1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.09.09. 09:20 HaFr

Miért rossz, ha gyenge a forint? (Egyszerűen)

Képtalálat a következőre: „estonian city”

Mindenki ismeri azt a sztenderd védekezést, hogy éppenséggel nem rossz, mert a gyengébb hazai valuta "segíti az exportot", ezzel pedig növeli a forintban számolt GDP-t. De még ez sem igaz. Csak akkor segíti (vállalati, szektoriális és makrogazdasági szinten is), ha az import dollárban/euróban/fontban denominált része kisebb, mint az exporté -- ez általában igaz ugyan Magyarországra, de az utóbbi időben már nem annyira, mint korábban, hiszen romlott a külkereskedelmi mérleg pozitívuma (exporttöbblete). Még mindig több az exportunk, de már kevesebbel, mint korábban.

Mire utal az, ha az export bűvülését pénzromlással akarjuk manipulálni? Pont arra: manipulációra, nem pedig a vesenyképesség növelésére. Versenyképes az a gazdaság, amelyik az exportnövekedést belső hatékonyságnöveléssel éri el akár úgy, hogy nő a gazdaságban a kibocsátás/forrásfelhasználás aránya vagy nő az egységnyi kibocsátás piaci értéke. Ezek legfontosabb operatív mutatószáma a munkaóra-termelékenység (az egy munkaórára jutó kibocsátás dollárban számolva), ami Magyarországon tíz éve stagnál. Azaz a gazdaság hatékonysága nem nő. Erre szokták elővenni a vásárlóerő paritáson mért GDP-számot, amely azt mutatja meg, hogy ugyanazon javakat (tipikusan egy képzeletbeli vásárlói kosárba összeválogatva) más országokkal (konkrétan az Egyesült Államokkal) összehasonlítva mennyiért lehet megvenni (pl. Magyarországon). Ebben az összehasonlításban -- tehát a vásárlóerő paritáson (PPP) mért GDP-ben -- Magyarország már jobban szerepel, mert leegyszerűsítve itt olcsóbbak a fogyasztási javak, egy dollár többet ér (többet lehet vásárolni rajta), mint Amerikában. De ez a szám csak a fogyasztás tükrében érdekes és a GDP-nek csak a (kormányzati és háztartási) fogyasztással érintett részét (komponensét) korrigálja, a nettó export- és a beruházási hányadát (azaz összesen kb. 30%-ot) nem.

Ezt a korrekciót figyelmen kívül hagyva is igaz azonban, hogy a valutagyengítésben és a vásárlóerő paritásban bízni a versenyképesség és a GDP nagyon szegényes szemléletére utal. Ökölszabály szerint minél nagyobb a korrekciós tényező a PPP javára, annál rosszabbul - sőt az eladósodás nagyobb valószínűségét is ideértve: veszélyesebben - él egy ország. Ráadásul ha közben romlik a kereskedelmi mérleg, mint nálunk, akkor rövid távon is veszélyesen él. Mindösszesen nem tudja elérni a (tágabban vett: társadalmi) hatékonyság, a fogyasztás és a gazdasági produktum olyan egyensúlyi kombinációját, amely fenntartható pályán tartaná a gazdaságot. Ebből kezdetben csak a relatív éleszínvonalcsökkenés, utóbb azonban (a technológiai fejlődés élvonalától egyre jobban elmaradva) piaci pozícióvesztés, majd az ezt kompenzáló rövidtávú gazdasági stratégiák (valójában manipulációs hullámok) egymás utáni kudarcával tartós elszegényedés és társadalmi válság lehet.

A gyenge forint senki másnak nem jó, mint az exportáló cégeknek (többnyire multiknak), és az egyetlen - az egész képet nézve azonban súlyosan önbecsapó - pozitívuma a válságra való felkészülés lehet, amennyiben a kormány így akarja elérni, hogy nálunk fogják vissza a legkevésbé a termelést, sőt talán erősítsék a hazai beszállítói láncot. De mondom, az egész képet tekintve ez csupán ugyanannak a stratégiának a rövid távú, átmeneti előnye lehet. Ezt az "előnyt" -- a gyenge forintot -- azonban a bérből- és a fizetésből élők finanszírozzák a valuta értékvesztéséből következő áremelkedéssel küzdve (az infláció a fogyasztás eltitkolt adója).

Világos pl. Észtország vagy Szlovákia utóbbi tízéves történetéből, hogy az az ország, amelyik kedvező beruházási ráta mellett állt át az euróra és megszűnt manipulálni a valutáját, azaz rákényszerítette magát a robusztus hatékonyságnövelésre (lásd az ábrát), az rövid átmeneti időszak után elkezdett felzárkózni hatékonyságban Nyugat-Európához, miközben emelkedik a polgárai életszínvonala is. Szemben a mienkkel, amelyet a nemzeti retorika és a gazdasági sarlatánság sűrű ködbe burkol.

212 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr9315052338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.09.13. 15:29:32

@abdul hackeem:
a kormány reklámok adójából befolyt összeget költi el politikai célokra. és ezek ugyanazokat az eszközöket használják. az állam is elkölthetne évi 100 milliárdot inkább az oktatásra. a piac is elkölthetne évi 300 milliárdot inkább az oktatásra és nem arra, hogy vedd meg ezt az vagy azt a terméket, mert az milyen jó. és úgy nem lenne az államnak 100 milliárdja propagandára. és mondhatod, hogy marketing "tájékoztatás". a politikusok is ugyanezt mondják a politikai marketingre.

abdul hackeem 2019.09.13. 16:10:10

@cívisvárosi: Márpedig ebből azt hoztad le, hogy az állam rossz gazda. Elvonja az erőforrást (reklámadó), de nem jól fekteti be (pl. oktatásba), hanem reklám (párt- és uszító propaganda) címén odaadja a haverjainak az állampolgárok pénzét.

2019.09.13. 16:52:46

@abdul hackeem:
elsődlegesen a piaci szereplők, leginkább a multik teremtik meg a lehetőségét, hogy a politikusok propagandára költsenek anélkül, hogy a választóikat követlen megsarcolnák.

abdul hackeem 2019.09.13. 17:06:49

@cívisvárosi: Elsődlegesen a választók, hogy ilyeneket választanak és hagyják a tolvajlást.

Az meg édesmindegy, hogy közvetlenül (áfa, szja) vagy közvetve (bankadó, reklámadó) sarcolnak.

2019.09.13. 17:23:05

@cívisvárosi:
és még ráadásul propagálják(a multik) a buziskodást(l.:c cola)
ehhez csak a politikusoknak lenne joga!

2019.09.13. 18:28:04

@Bánegressy:
a piaci szereplők a termékeikkel, marketinggel hatnak a társadalmi (cél) csoportokra amelyek az állam szereplőkön keresztül visszahatnak a társaságokra.

2019.09.13. 18:32:13

@abdul hackeem:
de ez esetben már maga a reklámköltés is sarc. fogyasztói szempontból az is fölösleges árukapcsolás, versenytorzítás, mert tudatos vásárlóként mindenki tájékozódhatna.

abdul hackeem 2019.09.13. 18:40:09

@cívisvárosi: Majd tudatos vásárlóként azt veszem meg amelyiket ÉN akarom. Meg amelyikre van pénzem.
Csakhogy én nem generálhatok extra bevételeket, mint az állam a reklámadójával. A költségeimet tudom csökkenteni azzal, hogy olcsóbb terméket veszek.

De te eddig azt reklámoztad, hogy az állam jó gazda (nem rossz), nem pedig a fogyasztókat védted.

2019.09.13. 21:17:27

@abdul hackeem:
és a tudatos vásárló is fizeti reklámköltést ha akarja, ha nem. tehát az egy sarc a piac oldaláról. az is egy árukapcsolás, amit a tudatos vásárló kénytelen elszenvedni.

2019.09.13. 21:28:56

@abdul hackeem:
és az ügyes hatalomtechnikusok ezt kihasználják. minél kevesebb a tudatos vásárló annál több a reklámköltés, annál több a reklámadó, annál többet költhet az állam propagandára követve a fogyasztói piac működését. mert a fogyasztói célcsoportok egyben a választók is. ha ezt elsőre nem sikerül megérteni, akkor sokadjára se.

értem, hogy az állam költhetné másra. a piac is költhetné. a fidesz a politikai marketinget űzi. amire a kormányellenesek az mondják, hogy gyűlöletbeszéd. az valójában a gonzó újságírás. eltanulták a technikákat a "piacról".

abdul hackeem 2019.09.13. 22:07:18

@cívisvárosi: Hát ne azért vessen ki adókat, hogy azt ostoba propagandára költve adja a haveroknak.
ha ezt elsőre nem sikerül megérteni, akkor sokadjára se.

2019.09.13. 22:19:21

@abdul hackeem:
az adókat az ostoba reklámokra vetik ki. az okot és az okozatot probáld már megérteni. tudod: oktatás!

abdul hackeem 2019.09.13. 22:35:41

@cívisvárosi: A fogyasztók védelmében nemdebár.
Hát ne is azért vessen ki adókat, hogy azt ostoba propagandára költve adja a haveroknak.
ha ezt elsőre nem sikerül megérteni, akkor sokadjára se.

Ehhez képest:"Reklámadó: jön a 0 százalékos kulcs

A reklámadó mértéke 0%-ra csökken 2019. július 1-jétől, ideiglenesen. A javaslat 2019. július 1. és a 2022. december 31-e közötti időszakra kizárja az Rtv. releváns, eljárási természetű rendelkezéseinek alkalmazhatóságát. Ez garantálja többek között azt is,hogy ne kelljen a bevallási kötelezettséget sem teljesíteni, ha a megrendelő lenne az adó alanya, továbbá ne legyen lehetőség a bejelentkezési kötelezettség elmulasztása miatti sajátos szankció alkalmazására vagy a vélelmezett adó megállapítására. A javaslat rendelkezik arról is, hogy a 2019. július 1-jét magában foglaló adóév adóelőlegének csak a felét kell megfizetni."
www.ado.hu

Tehát innentől miből fog költeni a kormány?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.13. 23:23:01

@cívisvárosi:

"az adókat az ostoba reklámokra vetik ki."

Meg az ostoba dohányra.

Meg az ostoba benzinre.

Meg az ostoba alkoholra.

Meg az ostoba újonnan épített lakásokra.

Meg az ostoba autókra.

Meg az ostoba okostelefonokra.

Ez a lista nem a teljesség igényével készült.

2019.09.14. 08:54:11

@neoteny:
elvben az okostelefongyártók mondhatnák azt is, hogy térjünk vissza a (zsidó) keresztény hagyományhoz. 10 telefonból 1-et adnak az államnak (államigazgatásnak dolgozó felnőtteknek), 1-et az egyházaknak (helyi közintézményekben a gyerekeknek) alapítványi jelleggel. így jut minden szegény kis rászorultnak közvetlen a gyártótól, illetve a helyi márkakereskedőtől, akik nyújtják a szervizt. legyen ez az új modern ellátási lánc menedzsment alapja az ősi jog. és így lesz imakönyv és okostelefon. legyen ez az egyszerűsített vállalkozói adó.

Máté 22
19 Mutassátok nékem az adópénzt. Azok pedig oda vivének néki egy dénárt. 20 És monda nékik: Kié ez a kép, és a felírás? 21 Mondának néki: A császáré. Akkor monda nékik: Adjátok meg azért a mi a császáré a császárnak; és a mi az Istené, az Istennek.

2019.09.14. 09:11:25

@neoteny:
de már erzsike néni idejében is ez volt. nem volt szekrény, mert nem jutott rá pénz. na, faragó apuka. a bútorgyárban dolgozik. hozzon egy kis faanyagot és készítse el a szekrényt. mire faragó apuka azt mondta, hogy de az lopás. erzsike néni azt mondta: a szekrénysor otthon miből van. na, az a lopás. az állam nem csinálja meg, pártbizottságban olyanok ülnek, akkor közvetlen a gyártótól. illetve annak képviselőjétől. kedves faragó apuka. szabó anyuka. varrónő. a napköziben a gyerekek leszakították a sötétítő függönyt. vissza kellene varrni. mire szabó anyuka azt mondta: de biztos nem én kislányom szakította le, hanem valamelyik rossz fiú. erzsike néni azt felelte. mit számít az. a kislánya a rossz fiúknak tetszeleg. weiss apuka. ön értelmiségi. na, maga lesz a télapó. azt mondta weiss bácsi. én a télapó? az én iskolai végzettségemmel? erzsike néni azt mondta, hogy ő mégse öltözhet be szakállba. önnek milyen jól áll. maga lesz a télapó.

modern ellátási lánc menedzsement.

abdul hackeem 2019.09.14. 09:19:58

@cívisvárosi: Na, ha Jézus idejében lett volna okosteló, akkor Jézus mit mondott volna?
A hívek meg felvették volna, hogy _konkrétan_ mi történt, akkor mi állna ma a bibliában?
De nincs volna, Ő is a pénzzel példálózott.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 10:03:35

@cívisvárosi:

"10 telefonból 1-et adnak az államnak (államigazgatásnak dolgozó felnőtteknek), 1-et az egyházaknak (helyi közintézményekben a gyerekeknek) alapítványi jelleggel."

És kik végzik ezt az adakozást?

"így jut minden szegény kis rászorultnak közvetlen a gyártótól"

Mindegyiknek? Mi van akkor ha több a szegény kis rászorult mint a népesség 10%-a?

"nem volt szekrény, mert nem jutott rá pénz."

Mert elszórták másra a pénzüket.

2019.09.14. 11:10:04

@neoteny:
magyarországon a népesség 0.95%-a született 2018-ban és most 1 éves. és 1.04% született 1998-ban. és most 20 éves. ez a népesség 20%-a. tőlük nem várjuk el, hogy fenntartsák magukat. mert még gyerekek, vagy mert még tanulnak. de azt ugye el lehet várni, hogy 20-21 éves korra mindenkinek legyen szakmája. ez ugye egy mérföldkő a bolognai rendszerben. a posztgraduális képzést finanszírozhatja önmaga. önerőből, dolgozhat, vagy hitelből. a pénzintézetek hiteleznek a juppiknak.

tehát van a népesség 20%-a. és nekik az átlagos fogyasztó szint fele biztosítható az egyházi tizedből. na most nyilván van olyan közép és nagypolgári család, amelyik azt mondja, hogy köszönjük, mi az ingyenebédet nem kérjük. hadd jusson egy kicsit több annak a szegény gyereknek. és ilyenformán a fogyasztási szintje közelítheti az átlagot.

és az állami tizedből lehet 10% közalkalmazott. nekik az átlagos fogyasztási szint biztosítható. ők közszolgáltatásokat végeznek.

és ebből elemi közelítéssel ennyit lehet kihozni. de ennyit ki lehet hozni.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 11:18:10

@cívisvárosi:

"tehát van a népesség 20%-a. és nekik az átlagos fogyasztó szint fele biztosítható az egyházi tizedből."

És a 21. százalélnak miért nem kerül semmi biztosításra a közösség által?

"ilyenformán a fogyasztási szintje közelítheti az átlagot"

Alulról vagy felülről?

"az állami tizedből lehet 10% közalkalmazott. nekik az átlagos fogyasztási szint biztosítható. ők közszolgáltatásokat végeznek."

Ki kérte őket arra, hogy közszolgáltatásokat végezzenek?

2019.09.14. 11:31:57

@neoteny:
egy szóval se mondtam, hogy ez semmibe sem kerül. focinyelven az u20-as koroszálynak jár ingyenebéd, ami egy féladag. és ennek ára egy tized. egy keresztény államnemzet hagyományosan ezt nyújtja a hite szerint. és ezt kiegészíteti az önkéntesség. az, hogy a közép és nagypolgári családok adakozhatnak. és úgy a rászorult gyerekek fogyasztási szintje közelítheti az átlagot. de mellette a kispolgári családok is vehetnek a gyereknek a jövedelmükből. egy tizedet fizetnek. gyermekenként egy féladagot kapnak. ennek vesztesei a gyermektelenek. ők fizetnek egyházi tizedet. és cserébe nem kapnak semmit.

na most van a népességnek egy jelentős része, amelyik a szociális ellátórendszer kifosztására szakosodott. közelebbről meg nem nevezett kisebbség. az ő képviselőivel tárgyalni kell előzetesen. és van a népességnek egy számarányban kevésbe jelentős, de annak befolyásosabb része, amelyik a hatalmi szempontból kulcs ágazatokra szakosodott és akik kultúrája az a globális tőkepiac, amelyikben mészáros lőrinc is gründolt 1 milliárd dollárt. ők nem akarnak keresztény államnemzetet. ne akarjanak. ők azt mondják, hogy szétosztanának a vagyunokat, mert filantrópok. osszák szét.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 11:58:24

@cívisvárosi:

"egy szóval se mondtam, hogy ez semmibe sem kerül."

De azt sem, hogy mennyibe kerül. Mert az ilyesmi nem csak a nettó adófizetők javainak 20%-ába kerül, hanem az ezáltal okozott társadalmi károkba is.

Lyndon B. Johnson megcsinálta a Great Society-t Amerikában. Egy óvatlan pillanatában azt mondta valakinek, hogy "a feketék még kétszáz év múlva is a Demokratákra fognak szavazni". Az lehet, de közben a fekete családok gyakorlatilag megszűntek létezni: a fekete nők kirúgták a gyerekeik apjait, és a (szövetségi) állam lett a férjük. Azt hitték (és egy csomó még mindig hiszi), hogy az államtól függeni jobb, mint egy társtól. De Babilon Szajhája mosolyogva szúr szíven.

"focinyelven az u20-as koroszálynak jár ingyenebéd, ami egy féladag."

És mi van az ingyenétlapon? Telefon? Lakhatás? Ennivaló? Energia? Közlekedés?

És a 21 éveseknek miért nem jár a féladag ingyen megélhetés?

"egy keresztény államnemzet hagyományosan ezt nyújtja a hite szerint."

Igen, igen, de _kiknek_ nyújtja ezt? Mert a politikusoknak, szellemi holdudvarnak és bürokratáknak még ezt nyújtani is túlzás.

"van a népességnek egy jelentős része, amelyik a szociális ellátórendszer kifosztására szakosodott. közelebbről meg nem nevezett kisebbség. az ő képviselőivel tárgyalni kell előzetesen."

Ó az már megtörtént: és őket ki lehetett fizetni potom 1.6 milliárd forinttal. Az kevesebb, mint az 1/50 része a Magyarországi Református Egyháznak imádásra adott aranyborjúnak.

2019.09.14. 12:16:33

@neoteny:
az államalkotók gondolják, hogy legyenek közhivatalok és közellátás: közegészségügy, közoktatás, közmunka, közpénz, nemzetközösségi haderő. és legyenek választott bírák. de nem az állam foglyul elfoglalására szakosodott jogvédők, hanem minden nagycsaládban lesz egy jogász. és jóska majd védi a család érdekeit. karcsi kertészkedik. nóri meg nővér a közkórházban. krisztike reszelgeti a körmét a közhivatlban. ilyenek az államalkotók. nemcsak a magyarok. ez a humán szerveződés a legáltalánosabb a világban. és mellette működik a piac. de az sehol sem teljesen szabad. hanem legalább részben közösségi jellegű. és ezt az állam-piac kapcsolatot szabályozza a népvallás. amit intézményesít az egyház. de ugye ez a majdnem nyilvánvaló kategóriája.

és ezzel szemben vannak a főokosok, akik azt mondják, hogy ez azonos a haláltáborok. és úgy tűnik, mintha ezek ugyanezek a főokosok háborúkat robbantanának ki. milliókat ölnek meg és tízmilliókat tesznek földönfutóvá. csak ez már konteó. ezt már csak az ördögfajzatok képzelik. a liberális demokráciát viszik el a népeknek. valójában erről van szó.

2019.09.14. 12:20:54

@neoteny:
ez elemi közelítés. európai bolognai rendszerben az 21 évestől elvárjuk, hogy legyen szakmája. onnantól várjuk el, hogy családot alapítson. nem kötelező. a gyerekeknek a társadalom biztosíthat egy féladagot egy tizedből. és egy másik tizedből finanszírozhat közszolgálatot. ennyit lehet kihozni a biblikus két tizedből. aztán, hogy ebből milyen szörnyűséges károk származnak azt beszéld meg az atyaúristennel. vagy ha nem hiszed, akkor mondd azt.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 12:21:33

@cívisvárosi:

"úgy tűnik, mintha ezek ugyanezek a főokosok háborúkat robbantanának ki. milliókat ölnek meg és tízmilliókat tesznek földönfutóvá. csak ez már konteó. ezt már csak az ördögfajzatok képzelik."

... és terjesztik.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 12:23:02

@cívisvárosi:

"a gyerekeknek a társadalom biztosíthat egy féladagot egy tizedből. és egy másik tizedből finanszírozhat közszolgálatot."

-Hat -het vagy nem.

2019.09.14. 12:31:49

@neoteny:
a jobbik-lmp-momentum azzal kampányol, hogy az egészségügyi intézményekhez kapcsolódjon ingyen buszjáratok. ez a legfőbb kampányígéretük. tegnapi sajtótájékoztató. mindössze 1,5 perc. képet kaphatsz az ellenzékről.
video2.dehir.hu/0913_jobbik_mix.mp4
ők nácik? ahogyan az index, 444, hvg, stb. írja. a francokat. a háttérben a fekete pólós fekete győr andrás embere, a momentum helyi elnöke. ők a modernitás képviselői, a juppik? a francokat. és még van az lmp-s. ha valaki megáll parkolni a kórház előtt, akkor az elviselhetetlen környezetszennyezés. ingyenes buszjáratokkal járnak majd a betegek. ők az ellenzék.

és ők még vannak annyira tisztességesek, hogy nem fogtak össze gyurcsánnyal. csak azért, hogy az mszp-dk kisnyugdíjasainak szavazatain egyezkedve ebből közvetlen profitáljanak. ezek vannak. és a fidesz.

na most ezek közül melyiket kellene választani?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 12:54:58

@cívisvárosi:

"az egészségügyi intézményekhez kapcsolódjon ingyen buszjáratok"

Igen, ez egy teljesen halott ötlet: a TESCOnak érdeke (volt) TESCOs buszokat járatni, kórházakhoz ingyen buszjáratokat indítani nem áll senki érdekében. A gyakorlati kivitelezhetetlenségről nem is beszélve: ha felszáll egy utas a buszra, akkor hogyan bizonyítja azt, hogy ő eü-szolgáltatás igénybevétele céljából utazik? vagy ezek a buszok _csak_ eü-intézményekhez mennek?

Továbbá a nyögdíjasoknak már úgyis megvan az ingyenes buszozás, a dolgozó korúak meg nem érnek rá eü-intézményekbe buszozni: kergetik az aranyborjút.

"na most ezek közül melyiket kellene választani?"

Ez is az ördög műve: elhitette az emberekkel, hogy az egyiket választani kell, hogy Babilon Szajhájával való közösülések nélkül nem élet az élet.

2019.09.14. 13:12:42

@neoteny:
lehet még alternatívát mondani. oda lehet állni. akár azzal is, hogy ezt mind számolják fel. és amit te mondasz, hogy ezt magánhadseregek háborúja megoldja. de azt helyben szloszjár ezredes nyerné a lövészdandárral, akik afganisztánban szolgáltak. és van egy felderítő zászlóalj hadi attila alezredes vezetésével. drábik azt mondja, hogy ez az anarcho-kapitalista forgatókönyv van a brüsszeli nato központban. nato szabadcsapatok harcolnának meg a helyiekkel. és várják, hogy élesítsék ezt a programot. és ennek lenne világméretekben 6 milliárd áldozata. és budapest "liberális" népe kommentelői esetenként azt mondják, hogy igen, ez így lesz. mindezt soros 666 tonnás aranyborjút imádva.

2019.09.14. 13:15:26

@neoteny:
babilon transznemű szajhájának mellékhelyiségi használatát kiterjesztenék. nagyjából ezek a felkínált lehetőségek.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 13:19:49

@cívisvárosi:

"drábik azt mondja, hogy ez az anarcho-kapitalista forgatókönyv van a brüsszeli nato központban."

Ilyen ez a Drábik-gyerek: anarchista forgatókönyvet ad az arkhoszok kezébe.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 13:20:52

@cívisvárosi:

"nagyjából ezek a felkínált lehetőségek."

Hát ez az: _ezek_ nem alternatívái egymásnak.

2019.09.14. 13:50:56

@neoteny:
tehát még az sincs, hogy az ellenzék egy konszolidált globális kapitalista világot hirdetne. azt, hogy jött az internet. és a mainstream média kétirányúvá vált. ezzel felszínre történelmi sérelmek. de ezeket elegyengetjük valahogy. és a felhalmozott pénzmennyiség egy részét feladva a társadalmi problémák egy része orvosolható. ezt se lehet mondani. mert magyarországnak nincsenek dollármilliárdosai illetve van csányi és mészáros. tehát ezt is legfeljebb csak a fidesz hirdethetné meg. illetve soros érzékenyülhet el és átuatlhatja a pénzét karigerinek. egy kerti partin beül alex ölébe. de ez nem polgári. nem konzervatív. ez valójában nem-piaci és nem is liberális, nem is demokrata.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 14:01:36

@cívisvárosi:

"a felhalmozott pénzmennyiség egy részét feladva a társadalmi problémák egy része orvosolható"

Pontosan erről beszélt Iskarióti Júdás amikor azt látta, hogy a 300 dénáros luxuskencével kenegeti Jézus lábát Mária. Legalább is erről számolt be János.

2019.09.14. 14:47:44

@neoteny:
ez az amerikai demokrata párti válasz. ezt hirdetik a filantrópok. ebben hisznek budapest "liberálisai". azért ki, hogy i love ny (new york city) a nyóckerben.
24.p3k.hu/app/uploads/2019/09/dbzol20190913037-e1568400862500-1024x577.jpg
ezt a csoportosulást szolgálja ki az mta istandwithceu tagozata. egy centralizált kutatói hálózat együttműködik a ceu aktivistákkal és az európai bizottsággal. brüsszelben egy senki által meg nem választott tudománypolitikai testület osztja az európai unió polgárainak eurómilliárdjait.

2019.09.14. 15:08:27

@neoteny:
a fidesz azt mondja, hogy van egy magyarosch megoldás.
ők a vidékies kézművesek, akik hétvégén árulják a termékeket.
haon.hu/wp-content/uploads/2019/09/javaslat-2.jpg
ugyenez városias változatban. anyuka két kisgyerekkel. a harmadik a hátizsákban. ők a csok kedvezményezettjei.
haon.hu/wp-content/uploads/2019/09/190913kezmuvesfesztivalKA1.jpg
ők majd vásárolnak kistáskát. kispolgári fiatal pár különféle bizbaszokat.
haon.hu/wp-content/uploads/2019/09/190913kezmuvesfesztivalKA4.jpg
ő meg majd faragja az egyedi darabokat a nagypolgároknak.
haon.hu/wp-content/uploads/2019/09/190913kezmuvesfesztivalKA27.jpg
és ez a paraszpolgári réteg uralja majd a mezővárosokat. na most erre lehet azt mondani. remek. ezzel megüthetik botswana alsó szintjét. nyilván nagyon romantikus lesz, amikor kiderül, hogy ez így nem működik. mert ez a feudális céhes ipar lényegében és most melyik században is járunk. a 21-edikben. mennyi most az istráng világpiaci árfolyama? a hajdúsági ostorkészítők egyletének üzletrészeit mennyiért jegyzik a tőzsdén. semennyi. sehogy nem jegyezik. nekik így nem lesz tőkejövedelmük.

2019.09.14. 15:32:03

@neoteny:

a fidesz azt mondja, hogy majd lesz a városias rétegnek. ahhez hozzákapcsolják a high tech ipart. minden általános és középiskolás kétévente 1 napot egy klinikai központban tölt, ahol tetőtől talpig kivizsgálják. ők ezt ígérik. 3000 óvodás választott sportágat.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3662/dsc_1608.jpg
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3662/dsc_1831.jpg
majd így megvívják a csatát.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3662/dsc_1968.jpg
és erre is lehet mondani, hogy nagyszerű. de ez arra van alapozva, hogy a betelepülő gyáriparosok alkalmazotti rétegének növekvő jövedelmére van alapozva. az egyetem (végre) elindítja a középiskoláknak az (alkalmazott) matematikai szakköröket. általános cél szoftverfejlesztés, célhardverek programozása, játékipar, és ehhez hasonlókat. na jó, de a kockázati tőkések rühellenek mindenféle vidékiességet. tehát egy ilyen közegben a szellemi szabadfoglalkozású csúcs elit sohasem lesz globálisan versenyképes. a dollárdiplomácia ezt nem díjazza. és az európai bizottság is fasizmust fog kiáltani. a német gyáriparosok előbb-utóbb visszakoznak. orbán haverjait levadásszák. és magyarország nemzetközi elszigeteltségben egyedül marad. ez a különutasság a magyar történelem egy újabb zsákutcája, ami eleve kudarcra van ítélve.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 16:25:55

@cívisvárosi:

"ez az amerikai demokrata párti válasz."

És ezt nem lehet kimondani?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 16:27:24

@cívisvárosi:

"a betelepülő gyáriparosok alkalmazotti rétegének növekvő jövedelmére van alapozva. az egyetem (végre) elindítja a középiskoláknak az (alkalmazott) matematikai szakköröket."

WTF?

2019.09.14. 16:51:34

@neoteny:
ilyenekkel próbálkoznak. egy mai hír.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2339582
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2339601
összeállnak fucsian tartománnyal lu csan-kung elvtárs vezetésével. és ez a fiatalember nyilatkozik a helyi sajtó riportereinek.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2339588
ők ilyen kétüléses kisrepülőket fejlesztenének.
morganstargroup.com/wp-content/uploads/2018/10/gyro_gallery02.jpg
és úgy képzelik, hogy a gyügyei parasztok majd ilyenekkel repülnek. és lehetséges? a franc se tudja.

2019.09.14. 17:02:17

@neoteny:
a jobbik nem állt össze a dk-val. de a kisnyugdíjasoknak ingyen buszjáratot ígér. 65 év felett amúgy is ingyenes a tömegközlekedés. a fidesz azt mondja, hogy minden általános és középiskolás gyerek 2 évente 1 napot tölthet egy klinikai központban, amiben tetőtől talpig kivizsgálják. és az összes óvodás válasszon valamilyen szabadidősportot.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2019/total_2.jpg
na de ez az ígéret egy kicsit többe kerül. ezt úgy lehet fenntartani, hogy polgárság jövedelme folyamatosan növekszik. mert most 3,000 ezer óvodást kapcsolnak be egy egészséges életmód programba. de ugye jön a következő turnus. és nekik is kell majd újabb kosárlabda palánk és többi tornaszer.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3662/dsc_1991.jpg
ezt ugye fent kell tartani. és ez elsődlegesen alkalmazotti jövedelmre van alapozva. nincsenek messze földön híres debreceni vállalkozások, amelyek a globális pénzpiacon kapitalizálódnak.

2019.09.14. 17:15:18

@neoteny:
de nem arról van szó, amiről az ellenzék beszél. hogy a fideszben nincsenek nem polgári minták. ez egy sakkverseny a hétvégén.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2338300
különféle korosztályok, társadalmi rétegek.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2338327
és mindenkit elismernek.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2338309
ez ugye arról szól, hogy sakkozzunk egy jót. és majd esetleg lesz, aki kiemelkedik. ez a polgári konzervativizmus. és ezt mindenhol meg lehet csinálni. nem kerül túl sokba. csak ezzel nem nagyon lehet most választást nyerni. ebből lehet választani.
mandiner.hu/gallery/2019/09/tarlos.jpg
tarlóst, aki besokallt. és a másik, aki egy hülyegyerek. illetve budapest "liberálisai" abban bíznak, hogy el tudják vezetni a fővárost úgy, hogy mögöttük állnak a multik többsége, az európai bizottság támogatásával (a fideszt lehet, hogy nem zárják ki, ezt sem tudjuk, de orbán haverjai visszaszorultak). szóval nem teljesen irreális az, hogy az ellenzék vissza tudja venni az elvesztett pozícióit. nem tudjuk. budapest a nagy kérdőjel.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 17:34:56

@cívisvárosi:

"a jobbik nem állt össze a dk-val. de a kisnyugdíjasoknak ingyen buszjáratot ígér."

Kisnyudíjasoknak már van ingyen buszjáratuk.

"a betelepülő gyáriparosok alkalmazotti rétegének növekvő jövedelmére van alapozva. az egyetem (végre) elindítja a középiskoláknak az (alkalmazott) matematikai szakköröket."

WTF?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 17:36:12

@cívisvárosi:

"de nem arról van szó, amiről az ellenzék beszél."

Persze, hogy nem arról: az ellenzék is kettősbeszél. Ők is ördögfajzatok.

"a betelepülő gyáriparosok alkalmazotti rétegének növekvő jövedelmére van alapozva. az egyetem (végre) elindítja a középiskoláknak az (alkalmazott) matematikai szakköröket."

WTF?

2019.09.14. 18:02:04

@neoteny:
azokat a szakköröket fent kell tartani. tehát most egy generációnak indítják el. ennek az induló költsége rendelkezésre áll. de jövőre ennek majdnem duplájára lesz szükség. ezeket az összegeknek a többszörösére lenne szükség. és ezt aligha lehet kizárólag az alkalmazotti réteg munkabérére alapozni.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 18:25:23

@cívisvárosi:

"azokat a szakköröket fent kell tartani."

Ez mit jelent?

2019.09.14. 18:34:09

@neoteny:
az alkalmazotti munkabérből el kell vonni valamennyit. és cserébe jár a szakkör. csakhogy ezeknek felmenő rendszerben van értelme. 10 éven át képzik. idén bevonnak 100 gyereket. de jövőre 200 gyereket kell képezni. és végül 1,000 gyereket. ráadásul nem nagyon lehet tanulmányi szerződést kötni, mert a "liberálisok" azt mondják, hogy az feudális "röghöz kötés". és jön a helsinki bizottság és a többi.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 18:44:11

@cívisvárosi:

"az alkalmazotti munkabérből el kell vonni valamennyit. és cserébe jár a szakkör."

Ezt jelenti az, hogy "azokat a szakköröket fent kell tartani"?

Ebből dől a kénkőszag.

2019.09.14. 19:09:03

@neoteny:
azt. és kérdezheted, hogy miért nem azt ajánlom, hogy a szülők önként és dalolva megfinanszírozzák ezeket. anélkül, hogy beavatkozna az állam. ez az ortodox liberalizmus.

csakhogy ez nem működik a gyakorlatban. jelenleg egy szakköri program 10 ezer forintba kerül, ami alkalmanként 1 ezer forintos kiadást jelent. ennél olcsóbban aligha ezt csinálni. és ezt a családok töredéke veszi igénybe.

a megyében van 50 ezer 8-18 éves közötti gyerek, akik tudnak írni, olvasni, számolni. felmérték, hogy hány gyermek szülei fizetnének valamilyen modulért. ez az iskola ugye minden tárgyból mindenféle programot kínál a nemzetközi standardok szerint. és az jött ki, hogy a megyéből 2.5 ezer gyerek. és a régióból (100 km-es körzetből) 5 ezer gyerek. erre van alapozva a nemzetközi iskola. 5% hajlandó igénybe venni. de a többi az orbánozásra/gyurcsányozásra/sorozásra szavaz. vagy akármilyen faszságra, amit a politikai marketingesek kitalálnak. és úgy ők uralják a közéletet. és ők diktálják a törvényeket.

2019.09.14. 19:23:47

@neoteny:
mondjuk egy ilyen szakköri jelenkezési lap.
www.agoradebrecen.hu/wp-content/uploads/JELENTKEZ--SI-LAP-2019---SZ.pdf
10 ezer forint nem olyan nagyon nagy összeg. ez egy szakkör.
www.agoradebrecen.hu/wp-content/uploads/Agora_hidrobiologia.jpg
ezeknek a gyerekeknek a szülei vagy fideszek, vagy függetlenek. budapesten nem. mert ott a polgárság egy jelentős része a kockázati tőkealapok támogatását akarják elérni. majd soros alex valaki kifizeti nekik a szakköri foglalkozások árát cserébe azért, hogy leváltották az orbán sátánt. és persze az is egy opció, hogy a semmiből kigenerált végeláthatlan dollár/euró milliárdokból budapestiek morzsákat kapnak. ők semmit se akarnak önerőből finanszírozni. hanem mindent kívülről. és mindent irányítsanak kívülről. mert mi a francot nyújtanak a nagyvilágnak. istrángot, kistáskát, vagy micsodát. amihez megtermelik a hozzávalókat. ilyet nem. de high tech cuccokból micsodát. szoftvert. rendben. de az messze nem fedezi azt a temérdek árut, amit elfogyasztanak. ahhoz egy bőségszaru kellene. ami a globális tőkepiac. csakhogy magyarországnak nincs külső gyarmatbirodalma. az átlag magyarnak nincs tőkejövedelme. és itt csányin és mészároson kívül nem nagyon van, aki nagy összegben adakozhatna országos programokra.

abdul hackeem 2019.09.14. 19:32:26

@cívisvárosi: Egy végzett rezidens orvos havi nettó munkabére 186eFt. Ha ki akar ebből lépni vissza kellene fizetnie havi 80eFt-ot. Maradna havi 106eFt-ja lakhatásra, rezsire, élelemre, ruházkodásra, szórakozásra.

És a te álláspontod szerint: "mert a "liberálisok" azt mondják, hogy az feudális "röghöz kötés""

Ennek az országnak reszeltek öcsém.

abdul hackeem 2019.09.14. 19:35:25

@cívisvárosi: "és mészároson kívül nem nagyon van, aki nagy összegben adakozhatna országos programokra"
És a retek tolvaj strómannak még hálálkodni is kellene nem?
Csesszétek meg!

2019.09.14. 19:43:50

@neoteny:
ez mondjuk is egy hétvégi vidéki fesztivál a megyéből (ezekből elég sok van). sárrétudvari "marhajó" napok. összeálltak a sárrétudvari arcok. találjunki valami jó kis szlogent a sztékhez. "marhajó" húspogácsákat sütnek. és az ilyen.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2019/marha1.jpg
ezért még nem jár michelin csillag. de ez már klasszikus piac. megtermelik a marhát. és azt mondják, hogy egyél ilyet. mezővárosi agrárterményt. amiért cserébe kaphatsz az iparvárosból iparcikket. és egyébként ezeket megpróbálják értékesíteni a nagyvilágba. és a szellemi szabadfoglalkozásúak virtualizált szolgáltatásakat nyújtanak. és a megtakarításaikból finanszíroznak valamilyen kutatási programot. a sárrétudvari arcok válnak kockázati tőkésekké. erre lehet a klasszikus liberalizmust építeni.

de ehhez az ellenzéket le kell váltani. mert ők azt mondják, hogy basszus. ha magyarország nem vonja be a százcsillárd dollárt/eurót, nem szopja soros alex és társai faszát, akkor botswana alsó szintjére süllyed. és valóban. anélkül a globális versenyképességet zárójelbe lehet tenni. tehát nem arról van szó, hogy ne lehetne marhát tenyészteni. 100 ezer szarvasmarha van a megyében. lehetne 5x ennyi. hanem még az is kevés a globális versenyképességhez. ahhoz a semmiből kellene előállítani a pénzt. nem földből, takarmányból. hanem a semmiből. és megfizetni a főokosokat, aki szerint a marhák telefingják a légkört. és attól elpusztul az emberiség.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 19:46:47

@cívisvárosi:

"jelenleg egy szakköri program 10 ezer forintba kerül"

Nyerészkednek a közösség erőforrásain kitaníttatott tanárok, mi? Mégiscsak olyan a magyar iskola ahogy azt az Osztrák Iskola mondja?

2019.09.14. 19:53:48

@abdul hackeem:
és mit kínál az ellenzék, amitől ez megváltozna?

abdul hackeem 2019.09.14. 19:58:58

@cívisvárosi: scheiß egal, mert MOST nem(sem) az ellenzék állapítja meg a frissen végzett rezidens orvos munkabérét.

2019.09.14. 20:01:27

@neoteny:
aki ezt üzemeltetik ezért zsebre raktak évi 102 millió forint bruttó munkabért. és produkáltak 1 millió forint adózott eredményt (2017-es kimutatás szerint). null szaldóval működnek gyakorlatilag.

2019.09.14. 20:03:03

@abdul hackeem:
tegyük fel, hogy megválasztják karácsony gergelyt főpolgármestesternek. utána 22-ben kihívja orbán viktort. és megválasztják miniszterelnöknek is. hogyan lesz több?

2019.09.14. 20:04:04

@abdul hackeem:
és tartok tőle, hogy erről azt gondoljátok, hogy soros györgy majd busásan megjutalmazza budapestet, hogy leváltotta az orbán sátánt. valami ilyesmit képzeltek.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 20:10:02

@cívisvárosi:

"aki ezt üzemeltetik ezért zsebre raktak évi 102 millió forint bruttó munkabért."

Úgy érted túlmunkabért. Mert a tanárt megfizeti a közösség, hogy okítsa a csemetéket legjobb képessége szerint. Felszámolni egy plusz ezrest a szakkörért fejenként és alkalmanként már a közösség pénzére irányuló nyerészkedés, nem?

Extra szolgáltatásért extra pénzt felszámolni Soros Alex is tud: nemzeti közösségi érzelmű tanároknak jobban kellene csinálniuk, nem?

abdul hackeem 2019.09.14. 20:15:49

@cívisvárosi: Kevesebbet kell lopni propagandából meg stadionépítésből. Egyszerű, mint a faék.

abdul hackeem 2019.09.14. 20:16:47

@cívisvárosi: Látod, milyen jó, hogy nem is jönnek migránsok.

2019.09.14. 20:32:19

@neoteny:
a fidesz azt mondta, hogy a létesítményt megépítik a haverok lehet, hogy kissé túlárazva. de a költségeket fizeti brüsszel. ti meg majd üzemeltethetik. oké? és akik ezt csinálják azt mondták: oké. és ebből adódik kvázi piaci megélhetésük. ahogyan mondjuk a nemzetközi iskolát üzemeltető cég is ilyen. szabadtéri színpadot lehet így üzemeltetni. vagy mondjuk a stadiont üzemeltető cég. rendezvényszervező cégek. ezek közkereseti társaságok gyakorlatilag.

aug. 20-i ünnepségen ha a stadionban telt ház van és 20 ezren vásárolnak 5 ezer forintos jegyet, akkor 100 millió forint árbevétel. ha csak 10 ezren, akkor 50 millió forint. és ebből fizetik a fellépőket. nagyrészt nem a fidesz fizeti, hanem a fideszesek. és ezeket a létesítményeket null szaldóval próbálják üzemeltni kvázi piaci jelleggel. mert ugye a beruházó a magyar állam. és az államnek ebből adóbévetele van. illetve ebből ebből a rendezőirodai működésből adódik a fidesz szavazóinak egy része. mert a népszórakoztatás, kvázi vallás a kedvük szerint való. létesítmények üzemeltetése olcsóbb. kvázi piaci jellegű.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 20:35:59

@cívisvárosi:

"aki ezt üzemeltetik ezért zsebre raktak évi 102 millió forint bruttó munkabért."

Úgy érted túlmunkabért. Mert a tanárt megfizeti a közösség, hogy okítsa a csemetéket legjobb képessége szerint. Felszámolni egy plusz ezrest a szakkörért fejenként és alkalmanként már a közösség pénzére irányuló nyerészkedés, nem?

Extra szolgáltatásért extra pénzt felszámolni Soros Alex is tud: nemzeti közösségi érzelmű tanároknak jobban kellene csinálniuk, nem?

2019.09.14. 20:46:58

@neoteny:
azokban inkább hisznek. ez vallási kérdés. erről regélek.

2019.09.14. 20:49:27

@neoteny:
a robotoknak olyan mindegy, hogy most magyar nemzetet képviselik, a nemzetközit, vagy a nemzetek felett állót. ez vallási kérdés. és nem érdektelen, mert attól függ, hogy elsődlegesen melyiknek robotol a nép.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 20:54:02

@cívisvárosi:

"azokban inkább hisznek."

Hiábavalóan, ahogy az elszámolás mutatja.

"a robotoknak olyan mindegy, hogy most magyar nemzetet képviselik, a nemzetközit, vagy a nemzetek felett állót."

A magyar iskolákban tanító tanárok robotok? olyan mindegy, hogy Soros Alexban tolják vagy pedig kiteszik a lelküket a közösség legnagyobb kincséért, a gyermekekért?

abdul hackeem 2019.09.14. 21:14:03

@cívisvárosi: Hogy az egyik oldalon összekacsintunk, hogyaszongya "megépítik a haverok lehet, hogy kissé túlárazva", meghogy "ezeket a létesítményeket null szaldóval próbálják üzemeltni kvázi piaci jelleggel",
a másik oldalon meg megkérdezed, hogy "hogyan lesz több?"
Elmentek ti a picsába magas térdemeléssel.

2019.09.14. 21:23:17

@neoteny:
a nagyságrendben 1 millió forintos adózott eredményből a nagyságrendben 1 milliárd forintos beruházás aligha térül meg.

2 milliárd forintos létesítmény. a beruházó a magyar állam. és az adóbevételből van megtérülés. évi 200 millió forint bevétel (ami az értékesítés árbevétele és vállalati csr támogatás), 100 millió forint dologi kiadás, 100 millió forint bérkifizetés. ezek a nagyságrendek. és ez null szaldóval működik.

2019.09.14. 21:27:41

@abdul hackeem:
az államnak az adókból van megtérülése.

2019.09.14. 21:36:58

@abdul hackeem:
nem azt állítom, hogy ezek a magyar államnak nyereséget termelnek. hanem kisebb veszteséget, mint az mszp-szdsz kormányok idején. ezért nem 10% a hiány, hanem csak 3%. ezért nem 10% az infláció, hanem csak 3%. és ezért van nomálisan 10% reálbérnövekedés. ami a valóságban 3%. mert gyengül a forint. hogy a poszthoz is kapcsolódjon.

a fidesz makrogazdasági produkciója egy fokkal jobb, mint a korábbi kormányoké. aztán lehet, hogy ezt is bedöntik a francba, mert az orbán kormány túl sok érdeket sért. ezt sem zárom ki. de azt sem, hogy az ellenzéket verik szét. semmivel se tűnnek jobbnak. majd ők lesznek, akik nem lopnak. karácsony gergely a "megvesztegethetetlen".

2019.09.14. 21:49:35

@neoteny:
elvben mindegy. de a gyakorlatban a fidesz mégis fenn tudja tartani a klik-et. aztán lehet mondani, hogy ezt autoriter módon teszik. létre lehet hozni magániskolákat. a prezi magániskola: havi 100 ezer forint + 25 ezer forint étkezés. a debreceni nemzetközi iskola tandíja ennek a több, mint duplája. azt nem tudom megítélni, hogy a képzés ennyivel jobb, vagy rosszabb. a prezi építhet még több magániskolát és a multik helyi vezetői vagy a nagypolgárok odaviszi a gyerekeiket.

2019.09.14. 21:53:03

@neoteny:
értem, hogy az állammal összefonódó magánalapítványtól egy null szaldós működést várnak el. és az adóból megtérül a beruházás. a szabad piaci mecenatúra is lényegében ilyen. csak a "filantrópok" a fogyasztói piaci oldaláról fonódnak össze az állammal. a fideszt a termelői piac támogatja.

abdul hackeem 2019.09.14. 21:54:31

@cívisvárosi: A képzett munkaerő egyre fokozottabb hiánya, a bérmegállapodások és a költségvetési életpályák hatására a várakozásokat felülmúlva nőttek a bruttó bérek tavaly novemberben. Idén is hasonló folyamatokra van kilátás, bár az ütem mérséklődik, alacsonyabb lesz a béremelkedés és magasabb az infláció így a reálbérek növekedése mindkét oldalról fékeződik - írja az MTI.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 22:45:59

@cívisvárosi:

"a beruházó a magyar állam. és az adóbevételből van megtérülés."

Adóbevételhez nem kell beruházni -- vagy legfeljebb fegyverekbe.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.14. 22:51:29

@cívisvárosi:

"a fideszt a termelői piac támogatja."

Ahelyett, hogy a szakköröket támogatnák.

abdul hackeem 2019.09.14. 23:11:28

@cívisvárosi: Ezt írtad: kisebb veszteséget, mint az mszp-szdsz kormányok idején. és ezért van nomálisan 10% reálbérnövekedés. ami a valóságban 3%.
Nem, nem ezért.

2019.09.15. 09:06:23

@neoteny:
a fidesz "megtámogatta" a termelői piacot "munkahelyteremtés" címen. ezek beruházási adókedvezményeket, adómentességet jelentenek gyakorlatban, tehát nem közvetlen költségvetési támogatást. ez kézivezérléssel történt, miniszteriális jelleggel vezényelte szijjártó uram. ennek előfeltétele az volt, hogy a társaság ne bírálja a kormányt és a német gyáriparosok a fideszt tartsák bent a néppártban, ami a főhatalmat gyakorolja európában.

és elvárták, hogy támogassák a szakköröket.
www.agoradebrecen.hu/wp-content/uploads/ni-akademia-megnyito-vn-19.jpg
www.agoradebrecen.hu/wp-content/uploads/Copy-of-ni-akademia-2-9.jpg
www.agoradebrecen.hu/wp-content/uploads/Copy-of-ni-akademia-2-17.jpg

ez ugyanennek a vállalat telephelybővítése.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3356/190410-ni-bokreta-avatas-dron-mj_3.jpgh
és egy államtitkár köti a nemzeti színű szalagot a bokrétaavató ünnepségen.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3356/190410-ni-bokreta-avatas-pl--mj_66.jpg
de ez nem a "gonosz" multik, hanem ez multi-mutyi. ők a kormánypárt "stratégiai partnerei", akik a kegyelmes kormányzó jóvoltából jutottak egyedi adókedvezményekhez, az ellentábort cserébe különadó sújtották. és ez nagyrészt a termelő és a fogyasztó (pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltató) piac küzdelme. mert az orbán kormány előbbieket támogatta (berlini sugallatra), utóbbit büntette (amelynek keretében kivásárolta a veszteséges német bankokat, akik ezzel duplán jól jártak). de cserébe van basf kölyöklabor 10 ezer forintért null szaldóval.

na most mondhatod, hogy ebből dől a kénkőszag. nem azt állítom, hogy ez feltétlen jó, de azt sem, hogy feltétlen rossz. hanem azt, hogy ez történik. ez egy klasszikus kézivezérelt keresletélénkítő politika. és ez nem egy leleplezés, ezek nyilvános események, ezeket nyíltan propagálják. ez a kormány gazdaságpolitikája.

az ellenzék azt mondja, hogy az államot el kell adósítani. az állami vagyont el kell adni. mert a szabad piac csak így győzhet véglegesen.

2019.09.15. 09:13:31

@abdul hackeem:
létrehoznak vagyonkezelő társaságokat, amelyek null szaldóval üzemeltetik a közintézmények egy részét. ezért tudják elengedni a termelő beruházások adójának egy részét. és ebből következik a reálbérnövekedés. amelynek egy részét elviszi a forintgyengülés. az a korrekció.

na most kérdés, hogy ennek az egyenlege mennyi. ez az, amit biztosan senki sem tud. a kormánypárt azt mondja, hogy ez működik. a kormányellenesek úgy gondolják, hogy ebből egy nagy összeomlás következik. lehet így is, lehet úgy is.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.15. 09:18:22

@cívisvárosi:

"na most mondhatod, hogy ebből dől a kénkőszag. nem azt állítom, hogy ez feltétlen jó, de azt sem, hogy feltétlen rossz."

15 Tudom a te dolgaidat, hogy te sem hideg nem vagy, sem hév; vajha hideg volnál, vagy hév.

16 Így mivel lágymeleg vagy, sem hideg, sem hév, kivetlek téged az én számból.

-- Jelenések 3

2019.09.15. 10:06:54

@neoteny:
a keresletélénkítő politikából kisebb-nagyobb válságok majdnem biztosan adódnak. mert most a gyártósorok mellé hirtelen nagyon sok járműiparos szakmunkás és szakmérnök kellene. amivel jól jár öcsike, aki autószerelőnek tanul. feltéve, hogy a bmw nem lesz nagyon veszteséges és nem kaszálja el a beruházást. erről cikkeznek az ellenzéki lapok. gulyás gergely azt mondja, hogy ők a legkülönfélébb módokon támogatják a beruházást. bmw helyi vezérének gyereke is abba a nemzetközi iskolába jár majd, amit a kormány épített. a földkerekség termelő vállalatai ki vannak szolgálva feltéve, hogy nem fordulnak a kormány ellen. nem-európai cégeket is támogatnak azért, hogy ha esetleg brüsszel élesítené a hetes cikkely szerinti eljárást, akkor is maradjon szövetségesük. és mindeközben a pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltató szektort nacionalizálják: részben államosítják, részben a nemzeti nagytőkések privatizálják.

ebből egy "félállami" rendszer jön létre. erre a ceu vezető közgazdászai azt mondják, hogy ennek egyetlen kifutása lehetséges: államcsőd. ez ugyanis a piacot szinte minden elemében igyekszik megregulázni és ez kontraszelekciót indít el a reálgazdaságban túl azon, hogy a kormány magára vonja a globális tőkepiac haragját. és ebben világrendben ez nemzetközi elszigeteltséghez vezet. a kormány felszámolja a bírói kar önállóságát, a klik felszámolja a tanszabadságot, az mta kutatóhálózatát "államosítják", stb. ezt mondja a "felelős értelmiség". csakhogy nekik 0.5% támogatottságuk. a kormánypártnak 50%. és nem arról van szó, hogy a kormányellenesek a "felelős értelmiségre" szavaznak. hanem a "demokratikus koalíció" ígéreteire, vagy a momentumra. csakhogy a fidesz is rendelkezik egy yuppie csoporttal. szijjártó péter külügyi és gulyás gergely kancellári csapata fiatalos. novák katalin szociális csapata is fiatalos. errefelé a fidesz fiatalos szociális alpolgármestere vette át kvázi a szocialista párt szerepét. úgy, hogy az mszp közeli civilekből létrejött a "karitász" és ők osztogatják a segélycsomagokat.

begyűjtik lejárat előtt álló bontatlan csomagolt élelmiszert. és szétosztják.
dehir.hu/upload/images/galeria/3657/190912elelmiszermentes_ksz_(16).jpg
és az "élelmiszerbankot" a "cigánytelepen" hozzák létre. és egyébként osztják az iskolakezdéshez a tanszereket a polgárság adományából. az ökumenikus tanévnyitót a nagytemplomban tartják. a tanárok és az első éves diákok bevonulnak. a református templom félig világias. a klik tankerületi felügyelője a világi szószékről prédikál. ez errefelé viszonylag jól működik. mondjuk itt az mszp-szdsz sose volt túl erős. az szdsz-nek is nemzeti liberális vonala volt az erősebb. debrecenben kossuth kultusz van. budapesten a nem-nemzeti liberálisok azt mondják, hogy kossuth belevitte magyarországot a nyugat elleni polgárháborúba. ahogyan bocskai, vagy ahogyan rákóczi kurucai. a kormányellenesek a labancok oldalán állnak. tenkes kapitánya. a kocsma népe különösen vidéken azt mondja, hogy kellene egy eke máté, aki jól odacsap nekik. és a cigányság világához is ez áll közelebb. csak ez az erősen rurális világkép nem kompatibilis a fővárosi értelmiség egy részének elképzelésével. akik egy amerikanizált metropoliszt szeretnének királyi magyarország félfeudális restaurációja helyett.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.15. 11:01:47

@cívisvárosi:

"ez az erősen rurális világkép nem kompatibilis a fővárosi értelmiség egy részének elképzelésével"

Az lenne a kisebb gond: de ez az erősen rurális világkép nem kompatibilis a rurális népesség jövedelmi elképzeléseivel sem.

2019.09.15. 12:22:42

@neoteny:
Máté 7
15 Őrizkedjetek pedig a hamis prófétáktól, a kik juhoknak ruhájában jőnek hozzátok, de belől ragadozó farkasok.
16 Gyümölcseikről ismeritek meg őket. Vajjon a tövisről szednek-é szőlőt, vagy a bojtorjánról fügét?
17 Ekképen minden jó fa jó gyümölcsöt terem; a romlott fa pedig rossz gyümölcsöt terem.
18 Nem teremhet jó fa rossz gyümölcsöt; romlott fa sem teremhet jó gyümölcsöt.
19 Minden fa, a mely nem terem jó gyümölcsöt, kivágattatik és tűzre vettetik.
20 Azért az ő gyümölcseikről ismeritek meg őket.

errefelé ez a rendszer viszonylag jól működik. (jó gyümölcsöt terem). 60% támogatja és 40% különösebben nem ellenzi. és ebből következően a fidesz a pártok versenyében úgy első, hogy nincs második.

budapesten cca. 40% támogatja és maradék 60% egy része (nehéz megmondani, hogy pontosan mennyien) kifejezetten ellenzik. nyilván nem ítélem el őket se. hanem azt mondom, hogy úgy lehetünk egy ország, hogy van valamiféle államvallás. és ők azt mondják, hogy ez legyen a globális kapitalizmusba vetett feltétlen hit és ezen túl a vallás legyen magánjellegű. és ebből adódik a szekuláris világkormány és szinkretikus világvallás, amit new york 57. utcájában hirdetnek.

tessza interkulturális tréner new yorkban tanult.
d3knx7v8i1y46b.cloudfront.net/2019/09/udvarhelyi_tessza.jpg-1200x630-merce-overlay.jpg
és ő szegény kis hajléktalanokat istápolja. és ezért neki jár belvárosi iroda, kiemelt fizetéssel, macbook, iphone és minden egyéb ami egy interkulturális trénernek egy amerikai nagyvárosban járni szokott. sanyi azt mondja: ez egy "hülye picsa". tessza azt, hogy sanyi: "náci". és így megy egy adok-kapok.

2019.09.15. 12:42:54

@neoteny:
ők a helyi kézműves legények.
haon.hu/wp-content/uploads/2019/09/190913kezmuvesfesztivalKA34.jpg
erre globális kapitalisták azt mondják, hogy ők beszopták az orbánizmust. mert azt hiszik, hogy ezekkel a néphagyományra alapozott háziiparosság képes megteremteni a gazdagságot. az ő termékeiknek nincs világpiaci ára, ehhez nem kapcsolódik világkereskedelem, világvállalatok. és ez a csoportosulás azt mondja, hogy a modernitás ezeket felszámolja. a 20. században se nagyon volt már suszter. az olcsó tömegtermékek piaca, az automatizált gyártósorok, a modern ellátási lánc menedzsment ezeket kiszorította. és ezt hívják úgy, hogy fejlődés.

csakhogy ezek a fiatelmberek úgy képzelik el, hogy lesz majd hajdúsági népi iparműveszet, hajdúsági iparcikkek a hajdúság áruházban egy védett piacon árut cserélnek. és erre azt mondod, hogy ezek feltalálták a (reform) szocializmust. és elég régóta mondom, hogy a népesség egy jelentős része lényegében azt akarja. egy erősen kollektivizált korlátozott piaci gyakorlatot.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.15. 12:46:44

@cívisvárosi:

"errefelé ez a rendszer viszonylag jól működik. (jó gyümölcsöt terem)."

Let's wait for Judgement Day.

2019.09.15. 12:52:17

@neoteny:
a helyi néplap beszámol, hogy prágában milyen nagy sikere volt a nagy rézüstnek, amit a magyar sajtkészítők a főtéren felállítottak.
haon.hu/wp-content/uploads/2019/09/HegedusImreesarezust1024x714-768x534.jpg
és ez a csehszlovák kislány napszemüvegben segít a magyar "csízmékereknek".
haon.hu/wp-content/uploads/2019/09/Sajtkeszitesibemutato1024x768-768x576.jpg
október elején a magyar sajtmustrára invitálják a cseh kézműveseket.

ezek nem az aranyborjút imádják, hanem szarvasmarhát tenyésztenek, tejet termelnek és rézüstben készítik a sajtot.

Brian élete
(Jézus beszédét hallgatják, messziről.)
Férfi: – Azt hiszem, azt mondta, boldogok a sajtkészítők.
Gregory felesége: – Miért emeli ki a sajtkészítőket?
Gregory: – Nyilván nem szó szerint kell érteni, ugyanúgy vonatkozik bármely tejipari termék készítőire.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.15. 12:55:31

@cívisvárosi:

"ezek nem az aranyborjút imádják"

Az árát benyelték.

2019.09.15. 13:11:16

@neoteny:
és ők orbán és babis haverjai. a magyar/cseh őstermelői piac mellett a magyar/cseh gyáriparosok akár a németeket kiszoítva is működhetnek. matolcsy azt mondja, hogy majd csatlakozunk a selyemúthoz.

a kínaiak ilyen repülőket akarnak magyarországon fejleszteni és európában értékesíteni.
morganstargroup.com/wp-content/uploads/2018/10/gyro_gallery02.jpg
aviation r&d center.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2339581
és ez a kínai fiatalember üzletel a "fideszmagyarokkal".
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2339589
működhet ez? a ceu "felelős értelmisége" azt mondja, hogy biztosan nem. hiszen ez nem a nyugat. matolcsy azt, hogy biztos igen. mert ők kiszámolták. én meg azt, hogy a franc se tudja.

2019.09.15. 13:12:38

@neoteny:
és átváltották marhára, rézüstre. azért, hogy a rájuk bízott aranyat megsokszorozzák.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.15. 13:15:22

@cívisvárosi:

"a rájuk bízott aranyat"

Tolvaj bízta rájuk.

2019.09.15. 13:38:21

@neoteny:
egy válság keresztül húzhatja a számításokat. matolcsy azt kérdi, hogy miféle válság. a keresletélénkítő politika tovább folytatódik. még csak most jön a java. varga mihály azt mondja, hogy ezt most az egyszer el lehetett játszani, mert olyan volt a nemzetközi környezet de ez meg fog változni nagy valószínűséggel. és matolcsy györgy hurráoptimizmusa a jövőre nézve kevéssé megalapozott. ez jelenleg egy vita a szigorú fiskális politikát követő pénzügyminisztérium és a monetáris lazaságot hirdető jegybank között.

mindeközben daniel cohen a legnevesebb párizsi intézet vezető elemzője azt mondja, hogy az európai központi bank mindenkinek adjon 1,000 eurót karácsonyra.
www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/kapjon-mindenki-1000-eurot-karacsonyra---javasoljak-a-kozponti-banknak.691520.html

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.15. 13:44:56

@cívisvárosi:

"egy válság keresztül húzhatja a számításokat"

Hogy' szól a szép magyar mondás? Ember tervez, Isten végez?

"az európai központi bank mindenkinek adjon 1,000 eurót karácsonyra"

Szerintem az ECB adjon mindenkinek €10,000-t karácsonyra is meg május elsejére is: akkor nem lehet részrehajlással vádolni őket.

2019.09.15. 13:54:25

@neoteny:
van aki szerint orbán egy robin hood. elveszi a sorosistáktól a pénzt és odaadja a sajtkészítőknek. elsősorban persze mészáros lőrincnek. de amint láthatod elég sokakat bevontak. a választási eredményből is kitűnik. és ennek a városias változata. egy tejipari vállalat debrecenben.
cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/1905/20190521kosa-lajos-szijjarto-peter1.jpg
a gyártós kapacitása évi 8500 tonna sajt, valamint 7000 tonna tejpor. és budapesten a kormányellenesek azt mondják, hogy ebből hatalmas csődhullám lesz. és lehetséges? igen. biztos? nem.

Rodney2 2019.09.21. 11:18:55

@HaFr: Érdemes megnézni ezt a videót nemzetközi tapasztalatú szakembertől (volt kolléga a régmúltban):

www.atv.hu/videok/video-20190919-szalay-berzeviczy-attila?fbclid=IwAR3cJLYLVpP6MXOmF9yTnPoatXSz1cAmjDcje9QsX2J3R0djI6jHdkZwGRQ

Amiről nem esik szó: a gyengülő forint egyik fontos hatása hogy drágul az import (és pl a külföldi utazás is). Vagyis egy gyengülő forint tipikusan javítja a fizetési mérleget (ami kicsit romlott az utóbbi időben). Az elmúlt 30 év magyar gazdságtörténetében volt néhány ilyen időszak, ezek ismert dolgok. Ez a jelenség azonban egyértelműen annak a jele, hogy a lakósság jelentős rétegei gazdagodnak (a hülye statisztikákban nem szerepel a nagyon durva fekete és szürkegazdaság, a magánszférában a legtöbben nem annyit keresnek mint a hivatalos hanem némelyek jóval többet, az ilyen hivatalos jövedelem számok csak arra jók hogy agyhalott szociológusok idióta cikkeket írjanak a teljesen hibás számításaik alapján)

A forintot úgy lehetne erősíteni, hogy kamatot emelnek. Aminek egyértelműen gazdasági növekedést fékező hatása lenne (a vállalkozásoknak és az embereknek is többet kell fizetni adósságszolgálatra, kevesebb marad fogyasztásra, stb). Minden jegybank fél mostanában a recessziótól és nem tesz ilyet. Lehetne verbális intervenció, pl kijelölhetnének egy árfolyamcélt, de a jelenlegi környezetben ennek semmi tartós hatása nem lenne (ugye emlékszünk amikor Soros bedöntötte a GBP-t?? Egy tarthatatlan árfolyamcél pont magára rántja a spekulánsokat ellenkező hatást és turbulenciákat elérve)

A forint az elmúlt időszakban azért gyengélkedik mert az egész régió, tágabban a "feltörekvő országok" kategória gyengélkedik. Ennek rajtuk kívül álló okai vannak. Például mikor Argentína megint csődbe ment akkor a magyar és lengyel pénz árfolyamának lokális maximuma volt pedig ahhoz aztán mi közük. A globális pénz és tökepiacok ilyen idiótán működnek. A befektetők/traderek számitógépes modelleket használnak mivel másodpercek alatt kell reagálniuk az eseményekre. A modellekben pedig kategóriákba gyömöszölik a különböző országok devizáit bizonyos karakterisztikák szerint. Egyik rántja magával az összes többit. Adott esetben csak megnyomják a "SELL X category" virtuális gombot és ennyi. De hülye módon az egész K-Európai árfolyam decline az USA - Kína kereskedelmi háborúval és a no-deal Brexit miatti félelmekkel kezdődött. Nyilván egyikhez sincs tevőleges köze egyik K-Európai ország pénzügyi kormányzatának sem.

A videóban még érdemes felfigyelni a Matolcsy féle jegybank munkájának dicséretére. Lehet idiótázni a Matolcsyt (tényleg furcsa figura), de az MNB tényleg nagyon jó munkát végez az ő vezetése alatt. Ez részben Nagy Márton érdeme, na de ki vette fel és tartja azóta is Nagy Mártont annak ellenére hogy voltak személyi feszültségek? Egy top managernek az a dolga hogy Matolcsy nagyon jól teljesít. Az hogy lop is mellé, nem örvendetes dolog, de a régiónkban (peer-group) azért nem újdonság.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.09.21. 11:28:43

@Rodney2: ezt semmiben sem cáfolja az én egyetlen lényegi állításomat a posztban, hogy a forinttal manipulálnak (az eddig elmulasztott felhalmozás és) a társadalmi hatékonyság javítása helyett. Röviden, amit most elinflálnak, azt eddig ellopták.

2019.09.21. 20:08:55

@HaFr:
nagyságrnedben 4500 óvoda, 3500 általános iskola és 2500 középiskola van magyarországon. beül valaki a minisztériumba. azt mondja javítsuk a társadalom hatékonyságán. és mit csinál?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.21. 21:39:10

@Rodney2:

"A forint az elmúlt időszakban azért gyengélkedik mert az egész régió, tágabban a "feltörekvő országok" kategória gyengélkedik. Ennek rajtuk kívül álló okai vannak."

Mindig.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.09.23. 13:58:31

@neoteny: a fenét, a forint régóta folyamatosan veszít az értékéből a PLN-nel és a CZK-val szemben

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.09.23. 13:59:39

@cívisvárosi: milyen kérés ez? Egyrészt semmit, másrészt nem az ő feladata (bár azt hiszik), harmadrészt azt se tudja, mi az
süti beállítások módosítása