1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.01.08. 20:08 HaFr

Mi is volt pontosan és mi a baj a numerus clausus-szal?

Képtalálat a következőre: „1920 numerus clausu”

Szakály: "Az 1920-as törvény abban az értelemben korlátozta a felsőoktatásba bekerülők számát, hogy az megfeleljen minden magyarországi nemzetiség és népfaj lakossági arányának. (...) Ezt lehet sérelmezni, ám attól ez még nem jogfosztás, hanem – meglátásom szerint – jogkorlátozás, és semmiképp nem helyes zsidótörvénynek nevezni."

Well, Szakály úr hazudik, mert éppen a lényeget mismásolja el. A zsidók 1867 óta jogilag izraelita vallású magyaroknak számítottak, és éppen a törvény végrehajtási utasítása minősítette őket nemzetiségnek, hogy elérje velük kapcsolatban a célját. Ez komoly - mondhatni, paradigmatikus - törés volt a dualizmus jogkiterjesztő folyamatához képest. A törvényjavaslat vitája pedig konkrétan az első náci hangvételű parlamenti vita volt a magyar történelemben olyan hangadókkal, mint Gömbös, Prohászka Ottokár és Dánér Béla. És igen, világos volt belőle, hogy a törvény a magyar zsidóság ellen irányult, viszont a közhiedelemmel szemben ezt nem a felvehető zsidó hallgatók számának maximálásával, hanem a többi nemzetiségből - az országos számarányuknak megfelelően - felveendő hallgatók számának előírásával, kvázi a többség pozitív diszkriminációjával tette, egy "zárt számon" belül. Még ezt megelőzően visszaállították egyébként a női korlátot is.

Szokás felemlíteni egyfelől, hogy a zsidóság valóban magas reprezentációja a legtöbb értelmiségi pályán (1910-ben jóval 50% felett az ügyvédi, az orvosi vagy az újságírói szakmákban) feszültségeket okozott a nem-zsidó társadalomban és még nyilvánvalóbban a Horthy-rendszer világképében. Ez így is volt, okozott ilyen feszültséget. De nem lehet egyszerre asszimilációt hirdetni és utána utólag újraértékelni ezt a folyamatot azzal, hogy az asszimiláció túl jól sikerült. Miközben más befolyásos rétegek -- pl. a gyárosok vagy a földbirtokosok -- körében nem annyira. Miközben egyéb - tényleges - nemzetiségek asszimilációja pedig egyáltalán nem sikerült. Akkor tehát mit is akarunk? (Mint tudjuk, Szabó Dezsőtől, Féja Gézától és Németh Lászlótól a virtigli nácikig egységes volt az asszimiláció negatív megítélése, mint amelyben már a magyar etnikum "sajátos fajisága" forgott kockán az agresszív kisebbségekkel szemben. De hogy mennyire volt ebben ludas a magyar osztályszerkezet vagy a kisebbségek eredendő kirekesztése bizonyos jogokból és foglalkozási ágakból, aminek hatására ezek az ún. szabad - értelmiségi és pénzcsinálással kapcsolatos - pályákon koncentrálódtak, azt persze nem vizsgálták. Csak annyit éreztek vagy tudtak, hogy a tömegtársadalom és a demokrácia nyomásával, valamint a gazdasági és szellemi élet átalakulásával leginkább a zsidóság befolyása nő az országban, míg a hagyományos magyar pozíciók meggyengültek, ezt azonban etnikai és nem modernizációs problémaként azonosították, ami teljes vakságra vall.)

És hallani azt is, hogy seregnyi országban voltak - nem okvetlenül a zsidók ellen irányuló - hasonló törvények. Ez is igaz. A különbség az, hogy az 1920. évi XXV. törvény -- amelynek a zsidóságra sérelmes értelmező rendelkezéseit egyébként 1928-ban visszavonták -- a lehető legrosszabb kontextusba került a későbbi zsidótörvények társaságában és a Holocausttal a folyamat végén. Ez nem történt meg se Amerikában, se Kanadában.

Egy kis ízelítő a végére a törvényjavaslat vitájából Gömböstől, hogy világosan lehessen érzékelni, milyen hangok voltak Magyarországon már 1920-ban (miközben sok illusztris politikus és tudományos tekintély elhatárolódott a törvénytől): "A szabadkőművesség, a szociáldemokrácia, az összes internacionális szervezetek révén a zsidóság nemcsak bent az országban, hanem kifelé is uralta a helyzetet és még ma is uralja. [...] Mikor bekövetkezett a forradalom és mikor már október 31-én itt volt a trikolórba öltöztetett bolsevizmus (Úgy van! Úgy van! a jobboldalon) s mikor láttam, hogy egy pár keresztényt, - mondjuk mintakeresztényt - még most is odaállítanak... és mögöttük a Jászi Oszkárok s a szabadkőművesség van, amely tudtommal akkor már teljesen zsidó kézen volt és a szociáldemokrácia, amely az ártatlan munkástömegeket szintén a zsidók járma alá hozta, ezek mind mint hadsereg állottak egy pár zsidó vezér mögött s miután kénytelen voltam annak idején az országot elhagyni és éppen Bécsbe kerültem, ahol Wichtl professzor lakik, aki a minap előadást tartott a szabadkőművességről és ott a Reichspost révén megkaptam az adatokat és csodálkozással láttam, hogy a szabadkőművesség, amely a liberalizmushoz hasonlóan, szintén nagyon szép jelszavakkal indult, tulajdonképen semmi egyéb, mint egy nagy zsidó világuralmi törekvésnek az eszköze." Nna, parlagiságában is ismerős, nem?

448 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr10014548598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pitcairn2 2019.01.15. 14:17:54

@invalid user name:

miért tette volna?

alkotmányos monarchiában az uralkodó a jogalkotás által adott kereteken belül az általa kinevezett kormány segítségével uralkodik

a szegényeket meg a vagyoni, jövedelmi és az adócenzus segítségével tartották távol az urnáktól

ez különben nem K und K sajátosság volt, még a svéd take off is efféle keretek között indult, ott sokáig kb. a felső 20% szavazhatott...

2019.01.15. 14:29:17

@invalid user name:
mivel volt jobb a google, mint az altavista. az egyik mögé több pénzt toltak. és az nyert. mivel volt jobb a facebook, mint akármelyik versenytársa.

mivel volt jobb az iwiw, mint akár a myvip. azt úgy hívták, hogy cigány iwiw. mert tömegével a cigányok regisztráltak rá társkeresés céllal. azok, akiknek családját néhány ezer forintért megalázta mónika és a többi nyomorult. és nekik hiába mondta barabás évi a fókuszban, hogy vv cuci is fent van az iwiw-en. ők utálták az rtl klubot, mint a szart. hiába támogatta őket a telekom. aztán valamelyik ostoba még csinált külön cigányoknak zhoriben néven valami fost. aztán úgy ment végbe az integráció, hogy ezeket elsöpörte a facebook. mert több pénzt toltak bele. a kapitalizmusban verseny így dől el. persze technológia is. mivel szinte korlátlanul lehet pénzt előállítani a semmiből ezért nyilván az dönt. és ezt semmiféle bitcoin nem szorítja ki. a legegyszerűbb csalással lehet pénzt keresni. úgy, hogy beírják egy számlára, hogy tartozik. és utána lehet követelni. így. ez a legegyszerűbb módja. ehhez el kell adósítani a világot. és ennek éri a világ a korlátját. és úgy bukik be a rendszer legalábbis részben. aztán ha nem lesz háború, akkor már örülni lehet. aztán gondolkodnak, hogy mit kezdjenek vele. osszanak a szegényeknek alapjövedelmet, vagy mit csináljanak.

2019.01.15. 14:47:44

@invalid user name:
ezt a pénzügyi rendszert leginkább szavazatszámlálással lehet kontrollálni. és abban a kérdés most az, hogy ki teremt államvallást. és ebben meghatározó szerepe van a médiának. amiben a fidesz áll nyerésre. de 2006-ban az mszp-szdsz volt brutális médiafölényben. mindkét tábor azt tanulta meg, hogy csak akkor nyerhet ha kivégzi a másikat. a libsik is ezt hirdették. ők a náciktól rettegnek a mai napig. persze az értelmesebb szoci vezetők a gyerekeiket a fideszbe irányítják. azért van az, hogy az mszp kénytelen összeállni a jobbikkal. nincsenek kádereik.

idén dől ez el. ha az "ellenállás" nem tudja főpolgármesterséget és 4-5 megyei várost megszerezni, akkor a fidesz kivégzi őket. ha lesz válság azért. ha nem lesz, akkor azért. de ez ilyen. miért mit gondolsz amerikában ez hogy van. csak ott két párt van. itt meg egy lesz. jelen állás szerint legalábbis így tűnik.

invalid user name 2019.01.15. 17:12:10

@444:

megint egy propaganda-idézettel válaszoltál olyan dolgokat sorolva amiről nem beszéltem :-/

a liberális demokráciákban működő piacgazdaság gazdasági fölénye nagyon látványos. nem ideológiai, hanem gazdasági fölény.

invalid user name 2019.01.15. 17:16:15

@444:

természetesen ki lehet végezni a vetélytársakat, ha a vezér gyengének érzi magát és nem mer versenybe bocsátkozni.

de az így kialakuló állam gazdaságilag gyenge. az erős liberális demokráciák csicskája.

2019.01.15. 17:46:24

@invalid user name:
májusban ep választások lesznek. és orbán versenybe bocsátkozik európában. soros ki akarja nyírni amerikából, akkor erre a válasz, hogy soros alapítványt elűzi magyarországról. de ez egy politikai verseny a szavazatokért.

2019.01.15. 17:55:17

@invalid user name:
bajnai gordon konkrétan csődbe vitte az országot gyurcsánnyal. innentől kezdve orbán szétveri az szdsz maradványát. bajnai gordonnak esélye nincs a közéletben. gyurcsányt a porondon tartotta azért, hogy szétverje az mszp-t.

invalid user name 2019.01.15. 18:07:14

@444:

"a fidesz 1 millió familiárisból áll. mindnen családból egy rokon ott ül a kormányhivatalokban"

ezzel kb felvázoltad a kádár-rendszert.

lehet, hogy túl fiatal vagy és nem emlékszel már rá, hogyan rohadt le az ország abban a rendszerben -- addig élt a rendszer, amíg kapott hitelt. amikor nem volt több hitel, szétesett. és azokon a (gazdasági és társadalmi) romokon kellett volna piacgazdaságot építeni egy csomó türelmetlen embernek, akik azt hitték, hogy instant osztrák életszínvonalat kapnak.

invalid user name 2019.01.15. 18:09:11

@444:

"bajnai gordon konkrétan csődbe vitte az országot"

stb stb ez megint propaganda idézet. ezek a táboron belül jól hangzanak, de csak annyit érnek, mint a fideszgyűlölők között az O1G.

invalid user name 2019.01.15. 18:11:30

@444:

"májusban ep választások lesznek. és orbán versenybe bocsátkozik"

persze, versenybe bocsátkozik, úgy, hogy tízmilliárd forintból csinál propaganda kampányt, és csak a fidesznek lesznek plakátjai.

de ez is csak azt mutatja, hogy a vezér gyenge és nincs mersze valódi versenybe bocsátkozni :)

invalid user name 2019.01.15. 18:15:10

@444:

szóval én még mindig csak ott tartok, hogy az illiberális államok gazdaságilag gyengék, versenyképtelenek, és rendívül pazarlóan bánnak mindenféle erőforrással.

a liberális demokrácia pedig nem egy eszmény, még kevésbé ideológia, hanem egy erős gazdaság számára megfelelő környezet.

2019.01.15. 18:51:32

@invalid user name:
errefelé az éppen épülő gyárak bmw, continental és thyssenkrupp járműalkatrészek. diel aircabin repülőgép alkatrészgyár. ezek kívül épült egy buszgyár mercedes alapokon.

ezzel szemben bajnai gordon és oszkó péter eladta a máv járműjavítóját a románoknak. ezek szerint bennük nem bízott senki, legfeljebb a románok.

fejlesztő központot nyitott a british telecom, a deutsche telekom, az epam, ssc központot nyitott az
amerikai flowserve és a transcosmos ami egy japán cég. 2010 óta ezek települtek be. előtte is itt volt a teva gyógyszergyár. az ni, ami egy amerikai félvezetőgyár. csomagolóiparban francia, amerikai, svájci, német cégek vannak jelen. csak a külföldi cégeket sorolom. építkezik a richter. magyar orvosi műszegyártás, élelmiszeripari, építőipari cégek. ezek mellett logisztikai központok.

a mai napon jelentették be, hogy idejön egy újabb német cég.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/3217/190115-burkle-pl-mj_19.jpg
és ezek mind egypártrendszerbe jönnek. mert errefelé nincs mszp, dk mint párt. létezik 1-1 képviselő. de mint párt léteznek. jobbik sincs, mivel a szélsőségeseket kizárta a jobbik országos elnöksége. és onnantól kedve maradt 1-1 képviselő, de mint szervezett párt megszűntek létezni. és maradt a fidesz. de ezek a betelepülő cégek ezt pontosan tudják. gondolom látták az o1g kampányt. a "rabszolgatörvény" elleni tüntetésről is értesültek. nyilván ha esetleg felmerült, hogy az ellenzéket támogatják, akkor ezt elvetették.

2019.01.15. 18:53:21

@invalid user name:
2006-ban a média 80%-ban az akkori kormánykoalíció kezében volt, akkor ez az aránytalanság nem zavart?

invalid user name 2019.01.15. 18:58:26

@444:

ez nagyon szép mind. bangladeshben is ez van. zömmel szalagmunka. alacsony hozzáadott érték + kiszolgáltatottság. ezeknek nem kell demokrácia.

demokrácia ott kell, ahol erős gazdaságot akar építeni valaki, nem munkaerő-kölcsönzőt.

invalid user name 2019.01.15. 18:59:57

@444:

legfeljebb kormánypárti volt, de nem a kormány kezében. pl az index verte a vasat a "túlkapások" felderítéséért.

Janossz 2019.01.15. 19:02:19

@invalid user name:
Jól elvagy ezekkel.
Irigylem türelmed.

2019.01.15. 19:04:18

@invalid user name:
ez egy mai hír.
Nagy értékű szoftvert adományozott az NI Hungary a Debreceni Egyetemnek
egy amerikai hadver gyártó cég szoftver licenszeket ad az egyetemnek azért, hogy a fejleszéseikhez kötődően működjön a képzés kihelyezett tanszékkel.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2019/nicikk.jpg
ezek nem olvasták a sargentini jelentést. azt, hogy varjú lászlót az mtva székházban leteperték. azt, hogy diktatúra van. szél dettit és hadházy ákost kidobták a biztonsági őrök és ezzel orbán átlépte a vörös vonalat. ők se értesülnek arról, ami magyarországon történik?

2019.01.15. 19:06:36

@invalid user name:
de mondhatsz jobbat. te ugye azt hirdeted, hogy állami beavatkozás nélkül megy a felzárkózás. van olyan település, vagy településrész ahol nem avatkozik be az állam. és felzárkózott?

invalid user name 2019.01.15. 19:07:24

@444:

multi cégeknek vannak leányvállalatai kolumbiától pakisztánig. de attól ezek még nem túl menő országok. azt gyártják, amit a német mérnök német igények alapján kitalál, német technológiával, német gyártósor mellett robotolva.

egy kedves ismerősömnek az a munkája, hogy a feje fölött elmenő karosszériák alvázvédelmét ellenőrzi, és ahol a robot rosszul fújta le, kijavítja.

olcsóbb, mintha precízebb robotot használnának. 105 másodpercenként egy autó. nyolc órán át. Tena pelenkával

invalid user name 2019.01.15. 19:09:13

@444:

"te ugye azt hirdeted, hogy"

öregszem már, romlik a memóriám, hol is mondtam ezt?

2019.01.15. 19:11:30

@invalid user name:
hja a wallis tulajdonában volt az index. azt bajnai gordon vezette. és ő volt a miniszterelnök jelölt. nagyon sok bajnai kritikus cikk jelent meg az indexen akkoriban. a liberális média 25 éve orbán ellenes függetlenül attól, hogy kormányoz, vagy ellenzékben van. a dk-tól a jobbikig tartó ellenállást ez tartja össze. felőlem váltsák le orbánt és fideszt. de ha nem tudják, akkor a világ legtermészetesebb dolga, hogy nekik kell távozniuk. és ez nem a diktatúra, hanem a politika. a kormányt is le lehet váltani, de unortodox módon az ellenzéket is.

invalid user name 2019.01.15. 19:17:06

@444:

menjenek el? hova? a friss diplomások majdnem fele így is elmegy. nekem három gyerekemből eddig kettő.

invalid user name 2019.01.15. 19:21:43

@444:

"mivel volt jobb a google, mint az altavista"

hát sokkal. nem pénz toltak bele hanem technológiát. egy versenytársa akadt, a jandex, még furfangosabb keresőmotorral. putyin lenyúlta, a fejlesztők szétspricceltek - többnyire a google vette fel őket.

invalid user name 2019.01.15. 19:24:18

@444:

az indexnél sosem volt kézivezérlés. ezért írhatták meg a "túlkapások" sorozatot.

2019.01.15. 19:29:02

@invalid user name:
az alapállításod az volt, hogy a piac nem bízik az orbán "rezsimben". van amelyik cég nem bízik. a general electric például kivonult. volt egy gyára hajdúböszörményben. ők azt mondták, hogy jönnek a "nácik". sötét diktatúra. eladták az üzletrészüket. azonnal megvette egy német, ami a céget vezette. több a betelepülő, mint a kivonuló.

a mostanában érkezők cégek mind mérnöki irodákat is nyitnak. együttműködnek a szakképzési centrummal. keresik a szakmunkást. de mellette még több szakmérnököt akarnak. ezért tárgyalnak az egyetemmel. a szakközépiskolás is tovább tanulhasson. ezért akarják, hogy a képzés feltétlen járjon érettségivel. meg persze azért, hogy nyelvet beszéljen. nem hülyék. te meg azt mondod, hogy ezek rettegnek, hogy jönnek a "nácik". a francokat.

2019.01.15. 19:30:40

@invalid user name:
szerinted g fodor gábornak oda telefonál valaki? vagy a pesti srácok újságíróinak odatelefonálnak, vagy habony árpádnak?

2019.01.15. 19:33:39

@invalid user name:
az index is egy brutális módon elfogult lap. a kormánymédia is. az ellenzék is. és mindkettő ki akarja nyírni a másikat. ez a céljuk. mindkettőnek. felőlem nyírja ki az ellenzék orbánt. de ha nem, akkor nekik orbán nyírja ki őket. csak azt állítom. és nem értem, hogy még mindig van, aki ezt nem fogja fel. azt, hogy az ellenzéket is le lehet váltani.

2019.01.15. 19:57:53

@invalid user name:
így néz ki egy középiskolásoknak szóló karrier tanácsadó.
www.youtube.com/watch?v=B8WbYbZnINU
ez egy suliválasztó általános iskolásoknak.
www.youtube.com/watch?v=XP5nlOpAFqQ
az összes stand mögött fideszes áll. mindenki egytől egyig. a szoci képviselők a gyerekeiket a fideszbe küldték. mert látták, hogy a "náci" rettegőkkel nem nyernek választást.

2019.01.15. 20:25:57

@invalid user name:
a középiskolásoknak szóló kisfilmben érdemes megnézni, hogy egész családot kiszolgálják. tehát jöhet apa, anya is a középiskolással persze csak ha akar. nekik is elmagyarázzák, hogy mit is tanul majd a gyerek. sőt a kisebbet is hozhatják magukkal. az óvodásnak is nyújtanak programot, amíg a nagyobbakat eligazítják. nem az egyént, hanem a családokat akarják kiszolgálni. tehát ha a nagymama odamegy, akkor őt is. ha feketék odamennek, akkor őket is. feltéve, hogy nem akarnak kormányt buktatni.

tisza szobra alatt kerti parti.
www.youtube.com/watch?v=DH-ObwazZYA

2019.01.15. 20:45:36

@invalid user name:
a fidesz kommunikációja. egyrészt tisza szobor.
s3.eu-central-1.amazonaws.com/kozterkep/photos/c4dd6cb1f4a3e09a2505fc5021288fcd_1.jpg
es ugyanott.
cdn1.haon.hu/2018/04/ifd-2.jpg
ezek a külföldi diákok fizetnek. nem támadják a kormányt. tehát akkor csináljanak kerti partit. a kóstolójegyekből összegyűlt pénzt felajánlják. muszlim férfiak és nők.
www.debreceninap.hu/media/2018/05/18-felmillio-forint-gyult-ossze-a-beteg-gyerekeknek-az-international-food-day-en/fdda.png
ez is rejt magában veszélyeket, mert esetleg lehetnek, akik mégse a legjobb szándékkal érkeznek.

ők is migránsok.
www.youtube.com/watch?v=jMjp-wF7-Xo
ezek után idejött orbán és azt mondták neki. két lehetősége van. vagy bezárja a menekülttábort. vagy elveszti a választást.

invalid user name 2019.01.15. 21:11:53

@444:

"a piac nem bízik az orbán rezsimben"

szerintem még ezt sem állítottam.

invalid user name 2019.01.15. 21:13:13

@444:

"te meg azt mondod, hogy ezek rettegnek, hogy jönnek a nácik"

szerintem összekeversz valakivel

invalid user name 2019.01.15. 22:59:58

@444:

épp ma jött ki egy videó amin a riporter diklálja a kislominak, mit mondjon :D

2019.01.16. 05:42:26

@invalid user name:
a balliberális történetírás azt mondja, hogy tisza prefasztista volt, horthy fasiszta, orbán posztfasiszta.

2019.01.16. 05:46:35

@invalid user name:
megbeszélik, mert ez a lakájmédia és kislomi egy rezsimszolga. és egyeztetnek, hogy mit is mondanak. úgy egyébként meg kálmán olga azt mesélte el, hogy ők délelőttönként folyton hívogatták a pártokat, hogy majd este gyertek be a műsorba és mondjátok azt, hogy. és ők ezt gondolják közszolgálatnak.

tehát van egy kormánypárti/ellenzéki lakájmédia rezsimszolgákkal. kormánypárti/ellenzéki propaganda/ellenpropaganda. és ebből legfeljebb egy maradhat.

2019.01.16. 05:56:09

@invalid user name:
az ellenzéki narratíva az, hogy orbán egy "geci". mennyire "geci"? nagyon. és miért "geci"? mert "náci". a kormánypárti az: soros. soros. alternatíva?

screpes 2019.01.16. 07:45:36

@444:
kicsoda a tv2 médiacsoportnak Habony?
Te tisztán látod a tulajdonosi szerkezetet?

invalid user name 2019.01.16. 08:06:49

@444:

"az ellenzéki narratíva az, hogy orbán egy "geci".

ahogy én látom ez inkább egy szimbólum, ami nagyjából össze tudta hozni az ellenzéki szimpatizánsokat. a rezsim nem nagyon tud mit kezden vele. lépten nyomon találkozom matricával, hóba taposva, floridai repülőgép flight path formájában, falra, üres óriásplakátra felfújva, pénzre írva stb.

Orbán egóját nyilván sérti, ezért nem tud egyszerűen átlépni fölötte, az eddigi ellenlépések nagyon gyengék. Én nem nagyon szeretem, de szórakoztat, kiváncsian várom mi lesz belőle.

(az ugye megvan, hogy az aliexpressen kínából lehet rendelni O1G kitűzőket és hogy ezerszám vásároltak már?)

invalid user name 2019.01.16. 08:09:03

@444:

"kálmán olga azt mesélte el, hogy ők délelőttönként folyton hívogatták a pártokat, hogy majd este gyertek be a műsorba és mondjátok azt, hogy.."

nem ezt mondta kálmán olga. azt mondta, hogy előre elmondja, mi lesz a beszélgetés témája, miről fogja kérdezni a vendégeit. van, amikor hiába, a kutyapártos kovács gergőt pl. sosem lehet irányítani.

invalid user name 2019.01.16. 08:10:17

@444:

"a balliberális történetírás azt mondja, hogy tisza prefasztista volt, horthy fasiszta, orbán posztfasiszta."

ezt akkor vitasd meg a balliberális történetírókkal. én nem tartozom közéjük.

2019.01.16. 08:52:51

@invalid user name:
hanem tisza egy nemzetvesztő politikus volt. ő robbantotta ki a háborút. ez a magyarellenes narratíva. többek között erre alapozták trianont.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.01.16. 09:05:00

@444: asszem vissza kéne menned a törikönyvekhez

2019.01.16. 09:05:17

@invalid user name:
elárulok egy titkot. az összes ilyen spontánnak látszó interjú úgy készül, hogy a riporter esetenként instruálja a riportalanyt. ezt onnan tudom, hogy sanyi a kútfúró haverom is szerepelt egy termelési riportban. előző nap tudta, hogy a tévések jönnek a vízműhöz. és onnan kimennek a keleti főcsatorna mellé. és megszólítják sanyit, és ő benne lesz a tévében. elmondta, hogy nagyon jók a munkakörülmények. amúgy szidjuk a "fejeseket". sanyi ilyeneket mond a főnökének: "szakadt volna a fejed az anyádba, te köcsög". na, de a tévében nem lehet azt mondani. pláne egy termelési riportban, ami előre meg van beszélve. így nyer választást o1g. sanyi szerint ezerszer inkább orsós likud viktor, mint soros schwartz györgy.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.01.16. 09:06:28

te invaliddal egy személy vagytok?

invalid user name 2019.01.16. 09:12:58

@444:

én nem tudom mi a magyarellenes narratíva.
csak azt, hogy tisza rossz politikus volt.

arisztokrata volt -- a 600 ezer katona, akiket elküldött meghalni, nem volt arisztokrata, azok nem számítanak.

alternatíva: tiszának elképzelése sem volt arról, hogy mit jelent egy háború, valami romantikus kép élt benne a mezőn vágtató piros ruhás huszártisztekről.

alternatíva: nem ismerte európa erőviszonyait, nem volt tisztában azzal, hogy milyen hadsereggel, fegyverzettel bírnak potenciális ellenfelei, milyen törekvéseik vannak stb.

alternatíva: nem foglalkozott azzal, hogy mik lesznek a következmények, számára a pillanatnyi hatalmi pozíció megtartása volt fontos.

alternatíva: azt hitte, hogy az ellenfelei megrettennek és megadják magukat, vagyis fel sem merült benne, hogy az ellenfelek legerősebb válaszlépéseit mérlegelje, azokra felkészüljön.

gyenge, tehetségtelen, karrierista, gőgös.

invalid user name 2019.01.16. 09:15:55

@444:

"elárulok egy titkot. az összes ilyen spontánnak látszó interjú úgy készül, hogy a riporter esetenként instruálja a riportalanyt. ezt onnan tudom, hogy"

stb stb. egy kútfúrónak nyilván meg kell mondani. amikor engem hívtak az ATV-be (már jóval kálmán olga után, rónai egon) az égvilágon semmit nem beszéltek meg. sminkszoba (hogy ne csillogjon az arcomon a reflektor), belépek, egon nekem szegezi a kérdést, egyenesen a műtőből jött? hát köpni nyelni nem tudtam.

2019.01.16. 09:42:38

@HaFr:
elsőként az elsődleges forrásokat kellene elolvasni. és helytörténetet. és lehet, hogy nem pont ugyanaz a kép rajzolódik debrecenből és budapestről.

moinmoin nick előadja, hogy tisza egy tipikus magyar nemes volt, nem akart oktatást, modernizációt és effélét. ehhez képest errefelé tisza szorgalmazta a tudományegyetem építését. csak a moinmoin világképébe nem illik bele. mert hogy ő neomarxista. az abból indul ki volt, hogy a feudális elit. ők voltak a rosszak, mert ők nem akartak modernizációt. és ezzel szemben voltak a kapitalisták. a marxista ideológiában ők a kommunista népbiztosok voltak. de a rendszerváltás óta már ők is "liberális" "kapitalisták". a komcsik és a libsik egy platform. ők a jók, mert ők modernizációt akarnak. és ők győztek. tisza egy prefasiszta nemzetvesztő. amiből következik a vészkorszak. a horthy fasiszták rémuralma. és orbán posztfasiszta. ez az ellenzéki narratíva. a kormánypárt "náci". populista változatában "orbán egy geci".

ahogy írod van a populista ellenzék és a fasiszta kormánypárt.

2019.01.16. 09:43:39

@invalid user name:
ez politikai interjú volt?

2019.01.16. 09:44:48

@invalid user name:
na de ha nem tisza születik arisztokratának, hanem te születsz annak, akkor mit tették volna az adott helyzetben?

pitcairn2 2019.01.16. 10:05:43

@invalid user name:

a történelmi és liberális köntösben megvalósított internacionalista/szocialista aktuálpolitizálás:)

pitcairn2 2019.01.16. 10:09:46

@invalid user name:

OMG! Még mindig ott tartasz, hogy az a fránya K und K "robbantotta ki" a világháborút?

már az állítás is nevetséges...

invalid user name 2019.01.16. 10:20:59

@444:

teljesen politikai interjú volt. aktív politikus voltam.

2019.01.16. 10:22:27

@invalid user name:
ez az adott helyzet.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/26/Map_Europe_alliances_1914-en.svg/970px-Map_Europe_alliances_1914-en.svg.png
és ebben a helyzetben azt mondták, hogy a monarchia kiterjed balkánra. és úgy kaphat az összes nemzetiség autonómiát.
m.blog.hu/na/nagyhaboru/image/tortenelmi_hatter/monarchia/monarchia_nepek_large.jpg
de ehhez kell németország segítsége. romániában hohenzollern-sigmaringeni a király, bulgáriában szász herceg a cár. megegyeznek a törökökkel. megvették az egyik disznókereskedőt. de a másik lett a király. mert az oroszok azt mondták, hogy ők nem akarnak szomszédjuknak egy ilyen közép-európai császári és királyi birodalmat. és az antant se akart. a nyugat. ők se mondták, hogy na jó, berlinből rendezzék ezt el. lesz egy nagy-német protektorátus. a kis-franciaországban meg majd pezsgőznek, majszolgatják a sajtót. a britek a kontinentális politikába beleszarnak. ahogyan most szavaztak. antant volt és nem brexit.

a szerbek se azt mondták, hogy majd a császári és a királyi monarchiában kapunk autonómiát és milyen jó lesz. lehetnek iskoláink. és akkor a szerb gyerekek olyan okosak lesznek, mint nikola tesla. aki a monarchia szülötte volt. milyen jó lesz ez. nem ezt mondták. hanem előre nagy szerbiáért. és végül területeket követeltek a balatonig. mert később károlyi azt mondta, hogy nem kell ide hadsereg. egy ilyen helyzetbe mi a francnak? és ugye még ott volt a proletár nemzetköziség. de ugye láttuk, hogy románoknál és és szerbeknél még csak nem is egyszerűen hazafias kommunisták kerültek hatalomra, hanem ortodox nacionalisták. a románok úgy, hogy a monarchiával békét kötöttek elfoglalták a tiszántúlt és egészen győrig vonultak. tehát a román vezetés nem azt mondta, hogy legyen valami egyezkedés. mindenféle föderalizálási tervek voltak. románokat is felkértek. akartak perszonáluniót is. de ezeket nem fogadták el. lényegében semmit se.

ellenkormányzás folyt egy anarchista közegben.

invalid user name 2019.01.16. 10:27:53

@444:

"mit tették volna az adott helyzetben"

ezt negyedszer kérdezed meg :)

- hatvan év alatt megváltozott a hadviselés, gépesítés, lőfegyverek
- ellenfelek hadereje, felszereltsége, hátországa
- saját haderő kevés és elmaradott
- németország habozva támogat
- költségek, kockázatok
- a katona munkaerő. ha elmegy harcolni, kimeríti az ország gazdaságát a háború

ezért tárgyalásokra van szükség a feszültségek rendezésére.

ha K.u.K nem békél, lemondani.

de ezek annyira értelemszerű dolgok.

2019.01.16. 10:35:28

@invalid user name:
na ezek a "gecik" (nem "nácik", hanem legyenek "gecik") előtte megbeszélik, hogy miről is szól majd az interjú. és ha az nem élő, akkor a riporter esetenként instruálja a riporter alanyt. és a kislomi mondhatja, hogy ő neki ne magyarázzon senki "lakájmédiából" ő nem lesz "rezsimszolga". ezt mondhatja a kislomi. és találnak egy másik alkotmányjogi szakértőt. ezek ilyenek baszki, hogy így összebeszélnek. te meg köpni nyelni nem tudtál, ahogy egon neked szegezte a kérdést. az egy igazi hard talk volt. ezek meg így bratyiznak. de az atv nem ilyen. ha valami nem, akkor az atv nem egy bratyizós társaság. meg úgy általában a "baloldali" "liberális" értelmiség és az "európai értelemben vett konzervatívok" se. hanem csak a "nácik", illetve ezek "gecik". ilyenek ezek.

lehet mondani, hogy ilyenek. de ez még nem a diktatúra. mert hogy akárhány nem-fideszes párt elindulhat az ep választáson. és akárhány nem-fideszes jelölt állítható az önkormányzati választásokon is. amit az mszp-szdsz tett egyfordulóssá. érdekes módon egon erre nem hívja fel a nézőgyerekek figyelmét. figyelem itten a baloldali, liberális pártok voltak "gecik". így kormányozhatott húsz évig demszky gábor.

screpes 2019.01.16. 10:38:11

@pitcairn2:
itt az ideje, hogy megmondd!

2019.01.16. 10:45:59

@invalid user name:
például volt egy ilyen föderalizációs terv.
www.thomasgraz.net/glass/map-popov.gif
de erre nem azt mondták a románok, hogy milyen jó lesz. mert erdélyben lesznek népiskoláink, ahol a román gyerekek sakkoznak a székelyekkel. nekik is legyen önállóságuk. és a szerbek se azt mondták, hogy a vajdaságban majd kapnak jogokat. és az lesz a béke barátság szigete. a kis és nagy galíciaiak együtt élnek lodomériában. tehát nem tisza akart háborút.

amikor békét kötöttek, akkor is a románok azt mondták, hogy szarunk bele. erre lehet mondani, hogy modernebb fegyverzet kellett volna, még keményebben odacsapni. az háborút jelent. károlyi képviselte azt, hogy majd ezt megoldják a béketárgyalások. megoldották. az volt trianon. és abból újabb háború következett. és a konfliktusok a mai napig nincsenek rendezve.

pitcairn2 2019.01.16. 11:02:29

@444:

nemrég egy kicsit kutakodtam a neten Károlyi után és döbbentem szembesültem azzal, hogy az 1920-as évektől elkötelezett marxista-sztálinista lett

még Rákosiról is elismerően irkált az 50-es években megírt emlékirataiban... (pedig Rákosi a Rajk per után kirúgta a párizsi nagykövet/miniszter pozícióból...)

de legalább annyi esze volt, hogy a francia Riviéráról és Provance-ból sztálinistáskodott

ihol lenne a legutolsó lakhelye:)

hu.wikipedia.org/wiki/Vence#H%C3%ADres_emberek

és úgy tűnik, hogy az 1945 után kirabolt magyar arisztokratákkal szembe neki még jócskán marad pénze...

fr.wikipedia.org/wiki/Fondation_Karolyi

pitcairn2 2019.01.16. 11:05:19

@444:

felettébb sokatmondó, hogy még magyar verziója sincs a Fondation Karolyi wikipedia szócikknek...

pitcairn2 2019.01.16. 11:06:02

@444:

liberális-marxista-sztálinista szintézis:)

2019.01.16. 11:07:58

@invalid user name:
károlyi volt békepárti. és annak a politikának ez lett az eredménye errefelé.

1919
április 23. A királyi román hadsereg elfoglalta Debrecent.
április 30. Az Osztrák-Magyar Bank debreceni fiókja kifizeti a román hadsereg Debrecentől követelt 4 millió koronás hadisarcát.
június 12. Mosoiu román tábornok katonai parancsnoksága alá rendelte a rendőrséget.
június 28. A román hadseregparancsnokság megtiltotta Debrecenben a hírterjesztés minden formáját.
július 14. Mardarescu tábornok az erdélyi román haderő parancsnoka Debrecenbe érkezett és szemlét tartott a román csapatok felett.
október 16. A román katonai vezetés Felső Közigazgatási Tanács felállításával közvetlen irányítása alá akart vonni hat vármegyét és két várost.

a románok új igazolványt állíttatnak ki. amit persze magas illetékért cserébe. és abban azt mondják, hogy nyilatkozzál a nemzetiségről. debrecenben 80 fő mondta magát románnak. miközben a püspök megáldotta a román királyi párt, mert a kommunistákat még jobban utálták. de nem az összes zsidót. hanem a komcsikat. mert ugyanez a püspök együtt ült a rabbival a szabadkőműves haladás páholyban. de nem feltétlen azért, hogy szétverjék magyarországot. hanem, hogy a római katolikusok hatalmát gyengítsék valamelyest. tehát egy ideológiai háború, etnikai konfliktusokkal terhelve.

te azt mondtad volna, hogy a dumitrescu tábornokkal nem lehet tárgyalni, akkor lemondasz. és utána? az arisztokrácia nagyobb része felelősséget érzett az ország iránt. nem akarta anarchiába taszítani. és amikor az mégis bekövetkezett, akkor se állt be a népek nagy barátsága. a románok 11 hónap megszállással kifosztották a tiszántúlt.

aztán horthy vezette hadereg visszafoglalta.

1920
március 10 A nemzeti hadsereg bevonult Debrecenbe.
március 13. Debrecenbe érkezett a magyar nemzeti hadsereg debreceni körletének parancsnoka Hegedűs Pál tábornok, vezérkarával.
március 16. A katonai körlet parancsnok kihirdette a statáriumot.
március 17. Debrecenbe érkezett gr. Csáky Zsigmond tábornok a csendőrség felügyelője.
március 24. Megérkezett Budapestről a debreceni dandárparancsnokság, a gyalogezred parancsnoksága és a vadászzászlóalj.

de a románok nem tárgyalni érkeztek. akkor sem, amikor már elvben a monarchiával békét kötöttek.

invalid user name 2019.01.16. 11:12:38

@444:

neem, nem diktatúra. amit kislomi mondott, az simán csak propaganda. a kormánymédia meg semmi mást nem csinál csak a kormánypropagandát szórja.

szóval ahhoz, hogy ez a kormány pozícióban maradjon, az adófizetők pénzéből évente kb 150 milliárdot költenek el propagandára. mert egyébként elég szarul dolgoznak, propaganda nélkül összedőlnének hamar.

invalid user name 2019.01.16. 11:16:15

@444:

felvett anyagban is szerepeltem párszor, RTL, echotv, hírtv (már a simicska utáni hírtv), pár kisebb rádió, online média videóanyagai. élő rádiós műsorból is felhívtak, mondjuk ott fél órával előtte szóltak, hogy ha ráérek akkor hívnak, tehát volt időm felkészülni hogy mit akarok mondani, de sose semmit nem beszéltünk meg.

2019.01.16. 11:41:13

@invalid user name:
az mtva riporterei úgy tűnik, hogy előzetesen egyeztetnek az interjú alanyokkal. és akkor mi van? mondhatod, hogy de ez esetben független egyének véleménye hangzik el, hanem a kislomit esetenként instruálják. igen. és?

értem, hogy ellentmond a független médiának és a felvilágosult hitelveknek. de a fidesz nem csak ebben mond ellent ennek az egésznek, hanem szinte mindenben. ugyanis csak így lehet összehangoltan kampányolni. és van egy széttartó ellenzék. amelyik a mai napon is arról vitázik, hogy összefognak, vagy nem fognak össze. hogy legyen?

2019.01.16. 11:58:04

@invalid user name:
de az ellenzék simán ellenpropaganda. nem azt mondja hadházy ákos, hogy na jó. bementünk a tévé székházba. és egyébként lehet, hogy nem kellett volna felmászni a lépcsőkorlátra, mert mi a francnak. csak értsék meg, hogy elragadta a hév. de amúgy ők egy jobb túlóratörvényt akarnak alapvetően. objektívebb tájékoztatást. konstruktív módon állnak a vitához. de nem. az van, hogy ez egy sötét diktatúra, vagy legalábbis egy autoriter rezsim, amit el kell söpörni. nagyjából úgy, mint 1989 decemberében.
www.youtube.com/watch?v=eL-uGto_WLM

2019.01.16. 12:10:19

@invalid user name:
és erre mondom azt, hogy egy normális közéletben ez utóbbi az underground. mémesítik a kislomit. összekapcsolják a tanú című filmmel, mintha ő egy koncepciós pert folytatna le az ellenzéki képviselőkkel szemben. mintha most varjú lászlót vinnék hajnalba kivégezni, mint pelikánt.

tehát nem azt mondja a biztonsági őr, hogy igen, itt talán nem kellett volna feltétlen ilyen erővel hátracsavarni a kezét. de értse meg varjú úr, hogy előtte ön is mintha rúgott volna. amire azt mondja, hogy persze, mert letepert. és erre varjú azt mondja, hogy megértem, hogy ön azt tette, amit egy biztonsági őrnek tenni kell ha valaki védett területre lép. de az mtva vezetői és a fidesz választói is értsék meg, hogy ők a közmédiában szeretnék hallatni a hangjukat. és az sem probléma, hogy olyankor a riporter képviselje az ellenérdekelt felet. a kormányt. sőt úgy a jó. és akkor majd így nagyon jó kis viták lesznek a belpolitikában például a túlóratörvényről. és egyébként a külpolitikában álljunk a kormány mellé. határon túli magyarok ügyében. és bevándorlás témájában nagyrészt igaza van kormánypártnak. ilyesmi lenne egy konstruktív ellenzék. erre nem lehet azt mondani, hogy ők soros aktivisták.

csak az ellenzék nem ilyen. varjú képviselő azt mondja, hogy ezt majd még megbánja egy biztonsági őrnek, aki azt teszi, ami a dolga és tized annyi pénzt keres. és valójában alig van hatalma egy ellenzéki képviselővel szemben. akinek be kell tartani az mtva szervezeti és működési szabályait. nem léphet csak úgy be a stúdiók előterébe se.

invalid user name 2019.01.16. 12:19:50

@444:

akkor nincsen semmi, csak amit már leírtam.
az mtva nem sajtó, hanem kormánypropaganda.

a média függetlensége megintcsak nem magasztos eszme vagy ideológiai kérdés, hanem praktikus. a megalapozott döntéshez szükséges információk leginkább hiteles közvetítésének eszköze.

független sajtó nélkül mindenféle betegségek jelennek meg - korrupció, torzított információk stb. és a propaganda hatékonysága is kopik, mert amikor az emberek néha azért találkoznak a propaganda és a valóság közötti ellendmondásokkal (omladozó kórházak, üres stadionok). a hitelesség teljes elvesztése, tudod, mint a kádárrendszerben: onnan tudjuk, hogy baj van, mert a tévé bemondta, hogy minden rendben.

ezek mind tovább rontják a gazdaság versenyképességét és fokozzák a lemaradást a liberális demokráciák piacgazdasága mögött.

invalid user name 2019.01.16. 12:20:59

@444:

tényleg, a tanú :) jó példa, valóban ahhoz hasonlít.

invalid user name 2019.01.16. 12:27:22

@444:

"az van, hogy ez egy sötét diktatúra, vagy legalábbis egy autoriter rezsim"

nem sötét diktatúra, csak úton van afelé. autoriter rezsim, az már stimmel, filippov gábor (az ATV-ben találkoztam vele, élőben sokkal színesebb figura, mint a híres cikkében a hibrid rezsimekről).

egy jogállamban pl a hivatalos személyekkel szembeni erőszakot a büntető törvénykönyv vonatkozó paragrafus alapján bírálnak el, nálunk meg kislomi oda áll a tévébe, elmondja a betanult mondatokat hogy nem történt itt törvénysértés.

2019.01.16. 12:43:33

@invalid user name:
egy mai hír a "lakájmédiából".

Idén is folytatódik a Méltóság Mezeje program
ez 18-as kisfilmjük.
www.youtube.com/watch?v=bOIvM8zmEoc
ehhez csatlakoztak még iskolák.

ez is ugye a fidesz. kósa lajos felesége a kuratóriumi elnök. ez is ner része és az is, hogy kósa 80 éves anyukája sertéstelepet reorganizál. és azt kérdezik: képviselő úr, ez nem az ön vagy ismerősének üzlete véletlenül? amire azt mondja, hogy nem, értsék meg, hogy a mamája ilyen ambiciózus. és nem tilthatja meg neki, hogy bmw motorokat lízingeljen.

elvben ugye a szociknak és a libsiknek azt kellene mondani, hogy milyen jó ez a dignity day vagy méltóság mezeje program. a konziknak azt, hogy ebbe vonják be az egyházat.

2019.01.16. 13:22:46

@invalid user name:
az rtl klub sem objektív hírforrás. hanem az ellenzéki ellenpropaganda. amiben magyarországon csak rossz dolgok történnek. az mtva szerint pedig csak jó dolgok. és az rtl klub azt mondja, hogy szerintük ez a média feladata. a francot. az valójában nem a liberális, hanem az underground elképzelés, hogy a médiának alá kell ásni a mindenkori hatalom tekintélyét. különösen a nemzeti érzülettel kell szemben kell fellépni. de ilyen alapon kossuth idejében is lakájmédia volt. petőfi is egy nacionalista rezsimszolga volt.

2019.01.16. 13:30:52

@invalid user name:
hja tényleg olyan, mint a tanú. és varjú képviselőt hajnalban viszik kivégezni, mint pelikánt. tényleg ugyanaz, mint a kommunista népbiztosok idejében.

pitcairn2 2019.01.16. 13:34:44

@invalid user name:

a mainstream média mindenütt egy beteg vicc, az internet azonban összességében szabad, a nyugati mainstream médiát is olvasgathatja az akinek ehhez van kedve...

pitcairn2 2019.01.16. 13:37:00

@invalid user name:

a demokrácia egyébként szupranacionális szervezetek felemelkedésével nyugaton is kiüresedőben van, mondjuk nem vesztünk vele sokat, elvégre a valódi szabadság nem kollektív döntésekről szól...

a valódi szabadság egyéni döntésekről szól...

pitcairn2 2019.01.16. 13:41:02

@invalid user name:

és az internet korában már nem kell hagyományos média platform a publikáláshoz

ez a blog is ékes bizonyíték erre...

invalid user name 2019.01.16. 13:48:05

@444:

"az rtl klub sem objektív hírforrás. hanem az ellenzéki ellenpropaganda"

Lehet, hogy a fidesz propagandához *képest* az RTL már ellenpropagandának látszik, de van pár RTL-es szerkesztő ismerősöm, ahogy mondták, de józan ésszel is belátható: elég szűk arany középúton kell egyensúlyozniuk, különben elveszítik a nézőközönségük valamelyik felét. és az RTL azért alapvetően profitorientált cég.

invalid user name 2019.01.16. 13:49:37

@444:

"hja tényleg olyan, mint a tanú. és varjú képviselőt hajnalban viszik kivégezni, mint pelikánt."

a hibrid rezsimben az a nagy találmány, hogy nem kell már kivégezni. érdemes elolvasni filippov gábor július végén megjelent cikkét, nagyon tanulságos.

invalid user name 2019.01.16. 13:51:26

@pitcairn2:

publikálni bármit lehet -- de kit érsz el vele?

ha van évente 150 milliárd forintod propagandára, akkor 8 millió választónak tudod sulykolni az üzeneteidet. ha egy blogod, akkor pár száz olvasója lesz egy cikkednek.

invalid user name 2019.01.16. 13:59:55

@444:

ez a varjús sztori már előkerült korábban és akkor is írtam, hogy hagyjuk a varjút. ha egy rendőr bemegy a munkahelyemre, és a nálunk dolgozó biztonságiak leteperik meg kidobják, akkor a biztonságiakat le fogják sittelni 2-8 évre, mert a hivatalos személy elleni erőszak paragrafusban nem szerepel enyhítő körülményként, hogy a hivatalos személynek nem lett volna szabad ott lennie.

a biztonsági őrnek NINCS mérlegelési lehetősége. ismernie kell a törvényt: a képviselő hivatalos személy, pont mint a rendőr és ugyanolyan védelem illeti meg.

szóval kislomi simán hazudott.

pitcairn2 2019.01.16. 14:02:47

@invalid user name:

a fidesz nem az állítólagos média fölény miatt nyert sorozatban két választást, hanem elsősorban a relatíve kedvező gazdasági helyzet miatt

megjegyzem annak a 8 millió választónak a zöme tökéletesen immunis bármilyen jobb-bal propagandára

jó részük már választani sem megy el, annyira nem vár semmit ettől az egésztől

pitcairn2 2019.01.16. 14:04:48

@invalid user name:

a szupranacionális rendszerekben meg az a nagy találmány, hogy bűnbakként lehet előtérbe tolni a helyi szintet a szupranacionális rendszer hibáiért is:)

invalid user name 2019.01.16. 14:08:14

@pitcairn2:

ha egy diktatúra látásmódjával próbálod mérni a demokráciát, akkor ilyen vicces következtetésekre lehet jutni.

valójában meg nem így van, amit feltételezel. liberális demokráciában a bűnbak nem lényeges szereplő.

invalid user name 2019.01.16. 14:10:08

@pitcairn2:

"megjegyzem annak a 8 millió választónak a zöme tökéletesen immunis bármilyen jobb-bal propagandára"

csupán a félelemkeltésre fogékonyak. ezért kell migránsokat meg terrorizmust hallucinálni, és mindenkit, aki kritizálja a kormányt, migránspártisággal címkézni.

és mivel az okos emberek azért tudják, hogy ez hazugság, elgondolkodnak: mit rejteget a fidesz, hogy ekkorákat lódít...?

pitcairn2 2019.01.16. 14:13:51

@invalid user name:

a migráncs hiszti az EU centralizálásához kell:)

pitcairn2 2019.01.16. 14:17:28

@invalid user name:

csak ismételni tudom magamat:

az egyéni szabadság nem kollektív döntésekről szól

a társadalmat alkotó egyének szabadsága egyenes arányban nő a kollektív döntést igénylő kérdések számának a csökkenésével

2019.01.16. 14:45:19

@invalid user name:
ne viccelj már. aki hivatalos személyt JOGSZERŰ eljárásban erőszakkal, vagy fenyegetéssel akadályoz bűntettet követ el. kislomi éppen azt mondja, hogy varjú képviselő eljárása jogszerűtlen volt, mert üzemi területre lépett.

2019.01.16. 14:56:32

@invalid user name:
tehát az nyilván nem igaz, hogy az országgyűlési képviselőhöz jog szerint hozzá se lehet érni. mindaddig amíg az eljárása jogszerű valóban kiemelt védelmet kap. hivatalos személy hivatali visszaélést is elkövethet. büntetendő a hivatalos személy, aki hivatali helyzetével visszaél, azért, hogy jogtalan hátrányt okozzon vagy jogtalan előnyt szerezzen.

amikor varjú fenyegeti a biztonsági őrt, akkor hivatalos személyként esetleg visszaél a hatalmával, mert másoknak jogtalan hátrányt akar okozni. félelmet kelt. ezt mondja az mtva. az ajtók nyitogatása, hamis tűzriadó, felmászik a lépcsőkorlátra. ez nyilván lehet garázdaság. ami másokban megbotránkozást vagy riadalmat kelt és személy ellen irányul. jelenlegi törvény az, hogy dolog ellen. ezt kellene mondjuk köztulajdonra korlátozni.

mert ha egy tenisz meccsen a játékos eldobja a saját ütőjét, akkor az nem garázda. nem kelt riadalmat a nézőben. ha személy, mondjuk a bíró ellen irányul az garázda. de ha a bíró székébe rúg bele, az is garázda. közösségi tulajdonnal szemben kirívóan közösségellenes magatartást tanúsít.

2019.01.16. 15:05:42

@invalid user name:
tehát mondjuk az országgyűlés elnökét nem engedik fel a pulpitusra. hivatalos személyt jogszerű eljárásban akadályozzák. kövér lászló nyilván erre is hivatkozhat.

2019.01.16. 15:13:25

@invalid user name:
általában véve az ellenzékre jellemző az anarchista mentalitás. területen kívüliséget és törvény felett állást követelnek maguknak.

a takarító néni a partvissal is odébb tessékelhet egy parlamenti képviselőt a közintézményben. neki a munkaköri leírása szerint fel kell mosnia a padlót. mondjuk a parlamenti folyosót. erre képviselő végig megy a koszos cipőjével. a takarító néninek jogában azt mondani, hogy álljon odébb, hogy hadd törölje fel a sarat. és legközelebb töröljenek lábat a képviselők. jogszerű eljárásban takarít.

2019.01.16. 15:20:57

@invalid user name:
ha a takarító néni jogszerű eljárásban takarít. és a képviselő hivatalos személyként ezzel szemben fenyegetően fellép, akkor takarító néni jogai sérülnek. mert benne az félelmet, riadalmat, megbotránkozást kelt. és ha ilyen formában hivatalos személy fenyeget, akkor a hivatali visszaélés a hatalommal.

azt kell mondani a képviselőnek, hogy jól van mariska néni, legközelebb majd nem hozzuk be a sarat. persze a mariska néni a képviselőt a partvissal nem ütheti fejbe. mert az hivatalos személy elleni erőszak. de odébb tessékelheti, hogy feltörölje a sarat, mert jogszerűen takarít.

invalid user name 2019.01.16. 15:21:27

@444:

nagyon életszerű összehasonlítás a takarítónéni "állon arrébb kérem" vs hat fegyveres őr ugrik rá varjú lászlóra.

egyébként ennek (az MTVA jóvoltából nyilvános videófelvételen látható) történetnek az interpretálása elég jó mérce annak megítélésében, hogy a jogállamiságot ki mennyire tartja lényegesnek.

2019.01.16. 15:29:34

@invalid user name:
a biztonsági őrök is azt mondták, hogy álljon odébb, mert ide már nem jöhet be. csak varjú azt képzelte, hogy mivel ő parlamenti képviselő hozzá nem nyúlhatnak. az mtva azt mondja, hogy a képviselő hivatalos személyként hivatali hatalmával visszaélt. az mtva munkatársaiban félelmet, riadalmat keltett. ez önmagában jogszerűtlen.

tehát ha varjú odamegy, hogy szeretnék átmenni a folyosó másik oldalára ahhoz az ajtóhoz. a biztonsági őr erre se szó, se beszéd leüti, akkor az hivatalos személy elleni erőszak. de ha azt mondja, hogy kérem szépen ez egy védett terület, ide idegenek szigorúan tilos a bemenet és valóban, akkor hiába mutatja fel a képviselői igazolványát. a képviselő eljárása jogszerűtlen.

invalid user name 2019.01.16. 15:35:37

a biztonsági őr sok mindent tehet, de hivatalos személlyel szemben semmit.

ha varjú jogtalanul lépett be valahová, akkor azért varjúval szemben indítható később eljárás.

de ezt a kört már lefutottuk. ha rendőr bejön hozzánk az irodába (nem jöhet be bírói felhatalmazás nélkül) és a biztonsági őreink leteperik, akkor az hivatalos személy elleni erőszak, 2-8 év. a rendőrrel szemben külön fegyelmi eljárás indul.

ha a biztonsági őrök ragaszkodnak ahhoz az értelmezéshez, hogy ők meg akarták akadályozni varjú lászlót, és ezért teperték le, az még egy önbíráskodással is súlyosbíthatja a történetet szóval joguk van hallgatni.

mondom ezt úgy, hogy én örülnék a DK megszűnésének.

pitcairn2 2019.01.16. 15:57:46

@444:

"ilyen alapon egy képviselő bármit megtehetne. akár lövöldözhetne a parlamentben, "

a fentebb citált Tisza Istvánra speciel háromszor rálőtt a parlamenti ülés alatt vmi demokratikus IQ fighter "képviselő"

hu.wikipedia.org/wiki/Tisza_Istv%C3%A1n#V%C3%A9der%C5%91t%C3%B6rv%C3%A9ny,_h%C3%A1zeln%C3%B6ks%C3%A9g,_szem%C3%A9lye_elleni_els%C5%91_mer%C3%A9nylet

a feudális diktatúra akkori állását jól jellemzi, hogy derék demokráciaharcost a feudális rendszer esküdt (!!!!) bírósága pillanatnyi elmezavarra való hivatkozással felmentette...

pitcairn2 2019.01.16. 21:19:54

@invalid user name:

"arisztokrata volt -- a 600 ezer katona, akiket elküldött meghalni, nem volt arisztokrata, azok nem számítanak."

van egy olyan érzésem, hogy az arisztokraták halálozási aránya sem volt átlag alatti akkoriban

Ifjabb Tisza István - a gróf egyetlen még élő gyermeke - is golfozás helyett huszárfőhadnagy lett, majd 32 évesen spanyolnáthában halt meg a háború végén

pitcairn2 2019.01.16. 21:26:23

@invalid user name:

"alternatíva: tiszának elképzelése sem volt arról, hogy mit jelent egy háború, valami romantikus kép élt benne a mezőn vágtató piros ruhás huszártisztekről."

mint fenetbb írtam röhejes a K und K-t és Tiszát hibáztatni a világháborúért...

teljesen egyértelmű, hogy nem néhány szerb dombért gyilkolta egymást a világ négy éven át

az is egyértelmű, hogy nem a K und K ultimátum, hanem az orosz mozgósítás volt a döntő közvetlen kiváltó ok...

ami pedig a "romantikus elképzeléseket" illeti hát azok teljesen elterjedtek voltak akkoriban

pl. ezért erőltették a hőn szeretett "modern politikusaid" is a nyugati fronton és a Dardanelláknál a frontális bajonettes támadást a géppuskaállások ellen, melynek keretében iszonyatos veszteségeket szenvedtek a vágóhídra küldött szerencsétlenek...

kb. halomra lőtték őket...

a populáris kulturában anno a Gallipoli című film állított ennek maradandó emléket:

Gallipoli (film részlet).Ausztrál atléták értelmetlen halála (I. Világháború)
youtu.be/xVV5hcDcdko?t=134

pitcairn2 2019.01.16. 21:31:10

@invalid user name:

a Gallipoli fiaskóért egy bizonyos Churchill volt a felelős, de hamar túltette magát rajta...

ilyenek ezek a "modern politikusok"...

15 ezer km-t utaztatják ezeket a szerencsétleneket a világ végéről azért hogy néhány perc alatt halomra öljék őket...
süti beállítások módosítása