1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.12.16. 09:22 HaFr

Dongó kerüli Washingtont, győztünk

Orbán a dongóhoz hasonlítja az ezer sebből vérző, alacsony hatékonyságú, agyon adóztatott, bürokráciával, adóelkerüléssel és korrupcióval terhelt, a külföldi tőkének és piacoknak kitett, beruházásszegény magyar gazdaságot ("és mégis repül"), majd másnap indirekte középszerűnek nevezi az amerikai politikai kultúrát, mert az a hatalmak elválasztásának elvén alapul -- és kárhoztatja Európát, mert átvette ezt a junk-ot.

Közben -- a várakozásainak megfelelően -- az övéi párás szemmel hallgatják a sült ostobaságokat (konkrétan az autokrácia alapvetését), a lényeg, hogy jól megmondtuk Amerikának, tiszta danse macabre, a Válaszban megjelenik egy bátortalan kis is-is, sem-sem írás, véletlenül sem elküldve melegebb éghajlatra az orákulumot, ahova való, inkább csak úgy elviccelődve, hogy nahát, nahát, izé, akkor hogy értelmezzük, elvtársak, Montesquieu munkásságát ettől kezdve, vagy -- teszem hozzá én -- vegyük-e ki rögtön a filozófiatörténetből, ahogy Arisztotelészt, Locke-ot és Tocqueville-t is, esetleg Justinianus-tól Coke és Blackstone bírókon át Kelsenig és Lord Mustillig még néhány elég európainak tűnő nevet a jogtörténetből, az angol kongregacionalistákat és presbiteriánusokat, akik tisztán európai (megengedem, brit) aggyal, a történeti jogaik és a vallásszabadság jobb érvényesítése érdekében alapították egymás után az önigazgató kolóniákat Észak-Amerikában, vegyük ki a jogtörténetből a magyar Aranybullától kezdve az 1791-es francia alkotmányon át a korcs Alaptörvényünkig (!) az európai jogfejlődés törzsét, vegyük ki az állam és az egyházak elválasztását a 19. század végi Magyarországon, vegyük ki a német föderalizmust, a hatalomkoncentrációval szembeni lázadás kétezer-ötszáz éves intézményét, az először a hellén agórán megjelenő nyilvánosságot und so weiter -- mi legyen most, Viktor?

Mi legyen akkor, amikor a másik részről a bírák kinevezésének gyakorlata túl bonyolult ahhoz az USÁ-ban, hogy egyértelműen mentes legyen a többi hatalmi ág befolyásától, Angliában a Queen-in-Parliament eléggé összefonódik a kormánnyal, és az egész olyan kesze-kusza, hogy a magyar miniszterelnökön kívül nem is merné más fél mondatban összedobni az egészet. De persze másnak nem is egyszemélyes ellensége Amerika, mert más nem beszél a saját belpolitikai mozgásteréről az ország szuverenitásának kérdéseként... Mert másnak -- leszámítva egy-két keleti diktátort -- nem engedi meg ezt a népe.

Még hogy "minden hatalmat a parlament delegál"! Ezzel Orbán nem annyira a saját szellemgyengeségét bizonyítja, mert azért azt nyilván tudja, miért nem optimális -- ami lassacskán kialakul nálunk --, hogy ő egy személyben a kormány, a parlament és a bírói ág (plusz lassan az Magyar Tudományos Akadémia az összes osztályával és a magyar tehenészettel együtt), mint inkább a minden gátlás nélküli hatalommániáját és saját csápoló táborának végtelen lenézését támasztja alá nap mint nap.

Az egész, ami itt egy ideje folyik, egyetlen rossz vicc. Kicsit náci, ami az antiintellektualizmusát és a kérkedő barbarizmusát illeti, kicsit komcsi, ami a szociális demagógiáját, kicsit szociopata, ami az empátia és a realitásérzék teljes hiányát, és kicsit aljas, ami az országvezetése stílusát és eredményét illeti. Mielőtt az ország végleg egyetlen nagy Orbán Viktorrá válna, remélhetően feleszmélünk.

193 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr906986637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laparoszkóp 2014.12.16. 22:43:33

@unionista:
'rendkívül szánalmasnak tartom, hogy ez az ország itt tart. és szerintem amikor a zsidókérdés le lesz zárva akkor lesz felemelkedés. amikor ez a csoport marginalizálva lesz. mert most erről szól a média. ...és hogy micsoda elnyomatásban kell élniük budapest belvárosában. ebben a fasiszta mételyben. és ezzel sírják tele a világsajtót. és csodálkoznak, hogy a többségi társadalom gyűlöli őket.

még egyszer, nem vagyok antiszemita. ha zsidó lennék, akkor pontosan ugyanezt gondolnám. azt, hogy itt valami nagyon el lett hibázva. '

Vazze, nagyon belehúztál!

unionista (törölt) 2014.12.16. 22:44:58

@Rónarider:
zsidóknak?

ha magas arisztokrata lennék, akkor azt mondanám, hogy adjanak össze egy sigmaringeni fiút és egy lotharingiai leányt. egyesítsék a hohenzollern és a habsburg házat. és ebből nem lenne alkotmányos monarchia. azt kicsit korábban kellett volna meglépni.

németországban és romániában is hohenzollern volt az utolsó uralkodó. ausztriában, csehországban, szlovákiában, magyarországon, horvátországban és szlovéniában habsburg. a lengyeleknél és a bolgároknál a szász wettin ház.

sokaknak talán tetszene, hogy van egy közép-európai uralkodó pár.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.16. 22:45:26

@Kdo Je Ugasnil Luč:

"Karl Haushofer"

Nem lehetetlen, de azt is -- valószínűleg -- csak másodkézből.

Kdo Je Ugasnil Luč 2014.12.16. 22:46:59

@neoteny: tessek: a 21:56:45-os kommentjen nincs mit csiszolni, szerintem kerek

unionista (törölt) 2014.12.16. 22:53:36

@laparoszkóp:
oké, de basszus fogd már fel. ha zsidó lennék, akkor is azt mondanám, hogy ne rohangáljunk már mindennel az amerikai nagykövetségre. ne ordítsuk mindenre a fasizmust. próbáljuk megoldani racionálisan a problémát. vegyük elő a számolótáblát. csak ezzel brutális kisebbségben lennék. mert még mindig mit tudom én steiner elvtárs és társai viszik a prímet. de vigyék felőlem. csak ne magyarázzák, hogy ők a demokratikus oldal.

a szomszédban azt mondtam irmuska néninek, hogy ne tessék már nézni annyit azt a zsidó átévét. és azt mondta, hogy a kis unokája jobbikos. lehet, hogy azokra szavaz. az a demokrácia, hogy szabadon eldöntheti. irmuska nénit nem becsapni kellene, hanem képviselni. nem?

laparoszkóp 2014.12.16. 22:57:43

@Gergely Molnar:
' Mondjuk jól jellemzi Illibériát, hogy a fizikai törvényeket is leszarhatónak tartják.'

Ez épp fordítva történt, hiszen épp az elméleti szakemberek elméleti közgazdászok, erlméleti politikai elemzők , mindenféle kapitalizmustudósok mondták hogy a lesajnált matolcsista kamatcsökkentés meg az ossstoba orbánista gazdaságpolitika rögvest megbukik, az ország csődbe megy, ha nem veszik fel megint az imf-hitelt, és a többi.

Aztán mégis döngicsélni kezdett az a dongó, épp a fizika törvényeinek megfelelően.

Rónarider 2014.12.16. 22:58:42

@unionista: Nem alkotmányosat, hanem igazi, minden ilyen lófaszon vitézkötés címkétől mentes, tiszta monarchiát. Népképviselet nincs, hatalmi ágak szétválasztása nincs, ellenben az uralkodó jól felfogott érdeke, hogy az ország működjön, az uralkodókat nem leváltani volt szokás, ráadásul a trónörökösnek is működő családi üzletet illik örökül hagyni, különben rövid életű lesz a dinasztia. Csipáznám.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.16. 22:59:11

@Kdo Je Ugasnil Luč:

Szerencsére mindketten odatettük hogy "szerintem"; ennek megfelelően nincs közöttünk olyan nézeteltérés ami alkalmas tárgya lehetne objektív (vagy legalább annak szándékolt) vitának. ;-)

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.16. 23:02:00

@laparoszkóp:

"Aztán mégis döngicsélni kezdett az a dongó"

Az érdekes kérdés az hogy kik számára kezdett el döngicsélni a dongó -- és honnét hordozza hová a gazdag tápértékű virágport.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.16. 23:04:14

@Rónarider:

"Népképviselet nincs, hatalmi ágak szétválasztása nincs, ellenben az uralkodó jól felfogott érdeke, hogy az ország működjön"

Vagyis felvilágosult abszolutizmust javasolsz. Tudnál példá(ka)t mondani ahol és amikor az jól működött? Legalább annyira jól hogy a te tetszésedet megnyerte?

laparoszkóp 2014.12.16. 23:05:26

@unionista:
'vegyük elő a számolótáblát'
Hát erre noszogatnám én is a derék blogszférát;-)
Az atv-t meg ne bántsd, szerintem a legjobb közéleti műsort tolják. (Mármint a mostani hatalom és a szimpatizánsai szempontjából.)
Ahogy egyik nobel-díjasunk mondta valamikor: ha felállítok egy elméletet akkor nem a bizonygatásán, hanem a megcáfolásán töröm a fejem. És amíg a demokratikus ellenzék alatt tényleg stejnerelvtársékat is vélelmezik, addig kényelmes a helyzetük - sajna.
Egy kis szorongattatás nem ártana nekik :)

(Van valami szereződésed ezzel a bloggal, hogy rezzenéstelenül írhatsz le mindenféle tabuszavakat? De tényleg!)

laparoszkóp 2014.12.16. 23:09:34

@neoteny:
2011-ben azt mondták-írták, hogy ez a dongó márpedig nem repül az imf hitel nélkül tovább!
De nekünk nem kell hitelpénz, legfeljebb egy keretmegállapodás! - rimánkodott az Orbán.
De kell! De nem kell! De majd kell ...
Azóta is ez megy ...
A dongó meg mégis csak döngicsél, úgy ahogy. De a maga szándákából:)
A ló meghal, a madarak kirepülnek.

laparoszkóp 2014.12.16. 23:15:55

@Rónarider:
Nem vagy egyedül, még ha a royalizmusnak nincs is jelenleg/már realitása.
Mindenesetre nem jól jönnének ki a monarchiákat követő liberális meg mindenféle demokráciák a gazdasági-társadalmi pusztításuk összehasonlításából.

Kdo Je Ugasnil Luč 2014.12.16. 23:18:03

@unionista: szerinted kell rohangalniuk a nagykovetsegre? szerintem infokkal legalabbis nem. legfeljebb fujni a parazsat

a "zsido" atv-vel kapcsolatban meg ez lehet a mervado, ami kulonosen erdekes a "cigany" ner fuggvenyeben:

" Morálisan elfogadhatatlan, hogy egy olyan médium legyen az ellenzék televíziója, amelynek tulajdonosa kiegyezett a munkatársak és a nézők háta mögött az ellenféllel. Abban állapodtak meg, hogy az ATV nem sérti a Fidesz érdekeit? Ilyen egy ellenzéki? Ha ez igaz, akkor becsapta a nézőket, akik erről semmit sem tudtak. De becsapta azokat az újságírókat is, akik azt hitték, hogy egy ellenzéki tévénél dolgoznak, szolgálják a szabadságot és a demokráciát. A baloldal ezt a tévét támogatta, miközben a tulajdonos lefeküdt a jobboldalnak. Hová menjenek a liberális újságírók? Húzzák Orbán Viktor szekerét, aki köszöni szépen, hogy a sajtószabadság látszatát fenntartják, lekötik a demokrácia híveinek figyelmét, addig sem lázadnak? A fizetésüket majd küldi a Hit Gyülekezetén keresztül. A televíziós csatorna tulajdonosa a háttérben egyeztet, hogy meddig mehet el, hogy ne sértse Orbán Viktor érdekeit? Van ennél mocskosabb? Lehet hinni az ilyen televíziónak? Hasznot húz, kiszolgálja az Orbán-rezsimet, és ha megbuknak, várja a kitüntetést, mint az ellenzék televíziója. Ha ez nem hányinger, akkor micsoda? Demokrata ilyen tévét nem néz. Montesquieu nézné Németh Sándor ellenzéki tévéjét? Benjamin Franklin vagy Thomas Jefferson? Arisztotelész ezt bámulná? A názáreti Jézus?"

ez egy masik "orult" tollabol valo:

nepszava.com/2011/04/velemeny/bartus-laszlo-a-jo-a-rossz-es-a-csuf.html

unionista (törölt) 2014.12.16. 23:19:05

@Rónarider:
amennyire tudom habsburg károly fiát képzik erre a szerepre. szerintem mitteleuropa kellene az unión belül. és abban lehetne kvázi egy uralkodói pár.

szóval itt is a németek tehetnének rendet azzal, hogy magyarországot szövetségi állammá alakítják. csak ez azért nem egyszerű. mert ehhez minimálisan egy közép-európai szövetségi felsőház, szövetségi legfelső bíróság és egy szövetségi bank kellene. így lehetne jogbiztonság és pénzügyi stabilitás.

de ezt létrehozni nem egyszerű. a parlamenti felsőházakat kellene egyesíteni. szabadállamiságot garantálná a nemzeti alsóház.

ez a németeknél, lengyeleknél, cseheknél, osztrákoknál, szlovéneknél kétkamarás rendszer van. szlovákiában, magyarországon, horvátországban nincs.

merkel mamiék szeretnének valamilyen szövetségi jogrendet. orbán is arról beszél, hogy mi berlinhez igazodunk. a baloldal gondolja azt, hogy ebben a térségben washington diktál. az us/imf/nato trió. mitteleuropa/bundesbank/bundeswehr inkább passzolna ide. de ez megint "fasiszta" ugyebár.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.16. 23:19:31

@laparoszkóp:

"Mindenesetre nem jól jönnének ki a monarchiákat követő liberális meg mindenféle demokráciák a gazdasági-társadalmi pusztításuk összehasonlításából."

Még a végén kiderül hogy a monarchiákban nem is történtek háborúk, de ha történtek is, soha nem az uralkodó vagy családja (vélt vagy valós) érdekében kezdődtek azok. Az ún. örökösödési háborúkat is csak a történészek megtévesztésére indították.

Kdo Je Ugasnil Luč 2014.12.16. 23:21:09

@neoteny: ugy hallottam, hogy mostanaban Gucci borondokben utazik a propolisz

laparoszkóp 2014.12.16. 23:30:15

@neoteny:
Én 'összehasonlítást' említettem.
Háborúk mindig is voltak/lesznek.
De olyan hatékony pusztítást semmi nem valósított meg mint az antidemokratikus monarchiák, királyságok.
A bioszféra tényleges és visszavonhatatlannak látszó tönkretétele meg kizárólag a 'xxx demokráciák" és gazdasági alapjaikhoz köthetők.
Ahogy a hatékony népirtások: indiánok kiirtása, örmény népirtás , ukrán holodomor, holokauszt, ...

laparoszkóp 2014.12.16. 23:37:30

@Kdo Je Ugasnil Luč:
Kedves Bartusunk tényleg őrült egy kicsit, de van benne rendszerérzékenység.

' az Alkotmány, amelynek alapján ők most kormányoznak, nem teszi lehetővé azt, amire készülnek. A választásokon győztes párt saját világnézetét viheti a kormányzásba, ameddig kormányoz. De nem húzhatja rá az államra a saját világnézetét. Erre bármilyen nagyságrendű választási győzelem sem ruházza fel. Az érvényben levő magyar alkotmány tiltja, hogy bárki a hatalom kizárólagos birtoklására törekedjen'

Ennél világosabban egy orbánfóbiás nem tudná precízebben megfogalmazni, miért baromság az egész fasisztázás, autokráciázás, nácizás, kommunistázás, ...

Az persze már legyen Bartus problémája felfedni, miért csinált olyan Alaptörvényt az Orbán, hogy megakadályozza amire készült volna.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.16. 23:43:59

@laparoszkóp:

"Háborúk mindig is voltak/lesznek."

Valóban; amíg az emberek emberek maradnak, mindig lesznek. De ez is csak azt mutatja hogy a monarchiák nem voltak jobbak a 'demokráciáknál'.

"olyan hatékony pusztítás"

Pusztán technológia kérdése.

"A bioszféra tényleges és visszavonhatatlannak látszó tönkretétele"

Aki azt hiszi hogy az emberiség képes "tönkretenni" a bioszférát "véglegesen és visszavonhatatlanul" az -- hogy' is fogalmazzak -- hiányos biológiai, evolúciós és rendszerszemlélettel rendelkezik. Nem akarok olyan erős kifejezést használni hogy hiszterikus.

"a hatékony népirtások"

A vallásháborúk jobbak voltak, amikor nem etnikai alapon történtek a mészárlások, hanem vallási különbségek alapján?

A hatékonyság pedig az általad említett esetekben is technológia(i fölény) kérdése voltak.

laparoszkóp 2014.12.16. 23:44:15

@Kdo Je Ugasnil Luč:
Megzakkant Bartusunk (2011-ben) erre jutott remek politikatörténeti eszmélkedésében:

'A papok országa leszünk.'

Orbán református, akiknél nem 'papokat' hanem 'lelkészeket' képeznek, mint például Balog miniszter úr.
Semjén pedig egy súlytalan kis senki, papot meg a hatalom környékén sem találnál.
Erdő főpap épp mostanában zsörtölődött egyet.

laparoszkóp 2014.12.16. 23:47:33

@neoteny:
'Valóban; amíg az emberek emberek maradnak, mindig lesznek. De ez is csak azt mutatja hogy a monarchiák nem voltak jobbak a 'demokráciáknál'.'

Ez most miféle logika?

Természetesen ez SEMMIT nem mutat meg arról 'ki' volt a jobb/rosszabb.
Annyit mond, hogy háborúk mindig lesznek. Sajnos.

Az általam említett demokratikus keretek közt megtartott népirtások inkább.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.16. 23:51:27

@laparoszkóp:

"Természetesen ez SEMMIT nem mutat meg arról 'ki' volt a jobb/rosszabb."

Dehogynem: a monarchiák sem voltak háborúmentesek, sőt. Ergo nem voltak 'jobbak' ebből a szempontból (sem) mint a 'demokráciák'.

laparoszkóp 2014.12.16. 23:56:19

@neoteny:
'Aki azt hiszi hogy az emberiség képes "tönkretenni" a bioszférát "véglegesen és visszavonhatatlanul" az -- hogy' is fogalmazzak -- hiányos biológiai, evolúciós és rendszerszemlélettel rendelkezik. Nem akarok olyan erős kifejezést használni hogy hiszterikus.'

Elég sok hisztérika megfordul ezek szerint manapság mindenfelé.
Még tudósember is van köztük jónéhány, szegény tudatlanok mind.

De természetesen én a ma ismert emberi létfeltételek természet által 'nyújtott' körülményeinek visszafordíthatatlansággal fenyegető folyamataira utaltam volna.
Mondjuk az ihatatlan folyókra.
Arzénos kutakra.
Szmogra.
Rákkeltő élelmiszeradalékokra. Növényvédőszerekre, gmo-ra.
Tovább is van, mondjam még?

Ilyesmi hisztériát kiváltó csacskaságokra.

laparoszkóp 2014.12.16. 23:58:05

@neoteny:
Az, hogy nem voltak 'háborúmentesek', még semmit nem mond arról mi lenne az összehasonlítás eredménye a demokráciák visszafogott népirtásaival.

Kdo Je Ugasnil Luč 2014.12.17. 00:01:02

@laparoszkóp: mit zsortolodott az a beszedhibas lelekkufar?

Kdo Je Ugasnil Luč 2014.12.17. 00:07:21

@laparoszkóp: elegge szormenten olvasgatod az " " " " "orultet" " " " "…

laparoszkóp 2014.12.17. 00:28:36

@Kdo Je Ugasnil Luč:
Jó Bartusunkat tovább olvasva:

'Akik összeesküvés-elméletet feltételeznek a fenti eszmefuttatás mögött, azok nem ismerik az európai szellemtörténetet, az egyház történetét, a Vatikánt, az államelméletet, de még Bibó István erről szóló akadémiai székfoglalóját sem. Itt ugyanis valódi összeesküvésről van szó. A katolikus egyház soha nem adta fel, hogy „Isten államát” építse fel, és maga is egy állam. Amikor az ágostoni államelmélet direkt formájában megbukott, és a modern demokráciákban lehetetlenné vált annak nyílt képviselete, a II. vatikáni zsinat után taktikát váltottak, és a kereszténydemokrácia révén próbálják eredeti céljaikat elérni.'

Bizony, maga az Európai Unió megalapítása is a gaz Vatikán ordas egyszemélyes összeesküvése volt az alapító kereszténydemokrata atyák által megvalósítandó 'Isten államához'.

Ezt viszi tovább az evangélikus Merkel asszony is. A 'Katolikus Isten Állama' ügynökeként, a reformátyus Orbánnal karöltve.
OMG!

laparoszkóp 2014.12.17. 00:29:32

@Kdo Je Ugasnil Luč:
Én-e, szőrmentén?
Idézzem még?

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 00:38:36

@laparoszkóp:

"De természetesen én a ma ismert emberi létfeltételek természet által 'nyújtott' körülményeinek visszafordíthatatlansággal fenyegető folyamataira utaltam volna."

Akkor írd azt, ne pedig "[a] bioszféra tényleges és visszavonhatatlannak látszó tönkretétele"-t.

"Mondjuk az ihatatlan folyókra."

Az USA-ban tisztábbak a vizek mint 40 éve voltak.

"Arzénos kutakra."

Mitől arzénosak a kutak? És kell inni azokból?

"Szmogra."

Az autók sokkal tisztábban üzemelnek mint 40 éve.

"Rákkeltő élelmiszeradalékokra."

Azokat az élelmiszeradalékokat amelyek demonstrálhatóan rákkeltőek, betiltják.

"Növényvédőszerekre"

A DDT betiltása több millió ember halálát okozta -- a malária miatt.

"gmo-ra"

Minden háziasított növény- és állatfaj genetikailag módosított organizmus: azokat az egyedeket választotta ki az ember amelyek a megfelelő tulajdonságokkal és az azokat kódoló génekkel rendelkeztek.

Lehet ezekről a kérdésekről ill. problémákról nem-hiszterikusan is gondolkodni.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 00:41:17

@laparoszkóp:

"Az, hogy nem voltak 'háborúmentesek', még semmit nem mond arról mi lenne az összehasonlítás eredménye a demokráciák visszafogott népirtásaival."

Dehogynem mond: megmutatja hogy a monarchiák sem voltak háborúmentesek, tehát a megfelelő technológiai fejlettség mellett -- ami a modern háborúkat és népirtásokat lehetővé tette -- ugyanolyan rosszul "teljesítenének" ebben a kérdésben.

laparoszkóp 2014.12.17. 00:41:43

@Kdo Je Ugasnil Luč:
Jó, hát lássuk megkergült prófétánkat:

'Az egyházi törvény módosítására a szentágostoni állam helyreállítása érdekében van szükség.'

Még véletlenül sem azért, mert a Zunió (Erdővel lepaktálva ) nemtetszését fejezte ki az 'egyházak' definíciós metodusával kapcsolatban.

Nem.
Azért, mer az Orbánnak üzent a Feri ( nem nem Gyurcsány, hanem a vatikáni Fracseszko ) hogy haladéktalanul állítsa MOST AZONNAL helyre az Isten Országát! Punktum!
Ezzel macerálták még anno a rabbit is, hogy mikor lesz végre a projektkezdés.
Ha hallottak volna Bartus próféta eljöveteléről, az egész kereszténységprojekt el se kezdődött volna talán.
Ez van, ha a pillangó elfelejti megrebbenteni szárnyát.

laparoszkóp 2014.12.17. 00:47:39

@neoteny:
'Akkor írd azt'
Azt írtam, lényegében.
'Értő néma olvasás!'- mondta egykor felejthetetlen heraxx barátunk:)

A többit hagyjuk, egyet tán mégse:
'Azokat az élelmiszeradalékokat amelyek demonstrálhatóan rákkeltőek, betiltják.'

Biztosan ismered a kommunisták pompás találmányát, az utólagos önkritikát!
Mindig nekik volt igazuk, és 5-10 évente rendszeresen beismerték, hogy 5-10 évvel azelőtt TÉVEDTEK! De mos igazuk van!

Hát így vagyunk valahogy a demokratikusan UTÓLAG beismert és betiltott vegyszerekkel.
'Van mááááásik!!!'

laparoszkóp 2014.12.17. 00:50:53

@neoteny:
' a monarchiák sem voltak háborúmentesek, tehát a megfelelő technológiai fejlettség mellett -- ami a modern háborúkat és népirtásokat lehetővé tette -- ugyanolyan rosszul "teljesítenének" ebben a kérdésben.'

Vazze, Te nem kommunista voltál régebben?
Olyan Eörsi-féle látnok, aki szegény Horváth Balázsra azt mondta, hogy 'gondolhatta volna?'
Mármint a tömegbe lövetést.

laparoszkóp 2014.12.17. 00:57:16

@neoteny:
'Minden háziasított növény- és állatfaj genetikailag módosított organizmus: azokat az egyedeket választotta ki az ember amelyek a megfelelő tulajdonságokkal és az azokat kódoló génekkel rendelkeztek.

Lehet ezekről a kérdésekről ill. problémákról nem-hiszterikusan is gondolkodni. '

Lehetne, de nem ilyen sajátos 'logikával'.

Becs szóra, tényleg nem voltál előző életedben komcsi?
Ez nem sértés lenne, érdeklődés.

Valamit kiválasztani a sokféleség közül, meg bevinni egy gént, hogy termeljen magának növényvédőszert, szerinted ez ugyanaz a folyamat?
(AZT, hogy a genetikát nem is ismerték, amikor a természetes növény (állat) nemesítést remekül végezték, most ne is feszegessük.)

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 01:02:07

@laparoszkóp:

"Azt írtam, lényegében."

Nem: te a bioszféra tényleges és visszavonhatatlannak látszó tönkretételét írtad először. Az ember csak egyetlen eleme a bioszférának; az hogy saját magunk számára különlegesek vagyunk, érhető; viszont a bioszféra sokkal nagyobb maradéka számára nem vagyunk különlegesek.

"Hát így vagyunk valahogy a demokratikusan UTÓLAG beismert és betiltott vegyszerekkel."

Mivel lehetetlen felmérni előre az összes szintetizált/előállított vegyszer összes lehetséges hatását minden időkre előretekintve, nincs jobb módszerünk mint hogy bizonyos előzetes kísérletek után használatba vesszük őket -- aztán megfigyeljük a hosszú távú, összetettebb hatásaikat.

Persze az is egy megoldás hogy nem szintetizálunk/gyártunk semmilyen új vegyszert -- de akkor lemondunk az összes olyan vegyszerről is amelyek esetében a pozitív hatások sokkal nagyobbak mint a negatívok.

Az antibiotikumok (egészen pontosan a helytelen alkalmazásaik) létrehozták az antibiotikum-rezisztens baktériumfajokat. Csak közben megmentették megszámolhatatlan ember életét.

Én egyszer eltöltöttem egy órát egy kis nyugat-quebeci falu temetőjében, ahol volt egy rahedli 70 évnél is öregebb sír, sírkövekkel. Becslésem szerint a sírok fele gyereksír volt -- abból az időből amikor még nem voltak antibiotikumok.

laparoszkóp 2014.12.17. 01:02:10

@neoteny:
'"Szmogra."

Az autók sokkal tisztábban üzemelnek mint 40 éve.'

Amivel ugye épp azt ismered el hogy a szmog az autók miatt is alakult ki.
(Meg persze a szénalapú energiaátalakítási folyamatért, ami megint csak nem a monarchiák kedvenc időtöltése volt, hanem az azt követő demokráciáké.)
Ahogy én is állítottam -* implicite, mielőtt hányást tennél a szememre, hogy nem is állítottam.

laparoszkóp 2014.12.17. 01:06:30

@neoteny:
'Az ember csak egyetlen eleme a bioszférának; az hogy saját magunk számára különlegesek vagyunk, érhető; viszont a bioszféra sokkal nagyobb maradéka számára nem vagyunk különlegesek.'

Ezzel nem is vitatkoznék, csak ugye a kutyát sem érdekli, ha majd kihal (ki, ez biztos) az emberiség, a maradék bio- meg egyéb szféra remekül fogja magát érezni az ember nélkül, még egy esetleges atomháború után is.

Ami megint csak nem a monarchiák udvari szertartásaihoz, hanem a demokráciák fejlett népirtási liturgiáihoz köthető leginkább.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 01:06:58

@laparoszkóp:

"Valamit kiválasztani a sokféleség közül, meg bevinni egy gént, hogy termeljen magának növényvédőszert, szerinted ez ugyanaz a folyamat?"

Mindkét folyamat eredménye az hogy bizonyos gén jelen van az organizmus genomjában (pontosabban egy génhelyen egy bizonyos allél nagy gyakorisággal fordul elő). Az számít hogy mi a gén/allél hatása, nem az hogy hogyan kerül oda. Az utóbbi "csak" technológia: egy módszer arra hogy az allél elszaporodását meggyorsítsuk, ne kelljen várnunk szaporodási ciklusokon keresztül hogy a vadon előforduló allél felszaporodjon.

Rónarider 2014.12.17. 01:08:26

@neoteny: Miért kell mindent máshoz hasonlotani, vagy annak nyomán megcsinálni? Mintha az emberek nem szeretnének gondolkodni. Megcsinálnánk egy működőt, ha meg mégsem, főbelövés a koronás fő jussa.

Amúgy gmo kérdésben tévedsz, minden ami háziasított-nemesített, az irányított szelekcióval létrehozott. Tehát a egyes gének meglétére/kifejeződésére hajtottak rá, de a génkészlet levezethető a felmenőkből, ugyanaz az egyed létrejöhetett volna spontán is . A gmo-nál génpuskáznak, és azt nem magyarázza meg nekem senki, milyen beteg medúzának kell lenni ahhoz, hogy egy ily

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 01:11:40

@laparoszkóp:

"Amivel ugye épp azt ismered el hogy a szmog az autók miatt is alakult ki."

És? A technológia fejlődése nem a politikai szerveződés függvénye. Habár a technológiai fejlődés alapját biztosító gazdaságszervezési elv -- a kapitalizmus -- befolyásolta a politikai szerveződés alakulását (a demokráciák elterjedését).

"a szénalapú energiaátalakítási folyamatért, ami megint csak nem a monarchiák kedvenc időtöltése volt"

Hát ha már eleregetsz ilyen dumákat, akkor rámutatok hogy az Ipari Forradalom egy olyan országban kezdődött és futott fel először ahol alkotmányos monarchia volt (és van a mai napig).

Rónarider 2014.12.17. 01:11:46

...ilyen nyálkagombóc és mondjuk a búza génjei keveredjenek.

Valamint a monsanto repcéjén álcakorukban döglöttek a méhek, a rizsmk bár ellenáll a fonálféregnek, de egy snassz clavibacter elviszi. Másrészt az idegen fehérjék egy szervezetben elég nagy gebaszokat tudnak összehozni, több okból is.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 01:15:21

@Rónarider:

"Miért kell mindent máshoz hasonlotani, vagy annak nyomán megcsinálni?"

Mert az utópiák mihasznák.

"Megcsinálnánk egy működőt"

Maga az sincs definiálva hogy mi számít "működőnek".

A gmo-kérdéskörben ld. @neoteny:

laparoszkóp 2014.12.17. 01:17:15

@neoteny:
'Az antibiotikumok (egészen pontosan a helytelen alkalmazásaik) létrehozták az antibiotikum-rezisztens baktériumfajokat. Csak közben megmentették megszámolhatatlan ember életét.'

Finoman összekevered ( ne kerteljünk: szándékosan manipulálod ) a gyógyítás érdekében történő kísérletek, 'vegyszerek' következményeit a demokráciák gazdasági haszonszerzési rátájának növelése érdekében történő kellően ki nem kísérletezett mérgeinek kritikátlan és erőltetett használatával.

Majd ha egy növényvédőszer engedélyezése is olyan rigorózus lesz, mint egy új köptetőé.

A DDT meg nem a helytelen használata, hanem a hatóanyaga miatt volt eleve rossz.

Egy helytelen penicillin-kúrától nem fogják levágni a lábad, a DDT miatt már sokaknak.

Rónarider 2014.12.17. 01:22:05

pontosítok. nem értek egyet a genetikai kimérák létrehozásával. másrészt ez még gyerekcipőben sem járt amikor humánfelhasználásba került, de ez messze vezet és off nagyon.

Rónarider 2014.12.17. 01:23:09

ja, meg bújok is a szalmába ;)

laparoszkóp 2014.12.17. 01:25:32

@neoteny:
Az utóbbi "csak" technológia: egy módszer arra hogy az allél elszaporodását meggyorsítsuk, ne kelljen várnunk szaporodási ciklusokon keresztül hogy a vadon előforduló allél felszaporodjon. '

Aha.
Tehát a vadon termelődő kukorica már kezd rájönni, milyen mérget kellene gyártania, csak segítünk nekije.
Nem, nem azért, hogy így olcsóbban rálőcsölhessük másokra a mérgező kukoricánkat hanem kizárólag a szenvedélyes kukoricaszeretetünk és a természetimádatunk miatt.

De ha kiderül, hogy oka lehetett annak, hogy eddig nem allélt el a kukoricánk, mert így beláthatatlan folyamatot indíthatunk el a természetben, hát legfeljebb széttárjuk a demokratikuzs kezeinket, mi jót akartunk! Magunknak.

De majd legközelebb!

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 01:27:20

@Rónarider:

"de a génkészlet levezethető a felmenőkből, ugyanaz az egyed létrejöhetett volna spontán is"

Ezzel az állítással több probléma is van. Először is, nem minden felmenő tartalmazta az összes lehetséges allélt minden génhelyen: egyes allélek mutáció útján jöttek/jönnek létre, aztán a népességbeli arányuk (az adott génhelyen, a többi jelenlévő alléllel szemben) attól függ hogy milyen mértékű differenciális szaporodási előnyt jelentenek az őket tartalmazó egyedek számára azon egyedekkel szemben amelyek más allélt tartalmaznak.

Másrészt amikor természetes kiválasztódás útján változnak az allél-frekvenciák, akkor változnak azoknak az organizmusoknak az allél-frekvenciái amelyen táplálkoznak az első népesség egyedeiből. Vagyis egy genetikai "fegyverkezési verseny" folyik: így hát közel sem szükségszerű hogy "ugyanaz az egyed létrejöhetett volna spontán is". A genetikai módosítás viszont "egyszerre" helyezi be az összes egyedbe a kívánt tulajdonságot kódoló allélokat (ill. bizonyos esetekben géneket): a kártevőnek nincs esélye hogy evolúciósan alkalmazkodjék a "fejlődő" (növekvő frekvenciájú allélok által kódolt) tulajdonsághoz.

Ez olyasmi mint az hogy miért az ember "a teremtés koronája": mi "valós időben", életünk folyamán vagyunk képesek elsajátítani "tulajdonságokat" (tanulás útján), míg az élővilág többi része az evolúciós fejlődés tempójában képes csak reagálni.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 01:29:30

@laparoszkóp:

"Finoman összekevered ( ne kerteljünk: szándékosan manipulálod ) a gyógyítás érdekében történő kísérletek, 'vegyszerek' következményeit a demokráciák gazdasági haszonszerzési rátájának növelése érdekében történő kellően ki nem kísérletezett mérgeinek kritikátlan és erőltetett használatával."

Bullshit; a gyógyszerek pusztán a vegyszerek egy specifikus fajtái -- ugyanúgy az életszínvonal ill. -minőség emelését szolgálják mint más vegyipari termékek.

laparoszkóp 2014.12.17. 01:33:11

@neoteny:
'És? '

Utolsó kommunistáink egyike ennél szószátyárabb volt: 'Na és?' - mondta.

'az Ipari Forradalom egy olyan országban kezdődött és futott fel először ahol alkotmányos monarchia volt (és van a mai napig). '

Aha. Ez komoly érv.

Tehát a monarchiáknak köszönhetjük napjainkig, meg amíg az angol király/nő él a szmogot.
Semmiképp nem a modern demokráciák exponenciálisan növekedett széndioxid és egyéb morcos irritáló anyagok levegőbe juttatásának.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 01:36:57

@laparoszkóp:

"hogy így olcsóbban rálőcsölhessük másokra a mérgező kukoricánkat"

Először is, a kukorica mérgezősége bizonyítandó.

Másodszor: igen, mindenki olcsóbban próbál megszerezni ugyanolyan "teljesítőképességgel" rendelkező javakat -- vagy "jobb teljesítőképességű" javakat ugyanazon árért. Ez a vágy hajtja az embereket legalább az utolsó 10,000 évben, a "mezőgazdasági forradalom" kezdete óta.

Ha a te számodra ez nem szempont, állj össze a veled egyetértőkkel és térj vissza a "természetbe": halássz, vadászz, madarássz kőkorszaki technológiával, homlokod verejtékével. De ezt nem kényszerítheted rá azokra akik nem kívánják ezt az utat járni.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 01:38:39

@laparoszkóp:

"Ez komoly érv."

Annyira komoly mint az az állítás hogy a "szénalapú energiaátalakítási folyamat [...] nem a monarchiák kedvenc időtöltése volt".

laparoszkóp 2014.12.17. 01:44:10

@neoteny:
'Bullshit; a gyógyszerek pusztán a vegyszerek egy specifikus fajtái'

Legalább egy kommunista felmenőt csak be tudnál vállalni?
Már a szellemi vértezetből következtetve.

Mert neked egy penészgombából kinyert vegyület pariban van a DDT-vel, a génmódosított kukorica mérgével, mert mindannyian a mi életminőségünket emelgetik.

Ahogy az uránium módosított vegyülete is belefér a sajátos életminőségemelő specifikus vegyi anyagaid közé, ezek szerint.

Hiszen csak a természetben magától is lezajló folyamatot gyorsítottuk meg egy kicsit, hogy párszázezer ember életminőségén ugrásszerű változást idézhessünk elő.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 01:46:09

@laparoszkóp:

"exponenciálisan növekedett széndioxid és egyéb morcos irritáló anyagok levegőbe juttatás[a]"

A CO2 nem "morcos irritáló anyag", hanem az aerobikus élőlények anyag- ill. energiacseréjének "szemete" -- csakúgy mint az oxigén a fotoszintetizáló élőlények anyag- ill. energiacseréjének "szemete". És ami az egyik számára "szemét", az a másik számára az élethez elengedhetetlenül szükséges összetevő.

Az "exponenciálisan növekedett" pedig klasszikus hisztéria -- szó sincs semmiféle exponenciális növekedésről.

laparoszkóp 2014.12.17. 01:47:55

@neoteny:
'Először is, a kukorica mérgezősége bizonyítandó.'

Nem, nem a kukorica mérgez.
Soha eszébe nem jutna ilyet tenni.

Csak ha némi 'agymosáson' megy át, és ráveszik a kizárólag életminőségemelő projekt keretében, hogy maga gyártson olyan rovarirtószert, amire amúgy soha a büdös életben nem lett volna képes.
Bármekkora gyorsításnak is lett volna kitéve.

laparoszkóp 2014.12.17. 01:49:10

@neoteny:
'Annyira komoly mint az az állítás hogy a "szénalapú energiaátalakítási folyamat [...] nem a monarchiák kedvenc időtöltése volt". '

Jó, számold össze, hány monarchia meg hány 'demokrácia' mennyi füstöt, kormot, egyebet eregetett eddig a levegőbe.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 01:51:34

@laparoszkóp:

"Mert neked egy penészgombából kinyert vegyület pariban van a DDT-vel, a génmódosított kukorica mérgével, mert mindannyian a mi életminőségünket emelgetik."

Pontosan: miért ne lenne "pariban"?

"Ahogy az uránium módosított vegyülete is belefér a sajátos életminőségemelő specifikus vegyi anyagaid közé, ezek szerint."

Hogyne: pl. amikor energiát termel az atomerőműben. Márpedig az emberek előszeretettel fogyasztanak energiát: vagyis az életminőségük emelkedik amikor többet és/vagy olcsóbban tudnak fogyasztani abból.

"Hiszen csak a természetben magától is lezajló folyamatot gyorsítottuk meg egy kicsit, hogy párszázezer ember életminőségén ugrásszerű változást idézhessünk elő."

Így igaz. Ilyen természetű munkásságáért kapott pl. Norman Borlaug Nobel-díjat (sok más elismerés mellett).

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 01:54:05

@laparoszkóp:

Ja hogy rovart mérgez. De hát az a cél hogy nagyobb legyen a terméshozam, nem? Ha ahhoz a célhoz a rovarok mérgezésén keresztül vezet az út, akkor mi a probléma a "mérgezéssel"?

Nem lehetséges hogy te egy kívánatos tulajdonságot/képességet megpróbálsz úgy beállítani mint valami szörnyűséget?

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 01:55:11

@laparoszkóp:

Számolgass te; a tény hogy az állításod hamis, mint ahogy megmutattam a nyilvánvaló ellenpéldával.

laparoszkóp 2014.12.17. 01:58:27

@neoteny:
'A CO2 nem "morcos irritáló anyag"...És ami az egyik számára "szemét", az a másik számára az élethez elengedhetetlenül szükséges összetevő.'

Természetesen a széndioxid nem egy morcos gáz, csak épp meghalsz ha túl sok van belőle a véredben.
Meg persze egyéb életminőségcsökkentő hatással is bírnak.
A kezdetleges monarchiákban például senkinek nem jutott volna eszébe húszfaktoros napozóolajjjal kenegetni magát.

És természetesen egymás szemetét eszik ezek a bioszféralakók.

Csak ugye ami néhány százezer év alatt vonódott ki a kölcsönös kannibalizmus körforgásából, az a kedvenc ipari forradalmad óta - tényleg nem exponenciálisabban, hanem még gyorsabban- hirtelen visszakerült a körforgásba.
És akik akkor megzabálták, azok most sokkal kevesebben vannak.

laparoszkóp 2014.12.17. 02:00:22

@neoteny:
Remek vagy tényleg, de megyek aludni :)

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 02:09:18

@laparoszkóp:

"Természetesen a széndioxid nem egy morcos gáz"

Nem bizony; és különösen nem "morcos irritáló anyag".

"csak épp meghalsz ha túl sok van belőle a véredben."

Akkor is meghalsz ha túl sok vizet iszol meg rövid idő alatt.

A CO2 az emberben mint aerobikus élőlényben "szemét"; azért lélegzi ki. A CO2 ezen "tulajdonsága" az aerobikus élőlények biológiai szerveződéséből adódik, nem valamiféle inherens tulajdonsága a CO2-nek.

"A kezdetleges monarchiákban például senkinek nem jutott volna eszébe húszfaktoros napozóolajjjal kenegetni magát."

Mert nem volt nekik; ha lett volna, akkor kenegették volna magukat.

"Csak ugye ami néhány százezer év alatt vonódott ki a kölcsönös kannibalizmus körforgásából, az a kedvenc ipari forradalmad óta - tényleg nem exponenciálisabban, hanem még gyorsabban- hirtelen visszakerült a körforgásba."

Ahol is a kulcsszó a "körforgás".

"És akik akkor megzabálták, azok most sokkal kevesebben vannak."

Bullshit; a mezőgazdasági haszonnövények _is_ CO2-t "fogyasztanak". És azokból nem kevesebb van, különösen nem sokkal kevesebb.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 02:17:54

@laparoszkóp:

"Remek vagy tényleg"

Te is lehetsz "remek" ha feladod a neoprimitivista ideológiádat és az azzal járó hiszterikus propagandádat, és azon gondolkodsz hogy _te_ mit tudsz tenni azért hogy az emberek életminősége és -színvonala javuljon. Vagyis mi olyat tudsz előállítani vagy szolgáltatni amihez ők szeretnének hozzájutni -- és ezt olcsóbban és/vagy jobb minőségben tudják megkapni tőled mint mástól.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.17. 02:37:52

@neoteny:

"tényleg nem exponenciálisabban, hanem még gyorsabban"

Egy "technikai" megjegyzés: az exponenciális növekedésnél nincs "gyorsabb". A növekedés gyorsasága a partikuláris kitevő nagyságától függ: ti. hogy hanyadik hatványra van valami emelve egységnyi idő alatt.

igazi Ténytár 2014.12.17. 09:44:57

@unionista: "az ellenzéki pártok: mszp, dk, együtt, pm, lmp, mlp. ezek mind zsidó, vagy zsidó kötődésű csoportok."

Hmmm csak az ellenzeki ? ;-)))))

_______
Orbán: Izrael számíthat a Fideszre a térség stabilizációjában

regi.sofar.hu/hu/node/27622

Hozzátette: a Izrael ebben mindig partnerként számíthat a Fideszre, amely éppen Izrael biztonságát tekinti az egyik legfontosabb kérdésnek a térség biztonságához vezető úton.
_______

Vagy amikor Orbán ÖTSZÖR HÍVTA, hogy jöjjön már el ;-))

Hiába hívogatja a Fidesz Netanjahut
index.hu/belfold/netanjafid05/

A Fidesz számára kapóra jött volna, hogy Benjamin Netanjahu már rég rábólintott egy budapesti pártkongresszusi vendégszereplésre. Az izraeli Likud párt egykori miniszterelnöke díszvendég lett volna Orbán Viktor pártelnöki újraválasztásán, de ötödször sem jött össze.

_______

igazi Ténytár 2014.12.17. 09:55:05

@ Orbán a Nyugat ellen beszel és Putyin mellett kampányol?

Akkor minden rendben ;-)))

________

Újra lesújtott az Orbán-átok

orulunkvincent.blog.hu/2014/03/30/ujra_lesujtott_az_orban-atok#comment-form

__________

unionista (törölt) 2014.12.17. 10:03:33

@egy igazi Ténytár:
nézd, nem az a probléma, hogy van kapcsolat izraellel. mert az mégis csak a szentföld. a páneurópai civilizáció része. miért ne lehetne jóban lenni a zsidó állammal, ahogyan az összes többivel.

a probléma az, hogy a budapesti zsidóság a rendszerváltás után egy olyan totális szabad piaci kultúrát próbál a magyarokra erőltetni, ami magyarországon nem alkalmazható. azért, mert ez az ország nem egy 10 milliós metropolisz.

de ez a csoport budapest belvárosából nem mozdul ki. és úgy képzeli, hogy az egész ország olyan, mint a belváros. és ez a szemlélet vidéken brutális károkat okoz. de ezeknek az embereknek a szent meggyőződése, hogy csak az általuk képviselt ortodox liberális modell a civilizált. és hogy ők a demokratikus oldal. de nem. az atv képes még behülyíteni a nyugdíjasokat. mert az idősek könnyen manipulálhatók. de ugyanígy manipulálja szélsőjobb a fiatalokat.

nem minden rossz származik a zsidóktól. kurva sok jó dolog köszönhető ennek a csoportnak. ezt vésd az agyadba. ezzel a budapesti csoporttal van a probléma. de még ott sem az összes zsidóval. mert kiváló művészek és tudósok is vannak köztük. és számtalan tisztességes ember. csak a politikai elitjüknek van túlhatalma.

szabad a jobbikra szavazni. de vigyázni kellene, hogy ne essünk át a ló másik oldalára.

laparoszkóp 2014.12.17. 11:27:16

@neoteny:

'növekedés gyorsasága a partikuláris kitevő nagyságától függ:'

Mifelénk liberálisabban tekintenek erre a barátságos függvényre, és még azt is megengedjük neki az unortodoxia talaján állva, hogy ne csak a partikuláris kitevő nagyságától, hanem a közönséges alapjától is függhessen a növekedés gyorsasága.

'A CO2 az emberben mint aerobikus élőlényben "szemét"; azért lélegzi ki. '

Dehogy az, a légzés szabályozásához - természetes körülmények közt - nélkülözhetetlen a jelenléte, a nyálnak meg egyik alapanyaga.
A felesleget lélegzik ki az aerobikusan éldegélő élőlények, ha már.

'"A kezdetleges monarchiákban például senkinek nem jutott volna eszébe húszfaktoros napozóolajjjal kenegetni magát."

Mert nem volt nekik; ha lett volna, akkor kenegették volna magukat.'

HA szükségük lett volna rá, feltalálták volna.
De inkább hagyták magukat a napocskával süttetni, és nem lett semmi bajuk tőle.
Akkor.
MOST meg a médiában mondják el neked, mikor nem ajánlatos kimenned a szabad levegőre, mert még a sok faktor alatt is leégsz fél óra alatt.

'Ahol is a kulcsszó a "körforgás".'

Neked.

Másoknak meg a felszabadulásának sokkszerűen gyors tempója.

'te_ mit tudsz tenni azért hogy az emberek életminősége és -színvonala javuljon.'

Életem nagyobbik részét ezzel töltöttem, töltöm, igaz nem blogon hirdetve az egyedül üdvös antineoprimitivista tanokat.

laparoszkóp 2014.12.17. 11:41:47

@neoteny:
'"Ahogy az uránium módosított vegyülete is belefér a sajátos életminőségemelő specifikus vegyi anyagaid közé, ezek szerint."

Hogyne: pl. amikor energiát termel az atomerőműben. '

Ennél intenzívebben már csak a még koncentráltabb, még jobban felgyorsított változatában emeli igazán az életminőséget :)

igazi Ténytár 2014.12.21. 05:24:52

@unionista: Ez most mi lettt volna?

Ha a Fidesz dörgölőzik a zsidókhoz az kóser, ha bárki más part akkor nem?

Mar itt is a mi komcsink - izé zsidónk a jó zsidó csak a másiké budos fele Orban-Dajcs Tomi elvet valljatok?

__________
Orban Viktor 1990 augusztus 7
(168 ora II. évfolyam 31. szám)

"... tapasztalhatjuk, hogy könnyedén lekommunistázzák azokat az ellenfeleiket, akik magukra haragítják őket. Más esetekben viszont, ha valaki magas beosztású és szükségük van rá, azt már nem kommunistázzák le, hanem egyszerűen jó magyar embernek tekintik, aki bár kommunista párttag volt, mert vezető beosztást viselt, de nem olyan volt, mint a többi kommunista.

Deutsch Tamás szokta azt mondani, hogy ez az, amikor csak a másik kommunistája büdös, az enyém sosem. Mindig csak azokkal a kommunistákkal van baj, akik a másik oldalon ülnek, de akik itt ülnek az én oldalamon, azok nem olyanok.

Ez a logika működik, és ez nagyon zavaró. Ha valaki így gondolkodik, nem is próbálkozhat azzal, hogy világos elvek mentén hoz majd ebben a kérdésben intézkedéseket."
______

igazi Ténytár 2014.12.21. 05:26:47

@ A francba az a Washington már megint!

Persze nem az ő hibájuk, Gyurcsányi volt 10 millióért megvette az FT-t! ;-)))

_______________
2014. december 19. - Lesajnálja Orbánt az FT

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/lesajnalja_orbant_az_ft.591222.html

Zsigeri nacionalizmus - A kormányok a választók nyomására verik a mellüket, hogy egyedül is meg tudják oldani a problémákat. Félnek bevallani, hogy a globalizáció oly mértékben összeolvasztotta a világot, hogy immáron lehetetlen kivonni ebből az egyes országok gazdasági függetlenségét. A legveszélyesebb eredője ennek az ellentmondásnak, az a zsigeri nacionalizmus, amelyet számos vezető képvisel.

Egyikük Putyin, aki az orosz ajkú lakosság védelmezőjének szerepében tetszelegve avatkozik bele a volt szovjet tagköztársaságok életébe, több zombiállamot is létrehozva. Nem maradnak adósok ezzel a viselkedéssel a kínai vezetők sem, akik területi követelésekkel lépnek fel a Csendes-óceán nyugati medencéjében.

És ebbe a sorba illik a MAGÁT EURÓPA EGYIK ERŐS EMBERÉNEK KÉPZELŐ Orbán Viktor magyar miniszterelnök is.
_______

unionista (törölt) 2014.12.21. 12:50:02

@egy igazi Ténytár:
nem az a probléma, hogy a fidesz a zsidókhoz dörgölőzik. hanem az, amikor függelmi helyzetbe hozzák a társadalmat. amikor egy idegen ország kezdi el diktálni, hogy mit is kellene csinálni magyarországon.

laparoszkóp 2014.12.21. 17:39:32

@unionista:
'nem az a probléma, hogy a fidesz a zsidókhoz dörgölőzik'

Pedig de.-)
Az egyik legolajozottab fegyver az antiszemitizmus volt (Antall is mesélhetne erről), így viszont bajos lenne antiszemtázni tovább, amikor testvérpártozik, múzeumot építtet, emlékévet szervez, főtanácsadót vesz fel közülük.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.22. 03:47:41

@laparoszkóp:

"[unionista:] 'nem az a probléma, hogy a fidesz a zsidókhoz dörgölőzik'

Pedig de.-)"

Jó látni hogy nem mindenki olyan kis középutas mint unionista. Vannak még akik az egyenes beszéd hívei. :-P

MarchettiVicenziszeg 2014.12.22. 16:22:03

@neoteny:
Bezony, és azóta is keresik az élét vesztett antiszemita-fegyver' pótlását, most a 'fasiszta autokratikus diktatúra' lenne az, de ez már kínosan ostoba próbálkozás, abszolút kontraproduktív lesz. Szerintem.
Ettől még tovább fogják tolni :)
Pedig én szóltam, hogy ha kell a demagógiában is duplán ráver ellenfeleire ez a mai kormányzati szakszolgálat.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.22. 17:17:21

@MarchettiVicenziszeg:

Vigyázó szemeiteket Putyin Oroszországára vessétek.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2014.12.22. 17:33:38

@laparoszkóp: Azért lenne erről mit mesélni (csak a gyerekholokauszt nem relativizálható, mondja Lázár, az emlékközpontok koncepciója, a zsidó szervezetek véleményének mellőzése, a legkorruptabb zsidó vezető tanácsadóvá emelése, miután végre megbukott, a megszállási emlékmű).
Az összeesküvés-elméleteitekhez talán nem szólnék hozzá, mert reménytelen. Talán csak Örkényt idézném ide, annak a felelősségéről, aki látja a dolgokat, de nem veszi észre.

MarchettiVicenziszeg 2014.12.22. 21:47:37

@neoteny:
:)
Nekem mindig imponált, amikor hol Párizsra, hol Moszkvára, hol Brüsszelre, mostanság leginkább A Demokrácia Veteményeskertjére vetik szemek pillogását az aktuális demokrácia aktuális szerelmesei :)

Amúgy meg:

'Oroszország legkomolyabb befektetője egyben az USA komoly szövetségese is
...
Nem Kína az egyetlen ország, amelyik komoly összegekkel támogatja az amúgy éppen nem jól álló orosz gazdaságot. Az Egyesült Arab Emirátusok is meglehetősen szoros gazdasági kapcsolatokat ápol Putyin kormányával. Ami azért is pikáns, mert közben az Egyesült Államok komoly szövetségesei is. A sokszereplős helyzetet a Quartz foglalta össze.

A leglátványosabb gazdasági szál az állami támogatású, Putyin által alapított Orosz Közvetlen Befektetési Alapba (RDIF) befolyó külföldi pénzekben látható. Itt mintegy tízmilliárd dollárnyi külföldi tőke áramlik be az orosz gazdaságba, és vannak ugyan nyugati hátterű befektetők is, a pénz nagy része Abu-Dzabiból érkezik, és Katar szerepel a második helyen.'

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.23. 01:50:11

@MarchettiVicenziszeg:

Ha valaminek imponálnia kellene az a gazdasági pöcegödör mélysége amiben Putyin Oroszországa van.

MarchettiVicenziszeg 2014.12.23. 08:15:38

@neoteny:
Mit kéne importálnia, kinek, hova?

MarchettiVicenziszeg 2014.12.23. 08:34:49

@neoteny:
Véltem, itt is importálni akartál, mint a másik poszton a napsugarakat :)

MarchettiVicenziszeg 2014.12.23. 08:56:16

@neoteny:
miben is?

' Másrészt a Föld mint rendszer nem konstans összegű energiával rendelkezik, hiszen a Napból folyamatosan "importál" energiát. '

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.23. 08:59:02

@MarchettiVicenziszeg:

"miben is?"

Abban hogy az "imponálnia" nem "importálnia".

MarchettiVicenziszeg 2014.12.23. 10:13:05

@neoteny:
Ne mondd, tényleg? :))
Nem ismerős, mintha Tőled lestem volna el a mellébeszélés szabadegyetemén ;-)

MarchettiVicenziszeg 2014.12.23. 10:26:49

@neoteny:
Ha előre elmagyarázom, akkor sose könnél rá.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.23. 11:11:30

@MarchettiVicenziszeg:

Magyarázhatod már az előre vagy utólagosan történő magyarázataidat ...

MarchettiVicenziszeg 2014.12.23. 11:46:51

@neoteny:
Magyarázhatnám, ha akarnám. De minek.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.23. 11:49:51

@MarchettiVicenziszeg:

Akkor miért próbálkozol állandóan az átlátszó magyarázataiddal?

MarchettiVicenziszeg 2014.12.23. 11:57:59

@neoteny:
Kényszerből, olyan kíváncsi vagy mindenre, telhetetlen vagy.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.23. 15:51:51

@MarchettiVicenziszeg:

A probléma abban van hogy

- ahol szükséges lenne hogy világos, koherens, értelmes magyarázatot adj egy állításodra ott nem teszed

- ahol pedig egyértelmű hogy nem lehet világos, koherens, értelmes magyarázattal szolgálni ott pedig kényszeresen magyarázkodol

MarchettiVicenziszeg 2014.12.23. 18:48:00

@neoteny:
Szerintem nem így van.
Tettél két állítást, de egyiket sem bizonyítod.

Ha problémád van, annak talán az lehet az oka, hogy a legcsekélyebb kétséged nincs afelől, hogy esetleg, talán-talán hátha mégis lehetne máshogy is, mint amint te véled.
De kérdezzük meg a többi kommert is, mi a véleményük a te érvelési technikádról, nyitottságodról a tiédtől eltérő vélekedésre, gondolatra.
Nem mint ha ez majd érv lenne, de legfeljebb engem ejt gondolkodóba a magaméi felől.

Csak egy példa legutóbbról: amikor idézem, hogy Kína meg az Emírségek, Katar fektetnek be a lesajnált Oroszországba, akkor azzal 'érvelsz', hogy inkább a pöcegödör imponáljon nekem.
Tapintatosan felkínálom neked az elegáns korrigálás lehetőségét az 'importálással', erre tolod tovább a beragadt tantuszoddal.
De ez a te dolgod ...

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.23. 22:39:39

@MarchettiVicenziszeg:

"Szerintem nem így van."

Az nyilvánvaló hogy te nem így gondolod -- de így teszel, amit az látható a "hozzászólásaidból".

"Csak egy példa legutóbbról"

A "legutóbbról" szóló példa az hogy a rubel mélyrepülésben van.

MarchettiVicenziszeg 2014.12.24. 00:23:43

@neoteny:
Legutóbb két férfi beszélgetett az egyik leégett háza mellett.
Mekkora a káród Gazsi?
És ez most hogy jön ide??

MarchettiVicenziszeg 2014.12.24. 00:47:31

@neoteny:
'Ha valaminek imponálnia kellene az a gazdasági pöcegödör mélysége amiben Putyin Oroszországa van. '

Nekem ugye nem akart ez imponálni, lássuk hát miképp örvendeznek veled együtt átlátszó kényszeres magyarázkodással Németországban:

"A rubel elképesztő mértékű értékvesztése miatt mind több politikus nyilatkozik úgy, hogy nem lenne szabad tovább szigorítani az Oroszország elleni szankciókat, mert ezzel csak a Nyugat a saját farkába harapna. Sigmar Gabriel német szociáldemokrata gazdasági miniszter a berlini Tagesspiegelben úgy vélte, komoly hiba lenne a Kreml térdre kényszerítésére törekedni.

„Ezért komoly hiba a szankciók szigorításának követelése” – hangoztatta az SPD elnöke. Előzőleg hasonlóképpen nyilatkozott Frank-Walter Steinmeier német külügyminiszter a Spiegelben. Szintén annak a véleményének adott hangot, nagy hiba lenne további büntetőintézkedéseket bevezetni Moszkva ellen. Mint fogalmazott, Németországnak sem állhat érdekében, hogy a belpolitikai helyzet teljesen ellenőrizhetetlenné váljon Oroszországban.

Werner Faymann osztrák szociáldemokrata kancellár is egyetért az SPD-s politikusokkal. Óva intett a Kremllel szembeni eltúlzott mértékű keménységtől. „Semmi okot nem látok a nagy örömködésre, s nem is tudom, miért kellene lelkendeznünk akkor, ha összeomlik az orosz gazdaság” – fejtette ki az Österreich című lapban. Faymann kifejtette, mintha elkezdenénk fűrészelni azt az ágat, amelyen ülünk, ha falat emelnénk a nyugati és az orosz gazdaság közé – vélekedett.

Az orosz gazdaság összeomlásának veszélyeire figyelmeztetett a Német Ipari- és Kereskedelmi Kamara (DIHK) is. Volker Treier, a DIHK külgazdasági szakértője közölte, hogy az orosz gazdaság gondjai a német vállalkozásokon is nyomokat hagy – fejtette ki a Bild am Sonntagnak.

A német kereskedelmi kamara felmérése szerint az oroszországi érdekeltségű 300 német vég közül majdnem minden harmadiknak el kell bocsátania több munkatársát, amennyiben az országban nem javul a gazdasági helyzet. „Minden nyolcadik cég pedig számba veszi annak lehetőségét, hogy elhagyja Oroszországot” – mondta Treier. Werner Wenning, az E.on és a Bayer felügyelő bizottságának elnöke a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeizungnak elmondta, vigyázni kell, hogy ne tegyék tönkre az évtizedek alakult ki és fejlődött gazdasági kapcsolatokat."

Most akkor imponáljon vagy ne a rubel gyengülése?

neoteny · http://word.blog.hu 2014.12.24. 01:53:56

@MarchettiVicenziszeg:

"Most akkor imponáljon vagy ne a rubel gyengülése?"

"A rubel elképesztő mértékű értékvesztése" ... csak akkor ha az 'elképesztő' imponáló.
süti beállítások módosítása