1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2017.12.16. 16:59 HaFr

Politikai patológia és temetésszervezés itt

Képtalálat a következőre: „sírt népek veszik körül”

 

A politológiának úgyis mán lassan kétszáz éve lőttek Magyarországon, vö.

"Vagy jőni fog, ha jőni kell,
A nagyszerű halál,
Hol a temetkezés fölött
Egy ország vérben áll.

S a sírt, hol nemzet sűlyed el,
Népek veszik körűl stb."

- írá Mihál.

A patológus megállapítja, hogy a Momentumnak igaza van, és ki kell itt halnia (n+1-edszer) mindenkinek, akinek köze volt az elmúlt ötven évhez (vagy ebből legalább tízhez), amelynek az oka ugyanaz, mint lassan kétszáz éve mindég, a modernizációra képtelen nacionalizmus eluralkodása az agyakban (mert a képes, az jó volna, de ez az apró különbség képes és képtelen között valódi hulláknak a szükségesnél milliókkal nagyobb, az egy főre mai áron számolt éves jövedelemnek pedig milliókkal kisebb adagját eredményezte -- máig kumulálva).

Ki kell halnia (na persze, képletesen) a kisebb és nagyobb gazembereknek, a kisebb és nagyobb mulasztóknak, gyáváknak és megalkuvóknak, a kényelmeseknek és az egoistáknak, a hatalmasoknak és a középkádereknek, a bűnözőknek és a kollaboránsoknak, mindnek (képletesen: az emléküknek és a hagyatékuknak) fel kell feküdniük EU-s támogatásból épült intézetem rozsdamentes acélasztalára, ahol kórboncnok kollégám szépen leveri a sminket és a púdert róluk, pőrére vetkezteti és bedeszkázza őket, de előtte szövetmintát vesz különösen a szívükből és az agyukból, amit mikroszkóp alá helyezek. Lesz kuncsaftom elég a tébláboló Antall miniszterelnök úrtól és a fontoskodó-egoista-kétbalkezes Sólyom elnök úrtól a bohóc Gyurcsány miniszterelnök úron át a legnagyobb szemfényvesztő Orbán Vittóréig, csak hogy a nagyobb kutyákat említsem, a kisebbek meg úgy fognak bebocsátásra várni, mint az összekötött kéve, asztagba téve, amíg a szem ellát.

Csakhogy aztán a végére mind elfogyunk. Legvégül a patológus is felfekszik az asztalra, mintát vesz magából és bedeszkázódik. Aztán jöhet a Mihál nótája még egyszer utoljára. És mit jelent ez az egész? Semmit. Miért, mit jelent már bármi?

88 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr5313505581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kage kyōi 2017.12.16. 17:06:45

Én nem temetek. Amíg van itten egyetlen egy ember aki tenni és menni mer,a Rendszer ellen, addig lesz élet.
Ha elmegy - kész, kaputt.

Lavinia Pinkerton 2017.12.16. 17:30:24

@Kage kyōi: De már régen nincs egyetlen ember sem.
8 éve nincs senki.
A Kossuth téren csak a felcsúti díszkő meg a patkányrágta mélygarázs.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.16. 17:54:31

A liberalizmus temetése aktuális mostanában, a népet viszont túl korán temeted...

ijontichy 2017.12.16. 18:45:05

@poszt: Nem gond. Majd hazamegyünk. Félmillió (lesz még több is) már elég újra benépesíteni ;-)

2017.12.16. 18:57:26

hogy lehet ilyet mondani Vittórera?

egy ( . . .?)napon még az ő bronzszobra fog őrt állani a gibraltári sziklán, az európai keresztény civilizációt őrizendő.
annyi lesz csak a talapzatára írva : EL SALVADOR

:D :D :D

Kage kyōi 2017.12.16. 20:40:13

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Hát akkor mi legyen!? Diktatúra? Ha ellenzed a liberalizmust, a saját szabadságodat ellenzed!

inquisitor amentiae 2017.12.16. 21:53:07

@HaFr: hiába keseregsz, attól nem lesz jobb az ország sorsa. Állj a tükör elé, nézz magadra, és tedd fel a kérdést: tudok-e segíteni az országon? Ha igen, akkor ne keseregj, hanem segíts. Ha nem, akkor ne keseregj, hanem élj egy boldog politikamentes életet.

Nézz a nagyjainkra! A feudalizmust is felszámoltuk, ha megkésve is. A konzervatív abszolút hatalom ellenében. A korabeli politikai elit több évtizedes kitartó, kemény munkája van benne, de meglett a gyümölcse.

Azon elenyésző mennyiségű magyar közé tartozol, akiben maradt valamennyi józan ész. Ha te nem vagy hajlandó az Józan Ész Menetének az élére állni, akkor kire vársz, ki fog?

Megtetted-e azt az országért, amit a reformkori nagyjaink? Blogolgatsz, nagyon menő. Már így is sokkal többet tettél, mint én. De ha mindenki, akiben maradt józan ész, elkezd blogolni, az min változtat? Százzal több blog lesz az országban?

Képes lennél változtatni, de nem változtatsz. És keseregsz, hogy senki más sem változtat, aki képes lenne rá. Keresd meg őket! Ne becsüld alá a közösség erejét.

PearlOfScandinavia 2017.12.16. 22:24:04

@inquisitor amentiae: ezt tessék, kérem befejezni, ez nagyon igazságtalan. Nem a bloggoló juttatt az országot oda, ahol tart. Saját részérol teszi, amit tud a legjobb stílusban és igen, neki is lehet néha elege. Nekem is elegem van, amúgy......

2017.12.16. 22:54:38

a pesten a liberális zsidó kultúra omlott össze, amelyik 150 éve meghatározza a magyar főváros és a magyar társadalom fejlődését.

zipe moha 2017.12.16. 23:24:51

@444: ..."pesten a liberális zsidó kultúra omlott össze, amelyik 150 éve meghatározza a magyar főváros és a magyar társadalom fejlődését. "

azért ennél lényegesen többről van szó..s bár széteshetett (?)az is...Kádár ország -és nemzetképe után/ azzal összevetve megmérettetődtek a "rendszerváltás" óta/következtében kialakult erkölcsi /anyagi viszonyok ...elfogytak a hitek, a bizalom , a részvételi szándék...ami egyáltalán nem csoda--és talán nem is baj ha a képmutatás az egymást túl licitáló közcsalások kora leáldozik....

most már itt tartunk(amiben az újdonság a kimondása)..

sztarklikk.hu/kozelet/8-erv-hogy-miert-volt-jobb-kadar-rendszerben-elni/332089

ha tetszettek volna az urak demokráciát és jóléti társadalmat csinálni...a kizsákolás és perifériás státusz helyett...szeretne a nép..így nem szeret...még a járadékosok is csak a pénzért..utána pedig..akármi

ideje lenne lekászálódni egyetlen és kedvenc hintalovadról a gonosz pesti zsidók meséjéről aki egymaguk gátolják már 150 éve szegény magyarok felfejlődését ..amint az látszik a vezetői szolgáltatják ki a népet és ez nem származási-hanem erkölcsi ( erkölcstelen) alapon áll minden korban ...és gyalog tovább menni akkor legalább haladsz is

Moin Moin 2017.12.16. 23:48:51

Péter, egyet se búsujjál, mer aszongya:

"...Da liegen wir zwei beide
Bis zum Appell im Grab,
Der Appell, der macht alles lebendig,
Da ist es denn auch ganz nothwendig,
Daß ich meinen Mantel hab'!"

www.youtube.com/watch?v=ZFC_Dsd12AM

2017.12.17. 00:18:13

@zipe moha:
egyáltalán nem gondolom, hogy feltétlen gonosz erői lennének. semmi ilyesmit nem képzelek. várszegi asztrik eladja pannonhalmi apátság egy részét a mariott szállodaláncnak. a kormány támogatásával egyébként, mert ez is a hatalmi játszmának része. várszegi úr a pannonhalmi apátság egy részét azért adja el a marriott szállodaláncnak, mert egy kikeresztelekedett zsidó? egy nem-zsidó bencés szerzetes valószínűleg nem adná oda az apátságot. na, nem valószínűleg nem is lehetne főapát. nem választaná ki a szentszékből a szent botjával krisztus földi helytartója. hja és grünwald bácsi áldását is adja az üzletre. a magyar kormány átutal 2.95 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást rosenbergéknek. mert ez a hatalmi játszma része. de felőlem tegyék. nem állok se mellettük, de ellenük se vagyok. mert nem így gondolkodom. hanem csak azt látom, hogy ez a cigánykodás szétveri a zsidókeresztény kultúrát. érthető ez? és egyébként a pesti liberálisokat is szétverték. a zsidó baloldalt szétverte a jobb. de nem állítom, hogy ez feltétlen jó vagy rossz. hanem azt, hogy ez évtized erről szól.

2017.12.17. 00:22:20

@zipe moha:
hja, és ilyenkor ugye az állam a piac, a trón és az oltár szétválasztása, stb.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 01:09:22

@444:

"nem állok se mellettük, de ellenük se vagyok. [...] de nem állítom, hogy ez feltétlen jó vagy rossz."

"hja, ha valaki belehazudott a kamerába, akkor jött török gábor, hogy milyen zseniális kommunikáció. minden kormányt kiszolgált a látszat függetlenséggel. nem állítom, hogy nem csinálta jól. hanem csak azt, hogy ez nem szolgálja a közjót.

nem a politikusokat kellene itt jól pofán verni. hanem azt az elitet, amelyiknek mindig csak a saját szempontjai voltak fontosak. töröknek is érdekesebb, hogy a balatoni villájának kerítésen legyen valami ciráda annál, hogy egy ügyben az összes választó érdekéből elemezzen.

mert ugye látjuk. lófasz jóska politológus blog. ezt utánozza. generációs elhülyülés. abból indul ki, hogy orbán viktornak mi a jó.

ha egy politológus kifelé, a köz számára kommunikál, akkor a közérdeket kell figyelembe venni. személyes tanácsadóként nem. mert ha valaki azt mondja, hogy orbán viktor seggébe bújt, akkor nyilván legyen lojális. de akkor neki kifelé nem kell beszélni.

de ha valaki független mezt választ, akkor nem A oldal, vagy B oldal szempontjából kell elemeznie, hanem az összes választó érdekét kell figyelembe venni.

török meg nem ilyen. a nyilvánvaló hazugságokra is azt mondja, hogy egyfelől, másfelől. a legnagyobb szarra is. és ha véletlen valami jó, akkor ugyanúgy elemez.

erre mondom azt, hogy itt van egy elit, amelyik vigyorogva veri át az embereket. és a nép nem veszi észre. de ez nem zseniális, hanem alávaló."

Laptop7712 2017.12.17. 08:50:52

@zipe moha: @444: Azt lehet látni, hogy egy nagyon komoly értékrend válság alakult ki. A 89-es konszenzus nem jelentett társadalmi érzést az akkori 3- 15 éves generációnak. Azóta eltelt 27 év, és mindenki rájött, hogy a nagy demokrácia, és a szabad piac jegyében először az országot fosztotta ki a mindenkori politikainak nevezett elit, a gazdasági elitről egy szót nem akarok ejteni, mert olyan ebben az országban nincs. Mindenki átbaszott mindenkit. Most 20- 49 éves generáció meg körülnéz, az azt látja, hogy mára semmi értelme annak, hogy egyáltalán felkeljen, és bemenjen dolgozni gombokért. Inkább külföld. Ezzel vége. Ebből balhé lesz, nem kicsi, a nagy számok törvénye alapján. A nyugdíjasnak is kezd a töke tele lenni azzal, hogy az unkát skypeon láthatja hetente kétszer.
Hiteltelen a gazdasági elit, mert a "privatizáció" alatt elárulta gombokért ennek a generációnak a jövőjét. Amúgy lusztráció híján folyamatos a gazdasági-politikai kontinuitás az 50-es évektől. Nem történt semmi, beszívtuk. Csendes 56, ami zajlik, mivel az elmúlt 20 évben a szabad határok miatt kb. 1 millió ember fordított hátat ennek az országnak. Ha ez a rablásra épített gazdasági- szellemi kifosztás tudatos elvek mentén haladt 89-től, és erre a nép rájön, akkor gáz lesz. Azért, mert ha Józsi rájön az okára, hogy a saját túlélési stratégiái miért nem akarnak működni az elmúlt 20 évben, bármibe kezdett, akkor itt nagyon komoly változások lesznek. Az értelmiség ezt a folyamatot támogatta szaros minimális kenőpénzekért, ezzel elárulta elit voltát. mindenki mindenkinek a seggét nyalja, nincs a józan ész értelmében vett szabad piac, és ebbe ez a nép beledöglik, ha így meg ez tovább.
Döbbenetes folyamatok zajlanak a társadalom mélyszerkezetében, és ebből vagy vér által van kiút, és megtisztulás, vagy józan belátás által után valamilyen szinten lesz egyfajta konszolidáció. Ebben benne van az, hogy az unoka, leköpi a szomszéd nyugdíjas Józsi bácsit, aki miatt pl. nem mehetett egyetemre, mert Józsi bácsi még a 90-es években is rendelkezett ezzel a hatalommal a módszerváltás után. A szellem elszabadult a palackból, és nem lehet visszazárni. Ennek nagyon egyszerű oka van. A mostani 20- 49 éves generáció elkezdi keresni a múltját, hogy mi a tökömért is baszott rá.
Kemény évek következnek. Be fogja hozni azt az értékrendet, amit Ő képvisel, remélem ez meg nem az lesz, hogy szaros gombokért eladja a lelkét.
Az ország mélyszegénységben , ezekkel szemben meg feláll a "gazdasági elitnek" nevezett brigád. Fiatalok az idősek ellen. Ennyi. Vagy képesek belátni az idősek, hogy át kellene adni a pozíciókat a fiataloknak - mert nem a komcsi időkben vagyunk, és mert nem dolgoztak meg azért amijük van -kevés kivétellel- a vagy egymást fogják eltemetni azért, mert az unoka, meg a lány, fiú nem fog hazajönni ezért nyugatról.
Innen kellene indulni. Ebből kellene kihozni a társadalmi minimumot. A többi? Arról kellene beszélni, hogyan nézne ki a jövő, ezt kellene elemezni.

Laptop7712 2017.12.17. 09:20:40

@444:
El tudnád azt képzelni, hogy a Debreceni Református Kollégiumnak -www.drk.hu/ - az egyik szárnyát eladná, vagy bérbe adná a püspökség szálloda céljaira egy multi láncnak?

Szerinted mit szólna egy ilyen nagyon komoly előremutató ötlethez a hazai református közösség?

inquisitor amentiae 2017.12.17. 10:37:07

@PearlOfScandinavia: Ez az a hozzáállás, ami miatt a NER most féktelenül tombolhat ebben az országban. Mert mindenki úgy érzi: ez nem az én feladatom, nem az én felelősségem.

Az egész komment-szekció, és ebből ítélve az egész ellenzéki társadalom beleesett az apátia feneketlen gödrébe. Nagyjából:
– Háát, sajnos, ilyen szar a világ.
– Háát, ja, szar.
– A legnagyobb kár, hogy hogy az ellenzéki oldalon nincs senki, aki tesz bármit is.
– Háát, kár. Mindenki teljes apátiába züllött.
– Sziasztok! Nem szeretnénk tenni valamit?
– Ááh, ugyan már, miért tennénk.

Szánalmas az egész, és ha engem kérdeztek, mindegyikünk kurvára megérdemli, hogy ide jutott az ország. Te is, én is, HaFr is.

PS. lehet, hogy van alkotmányos jogod arra, hogy eleged legyen, de attól sem lesz jobb az ország sorsa.

2017.12.17. 11:51:52

@Laptop7712:
ha 18 tavaszán orbán nyeri a választást (ami jelen állás szerint borítékolható), akkor ezt a rendszert kell majd konszolidálni. ahogyan a kádár és horthy rezsimet is konszolidálni kellett. és azt csak remélni lehet, hogy ebből nem lesz se háború, se polgárháború.

2017.12.17. 13:31:41

@444:
ennél jobban nem lehet konszelidíteni, mert a cégtulnak ez nem célja.
a szavazótábor elérte a maximális lélekszámot, tht a hívők harckészültségi állapotának fenntartása a a legfontosabb alapja a tartós orbánuralomnak.
meghal soros, jöhet a következő mumus.

Lavinia Pinkerton 2017.12.17. 13:53:14

@Bánegressy: Milyen szánalmas volt, amikor valami Cohn-Bandit volt a mumus.
Egy egész ország kormánnyal és médiával az élen egy egyszerű kisember ellen hadakozik. A szégyentelenek.

2017.12.17. 14:16:28

@Laptop7712:
elég liberális vagyok. felőlem az egész apátságot eladhatják csak előzetesen döntsük el, hogy ez a bencés rend nemzeti keresztény vagy nemzetietlen zsidó. és utóbbi esetben adják el a pannonhalmi apátságot az amerikai demokratáknak. nemzeti keresztségben az evangéliumot ne ők hirdessék.

félre értés ne essék nem vagyok amerika ellenes, még zsidó ellenes se. eredendően kiegyezés párti nemzeti liberális vagyok. ezért mondom elég régóta azt, hogy adjunk egy négyzetkilométert a százezer a nagy magyarból. és ott legyen general motors/general electric iroda úgy, hogy van egy magyar-amerikai vegyesvállalat: a generál. generáli biztosító. citibank. budapest bank a magyar főváros bankja a citigroup tagja. a marriott szálloda a hungarhotels tagja. magyar-amerikai vegyesvállalat. ha ez nem tetszik, akkor menjenek a francba. maryland államban nem kell közösködni a magyarokkal. de ez itt magyarország. mária országa. ha egy külföldi cég nem vegyesvállalatként működik, akkor az gyakorlatilag kereskedelmi háborút jelent. mert a betolakodó gyarmatosító úgy képzeli, hogy nekik nem kell figyelembe venniük a befogadó, gyarmatosított ország érdekeit. lehet szabad piacnak is nevezni. de az valójában kereskedelmi háborút jelent. és annak nem lehet két győztese. persze értem, hogy soros úgy képzeli, hogy felszámolják a nemzeteket. a zsidó nemzetet is. nem a zsidó néppel van a probléma. esetleg egyezzenek ki az arabokkal. utána tudnak kereskedelmi útvonalakat építeni. úgy, hogy néhány kárpát-medencei hitközség a jeruzsálemi nagy királyság része a nemzeti keresztségben:
www.youtube.com/watch?v=4MwCUNgVdjE

Lavinia Pinkerton 2017.12.17. 14:20:19

@444: Engem nem érdekel ennyire, hogy melyik bank magyar, melyik külföldi, melyik vegyes.
Talán azért nem ,mert nem én lennék, aki a vegyesbankban a magyar tulajdont megkapja.
Talán neked több esélyed van erre, hogy annyira odavagy az ötletért.
Családtag vagy a kormányzó családban ?

Lavinia Pinkerton 2017.12.17. 14:27:50

@444: Tényleg, miért olyan fontos neked, hogy mit ki tulajdonol ?
Nem a tiéd, akkor mi hasznod belőle, hogy Orbáné, vagy Trumpé ?
Én nem érzem a magaménak azt, ami a Mészáros LŐrincé, vagy az Orbán Ráhelkéé lett az elmúltnyolcban.
Gyarmatosította Felcsút egész Budapestet és a Balatont, meg gondolom más megyéket is.
Magyarul mondták, hogy kapjátokbe.

2017.12.17. 14:47:43

@Lavinia Pinkerton:
nemzeti liberális (vagy akár polgári konzervatív) nézőpontból a vegyesvállalat a maximum. de ez egy opció. de az sem muszáj. persze lehet mondani, hogy magyarország nincs abban a helyzetben, hogy diktáljon. és hogy bármi ilyesmit kikényszerítsen. rendben van. de ez minimálisan kereskedelmi háborút jelent. aztán ezt gyarmatosítást el lehet nevezni globális kapitalizmusnak, szabad piacnak. lehet hirdetni, hogy ez a "liberális" "demokrácia".

2017.12.17. 14:59:38

@Lavinia Pinkerton:
mészáros lőrinc és orbán ráchel ugyanabban a rendszerben építi a szállodaláncot, amiben a marriott. ugyanaz a rendszer. mészárosék is felvásárolták, felértéketék a saját részvényeiket. szinte korlátlan módon juthatnak hitelhez, szinte korlátlan módon tudnak terjeszkedni. na jó, ők kisebben csinálják de ugyanazt. a bloomberg megírja, hogy ez liberális demokrácia vége. ez egy autoriter rezsim. ugyanezt csinálja a wallis és a többiek. clintonék vagy trumpék. geci orbán és pojáca gyurcsány leegyszerűsítve dzsokijuíng és klifbárnsz.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 15:36:00

@444:

"mészáros lőrinc és orbán ráchel ugyanabban a rendszerben építi a szállodaláncot, amiben a marriott. ugyanaz a rendszer."

A Marriott vegyesvállalatot csinál a pannonhalmi apátsággal.

Lavinia Pinkerton 2017.12.17. 17:26:49

@444:
És boldog vagy, ha Lőrinc, vagy Ráhel kap korlátlan hitelt a közpénzekből ?

Abból a közpénzből, amit mammográfiára, rákgyógyításra, vagy a gyógyszerellátásra kellene fordítani ?

Hiány van olyan életmentő gyógyszerekből, mint a tetanusz, vagy szeptembertől májusig nem kapható egy gyermekeknek felírt epilepszia gyógyszer, amit nem lehet helyettesíteni.
Ezek érinthetnek téged is. Beleléphetsz egy rozsdás szögbe és elpatkolhatsz.

De te csak örüljél a felcsút és fialánya kampaninak.
Ami úgy 14 millió magyart nem érint.
Persze lehet, hogy te felcsúti családtag vagy, és akkor igen.

2017.12.17. 17:28:38

@neoteny:
az akkor lenne ha a marritott a kormányzati támogatásokért cserébe tulajdont adna. de erről tudtommal szó nincs. persze a pannonhalmi apátságot még ilyenformán sem kellene átadni.

a hit park kft. a bencéseknek adja bérbe sportcsarnokot. németh sanyi bácsival és a zsidó-keresztnyén vidám vasárnappal köztözzenek társbérletbe. vagy az mtk-s várszegi jó pénzért biztosítja a stadiont. elég liberális vagyok. felőlem legyen egy ilyen egyház is. és csatlakozzon hozzá a várszegi klán többi tagja és a bencés rend. csak ez esetben a nemzeti keresztségben ne hirdessék az evangéliumot. hanem azon kívül tegyék.

izrael állam sem utal át 2.95 milliárd forintot mészáros lőrinc számlájára azért, hogy nagy-zsinagóga egy részét a duna aszfalt a saját látogató központjává alakítsa. mészárosék is ügyes üzletemberek. gyorsabban gazdagodnak, mint zuckerberg.
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--jffKdfkZ--/w_1160/6wtpy42kODWg1PKwEs.jpeg
aztán lehet mondani, hogy e a falusi maffia. a magyar parasztok tyúkszaros mackónadrágjukban felültek a vonatra és elfoglalták budapestet. és vidéken elnyomják a kültelki telepi kis cigányokat.

Lavinia Pinkerton 2017.12.17. 17:46:04

@444: Sose voltak ezek parasztok.
Ez a vidék tulajdonsága, hogy a kisnyilasok párttitkárok lesznek, aztán fideszesek, és mennél többet lopnak, annál mélyebben tiszteli őket az ilyesféle, mint te is.

2017.12.17. 17:50:41

@Lavinia Pinkerton:
nem a költségvetésből kapják. próbáld megérteni, hogy azt a pénz lényegében a "semmiből" teremtik. a folyószámlán úgy lesz hitel, hogy a bankban leütik az entert. és ott van az a pénz. felvezetik, hogy valaki tartozik. a világnak nagyjából száz ezer milliárd dollár adóssága van, amivel szemben nincs megtakarítás. hanem ennyi pénz után úgy szednek hitelkamatot, hogy betéti kamatot nem kell fizetni. aztán ennek a százezer milliárd dollárnak az ellenértékét majd kitermelik a szolganépek. közelítően tíz milliárd ember. tehát a világ a lakossági, vállalati, kormányzati adósságon keresztül nagyjából egy éves össztermékkel tartozik egy szűk pénzügyi körnek. amiben orbán csókosai kismiskák.

Lavinia Pinkerton 2017.12.17. 18:00:52

@444: Sajnálom. Szerintem, ha egy ország megválaszt egy vezetőt,
és az a suttyó az ország bankjaiban entert nyomkod magának,
akkor a lopás a legkevesebb, amit erre mondani tudok.

Az, hogy a kifosztott szolganép ennek tapsikol, az jellemző igazán erre az országra.
A főtolvajt ünneplik az altolvajok....

Vannak országok, ahol az ilyen enternyomkodásért életfogytiglanit osztanak ki.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 18:17:22

@444:

"az akkor lenne ha a marritott a kormányzati támogatásokért cserébe tulajdont adna. de erről tudtommal szó nincs. persze a pannonhalmi apátságot még ilyenformán sem kellene átadni."

Vagyis csak fantáziálgatsz: fogalmad sincs arról, hogy ki lesz a tulajdonosa az apátság egyik épületrészéből kialakítandó Marriott-márkázott szállónak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 18:20:12

@444:

"nem a költségvetésből kapják. próbáld megérteni, hogy azt a pénz lényegében a "semmiből" teremtik."

Ha ez _csak_ így lenne, akkor miért van egyáltalán szükség arra, hogy az államok adóztassanak? Vagy miért bocsátanak ki az államok kötvényeket (vesznek fel hiteleket)? Miért nem teremtenek az államok a semmiből pénzt a költségvetésük finanszírozására?

Lavinia Pinkerton 2017.12.17. 18:20:33

@444:

Ha már úgyis a választási lázban él a blog, akkor emlékezzünk ezzel az enternyomogatós Orbánoddal arra a 2014-es választásra, ami Simon nevű szoci külföldi bankszámlájáról szólt, ahol a fideszes kampánystratégák találtak 200 milliónyi ismeretlen eredetű pénzt.
Az egész kampányuk arról szólt, hogy az ismeretlen eredetű milliók miatt lecsukják Simont, ha jól emlékszem a nevére.
A fickó azóta is üli a büntetését, ahogy bűnbakoknál szokás, szépen csendben, nehogy fölakasztódjon valahogy a börtönben.
Erre jössz itt azzal, hogy Orbán és bandája ismeretlen eredetű pénzből olyan gazdagok, hogy megvették fél svájcot és az egész k-európai térséget mellényzsebből.
Ilyenkor nem bűncselekmény.
Simon is "nyomott egy entert", oszt mégis le kell ülnie, pedig az csak egy ház ára volt, nem egy országé,
de mindegy, nem magyarázom.

2017.12.17. 18:29:23

@neoteny:
hja, mert a marriott olyan, hogy nagy összegeket kifizet úgy, hogy cserébe nem akarnak tulajdonrészt. a transparency international, hiszen ők a nemzetközi pénzügyletek átláthatóságát tartják fontosnak. asztrik bácsi olvasgatta a bibliát. a hegyi beszédben is ott van, hogy boldogak az ingatlanbefektetők, mert övék a mennyek országa. vagy valami ilyesmi.

Lavinia Pinkerton 2017.12.17. 18:36:41

@444: Biztos nekik is van egy enter gombjuk, mint a felcsúti gázszerelőnek a sublóton, és nyomogatják.
Azt mondtad, ennyi elég is a gazdagsághoz.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 18:36:49

@444:

"hja, mert a marriott olyan, hogy nagy összegeket kifizet úgy, hogy cserébe nem akarnak tulajdonrészt."

Miért ne akarnának tulajdonrészt egy vegyesvállalatban?

2017.12.17. 18:48:49

@Lavinia Pinkerton:
ugyanaz a rendszer. ha az egyik lopás, akkor a másik is. ha izrael állam átutalna mészáros lőrincnek 2.95 milliárd sékelt, hogy a duna aszfalt alakítsa látogatóközponttá a siratófal egy részét, akkor esetleg joggal mondhatná valaki kneszetben, hogy ezt már azért mégse kellene. és ez esetben se nagyon lehetne hőzöngeni, hogy ez magyarellenesség. mert miért ne alakítsa át a duna aszfalt a siratófalat. amúgy is sok repedés rajta és vidékiek teleszemetelik. na de esetleg jeruzsálemben tartsuk tiszteletben a zsidók vallását. pannonhalmán a magyar nemzeti keszténységében kellene tiszteletben tartani. a globális kapitalizmus azt mondja, hogy a 21. században szarni kellene már ezekbe.

2017.12.17. 18:51:12

@neoteny:
a szerződés részleteit nem ismerjük. de a transparency úgy is kiperli az iratokat.

Lavinia Pinkerton 2017.12.17. 18:56:39

@444: Nem értelek. Igazán.
Talán zsidózás meg globálozás helyett leírhatnád, hogy mit látsz ebben a Pannonhalma ügyben, mert így nem tudom kitalálni.
Vagy mindegy ? A lényeg a halandzsázás ?

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 19:01:00

@444:

"a szerződés részleteit nem ismerjük."

Vagyis csak fantáziálgatsz: fogalmad sincs arról, hogy ki lesz a tulajdonosa az apátság egyik épületrészéből kialakítandó Marriott-márkázott szállónak.

PearlOfScandinavia 2017.12.17. 19:01:10

@inquisitor amentiae: akinek sosincs elege, az nem mond igazat!

2017.12.17. 19:02:07

@Lavinia Pinkerton:
szerinted az usa átutalna 2.95 milliárd dollárt mészáros lőrincnek, hogy alakítsák már át a szabadság szobor környékének egy részét mészáros & mészáros látogató központtá. még a bloomberg szerint is az ő részvényei emelkedtek a legjobban. a szabad piac nem tévedhet. a tőkepiac különösen nem.

Lavinia Pinkerton 2017.12.17. 19:07:40

@444: Ez már megint valami rejtvény.

Szóval azt mondod, hogy Pannonhalmát eladta a katolikus egyház valami szállodaláncnak ?

Vagy azt, hogy Pannonhalmát eladta Orbán bandája valami szállodaláncnak ?

Vagy azt, hogy Pannonhalmát eladta a katolikus egyház és Orbán bandája valami szállodaláncnak ?

2017.12.17. 19:11:04

@neoteny:
van egy tippem, hogy kik lesznek tulajdonosok. a csehszlovákok szencből. vagy csallóközi parasztok csicsóból. mert ők foglalták el a fővárosokat. a tőkepiacokat különösen. világ uraivá válni. a rónasági parasztok: róna péter és rónai egon.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 19:14:11

@444:

"van egy tippem, hogy kik lesznek tulajdonosok."

Vagyis csak fantáziálgatsz: fogalmad sincs arról, hogy ki lesz a tulajdonosa az apátság egyik épületrészéből kialakítandó Marriott-márkázott szállónak.

2017.12.17. 19:23:12

@Lavinia Pinkerton:
Beszáll a hotelbizniszbe a pannonhalmi bencés rend – derül ki az MTI vonatkozó híréből. A jövőben szállodává bővítik ugyanis a Pannonhalmi Főapátság tulajdonában lévő, háromszáz éves apátsági major épületegyüttest, a szállodai brandre a Marriott szállodalánccal kötött húsz évre szóló megállapodást Várszegi Asztrik pannonhalmi főapát szerdán Paul Rosenberggel, a Marriott európai fejlesztési igazgatójával.
A tervek szerint a mintegy ötmilliárdos összköltségű fejlesztés jövő márciusban kezdődik, a hotelt pedig 2020 húsvétján nyitják meg. Ezzel Magyarország első vidéki Marriott-egysége jön létre. A kormány egy évvel ezelőtti határozatával 2,95 milliárd forinttal támogatja a beruházást. Vieland László a főapátság értékesítési és marketingigazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a megállapodás keretében a főapátság minden évben egy meghatározott összeget fizet, hogy az Autograph by Marriott lánc tagja lehessen majd a négycsillagos besorolású hotel.

Lavinia Pinkerton 2017.12.17. 19:30:54

@444: És mit helytelenítesz ebből ?

Laptop7712 2017.12.17. 19:44:25

@Lavinia Pinkerton: Azt kellene észrevenned, hogy Pannonhalma 1000 éve áll, és a hazai katolicizmusnak a fellegvára. Ami ott fog történni, hogy szálloda lészen az egyik szárnyból, már most a hívek szerint a hazai katolicizmus legszentebb helyének meggyalázása.
Ezt eddig egyik apát úr sem vállalta be az ezer év alatt, és még az ellenségeink is tisztelték e helyet, annyira, hogy nem gyalázták meg. Sok magyar vér folyt azért a századok során, hogy Pannonhalma egyáltalán megmaradjon. Az apát úr szembeköpi a múltat, és a híveket.

Ebből két dolog következik. A nemzeti kereszténység a református egyházra fog támaszkodni, ez meg nagyon komoly vidéki bázist jelent.

Luther ismerte az akkori bankrendszert, tudta, hogyan kell decentralizáltan jól működő szervezetet felállítani. Az idő bizonyította azt, hogy igaza volt.

Ez a szimbolikus tett azt is jelzi, hogy a katolicizmus hazánkban feladta szakrális lényegét, képtelen definiálni magát a 21. századi hazai térben. Ha ennek az útkeresésnek a vége a szálloda, akkor nagyon nagy gond van arrafelé.

A hívek azt mondják, hogy ezt azért már mégse. Oké, hogy van borászat, látogatóközpont, miegymás, de ez azért már mégis sok, de tényleg.

Lavinia Pinkerton 2017.12.17. 19:56:37

@Laptop7712: Ha Orbán akar oda szállodát, akkor lesz is. Meglátjuk, hogy lesz-e katolikus tüntetés a Kossuth téren.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 20:01:32

@Laptop7712:

"Oké, hogy van borászat, látogatóközpont, miegymás, de ez azért már mégis sok"

Komplexív termékláncokból soha nem lehet túl sok. Értesz, ugye? Madár mindegy ha nem érted mert az sem gond.

2017.12.17. 20:01:35

@neoteny:
a fenti idézetben az szerepel, hogy egy 5 milliárdos beruházással a magyarország első marriott egysége jön létre. ez felteszem azt jelenti, hogy a marriott valamiféle befolyást, üzletrészt szerez. megértem, hogy a b-777-es közönségének körében szűz mária nevénél jobban cseng a mariott. többet fizet. a bencés rend értékesítési és marketing igazgatójának adok egy tippet. énekeljék azt, hogy ave marriott. jobban fizet.

na de a vicc, hogy nem is erről van szó. hanem az, hogy az állami finanszírozás mellett működő apátság fizet évente egy meghatározott összeget azért, hogy a bencések szűz máriát lecseréljék marriot-ra. mert így növekszik a forgalom.

a vicckirály lavinia pinkerton megfejti, hogy kik uralják a magyar közéletet. de nem úgy, mint a kocsmában. nem az amerikai zsidók. és hogy az zsidókeresztények nem értik, hogy orbán megvezeti őket. a cigánykodás része az, hogy pénzért feladják az elveiket. nem. a parasztság uralkodik. a reformáció 500. évfordulójának történései között majd érdekes lesz ez a színes sztori. vonják be a hitgyülekezetét és a 700-as klubot. nem azt állítom, hogy ők feltétlen a gonosz erői. hanem csak azt, hogy tisztázzuk már, hogy várszegiék és a bencés rendiek miféle vallásúak.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 20:09:41

@444:

"a fenti idézetben az szerepel, hogy egy 5 milliárdos beruházással a magyarország első marriott egysége jön létre."

Majdnem: "Ezzel Magyarország első vidéki Marriott-egysége jön létre."

"ez felteszem azt jelenti, hogy a marriott valamiféle befolyást, üzletrészt szerez."

Egy vegyesvállalatban.

Lavinia Pinkerton 2017.12.17. 20:11:52

@Laptop7712:
Azt hiszem, nem a főapát fejéből pattant ki a szállodás ötlet. Én nem gondolnám, hogy ilyeneken járna az esze, hogy a puszta közepén szállodát nyisson a fiúkollégiuma mellett.
Ilyen ötlete Orbánnak volt, hogy a puszta közepén fociakadémiát nyit, mellé szállodát és repteret építtet.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 20:13:44

@444:

"a bencés rend értékesítési és marketing igazgatójának adok egy tippet."

Ennyire jól megy a vállalkozásodnak, hogy megengedheted magadnak azt, hogy ingyen marketing tippeket ossz? És mit szólnak ehhez az üzlettársaid?

Laptop7712 2017.12.17. 20:32:46

@neoteny: Rossz, amit mondasz. Ez nem terméklánc, de még értéklánc sem, és főleg nem komplexiv. Itt arról van szó, hogy az apát úr eladja Pannonhalma egy részét lóvéért. Ennyi. Nem több.
Ezek után azt várom, hogy Tihanyban az apát úr is szépen azt mondja, hogy baromi nagy az a templom, meg nagy az a szárny maguknak, ott legyen a második Marritott vidéken, mert mennyire fasza a kilátás onnan is.
A veszprémi hívek azonnal követelnék azt, hogy az apát úr vonja vissza ezt az őrült ötletet.
Általában a templomokat azért építették dombra, meg magaslatra, mert az építés előtt is szakrális helyek voltak, és általában meg azért, hogy a templomtorony tetejénél ne lehessen magasabb épület. A csillag vagy a kereszt vezesse a népet, és mindig lehessen látni. Ennyi.
Ez nem a Marriott világképe, egy kicsit más.

ijontichy 2017.12.17. 21:07:21

@Lavinia Pinkerton: "Azt hiszem, nem a főapát fejéből pattant ki..." Esetleg a turisztikai árnyékminiszter(in) ;-) fejéből?

2017.12.17. 21:08:35

@neoteny:
várszegiék pannonhalmán amerikanizált biznisz egyházat építek. marketing és értékesítési igazgató van. rendben van. egy modern zsidókeresztény egyház így működik. amilyen a hit gyülekezete vagy a 700-as klub. azért az érdekes lenne a református egyház fizetne az arany bika bárnak azért, hogy fellendítik a forgalmat. nem az arany bika fizetne a kollégiumnak, hanem fordítva. érthető ez? várszegiék hogyan is képzelik. a református egyház fizetne mondjuk a red bullnak azért, hogy a nagytemplomban árulják az energiaitalt. mert ott fel lehet menni a toronyba. a red bull szárnyakat ad. áruljanak a templomban red bullt. és ezért református egyház fizessen red bullnak, hogy látogatóközpontban árulhatják az ő italaikat.

ilyet népcsoportba tartozók szoktak kitalálni. nem, nem, nem az izraeliták. hanem a "liberális" "demokraták".

2017.12.17. 21:31:27

@neoteny:
mindenféle közéleti diskurzusban előzetesen a vallást érdemes tisztázni. várszegi úr egy zsidókeresztény biznisz egyházat képzelnek el. mária marketingje nem elég jó. legyen inkább mariott. rendben. ő elutasítja a nemzeti kereszténységet. a kényszerbetelepítés híve. rendben van. egy szabad országban jogában áll ezt gondolni. a bencések döntsék el, hogy követik, vagy nem követik. nyilván egy olyan egyház, amelyik magáncégeknek fizet azért, hogy valamiféle forgalmat generáljanak abszurditás. fizessenek a bencések a facebook számlájára évente egy bizonyos összeget azért, hogy regisztrálhatnak. mert ha a facebook fizet, akkor azt meg lehet indokolni, hogy jószolgálati célokat támogat. de ez esetben ugye fordítva van.

rendesen arra kellene törekedni, hogy a rend önmagát fentartja. és a környéken élők adott esetben segíti a pannonhalmi bencéseket. ahogyan ők is segítik őket. és így jöhet létre békés egymás mellett élés szomszédsági kapcsolatokra alapozva a nemzeti keresztségben.

2017.12.17. 21:36:57

@neoteny:
de ez esetben a pannonhalmi apátság nem mária, hanem mariott országában van. lehet úgy is. de ez egy vallásháborút jelent. és a nemzeti keresztények majd felszabadítják.

szinte mindegy, hogy miről van szó. elég nyilvánvaló, hogy a magyar közéletben vallási-faji ellentétek feszülnek. magát nemzetinek mondó társaság áll szemben a nem-nemzetiekkel.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 21:42:19

@444:

"várszegiék pannonhalmán amerikanizált biznisz egyházat építek."

Mennyit kapsz ezért?

"várszegiék hogyan is képzelik."

"A jövőben szállodává bővítik [...] a Pannonhalmi Főapátság tulajdonában lévő [...] apátsági major épületegyüttest"

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 21:45:15

@Laptop7712:

"Itt arról van szó, hogy az apát úr eladja Pannonhalma egy részét lóvéért."

Ha a magyar nyelvet értő magyar ember lennél, akkor megértenéd azt, ami magyarul van írva:

"A jövőben szállodává bővítik [...] a Pannonhalmi Főapátság tulajdonában lévő [...] apátsági major épületegyüttest"

Érted, ugye? Madár mindegy ha nem érted mert az sem gond.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 21:50:11

@444:

"de ez esetben a pannonhalmi apátság nem mária, hanem mariott országában van."

Ez nagyon szegényes marketingszöveg: ilyeneket csak az olyan kistérségi landkreisekben lehet eladni, ahol néhány közalkalmazottól eltekintve mindenki őstermelő vagy kisiparos. A stadtkreisekben, ahol a villanytűzhelyek termelése folyik, csak hülyéskedésnek tekintik az ilyen dumát.

2017.12.17. 21:51:36

@ijontichy:
vagy arról van szó, hogy orbán ügyes hatalomtechnikus. kifizet 2.95 milliárd forintot. ezzel egy kicsit lecsendesíti az amerikai befektetőket. megvezeti az apát urat. aki ugye a bevándorlás kérdésében politikai ellenfele volt. várszegi kiállt soros és a kívülről vezérelt kényszer betelepítés mellett. ez jelenleg orbán legerősebb politikai ütőkártyája. a fidesz ezzel szerezte vissza a korábbi népszerűségét, ezzel van harmadjára is esélye alkotmányos többségre. rendben van. egy kis hírből persze nem kell messzemenő következtetéseket levonni. de nekem úgy tűnik, hogy ez ügyben az apát úr fordítva ült fel a lóra. ha a politikai ellenfeleiről van szó, akkor ilyenkor orbán még megtolja őket. és az építkezéssel vélhetően kormánykörök se járnak rosszul.

2017.12.17. 22:03:11

@neoteny:
az apátságot bevonják a marriott franchise bizniszbe. ilyen alapon az apátság nyisson egy cba príma üzletet. és ezek után az apátság fizessen baldauféknak azért, hogy bevonják a "magyar üzletláncot". képzeld el, hogy ha ilyen szerződést kötnének. ha grünwald bácsi kiteszi a mészáros & mészáros logóját a bazilikában a főoltárra, akkor fizetnek. mármint az egyház fizetne mészároséknak. a ha reál akciós újságot osztogatnának a bakócz kápolnában, akkor fellendülne a forgalom. és ezért fizessenek a reálnak, hogy osztogathatják a szórólapjukat. mennyi a reál éves forgalma. és a bazilikáé. na ugye.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 22:08:57

@444:

"orbán [...] kifizet 2.95 milliárd forintot. ezzel egy kicsit lecsendesíti az amerikai befektetőket."

Hozzájárul a nemzeti vagyonnal ahhoz, hogy Mária országából Mariott országa legyen? Református cigányként szétveri a katolikus rendet? Az újpogány népnemzetiszocialisták malmára hajtja a Kárpát-medence értékes vízkészletét? Hátrafelé nyilaz a Soros-terv által elcsábított apát úrra? De az apát úr már lemondott: januártól már új apát úr lesz. _Ezt_ az apát urat még megtolni olyan, mint Elon Musk-nak fizetni azért, hogy Felcsútra hyperloop-ot építsen a kisvasút mellé.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 22:14:25

@444:

"az apátságot bevonják a marriott franchise bizniszbe."

A magyar nyelv belső logikájából nem ez fakad: hanem az, hogy a semmiből generált 2.95 milliárd magyar forinttal az apátság megvásárolja a Mariott amerikai szolganépeit -- Rosenberggel az élükön --, hogy azok kitermeljék annak ellenértékét.

Laptop7712 2017.12.17. 22:19:09

@neoteny: Hogyne érteném. Ez most így madár mindegy. Az apát úr lóvét akar, mert szállodát építenek, és szedi a lóvét a módosabb, messzi földről érkező hívektől.
Mit mond majd az apát úr, amikor jönnek zarándokok és el kellene szállásolni őket? A zarándokok meg azt mondják, ha lehetne ők isten kegyelméből letáboroznak kicsikét a zsír új marriottban, hogy a végtagjaikat kinyújtóztassák kicsikét.
Na ezért nem gondolkoztak ilyen businessben a derék egyházatyák, a történelem folyamán egyik szakrális helyen sem.
Értem én, a kicsi pénz is pénz. De ebből vallásügyi balhé is lehet.
Ilyen remek ötlet kellene még Esztergomban, és Tihanyban, ha már homár, legyen kövér. Nem egész 9 millió dollárért telibe lehet szarni a szakralitást. Ki kellene próbálni e remek ötletet pl. Lengyelországban. Szerintem apát úr maximum a bejelentés utáni 1 percig még a helyén maradhatna, tovább nem, még az egyházból is kizárnák.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 22:25:37

@444:

"ilyen alapon az apátság nyisson egy cba príma üzletet. és ezek után az apátság fizessen baldauféknak azért, hogy bevonják a "magyar üzletláncot". képzeld el, hogy ha ilyen szerződést kötnének."

A katolikusok értik az angol nyelv belső logikáját -- mert ugye az angol a magyar ősnyelvnek egy ága --, így tisztában vannak a branding marketing jelentésével és jelentőségével. Te egy református marketinges vagy: habár stadtkreisben élsz, de a szakmai színvonalad alig haladja meg egy landkreis lakójának átlagát, ahol néhány közalkalmazottól eltekintve mindenki őstermelő vagy kisiparos. A nehéz, de értékes jobbágyparaszti gének korlátozzák azt, hogy mennyire vagy képes meghaladni a piaci kofák készségeit.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 22:31:00

@Laptop7712:

"Az apát úr lóvét akar, mert szállodát építenek, és szedi a lóvét a módosabb, messzi földről érkező hívektől."

Sőt saját márkázott bort is elad nekik, meg betereli őket a látogatóközpontba. Ez a komplexív terméklánc lényege: vertikális integráció a fogyasztók igényeinek minél teljesebb körű kielégítésére.

Érted, ugye? Az sem gond ha nem érted: a pannonhalmi apátság gazdasági fellendülése szempontjából madár mindegy, hogy te csak magyarul beszélsz, de mivel nem vagy magyar ezért kifog rajtad a magyar nyelv belső logikája.

2017.12.17. 23:00:15

@neoteny:
ez egy olyan sztori, ami a zsidókeresztény/keresztyén biznisz egyházak (nagyjából a hit gyülekezete szellemisége) és nemzeti kereszténység közötti különbséget mutatja. olyan nincs, hogy az egyház fizet egy magáncégnek, hogy szponzorálhatja őket. fordítva is problémás. árulják michel wild szexvideóit. az is generál forgalmat. de ezért fizetnek kovinak. az apátság szolgáltatásait bővítik. ilyen aligha képzelhető el nemzeti keresztségben.

ezzel szemben az mondjuk lehet, hogy a kisalföldi parasztok sütik a kézműves győri kekszet. és felajánlanak egy részt az apátságnak. és a látogatók kapnak győri ostyát. amihez az apátság termel mézet és bort. erre is mondhatják azt egyesek, hogy nem ezzel kellene odaédesgetni a híveket hanem isten igéjével. de miért ne lehetne ott valami helyi jellegzetesség. talán nem szentségtörés az, hogy az ostyának jó íze van. mézes, vajas vagy tejszínes krémes keksz. győri édes. készítésében részt vesznek az apátság tagjai. olyan nincs, hogy az egyház fizet egy cégnek, hogy bevonhatja valamiféle franchise működébe őket bevonja. ilyen alapon pannonhalmán nyisson üzletet a cba. és az apátság fizessen baldaufnak, hogy növelik a forgalmat.

nyilván nem érdemes ezt se túlragozni. a komment csatornának az értelme mégis csak az, hogy ezeket provokatív módon kisarkíva világossá válik, hogy hol vannak azok a politikai törésvonalak. elsődlegesen nem orbán viktorról van szó, hanem a vallásról. ebben a kérdésben sem védem orbánt. nem is támadom. engem elsődlegesen nem az érdekel, hogy ki a miniszterelnök. felőlem válasszák meg szél berndattet. gémesi györgy az új kezdet.
mno.hu/data/cikkek/2434/24343/cikk-2434370/_NBB5987_focuspoint_926x504.jpg
új korszakot nyitnak. oké. de itt nem szimpla pártpolitikai különbségek vannak. hanem etnikai konfliktusok. vallási-faji ellentétek. ahogyan várszegi úr elképzeli a betelepítést. szállodabizniszt. nemzetek felett álló. mert ha azt mondaná, hogy ő a magyarokért a szomszédos szlovákoknak is prédikál. a magyar és a szlovák szélsőséges nacionalisták ne harapják el egymás torkát. de nem az a célja ennek az egyháznak. a szomszédos népeknek legyen közös vallásuk a nemzeti kereszténységben. csak ez ugye az éppen a multik, a pénzhatalom, a globális kapitalizmus ellen hatna. a liberalizmusnak nemzeti irányzatát erősíteni. ők meg ugye nem nemzetiek.

2017.12.17. 23:06:24

@neoteny:
fentebb egy példával illusztráltam, hogy mi a különbség. az apátság a helyi gazdaság részévé válik, vagy a globális pénzhatalomnak rendelődik alá. fizet a marriott számára azért, hogy bevonódnak a franchise üzletbe. ilyen alapon esztergomban a bakócz kápolnát bérelje ki a reál. és fizessenek a reál üzletláncnak. nyilhatott ott egy reál üzlet. kufárkodjanak. de az egy másik egyház.

trabant 2017.12.17. 23:08:09

@neoteny:
Az apát úr lemondott, személyes meghasonlás okán. A hívek kivonulnak abból az egyházból, ahol a biznisz a lényeg. Megérdemlik.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.17. 23:15:31

@444:

"olyan nincs, hogy az egyház fizet egy magáncégnek, hogy szponzorálhatja őket."

A katolikusok értik az angol nyelv belső logikáját -- mert ugye az angol a magyar ősnyelvnek egy ága --, így tisztában vannak a branding marketing jelentésével és jelentőségével. Te egy református marketinges vagy: habár stadtkreisben élsz, de a szakmai színvonalad alig haladja meg egy landkreis lakójának átlagát, ahol néhány közalkalmazottól eltekintve mindenki őstermelő vagy kisiparos. A nehéz, de értékes jobbágyparaszti gének korlátozzák azt, hogy mennyire vagy képes meghaladni a piaci kofák készségeit.

2017.12.17. 23:51:54

@neoteny:
engem réges régen meggyőztél arról, hogy azoknak volt igaza, akik azt mondták, hogy a "liberálisokkal" nem lesz semmiféle kiegyezés.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.18. 00:04:36

@444:

Ez a kiegyezés-duma nagyon szegényes marketingszöveg: ilyeneket csak az olyan kistérségi landkreisekben lehet eladni, ahol néhány közalkalmazottól eltekintve mindenki őstermelő vagy kisiparos. A stadtkreisekben, ahol a villanytűzhelyek termelése folyik, csak hülyéskedésnek tekintik az ilyen porhintést.

2017.12.18. 00:07:37

@neoteny:
sokat tettél érte. megdolgoztál. nyugodt lehetsz.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.18. 00:13:14

@trabant:

"A hívek kivonulnak abból az egyházból, ahol a biznisz a lényeg."

Amivel még lényegesebbé válik a biznisz az egyház számára:

Mert akinek van, annak adatik, és bővölködik; de akinek nincs, az is elvétetik tőle, amije van.

-- Máté 13:12

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.18. 00:16:51

@444:

Az a te egyéni nyomorod, hogy egy inkompetens marketinges vagy.

2017.12.18. 00:29:31

@neoteny:
na de jelenetheti azt is, hogy a várszegi biznisszel a marriott anyagilag erkölcsi értelemben kiüresíti pannonhalmát. az építkezéssel jól járnak lőrinc komáék. Mert akinek van, annak adatik, és bővölködik; de akinek nincs, az is elvétetik tőle, amije van.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.18. 00:38:47

@444:

"na de jelenetheti azt is, hogy a várszegi biznisszel a marriott anyagilag erkölcsi értelemben kiüresíti pannonhalmát."

Vagy jelentheti azt is, hogy erkölcsileg anyagi értelemben feltölti Pannonhalmát. Munkát ad a helyieknek; bevételt biztosít az apátság számára amiből ösztöndíjakat lehet fizetni szegény, de tehetséges diákoknak; biztosítja az elöregedő bencés szerzetesek emberhez méltó nyugállományba vonulását. Ha nem adatik a hívőktől adományok útján, akkor az apátságnak monetizálnia kell az eszközállományát ahhoz, hogy bővölködhessenek, ne pedig elvétessen tőlük az, amilyük van.

2017.12.18. 00:38:47

@neoteny:
na de ez, hogy semmit se akartam itt eladni. provokatív módon kell viselkedni ahhoz, hogy világossá váljanak, hogy hol húzódnak ténylegesen a törésvonalak. mi az a világkép, amivel értelmetlen az egyezkedés. veled próbáltam ezt demonstrálni.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.18. 00:40:11

@444:

"na de ez, hogy semmit se akartam itt eladni."

Dehogynem: például a kiegyezéses dumádat. Ami egy nagyon szegényes marketingszöveg: ilyeneket csak az olyan kistérségi landkreisekben lehet eladni, ahol néhány közalkalmazottól eltekintve mindenki őstermelő vagy kisiparos. A stadtkreisekben, ahol a villanytűzhelyek termelése folyik, csak hülyéskedésnek tekintik az ilyen porhintést.

2017.12.18. 01:09:36

@neoteny:
nem érted. elsődlegesen nem a kiegyezés érdekelt. mert ahhoz nyilván nem ez az alpári duma, alávaló stílus szükséges. amit sokszor leírtam, hogy senki se vegye túl komolyan. mivel én sem gondolok ám mindent komolyan. hanem provokálok. az érdekelt, hogy mi az a világkép, amivel nem érdemes egyezkedni, amivel sosem lehet kiegyezni. és ezt veled kiválóan lehetett ezt demonstrálni.

eszembe nem jutott, hogy meggyőzzelek arról, hogy bármiben is igazam van. már csak azért sem, mert sokszor leírtam, hogy nem a saját véleményemet írom le. mindenféle véleményt vegyítek. olyat is, amit meg értek, de adott esetben nem értek egyet.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.18. 03:47:46

@444:

"elsődlegesen nem a kiegyezés érdekelt."

Most meg ezt próbálod eladni. Ami egy nagyon szegényes marketingszöveg: ilyeneket csak az olyan kistérségi landkreisekben lehet eladni -- például Komádiba, 227 oldalra felfújt nesze-semmi-fogd-meg-jól bullshit szövegeket --, ahol néhány közalkalmazottól eltekintve mindenki őstermelő vagy kisiparos. A stadtkreisekben, ahol a villanytűzhelyek termelése folyik, csak hülyéskedésnek tekintik az ilyen porhintést.

"sokszor leírtam, hogy nem a saját véleményemet írom le"

Erről van szó: nem a saját véleményedet írod amikor azt írod, hogy nem a saját véleményedet írod. A spektákulum társadalmának kiüresedett, posztmodern terméke vagy.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.18. 05:06:13

@444:

"hogy hol vannak azok a politikai törésvonalak"

Te magad vagy a törésvonal: azt hiszed, hogy valamiféle marketinges mesterrassz leszármazottja vagy. Pedig csak egy szarfaszú városi bohóc vagy, aki a semmiből generált pénzért ad szegényes marketing tanácsokat a landkreisek szegény lakóinak akiknek szolganépként kell kitermelniük valós árukból az ellenértéket. Hogy te sült szlovák szopós malackát csemegézhessél amíg a nehéz, de értékes jobbágyparaszti élethez hűek tormát esznek tormával, így vállalva szolidaritást a magyar tormatermelőkkel.

Hány jobbágyparaszti ivadékot csábítottál el szegény szüléik kebeléről a bűnös város drogos-buli-buzi negyedének szirénhangjával, hogy neked profitot termelve csapják be a landkreisek szegény, de becsületes lakóit mindenféle marketing-mantrákkal? Csak nehogy eljöjjön az Elszámoltatás Napja, amikor az önkormányzati monopol-karbantartó cég fűnyíróiból lopott benzinnel locsolják körbe a villádat, és választanod kell, hogy vagy kifizeted a debreceni területkarbantartás felét vagy pedig égsz, mint a Reichstag.

neoteny · http://word.blog.hu 2017.12.18. 05:56:33

@444:

"ebben a kérdésben sem védem orbánt. nem is támadom."

"hja, ha valaki belehazudott a kamerába, akkor jött török gábor, hogy milyen zseniális kommunikáció. minden kormányt kiszolgált a látszat függetlenséggel. nem állítom, hogy nem csinálta jól. hanem csak azt, hogy ez nem szolgálja a közjót.

nem a politikusokat kellene itt jól pofán verni. hanem azt az elitet, amelyiknek mindig csak a saját szempontjai voltak fontosak. töröknek is érdekesebb, hogy a balatoni villájának kerítésen legyen valami ciráda annál, hogy egy ügyben az összes választó érdekéből elemezzen.

mert ugye látjuk. lófasz jóska politológus blog. ezt utánozza. generációs elhülyülés. abból indul ki, hogy orbán viktornak mi a jó.

ha egy politológus kifelé, a köz számára kommunikál, akkor a közérdeket kell figyelembe venni. személyes tanácsadóként nem. mert ha valaki azt mondja, hogy orbán viktor seggébe bújt, akkor nyilván legyen lojális. de akkor neki kifelé nem kell beszélni.

de ha valaki független mezt választ, akkor nem A oldal, vagy B oldal szempontjából kell elemeznie, hanem az összes választó érdekét kell figyelembe venni.

török meg nem ilyen. a nyilvánvaló hazugságokra is azt mondja, hogy egyfelől, másfelől. a legnagyobb szarra is. és ha véletlen valami jó, akkor ugyanúgy elemez.

erre mondom azt, hogy itt van egy elit, amelyik vigyorogva veri át az embereket. és a nép nem veszi észre. de ez nem zseniális, hanem alávaló."
süti beállítások módosítása