1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.08.31. 08:07 HaFr

Mi lehet a megoldás a klímaválságra?

Képtalálat a következőre: „climate crisis”

Nem kell elmélyült klímakutatónak lenni ahhoz -- igaz, a minimális összefüggések ismeretére azért szükség van --, hogy lehessen tudni: miért nem a klímakutatók javaslatai fogják megoldani azt a válságot, amely egyszerre állt össze objektív (leegyszerűsítve: az üvegházhatású gázok megnövekedett kibocsátásából adódó légkör-melegedés) és politikai-ideológiai (a progresszivista politikai napirend megtámogatását célzó) tényezőkből. A klímaválságnak nem a klíma az oka, hanem az, hogy az emberi tevékenység mára megbillenteni látszik a természetes folyamatokat a Föld ökoszisztémájában -- tehát nem is a klímakutatók dolga, hogy megoldják. A vétkes emberi tevékenység pedig az élet, konkrétan a jobb élet mindenkit éltető reménye, a jobb élet pedig az általános felfogás szerint minimálisan az éhezéstől való megszabadulás, maximálisan pedig bármi, amit valaki nem szégyell, ideértve adott erőforrások feletti, a személyi szükségleteket jóval meghaladó uralom maximalizálását. Röviden, az anyagi-egzisztenciális vágyak kielégítése a természeti erőforrások felhasználásával.

Ezeknek a vágyaknak a túlnyomó része nemcsak teljesen legitim vágy (vegyük ki most a sorból a hatalmi érdekeket), hanem aligha visszafogható, ezért se önként, se hatalmi szóval nem csillapítható. Legfeljebb az képzelhető el, hogy a helyükbe lép egy még erősebb egzisztenciális érdek, az önvédelemé (a halálfélelemé). De mire ez utóbbi a klímaváltozás kapcsán megtörténhet, addigra már késő lesz, köszönhetően a dolgok késleltetett logikájának. (Mire az emberiség kritikus tömege halálfélelmet érezne a klímaváltozás kapcsán és hajlandó lenne változtatni az életmódján, addigra már késő lesz.)

Még egyszer tehát: a klímaváltozás ügye nem a klíma ügye, hanem az ember alapvető antropológiai jellemzőié, amelyek nem engedik nemhogy a tudósok által elképzelt klímacélnak megfelelő tevékenységre való visszaállást (az azóta megnövekedett embertömeg mellett hol lenne ez -- talán a II. világháború előtti életszínvonalon, értsd: nemcsak a Nyugaton, hanem Kínában és Indiában is?!), de nem engedik a néhány százalékos GDP-esést sem egy adott régióban annak veszélye nélkül, hogy azonnal megborulna az ottani, néhol egyébként is kényes társadalmi béke. A klímaváltozás ügye nem a klíma ügye: a társadalommérnökösködés középpontjává, pláne kiárólagos tényezőjévé emelni hamarabb hozná el a világégést, mint a spekulatíve ennek kijelölt 2050.

A légkör felmelegedésének csökkentését, majd visszafordítását -- megengedve, hogy ez az emberiség viselkedésén múlik --, kizárólag az előremenekülés: a technológiai forradalom és apróbb lépésekben megtehető állami intézkedések hozhatják el. Nem ismerek -- és ami fontosabb: a világ sem ismer -- olyan klímavédelmi tervet és/vagy fogyasztásellenes bölcsességet, amely implementálható lenne és hosszú távú megoldást hozna a még gazdagodásra váró milliárdok alapvető vágyai és a nyugati embernek a saját életmódjához fűződő érdekei ellenében. Szerencsére globális kormányzás még nem lesz jó ideig, nincsen és "idejében" nem is jöhet létre nemzetközi szervezet, amely bármilyen íróasztali konstrukciót ki tudna kényszeríteni. Ezt a konstrukciót a veszélyérzet és a válsághangulat ezért önmagában nem, csak a technológia, a kutatás-fejlesztés, a piaci érdekek és az államok együtt tudják kialakítani és organikusan művelni. A társadalom (progresszív hangadóinak) panasza csak trigger lehet, amivel nincs baj, legyen -- de ne akarjon megoldássá válni az ebből következő progresszivista rajongás, fogyasztás- és kapitalizmusellenesség.

Védjük meg a józan észt a konstruktivista értelemből induló politikai-ideológiai támadástól!

236 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr2015033048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.09.04. 01:52:19

@ijontichy:
lehet mondani, hogy ukránok hülyék. bezzeg a japánok, akik nem gondoltak arra, hogy arra mellett lesz egy nagy földrengés, szökőár. és azt mondták, erre nem gondoltunk. japánban? igen, ők nem gondolták, hogy lehet elég nagy földrengés. tényleg? és tényleg. úgy tűnik, hogy a japánok is hülyék.

2019.09.04. 02:10:18

@neoteny:
felőlem fogjon összes a momentum és dr. dobrev klára és váltsák le orbánt. és söpörjék el az autoriter rezsimet. próbálom megérteni a kormányelleneseket. hogy mi várható akkor ha esetleg ők győznek. de nincs elképzelés. egymással se értenek egyet. mert szélsőkommunista, szélsőkapitalista, vagy szélsőmodernista. vízre se lesz szükség, mert egy modern társadalomban mégis csak fontosabb az elektromosság. brute force fasiszta. öljünk meg 6 milliárd embert. vagy valami fatalista. kipusztul az emberiség, stb. azt tapasztalom, hogy a kormányellenesek valamilyen szélsőséges ideológiában hisznek. illetve a kormányellenes politikusok ugyanazokat a hatalomtechnikai eszközöket használják, amit orbán kampánytanácsadói.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.04. 02:20:43

@cívisvárosi:

"azt tapasztalom, hogy a kormányellenesek valamilyen szélsőséges ideológiában hisznek."

Igen, ez az ördögfattyak vallása: hamis vádakkal elveszejteni azokat, akik a Logoszban hisznek.

2019.09.04. 02:43:48

@neoteny:
itt van mondjuk ez a nemzetközi iskola. ami nagy port vert fel. ugye mit is mond az ellenzék? több pénzt az oktatásba. magyarországon van nagyjából 3,500 általános iskola. 700-750 ezer általános iskolás. és 75-80 ezer pedagógus. és ezeknek ugye ennek mindnek lehetne egy kicsivel több pénzt adni. de ugye így aligha lesz sokkal jobb. tehát akkor olyan mintaintézményeket, amit a közoktatással össze lehet kapcsolni. és ebből következik az önkormányzati tulajdonban levő magániskola.

ez iskola a tervek szerint évi 1 milliárd forintot költ pedagógus bérekre. és ez ugye alternatívát jelent a klik, az egyházi és az egyetemi intézményekhez képest is. van egy piachoz közel álló intézmény. miért olyan nagy probléma ez?

azért, mert mindez 3.8 milliárd forintba került. igen ám, de az építőipari vállalatok a felét visszafizették adóban. és az üzemeltető alapítvány is adózik, fizet helyi adót, bérleti díjat. úgy, hogy tulajdonjoga nincs. hanem az önkormányzat megbízta őket, hogy üzemeltessék az iskolát úgy, hogy egy minimális saját tőkét ők maguk is kockáztatják. és akik ezt csinálják azok ugyanebben a rendszerben dolgoztak angliában, svájcban, norvégiában, katarban. programigazgatóként, vizsgabiztosként, tanácsadóként. másképp nem is kaphattak volna nemzetközi minősítést.

tehát lényegében arról van szó, hogy ennek az ellenzői nem hisznek abban, hogy működhet. mert hogy ezek után azt mondják a klik tankerületi igazgatójának, hogy tessen már megnézni. és ő nem mondja azt, hogy ugyan már. soros ügynökei. hiszen az is a fidesz intézménye. tehát esetleg van abban ráció, hogy egy adott politikai környezetben, amit a kormány, az ellenzék és a magyar társadalom együttesen teremt valahogy így kell ezt csinálni. de felőlem lehet mondani, hogy ez egy hülyeség.

2019.09.04. 02:50:06

@neoteny:
éppen arról van szó, hogy a felvilágosultak nem hisznek isten szavában, bölcsességében és azon túl semmiféle természetjogban.

hanem azt mondják, hogy legyen atomerőmű. és ha az felrobban, akkor a környeztükben levők így jártak. időnként a szénbányászok is meghalnak. és kínában több szénbányász halt meg, mint atomtudós. ez isten szava? tényleg? vagy az, hogy 6 milliárd ember ki kell pusztítani. ez isten szava? vagy hogy nem kell víz. vagy hogy ennek vagy annak a gyártónak a motorja jobb hatékonyságú lesz? ez isten szava? tényleg?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.04. 02:52:23

@cívisvárosi:

"éppen arról van szó, hogy a felvilágosultak nem hisznek isten szavában, bölcsességében és azon túl semmiféle természetjogban."

Igen, ez az ördögfattyak vallása: hamisan tanúskodni a Logoszban hívő felebarátaik ellen.

2019.09.04. 08:34:49

@neoteny:
semmilyen lényegi érvelés nincsen túl azon, hogy mivel ez az iskola nem tisztán piaci alapú ezért nem működhet. vagy mivel a magyar sajtó nem tisztán piaci alapú ezért nem szaabad. csakhogy 1848-ban se gondolták, hogy az majd teljesen szabaddá válik. hanem a klasszikus liberális elveket hirdették meg. azt, hogy a sajtót a választott népképviselők felügyelik. érthető ez? azt, hogy közhatalomnak is jogában áll felügyeli a sajót és megfordítva. ezt jelentette a szabad sajtó. eltörölték a bécsi cenzúrát azért mert azt se a magyar nemesség, se a magyar polgárság, se a magyar jobbágysán nem választotta. a nemzeti liberalizmus abban állt, hogy a köztisztviselőket a magyar nép választja. a belvárosi polgárság azt mondta, hogy ők a tulajdonjogukat a piacon szerezték. a külvárosiak bérlők. fizessenek négyszögölönként 2 pengőt a város kasszájába és teljes jogú polgárokká válna. azért ennyi, mert akkoriban ez volt a lehető legolcsóbb telekár.

a magyar polgárság nem azt mondta, hogy magyarországon nincsenek polgári hagyományok. hanem azt, hogy vannak, de a szavazati joga a házaknak legyen. a gazdagabb családoknak a szegényebb cselédeivel együtt. ne az egyén döntsön, hanem a legkisebb piaci elveken működő egységek. és ezek voltak a "házak". és ahhoz tartozott céhes (azaz ágazatokba tömörülő kereskedő) céges iparosság. úgy, hogy a beltelekhez tartozhatik külbirtok. azért, hogy az alapanyagok egy részét megtermeljék. vagy cserealapot biztosítsanak ahhoz a hiányzó nyersanyagot, energiahordozót megvásárolják és úgy félkész termékeket előállítsanak, hogy azt megint csak lehet cserélni. és végül a késztermék előáll a termelői piacon. itt van a nagy különbség. hogy nem fogyasztói társadalomban gondolkodtak. fedezet nélküli pénznyomtatásban és feltétlen alapjövedelemben. hanem azt mondták, hogy legyen keresztény szociális mini birtok. ami mindenkinek alanyi jogon jár, hogy éhen ne haljon. és egyébként a szegények gyerekének járt nemzetközi tanulmányi ösztöndíj. mehetett genf, heidelberg, wittenberg, utrecht egyetemére a 16. századtól. mohács után létrehozták a városi ispotályt. köböl, a véka árából egy-egy dénárt fizetni kellett. ez volt a társadalombiztosítás. a köböl és a véka felügyelői. lemérték a bejövő és a kimenő árut. nótárius feljegyezte. tudták, hogy mennyi áru forog a piacon. és megfizették a dénárt. abból fizették az ispotály mestert. azt felügyelte egy egyházfi. és még az ispotály lakói is választhattak egy képviselőt. mert orsolya asszony azt mondta, hogy nekik is legyen választójoguk a szegényházban. abban a mikrokörnyezetben, aminek a fenntartásához hozzájárulnak, amiben élnek. 1529-ben járunk.

magyarországon már tatárjárás részben szétverte a feudális rendet. illetve az szigorúan véve sohasem létezett. hanem sokkal inkább egymással versengő oligarchák voltak, akik hűbéreseket igyekeztek szerezni maguknak. ahogyan a fidesz is működik. az a magyar közgondolkodásra, a magyar tradícióra van alapozva. aztán felőlem lehet mondani, hogy az nem jó. értem, hogy ennek van visszássága. de hogy ez teljességgel rossz azt nem értem. mert te úgy érvelsz, hogy ez ördögi. mert csak a totális szabadság fogadtható el. de hol van olyan? egy seholsincs világot kérnétek számon a magyar társadalmon egy vég nélküli vitában. egy ellenkultúra a keresztény államnemzetekkel szemben mondván, hogy van az filozofikus mesterrassz, amelyik az összes többi nép felett áll. ez meg azt mondta, hogy ha a szomszédos várad nem így akarja, akkor csinálják máshogy. és lehet, hogy úgy lesz jó. globális nézőpontból minden rendszernek meg van a maga kis hibája. és akik azt akarják érvényesíteni azok mindenben a csak a hibát fogják keresni. és a velük való vita hiábavaló. az nem keresztény hit, hanem keresztényellenes. ellenségnek tekinti a befogadó népet. ahogyan pesten a "liberálisok" ellenségként tekintenek a többségi magyarokra. azt mondják, hogy rosszabb, mint a hitleri németország, a sztálini szovjetoroszország együttvéve. ezért van illiberális demokrácia.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.04. 08:56:16

@cívisvárosi:

"a klasszikus liberális elveket hirdették meg. azt, hogy a sajtót a választott népképviselők felügyelik. érthető ez? azt, hogy közhatalomnak is jogában áll felügyeli a sajót"

Igen, ez is az ördögfattyak vallása: az ördög műveit Istennek tulajdonítani.

2019.09.04. 09:25:58

@neoteny:
lehet mondani, hogy majd ez vagy a gyártó előállítja a klímát kímélő autót. (csak nehogy valami rokonságot keress az ógöröggel). de nem az van, hogy a mérési adatokat a piac összes vezető szereplője meghamisította. mindegy, hogy mennyi volt az előírás. mind teljesítette. a közlekedési hatóság sanyi barkas teherautójáról is megállapította, hogy az környezetbarát. és lehet mondani, hogy ezek a magyarok bizánciak. a német-rómaiak is kissé bizánciak. a japánok is. erre jönnek az amerikaiak. minek kell ide verseny. az amerikaiak gyártják a legjobb autókat. ez tudott. a németek szerint a németek. a franciák szerint a franciak. az olaszok szerint az olaszok. a svédek szerint a svédek. csak ők eladták a volvót ügyes üzletembereknek, mert a svéd elit feladta a népvallást és iszlamizálódnak. tűrhetetlen, hogy malmöben nincs elég szociálisan rászorult szegény kisarab anélkül nincs demokrácia.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.04. 09:44:47

@cívisvárosi:

"erre jönnek az amerikaiak. minek kell ide verseny."

Igen, ez az ördögfattyak vallása: hamisan tanúskodni a Logoszban hívő felebarátaik ellen.

2019.09.04. 11:21:03

@neoteny:
a többes szám ("amerikaiak") a pluraitás. az relatív többséget jelent. ezt mondja trump. és őt választotta amerika. és ők azt mondják, hogy megvédik a piacaikat. a folyó fizetési mérleg elég nagy hiányt mutat.
d3fy651gv2fhd3.cloudfront.net/charts/united-states-current-account.png?s=uscabal&v=201906201259V20190821&d1=19190101&d2=20191231
1980 óta vajon mivel kereskednek ilyen szabadon a derék amerikaik? trump vagy trump mögött álló érdekkörök azt mondják, hogy ez így nem mehet tovább. ebben valószínűleg igazuk van. csak nem ők akarnak vesztessé válni, hanem azt mondják, hogy bukjanak inkább a "liberális" "demokraták". ezt mondják orbán haverjai. ezért akarnak "illiberális" "demokráciát". de ezeknek a pártpolitikai címkéknek túl sok értelmük nincsen.

2019.09.04. 11:36:50

@neoteny:
például egy mai hír, hogy kossuth és prima primissima díjas festő képeiből nyílik kiállítás a belvárosi galériában. ilyen nagyon szép képekből.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2019/foldi2.jpg
és úgy tűnik, hogy a nemzeti keresztény értékrendbe ez is belefér.
A megjelenteket és a 70 éves művészt Komolay Szabolcs alpolgármester köszönti, művésztársát, barátját pedig Buka László festő-rajztanár üdvözli. A kiállítást Szabó Antónia Holló László-díjas fotó- és képzőművész nyitja meg. Közreműködik Juhász Erika népdalénekes és Toldi Éva ütőhangszeres művész.
ez a hölgy az ellenzék legfőbb "festőművésze". a széchenyi művészeti akadémia elnöke. londonban is kiállították a műveit. a színes vonalakat.
media.fidelio.hu/2017/11/10/18751649_8b8da8820cbd1d9c351cade4643100bb_o.jpg
gyuri a festő gyakorol. gyuri a festő piaci szereplő. ez néni nem piaci szereplő. se az alpolgármester barátai. ennek a néninek nem lesz kiállítása, csak londodnban. jaj, most mi lesz. az már a vészkorszak? nem.

vannak a londoni magyarok. és mind sír rí, hogy ők a city of london mosogatóiként szegény kis elnyomottak. nyomják a pénzt a semmiből. és abból élnek a belső londoniak. úgy, hogy a vállalkozásaikat felértékelik. hordják be az árut, amit elfogyasztanak. és ők nagyon ügyesen fogyasztják el. semmit se szolgáltatnak a világnak a londoni magyarok. hanem ők elfogyasztják azt az árut, amit a világ népei behordanak. és ennyi. és azt mondják, hogy ők üldözöttek. meg hogy ők a piac. ők a fogyasztói piac.

a valódi termelői piac az esztári közmunkás, aki megtermeli a paprikát, a paradicsomot. főznek belőle lecsót. és adakoznak a gyerekklinikának. ők képviselik a polgári világot. és nem belső londoniak, akik állítólag egyenlők a külső londoniakkal. nem mondják, hogy négyzetméterenként két pengőért vegyék meg a telküket. az a legolcsóbb telekár. azt fizessék be a városkasszába. és a jogaikban legyenek tényleg egyenlőek. ezt nem mondják a belső londoniak.

hanem jön borisz és azt mondja, hogy ők majd beborítják ezt az egészet. és ahogyan orbán is visszavette a pest-buda belső kerületeit úgy, majd ők is visszaveszik kerül, amibe kerül. és őket támogatja a vidékies anglia. ahogyan trump támogatója a kisvárosi amerika. orbán támogatója a magyar falu. úgy tűnik, hogy van egy globális szuburbanizációs projekt, amivel szemben az áll, hogy ellon musk "szupertalálmánya" megmenti az emberiséget.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.04. 11:53:44

@cívisvárosi:

"vannak a londoni magyarok. és mind sír rí, hogy ők a city of london mosogatóiként szegény kis elnyomottak."

Ördögfattyak hamis vádaskodásai.

2019.09.04. 12:10:20

@neoteny:
és ugye matolcsy és barátai azt mondják, hogy majd ők állítják elő a pénzt a semmiből. majd azt odaadják hitelbe az ő barátaiknak. pont ugyanabban a globalizált pénzügyi rendszerben működnek, mint a soros alapítvány.

errefelé 1849. január 13-án állították üzembe a pénzjegynyomdát. és január 14-én a mészárosok céhe követelte, hogy a limitációkat töröljék el. mert ha nyomják a pénzt, akkor ők a sózott szalonna árát megemelnék. és ők a valódi piac. a termelők. nem akik a pénzt nyomják és a fogyasztásból gazdagodnak. a londoni magyarok. akik nem matolcsy mester pénznyomdájával vannak összefonódva, hanem drábik elmondja, hogy az európai és az amerikai bankárcsaládok összefonódását. hidden history. a kristályéjszaka igaz történetét meséli el a nézőgyerekeknek.
www.youtube.com/watch?v=WB18litbOGQ
és lehet mondani, hogy ezek marginális csoportok. csakhogy valójában erre van felépítve az orbánizmus. és a nép azt mondja, hogy ha nem is pontosan úgy volt, ahogyan drábik úr mondja, de az akadémikus történetírást nem hiszik. ahogyan a nyelvelméletet se hiszik. a magyar nyelv ősi. a fascia vesszőcskét, csomagocskát jelent. mint a magyar fasz. igei értelemben gyömöszölést. Proto-Celtic *baski. ez is magyar baszki. a fürdőben basztak azért bathroom. így fejti meg a népfőiskola. az mta azt mondja, hogy a baszni szó csuvas török. "A ma durvának számító szó eredetileg eufémisztikus okokból került a magyarba valamelyik ótörök nyelvből egy ema már nem ismert, nyilván finnugor eredetű ige helyettesítésére. a magyarok ősei finnugorul basztak. csak aztán ótörökül, ami az oxfordiak szerint őskelta. és csomagocskát, nyalábocskát, tömködést jelent mint a bundle. ami egy bonyolult hantani fejlődéssel jött létre. és az ős a kelte: *baski. és sanyi azt mondja, hogy komám, ezek mi vagyunk. így függ össze a baszás, a fasz és a fasizmus. ő az elején megmondta, hogy a nácik hülye faszok voltak. mert akik nőket, gyerekeket esztelen módon ölnek azok faszok. sanyi az elején megmondta, hogy ez ebből ered. azt is, hogy a kapitalizmus alapja, hogy semmiből nyomtatják a pénzt. és úgy értékelik fel az értékpapírokat. intézményesített csalás. ezt a kocsma népe a kezdetektől fogva átlátta.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.04. 12:18:10

@cívisvárosi:

"és ugye matolcsy és barátai azt mondják, hogy majd ők állítják elő a pénzt a semmiből."

Igen, ezek az ördög művei.

2019.09.04. 12:25:08

@neoteny:
többségében azt mondják, hogy ők politikai okokból mentek el magyarországról. szegény kis elnyomottak. és londonban is elnyomottak. mert van a brexit. felteszem a briteknek jogukban áll eldönteni, hogy az egyesült királyság része legyen az uniónak, vagy ne legyen része. szerintem is hülyeség a brexit. de ha boris és haverjai visszavennék a londoni city irányítását, akkor felőlem vegyék vissza. ahogyan orbán és haverjai is visszavennék. karácsony a gitáros visszavenné "budapestieknek" szabó kimmel tamással. a dalt rettegő rock zenészek írták.
ocdn.eu/pulscms-transforms/1/gQOktkpTURBXy82NWIwMWM0OGZmZmM5MjI3ZTJmMzkwYzcyOWUzZTZkZC5qcGeSlQMAzNnNEEnNCSmTBc0DIM0Bwg
de ugye szabó kimmel tamás a 2017-es pappa pia című remekmű címszereplője, amit nemzeti filmalap készített 1-1.5 millárd forintból vajna tímeával és a többiekkel. ugyanaz a szabó kimmel tamás azt mondja, hogy ezek foglyul ejtették az államot és nem leszünk felcsút alsó. 2017-ben, amikor andy azt mondta, hogy thomas, te leszel a főszereplő. itt van tímea. ő is nagyon tehetséges művész. bjutiful. és a national sztjúdió, a non profit organizésön mellett működnek a kaszinó koncessziók. és nem mondta, hogy endi bácsi, mi a momentum generáció tagjai nem leszünk felcsút alsó. de összefognak nagy blankával és visszakerül a city csak nem a keresztényekhez, hanem a "demokraták" kaparintják meg. és lehetséges. főváros "liberális" népe őket támogatja. csak tgm azt mondja, hogy a proletaritus veszi át a hatalmat. kikiáltják a kommünt. azt, hogy győzött a kommunizmus világméretekben.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.04. 12:29:36

@cívisvárosi:

"szerintem is hülyeség a brexit."

Ördögfajzatok vallása: Isten munkáit az ördögnek tulajdonítani.

2019.09.04. 12:30:26

@neoteny:
ha az egyik pénzjegynyomda az ördög műve. akkor a másik is. a dollár, a font, az euro nyomda is. ez esetben a gyarmatosítás is az ördög műve. ha az egyik foglyul ejti az államot, akkor a másik is. ez a létező kapitalizmus alapja. nem a klasszikus liberális árupiac, hanem a szabad tőkepiac.

2019.09.04. 12:37:56

@neoteny:
az ördög örjöng. euuööö.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.04. 12:54:32

@cívisvárosi:

"ha az egyik pénzjegynyomda az ördög műve. akkor a másik is. a dollár, a font, az euro nyomda is."

Igen, ezek mind az ördög művei.

"ez esetben a gyarmatosítás is az ördög műve."

Ördögfajzatok vallása: Isten műveit az ördögnek tulajdonítani.

"ez a létező kapitalizmus alapja."

Ördögfajzatok vallása: Isten műveit az ördögnek tulajdonítani.

"az ördög örjöng. euuööö."

Meg 7.2 tonnás színaranyborjúkat ad, hogy azért leborulva imádják.

2019.09.04. 13:50:00

@neoteny:
a kérdés az, hogy a 7.2 tonna aranynak megfelelő közpénz mennyiben válik közszolgálattá. és mennyiben szolgálja a közérdeket. ha a nemzetközi iskolában csak a bmw vezér gyerekeinek mesél a kanadai tanítónéni, akkor az közszolgálat szempontjából olyasmi, mint mondjuk ez.
britannicaschool.hu/
ez az intézmény teljesen el van választva a közoktatástól és a magyar államtól. és a londoni city pénzjegynyomdájához kapcsolódó helytartó elit gyermekeinek épült. és budapest "liberális" népe azt mondta, hogy a magyar közoktatáshoz kapcsolódóan ilyen mintaintézmények nem kellenek. debrecen polgárai azt mondták, hogy ilyen mintaadó intézmények kellenek. és budapest polgárai is ébredjenek már fel. vagy szavazzanak a demokratikus koalícióra és a momentum generációra. vagy esetleg budapest is építsen egy ilyen sulit. és a klik tanárai körbejárhatják. beengedik őket. mert a britannicaschool egy magánintézmény. oda nem járhatnak továbbképzésre a magyar közalkalmazottak. ott nincsenek ösztöndíjprogramok a a magyar közoktatásban tanulóknak.

debrecenben azt mondják, hogy a nemzetközi iskola amint helyi adót fizet elindulnak az ösztöndíj programok. jövő évtől. megindul az első középiskolai osztály. és így futtatják fel az intézményt. a fidesz azt mondja, hogy a klerikális kurzus is kapcsolódjon a genfi központú világias international baccalaureate programhoz.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3644/a3.jpg
tehát nem törlik el a keresztény hagyományt. hanem svájci mintára összekapcsolják a világias közgondolkodással. iskolát építenek a felvidéken léván. azért, hogy egy magyar tankerületet nyissanak. államit nem nyihatnak. magyar a magyarnak. mert nem engedi budapest "liberális" népe. de egyházit, egyházállamit mégis csak.

nem azt állítom, hogy ez feltétlen működik. hanem azt, hogy működhet. magyarországon 10 évnyi ner kellett ahhoz, hogy a máv a saját szerelvényeire kiírhassa azt, hogy "brassov (brassó)".
denagy.hu/wp-content/uploads/2019/09/magyar-feliratok-vonatokon-768x512.jpg
a képen loppert dániel a máv kommunikációs igazgatója. aki azzal híresült el, hogy hazaárulónak nevezte a művészetek völgyébe ellátogató medgyessy pétert. amire a libsi média azt mondta, hogy loppert egy náci. a tapolcai szocialista rendőrkapitány személyesen jelentette fel. első fokon el is ítélték, másodfokon mentették csak fel. ez a fényességes "liberális" kormányzás időszakában történt, amikor a magyarország a "nyugat" éltanulója volt. na ez a loppert dániel most az máv kommunikációs igazgatója. és az átévés tvrtko is rájött, hogy ő is igaz magyarrá válik. és ő is a ner részévé válik, ahogyan németh sanyi bácsi. de errefelé már réges régen építettek műfüves focipályát a hitgyülinek.
www.hitgyulekezete.hu/files/cikk-galeriakepek/dsc_5447.jpg
az e-on is támogatja. adja a világítást. magyar zászlócskákkal.
www.debrecen.hu/assets/media/gallery/hu/5711/1200x800/mufuves-palya-huszar-gal-iskola-mj_7.jpg
az ellenzék azt mondja, hogy ezek itten össze vannak fonódva. orbán, az mlsz, ehhez kapcsolódik a hitgyülekezete is. de amikor az mszp-szdsz kapcsolt részeként működött, akkor nem volt problémás ugyebár. amikor loppert dánielt a szoci rendőrfőnök személyesen jelentette fel, mert medgyessy pétert bírálni merészelte, akkor nem észak-koreázott a new york times.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.04. 13:55:35

@cívisvárosi:

"a kérdés az, hogy a 7.2 tonna aranynak megfelelő közpénz mennyiben válik közszolgálattá. és mennyiben szolgálja a közérdeket."

Ördögfajzatok vallása: az ördög műveit Istennek tulajdonítani.

ijontichy 2019.09.04. 14:32:12

@cívisvárosi: Az a kéccáz dolcsi, amitől ennyire megjött a kedved az önalázáshoz. Nem vagy te hülyegyerek, minek dógoznál ingyé? Leszóltak a píárközpontból, hogy választás lesz, s ebből az alkalomból a domnule lökött egy kis pénzt, lehet megint zsetonért kavarni :-).
A helyzet egyértelmű: egy balliba se ment Bp-ről, a városodból parancsszóval okádékot csinálni. Nyugodtan építgethettétek a bukolikus lírátokat, Kósza Lalával az élen (akinek mintha mostanában elmentek volna otthonról, csakúgy, mint fatlacusnak; ajaj, lesz még "kádár-beszéd" valamelyik fityiszkongresszuson). Ellenben mucsai ízlésű bolsigyerek, meg a gumicsizmás helytartója sorra erőszakolja ki a csicsa, költséges, funkciótlan "tisztaszobákat", mint ez itt ni: welovebudapest.com/2019/08/27/ilyen-lett-a-felujitott-jozsef-nador-ter/
Bosszúért liheg a súlyosan sérült személyiségű kisbolsi, mert sose uralta igazán Budapestet :-/.

@neoteny: Ami elromolhat, el is romlik. Befogsz egy puskát a belövőpadba, és ha eleget pufogtatsz, előbb-utóbb lesz egy szúnyog is az "áldozatok" között. A kérdés, mikor? A következmények, és azok felszámolására rendelkezésre álló tudás/technológia színvonala alapján ezért ez nem_a_legbiztonságosabb módszer (működését tekintve környezetkímélő lehet, de az nem ugyanaz). Tegyük fel, hogy összejön a fúziós technológia és elszáll egy ilyen erőmű. Lehet halottakat temetni, romokat eltakarítani, aztán az élet megy tovább. Ez a fissziós baleseteknél jelenleg nem igaz.

2019.09.04. 14:38:51

@neoteny:
tehát lényegében mindkét szekértábor és ahhoz kapcsolódó értelmiségi holdudvar egységállami keretek között kvázi egypártrendszert képzelt el. azt, hogy ellenérdekelt felet kiszorítják a főhatalomból és végeznek velük. a kormánypárt ugyanúgy, mint a kormányellenesek.

a legfőbb kulturális különbség az, hogy a fidesz a posztmodern városiasság mellett a premodern vidékiességet is kultiválja. bevonta a határon túli magyarok és a történelmi egyházakat. a nem-fidesz azt mondja, hogy a 21. században ezt a bőgatyás, lábszagú félfeudális világot el kellene felejteni. a vallás magánügy. ebből következően nincs szükség templomokra. a határon túli magyarok így jártak. ellenben a "liberális" értelmsiég uralja az akadémikus bölcseletet, ők rendelkeznek globális pénzügyi kapcsolatrendszerrel. és ez a nyugati típusú polgári fejlődés, a modernitás záloga. az, amit a fidesz kínál nemzetközi elszigeteledést jelenti, a fővárosi szuperelit elvándorlását, amivel magyarország a harmadik világ szintjére süllyed. ezt mondja az mta istandwithceu tagozata.

maróth professzor azt, hogy a csehek másfélszer annyit publikálnak, mint a magyarok. de az mta több ecr grantot nyer. ugye a probléma, hogy az mta kutatóintézeteinek tudományos közleményeinek eredményessége nem számít be az egyetemi rangsorba. debrecen előrébb lépne akkor, ha az atomki a debreceni egyetem intézménye lenne. és az mta nyugalmazott akadémikusokkal felügyelné. erre találták ki a debreceni akadémiai bizottságot. és ugyanígy szeged is lépne előre az egyetemi rangsorban. valamint budapesten egyetemek összevonására lenne szükség. 20+ önálló egyetemen nem nagyon lehet minőségi hallgatói, oktatói bázis. ezt a ceu miatt tartották fent. azért, hogy az legyen a legmagasabban rangsorolva. és oda kerüljön át a posztgraduális képzés. az mta istandwithceu tagozata a soros alapítvány érdekeit szolgálta ki, szolgálja ki a mai napig. de felőlem lehet mondani, akármilyen racionális érvet, ami nem ez. ezt gondolja szinte mindenki, hogy a libsik szánt szándékkal verték szét a magyar közoktatást. mai napig azt mondják, hogy eleve olyan nem lehet. mi az, hogy magyar iskola? és erre válasz az mta "államosítása". ami ugye azért vicces, mert az mta állami intézmény. és az ellentáborral majdnem lehetetlenség értelmes párbeszédet folytatni. ahogyan túl a majdnem nyilvánvalón itt se hangzik el egy értelmes gondolat se. mert ezek ugye a majdnem nyilvánvaló kategóriájába esnek.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.04. 14:41:52

@ijontichy:

"A kérdés, mikor?"

Ezzel már van az emberiségnek vannak vagy hét évtizedre visszanyúló tapasztalatai valami 450 energiatermelő atomreaktor működtetésével.

Már feltettem a kérdést: hány MWh energiát termelt mindez a kb. 450 atomerőmű eddig _milyen költségeken_, beleértve hulladéktárolási költségeket és a kármentések költségeit?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.04. 14:44:27

@cívisvárosi:

"tehát lényegében mindkét szekértábor és ahhoz kapcsolódó értelmiségi holdudvar egységállami keretek között kvázi egypártrendszert képzelt el."

Mert mindnyájan ördögfajzatok: uruk akaratát teljesíti mind.

2019.09.04. 15:08:26

@ijontichy:
felőlem váltsák le a fideszt. csak azt ne mondják már, hogy legitim gyalázni orbánt, de nem legitim szidni szegény kis karácsony gergelyt. ő egy ugyanolyan szervilis alkat, amilyenek orbán köreiben is vannak. a rettegő rock zenészek írtak egy kampánydalt. adja elő szabó kimmel tamással. aki andy vajna féle filmalap vezető színésze volt. mert nyilván azt mondta, hogy ilyen vicces, fiatalos arcok kellenek a szórakoztató filmek címszerepére. csak az új filmalap pozsonyi csatás filmet akar készíteni. és ahhoz nem ilyenek kellenek. és erre azt mondja, hogy nem lesznek felcsút alsó. ne legyenek. nem értem azokat a hülyéket, akik elhiszik, hogy szabó kimmel tamásnak sötét elnyomatásban kell senyvednie úgy, mint a vészkorszak idején, vagy még úgyabbul. hogy nagyobb a szenvedés, mint holokauszt vagy gulag idején.

ez szabó kimmel tamás és a ner 2017.
media.port.hu/images/000/965/367.jpg
ez a gulag.
i.dailymail.co.uk/i/newpix/2018/09/13/00/50189FF600000578-0-image-a-3_1536793208081.jpg
ugyanaz, vagy hasonló? dehogy is. aztán felőlem lehet mondani, hogy ez egy autokratikus rezsim. ezt mondja a demokratikus koalíció. válasszák meg őket. vagy a momentum generációt. vagy akármit.

ijontichy 2019.09.04. 16:00:14

@cívisvárosi: Hadova. Ha nem tévedek, itt ezen a blogon is jelent már meg kritika (poszt formájában is), ami nem éppen kedvező az ellenzékre "kiskarácsonytól nagykarácsonyig". Kommentben meg bőven. Ez mit sem változtat azon, hogy a fideszessel egyet lehet tenni: lenézni. Ennél jobban már úgysem lehet fragmentálni a társadalmat, tehát tök fölösleges udvariaskodni. Az olyan balfékek mint pl. a kovboj, ma még mindig úgy kezdenek egy levelet, hogy "Tisztelt miniszter(elnök) úr". Még a nyílt leveleket firkáló értelmiségiek is. Holott a helyes megszólítás: "Miniszter(elnök)!" Ennyi és nem több. A "tisztelt" hazugság, és minek hazudozni? Aki kártékony szaralak, azt meg minek urazni? Te urazod a kanit ott felétek az ólban? Naugye. A bevett szabályok betartása tök fölösleges olyanokkal szemben, akik ezeket a szabályokat csak látszólag tartják be, illetve maximálisan kihasználják mások ellen. Ezért (is) tudott vitya és komcsy band eszkalálódni Mo-on, mert a lámpás fejek is elég ostobák voltak ennek felismerésére. Nem tudtak viselkedni, és rossz mintát szolgáltattak. Mindegy a kollaboráns stigma már sokukon ott van, és az én szememben a szakmai kiválóság nem enyhítő, hanem súlyosbítő körülmény. Persze nincs túl sok kétségem afelől, hogy mihelyst vitya feldobta a bocskort, megint túlkínálat lesz partizánból, és remek kéz-kezet-mos partikat is fognak az érdekeltek rendezni :-(.

Ami pedig a gyalázkodást illeti, nem fogok egy fideszpíárossal érdemi vitát kezdeni arról, hogyan is kezdődött a "tyúk meg a tojás" még '98 őszén. A fideszesek idióták és/vagy aljas gazemberek, akiket csak lenézni szabad. A vita fölösleges, a virtuális karantén a helyes. Valójában úgyis utálják egymás társaságát is, hát oda kell zárni őket, megfosztva bármely csekély vélt diadalmámor élményének kommunikációjától. Nekik lesz szar, ha nem tudnak saját köreiken kívül másnak dicsekedni a gazdi vélt győzelmeivel, mert a válasz csak egy lesújtó pillantás és a néma csend.

Amanitin3 2019.09.04. 17:12:29

@ijontichy:

senki nem mondta, hogy leszerelni egy atomerőművet egyszerű vagy olcsó.
A levegőbe kerülő többlet CO2-t és ennek globális következményeit leszerelni viszont még annál is sokkal sokkal többe fog kerülni. Pl háborúkba.
Erre léteznek számítások egyébként, világ- és éves szinten ezermilliárd dolláros nagyságrendről van szó már most.

Az pedig egy veretes ostobaság, hogy a felhasználási esetek 0.1%-a miatt rámondjuk az elektromos autókra hogy használhatatlanok. Az átlag autós mondjuk ötévente megy egy nap 1000 km-t egy kávézásnyi megállással.
De ha nagyot és azonnal akarunk ütni a villanyosítással, akkor a városi buszokkal kell kezdeni. Az pont ideális felhasználás egy villanymotornak, egy belső égésűnek pedig pont nem.

ijontichy 2019.09.04. 18:34:41

@Amanitin3: "Az átlag autós mondjuk ötévente megy egy nap 1000 km-t egy kávézásnyi megállással" - Mo-on.
Engem sem győztél meg, és az autósok zömét is csak kényszer, vagy a köz pénzéből kilobbizott olcsósítás tenné. Ez nem fog menni. Nagyon jók a kerékpárutak (én is használom tavasztól őszig a környéken, de azért napi 50-60km-t nem fogok letekerni), lehet a buszokat is zöldíteni, ettől még az emberek zöme nem adja fel azt a szabadságot, amit momentán a belsőégésű motorokkal szerelt járművek adnak. Én a fejlődésre szavazok, de az nem megy, hogy az egyik oldal csontra tagadja a klímaváltozást, a másik meg visszavinne a kőkorszakba, annyira zöld akar lenni. Persze mindezt a köz és jövő szent javának a jelszavával az ajkán, de a mások pénze árán kióccsósított, kiforratlan, vagy alkalmatlan technológiájával. Nagyon ügyeskedő emberek épp csilliárdokat próbálnak kicsalni a közösből a szent cél érdekében. Kis túlzással, ennyi lóvéból már egy benzinmotort is hegyilevegő kipufogására lehet továbbfejleszteni. És akkor még nem beszéltünk az üzemanyagcellás fejlesztésekről - ha már sok közpénzt akarunk elkölteni, én arra szavaznék. Nem, ez a Li-ion buli nekem nem jön be.
Összességében a poszt sokkal jobban látja Mr. Smith átlagpolgárt, mint amit te bizonygatni próbálsz, ti. hogy Mr. Smith naggyon környezettudatos polgár. Nem az.

Amanitin3 2019.09.04. 23:14:04

@ijontichy:
" - Mo-on.

Értem, máshol ezzel szemben mi a helyzet szerinted? Mutassál már egykét statisztikát az egyszavas beszólások mellé, légy szives.

De addig is tudlak ezzel szórakoztatni:

"For individual trips, 95% is below 30 miles and 99% is below 70 miles. When driven distance is aggregated over the whole day, it is found that ~95% is below 120 miles and 99% is below 250 miles."

Ez egy usa adat, mintaszám: 750 ezer. Független mintaforrás: 150 ezer. És az usában bár nem mindenki szeret autózni, pár nagyváros lakosságát leszámítva mindenki kénytelen.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 06:44:24

@Amanitin3:

"az usában bár nem mindenki szeret autózni, pár nagyváros lakosságát leszámítva mindenki kénytelen"

Csak akkor, ha közlekedni akar. A saját szükségletei 'kényszerítik' az autó használatára, nem más emberek.

2019.09.05. 08:19:32

@neoteny:
csakhogy az ember saját szükségletei nem kizárólag önzésből, hanem részben többi emberek igényeiből is adódnak. ezért téved az a nézőpont, hogy vagyok én. és a világ. semmi egyéb. ha engem nem zavar különösebben az atomerőmű, akkor másokat se zavarjon. ha én örülök neki, hogy így olcsóbb az áram, akkor más is örüljön. ez nem az önzés, hanem az önkény. és hatalom nélkül is önkény. hatalommal párosulva: önkényuralom.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 09:11:06

@cívisvárosi:

"csakhogy az ember saját szükségletei nem kizárólag önzésből, hanem részben többi emberek igényeiből is adódnak."

Ördögi hazugság.

2019.09.05. 09:26:47

@neoteny:
a magyar társadalom a rendszerváltás óta a többpártiságtól halad a kvázi egypártiság felé. de elsősorban nem azért, mert orbán viktor egy diktátor és ő ezt akarja. és a társadalom orbán pártkatonáitól rettegve kénytelen a népvezért követni. hanem mert a rendszerváltás el lett baszva. és orbán az, aki a rendszerváltó elitet a saját belső körein kívül politikai értelemben kinyírja. és ebből alakul ki egy új hatalmi struktúra. a nagy kérdés, hogy a többpártiság felszámolása budapesten is megtörténik, vagy sem.

a momentum szétveri a demokratikus koalíciót. vagy gyurcsány politikai ügyeskedéssel szétveri a momentumot. vagy fekete győr andrás és gyurcsányé sikeresen együttműködnek. vagy karácsony gergely győz. és sikeresen elvezeti a fővárost. ezek után ő lesz az ellenzék miniszterelnök jelölje. és a fideszen kívüli politikai erők egy választási pártba tömörülve megnyerik a választást. és ebből kialakul egy politikai váltógazdaság, amiből adódik a nyugatos fejlődés.

vagy orbán viktor tervei szerint 2030-ig marad a ner. és abban kvázi egypártrendszer épül ki úgy, hogy nem törlik el a szabad választásokat. tehát helyi egyesületek, kisebbségi önkormányzatok, függetlenek, az ingadozók valamint az underground valós politikai ellensúlyt képeznek. egy ilyen rendszer is lehet demokratikus. ebben is érvényesülhet a közakarat úgy, hogy a politikai küzdelmet a populisták és a pártatlanokból elitisták vívják. és ez az, amit a filoszemita értelmiség nem fogad el. mondván, hogy ez így diktatúra.

lovász lászló nem azt mondja, hogy hjó. be kell mutatni a magyar társadalomnak, hogy az akadémiai rendszert igen is ebben a formában kellene megtartani, mert ebben a formában a leghasznosabb a magyar társadalom számára. hanem azt mondja, hogy ők a akadémia. az akadémiai törvény biztosítja azt, hogy 300 ember döntsön évi 40 milliárdról, amiből 10 milliárd az intézethálózat közüzemi kiadása. évi 30 milliárd forintról dönt 300 akadémikus. azaz egyenként átlagosan 100 millió forintról. ebből választhatnak maguk mellé tudományos munkatársakat, segédmunkatársakat. és közülük választják ki az új akadémikusokat. és ez a 94-ben a tudományos közélet autonómiáján alapuló rendszer nemzetközi összehasonlításban is megállja a helyét. ezt sem mondja. hanem csak azt, hogy ööö. nekünk ez jár. illetve nem. ööö.

és erre sanyi azt mondja, hogy ez a lovász olyan, mint aki beleszart a nadrágjába. nem mer megszólalni, se felállni. ez a vox populi. "politológia" "elemzése". a nép hangja. és a "liberális" "demokraták" azt mondják, hogy ezt így nem lehet. mert lovász a világ 10 legokosabb matematikusának egyike. sanyi elég pontosan írja le politikai helyzetet annak ellenére, hogy végig bukta az általánost. iskolázatlanul, politikailag inkorrekt módon fogalmaz. de neki demokráciában védeni kell magát. vagy államhatalmi eszközökkel alkotni kell egy törvényt, amiben az akadémia teljes körű autonómiája garantált. a központi állam sanyitól és edittől elveszi a pénzt. és ha ő nem is, de a gyermekük öcsike lehet akadémikus. vagy ha ő nem, akkor az unokájuk. sanyinak ezért egy láda sör áráról le kellene mondani. editnek egy nagy doboz legó áráról, amit megvenne a gyereknek. a kormánypárt azt mondja, hogy az akadémikusok többsége soros ügynökei. és többek között ezzel megnyeri a választást. legitim módon teszi. megváltoztatja az akadémiai tövényt a jogállamiság kereteink belül. illetve az mta alkotmánybírósághoz fordul. az még szembemehet orbánnal. csakhogy ő éppen ezért a filoszemita főbírói kasztot is igyekszik lecserélni.

ezekre független értelmiség oldaláról kétféle válasz van. az egyik, hogy ez diktatúra! a másik, hogy ez demokrácia minimima. az akadémikus bölcselet reformok szorul, mert a kormányellenesek világképe antidemokratikus. és ezt mondja csizmadia nevű politológus. antidemokratikus liberalizmus áll szemben az illiberális demokráciával.

2019.09.05. 09:32:59

@neoteny:
sanyinak nincs kedve megnézni a tüzijátékot. edit és öcsike tátott minden évben szájjal nézik. ő azt mondja, hogy ha tüzijátékot akarnak, akkor nézzék meg a tévében a budapestit. ő közben iszik egy sört. edit és öcsike azt mondják, hogy tévében nem érdekes. kénytelen velük menni. és erre valójában a felesége és a gyermeke igényei késztetik.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 09:50:51

@cívisvárosi:

"erre valójában a felesége és a gyermeke igényei késztetik"

Nem: erre az a saját igénye készteti, hogy kielégítse a felesége és a gyermeke igényét.

Neked nincs semmiféle igényed arra, hogy kielégítsd Edit meg Öcsike tűzijáték-nézési igényeid. Neked nyíghatnak ők _erről_: te nem fogsz egy szalmaszálat sem keresztbe tenni azért, hogy Edit meg Öcsike kielégüljön tűzijáték-nézés-ügyileg. Te _beszélsz_ az ő igényeikről, de neked eszed ágában sincs azokat kielégíteni.

2019.09.05. 10:15:03

@neoteny:
ahhoz, hogy ne legyenek lényegesen eltérő szociális igények homogén és unisex társadalmakat kellene előfeltételezni. csakhogy ennek a helyi társadalmakban a globális keveredés, világméretekben a biodiverzitás jelensége mond ellent.

szent istván ünnepén a tüzijáték alatt szól a zene. a nigger csajok éneklik, hogy mi egy vérből valók vagyunk. és öcsike azt mondja, hogy igen, mert tanultuk az iskolában, hogy az emberiség afrikából ered. edit azt mondja, hogy sok hülyeséggel telebeszélik a gyerek fejét az iskolában. sanyi szerint miért ne eredhetnénk afrikában. stíröli a nigger csajokat. a szexizmusa felülírja az etnicizmust.

vagy ugye a fideszben is van valami japán, amelyik azt mondja, hogy magyarországnak is hazafiságra kellene törekedni, ahogyan japán. ő magyar és hazafi. japán és hazafi. és ezért támogatja orbánt.

a demokratikus koalícióban is van valami japán, aki azt mondja, hogy ne magyarkodjon, meg ne is japánkodjon. mert ezek felett eljárt az idő. és gyurcsány ferenc és dr. dobrev klára a mi vezérünk. egy ilyen pártba talán egy japán típusú klánt lát bele és a dk egyik képviselőjelöltje.
24.p3k.hu/app/uploads/2019/09/miyazaki-jun-bkk-e-berlet-e1567519603618-1024x576.jpg
és ezzel szemben áll song simon.
www.lokal.hu/wp-content/uploads/2019/04/20190406_123138_HDR-1280x960.jpg
aki azt mondja, hogy állítsuk meg a bevándorlást. az ő apukája már bevándorolt magyarországra. és a többiek olyan nagyon ne vándoroljanak be legalábbis azok, akik "a miénktől merőben eltérő civilizációból érkeznek".
cdn9.rtl.hu/ce/d6/song-simon-az-idegenek-ellen-onkormanyzati-kepviselo_image_1e7bb8c254bb374c831907696ad9_16-9
ezek szerint japán kultúra nem tér el merőben magyarországtól. és song simon azt mondja, hogy szerinte nem. erre ő az élő példa. magyar és japán hazafi egyben.

A DK közleménye szerint "nincs szükség olyan emberekre, akik magyarság-bizonyítványt akarnak osztogatni, önhatalmúlag eldöntve, hogy ki és mennyire magyar. Röhejes, hogy a fideszes Song ilyen szerepre vágyik, mintha ő maga a magyar nemzet szívcsakrájában fogant volna csodaszarvas és turulmadár kumisz áztatta nászában."

de ugye ez egy kirekesztő közlemény. ezek szerint a a sokak magyarországában nincs szükség olyan emberekre, akik bla, bla, bla.

a népfőiskola azt mondja, hogy a honfoglaló magyarok szkíták. és az egy eurázsiai lovas nomád horda, aminek leszármazottai szanaszét letelepedtek. az ujgur testvéreink, vagy legalábbis egy részük is szkíta. a hunok törzsövetségben a kárpát-medencéből szétverték a birodalmi rómát. majd attila halála után a széteső hun birodalom központjába árpád vezetésével a honfoglaló magyarok érkeztek. ennek a kiterjedt lovas nomád hordának a tagjai beépültek az európai és az ázsiai elitbe.

az mta azt mondja, hogy ez egy hülyeség. a magyarok finnugorok. a honfoglaló magyarok ősiei az ókorban még makogtak. a hantikkal és manysikkal folytattak gyűjtögető halász vadász életmódot a mocsárban. és ebből lett egy előkelelőkből álló katonanemzetség.

a népfőiskola azt mondja, hogy ebbe az eurázsiai kalandozó törzsszövetségbe nőágon természetes módon urali törzsi csoportok vezetői is beházasodhattak. az orosz nemesi elit egyenes férfiágon részben urali. a litván jagelló ház is finnugor. amelyik kapcsolódott magyar királyi elithez. és ebből alakult ki a multikulturalitás. aminek részei lehetnek a zsidók is. ez a zsidó-keresztény tradíció.

az mta istandwitceu tagozata mondja, hogy ez egy hülyeség. a legújabb kutatások szerint egységes eurázsiai-afrikai zóna létezett, amiben nem volt szerepe a keresztény és nem-keresztény vallásnak, hanem abban SZOLIDARITÁS uralkodott. a népfőiskola azt mondja, hogy az általános emberség a nőkben egyetemes. a férfiakban is egyetemes, de mellette nacionalista. és ez a humán öröklésmenetből adódik. ez eredendően nem filosz, hanem biosz. és ebből adódik a szexizmus, az etnicizmus, a familiaritás.

és itt van a nagy ellentmondás azzal, amit béndek péter képvisel. mert ő azt mondják, hogy a fentiek a gonosz erői. te is ezt mondod. a népfőiskola azt mondja, hogy mindez a természet része, ami lehet jó is, rossz is.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 10:18:16

@cívisvárosi:

"ahhoz, hogy ne legyenek lényegesen eltérő szociális igények"

Ördögi igény.

2019.09.05. 10:24:42

@neoteny:
azaz sanyit mások igényei késztetik. és időnként kénytelen feladni az önazonosságát. sanyi szerint a világban farkastörvények uralkodnak és tüzijáték nem illeszkedik ebbe a világba. edit szerint a szeretet a legfontosabb. a rakétákkal az emberek ne egymást öljék. szerinte ezt jelképezi a tüzijáték. az összetartozást. sanyi szerint ez edit csak azért képzeli, mert "nőből van".

2019.09.05. 10:26:33

@neoteny:
ha az emberek szociális igényei lényegesen eltérnek egymástól, akkor egyik ember szükségképpen kényszeríti a másikat a társas viszonyokban. vagy sanyinak, vagy editnek esetenként engednie kell a másik javára. feltéve, hogy tartósan együtt akarnak élni.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 10:26:38

@cívisvárosi:

"azaz sanyit mások igényei késztetik."

Ördögi hazugság.

Nem: erre az a saját igénye készteti, hogy kielégítse a felesége és a gyermeke igényét.

Neked nincs semmiféle igényed arra, hogy kielégítsd Edit meg Öcsike tűzijáték-nézési igényeit. Neked nyíghatnak ők _erről_: te nem fogsz egy szalmaszálat sem keresztbe tenni azért, hogy Edit meg Öcsike kielégüljön tűzijáték-nézés-ügyileg. Te _beszélsz_ az ő igényeikről, de neked eszed ágában sincs azokat kielégíteni.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 10:29:21

@cívisvárosi:

"ha az emberek szociális igényei lényegesen eltérnek egymástól"

Mert az ördög szavára hallgatnak.

2019.09.05. 11:04:11

@neoteny:
és ugye a modern szociológia azon alapul, hogy a különféle szempontból vett igényeket (diszkrét értékeléseket kérdőívekkel kikutatják) és aztán egy n-dimenzós teret levetítik mondjuk két dimenzióra. és ebből jön ki kedvenced political compass. van két fő szempont. amiben a politikai pártok elhelyezhetők. és azok támogatóinak különféle politikai preferenciái vannak. és a modern politológia ezeket a célcsoportokat kutatja. és ugyanez a marketing eszközrendszere. ebből adódik az akadémikus bölcselet.

orbán és haverjai azt mondják, hogy ezzel lényegében a tudományos szocializmust teremtik meg nyugaton és teremtik újra magyarországon. neki ennél sokkal jobb terve van. belemondja a mikrofonba, hogy "magyarok". erre el kezd háborogni az értemiség egy része. amire azt mondja, hogy ők "nem-magyarok". ez a tudományos elitet nagyjából fele-fele részben megosztja. az is lehet, hogy ebben a szűk választói körben kisebbségben van. de a társadalom egészét tekintve a relatív többsége van. és ez azt jelenti, hogy brüsszelből neki dobják oda a pénzes zsákot és nála van a kassza kulcsa. amíg nem száll el a költségvetési hiány. neki nem kellenek az akadémiáról a főokosok, mert ő mindenféle tudományos háttér nélkül is elég sok szavazatot vásárol olcsón. kádár is így gondolkodott. a politika törekedjen az egyszerűségre és a népiességre. a krumplileves legyen krumplileves.

a modern marketing azt mondja, hogy meghaladták azt elavult szemléletet, hogy cipőt a cipőboltból. hipermarketek vannak és az bonyolult árukapcsolással működik. tehát a cipők fajtákhoz nemcsak cipőkrémet, vagy zoknit társítanak, hanem borotvahabot, vagy akármit. mert a klaszter elemzés esetenként azt hozza ki. nyilvánvaló hülyeségeket. de ez a modern marketingeseket nem nagyon érdekli. mert azt mondják, hogy ezeket a piaci célcsoportokat egy életérzés fogja össze. ezekre alapozzák a relkámokat. mondjuk arra, hogy van egy "magenta generáció". aminek van valamilyen tarficsomagja, öltözködési stílusa, étkezési formái, zenei ízlése, stb. a telekom marketingesei a fiatalokat úgy nevezik el, hogy ez "a magenta generáció". és őket a hipermarketek komplex módon szolgálják ki a fesztiválokkal. és a kereskedelmi média a virtualizált igényeiket. és ebből adódik egy homogenizált világtársadalom. azért, mert a "vodafone generáció" is lényegében ugyanaz, mint a magenta. és a feltevés az, hogy magyarországon a marketing lényegesen nem különbözik a nyugattól, vagy akár dél-kelet ázsiától. ebből adódik egy világméretű fogyasztói társadalom. amit az egymással versengő tőkepiaci központok, illetve és kereskedelmi bankrendszer kapcsolja össze. és ez az, ami behálózza a földkerekséget. és létrehozza a kapitalizmust. ebből következik szekuláris világállam, szinkretikus világvallás és a szabad piac totalitása.

orbán politikai marketingesei azt mondják, hogy ez a "soros terv". aminek része a globális keveredés erőltetése. az, hogy betelepítik a migránsokat. és ha vélhetően nincs is egy ilyen nagy összehangolt terv, vagy ha van, akkor azt vélhetően nem soros györgy mozgatja. de létezik egy olyan politikai törekvés, amiről orbán beszél, vagy legalább is van egy ilyen látszat. amiben a választó: fogyasztó.

és erre orbán gazdasági marketingesei azt találták ki, hogy a termelői piacot kell megtámogatni. a vidékies őstermelők igényeit kell kiszolgálni. ez viszonylag kevés pénzbe kerül és viszonylag sok szavazatot hoz. a termelő gyáripart kell megtámogatni eseti adókedvezményekkel. ebből gazdasági növekedés és reálbéremelkedés következik. és a globális pénzügyi kereskedelmi szolgáltató szektor helyi érdekeltségeit nacionalizálják, azok helytartó elitjét szétverik. amire ők azt mondják, hogy ezek "nácik".

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 11:23:06

@cívisvárosi:

"és ugye a modern szociológia azon alapul"

Nem a modern szociológia 'eredményeit' kell _először_ tanulmányozni, hanem a Bibliát. _Annak_ jó ismeretével felszerelkezve lehetséges más tanulmányokat végezni, mert akkor már az ember képes megoldani a _közbeeső_ problémákat is amíg megszerzi a szakismereteket. Továbbá ezeket a szakismereteket akkor képes a bibliai _keretbe_ helyezni: megérti azt, hogy a szakismeretek milyen problémákra képesek _effektív_ megoldásokkal szolgálni -- és melyekre nem. Hogy a hamis próféták felismerhetőek és elkerülhetőek legyenek.

2019.09.05. 11:31:37

@neoteny:
a saját igényei kényszerítik, ami mások késztetéséből adódik. öcsike azt mondja, hogy apa, menjünk ki a tüzijátékra. edit azt, hogy igen, menjünk, mert az olyan szép. ne akarjál a fotelban ülni és inni a sört. és erre sanyi azt mondja, hogy na jó. és szociális kényszererők hatására enged. ha a társadalom etnikai értelemben nem homogén vagy nem teljesen heterogén és ezek mellett nem unisex, akkor a társadalom nem kizárólag az egyénen, hanem azon túl a közélet kisebb-nagyobb közösségeken alapul.

a fidesz társadalompolitikájában nem az egyén, hanem a család, politikai értelemben a familiaritás kerül a középpontba. és ezzel szanaszét verik az szdsz-t úgy, hogy részben szdsz posztindusztriális, posztmodern kultúrpolitikáját hajtják végre. például ebből lesz a campus fesztivál orbán építette stadionban és környezetében. és az olyasmi, mint a multinacionális vállalatok rendezvénye.
hammerworld.hu/images/upload/558034503104_n.jpg
de ezt is a fideszhez kötődő marketing hozza létre. a fidesz kereskedelmi szolgáltató érdekkörei. otp junior kártyával. a fidesz egy országos rendezőiroda. és ehhez kapcsolódnak a falunapok. csak azokat nem csányi szponzorálja, hanem a helyi ételfutár, az ostorkészítő vagy a virágboltos. és ennek alapja az, hogy a piac legalábbis részben közösségi jellegű. a közmunkások termelte paprikából és paradicsomból főznek lecsót esztárban az erdődy kúriában.
www.programturizmus.hu/media/image/big/ajanlat/gasztronomia/gasztronomiai-fesztival/19/5047-esztari-lecsofesztival.jpg
de ez nem teljesen szabad piaci, mert felvonul a helyi polgármester, esetlegesen a papság is megáldja esztár népét és a lecsót, ellátogat a miniszter. és azt mondja: meg van elégedve. nagyon jó lecsót főznek az esztáriak. a közmunkások is kapnak egy havi bért. és ezzel behúzzák az önkormányzati választást.

és ez az, ami a fidesz szempontjából működik vidéken. de nem nagyon működik néhány nagyobb városban és nagyon nem működik a fővárosban vagy legalábbis egy részük ezt elutasítja. mert azt mondják, hogy kulturálisan a vidékeisség ül tort a városiasság felett és hogy ez az ördög műve.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 11:41:07

@cívisvárosi:

"a saját igényei kényszerítik, ami mások késztetéséből adódik."

Nem olvastad az Írást?

1 Jézus azért hat nappal a husvét előtt méne Bethániába, a * hol a megholt Lázár vala, a kit feltámasztott a halálból.

2 Vacsorát készítének azért ott néki, és Mártha szolgál vala fel; Lázár pedig egy vala azok közül, a kik együtt ülnek vala ő vele.

3 Mária azért elővévén egy font igazi, drága nárdusból való kenetet, megkené a Jézus lábait, és megtörlé annak lábait a saját hajával; a ház pedig megtelék a kenet illatával.

4 Monda azért egy az ő tanítványai közül, Iskáriótes Júdás, Simonnak fia, a ki őt elárulandó vala:

5 Miért nem adták el ezt a kenetet háromszáz dénáron, és miért nemadták a szegényeknek?

6 Ezt pedig nem azért mondá, mintha néki a szegényekre volna gondja, hanem mivelhogy tolvaj vala, és nála vala * az erszény, és amit abba tesznek vala, elcsené.

2019.09.05. 11:50:25

@neoteny:
ez a tradicionális zsidó-keresztény bölcselet. annak alapja a teológia. az azt mondja, hogy nem az a fő kérdés, hogy sanyi és edit mit gondolnak a világról. arról egy kérdőíves módszerrel valamilyen képet kapnak. és azt statisztikai módszerekkel összesítik. és abból valamilyen technikával kihozzák azt, hogy az emberek reality műsorokat akarnak nézni a tévében. mert szeretnek kukkolni. mások hibáin nevetgélni. és aztán küldenek egy emelt díjas sms-t, hogy megnyerje a hülye alekosz, vagy éppen azért, hogy ne nyerje meg. ez egy ördögi mesterkedés.

ugyanis abból kell kiindulni, hogy mit gondol, vagy mit gondolhat a teremtő a világról. erre a mindenséggel mérd magad. tanítja a népfőiskola. tehát fontos az egyén, a közösség, a nemzet, a nemzetközösség, a földkerekséggel és még ami azon is túl van. és azt mondják, hogy ebből következik a bölcselet egyetemessége. nem kizárólag abból, hogy van az egyén és a világ. és a világ nem kizárólag a bolygó. hanem része a nap, és még a szíriusz is. régen a néphiedelem az volt, hogy az emberiség azokból ered. az őslégkörből és a csillagokból. és az atomok szintjén egyébként egyébként tényleg.

és erre az akadémikus bölcselet azt mondja, hogy ezek a hülyék azt gondolják, hogy a magyarok a szíriuszról erednek. ezek olyan mértékben ostobák, hogy nem érdemes vitába szállni velük. azt gondolják, hogy a honfoglaló magyarok ősei, vagy azok vezérei szittyák. azt gondolják, hogy magyar nyelv ősi és nem finnugor eredetű. és ebből lesznek a hitviták. mert nincs időgépünk. ha lenne, akkor tartok tőle kiderülne, hogy valójában egyik tábornak sincs igaza annak ellenére, hogy mindkettőnek van, vagy legalábbis lehet egy koherens álláspontja.

csak az egyik, a népfőiskola megpróbálja a népet lelkileg egy kicsit megemelni. azt mondani, hogy a magyarok a történelemben elég jók voltak és nemzeti öntudatra ébreszteni. a másik, az mta pedig azt mondja, hogy ez semmi jóra nem vezethet, ezért próbálnak bűntudatot kelteni. és van aki úgy képzeli, hogy ez utóbbi az, ami istennek tetsző.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 11:59:26

@cívisvárosi:

"ez a tradicionális zsidó-keresztény bölcselet."

Ami elég jól működik: Jézus nem csak leugatta Iskarióti Júsást, hanem János leírja az egész mutyit.

Iskarióti Júdás volt az apostolok pénztárnoka, de sikkasztott a csávó: lopott a közösből -- abból a közösből, amelynek a gondozása az ő feladata volt.

De ebben a sztoriban literálisan elszólta magát: amikor látta azt, hogy Mária drága olajjal kenegeti Jézus lábát, akkor be kellett nyögnie a nagy ötletét:

de ki gondol a szegényekre?!

mert ugye ő kisakkozta azt, hogy azért a font olajért háromszáz dénárt is lehetne kapni, ami mehetne a szegényeknek! persze az ő által kezelt pénzeszsákon keresztül, amelyre ő alkotmányos költségek fedezésére magának folyósított kifizetéseket.

2019.09.05. 12:31:40

@neoteny:
orbán egy ügyes hatalomtechnikus. azt gondolja, hogy ha elveszi az újlipótvárosiaktól az adót és abból kimeszelik a templomot panyolán, akkor az újlipótvárosiak ugyan nagyon fogják őt utálni. de panyolán őt mégis szeretni fogják, vagy ha nem is szeretni, de legalább tisztelni, vagy ha azt sem, akkor legalább érteni.

ezen túl orbán azt is mondja, hogy brüsszelből ide dobják a pénzes zsákot és ők csak annyit tesznek, hogy nem ugranak el előle. tehát ők brüsszel szempontjából lehetnek tolvajok. de brüsszel pénze a tolvajok pénze. és ők azt nyúlják le. nem a magyar népet károsítják meg, még csak nem is a franciákat, hanem a globális pénzhatalommal szállnak szembe és a köznép segédletével belőlük űznek csúfot mészáros lőrinc képével. és ez az, amit pontosan értenek a gyügyei parasztok a tyúkszaros mackónadrágjukban a lócán. és ez az, amit nem ért meg a "liberális" értelmiség. illetve pontosan értik ők is, csak ők az ellenoldalon állnak. és ezért van "illiberáli" demokrácia. így kell nevezni, mert ez az, ami politikailag korrekt.

és erre a kormányellenesek azt mondják, hogy ez szerecsenmosdatás. orbán és bandája primitív tolvajokból áll, akik csak a gyűlöletet szítják. külpolitikában is ugyanilyen kétes alakok támogatják, akik rettegésben tartják a népet és kifosztják a helyieket.

szerintem nem, vagy nem feltétlen. orbán egy ügyes hatalomtechnikus. vagy eddig legalábbis ügyesnek bizonyult azzal együtt, hogy esetenként mázlija is volt. amikor kis különbségek adódtak, akkor rendre az ő érdekei szerint alakultak a dolgok. és ha ez folytatódik 2030-ig (amíg a politikai pályafutását tervezi), akkor az "országlása" kvázi egypártrendszert eredményez. és a kormányellenesek azt mondják, hogy ebből nem lehet polgárosodás. szerintem meg lehet, csak az nem feltétlen nyugatos. de nem is feltétlen keleties.

erre példa a nemzetközi iskola, amit a betelepülő multik vezetőinek állami pénzből megépíttet. de ha az működőképes lesz abban az értelemben, hogy legfeljebb csak minimális veszteséget termel, amit a növedési többlet ellensúlyozni tud, akkor egy ilyen nemzetközi iskola létrehozhatja a fidesz egy újabb generációját. erre mondja az itteni dk-s, hogy ez egy "oligarcha-keltető" valójában. a fidesz azt mondja, hogy a helyi adóbevételt visszaforgatják és ha nem lesz elég jelentkező, akkor a hiányzó helyeket feltöltik. ami ugyan garantál egy minimális nyereséget az üzemeltetőknek, de ez egy "közkereseti" társaságban nem ördögtől való. tehát amíg egy projekt a közbizalmat élvezi addig garantált a minimális nyereség. egy nemzetközi felkészültséggel és elismertséggel rendelkező pedagógus kar munkáját megfizetik úgy, hogy ehhez szorgalmas és tehetséges diákok is bekapcsolódhatnak és egy ilyen iskola a szakmai továbbképzéseknek, a tanszünetben pedagógia konferenciáknak is otthont adhat. túl azon, hogy a multinacionális vállalatok vezetői és a helyi nagypolgárság igényeit is kielégíti. 1 ezer család mondta azt debrecenből, 1 ezer a megyéből és összesen még 4 ezer a távolabbi várostérségből, hogy valamilyen módon hajlandó lenne fizetni azért, hogy a gyermekeik részt vegyenek nemzetközi oktatási programokban. és ezt összekapcsolják a közoktatással és egy közbirtokkal.

és erre az ortodox liberálisok azt mondják, hogy minden ilyen állam-piac összekapcsolódás szükségképpen rossz. mert ha van ilyen igény a nemzetközi oktatásra mint szabad piaci szolgáltatásra, akkor készíteni kell egy üzleti tervet. a zsebbe kell nyúlni. ha hiányzik valamennyi pénz, akkor be kell menni a kereskedelmi bankba, akik a kockázatot beárazzák. és esetlegesen hitelt nyújtanak. ennek ez a menete. és nem az, hogy valaki ezzel a polgármesteri hivatalba megy be vagy az országgyűlési képviselő kegyeit keresi, akik az államkincstárból vesznek el pénzt a többi adófizető elől. ebből a pénzből a jelenleg működő 3575 általános iskola mellett épülhetett volna egy 3576.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 12:41:08

@cívisvárosi:

Te egy ördögfajzat vagy, olyan, mint Iskarióti Júdás: @neoteny:

2019.09.05. 13:10:47

@neoteny:
és ugye az ortodox liberálisok azt mondják, hogy ez 3575 iskolát is leginkább privatizálni kellene. egy privát szolgáltató központtá alakítani. és ezek versenyéből alakul ki egy oktatási rendszer globális kapitalista alapokon. tehát nem a nemzetközi iskolát kellene közösségivé tenni, hanem megfordítva az általános iskolákat legalább részben magánosítani. és ezzel szemben a kormány ezeket politikai eszközökkel megfélemlíteni és adminisztratív eszközökkel igyekszik ellehetetleníteni.

és erre azt mondják, hogy erről szó nincs. az óvárosban működik egy alapítványi magániskola. azt nem akarják bezárni. hanem még a rocksulit is támogatják. az underground zenekarokat. és erre a kormányellenesek azt mondják, hogy persze mert így akarják konszolidálni ezt az autoriter rezsimet. ez hasonlít ahhoz, amikor a kádár rendszer mondjuk a rock zenei elit a tűrtből a támogatott kategóriájába került. és ehhez kapcsolják a "horthyfasiszták" kulturális igényeit kiszolgáló állami néptáncegyüttest és fővárosi operaház, az operettszínház eredményezi ezt a magyarosch világot, ami egy kicsit olyan, mint bécs, de mégse olyan.

és ez egyik tábor azt mondja, hogy ez milyen jó. a másik azt, hogy ez milyen rossz. mert ez valójában egy giccsparádé. amit azt szolgálja, hogy leplezze a a többségének globális gazdaságra való alkalmatlanságát és politikai osztály félműveltségét. és ezzel szemben egy filozofikus "mesterrasz". az azonban lényegében semmiben sem ért egyet. mert egy részük azt mondja, hogy a globális kapitalizmus bukásával győz a kommün. a másik része, hogy nem győz, hülye kommunisták. egy harmad részük az iszlámmal kapcsolódna össze. ezek szélsőséges erőszakba hajló ideológiák, ahogyan az ortodox nacionalizmus és az abból következő totalitárius fasizmus. ők négyen az apokalipszis lovasai.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 13:18:58

@cívisvárosi:

Milyen gyorsan elejtetted Sanyi, Erzsi meg Öcsike esetét a tűzijátékkal. Meg a mások igényeinek kielégítését. Meg a Júdás-féle mutyi leírásának becímkézését "tradicionális zsidó-keresztény bölcselet"-ként.

Te egy ördögfajzat vagy, olyan, mint Iskarióti Júdás: @neoteny:

2019.09.05. 13:51:49

@cívisvárosi:
ezt értem, csakhogy orbán nem a szegény kismagyarok pénzét lopja el, hanem a gazdag ejrópaiakét. és azt mondja, hogy az a semmiből jött létre. és annak egy részét ő is begyűjti lőrinc komával, tiborc vejjel, csányival és a többiekkel. és ezt azért tehetik meg, mert a termelő piac vezető vállalatainak, a betelepülő gyáriparosoknak adókedvezményt adnak. egyedi döntéshozatal mellett. ezért a multik egy része is az orbán-kormány kegyeit keresi. velük szijjártó péter stratégiai megállapodást köt, az ellene fordulókkal pedig elbánik. matolcsy mester kipaterolja a valutaalapot és a világbankot. varga misi számolja, hogy mennyi pénz van az államkasszában. a választások előtt szociális támogatás utalvány osztogatnak, utána egy csendes kiigazítást hajtanak végre. nagyjából ez a fidesz gazdaságpolitikája.

tehát nem szimplán az, ami ceusescu féle romániában volt. az, hogy a nép senyved, és a vezetői pedig fényűző vadászkastályokban dorbézolnak. lázár dorbézol a vadászkastélyban. de utána tudja, hogy neki meg kell küzdenie valakivel a hatalomért ahhoz, hogy uralja a csanádi választókerületet. ehhez nem foszthatja ki a népet hanem kvázi jó királyként familiárosokat kell gyűjtenie. és ezért járja a vidékiet egy lada nivában.
radio7.hu/userfiles/image/aktu%C3%A1lis%2020190818/0813_lada.jpg
erre mondom azt, hogy ezek modern kori nemesek. és ennek elsődlegesen nem a soros alapítvány a civil kontrollja. hanem a helyi egyesületek. vidéken nagyjából az amivel a jobbik próbálkozott. csakhogy a magyar falu program nem igazán kompatibilis budapest européer világvárosi elitjének világképével. és köztes irányt mutató debrecen a reformált városállami hagyományaival is kissé kilóg a sorból. ezért egy ilyen alakulat nehézkesen szerveződhet országos párttá. ez akadémikus nézőpontból (amit te képviselsz) ugyanolyan ördögi, mint a fidesz. vagy még ördögibb. mert ők azt mondják, hogy mi vagyunk a világelit. és a többieknek kuss. értem. ez a "liberális" "demokrácia". és az mta egy része nem világelit. aki oda tartozik az vagy orbánt támogatja (pl. bollobás, hogy a tesvtére is akadémikus lehessen), vagy nem érti orbánt (amilyen lovász), vagy érti és elvben ugyan ellenzi, de a gyakorlatban nem (amilyen barabási). és vannak persze kormányellenesek is, de hiába vannak többségben, a közéleti gondolkodásukat a parttalan bosszúvágy és a gyűlölet vezérli. amilyen a vincentblog és közönsége.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 14:46:24

@cívisvárosi:

"ezt értem"

Ha értenéd, nem írtad volna azt, hogy "ez a tradicionális zsidó-keresztény bölcselet."

Nem, ez az Írás a hamis próféták felismeréséről.

Te egy ördögfajzat vagy, olyan, mint Iskarióti Júdás: @neoteny:

2019.09.05. 18:53:02

@neoteny:
orbán nagyrészt nem a magyar adóforintokat, hanem a brüsszeli forrásokat, az euro és dollár milliárdok egy részét nyúlja le. ami nettó módon a nyugat-európához kötődő kereskedelmi bankok és a kockázati tőkealapok adománya. sanyi szerint ha igazság lenne, akkor az is mi pénzük lenne, de nincs igazság: farkastörvények uralkodnak.

a kormány mérsékeltebb krtikusai azt mondják, hogy orbán egy klientúrát épített abból a pénzből, amiből modernizálni kellett volna. a befektetők érdeke, hogy magyarországot félperifián tartsák. és a fidesz ezt az igényt kiszolgálja. ezzel az oligopol termelő vállalatok mellé lépnek be az oligarchák a kereskedelmi szolgáltató szektorban. és ehhez kapcsolódnak a familiárisaik. ők a közbeszerzések és a multik beszállítói. kérdés, hogy ez a rendszer mennyire működőképes . nyilván lehetne jobbat mondani. de az ellenzék csak azt mondja, hogy ez egy sötét diktatúra, amit ők megdöntenek. a demokratikus koalíció és a momentum támogatásával karácsony gergely vezetésével menedzselik a fővárost. és a nagyobb vidéki városok egy részét. ha a köznép bizalmat szavaz nekik, akkor felőlem tegyék. de ha nem, akkor ugye legitimálják az újabb "elégtételt". illetve budapesti ellenzék egy részét megpróbálják kooptálni, ahogyan az mszp-vel, vagy a hitgyülekezetével egyezkednek. ezek hatalomtechnikai húzások. felőlem nevezheted ezt júdáspénznek eltulajdonításának. csak azt állítom, hogy majdnem mindegy, hogy ezt vagy több párt teszi.

2019.09.05. 19:09:02

@neoteny:
nem azt állítom, hogy ez vagy az helyes. hanem azt, hogy majdnem mindegy, hogy egy állampárt van, vagy több. dávid ibolya elmeséle szerint a rendszerváltó pártok között volt egy hallgatólagos megállapodás arról, hogy a mindenkori kormány nem vérezteti ki a politikai ellenfeleit. hanem az erőforrások 30%-át átengedi. és így a mindenkori ellenzéket a hatalomban tartja. és ebből kialakul egy kétpárti váltógazdaság. csodálatos. mennyivel jobb az, hogy ketten nyúlják le a pénzt. most ez a fidesz1 és a fidesz2. és nem a fidesz és a nem-fidesz. ez a dk, vagy a momentum szempontjából botrány, de most aggódni kellene azon, hogy jaj szegény gyurcsány és gyurcsányné. vagy szegény fekete győr andrás, macron a papáját beemeltve valami európai betétbiztosítási alapba. miért lenne jobb a momentum, mint a fidesz. ők nem nyúlnák le a pénzt, hanem?

tehát nem azt állítom, hogy mindez jó vagy nem jó. hanem azt, hogy majdnem mindegy hogy ez egy vagy több pártba szerveződik.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 19:59:20

@cívisvárosi:

"nem azt állítom, hogy ez vagy az helyes"

Mert egy ördögfajzat vagy: @neoteny:

2019.09.05. 20:31:53

@neoteny:
add meg cézárnak/czárnak/császárnak, ami a cézáré/czáré/császáré. ha van egy központi államhatalom, akkor nem feltétlen kell hadakozni ellene. lehetséges, de nem muszáj. ha valaki liberális, akkor keresni annak az alternatíváját. a központi kormányzat alternatívája klasszikusan az önkormányzat. amire lehet mondani, hogy na hiszen. az ugyanaz kicsiben. fidesz1 és fidesz2. igen ám, de nagyobb szabadságot enged, mint az egységállam. és a fidesz2 helyi egyesületekkel kontrollálható. a fidesz1 pedig összeurópai keretek között.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 20:36:01

@cívisvárosi:

"add meg cézárnak/czárnak/császárnak, ami a cézáré/czáré/császáré. ha van egy központi államhatalom, akkor nem feltétlen kell hadakozni ellene."

Hadakozni nem -- de Babilon Szajhájával szövetkezni 7.2 tonnás aranyborjúkért nem is hadakozás _ellene_.

2019.09.05. 21:45:00

@neoteny:
senkitől egy fillért nem kapok. se a fidesztől, se református egyháztól, se senkitől.

orbán összefogott a történelmi egyházakkal. az ellenzék azt mondja, hogy a modernitiásban az állam teljesen elválik az egyháztól és a vallás magánjellegűvé válik. ebből következően a kereszténység elveszti államvallás jellegét. ez a felvilágosodás egyik alapvető tétele. legitim ez az álláspont? igen. de ez egy hittétel. orbán azt mondta, hogy őt ez nem érdekli. és mégis csak összefogna a papsággal. felőlem tegye azt. a másik érveljen a felvilágosodás elvei mellett.

az akadémikus bölcselet azt mondja, hogy ezek régi viták, amelyeket lezártak úgy, hogy ők győztek. ahogyan budenz józsef (josef budenz) és vámbéri ármin (wamberger hermann) eldöntötték, hogy a magyar nyelv nem török, hanem finnugor eredetű úgy, a francia forradalom idején eldőlt, hogy a királyságot felváltja a köztársaság. az egyház tanításai helyébe a racionális elképzelések lépnek és a templomok legfeljebb az együgyüeknek lesznek fenntartva. orbán egy ügyes hatalomtechnikus. és azt mondja, hogy a hívő akár együgyü, akár nem: egy szavazat.

és ezek mellett a fidesz hangsúlyozza a technológiai fejlesztések fontosságát. az új tanévben bevezetik a "szakképzés 4.0"-t. és ezek a fiatalok már ebben rendszerben tanulnak. amiben megindul a "mérnök mentorálás".
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3649/190905fagschaeffler_ksz_(13).jpg
de láthatod, hogy ők nem az államszocializmusban divatos "suttyó" társaság, hanem jól fésült, öltönyös, nyakkendős szakközépiskolások.

Sarka Gergő tanuló: Itt eldönthetem, hogy a műszaki vagy a karbantartási rész érdekel-e jobban és könnyebben fogok választani, ha az egyetemre kerül a sor - hallhattuk a leendő szakembert. és ezek a fiatalok szerződést írnak alá.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3649/190905fagschaeffler_ksz_(6).jpg
ez egy polgári minta. na most persze lehet, hogy ezeket a gyerekeket átverik. de lehet, hogy nem. és a kormány a munkaerőpiaci támogatásokkal (adókedvezményekkel) egy viszonylagos jólétet biztosít számukra úgy, hogy munkaadóik is elégedettek. értem, hogy a fidesz mindezt kézivezérelt gazdaságpolitikával érte el. ami lehetőséget ad a politikai szempontok érvényesítésére és a hatalmi visszaélésekre. ezért mondom azt, hogy szükség van ellenőrző hatalomra. csakhogy ezt a szerepet a soros alapítvány nem nagyon töltheti be. részint azért, mert ehhez demokratikus legitimációval nem rendelkeznek. részint azért, mert ők a globális pénzügyi befektetők érdekeit szolgálják és a magyar népesség ezekben nem érdekelt. az átlag magyarnak nincs ilyen tőkepiaci portfoliója. és ezért a magyar társadalom nem áll szoros érdekközösségben az atlanti-transzatlanti világgal kivételt a betelepülő német gyáriparosok jelentik. magyarország a nagy-német protektorátus része. de orbán a külpolitikai támadások kereszttüzében áll. miért kellene ez ügyben feltétlen timmermans, weber vagy macron oldalára állni.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 21:55:07

@cívisvárosi:

"senkitől egy fillért nem kapok. se a fidesztől, se református egyháztól, se senkitől."

De te is leborulva imádod a 7.2 tonnás színaranyborjút.

"azaz sanyit mások igényei késztetik."

Ördögi hazugság.

Nem: erre az a saját igénye készteti, hogy kielégítse a felesége és a gyermeke igényeit.

Neked nincs semmiféle igényed arra, hogy kielégítsd Edit meg Öcsike tűzijáték-nézési igényeit. Neked nyíghatnak ők _erről_: te nem fogsz egy szalmaszálat sem keresztbe tenni azért, hogy Edit meg Öcsike kielégüljön tűzijáték-nézés-ügyileg. Te _beszélsz_ az ő igényeikről, de neked eszed ágában sincs azokat kielégíteni.

2019.09.05. 22:09:49

@neoteny:
a vincentblogon azt mondják, hogy a brüsszeli ecr (ami egy ugyanolyan tudománypolitikai testület, mint a palkovics vezette magyar itm) egy pályázati rendszerben 408 kutatót választott ki úgy, hogy ebből 1 magyar. ez mit is jelent? azt, hogy a magyar tudományos közélet elveszti a nemzetközi kapcsolatait, a magyar tudományosság elszigetelődik a világban. elvándorolnak a legjobb kutatók mert semmiféle perspektívát nem látnak maguk előtt és magyarország a harmadik világ szintjére süllyed. ellenben lesz kéziszövés és seprűkészítés gáborjánban. ezt eredményezi az orbánizmus.

na most nekem egy kérdésem van. hogy orbán amúgy teljesen legtitim politikája miatt büntetik az országot vagy arról van szó, hogy 1 magyar tudományos munkatárs nyújtott be értékelhető pályázatot. és ezek nem zárják ki egymást. ez esetben az európai unió és abban a brüsszeli politbüró és/vagy a magyar tudományos akadémia reformra szorul.

2019.09.05. 22:27:42

@neoteny:
a kérdés az, hogy az államkincstár által év végén kiutalt egyháznál parkoltatott maradványösszegek végül is hol landolnak. ha én lennék az ellenzék helyében, akkor ezt számon kérném. de nem vagyok ellenzéki, mert az ellenzéki pártok politikájával nem tudok azonosulni. túl azon, hogy ők fasiztának, nácinak bélyegeznek mindenkit, aki orbán viktornak nem az esküdt ellensége. mindez nem jelenti, hogy mindenben egyetértenék a fidesszel. én néhány dolgot másképp csináltam volna, de azzal valószínűleg nem nyertem volna választást.

2019.09.05. 22:36:12

@neoteny:
miért van augusztus 20-án közpénzből tűzijáték? és az miért nem szabad piaci szolgáltatás? azért, mert a többség úgy gondolja, hogy arra szükség van. miért gondolja? mert az a szokás. szilveszterkor van állami tüzijáték? magyarországon nincsen. miért nincs? mert olyankor az a szokás, hogy az emberek a piacon vásárolt pirotechnikai eszközöket egyénileg használják.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 22:42:11

@cívisvárosi:

"a vincentblogon azt mondják"

... az ott gyülekező ördögfajzatok.

De te itt folytatod a hazugság atyjának munkáját.

"azaz sanyit mások igényei késztetik."

Ördögi hazugság.

Nem: erre az a saját igénye készteti, hogy kielégítse a felesége és a gyermeke igényeit.

Neked nincs semmiféle igényed arra, hogy kielégítsd Edit meg Öcsike tűzijáték-nézési igényeit. Neked nyíghatnak ők _erről_: te nem fogsz egy szalmaszálat sem keresztbe tenni azért, hogy Edit meg Öcsike kielégüljön tűzijáték-nézés-ügyileg. Te _beszélsz_ az ő igényeikről, de neked eszed ágában sincs azokat kielégíteni.

2019.09.05. 22:50:02

@neoteny:
sanyi önmagában nem akar tüzijátékot aug. 20-án. szerinte az "totál" felesleges. ő bekapcsolná a tévét és inna egy sört. a tüzijáték nézésére edit és öcsike igényei késztetik. és kénytelen velük menni. szabad akaratából nem így döntene. de sanyi társas lény. és befolyásolja a felesége és a gyereke igényei. és időnként ő enged nekik, és időnként neki engednek.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.05. 22:53:33

@cívisvárosi:

"kénytelen velük menni. szabad akaratából nem így döntene. de sanyi társas lény. és befolyásolja a felesége és a gyereke igényei. és időnként ő enged nekik, és időnként neki engednek."

Ami így van rendjén. De _téged_ nem befolyásolnak Edit és Öcsike igényei: neked semmi közöd azokhoz, és nekik sincsenek semmi közük hozzád. Ti nem éltek semmiféle vagyonközösségben.

"azaz sanyit mások igényei késztetik."

Ördögi hazugság.

Nem: erre az a saját igénye készteti, hogy kielégítse a felesége és a gyermeke igényeit.

Neked nincs semmiféle igényed arra, hogy kielégítsd Edit meg Öcsike tűzijáték-nézési igényeit. Neked nyíghatnak ők _erről_: te nem fogsz egy szalmaszálat sem keresztbe tenni azért, hogy Edit meg Öcsike kielégüljön tűzijáték-nézés-ügyileg. Te _beszélsz_ az ő igényeikről, de neked eszed ágában sincs azokat kielégíteni.

2019.09.06. 08:23:43

@neoteny:
a felesége, gyermeke igényei késztetik. a saját igényei kényszerítik. a szabad akaratából nem menne el a tüzijátékra, hanem megnézné a tévében és inna egy sört. ez egy külső (kulturális) késztetés és egy belső (szociális) kényszer.

a fogyasztói társadalomban azt mondják, hogy ez is piaci mechanizmus része és a reklámok különféle "életérzéseket" közvetítenek és ezt összekapcsolják egy márkajelzéssel. a telekom marketingesei a fiatalosságra azt mondják: "magenta generáció". és ugyanezeket a technikákat alkalmazzák a politikai pártok. "momentum generáció". fekete győr andrás reklámozhatna egy tarifacsomagot, borotvát vagy hajsampont. cseh katalin és dr dobrev klára valamilyen köptetőszert vagy beszélgethetnének a hüvelygombáról. ők reklámarcai egy pártnak és a fogyasztói társadalomnak, a virtualizált fogyasztói piacnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.06. 08:28:47

@cívisvárosi:

"a felesége, gyermeke igényei késztetik. a saját igényei kényszerítik."

Ördögi hazugság.

Nem: erre az a saját igénye készteti, hogy kielégítse a felesége és a gyermeke igényeit.

Neked nincs semmiféle igényed arra, hogy kielégítsd Edit meg Öcsike tűzijáték-nézési igényeit. Neked nyíghatnak ők _erről_: te nem fogsz egy szalmaszálat sem keresztbe tenni azért, hogy Edit meg Öcsike kielégüljön tűzijáték-nézés-ügyileg. Te _beszélsz_ az ő igényeikről, de neked eszed ágában sincs azokat kielégíteni.

Olyan ördögfajzat vagy mint Iskarióti Júdás: @neoteny:

2019.09.06. 09:14:19

@neoteny:
az ortodox liberálisok abból indulnak ki, hogy csak belső (szabad piaci) késztetések vannak és külső (államhatalmi) kényszerek. ezért az állam minden esetben korlátozza a piacot. az emberek belső késztetéseit külső kényerekkel akadályozza. ezért a szabadság csak egy államnélküli társadalomban lehetséges. minden egyéb sötét diktatúra. ezt ellensúlyozandó tényleges anarchiára van szükség. anarcho-kapitalizmus, vagy anarcho-kommunizmusb. ezek alapja a feudális anarchia. az, hogy nincs erőszakmonopólium. hanem különféle szabad csapatok harcolnak egymással. a valóságban brutális háborúkat, polgárháborúkat eredményez. ez legfeljebb a virtualitásban szabadságot. a fegyverkezést amerika a 80-as évektők kezdve próbálja kivetíti az űrbe. és ennek a szerepét venné át izrael a 20-as évektől szuperhatalmi státuszra törekedve és ennek keretében számolják fel a soros alapítványt. ez a kocsma népének megfigyelése. ez az új konteó.

ha ebből egy szó is igaz, akkor a környezetvédelmen túl a jövőben a katonai akadémiáknak lesz kulcs szerepük.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.06. 09:30:15

@cívisvárosi:

"ezért a szabadság csak egy államnélküli társadalomban lehetséges."

A Logosz le fogja győzni Babilon Szajháját.

"a felesége, gyermeke igényei késztetik. a saját igényei kényszerítik."

Ördögi hazugság.

Nem: erre az a saját igénye készteti, hogy kielégítse a felesége és a gyermeke igényeit.

Neked nincs semmiféle igényed arra, hogy kielégítsd Edit meg Öcsike tűzijáték-nézési igényeit. Neked nyíghatnak ők _erről_: te nem fogsz egy szalmaszálat sem keresztbe tenni azért, hogy Edit meg Öcsike kielégüljön tűzijáték-nézés-ügyileg. Te _beszélsz_ az ő igényeikről, de neked eszed ágában sincs azokat kielégíteni.

Olyan ördögfajzat vagy mint Iskarióti Júdás: @neoteny:

2019.09.06. 09:39:31

@neoteny:
felőlem fogalmazhatsz így is. mintha ez kvázi piac lenne. csakhogy ahhoz kellene valamilyen (valós) áru, ami valamilyen (valós) áron, vagy árfolyamon cserél gazdát. ez nem a klasszikus piaci mechanizmus. ebben a közegben az egyéni érdekeken túl a (nagy) család, a (nemzet) közösség és effélék jelentik az alapvető értéket. és a modern szociológusok azt mondták, hogy ezek felbomlottak.

egy társaságban egy marketinges, kreatív iparos elmesélte, hogy kikutatta a felmenőit. és mondják már meg a többiek, hogy hívták a nagyszüleiket, vagy ha tudják, akkor esetleg dédszüleiket. és az egyik nagyszülőm neve az ő családneve. kérdezte, hogy ők honnan származtak. mondtam, hogy merről. az ő rokonai is arról valók. a baráti társaságokban gyakran előfordulnak a negyed, ötöd, hatodfokú unokatestvérek. és ezekből újjászerveződnek a nagycsaládok, familiáris csoportok. amire a liberális szociológia azt mondta, hogy az végérvényesen megszűnt. mert a modernitásban végbemegy egy atomizálódás és egyéni érdek letarolja a közösségi létet és ebből következően a közéletet. és ilyenformán győz a szabad piac.

2019.09.06. 09:42:45

@neoteny:
filozofikusan a népfőiskola és akadémikus bölcselet csapnak össze. az nem lehet, hogy a népvallás a logosz és az mta istandwithceu tagozata: babilon szajhái.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.06. 09:48:45

@cívisvárosi:

"filozofikusan a népfőiskola és akadémikus bölcselet csapnak össze."

És ezzel mi lett?

"ez a tradicionális zsidó-keresztény bölcselet."

Látod, ilyen ördögfajzat vagy te: Isten műveiről hallgatsz, és az ördög saját műveinek harcára mutatva azt mondod: nincs isten. Pedig van: ott az Írás amelyik beszámol róla.

2019.09.06. 10:47:50

@neoteny:
a tradicionális zsidó-keresztény bölcselet és a népfőiskola kiindulási pontja egy és ugyanaz. ezek azt mondják, hogy elsődlegesen nem az számít, hogy az egyes emberek mit gondolnak a világról. hanem az, hogy isten mit gondol, vagy mit gondolhat. és az akadémikus bölcseletnek ezt kellene megfejtenie. az csak úgy válhat egyetemessé, hogy az összes népvallás egy istenben hisz és mind a mindenséggel méri magát.

és a népfőiskola azt mondja, hogy a jelenkori mta annak istandwithceu tagozata nem így gondolkodik. az akadémikus bölcseletet magyarroszágon a komcsik és a libsik uralják és ezek zsidó-keresztény hagyományokat feladták. nem abból indulnak ki, hogy egy az isten. hanem abból, hogy nincs isten, hanem van az egyén és van a világ.

screpes 2019.09.06. 11:03:38

@cívisvárosi:

Miként különbözteti meg a volt (pénz)tulajdonosokat az, aki a politika eszközeivel lophatott összegeket? Miből tudhatja, hogy az a forint, ami átmegy a kezén, épp kié volt? Hogyan láthatná, hogy nincsenek köztük a "kismagyarok"?!
A politikai tolvaj szerzeményét forintonként beazonosíthatja?

Nem az határoz, hogy kitől veszi el, hanem, hogy ki használhatta volna.
Képtelen gondolat, nettó szerecsenmosdatás ez részedről, mintha a gonosz bankoktól elvenni szabadna, sőt tiszta cselekedet volna, miközben a szerzett vagyonokkal is immár bankokat alapított az "államiság" ....
Miért gyülekezik ez a pántlikáit vesztett irdatlan pénz új szervezeteknél, offshore-számlákon?

Azzal is baj van, hogy a civil egyesüsletek helyiek legyenek (sic), ez lenne a kontrollja a a modern kori nemességnek, (tőled átvéve).Mi van akkor, ha nem helyi?
Mitől modernek, mitől nemesek, akiket átmenőben annak nevezel?? Avittak és nemtelenek. (akkor már inkább lehetnének arisztokraták, csakhogy annak még szembetűnőbb a képtelensége).

Lovász kapcsán pedig hogy a " közéleti gondolkodást (ellenzéki részről) parttalan bosszúvágy vezérli" , "amilyen a vincentblog és közönsége"..- ilyet állítani parttalan baromság. Lovászt vezérelné parttalan bosszúvágy, miközben akadémiáját védi?!
Nézzünk mögé (alá) ennek is: tiz-húsz éve a blogos Vincent felkelt reggel és gyűlölettel telve kezdte már a fogmosást is?
Ha gyűlöletenek nevezed (ez sem igazolható), az indulatos ellenzéki viszonyt, akkor akadjunk nyomára annak is , ami e kollektív érzület kialakulásához vezethetett.

Itt egy elsőszámú vezető EZT MEGELŐZŐEN egészpályás letámadásról beszélt, a kokárdámat lealkudta, és nacionalizmusa keretében felfércelte a hatalmi struktúra modelljére - sajámagára... A szijjártója pedig este azt mondhatta a televízóikban , hogy a baloldal szavazói rátámadtak a nemzetükre. Ki itt a barom?
Úgyhogy kisöreg fejtegesesd a gyűlüölet kialakulását, közbesszédbe emelését, a SAJÁT szokásrendszeredben keresve, mert ennek alapja nem eszmerendszer, hanem az értékek rangjába emelt tulajdonlás: Értékelvűség híján csak a tulajdonlás látszik. habony nem forradalmi zászlót bontani ment be a tv2-be, hanem részesedést venni (Vajna pénzén)
Ma pl ellenemben beszélhetett a legfőbb főpap, hogy jobban éljen akinek több gyereke van, Nekem, aki a sokgyereket magam felneveltem, rosszabbul élek, pedig egy se hagy európai autópályák mentén illegális pelenkát.
El akarja mondani, mit tekinthetek a sikeremnek, ahelyett, hogy megkérdezné.
-------

2019.09.06. 11:36:54

@screpes:
úgy, hogy az egyik euró, a másik adóforint.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.06. 11:54:00

@cívisvárosi:

"a tradicionális zsidó-keresztény bölcselet és a népfőiskola kiindulási pontja egy és ugyanaz."

Ördögfajzatok vallása: az ördög műveit Isten műveiként beállítani.

Te egy ördögfajzat vagy, olyan, mint Iskarióti Júdás: @neoteny:

2019.09.06. 11:56:36

@screpes:
lovász lászlót nyilván nem a parttalan bosszúvágy vezérli. de vincentblog közönségét mégis csak. egyszerűen arról szó, hogy ők utálják orbánt. és aki nem utálja velük az nem lehet civilizált. ebben a körben aki a fidesz 93-as illiberális fordulata óta nem esküdt ellensége orbánnak az náci.

orbánt személyét én nem tudom megítélni, már csak azért sem, mert sohasem találkoztam vele. de a fidesz politikáját meg tudom ítélni. és abban van, amivel egyetértek és van, amivel nem. a fidesz teljesítményét a többi párt teljesítményéhez mérem. ők le akarják váltani a fideszt. el akarják seperni ezt az autoriter rezsimet. felőlem seperjék el. de a fordított irány is legitim. miért ne lehetne azt gondolni, hogy elsődlegesen az ellenzéket kellene leváltani.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.06. 13:09:04

@cívisvárosi:

"lovász lászlót nyilván nem a parttalan bosszúvágy vezérli."

Babilon Szajháját igen.

2019.09.06. 15:29:52

@neoteny:
lovászt mindkét oldalról szidják. a kormánypártiak azért, mert nem mondta ki, hogy szükséges az akadémia reformja. és ezzel nem legitimálta az átalakítást. a kormányellenesek azért, mert nem állt az akadémia teljes körű autonómiája mellett.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.06. 15:59:29

@cívisvárosi:

"lovászt mindkét oldalról szidják."

Igen, mindkét oldalon álló ördögfajzatok.

2019.09.06. 16:48:31

@neoteny:
csakhogy lovász is nyilvánvaló hülyeségeket beszél. mert kisfia karrierje a kockázati tőkések markában van, vagy valamiért.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.06. 16:50:38

@cívisvárosi:

"csakhogy lovász is nyilvánvaló hülyeségeket beszél. mert kisfia karrierje a kockázati tőkések markában van, vagy valamiért."

Tökéletes ördögfajzat beszéd. Igen, ezt már a múltban is eregetted: és urad akarata volt, hogy kimondd ismét. Ilyen hatalma van feletted.

nagyonunalmas 2019.09.06. 17:04:56

@neoteny: Miért pont az "ördögfajzat" szót szereted ennyire? Engem persze nem zavar, de a gyakori alkalmazásának oka érdekel.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.06. 17:10:34

@nagyonunalmas:

Ez a legsemlegesebb. Ördögfióka olyan kis bájolgó, ördögfatty meg még lenézőbb. Ördögfajzat tárgyilagos.

2019.09.06. 18:45:19

@neoteny:
túl sokba kerülne a nép-főiskolának egy a sátán belső köreihez közelebb álló ideológust küldeni ide.
tegnap viszont "igényes" körben herr orban már igen jól szerepelt. kellett hozzá 2-5 perc is mire az ember rájöhetett, hogy mit üzen a sátán.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.06. 18:55:19

@Bánegressy:

"túl sokba kerülne a nép-főiskolának egy a sátán belső köreihez közelebb álló ideológust küldeni ide."

Nem is gondoltam semmi ilyesmire. unionista a népfőiskolát is csak úgy használja, mint a szegényeket: leszarja ő a népfőiskolásokat, de az ő faszukkal veri a finnugrista akadémikusok csalánját.

"tegnap viszont "igényes" körben herr orban már igen jól szerepelt"

Hol beszélt? Videó van róla?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.06. 20:46:26

@Bánegressy:

Köszike. Belehallgattam kicsit annál a résznél ahol azt ecseteli, hogy a két világháború "a nyugat polgárháborúi voltak" -- ennyi elég is volt.

2019.09.06. 21:03:42

@neoteny:
a világháborúk európai hadszintere ha nem polgárháború volt, akkor mégis micsoda?

2019.09.06. 21:28:22

@neoteny:
van ugye a hidden history konteó.
esti egyetem dr. drábik jánossal.
www.youtube.com/watch?v=qzLPGafx9V8

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.06. 21:34:37

@cívisvárosi:

"esti egyetem dr. drábik jánossal."

10 És akkor sokan megbotránkoznak, és elárulják egymást, és gyűlölik egymást.

11 És sok hamis próféta támad, a kik sokakat elhitetnek.

12 És mivelhogy a gonoszság megsokasodik, a szeretet sokakban meghidegül.

13 De a ki mindvégig állhatatos marad, az idvezül.

-- Máté 24

2019.09.06. 21:36:35

@neoteny:
1.25x sebességen is érthető. 8:00 körül asszírokról, babiloniáról, perzsákról, makedónokról is is szó esik. onnan vezeti le az első világháborút.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.06. 21:39:53

@cívisvárosi:

"onnan vezeti le az első világháborút."

Úgy érted az első nyugati polgárháborút. Mert ő annak nevezte őket. Tessék tudni urad mondókáját.

2019.09.06. 21:46:33

@neoteny:
kik azok akik megbotránkoznak, és elárulják egymást, és gyűlölik egymást?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.09.06. 22:03:00

@cívisvárosi:

Az ördögfajzatok, mint pl. te is.
süti beállítások módosítása