Aki nem próbálta még a pártcsinálást kedvezőtlen nyilvánosság, hegemón pártszerkezet és társadalmi kiábrándultság közepette, az nem is tudja, milyen érdekes misszió az. Nem részletezem most se az apró vargabetűket, se az örömöket és sikereket, vagy az ismertség lapályán a kis dudorokat, elég hozzá, hogy jó ebben dolgozni, jó érezni, hogy az ember többet tesz, mint az összesség 99%-a. Ez bizony büszkeség, a jó lelkiismeret egyik forrása, amellett meg izgalom.
A PKP-nek elég jó a stratégiája, amely kb. három hónapos varianciával hozza az elgondolt útitervünket. Az előző évet nem boncolom most, 2016 közepéig viszont kb. a következő teendőink vannak:
-- 106 választókerületekbe eljutni és legalább helyi 5 fős csoportokat alakítani (kb. 20-ban megkezdődött vagy a nyár végéig megkezdődik a munka) -- minden választókerületben kampányolni fogunk és jelölteket fogunk állítani, illetve a kerületek közül kiválasztjuk a (kulturális értelemben) stratégiai jelentőségű (budapesti, nagyvárosi és nyugat-magyarországi középvárosi), illetve a listás szavazatmaximalizálás szempontjából kulcsfontosságú kerületeket, ahová a többi között is fókuszálni fogunk;
-- ismert és hiteles embereket "bevonzani" a párttal kapcsolatos csoportokba vagy fórumokra publikusan vagy nem nyilvánosan;
-- mivel a hivatalos nyilvánosságtól el vagyunk zárva (ezt hadd ne elemezzem itt), a nyilvánosság új csatornáit kell létrehoznunk (ilyen például az Ország Fája kezdeményezésünk, de jön más is) + keresünk egy jó politikai marketing céget, nem "ingyért".
Kicsit eltolva párhuzamosan:
-- pénzt kell szereznünk, 2018-ig összesen kb. 500 milliót, ennyi elég a saját intézményrendszerünk kiegészítéséhez;
-- a karácsonyig megszülető politikai programunk bevitele a nyilvánosságba;
-- vidéki és fővárosi közterületi beszédek/gyűlések meghirdetett menetrend alapján.
Aki ezek közül bármiben segíteni akar, szívesen vesszük.
Köszönjük a bizalmat, megszolgáljuk a többlet bizalmat. Üdv.