1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.10.13. 23:41 HaFr

Az ellenzéknek holnaptól két és fél éve van felkészülni 2022-re

Képtalálat a következőre: „karácsony gergely”

Nem hittem volna, hogy ma este - ha Borkaistul is, de hát kellett végre egy kis szerencse is - az ellenzék erre lesz képes. Ahogy nem hittem abban, hogy a mai összeállásig ("összefogásig") egyáltalán eljuthat. Örülük, hogy végül nem lett igazam, és remélem, ez csak a kezdet a 2022-es győzelem felé vezető úton. És azt meg hosszú távú jó kormányzás követi majd.

Az ellenzék pártjai, polgármesterei és képviselői közötti koordináció megkezdése egy országgyűlési választási stratégia érdekében nem tűr semmilyen halasztást. Ezt most már a korábbinál lényegesen nagyobb közhatalom birtokában, más hatalmi környezetben, nagyobb nyilvánosság mellett, nagyobb nemzetközi figyelem közepette tudja majd tenni. És ezt tenni -- jobbá, ütőképesebbé, kellően hitelessé: győztessé válni -- nem kevesebb, mint a kötelessége. 

183 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr5315221512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csorsza 2019.10.14. 22:04:01

@vajdasagi: Momentum már rég összebútorozott a maszoppal, azt meg tudjuk, milyen. Mekkora meglepi, hogy Fekete-Győr az ő kutyájuk kölyke. Momemtum lett volna a tiszta, reményteljes hjövőt hordozó ifjúság, ehelyett jól szemenköpték magukat gyorsan... Meg aztán, ugyan milyen pénzből építették fel magukat? Gyűjtöttek a körúton, gondolom. Meg Macronhoz jártak pusziért... Hagyjál már.

Hogy érjem el? :)) Isten bizony, leülök borozni Viktorral, hátha kirúgja a Tónit :)

inreallife 2019.10.14. 22:08:02

@cívisvárosi:
Volnal szives szintet lepni, es meghaladni a kozepkort? Az arukereskedelem mar semmit nem er a 21. szazadban. A mezogazdasag sem. 5%-at adja a GDP-nek, ha nincs fagy, nincs jegeso, nem mossa el munszun stb. Tehat jo esellyel. Az ipar nagy alom a 30% a viktornak, sose fogja elerni magyarorszag. Az osszes tobbi hozzaadatt ertek a szolgaltatase.

Csak a korlatolt voltodat bizonygatod, amikor azt mondod, hogy csak az a hozzaadott ertek, amikor egy vodorbol moslekot toltesz a malcok valyujaba. Hat nem. A szoftverfejlesztes, vagy rendszeruzemeltetes legalabb olyan munka es sokkal tobbet is er. Neked nem, de miert pont ezt ertened, amikor kozepkori ertekekkel dobalozol es lathatoan azt sem tudod melyik evszazadban elsz?

Ne akard megerteni, ahhoz hianyzik meg par evszad tudasa. Nem is kell tudnod, de legalabb szormenten ismerned. A felmuveltseged ide keves. Az ellenzek megszerezte pestet, a magyar gdp 30%-at. 14 keruletet es azon kivul meg tovabbi 6 keruletben a tobbseget. Majdnem akkora vereseg ez, mint amit 2014-ben kaptak pesten. Nem tud erdekelni, hogy neked nem tetszik egy tavoli varosbol, a helyiek orulnek neki es errol szolt a valasztas.

A kovetkezo meg arrol fog szolni, hogy nog zona lesz budapest a fidesznek. Ujraertelmezzuk a fogalmat, ez nalatok ugyis nagy divat. Ha meglatunk egy fideszest budapesten, akkor egybol lecsukjuk, mert ugyis lopni jott. Budapest, ha tetszik, hanem egy sajat allam az allamban. Korlatozott a kormany mozgastere, es nagyon meghatarozo budapest teljesitmenye az orszag szempontjabol. 1 het sztrajk, es a magyar gdp novekedes megszunik. Lehet jonni kekeckedni, utana meg magyarazkodni.

2019.10.14. 22:10:14

@Brix:
ezek magyarországon üzletelő német ner lovagok. a budaörsi "kurvapecér" nem méltatlan? csak borkai. ne mossuk össze. mert vannak az audival üzletelő ügyvédek. és a budaörsi kereskedelmi lerakatok vajon hogy épültek? azok nem kaptak 10 éves szerződésekben adókedvezményeket. errefelé német bezár valami boltot. és kérdezik, hogy miért. azt mondják neki lejár valami kedvezmény. nem a ner hozta ide. jóval korábbi.

2019.10.14. 22:19:20

@Brix:
ezért van az, hogy két jelölt jöhet szóba. az egyik a fidesznyik. a másik a szervilis karigeri, vagy pikó andrás, baszki, na vele aztán polgári fejlődés lesz. szegény kis cigányokért való aggódás = polgárosodás. vagy baranyi krisztina, aki szerint korrupció = parkolás. az basszus. a parkolás a legnagyobb biznisz, nincs is más. mert ezt írta a 444. nézzél körbe nincsen más. nem is lehet. ugye. csak a ner lovagok. mivel végeláthatlan pénz áll rendelkezésre különféle offhore számlákon nagyrészt semmiből teremtve, amelyik nélkül nincs kutatás-fejlesztés és amelyikkel nincs tisztességes üzlet ezért mondjuk ez egy dilemma. ezt lehet mondani. persze ha valaki a főpolgármester jelölt ezt mondaná a tévében, akkor nem megválasztanák, hanem lelőnék.

vajdasagi 2019.10.14. 22:26:26

@cívisvárosi: Tényleg olyasmiről beszélsz, amihez nem értesz. Bármekkora támogatást is adott a kormány az ITSH-nak, az mégiscsak külföldre dolgozik, mit nem értesz ezen?

Mésik: a Morgan Stanley itt Budapesten elsősorban informatika. A külföldi rendszereik fejlesztése, üzemelttetése. Tele van az irodaházuk informatikusokkal és biztosan mások is vanna ott. De az NEM BANK itt Budapesten. Nagyon is exportálnak ők innen: informatikai szolgáltatásokat. Lehet egyébként, hogy mást is, de a lényeg akkor is: szellemi export. No ezen cégek dolgozóit polgároknak nevezik, és a polgárok küldték el a NER-t a francba. Vagy értelmi fogyatékos vagy, vagy agymosott, vagy pedig troll. Én negyedik lehetőséget nem látok. Megyek is melózni - Neked nem érdemes bármit mondanom, úgysem érted meg.

vajdasagi 2019.10.14. 22:28:17

@csorsza: Nosza ülj le borozni. A Momentum meg nem bútorozott össze senkivel, hanem Budapest második legnagyobb pártja lett. Lesz majd még a Fidesznél is népszerűbb itt Budapesten. Csak figyeld.

2019.10.14. 22:41:36

@Brix:
ez itten pingpong. a képen balra a t-systems egyik főnije, jobbra zorbán embere, aki nekem utalja állítólag a kétszáz dolcsit. kipróbálják az asztalt.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/1928/telekom_32.jpg
ez most ez egy irodaházban van, amiből még van jó néhány. ez már lölőjé. jó pénzért megvette. üzletelnek. nemcsak gyengeáramú hálózatban. erősáramban megveszik a tiszántúlt, eladják émász, azok megkapják az elmüt. de itten kérem szépen a fidesz. és borkai luxemburgi ügyvédje. és a többi luxemburgi? budai katolikus és a luxemburgi katolikus? vagy a német-római? azok meritokraták.

és akkor ezt az erkölcsi probléma halmazt egy gazdasági válságban majd ki fogja megoldani budapest liberális népe szerint? karácsony gergely összefog horváth csabával. mert ők már bizonyítottak!!! és ezért megérdemelnek még egy esélyt. na de még kiket vesznek be maguk mellé? gyurcsány helyett gyurcsánynét. és úgy már beáll a momentum is. így lesz több európa.

Brix 2019.10.14. 22:46:01

@cívisvárosi: A Magyarországon üzletelő nèmet NER- lovagnak az zorban teremti meg a lehetősèget, azaz: Orbán a hibás...
Borkai viszont elbukott erkölcsileg, mert egy várost kèpviselt , köztisztet visel , nem " üzletember" ès eltolvajolta a közjavakat ,közpènzen kurvázott, erkölcsi nulla lett...

2019.10.14. 22:46:43

@vajdasagi:
és a morgan stanley pénze miből lett? csak nem a pénz teremtette a pénzt? csak az amerikai egyesült államokkal és a dollárdiplomáciával van összefonódva. és az nem állami összefonódás? de. külföldre termelnek. mit? mi ebben a valós áru piac. és akkor mondod, hogy te ezt nem érted. de értem basszus. te nem akarod megérteni. és te vagy az, aki soros alapítvány seggébe is dugtad a fejed. halmozottan hátrányos helyzetű kisebbségiként.

Brix 2019.10.14. 22:55:45

@cívisvárosi: Budapest már megoldotta: mert jóval többet keresnek átlagban, mint a hurkasok a Hajdúsagban ...ezèrt - többek között - ott polgárok vannak jelentős számban, felètek meg paraszt- polgárok...Olyanok , akiknek az ősei kijárták a tanyára mèg 60-80 ève, a városban volt a ház , de ettől mèg nem lettek polgárok, viselkedèsben...Engem nem tudsz kabítani, jól ismerem a cívisváros szociális viszonyait...A kultúrát nem ismerte a debreceni paraszt...könyve sem nagyon volt...

vajdasagi 2019.10.14. 22:58:11

@cívisvárosi: Mondom még egyszer: a magyar Morgan Stanley (IX. kerület) informatikai szolgáltatásokat nyújt kizárólag külföldre. Ebbe belekeverni, hogy "miből lett a pénz" tényleg zavarodott elmére vall. Kezeltesd magad. Bye.

Brix 2019.10.14. 22:59:20

@cívisvárosi: Hülye! Minden állam jegybankja annyi pènt teremthet amennyit akar...Az USA is annyit teremt amennyit akar , mögötte a világ közbizalma, a Matolcsy- fèle forint ócska , gyenge szar...Oda jó felètek , olcsón, fillèrekèrt dolgozni a nèmetnek...

ijontichy 2019.10.15. 00:09:45

@Brix: Még nem vetted észre, hogy @444 (& al) esze állandóan a "pénzgenerátor" körül forog. A világ legnagyobb igazságtalanságának tartja, hogy még nem kérték fel a "gép" kezelésére ;-).

ijontichy 2019.10.15. 00:50:18

@HaFr: Kösz. Hogy "keresztatyám" találó hasonlatával éljek, Orbán annyit érez Budapestből, "mint a lábas a benne fövő étel ízéből".

2019.10.15. 09:27:35

@Brix:
az egyesült államok jegybankja magánintézmény. és az államok csak felügyelik annak a működését. és erre mondja azt a morgan stanley és társaik, hogy ők nincsenek összefonódva az állammal. ők ugyanúgy vannak össsze vannak fonódva velük, mint csányi vagy mészáros. tehát aki azt mondja, hogy a morgan stanley klasszikus liberális elvek szerint működő valós piaci szereplő az először mondja már meg, hogy a valós áru, amit a morgan stanley teremt, a tényleges érték, legyen az szellemi termék vagy materiális jószág. erre a válasz az, hogy pénzt teremt. pénzből pénzt. ugyanezt csinálják lölő pénzalapjai. ugyanabban a rendszerben. ez kültelki gázszerelő, aki nem végezte el a hardvard üzleti iskoláját. nem vásárolta a diplomáját. és aki csak lölőt látja ebben a rendszerben, vagy orbánt az nem keresztény, hanem farizeus. aki a filantrópokat szolgálja az a mammont szolgálja. világias módon ez lett liberális (mert egy szűk kör számára megteremti a szabadságot, a szabad rablás lehetőségét, demokrata (!) (mert úgymond demokratizálni akar, azaz egy idegen kisebbség diktatúráját követeli), civil (politikai aktivista és az utcán veri a seggét, hogy őt üldözik), baloldali (!) (mert ez a rendszer milyen jó a szegényekeknek), zöld (!) (mert megmenti a bolygót). és ezzel a végeláthatatlan közéleti fostengerrel szemben szerveződött meg a fidesz. de ténylegesen nem polgári alternatívát kínált, hanem részben kapcsolódott ehhez a rendszerhez, esetenként érdekből, máskor kényszerből, és részben szétverte ezek intézményeit. csak ez ugye a főváros magángazdaságát szétveri. és ezért megszavazták karigerit a horvátcsabival, gyénémetzsókát és niedermüllert. és majd pikó andrás megteremti a józsefvárosban a szabad piacot. és minek lesz piaca? szodoma és gomora valamint a mammon. a zsidó hagyományokból ezeket hirdeti meg klubrádió.

2019.10.15. 09:36:17

@vajdasagi:
miből lett a morgan stanley pénze. nem számít? akkor ez "pénztáros lölö" esetén vajon miért számít?

2019.10.15. 09:44:59

@ijontichy:
a forint nyomdánál csak egyik maradhat. ez ilyen egyszerű. és ha a köznép vagy a pénzpiac úgy dönt, hogy menjen orbán, akkor felőlem menjen. nem állok se mellette, de ellene se vagyok. mert akik helyébe lépnének ugyanolyan, vagy esetenként még nagyobb gazemberek. ez egy rendszer.

vajdasagi 2019.10.15. 09:49:31

@cívisvárosi: "Pénztáros lölö" estében ez azért számít, mert az a mi Hazánk pénze volt, mielőtt elvesztette közpénz jellegét és hozzá került. Ezzel szemben a Morgan Stanley amerikában kereste meg azt a pénzt, hadd ne legyen az a mi gondunk. Terelsz. Meg azért régen ennél egy fokkal értelmesebbeket kommenteltél. Hiába no, öregszel.

2019.10.15. 09:51:12

@Brix:
ilyen alapon te szarfaszú hazaáruló német vagy, mint a kurvapecér polgármestered. (megint ugye próbálom demonstrálni, hogy ebből miféle közélet adódik. összegzem a különféle véleményeket). felőlem lehet szidni orbánt, gyurcsányt, a fővárost, a vidéket. engem nem zavar különösebben. de államegység úgy lehet, hogy egy párt vagy pártszövetség marad. és azt kontrollálják a helyiek.

2019.10.15. 09:58:28

@vajdasagi:
ó tényleg? és a forintot nem lehet dollárra váltani és a dollárt forintra. van még hozzád hasonló balfasz aki azt mondja, hogy az lehet, hogy amerikában szélhámosok szerzik a jövedelmet. meg úgy általában a nagyvilágban. de mit számít az. olyanok vásárolják fel magyarországot, akiket nem lehet leváltani. mert ez a demokrácia. ez nem szélhámosság, hanem a szó szoros értelmében vett hazaárulás.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.15. 10:46:35

@cívisvárosi:

"olyanok vásárolják fel magyarországot"

Akik felvásárolnak, azok eleget fizetnek a jószág tulajdonosának azért, hogy megváljon a tulajdonától: az nem panaszkodhat.

inreallife 2019.10.15. 11:21:41

@cívisvárosi:
Kezeltesd magad. Ez mar kenyszeres viselkedes. Az ilyeneket mar a fideszbol is kinezik, mert mentalisan beteg vagy.

2019.10.15. 11:28:38

@inreallife:
úgy látom nem érted, hogy számomra ez csak szerepjáték. ez a közvélekedés. különösen vidéken. és ezért szavaznak a fideszre, a jobbikra és a mi hazánkra. és értem persze, hogy ti meg ezzel álltok szemben. próbálom megfejteni, hogy vannak-e racionális érveitek. vagy ez szimplán vallásháború.

2019.10.15. 11:41:59

@neoteny:
van egy oligopol villamos energia szolgáltató. errefelé a titász. nem vagy köteles a hálózatára kapcsolódni. rakhat valaki tüzet az udvarán. a kicsit füstöl. de mit számít az. nem feltétlen kell villanytűzhely. indukciós főzőzónákkal és légkeveréses sütőval. majd a tűzben a szél megkeveri a levegőt. amit az átlag háziasszony használ. mondjuk edit. sanyi szerint az túl drága. ő bográcsban főz. farkastörvények szerint él. megiszik közben egy sört. a farkasok nem isznak sört. öcsike szerint. mert ő nem szereti a sört. inkább csak a kólát issza. na és a titászt létrehozták a munkások és parasztok megbonthatatlan érdekszövetségében a népköztársági időkben, amikor magyarország a szovjetorosz béketábor tagja volt. csak aztán valamiért a szovjetunió szétesett. és jött a rendszerváltás. és akkor bokros lajos a horn gyulának azt mondta, hogy úgy el van adósodva az állam, hogy el kell adni ezeket. és megvette az eon. és most eladták lölőnek. cserébe az eon megvette az elmüt. na de az emberek megkapják a pénzt ezekből.

2019.10.15. 11:59:10

@neoteny:
tehát miről is van szó? van nagyon sok pénz nagyrészt offshore számlákon. a nagy semmi. effektíve semmi. csak van egy hasítókód, ami ezt jelenti, hogy az százcsillió dollár. és ezeket a pénzeket tologatják ide-oda. a köznép feje felett. amire a "liberálisok" azt mondják, hogy ez egy konteó.

és amikor ebbő részesült borkai ügyvéd haverja, akkor korrupciót kiáltanak. de a többi luxemburgi ügyvédi iroda nem ilyen. mert ők a nyugat. csak budai katolikus ügyvédek a győri kurvapecérek legalább is az index szerint. a többi nem. sanyi szerint a beverly hills-i ügyvédek is így adnak vesznek. és ez konteó. komám, mi az a konteó. konspirációs teória. és az micsoda. összeesküvés elmélet. úgy van, összeesküvés. amiben a köznép elhisz különösen vidéken. ide-oda tologatják a pénzt a köznép feje felett. és erre mit lehet mondani. izé.

és két koncepció van. az egyik, hogy a parkolás a probléma. az a korrupció. és nem a pénzpiac maga. hanem a parkolás. és akkor megválasztják a baranyi krisztát. aki szerint ferencvárosban a korrupció a elsődlegesen a parkolóban van. parkolóórában. nem a morgan stanley. ugyan már. és kriszta összefog a gerival és a csabival, mert ők már bizonyítottak!!! és ezt komoly arccal előadják a választóik. ebben hisznek.

2019.10.15. 12:10:37

@neoteny:
és ennél egy fokkal azért racionálisabb érvelés az, hogy legyen a titász lölőé. mert őt le lehet váltani. és adott esetben le is váltják feltéve, hogy lesz kire leváltani. karigeri nem 9 ezer, hanem 20 ezer forintos rezsiutalványt ígér és nemcsak választási évben. ingyenes lesz a bkv. de nem kell hozzá egy bank nyeresége, amit a "vasaltheréjű" focista ígért. rogán a választást megtrollkodta. csak közben tarlós is hülyét csinált magából a megafonnal, mert úgy egyébként mindenki hülyét csinál magából, aki megszólal. puzsér ordibált egy teherautóról. lezárja a fél várost. nem lesz autó. sevillában is így van, akkor ezt is meg lehet. kiszámolták a szakértők. konkrét számítás nincs. de puzsér róbert szerint ki van számolva. az program. számok nélküli világban vallásháborúsdit lehet vívni. hogy a borkai, orbán geci, gyurcsány, szemkilövető, apró dobrev klán, soros, amerikai zsidók, korrupt német ner lovagok, putyin pincsi, erdogan, jönnek a migránsok, stb. és mi az ami mindezt felülírja? egy adriai szexparti.

na most nem ma kezdtem el mondani, hogy ha a közéletben a közvetlen választás erősen korlátozott, akkor a szexizmus, az etnicizmus és a familiaritás uralkodik el. és mindenki azt mondta, azt mondja a mai napig, hogy idióta. nagyrészt ez az idiótizmus közélet. az orbán az oka? a francokat. az a pénzrendszer az oka, amihez orbán nyílt visszaélésekkel alkalmazkodott.

screpes 2019.10.15. 12:12:55

@cívisvárosi:
Új százforintos lesz, most veretik. a régi is ÉRVÉNYBEN MARAD.
Vajon milyen mennyiségben, milyen névértéken?

2019.10.15. 12:37:22

@screpes:
a pénzteremtés nem csak effektív készpénzteremtés. az is. de azt a kereskedelmi bank is teremthet. beírja a könyvbe, hogy x.y. tartozik és ezek után a bank követel. nem kell betétnek ugyanannyi, vagy még több betétnek lennie. a betéti kamatok eltörpülnek a hitelkamatok mellett. és ezt hivatottak ellensúlyozni a hozamok. a pénzteremtés származékos ügyleteivel. és ebből adódnak a válságok. ezt mondják a kocsmában emberemlékezet óta. nyugaton különösen. mert már a gyarmatosítás korában is ez ment.

ijontichy 2019.10.15. 14:20:05

@cívisvárosi: "csak egyik maradhat."
Hé, mondtam már, hogy ez a Hegylakó beütés már súlyos??? :-)

2019.10.15. 15:13:37

@ijontichy:
ezt mondják a pártok. és pártvezetők, a pártoló tagok is. különösen az ellenzék. elsöprik a rezsimet. vidéken néhány várost leszámítva a fidesz és a helyi egyesületek maradtak. utóbbit támogatták az ellenzéki pártok. de akit megválasztottak azok összeállhatnak a fidesszel. erre elég sok példát lehetne mondani.

kifejezetten ellenzéki párthoz tartozó vidéki polgármesterből van max. 20-30. és van budapest. azt 24-ben nyerheti vissza a fidesz. a fontosabb, hogy 22-ben megtartsa a többségét. és ennek bázisa alighanem a magyar vidék. persze az ellenzék is fordíthat. de végül csak az egyik maradhat. valamelyik formáció előbb utóbb összeomlik. és a másikat kontrollálhatják a helyi egyesületek és a függetlenek. jelen állásból ez következik reálisan.

az, hogy a fidesz kikapott még nem jelenti azt, hogy feltétlen az összefogás nyert. nyert valaki, aki nem fideszes. de nem függ gyurcsánytól, se fekete győr andrástól, se senkitől. elsődlegesen a kormánytól függ. mert anélkül nem lehet sikeres városvezető. és lehet, hogy orbán ellen megy. és az is lehet, hogy nem. ezeken a döntéseken múlik.

Brix 2019.10.15. 15:41:37

@cívisvárosi: Egyszer, ha nem kètszer már elmagyaráztam neked: a bankok pènzközvetítèssel foglalkoznak, rendszerint nem a saját tőkèjüket fektetik be , hanem a megtakarítókèt. A megtakarítók ès a hitelfelvevők között közvetítenek , jutalèkèrt cserèbe. A megtakarítók azèrt adják oda a pènzüket a banknak , mert hozamot remèlnek ( reálhozamot) a bank a megtakarításokat összegyűjti , ès kihelyezi ès kamatot fizet a befektetőknek. A hitelkamat ès a betèti kamat közötti különbözet - kamatmarzs ès az egyèb , nem hitelezèsi tevèkenysègből, pl tőzsdei műveletekből származó nyeresèg ès a számlavezetès díja a bank bruttó bevèteleit adják...Mi ebben az èrthetetlen , az ördögi? Mindenki jól jár : a befektető , a pènzközvetítő ès a hitelező is...Minden önkèntes alapon törènik, ez a tiszta kapitalizmus....Senkit nem kènyszerítenek , hogy a megtakarításait adja a banknak vagy vegyen fel hitelt...
A bankoknak kèt típusa van:
1 Befektetèsi bankok - a tőkebefektetők pènzeit összegyűjtik ès ebből ingatlankat , cègeket , rèszvènyeket vásárolnak majd haszonnal eladják ...
2 Hitelbankok - betètet gyűjtenek ès azt helyezik ki hitel formájában...
A lènyeg: mindkèt tevèkenysèg nagyon hasznos, mert a pènz gazdasági multiplikátor hatását segíti elő, felgyorsítja a pènzáramlast a gazdaságban, így növekszik az èletszínvonal is egyben...

2019.10.15. 15:57:17

@Brix:
az első konstrukció a részleges tartalékolás. az is már úgy lett kitalálva, hogy a semmiből pénzt lehet teremteni. mert ha van 100 egység betét a bankban és 1/10 a tartalékráta, akkor csak 90 egység hitelezhető ki első körben. de ez az összeg ugye újra betétként jelentkezik a rendszerben. és abból kiadható 81 egység. és így tovább. összesen közelítőleg 900 egység. és ez elektronikus elszámolás mellett elegendő leütni az entert. és voila. ott a pénz. és ez csak a legegyszerűbb eset.

Brix 2019.10.15. 15:57:25

@cívisvárosi: A lènyeg: hosszú mèg az idő 2022- ig, addig új fiatal generációk kerülnek szavazó korba...Ők pedig inkább a progresszív oldalt fogják előnyben rèszesíteni, nem a nèpnemzeti , kivènhedő, oligarha bandát...Ha Orbán elkövet egy komoly politikai hibát , akkor Budapest nèpe megindul ès Orbánt nekifutásból rúgják le a hatalom csúcsáról! Bas...hatja a TEK- et...A törtènelem azt mutatta meg, hogy eddig minden autoriter rendszer elbukott , mert ha egy komolyabb gazdasági - társadalmi - rendszerkarch beüt , a nèp haragja egyöntetűen a diktátorra hullik vissza...Ne meg a Fidesz sem olyan monolit tömb ahogy kívülről látszik...Lázár ès Kósa is Orbán - ellen menne, ha a politikai úgy fordulna...

Brix 2019.10.15. 16:02:15

@cívisvárosi: Hülyesègeket beszèlsz! Minden számlapènznek van " gazdája" - megtakarítók ès hitelfelvevők....Ezek nem fiktív pènzek attól, hogy a pènz már nincs ott fizikai formában( azt már kiadták valakinek) De a tartozás, vagy a követelès lètezik

2019.10.15. 16:28:07

@Brix:
ha jön egy nagyobb gazdasági válság és a kormány közvetlen adóemelésre kényszerül, akkor az elsöpörheti a fideszt. mert a dolgozó kisember kénytelen nélkülözni. és nem tetszik neki, hogy másik az adriai jachtokon kortyolgatja a koktélokat. vagy kokóznak és kurváznak. és abba bukott bele borkai, hogy egyeseknek ez a győri fideszben sem tetszett. és ezekkel a széthúzásokkal könnyen borulhet a bili. erre mondja azt orbán, hogy tartsák a 11. parancsolatot. csakhogy egyesek nem tartják. és ugye elég az is, hogy ez a hálózat néhány helyen felfeslik. a "borkaizással" mozgósítottak budapesten. és egy lehetséges kimenetel. amire a főváros többsége szavaz.

és a másik az, amit a vidéki polgárság többsége mond. hogy a fidesz mellett helyi egyesületekbe tömörülve egyezkednek. és ezeknek egy része pártszövetség valójában. csak át vannak nevezve ilyen, amolyan egyesületre. de vidéken vannak a pártközponttól valóban függetlenül működő csoportok. akik azt mondják, hogy ők nem állnak össze a gyurcsány ferenccel, se fekete győr andrással, se senkivel. de azért a megyei jogú városok közel felében az összefogás működik. a megyébkben viszont egyáltalán nem. összességében azt lehet mondani, hogy ez kétesélyes.

2019.10.15. 16:30:58

@Brix:
ha van egy város, ahol a fizetőeszköz a peták. és petinek van 100 petákja. azt beteszi a bankba. részleges tartlékolás mennyit tud kikölcsözni pálnak úgy, hogy a banki tartalékráta 1/10. 90 petákot? a francokat 900-at!

ijontichy 2019.10.15. 16:35:48

@cívisvárosi: "ezt mondják a pártok. és pártvezetők, a pártoló tagok is"
És a fejletlen félpolgár elhiszi. Egészen addig, amíg a választópolgár fel nem nő a feladatához. Akkor ugyanis rájuk (egységesen) dörren: "Szolgák! Nem azért fizetlek, hogy 2/3-ért, 10/10-ért rinyáljatok (ja úgy könnyű), hanem azért, hogy dolgozzatok, és a mi tavaszi réthez hasonlító szép, sokszínű közösségünknek a legjobb, legegészségesebb kompromiszumok és konszenzusok kimunkálásával hasznot hajtsatok."

Nem azért nem a dolgozószobámba rendelem szőnyegszélre a választott politikusomat, mert nem tehetném meg (neki meg nem lenne kötelessége), hanem mert a sajátos beosztotti viszonya miatt ez nem célszerű. A saját (normál üzleti) beosztottamért is felelős vagyok, hogy ne nehezítsem a munkáját, tehát ez a politikusomnak is kijár. De amíg a választópolgár fejében előfordulhat az a gondolat, hogy a választott politikus nem az ő alkalmazottja, addig a bolsik (és mások is) tarolhatnak.

A sokat emlegett "fékek és ellensúlyok" rendszere tkp. arra való, nehogy a választópolgár súlyos, kényszerítő függőségbe kerüljön az államtól. A fidesz azért a legalkalmatlanabb gittegylet a piacon, mert '98 óta teljesen egyértelműen azon dolgozik, hogy polgárok helyett, függő szolgák tömegévé alacsonyítsa a magyarokat. Eddig meglehetős sikerrel. Nem az egészséges kompromisszumok felé hajlításon dolgozik (amire még egy jó házasságban is szükség van), hanem az ellentétek felnagyításán, kiélezésén, és a totális szellemi sötétség fenntartásán. Na jah, a módszer változik, de a bolsi az, ami örök. A magyar társadalom meg elmaradott. A fentiek fényében:
index.hu/belfold/2019/10/15/gulyas_onkormanyzati_valasztas_orokos_polgarmester/
szép szopottgombócfejű újbolsigyerek még a mondat végére se ért volna, amikor visszakézből "csattan a pofon", hogy "szolga! magánvéleményed lehet, de ex officio akkor szólalsz meg, ha kérdezlek".
Jellegében ez a "munkaadói" döntés az (ti. szabad választás), ami "megfellebbezhetetlen". Ha úgy érzi méltánytalanul bántak vele, kereshet más munkát. A szabadpiacon a reálszférában is lehet boldogulni (nagyon is). Persze a méltánytalanságok ellen ott sincs garancia, ahogy örök életre és ingyen sörre is csak a kutyapártnál. A bolsival ellentétben azonban utóbbi teljesen tisztességesen hihető módon árulja a portékáját ;-) :-D.

Brix 2019.10.15. 16:49:56

@cívisvárosi: 900- at akkor tud kikölcsönözni, ha másik 9 ember is elhelyezi a megtakarításait a bankban...Ekkor lesz 1000 forint , plusz a kamatok tartozása a banknak a 10 ember felè ès másik 10 felè 900 Ft , plusz a kamatok, követelèse ...Nem èrted?

2019.10.15. 16:55:08

@ijontichy:
a fékek és egyensúlyok a mese a hülyéknek. van egy egykamarás parlament. az a törvényhozás. az választja meg az államfőt, a kormányfőt és a főbírót. ugyanaz az egykamarás parlament, az a párt, vagy pártszövetség, amelyik alkotmányos többséget szerez. és ugyanaz választhatja ki az alkotmánybíróság tagjait. hol vannak a fékek és egyensúlyok. sehol. 1990-2010 előtt se voltak sehol se. az volt, hogy a kétharmad mindent visz. és azt a szavazatok nagyjából felével el lehet érni. mert ez a parlamenti matek. 2010 előtt is ez volt. vannak hozzád hasonló hülyék, akik szerint az orbán. a nagy lófaszt. ezt a rendszerváltó elit hozta létre. és orbán a fidesz belső körein túl kinyírja őket. erre mondják, hogy diktatúra, autokratikus rezsim, autoriter rendszer, vagy akármi. a rendszerváltó értelmiség és egykori főhivatalnokok egyes családtagjaik verik a seggüket. és egyébként budapesten nekik van többségük.

2019.10.15. 16:59:39

@Brix:
ne viccelj már. péter bemegy a bankba. betesz 100 petákot. bemegy pál. és azt mondja a bankár, hogy ki tud kölcsönözni 90 petákot. de ha pál azt a készpénzt beteszi egy számlára, akkor abból még 81 petákot. és abból 72 petákot és 90 centet. és így tovább. összesen 900 petákot. modern világban elég leütni az entert.

2019.10.15. 17:06:17

@Brix:
pénztáros lölő így tudja a megtakarítások többszörösét elkölteni. de nemcsak ő, hanem akárki akinek van egy bankár spanja. de az szinte mind össze van fonódva a központi kormányzattal, vagy legalább az önkormányzattal. nem magyarországon van ilyen összefonódás, vagy oroszországban, vagy kínában, hanem németországban ugyanígy, vagy amerikában, vagy akárhol. önmagában ez az egy pénzügyi konstrukció olyan versenyelőnyt biztosít egyeseknek (részleges tartalékolás és korlátozott felelősségvállalás mellett lehet hitelezni), hogy a kapitalizmusban a szabad piaci tisztességet, erkölcsiséget, etikát, moralitást zárójelbe lehet tenni. és akkor magyarázzák a hülyéknek, hogy a "láthatatlan kéz".

2019.10.15. 17:22:11

@Brix:
a fideszben az újdonság az, hogy a létező kapitalizmust, ami államkapitalizmus a visszaéléseivel együtt nyíltan hirdetik, sőt esetenként propagandisztikusan illiberális címszó alatt. de ez ugyanaz a pénzügyi rendszer, mint a nyugati. ugyanaz a politikai rendszer, mint a nyugati. egyáltalán nem ritka olyan mértékű aránytalanság, hogy 50% körüli támogatottsággal alkotmányos többséghez lehet jutni. a részvénytársaságokban is többségi alapon hozzák a döntéseket. ez a bevett piaci gyakorlat.

Sascha Braun 2019.10.15. 18:13:07

Nos, eltelt két nap és lassan rá kell jönnie mindenkinek, hogy semmi nem történt. A Fidesz nyert, az ellenzék nyert, a baloldali szavazók jól megadták nekik, de a Fidesz nem bukik meg, Orbán nem bukik meg, a jobbos szavazók lassan kiszomorkodják magukat, a liberális térfélen megfakul az örömmámor, az élet pedig megy tovább.

Egy dolog változik csak, most öt évig térdig gázolunk majd a liberális dilettantizmusban, a csövik alanyi jogon megint összeszarják az aluljárókat, a 7 év alattiak kapnak ingyen bkv bérletet, a pesti rakparton lehet majd rollerezni (a város közlekedése cserébe totálisan beáll), épülni meg úgysem nagyon fog semmi, odabasznak száz fát, aztán tessék, zöldebb lett a város, minek kell ide még lakás, múzeum, irodaház, sportcsarnok, uszoda, sport, kultúra, bármi, így is csődbe megy a város öt év alatt.

De egy a lényeg: a Júdeai Nemzeti Front Elit Öngyilkos Alakulata (a'la Brian Élete) most jól megmutatta a fidesznyikeknek, hogy ki az úr a háznál! Hadd gratuláljunk nekik ehhez az érett, felnőtt döntéshez, bebizonyították, hogy képesek józanul mérlegelni és utat mutatni, felelősséget érezve a városukért és a többi budapesti lakosért!

2019.10.15. 18:27:28

@Sascha Braun:
nem feltétlen olyan rossz ellenzékben lenni. az is hatalmi pozíció. az önkormányzati vállalatok fideszes dolgozói követelhetnek béremelést, fenyegethetnek sztrájkkal például.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.15. 18:37:33

@cívisvárosi:

"olyanok vásárolják fel magyarországot"

Akik felvásárolnak, azok eleget fizetnek a jószág tulajdonosának azért, hogy megváljon a tulajdonától: az nem panaszkodhat.

Brix 2019.10.15. 18:39:16

@cívisvárosi: Olyan ügylet , amit te leírsz, egy normálisan működő , szabadpiaci pènzügyi rendszerben nem működik: "Pál" bármennyiszer fekteti be a pènzèt ès kölcsönzi ki újra , mindig a bank fog keresni rajta, mert a hitelkamat mindig magasabb - normális esetben- a betèti kamatnál. A befektetők rögtön arbitrálnák a különbsèget vègtelen nagy pènzekkel.. Akkor, ha az állam lehetővè teszi, hogy kettős kamatrendszer lètezzen, akkor lehetsèges csak ilyen ügylet, pl. a NER - oligarchának megèri Lombard hitelt felvenni , mivel a hitel állami támogatású , kedvezmènyes kamatozású , -aminek te fizeted az árát az adórendszeren keresztül- el tudja helyezni egy magasabb kamatozású , mondjuk államkötvènybe...Így keres az oligarcha kètszer: egyszer a kedvezmènyes kamattámogatású hitelnèl ,másszor meg a jegybanki alapkamattól elszakított , magas kamatozású államkötvènynèl, amire az állam pènzèt tette be....De, ha van egy hülye állam , mint az orbáni, miért ne gazdagodna rajta az oligarcha? A hozzád hasonló civis- parasztok ha tapsikolnak hozzá..No problem...
A Lombard hitelt , általában nyugaton rèszvènyekre adják , de ami nálunk megy : az állam , az adófizetők finanszírozzák a gazdagok gazdagodásat , a kedvezmènyes állami \ vagy banki hitelből vett államkötvèny kombóval, az nonszensz ..
Tehát amit leírták, hogy a befektető hitelezi magát a bankon keresztül, az nonszensz ès èrtelmetlen, mivel a hitelkamat mindig magasabb mint a betèti kamat normál esetben- a bank keres rajta....Kivève a beteg állampárti rendszereket , ahol az állam elvesz az emberektől , hogy besegítsenek a nemzethy nagytőkènek ,az olcsó , vagy " kamatmentes" hitelhez jutásban ès az államilag finanszírozott fix hozamú, befektetèsekben...Az vigasztaljon , hogy Lölőèk is ezt csinálják , erre keresel, ha egyáltalán keresel ès nem az ápoltak között vagy...

Brix 2019.10.15. 18:57:37

@neoteny: De, van mèg ennèl rosszabb is: Meghirdeti az állam a Kisfaludi programot, amely által 147 milliard visszanemtèrítendő támogatást, azaz : ingyenpènzt ad a nemzethi oligarcháknak...A kapott pènzt- amit sajnos nem csak a hozzád hasonló idiótáktól veszik el, akik dalolva - fütyölve örvendenek az oligarcha államnak- pedig befektetik magas kamatozású államkötvènybe, amelynek megint csak a hozzád hasonló közemberkèk fizetik meg a kamatait, az adórendszeren keresztül...

ijontichy 2019.10.15. 19:00:58

@cívisvárosi: "az önkormányzati vállalatok fideszes dolgozói követelhetnek béremelést, fenyegethetnek sztrájkkal például."
Vigyázz! Még leszúr a föncsi, hogy szivárogtatsz a pártértekezlet belső infóiból :-D Persze nincs ebben újdonság, azemúttnyócévben is ez ment.
Ez a lényeg, nemde? Kijafaszt érdekel, mi is az ország zömének érdeke? Csak a momentán vérbeborult tekintetű, dúvadként tomboló föncsi arcára varázsolhassatok mosolyt, és felragyog nektek a napocska. :-(
Hja kérem, a bolsi örök, és nem tud mást adni, mint ami a lényege.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.15. 19:03:38

@Brix:

"Meghirdeti az állam a Kisfaludi programot, amely által 147 milliard visszanemtèrítendő támogatást, azaz : ingyenpènzt ad a nemzethi oligarcháknak"

És ennek mi köze van az ország "felvásárlásához"?

Brix 2019.10.15. 19:06:53

@neoteny: Ennek az idiótának hiába magyarázod! Hiába bizonyítod rá 100x ordító ostobaságait, olyan mintha a szèlnek beszèlnèl....Szemèlyisègzavaros, nárcisztikus ember, akinek kezelèsre lenne szüksège...Már a harmadik nick- jèt használja: Unionista, 444, civishurka...Csodálom, hogy a blog gazdája mèg nem lökte ki innen...

2019.10.15. 19:07:40

@ijontichy:
a demokrácia úgy csak akkor jó ha erős az ellenzék. a fidesz megmutathatja, hogy milyen ellenzékben. karácsony gergely a fővárosi közüzemi és közmű közlekedési vállalat vezetője. ingyenjegyeket, rezsiutalványt ígér a választóiknak. ha ezeknek a cégeknek ilyen jól megy, akkor a dolgozó kisemberek is követelhetnek egy kis béremelést egy baloldali főpolgármestertől. vagy ha nem, akkor hirdethetnek általános sztrájkot füstgyertyákat hajigálva. mert másképp nincsen jogállam.

Brix 2019.10.15. 19:11:29

@neoteny: Az ország " felvásárlásához " max. annyi , hogy mi, a kisadófietők dobjuk össze a zoligarcháknak a " mèrhetetlen "vagyongyarapodását ...Ezt próbálom megèrtertni cívisvárosival , aki szerint ez így oké...mert nyugaton is így megy...

Brix 2019.10.15. 19:18:26

@Brix: Nem neked szántam az kettővel előbbit, elnèzèst! Civivàrosi volt a címzett..

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.15. 19:18:53

@Brix:

"Az ország " felvásárlásához " max. annyi"

Vagyis semennyi.

2019.10.15. 19:30:23

@Brix:
ne viccelj már. lölő nem az adófizetők pénzéből vásárol hanem hitelből. és aztán ezek megtérülnek. vagy nem térülnek meg. most lölőben bízik a tőkepiac. vagy nem bízik. de ha igen, akkor bárkiből lehet dollármilliárdos. és most úgy tűnik. és ugye ez az alapvető rendszerkritika. nem az, hogy o1g vagy hogy a falusiak.

Brix 2019.10.15. 19:37:19

@cívisvárosi: Ja, bízik a piac ...Az önko. választás után kb.13 milliárd forinttal csökkent a cègeinek èrtèke...Az állami támogatásokat te fizeted, meg a felülárazott projektek- , ès a kedvezmènyes kamatozású hitelek árát is...Ezért gazdagodik , meg az állam által teremtett monopol piaci feltètelek miatt.

Laptop7712 2019.10.15. 19:37:24

@Brix: Mi a büdös picsát csinálnak a pízükkel, most mondd meg?
Az összes barom kelet-európai milliárdos komcsi,- mert mind az- aki úgy gazdagodott meg, hogy leesett neki egy -egy állami vállalt rész, meg a többi, nyugaton teljesen barom módon viselkednek, és az úri szalonokba nem engedik be őket sokáig.
A baj ezzel, és a hozzá kapcsolódó mentalitással van. Űberfaszának érzik magukat az üzleti életben, és ha megkapargatod a felszínt, akkor előjönnek a táskás emberek, meg a jó pízért dolgozó privát bankárok külföldön. Ez volt a videóban, láttam. Szólt a mulatós, és lukas zokniban tolta a csajt a bérelt hajón, ahogy azt kell. Arra vártam hogy szólaljon meg a király a hangszóróból, a Nézz le rám istenem című klasszikussal, mivel arra fasza tolni egy csíkot. Na most ezt a történetet lehozta az összes újság, arrafelé, eírva, hogy ekkora balfasz az elit errefelé vazz. És tényleg az átlag nyugati néz ki a fejéből bazdmeg, és azt mondja, hogy ezek tényleg elhiszik hogy nagy business manek, és wall street farkasa stílusú valósában élnek. AMG merci a garázsban, a lóvé az offsór számlákon, anya nevén a kecó, meg a haszienda. Ennyi, ezt tudja errefelé az elit, mert biztos ez a hagyomány. Azt a szerencsétlent sajnálom nagyon, aki mostanában dobbant, és valamelyik nyugati országban akar bankszámlát nyitni, mert kőne a melóhoz. Végbélen keresztül fognak nála szemműtétet végezni ez ügyben.
És csodálkozunk azon, hogy ilyen ez a szaros kapitalizmusnak hazudott rendszer errefelé. A nép balfasz, mert ezt ebben a formában engedi. A másik balfasz meg lenyilatkozza, hogy aki nem keresi meg az éves 100 millát képviselőként az balfasz.
Tényleg menjünk a bús picsába így kollektíve. Ezekből meg gallérban járó ügyes business manek lesznek, de cak itthon, ebben a szerencsétlen országban, ahol a nép benyal minden faszságot a barom elitnek, tegyen bármit elé.
Azon röhögtem, hogy a szavazás után másnap loló cége vesztett 15 mirdet az értékéből a tőzsdén. Érted? Gazdaság. meg hatékonyság, meg egyéb jó történetek. Itt tart ez az ország, és ez kibaszottul szánalmas. A kérdés az, hogy most hogyan lesz konszolidálva a helyzet? Ez a nagy kérdés, mert egy mostani 20 éves elikszeli ezt a társaságot a búsba.

2019.10.15. 19:46:15

@Brix:
ezért írtam azt, hogy vagy bízik benne a piac. vagy nem. ebbe is belekötsz?

2019.10.15. 19:48:42

@Laptop7712:
dehogy nyalja be. a jobberek a libsi elitet küldené a halál faszára. a ballerek pedig a népnemzetit. és egyelőre nincs egyetértés. de majd jön karigeri. és úgy esetleg lesz.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.15. 20:20:38

@cívisvárosi:

"és most úgy tűnik"

Túl sokat tűnődsz, pedig nem vagy te egy tündér.

2019.10.15. 20:57:09

@neoteny:
a tűnékeny, tündöklés az égen micsoda? a mennydörgés. a vihar. thunder. elsötétül az ég. dörrög. óangolul deorc. dark. hangfestő szóképek. angol is. magyar is.

2019.10.15. 21:08:26

@neoteny:
2019.10.15.
A porosz-orosz hadi kultúra helyett az angolszászra tér át a Magyar Honvédség. Ennek kapcsán a hadseregben komoly reformokra van szükség. Nagyobb hangsúlyt fektetnek a kutatás-fejlesztésre, hogy olyan ütőképes hadsereget hozzanak létre, ami technológiai fölényt birtokol. Ehhez azonban szükség van a humán erőforrás fejlesztésére is. - Erről beszélt ma Böröndi Gábor altábornagy a Debreceni Egyetemen, ahol a Magyar Honvédség kihelyett kísérleti tanszéket hoz létre.
hogy mik vannak?

2019.10.15. 22:31:11

@neoteny:
és ma harminc éves a tankcsapda. első albumukról szól "johnny a mocsokban" című örökbecsű.
www.youtube.com/watch?v=zPnGGONb9_g
vidám kisváros ez a debrecen.

a vidék hozza a premodern világképet. éppen ma 415 éve, hogy a magyarok álmosd mellett a falusi parasztok elűzték a habsburgok tízezer fős seregét. erre emlékeztek.
haon.hu/wp-content/uploads/2019/10/+otf/922w/al3.jpg
Tóth Sándor polgármester köszöntője után Gellért Gyula bihardiószegi nyugalmazott esperes méltatta Bocskai személyét, tetteit, beszélt a csata jelentőségéről és az eseményt az akkori történelmi környezetbe helyezte. Ponta Sándorné álmosdi költőnek a jeles alkalomra írt versét Diószegi Béláné mondta el.

ezt ugye a fővárosban a "liberálisok" kinevetik. illetve nem is kinevetik, hanem megvetik. hogy a szegény kis habsburgokat bántották a magyarok. mintha az álmosdiak jókedvükből háborúztak volna a habsburg birodalommal és a német-római császársággal.

és ugye kultúrkampf, hogy ne akarjanak már a magyarok maguknak történelmi hősöket.

ijontichy 2019.10.15. 22:54:16

@cívisvárosi: "hogy ne akarjanak már a magyarok maguknak történelmi hősöket. "
Nem. Mindössze jó lenne, ha nem csiga... izé bolsinyálaznátok össze történelmi hőseinket.
Ami szakrális mellé a stöpszli odaállt (hogy annak fénye oszlassa a belőle áradó sötétséget), arról majd mindről "le kell mosni a gyalázatot". Nagy meló lesz a következő nemzedékeknek :-(.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.16. 00:50:31

@cívisvárosi:

"vidám kisváros ez a debrecen."

Mert elhallgatják azt, hogy Öcsike iskolai helyét Hansinak adják.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.16. 02:44:08

@Brix:

"Csodálom, hogy a blog gazdája mèg nem lökte ki innen"

Forgalmat generál a blognak.

ijontichy 2019.10.16. 08:20:30

@neoteny: Az is valami (ha már pénzt generálni nem tud) :-D

2019.10.16. 08:49:27

@neoteny:
öcsike szakképző iskoláját és leendő munkahelyét megtámogatták. és ez a német fickó (a képen középen) és a főnökei felmarkolták a bónuszokat.
www.bmwgroup-plants.com/content/dam/grpw/websites/bmwgroup-werke_com/debrecen/press/news-greenfield-investion.jpg.grp-transform/xlarge/news-greenfield-investion.jpg
itt van öcsike iskolájában ugyanaz a német.
www.bmwgroup-plants.com/content/dam/grpw/websites/bmwgroup-werke_com/debrecen/press/2019/dual-vocational-training-signing.jpg.grp-transform/xlarge/dual-vocational-training-signing.jpg
ő lesz bmw manufacturing hungary ltd. igazgatója. gulyás gergely szerint az ő és többi német kedvében is akartak járni az üzleti iskolával. a bmw gyárhoz építenek autópályát, gyorsvasutat. ez százmilliárdos nagyságrend. csak legutóbb 10 milliárdos közbeszerzést írtak ki. bekötőutakra, csapadékvízelvezetőkre. az elektromos felsővezetékeket föld alá viszik.

és a kormányellenesek ezt úgy állítják be, hogy ezt mészáros lölő nyeri el. a francokat. vagy egy építési nagyvállalkozói réteg, amelyik mára már gyakorlatilag 100%-ban fideszes. nekik van elegendő saját tőkéjük, hitelük, munkagépeik, referenciáik. így a versenyeztés mellett ők nyernek el szinte mindent. ez egy ugyanolyan oligopol réteg, ami nyugat-európában, észak-amerikában, oroszországban vagy kínában, indiában az araboknál, vagy bárhol a világban létrejött.

sanyi és edit felváltva kérdezik ki az angolt. edit szerint a "decorate" nem csak azt jelenti: díszít. hanem azt is: "takarít". a decor az takar valamit. a képző is ugyanaz. nem értik az ősműveltséget. tak-tak-tak. kidekorálnak tapéta. odatapad. tap-tap-tap. az feltekert, tek-tek-tek szalag, ami ha kigördül elsza-sza-szalad. az angol szalag a tape. mit csinálnak vele. elthéppik. szééjtthéjpik. tündéri. thün-thün. eltűnik.

na jó, eltűnök.

2019.10.16. 09:30:23

@ijontichy:
de ugye ezek között ott van az angolszász minta. és ugye kunhalmi ágnes is legyeskedhetne nazarbajev kazah elnök környezetében, hogy ő is a kun-kipcsák törzsszövetség leánya. vélhetően az. nurszultan elnök talán ennek még jobban örülne. karácsony gergely körül legyeskedik, akivel megteremtik a szociális budapestet. teremtsék meg.

2019.10.16. 13:11:25

@neoteny:
Jövő nyáron újabb gyönyörű szigetre repülhetünk Debrecenből
ez egy mai hír. és ebben népszerűsítik a wizz air új görögországi járatát. emlékeztetnek, hogy milyen csodálatos új bisztró nyílt a reptéren.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3592/190806-repteri-bufe-mj_36.jpg
ezek fidesz közeli vállalkozások. akik ugye adót fizetnek. és az adójukból a helyi média reklámozza őket. és ezek után megszólaltatnak egy fidesz potentátot, aki elmondja, hogy lám-lám debrecen fejlődik. és ez alapvetően igaz is. csak ezeket a fejlesztéseket mégis csak kontrollálni kellene valakinek.

az ellenzéki pártok erre alkalmatlanok. ők ugyanis azt mondják, hogy soha nem látott mértékű az a pusztítás, amit a fidesz művel. amit persze állítani ugyanúgy legitim, mint azt mondani, hogy van fejlődés. de ezt talán lehetne még jobban, esetleg másként, stb. ilyen vélemény nem nagyon van. illetve lehet, hogy előfordul, csak elfedi a propaganda és az ellenpropaganda. ez lenne a polgári.

a debreceni repülőtér forgalma 10 év alatt 20x-osára növekedett. erre nehéz ezt mondani, hogy ez nem előrelépés még úgy, hogy is ha ezt alacsony bázisról indulva történt.

és az egyik opció, hogy ez irányzat nyer. politika = néppárt (populisták) + szakmai szervezetek/helyi egyesületek/függetlenek (elitisták). a másik, hogy győz az "antifasiszta" koalíció + ngo-k. és azzal szemben állnak a "nácik".

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.16. 17:02:20

@cívisvárosi:

"Jövő nyáron újabb gyönyörű szigetre repülhetünk Debrecenből"

Papp polgármester úr gyermeke a BMWs csúcsmanagerek gyermekeivel.

2019.10.16. 18:03:32

@neoteny:
az utasforgalom alakulása:
2011 19,135
2012 47,746
2013 129,231
2014 145,709
2015 172,212
2016 284,965
2017 318,342
2018 376,041
és idén már átlépték az 500 ezret. és egy újabb terminált építenek. debrecen nagyjából budapest 1/10-e. és ferihegy 15 milliós utasforgalmat produkál. ha így vesszük, akkor magyar viszonyok között is van hová fejlődni. (összehasonlításként vancouver-i repülőtér utasforgalma évi 25 millió). nagyjából kassa utasforgalma. kiszolgáló létesítményekben persze még attól elmarad. de azért azt nem lehet mondani, hogy nincs előrelépés.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.16. 18:31:25

@cívisvárosi:

"az utasforgalom alakulása:"

Ennyiszer utazott Papp polgármester úr csemetéje a BMW csúcsmenedzsereinek csemetéivel?

2019.10.17. 07:35:26

@neoteny:
fly ~ fel(száll)
lie, lay ~ le(fekszik/fektet)
hazugság. finnegán.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.17. 07:51:00

@cívisvárosi:

Nem hazugság az, hogy Papp polgármester úr gyermeke jár majd a BMW csúcsmenedzserek csemetéivel abba az iskolába amit Sanyi adóiból építettek a derék debreceniek.

2019.10.17. 08:12:25

@neoteny:
az oxfordiak szerint a fly eredetében flow szóval függ össze. ennek mintájára az air: áramlik. (a flow meg ugye folyik). hazugság. finnegán. persze lehet mondani, hogy ez csak belemagyarázás. és a finn? a light szónak esetleg nem rokona a légies? hazugság. finnegán.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.17. 08:13:50

@cívisvárosi:

"hazugság."

Nem hazugság az, hogy Papp polgármester úr gyermeke jár majd a BMW csúcsmenedzserek csemetéivel abba az iskolába amit Sanyi adóiból építettek a derék debreceniek.

2019.10.17. 08:52:00

@neoteny:
és mégis kit választottak meg? papp polgármestert. és ki nyert még annál is nagyobb arányban. ki lett a rekorder? az a képviselő, akivel leváltották a "kockásinges" gimnáziumi igazgatót. a hvg értékelése (kompetencia mérések, felvételi eredmények összesítése) szerint ez a gimi tavaly a 71., idén az 59. az országos összevetésben. ezek szerint az új igazgatóval javítottak.

tegnap jelentették be, hogy 7.5 milliárdot költenek 3 szakközépiskolára. gépipar, járműipar, informatika. azért, hogy tovább erősítsék a technikusi képzést és ne csak a reálgimnáziumból, hanem egyre többen a politechnikumból kerüljenek a műszaki főiskolára, az egyetem műszaki karára. persze ezek a gyerekek szakközépiskolásként tanulmányi szerződést kötnek a bmw gyárral a duális képzési rendszer keretében, ami biztosítja a szakmai gyakorlatot. és a legjobbak mehetnek majd müncheni központba dolgozni. repíti őket a lufhansa cityline. ma az LH1686 12:30-kor érkezik münchenből egyenesen debrecenbe. és az LH1687 pedig 13:20-kor indul visszirányba. és ezekhez járulnak a százmilliárd forintos infrastruktúra fejlesztés (autópálya építés, vasúti pálya korszerűsítés) az európai adófizetők pénzéből. tízmilliárd forintos munkahelyteremtő támogatás a magyar adófizetőktől. de azért maga a bmw is adót fizet. szóval ez az ő pénzük is. és mondhatják azt, hogy nagyrészt az övék. ezt úgy is be lehet állítani, hogy azt forgatják vissza klasszikus liberális elvek szerint. na jó, de egyedi elbírálás alapján. mert ehhez az is kell, hogy a bajor miniszterelnök szerint orbán demokrata. merkel mamit ellensúlyozta seehofer papi. de ugye a klasszikus liberális elméletben ilyen nincsen. és erre mondható az, hogy rendszerszintű korrupció. na de az egyenlőtlen feltételek nagyrészt a nyugatot szolgálják. orbán elmondja a kazah elnöknek, hogy kipcsák vér folyik a magyarok ereiben.

2019.10.17. 09:19:44

@neoteny:
tehát erre mondható az, hogy mindez a klasszikus liberális elmélet a napi politikai gyakorlatban. és azt is, hogy ez a hatalommal való visszaélés valójában.

debrecenben a jövő héten "grand prix chimique" európai vegyésztechnikusi verseny döntőjét. mert hogy az előzőt szerbiában egy debreceni fiatalember nyerte. és mindig a győztes választhatja a következő helyszínt. lám-lám, jó úton halad a magyar szakképzés. de valahogy mégse ezeket szerb és a magyar fiatalokat támogatják a bankok. mert hogy kelet-európában autoriter rendszerek uralkodnak. csakhogy nyugaton is ügyes üzletemberek uralkodnak és a legtöbb ner-kompatibilis.

2019.10.17. 09:48:39

@neoteny:
ez a debreceni vasútállomás új bababarát váróterme.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3737/191016nagyallomas_msz_(1).jpg
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3737/191016nagyallomas_msz_(18).jpg
a máv dolgozóknak köszöni lucy és grace.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3737/191016nagyallomas_msz_(22).jpg
na mostez egy skandináv típusú családbarát gyakorlat meghonosítása a magyar államvasutaknál. a svéd szociális miniszter szerint a vészkorszak uralkodik magyarországon. de a széljobb szerint ezt kellene folytatni. csak szent koronás kifestőkkel. a magyar királyság propagandája. a magyar királyi államvasutak restaurációja. amire a budapesti "liberálisok" nem azt mondják, hogy miért is ne. nemzeti libertáriusság, keresztény szabadság. hanem azt, hogy abból következik a "fasizmus". de az ugye éppen a magyar királyság (ami ugye a 19. századi liberális mintaállam) felszámolásából következett. kik számolták fel?

2019.10.17. 10:09:57

@neoteny:
mészáros lőrinc "propaganda" lapjának címoldalán szerepel ez az úriember.
haon.hu/wp-content/uploads/2019/10/KAndrasBoltElott.jpg
a mögötte levő házban a dédapja működtette ezt az üzletet.
haon.hu/wp-content/uploads/2019/10/KAndrasBoltElott.jpg
nem lehet, hogy ez polgári konzervatív? na de mészáros lőrinc "propaganda" lapja? a fidesz másodvonala, vagy annak legalább egy része.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.17. 13:14:48

@cívisvárosi:

"7.5 milliárdot költenek 3 szakközépiskolára"

85-7.5=77.5: maradt még bőven.

Nem a sajátjukból költenek.

Mint ahogy az iskolára, ahová Papp polgármester úr gyermeke fog járni a BMW menedzsereinek csemetéivel sem a sajátjukból költöttek.

2019.10.17. 16:25:10

@neoteny:
ez nem a bmw, hanem a magyar állam pénze. a szakképző iskola állami intézmény. azt szerelik fel. ez elméleti képzés mellett gyakorlati felkészítést nyújt. 1+1 év. és onnan a szakképző intézmény hallgatója a bmw 3 éves gyakornoki programban vesz részt. onnantól kezdve a bmw alkalmazottja. jelen állás szerint 16 éves korban aláírnak egy tanulmányi szerződést.

2019.10.17. 16:38:12

@neoteny:
azt se nagyon értem, hogyan fognak érettségizni. az is lehet, hogy az állami rendszerben sehogy. mert hogy ez nem a régi szakközépiskola, nem is szakgimnázium. nem 4+1, hanem 2+3 éves, amiből a 3 év a bmw gyakornoki programja. és ez 2019 őszétől indul. a gyakorlati felkészítéshez szükséges taneszközöket szerezték be.

2019.10.17. 17:03:39

@neoteny:
persze lehet, hogy mindez érettségi után történik. na, de úgy nagyon elhúzzák. mindegy, majd érti, akire ez tartozik. a lényeg, hogy mindenben kiszolgálják a bmw-t. és az ellenzék azt mondja, hogy micsoda multiellenesség van. a francokat.

2019.10.17. 17:27:30

@neoteny:
papp polgármester újraválasztása után az első hivatali napján fogadta a brit nagykövetet.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2019/nagykovet_1.jpg
aki ellátogatott a british telecom debreceni irodájába. mert hogy ezek a vállalatok nem élveznek diplomáciai védelmet. vagy ha mégis, akkor a magyar politikusok értelemszerűen a magyar érdekeket védik, vagy nem védik. mindenesetre az a dolguk, vagy ha nem, akkor a brit nagykövetnek sem dolga.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.17. 17:40:45

@cívisvárosi:

"ez nem a bmw, hanem a magyar állam pénze."

Ez nem a BMW, hanem a magyar adófizetők pénze. Amiből olyan iskolát építettek a derék debreceniek, amibe Papp polgármester úr gyermeke fog járni a BMW menedzsereinek csemetéivel. Nem Öcsike.

2019.10.17. 19:19:33

@neoteny:
bárki, aki megfizeti a tandíjat. ami évi 3 millió forint körüli összeg. és papp polgármester megfizeti és még nagyjából 50 család az első évfolyamon. felmenő rendszerben indítják a képzéseket. 500 diákkal számolnak.

a helyi adót fordítják vissza egy ösztöndíj programba. amibe az elképzelés szerint 10 éves korban lehet belépni. feltétel, megyei, országos, nemzetközi tanulmányi, művészeti, vagy sportversenyen elért kiváló eredmény.

2019.10.17. 19:43:02

@neoteny:
de értem persze, az átlagos jövedelmi, vagyoni viszonyok között élő átlagos képességű, tehetségű, szorgalmú gyermek nem kerülhet be ebbe az iskolába akkor sem ha családtagjai nettó adófizetői a magyar államnak. és ők kénytelenek ezt az intézményt finanszírozni. úgy, hogy annak költségvetési megtérülése erősen kétséges. magyarul a középosztály rovására épül egy elitiskola. és ez problémás. csak a politikusok nem ezt mondják.

a kormánypárt szerint nincs ezen semmi látnivaló. a kormányellenesek szerint a szegényeket éri elsődlegesen hátrány. azokat a nettó adófizető családokat éri hátrány, akinek a gyerekei az átlagnál ugyan jobban teljesítenek, de nem nyernek tanulmányi versenyt legalább a megyében. vagy esetleg nem beszélnek olyan jól angolul. mert a képzés angol nyelvű. nemzetközi érettségi vizsgát angolul lehet tenni. ez a rendszer így van kitalálva.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.17. 21:06:15

@cívisvárosi:

"az átlagos jövedelmi, vagyoni viszonyok között élő átlagos képességű, tehetségű, szorgalmú gyermek nem kerülhet be ebbe az iskolába akkor sem ha családtagjai nettó adófizetői a magyar államnak. és ők kénytelenek ezt az intézményt finanszírozni. úgy, hogy annak költségvetési megtérülése erősen kétséges. magyarul a középosztály rovására épül egy elitiskola."

Tudsz te ha akarsz.

2019.10.18. 06:33:17

@neoteny:
na de az iskolának előnyei is vannak. tanszünetben a tanítói, tanári kar számára továbbképzések tarthatók. a nemzetközi iskola programja részben, vagy akár egészében átkerülhet a közoktatás rendszerébe.

2019-09-27.
We had the pleasure today to receive 50 members of the Debreceni Tankerületi Központ (Debrecen Education District) at International School Debrecen. Pappné Gyulai Katalin (director of DED) and János Öreg (director of ISD) has expressed their will to continue and build upon their collaboration.
Thank you for the visit and support dear colleagues!

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.18. 06:48:46

@cívisvárosi:

"na de az iskolának előnyei is vannak."

Igen, ahogy írtad: "a középosztály rovására épül egy elitiskola".

2019.10.18. 07:46:20

@neoteny:
a rendszerváltás idején azt mondták, hogy van az állami iskola, egyházi iskola és a magániskola. és ezek intézményesen nem keverednek. mert az állam elválik az egyháztól és a piactól. ezt mondja az ortodox liberalizmus, a felvilágosodás, a filoszemita bölcselet.

csak ezt az elvet megsérti az american international school of budapest is.

It was established in 1973 by the United States Embassy to serve United States Government employees' dependents; however, it now has a much more diverse student body including children of the local and expatriate business and diplomatic communities.

az ortodox liberálisoknak, az ngo-knak tiltakozniuk kellene az amerikai nagykövetség előtt, hogy az amerikai adófizetők pénzét a szegény kis feketékre költsék.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.10.18. 08:02:36

@cívisvárosi:

Milyen igaz. Mint ahogy megírtad az igazságot itt is:

"az átlagos jövedelmi, vagyoni viszonyok között élő átlagos képességű, tehetségű, szorgalmú gyermek nem kerülhet be ebbe az iskolába akkor sem ha családtagjai nettó adófizetői a magyar államnak. és ők kénytelenek ezt az intézményt finanszírozni. úgy, hogy annak költségvetési megtérülése erősen kétséges. magyarul a középosztály rovására épül egy elitiskola."

2019.10.18. 08:07:49

@neoteny:
ha valaki azt mondja, hogy azt zárják be vagy privatizálják, akkor az egy méltányolható elvi álláspont. mészáros lölő lehet, hogy jó áron megvenné. mert filantróp.

2019.10.18. 08:18:02

@neoteny:
de ezek általában véve a középosztály rovására épült elitiskolák.

2019.10.18. 08:37:42

@neoteny:
ezek miatt miért nem tiltakoznak?
deutscheschule.hu/
a művelődési bundesministerium fennhatósága alá tartozó
europaschule.hu/
ahelyett, hogy a szegény kis karitiakat képeznék.
vagy.
lfb.hu/
ahelyett, hogy a párizs külvárosaiban képeznék a franciákat. inkább a követségi dolgozóknak építenek egy elit iskolát, amiknek a gyerekeivel jó pénzért össze lehet ismerkedni. ez a francia állammal való összefonódás.

2019.10.18. 09:06:24

@neoteny:
lehet azt mondani, hogy kérem szépen. ilyen iskolából van nagyjából egy tucat budapesten. ezek versenyeznek egymással. a legolcsóbb évi cca. 10 ezer euró. ezt közelíti a nettó átlagbért budapesten. tehát ez az átlag budapesti számára ugyan nem elérhető, de ha valaki meg tudja fizetni, akkor fizesse meg. ezek működése a magyar államnak nem kerül semmibe. és ez egy méltányolható álláspont. budapesten ez a közvélekedés. építsen és működtessen egy ilyet a város. ez legyen a debreceniek kockázata. ez is egy méltányolható álláspont.

2019.10.18. 21:06:54

@neoteny:
az állami intézmények is kvázi piaci szereplőként gazdálkodnak. például 2020-től a magyar állam a felsőoktatási intézményeiben való felvételhez b2 típusú nyelvvizsgát követel. a debreceni egyetem nyelvvizsga felkészítő tanfolyamokat indít. az ingyenesség feltétele, hogy az illető első helyen a debreceni egyetemre adja be jelentkezését. tanulmányi szerződést kell kötnie. ez kvázi gazdálkodás. de ugye akkor a nyelvoktatás szabad piaci jellegű vagy közszolgáltatás vagy micsoda? ezek nincsenek tisztázva.
süti beállítások módosítása