1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.08.26. 20:09 HaFr

Momentumnyi értelem - a legújabb politikai generáció állapotáról

Képtalálat a következőre: „delirious dance psychetic”

A Momentum (nem rég még) vállaltan antiszemita politikust támogat Debrecenben. Belép a pártba az ikonikusan trágár, a Fidesz haragját kivívó Nagy Blanka. Hajnal Miklós elnökségi tag Kubatovval és Kövér Lászlóval konferenciázik Habony rokonságának tihanyi szállodájában. Csak a legújabbak.

Nem épp sziklaszilárd elvekkel kimért út. Mi folyik itt?

De hát megmondták: az ideológiák kora lejárt. Mi maradt helyette, ami a Momentumot máris középpárti státusba repítette (a DK-t kivéve a többi ellenzéki párt kárára)?

Én magam sokat írtam a párt esetében a narratíva hiányáról arra gondolva, hogy előbb-utóbb majd hiányozni fog ez. Most nem úgy tűnik. A párt láthatóan az esztétikai és emotív politizálás mellett kötelezte el magát, kihasználva a nagy erkölcsi és politikai világképek már több mint száz éve tartó bomlásának legújabb mediatizált fordulatát: nem azt, hogy a FB, a Twitter és a Snapchat átvette a politizálás korábbi vezető instrumentumának, az egyoldalú tömegkommunikációnak a helyét (ez már idehaza is egy lassan tízéves történet), hanem azt, hogy nincsen igazság. Effektek és szenvedélyek vannak, töredékes világképek pillanatnyi egymásba illesztése vagy még inkább a világképek egymásba játszása van. 

Az esztétikai politizálás a látványra, a szexualitásra, a szépre és a vonzóra épül. Az emotív politizálás a (gyakran inkoherens) kijelentések mellé társuló indulatokra, expresszív metakommunikációra, az érzelmek megmozgatására, a szenvedélyek aktivizálására, tömegélményekre. Az előbbi inkább passzív, az utóbbi aktív. Az előző konstans, az utóbbi eruptív-diszruptív.

Mindkettő kognitíve az értelem (ráció) előtti, hatásfokban és sebességben pedig megelőzik az értelmet. Az agynak más területeire hatnak, mint pl. egy narratíva.

A Momentumnak semmilyen nehézségébe nem kerül hidat képezni a nácik és progresszivista zöldek, a centrista fideszesek és a nagyszülő korú munkáspártiak között, amit azért tehet meg, mert tulajdonképpen nem mond semmit, legalábbis semmit, ami az esztétikai-emotív jelentése elé állna a nyilvánosságban (és ezzel szelektálna értelmek, értékek és meggyőződések között). Nem is érti, mi baj lenne a híd voltával.

A legújabb politikusgeneráció értelem (ezért erkölcs) előtti eszközökre épít, ami természetesen -- miközben további kognitív és erkölcsi regresszió árán épül -- túl van posztmodernen annyiban, hogy emezt még csak a modernen túli gondolkodás ihlette, a posztracionális ellenben a ráció magafelejtésében él. Ez a -- látszólag irracionális, valójában posztracionális -- állapot megint csak nem a ráció ellenében határozza meg magát, mint tette pl. a nácizmus (az akarat felemelésével), mindössze virágot visz a ráció sírjára. Tisztelettudó a halottal szemben, amit életében kigúnyolt volna, ha alkalmuk van találkozni. Nem volt, viszont az ő sírján tenyészik.

A ráció és igazság utáni állapotban felnőve a Momemtum osztja a Fidesz politikai teológiáját. A politika önmagáért van, a hatalom öncél, a hatalmi vágy minden. Hogy hatalomra kerülve mi lesz, azt senki sem tud(hat)ja. A lényeges különbség egyelőre, hogy míg a Fidesz megtagadta az értelmet és az erkölcsöt a hatalom érdekében, addig a Momentum csak nem ismeri ezeket. A Momentum egyelőre csak eljátssza a háborút, amit a Fidesz komolyan csinál. Véresen komolyan eljátssza a reflektív, liberális politika halálát, mert ez a hatalmi algoritmusa.

A Fidesz az irracionális, Momentum a posztracionális kohéziót szervezi. Utóbbi (nomen est omen) öntudatlanul; a pillanatok jelentés nélküliek, de szépek vele. És nem érti magát -- természetesen.

Kétségtelen, hogy a Momentum posztracionalizmusa az egyetlen újítás a magyar politika ideológiai korszaka után, amelynek a Fidesz a maga irracionalizmusával még a része és egyben a legsikeresebb utolsó fejezete. A kérdés: legyőzi-e végül a politikai esztétika a politikai irracionalizmust, illetve ha igen, jó lesz-ez nekünk. Vagy -- reménykedjünk -- van még út vissza a közösségi értelemhez és erkölcshöz.

199 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr8615025638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.29. 22:05:58

@talált, süllyedt:

"amit a biblia legitimál. azzal, hogy add meg cézárnak/császárnak/cárnak, amit az övé. és ebből lesz a nyugati/keleti kereszténység."

Semmi ilyen nem történt: Jézus csak azt mondta, hogy nem bűnös az a _zsidó_ aki kényszer hatására megfizeti az elnyomó _rómaiak_ által szedett adókat.

A kereszténység alapvető változáson ment keresztül azzal, hogy római államvallássá vált: a különbség az előtt és az után kb. akkora, mint az Ősbűnbe Esés. Patmoszi János se' köpni, se' nyelni nem tudott volna ha látta volna amint a Bárány formálisan összeszövetkezik Babilon Szajhájával.

2019.08.29. 22:46:46

@abdul hackeem:
ez esetben leválthatják a fideszt. október 13-án lesz rá lehetőségük. és ezek után az ellenzéki pártok bizonyíthatják, hogy ők ezt sokkal jobban csinálnák. itt most utcai kosárlabda világkupa van. az ilyen.
www.debrecensun.hu/media/2019/08/23-152418-3x3-world-tour-debrecen-masters/51243269_2412515072106498_3771361433443368960_o.jpg
ezt a helyi sportcentrum/sportiskola szervezi. amiben minden vezető fideszes. mert errefelé a polgárság döntő többsége azt mondta, hogy bőven elég lenne egy párt. és azt kontrollálják a pártatlanon. valódi civilek. lokálpatrióták. akik nem akarnak maguknak hatalmat az ország egésze felett. nem gondolják magukról azt, hogy ők fogják megváltani a világot. ahogyan a farizeus seggarcok, a momentumosok, akik pont úgy vonulnak mint egykor a hitlerjugdend. pont úgy. és összefognak az egykori ávósokkal mondván, hogy ők a demokratikus koalíció. itt még a monentum is azt mondta, hogy velük nem kellene összefogni. ebből lett a balhé. ez a visszaléptetés, amiről ez a poszt többek között szól. nyilván a suttyók se nagyon kellenek. a közéletbe az értelem úgy térhet vissza, hogy az egymással végletesen szembenállók közül az egyik marad. és ha a nép úgy dönt, hogy ez a nem-fidesz, akkor felőlem legyenek ők. de ha úgy, hogy a fidesz, akkor ők. aztán lehet, hogy egyes pártokban megpuccsolják az elnökséget, vagy a másik pártot. csak azt állítom, hogy a közéletbe a józan ész akkor térhet vissza ha ezekből egy marad.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.29. 23:22:03

@talált, süllyedt:

"a közéletbe a józan ész akkor térhet vissza"

Ahogy René Descartes mondta: a józan ész van a legigazságosabban elosztva a világon, ugyanis mindenki úgy gondolja, hogy olyan jól el van látva vele, hogy még azok, akiket minden más szempontból a legnehezebb kielégíteni, sem kívánnak többet belőle mint amennyit birtokolnak.

2019.08.29. 23:29:51

@neoteny:
a reformáció is úgy ment végbe, hogy debrecen a budai pasának fizette a hódoltsági adót. és amikor a bécsi udvarnak is fosztogatni támadt kedve, akkor a parasztok kismarjai bocskai istván (alias stephano bocskay de kismaria) vezetésével fellázadtak. ezért van genfben szobra a reformáció falán.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/Reformation_Wall_Bocskay_1.jpg
és kismarján azt mondják, hogy mink eztet a hagyományt követnénk. és erre az akadémikus bölcselet azt mondja, hogy ebből nem következik a polgárosodás. dehogy nem. ebből következne. illetve ebből következhet. mert az egy nyitott kérdés, hogy létezhet-e a nyugattól eltérő polgári fejlődés.

te azt mondod, hogy lehetetlen az, hogy összefog kismarja, pocsaj, meg hencida (az is ott van a szomszédban) a bihari síkon és majd egy helyi védett piacon kereskedik boncidával erdélyben. mert az ilyen típusú protekcionizmus még nagyobb leszakadást és további elszegényedést eredményezne a civilizált világban. egy ilyen félfeudális restaurációra a 21. században semmi esély. ez a népnemzeti romantikázás, délibábos álomvilág. és ezzel a véleménnyel nem vagy egyedül. a neoliberális értelmiség ezt mondja. és az európai értelemben vett konzervatívok is. és a kommunisták is. tgm is. pedig ez egy kibutz szerű közösségekből álló kiskereskedelmi hálózat. anarcho kommunista nézőpontból ez a vidékies kommün. agrárszocialista szövetkezeti parasztsággal és őket támogató tanácskormánnyal lerázzák magukról az oligarchikus rabigát. ezt a törekvést filozofikusan balról vagy szélbalról is meg lehet támogatni. és jobbról vagy széljobbról is. az a népfőiskola.

valójában nem tudjuk, hogy működne-e ez a vidékies kistérségi államrend. bogár laci bácsi és a többiek se gondolják azt, hogy ezt feltétlen ki kellene próbálni. mert tudják, hogy ennek a kimenetele minimum kétesélyes. lehet, hogy überfasza lenne, de könnyen lehet, hogy az következne be, amit az ellentábor mond. egy végletes leszakadás, magyarország a modernizáció helyébe lépő túlzott vidékiességgel a harmadik világ szintjére süllyed.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.29. 23:40:34

@talált, süllyedt:

"a reformáció is úgy ment végbe, hogy debrecen a budai pasának fizette a hódoltsági adót."

Luther Márton csinálta a pénzmosást vagy mi?

2019.08.30. 00:02:47

@neoteny:
mi a racionalitás? a matematika azt mondja, hogy annak alapja a számolás. és a racionális valamilyen egésznek a közönséges felosztása. tehát az előfeltétez valamilyen egységet. és a globalisták (ami most a politikai mainstream) azt mondja, hogy ez az egység az emberiség világegysége. tehát nem hencidának és boncidának kellene összefogni akkor, amikor ég az amazonas. hanem egy világkatasztrófával szemben kellene vált válvetve összeállnia mindenkinek. és ezt az összefogást kik is vezethetnék jobban, mint azok, akik a "szabad" "piacon" már bizonyítottak. és ezek a multinacionális vállalatok vezetői, a kereskedelmi bankok igazgatótanácsai, és a kockázati tőkealapok, a világlapok főszerkesztői, a kereskedelmi média programigazgatói, stb. és ők majd megmondják, hogy kik legyenek a washingtoni/brüsszeli politbüró vezetői, az olasz miniszterelnök vagy a római pápa. a politikai underground azt mondja, hogy valójában ezek okozzák a problémát. és ezek túlhatalmát kell aláásni. orbán és haverjai ezt meg is teszik. a hatalmat tovább kell lefelé bontani. csak kérdés, hogy milyen szintig, vagy szintekig. és az erre adott válasz környezetfüggő. ez a svájci iskola. ahol egészen kis és viszonylag népes is kantonok vannak.
i.pinimg.com/originals/14/6a/49/146a49ea9749d969994c75e276efbf70.gif

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.30. 00:15:10

@talált, süllyedt:

"mi a racionalitás?"

Ímé, én elbocsátlak titeket, mint juhokat a farkasok közé; + legyetek azért okosak mint a kígyók, és szelidek mint a galambok.

Máté 10:16

2019.08.30. 00:53:02

@neoteny:
debrecen nem lutheránus, hanem kálvinista. nem szolgálta se a medicieket, se a fuggereket. a városnak nem volt bankja. a nótárius jegyezte be a jelzáloghiteleket. de az adósságlevelekkel nem kereskedtek.

ezek az 1552. ápr. 24-én Szent György napján kötött kölcsönügyletek.

Bogárdi (Bogardy) Máté kabai lakos letartatta Tót (Thot) Máté és Imre testvérek, Csorba (Chorba) Kelemennél lévő javait 11 forint 25 dénárig.

Andorkó (Andorko) János nemes ugyanazon Csorba (Chorba) Kelemennél és Deák (Literátus) Ferenc özvegyénél, az említett Deák Ferenc javait levelük tartalma szerint zár alá veszi.

Baráti lakos (De Barrath) Taksonyi (Taxoni) Márton lefoglaltat egy hordó süveget (pileus) felével Nagy (Nagh) Pál debreceni polgárnál (civis). Ezek a süvegek Szíjj ártó (Zyjartho) Ferenc iglói polgáréi (civis Iglaiensis).

Tisztelt (egregius) Nagy (Nagh) Pál nagyságos Bátori (de Bathor) András úr familiárisa elénk jővén, önként, élő szóval vallotta ura nevében, hogy ő eladta néhai eszes Szűcs (Zewch) Gergely lekötött házát, miután a ház miatti követelését megkapta, ő is teljesen ki lesz elégítve.

Ötvös (Ettues) János ígéri, hogyha társát nem is találhatná meg, utcája polgárainak 1553. ápr. 4-re az azok 3 forint 75 dénárját megadja.

Vas (Wass) András Andorkó (Andorko) János gyűrűjét bizonyos kocsi miatt magánál tartotta, a kocsijának árát esküje által megkaphatta, de mivel nem akarta az esküt letenni, a gyűrűt kénytelen volt visszaadni.

Újhelyi (Wyhely) Márton esküt tett Virágosi (Weragosy) Demeter ellenében, hogy ő nem kapott többet, mint 376 forintot és 84 dénárt, amint azt a levele tartja.

Ember Mihály Kalmár (Kalmár) Balázzsal és Kónya (Konya) Tamással úgy egyezett meg, azok megbecsült áruiról, hogyha tizenötöd napra ki tudja váltani jó, ha nem, amazoknál maradjon, azonkívül azt is megígérte nekik, hogy a tartozás felét június 13-ra (ad festum divi Antonii) megfizeti, másik felét pedig augusztus 15-re (ad festum Assumpcionis) minden huza-vona nélkül megadja és megfizeti, ebben semmi hatalom nem gátolja.

Mivel Balog (Balogh) Péter Kun (Kwn) Ferenc ellenében a bíróságon nem jelent meg, ha (elmaradása) igaz okát nem tudja adni, perét veszítse el.

ezek egy nap magisztrátusi bejegyzései illetve esküdtszéki határozatai. és ez ugye polgári hagyomány. nem is kevéssé. csak nincs értékpapír kereskedelem. tehát ezeket az adósságleveleket nem adják veszik. és ebből következően nem állítanak elő (esetenként fedezetlen) bankjegyeket. nem jönnek létre a bankházak. szemben a nyugattal. ahol a mediciek és a fuggerek uralkodnak. és a pénz egy része bár fedezetelen, de kiszolgálják őket a tudósok, művészek. ahogyan soros alexet is kiszolgálják a ceu vagy az mta istandwithceu tagozatának főprofesszorai. és nem mondják azt, hogy de hiszen ez az alex egy tökfej. hanem azt, hogy van az a pénz. hanem csak mészéros lőrinc jutott nagy vagyonhoz érdemtelenül. mert lőrinc felvásárolja csődbe ment fővárosi libsi, posztkomcsi megyei napilapokat. azt már azért mégse kellene. simicska lajos egy szabadsághős. mert azt mondta: orbán egy geci. ők a valódi polgárok. mert ők világpolgárok.
i.ytimg.com/vi/Ivj5M4sZMw8/maxresdefault.jpg
meg az átlátszó és a k-monitor. csak az ezek a nemzetközi pénzmozgásokat, a költségvetésből az adósságszolgálatot éppen nem tennék átláthatóvá. mert ez budapest elemi érdeke. kiderülne, hogy a nagy semmiből generálják a pénzt a fővárosok. és egy 10 milliós országban 2 millió ember koncentráltan csak a fogyasztásból nem nagyon élhet meg úgy, hogy nincsenek külső gyarmatbirodalmak, nincsenek globális szolgáltató központok. hanem csak viaskodnak, hogy most a gulyás gergely ismerőseiből legyen a minisztériumi főosztályvezető, vagy inkább ungár péter barátait ültessék be, esetleg niedermüller péter családtagjai. schmidt mariska vezessen valami politikai intézetet, lánczi tamás, ungvári krisztián, veritas intézet, magyarságkutatók, és a többiek. és ezek viaskodnak a felheccelt néptömegekkel és egymással.
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--gnXmBxHZ--/w_1160/6vXniDR15Cfc18Gkts.jpeg
csak azt mondom, hogy ezek közül választani kell. ennyi nem lehet.

debrecenben a polgárság úgy döntött. hjó, akkor valaki vagy fideszes lesz, vagy marad valóban függetlennek. itt a momentum nem egyezett ki a dk-val. a budapesti pártelnökség a fejükre koppint. mert másképp hogy lesznek legalább államtitkárok? ezek a szereplők mind brutális túlhatalmat akarnak. egyből államtitkár lenne azzal, hogy ők a zöldek, vagy a lilák, pirosak, a narancssárgák. mihez kell a hatalom? magához a hatalomhoz. mi vagyunk a momentum generáció. ez egy életérzés. vagy a szivárványosok, szegény kis elnyomottak. a cigánylány akit a pozitiv diszkriminációra alapozva bekerült a közmédiába rájött 2019-ben, hogy a közmédiából propaganda ömlik. ilyen újságírók kellenek magyarországnak. vagy nagy blanka, akinek a közéleti mondanivalója az, hogy áder bassza szájba magát. ezzel majdnem ep képviselő lett a dk-ban. de ő is momentum generáció tagja.

2019.08.30. 01:05:27

@ijontichy:
svédországban 100 éve ugyanaz az 1 párt nyeri a választást. a svéd szociáldemokrata párt. magyarországon 10 éve nyert ugyanaz az 1 párt választás. és a svéd kormány azt mondja, hogy magyarország: sötét diktatúra. ők vagy a norvég alap, magyarországon akarják felszámolni az önkormányzatiságot. a finn államfő magyarország külpolitikai szuverenitását számolná fel mondván, hogy orbán nem azt a politikát képviseli, amit ő. orbán azt mondja, hogy ha kell, akkor lefordítják a finn akadémiai törvényt és azt léptetik hatályba. de úgy a minisztériumoknak még nagyobb hatalmuk lesz. mert így működik finnország is.

csak te ott egy senki vagy és azt képzeled, hogy a világban senkinek sincs túlhatalma, leszámítva orbán viktort és mészáros lőrincet. mert ezt írja a hvg. de a hvg szerkesztőségében ugyanennek a központi államhatalomnak a kiszolgálása után vágyakoznak. tehát nem akarnak valós önkormányzatiságot. az 2010 előtt ugyanúgy nem létezett, közelítőleg sem. egyik állampárt se akar ilyesmit. attól állampárt. 1% támogatottsággal is állampárt, 51% támogatottsággal is az. thürmer is egy állampártot vezet. és orbán is. meg gyurcsány és felesége is. a momentum is egy állampárt. és az összes többi.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.30. 02:07:37

@talált, süllyedt:

"a reformáció is úgy ment végbe, hogy debrecen a budai pasának fizette a hódoltsági adót."

Kálvin János csinálta a pénzmosást vagy mi?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.30. 02:15:16

@talált, süllyedt:

"egyik állampárt se akar ilyesmit. attól állampárt. 1% támogatottsággal is állampárt, 51% támogatottsággal is az. thürmer is egy állampártot vezet. és orbán is. meg gyurcsány és felesége is. a momentum is egy állampárt. és az összes többi."

Ezt egy anarcho-kapitalista sem mondhatta volna szebben.

ijontichy 2019.08.30. 02:22:41

@talált, süllyedt: Jobb lenne, ha nem foglalkoznál jól működő országokkal. Errefelé ugyanis tudják, mi a jogalkotói szándék. Felétek már régóta csak a jog megcsúfolása folyik. Errefelé jól élnek, nálatok minima 40% nagyon szarul. Errefelé nem hullanak a kórházakban az egyébként menthető emberek, mint a legyek. Innen nem menekült el lassan már egymilka piacképes polgár. A norvég alap civileket támogatna, ami persze nem tetszik az alcsúti bolsinak. Nincs nagyobb veszély számára, mint az egzisztenciálisan jobbára független polgár. Ja és neked már csak álmaidban létezhet független önkormányzat. Pont addig, míg leszól a vitya. És pont abban, amire rábólint. Aztán persze előadod, hogy mindezt tulajdonképp te kérted. Csak szólok, hogy a szárított vitya-exkrementum szippantása rövid idő alatt súlyos függőséget alakít ki, hosszabb idő alatt pedig súlyos agykárosodához vezet. Ami Mo-on folyik, azt keresztapám már rég megírta Kemokrácia c. művében.

Ja és nyugodtan legyetek szuverének, de akkor legyetek tökösek is, és húzzatok ki az EU-ból. A finn államfő (meg a makaróni) ugyanis tkp. ezt mondta. Jogos? Naná. A májusi választáson Európa ezen fele elég világosan megmondta, mire számíthattok (én emlékszem, hogy tavaly ősszel még mekkora volt a szád, hogy mi lesz majd tavasszal. hát nagyon nem lett). Én (is) azt állítom, hogy a fene nagy teljesítményetek csak verbálisan létezik. Ne csak szájaljatok, mutassátok hát meg, milyen a magyar virtus. Igazi nemzethy önkormányzatisággal megspékelve. Hajrá Mo, hajrá magyarok! :-)

2019.08.30. 02:46:30

@ijontichy:
svédország régebben volt jól működő. amikor népegyháza volt. a norvég alap a schiffer klánt szolgálta. a schiffer klán hol is volt nagykövet? norvégiában. és a norvég alap schiffer andrás barátainak adta a pénzét. a civileknek. és többek között abból lett az lmp nevű állampárt. amerikai ingatlanbefektető pénzéből. aki szintén a magyar népért aggódott. csak amikor kiderült, hogy az lmp-nek mégsem lesz hatalma, akkor nem aggódott annyira a szegény magyarokért az amerikai ingatlanbefektető. lázár jános azt mondta, hogy két eset van. vagy az ő haverjainak utalják a norvégek, vagy senkinek se utalják. mert különben azt a politikai ellenfeleik szerzik meg. és azzal, hogy a norvég alap nem pénzelte a civileket az lmp is megszűnt. mert ők nem valódi civilek voltak, hanem valamilyen ideológiára alapozva próbálják meggyőzni a választókat. két választás van. vagy ők vagy az emberiség végső pusztulása. elsődlegesen a zöldek az okai annak, hogy a környezetvérdelemmel kapcsolatban nincs értelmes párbeszéd.

ehhez nem kellenek ezek a politikai aktivisták. hanem valódi civilek kellenek, akik cserébe nem akarnak államtitkárok lenni, semmiféle minisztériumi főosztályt nem akarnak vezetni. a zöld pártok meg de. éppen arra szerveződtek, hogy ezeket a pozíciókat megszerzik. mondván, hogy ezzel megmentik a bolygót. de nem kell megmenteni a bolygót. nem kell megváltani a világot. az meg van váltva. vagy ha nincs, akkor sem lehet evilági módon megváltani. ez a keresztény hitvilág. a svédek ezt adták fel. a saját hagyományaikat, a népegyházukat.

2019.08.30. 04:10:41

@neoteny:
csakhogy én nem azt mondom, hogy nem kellenek állampártok. hanem azt, hogy ha erre van tömegigény (és magyarországon úgy tűnik van), akkor abból bőven elég egy feltéve, hogy az államnak nincsenek külső gyarmatai (és magyarországnak nincsenek). ha lennének, akkor lehetne több párt. azért, hogy korona külbirtokainak hasznán az egymással versengő pártelit osztozkodjon. de ha ilyen nincs, akkor nem kell több párt, mert azt mindet el kell tartani.

ilyenkor az egyiknek arányosan kevesebb jut, mert a a versengésben valamelyik párt, vagy pártszövetség veszít. olyankor azt mondják, hogy a másik lop, csal, hazudik. mindegyik azt teszi és az nyer, amelyik olcsóbban vesz szavazatokat és ehhez kapcsolódva nagyobbat hazudik vagy ügyesebben. de ha nincs gyarmatbirodalom, akkor csak azt a pénzt tudják szétosztani, amit az állampolgáraiktól beszedtek. ilyen esetben a 0-pártrendszer lenne az ideális. de ha a nép azt mondja, hogy semmirekellők egy csoportja legyen megválasztva, akik megtesítik az isten, haza, család szentségét, vagy a szabadságot, az egyenlőséget, a testvériséget, az összetartozást, akármit, akkor ezt képviselje mind. egy néppárt különféle platformokkal. és ezt kontrollálhatják helyi egyesületek civil ügyvivőkkel. tehát van egy konkrét ügy, amit megoldanának.

na most mondhatod, hogy ez a civil státusz ugyanaz, vagy majdnem ugyanaz, mint az országos párt aktivista, csak kicsiben. csakhogy ez esetben már valós problémák megoldásáról van szó. és a viták ez esetetben lehetnek racionálisak. az, hogy a jogrendet alapját a szent korona tanából vezessük le, vagy láthatatlan alkotmányból nem egy racionális problémafelvetés. tehát nem arról van szó, hogy a "felvilágosultak" a közélethez racionálisan viszonyulnak, hanem arról, hogy arról, hogy a korábbi természetfilozofikus magyarázatok helyett egy új ezotériát találnak. és abból is is lehet államvallást fabrikálni. ha a köznép ragaszkodik a régihez, vagy valamilyen vélt vagy valós ősiséghez, akkor ahhoz is vissza lehet térni. és abból következhet polgárosodás.

2019.08.30. 04:25:37

@neoteny:
a magyar reformáció mögött nem állt központi bank. nem teremtettek pénzt. hanem a polgárok az arany forintot és az ezüst dénárokat adták kölcsön egymásnak, kötötték le a tulajdonukat, az árujukat, vagy a házukat klasszikus liberális elvek szerint. a londoni city nyomtatta a bankókat. ahogyan a mediciek és a fuggerek is. a csóró debreceniek meg csereberéletek.

ijontichy 2019.08.30. 04:29:51

@talált, süllyedt: Hagyományokkal nem lehet jóllakni. A svédek viszont ma is jól élnek, tehát semmit nem adtak fel, ami igazán fontos. Amennyire tudom, messze több náluk ma is az aktív templomjáró hívő, mint a nagyon hangosan kajabáló "keresztény" Mo-on. Akik viszont feladták a valóban tartalmas, jó életre való esélyüket, azok a magyarok. Kábé két másodperc nagyonis talmi naci-büszkeségért.
index.hu/kulfold/2019/04/22/antje_jackelen_sved_ersek_no_interju/
"A svéd egyház 2000-ig volt államegyház, húsz éve függetlenül működünk... az egyháztagok a társadalom 60 százalékát teszik ki, ez körül-belül hatmillió embert jelent"
Ennyit erről.

A Sifi-pártot Simli Lala pénzelte, anélkül nem érték volna meg az első ciklusuk végét, szóval ne ködösíts, mert nem fog menni.

Még pár adalék a "sikereitekhez":

index.hu/gazdasag/2019/08/29/tortenelmi_melyponton_a_forint/
(ja tudom, ez most siker, csak akkor volt kudarc, amikor nem a szaros bolsi ült a trónon)

index.hu/belfold/2019/08/29/zalaegerszeg_szivsebesz_alotti_nasri_felmondas/

index.hu/belfold/2019/08/28/kotszer_hiany_betegek_mezokovesdi_orvosi_ugyelet/
(biztos a sorosügynök rakta ki, meg az visz a svéd kórházba kötszert, nehogy már az rosszabbnak tűnjön a világszínvonalú magyarnál)

Naponta újabb és újabb "sikerek". Mi lenne, ha valóban lenne mennyiségileg is szabad sajtó. Égtek, mint a Reichstag. Szóval nyugodtan le lehet pattani a sikeres országokról. Már évekkel ezelőtt megmondtam neked, hogy nagyon érződik rajtad, hogy savanyú a szőlő. Ezért a sok híg lé. A hagymázas fecsegések vallásról, konteókról. Hogy elfedje a kudarcok tömegét. Kilenc év, egy rakat ingyenpénz, és távolabbról szemlélitek a bányászbékát, mint valaha.

Btw. "csak te ott egy senki vagy és azt képzeled".
Én nem szoktam képzelegni. Olyat te szoktál. Aztán persze jön a bili-fíling a kis ujjacskáidra. Én '92 óta szabadúszó vagyok, a főnököm az, akit reggel a tükörben látok. Te meg szolgálsz egy olyannak, aki harminc éve közpénzen él, és egy cent hasznot nem hajtott Mo-nak, de kárt azt iszonyú sokat okozott. Szóval én pontosan tudom, ki vagyok, és mennyit érek.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.30. 04:33:18

@talált, süllyedt:

"csakhogy én nem azt mondom, hogy nem kellenek állampártok."

Ez elég nagy hiba a részedről.

abdul hackeem 2019.08.30. 06:58:39

@talált, süllyedt: "ez esetben leválthatják a fideszt. október 13-án lesz rá lehetőségük. és ezek után az ellenzéki pártok bizonyíthatják, hogy ők ezt sokkal jobban csinálnák."

Szombathelyen leváltották.
Ezután a helyi akármilyen egyesületet is megpróbálják ellehetetleníteni úgy, hogy a közpénzen épült erőforráshoz SEM hagyják hozzáférni.
Elképzelni sem tudom, hogy mi lesz az ellenzéki pártokkal ezután ott, ahol leváltják a fityeszt.

2019.08.30. 08:29:47

@ijontichy:
a skandináv jólétet egy államegyház/népegyház teremtette meg és az, hogy 100 éven át mindig ugyanaz az egy párt nyerte választást. ebből is következhet polgárosodás. ehhez képest ugyanez a párt veri a seggét, hogy magyarországon kevesebb, mint 10 éve mindig ugyanaz a párt nyer csak mert nem a kedvenceik. esetleg bízzák ezt a magyar népre. és az majd leváltja a fideszt is akkor, ha úgy gondolja, hogy le kellene váltani.

2019.08.30. 08:47:09

@abdul hackeem:
a fidesz szombathelyen elvesztette a többségét. és ezek után az ellenzék az összes helyi cég élére a saját embereit nevezte ki (nyilván a fidesz is előzetesen az összes lehetséges helyre a saját embereit ültette). ilyenek ezek az állampártok. ha az ellenzéknek helyi szinten jogában áll ellehetetetlíteni a kormánypártiakat (mert 1 fős többséget szereztek), akkor nyilván a kormánypártnak is jogában áll ugyanezt megtenni az ellenzékiekkel.

a derék szombathelyiek eldönthetik, hogy hogyan szavazzanak október 13-án az önkormányzati választáson. de többek között ők biztosították az alkotmányos többséget tavaly tavasszal az országgyűlési választásokon. ők szavaztak idén az ep választáson.
fidesz 52.2%
dk 18.0%
momentum 10.6%
mszp 8.1%
de ha le akarják váltani a fideszt, akkor felőlem váltsák le. magyarország egységállam. a főhatalom az egypárti egykamarás parlamenté. minden főméltóságot ők neveznek ki. ez a parlament minden egyes adóforintról rendelkezhet. ez így álmondták meg a rendszerváltók. elsősorban nem orbán, hanem a demokratikus ellenzék. és ez az alkotmányos berendezkedés minden híreszteléssel ellentétben alapvetően nem 2010-ben, hanem 1990-ben jött létre.

2019.08.30. 09:22:28

@neoteny:
a polgárosodáshoz az ideális 0 pártrendszer lenne. mivel a rendszerváltás óta az összes párt támogatottsága tartósan 50% fölötti ezért az összes pártot egyszerre leváltani aligha lehet a gyakorlatban. már csak azért sem, mert a közgondolkodást alapjaiban meghatározó mainstream média a pártoskodást szolgálja. ezekből vagy kormánypárti vagy kormányellenesek propagandája zúdul a köznépre. és lényegében semmiféle értelmes párbeszéd nincsen. csak annyi, hogy mindkét tábor tagadja a másik létét. egyik se civilizált, egyik se civil. ebben a közegben nem is nagyon lehet.

nem tartom azt különösebb problémának hogy ha magyarország a többpárti demokráciából visszalépne az egypártrendszer felé úgy, hogy megmaradnak a szabad választások. a fidesz mellett valóban a helyi egyesületek lennének az ellensúly.

vegyük például szombathelyet. az ogy és az ep választásokon nagy fölénnyel győzött a fidesz. mert savaria népe így szavazott. csakhogy ugyanezek az emberek időközi önkormányzati választásokon felszámolták a fidesz többséget. helyi nem-fidesz jelölteket választottak. és egy bő hónap múlva leválthatják a fidesz polgármestert is. felőlem váltsák le amennyiben így gondolják. nem vagyok se fideszes, se fidesz ellenes.

csak azt mondom, hogy van egy opció is, hogy ezek után nem állnak be a dk-momentum összefogásba. hanem azt mondják, hogy szombathelyen egy állampárt bőven elég. ez a fidesz. és elzavarják gyurcsányt, gyurcsánynét, fekete győr andrást és a többieket. akik ugyanúgy a központi állami intézményekkel akarnak hatalmaskodni felettük ahogyan a fidesz elnökségben is úgy képzelik, hogy majd egy helyi elvtárs végrehajtja a központi pártutasításokat.

és szombathely népe megüzenheti budvárba a kegyelmes kormányzó úrnak, hogy itten mi jóskát választottuk egy küldöttség élére. és vele kellene tárgyalni. úgy, hogy nem akarják a többi pártot. csak a fideszt. és így vas népe kivívhatja magának mindazokat a jogokat, ami a polgárosodás előfeltétele. és amit a rendszerváltók (nemcsak orbán, hanem a komplett demokratikus ellenzék valamint az msz(m)p elfelejtettek biztosítani. azt most ki kell vívni. nem elég annyit tenni, hogy vörös csillag helyébe tettük a koronát. de ez utóbbival is lehet polgárosodni. miért ne lehetne.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.30. 09:45:59

@talált, süllyedt:

"mivel a rendszerváltás óta az összes párt támogatottsága tartósan 50% fölötti"

WTF?

2019.08.30. 11:00:19

@neoteny:
a teljes népességen belül. egy pillanatra tekintsünk el attól, hogy a nyilvános közvéleménykutatásoknak mennyiben lehet hinni. és jobb híján fogadjuk el ezeknek az intézetek adatait. minden oldalról mérnek valamit. és ha ezek átlagát vesszük, akkor ner időszakából 2012 végén volt olyan, hogy a kormánypárt és a kormányellenesek támogatottsága is viszonylag alacsony volt. az összes párt támogatottsága 50-55% körül mozgott. akkor volt esély 0-pártrendszerre. arra, hogy azzal jön valaki, hogy a picsába ezekkel. az összessel. csak ugye ilyet legfeljebb az underground világában lehet mondani. ilyet nem ír meg egy "liberális" lap. mert abban azt gondolják, hogy a kisebbik rossz a "baloldal". az, amelyik rendre csődbe vitte az országot. úgy, hogy a magasra növő hiányt megpróbálta elinflálni. amit a jobboldal is megcsinált. meg az összes oldal. külső gyarmatbirodalmak nélkül nem érdemes pénzt nyomtatni. vagy amíg nem vagyunk nettó tőkeexportőrök. mert nincs akit megszívassunk. persze hosszabb távon a gyarmattartóknak sem éri meg. mert a gyarmatosított államok fellázadnak. de az olyan országoknak, mint magyarország egyáltalán nem éri meg magas hiányt produkálni a szocikkal csak azért, hogy utána a libek mindent eladjanak és ehhez asszisztálnak a konzik. mondván, hogy az anarcho kapitalizmus csak így győzhet világméretekben. mert ha te anarchokapitalista vagy, akkor gyurcsányt és kókát kellene támogatnod dávid ibolyával. mert az ő országlásuk folyamatos államcsődökhöz vezet. és abból következik az anarcho-kapitalizmus. tgm azt mondja, hogy ezek után a proleratiátus fellázadna a burzsoázia ellenében és úgy győz a kommün a földkerekségen. csak előtte a népnemzetiek lázadnak fel.

ezek egyike se eredményez polgárosodást. de ez utóbbi előféltétele annak, hogy ne legyen egy brutális centralizáció. az, hogy brüsszelben lesz egy politbüró, ami menedzseli hencidát és boncidát is. és azt mondják, hogy pályázzanak az európai központi bank semmiből teremtett forrásaira. ebből lesz az, hogy a paraszt kapja a terület alapú támogatást. és azt mondja, hogy vessük be a földet búzával, kukoricával, napraforgóval. azt olyan nagyon nem kell művelni. el lehet adni. és a haszon nagy része a brüsszelból nyújtott támogatás. aminek következtében az ottani politbüró uralkodhat. szükség van az európai unióra. de nem ebben a formában. de ezt brutális túlközpontosítást orbán és haverjai verhetik szét, vagy legalábbis ők tarthatják kordában. brüsszel leváltja salvinit. függetlenül attól, hogy ligának van a legnagyobb támogattotsága azt mondják, hogy álljál össze a baloldallal. mert brüsszel végtelen gazdagsága a nyugatos antifasiszta nagykoalícióra van alapozva. jaj-jaj, jönnek a fasiszták. ha salvini belügyminiszterként olyan rendeletet ad ki, hogy az olasz gárda bárkit felköthet, akkor nyilván őt kellene felhúzni a lámpavasra. de ugye erről szó sincs. orbán se náci csak azért, mert lehetőség
szerint lenyúlják a közbeszerzéseket és a saját embereiket nevezik ki mindenhová.

az összes párt vagy pártszövetség ilyen. valójában mind autokrata vagy autoriter. mind foglyul akarja ejteni az államot. és persze ezek alternatívájaként a helyi egyesületek is érdeket érvényesítenek. ők a helyhatóságokat akarják foglyul ejteni. de ha a bajai lángosost el kezdik üldözni csak azért, mert homoszexuális, akkor esetleg átköltözhet a szomszédos városba, vagy városrészbe ahol a polgárság azt mondja, hogy elsődlegesen az érdekli, hogy milyen a lángos. jófajta lisztből készül-e, jó fajta olajban süti-e. és ha igen, akkor azt mondják, hogy bánja a kánya, hogy mit csinál a négy fal között. de a polgárságnak jogában homofóbnak is lenni. azt mondani, hogy csak ne akarjanak vonulgatni a szentháromságtéren. csak ne kúrogassák egymást nagy nyilvánosság előtt a sugovica partján. ilyesmit is jogában áll mondani a polgárságnak. annak ellenére, hogy amszterdamiak azt mondják, hogy ők szivárványos meneteket szeretnének. mert úgy gondolják, hogy ők lesznek a legszabadabb kikötőváros a földkerekségen. amire egy bajai esetleg már azt mondja, hogy az nem a szabadság, hanem szabadosság.

ha a helyi egyesületek tömegével kerülnek a közhatalomba, akkor az nagyobb választási lehetőséget jelentene. de ha a többség ragaszkodik, hogy legyen egy állampárt, akkor az uralhatja a külpolitikát. mondjuk azt mondják baján, hogy észak és dél bácska egyesüljön. és erre a szerb nacionalisták azt mondják, hogy ők eddig a határvonalig elfoglalták a magyarországot. lófaszt fognak ebből engedni. ha ez legitim, akkor a magyar nacionalizmus is legitim. és mondhatják, hogy legyen bácska-bačka magyarország és a szerbia egyesített része valamilyen szövetségi államrendben. egy mini unió. amiben majd beszedik a helyi adót. és abból fenntartják a helyi intézményeket. és csak adók adóját uralják át a fővárosoknak. és cserébe bácska-bačka polgárai mehetnek tanulni ezek egyetemére. és a budapest-belgrád vasútvonal is megtérülhet. építenek egy mellékvonalat baja irányába.

ijontichy 2019.08.30. 11:11:28

@talált, süllyedt: Helyesen: A skandináv jólétet az ott élő emberek teremtették meg.
( bocs a plágiumért @neoteny ;-) )
Osztán egy ~25% gyakorló hívővel rendelkező ország megmondja a tutit a svédeknek, miszerint azért megy szegényeknek ennyire szarul, mert nem követték Illiberal poppi intelmeit az vallásrul. Aha... vagy inkább haha.

De még mindig nem válaszoltál: ha ennyire szar nektek az EU-ban, miért nem mentek már a fenébe? Értem én, nektek az a szabadság, hogy kólamámor helyett liofilizált vitya-exkrementum mámorban fetrengtek. Ti így szálltok le a bicikliről. Magánügy. Onnantól kezdve, hogy példát vesztek a britekről. Aztán megmutathatjátok az egész világnak. Übereljétek Putyin papát, ne csak fenyegetőzzetek, vágjátok le magatokat a Netről is. Mert ez így csak irigykedő köpködés.
A helyzet ezzel szemben a következő: azidőtájt, mikor az alcsúti újfent megszentségtelenítette a valagával a minelnöki széket, két fickó dolgozott nálunk. Volt némi vakolni, meg festeni- mázolni való a földszinten. Úgy volt, hogy egy hét alatt végeznek. Aztán harmadnap nem jöttek. Gondoltam, na a szokásos magyar mester módi. De nem. Ugyanis korrektül küldtek egy SMS-t, hogy sajnálják, de ennyi volt. Előző este kapták a lehetőséget, reggel már útban voltak Svédország felé. Otthagytak csapot-papot, szerszámokat (komplett ütvefúrógépet!), CD-s rádiót, a kábé félig kész melót úgy, hogy egy fitying előleget nem fizettem.
Szevasz tavasz, told még kicsit a félművelt félázsiai szekerét. Jól menő országokban kéccáz szaros dolcsiért nemigen találsz olyat, aki ilyen mélyre süllyedne, saját hazája, saját honfitársai ellen.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.30. 11:24:21

@ijontichy:

"bocs a plágiumért"

Imitation is the sincerest form of flattery.

ijontichy 2019.08.30. 11:25:23

@talált, süllyedt: "az, amelyik rendre csődbe vitte az országot."
Haha. Abbhagyhatnád már ezt, mert teljesen nyilvánvaló belőle, miért nem megy nektek az üzlet (mármint jogalkotói hatalom birtoklása nélkül). Szart se értetek hozzá. Megismétlem: A csőd a piacgazdaság része. Nem cél (legalábbis a nagy többségnek), de nem is a végzet. Anyagi csődből sokkal könnyebb talpraállni, mint egy agyilag tönkretett társadalomból újra versenyképeset faragni. Három gyurcsány nem tudott volna akkora kárt okozni Mo-nak, mint a félmagyar alcsúti és a komcsy band.
A "remek" makromutatóknak ára van ám. Több tízezer idejekorán megpusztult ember, tré színvonalú oktatás, közel egymilla elvándorolt piacképes ember, nihil, kiábrándultság, vagy frusztált düh a mindenapokban. A középszer hozzá nem értése diadalmasan menetel.

2019.08.30. 11:51:34

@ijontichy:
brüsszel nem az unió. hanem az egy politbüró. ahogyan a magyar miniszterelnökség se maga a nép, hanem a népesség egészéhez mérten egy nagyon szűk érdekcsoport. akik elhitetik a többséggel, hogy az ő érdekeiket képviselik. így működnek a politikai pártok. az összes.

mit mond orbán? azt, hogy állítsuk meg brüsszelt. korlátozni kell annak a túlhatalmát. és ez rendben is van. orbán történelmi küldetése ha van ilyen, akkor az, hogy az európai unió totális jogegységi törekvését meggátolja és ezt a "szabadságharcot" véghez vigye. ezzel még akár államférfivé is nemesedhet azzal a feltétellel, hogy ahol a fidesz rosszul teljesít ott átengedi a hatalmat a helyi egyesületeknek, a civileknek és a köreik nagy értékben adományoznak a közintézményeknek. oligarchából nagypolgárrá válnak. jelen állás szerint ez a legjobb reális forgatókönyv véleményem szerint.

és erre mondják azt a kormányellenesek, hogy nem, ez nem így van. mert orbán egy pszichopata állat, aki katonai diktatúrát akar és lövetné a magyar népet. és ezt nem akadályozhatja meg csak gyurcsány és brüsszelben dr. dobrev klára. tényleg? véletlen nem ők lövették a népet. és a felmenőik nemcsak gumilövedékkel, hanem éles lőszerrel. de róluk sem gondolom, hogy feltétlen rosszat akarnának. hanem azt, hogy amit a világról gondolnak az nincs összhangban a magyar hagyományokkal. és ők azt mondják, hogy persze, hogy nincs. mert a múltat végképp el kell törölni. csak így teremthető meg a modern magyarország. és ezt mondja a ceu, az mta istandwithceu tagozata és a fővárosi "liberális" értelmiség. béndek péter is. hogy nem volt semmiféle magyar polgári hagyomány. hanem ez egy népcsoport, amit kívülről kell irányítani. de ha ez így van, akkor ők nem magyarok. mert ők ugye nem ennek az elmaradott pórias barbár hordának a tagjai. és az ő világképükben az a magyar. és van a felsőbbrendű nyugat. ez esetben nem kellenek az európai államnemzetek, hanem csak brüsszel.

tehát ők nem lefelé bontanák a hatalmat, hanem még nagyobb központosítást hajtanának végre azért, mert a multinacionális vállalatoknak ez az érdekük. itt a fűnyírást is londonból vezényelné le egy társaság. kiszervezték egy gráci cégnek. azt megvette egy madridi. és azt megvette egy londoni. és onnan küldik a leveleket, hogyan nyírni a füvet. mert ott értenek hozzá. a munkások leengedik a gázolajat a kisgépből kannákba. azt eladják és beülnek a kocsmába. és megírják a napi/heti jelentést, hogy a fű le van nyírva. és lehet mondani, hogy na ugye. a magyar munkást át kell nevelni. és azt is, hogy a londoni, madridi, gráci központot részlegesen be kell zárni. mert azokra a magyarországi fűnyíráshoz nincs szükség. és ez nem érdeke a nyugatnak. ők azt mondják, hogy a külső vezéreltséget és tagállamok alárendeltségét bármi áron fenn kell tartani. és ha ez így van, akkor ilyen unióra valóban nincs szükség. mert az európéer civilizáció a nyomait sem mutatja. az úgy nem európa, hanem amerika, vagy ázsia.

ijontichy 2019.08.30. 12:21:26

@talált, süllyedt: "politbüró" Te ugye Moszkvában végeztél?
Orbán "történelmi küldetése" egy gondnoki állás az alcsúti stadionban. De ez legyen a magyar választók gondja. Az európai választók már elmagyarázták Orbán történelmi küldetését, csak hát nem akarjátok megérteni. A politikusok meg úgy vannak vele, ha már van ez a hasznos hülye, hát használják. A cehhet a magyar választók fizetik (neem leeszüünk gyaarmaat!), de ez megint legyen az ő gondjuk. Reménytelen eset az, aki még a saját kárán sem képes tanulni.

"ők azt mondják, hogy a külső vezéreltséget és tagállamok alárendeltségét bármi áron fenn kell tartani." Ja. Vitya is ezt mondja. Ezér van az, hogy csettint, osztán Debrecen vigyázba áll. Mind az összes cívis önkormányzati hagyományával. Kósza Lala az élő példa, hova vezet a függőség. Az agyi leépülés nála már sehogy sem palástolható.

Azonban egy ember csak egy ember. Mondhatjuk, hogy járulékos kár. Nade nézzük a magyar társadalmat. mekkora "ötödik Sally" már, hogy Horthy szobrokat emelnek, a kéccáz+ezer Don-kanyari hulláért meg a muszka a felelős, ezért bosszúból jól kinyalják Putyin valagát (hogy az emúttnegyvenévről már ne is beszéljünk)? Tényleg gonosz ez a Brüsszel, szóval menjetek inkább békével. Minket úgysem lehet megmenteni attól a kárhozattól, hogy gégénket Krug Grande Cuvée-vel locsolgatva, egy illatos kubai szippantásával leheljük ki a lelkünket, amikor a nyugatiasan lepusztult, nem-világszínvonalú Eü. már nem tud segíteni (hogy is tudna, ha a Tízparancsolat az etalon). Mert mi ezt érdemeljük.

2019.08.30. 12:28:20

@neoteny:
elvben az állam működését is felfoghatnád kvázi piacnak. annak teljesítménye is mérhető. errefelé a ner kezdetén a szakképzési centrumnak 6 ezer diákja volt. ennyien választották. és most 10 ezer diák választja. egyre többen gondolják, hogy szükségük van valós szaktudásra. a reálgimnáziumban is bevezetném, hogy mellékesen lehessen valódi szakmát tanulni a politechnikumban. és a betelepülő gyáriparosok azt mondják, hogy ezt a számot 5 éven belül tolják fel 15 ezerre. ilyen mértékű növekedést akarnak elérni. miért is? mert ilyen mértékben vannak eladósodva. és az adósságszolgálathoz ilyen mértékben kellene növelni a termelés volumenét. és azt mondják, hogy nekik még több beszállító kellene. miért is? azért, hogy az autóikat valaki megvegye. és ehhez több jövedelmet kell otthagyniuk.

na most kérdés, hogy ezt így lehet-e tartani. és az egyik válasz az, hogy valószínűleg lehet. mert elég sok és elég okos vállalatvezető a piacvezető bankárokkal kiszámolta, hogy ez így tartható lesz. és ők választódtak ki a piacon, akkor ők a legjobbak. vagy legalábbis elég jók ahhoz, hogy belőjék, hogy összesen hány autót lehet adni a nagyvilágban. és az valószínűleg köszönőviszonyban van a valósággal. és ebből következően nem lesz semmiféle válság.

a másik forgatókönyv az, hogy lesz válság. egy újabb nagy válság, és/vagy kisebb válságok sorozata várható. és ez esetben azt valamelyik érdekcsoport megszívja. feltéve a demokrácia minimumát.

mert lehet a nép szívja meg. és azt mondják, hogy fizessél még több adót, amely többletet az államok adósságszolgálat címén tovább utalják. és az állampárti politikusok elhitetik az emberekkel, hogy ez a megszorítás elkerülhetetlen.

a másik opció, hogy a tőkepiaci szereplők egy része szívja meg. leírják az adósságok egy részét. a globális kapitalizmusnak vége szakad. egy részük átmenti a hatalmát.

a harmadik opció, hogy a gyáriparosok szívják meg. elveszik tőlük a többségi tulajdonjogot a hitelezőik. ezt ugye jogállamban joggal tehetik.

a negyedik opció, hogy mindenki megszívja. vagy semmiféle válság nem lesz.

nagyjából ez az, ami a globalizmus szempontjából érdekes. a többi partikularitás. hogy orbán és haverjai ügyeskedik ki, vagy gyurcsányné hiteti el, hogy még több európára van szüksége az embereknek, mert még több európa még nagyobb jólétet jelentene. aztán ha nem, akkor azt mondják, hogy jönnek a nácik. úgy, hogy minket nem lehet leváltani. de ugye most nem haláltáborokat állítaná fel a széljobb, hanem szimplán csak a túlközpontosított hatalmat lebontaná. és talán még lejjebb kellene bontani. regionálisan autonóm közintézményekre. vagy még lejjebb. legalább félig autonóm tankerületekre. és abban válaszhat valaki az iskolai körzetek között. vagy a városon belül mehet egy másik kerületbe. és nagyobb a szabadság. az államegyház azt jelenti, hogy a világias tankerület és az egyházkerület határa egybeesik. tehát abból az állami és az egyházi intézmények szabályozott versenye következik. modern kori rendiség. csak ez ugye nem anarchia, de nem is totalitárius hiearchia, hanem nagyfokú önkormányzatiság.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.30. 12:43:54

@talált, süllyedt:

"mert lehet a nép szívja meg."

Nem: az a biztos.

2019.08.30. 12:58:57

@ijontichy:
de ha ez így van, akkor szerinted miért nyer folyton a fidesz a választást. ha 2010 óta olyan mértékű pusztítást végeztek magyarországon, akkor vajon miért van az, hogy a kormánypárt támogatottsága történelmi csúcsokat dönget. a magyar parlamentarizmus történetében orbán lehet a leghosszabb hivatalban levő miniszterelnök. nem állítom, hogy ez a rendszer nem omolhat össze. akár október 13-án is összeomolhat. mert akárkinek van kis többsége annak túlhatalma van. és ez lehetnek az ellenzéki pártok is. és úgy fordul a kocka. és akkor elsöpörhetik az orbán rezsimet. de ha ez legitim, akkor az orbán rezsim is elsöpörheti őket. ez ilyen egyszerű.

2019.08.30. 13:15:56

@neoteny:
a magyar gazdaság jelenleg gyarmati sorban van. az össztermék jelentős részét multinacionális vállalatok és azok beszállítói állítják elő. a kiskereskedelmi forgalom nagy részét külföldi tulajdonban levő hipermarketek bonyolítják. a tőkejövedelmek magyarországról nagyrészt kiáramlanak.

van arra példa, hogy a válságokat a helyi kormányok ügyesen kihasználták. orbán azt mondja, hogy a termelő vállalatokat, a betelepülő német gyáriparosokat nem akarja megfingatni feltéve, hogy azok nem fordulnak a kormánnyal szembe. tehát egy válságban lehet az is, hogy japán és korea megszívja abban az értelemben, hogy mert eladják a magyarországi suzuki és a samsung gyárukat. vagy ők se szívják meg, mert ezekért jó pénzt kapnak. hanem azok a külföldi vállalatok szopnak, akik a kormány ellen fordultak. ezt mondja orbán. nem nyíltan, de lényegében ezt sugallja. autokratikus vezető. ez egy autoriter rezsim.

a világtörténelemben bőven van példa arra, hogy az ilyen típusú politikusok keresztül vitték az elképzeléseiket és megdicsőültek és persze arra is, hogy a másik véglet következett be. arccal lefelé temették el őket. orbánból lehet egy tito parancsnok. akit a "jugoszláv" nép imádott éltében, de ez az imádat megszűnt holtában. de lehet belőle államférfi. az esélye még meg van arra. azzal, hogy válságokat úgy menedzseli, hogy a nép nem szívja meg, vagy legalábbis nem annyira nagyon.

2019.08.30. 13:44:29

@neoteny:
mondjuk a coca cola nyíltan szembemegy a kormánnyal. de egy kézi vezérelt gazdaságban a kormány tárgyalhat a coca cola konkureseivel, és mondjuk a pepsi beszáll a magyarországi italgyártásban. kap valamekkora részesedést. cserébe kibasszák a coca colát. és válságban ők szívják meg. orbán tekintélyelvű. azt várja el, hogy a politikai teljesítményét tiszteljék. és a pepsi co marketingese bőven mondhatja azt, hogy ők megtámogatnák a labdarúgó akadémiákat, vagy a családok éve rendezvényeit. vagy bármit, ami a kormánynak kedves. és cserébe őket nem zavarja az, hogy a coca cola magyarországon esetlegesen rosszul jár. egy oligopol piacon bőven lehet az, hogy a magyar kormány egy-egy ágazati szereplővel kiegyezik. és egy válságban a többi megszívja. egy multinacionális gyorsétteremlánc marad. amelyik a kormánypártnak leginkább kedves.

a folyó fizetési mérleg jelentős többletet mutat. tehát lehetnek kivonulók. attól a magyar gazdaság még nem omlik össze. tehát nem arról van szó, hogy magyarországot messze elkerülik a befektetők. annyi van, mint a nyű. ezek egyesével vannak megvásárolva. egyedi szerződésekkel. ami nem a szabad piac. persze kisebb valószínűséggel de akár véletlenül is lehet valamit jól menedzselni. tehát lehet, hogy a komplett "liberális" közgazdász elitnek van igaza, akik ugye azt mondják, hogy matolcsy egy idióta. de eddig nem dőlt be a forint, most és az mnb azt mondja, hogy az árfolyamok egy tudatos stratégia mentén alakulnak. ez így van kikalkulálva. és kezükbe tartják a gyeplőt. és lehet, hogy fogalmuk nincs arról, hogy mi történik. de ennek ellenére ezt elhiszik. mészáros lőrinc papírjait valós befektetők vásárolják. akik azt gondolják, hogy győz az orbánizmus. ha nem, akkor a papírjaikat dobhatják a kukába. tehát nem arról van szó, hogy orbánnak nincsenek támogatói akár érték, akár érdekelvből. hanem arról, hogy kockázatos lépések sorát vállalja el. és vagy elég ügyes, vagy eddig mázlija volt. vagy mindkettő.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.30. 14:35:27

@talált, süllyedt:

"a magyar gazdaság jelenleg gyarmati sorban van."

mivel a rendszerváltás óta az összes párt támogatottsága tartósan 50% fölötti

ijontichy 2019.08.30. 15:19:14

@talált, süllyedt: Nem figyelsz. Én azt mondtam, hogy a pusztítás már '97-98 táján elkezdődött (ha történész lennék, és pontosabban kéne, akkor a '98 őszi egész pályás letámadás óta). Továbbá azt, hogy a pusztítás a fejekben történik.
Vitya nagyon jól ismeri a magyart, főképp a vidéki magyart. Naná ott született, ott nőtt fel. Ezen kívül teljesen tudatosan pusztítja mindazt, ami az államtól egzisztenciálisan jórészt független polgárosodás felé tett lépés. A ballib (mint egész), soha a büdös életben nem tett ilyet, ennyire következetes elszántsággal (max pillantnyi egyéni érdekek mentén).
Sajnos a Kádár-kor kitermelte a "lebukunk-kibekkelünk-megoldjuk okosba" mentalitást. Ez igaz a top level értelmiségi közszereplőktől (profok ökörkörétől, nemzetközileg jegyzett tákolmányjogászon, agykutatón, atomfizikuson és fékmérnökön keresztül) a bivalygöröngyösi gimnáziumi igazgatóig. Márpedig neked pontosan tudnod kell, hogyan működik az egészségtelen tekintélyelvűség abban a nyomorult országban. (mondjuk én pont azért vagyok feketeseggű pölö a vincentblogon, mert nálam az első kérdés, mindig az: szaralak vagy-é? és ha erre a válasz igen, a tudományos előmenetele már lényegtelen. a szabadúszó létben az is a jó, hogy ritkán kényszerül az ember szaralakokkal egy levegőt szívni).
Szóval alig nyolc év az nagyon kevés volt egy olyan társadalomban, mint a magyar, amely tkp. még védtelen volt a "negyven év" beidegződései miatt. Onnantól a rendszerváltással nagyot bukó egykori mszmp szemete sajnos visszamászhatott a fidesz színeiben. Sokat segített nekik, hogy a fidesz a rendszerváltás emblematikus pártja. Ez a legitimáció sokakat sokáig megtévesztett (főleg külföldön), holott a tartalom már régen más volt.
A dolgok lényege ilyen egyszerű. Nem kell itt roppant furfingos konteókon agyalni, vallási révületbe esni. Ha a magyar társadalom elég fejlett (kétlem), maga szabadul meg vityától és a bolsiktól. Ha nem, akkor majd a koleszterin idővel elvégzi a dolgát. Sajnos ez utóbbi esetben nem lesz meg az a valódi sikerélmény, ami nagyon ráférne arra a nyomorult országra: ti. hogy némi alappal mondhassák, hogy "nagyok vagyunk, földig ér a ..."

2019.08.30. 16:45:55

@ijontichy:
így néz ki egy osztálytanterem debrecen új általános iskolájában.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3643/1.jpg
itt lesznek az ének-zene órák.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3643/11.jpg
ez az egyik nagy előadóterem.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3643/7.jpg
nemcsak műfüves focipálya van. de az is.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3643/13.jpg
ma adta át gulyás gergely.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3644/a2.jpg
miről is van szó? ez egy önkormányzati tulajdonban levő fizetős magániskola nemzetközi pedagógus karral. ahová debreceni diákok alapítványi jelleggel bekerülhetnek. és ahol a debreceni tanárok továbbképzése folyik. ezt kell csinálni. ezt ki építette meg? a fidesz.

errefelé nincsenek tömegével se éhező gyerek, se rettegő felnőttek, se semmi efféle, amiről a kormányellenes sajtó folyamatos cikkez. mert a fidesz átvette a karitász irányítását. és összekapcsolata az egyházakkal. ezzel egy keresztényszocialista államrend valósult meg. tehát a hívők és nem-hívők nincsenek szembeállítva, hanem együtt segítik a rászorultakat.

de persze nem állítom, hogy minden oké. nyilván vannak kisebb-nagyobb visszaélések, vannak hülyeségek, van ügyetlenség is, nem is kevés. debrecen még nagyon messze áll akárcsak attól, hogy átlagos európai kisvárosnak mondhassa magát. de ezen az úton halad előre. itt az egyetem sugárúton épülő új lakótömbben a négyzetméter ár 1 millió forint. 8 emelet. 3 szintű pincerendszer mélygarázzsal. recepció. a lakásokhoz 25 négyzetméteres teraszok taroznak. a tetőtéren 100 négyzetméteres úszómedence. étterem, mosoda, szauna. a városban 5,500 külföldi egyetemista tanul. ez őket is célozza. ki lehet bérelni szálló jelleggel.

és a beruházásokat hosszasan lehetne sorolni. de értem, hogy mindez egy klasszikus keresletélénkítő politika eredménye. amiből lehet összeomlás. de a piac egy jelentős része egyelőre bízik fidesz politikájának sikerében legalábbis errefelé.

2019.08.30. 17:10:56

@neoteny:
igen lényegében a rendszerváltó elit kompletten felelőssé tehető azért, hogy magyarország az elmúlt 20-30 évben nem közelítette meg a szomszédos ausztriát. helyette a társadalmi életben értelmetlen viták sokasága zajlik. és magyarország nemzetközi megítélése sem a legjobb. a magyar diplomáciának sem sikerült megértetnie a nagyvilággal, hogy mit is akar valójában. a külügynek nincsenek szövetségesei se nyugaton, se keleten kétes hírű vezetőket leszámítva. azon túl a legjobb esetben is értetlenség van.

ha valaki szigorú, akkor azt osztályzata elégséges. mert az ország nem omlott össze. ha valaki kevésbé szigorú, akkor azt mondja, hogy gyenge közepes. mert a politikai osztály a rendszerváltás idején sem volt és ma sincs túl könnyű helyzetben. de az ugye nyilvánvaló, hogy jó osztályzat semmi esetre sem jár a pártoknak. de az összes támogatottságuk a teljes népességen belül tartósan 50% feletti. a társadalom így ítél. és erre mondom azt, hogy ez esetben 0-pártrendszer nem lehet. a politika az egyének törzsi tudatából, szubjektív idealizmusából adódik valahogyan össze. és ha a magyar népesség többsége ezt a pártoskodást 20-30 éve helyénvalónak tartja, akkor valószínűleg ezt kell játszani a természeti törvények szerint, vagy ezt jássza velünk a jó isten, vagy akármi. szóval nem hiszek abban, hogy a a politikának az emberek teljes átformálását kellene céloznia. orbán egy populista politikus. sokszor azt harsogja, amit a kocsma népe hallanai szeretne. és közben az ellenkezőjét cselekszi. de ilyen a politikában van. szerintem ezen különösebben nem értemes megütközni. a kérdés, hogy a fidesznek mi az alternatívája. és szerintem a fidesz. csak esetleg nagyobb tisztességgel, több szakértelemmel.

ijontichy 2019.08.30. 18:54:07

@talált, süllyedt: Nem a fidesz, az emberek építették. Persze a fideszes mind idióta és/vagy aljas gazember, aki az ilyen hülyeségeknek tapsol. Az első kategóriásnak semmi esze, különben felismerné, hogy a bolsibanda minden szakrális dolgot összenyálazott már (kokárdától Széchenyin át Szent Istvánig), és kikérné magának, hogy a keze munkáját a fidesz dicsőítésére használják fel kéccáz dolcsiért kapható alakok :-/.
Na húzzál még egy picit bele, és a végén még az istent is sikerül likvidálnod, hogy a helyére ültethesd a fideszt. :-)
Jut eszembe: kilenc (9 ezer!) ruppó rezsiutalvány a nyugdíjasoknak? Harminc euró se? Mégcsak nem is kápé? Választás előtt?
Íme kilenc év után Európa "legsikeresebb" országa. Vagy inkább gyarmat, mert ott lehetett üveggyöngy értékkel kilóra venni embereket. Egy ország Európa közepén, ahol még mindig hisznek a mesékben. Talán fel kéne nőni.

2019.08.30. 20:56:13

@ijontichy:
a mai átadó. ez eléggé a fidesz. gulyás gergely kancellária miniszter, kósa lajos helyi főképviselő, papp polgármester.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3644/b6.jpg
a klérus.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3644/a3.jpg
ez eléggé a fidesz. a fidesz osztja a tanévkezdési segélyt. széles diána szociális alpolgármester asszony. itt.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3641/dsc_1529.jpg
és itt.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2019/adomany_9.jpg
és megannyi helyen. és kapcsolódnak hozzájuk az egyházak: "Nekünk, hívő embereknek az a reménységünk, hogy az Úristen előtt mi mindannyian ugyanolyanok vagyunk, ugyanazzal a szeretettel fordul hozzánk a mi Urunk."
miről is van szó? arról, hogy a fidesz leuralta a közéletet. a szociális feladatok ellátását is. a keresztényszocialista karitász vallási és világias jelleggel. még csak azt sem állítom, hogy és ez milyen jó. ez történik. erre mondják azt a kormányellenesek, hogy ez "diktatúra". nem. vagy nem feltétlen. van egy uralkodó néppárt. ez az iskolaigazgatóknak tartott tanértekezlet.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3635/190827-tanevnyito-iskolai-ertekezlet-pl-mj_60.jpg
ezt is a fidesz vezeti. és még hosszasen lehet lehetne sorolni. és jogodban áll alternatívát mondani. jogodban áll azt mondani, hogy ezek lopnak. akár októbert 13-án le lehet őket váltani.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.30. 21:08:57

@talált, süllyedt:

"Nekünk, hívő embereknek az a reménységünk, hogy az Úristen előtt mi mindannyian ugyanolyanok vagyunk, ugyanazzal a szeretettel fordul hozzánk a mi Urunk."

A ti uratok 7.2 tonnás színaranyborjút adott csak nektek.

ijontichy 2019.08.30. 23:10:31

@talált, süllyedt: Ha még többet felsorolsz, az még több bizonyíték arra, hogy minden arra alkalmas mellé odaállnak, hogy vetüljön rájuk némi fény a mások dicsőségéből. Így volt ez a kokárdával, Szent Istvánnal, Széchenyivel, és így van ez minden egyes arra alkalmas mások kezemunkájával. Az ingyenélők és kártékonyak így próbálnak holmi lopott fényben tündökölni. Aki hülye, az meg hagyja, és még tapsol is neki. Btw. ha már féltett önkormiság... nem a várba költözött úri tahó vont szinte magához mindent, nehogy valakinek ne legyen a nyakán egy hurok, amit alkalomadtán meghúzhat?

"Nekünk, hívő embereknek az a reménységünk, hogy az Úristen előtt mi mindannyian ugyanolyanok vagyunk"
Izé... a moszlim Ali gyerek most akkor hívő, vagy sem? És aki nem hívő, ahhoz az Úr nem fordul ugyanolyan szeretettel? Szvsz. nagyon rátok férne egy kis utánképzés Franci poppitól. A kenetteljes dumák mögött ugyanis csak az üresség tátong :-(.

Nekem annyi jogom van, hogy azt mondjam: a magyar kormány lopja az én adómból is finanszírozott támogatást. Leváltani már nem nekem kell. Nekem legfeljebb fáj látni, hogy a szülöhazámat megint a senkiházi bolsiutódok uralják.

screpes 2019.08.31. 07:43:11

@talált, süllyedt:
Milyen az az "önkormányzati magániskola"?? Mert így bírtál fogalamazni.
De tudod mit? Egyszerűbb ha mindjárt azt fogalmazod meg, mi vitt rá, hogy ilyet leírj?
----------

2019.08.31. 08:02:09

@screpes:
ez az iskola önkormányzati tulajdonban van. magántanulókat fogad elsősorban. az iskolaigazgató kanadai.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 08:24:29

@talált, süllyedt:

"az iskolaigazgató kanadai."

Magyarországra ment gyarmatosítani, mi? Elvette a magyarok munkáját, mi? Nem baj, megfizeti ő annak az alkotmányos költségeit.

2019.08.31. 09:01:14

@screpes:
budapesten és környékén is vannak nemzetközi iskolák. de azok nem a budapest székes főváros tulajdonában vannak. ebből következően ott budapesti magyar diákok nem tanulhatnak, budapesti magyar tanítók, tanárok nem képezhetők tovább. mert az budapesti nem-magyarok építették budapesti nem-magyaroknak. ez az ortodox liberális iskola. például:
britannicaschool.hu/

ez a nemzetközi iskola unortodox módon épült. az közösségi tulajdonában áll. elsősorban magántanulókat fogad. de a lehetőség adva van arra, hogy abban a debreceni tanárokat és diákokat nemzetközi környezetben tovább képezzék.
isd.debrecen.hu/
ez ugyanaz a nemzetközi standard iskolarendszer. ez ugyannak a hálózatnak a tagjai. a debreceni a debrecenieké.

az ortodox liberálisok azt mondták, hogy ezt el kell választani. és akkor majd nyilván lesznek menő magániskolák. és nem menő közintézmények. a leggazdagabb családok nyilván nemzetek felett álló csúcs intézményben tanulnak. és a többség belátja, hogy nemzeti intézmények alsóbbrendűek. errefelé a polgárság unortodox módon azt mondta: építsünk egy ugyanilyet. kapcsoljuk be ebbe a globális hálózatba. de azt működtessük a helyi keretek között. a nemzeti lét és nemzetköziség járjanak együtt. és ez majd milyen jó lesz.

na most persze vagy jó lesz, vagy nem lesz jó. mert az ortodox liberális elmélet azt mondja, hogy az ez iskola folyamatos pénzügyi veszteséget termel. mivel nincs mögötte egy óriás kockázati tőkealap, amelynek lenne tőkenyeresége. és amelyik az átmeneti veszteségeket pótolni tudná. hanem csak a debreceni adófizetők vannak. akiktől az adót lehet beszedni. azért, hogy elsődlegesen a nemzetközi magántanulóknak jobb legyen? ezt aligha támogatja majd a pórnép. és ez esetben majd leváltják papp polgármestert és az unortodoxia nem működőképes. mert ez fából vaskarika.

az unortodox megoldások hívei azt mondják, hogy ez a megoldás anyagi értelemben ugyan valószínűleg minimális veszteséget termel. null szaldóra törekednek. szellemi értelemben hozhat nyereséget. azzal, hogy a globális gondolkodást nem kivonják a helyi közöktatásból, hanem megpróbálják hozzáadni.

2019.08.31. 09:05:59

@screpes:
de ugyanígy működik a stadion. aug. 20-i hétvégi program. városias posztmodern.
nagyerdeistadion.hu/uploaded_files/images/CKI_1379.jpg
szent istván nézne egy nagyot. de van mellette vidékies premodern. hajdú megyében így vonulnak.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3630/img_6977.jpg
és a kormánypárt mindkettőt támogatja. a kormányellenesek ezeket ellenzik. ha egy ilyet meglátnak a libsik, akkor azt kiáltják: jönnek a "nácik".
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3630/img_6803.jpg
sanyi azt mondja. na komám, ezt "híjják" úgy, hogy a "kuttura". mert ő kútfúró. és ebbe őt is bekapcsolják. és az elitet is bekapcsolják. hajdúdorogon ez a hölgy fuvolázik. háttérben hallgatja az egyik "ősmagyar".
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3630/img_7231.jpg
mindez ebben a környezetben.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3630/img_6780.jpg
és az egyik tábor azt mondja, hogy ez az egész újabb pénzügyi veszteséget termel. a környezet még jobban lepusztul. magyarország a civilizált világról leszakad és a harmadik világ szintjére süllyed. mert ez így nem működhet.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 09:19:49

@talált, süllyedt:

"az ortodox liberális elmélet azt mondja, hogy az ez iskola folyamatos pénzügyi veszteséget termel"

Hány milliárdot tolt bele a magyar állam? Annak az elveszett tőkehozama _is_ a költségoldalt szaporítja.

Úgy hogy jobb, ha nem is végez az iskola haszon-veszteség könyvelést: ez a "befektetés" sem térül meg a következő 272 évben.

2019.08.31. 10:12:33

@neoteny:
erre mondom azt, hogy a fidesz egy kettős hatalmi struktúra. van a fidesz1 és a fidesz2. ez előbbi populista (gyarmatosító gonosz multik). utóbbi elitista (nemzetközi iskolát épít az óvodától a nemzetközi érettségiig). orbán ezt úgy mondta a nagyköveteknek, hogy ne azt nézzék amit mond, hanem amit tesz. a politikája valójában a társadalom (majdnem) minden rétegét támogatni próbálja. leszámítva akik ellene fordulnak. ez egy autokratikus politikus, autoriter politika. ami lehet, hogy túl sok ellenséget szerez magának. és úgy elbukik. és október 13-án is elbukhat. mert ha az ellenzék adja a főpolgármestert és még 6-8 vidéki várost megszerez, akkor az ellenzéki pártok bizonyíthatják, hogy ők ezt sokkal jobban csinálnák. és ezek egyetemén, főiskolán toborozhat a momentum. a dk pedig az időseseket szavazatira számíthat. és ezek összeállnak. maguk alá gyűrve az mszp-t és az lmp-t és a széteső jobbikot. és ebből 22-ben lehet egy választási párt. és az akár le is válthatja a fideszt. ez egy lehetséges forgatókönyv. és ha ezt választja a nép, akkor visszaállhat a 2010 előtti állapot, a nyugati típusú modernizáció.

a fidesz1 a vidékies/keleties premodern és a fidesz2 városias/nyugatos posztmodern híve. a kettőt próbálják összekapcsolni. lásd az előző kommentet.

vagy mondjuk ez most zajló "DebreSlam" bajnokság.
www.modemart.hu/wp-content/uploads/2019/08/8R8A6790_e_k.jpg
a slam az valami posztmodern költészeti irányzat. ezt is a fidesz szervezi.
www.modemart.hu/wp-content/uploads/2019/08/8R8A6807_e_k.jpg
csak ez fidesz2. és ez ugye az szdsz kultúrpolitikája. ez is a ner része.

orbán egy ügyes hatalomtechnikus. a rendszerváltó pártok politikáját egybegyúrta úgy, hogy a rendszerváltó elitet a saját belső köreit leszámítva politikai értelemben kinyírta. a szélbaltól a széljobbik minden húron játszik. az önkormányzati választások előtt megjutalmazza a közmunkásokat egy havi bérrel. mert ők is jól teljesítettek. ez ugye egy szélbalos szoci demagógia. a nyugdíjasok rezsiutalványt kapnak. ez ugye klasszikus szavazatvásárlás. és közben népnemzeti radikalizmus.

és lehet mondani, hogy nemzeti-szocialista. náci. hitler is ugyanezt csinálta. vagy mussolini. orbán azonban csak a civilizált világban legtim hatalomtechnikát használja. és az oligarchái a törvényesség határán mozogva gazdagodnak. ahogyan a nyugatos oligopóliumok igazgatótanácsai. mészáros lőrinc ugyanabban a globalizált pénzügyi rendszerben gründol 1 milliárd dollárt, amiben soros és társai gründoltak 10 vagy 100 milliárdot. vagy még többet. csak ők az egyesült államok demokrata pártjával összefonódva new york központtal. mészár lőrinc a fidesszel felcsút központtal.

és erre orbánt leszámítva nyilván mindenki azt mondta, hogy na jó, ilyen nincs, ilyet nem lehet. és tessék.
nepszava.hu/i/10/6/1/1239767.jpg
a magyar társadalom azt üzeni a nyugati euro/dollár milliárdosainak, hogy kevés kivételtől eltekintve ők se különbek. a multinacionális vállalatok igazgatótanácsainak döntő többsége ner kompatiblis.

kérdés, hogy ennek az egésznek mi az alternatívája. és erre egyelőre nincs válasz.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 10:17:04

@talált, süllyedt:

"a politikája valójában a társadalom (majdnem) minden rétegét támogatni próbálja."

Aha. A nemzetközi burzsoázia fattyainak/csemetéinek (nem kívánt rész áthúzandó) a magyar nettó adófizetők pénzéből "fektet be", hogy a szegény kozmopolita polgárok is támogatva legyenek már.

2019.08.31. 11:24:23

@neoteny:
az építkezésnek 3.8 milliárd forint összköltsége volt. de az állam adók és járulékok formájában kapásból visszanyerte ennek nagyjából a felét. és az iskola mivel nem a közoktatás keretei között működik ezért adót fizet a magyar államnak. és a debreceni önkormányzat egy ösztöndíjprogram keretében a helyi adót forgatná vissza.

borítékolom neked, hogy ez az iskola további támogatásra szorul. 33 tanterme van. és 54 diákkal indul. ez nem a legjobb kihasználtság ugye. erre azt mondják: semmi probléma. az első évben 50 főt terveztek. ez ugyanis az első évfolyam. és a képzést felmenő rendszerben történik. a tanárokat is folyamatosan veszik fel. jövőre a tervek szerint 100 diák tanul majd azzal, hogy elindul a középiskolai első osztály. és 5 éven belül a diákok létszáma eléri az 500 főt. az éves bérköltség 200 millió forintról 1 milliárd forintra emelkedik. és ezzel érik a null szaldót. és a működési költségek, a dologi kiadások is hasonlóan alakulnak. addig is fizetik az adókat, járulékokat. van benne egy minimális magánbefektetői kockázat. 20 hasonló intézmény működését tekintették át.

végeztek piackutatást. 2 ezer család érdeklődik az iskola után (1 ezer debrecen és 1 ezer debrecen környéki). ennyien mondták azt, hogy ők hajlandóak lennének egy ilyen iskolában valamennyit. úgy kalkulálnak, hogy 5 ezer diák szülei fizetnének valamilyen programért. és a város garantálja, hogy a helyi adót ösztöndíjprogramok keretében visszaforgatja.

befektetőknek azt mondják, hogy a vezetőik jöhetnek a családdal. mert hogy az iskola tanterve kompatibilis a standard international baccalaureate programmal. az óvodától a nemzetközi érettségiig tart. és a bmw vezér megkérdi, hogy rendben. és mennyi lesz a tanárok fizetése, akkor német összehasonlításban megmondják neki. tehát a fideszt (a fidesz 2-t) kiszolgálja egy tanácsadói elit. és van a fidesz 1. az a klik. és van a klérus. és ahhoz kapcsolódik egy keresztényszocialista karitász. a baloldalhoz közel álló világias civil szervezeteket összekapcsolták az egyházi alapítványokkal. és a szociális alpolgármester (kósa korábbi kampányfőnöke) vezetésével osztják a segélycsomagokat.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3641/dsc_1529.jpg
lehet mondani, hogy ez szavazatvásárlás. az is, de úgy tűnik, hogy olcsóbban és jobban csinálják mint az ellenzéki pártok. mert hogy elég sok önkéntes adományt gyűjtenek. túl azon, hogy a közalaklmazotti alsó, közép, felső és csúcs vezetőket is kapacitálják. mert ugye az ő pozícióik a fidesztől függnek. az ellenzék azt ígéri, hogy ők elsöprik a rezsimet. ami azt jelenti, hogy leváltaná a fidesz kinevezettjeinek nagyjából felét. és azon túl multik csr alapjából is kapnak, akiknek munkahelyteremtő támogatást adtak. de a munkahelyteremtő támogatásokkal lényegében az adót forgatják vissza. adómentességet biztosítanak minden betelepülő termelő beruházásnak feltéve, hogy azok vezetői nem fordulnak fidesszel szembe hanem együttműködőek.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 11:29:46

@talált, süllyedt:

"borítékolom neked, hogy ez az iskola további támogatásra szorul."

Aha. A nemzetközi burzsoázia fattyainak/csemetéinek (nem kívánt rész áthúzandó) a magyar nettó adófizetők pénzéből "fektet be" még többet, hogy a szegény kozmopolita polgárok is támogatva legyenek már.

2019.08.31. 12:09:28

@neoteny:
ezzel a bmw vezetőit is támogatják. azt mondják neki, hogy ide költözhet egy vagy néhány évre akár a családjával. és ő fizet ugyan tandíjat. de amíg az iskola veszteséges addig őt is támogatják a magyar adófizetők. és persze a nagyobb tétel az, hogy a bmw kapja a munkahelyteremtési támogatást 10 milliárd forintos nagyságrendben. és a bmw gyárhoz 100 milliárd forintos nagyságrendben építenek autópályát nagyvárad, vasutat miskolc irányába eu forrásokból. a fidesz valójában kiszolgálja a multikat. egész pontosan abból a termelői piacot. még pontosabban annak azon részét, amelyek együttműködők. mert eközben a pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltató szektorra különadót vetettek ki és legalább is részben nacionalizálták. de ebben a németek mindvégig partnerek voltak. ők ezzel duplán jól jártak. a nyereséges magyarországi gyáriparuk további támogatást kapott. és veszteséges magyarországi bankjaikat az állam felvásárolta.

és a német szövetségi kormány is kettős beszédet folytatott. mert ugye neki is meg kell felelni a "liberálisok" uralta világsajtónak, akik ugye gyűlölik orbánt. aki a másik oldalról kiszolgálta őket. és ezért tudta orbán eddig az összes európai uniós ellenfelét félreállítani. az ellene ágáló ádáz politikusokat. persze ehhez a belpolitikai támogatottság, egy erős népnemzeti legitimáció is szükséges. és a forintgazdaság stabilitása.

és ez a politika budapesten bicsaklik meg. mert ott a fidesz mindvégig kisebbségben volt illetve a mai napig jelentős kisebbségben van. az ellenzéki pártok eddig nem tudtak kiegyezni egy közös jelöltben. és a fidesz az egyfordulós választásokat egységállami keretek közzött mégis hozta. kérdés, hogy ez tovább folytatódik. ha karácsony gergely nyer, akkor vajon képes lenne-e vezetni a fővárost a momentummal és a dk-val. ha igen, akkor az az ellenzék 22-ben egy választási párttal akár győzhetnek is.

errefelé a momentum nem állt össze az dk-val. de a pártközpontból fekete győr andrás a fejükre parancsolt. mert ugye budapesten nekik kell a dk támogatása a részsikerekhez. ahhoz, hogy kerületi polgármesterek lehessenek. debrecenben olyan nincs. debrecenben rövid távon sem összefogni gyurcsánnyal. hosszú távon meg nyilván nem éri meg hacsak úgy nem, hogy gyurcsányt az együttműködésből kiütik úgy, hogy lenyúlják (megfizetik) a dk aktivistáit, vagy azok részét. és lenyúlják (ellopják) a támogatói adatbázist. nem tudom, hogy fekete győr andrás mit gondol. csak azt, hogy ha racionálisan gondolkodik, akkor ezt gondolhatja. legalábbis a törökgábori politikai elemző iskola szerint. a pártok vezetői egytől egyig hatalomtechnikusok. nincs semmiféle klasszikus ideológia, hanem praktikus pragmatizmus van.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 12:18:24

@talált, süllyedt:

"ezzel a bmw vezetőit is támogatják. azt mondják neki, hogy ide költözhet egy vagy néhány évre akár a családjával. és ő fizet ugyan tandíjat. de amíg az iskola veszteséges addig őt is támogatják a magyar adófizetők. és persze a nagyobb tétel az, hogy a bmw kapja a munkahelyteremtési támogatást 10 milliárd forintos nagyságrendben. és a bmw gyárhoz 100 milliárd forintos nagyságrendben építenek autópályát nagyvárad, vasutat miskolc irányába eu forrásokból. a fidesz valójában kiszolgálja a multikat."

Tudsz te ha akarsz.

abdul hackeem 2019.08.31. 12:36:54

@talált, süllyedt: "magyarország a civilizált világról leszakad és a harmadik világ szintjére süllyed. mert ez így nem működhet."

Lehet mondani, hogy nem rettegnek az emberek.
Na akkor olvassad a sikerpropagandát: pestisracok.hu/fiatalkoruak-oltek-meg-vascsovel-a-hajduhadhazi-idos-ferfit-a-rendorseg-elfogta-oket/

(érdemes átpörgetni a komment szekciót is)

Kibújhatnál már a hegylakó hátsójából bakker.

2019.08.31. 12:55:45

@neoteny:
igen. a fidesz nem burzsoázia ellenes. hiszen a vezetőik a burzsozia részesei. és nemzetközi kapcsolatokat is építenek. létezik fidesz külügy.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 13:01:05

@talált, süllyedt:

"a fidesz nem burzsoázia ellenes"

Helyesen: a Fidesz az idegen burzsoázia szekértolója.

2019.08.31. 13:16:51

@abdul hackeem:
itt van az egyik elkövetőről készült arc nélküli fotó.
www.debreceninap.hu/media/2019/05/19-tizenevesek-vertek-agyon-vascsovel-egy-idos-ferfit-hajduhadhazon-a-sajat-otthonaban/gyilkossag-hadhaz.jpg
ez többségében valóban "cigánybűnözés". tehát ez nem rasszizmus, hanem a vidéken élők mindennapos, közvetlen tapasztalata.
a szándékos emberölések száma a magyar hatóságok és brüsszel szerint.
img3.hvg.hu/image.aspx?id=725ef59c-0957-43f0-8121-021bab50cdc5&view=b2dea50f-cee1-4f6e-b810-034566fbfb2e
Ilyen tetemes eltérés például akkor állhat elő, ha netán a 71 ember halálával járó 2015-ös hírhedt embercsempészés (amikor egy teljes menekültcsoport vesztette életét egy hűtőkocsiban) valamilyen rejtélyes oknál fogva csak a brüsszeli kriminálstatisztikákba került be, a KSH által kiadott évkönyvekbe viszont nem.

a magyar állampolgárokat érintő bűnözés csökkent. az illegális migrációval a bűnügyi statisztikák erősen romlanak. csak a fidesz azt mondja, hogy ez éppen nem a bevándorlásellenes kormányok, hanem az ngo-k hibája.

2019.08.31. 13:44:36

@neoteny:
a fidesz a fidesszel összefonódó gazdasági szereplők szekértolója. ahogyan az amerikai demokrata párt, a republikánusok, vagy a német néppárt, vagy akármelyik.

én valami olyasmit állítok, hogy gazdasági értelemben lényegében mindegy, hogy egy vagy többpártrendszer van. egy vagy több állampárt fonódik össze piaci szereplőkkel. persze az lenne a legjobb, hogy ha egy sem lenne. de a polgárságnak adott esetben olcsóbb egy ilyen formációt fizetni, mint többet.

tehát mit nyerne valaki azzal, hogy még fekete győr andrás haverjainak is fizetni kellene. persze ők azt mondják, hogy kevesebb pénzből sokkal hatékonyabb adminisztrációt szerveznek. a fideszben is van egy fiatalos "momentum" generáció: szijjártó péter, gulyás gergely, novák katalin, rétvári bence, varga judit. a fidesz is tele van juppikkal. az intercity vonaton mellettem ülő fiatalember, aki azt mondta a telefonba a barátnőjének, hogy nem költöznek, nem megy a minisztériumba dolgozni, mert havi 500 ezer forintot kínáltak és ő 600 ezret kap a vidéki önkormányattól. a jogalkotási dömpingben akár többet is. a fidesz vidéken nagyrészt kiegyezett ezzel a fiatalos, pragmatikusan gondolkodó szakmenedzserekkel. budapest nincs kiegyezés. ott egy ádáz hatalmi harc folyik a kormánypártiak és a kormányellenesek között. és ha utóbbiak nyernek, akkor éppenséggel fordíthatnak.

de nekik sincs válaszuk a magyar polgárosodás problémáira. ezért mondom azt, hogy egy új "udvari" ellenzékre volna szükség, amelyik a pártoktól valóban független helyi egyesületekből áll. és adott esetben elismeri azt is, amit fidesz jól csinált. és azt mondja, hogy ezt még jobban kellene. egyszerűen normálisnak kellene lenni. aki azt mondja, hogy magyarországon fasiszta diktatúra van az nem normális. illetve értem, hogy az akadémikusan igaza van, de az akadémikus bölcselet nem áll összhangban a közérzülettel, legalábbis magyarországon.

abdul hackeem 2019.08.31. 13:54:03

@talált, süllyedt: Aha, megfogtad a lényeget.
Tehát nem azért menekülnek el az emberek Hajdúhadházról (Bocskaikertbe vagy Debrecenbe) és nem azért van igény "önkormáníyzati magániskolára" mert élhetetlennek találják, hanem azért mert poltpetike ilyen jól tartja a bűnügyi statisztikákat, és a fityesz ilyen klassz iskolákat grundol.
További kellemes sikerpropagandát!

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 13:55:58

@talált, süllyedt:

"a fidesz a fidesszel összefonódó gazdasági szereplők szekértolója."

Így van: magyaré, zsidóé, németé, oroszé, kínaié. Bárkié, akivel nagy volumenű állami üzletet köthet amit aztán a csókosok jól lerabolnak.

"én valami olyasmit állítok, hogy gazdasági értelemben lényegében mindegy, hogy egy vagy többpártrendszer van."

Igen, az ördög beszél belőled.

2019.08.31. 14:03:03

@neoteny:
de persze megengedem, hogy kormányellenesek ne így gondolják. felőlem váltsák le a fideszt. nem vagyok se mellette, se ellene. de nem látom azt, hogy az ellenzéki pártok a közéletben bármit kicsit is jobban tudnának. az mszp a fidesztől rosszabbul kormányozott az szdsz-szel. és ez kb. a dk-momentum koalíció.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 14:04:35

@talált, süllyedt:

"lehet mondani, hogy ez szavazatvásárlás. az is, de úgy tűnik, hogy olcsóbban és jobban csinálják mint az ellenzéki pártok."

Ted Bundy egy igencsak hatékonyan működő sorozatgyilkos volt.

external-preview.redd.it/LwZ9ZrfO533CoaljRH-GOvugwf3OQeqT0CFbPv0FNV4.jpg?auto=webp&s=2279fd116cf2167dc7778d10215f646cdf547c65

2019.08.31. 14:20:43

@neoteny:
mi az egypárti és többpárti állam-piac összefonódás közötti lényegi különbség? mitől lenne az egyik diktatúra a másik demokrácia? feltéve, hogy a győztes egy párt legalább ugyanolyan legitimitással rendelkezik, mint a többi. és szabad választásokat nem számolja fel túl azon, hogy a saját csókosainak kedvez, ahogyan az összes többi.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 14:28:56

@talált, süllyedt:

"mi az egypárti és többpárti állam-piac összefonódás közötti lényegi különbség?"

Igen, ez ördögi duma.

2019.08.31. 14:37:52

@neoteny:
ez városi televízió tegnapi összeállítása a fidesz vezette karitatív tevékenységégről. az első néhány másodperből is láthatod, hogy ez ugyanaz az "érzékenyítés", amit ugye az ellenzék is hirdet. "jaj, szegény kis cigányok".
video2.dehir.hu/0830_karitativ_testulet_tanszeradomany_mix.mp4
debrecenben 500 rászoruló család gyermekei kaptak az állami juttatásokon (ingyen étkezés, ingyenes tankönyv) az iskolakezdéshez különadományt. amit nagyrészt a debreceni polgárok adtak össze. a város annyiban támogatta, amennyi helyi adóbevétele az adományok megvásárlásából származik.

és ennek konkurenciája elvben a fideszellenes karitász. soros alapítvány és hálózata. az ő szavazóik. de ők valójában egy fityinget se adnak a szegény kis cigányoknak. hanem csak azt mondják, hogy jaj, jaj, jönnek a "nácik". tehát nem arról van szó, hogy ne csinálhatna az dk-momentum is egy kis videót, hogy ők is adnak 500 szegény kis cigánynak tanszereket. még egyszer ez már nem állami pénz, hanem közadakozás. csak persze értem, hogy ezek az adománygyűjtő egyesületek nagyrészt mind a fidesz oldalára húztak. mert másképp a ner-idején tönkre mentek volna. szóval értem, hogy a fidesz ezzel előnybe került.

csak azt nem értem, hogy miért feltétlen jobb a többpártrendszer, mint az egypártrendszer akkor ha szabad választások vannak?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 14:39:19

@talált, süllyedt:

"a fidesz vezette karitatív tevékenység"

7.2 tonnás színaranyborjú.

2019.08.31. 14:46:43

@neoteny:
a lényegi különbség a 0 és 1 pártrendszer között van. és a polgárosodáshoz a 0 pártrendszer lenne az ideális. az, hogy az egyéneken túl csak széttagolt helyi egyesületek vannak. és ha van valamilyen központi állam, akkor annak szerepe többé kevésbé formális. a központi államhatalom gyenge. és 0 pártrendszerben lehetséges.

ehhez képest 1 pártrendszerben a központi hatalom erős. de többpártrendszerben is ugyanilyen erős. sőt esetenként még erősebb is lehet. egész egyszerűen azért, mert több párt több pénzt rabolna le.

az, hogy van egy uralkodó néppárt és mellette helyi egyesületek közelebb áll a 0 pártisághoz mint a két vagy többpártrendszer, amiben a civileknek végképp semmi szerepük nincs. amerikában mennyi esélye van egy nem-republikánus, nem-demokrata pártinak az elnökségre? majdnem semmi.

2019.08.31. 14:48:37

@neoteny:
te a fidesz tevékenységét az ideálishoz viszonyítod. én meg a realitáshoz. ahhoz, hogy helyette lehetne dk-momentum koalíció. és ugye volt már ilyen. az mszp-szdsz. és annál azért jobb a fidesz.

2019.08.31. 15:14:10

@neoteny:
ha a jelenlegi trump féle amerikában a demokrata párt ad absurdum feloszlatná magát, akkor a demokrácia megszűnne? a francokat. a demokraták helyébe valóban alulról szerveződő helyi egyesületek kerülnének. csak nem lenne liberális demokrata párt. hanem helyére lépne a columbia city-ért egyesület dél-karolinában ahol 40 éve (1980 óta) a republikánusok nyernek. de egy helyi egyesület is győzhet anélkül, hogy lenne egy központi demokrata kampánystáb egy jelmondattal. hanem ezt kitalálják maguk. és helyben kampányolnak annélkül, hogy követnék lette fölöttük még egy pártközpont. hanem több egymástól független helyi mozgalom áll össze egy párttal szembe.

ez lehet a magyar demokrácia modell akkor ha tartósan győz a fidesz (mondjuk 20 éven át) és ebből következően eltűnik a jelenlegi ellenzék. csak persze ők azt mondják, hogy ez esetben orbán katonai diktatúrát vezetne be, mert egy őrült pszichopata. és gulyás gergely kiadná a parancsot, hogy a tüntetőket lőjék a dunába.

tegnapi nyilatkozata:
Gulyás Gergely szerint Debrecen gazdaságfejlesztési eredményei alapján is érdemes volt megépíteni az iskolát, hiszen a külföldi menedzserek így megkapják a lehetőséget, hogy gyermekeik angol nyelven végezhetik tanulmányaikat. A miniszter szerint ennek is köszönhető, hogy több cég, például a BMW is Debrecent választotta.

nem is titkolják, hogy ezt az iskolát többek között betelepült multik menedzsereinek építik. mindezt állami forrásból. ennek van nyilván hátránya. hiszen 3.8 milliárd forintból 10 új iskolát fel lehetett volna újítani. helyette építettek egy 11-ediket a bmw menedzsereinek.

2019.08.31. 15:17:56

@neoteny:
és ugye erre akár a bmw részvényesei is mondhatják, hogy a menedzserek nem a vállalat érdekeit vették figyelembe. hanem a saját érdekeiket.

mert ha nagyváradra telepítik a gyárat, akkor még olcsóbb munkahelyhez jutottak volna. csak ott a gyerekeik nem járhatnak angol nyelvű iskolába. de nekik elsődlegesen nem a saját és családtagjuk érdekeit kell figyelmbe venni, hanem a bmw összes részvényesének érdekét. de ők nem ez alapján döntöttek, legalább is gulyás gergely elmondása szerint.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 16:24:40

@talált, süllyedt:

"de többpártrendszerben is ugyanilyen erős. sőt esetenként még erősebb is lehet. egész egyszerűen azért, mert több párt több pénzt rabolna le."

Igen, az ördög beszél belőled.

2019.08.31. 17:00:26

@neoteny:
amikor dávid ibolya kilépett a politikából azt mondta, hogy a fidesz felmondta a 70:30-as megállapodást. azt, hogy a mindenkori kormány az erőforrások csak 70%-a felett rendelkezik. és az ellenzék is kap 30%-ot. mert ez biztosítja a kétpárti politikai váltógazdaságot. nyugaton ez így szokás. a magyar politikusok ezt nyugatról tanulták. magyarország a nyugat éltanulója volt. és a fidesz azt mondta, hogy a nemzeti együttműködésben ugyanez 100:0 lesz. és az ellenzéki pártok diktatúrát kiáltottak. ami mit is jelent? ők nem loptak, mert nem lophattak, csak a fidesz. és telesírták a világsajtót, hogy magyarországon tombol a fasizmus.

és amennyiben az akadémikus definíciót vesszük alapul úgy mondható az, hogy a fidesz ha nem is fasiszta, de egy fasisztoid párt. tehát nem alkalmaz fizikai erőszakot, de azon kívül lényegében a politika összes nemtelen elemével él, amivel a többi párt is élne feltéve, hogy a főhatalom közelébe kerülne. akkor mi is a lényegi különbség az egy- és a többpártrendszer között feltéve, hogy szabad választások vannak és helyi egyesületeknek jogukban áll elindulni. mert ha a fidesz nyerne 20 éven át mondjuk 2030-ig (ahogyan orbán tervezi) az illiberális átmenetet, akkor az ugye könnyen ehhez vezetne. felszámolnák az ellenzéki pártokat. és a szombathelyért egyesület nem a dk és/vagy a momentum kampánycsapata vezetné, hanem a szombathelyieké lenne. miért is lenne ez feltétlen rosszabb a többpárti demokráciánál?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 17:20:57

@talált, süllyedt:

"tehát nem alkalmaz fizikai erőszakot"

Hogyne alkalmazna: minden törvénynek a kormányzati erőszakmonopóliummal szerez érvényt.

2019.08.31. 17:33:53

@neoteny:
a 0-pártrendszer jó. ebben egyetértünk. de miből következik az, hogy 1-pártrendszer rossz. és többpártrendszer jó feltéve, hogy szabad választások vannak. tehát az 1 párt mellett még indulhat akármilyen helyi egyesület, aminek nincs pártelnöke, párelnöksége, párttagsága, pártoló tagsága. hanem civil ügyvivői vannak. ügyeket képviselnek. és az állampárton belül a különféle platformok vívják az ideologikus csatározást. ahogyan egyébként kádár is elképzelte. emlékszem, hogy nagymaros kapcsán azt mondta. hogy a duna kör lépjen be a pártba. legyen egy környezetvédő platform. az elképzeléseit foglalják határozati javaslatba. és azt megvitatja a pártkongresszus. és ha azt a többi platform is elfogadja, akkor úgy tárgyalnak a csehszlovák elvtársakkal. kádár azt mondta, hogy mindenki lépjen be a pártba. országos ügyeket a párt intézi. mert magyarországon egypártrendszer van. "történelmileg így alakult". és a ner is valami hasonló.

most is trendi a környezetvédelem. a fidesz képviselők fákat, virágot ültetnek. a polgármester "szelfizik" háttérben a képviselő és a közmunkások.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3377/190423-faultetes-debrecenben-pl-mj_55.jpg
a fidesz magyarország zöld pártja is egyben. a fidesz vörös is. a közmunkások egy extra havi bért kapnak. rezsiutalványt is osztanak a kisnyugdíjasoknak. mit tesz ehhez hozzá egy szocialista párt? a fidesz ugyanúgy védi a szegény kis cigányokat. egy közraktárat hoztak létre a cigánytelepen. ahová a tesco behordja a lejárat előtt álló élelmiszert. azóta a környékbeliek nem éheznek. értem, hogy ezt elvben egy baloldali pártnak kellett volna megvalósítania. de az mszp-dk nem csinálta meg, hanem a fidesz csinálta meg. a külföldi menedzserek gyerekeinek építenek nemzetközi iskolát. nincs olyan partikuláris, vagy tömegigény, amit a fidesz adott esetben ne szolgálna ki azért, hogy megnyerje a következő választást, vagy ne zárják ki őket az európai néppártból. értem ennek a visszásságait, de többpártrendszerben több párt csinálja ugyanezt.

2019.08.31. 17:55:17

@neoteny:
az nem közvetlen fizikai erőszak. és többpártrendszerben a helyzet ugyanez. értem persze, hogy te azt képzeled, hogy majd több párt közül valamelyik radikális adócsökkentést igér. csakhogy az ugye a közszolgáltatások radikális csökkenésével járna együtt. és amíg egy társadalomban viszonylag sok a szegény és viszonylag kevés a gazdag addig azt aligha lehet meglépni feltéve a demokrácia minimumát.

bokros lajos azt mondta, hogy 500 napra álljanak össze az ellenzéki pártok. hajtsanak végre egy államreformot. csak közben valószínűleg kitört volna egy népfelkelés. mert bokros megvágta volna ugyan az adókat, de a közszolgáltatásokat is. és utána a fidesz könnyen 4/5-ös többségbe került volna. a pártoknak eszük ágában sincs felszámolni a központi államot, mert ők abból élnek, hogy a központi állam erős. majdnem mindegy, hogy egy vagy több párt. az elsődlegesen nem gazdasági, hanem kulturális kérdés.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 18:02:03

@talált, süllyedt:

"de miből következik az, hogy 1-pártrendszer rossz. és többpártrendszer jó feltéve, hogy szabad választások vannak."

Igen, ez az ördög dumája.

2019.08.31. 18:03:38

@neoteny:
és ezért van az, hogy abszolút monarchiák is képesek kiugró gazdasági teljesítményre. nem gondolom, hogy az abból következik. hanem azt, hogy gazdasági szempontból majdnem mindegy, hogy egypárti (népi) vagy többpárti (liberális) "demokrácia" van. egyik se klasszikus demokrácia. abban nem voltak pártok. abban a politikusokat közvetlen választották. nem lehetett listán bekerülni. és a politikusokat vagyonuktól megfosztva száműzni is lehetett. csak ez ugye nem "jogállami". mert ilyet csak a "független" bíróság mondhat ki. aztán amelyik bíró megfosztaná a képviselőket a vagyonuk jelentős részétől azt nem választják meg a képviselők főbírónak. innentől kezdve az nem ítélkezhet felettük. halálbüntetést is azért törölték el. nem a tömeggyilkosok jogait védi, hanem a politikusokat védi a feldühödött néptömegektől. a fidesz feleccelhette volna a választót, hogy akasszák fel gyurcsányt. a dk, hogy orbánt. a jobbik, hogy mindkettőt.

2019.08.31. 18:04:11

@neoteny:
az ördög ügyvédjének dumája.

2019.08.31. 18:14:15

@neoteny:
itt van pálinkás professzor. szerinte a fidesz nagyobb centralizációt hajt végre, mint az mszmp.
index.hu/belfold/2019/08/31/palinkas_jozsef_orban_viktor_ner/
és erre mikor jött rá? amikor leváltották egy főhivatal éléről. 2018-ig azért nem fogalmazott meg kritikát, mert "szabálykövető". a fidesz is centralizál, és az összes állampárt centralizál. a központi állam mindenkori birtokosa hülye lenne nem központosítani.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 19:30:43

@talált, süllyedt:

"a fidesz is centralizál, és az összes állampárt centralizál. a központi állam mindenkori birtokosa hülye lenne nem központosítani."

Erről van szó: nem azért központosítanak, hogy a népeknek jó legyen, hanem azért, hogy nekik jó legyen.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 19:56:54

@talált, süllyedt:

"miért is?"

Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölõ volt kezdettõl fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen õ benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.

-- János 8:44

2019.08.31. 20:03:27

@neoteny:
több párt esetén a helyzet ugyanez.

2019.08.31. 20:10:43

@neoteny:
Két ember méne fel a templomba imádkozni; az egyik farizeus, és a másik vámszedő.

A farizeus megállván, ily módon imádkozék magában: Isten! hálákat adok néked, hogy nem vagyok olyan, mint egyéb emberek, ragadozók, hamisak, paráznák, vagy mint ím e vámszedő is. Bőjtölök kétszer egy héten; dézsmát adok mindenből, a mit szerzek.

A vámszedő pedig távol állván, még szemeit sem akarja vala az égre emelni, hanem veri vala mellét, mondván: Isten, légy irgalmas nékem bűnösnek!

Mondom néktek, ez megigazulva méne alá az ő házához, inkább hogynem amaz: mert valaki felmagasztalja magát, megaláztatik; és a ki megalázza magát, felmagasztaltatik.

Lukács 18:10-14

2019.08.31. 20:12:56

@neoteny:
farizeusság azt gondolni, hogy a többpártrendszer feltétlen jobb pusztán csak azért, mert több vámszedő lesz. és azok majd versenyeznek. attól még mind vámszedő marad.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 21:17:27

@talált, süllyedt:

"több párt esetén a helyzet ugyanez"

Igen, ez az ördögfattyak dumája.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 21:19:32

@talált, süllyedt:

"A farizeus megállván, ily módon imádkozék magában"

... én vagyok Magyarország és Erdély fénylő csillaga.

"A vámszedő pedig"

... tisztában volt az ő bűnei súlyosságával.

2019.08.31. 21:23:11

@neoteny:
és persze farizeusság azt gondolni, hogy egypártrendszer feltétlen jobb csak azért, mert kevesebb a vámszedő. attól még vannak vámszedők.

természetes módon, racionálisan, a valóságban a 0 és az 1 között van a lényegi különbség. relativisztikusan, a virtualitásban, a képzeletben az 1 és több között. aztán lehet mondani, hogy ez hülyeség.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 21:29:42

@talált, süllyedt:

"egypártrendszer [...] kevesebb a vámszedő"

Ördögfajzat szöveg.

2019.08.31. 21:37:17

@neoteny:
a vezérlő csillag akkoriban a fényességes padisah, az oszmántörök szultán és kalifa volt. és erre mondták azt, hogy legyünk "világító lámpás".

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 21:41:57

@talált, süllyedt:

"legyünk "világító lámpás""

A mai debreceniek meg el is hiszik, hogy voltak.

2019.08.31. 21:51:56

@neoteny:
nem azt állítom, hogy az egypártrendszer feltétlen jobb, mert kevesebbb a vámszedő. hanem azt, hogy az egy vagy több dilemmája általában véve relativizálás. valójában a lényegi különbség nulla és az egy között van. vámszedő vagy van, vagy nincs. ha egy van, akkor egy van. ha nincs, akkor nincs. ha több van, akkor több. adott esetben az is lehet jobb, mint az egy.

egymással szemben ki lehet játszani őket. debrecent a török hódoltságban a szolnoki szandzsákba osztották be. és úgy a szolnoki bég szedte a hódoltsági adót. igen ám, de mellette még a budai pasa portyázó seregei a várost kifosztották.

és erre azt mondták a polgárok, hogy mi lenne ha a budai pasának fizetnék meg a hódoltsági adót. az ráparancsolna a szolnoki bégre, hogy ne fosztogasson. hogy még több adót fizethessünk a nagy vezírnek. mire a budai pasa azt mondta, hogy nem is rossz ötlet. a bégnek kevesebb jut, de mit számít az. neki több lesz. és a bég portyázó hadaival könnyebb volt elbánni, mint a pasa seregeivel.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 21:57:17

@talált, süllyedt:

"az egypártrendszer [...] kevesebbb a vámszedő"

Ördögfajzat szöveg.

2019.08.31. 22:03:25

@neoteny:
Mert mi méltán dicsekedhetünk azzal (mivel megtapasztoltuk), hogy egyedül Isten volt a mi várasunknak, az háborúságokban oltalma, egyedül őfelsége volt erőnk, szabadítónk, segedelmünk, tanácsunk, amikor nagy veszedelmink között a rettegtető félelmek miatt mindezek nélkül szűkölködnénk, ő szentelte, erősítette meg a gyenge és semminek látszó eszközöket, kiket nagy gondviselésébül megmaradásunkra bölcsessége szerént rendelt. Megsegítette erőtlenségünket, hogy az ő nagy erejét abban mutogatná mindennek.

Oh Istennek egyedül való ereje, ki volt volna, a ki csak meggondolhatta volna is, hogy megmaradásunk ily gyenge eszköze áltál is véghez vitethetik, hálaadássál csudálhatjuk, és alázatossággal megvállhatjuk:

AZ ÚRÉ A SZABADÍTÁS.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 22:06:48

@talált, süllyedt:

"AZ ÚRÉ A SZABADÍTÁS."

A másik úré meg a 7.2 tonnás színaranyborjú.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.08.31. 22:07:43

@talált, süllyedt:

Nem, ördögfajzat szöveg.

Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölõ volt kezdettõl fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen õ benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.

-- János 8:44
süti beállítások módosítása