1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.03.22. 10:10 HaFr

Lesz-e valaha "Orbán után"?

Képtalálatok a következőre: orbán hívek

Most, amikor az ellenzék (közöttük is legszorgalmasabban egy-két mszp-s) keresi az érveket a felhatalmazási törvény megszavazásához, amely semmit nem tud majd megoldani abból az eredendő forrás- és készséghiányból, amely éppen Orbánék kormányzása alatt teljesedett ki Magyarországon, csak még világosabbá válik az ellenzék tökéletes koncepciótlansága, meg nem értése és normaellenessége, mindösszesen civilizálatlansága, ami a jogállam és a demokrácia üzemeltetését illeti.

Eddig is megvolt a bajom azzal, hogy a rendszerváltás első húsz éve a liberalizmus és az alkotmányosság iránti kulturális érdektelenség jegyében telt, aminek élén a politikai elit járt azzal, hogy nem forszírozta ezek mélyebb elültetését és nem követett koncepciózus népnevelő politikát. Egy darabig azt hittem, ez csak felelőtlenség, nemtörődömség és bizonyos illúziók megnyilvánulása volt egyfelől a puszta alkotmányosság erejével, másfelől a magyar nép politikai kultúrájával kapcsolatban, de az utóbbi néhány évben világossá vált, hogy a parlamenti pártok és a legerősebb parlamenten kívüli politikai mozgalom, a Momentum, vezetőinek egyként nincsen fogalmuk a jogállam kultúrájáról. Még pontosabban a fogalmiság és az érzékenység kettőse hiányzik ez ellenzéki politikai elitből (is), amely tévedhetetetlenül vezetné a megszólalásaikat, súlyt adott volna ezeknek és érveket a szájukba a demokrácia tízéves leépülésének folyamatában. Ez akkor is így van, ha bizonyos kliséket ismernek egyfelől és a gyakorlatuk mögöttese -- pl. az érdekeltségük, az erkölcseik, az akaratuk stb. -- is hiányos másfelől.

Mindennel, amit tesznek és amit nem tesznek, a diktatúrát szolgálják. Bőven elégséges bizonyíték erre, hogy diktatúra van és az ellenzék kompetenciái mit sem változtak az ide vezető úton semmit, csak a képviselőinek fizetése nőtt. A Fidesz támogatottsága stabilan egyharmad körüli a választók összességén belül teljesen függetlenül attól, hogy éppen milyen ellenzéki konstelláció üzemel és éppen melyik párt szerint lehet más a politika. Az ellenzék vatta szerepet tölt be, sokkal erősebb politikai tényező nála akár a megmaradt ellenzéki sajtó, akár a civil szféra, akár a passzív kétharmad, amely nem szavaz a Fideszre és folyamatosan gondot okoz Orbánnak.

A Fidesz zavartalanul fogja (feltehetően) bevezetni a rendeleti kormányzást és semmivel se csökken ettől se a támogatottsága, se a tágabban vett legitimitása ebben a politikai kultúrában. Majd ha eltesznek embereket láb alól, akkor talán visszaüt rá a helyzet, amelybe lavírozta magát, hogy alkalmas kormányzás helyett a lopás, a hazudozás és az erőszak útján tartja fent a hatalmát (hangsúlyozom: talán, mert ez a "szabadságszerető" nép már sokszor elnézett jóval többet az urainak, mint egy-két gyilkosság). Akkor teremtődhet majd meg a legitimitása a későbbi felelősségrevonásnak, amelyről nagymellényű ellenzékiek -- ideértve az ismert vagy feltételezett kollaboránsokat is -- szeretnek néha gondolatot váltani. Addig a hívek pont elégedettek mindennel és polgárháborút kockáztat, aki Orbánt és körét bíróság elé citálja. Hozzáteszem, a nagyon valószínűtlen legitimációs fordulat esetén ez az ellenzék akkor is kiegyezne velük és hagyná őket elmenekülni a vagyonuk mozgósítható részével. Mert ez ez ilyen -- robusztus erkölcsi minimum és következmények nélküli -- ország. Ezért is lehet, hogy még hosszú éveken át nem fogja találni a kiutat ebből a borzalomból és utána még évtizedeken át fogjuk felszámolni a kárt (ha fel fogjuk).

Nem tudom, lesz-e a belátható időben Orbán utáni helyzet politikailag. A politikai kultúránkban az én életemben azonban nem várom. El akarom kerülni a politikai publicistákra és a megmondó emberekre jellemző kategorikus jövőbelátást -- ami pont addig szokott beválni, amíg a jövő meghaladja az értelmüket --, csak ezért nem írom, hogy a következő évtizedekben lényeges tekintetekben biztosan ugyanebben a mederben fogunk haladni. Óvatosan fogalmazva is igaznak tűnik azonban, hogy ameddig előre látunk most, nem látszik olyan forrás (tudás, pénz, kényszer), ami -- nevezzük így -- polgárosuló, civilizációs pályára helyezné ezt a népet. Ezek a határaink. Ezeken belül kell kihozni a legtöbbet.

367 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6515543556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.24. 21:35:09

@civisvarosi:

"lölő propaganda lapjából"

Vagyis megírták a hírek.

Már megint rábasztál a sompolygásra, te kis posztmodernista seggarc.

2020.03.24. 21:38:05

@neoteny:
köszönik az áldozatos munkát a debreceni "mekik".
static.civishir.hu/ci/2020/03/mcdonaldsdebrecen3.jpg
ezek mind közösségi összetartást hirdetik. de ez persze nemcsak debrecenben van így, hanem szerte az országban. és a "liberális" lapokból az ömlik, hogy ezek a magyarok, nem szolidárisak, stb.

2020.03.24. 21:39:32

@neoteny:
a propaganda nem hír. hanem hazugságáradat. próbáld már megérteni.

2020.03.24. 21:42:57

@neoteny:
a futball huligánok molinója. egy világ terhe rajtatok. egy ország hálája mögöttetek.
static.civishir.hu/ci/2020/03/tn4-20200321_120516.jpg
ezek nácik. nincs bennük szolidaritás. a libsik szerint. mert ezek magyarok.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.24. 21:44:48

@civisvarosi:

"a propaganda nem hír. hanem hazugságáradat."

Hogyne: az a sátánfajzatok által gyártott hír.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.24. 21:45:27

@civisvarosi:

"mert ezek magyarok."

És mi a te származásod és vallásod, zsidó?

2020.03.24. 21:50:26

@neoteny:
hosszasan lehetne sorolni a napi hírekből. de felteszem nemcsak debrecenben történik ehhez hasonló. hanem szerte az országban. a "liberális", "független", "szabad" sajtó minden igyekezete ellenére is megjelenik a közösségi összetartás. a visszásságok mellett. orbán és palkovics innovációs miniszterrel az oldalán az ügyeskedő kínaiaktól beszerzi a hiányzó védőfelszerelést. amivel vagy megállítja a járvány eszkalálódását, vagy nem állítja meg. mindez döntő módon befolyásolja a választást. és azt követő válságkezelés. amivel persze újabb válságokat idéznek elő. de az meg soros györgy a spekuláns és társainak ármánya mint tudjuk.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.24. 21:54:22

@civisvarosi:

"mert ezek magyarok."

És mi a te származásod és vallásod, zsidó?

ijontichy 2020.03.24. 22:11:12

@civisvarosi: "európában nincs meg a képesség arra" Miért kéne, hogy meglegyen. Még mindig nem érted, miről szól a kooperáció, specializáció (persze nem olyan megbízhatatlan alakok esetében, mint a főnököd, mert abba könnyen bele lehet halni). A főnököd az elmúlt tíz évben felszámolta az M-zárolt készletek maradványát is (ember+anyag). Az a selejt maradt, aki/amiket a lölö lapjaiban láthatsz. De csicsás váll-lapjuk van, azt meg kell hagyni.

Én is Kínából vettem a maszkokat a családnak (mosható base + FFP3 replacement filters). És tudod hol lépett EU területre? Észtországban. Két hét volt, piti pluszpénzért. A főnököd még csak most jutott idáig? Micsoda lúzer. És erre bízzák az életüket a hívek :-(

ijontichy 2020.03.24. 23:07:35

@civisvarosi: "a "liberális", "független", "szabad" sajtó minden igyekezete ellenére is megjelenik a közösségi összetartás."
Ja. Tudósíts is, hogy a faluban a nyugdíjas doktorbácsinak az asszonyok varrják a maszkokat, mossák a cuccokat (mert kapott két papírmaszkot a pöcs apparátusától), hogy a kórházban a bezárt büfé miatt, a tizenkétórázóknak a család hordja a tápot, mialatt az elmúlt tíz évben a szakapparátust AL_KAL_MAT_LAN tojáshéjseggű pártkatonákkal feltöltő főnököd, a parlamenti gombnyomogató csicskáit nevezi hősöknek azért, mert segítenek megakadályozni, hogy a szabad, liberális (keresztvetés megvolt?) sajtó maradéka tudósíthasson az AL_KAL_MAT_LAN_SÁG_ÁRÓL. Sosem volt kétségem, hogy mindig van lejjebb, de a fidesz-klientúra már most méltán pályázhat rekorddöntésre, szolgalelkűségből és aljasságból. A bolsi örök, és Csikatilo polgártárs sose létezett. Ja és mint hallom, Csernobil az nem is (úgy) volt. Méltó példaképet választott a szabad (és szabadságszerető muhaha...) magyar nép.
Mondd csak @cívis, ha meglesz a vakcina, mennyi idő múlva fogod azt írni, hogy "A FIDESZ"!!! megállította a járványt" ? Félkézzel!!! ;-)

2020.03.25. 06:14:55

Megnyugtató látni, hogy a fejlett liberós demokráciák, mint a lator állam a zusa, az UK, vagy a franciák milyen szervezett, hatékony módon oldják meg a vírus elleni védekezést, milyen olajozottan mennek a dolgok. Valószínűleg azért, mert nem a töküket vakargatták, hanem felkészültek. Szemben a patással, a diktátor zOrbánnal.

Jó nekik, jó a polgáraiknak. Szerencsések.

2020.03.25. 08:17:53

@ijontichy:
az ország fidesz kormányok idején viszonylag jól teljesít. nem-fidesz kormányok idején meglehetősen rosszul. és ezt tényszerűen lehet állítani úgy, hogy ez féligazságként megáll eddig legaláb is.

na most valaki mondhatja, hogy ő még a fidesznél is jobban csinálná. és aki ezt gondolja mondja. csak azokat nem értem, akik az ellenzéki pártokat hoznák vissza. a nem-fideszt. az mdf-szdsz paktum, az mszp-szdsz koalíció híveit. a nem-fidesz minisztereket, államtitkárokat, képviselőket, főhivatalnokokat ("felelős értelmiség") és család családtagjaikat (momentum) mindezt gyurcsány/gyurcsányné vezette demokratikus koalícióval. mert az ellenzékből ők tudnak hatásosan pofázni. leginkább pofátlanul hazudni. és lehet mondani, hogy pont ilyen a fidesz is. csak az ország teljesítménye számszerűsítve mégis valahogy mindig a fidesz kormányok idején tűnik jobbnak. és lehet mondani, hogy ez is leszakadást eredményez. ez esetben tessenek még jobbat mondani.

abdul hackeem 2020.03.25. 08:30:46

@neoteny: _Egy_ svájci orvos? Lol.
Azt hallottam, több iráni szerint az alkohol is jó a vírus ellen. Megyek is, megiszom a reggeli felesemet.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 08:34:50

@civisvarosi:

"az ország fidesz kormányok idején viszonylag jól teljesít. nem-fidesz kormányok idején meglehetősen rosszul. és ezt tényszerűen lehet állítani úgy, hogy ez féligazságként megáll eddig legaláb is."

A világ összes országának minden dicsősége.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 08:35:38

@abdul hackeem:

"_Egy_ svájci orvos? Lol."

Nekik is fel kell csalizniuk a horgaikat valamivel.

2020.03.25. 08:51:32

@neoteny:
te megbuggyantál? a fidesz hirdeti a világ minden országának dicsőságét? mondjuk a fidesz hirdeti románia vagy szlovákia dicsőségét? ezt a nem-fidesz értelmiség teszi. bezzeg románia, bezzeg szlovákia. milyen gyönyörűséges. bezzeg a nyugat. bezzeg a kelet. bezzeg mindenki. a világ minden országa csodálatos és dicsőséges. leszámítva a poklok poklát. magyarországot. amit majd ők elvezetnek. azzal, hogy nincs teremtő atyaúristen. tehát nekik van igazuk. így tehát boruljon le őeléjük. a köznép csak ne szóljon bele a dolgaikba. ekként papolnak az akadémikus bölcseletben azok, akik magukat filoszemitáknak mondják.

abdul hackeem 2020.03.25. 08:52:44

@neoteny: A BBC-s cikket olvasva www.bbc.com/news/health-51979654
jutott eszembe egy film a 80-as évekből, a címére nem emlékszem.
A tengerparton buliztak az idősek minden lehetséges módon. Amikor a kiválasztottaknak "eljött az idejük" (ezt egy kisebb csapat döntötte el) felszálltak egy nagy teherhajóra, ami soha többé nem tért vissza.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 09:11:07

@civisvarosi:

"a fidesz hirdeti a világ minden országának dicsőságét?"

Te magyaráztad el, hogy a magyar számára Magyarország a világ közepe.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 09:12:37

@abdul hackeem:

"A BBC-s cikket olvasva"

Nos épp' az ilyen cikkek üzenetének megtorpedózására íródott az 'egy svájci orvos' szövege.

2020.03.25. 09:31:38

@neoteny:
és abból, hogy egy magyar magyarországot tekinti a világ közepének (vonatkoztatási rendszernek) azt jelenti, hogy a világ minden országa dicsőséges? majdnem az ellenkezőjét.

a kormánypropaganda azt mondja, hogy szinte egész világban borzalmasak a viszonyok. bozótüzek ausztráliában. ég az amazonas. jönnek mennek az illegális migránsok, tombol a járvány. az egész világban elborzasztó dolgok történnek. és van magyarország, ami a béke, a nyugalom szigete. tegye össze kezét lábát az összes balliberális, hogy a magyar nép a bölcsességében fidesz kormányt választotta. nyilván azt választotta. mert a fidesz nem vitte csődba ez országot és simicska után mészáros lölő gyűjtött annyi pénzt, hogy felvásárolták az ellenzék médiaérdekeltségeinek egy részét. így a fidesznek nem kell egy totális médiaellenszélben kormányoznia, mint 1998-2002 között. a "szabad" sajtóban a politikai írások döntő többsége másról se szól, hogy van ez a patás orbán, aki 93 áprilisában elagyta a "liberális" internacionálét. mert hogy orbán megérezte, hogy az elkövetkező 20-30 évben ezzel a világgal szemben kormányozva lehet a legtöbb hatalomhoz jutni. miközben a felelős értelmség azt gondolta, hogy valamiféle kiegyezésre van szükség. egyébként nyilván arra volna szükség, csak senki sem tudja megmondani, hogy miben is kellene kiegyezni.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 09:54:27

@civisvarosi:

"s abból, hogy egy magyar magyarországot tekinti a világ közepének (vonatkoztatási rendszernek) azt jelenti, hogy a világ minden országa dicsőséges?"

Nem.

"a kormánypropaganda azt mondja, hogy szinte egész világban borzalmasak a viszonyok. bozótüzek ausztráliában. ég az amazonas. jönnek mennek az illegális migránsok, tombol a járvány. az egész világban elborzasztó dolgok történnek. és van magyarország, ami a béke, a nyugalom szigete. tegye össze kezét lábát az összes balliberális, hogy a magyar nép a bölcsességében fidesz kormányt választotta. nyilván azt választotta."

Igen, ez a sátánfajzatok önfényező dumája.

abdul hackeem 2020.03.25. 10:19:32

@civisvarosi: "csak senki sem tudja megmondani, hogy miben is kellene kiegyezni"
Például abban, hogy ne ugassatok bele _mindenki_ életébe.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 11:01:42

@civisvarosi:

"miféle származású, vallású csoportosulás vagytok"

Az még rólad sem derült ki, zsidó.

Mert az, hogy keresztény nem vagy: hétszentség.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 12:12:16

@civisvarosi:

"a kereskedő cégeknek is hathatós segítséget nyújtanak a hadsereg akciócsoportjai."

Ha a 'segítségük' hathatós, akkor már korábban is segíteniük kellett volna nemzettestvéreiken: akkor nemzetárulók, hogy _csak most_ teszik meg.

abdul hackeem 2020.03.25. 12:41:54

@civisvarosi: MINDENKI névmás, általános (főnévi)

1. Minden ember, kivétel nélkül.

A magyar nyelv értelmező szótára szerint.

Ebbe beleértendők a NER-en belüliek is. Mert nekik is megmondjátok, hogy hogyan kell élni, viselkedni.

ijontichy 2020.03.25. 13:06:47

@civisvarosi: "az ország fidesz kormányok idején viszonylag jól teljesít" Az ország a fidesz kormányok idején sokkal_rosszabbul teljesít! Ezt az elmúlt tíz év "eredménye" pontosan megmutatja (az, hogy ti a a Völkischer Beobachternél miket hazudoztok, nem számít).
Azt, hogy a fidesz kormány valójában mennyire alkalmatlan, jól mutatja, hogy még egy töketlen ellenzék, agyonvert társadalom, relatíve kedvező gazdasági környezet mellett is sikerült Európa (majdnem) tökutolsójává lecsúszni (de meglesz az is, ha így folytatódik). A gazdaság eredményeinek zöme a multikhoz köthető. ~1 milla magyar_ember! elhagyta az országot (mértékében ez eddig Horthynak jött össze ennyire). A gazdasági "eredmények" ára, hogy ~40 % a bányászbreki seggét alulról nézi, és még így is a KSH statisztikai adatok pontossága finoman szólva Szovjetúnióbeli időket idéz (na jah, a bolsi örök).
A 2002-10 között fülsértően a nyilvánosságért sikoltozó fityfasz, ma azt is titkosítja, hogy a vezér reggel tudott-e egy egészségeset rottyantani.
Mo. ~ '60-90 között is a "béke szigete" volt. Ny. Európában ETA, IRA, RAF, Baader-Meinhof, nomeg Carlos robbantgatott-rabolgatott-a békéről papolgatott, mégis a magyar a fél tökét adta volna a sógorék életszínvonalának töredékéért is.
Polgárosodás, egészséges polgári öntudat nyomokban található (de majd az is elmúlik, mert az alcsúti dúvad nem sok teret hagy neki). Van helyette egészségtelen nemzethyeskedés.
Hazudni csúnya dolog, de önmagunknak hazudni még kifejezetten káros is. Persze semmi baj, egy kísérlet sem teljes csőd, elrettentő példának mind elmegy. A szárított vityaexkrementum jótékonyan elfeledteti a tényt, hogy közröhej és/vagy értetlen fejcsóválás tárgya vagytok. De a másnaposság kegyetlen lesz.
pdfslide.net/documents/elmc-2011-2012-final-version-en.html

abdul hackeem 2020.03.25. 13:50:14

@civisvarosi: "mindenki életébe nem szólnak bele"

Ugyanakkor itt írod:

"összeírják a beszerzési útvonalak adatait és ezek után lölő és haverjai is tudnak kereskedni. menedzselik az ellátási láncot"

"alkalmas arra, hogy átrendezzék a piacot. és ezek a kérdések hatalmi játszmákban dőlnek el. a pénzesőben ki mennyi euróhoz jut, hogy felvásárolja a másik árukészletét, mennyi hatalomhoz jut, hogy átvegye a beszerzési útvonalak adatait és megszervezze azok félkatonai védelmét. a mol a nemzetgazdaság ékköve rekordgyorsasággal áttért a védőeszközök gyártására. az otp is vállalja a törlesztőrészletek átütemezését"

Tényleg nem szólnak bele mindenki életébe.

Na szórakozzál te a nénikéddel.

ijontichy 2020.03.25. 14:53:45

@civisvarosi: Valójában a fideszfoglaló bolsikat (vitya & co) kell(ene) leváltani. De - mint @hafr helyesen látja - polgárháború szignifikáns veszélye nélkül, ez vitya majdani megdöglendésével fog megtörténni (rendes magyar ember legfeljebb szurkol koleszterinnek). Amúgy nem is lehet normális ellenzék, hisz tisztességes embernek kifordul a bele a pöcegödörben iszapbirkózás gondolatára. Ha vitya Strasbourg-ba jön, és rossz a széljárás, a bolsibűze százegynéhány kilométerről elveszi az étvágyamat.
No mindegy, lényeg hogy nem él örökké. Ti majd megsiratjátok (a kéccáz dolcsis boldog békeidőket, mint német a jugó-török vendégmunkásokét), megszoborjátok (a nemzet hősét), aztán majd megindul a harc a koncért. És ez így lesz jó. A töketlen (ál)ellenzék is eltűnik majd a normális verseny (piac) helyreállásával. Negyven év cucilizmus, negyven év orbánizmus... az unokák nem lesznek hálásak (a büszke magyar öntudaton esett újabb mély sebről már nem is beszélve) :-(.

Mo. fejlődése átlagos? Csak átlagos? Nem felzárkózni kéne? Hol a nagy nekirugaszkodás, meg a szárnyalás éve? Nem erről röfögött 2010-11 táján vikikaka?
ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tec00001&plugin=1
Nekem úgy tűnik üzembiztosan sikerült Bulgária, meg Románia elé beékelődni (és mentek lefelé, egy, a lengyeleknél jóval kisebb belső piaccal). Na mindegy is, elvégre - mondtam már? naná, hogy mondtam - nem a gazdaság az elsődleges. Hanem, hogy háromésfél államcsődből hamarabb föl lehetne állni, mint a fideszbolsik által agyilag tudatosan lepusztított, deprimált magyar társadalomból valami versenyképeset faragni.

Btw. fizuemelést kértél már? Ideje lenne. Ezt a hánytató munkát 200 dolcsikkal nem lehet megfizetni ;*)

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 15:09:59

@civisvarosi:

"felügyelik a raktári készletet, összeírják a beszerzési útvonalak adatait"

Ha ez a 'segítségük' hathatós, akkor már korábban is segíteniük kellett volna nemzettestvéreiken: akkor nemzetárulók, hogy _csak most_ teszik meg.

ijontichy 2020.03.25. 15:22:52

@civisvarosi: "felügyelik a raktári készletet" magyarul felmérik a potenciális zsákmányt, nomeg lábatlankodnak egy sort ott, ahol bizonyára mindenki nagyon boldog lesz attól, hogy dilettáns olajbogyók kóvályognak úton-útfélen. Ismerős, láttunk már ilyet.
Aztán már törvényt sem kell írni ipaden az einstandhoz. Ügyes.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 15:26:28

@ijontichy:

Ez a moot court case érdekes.

De már a legelején tartalmaz egy vaskos tévedést:

"mostly at a price significantly lower than their real value"

There are no 'real values' apart from the price somebody pays for the good in question.

Ami pedig a rendszerváltás utáni privatizációs folyamatokat illeti, ld:

Privatization vs. the State
Chris Woltermann
The Free Market 10, no. 1 (January 1992)

mises.org/library/privatization-vs-state

abdul hackeem 2020.03.25. 16:06:56

@civisvarosi: Amikor sáskajárás van, a sajátok mit áraztak volna be?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 16:09:10

@civisvarosi:

"van olyan archeogenetikai feltévés (mérés)"

A feltévés nem mérés; a mérés nem feltévés.

"felügyelik a raktári készletet, összeírják a beszerzési útvonalak adatait"

Ha ez a 'segítségük' hathatós, akkor már korábban is segíteniük kellett volna nemzettestvéreiken: akkor nemzetárulók, hogy _csak most_ teszik meg.

2020.03.25. 16:40:24

@HaFr:

Szerinted. Szerintem meg az amcsik egy sekkfej népség, az éppen regnálói elnökükkel egyetemben.

2020.03.25. 16:42:46

@abdul hackeem:

Az enyémbe nem ugatnak bele. A tiédbe igen?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 17:16:45

@civisvarosi:

"a méréseken túl"

Engem az nem érdekel.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 17:24:05

@civisvarosi:

"de ahogyan az egészet interpretálják az már politika."

Helyesen: de ahogyan az egészet interpretálják _a sátánfajzatok_ az már politika.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 17:51:37

@civisvarosi:

"hogyan interpretálod?"

Mivel én nem vagyok sátánfajzat, sehogyan.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 17:54:30

@civisvarosi:

"a mérőműszerek számokat mutatnak."

Mérőműszereket _mérnökök_ használnak, nem sátánfajzat politikusok.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 19:22:21

@civisvarosi:

"a tények külfönféle módon csoporosítgatják és azt interpretálják valahogy."

Sátánfajzatok.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 19:30:48

@quercuserdész:

"aki hülye, az haljon meg"

No de az te vagy, balfasz leponex.

abdul hackeem 2020.03.25. 20:10:01

@quercuserdész: Nem is kell, hogy engem sajnáljanak, mert _nem én_ traktálom őket hülyeségekkel.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 20:30:14

@civisvarosi:

"légió és misszió egyben"

Nem:

1 És menének a tenger túlsó partjára, a Gadarenusok földére.

2 És a mint a hajóból kiméne, azonnal elébe méne egy ember a sírboltokból, a kiben tisztátalan lélek volt,

3 A kinek lakása a sírboltokban vala; és már lánczokkal sem bírta õt senki sem lekötni.

4 Mert sokszor megkötözték õt békókkal és lánczokkal, de õ a lánczokat szétszaggatta, és a békókat összetörte, és senki sem tudta õt megfékezni.

5 És éjjel és nappal mindig a hegyeken és a sírboltokban volt, kiáltozva és magát kövekkel vagdosva.

6 Mikor pedig Jézust távolról meglátta, oda futamodék, és elébe borula,

7 És fennhangon kiáltva monda: Mi közöm nékem te veled, Jézus, a magasságos Istennek Fia? Az Istenre kényszerítelek, ne kínozz engem.

8 (Mert ezt mondja vala néki: Eredj ki, tisztátalan lélek, ez emberbõl.)

9 És kérdezé tõle: Mi a neved? És felele, mondván: Légió a nevem, mert sokan vagyunk.

-- (a változatosság kedvéért) Márk 5

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 21:01:40

@civisvarosi:

"a hagyomány orbán oldalán áll."

Sátánfajzat duma.

"na, egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen idiótának tartjuk egymást."

Nem: te vagy az idióta sátánfajzat, ahogy ezt mostmár évek óta demostrálod.

"aki azt gondolja, hogy ő jézus és a légió nélkül létezik bármiféle misszió az ördögfajzat."

15 Õrizkedjetek pedig a hamis prófétáktól, a kik juhoknak ruhájában jõnek hozzátok, de belõl ragadozó farkasok.

16 Gyümölcseikrõl ismeritek meg õket. Vajjon a tövisrõl szednek-é szõlõt, vagy a bojtorjánról fügét?

17 Ekképen minden jó fa jó gyümölcsöt terem; a romlott fa pedig rossz gyümölcsöt terem.

18 Nem teremhet jó fa rossz gyümölcsöt; romlott fa sem teremhet jó gyümölcsöt.

19 Minden fa, a mely nem terem jó gyümölcsöt, kivágattatik és tûzre vettetik.

20 Azért az õ gyümölcseikrõl ismeritek meg õket.

-- Máté 7

"hogy érthető legyen."

9 És monda nékik: A kinek van füle a hallásra, hallja.

-- Márk 4

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 21:11:47

@civisvarosi:

"mert tiszta (sister) és tündér (daughter) és az atyaúristn egyben, a másik szuperegója."

Ez egy érdekes elméletnek tűnik: ezt kifejthetnéd bővebben.

"rendesen a ragadozó gúnyáját veszi magára a férfi ember."

Az hagyján, de ha _ragadozik is_, akkor már nem leht azt mondani, hogy csak a gúnyát húzta magára (mondjuk elijesztés céljából).

"amikor ezt félre értik"

Ezért mondja Máté 7 azt, hogy gyümölcseikről ismerszenek meg.

Reding Roli 2020.03.25. 21:14:51

@civisvarosi: Egyezzünk meg abban, hogy ezen a blogon tèged mindenki idiótának tart! Èrvekkel , sorozatosan rávilágítanak önellentmondásaidra, ezerszer elismètelt, egysíkú ostobaságaidra , az orbáni propaganda kritikátlan szajkózására ès a szánalmas , logikailag hibás bukdácsolásra, amit itt " levezetsz" ! A józan belátás, az önreflexió nem tulajdonságod, az biztos! Vagy született hülye vagy, vagy fizetnek èrte, hogy játszd a hülyèt...Gondolom ,ekkora időkeretben amennyit itt vagy, reggeltől estig " ügyeletben" inkább az utóbbi lesz igaz!

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 21:20:12

@Reding Roli:

"Vagy született hülye vagy, vagy fizetnek èrte"

Lehet a kettő egyszerre is.

Reding Roli 2020.03.25. 21:35:57

@neoteny: Egy darabig èrdekes , amiket ír ez az " Unionista " - de kèsőbb rájössz ,hogy mindig ugyanarról beszèl...Alapvetően az sem lenne rossz, csak egy idő után unalmas ... A rossz viszont az, amikor realizálod hogy egy torzult lelkű , nárcisztikus , beteg emberrel állsz szemben, aki nem hajlandó szembesülni önmagával...ès ez a legnagyobb baj, nem pedig a más vèlemèny , mert mindenkinek lehet egyfajta szubjektív igazsága, de arra a lelki romlottságra ami átszüremlik irományaiból, muszály valakinek rávilágítani...
" Először tisztázni kell mindenkinek a származását" - mondja...

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 21:54:26

@Reding Roli:

Lényegileg helyes az analízised.

Én viszont történelmi távlatokban is látom a dolgot: volt idő, amikor unionista még méltányolható álláspontokat tolt nagyjából elfogadható logikával. De ez egyre rosszabb lett, különösen a 2014-es választások után: én azt _hiszem_, hogy akkor teljesedett be az _amerikai_ szólás:

everybody loves a winner

unionista rájött, hogy Orbánék kurva ügyesen malmozzák meg a népeket (azt a 3 milliót vagy akármennyit) és a jó magyar szólást megfogadva, miszerint

széllel szemben pisálni nem célszerű

szépen átevezett a nyertesek oldalára. Ahol a világ összes országának minden dicsősége van. Hiszen Magyarország a világ közepe.

Imígyen teljesedik be az Írás.

abdul hackeem 2020.03.25. 21:57:20

@Reding Roli: Gondolj csak bele, 70 nap alatt (csak ezzel a nick-kel) átlagosan napi 25 hozzászólás.
Elolvasni a hsz-eket, megválaszolni (még ha van is beszédfelismerője) ilyen terjedelmesen (nézd meg a hsz-ek gyakoriságát) 10-15 perc. Az kb. 5-6 óra csak ezzel a nick-kel naponta.

Reding Roli 2020.03.25. 23:00:02

@abdul hackeem: Ennek 2 oka lehet:
- nárcisztikus megszállottság
- valakik megfizetik

Neoteny: Nèha mond èrtelmesnek tűnő dolgokat ès egy sajátos szemszögből világítja meg az esemènyeket, igaz, nekem már túl egysíkú , "mesès "propaganda szövegek , ès azért gondolom hiteltelennek , mert egy èrtelmes ember, ha èrvekkel megcáfolják mondanivalóját, kèpes nèmi önreflexióra, ebből alakulhat ki a konstruktív vita, ami a kölcsönös elfogadás alapja, hiszen nem egyformán látjuk a világot ès vèlemènyek ütközèsèből alakulhat ki egy èrdekes , új szintèzis ( ezèrt vagyunk itt...)
A trollnak viszont csak egy cèlja van: destrukció....

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 23:12:21

@Reding Roli:

"Nèha mond èrtelmesnek tűnő dolgokat"

Ami szintén a megtévesztést szolgálja.

"ezèrt vagyunk itt"

Bármiért is vagyunk itt, azt unionista/444/civisvárosi sikeresen meghiúsítja.

Én személyesen viszont rengeteget tanultam tőle.

Reding Roli 2020.03.25. 23:38:45

@neoteny: Minden" blogboxmeccsen" lehet tanulni valamit, engem viszont általában addig èrdekel valaki blog vèlemènye , ameddig a felvetett tèmával - az aktuális blogposzttal valamennyire releváns. Ha van egy állítás, akkor azt meg kellene cáfolni èszèrvekkel alátámasztva ...Persze, mesèlni is lehet, az is èrdekes lehet, de cèlszerű a tèma vonalán mozogni ès valami újat hozzátenni vagy cáfolni , de a fèlrevezető hadművelet egy idő után szembetűnővè válik...

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.25. 23:41:40

@Reding Roli:

"a fèlrevezető hadművelet egy idő után szembetűnővè válik"

Nem mindenkinél és nem ugyanannyi idő alatt. Továbbá amikor nem lehet _elhallgattatni_ egy ilyen énekesmadarat, akkor a félrevezető hadművelet _sikeres_.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 07:29:39

@civisvarosi:

"kibaszott sok baromságot összehordva."

Mert sátánfajzat vagy.

Nem idézem be ismét az ördög atyátok dumát.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 07:56:45

@civisvarosi:

"az a kérdés, hogy ez a sátáni gondolkodás miből ered?"

Ez így van.

Én ugye Jézus megkísértéséből csak az utolsót szoktam idézni a világ összes királyságának minden dicsőségéről (mert az az a kísértés aminek a gyakorló politikusok -- törvényhozók -- engednek). De érdemes a másik kettő kísértésről is elgondolkodni:

1 Akkor Jézus viteték a Lélektõl a pusztába, hogy megkisértessék az ördögtõl.

2 És mikor negyven nap és negyven éjjel bõjtölt vala, végre megéhezék.

3 És hozzámenvén a kisértõ, monda néki: Ha Isten fia vagy, mondd, hogy e kövek változzanak kenyerekké.

4 Õ pedig felelvén, monda: Meg van írva: Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden ígével, a mely Istennek szájából származik.

5 Ekkor vivé õt az ördög a szent városba, és odahelyezé a templom tetejére.

6 És monda néki: Ha Isten fia vagy, vesd alá magadat; mert meg van írva: Az õ angyalainak parancsol felõled, és kézen hordoznak téged, hogy meg ne üsd lábadat a kõbe.

7 Monda néki Jézus: Viszont meg van írva: Ne kisértsd az Urat, a te Istenedet.

aztán jön a harmadik.

Szóval az első kísértés az, hogy az ember túl sokat parázik a homeosztatikus állapotának fenntartásán.

A második pedig az 'egészség' miatti parázás -- ami különösen jelentéssel bíró dolog napjainkban.

Aztán van a harmadik kísértés _szinergikus_ hatásai az első kettővel kombinálva.

Brilliáns analízis az evangelisták részéről: nyilvánvalóan megértették a leckét.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 08:10:27

@civisvarosi:

"tartok tőle, hogy erős professzornak fingja nem volt arról hogy működik a társadalom."

De neked sincs: amit te annak hiszel, az a 'tudás' amiért eladod a lelkedet.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 08:26:49

@civisvarosi:

"jézus ennyit böjtölt a sivatagban."

Bizony. És a sok böjtölésnek (alacsony testsúlynak) igen érdekes hatásai vannak az agyra.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 08:49:33

@civisvarosi:

"nekem fingom nincs arról hogy működik a társadalom."

Akkor miért osztod az észt?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 09:51:44

@civisvarosi:

"a közgazdaságtan ugye nem ezekben mér. tehát a forint nem vezethető vissza aranyra."

A II. világháború után, 1946. augusztus 1-jén vezették be az 1945-1946 évi hiperinflációt követően a pengő helyett ismét a forintot. Ez a forint még arany alapú pénz volt a kibocsátáskor. 1 Ft = 0,0757575 gramm arannyal.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 10:20:23

@civisvarosi:

"de eszembe nem jut, hogy a világ minden országának minden dicsőségét megmagyarázzam."

Nem a faszt nem:

"a közgazdaságtan ugye nem ezekben mér. tehát a forint nem vezethető vissza aranyra."

A II. világháború után, 1946. augusztus 1-jén vezették be az 1945-1946 évi hiperinflációt követően a pengő helyett ismét a forintot. Ez a forint még arany alapú pénz volt a kibocsátáskor. 1 Ft = 0,0757575 gramm arannyal.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 12:13:04

@civisvarosi:

"és 1 forint volt 1 kg kenyér."

Nem.

"de az hit."

Nem.

"tehát egy partikuláris hitvilágról regélek"

Nem.

"ha én lennék a király, akkor klasszikus liberális árupiacnak adnék versenyelőnyt."

És?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 13:27:08

@civisvarosi:

"a katolikus hitvilág egyetemes, de nem evilági. a protestáns félig világias és partikuláris."

Pure unadulterated bullshit.

Nem értesz te ehhez, zsidó. Vagy pogány.

"a világnak nem köteles követni a magyarokat."

Nem mondod?! esküdj!

ijontichy 2020.03.26. 13:54:33

@civisvarosi: Nos, te magyar vagy, csak egy kicsit személyiségzavaros (ez egy olyan "rendes" magyarnak mint én, azonnal világos). Ezért - ha vége a karanténnak - kérj segítséget. Ez egyébként a fideszmagyarok zömének (excl. cinikus szerencselovagok) ajánlatos lenne. Rátok fér egy kis mentális gondozás ;-).

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 14:37:50

@civisvarosi:

"az a cél, hogy a kárpát-medence egésze (többségi vagy kisebbségi) magyarrá váljon."

Már megint a világ összes királyságának minden dicsőségével kísértesz.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 15:15:24

@civisvarosi:

"tehát az a cél, hogy a szlovákiai (felvidéki) léván és a szlovén (délvidéki) lendván (kisebbségi) magyar iskola kapcsolódjon a (nagy-) magyar oktatási hivatalhoz és a magyar népoktatáshoz."

"Kapcsolódjon"?

Úgy érted a Magyarországi Református Egyház árulhassa azt a gagyit, hogy a 7.2 tonnás színaranyborjúból kolesz épül a szegény kis lévai magyar gyerekeknek?

Mert ugyi azok a szegény magyarok Léván nem fizetnek adót Bp-re (mert Bp nem képes olyat behajtani rajtuk), így bármiféle a magyar (nettó) adófizető pénzéből épülő lévai kolesz _indokolatlan adomány_ a szegény kis lévai magyaroknak. Sőt.

Ugyanis ők fizettek adót Pozsonyba vagy hová: ha szűkében vannak helyi koleszszobáknak, akkor menjenek és lobbizzák a saját politikusaikat, akik már lenyúlták róluk a koleszszobák árát.

Nehogy má' a magyar(országi) nettó adófizető paraszt finanszírozza _a szlovák kormányzatot_.

lecsós 2020.03.26. 15:58:10

@civisvarosi: Amiről írsz, hogy a mai közgazdászok nem értenek semmihez, azt osztja a köznép. Az elmúlt 30 év azzal tellett, hogy a magyar nem eléggé hatékony, hogy bármit is legyártson, vagy bármilyen tudást saját kútfőből netán elő tudjanak adni. Itt elsősorban a közgazdaságtudományra gondolok. Antallékal bejött az, hogy ami nem nyugati, meg nem multi, az lófasz. Ezért szét is verték azt az élemiszergazdaságot, ami képes minden szinten kielégíteni a 80-as évek végére minimum 30 millió ember diverz élelmiszerigényét végtermék oldalról vizsgálva a témát. ma ettől lófasz távolságra nem vagyunk, nem hogy meg tudnánk közelíteni.
Érdekes módon, a 80-as évek végén kiváló minőségű nemzetközi hírű volt az orvosi műszergyártásunk. A kor kiváló színvonalán voltunk képesek gyártani lélegeztetőgépet is magunknak, és exportra is.
Ma egy szaros szájmaszkot, meg gumikesztyűt Kínából kell behozni? Az agyamat eldobom, menjünk már a bús picsába, ez nem nemzetgazdaság, hanem egy szimpla gyarmati lét. Elnézést, rabszolgai üzemmód. Sok esetben a rabszolgának jobb élete volt, mert nem kellett megdolgoznia a kajáért, és zabálnivalójáért, meg a helyért, ahol aludhatott. Ma sok egyszeri melós nyugaton szarabb helyzetben van, mint az egyszerű rabszolga régen.

Szóval közgazdaságtan, ennek a tudománynak a liberális felfogása most omlik össze a francba a vírus alatt főleg a nagy ámerikában. A fed prominense bejelentette, hogy végtelen számú lóvét tud nyomni, ezzel nincs gond, csak a fránya ámerikai államkötvényeket nem akarja megvenni a kutya sem, oszt nem lehet tudni, hogy mikor lesz infláció, meg mikor fog elfogyni a türelme az embereknek, mivel lóvéjuk nincs, lassan elfogy a retyópapírjuk is, a kamrában meg nincs a múlt évi disznóvágásból kolbász, meg lekvár. Lehet nézegetni, hogy pl. mi van Flint városában. Az olasz csóka már bemondta, hogyha nem lesz lóvé az embereknél, forradalom lesz.
A derék ámerikaiak is aztat mondják, hogy szar van a levesben:

observer.com/2020/03/coronavirus-general-strike-notdying4wallstreet-american-economy/

Coronavirus Drives Calls for a General Strike and #NotDying4WallStreet

Nem akarnak megdögleni a fal utcáért, le a plutokratákkal, mert egy szavazat van náluk, meg a plutokratáknak is egy szavazatuk van, na de ők a 99%, másik meg 1 %. Ebből lesz egy csöppnyi gond arrafelé, mert mi van, ha mostani mentőcsomagból kevéske lesz a fejenkénti 1200 USD? Akkor mi lesz?

Visszatérve a közgazdaságtan - régen nemzetek gazdaságtana volt, a "közgazdaságtan" nagyon új fogalom - tudományára. 30 éve nem ismeri azt a tudomány kis hazánkban, hogy létezne gazdaságtan, e tudomány berkein belül pl. a költségtan tudománya, mint önálló tudomány.
Ugye, Horty alatt ennek a tudománynak önálló iskolarendszere volt, oktatták minden szinten. E tudománynak köszönhetjük, hogy egyáltalán létezik az ország, mivel trianon után 5 évet adtak az országnak maximum.

Ma a közgazdászok az itáliai iskola pénzügytanából vezetik le a gazdaságtant, ami nem egy nagyon régi diszciplína, csak nem jó semmire mivel teljesen másra való, nem lehet vele megközelíteni olyan problémákat, amivel a gazdász foglalkozik. Pl. a táblatörzskönyv nem mérleg, ilyen egyszerű ez.

A komcsiknak kellett a gazdaságtan tudománya, és azért tudták megcsinálni pl. az új gazdasági mechanizmust, mert azok az arcok, akik a Horty alatt tanulták a gazdaságtant, azokat visszaengedték az íróasztalhoz, és tehették a dolgukat. Ebből lett egy prosperáló élemiszergazdaság.

Tudniillik azt tanították, hogy mindenki, aki előállít valamit, annak érteni, és használni kell a gazdaságtan alapjait. Ezt meg kő keményen meg is tanították, minden szinten. Ebből lett a magyar iskola.
Ez a tudás nem kellett az elmúlt 30 évben, mivel ez a tudás oda kell, ahol van önálló ipar, vagy gazdaság.

Pl. NRW- Essen városából indult a Német gazdaságtani iskola - a Kruppok tudni akarták, hogy egy ágyúhoz mennyi vas kell kg-ban, és az mennyibe kerül. Fordnál Galamb a magyar iskolát honosította meg, ez köztudott.

Mivel kis hazánk 30 éve gyarmat, - geopolitikai helye jó, ellátási láncban betöltött szerepe mások által tervezett -
ezért rabszolgák melóznak baksisért.

Szóval a kérdés az, meg lehet-e csinálni pl. a "Debreceni gazdaságtani iskolát"?
Kőne nagyon egy ilyen történet a vírus után, amire lehetne építeni. Ha nem lesz, maradunk rabszolgák.

Azt lehet érzékelni, hogy olyan, hogy "Pesti gazdaságtani iskola" 30 éve nincs, és ha így marad, nem is lesz.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 16:02:44

@civisvarosi:

"ez egy védhető érv."

Annál jóval több.

De itt van lecsós barátunk, aki _neked_ osztja az észt: tanulj hát tőle.

ijontichy 2020.03.26. 16:24:08

@civisvarosi: Vagy csak helyesen szocializálódott. :-) Nektek nem sok egészséges önbecsülés jutott, aztán ezért még a "magyarságból" is focicsapatokat akartok kreálni, hogy körmérkőzésen dönthessétek el (valami egészen aberrált szabályok alapján), hogy ki a magyar bajnok, a magyarabb, meg a legmagyarabb. Egészségesen szocializálódott, mentálisan legalább átlagosan egészséges (magyar) ember számára világos a kórképetek, de hát sok beteg, az már járvány, és "mindig akad egy gazember", aki hasznot húz :-(.
Hogy te is értsed: a főnököd egy fikarcnyival sem jobb a(z) (multi) egészségiparnál. Sőt! Mindent meg is tett az elmúlt húsz évben, hogy a "járvány" eszkalálódjon :-(.

ijontichy 2020.03.26. 17:25:23

@civisvarosi: "mert hosszú távon lehet abból előny" No, ha valami nem_lehetséges, az pont a hosszú táv. Hosszú távon teljesen garantált a bukás. Félművelt, bűnözőalkatú, nárcisztikus személyiséggel megvert, sérelmekkel teli bolsi, jogi dipóval és de facto teljhatalommal? Ugyan már! Totális halál!
Na persze, nem vagy te olyan hülye (kivéve a fizetésnapokat, amikor megszalad a sörunikum + exkrementuszippantás), hogy ezt ne tudnád. De ki nem szarja le Mo. érdekeit, amíg jön a lé?
Nos a nyugat is pont ezt mondja. Az EU is (ami kicsit csalódás, de végül is mit várhatsz). Ha a magyarok önként és dalolva hülyék, ám legyen.

Amíg az erőforrásaitokat hagymázas álmok kergetésére költitek, csak szart okoztok Mo-nak. Ez van.
Ti ott a VB-nél ;-) persze tudjátok, de van, aki például hittel osztja az észt, hogy az Euro a halál. Ahogy a devizahitel, az Euro sem a halál (csak nem való mindenkinek). De ha már nem kell (Mo-nak), legalább tanulhatnátok annyit, hogy a cipősarokkal (vagy tarkedlisütővel?) addig veritek vitya fejét, amíg a forinttal való játék hasznából mindenkinek jut, nemcsak a naribolsi belső körnek.

És ha már itt tartunk: mi errefelé sokkal jobb hazafiak vagyunk, mit ti valaha is lesztek, mert ti csak hülyíteni segítetek azt a nyomorult országot.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 18:16:00

@civisvarosi:

"meg a magyarországi németek egy része ellenzi."

Na az ilyen dumák tesznek téged sátánfajzattá.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 19:05:57

@civisvarosi:

"a németek nagyon nem akarják"

44 Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölõ volt kezdettõl fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen õ benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.

-- János 8

ijontichy 2020.03.26. 19:30:12

@civisvarosi: "visegrádi járműipar." "úgy esetleg audi se kellene"
Mi van, megint jött apanázs? Mert egyre vadabbakat hablatyolsz. Először talán el kéne mennetek Dél-Koreába megtanulni!, hogyan kell megtanulni! autót gyártani.
"korea, japán, kína is beszállíthat." Nálad még a Grószkaresznek is több esze volt. Rajta látszott, mikor az ajándék bömöst átvette, hogy pontosan tisztában van vele, mi az, amit mi nem tudunk. A kínaiak sem tudnak (még; és sokáig nem is fognak tudni). Persze neked az a lényeg, hogy narancsnak legyen nevezhető - mindegy, hogy kicsi, sárga, savanyú. Lassan rosszabb vagy, mint az oroszok. "Jaj istenkém, nehogy ott álljunk letolt gatyával, hogy egy parasztbolsi jogászgyerek (&al) hülyére vette az egész országot. Jaj csak ezt ne, kerül, amibe kerül!". Jah kérem, a bolsi örök :-(.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 19:43:29

@civisvarosi:

"ezt németek mondják."

Ezt te hazudozod, sátánfajzat.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 20:02:29

@civisvarosi:

"és vajon miért lenne abszurditás az, hogy lengyelország, cseh-morvaország-szlovákia és magyarország autót gyártson."

Nem kell abszurditásnak lennie ahhoz, hogy balfasz fantáziálgatás legyen.

ijontichy 2020.03.26. 20:26:44

@civisvarosi: "vajon miért lenne abszurditás az, hogy lengyelország, cseh-morvaország-szlovákia és magyarország autót gyártson"
Talán mert ezek közül csak egy él alternatív valóságban? ;-)
"és manfred weber ezt tette" NE HAZUDJ!!! Manfred Weber (&al) a főnököd, a Kreml sunyi ügynöke és szarkavaró bolsi pártja ellen fordult (hozzá kell tenni, eléggé gyáván).
"marcon és orbán takarították el. és megválasztották orsolya tántit," Na az különösen szép példája volt, hogy mennyire filléres (politikai) prosti a főnököd, akit használ boldog-boldogtalan. :-). Csak épp ebből a magyar néped (akiért állandóan zokogsz, like a krokogyil) egy fitying hasznot nem húz.
"most egy pillanatra nem nagyon lesz olyan, hogy világpiac" Jól mondod: pillanatra. Amióta ez a virnyus elindult, örömmámorban úsztok, hogy "na ez majd betesz a globalizációnak, a liberalizmusnak, meg a sorosgyurinak". Ti, akik a saját magyar honfitársaitokon élősködve akartok ingyenélni :-/. Tehát erre majd úgy egy év múlva érdemes visszatérni. Az kb. egy pillanat.

lecsós 2020.03.26. 20:38:17

@ijontichy: Azt kérdezem, hogy a bús faszba volt az egész kormányzás a bolsi 8 év alatt? Tudtommal úgy lett vége, hogy: elkúrtuk, nem kicsit, nagyon! Eztet mondta a táncos lábú gyerek a mikrofonba. Na szóval az van, hogy e miatt a balfasz nyolc év miatt, -tudod, oszkó, meg a többi jóakaratú emberke - dobbantott fél millió ember innét. A hajdúbétes csókát vidéken nem várnák baráti szeretettel, . mert belemondta az is a mikrofonba, hogy nem értettünk hozzá, na. - Ezét nem fognak visszajönni a maszop, meg a többi. Bottal nem nyúlnának hozzá, errefelé így mondják. Süllő íváskor keszeget fogni, ennyi esélyük van, nem több. borotválkozhatnak trágyavillával.Szólj, ha nincs igazam. Mert kurvára szakértő kormány volt.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 20:45:16

@lecsós:

"Na szóval az van"

Szükségállapotok van, nem?

lecsós 2020.03.26. 20:54:12

@neoteny: "Na szóval az van, hogy e miatt a balfasz nyolc év miatt, -tudod, oszkó, meg a többi jóakaratú emberke - dobbantott fél millió ember innét."
Ha már idézel, tedd szépen :) :) :)

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 21:00:52

@lecsós:

"dobbantott"

Ami múlt idő.

"Na szóval az van"

Szükségállapotok van, nem?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 21:01:56

@civisvarosi:

"ezek primitív leegyeszerűsítések"

Nah, balfasz fantáziálgatások. A te egyszemélyes SimCity-d.

ijontichy 2020.03.26. 21:54:37

@lecsós: "Tudtommal úgy lett vége" Rosszul tudod.
"hogy e miatt a balfasz nyolc év miatt" Nem emiatt.
Tudsz te ennél jobbat is, mint a szimpla "eeemúttnyócéév" meg a gyurcsányozás (ha nem, kérj tanácsot a szerkesztőségben, mert ez a blog azért nem a faszbúk szintje). Még a bolsigyerek uralta KSH adatai is "szép" képet festenek a kivándorlásról (2011-2018). Én sem hittem volna, hogy ennyire kretén, ostoba bagázs lenne a narancsbolsi - de hát a bolsi úgy tűnik, tényleg örök. Bartusnak meg kijár egy Mea culpa :-/.

@civisvarosi: "simán lehet gazdasági összeomlás." Nem lesz, és ezzel te is tisztában vagy. A legvalószínűbb forgatókönyv továbbra is, hogy Mo. egy középszar hely lesz, hol a középszer gagyog, s ragyog (s persze hogy a világon rengeteg ennél bőven trágyább hely van, de van, akit '90 előtti "élményei" miatt nagyon zavar a narancsbolsibűz). Ez lesz mindaddig, amíg vitya fel nem dobja a talpát. És talán ez így is lesz jó (és békés). Majd megsiratjátok (a boldog 200 dolcsis békeidőket ;-)), szobortok neki szobrokat, aztán szétesik a ner, meg a fityfasz párt... a többit már tudod. Úgy tűnik, Mo-nak meg vagyon írva még negyven év önsorsrontó balfaszság. Ami a jó hír, hogy - Jani bá' idejével ellentétben - annak akinek benőtt a feje lágya, és tisztában van azzal, hogy egy élete van, s nem mindegy, hogy azt milyen minőségben éli le, most van más választása :-).

abdul hackeem 2020.03.26. 22:40:36

@civisvarosi: "ők azt mondják, amit te, hogy a magyarok semmire alkalmasak. és szemét társaság, akik mindent elleneznek."
Csak Bécsig jár az ICE, át kell szállnom a Dacia expresszre Budapestig.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.26. 23:18:01

@civisvarosi:

"az önkormányzati tulajdonú ingyatlanok bérlői most 90%-os kedvezményt kaphatnak"

... ha mind a négy nagyszülőjük jelenlétében kérvényezik azt.

ijontichy 2020.03.27. 00:58:43

@civisvarosi: "budapesti mszp-szdsz ezt minden módon próbálja megakadályozni"
Hé, nem veszed észre, hogy a paranoia elhatalmasodott rajtad (állítólag egyes "szerek"-nek van ilyen mellékhatása)?
A "budapesti mszp-szdsz" (egyáltalán van még ilyen?) még azt sem képes megakadályozni (pedig szerintetek tele vannak internaci/soros kapcsolatokkal), hogy a vitya miatt csak az nem röhög rajtatok, aki egyáltalán nem foglalkozik (gazdaság)politikával. A bajorok pl. még mindig a térdüket csapkodják, ha szóba kerültök a söröskorsók mellett (illetve mostanság csak azért nem, mert most kevésbé söröznek társaságban :-( ). Komolyan, amikor a lúzer főnököd hasznoshülyézett (az ep-ben), itt a szomszédban kirúgták maguk alól a padot a röhögéstől. Mert ugye ők képben vannak, és hát elég mulatágos, amikor a hasznos hülye "hasznoshülyézik". Az egész persze szóra sem lenne érdemes (mármint részemről), ha a bolsik alkalmatlansága miatt nem az egész magyar társadalom fizetne.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.27. 10:31:44

@civisvarosi:

"elegendő a lojalitás."

Akiben pedig az nincs, annak hoznia kell a négy nagyszülőt.

"a leal/loyal (franciásan) a legal alakváltozata."

Nem.

Bánegressy 2020.03.27. 10:36:13

nyilván nem lehet az ember lojális olyanokkal, akik nem együttműködést akarnak, hanem meghunyászkodást, elvtelen beletörődést abba, hogy mindenki annyit ér amije van, azaz mindenkinek van a hierarchiában fölötte állók szempontja szerinti konverziós értéke(vagy nincs), de ha az ő akár szubjektív ítéletük nem kedvező, akkor nincs esély.
ha kedvező, kívülről akkor is csak arcpirító alkuk, vagy a törvények kijátszásában, visszaélésekben valló cinkos együttműködés árán lehet egyet lépni előre.
ez a magyar rendszer(és nem mondom, hogy melyik oldali. mikor melyik.)

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.28. 09:23:42

@civisvarosi:

"a filologusok elemzik régi nyelvemlékeket."

Meg te.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.28. 15:48:17

@civisvarosi:

"nagyrészt azt vetem fel"

amit ördög apátok sugall.

ijontichy 2020.03.28. 16:33:55

@civisvarosi: "nagyrészt azt vetem fel" hogy törődjetek bele isten akartatába, mert übü király az ő akaratából uralkodik, és ha szar is itt a földön néktek, majd meg lesztek jutalmazva az mennyeknek országában. Röviden: hazug propagandát nyomatsz a "kéccáz dolcsiért". Még rövidebben: az üzlet, üzlet ;-)

Bánegressy 2020.03.28. 19:51:56

@civisvarosi:
kifejtenéd egy picit részletesen, hogy (nem nyugatos), nem felvilágosult világképpel sztd hogyan lehet polgári világot teremteni?
milyen az?
pls
kösz

Bánegressy 2020.03.28. 20:14:00

@Bánegressy:
ja, bocs.
még nem vettem észre az új bejegyzést, a "félelem és tudatlanság"-ot, u.h. szvsz az után már viszont fölösleges kifejtened.
(bár csodálnám, ha ezt sem te tudnád jobban. te meg a népfőiskola)

ijontichy 2020.03.29. 13:08:49

@civisvarosi: Ha nem mondtad volna, akkor is tudnám, hogy lóvé állt a házhoz. Már megint nem bírtad megállni, hogy elmenjél észt osztani a Makkhetesbe? Karantén idején (vagy nálatok nincs olyan)? Gyerek nem lesz boldog, ha elvered a jövő évi tandíját, oszt mehet a vitya-féle közoktatásba. Irgumburgum :-)
süti beállítások módosítása