1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.08.07. 11:49 HaFr

Orbánt a gőgje veszélyezteti a hatalma megtartásában

Orbán évek óta saját európai/globális fontosságának tudatában él, és pechére már igen közel került ahhoz, hogy az őt megillető 15 percre el is nyerje a vágyott hírnevet. Az a probléma, hogy amint elnyeri, vége is lesz az uralmának. Magyarország a világ szempontjából jelentéktelen helyből fertőző góccá vált a diktatúra terjesztésében, ahogy ezt baráti (ám talán utolsó) figyelmeztetésként az amerikai sajtó összes jelentős lapja gyors egymásutánban meg is írta a napokban. A világ szempontjából teljesen mindegy, hogy Orbán nyomorba vezeti-e kis népét, sőt az is, hogy mi lesz az itt befektetett, kvantumnyi működő tőke sorsa -- de az, hogy az ország orosz háttérrel exportálja a fejlett világba a dugini-putyini-erdogani...-telléri-bogári illiberalizmus konyhájában főtt kutyaeledelt, az már eléri a veszélyességnek azt a fokát, amire lépni kell. Ezeket a lépéseket -- mint rendesen -- Amerika fogja diktálni, és a sok szempontból opportunista Merkel alkalmazkodni fog. Az EU nem csak Oroszországgal, hanem az Egyesült Államokkal szemben is gyenge, önálló külpolitikára képtelen, és előbb-utóbb választania kell. Nyilvánvalóan nem Oroszországot fogja. 

Az egész beteg Negyedik Politikai Elmélet hátterében a keleti gazdasági modell versenyképtelensége áll, és ha most erősödik a keleti agresszió (avagy "ellenállás"), azt az orosz (és kicsiben a magyar) autokráciák gyorsuló gazdasági ellehetetlenülése és politikai elszigetelődése okozza. Orbánt a gőgje és az önhittsége viszi zsákutcába: a buta kényszerképzete, hogy neki nem elég valamiféle évezredekre szóló művet létrehoznia, de ezt gyökeresen más alapokon kell, mint ahogy a civilizált országok csinálják, nem másért, mint hogy még látványosabb legyen a mű -- miközben az óriási parlamentáris hatalmával gondosan és okosan kiigazítva a pancser balos kormányok működését, visszavonhatatlanul versenyképes alapokra helyezve a társadalmunkat, tényleg ennek az évszázadnak a meghatározó államférfija válhatott volna belőle.

Ehelyett az alaptörvény-ellenes egyeduralmi törekvései, a személyéhez köthető hatalmas korrupciós gépezet, és a ki tudja, miért nyélbe ütött paksi hitel már gyakorlatilag nem engedik, hogy kihátráljon az egyre veszélyesebb, rossz ütemérzékkel elkapott játszmából. De a játszma nem csak rá, hanem mindegyikünkre rácsukódott, és egyelőre kiszámíthatatlan véggel fenyeget. Tízmillió ember tragédiája, hogy minden ellenkező híreszteléssel szemben a miniszterelnököt már nem elsősorban az országunk érdekli, az ambíciói univerzálisak, a bosszúvágya és a hübrisze a (belőle gúnyt űző) egész nyugati világ ellen vezetik. Egy új Cervantes-nek kell majd megírnia az életrajzát.

A világgazdaság központja a Nyugat. A liberális demokrácia azonban nem csak a Nyugat transzmissziós szíja (az is), de az eddigi legsikeresebb, globális nagyhatalmi békét biztosító politikai modell, amellyel szemben egy gyenge Oroszország és a láthatatlan Magyarország esélytelen. Kína is az. A hazai baloldal talán szükséges, de nemtelen eszközökkel megtörtént kivéreztetése után az irányított liberalizmus nyugati válságáról összetákolt konyhafilozófiák már teljesen elvakulttá tették a miniszterelnököt a nem mindig szép realitásra, léptéket és a helyét tévesztve a szabadjára engedett gőgje kivitte a világ színpadára, és immár valóban híresen, ott fogja lelni a politikai halálát is -- mihelyt a Nyugat amellett dönt, hogy nagyobb kockázatot jelent a hatalmon maradása, mint a menedzselt politikai káosz. Bárhogy is legyen, megérte?

199 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr516581033

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbánt a gőgje veszélyezteti a hatalma megtartásában 2014.08.07. 14:26:01

Tízmillió ember tragédiája, hogy minden ellenkező híreszteléssel szemben a miniszterelnököt már nem elsősorban az országunk érdekli, az ambíciói univerzálisak, a bosszúvágya és a hübrisze a (belőle gúnyt űző) egész nyugati világ ellen vezetik.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blogger Géza 2014.08.07. 20:30:05

@unionista.: Orbán meg mosolyog egyet, és mire legközelebb oda megy, már az tűnt el a politikai süllyesztőben, aki azt mondta: aus. :)

panelburzsuj 2014.08.07. 20:30:15

@unionista.:
Nagyjából ilyen szálak mentén spekuláltak a fiúk, csak még azt is hozzáálmodták, hogy az egész Pannonia-projektet föl lehetne/kellene fűzni a Balatonra. (És ők is mondogatták, hogy ha ők nem, hát más se nagyon... )

Debrecennek meg ott van Hunnia.

Még nagyobb darab is! ... :)

_most_ 2014.08.07. 20:32:01

@Blogger Géza: de miért keresi Európa még mindig a kiutat, miért nem kérdezik meg egyszerűen Orbánt, hogy hogy tudna az EU is annyira jól teljesíteni, mint Magyarország :D

Blogger Géza 2014.08.07. 20:32:53

@_most_: Bármely két ország között lehet hasonlóságot találni. És valóban, a liberális körökben/sajtóban mindhárom vezetője kevéssé népszerű mostanság. Ettől még mindegyik él és virul. :)

béla a görög (törölt) 2014.08.07. 20:33:22

@panelburzsuj: Igen kb. de még ez is nagyon heroikus. Ez az egész még annyi se. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy tudom vannak a lakásomban rovarok (másnak is), de azok szépen meghúzodnak, hogy ne legyenek szem előtt.De tudod mi történik ha egy nagyobb darab elkezd mászkálni az előszoba közepén - kvázi nekiáll belakni a lakást... Nem fogok azért sem elköltözni, sem rovarírtó céget hívni.
(a pókot még így sem bántom ha észreveszem csak befújom a falhoz - pókot nem bántunk)

sanyix 2014.08.07. 20:33:22

@unionista.: 8 millióból 2 millió nekem nem tűnik többségnek

Blogger Géza 2014.08.07. 20:33:42

@_most_: Nem kérdezik, csak sokszor csendben lemásolják. :)

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 20:34:14

@Tudományos libsizmus: @Blogger Géza: De.Nekem mind1, lèpjünk ki, aztàn làssuk meddig hùzzuk.
Règebben volt egy eu-vonal, internetes weblap.
Ott volt fent, hogy az eu-bòl kilèpès menete...ìrtam emailt is, megkèrdeztem, ès vàlaszban megerősìtettèk, hogy ìgy van.
Ami ùgy kezdődik, hogy a közt.elnök bejelenti az euròpai tanàcsnàl, hogy akkor helò, mi lèpnènk! Ès az egèsz azzal kezdődik, hogy a felvett/befizetett tàmogatàsokkal el kell szàmolni, aztàn az összes szàlat ami az euhoz köt, felszàmoljàk, kb1èven keresztūl tàrgyalnak, ès ha ez lezàrul, onnantòl mèg legalàbb 2èvig vonatkoznak rànk a kötelezettsègek.tehàt egy ilyen kilèpès 4-5èv.
Utàna le lehet csengetni a 6-8-10ezer milliàrdot, aztàn szèpen akik kint vannak nagyrèszük jöhetnek haza.akik elèg règen kint dolgoznak, azok àllampolgàrsàgot kapnak , a többi mehet haza, ès persze utàna màr nem kell azon agyalni hogy hova szeretnèl kimenni dolgozni, mert nem lesz olyan.

Munchausen 2014.08.07. 20:37:39

Itt a nyár, jol fogy a fagylalt, menő a vanília meg a csokoládé, de sokan még mindig orbánseggét nyalják...

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 20:38:01

@Blogger Géza: ugyan màr.A környező orszàgok tàrt karokkal àtvennèk az autògyàrainkat, ès az azoknak beszàllìtò cègeket!
A magyar ipar gyakorlatilag hozzànőtt a dèl-nèmethez! A nèmet cègek adjàk a gdp-nk 50%-át.Szerinted ha ez kiesne, azt nem èreznènk meg?

_most_ 2014.08.07. 20:38:26

@Blogger Géza: jaja, nyilván Orbánt másolja az egész világ, köztévén is bemondták :D

panelburzsuj 2014.08.07. 20:39:54

@béla a görög:
Én stílusegység híve vagyok.

Lehet állatos is a mese, brit oroszlánnal, német sassal, orosz medvével, és magyar - mondjuk hörcsöggel...

Blogger Géza 2014.08.07. 20:41:32

@Sexual Harassment Panda: Nem hinném, hogy aki veled levelezett, korrekt választ adott volna.

Blogger Géza 2014.08.07. 20:42:54

@Sexual Harassment Panda: Hülyeségekről és kizárt dolgokról értelmetlen filozofálni.

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 20:43:39

@Blogger Géza: rendben.Csak vègül is az eu hivatalis honlapja.Kicsit szànalmas a vergődèsed..::)))
De mondd csak meg, HA!, tegyük fel ìgy van, akkor is lèpjünk ki??

_most_ 2014.08.07. 20:44:02

@Sexual Harassment Panda: de nem érted, hogy az EU hanyatlik és Európát a magyar közmunkások tartják el :D Igazából az oroszok is abból élnek, hogy gázt meg atomerőművet veszünk tőlük, a kínai gazdaságot is az húzza felfele, hogy a magyarok kínai termékeket vesznek, szóval elég egyértelmű, hogy Magyarország, azaz Orbán a világgazdaság motorja.

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 20:45:51

@Blogger Géza: mièrt lenne hülyesèg, ès kizàrt?
Orbàn mindìg kritizàlja a rohadt" eu-t".
Eccer majd gondol egyet ès kilèp.Besèrtődik valamin, mondjuk hogy megvonnak tőle pl 200milliàrd ft tàmogatàst, ès ki akar lèpni.

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 20:47:49

@_most_: hm..èn jelenleg holnap kèszülök Bajororszàgba dolgozni, voltam 2hete pròbamunkàn, ès nem tűnt fel az a nagy nyomor!
Apàm szàllòigèvè vàlt mondata jutott eszembe:" szegènyek vagyunk, de jòl èlünk!"

_most_ 2014.08.07. 20:49:25

@Blogger Géza: az igaz, hogy Észak-Korea és Kuba vezetői nagyon jól megvannak, de a lakosság már nem annyira, ezeket az országokat elég szépen tönkretette a nemzetközi elszigetelődés.

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 20:50:20

@_most_: azèrt nem vagyunk È-Korea/Kuba, ez azèrt tùlzàs..

béla a görög (törölt) 2014.08.07. 20:51:14

@panelburzsuj: jaja :) nem rossz!
de merjünk nagyot álmodni - ne hörcsög, legyen mondjuk ló, hiszen mi lovas nemzet vagyunk! Igaz az a ló mondjuk egy törpepóni.
De milyen jól mutat a sok húsevő ragadozó között az a pattogó növényevő! :D
(Ezópusz behalna a gyönyörtől :D)

Blogger Géza 2014.08.07. 21:07:33

@_most_: Szerencsére ez minket nem fenyeget, rekordokat dönt az exportunk, az importunk, meg az exporttöbbletünk is. Soha ennyire versenyképesek nem voltunk még a világkereskedelemben.

bölcsbagoly 2014.08.07. 21:08:38

Bocsi, ti tényleg ennyire hülyék vagytok, vagy csak orbánfóbiátoktól vezéreltetve fröcsögtök egész este?

Blogger Géza 2014.08.07. 21:10:34

@Sexual Harassment Panda: Akkor linkeld ide, hol mondja azt az EU hivatalos honlapja, hogy kilépéskor visszamenőleg vissza kéne fizetni az összes támogatást. Kicsit szánalmas a vergődésed, ha ezt semmivel nem tudod alátámasztani. :)

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 21:13:54

@Blogger Géza: higyj amit akarsz.leszarom.
Agyhalott hìvő vagy.ùgy sem lehet +győzni, nem is akarom.Majd meglàtod, aztàn pofàdra fagy a mosoly.

béla a görög (törölt) 2014.08.07. 21:14:09

Egyébként, hogy mennyire röhejes a magyar politika...
Magyarország tagja az EU-nak és az oroszok seggét nyalja. Putyin szankciói az EU-t érintik és benne Magyarországot. Azaz mi azt kaptuk jutalmul a seggnyalásért amit a többiek büntetésül. Mint a háborúban. Van aki tanul a hibáiból. Mi nem.

unionista. (törölt) 2014.08.07. 21:35:49

@panelburzsuj:
ehhez veszprémbe kellene annyi pénzt tolni, hogy a tartományi főváros győr és pécs fölé magasodjon. vagy székesfehérvárt és veszprémet kellene összeépíteni.

ez a nép a fővárosi agglomerációt leszámítva nem nagyon tud a régió szintjén együttműködni. kelet-magyarországon a tiszántúl és a partium alkot földrajzi egységet. a tisza vonalát nagyjából 100 mérfölddel el kell tolni keletre az erdélyi hágókig. és ez a döntően síkvidék alkot egységet. így gondolkodna egy brit, vagy egy amerikai. csak errefelé nem ilyen népek élnek.

a tiszántúl és a partium közös központja valahol debrecen és nagyvárad között lenne. ott most három falu (pocsaj, esztár, kismarja) viaskodik egymással. marják egymást a pocsojában (sic). tradicionálisan bihar teremt rendet.

errefelé nyíregyháza-szatmárnémeti, debrecen-nagyvárad, békéscsaba-arad pólusokat lehetne szervezni. ez lenne a tiszántúli eurorégió.

debrecenből úgy lehet vonattal eljutni nagyváradra, hogy előbb elmész püspökladányba. békéscsabára úgy, hogy előbb elmész szolnokra. szegedre úgy, hogy előbb elmész ceglédre. (át kell kelni a tiszán). ezekbe a városokba vonattal jelentős kitérővel tudsz utazni. nincs közvetlen járat. nincs gyorsforgalmi út sem.

a bajnai-oszkó tandem a debrecen-sáránd vonalat megszüntette. de aztán népi együttes újra megnyitotta. a városvezetés egyszer meg akarta szüntetni ez erdőspusztába járó kisvasutat: a "zsuzsit". az fontos, hogy a nép járjon fancsikára és martinkára. szóval ezzel csak azt akarom mondani, hogy errefelé a város és a városkörnyék (ami itt a megye) az összetartó. a többi másodlagos. greater debrecen. egy félmilliós agropolisz óriás majorságokkal. ezt szeretnék a többség megszervezni. aztán persze lehet ebben gyógyszergyártás, csapágygyártás, mikroelektronika. ezek most is működnek. mert van egy gépész-vegyész kisebbség. és az még úgy ahogy egyetért a puszta-csikós-gulyás vonallal és a kondás cigányokkal. de ennél több már csak lazán kapcsolódhat össze. és ennek biológiai-földrajzi okai vannak. szóval ez nem filozófia. mint ahogyan az sem filozófia, hogy nem kell megye. mert az túlhaladott.

Anselmo 2014.08.07. 21:44:17

@Tudományos libsizmus: "Szerény személyemben úgy gondolom, hogy az SZDSZ-t vitte sírba a mértéketelen gőgje."

húzzál te el a sunyiba a VALÓSÁGGAL, itt most POLITIKAI ÚJSÁGÍRÁS folyik, ehhez te nem értesz :) :) :)

unionista. (törölt) 2014.08.07. 21:49:34

@sanyix:
oké. igazad van. relatív többség ez. egyelőre a fidesz a legnagyobb politikai csoportosulás. ha megnézed ezt az ábrát, akkor láthatod, hogy a baloldal egy ponton előzte be orbán viktort. amikor bajnai gordon belépett.
kepfeltoltes.hu/140807/880377252image_www.kepfeltoltes.hu_.png
szerintem andor lászló lehetne az a személy, akivel az ellenzék leválthatná orbánt, vagy a kijelölt utódját lázárt. de ehhez a fideszt ki kell zárni a néppártból.

Liberal left wing trash 2014.08.07. 22:10:39

HAFR már összefogott a DK-val, mert ez elég Gyurcsányis cikk lett.

egyetmondok 2014.08.07. 22:15:58

@Blogger Géza:
" Messze túl értékelitek ennek a nyilatkozatnak a jelentőségét. Főleg azért, mert az EU vezetők is pontosan tisztában vannak vele, hogy Európa sok szempontból hanyatlik (demográfiailag, tudományosan, relatív gazdasági lemaradás) stb. És nagyon is keresik a kiutat. És lehet, hogy ennek a kiútkeresésnek politikai-társadalmi következményei is lesznek. Ahogy Orbán Viktor is megmondta. " ---

ezt nem pontosan értem Géza.
A demográfiai hanyatlás az társadalmi következmény.Annak nem lehet társadalmi következménye,ami eleve következmény. A tudományos lemaradás is társadalmi következmény,aminek szintén nem lehet társadalmi következménye.
A gazdasági lemaradás,relatív nem relatív szintén társadalmi következmény,úgy ugyanis nincsen, hogy van a gazdaság,meg van a társadalom.

Nem lehet,hogy te arra gondolsz,hogy a társadalmak alapvető,mondjuk így: részeiben,egységeiben,és különösen a 2008as nagy válság tapasztalatai alapján a gazdaságban,olyan nagyok a változások,hogy ezeknek óhatatlanul meg kell jelenniük a politika,az állam szintjén,szintén komoly változásokkal ?

panelburzsuj 2014.08.07. 22:18:38

@Liberal left wing trash:
Helyes, nyomasd, egy munkalapú nemzetben a plakátragasztóknak pláne nincs lazsálni.

panelburzsuj 2014.08.07. 22:19:46

@egyetmondok:
A Géza sokkal gördülékenyebb mondatokat ír, úgyhogy lekophatsz.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.08.07. 22:22:13

@Blogger Géza:

"rekordokat dönt az exportunk, az importunk, meg az exporttöbbletünk is. Soha ennyire versenyképesek nem voltunk még a világkereskedelemben."

- Ilyen árfolyam mellett nem csoda.

Blogger Géza 2014.08.07. 22:26:20

@egyetmondok: Arra még sosem gondoltál, hogy a következményeknek is lehetnek következményei?

egyetmondok 2014.08.07. 22:38:57

@Blogger Géza:
Jól van,akkor tehát ezek a következmények következményeinek a következményei olyan politikai,állami,stb. változások lehetnének,amikről Orbán beszél ?

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 22:39:03

@unionista.: ??? A fideszt màr 2ève egyfolytàban kizàrjàk a nèppàrtbòl!
Aztán kiderül hogy mègsem.
Szerinted mennyi esèlye van ennek??

panelburzsuj 2014.08.07. 22:45:13

@Blogger Géza: @egyetmondok:
And from our fathers' fathers' fathers' fathers.

Hannibal ante portas 2014.08.07. 22:49:35

@bölcsbagoly: az orbánfóbia az egyetlen szellemi vezérvonala ennek az egész szánalmas, kedves, játszódó társaságnak. A blog sem szól másról: cifra ruhába, szólamokba, barokkos mondatfüzérekbe és okoskodásba öltöztetett hablatyolás. Homo ludens. Igazán szórakoztat, csak ne lenne ennyire nívótlan és alpári.

egyetmondok 2014.08.07. 22:52:59

@panelburzsuj:
Má annyi a fater...csak gyerek nincsen,de egy se.Ilyet ?

jolaca 2014.08.07. 22:57:00

Testközelből kaptam a pofámba Ceausescu "Aranykorát". Átmeneti sikerét annak köszönhette, hogy a prágai eseményekkor szembeszegült Moszkvával; támaszként beállt a Nyugat. A siker elkábította, hinni kezdte, hogy zseniként külön utat talál. A nagy ismeretlenben aztán saját hiénái közt találta magát. Azok meg levadásszák az óvatlan oroszlánt.

Testközelből kapom a pofámba Orbán jobban teljesítő Aranykorát. Átmeneti sikerét annak köszönhette, hogy a 89-es újratemetéskor szembeszegült Moszkvával; támaszként beállt a Nyugat. A siker elkábította, hinni kezdte, hogy zseniként külön utat talál. A nagy ismeretlenben saját hiénái körözni kezdtek körülötte. Azok meg levadásszák az óvatlan oroszlánt...

panelburzsuj 2014.08.07. 22:58:00

@egyetmondok:
Biztos azt fújta volna a Loretta, de addigra leintették, hogy ne lovalja magát anyira bele.

Egyébként te tényleg vitakozni szeretnél a Gézával? Ez valami vadiúj, menő extrémsport?

panelburzsuj 2014.08.07. 23:00:01

@jolaca:
Tényleg lehet valami abba a Kárpát-kanyarba, hohgy mindenkinek ott jön meg a géniusza...

egyetmondok 2014.08.07. 23:08:02

@panelburzsuj:
Kíváncsi voltam, hogy ez tényleg úgy érti,ahogyan leírta:

"Messze túl értékelitek ennek a nyilatkozatnak a jelentőségét. Főleg azért, mert az EU vezetők is pontosan tisztában vannak vele, hogy Európa sok szempontból hanyatlik (demográfiailag, tudományosan, relatív gazdasági lemaradás) stb. És nagyon is keresik a kiutat. És lehet, hogy ennek a kiútkeresésnek politikai-társadalmi következményei is lesznek. " ---

csak mert ez oly hibátlanul felel meg a szép marxi alap-felépítmény elvnek,hogy az csuda.Még a fogalmazás is: " Politikai - társadalmi következményei" lehetnek e nagy válságos izéknek,társadalmi következményesjelenségességeknek,főként ugyi a gazdasági hanyatlás (gondolom az USA-hoz képest értette a Géza,mert ahhoz tényleg van:-)))

S persze ezért van az,hogy Szingapúrtól Helsinkin át, Londontól Amerikáig,s onnan Tokióba, esetleg egy ugrással az ausztrálokhoz, egy darab civilizált politikai elit se keresgéli "az utat",amin Orbán annyira őszintén tűnődik...,ja, hát kevés őszinte történelmi és dialektikus materialista kerül mostanság már kormányra a velágon. Szörnyű e hanyatlás....

unionista. (törölt) 2014.08.07. 23:24:50

@Sexual Harassment Panda:
az ellenzéknek nincs forgatókönyv arra, hogy mi történne orbán leváltása után. illetve van egy. ez pedig az, hogy visszaállítják a 89-es alkotmányt. azt a rendszert, ami teljhatalomhoz juttatta orbán viktort. szóval ez olyan, mintha hitler bukása után a német elit azt mondaná, vissza kell állítani a weimari köztársaságot.

most persze ez a hasonlat olyan szempontból sánta, hogy orbán nem hitler. de nem való az európai néppártba. ha onnan kizárnák, akkor ki kerülhetne hatalomra. tóbiás józsef? szóval mi végre zárják ki? erre nincs válasz. túl azon, hogy azért, mert ő a sátán.

panelburzsuj 2014.08.07. 23:37:10

@egyetmondok:
Hát nagy a te hited, ha Gézából akár ennyicske elvecskeszerűcskerészecskét is kipiszkálhatónak vélsz.

Én sötéten és kaotikusan kavargó bosszúvágynál sokkal töbet magában a nagyfőnökben se nagyon tudok felfedezni - a lótifuti prófétái meg ezt a bitumencsirizt igyekeznek lakodalmi étekként föltálalni.

És kezdem úgy érezni, hogy a Népi Gézák produkcióit összesen két érdemi módon lehet kezelni: kivágni, mint a korpába szart macskát - vagy olyasféle tisztelettel megsüvegelni, mint az indiánok a habókosokat.

De érvelni, vitakozni, racionalitást reményleni? ...

G. Wolf 2014.08.07. 23:48:05

@unionista.: azért hozzá kell tenni hogy addig a Fidesz csökkenő tendenciában volt, majd a "rezsicsökkentés" zseniális kommunikációjával jelentős tábort tudott megszólítani, majd mozgósítani.

amúgy én azon a véleményen vagyok hogy már annyira bebetonozta magát Viktor hogy nem lehet demokratikus úton eltávolítani, mert saját maga jelöli ki a szabályokat, saját maga alakítja a játékteret, saját maga szabaja meg az összes feltételt, így bár egy egy rész feltétel nem tűnik leküzdhetetlen akadálynak (anti-demokratikusnak) de az egész összessége már az.

szerintem nem politikai hanem gazdasági úton (nyomásra) fog OV megdőlni, ha még pontosabb akarok lenni akkor a társadalom fogja kikényszeríteni, de azért mert már olyan "nyomás" lesz rajtuk, annyira meg fog nőni a szegények száma...

bár ez lassabb de annál fájdalmasabb lesz, persze még bármi lehet de én most ezt gondolom legreálisabbnak

és mostanában eléggé sok helyen (pl legutóbb cseheknél) hírtelen a semmiből ugrottak be új politikai arcok (ott korrupció ellenesség volt a fő téma) szeirntem soha se lehet tudni itthon mikor jön egy kóbor magányos politikai hős aki zászlójára tűzi a korrupció ellenességet, meg szegénység ellni küzdelmet, úgy hogy neki el is hiszik és ha ez fog gazdasági nyomással (szegénység) párosulni, akkor jön majd el az igazi, nagy fidesz (és köre) összeomlás.

Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.08.07. 23:51:45

Tökéletes elemzés. Lehet, hogy már háttértárgyalások zajlanak egy fideszessel, aki majd átveszi Orbán helyét, kompetens ellenzéki vezető és párt hiányában.

Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.08.07. 23:55:07

@jolaca: Így van. De sajnos az adósságvisszafizetés 10 éve szörnyű nyomort hozott Románia lakóinak és az Aranykor 24 évig tartott, a bukás pedig a dominóhatás miatt következett be.

Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.08.08. 00:02:38

@Sexual Harassment Panda: Írd meg, mit tapasztalsz. Én ma beszéltem valakivel, aki 5 év London után 3 éve Ausztriában dolgozik. Esze ágában sincs otthon munkát keresni. Kérdem, miért? Válasz: munkakultúra, életminőség, nyugalom, fizetés. Az orbáni modell mindennek az ellenkezője. Vagy lezárja a határokat, vagy a seggnyalóival marad csak, és azok fogják megbuktatni.

unionista. (törölt) 2014.08.08. 00:38:28

@G. Wolf:
ehhez a tiszántúlon egy olyan karakter kellene, mint "lúdas matyi". akinek csípős a nyelve és ha kell, akkor csellel el is náspángolja döbrögit. és ezen nevet a nép. a paraszt ugyanúgy, mint a pöffeszkedő civis. és bár őket is el lehetne náspángolni, de azért döbrögi a nagyobb kapzsi és zsarnok. ugyanez a karakter nem működik budapesten vagy a balaton partján. az absztrakt liberális jogelvekre a többség nem vevő, és túlságosan színesek a tradíciók.

lehet, hogy nekem nincs igazam, de ez az ország kulturálisan egy monumentálisan idióta operettben tudna csak egyesülni. és ez nem igaz a többi visegrádi országra. és ebből következően mi ebben a kultúrkörben vagy az éllovasok vagyunk, vagy sereghajtók. nem csúszunk le végérvényesen a balkánra, de sohasem érjük utol nyugat-európát. de lehet, hogy ebben nincs igazam.

dukeekud 2014.08.08. 01:42:37

Jajjjjjj jaj !! Szegeny Orban Viktor, meg csak a masodik valasztast nyeri meg ketharmaddal, ha igy folytatja, lehet hogy a harmadikat is megnyeri. Mi igy lesz igy vele jaj szegeny.

P.Freddy 2014.08.08. 02:16:18

@dukeekud:

Jé, tudsz írni?:) Sebaj, menjél Fradi-Cselszi meccsre, a birkamenet tagjainak ingyen van a beengedés, sőt a bejáratnál "Szeretünk Viktor" táblát osztanak annak, aki igazolja a kinyújtott nyelvével, hogy narancsfosos seggnyaló.

Benmt lesz Orbánod is. Különleges, háromdimenziós lézershow fogja egybegyűjteni a hívők nyelvcsapásait egy közös centrumba, ahol az seggnyalások mikroenergiái egyesülnek majd egyetlen, valódi, érzékelhető, simogató cuppogásba, és mindezt az esemény fénypontjaként Orbán Viktor Ánuszára fókuszálják majd.

Könnyes szemek lesznek tömegével, lesz aki ott helyben versben kiírja magából a meghatódottságát, és másnap államtitkár lészen majd.

egyetmondok 2014.08.08. 07:47:33

@panelburzsuj:
Egy Népi Géza ül ma a hatalom kellős középén, de úgy, hogy ha egy jogerőre emelkedett bírói ítélet nem tetszik neki,simán megsemmisíti.
Azért van ennek jelentősége,hogy milyen elvek mentén gondolkodnak a világról.

Blogger Géza 2014.08.08. 09:37:05

@Jedburgh, Darius R.: Ebből a példából is látszik, hogy ő is az MSZP idején ment ki. Persze a balosok őt is beszámítják mint az Orbán-rendszer elöl elmenekült hazafit. :)

Blogger Géza 2014.08.08. 09:37:38

@Jedburgh, Darius R.: :D Éhes disznó makkal álmodik. :D

Blogger Géza 2014.08.08. 09:39:21

@G. Wolf: Mostanában olyan 5% körül nőnek a reálbérek, és erősen nő a lakossági fogyasztás is, elég nehéz elhinni, hogy nőne a szegények száma. korábban nőtt, de most jó eséllyel csökkent.

G. Wolf 2014.08.08. 12:32:27

@Blogger Géza: az csak egy adat, ráadásul ha jól tudom közfoglalkoztatottak nélküli, de e mellett mennyit is ér pl az euro, mostanában épp kétéves mélypontokat döntöget... vagy hány munkanélküli van? mennyien élnek létminimum alatt? az hogy az egész lehet 5% körüli reálbér növekedést mutat, még nagyon nem mindegy hogy oszlik el, az is 5% átlagban ha 1 ember 50%al többet keres és hozzá meg 9 0-ával (persze nyilván nem ilyen vegytiszta a valóság, de jelenleg a szegények szegényebbek, a gazdagok meg gazdagabbak és nagyon nyílik a társadalmi olló).

ezek együttes képe nagyon nem pozitív, és akkor még ha mindehhez hozzávesszük hogy régiós szinten is kb utolsók vagyunk (sok tekintetben már Románia is leelőz, pl agrár vonal) akkor meg még rosszabb a kép.

nem egy "pillanatnyi" állapot fogja ezt hozni/halasztani, még akár az is lehet hogy épp egy felívelő ágban jön be (ha megnézed a valódi forradalmak sok esetben felívelő szakasz elején robbannak ki 1848-49es európai események e logika tökéletes példái, mivel a "nép" akkor látja meg a reményt a valódi, mély változásra és ezért akár korábban elképzelhetetlen dolgokat is művel).

nem állítom hogy ez lesz, de ma ezt érzem legreálisabbnak

persze sok sok tényezőtől függ, pl lesz-e valóban uniós forrás megvonás (vagy durvább szankció), marad e a korábbi fidesz kézbe történő erőforrás koncentrácicó (pl trafikok vagy földek, közgép, stadinok építése gazdaság fejlesztés helyett stb), lesz-e pl egy olyan vis major amit a kormány nem tud kezelni (pl egy különösen rossz agrárév, ami miatt horribilis élelmiszer ár drágulás lenne) a vagy tud e alternatívát nyújtani a nyugaton élő vállalkozóknak akik hazajöhetnének kapitalizmust csinálni ez által versenyképes cégeket/fizetést adni.

ezek így együttesen szerintem nagyon nem jó irányba mutatnak,

tamas11 2014.08.08. 12:45:41

@panelburzsuj:
bloggergézáé egy
könnyűlovas harcmodor a valóság viszonyaival szemben.

Blogger Géza 2014.08.08. 12:54:06

@G. Wolf: 1) Nem élünk már a középkorban, hogy egy rossz termés éhínségeket és lázadásokat okozzon. Amúgy is nagy túltermelők vagyunk a mezőgazdaságban. Jelenleg is inkább az a "gond", hova passzoljuk a sok almát pl. De ez a kisebb gond.

2) Bármiféle támogatásmegvonásról még csak javaslat sincs, nemhogy realitása annak, hogy ilyet megszavazzanak. A nem sok újdonságot tartalmazó, inkább összefoglaló és ideologizáló tusványosi beszéd miatt biztos nem lesz itt semmiféle szankció. Az EU most keményen fog harcolni azért, hogy ne essen szét, és ne váljanak ki belőle országok, Anglia és Skócia jövője így is kérdéses. Továbbá az is célja, hogy az orosz-ukrán kérdés miatt ne mutatkozzanak nagy repedések.

3) A javulás pont, hogy a szegényebb rétegeknél erősebb mostanság, mert ha csökken a munkanélküliség, az azt nem nagyon érinti, akinek eddig is volt munkája, ellenben a lecsúszott munkanélkülit annál inkább. Ugyanígy rezsicsökkentés is fajlagosan jobban segíthet a szegényebb rétegeken.

4) Régiós szinten épp mi növekszünk most a leggyorsabban.

2014.08.08. 13:22:37

@Blogger Géza: Javulás a szegényebb rétegeknél erősebb? Hol élsz Te? Rákérdezek: a Marson?! Szerintem neked ezzel az említett réteggel semmiféle, még csak vizuális kapcsolatod sincs.

Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.08.08. 13:35:14

@Blogger Géza: Valamint aki konz-lib korpa közé keveredik, megeszik a liberális disznók. Vigyázz, Géza! :-)

G. Wolf 2014.08.08. 13:39:41

@Blogger Géza: 1) a lényeget nem érted, nem EGY esemény, hanem ezek "összege" az amiből lehet probléma.

2) az eu malmai baromira lassan őrölnek, és pl így is kevesebb agrártámogatást sikerült szerezni mint az előző költségvetési ciklusban pl "euróban húsz százalékkal kevesebb forráshoz juthatunk." - nol.hu/belfold/forintban_esetleg_tobb__de_euroban_sokkal_kevesebb_lesz_az_unios_tamogatas-1365895

forintban is csak azért lesz több mert iszonyat roham tempóban értéktelendik el a forint. (eurhuf: 2010. április 2., péntek 265.24 és ezzel szemben ma meg 315 körül, vagy fölötte)

3)

munkanélküliség
2009: 10,1
2013: 10,3
(közben pedig 11 vagy fölötte)

és ehhez még hozzájön hogy 2008ig, 8% alatt volt bőségesen, tehát van egy bő 2-3%-os réteg aki egyszerűen a válság hatására belesett és azóta se tud kimászni onnan, és ezt a kormányzat sem segíti.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qlf002.html

G. Wolf 2014.08.08. 13:40:44

@G. Wolf: folyt

rezsicsökkentés meg nagy humbug... egy átlagos társasháznál pár száz (kb 800-900) ft-ról beszélünk. Még egy doboz cigi ára sincs, miközben meg más termékeken bőven sokkal többet veszít az ember mint amennyit ott nyerne.

richpoi.com/cikkek/uzlet_gazdasag/rezsicsokkentes-20-ezer-forint-az-atlagos-energiamegtakaritas.html

és mindezekkel szemben a vállalati energia ár meg több mint 8%-ot drágult, ez meg nyilván fejlesztések elmaradása (rosszabb esetben leépítésben) jelentkezik.

azaramara.blog.hu/2013/12/13/atlagosan_8_25_szazalekkal_novelte_a_vallalatok_aramdijat_iden_a_rezsicsokkentes

jut eszembe, az értékes munkahelyek meg szűnnek meg: tesco -700fő, T-com -1700, nokia -1800 fő, plusz ugye hozzá jön a beszállítói kör mindenhol... és ezek olyanok akik nem elmutyizzák az SZJA-t hanem rendesen befizetik,

444.hu/2014/08/06/kothet-a-kormany-barmilyen-strategiai-szovetseget-vallalatokkal-ha-ott-vannak-a-globalis-szempontok/

Érdemes megnézni a 4 oldali ábrát (de a többi is jó) 2004-ig 2. helyen voltunk növekedést illetően, mmost meg utolsó ellőtek vagyunk...

www.liganet.hu/news/7420/Magyarorszag_a_valsag_utan_a_foglalkoztatas_tukreben_-_Vertes_Andras_-_LIGA_-_20140212.pdf

Ugyanitt 6. oldal, beruházás, utolsók vagyunk.

Lakkossági fogyasztás 2008 óta csökken vagy stagnál (11. oldal)

Foglalkoztatást tekintve a versenyszféra még mindig nincs a 2009-es szinten (13. old)

szóval ezekből egyáltalán nem látszik hogy hűde jól csinálnák, még ha egy egy adat pillanatnyilag javulást is mutat, az egész kép nagyon negatív

unionista. (törölt) 2014.08.08. 14:47:04

@Blogger Géza:
géza, a vezénylő tábornok úr maga akarja átadni a marschallbotot. csak nincs kinek.

Blogger Géza 2014.08.08. 18:29:18

@G. Wolf: 1) De irreális dolgok végkép nem fognak egyszerre történni.

2) Miért kéne egy magyar mezőgazdasági termelőnek EUR-ban számolni? Lényeg, hogy forintban rekord támogatás folyik be, s ez még évekig (2020-ig) így is lesz, mert EU-ban 7 éves költségvetések vannak.

3) Munkanélküliség 2010 Q1: 12%.
Munkanélküliség most: 8%.

Ez hatalmas arányú csökkenés.

Blogger Géza 2014.08.08. 18:38:26

@G. Wolf: "rezsicsökkentés meg nagy humbug... egy átlagos társasháznál pár száz (kb 800-900) ft-ról beszélünk" Kétlem, mert a miénkben már 5 millió felett van... Csak a közös. Plusz ehhez lakásonként már százezres nagyságrend. Ezért jó, hogy kötelező kitenni, kimutatni, mert az ilyen hazugságok azonnal elbuknak. :)

Az elmúlt 4 évben kb +110 ezer munkahely jött létre a feldolgozóiparban, ezek a valódi értékes munkahelyek. Egyes újságírók manipulatív összeállításai (naná, hogy a Nokia bejelentése után rittyentettek gyorsan össze valamit) nem sokat érnek, ha az ember tisztában van a valósággal.

A beruházásoknál is a leglényegesebb a feldolgozóipar, és ott dinamikusan nőnek beruházások. Az hogy kevesebb kilátó, alagút és hasonló épül,kevésbé érdekes.

Valójában a vállalatok áramára is csökkent (első kézből tudom), mert szabad piac van, és egymás alá kínálnak a nagykereskedők.

Lakossági fogyasztás dinamikusan nő már 2013 óta.

Blogger Géza 2014.08.08. 18:42:11

@megamind: Tévedsz. És ez cáfolatnak elég halovány... De ha szerinted a munkanélküliség csökkenése a felső 10.000 helyzetét javította első sorban, elhiszem, ha bebizonyítod. :)

Blogger Géza 2014.08.08. 18:43:09

@unionista.: Na, ebben van valami. De az utódot aligha Orbán ellenében, hanem Orbán által fogják megtalálni.

2014.08.08. 19:07:09

@Blogger Géza: Nem is annak szántam... Egyébként, Te a statisztikák világában élsz, azok pedig nem fedik a valóságot (nem hiszek bennük, mert pontosan tudom hogyan jönnek ki azok az eredmények, amikre hivatkozol - de neked tényleg nem tűnik fel, hogy nem tűnik fel neked semmi sem?)

...Felteszem magamnak a kérdést: bizonyítsam neked? Attól tartok nem értenéd, és eleve, még csak elképzelni sem tudod, hogy úgy is lehet. Nekem pedig nincs kedvem bebaktatni a fejedbe, és...

Blogger Géza 2014.08.08. 19:12:00

@megamind: Jó, hát én lovagiasan megadtam az esélyt, bár sejtettem, hogy nem fog sikerülni. :)

G. Wolf 2014.08.08. 19:17:40

@Blogger Géza:
1) nincs értelme vitatkozni egy egy vélemény, én úgy látom hogy negatív irányba haladunk feljebb alá is támasztottam miért.

2) ne haragudj de ez iszonyat ostobaság... azért kell euróban számolni mert abban érkezik, és kiigazítja a forint ingadozásból adód különbségeket (plusz még hozzátenném hogy sok esetben az agrár támogatásnál és egyes pályázatoknál meg van határozva az átváltási összeg.) jah és ilyen alapon akkor egy hiperinfláció jót tenne? hiszen akkor csillió trillió ft jönne a mezőgazdságba... :) ezt meg Te se gondolhatod komolyan...

És jól mondod épp ez a baj, mivel még 7 évig ez lesz, ezért rengeteg eurót buktunk az idióta szabadság harcban...

3) 2 dolgot tudok mondani 1) vagy iszonyat gazdagok vagytok és bőven átlagon felüli házban laktok, akkor meg örülj neki de nézz szét, vagy iszonyat elherdáljátok az energiát, ha ekkora a "megtakarítás", és soha nem ruháztatok be költségcsökkentő felújításokba (pl hőszigetelés stb). De attól még akkor is az átlag 20e évente, amibe benne van a felső 10e sok százezres medencefűtéses megtakarítása is. És amiről én beszélek az havi megtakarítás lakásonként mert ugye egy emberre ez esik! nem a teljes és pláne nem pedig évente társasház egészére nézve. Arra meg nem tudok mit mondani ha azt mondod hogy "hülyeség amit az újság ír"

Az hogy jelenleg 8% a munkanélküliség semmit se jelnet, az év fele még hátra van. Meg hozzátenném hogy megint csak érdemes szétnézni térségünkben:

"Románia a 19. a munkanélküliség aránya szempontjából, a ciprusi 7,2 százalék és a csehországi 7,5 százalék között szerepel."

www.szekelyhon.ro/aktualis/unios-atlag-alatti-a-romaniaban-mert-munkanelkulisegi-rata

Szóval had ne örüljek hogy Románia jobban teljesít Magyarországnál...

Nem olyan nagy cucc ha még románok is tudják csökkenteni a munkanélküliségüket.

"első kézből tudom" - erre nem tudok mit mondani, amit mondok, azt én igyekszem alá támasztani de az ilyen "én tudom" típúsú érv azzal nincs mit kezdeni, ok Te tudod... én meg olvastam megmutattam hogy hol.

Blogger Géza 2014.08.08. 19:26:04

@G. Wolf: 2) Ne haragudj de ez iszonyat ostobaság... azért kell Ft-ban számolni, mert a magyar gazdák Ft-ban kapják a támogatást, Ft-ért adják a termést, és költségeik is Ft-ban merülnek fel. Az EUR nem igazít ki semmit, hogy igazítana? Ostobaság "bukásról" beszélni bármilyen támogatásnál, itt csak nyereség van, bukás nincs.

Mindig találhatsz egy országot, ahol épp alacsonyabb a munkanélküliség, ellenben a görögöknél meg spanyoloknál jóval magasabb. Ez semmit nem von le az erős csökkentés érdemeiből.

Blogger Géza 2014.08.08. 19:30:24

@G. Wolf: De ha már az újságcikkeknél tartunk,a saját linkeddel cáfoltad magadat:

"az átlagos fogyasztók tavaly nagyjából 20-20 ezer forintot spórolhattak az áram- és gázszámlájukon. " Ehhez képest te havi pár száz Ft-ról írtál, ami ugye komoly ellentmondás.

2014.08.08. 19:54:36

@Blogger Géza: Nem lovagias, hanem gyerekes voltál. Ha nem sértődsz meg :D

Na szóval, a helyzet az, hogy alapvetően szemléletmódbeli különbség van köztünk. Abban biztos vagyok, hogy Te még akkor sem engednél, ha pár mondatban levezetném neked, illetve a FB profilomról idemásolnám neked azt a pár sort. Inkább azt vedd észre, hogy nincs szükségem arra, hogy itt bizonygassak bárkinek bármit is.

Mellesleg, elég sokan megtették már előttem is, tőlem sokkal profibb módon is, szóval inkább úgy fest, hogy tájékozatlan vagy. Ezt ne vedd sértésnek, ismétlem: hogy önmagadtól meglásd azt, hogy hogyan is áll össze az a kép, ahhoz a szemléletmódodon kéne változtatnod(Jó tanács: Ne mástól várd, hogy változtasson rajta).

Blogger Géza 2014.08.08. 19:58:18

@megamind: :D Jó, ha nem megy, hát nem megy. kár ezt ragozni. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.08.08. 22:50:19

@Blogger Géza:

"Mostanában olyan 5% körül nőnek a reálbérek,"
- Dobnál erre egy KSH számot esetleg?

" és erősen nő a lakossági fogyasztás is,"
- A boltokban nem ezt látom.

" elég nehéz elhinni, hogy nőne a szegények száma. korábban nőtt, de most jó eséllyel csökkent."
- Rálátásom van egy 56 lakásos társaház pénzügyeire, ahol még ogy képviselők is laknak, tehát nem lehet lepukkant prolinegyednek nevezni.
Ha a közös költség fizetést vesszük alapul, akkor az látható, hogy soha ennyi szegény ember nem volt még. Mindig is volt kinnlevőség, de az utóbbi két évben a kinnlevőség megtöbbszöröződött. Az első, amin egy társasházban a szegény ember spórol, a közös költség.
Az ELMŰ átlag három hetente jön és akar elvinni egy villanyórát nemfizetés miatt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.08.08. 23:10:38

@Blogger Géza:

"3) ..... Ugyanígy rezsicsökkentés is fajlagosan jobban segíthet a szegényebb rétegeken."
- Adott egy ember, aki valahol a létminimum környékén, vagy alatta tengődik. A nagydolgát is sötétben csinálja a WC-n, hogy áramot takarítson meg. Fizet kb 3.000 Ft villanyszámláét, ami most olyan 300 Ft-al lesz neki kevesebb.
- Adott egy másik ember, akinek a havi rezsije (gáz-villany-víz) kétszázezres nagyságrendű. Neki is 10%-al lesz kevesebb a rezsije.

- A szegény ember egy buszjeggyel többet tud venni, míg a gazdag ember egyel többszőr tudja megtankolni a lánya autóját.

.

"4) Régiós szinten épp mi növekszünk most a leggyorsabban."

- Erről olvasnék autentikus forrásból is.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.08.08. 23:19:27

@Blogger Géza:

"egy átlagos társasháznál pár száz (kb 800-900) ft-ról beszélünk" Kétlem, mert a miénkben már 5 millió felett van... Csak a közös. Plusz ehhez lakásonként már százezres nagyságrend. Ezért jó, hogy kötelező kitenni, kimutatni, mert az ilyen hazugságok azonnal elbuknak. :)"

.

5 millió feletti megtakarítás rezsicsökkentésből? csak a közös.

Mesélj még Géza! Beszéd közben figyelj, fel ne lökjön a sánta kutya!

Blogger Géza 2014.08.09. 06:44:09

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"A közfoglalkoztatottak átlagkereseti adatait figyelmen kívül hagyva a nemzetgazdaságban 6,0, a versenyszférában 5,0, a költségve
tés területén 8,7, a nonprofit
szervezeteknél 8,1%-kal nőttek a keresetek
2013. január–májushoz hasonlítva. "

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/let/let21405.pdf

wantaan 2014.08.09. 07:02:03

@Blogger Géza: Te még hiszel KSH-ban? Akkor inkább már a mesékben.

Blogger Géza 2014.08.09. 07:11:35

@wantaan: Persze, nyilván csakis népszavás újságíróknak szabad hinni, nem holmi adatoknak. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.08.09. 11:38:54

@Blogger Géza:

"A közfoglalkoztatottak átlagkereseti adatait figyelmen kívül hagyva "

- Rendben. De akkor hagyjuk őket figyelmen kívül más statisztikáknál is, mint például a foglalkoztatottság és a munkanélküliség.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.08.09. 11:44:25

@Blogger Géza:

Más cikkeket elolvasva kiderül, hogy ez az érték stadionok nélkül nem ennyi lenne, továbbá a nettó export is több elemzésben megjelenik. Na most nettó exportőrök csak gyenge forint esetén tudunk lenni......

Blogger Géza 2014.08.09. 14:39:56

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ne legyél dedós. A közfoglakoztatás növekedett, ezért lejjebb húzza az átlagot, de ez nem változtat a döntő többség, a normál bért kapók reálbérének dinamikus növekedésén.

A közmunkások jövedelmét nem a normál foglalkoztatottakéval kell összevetni, hanem azzal, hogy korábban semmit, segélyt, vagy csak 6 órányi közmunkásbért kaptak. Vélhetően náluk még nagyobb így a növekedés.

Blogger Géza 2014.08.09. 14:41:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Sőt, ha bármely összegből ha kiveszed egy részét, a maradék kisebb lesz. Jééé!

Más sem veszi ki az építőipart, mi miért tennénk?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.08.09. 17:49:01

@Blogger Géza:

Nézz utána, mennyi volt a segély régen, és mennyi most(közmunkás bér).

Egyszer már elmagyaráztam neked, hogy a munkanélküli segély (álláskeresési járadék és ki tudja még mennyi neve volt a kormányok alatt) egy biztosítási alapon -és ez nagyon fontos- üzemelő juttatás volt.

Mind a munkaadók, mind a munkavállalók fizetnek az az alapba (régebben direkte munkanélküli alap címén vonták le ezt az összeget), melyből a kifizetések teljesültek/teljesülnek.

Ma ugyanakkora százalékponttal vonják le a bérünkből ezt a járulékot, mint mielőtt a munkanélküliek részére kifizetett juttatást drasztikusan megvágták. Mert hisz megvágták, ez nem vitás.

Arról nem tudom hallottál-e, hogy választások után szép csendesen lecsökkentették a közmunkások számát. Még a nemzet is megírta.

De fentiek nem változtatnak azon, hogy ha a bérek statisztikájából kivesszük a közmunkásokat, akkor a foglalkoztatottságéból is ki kell venni.

.

Építőipar.

Nem arra gondoltam, hogy kiveszem, hanem arra, hogy jelenleg az építőipar hatalmas állami giga-presztízs-beruházásokból vegetál.

Ha az állami-önkormányzati tételeket (netán az EU-finanszírozásból megvalósuló egyéb projekteket is) kiveszed az építőipar eredményéből, akkor már siralmas a helyzet.

Blogger Géza 2014.08.09. 18:54:28

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Kevesebben kapnak ugyan munkanélküli segélyt, de többen közmunkás-fizetést.

Nem tudom arról hallottál-e, hogy ismét forrásokat csoportosítottak át, hogy még több ember kaphasson közmunkát. Még a balliba sajtó is megírta.

Ha bármit kiveszel, romlik. Bármikor. De miért tennénk? Semmi értelme.

2014.08.10. 09:53:14

@Blogger Géza: Kevesebb ideig kapnak munkanélkülit. Azt is tudjuk, hogy átlagában nézve mennyi ideig kell az embernek keresnie, mire talál magának egy helyet.

Azon is érdemes elgondolkoznod, hogy a közmunkások bére kik által biztosított( versenyszféra finanszírozza azt is). Ez a program amúgy, eredendően arra lett alkalmazva, hogy a munkanélküliek ne legyenek kiszolgáltatva, csak úgy rákényszerítve a "robot" -ra. Ehhez képest, közkívánatra a "segély helyett munka" lett a lényege ennek a zsákutcának. És az emberek ezen felbuzdulva követelik az önkormányzatoktól, az államtól, a politikusoktól, a jelöltektől, hogy azok hozzanak létre munkahelyeket. Ők viszont csak a versenyszféra kárára tudják ezt a követelést megvalósítani... Ugye tudjuk mind, hogy ez a közmunkaprogram a munkahelyteremtés megcsúfolása, ami azért mégis kielégíti a követelők vágyait, másrészt pedig ezzel egy olyan "másodlagos" réteg alakult ki, akik helyzetükből fakadóan kiszolgáltaottabbá teszik a normál munkavállalókat. A munkahellyel rendelkezők ezektől a tőlük rosszabb helyzetben lévőktől - munkanélküliek, közmelósok, rendszeren kívüliek - fenyegetve érzik magukat (nem közvetlen a hatalomtól). Így aztán az emberek már eleve annak örülnek, ha találnak egy munkáltatót, aki foglalkoztatja őket - az külön szerencse, ha teljes értékűként, normál béren, de ez utóbbi még mindig a béka hátsója alatt van, ráadásul az előbbi is ritka - aláírnak bármit, bármit meglehet velük csinálni, stb. )

Tehát összességében ezekre a rétegere azért van szüksége a "felül lévőknek", mert így olcsó az ember...

2014.08.10. 10:05:32

@megamind: ...és azok a "felül lévők", akik munkahelyeket hoznak létre, azért teszik ezt, hogy ott nekik nyereséget termeljenek. Pontosan annyi melóhelyet hoznak létre, éppen annyi embert foglalkoztatnak, amennyiből nekik hasznuk van.

2014.08.10. 10:22:44

@Blogger Géza: szerinted, azok a "felül lévők", miért hoznak létre melóhelyeket? Hobbiból? Azt gondoltad azért, hogy a munkanélkülinek legyen munkája?

Blogger Géza 2014.08.10. 20:46:09

@megamind: Ha nem lenne közmunka, és nem csinálnának semmit, és emiatt nem is kapnának semmit, még olcsóbbak lennének.

2014.08.10. 22:41:51

@Blogger Géza: vannak sokan, akik nem férnek bele, vagyis megfelelenek a lerásodnak. tehát az a "még olcsóbbak" most is érvényesül. ha újra átfutod, kicsit tágabb képet kaphatsz.
süti beállítások módosítása