1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.03.08. 09:25 HaFr

Meddig is jutottunk tíz év alatt a cégéres gazemberek és gyakorló elmebetegek kormányzásával?

Sok-sok grafit lehetne még beidézni, de itt van hat olyan, ami nagyjából eligazít a lényeget illetően ezzel a rövid kommentárral: mikor mentek már el a búsba? (Szomorú, de a munkajövedelmeink és a termelékenység szintje kb. megfelelnek egymásnak, mindkettő az EU-átlag 40%-a körül, azaz nem keresünk kevesebbet, mint amit "ki-/megérdemlünk". A termelékenységünk mindössze 10%-ot nőtt tíz év alatt, ami a legalacsonyabb a régióban. Gyenge néphez gyenge kormány és viszont. Köszönet PZ-nak.)

 

89226359_222355252147698_8554787633371283456_o.jpg

81828508_189663958750161_4242562518825828352_o.jpg

81044621_189664105416813_20558780085305344_o.jpg

81599662_189664048750152_7256370250436837376_o.jpg

59666582_146840713032486_2489191654091653120_o.jpg

59743476_146840683032489_4761076903811481600_o.jpg

241 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr8515510288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reding Roli 2020.03.09. 21:12:24

@ijontichy: hogy a rendszer nem tartható fenn." Attól fèlek ez a rendszer sem lesz fenntartható - már nem Orbánèk hatalmára gondolok most- hanem a közèpszar felsőből , visszacsúszunk közèpszar alsóba , az EU támogatások drasztikus csökkenèsèvel...

2020.03.09. 21:13:13

@Reding Roli:
ahogyan a lengyelek adósságát elengedték. benyelte nyugat-európa ugyanúgy a magyart is el lehetett volna engedni. magyarországot büntetni akarták. nem nyugatról. hanem budapesten a "liberálisok" az "európai értelemben vett konzervatívok". a "felelős értelmiség". őket küldték a halál faszára. ebből adódott orbán és gyurcsány. az, hogy a fidesz és a dk a legnépszerűbb pártok. ebből adódott a jobbik népszerűsége is.

2020.03.09. 21:19:54

@Reding Roli:
az agrártermelésben alig van importhányad. a magyar mezőgazdaságnak és az élelmiszeriparnak 500 forintos euró árfolyam is megfelelne. és a betelepült multinacionális gyáriparnak is.

Reding Roli 2020.03.09. 21:22:09

@civisvarosi: Úgy, hogy nem államok adtak hitelt, hanem magánbankok...Az állam által nyújtott hitelt, le lehet tárgyalni ,hogy engedjèk el rèszben vagy egèszben, a magánbefektetőit nem nagyon ,mert pènzèt senki sem szereti elbukni...Egy ( gazdag) állam tud csak ilyet felvállalni, egy politikai cèl èrdekèben..

Reding Roli 2020.03.09. 21:30:33

@civisvarosi: magyar mezőgazdaságnak és az élelmiszeriparnak 500 forintos euró árfolyam is megfelelne. és a betelepült multinacionális gyáriparnak is."
Az embereknek nem felelne meg, a többsègnek! A 240 ezres magyar átlag nettó, ami ott felétek inkább 200 ezres, az lecsökkenne 400 euróra ...A netto minimálbér meg 200 euróra!!!! Miközben van számos termèk , energiahordozó NEM helyettesíhető, hazai gyartasból! Agyfasz amiket írkálsz!
Az exportorientált multiknak meg kb 10% vagy kevesebb a bèrköltsèg, az össz. termelési költsègben ...szinte èszre sem veszik az árfolyammozgást , de az ország lakosságnak a 90%-a megsínylenè!

ijontichy 2020.03.09. 21:43:06

@Reding Roli: a kurucos kivagyiságtól a történészkormány se volt mentes. ~21 Mrd USD-ról beszélünk. Ez Európa közepén, egy ~100% hazai tulajdonban álló ország esetében - figyelembe véve a piacgazdasági környezetre átállás hordozta lehetőségeket (nomeg némileg ügyesebb tárgyalási technikákat feltételezve) - ha nem is kevés, de korántsem katasztrófa.

@civisvarosi: " fekete jánosnál alávalóbb gazember kevés akadt" Mondod te. Szvsz. Mo. ezeréves történetében a főnököd a kártékonyság bajnoka. (ja, és ez lesz 100 év múlva a törikönyvekben :-) )

Reding Roli 2020.03.09. 21:43:44

@civisvarosi: Ráadásul, a felvett hiteleink jelentős rèsze japán jen hitel volt ,amit megint nem lehetett " letárgyalni " ahogy a Világbank ès a Valutaalap sem a hitelek elengedèsèről híres..
Így lett az 1973- as 2 milliárd dollár èrtèkű hitel 1989- re 20 milliard, aminek terheit ma is nyögjük..

ijontichy 2020.03.09. 21:48:51

@Reding Roli: Én nem vagyok pesszimista (hosszú távon ;-) ). A világ nem fog összedőlni, és "sír sem lesz, hol nemzet sűlyed el"). A fejlődés kulcsa elsődlegesen nem a gazdaság, hanem a társadalom. Azt ráncigálja visszafelé immár jó húsz éve, a vitya vezette posztbolsi szemét. Így aztán a "kádár-kori menatalitás" emlékezete piszok lassan tűnik el.

Reding Roli 2020.03.09. 21:52:23

@ijontichy: Annak idején nekünk azt tanították az egyetemen , hogy a magyar hiteleket nem lehetett leírni , újratárgyalni a hitelek szerkezete ès tulajdonosi köre miatt...Persze az is igaz lehet, hogy az Antall- kormány nem állt a helyzet magaslatán ..
1989 előtt is mindent elk...tak, amit lehett...Svájci Frank majd kèsőbb jen és nèmet márka hiteleket vettek fel , amely pènzek pár èv alatt 2-3 X többet értek , mint amikor fekvettèk őket..
Ma már azt mondják ,hogy alig volt túlfogyasztás a Kadar- rendszerben , felvett hitelekből, hanem a hiteltörlesztèsre ment el a legtöbb felvett hitel..

2020.03.09. 21:56:13

@Reding Roli:
a magyaroknak olyan hiteleik voltak, hogy azt nem lehet leírni a tulajdonosai kör miatt. tippeld meg, hogy az mnb kiktől vett fel hitelt a lehető legrosszabb kamatfeltételekkel. csak vigyázzál, mert az antal becézve.

Reding Roli 2020.03.09. 22:01:14

@ijontichy: A jövőt nem lehet kiszámítani ..De most, a globalis trendeket nèzve , kemény idők jöhetnek..Ki kell alakítani mindenkinek a saját èletstratègiát , ( az állam nem vèd meg...) hogy sikeresen jöjjünk ki ezen vèszterhes időkből!:)

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.09. 22:04:20

@Reding Roli:

"A jövőt nem lehet kiszámítani"

Ha így lenne, nem léteznének mérnökök.

Reding Roli 2020.03.09. 22:07:35

@civisvarosi: A válság után a Franklin- templeton alap vette meg a magyar államkötvènyket , ő ez egyik "megmentőnk " meg IMF és az EU...

2020.03.09. 22:10:08

@Reding Roli:
lehet ezt csűrni csavarni. a felzárkózás alapja az export. ez elvben lehet nyersanyag, energiahordozó. az nincs túl sok. lehet agrártermény. az lehet még sokkal többi. lehet iparcikk. abban növekedhet a magyar tulajdonosi és beszállítói hányad. növekedhetnek az alkalmazotti bérek is. a folyamatosan gyengülő forint ezeknek mind kedvez. az innovatív startup vállalkozásoknak is. falusi idegenforgalomnak is. szinte mindennek, amitől felzárkózást lehet remélni.

2020.03.09. 22:10:08

@Reding Roli:
lehet ezt csűrni csavarni. a felzárkózás alapja az export. ez elvben lehet nyersanyag, energiahordozó. az nincs túl sok. lehet agrártermény. az lehet még sokkal többi. lehet iparcikk. abban növekedhet a magyar tulajdonosi és beszállítói hányad. növekedhetnek az alkalmazotti bérek is. a folyamatosan gyengülő forint ezeknek mind kedvez. az innovatív startup vállalkozásoknak is. falusi idegenforgalomnak is. szinte mindennek, amitől felzárkózást lehet remélni.

Reding Roli 2020.03.09. 22:10:17

@neoteny: Csak prognózisokat tudsz adni , amelyek vagy teljesülnek vagy nem a jövőben ..A közgazdasági folyamatokat pl nagyon nehèz matematikai modellekkel leírni, mivel túl sok a nem egzakt változó ...

Reding Roli 2020.03.09. 22:12:24

@neoteny: illetve , úgy fogalmaznèk: vannak folyamatok amelyek egèszen jól modellezhetők, mások pedig kevèsbè...

ijontichy 2020.03.09. 22:14:06

@Reding Roli: Minden üzleti tárgyalás kérdése ;-)
Sajnos Antall hiába "szelfizett" a fél világgal a választások előtt, valódi kapcsolati tőkéje kevés volt. A kormánya meg gyakorlatlan, vonalas, és még "úriember" is. Talán nem lehetett, de én ebben nem hiszek. De végül is már mindegy. Csak amikor valaki elsóhajtja, hogy "ma is azt nyögjük", és senki nem röhögi ki, arra nem tudok mit mondani :-/.
Amit viszont Mo. még évtizedekig nyögni fog, az a '98 óta pangó társadalmi fejlődés. Ez a lövészárokháború sehova sem vezet.

ijontichy 2020.03.09. 22:16:21

@Reding Roli: "az állam nem vèd meg..." és nem gondoskodik a nyugdíjadról, és általánosságban sem simogatja meg a busi fejedet...
ezt értem Kádár-kori mentalitás alatt.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.09. 22:17:54

@Reding Roli:

"vannak folyamatok amelyek egèszen jól modellezhetők, mások pedig kevèsbè"

Korrekt. Vagyis a jövő bizonyos aspektusai igencsak jól kiszámolhatóak, mások (sokkal) kevésbé.

Egy mérnök tud építeni egy kütyüt aminek a rendeltetésszerű fogyasztói élettartama (mondjuk) 1 év. De ettől még nem létezik mérnök, aki meg tudná mondani az (lokális) időjárást akár csak 1 hónap múlva.

ijontichy 2020.03.09. 22:18:24

@civisvarosi: " felzárkózás alapja az export." Mesélj picit 2008-ról ;-) Mo. nem Lengyelország, eléggé nagy belső piaccal.

2020.03.09. 22:18:44

@Reding Roli:
a reálgazdasági folyamatokat elég pontosan le lehet írni. és elég egyszerűen. onnantól kezdve, hogy el kezdenek pénzt nyomtatni és össze-vissza spekulálni. azt nehezen írod le. bonyolultan se nagyon lehet. mert annak nincs fizikai megfelelője. termodinamika se, semmi. akármilyen törvényszerűséget ráhúznak az hamis.

Reding Roli 2020.03.09. 22:21:01

@civisvarosi: Soha nem tudsz úgy felzárkózni sehová úgy , hogy forint - gyengítèssel próbálsz versenyelőnyt szerezni, annak több káros következménye lesz , mint hasznos: leèrkèkelődik a nemzeti vagyon ( szarèrt - hugyèrt megveszik) leèrtèkelődnek a bèrek, folymatos lesz az inflációs nyomás, az árspirál, és magasabb hozzáadott èrtèket termelő iparágak helyet pl a "falusi turizmus ( egyetlen pènzes embert sem èrdekel) nyernek teret..
Nem vèletlenül nem engedtèk el teljesen a forintot sem , egy gyengülèsi szinten túl vállalhatatlanok az össztársadalmi következmènyei!

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.09. 22:23:26

@civisvarosi:

"el kezdenek pénzt nyomtatni és össze-vissza spekulálni. azt nehezen írod le. bonyolultan se nagyon lehet. mert annak nincs fizikai megfelelője."

De attól még lehet biológiai megfelelője.

2020.03.09. 22:33:45

@Reding Roli:
ha a forint úgy gyengül, hogy közben a folyó fizetési mérleg többletet mutat, akkor nincs kényszerű vagyonvesztés.

2020.03.09. 22:35:31

@neoteny:
azok mérhetők szavazatban. csak az irracionális érzületeken alapul. és annak racionalizált változata a vallás világias része.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.09. 22:47:51

@civisvarosi:

"azok mérhetők szavazatban."

Szntelen zöld ideák dühödten alszanak.

"csak az irracionális érzületeken alapul"

Vagy pedig _instrumentális_ racionalitáson (vs. _episztemikus_ racionalitás).

2020.03.09. 23:17:02

@neoteny:
megint nagyon egyszerű dolgot nem értesz. mire van a logika alapozva? ítéletkalulkusra. a humán biologika az emberek ítéletére. azt miben mérik? szavazatban.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.09. 23:37:21

@civisvarosi:

"mire van a logika alapozva?"

Önmagára, mint a magyar nyelv.

_Tényleg_ érdeklődők tanulmányozhatják Boole, de Morgan & other logicians' works.

2020.03.09. 23:39:55

@neoteny:
john malkovich megérkezett debrecenbe. ebben mi a racionalitás?
video2.dehir.hu/Malkovich20200309.mp4

2020.03.09. 23:42:18

@neoteny:
ő fogja inspirálni a "lábszagú" parasztokat.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.09. 23:42:40

@civisvarosi:

"ebben mi a racionalitás?"

Gondolom fizetségért látogatta meg Debrecent, nem pedig a város és a környék szépségeinek csodálatára.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.09. 23:43:20

@civisvarosi:

"ő fogja inspirálni"

Fizetségért.

2020.03.09. 23:47:38

@neoteny:
First-order logic—also known as predicate logic, quantificational logic, and first-order _predicate calculus_
en.wikipedia.org/wiki/First-order_logic

2020.03.09. 23:57:01

@neoteny:
john malkovich is magyar egy kicsit. malkovics (kis köves) jános. apai nagyszülei horvát nemzettestvéreink. csak elvándoroltak a monarchiából.

2020.03.10. 00:07:55

@neoteny:
nem hiszem, hogy van olyan dolog, amit ez a derék amerikai ne vásárolhatna meg a bosztoni piacon anélkül, hogy fizetségért cserébe elrepült volna debrecenbe. ehhez kell, hogy legyen hite, hogy ő valamiféle missziót teljesít.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 00:14:40

@civisvarosi:

"john malkovich is magyar egy kicsit."

Ő is mögötted megy be a forgóajtón és előtted jön ki?

2020.03.10. 00:32:32

@neoteny:
mennyi szánalom. many thanks. így is lehet olvasni. ez is magyarul van. csak az angolok nem tudnak róla. ez ugye a világias hit. hogy van ebben valami racionalitás. de ehhez azért kell egy mese. hogy amikor a hunok és az anglik együtt harcoltak. vagy a napkeleti bölcsek. vagy noé, aki nő volt. csak a hogy is hívjákok férfit csináltak belőle. hosana még ősanyát jelenetett. jeshua a gyermeki jóságot. és lehet, hogy így is van. ezt nem tudjuk. persze azt is lehet mondani, hogy ez egy kibaszott baromság. mert a magyar nyelv ősi finn. és az biztos nem lehet hülyeség. ha valami, akkor az már biztos.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 00:40:33

@civisvarosi:

"így is lehet olvasni."

Igen, lehet -- de minek? :)

2020.03.10. 00:40:42

@neoteny:
how many. hány mennyi. thanks. szánakozás. van ennyi véletlen?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 00:43:06

@civisvarosi:

"amikor a hunok és az anglik együtt harcoltak"

Na végre egy _érdekes_ szál: kik ellen?

2020.03.10. 00:48:38

@neoteny:
mert ez azt jelenti, hogy magyar nyelv eredetében ősi (ami egy tautológia. mindenre mondhatjuk azt, hogy eredetében ősi. de a magyar tudományos akadémia szerint ezt mégse lehet mondani. sőt, aki ezt képzeli az náci. mert a nácik is azt mondták, hogy a német nyelv ősi. és láttuk, hogy hová vezet. de a német nyelvészet még meg volt alapozva tudományosan. a szabályos hangmegfelelések elméletével. ez pedig teljességgel tudománytalan. és vannak, akik ennek az érvelésnek hisznek. és ők betelepítenék a migránsokat. meg ők szinte minden politikai kérdésben szemben állnak a társadalom azon tagjaival, akik szerint mindez idegenszívűek ármánykodása.

2020.03.10. 00:51:03

@neoteny:
róma akart föderalizált európát. egységes világbirodalmat. és kik ennek az ellenlábasai. a hunok és az anglik örökösei: a magyarok és a britek.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 01:35:38

@civisvarosi:

"róma akart föderalizált európát. egységes világbirodalmat. és kik ennek az ellenlábasai. a hunok és az anglik örökösei: a magyarok és a britek."

Meg a zsidók. Meg az amerikaiak.

2020.03.10. 08:17:54

@neoteny:
mármint akik európa teljeskörű föderalizálást hirdetik meg vagy az ellenlábasaik? trump és netanjahu?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 08:38:47

@civisvarosi:

"mármint"

Nem: egységes világbirodalmat.

"trump és netanjahu?"

Bibi Netanjahu csak egy buta zsidó politikus: még az is lehet, hogy bekasztlizzák.

Trump már egy érdekesebb eset: a pacák ügyesen _disrupt_-olja a progresszíveket -- de azok meg kezdenek teljesen eldurvulni. A Yahoo News-en tolt 'hírek' túlnyomó része Trump-ellenes propaganda. Még neve is van ennek (már egy jó ideje): TDS, Trump Derangement Syndrome.

Nem, én arra gondoltam, hogy tapsztalatom szerint három nép gondolja előszeretettel azt magáról, hogy kiválasztott:

- a zsidó
- a magyar
- az amerikai

A zsidók ugye nem is szégyenlősek a kiválasztottság-érzetüket illetően -- és valljuk be, azért valami alapjuk van is rá: az ő apáik írták a Könyvet, és ők kattantak rá a Törvény koncepciójára leginkább.

Az amerókusok meg ugye valahol csak hisznek az American Experiment-ben, abban, hogy ők mások mint a többi nép. Ezt a létező örökséget viszont már sikerült igen nagy mértékben elherdálniuk.

A magyarok kiválasztottság-érzetéről pedig te számolsz be nekünk rendszeresen -- és _ez_ a beszámolód plauzibilis is.

2020.03.10. 09:14:22

@neoteny:
a népfőiskola azt vallja, hogy minden nép választott. egy magyar keresztény számára jézus magyar. de azt nem mondja, hogy egy cseh keresztény számára is kötelezően magyar. még egy szlováknak se írja elő. vagy egy románnak se. csak azt mondja, hogy a felvidéken és erdélyben is lehessen valaki keresztény és magyar. de nem kötelező annak lenni. a keresztény államnemzetet alkotni. de ezt talán meg kellene engedni. ebből adódik a nemzeti liberalizmus és a libertárius keresztség.

aki abban hisz, hogy jézus zsidó volt az zsidókeresztény. persze hihet abban is, hogy jézus magyar is volt, zsidó is, és azt hirdette, hogy az összes nép, az emberfia választott. de ugye mi a helyzet a lányokkal, asszonyokkal. mária országban nyilván ők is számítanak. aki a magyarokra támad az olyan, mintha a szüzanyát támadná meg. és a magyarokat nem kell megtéríteni. mert az apostolokat se kellett. de ez csak annyi, hogy a köznép nem kérn a kívülről vezéreltségből. ez autonómia törekvés.

az összes nép kiválasztottság érzülettel teli. az angolok nem? vagy a franciák, vagy a németek? vagy az oroszok? vagy az indiaiak? vagy a kínaiak? vagy akármelyik? az olaszok nem? vagy a görögök? vagy a törökök? vagy az irániak? vagy az afgánok? ők nem?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 09:18:40

@civisvarosi:

"a népfőiskola azt vallja"

Az az ő nyomoruk.

"aki a magyarokra támad az olyan, mintha a szüzanyát támadná meg."

Ez a kemény, nem a vídia.

"és a magyarokat nem kell megtéríteni."

Azért dr. Papp és bagázsa ebbe elég sok energiát fektet.

2020.03.10. 09:40:22

@neoteny:
az akadémikus bölcselet szerint a "felvilágosultak" meghaladták a régi rendet. és erre a népfőiskola azt mondja, hogy az lehetséges, mert egyesek azt hihetik hogy ők már mindent meghaladtak, ami él és mozog. csak ők aligha lehetnek magyarok. mert a magyar vallás ilyet nem hirdet. aligha lehetnek a keresztény államnemzet tagjai. mert ez a magát antifasisztának mondó koalíció keresztényellenes "új" baloldali, államellenes "új" konzervatívok és nemzetellenes "új" liberálisok egyvelege. inkább tűnik úgy, hogy ő a hogy is hívjákok. világias zsidó baloldal és zsidókeresztény jobboldal. ők az mszp és az szdsz valamint az mdf mérsékeltjei illetve annak felelős értelmisége, az "európai" értelemben vett "konzervatívok". akik azt mondják, hogy magyar polgári hagyomány már pedig nincsen. a magyar hagyományból semmit se kellene megőrizni. de az valójában nem-konzervativizmus. ebből lesz az, hogy a könyörületes nyugatosságon alapuló hellenizmus. nagy sándor leigázta perzsiát. makedón harcosok megerőszakolták a perzsa nőket. ez ugye a hellenizmus. és "nyugatos" "könyörületesség". csak keletre indultak el és felteszem nagy sándor a könyörtelenséget hirdetett. de ezt elő lehet adni. a ceu-n arról értekeznek, hogy volt az egységes eurázsiai-afrikai zónát hirdető "szoldiáris" bizánc. ezért kellene befogadni a migránsokat. mert bizánc története is a szolidaritáson alapult. és ezt yehuda elkana professzor és evangelos chrysos is kimutatta a hellén nemzetközi központban.
index.hu/velemeny/olvir/2019/08/14/valasz_maroth_miklosnak/
a kocsma népe megfejti, hogy ők zsidók vagy zsidókeresztények. akit soros pénzel. aki egész véletlen "liberális" zsidó. ahogyan ignatyev kanadai "liberális" újságíró. és ők venné át a posztgraduális képzést, mert a "ceu" a legmagasabb jegyzett "kutatóegyetem". politológia, filozófia és szociológia. de ez ugye mind előírná hogyan is kellene élni. ami ugyebár a vallás. totalitárius világállamegyház. ami egyben piac. "a" "piacok".

2020.03.10. 09:44:16

@neoteny:
szent jános pál hungarorum gens című apostoli konstitúcióját így fejezi be.

Veletek együtt, Szeretett Testvéreim, Szűz Máriára, a Magyarok Nagyasszonyára bízom mindezek sikeres megvalósulását; Ő, aki Pünkösd ünnepén együtt imádkozott az apostolokkal, esdje ki a Szentlélek bőkezű ajándékait e Nemzetben élő Egyház számára.
Kelt Rómában, Szent Péternél, 1993. május 30-án, Pünkösd ünnepén.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 09:45:37

@civisvarosi:

"az akadémikus bölcselet szerint"

Az a te nyomorod.

"szent jános pál hungarorum gens című apostoli konstitúcióját így fejezi be."

Remélem kedves egészségére vált.

2020.03.10. 09:53:27

@neoteny:
a római katolikusok is a köznépnek udvarolnak. csak magyarországon a habsburgok és a német rómaiak fizettek jobban. így lett esztergomi érsek hercegprímás. a német római birodalom hercege. egy ismerősöm tanító vidéken. és a cigány gyerekek mondták a püspöknek, hogy egyszer hívják már ide prímást mert táncolnának, énekelnének, mulatnának vele. na de nem úgy prímás.

2020.03.10. 09:55:15

@neoteny:
ebből adódik két egymással szemben álló bölcselet. az egyik, amit a magyar tudományos akadémia, a másik, amit a népfőiskola hirdet.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 09:57:01

@civisvarosi:

"a római katolikusok is a köznépnek udvarolnak."

Dehogy: seftelnek a multikkal. Pedig a pénzváltókat kötélkorbáccsal űzte ki Jézus (Názáreti) a templom előteréből, ahol a bemutatandó áldozatot vásárlók valutaváltásait intézték.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 09:58:55

@civisvarosi:

"ebből adódik két egymással szemben álló bölcselet."

1 Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek.

2 Mert a milyen ítélettel ítéltek, olyannal ítéltettek, és a milyen mértékkel mértek, olyannal mérnek néktek.

-- Máté 7

2020.03.10. 10:27:22

@neoteny:
az, hogy a magyar nyelv eredetében ősi: egy tautológia. mert eredetében szinte bármire lehet azt mondani, hogy az eredetében ősi. a magyar nyelvre is. ha valaki azt mondja: ősi finn. legyen neki finn. de engedje meg, hogy valakinek a magyar ősi nyelv legyen. engedje meg. az a libertárius hit. csak az akadémikus bölcsészek nem libertáriusok. úgy kell őket nevezni, hogy "A" "LIBERÁLISOK". "A" "SZAKMA". "A" "TUDÁS". "A" "CIVILEK". kultúrfasiszták. és a dörgedelmeik mind így kezdődnek. "A" "MAGYAROK". ők nem magyarok.

2020.03.10. 10:33:25

@neoteny:
reding roli szerint nem lehet tejet termelni berettyóújfalu környékén. mert olyan száraz a talaj. annyira száraz, hogy mészáros lölő és haverjai 20 km síkvidéki autópályát képesek voltak 80 milliárd forintra beárazni. mert annyi kis hidacskát kell építeni a porszáraz talajra. reding roli megtanulta az egyetemen. de kik tanították neki? az mdf vagy az szdsz? az államnak magánadóssága. nem. az államnak államadóssága van. és magánszemélyek nem adhatnak kölcsön az államnak liberális elvek szerint mert az összefonódás. és az tilos. a nyugat liberális. tehát nem csinál olyat, ami tilos. és a nyugat adott kölcsön. csak olyan volt a tulajdonosi összetétel, hogy nem lehetett elengedni. és az mnb a legszarabb feltételekkel vette fel a hitelt, hogy az állammal nem összefonódó liberális magánszemélyek jól járjanak. azért van megválasztva a fidesz, hogy reding roli és a többi "liberális" balfaszt elzavarják.

2020.03.10. 10:36:40

@neoteny:
roli elmagyarázza, hogy ő német. és ezek a magyarok. ezek szerint nem-magyar. és ők vannak többségben budapesten. oké, ez esetben el fog szegényedni egy kicsit az ország. azért, hogy roli és társai eltakarodjanak. azt is bevállalja a nép. és ezek az egykori náci családok.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 10:50:55

@civisvarosi:

"de engedje meg, hogy valakinek a magyar ősi nyelv legyen."

Úgy érted, hogy engedtessék meg valakinek az, hogy egy hiedelemben éljen? de hát az meg van engedve: lelkiismereti és véleményszabadság van.

A népfőiskolások abban hisznek a magyar nyelvet és a Szfinxet illetően amiben akarnak.

2020.03.10. 11:48:12

@neoteny:
csak kérdés, hogy kinek a hitelvei szerint szerveződjön a magyar közoktatás. (értem, hogy szerinted egyik szerint se. mert hogy szerinted közoktatás ne legyen egyáltalán. csak magániskola. de a választók döntő többsége azt mondja, hogy legyen közoktatás. és akkor abban valakik diktálják a tananyagot. az irodalmi kánont. a történeti kiemeléseket. a nyelvelméletet, stb. legyen-e az közoktatásnak része a néprajz. vagy persze lehet mondani, hogy városias kultúra meghaladta a vidékies hagyományt. mert hogy az emberek nem népdalokat, vagy népies műdalokat dudorásznak, hanem ezeket játsszák a rádiók.
zene.slagerlistak.hu/radios-top-40-jatszasi-lista
és a népfőiskola szerint mégse ezekből lesznek a slágerek. hanem a népies műdalokból. az állja ki az idők próbáját. nem az egynyári sláger, hanem a kánon. és nyilván azt kerüljön be a magyar iskolába. az mta azt mondja, hogy miféle "magyar" iskola? mitől lenne az magyar? van ez a finn nyelv. túl azon, hogy te nem akarsz közoktatást, beláthatod, hogy ez egy modern kori vallásháború.

mert hogy az mta is azt mondja, hogy az ő hitelvei szerint szerveződjön az állami iskola és a népfőiskolások is azt mondják. de ez nem népi urbánus ellentét. hanem a keresztény államnemzet hívei (akik között vannak városiak és vidékiek is, mert abban a város és a vidék egyesülnek) és a nem-magyarok között ellentéte. a népfőiskola beállításában. az mta bölcseletei intézetei szerint a nemzetközileg elismert tudósok és a nácik állnak szemben. de ez ugye nem természettudomány, hanem vallás.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 12:02:44

@civisvarosi:

"csak kérdés, hogy kinek a hitelvei szerint szerveződjön a magyar közoktatás."

Aha; akkor te ismét bullshiteltél amikor azzal a hasfájdalmaiddal jöttél panaszra, hogy

"de engedje meg, hogy valakinek a magyar ősi nyelv legyen."

Meg van engedve, seggarc.

2020.03.10. 12:07:34

@neoteny:
lehetnek-e magyarországon kutatóegyetemek? ez egy vallási kérdés. az egyik koncepció az, hogy az egyetemeken folyjon a közoktatás. és ezek után az mta (ez jelenleg cca. 300 főokos) kiválasztja, hogy kik alkalmasak arra, hogy őbelülük hozzájuk hasonló főokos legyen. vagy annak a munkatársa lehessen. és ebből adódik egy cca. 5 ezer fős akadémia közösség. és ezt vezeti 300 főokos. akik ma magyarországők uralják az alapkutatást, a fejlesztést, az innováiót. ennek legalább a fele tökfej bölcsész. de lehet úgy is, hogy őrájuk lesz bízva ez az egész. mert hát ők értenek hozzá. különösen a "ceju", amelyik ugye a legjobb "kutatóegyetem" magyarországon. filozófiából, politológiából és szociológiából vannak magasan rangsorolva. aminek a nagy része a közvélekedés szerint faszság. de azt kell követnie egy atomfizikusnak is, mert az a vallás. azt ki diktálja.

ha kutatóegyetemek vannak budapesten, debrecenben, szegeden, pécsett, fejesztőközpontok vannak győrben, diósgyőrben. és a magyar tudományos akadémia mellett van egy művészeti akadémia veszprémben, katonai akadémia székesfehérváron és vannak tanárképző intézmények. néhány kiválóan felszerelt szakközépiskola mondjuk számítástechnikából egerben és még vannak határon túli magyar intézmények is, akkor talán szabadabbá válna a rendszer. de ehhez előzetesen szét kell verni a magyar tudományos akadémiából a bölcseletet. a kommunista népbiztosok szellemi örökségét és az úgynevezett "liberálisokat". ami ugye nem szabadelvű valójában. hanem így kell nevezni egyeseket. ők a szakma, a tudás, a civilek, stb.

csak ugye budapest "liberális" népe azt mondja, hogy egy nagy lófaszt. ők velük építenének világvárost. és nem a "lábszagú" parasztokkal. mert hát ugye elve mi az, hogy magyar tudomány, mitől magyar. nemzetközi lesz már minden. no, ha így van, akkor magyar tudományos akadémia sem kell. tehát megint csak igaza van orbánnak, hogy ami most van azt széjjel kell zavarni. na de orbán egy náci, észak koreai típusú katonai diktatúrát vezetne be a sztálinizmus mellett. rosszabb, mint hitler. a vészkorszak mártírjai semmik ahhoz képest, amit most az "független" "értelmiség" kénytelen elszenvedni. a "független" intézmények szabadságát vissza kell adni és ha nem, akkor magyarországot el kell szigetelni nemzetközileg. amit amúgy orbán akar, mert elzárná a magyarokat a tudástól mint tudjuk. és ezeket komoly arccal előadják a hitgyülekezete tévéjében a szakértők. és erre mondom azt, hogy ezzel szemben azt kellene állítani, hogy na igen ám, de az igazságos mátyás király a mi oldalunkon áll. korvin mátyás. és aki korvin mátyásra támad az igazságra támad. úgy, hogy coki.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 12:10:17

@civisvarosi:

"csak kérdés, hogy kinek a hitelvei szerint szerveződjön a magyar közoktatás."

Aha; akkor te ismét bullshiteltél amikor azzal a hasfájdalmaiddal jöttél panaszra, hogy

"de engedje meg, hogy valakinek a magyar ősi nyelv legyen."

Meg van engedve, seggarc.

2020.03.10. 12:19:20

@neoteny:
intézményesen nincs megengedve az adófizető népnek. mert a ballerek szerint ezt az ő adójukből ne tegyék. a jobberek szerint meg ne tanítsák azt, hogy a magyar ősi finn. hanem csak azt is, hogy ősi. finn is, török is, görög is, latin is, angolszász is. a tícser az dícsér. ez nem lehet véletlen. de lehet. és persze lehet, hogy tényleg nem véletlen. mert nagyon sok ilyet lehet mondani. a viláangolt is át lehet fordítani magyarra szabályos hangmegfelelésekkel és jelentésátmenetekkel. az mta szerint nem lehet. az teljességgel tudománytalan. ezt csak a finnel lehet megtenni, mert a magyar az ősi finn, vagy azzal rokon. minden egyéb áltudományos kitaláció. hogy lehet ezt eldönteni? racionálisan leginkább sehogy. mi kerüljön a tananyagba? szenci molnár albert zsoltárfordításai, vagy a 13. századi német trubadúrköltészet része legyen, vagy sem. feltéve, hogy van közoktatás. és ha nincs, akkor mta sem kell.

Khonsu 2020.03.10. 12:20:19

@civisvarosi:

"a népfőiskola azt vallja, hogy minden nép választott."

Vallhatja, ezzel nem árt senkinek se. Jól hangzik, de lényegében nem mond vele semmit. Mert ugye kikhez képest kiválaszt? Milyen halmaz részhalmaza a kiválasztottak halmaza? Ha mindenki kiválasztott, akkor tulajdonképpen senki sem az.

"egy magyar keresztény számára jézus magyar."

Furcsa mód ez lényegében igaz. És ugyanígy lehet egy cseh keresztény számára cseh, szlováknak szlovák, románnak román. Csak épp egy picit cselesen működik a dolog.

Jézus "lényege" az, hogy megtestesíti az "Igét". Bibliai alakként ő lényegében a világot működtető Ige, emberi testben.

"S az Ige testté lett, és közöttünk élt. Láttuk dicsőségét, az Atya Egyszülöttének dicsőségét, akit kegyelem és igazság tölt be."

János 1,14

Egy keresztény arra törekszik (legalábbis arra kellene neki), hogy ő is befogadja az Igét és ezáltal egylényegűvé váljon Jézussal.

"Ám akik befogadták, azoknak hatalmat adott, hogy Isten gyermekei legyenek. Azoknak, akik hisznek nevében,"

János 1,12

Tehát arra a keresztényre, aki eléri a tudásnak és megértésnek ezt az állapotát mondhatjuk, hogy egylényegű Jézussal (gyakorlatilag tehát az Igével). Vagyis, ha keresztényünk történetesen magyar, akkor így lehet Jézus akár magyar is.

Ám itt jön a csel:

"akik nem a vérnek vagy a testnek a vágyából s nem is a férfi akaratából, hanem Istentől születtek."

János 1,13

Vagyis aki eljut erre a szintre, az kap vele egy más, külső, "isteni" látásmódot is (tudatilag újjászületik). Isten gyermekeként már az Ige "nézőpontjából" szemléli a világot. Belőle már az Ige néz ki a világra. Annak mérlegén mér.

Vagyis az a keresztény, aki eljut odáig, hogy "egylényegűvé" váljon Jézussal, az egyben elérhetetlenné válik a "keresztény államnemzetet" hirdető "népvallás", nacionalizmus, vagy tetszőleges posztmodern "vallás", ideológia számára. Kilép ezekből, felszabadul.

2020.03.10. 12:31:46

@neoteny:
a has angolul azért belly, mert hogy azok a belek? a hachet azért a kis fejsze, mert azzal hasították ki az állatot és szedték ki a beleket akkor, amikor a hunok és az anglik együtt harcoltak. és azért acs (axe) a fejsze. az erdő pedig firész (forest). frsz-frsz. ősi hangutánzás. nyissz-nyisszor. scissor. de lehet ol-ol-olló. tehát az olyasmi, mint a röf-röf vagy az ui-ui. ez a nyelvek eredete. (nyilvánvalónak tűnik, hogy valami ilyesmi.) de az mta szerint ez lehetetlen.

és ugyanúgy az akadémikusok azt gondolják, hogy egy baszott nagy mészkődarabot odavonszoltak a sivatagba. csak még ma se tudnak olyan gépet gyártani, amire erre képes lenne. ellenben a mészkőport oda lehetett vinni apránként zsákokban kurva sok rabszolgával. és ezek után mészkövet ugye lehet önteni. de annak fortéját nem ismerhették az egyiptomiak. hogy ismerhették volna. hiszen előtte az emberiség össze vissza kotyvasztott mindenfélét. nem jöhettek rá, hogy követ lehet önteni. vagy akadémikus bölcsészek nem jöttek rá. lehet, hogy az egyiptomiak okosabbak voltak. de az is lehet, hogy nem. amíg nincs időgépünk addig ez legalább is részben a hitre van alapozva. és ha lenne, akkor is nehéz lenne eldönteni. mert lenne aki azt mondaná, hogy nem, nem lehet követ önteni. hogy lehetne. de a magyarok a kocsmában a mágusok nyelvét beszélik. néhány unimukk után úgy artikulálnak, mint ősemberek és ezt megfejtik. és lehet, hogy nekik van igazuk.

2020.03.10. 12:43:42

@Khonsu:
de ha valaki magyar, akkor miért akarna evilági módon felszabadulni a magyarságából, a keresztségből vagy a népvallásból. aki ilyet akar az nem-keresztény és nem-magyar.

2020.03.10. 12:48:37

@Khonsu:
ugyanaz, mint a gender tudósok, aki szerint a férfiak legyenek nők, mert úgy felszabadulnak, vagy megfordítva. és ez mind egy marker, hülyék gyülekezete. ha természettudós, akkor nagyon okos, de ez bölcseletben nagyon hülye. a szingularitás jön 2030-ban. csak nem jön. mert te rájöttél erre filozofikusan. egy nagy lófaszt.

Khonsu 2020.03.10. 13:45:04

@civisvarosi:

Nem akarat kérdése, hanem az Ige befogadásának, az igazság megértésének következménye. Ha az illető hite az Igével azonos, akkor a többi hit onnan kiszorul, illetve azok elemei azon méretnek meg. Szóval nem a magyarságát veszíti el, hanem a hitet mindabban, ami az Ige logikájának ellentmond. Szóval úgy marad magyar, hogy ezen tulajdonságához nem fog vallásos hitet társítani. Érzelemmentesen, hideg tényként kezeli.

Így az az érdekes helyzet áll elő, hogy azok akik elérik azt a tudati szintet, hogy úgymond "magyar Jézussá lesznek", ők pont nem hisznek a nacionalista mítoszokban, népvallásban, de értik azok működését.

Khonsu 2020.03.10. 13:56:23

@civisvarosi:

"ugyanaz, mint a gender tudósok, aki szerint a férfiak legyenek nők, mert úgy felszabadulnak, vagy megfordítva. és ez mind egy marker, hülyék gyülekezete."

Ehhez nem értek, a genderológia távol esik az érdeklődési körömtől.

"ha természettudós, akkor nagyon okos, de ez bölcseletben nagyon hülye."

A természettudósok nem állítják, hogy mindent tudnak. Ha így lenne, akkor nem lenne értelme a kutatásnak.

"a szingularitás jön 2030-ban."

A 2040-es évekre tippelik egyesek.

"csak nem jön. mert te rájöttél erre filozofikusan. egy nagy lófaszt. "

Nálam okosabb emberek jöttek rá, én csak megértettem a gondolatmenetet. Az alapján pedig ugyan tényleg nem tudhatjuk, hogy pontosan mikor jön a Szingularitás, de az nagyon valószínű, hogy jönni fog. Amíg a fejlődés és növekedés nem áll meg, addig minden nappal közelebb kerülünk hozzá. Ez matek.

2020.03.10. 14:07:37

@Khonsu:
a református hitvilágban ez predestináció kérdése. tehát te papolhatsz arról, hogy ki fogadja el az igét, vagy az Igét, sőt ISTEN IGÉJÉT. de ez a szubjektív idealizmusod. alapíthatsz vallást, amiben az Igét befogadó ember-gépek, vagy gép-emberek szinguláris nem tudom micsodája. csak ebben a szcientológia megelőzött.

Khonsu 2020.03.10. 14:23:39

@civisvarosi:

A predestináció egy érdekes dolog. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy ellentmond a szabad akaratnak, ami pedig a kereszténység egyik alapeleme. A reformátusok próbálják feloldani ezt az ellentmondást, de engem eddig valahogy egyik magyarázat sem győzött meg.

"csak ebben a szcientológia megelőzött."

Nem ők, ők nagyon másban hisznek.

Talán a mormonok állnak legközelebb ahhoz, amire gondolok.

Khonsu 2020.03.10. 14:46:58

@civisvarosi:

"tehát te papolhatsz arról, hogy ki fogadja el az igét, vagy az Igét, sőt ISTEN IGÉJÉT. de ez a szubjektív idealizmusod. "

"Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige, ő volt kezdetben Istennél. Minden általa lett, nélküle semmi sem lett, ami lett. Benne az élet volt, s az élet volt az emberek világossága."

János 1, 1-4

Ebből te szubjektív idealizmusra, vagy inkább objektív természettörvényekre asszociálnál?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 14:55:47

@civisvarosi:

"intézményesen nincs megengedve az adófizető népnek"

Meg van engedve, seggarc.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 14:57:30

@civisvarosi:

"ez a szubjektív idealizmusod"

Mindez egy istentelen sátánfajzat szájából.

Ha te nem lennél, ki kellene találni téged, Bélám.

2020.03.10. 15:23:31

@Khonsu:
neked ellentmond a szabad akaratnak. te milyen származású és vallású vagy? ezt még ugye elfelejtetetted tisztázni,

Khonsu 2020.03.10. 15:31:59

@civisvarosi:

"te milyen származású és vallású vagy? ezt még ugye elfelejtetetted tisztázni, "

Ahogy te is.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 15:32:54

@civisvarosi:

"neked ellentmond a szabad akaratnak."

Az Örök Megtévesztő kötözi a nyelvedet.

"te milyen származású és vallású vagy?"

És te?

44. Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.

-- János 8

2020.03.10. 16:03:14

@neoteny:
reformált magyar nemzeti keresztény. nemzeti liberális, libertárius keresztény.

ijontichy 2020.03.10. 16:08:47

@civisvarosi: "te milyen származású és vallású vagy?" Mondom én, hogy valahol a szocializációd során, valami félrecsúszott :-)
Na, legyen jó napod, adok neked lehetőséget a kereszthányásra: a magyarságom axióma (mint minden normális magyarnak, akinek benőtt már a feje lágya; ami persze te nem vagy), így a gondolkodásomat nem zavarja meg ez az örökös "bizonyítási kényszer", továbbá meg sem vagyok keresztelve, így a klerikális neveltetés által elültetett káros kis görcsök sem korlátoznak :-D
Így hát én kívülről nézem a vergődésed, abban a burokban, amit te magad építettél a saját elmédnek :-(. Mondd @cívis, hányszor mosol kezet naponta (és nem a koronavírus okán kérdem)?

2020.03.10. 16:22:04

@ijontichy:
te a születésednél fogva vagy magyar. és ezen túl magyarnak lenni számodra egy üres identitás. jól értem? és mivel szerinted a származás nem számít ezért igazán magyar se vagy, hanem egy tipikus önhitt kivándorló. aki összekakálta magát az orbán sátántól, hogy elveszi a jogait.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 16:22:27

@civisvarosi:

"reformált magyar nemzeti keresztény"

Te istentelen vagy: te nem lehetsz keresztény.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 16:31:43

@civisvarosi:

"egy tipikus önhitt kivándorló. aki összekakálta magát az orbán sátántól, hogy elveszi a jogait."

Ebben én is jelen: 2010 _februárjában_ húztam el ismét.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 16:50:53

@civisvarosi:

"sokszor leírtam már"

És közben soxor leírtad azt is, hogy te egy istentelen sátánfajzat vagy.

ijontichy 2020.03.10. 16:53:37

@civisvarosi: Nem, én az öncsonkítással lebénított gondolkodás által nem korlátozott magyar vagyok, aki tisztában van vele, hogy az élet túl szép ahhoz, hogy a korlátozott gondolkodású honfitársak által pozícióba emelt bolsi férgek belerondítsanak az élvezetébe. Nincs háború, nem állnak tankok Mo. határán, csak önsorsrontás van, abba viszont nem kötelező beszállni. Én, mint egészséges magyarságtudattal rendelkező ember, sajnálom a szülőhazámat, de - mivel benőtt már a fejem lágya - pontosan tudom, hogy egy életem van, és nincs olyan körülmény, hogy ezt hülyeségekre pazaroljam, vagy "átlövessem az oldalamat" ;-). Néha írkálok, mert jó magyar vagyok, és sajnálom a honfitársaimat. De te cívis, te még az utolsó pillanatodban is vicsorogni fogsz, mert képtelen vagy felfogni az üzenetet, miszerint "Élj úgy, hogyha lepereg előtted az életed filmje, ne tudd eldönteni, kaland volt, vagy pornó!" :-D
Te nem vagy képes felfogni az én (mi, "normális" magyarok) magyarságtudatomat, mert a saját magad által emelt korlátaid megakadályoznak ebben. Ezektől csak te tudnád megszabadítani magadat. Nekem meg végső soron édesmindegy. Nekem te nem igazán számítasz, csak azok a szerencsétlenebb sorsú honfitársak, akiknek az élete a baromarcú főnököd (& komcsy band) miatt jóval kevésbé teljes, mint lehetne nélküle.

ijontichy 2020.03.10. 17:00:34

@neoteny: "2010 _februárjában_ húztam el ismét." Hamarabb felismerted. Párszor gondolatban meakulpáztam Bartusnál, mert a hisztérikus hangvételű "meneküljön ki merre lát" írásain mosolyogtam, avagy olyan voltam, mint a parasztbácsi a műrepülővel.
Félig-meddig bánom, hogy megvártuk a fiam érettségijét (de ha pozitívan nézem, legalább kapott egy kis ízelítőt, így egy életre megutálta a bolsikat).

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 17:27:33

@ijontichy:

"Hamarabb felismerted."

Az is; meg megtehettem, volt már kanadai állampolgárságom/útlevelem.

Volt egy kollégám aki azt hiszem kivi (újzélandi) volt; ő is egyből letiplizett haza. Lehet, hogy ez az angolszász életérzés: az alapvető gyanú a politikai hatalom iránt. Mert az azért _inkább_ szunnyad errefelé a népekben.

"Félig-meddig bánom"

Ne tedd: szabadabb lettél te is, az ivadékod is.

ijontichy 2020.03.10. 18:33:49

@civisvarosi: No azért úgy látom, hogy a gigabájtnyi bugyogásod ellenére, azért _van_más_vélemény_ még a "csakafideszcsináltmindent és vityaülazIstenjobbján és drpappahelytartója" városban is. Biztos a momentumos fiúcskák partizánakciója :-)

civiscity.blog.hu/2020/03/10/a_legnagyobb_veszely_debrecenben

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 21:31:29

@civisvarosi:

"ez a blogger vagy bloggerek mit kínálnak"

Neked? semmit.

Ők másoknak mutogatják a világ összes országának minden dicsőségét.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.10. 23:18:46

@civisvarosi:

"ők ennek a hölgynek az emberei."

Egy medium-sized shedevil alsátánfajzatai.

Küzdjetek csak egymással a világ összes országának minden dicsőségéért.

Tamáspatrik 2020.03.11. 20:05:02

@ijontichy: Ja, egyes közgazdászok nem túl rózsás képet festettek le a helyzetről a '80-as években. Ilyen értelemben nem igaz, hogy senki, az értelmiség egy része valamennyire képben volt.
Egy szétesés felé haladó birodalom már nem tudott úgy odacsapni mint régebben. A központi ideológia már nem nagyon működött. Afganisztánt se hagyd ki, az is megviselte őket, ugyanis nem tudták a háborút teljesen megnyerni, mert nem is lehetett.

Tamáspatrik 2020.03.11. 20:21:40

@lecsós: Mondjuk azt, hogy a rendszerváltás körüli magyar elit nagy része is egyrészt ideológiával fertőzött volt, másrészt lavírozó, képmutató, legfőképp nem elég volt elég tökös. Egymással vitatkoztak elvi kérdéseken, miközben ment a szabad rablás. Túl nagy volt a feladat, beijedtek tőle. Pedig az országnak volt nemzetközi respektje akkoriban az NDK-sok kiengedése után.

Antall miniszterelnöksége első napján szinte egyből a németekhez szaladt, hogy nagy testvér, segíts. Nem egy jó tárgyalási pozíció az ilyen. (Berlini fel leomlása ide vagy oda, a hála viszont tudjuk nem politikai kategória.)
Puzsér mondta, hogy attól féltek az akkori vezetők, hogy "jaj, csak nehogy egy kicsit is baj legyen". Az életszínvonalat valamennyire tartani lehessen, túl sok mindent beáldoztak ezért.

Mit mondjak, a mai elit se sokkal jobb az akkorinál.
Általában ez az ország lavírozott és elvolt valahogy...
Persze az alsóbb rétegek eléggé megsínylették, tönkre mentek benne sokan. :(

lecsós 2020.03.12. 07:26:12

@Tamáspatrik: Ebben lehet valami igazság, amit mondasz. Egy valami biztos, hogy a vidéket úgy nyírták ki a kedves urak, hogy a szabad rablás után nem maradt semmi, amire rá lehetett volna építeni valami prosperitást. A 90-es évek végére kifulladt minden vidéken, és nem csak az alsóbb rétegek mentek ebbe tönkre, hanem mindenki, aki olyan helyen dolgozott, amely cég valamilyen szinten kapcsolódott a vidéki AG, vagy TSZ rendszerhez. Ennek a hatása a mai napig érezteti hatását, mivel olyan - kvázi bevett szokásnak vélt eljárások, és beidegződések működnek még most is - amelyek a 85-ös állapotokat írják le, mondhatni ugyanazokkal a szereplőkkel, vagy az akkori szereplők másod- harmad vonalával. Nem hatékony a történet, lehet gazdagodni, de az csak látszat, mivel a rendszer innovációs potenciálja a nullához konvergál.
Ahogy látom, a történelem meg fogja ismételni önmagát, mivel most van nagyon komoly átalakulás előtt a KKV rendszer, mivel itt lenne az ideje a generáció váltásnak, egy olyan rendszerben, amely így sem hatékony. - Beszállítói pozíció, egy termékkel pl. a német multihoz, vagy állami céghez- ebből lehet rázni a rongyot, meg néhány lakást venni, de mondhatni ez a történet halálra van ítélve. Úgy látom, hogy a hazai kkv rendszer lélegeztető gépen van, - ha ki kellene menni a szabad piacra, - pl. Ausztria, UK, stb. - ott olyan 3 nap alaltt véreznének el.
Értem ezt nem csak a kkv-re, hanem pl. igaz ez pl. egy regionális alapon szerveződött hazai tulajdonú középvállalatra.
Ennek a rendszernek 30 éve lett volna tanulni kicsit, nem jött össze. A 60-as években született generáció, aki ezt a történetet viszi, elfelejtett tanulni, - pl. nyelveket -, modern szervezéselméletet, megelégedett azzal, hogy Hanzi, vagy Joe elmondja neki, hogy mit hogyan kell csinálni.
Ez mondhatni egyfajta cuculista tempó, ami kurvára nem gyere be. A kérdés az, hogy ki kell-e hullani a hazai kkv rendszer olyan 70 %-ának, mire ez a felismerés átmegy?
Én láttam olyan megyei szinten szolgáltató céget, ami 1986 óta változatlan szervezeti felállással szolgálta ki a közt nem rég. Ebben szépen hozzuk UK-t, mert tartjuk a tradíciót. :) Ok, a mulit is szereti, ha olyan, mint a kommunizmus -változatlan, és örök - de néha mégis kell küldeni egy-egy dekrétumot a head office-ból, hogy érezzék a végeken, hogy "mi dolgozunk" elvtársak :) Szóval balhét érzek, mivel a mentalitás nem változott, és az nem az 1967 körüli mentalitás - akkor pezsgett minden -, hanem az érett cuculizmusé..Ebből meg kurvanagy balhé is lehet, mivel ez nem lóvé kérdése.

Tamáspatrik 2020.03.12. 23:11:45

@lecsós: Ilyesmi sanda gyanúim nekem is vannak, remélem azért nem ilyen rossz a helyzet és a magyar cégek valamennyire beleerősödnek a versenybe.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.12. 23:22:43

@Tamáspatrik:

"a magyar cégek valamennyire beleerősödnek a versenybe"

És ha nem, akkor mindig ott vannak a nemzeti és nemzetközi szolidaritás mindenféle -- beleértve vissza nem térítendő -- támogatásai.

ijontichy 2020.03.17. 18:03:50

Hova jutottunk? Íme a félresikeredett Stanley Tucci utánzat, mint a NER lojalitásközpontú kiválasztási elvének csúcsterméke (Worluk tollából).

hvg.hu/itthon/20200316_Zolika_ha_kerdeznek_valaszolsz

abdul hackeem 2020.03.17. 22:08:01

@ijontichy: :-) Az ördög Pradát visel.

Ez a libsi meg milyen jókat ír.
süti beállítások módosítása