1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.05.22. 12:45 HaFr

Egyetlen megoldandó feladat vár Magyarországra

Magyar Narancs

Kimaradtunk/kiestünk a nyugatias polgárosodással járó modernizációs ciklusból, viszont eluralkodott rajtunk a nemzetnek egy olyan felfogása, amelyik részben akadályozza, részben "idegen" színben tüntetné fel a bepótló/pótlólagos modernizációt -- ha egyáltalán felmerülhetne ilyen. De a tőkekoncentráció és a nekilendülő digitalizációs-technológiai forradalom korszakában a polgárosodás már elavult modernizációs keret; már csak a nagy reproduktív erővel bíró tőke(tulajdon) és a tudás algoritmizálása feletti uralom számít, és Magyarországnak egyikben sincs semmi esélye komoly szereplővé válni. A "polgár" és a kistulajdonosi tőke hozzáadott értéke a piacon 25-30 éve visszaszorulóban van.

A pótlólagos polgárosodás világtörténelmi esélye -- ennek etikai szerepével együtt -- már a múlté. De még tovább rontja a helyzetünket, ami van: a népet százvalahány éve nyomorgató nemzetkoncepció cinikus, gátlástalan használata a politikai gyakorlatban. Ez utóbbinak tíz éve vagyunk tanúi, e blog maga nyolcadik éve ad tanúságot erről a törekvésről és egyetlen posztunkat sincs okunk visszavonni a lassan 1600-ból, mert lényegileg tévedtünk volna. A nemzetkoncepció politikai felhasználása megpecsételi a nemzetnek áldozatul dobott nép radikális versenyképtelenségét: végső soron azt, hogy ez az ország soha nem lesz képes magától talpra állni, de segítséget sem hajlandó elfogadni, pláne hálásnak lenni érte és tanulni belőle, jóllehet magunknak semmilyen versenyképességi tartalékunk vagy kitörési pontunk sincs. Értelemszerűen az évtizedek óta gondozott, hallatlanul hatékony oktatási rendszer lenne ilyen, de ha lett volna is indíttatás ennek a kialakítására, 2010 óta minden esélye elmúlt.

Ezért -- és mindennek ellenére -- egyetlen megoldandó feladat vár Magyarországra és ha lenne felelős ellenzék, akkor ehhez igazítaná a stratégiáját, ti. hogy olyan, a XXI. századi "felvilágosult abszolutizmust" legitimáló nemzeti fejlesztési program mentén induljunk el, amely egyszerre szolgálja a modernizációt és a nemzet önképének (öntudatának) gyökeres megváltoztatását (=az organikus modernizációt), azaz egyszerre adja a kezünkbe a saját sorsunkat lényegileg és az identitásunk autentikussága szerint. Minden más mellébeszélés, a megoldandó feladattal kapcsolatos ködösítés, ábrándozás, rövidlátás, megtévesztés.

De ezt valószínűleg csak az önreflexív mesterséges intelligencia globális uralma fogja itt elhozni valamikor a század vége felé (kikerülhetetlen kényszerként), ami ellen nem lesz apelláta. Addig legfeljebb az a mellékvágány maradhat, hogy vagy a nemzet(felfogás) esik szét a nép és az élet védelme érdekében, vagy a nép esik és széled szét, a helyét pedig eluralja a kártékony nemzetkoncepció. A kettő együtt nem maradhat egyben, mert annak a mai romlás megállíthatatlansága lesz az eredménye és annál is rosszabb állapotban, kiszolgáltatottabban talál majd minket (utódainkat) az MI.

203 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr8115712272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 19:03:46

@civisvaros___: Ne a nemzetállamot imádjad, hanem Istent. A nemzetállam csak egy porszem. Fogadd el istent.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 19:06:14

@civisvaros___: Azt a harcot akarod megnyerni, amit 1000 éve Koppány elbukott. Miben reménykedsz?

Reding Roli 2020.05.26. 19:07:23

@civisvaros___: Az állampart újságíróit nem veszi senki komolyan, mert azok nem függetlenek, hanem az autoriter rezsim fizetett kèpviselői....Gyengèk mint a harmat az újságírásban , Szánthó Miklós Gèzától ( KESMA vezetője) Bayer Zsolton , Stefka Istvánon keresztül, Megadja Gáborig vagy fiatal NER - csajok G Fodor Zsófia vagy Csintalan lánya , lehetne sorolni a neveket...
Hol vannak ők a liberális èrtelmisèghez kèpest , mondjuk egy Tamás Gáspár Miklóshoz vagy egy Tölgyessy Pèterhez kèpest tudásban...Sehol..
Ha valaki a politikai helyzetek "mèlyèrtelmezèsère" kíváncsi , akkor nem az egyoldalú állampárti újságírókat fogja olvasni , hanem a libsi sajtót...A kormánypárti mèdia bármit tehet: a kormánypárti újságírás csak kullog az "ellenzèki" után ...
Egy demokráciában a sajtó feladata a BÍRÁLAT ès nem az elvtelen seggnyalás , ahogy pl a magyar közmèdiaban megy ..
A nyugdíjas korosztálynak ezt persze el lehet adni , de nem a műveltebb rètegeknek...

civisvaros___ 2020.05.26. 19:07:41

@Főnix Oszlár Gazdag:
jézus tanításaival van probléma. hanem jézus megölése után vannak mindenféle képzelgések. a lutheránusok ki is kukázzák. és azt mondják, hogy csak az evangéliumi tanítás számít.

civisvaros___ 2020.05.26. 19:08:13

jézus tanításaival van probléma.

civisvaros___ 2020.05.26. 19:09:11

nem jézus tanításaival van probléma.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 19:09:54

@civisvaros___: Persze, hogy nem, hanem azzal, hogy a pogányok lázadoznak ellene.

civisvaros___ 2020.05.26. 19:12:23

@Reding Roli:
ezt megteheti strasbourg-i bíróság, de a fidesz is megteheti azt, hogy a vele ellenséges politikusokra, belértve a brüsszeli képviselőket, a strasbourgi bírókat az index firkászaihoz hasonló újságírókat állít. amit 30 éve művelnek. ez esetben szétvernék ezeket az intézményeket. a nyugat is a tűzzel játszik.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 19:14:22

@civisvaros___: Végre megértetted: mindenki a tűzzel játszik és mindenki megéghet. Tehát le kellene higgadni, nem? Szeretet, nem gyűlölet. Hmm?

civisvaros___ 2020.05.26. 19:36:35

@Főnix Oszlár Gazdag:
a kedvenced a farizeus saulus/paulus. aki miután megölték jézust előadta, hogy látomása volt. őneki már megjelent krisztus. és ezért kinevezte magát 13. apostolnak. mondván, hogy ő is jézus barátja volt. de nem. erőszakos bigott hittérítő. a kereszténységben egy kétes figura.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 19:46:15

@civisvaros___: Nem, nekem a kedvencem Isten, Jézus és a Biblia, neked meg a pogány önimádat és a lázadás. Ismerjük ezt a gyűlöletet és ismerjük azt, aki a háttérben áll. János evangéliuma 15. fejezet A világ gyűlölete. 18 Ha gyűlöl majd benneteket a világ, gondoljatok arra, hogy engem előbb gyűlölt, mint titeket. János evangéliuma 8. fejezet
44Az ördög az atyátok, és atyátok kedvére igyekeztek tenni, aki kezdettől fogva gyilkos, nem tartott ki az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor hazudik, magából meríti, mert hazug, és a hazugság atyja.

civisvaros___ 2020.05.26. 19:53:35

@Főnix Oszlár Gazdag:
jézus se szerette a farizeusokat. a kereszténység tanítása ott akad el, hogy jönnek zsidókeresztények, akik bigott módon hisznek és a bibliát bunkós botként használják. és az ateisták jönnek azzal, hogy ezeknek nincs közük a jósághoz. persze, hogy nincs túl sok közük. a legnagyobb ellenségei voltak jézusnak. a halála után váltak nagy legénnyé. és ez a saul azt hirdette, hogy ő is feltámadt. meg se halnak, már feltámadnak. krisztus még fel se ért a mennybe, nekik már megjelenik. főatyaúristenek.

na ilyenből van nagyon sok budapesten. kommunisták is ilyenek, az úgymond liberálisok is, és a bigott keresztények. és amikor ezek összeálltak a neonáci jobbikkal, akkor onnantól kezdve összeállt a szemetje. őket kell ütni. azért, mert budapesten ennek van többsége. az a főváros. normális országhoz nem kellenek se komcsik, se extrém liberalizmus, se bigott kereszténység, se neonácik. ezeket a fidesz szétverné. alighanem az a történetlmi küldetése.

civisvaros___ 2020.05.26. 19:55:24

@Főnix Oszlár Gazdag:
de ez így nem biblikus tanítás. hanem szimplán átkozódás. a biblia a kezedben egy furkósbot.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 19:56:10

@civisvaros___: Jelenések könyve 2. fejezet
13Tudom, hol lakol; ott, ahol a sátán trónja áll. Ragaszkodol a nevemhez, nem tagadtad meg hitemet még azokban a napokban sem, amikor Antipászt, hűséges vértanúmat megölték nálatok, ahol a sátán lakik.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 19:57:00

@civisvaros___: Viselem a sárga csillagodat, ha zsidókereszténynek tartasz.

civisvaros___ 2020.05.26. 20:00:42

@Főnix Oszlár Gazdag:
miben különbözik a hited a farizeusok hitétől?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 20:02:32

@civisvaros___: Hogy én idézek Jézustól, te pedig leköpöd a szellemét.

civisvaros___ 2020.05.26. 20:13:14

@Főnix Oszlár Gazdag:
te el akarod törölni az összes népet a föld színéről. jézus tanításai között ilyen nincsen. te összekvered farizesus saul tanításaival. azt nem evilági módon kell értelmezni. másképp nincs összhangban a biblia egészével. jézussal.

civisvaros___ 2020.05.26. 20:26:17

@Főnix Oszlár Gazdag:
az a farizeusok hite. a világképedben nincsenek valós események. valódi gondolatok. valódi tanítás. hanem kinyilatkozol, hogy te vagy a főokos. khonsu még ilyen. reding roli a nácinémet, hogy a nyugat felsőbbrendű és a magyarok alsóbbrendűek. a nácik is ilyenek. a komcsik is. ők is ilyen a világ egésze felett álló élcsapat. és a bigott hívők. nincs cselekvési program. ha a piac mindent megold, akkor mi a francnak közgazdász. piac análkül is van. mert valós áru van. azt önként elcserélik. ez mindent megold. miért kell a közgazdász? a bigott hívőnek a főpapok. minek választás. ha vannak, akik önmagukat a világ népei felett álló főoskoknak tartják. az emberek hozzád képest csúszómászók. a világ összes népe. tényleg?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 20:26:26

@civisvaros___: Tudom, hogy ezt nehéz megérteni, de vidéki magyar vagyok, aki katolikus és nem liberális. Látom, hogy kikkel akarsz összemosni, de rosszul működik a pavlovi-illiberális reflexed. Tehát rám lőjél, ne a ti szokásos ellenségeitekre, mert én nem ők vagyok. Tudom, hogy nem tudod elképzelni, milyen a hazafiság, de a hazafi nem gyűlöli a "zsidókeresztényeket", hanem szereti a felebarátait. És ha szereted a felebarátaidat, akkor nem akarod eltörölni az összes népet a föld színéről. A Sátán sugallatára rettegsz a Sátán művétől, hogy eközben a Sátán céljait szolgáljad. Ha nem lenne tragikus, akkor voltaképpen kacagnivaló lenne. Kis gnosztikus elmegyógyintézet, sok gyűlölettel megfűszerezve. Inkább fogadd el Krisztust.

civisvaros___ 2020.05.26. 20:38:47

@Főnix Oszlár Gazdag:
a keresztény államnemzet úgy jön létre, hogy a zsidókeresztény hagyományt az emberek (a zsidókertények szemében a pogányok) beemelik a népvallásba. a keresztény államnemzet tagjai úgy hiszik a bibliát, ahogynan a népmeséket. és ezek mellé emelik be a természetfilozófiát.

Bagolypár lett a pünkösdi madár-király és királyné a Hortobágyon.
i.ibb.co/5T90cN6/uraligomboc-2.jpg
ők Madame Urali és Monsieur Gombóc. na most mi ebben a keresztényi. Madame Urali 2015 óta a madárkórház lakója. Áramütés következtében teljesen elvesztette jobb szárnyát. Évek óta a látogatók kedvence. Most Gombóccal – aki egy régi szárnytörés miatt került a kórházba 2017-ben – közös családalapítást terveznek röpdéjükben.
a parasztok óvják a madarakat. és ezekkel nevelnek a szeretetre. követik jézus tanítását. te sault követed. vidéki magyar vagy? tényleg?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 20:41:18

@civisvaros___: Műszakváltás volt, vagy mattot kaptál vagy a kötelező tartalmat is adagolni kell? :)

civisvaros___ 2020.05.26. 20:53:39

@Főnix Oszlár Gazdag:
mondj már egy követendő példát, hogy a hited a gyűlölködésen túl miben nyilvánul meg. sanyi a zöld fa mellet a sportcsarnokba melletti adomány ládába dobott egy tábla csokit a kézis csajoknak. osszák szét gyereknapra. mert ő is volt szegény. és csorgott a nyála úgy nézte a vattacukrot. ez egy példa. vagy a madárkórház lakói közül pünkösdi királyokat választanak. van valami ami nektek ellenzékieknek a világból vagy magyarországról jó?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 20:58:55

@civisvaros___: A hitem a Fidesz által elértnél gyorsabb egy főre jutó GDP növekedést okozna, mert erősítené a horizontális társadalmi önszerveződést és bizalmat. A gyűlöletet meg ne rám vetítsed ki, nem nekem vannak zsidókeresztény kényszerképzeteim Jézus saját szavai hallatán. Én csak a Bibliát idézem, remélem a volt MSZMP tagok nem nézik ezt rossz szemmel.

civisvaros___ 2020.05.26. 21:13:34

ha nem vennéd észre végig a polgári konzervativizmusról regélek. hagyományokőrzéséről, hagyományteremtés igényéről egy bp. kerületénél alig nagyobb kisvárosban. és erre azt mondjátok, hogy ez fidesz propaganda. a fideszben nem hülyék és ezeket a közösségi megmozdulásokat nem ellenzik. szemben az ellenzékiekkel, akiknek semmi se jó.

a fideszben van mindenféle. alkotótáborban mondjuk ilyet rajzolnak a gyerekek.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/100770532_2612135445675701_9157765140098056192_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_sid=e007fa&_nc_ohc=_xZNaL1KXgsAX9oZ_2N&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&_nc_tp=7&oh=0bf6250f84c699010917e3a547e04c6c&oe=5EF38858
ez a multikulti. amiben megjelenik
benne a magyar néphagyomány. nem vagyok abban biztos, hogy az jó. de amelyik gyerek ezt rajzolta annak van fantáziája. szimbólumokat használ. nem is mindig értem.

vagy mondjuk egy mai hír.

Jelentkezz a nyári táborokba: robotozz, kutass, kísérletezz
A gyerekek az egy hét alatt felfedezhetik a természet csodáit, bepillanthatnak a fizika, kémia, biológia, környezettudomány, csillagászat és a robotika rejtelmeibe, megismerhetik a botanikus kert növényeit az állatkert lakóit, a vidámpark játékait.
természettudományt magyaráznak alsó tagozattól max. 10 fős csoportokban életkor és tudásszint szerinti bontásban.
természettudományos és művészeti tábor. és az ellenzék azt mondja, hogy tombol a fasizmus. embertelen a ner. errefelé ilyenek vannak. ezek azért nem a haláltáborok.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 21:20:22

@civisvaros___: Bocsi, félreértettél, nekem az ellenzék legalább annyira ellenzék, mint a Fidesz-nek az. Nem fogadom el a gnoszticizmust meg a tehetetlenséget. Nagyon tetszik, ha fejlődik valami, óriási, ha az emberek összefognak, egybejárnak. Ami nem tetszik az a gyűlölködés, a megfélemlítés, a rossz hatékonyság, a sikertermékek hiánya, a középszerűség kultusza, a vertikális-törzsi államszervezés meg a tendenciájában nem növekvő egy főre eső GDP. A propagandára 5 pontot adok, a tényleges teljesítményre meg gyenge 3 pontot. Az embereknek több pénz kell, a több pénz a több GDP-ből jön. És ott van a megoldás, hogy hogyan lehet több GDP-t elérni. Pont nem úgy, ahogy a Fidesz görcsöl ezzel.

Khonsu 2020.05.26. 21:23:00

@civisvaros___:

Mondod te, aki mindent és annak ellenkezőjét is állítottad már itt. :) Az én "kinyilatkoztatásaim" azért olyan sokat nem változtak az idők során (kellőképpen unalmas is lehet már). Elismerem, hogy nem szoktam elég alaposan levezetni őket, de ez szándékos. A kapcsolódó gondolatkör vázlatos megismertetéséhez nem szükséges, akit érdekel utánaolvashat a témának bővebben olyan szerzőktől, akik sokkal szebben levezetik mint ahogy én tudnám. Téríteni sem akarok, mert a formátum sem alkalmas rá és vendégként nem is lenne illendő. (+időm sincs rá annyi, mint neked) Célom mindössze annyi volt, hogy aki követi a hozzászólásokat, ilyet is lásson.

Amúgy megnyugodhatsz, már kinyilatkoztattam, amit akartam, így leginkább csak követő üzemmódban vagyok, szedem az információt, mert sokat lehet itt tanulni. :)

ijontichy 2020.05.26. 21:35:15

@civisvaros___: "kövér laca kitiltotta az indexes firkászokat a parlamentből." A kövér laca nevű egyre zakkantabb vén bolsitól még láthatsz majd egy kádár-monológot (vaqy nem, elvégre ahhoz némi jellem is kellene :-) ).
Az indexes (és egyéb) firkászok tennék a dolgukat. Ahogy te is teszed (a 200 dolcsiért ;-)). Te azt próbálod sulykolni, hogy az indexesek, az osztrák, német... stb. közmédia nem áll a feladata magaslatán, amikor a főnököd viselt dolgairól (pl. EU-s polgárok adójának ellopása) beszámol. Nomeg brithonban most épp nem csak a Guardian szívatja Cummings-t és Boris-t, de a Daily Mail is. Ha egy választott képviselő elmenekül a sajtó elől, és te ezt pártolod, akkor valószínűleg a diktatúra a kedvenc államformád. Ez esetben egyezzünk meg abban, hogy nem értünk egyet a (köz)média feladatáról (illetve, hogy te csak azt végzed, amiért megfizetnek ;-)).
A főnöködhöz hasonló politikus általában a társadalom legalja. Húszévesen az megy politikusnak, aki semmi másra nem jó. Márpedig a főnököd soha egy percet sem dolgozott a reálszférában, profitra leginkább akkor tett szert, amikor lehetősége nyílt törvényt hozni arról, hogy "einstand!". Hasznot az országnak nem hajtott, kárt annál többet okozott. A rendszerváltásnak pedig nem akkor lesz vége, ha a szájtépésen kívül semmi hatalommal nem bíró, "fővárosi akadémikus bölcsészeidnek" netán befognák a száját a naribolsik, hanem akkor, amikor "ezeket" - az egykori mszmp igazi utódait - elhajtja a társadalom. Mert igazából ez lenne az első megoldandó feladata Mo-nak - bár ettől "agyilag" elég messze áll :-/.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 21:42:28

@civisvaros___: Na, vége a munkaidőnek :) Jó éjt. (lásd. krisztusi szeretet és civilizáció).

civisvaros___ 2020.05.26. 22:15:12

@Khonsu:
nem a saját véleményemet mondom, hanem egy véleményhalmazt. a napi hírekkel összekapcsolva. ilyen az egypárti fidesz uralom. és erre azt mondjátok, hogy ezek nácik. nácik? kisnyilasok. meg a szegény gyerekek. a fideszben nem hülyék. a propaganda egy része másról se szól csak az adománygyűjtésről és az adakozásról. ami az úgynevezett baloldali pártok esetén majdnem teljesen ismeretlen. a fidesz azonban részben erre építi a kampányát. és sanyi is bedob egy csokit a kézis csajoknak. hogy a gyereknapi dzsemborin osszák szét a rászorultaknak, mert ő is volt szegény gyerek. csorgott a nyála a vattacukor árusnál. és erre azt mondjátok, hogy nem. ezt így nem lehet.

robotika kell a gyerekeknek. ma éppen a robotika tábort hirdettek meg. minden iskolában el kezdték. sőt már óvodában is kipróbálják a gyerekek.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2400862
még nem tudnak számolni, de már logikai műveleteket végeznek. óvónőket képeznek.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2400861
a fidesz is rámozdult ezekre. engem nem különösebben érdekel, hogy melyik párt nyeri a választást. tud valamit a momentum ez ügyben? ezek a szuperászok. azt látom, hogy a fidesz csinál valamit a függetlenekkel. és az ellenzéki pártok nem kellenek.

civisvaros___ 2020.05.26. 22:23:49

@Khonsu:
budapest egy nagy baromságot lépett. leváltotta tarlóst ahelyett, hogy leváltotta volna gyurcsányt. azzal, hogy nem szavazzák meg az mszp-p jelöljtét. mert azzal 2010 előtti brancsot hozzák vissza. most lehetne egy új ellenzéket építeni úgy, hogy orbán nem vihetné csődbe a fővárost. mert azért kizárólag a fidesz felelne. és úgy a hatalom az új ellenzék ölébe hullana. tehát a fidesz kiegyezési kényszerben lenne. és most nincs. mert budapest liberálisai nem is akarnak kiegyezést. mondván, hogy az illiberális fidesz se akar. ezt magyarázzátok, hogy nem lehet konszolidálni. csapjanak össze. vagy a "liberálisok", vagy az "illiberálisok" maradhatnak. váltsák le a fideszt felőlem. de ehhez az kevés lesz, hogy nácik, stb.

Khonsu 2020.05.26. 22:55:59

@civisvaros___:

Szép is lenne ez, csak az összképet picit elrontják a szegényeket sújtó intézkedések és propaganda.

A robotika tábor jó ötlet, legalább úgy tűnik kezdik felismerni, hogy merre kellene haladni...

Khonsu 2020.05.26. 23:13:48

@civisvaros___:

Szerinted, ha nem választják meg Karácsonyt, akkor Fletó és a többi ellenzéki politikus illedelmesen felhagyott volna a politizálással átadva helyét egy rátermettebb ellenzéknek? 10 év kevés volt egy új ellenzék felépítéséhez, nem tudom miben reménykedsz még. Én már évekkel ezelőtt feladtam a reményt és beletörődtem, hogy ez a kínálat érdemben nem fog változni...

Szóval maradt az a lehetőség, hogy a "liberálisok" és az "illiberálisok" addig ütik egymást, amíg végül majd ez a belviszály is úgy oldódik meg, mint a korábbiak az ország történetében. Jön egy erősebb kutya kintről és meghágja mindkettőt.

Én már csak erre várok, a magyar politikával kapcsolatos összes reményemet feladtam.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.26. 23:24:25

@civisvaros___: Korai ébredés. Nem nyertél, az Újszövetség sem liberális. Be kell tartani a Biblia rendelkezéseit. És nem, aki elvárja azt, hogy betartsad a Bibliát, az nem farizeus, hanem keresztény. Mert: János I. levele 3. fejezet
Szakítás a bűnnel. 4 Mindenki, aki vétkezik, megszegi a törvényt, mert épp a törvényszegés a bűn. Máté evangéliuma 5. fejezet Az ószövetségi törvény tökéletesítése. 17Ne gondoljátok, hogy megszüntetni jöttem a törvényt vagy a prófétákat. Nem megszüntetni jöttem, hanem teljessé tenni.Rómaiaknak írt levél 3. fejezet
31Ilyenformán megszüntetjük a törvényt a hittel? Szó sincs róla! Ellenkezőleg: erősítjük a törvényt.

civisvaros___ 2020.05.27. 07:40:04

@Főnix Oszlár Gazdag:
hoztam több száz példát a napi hírekből, amire te mind azt mondtad, hogy fidesz propaganda. az. mivel nagyrészt a fidesz propaganda lapjából idéztek. és azt is mondtad, hogy ezek a sátán művei. ezek mivel sértették meg a törvényt? mégis mivel? haragszol orbánra, gyűlölöd orbánt. nem tudsz megbocsátani és ezért gyűlölsz mindent, ami a fideszhez kötődik. de a közéletben szinte minden ahhoz kötődik. és ezért gyűlölöd a magyarokat. a felebarátaidat. és nem marad már csak az farizeus átkozódás. gnosztikus szellem. saul.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 07:46:46

@civisvaros___: Á, dehogy haragszom rájuk. Csak a lelküket szeretném megmenteni, mert a Sátán megtéveszti őket. Ugyanis ha jót tennének, akkor a GDP a szokásosnál nagyobb mértékben nőne, na de nem nő nagyobb mértékben. Tehát semmi értelme sincsen az illiberalizmusnak. Mások pszichológiai kínzása nem hazaszeretet, főleg, ha semmi értelme sincsen az egésznek.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 07:52:11

@civisvaros___: Másrészt hogy is van ez? A NER szabályait be kell tartani de a NER hatalmasságai, akik ezeket betartatják, azok nem farizeusok? A Biblia törvényeit nem kell betartani és aki szembesít titeket ezzel, az meg farizeus? Ki vagy mi valójában az istenetek? A Mindenható vagy a NER? Kit tiszteltek igazából? Mi az örök érték, amiben hisztek? A NER az örök érték, amit szolgáltok? Istent meg leköpitek? A parancsaira tesztek magasan? Kinevetitek azt, aki idéz Jézustól? Lezsidózzátok a keresztényeket? Hát kit is szolgáltok ti valójában?

civisvaros___ 2020.05.27. 07:56:22

@Khonsu:
ha nem választják meg karácsonyt, akkor nyilván az összes ellenzéki értelmiség, újságíró, politológus levonja a tanulságot, hogy nincs értelme az összefogásnak. vagy a párbeszédnek (gyurcsánnyal). amit ugye a momentum is forszíroz. mert így kaphattak potya kerületi polgármestereket. gyurcsány felheccelt nyugdíjasaival. a momentum sem egy modernista, kozmopolita, technokrata, világvárosi elit, hanem az új mszp-szdsz. így viszont 24 őszéig helyzetben lesz a párbeszéd-dk-momentum. ami azt jelenti, hogy végig ott lesz gyurcsány/gyurcsányné. és ők nyilván tehetségesebb politikusok, mint karácsony, vagy gyé németh zsóka, kerpel frónius nem tudom kicsoda, akit szintén helyzetbe hoztak. ők most ugye a budapesti élcsapat. niedermüllerekről, pikó andrásokról, baranyi krisztákról nem beszélve. ők azzal nyertek, hogy hamis módon lázadnak. azzal, hogy hogy szörnyűséges fasizmus tombol budapesten. nagyobb a szenvedés, mint a vészkorszak idejében. tényleg? talán a többség által szerethető alternatívát kellenne kínálni budapesten, ami magyarország fővárosa. ebből következően a magyar közintézmények első vonalát integrálja. és ebből következően budapest a közszolgáltatásokra van alapozva. és ezek mellett persze létezhet egy technokrata elit, amelyik egzisztenciálisan nem függ se orbántól, se gyurcsánytól, se senkitől. és az ugye pragmatikus. a természetfilófiát vallja. és úgy lehet része az akadémikus bölcseletnek a népfőiskola. ami meg ugye a magyar idealizmus.

Reding Roli 2020.05.27. 08:26:03

@civisvaros___: ha nem választják meg karácsonyt, akkor nyilván az összes ellenzéki értelmiség, újságíró, politológus levonja a tanulságot, hogy nincs értelme az összefogásnak. "
Magyarországon olyan politikai helyzet van, hogy a DK - t egyik kormányt váltani akaró erő sem tudja megkerülni , hiszen 10% - körül van a nèpszerűsège a teljes nèpessègen belül , és a legnèpszerűbb párt mèg\ már jelenleg is ...
Mindezt èrdemi sajtó, sőt , Gyurcsány közutálata ès az állam folyamatos támadása mellett èrik el...
Tetszik vagy sem: van egy elèg szèles rèteg, amely pont mást gondol a jövőről mint Orbán ès ahogy Gyurcsanyt utálja a kormanyoldal , úgy Orbánt is utálják a másik szèlső oldalról...
A másik tènyező: Magyarorszag meg mindig nem tudott kitermelni vezető politikus karaktereket Orbanon ès Gyurcsányi kívül..
Gyurcsányt lehet nem szeretni, de az a helyzet ,hogy egy nyilvános vitában Gyurcsány mèg mindig leèrvelnè Orbánt , sőt intellektuálisan is egy magasabb szintet kèpvisel ...Papír nèlkül mondja beszèdeit, stb..
Szóval: lehet itt beszèlni ellenzèkváltasról, de amíg Gyurcsány ennyire karakteresen meg tudja jeleníteni az Orbán- rendszer tökèketes ellentètèt , addig neki helye lesz a magyar politikában ....Vissza nem jön mint miniszterelnök, de egy az egyes vitában bármikor elintèzi Orbánt ....Ezért nem is fog Orbán kiállni vitára soha , mert ha nem papírból kell olvasni ott azért elfogy a tudomány ...

civisvaros___ 2020.05.27. 08:51:24

@Reding Roli:
na de a magyar polgárosodáshoz nem kormánypártot, hanem unortodox módon ellenzéket kellene leváltani. előbb gyurcsányt és az mszp-szdsz maradványát, az együtt bukása után az összefogást. előbbiről még talán lehetett azt gondolni, hogy formálódik valamilyen szakértői csoportosulás, amelyik úgy akar modernizációt, hogy közben nem akarja teljesen, vagy majdnem teljesen kiszolgáltatni az országot. de a jelenlegi ellenzéki politika alapja lényegében már csak médiahiszti. szél detti dudál, hogy tombol a fasizmus. ha tombolna, akkor szél dettit lelőnék, mint egy kutyát. így a rendőr jogállami keretek között megbírságol mindnekit. és közte egy 70 éves kisnyugdíjast több százezer forintra. de ezért az ellenzék is felelős. mert ők egyszerűen csak felheccelik a tömeget. az ellenzék médiaértelmsiég. csakhogy ebben gyurcsány a legjobb. szóval ezt ő jobban tudja, mint detti. és még klára is ügyesebben rikácsol. ezt a választási eredmények mutatják. de nem ebből lesz a polgárosodás. a polgári konzervativizmustól ha valami, akkor ez áll a legtávolabb. ezzel együtt gyurcsány szavazóit is meg lehet érteni. mert a kisnyugdíjasok érdekeit szavakban legalább is a dk védi leginkább. ezért vezetik vissza az idősek 13. havi ellátmányát. a polgárosodás előfeltétele, hogy orbán leváltsa a jelenlegi ellenzéket. és a belső körein túl a rendszerváltó elitet.

Khonsu 2020.05.27. 08:57:18

@civisvaros___:

Az utóbbi tíz évben a fidesz számtalanszor tönkreverte már a különféle választásokon az ellenzéki pártokat. Egyikből sem tanultak. El sem tűntek. Legalább azóta mondjuk is sokan, hogy a létező ellenzék helyett kellene már végre egy igazi XXI. századi párt, akiket őszintén lehetne támogatni, hogy a választások végre ne csak arról szóljanak, hogy az ember megpróbál a kisebbik rosszra szavazni, miközben már nem is reménykedik érdemi javulásban. Szóval megette már ezt a fene.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 09:04:51

@Khonsu: Egy igazi ellenzéki párt a sovinizmussal szemben csak a kereszténységre építhet. Semmi sem tudja megállítani az 1950-60-as évek rákosista-kádárista agymosáson átment gyermekeit, csak a Biblia.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 09:13:48

NER=az anyatejjel beszívott korai kommunista diktatúra generációs visszaböfögése, párlata.

civisvaros___ 2020.05.27. 09:36:43

@Főnix Oszlár Gazdag:
mondj már egy konkrétumot, ami neked a bibliából következik. ami a saját szöveged és nem gyűlölködés. ami a te biblia értelmezésed. és nem visszaböfögése a szentírásnak.

kószák egyike 2020.05.27. 09:41:37

@Célkereszt: @Environmenta:
A témában javaslom az eredeti forrást vagyis Benito Mussolini:A fasizmus doktrínája c. könyvét, sületlen Wiki szószedetek helyett. Emlékeim szerint, bár nem tegnap olvastam, egy szó nincs benne erről:
"és álláspontja szerint a felsőbbrendű népeknek, „fajoknak” életteret kell szerezniük a gyengébbekkel és alsóbbrendűekkel szemben." mint a Wiki cikkben.

Ez az idézet Hitler féle nemzeti szocializmusra jellemző. A fasizmus egy államforma, persze ugyanakkor eszmerendszer is, viszont független a náci fajelmélettől. Hajlamosak sokat egyenlőség jelet tenni a kettő közé és mindkét címkét könnyen ragasztani. Érdemes tényleg annak a tollából olvasni aki kitalálta az egész őrületet. A NER fasiszta bélyege az eredeti mű tükrében vizsgálandó.

civisvaros___ 2020.05.27. 10:05:46

@kószák egyike:
aha. és kik mondják, hogy van a felsőbbrendű nyugat, amelyiknek az életterét ki kell terjeszteni kelet-európára akkor is ha akarják, és akkor is ha nem. miért? mert a nyugat kulturálisan felsőbbrendű.

civisvaros___ 2020.05.27. 10:15:14

@kószák egyike:
vagy mondjuk tgm a kommunista identitás vesztett. zsidó, aki nem zsidó. kérem szépen van a filoszemita mesterrassz. abban az élcsapat a kommunista. miért? mert csak. mert ők antifasisztábbak az antifasisztáknál. tgm szinte mindent elutasít a világból. szimplán kultúrfasiszta. de ilyenek a bigott keresztények. szinten egy filozofikusan dekonstruált világképpel. ugyanezen a politikai plaformon állnak az ateista libsik és a neonáci jobbik. és vannak még a semmilyenek. karigeri. ő nem komcsi, nem is igazi libsi, nem náci, de még csak nem is igazán zöld, nem is lila, hanem olyan semmilyen. és erre mondja azt kövér laca, hogy ezek nem magyarok. nem azt mondja, hogy alsóbbrendűek a magyaroknál hanem azt, hogy nem idevalósiak. többségi magyarellenesek. amire jön, hogy rasszizmus, antiszemitizmus, stb.

Khonsu 2020.05.27. 10:22:50

@Főnix Oszlár Gazdag:

Ha érdekelné őket. Ezzel szemben kevés a vallásos és még nekik is csak töredék részük érti vagy próbálja megérteni logikai összefüggéseiben azt, ami ott le van írva. Amivel így nem sokra jutsz, tekintve, hogy a törvényt nem elég ismerni, érteni is kellene. Szerencsére ugyanezekre a következtetésekre a bibliától függetlenül, akár ateistaként is el lehet jutni, így az "értők" teljes létszáma nem korlátozódik a vallásosakra, de szerintem még így is nagyon alacsony, tippre az egy ezreléket sem éri el az országban. Szóval amíg nem tudod az igazságot megfelelően csomagolva eljuttatni a tömegekhez, addig a Biblia sem fog megállítani senkit. Persze ennek az "igazságnak" az algoritmusa folyamatosan dolgozik, így idővel automatikusan is elvezet a megállításhoz. Mivel természeti törvények állnak a hátterében, így akkor is működik, ha nem hiszünk benne, vagy nem is tudunk róla. A tudatosság mindössze felgyorsíthatná, illetve megóvhatna a "balesetektől", hogy nehogy összeütközésbe kerüljünk vele, mert akkor kíméletlenül bedarál.

Szóval lehet és érdemes is próbálkozni ezzel a vonallal, de nem lesz egyszerű menet. A "letámadás" például szerintem nem jó stratégia. Akit olyasmivel támadsz, amit nem ért, nem érdekli, zagyvaságnak tartja, abból csak ellenszenvet váltasz ki vele. A kisebb ellenállás irányába érdemes haladni. Én ezért inkább az ismeretterjesztésben hiszek. Meg kell találni az utat az emberekhez, fel kell kelteni az érdeklődésüket, aztán el kell nekik magyarázni, olyan formában és olyan ütemben, ahogy képesek befogadni. Aztán ha ez sikerült a változás már magától eljön, ha kellően sokan tudatában lesznek, így figyelnek ez említett törvényszerűségekre. Ezúton lelkük megmenekül, a probléma helyett a megoldás szerves részévé válnak. Teljesen önként.

"megismeritek az igazságot, és az igazság szabaddá tesz benneteket." (János 8,32)

Khonsu 2020.05.27. 10:39:08

@civisvaros___:

"és erre mondja azt kövér laca, hogy ezek nem magyarok. nem azt mondja, hogy alsóbbrendűek a magyaroknál hanem azt, hogy nem idevalósiak. többségi magyarellenesek. amire jön, hogy rasszizmus, antiszemitizmus, stb. "

Nem rasszizmus, nem antiszemitizmus, egyszerűen csak komcsi mentalitás. Ha valaki nem illeszthető be a hivatalos eszmerendszerbe, akkor az biztosan nem lehet "idevalósi", mert hát ugye az lehetetlen, hogy az ideológia hibás...

civisvaros___ 2020.05.27. 10:44:08

@kószák egyike:
magyarország jelenleg egységállam (unitary state). így alkották meg a rendszerváltók. antall józsef, tölgyessy péter és a többiek. és ezt használja ki orbán viktor. a politikai rendszer úgy van megalkotva, hogy a győztes mindent visz. csak orbán nem játssza el, hogy ő plurális pártrendszben egy koalíciós kormányt vezet, hanem kvázi népvezérként tetszeleg, foci egyházat épít, a veje, a komája nagyvállalkozó, stb. a politikai ellenfeleinek intézményeit szétveri adott esetben. kihúzza a lábuk alól a talajt. csakhogy egységállamban mindez legitim. nincs menekülőút. de ez nem fasizmus. a fasizmus az, hogy semmi sincs az államon kívül. a fidesz a független magánszínházakat nem tiltja be. csak az állami támogatást feltételekhez kötik. amire a színészek 99.5%-a azt mondja, hogy nyilván az állam adja a pénzt, valamilyen elvárása lehet az igazgató, a főrendező irányába. és néhányan azt mondják, hogy ez művészi szabadság megcsonkítása, de ők a ők kultúrfasiszták. mert magukat egy a világ felett álló mesterrassz tagjainak képzelik, ők a civilek, ők a szakma, stb. rajtuk kívül senki és semmi nem lehet civilizált. ez a fasizmus. nyugat felsőbbrendűsége is ilyen. csak most ez a magyar idelizmussal szemben lett meghirdetve. amit ugye németországban megteremtett kant. amikor a magyarok a habsburgokkal szemben kuruckodni kényszerültek. és utána megteremtett volna reformkor. csak a bach huszárok. és kant előtt a magyar idealizmust leverték az ellenreformációval és a felvilágosult abszolutizmussal azok a betelepült németek, akik nem váltak kereszténnyé és magyarrá. hanem nácik, libsik és szövetségeseik a komcsik, amivel tele van budapest. a világ felett álló németek, akik nem németek. de ilyen kultúrfasiszták a sztárséfek és még lehetne sorolni. ez a komment is kultúrfasiszta.

civisvaros___ 2020.05.27. 10:52:51

@Khonsu:
azt lehet mondani, hogy kövér laca nemzeti bolsevik. de az nem komcsi. a komcsik a tanácsköztársaság népbiztosai és szellemi örököseik. kövér laca nem fasiszta. mert nem húzza őket karóba. nem azt mondják, hogy nem lehet libsi színház. csak azt, hogy azok nem kapnak állami támogatást. de jogukban áll megvonni a színészek cca. 0.5%-tól. nem kötelesek mindenkinek adni. a fasizmus az, hogy mennek a rohamosztagosok és bezárják a színházat. de ugye ilyen nincs. ha a közönség fizet érte, akkor fizesse meg. a fasizmus az lenne ha betiltanák bödőcs tibort. de ő is kultúrfasiszta. ádert egy kokósnak állítja be. miközben áder nyilván nem az. bödőcs tibor nem rendszerkritikus, hanem egy undergrdound előadó. egy kultúrfasiszta. nincs a mondandójában konstruktivistás, ahogyan ebben a kommentben sincsen. (csak ennél azért többet tudnék mondani).

civisvaros___ 2020.05.27. 10:55:50

@Khonsu:
a köznép liberálisoknak kénytelen nevezni egy csoportosulást. és fidesz illiberális átmenete végső soron nem szabadság ellenes feltéve, hogy nem vezet el tömeges fizikai erőszakhoz, vagy katonai diktatúrához. nem olyan bonyolult ezt érteni.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 11:04:04

@civisvaros___: "visszaböfögése a szentírásnak.". Ezek vagytok ti. Ez a morálotok. Ez a kormányzásotok. Ez a politikátok. Ez az igazságotok. Ez a lényegetek. Ez a lelketek. Az önző nihil és az istentelenség.

civisvaros___ 2020.05.27. 11:07:29

@Főnix Oszlár Gazdag:
a legritkább esetben szoktam a bibliát példázat nélkül bunkósbotként használni. az ugyanis visszaböfögése a szentírásnak. keresztény átkozódás. átok a kereszténységre.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 11:09:26

@Khonsu: De hát nem is tud mást csinálni, mint gyűlölni a Bibliát. Majd az ördög fog a szenteltvízben fürödni? Gyűlöl, már ez a lényege, ez a lelke. Hiszen akit szolgál, az gyűlöli leginkább Istent! Látni kell a maga tiszta formájában, mivel állunk szemben. És utána fel kell készülni.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 11:12:27

@civisvaros___: Példabeszédek könyve 23. fejezet
14 Megvered ugyan, méghozzá bottal, de az alvilágtól megmented életét. Hiába lázadtok, hiába visongtok, hiába átkozzátok Istent, hiába csúfoljátok ki a Bibliát, hiába imádjátok önmagatokat, hiába ünneplitek a gonoszt, Isten fog nyerni.

civisvaros___ 2020.05.27. 11:16:28

@Főnix Oszlár Gazdag:
és az nem lehet, hogy te vagy a nihilsta. mondj már egy példát magadról, vagy a környezeteből hogyan éled meg a pünkösdöt.

a művelődési ház meséket mond a gyerekeknek. játékos feladatokat kapnak. amit megoldhatnak egyénileg, vagy akár a szüleik segítségével. ők maguk írhatják a meséket. és végül személyre szabott ajándékot kapnak. ez is kereszténység. miért? mert a gyermeki jóságot jutalmazza. jézus tanításait követve. csakhogy a bibliának van egy gonosz, gnosztikus olvasata. az a nihilista. mondj már egy dolgot, ami neked a bibliából átkozódáson túl evilági módon következik. ilyen ez a fidesz gyermeknap. keresztényszocialista. és valóban ez késő kádárista, kádár gyermekjóléti államához hasonló. hja. amikor is ugye a tanácsköztárság népbiztosai kezdtek kiszorulni a hatalomból. a komcsik.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 11:18:38

@civisvaros___: Isten nélkül csak üres génhordozók vagytok. Gyűlölködés, lázadás, bosszú, ármány. Lélekben és igazságban imádjátok Istent, ahogy én teszem az Úr szavának terjesztésével.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 11:26:31

@civisvaros___: Te egy primitív propagandát terjesztesz, én az Úr szavát. Melyikünk szolgálja melyik urat? És kit szolgálsz te, kettőnk közül?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 11:43:42

@civisvaros___: És az elmúlt 10 év legfontosabb kérdése: miért nem terjeszti a Fidesz a Bibliát? Mert egy liberális pártról van szó, amelynek dörzsölt burzsoái a rákosista-kádárista bolsevikok tömegét megvadítva uralkodnak. Ennyi. És nem több.

civisvaros___ 2020.05.27. 11:45:40

@Főnix Oszlár Gazdag:
ha az úr szavát követed de valódi példázatok nélkül, akkor a hited csak átkozódásból áll. ez ressentiment kultúra. az ellenzérsek önmagába zárt világba. és az abból fakadó szellemi kiüresedés a nihill. és ez átok a kereszténységre. ahogyan nietzsche írta. azért kell a keresztségbe beemelik a népvallást. mert anélkül kiüresedik. úgy lesznek görög, római, német, magyar keresztények. görög, római, német, magyar és a többi idealizmust és az általános emberséget egyként meghirdetve. így teljesedik be a tanítás, hogy a népek mind egyek krisztusban és az úrban.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 11:52:14

@civisvaros___: Üdvözöllek, gnosztikus. Végre levetted az álarcodat. Milliókat még megtévesztetek, de ébred már a magyar.

Bánegressy 2020.05.27. 11:58:03

@Főnix Oszlár Gazdag:
á! ez csak ostobaság.
az amire csurka azt mondta, hogy a magyarok balek népség.
orbán elsősorban azért tehette magát bálványukká, mert észrevette, hogy mi az egyébként addigra szétmorzsolódóban lévő magyar identitás alapja; ez, amit hafr többször leírt.
ha én ki akarom fosztani ezt a népet és a saját tróger rokonaimat üzletfeleimet, mint elitjüket a nyakukba akarom ültetni, cserébe lehetőséget adok ennek a szenvedélynek a kiélésére, akkor további követőket szerzek, támogatókat, akik pontosan abban lesznek a segítségemre, hogy saját egyébként soha föl nem ismert lehetőségeik föladása árán, viszont "megerősödött identitással" maximális egyetértéssel járuljanak hozzá az én új elitem rovásukra történő gyarapodásához és bebetonozódásához.
a további lehetőségeiket már én határozom meg. :D
bűnnel, csalással, lopással hol a francban lehetnék én az én képességeimmel ma király bárhol a világon? csak itt.
a többi a látszat.
a hagyományok, az egyházak, még a haderő megerősítése is(nem sok értelme van azon kívül, amit ki lehet lopni belőle), a magyar tulajdon megvédése az"ellenséges" felvásárlóktól, bla-bla-bla balekok. itt csak én lophatok(jó, a kínai, meg orosz elvtársaknak is jut belőle egy kicsi, hogy a kelet-nyugati egyensúly kiépítése, persze csak helyben, szintén nekem szolgáljon). más nem pofázik bele.
az ellenzék arra figyel amit mondok, nem arra amit csinálok(azzal úgysem tud mit kezdeni, enyim a teljes jogrendszer és az erőszakmonopólium). ezért kapják a kib. drága, Ft 50,0 Mrd (abból él egy csomó rokon) ötcsillagos(szar) propagandát.
ennyi.
mi köze ennek a bibliához, vagy fordítva.
aki úgy gondolja, hogy ennél többet akar, vagy ki akar ebből maradni, az elmegy, 'oszt ha megvalósította azt a többet legfeljebb visszajön(néha látogatóba :D), mint nagy magyar. debrecen sok nagy szülötte sem vitte sokra ott helyben. mégis rájuk büszke a város és ők sem mindig tagadták meg a gyökereiket.
az kicsiben modell magyarország.
bedolgozik jó modorral, jól megél.
odahaza meg verheti az asszonyt, vagy a billentyűzetet(ha úgy akarja); szidhatja a sok zsidót, vagy akit akar. így kerek a világa. minden megvan!

civisvaros___ 2020.05.27. 12:01:29

@Főnix Oszlár Gazdag:
hogyne terjesztené. a fidesz másodvonala. keresztényszocialista.
www.immanuelotthon.hu/_projects/immanuelotthon/uploads/mediacenter-image/album_58/image/large/5d38309503a95-dsc-0021.JPG
ezt nem támogatja a dk, vagy az mszp. mert a keresztényellenes baloldali pártok elitisták. szuperelit nem alacsonyodik le ezekhez a szerencsétlenekhez. akik az úgymond felvilágosult baloldaltól egy semmit se kaptak. a fidesz rájött, hogy a keresztényszocialista államiság és államegyház meghirdetése olcsó szavazatvásárlás. a társadalom, vagy akár a város peremére szorultakon szinte csak a fidesz törődik. az akadémikus baloldal le se szarja őket. tgm és a többi náciktól rettegő iditóta.

a fidesz is elitista. ilyen a modernista protestáns családmodell.
www.reformatus.hu/media/images/L1002795.width-1280.jpg
a gyereknek a számítógép a házi oltár.
www.reformatus.hu/media/images/L1002839.width-1280.jpg
de mellette együtt olvasnak, rajzolnak, táncolnak, énekelnek. járják a természetet. és ez szentírás lelkületéből ered. a szentlélek kiáradásából. amit most majd megünnepelnek ez a családok és a gyülekeketek. nektek marad az, hogy tombol a fasizmus. ténlyeg?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 12:01:46

@Bánegressy: Na, hát ezt a morális mocskot kell kitakarítani. Máris megvan a kormányprogram. A Biblia meg azt mutatja meg, hogy mi a helyes érték és mi a morális mocsok. Ennyi. És nem több.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 12:04:28

@civisvaros___: Komolyan? A libsi B párt kritizálja a libsi A pártokat? A sátánista álkeresztény kritizálja az ateistákat? És ezzel mit akarsz bizonyítani? Hogy azok is gnosztikusok? Hát persze, hogy azok. :) És? Máris nyilvánvaló, hogy mi az alternatív kormányprogram, de nem?

civisvaros___ 2020.05.27. 12:10:49

@Bánegressy:
debrecen minden nagy szülöttje kötődött a városhoz. és aki megtagadta azt, ahonnan származott az eltűnt a süllyesztőben. nemcsak debreceniek. konrád györgy az "írópápa" berlinnek ajánlotta az életművét. és a németek mit csinálnak vele konrád halála után? lehúzzák a budin. a német iskolákban sose fogják tanítani. a németeket egyáltalán nem érdekli kondrád. a műveit csak azért adták ki, mert libsi volt. és volt egy purgatóriumi időszak, amikor ezeknek az embereknek nem mert ellentmondani szinte senki. csurka és még néhányan voltak kivételek. antifasiszta koalíció az áldozatok nélkül kiüresedik. és ezért kellenek a transzneműek, akiket üldöznek és a többi. ez a komcsi és libsi társaság krisztus helyébe képzeli magát, a szegény kis neonácik is, ez most már egy politikai platfrom.
ez az, ami bigott keresztény úgy, hogy nem-keresztény vagy keresztényellenes. semmi se az, aminek mondja magát. ezért írom ezt a kommentet egyenesen moszkvából.

civisvaros___ 2020.05.27. 12:13:43

@Főnix Oszlár Gazdag:
meghirdeted a morál felsőbbrendűségedet. mint a nácik. és utána a világképedből mi marad. semmi. a nagy semmi. a nihill. nincsenek valós példázatok. csak gyűlölködés. ez az inkvizíció. keresztény átkozódás. átok a kereszténységre.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 12:14:25

@civisvaros___: Látod, ezért jó a Biblia. Biztos pont. Az internet zavaros, a politika hazudik, a Biblia örök.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 12:16:55

@civisvaros___: Áááá, szeretet, horizontális társadalomszervezés és bizalom. Úgy működne, hogy ihaj-csuhaj. De ti csak a zéró összegű játszmákhoz meg a gyűlölködéshez értetek. Fogadjátok el Istent és a Bibliát. Ez a megoldás.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 12:20:28

@civisvaros___: Hiába sakkozol, gnosztikus. Hiába helycsere, az álca, az álarc és a smink. Nem lehet örökké élősködni az egyszerű embereken, nem lehet becsapni őket, nem lehet a szemüket bekötni és jól megforgatni őket, amíg el nem szédülnek. A Biblia egyszerű, a Biblia jó, a Biblia morális. A gnosztikus propaganda csak a kígyó sziszegése.

civisvaros___ 2020.05.27. 12:31:48

@Főnix Oszlár Gazdag:
például egy mai fidesz propaganda anyag.
video2.dehir.hu/0527_Kodaly_werk_mix.mp4
ez a zenekar is a propaganda része. tradicionális keresztény államiságot hirdetnek. libertárius keresztséget. csak ez valakiknek nem tetszik valamiért. mondván, hogy morálisan felsőbbrendűek. dehogy is. a fidesz egy kiterjedt familiáris közösség. egy néppárt, tömegpárt, állampárt. és egyébként szabad választások vannak. tehát lehetőség lenne konstruktív ellenzékiséggel alternatív világot teremteni. csakhogy budapest és környéke destruktív, dekonstruktív bölcseletre alapoz. tartok tőle, hogy biblia olvasatod kereszténység antitézise. a keresztény átkozódás átok a kereszténységre. a libsik a szabadság antitézisét hirdetik meg. és a komcsik a szociáldemokrácia antitézisét. béndek péter modernizációs "konzervativizmusa" a tradícionalizmus antitézise semmi egyéb. nem következik belőle egy végrehajtható lépéssor, cselekvési program.

civisvaros___ 2020.05.27. 12:34:21

@Főnix Oszlár Gazdag:
de hiszen te vagy a kígyó, aki csak szsiszegsz és átkozódsssszz. nincs más. csak ez. neked ez következik a bibliából?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 12:39:58

@civisvaros___: Sajnálom, hogy neked Jézus szó szerinti idézése, a Biblia szó szerinti szövege sziszegés. De ez van, tudjuk ki a főnököd, és ugye te neki dolgozol. A főnököd és Isten nem jönnek ki jól. Akkor is a hatalomvágy volt a kérdés, bukás lett a vége. Csúnya egy történet. Ha kíváncsi vagy rá, olvassad a Bibliát. Ja, ezt nektek megtiltották. Kár.

civisvaros___ 2020.05.27. 12:41:22

@Főnix Oszlár Gazdag:
ennél egy fokkal jobb, akik szél dettivel kimennek dudálni. ők is hülyék persze. hiszen nincs semmi, amiért dudálnak. ellenérzéseket uralkodnak felettük. ezért nincsenek önálló gondolataik. de ők legalább dudálnak. tombol a fasizmus. ha tombolna, akkor lelőnék őket, mint a veszett kutyákat. nem azzal vétetik észre magukat, hogy valami nemes dolgot cselekednek. vagy legalább arra hívnák fel a figyelmet. hanem hogy nem őket választotta nép. a magyarok. a körforgalomban dudálnak a nem-magyarok. amíg ezek vannak többségben budapesten addig újraválasztják kövér lacát és társait. németh sziszit és o1g-t.

civisvaros___ 2020.05.27. 12:44:04

@Főnix Oszlár Gazdag:
sault szoktad szó szerint idézni. a kereszténység lényege éppen az, hogy vallás alapja nem az átkozódást. az is része, de a hit elsődegesen nem arra van alapozva.

civisvaros___ 2020.05.27. 12:48:29

@Főnix Oszlár Gazdag:
ez a fajta kereszténység szellemileg üres. és cselekvési programoktól mentes. nincsenek példázatok. hanem csak nettó gyülölkodás. annak gyümölcse nem szőlő és füge hanem csak tövis és bogáncs.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 12:49:00

@civisvaros___: Persze, persze, gnosztikus, tudjuk, a Bibliát idézők biztos hülyék, és örüljünk, hogy nem lőnek le senkit, mint egy veszett kutyát. Ja, ja. Rettegek. 2.8 millió ember a nép? És mi van az 5.2 millió többivel? Az nem a nép? Annyira csak a Sátán sziszegését halljátok, hogy a Bibliának koncerterősítő kell. Azt tudod, hogy ha 2.4 millióan maradtok, akkor örökre vége a játéknak? Úgyhogy tessék erőlködni, minden szavazat számít. Még egy kis ideig.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 12:57:38

@civisvaros___: Anya Isten. Hát annyit még a Rákosi-korszakban is tudtak, hogy Jézus nem Pál. Nincsen valami gnosztikus képző ahol utánképezhetnéd magad? Vagy a megtévesztés az immorális alapkövetelmény? Mondjuk ez logikus, hiszen: János evangéliuma 8. fejezet 44 Az ördög az atyátok, és atyátok kedvére igyekeztek tenni, aki kezdettől fogva gyilkos, nem tartott ki az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor hazudik, magából meríti, mert hazug, és a hazugság atyja. *** NEM Pál, János. OK? Nem Pál, Jézus. OK? Kis lépésekkel kell haladni, hogy az egyszerű nép is lássa, kik vagytok.

Bánegressy 2020.05.27. 13:38:48

@civisvaros___:
akik itt veszett kutyák, azokra dudálnak a szerencsétlen hadházyék.
amíg a balek nép a veszett kutyákat, hiénákat zabáltatja bifsztekkel és minden földy jóval, addig megvan az esélye, hogy nagyon is lelőhetnek bárkit, akinek ez viszont nem tetszik.
emiatt(is) dudálnak.
egyszer majd fordul a kocka és akkor tényleg lőni fognak azokra akik most itt a valódi veszett kutyák.
ez lehet most a cselekvési program a legnemesebb tett, és a kiút a bűnözők(és pártfogóik) uralma alól
[bűnözők, érted? nincs egy tettük, ami nemes lehetne. az csak kábítás, szemfényvesztés, olcsó(drága) propaganda, vastagon sminkkelt aljasság, kajánság. ezeknek vége, mint a botnak]

civisvaros___ 2020.05.27. 14:14:30

@Bánegressy:
akikre dudálnak azok nem veszett kutyák. azt lehet mondani, hogy hiénák, akik a piszkos munkát végzik el. de nem fékevesztett őrültek. az a hadházy. aki nem érti, hogy mindez miért történik, vagy miért történhet. miért legitimálja a köznép ezt az egészet.

civisvaros___ 2020.05.27. 14:16:56

@Főnix Oszlár Gazdag:
de így a biblia nem példázat, hanem bunkósbot. jézus is. pál is. így egyre megy.

civisvaros___ 2020.05.27. 14:22:55

@Főnix Oszlár Gazdag:
debrecenben 160 ezer választó van. és ebből cca. 30 ezer fidesz törzsszavazó. és 130 ezernek nincs pártja. mert akiket budapest többsége, médiaértelmisége felvonultat azok aligha fogják leváltani orbánt, vagy kövért, vagy németh sziszit. nem érik azt a szintet. intellektuálisan nem. sziszi egy könyvtáros. és birkózó. azért az valami.

Bánegressy 2020.05.27. 14:51:33

@civisvaros___:
nem értik, hogy miért flangál szabadon békésen a rabló az ő holmijukkal és miért vigyáz rá rendőrök hada, nehogy meggátolhassák a bűnelkövetésben. ami pedig a legabszurdabb miért biztatja egy csomó hülye, hogy hajrá rabló! egy vérből valók vagyunk te meg mi :D(mind cigány :D) minél többet lopsz, annál több konc jut nekünk. végre valaki akivel dominánsnak érezhetjük magunkat a revirtünkben.
csomó félnótás.
hát tényleg, ezt nem érteni?! :D
csak az irigységből eredhet ez az értetlenség

Khonsu 2020.05.27. 15:39:08

@Főnix Oszlár Gazdag:

Igen látni kell, fel kell készülni, de a játékszabályokat a legjobb szándék mellett is be kell tartani és ez egy picit megbonyolítja a dolgokat. A szabad akarat megkerülhetetlen. Az igazságot szabad akaratukból kell befogadniuk az embereknek, nem lehet kényszeríteni. Persze az ördög nem fog a szenteltvízben fürödni, de azért a többségük nem hiszem, hogy ördög lenne. A gonoszt az "algoritmus" eltörli a föld színéről, de a bűnösök megbocsátást nyerhetnek, ha felismerik és megbánják bűneiket. Nem mindenki menthető, aki igen, annak magának is akarnia kell.

Hatalmi konstrukciót így aztán nem igazán lehet a kereszténységre építeni, mivel a hatalom lényege, a kényszerítő erő isteni kiváltság, ember nem ragadhatja magához az ítélkezést (épp ellenkezőleg, le kell róla mondania). Szóval az már nem lenne igazi kereszténység.

Az Ige megfelelő szolgálata és terjesztése által ugyanakkor úgy érhető el siker, hogy közben garantáltan nem ütközünk a háttérben működő algoritmussal, hanem segítjük annak működését. Ami aztán automatikusan kivezet a bajból. Növeli a jólétet, stb.

Csupán meg kell értenünk és segítenünk a gépezet működését, az majd elhozza a győzelmet. Persze ez csak egy vélemény, nem kell vele egyetérteni.

Ebből akár pártprogramot is lehetne csinálni.

Persze ördög ellen továbbra is marad a szenteltvíz, de azt célzottan érdemes bevetni. Ha összevissza locsolgatjuk veszít a hatékonyságából. Ki kell szabadítani a szerencsétlen lelkeket a karmai közül és közben dézsából önteni rá egy jó nagy adagot, hogy érezze a törődést. :)

Bánegressy 2020.05.27. 17:02:18

ez megvan?:

pcforum.hu/hirek/22362/sajat-egyhazat-kap-a-tesla-elon-musk-a-megvalto-benne

van 10parancsolata is. naggyon tanulságos :D

The 10 Commandments of the Church of Tesla
I am Elon Musk, your god. Thou shalt have no other gods before me.
You should not misuse the name of the Lord your God.
You should sanctify the day I was born.
You should honor Elon and Maye.
You shouldn't have a combustor.
You should also not move a rental car with an internal combustion engine.
You shouldn't steal - unless it's a holy relic.
You should not spread false testimony on the Internet, but educate about Tesla's mission and the wonders of electromobility.
You should not covet your next Tesla.
You should follow the teachings of the charging station etiquette.

civisvaros___ 2020.05.27. 17:40:58

@Bánegressy:
hajdúszoboszló egy 25 ezres kisváros. és van egy 25 ezres strandfürdőjük. ami most legfeljebb félházzal üzemelhet a pandémia következtében. tehát jóval kevesebben jóval kevesebbet fognak költeni. hajdúszoboszló árbevétele jelentősen megcsappan. miközben a költségeik állandóak. ki vannak szolgáltatva. egy mai hír, hogy lölő 2 szállodát is építene hajdúszoboszlón állami támogatással. most azt mondják, hogy na jó. építsen. de nyilván lesz, aki majd azt mondja: lölő, ezek a szállók kerüljenek állami tulajdonba és cserébe. oligarchából váljanak nagypolgárrá. előzetesen elűzik a hadházy-t. ez a konszolidáció.

Reding Roli 2020.05.27. 17:58:26

@civisvaros___: Orbán strómanjai ( így valószínű Orbán is ) korlátlan módon gazdagodnak...Itt van egy több mint 2 milliárdos beruházás...10 èvre titkosítva...A kínai nagybank számlájáról mennek majd a dollar- kifizetèsek, sunyiban , a mi kontónkra ..
hvg.hu/360/20200527_Kinai_hitel_keleti_nyitas_belgradi_vasut

civisvaros___ 2020.05.27. 18:41:07

@Reding Roli:
folyton azzal érveltek, hogy lölő és haverjaik nem tudják a vagyonukat kimenekíteni az országból azért, mert a világban nem versenyképesek. ha nem tudják, akkor ezek a vagyontárgyak bármikor nacionalizálhatók feltéve, hogy szabad választások vannak. ez a konszolidáció. oligarchákból nagypolgárokká válhatnak feltéve, hogy a fidesz a politikai ellenfeleivel ellentétben (mszp, szdsz, mdf mérsékeltjei) nem viszik csődbe az országot.

abdul hackeem 2020.05.27. 18:46:17

@civisvaros___: Épített nektek a lölő a pénzetekből stadiont.
Nesztek itt van:
index.hu/sport/futball/2020/05/27/szijjarto_peter_dzsudzsak_balazs_magyar_kupa_honved-mtk_maszk_nelkul_mlsz/

Na pontosan így fossák a saját szavazóikat pofán _minden nap_, csak vannak ilyenek, mint te, akik még a szájukat is kinyitják.

civisvaros___ 2020.05.27. 19:17:00

@abdul hackeem:
errefelé is építettek egy stadiont és null szaldóval üzemeltetik. a fidesz része egy építőipari kartell. egy hr/pr gépezet. ma a tankcsapda együttes adományozott.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4200/202527tankcsapdaadomany_ksz_(19).jpg
a kartell egy bokrétaavatója. szintén mai hír.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4198/200527ximplebokretaavato_ksz_(4).jpg
pénzügyi menedzsment. szintén mai hír dombi tibi a focista is átvette fizetésre alkalmas is városkártyáját.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4199/200527debrecenkartya_ksz_(9).jpg
ez a kislány a cicás tetoválással is a ner része.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4199/200527debrecenkartya_ksz_(6).jpg
ezek mind mai események. a fidesz propganda hírei. ez kulturálisan sokszínű. például hirdetik a "debreslam" slam poetry vetélkedőt. a nemzeti összetartozás napjára készít online műsort a csokonai színház. azazt szdsz és az miép kulturális programja van egybegyúrva.

civisvaros___ 2020.05.27. 20:39:34

@abdul hackeem:
ma csak 110 millióval drágult a bmw beruházás. ez már el se éri az az ellenzéki média ingerküszöbét.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.27. 21:22:40

@civisvaros___: Az Ördögűző óta ilyen vonaglást nem láttam. Így rettegtek a Bibliától? Ez rosszabb, mint amire gondoltam. Vagy a pici gnosztikus szívetek tiltakozik a törvény ellen? János I. levele 3. fejezet 8 Aki bűnt követ el, az ördögtől való, hiszen az ördög kezdettől fogva vétkezik. Azért jelent meg az Isten Fia, hogy az ördög művét romba döntse. *** És még egy szakasz a Bibliából, amitől retteghetsz: A rómaiaknak írt levél 16. fejezet 20A béke Istene hamarosan összezúzza a Sátánt lábatok alatt. A mi Urunk, Jézus Krisztus kegyelme legyen veletek! *** A hit nem csupán bot, hanem még annál is sokkal erősebb. (És működik! Tényleg működik! Izzadnak tőle! :) )

abdul hackeem 2020.05.27. 21:46:47

@civisvaros___: Azt nem értitek, hogy tőlünk lopnak, nem az ellenzéki médiától. Ez ráadásul mérhető.
Az agymosással okozott kár mérhetetlen.