse fejleszti a technológiát , az nyilvánvaló..

morpho 2020.08.02. 23:58:56

@pátyi: Vannak komoly igazságaid, ezt nem vitatom. Valóban az egyén boldogulása elsősorban önmagán múlik. De a kormányzatnak nem az a dolga, hogy mazsolázzon a neki kedves emberek vagy cégek közül, hanem hogy egyenlő feltételek mellett segítse az egyének/cégek versenyképességét. Olyan nincs, hogy én akármilyen projektre pályázom, sosem nyerek el egyet sem, mert ideológiailag nem fekszem az adott kormányzat politikájának. Ez már nem csak a saját munkámon múlik. Ha a nerhaver konkurens cég meg mindig megkapja a támogatást, akkor én kb fel is köthetem magam. Az sincs rendben, hogy egy olyan ideológiát próbálnak rám kényszeríteni, amivel én egyáltalán nem értek egyet. Mi szükség van arra, hogy nerkompatibilis droidokká alakítsuk a társadalmat? Kinek jó ez? Pláne akkor, amikor láthatóan a nyílt társadalmak sokkal sikeresebbek, mint a bezárkózóak. Ami meg az online tartalmakat illeti. Azt gondolom, hogy a bázisműveltségem és a konteókról és propagandatevékenységekről szóló ismereteim elég komoly bázist alkotnak ahhoz, hogy ki tudjam szűrni, a netes tartalmak közül a valóságot. Abban amúgy egyetértek, hogy a társadalom jelentős hányadának ez problémát okoz és a közösségi felületek ma már több kárt okoznak, mint amennyi hasznot reméltünk tőlük 15 évvel ezelőtt. Ráadásul a legtöbb dezinformációt maguk a kormányok terjesztik világszerte. És abban is igazad van, hogy nem kell egymást ellenségnek látnunk azért, mert te jól érzed magad egy adott társadalmi közegben, én meg nem.

2020.08.03. 00:23:23

@Reding Roli:
van világkormány. a who a világ egészségügyi kormányzat. az amerikaiak szerint ez a kínaiak zsebében van. és van aki szerint amerika zsebében. mert bill és melinda gates pénzeli őket. a vírust az amerikai hadsereg vitte vuhanba a katonai játékokkal. vagy a kínai ügynökök vitték be amerikába. vagy a denevérek, vagy a gyíkemberek. ez elsődlegesen a hitre van alapozva.

Khonsu 2020.08.03. 00:43:49

@Reding Roli:

Semmilyen szellemi és erkölcsi megújulásra vagy evolúciós ugrásra nem számítok rövid távon. Az alapvető viselkedésmintáink kódoltak. Emiatt ezekkel változatlan formában kell kalkulálnunk a megoldás keresése során. Ez problémának tűnhet, de valójában inkább szerencse, mivel a kiismerésük után tervezhetünk velük. A molylepkétől sem várunk szellemi megújulást, de tudjuk, hogy ha felkapcsoljuk a lámpát, odarepül a fényre.

abdul hackeem 2020.08.03. 06:56:33

@Erő és becsület: Erő és becsület aha. Ész nem jutott már.

chrisred 2020.08.03. 09:13:16

@cvsvrs: A WHO tanácsadó és koordináló szervezet, semmilyen kormányzati feladat nincs.

2020.08.03. 10:57:28

@chrisred:
a who ajánlásokat tesz. annál többet egy világkormány sem nagyon tehet. mindenki maradjon otthon. és tényleg mindenki. mert így döntött a totalitárius világkormány. az működne szerinted?

chrisred 2020.08.03. 11:14:31

@cvsvrs: A WHO a nemzeti kormányoknak tesz ajánlásokat. Akkor egy világkormánynak is csak az lenne a feladata, hogy tanácsokat osztogat a nemzeti kormányoknak? Arra már ott van az ENSZ.

pátyi 2020.08.03. 11:38:49

@Reding Roli: "A legtöbb ember rendkívül szubjektív szemüvegen keresztül szemlèli a világot," Minden ember szubjektív, érzelmi alapon hozza a döntéseit. Nincs olyan, hogy valaki látja az objektív valóságot, vagy van egy olyan elit aki erre képes. Ahány ember, annyi világ. Ezt ugye nem én találtam ki. Talán Spengler? Ez nem azt jelenti, hogy nincs objektív valóság.
Döntéseinket érzelmi alapon hozzuk elsősorban, amihez persze találunk, általunk objektívnek nevezett érveket.
Egy példa, amit te hangsúlyosan szerepeltetsz az érveidben, hogy orbán és a kormány a NER lovagok közpénzt lopnak el, saját gazdagodásuk a prioritás, az ország érdekeivel szemben. Ennek az állításnak van némi igazság alapja, de két oldalról közelítve a dologhoz.
1. Ma Mo-on közpénzt támogatásként, vagy pályázaton lehet kapni, elnyerni, bizonyos feladatok, beruházások, szolgáltatások elvégzésére. Tehát az állam, kormány, csak úgy bőröndben, nokiás dobozban nem tud pénzt átadni a csókosainak. Az nem vita tárgya, hogy vannak csókosok, ez az alapvető probléma, de ezek a csókosok is ezen a pénzen szolgáltatnak, beruházásokat hajtanak végre. Van olyan, hogy az állam dönt bizonyos nagy beruházásokról, amire közbeszerzést ír ki, ahol jó esetben létezik valamilyen verseny, amit a pályázók közül a legjobb ajánlatot tevő elnyer. Itt biztos fellelhető simlisség, erkölcstelenség, de azt állítom, hogy még így is azon a pénzen valami érték teremtődik, sőt nagyobb érték, mint nyugaton ugyanannyi pénzből elő lehetne állítani. Már csak a nyugati magasabb munkabérek miatt is.
2. A nagyságrend. Ma a közpénzek beruházásra fordítható legnagyobb részét nem a kormány költi el, hanem az önkormányzatok, illetve gazdaságfejlesztésre kiírt pályázatok nyerteseiként magántulajdonban lévő cégek. Természetesen itt is lehetnek a hatalomnak kedves tulajdonosok, de ezek köre igen népes. Lehet, hogy ez mind, több ezer közpénzt elnyert pályázó a hatalom lekötelezettje, de azért ez igen meredek állítás.
3. Már 2010-ben elhatározta a kormány, hogy a közszolgáltatásokból a külföldi tulajdonú cégeket kiszorítja. Viz, csatorna, gáz, villany, szemét. Ez okozott felfordulást bőven, főként a viziközmű és a szemét tekintetében. Sőt itt ki lehetett fizetni a legmohóbb csókosokat. A rendszer működik, a lakosság csak nyert rajta, szerintem mindenki érzi a saját bőrén. Persze van akinek szimpatikusabb a külföldi tulajdonú multi, mint a magyar, az talál érvet ez ellen is. Valamivel kevesebb profit hagyja el így az országot.
Végezetül, nem állítom, hogy ez egy objektív igazság és hogy minden rendben van, csak azt, hogy én így látom.

pátyi 2020.08.03. 11:50:40

@morpho: Csak az utolsó mondatodra reagálnék. Nem hagyom, hogy a jólétemet az határozza meg, hogy éppen számomra kedves kormány van-e vagy nem. Azt sem szeretném és nem is hagyom, hogy a jólétem attól függjön, hogy mennyi a pénzem, jövedelmem. Természetesen akinek mindennapi anyagi problémái vannak az másként gondolkozik. DE, valahol olvastam és nagyon igaznak tartom, hogy "nem az a gazdag, akinek sok van, hanem akinek elég van". A baj az, hogy ma ilyet keveset találsz.

chrisred 2020.08.03. 11:53:09

@pátyi: Akkor valószínűleg az is szubjektív megközelítés, hogy a közpénzekből kifizetett munkabérek a közösség szempontjából nem számítanak elvesztegetett pénznek, mert az marad a belső gazdaságban, a munkavállaló terméket és szolgáltatást vásárol belőle, hogy fenntartsa az életmódját. Míg a túlárazott közbeszerzések profitja a nagyvállalkozó számláit gyarapítja, és semmi sem kötelezi arra, hogy belföldön költse el.

pátyi 2020.08.03. 12:07:52

@chrisred: Egyetértek veled a munkabérekre vonatkozóan. De ez is szubjektív, mert nézhetjük abból a szempontból is, hogy a magasabb bérek jelenthetnek több, felesleges fogyasztást is, ami tovább terheli a környezetünket.

2020.08.03. 12:21:23

@chrisred:
az ensz parlament a világparlament. a szakosított szervezetei adják a világkormányt.

chrisred 2020.08.03. 12:30:15

@cvsvrs: Az ENSZ Közgyűlésre gondolhatsz, ami már az ENSZ egyik szerve. Ezzel az erővel lehetne a Biztonsági Tanács a világkormány - bár nyilvánvalóan nem az, mert nincs olyan kormány, aminek bármelyik tagja megbéníthatja a működését.

2020.08.03. 14:05:47

@chrisred:
az ensz biztonsági tanács olyan, mint egy világkormány. van két népcsoport, budapest megszállói is ebből a körből kerültek ki, akik a világ felett állónak képzelik magukat. ebből az egymást is megölték. a magyar nemességet is. két szemét társaság. és nekik nincs elég hatalmuk. és ezért akarnak világkormányt. de az már létezik. budapesten verik a seggüket, hogy nincs elég hatalmuk a magyarok felett. nem idevalósiak. de ezek nem a németek és a zsidók, hanem a németek, akik nem németek és a zsidók, akik nem zsidók. és ez kutyakomédia zajlik a rendszerváltás óta.

2020.08.03. 14:12:46

@chrisred:
és ezeket az identitás nélkülieket a saját honfitársaik szorítják ki. a németeket, akik nem németek orbán gyáriparos haverjai. a zsidók, akik nem zsidók. őket slomó, benji és a többiek. a hazaáruló szlávokat, akik nem szlávok, hanem finnugorok simicska, palkovics, navracsics és a többiek, lazar parancsnok. mindez budapesten. és kik a kirekesztők. a magyar vidék. kirekesztőek a jobbágyparasztok. ez ugye enticizmus. igen, valóban, ez magyarország. és budapesten a többség eltévesztette a házszámot. na de majd összefog a karigeri, horvátcsabi, niedermüller, gyurcsány és klára asszony. ők és soros alex megteremtik az új embert. csak a bodolay leváltotta a dull szabit. nincs sajtószabadság. de van. dullszabi.hu. függetlenként azt ír, amit csak akar.

chrisred 2020.08.03. 14:44:38

@cvsvrs: Csak a tisztánlátás végett: a BT állandó tagjai között nem kettő, hanem öt ország van - meglepő módon a németek és a zsidók nincsenek köztük. Budapest megszállói az utóbbi hetven évben valóban ebből a körből kerültek ki, azok, akik a Kremlben csücsülnek.

"de ezek nem a németek és a zsidók, hanem a németek, akik nem németek és a zsidók, akik nem zsidók."

Bizony, a sváb Mansfeld vagy az örmény származású Pongrátz Gergely mind magyar, ahogy az aradi tizenhárom is, akár beletörődsz, akár nem.

chrisred 2020.08.03. 14:45:26

@cvsvrs: Ja, a nemeseket nem megölték, hanem kihaltak, mint a dinoszauruszok.

chrisred 2020.08.03. 16:06:25

@cvsvrs: A gulágra elsősorban svábokat vittek, meg akit találtak, senkinek sem kutatták a kutyabőrét.

chrisred 2020.08.04. 05:50:58

@cvsvrs: A Tanácsköztársaság 14 népbiztosa közül 4 született Budapesten, 10 vidéken. Vidéki iskola. Amúgy az ötvenes években a kommunisták arról voltak híresek, hogy a kulákokat meg a gyárosokat felekezeti hovatartozásra figyelem nélkül futni hagyták.

lecsós 2020.08.10. 05:49:47

@chrisred: Nem, arról voltak híresek, hogy létrehozták a kuláklistákat, és nagyon sokakat fel is akasztottak. A kuláklistáról lekerülni meg nagyon nehezen lehetett, aki rajta volt a kuláklistán, annak a családját általában rátették a 'b' listára is. Ezzel generációs szinten akarták eltörölni a kulák családokat. Na most azért is volt 56, mert nem volt kaja pesten, éhezés volt. Mivel a kulákkal együtt eltűnt a disznó is, meg a tudás is.
Nem hagytak senkit futni hagyni, akasztottak rendesen.
süti beállítások módosítása