1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.08.07. 11:49 HaFr

Orbánt a gőgje veszélyezteti a hatalma megtartásában

Orbán évek óta saját európai/globális fontosságának tudatában él, és pechére már igen közel került ahhoz, hogy az őt megillető 15 percre el is nyerje a vágyott hírnevet. Az a probléma, hogy amint elnyeri, vége is lesz az uralmának. Magyarország a világ szempontjából jelentéktelen helyből fertőző góccá vált a diktatúra terjesztésében, ahogy ezt baráti (ám talán utolsó) figyelmeztetésként az amerikai sajtó összes jelentős lapja gyors egymásutánban meg is írta a napokban. A világ szempontjából teljesen mindegy, hogy Orbán nyomorba vezeti-e kis népét, sőt az is, hogy mi lesz az itt befektetett, kvantumnyi működő tőke sorsa -- de az, hogy az ország orosz háttérrel exportálja a fejlett világba a dugini-putyini-erdogani...-telléri-bogári illiberalizmus konyhájában főtt kutyaeledelt, az már eléri a veszélyességnek azt a fokát, amire lépni kell. Ezeket a lépéseket -- mint rendesen -- Amerika fogja diktálni, és a sok szempontból opportunista Merkel alkalmazkodni fog. Az EU nem csak Oroszországgal, hanem az Egyesült Államokkal szemben is gyenge, önálló külpolitikára képtelen, és előbb-utóbb választania kell. Nyilvánvalóan nem Oroszországot fogja. 

Az egész beteg Negyedik Politikai Elmélet hátterében a keleti gazdasági modell versenyképtelensége áll, és ha most erősödik a keleti agresszió (avagy "ellenállás"), azt az orosz (és kicsiben a magyar) autokráciák gyorsuló gazdasági ellehetetlenülése és politikai elszigetelődése okozza. Orbánt a gőgje és az önhittsége viszi zsákutcába: a buta kényszerképzete, hogy neki nem elég valamiféle évezredekre szóló művet létrehoznia, de ezt gyökeresen más alapokon kell, mint ahogy a civilizált országok csinálják, nem másért, mint hogy még látványosabb legyen a mű -- miközben az óriási parlamentáris hatalmával gondosan és okosan kiigazítva a pancser balos kormányok működését, visszavonhatatlanul versenyképes alapokra helyezve a társadalmunkat, tényleg ennek az évszázadnak a meghatározó államférfija válhatott volna belőle.

Ehelyett az alaptörvény-ellenes egyeduralmi törekvései, a személyéhez köthető hatalmas korrupciós gépezet, és a ki tudja, miért nyélbe ütött paksi hitel már gyakorlatilag nem engedik, hogy kihátráljon az egyre veszélyesebb, rossz ütemérzékkel elkapott játszmából. De a játszma nem csak rá, hanem mindegyikünkre rácsukódott, és egyelőre kiszámíthatatlan véggel fenyeget. Tízmillió ember tragédiája, hogy minden ellenkező híreszteléssel szemben a miniszterelnököt már nem elsősorban az országunk érdekli, az ambíciói univerzálisak, a bosszúvágya és a hübrisze a (belőle gúnyt űző) egész nyugati világ ellen vezetik. Egy új Cervantes-nek kell majd megírnia az életrajzát.

A világgazdaság központja a Nyugat. A liberális demokrácia azonban nem csak a Nyugat transzmissziós szíja (az is), de az eddigi legsikeresebb, globális nagyhatalmi békét biztosító politikai modell, amellyel szemben egy gyenge Oroszország és a láthatatlan Magyarország esélytelen. Kína is az. A hazai baloldal talán szükséges, de nemtelen eszközökkel megtörtént kivéreztetése után az irányított liberalizmus nyugati válságáról összetákolt konyhafilozófiák már teljesen elvakulttá tették a miniszterelnököt a nem mindig szép realitásra, léptéket és a helyét tévesztve a szabadjára engedett gőgje kivitte a világ színpadára, és immár valóban híresen, ott fogja lelni a politikai halálát is -- mihelyt a Nyugat amellett dönt, hogy nagyobb kockázatot jelent a hatalmon maradása, mint a menedzselt politikai káosz. Bárhogy is legyen, megérte?

199 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr346581033

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbánt a gőgje veszélyezteti a hatalma megtartásában 2014.08.07. 14:26:01

Tízmillió ember tragédiája, hogy minden ellenkező híreszteléssel szemben a miniszterelnököt már nem elsősorban az országunk érdekli, az ambíciói univerzálisak, a bosszúvágya és a hübrisze a (belőle gúnyt űző) egész nyugati világ ellen vezetik.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

panelburzsuj 2014.08.07. 11:59:58

Hopsz egy orvposzt, miközben még az előzőn ölkdökölnek a trollhadak.. :)

unionista. (törölt) 2014.08.07. 12:04:33

egyelőre a többség még mindig orbán mögött áll. a külföld fogja leváltani. ebből következően egy esetleges új kormánynak sem lesz erős legitimitása. szóval abban igaza, hogy itt a jelenkori (!) nyugati társadalomszervezés csődöt mondott.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.08.07. 12:09:06

@unionista.: hu-hú, azért ne szaladjunk annyira előre

kov_vacs 2014.08.07. 12:19:55

Szvsz nagyon jó lenne, ha az EU megtalálná a maga logikus, követhető összefüggéseit,
szétválasztva a belügyekbe való beavatkozást a klubtagság szabályaitól.

Gyereknevelésre fordítva kb úgy, hogy:
"Kisfiam, nyugodtan rohangálhatsz konyhakéssel a kezedben. Kint a kertben. Idebent nem. Itt van kaja, odakint nincs. Ha leteszed a kést, visszajöhetsz. Ha viszont összeszabdalod magadat, és éhes vagy, így jártál. Ha visszakéredzkedés helyett áthívod a csúzlis haverodat harcolni, így jártál. Ide késsel többet be nem teszed a lábad. Egyébként meg azt csinálsz, amit akasrz, szabad vagy, a te döntésed."

___________________________ (törölt) 2014.08.07. 12:49:46

Tökéletes tévedés. Ugyanis a Putyin-Nyugat meccs elsősorban geopolitikai érdekellentét, és ehhez másodlagosan generálnak ideológiát: Putyin azt, hogy a Nyugat elpuhult buzi (nem az, ld. Mali), a Nyugat meg azt, hogy Putyin egy diktátor (nem az, ahogy Orbán sem, hanem Teddy Roosevelt-szerű macsódemokraták kaotikus, ezért autoriter vezetési stílust igénylő országokban).

Orbán ideológailag Putyin mellé állt, geopolitikailag nem.

Ennek megfelelően az amerikai újságírók, akik nyilván az ideológiai dimenzióban dolgoznak, bemorcoltak. A geopolitikusokat viszont az egész igen kevéssé érdekli. Őket az érdekelné, ha Orbán geopolitikailag is húzna valamit - mondjuk fegyvert vinne a keletukrajnai lázadóknak. De ennél több esze van, ilyet nem fog tenni. A washingtoni geopolitikusok pontosan tudják, hogy mind a Nyugat, mind Putyin, mind Orbán ideológiai szövegelése alapvetően póz, porhintés.

Az meg hogy Európa ki mellé áll, egyelőre úgy néz ki, hogy például Ausztria és Olaszország meg akarja őrizni jó kapcsolatát Oroszországgal és semleges akar maradni. (Nemrég volt egy videó róla, ahogy Putyin és az osztrák vállalkozói kamara a legbarátságosabban elbohóckodtak egymással.)

Egyébként a mainstream-liberális amerikai sajtóról még annyit, hogy például a National Review-nél kiköpnek, ha valaki a NYT-t említi. Nincs egység.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.08.07. 12:51:54

@Shenpen: hát, ez nem győzött meg a kurta első mondat igazságáról

unionista. (törölt) 2014.08.07. 13:19:52

@Shenpen:
orbán balkáni cigány kulturális identitással rendelkezik. ő nem az amerikai álmot akarja megvalósítani, hanem a független koszovót. mindig röhögök azokon, akik amerikai republikánist látják benne. rosevelt tódor. ugyan már.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Theodore_Roosevelt_and_family%2C_1903.jpg
kepfeltoltes.hu/140807/orban_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
szemellenzőt tessék levenni, és utána felőlem lehet rasszistázni.

fvipera 2014.08.07. 13:39:15

nyerje el minél előbb, ha úgy is elnyeri.

fvipera 2014.08.07. 13:43:58

@Shenpen: meggyőződésem, hogy orbán, amikor azt mondta tusnádfürdőn, hogy "bármi megtörténhet" és "készüljünk, mert eljött az időnk", akkor a területi revízióra gondolt. tehát nemcsak ideológiailag, hanem geopolitikailag is összekötötte magát putyinnal. lesz még ebből sírás

program készítő 2014.08.07. 14:00:49

Egy kis törpe balfácán,mennyi embert tud maga mellé szerezni!
Emlékszem amikor mondta.mindenki hozzon magával egy embert,sokan vagyunk de nem elegen.
(tudjon lopni,csalni,és lehetőleg ne legyen esze)

___________________________ (törölt) 2014.08.07. 14:02:43

@fvipera: teljesen valószínűtlen, ugyanis kb. semmink sincs, ami Putyint érdekelhetné, és Putyin maximum a Kárpátalját adhatná vissza, ami mindössze 150 ezer magyar lakosa miatt a legkevésbé lényeges elveszített terület. És Orbán nem revizionista, ha az lenne, már akkor követelte volna, amikor TÉNYLEG itt volt az ideje: konkrétan amikor az amerikaiak Milosevicséket bombázták, ott valóban volt egy lehetőség a határrevízióra Szerbiával.

fvipera 2014.08.07. 14:05:52

@Shenpen: az élet majd eldönti ezt a kérdést. talán a közeljövőben. amúgy nem azt mondtam (és nem is gondolom), hogy mindig is revizionista volt orbán, ergo semmit nem számít, mit nem követelt az ezredfordulón.

István Tamasi 2014.08.07. 14:42:52

@unionista.:
Nem igaz, hogy a többség még mindig orbán mögött áll. Nem szabad kifelejteni azokat akik nem mentek el szavazni, ők nem állnak Orbán mögött /és persze egyenlőre illetve a jelenleg látható politikusok mögött/.

István Tamasi 2014.08.07. 14:46:39

@fvipera:
Meggyőződésem, hogy csöppnyi maradék ésszel rendelkező ember nem gondolhat területi revízióra.

István Tamasi 2014.08.07. 14:50:04

Szerintem is elkerülhetetlen orbán politikai halála. Az igazi kérdés az, hogy mennyire fog bennünket magával rántani, más szavakkal mekkora árat fizetünk mi magyarok az ő garázdálkodásáért?

fvipera 2014.08.07. 15:15:15

@István Tamasi: értsem úgy, hogy a maradék eszem is elment, ha orbánt azzal vádolom, hogy a területi revízió gondolatával játszik?

panelburzsuj 2014.08.07. 15:21:56

@fvipera:
Értsd inkább úgy, hogy Orbán maradék esze ment el, ha már ilyet is lehet lehet gondolni róla.

A te mentálhigiénéd szempontjából mindenképp előnyösebb gondolás.

fvipera 2014.08.07. 15:32:22

@panelburzsuj: alapelvem orbánnal kapcsolatban: gondolj a legrosszabbra és ekkor meg sem közelíted a valóságot

István Tamasi 2014.08.07. 15:41:18

@fvipera:
Panelburzsuj megadta a választ helyettem is. Persze egyetértek az ön válaszával amit panelburzsujnak adott.

___________________________ (törölt) 2014.08.07. 15:44:34

@fvipera: na, ez a baj. Nem értem, hogy OV személye miért váltja ezt ki emberekből. Kb. egy fóbia. Valami lélektani oka lehet. Azt inkább megérteném, ha valaki egy pártot gyűlölne, mert akkor azt a pártot összetartó elvet gyűlölné, azt érteném.

kissiú 2014.08.07. 15:50:57

Az a baj, hogy a nemzetközi elszigteltség -a saját táborán belül- csak fokozza a népszerűségét. Ld. még Putyin. Sok békemenetet fogunk még látni, amíg el nem jön mindannyiunk bukása.

István Tamasi 2014.08.07. 15:55:02

@Shenpen:
A lélektani ok: ő testesíti meg a fidesz pártnak nevezett rablóbandát összetartó elvet. Nélküle a fidesz már régen szétesett volna mert a rablók már régen egymásnak estek volna.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.08.07. 15:56:15

"baráti (ám talán utolsó) figyelmeztetésként az amerikai sajtó összes jelentős lapja gyors egymásutánban meg is írta a napokban"

Pár hiperlinket nem lehetett volna ezekre az írásokra betenni?

toportyánzsóti 2014.08.07. 16:00:08

Orálmuzsikká válását nem tolerálja a nyugat,nem kellenek ott az áruló trójai falovcskák,az sem túl biztató a jövőjére nézve hogy teljes médiafölény és sok 100 milliárdos kampánymutyik ellenére negyedével csökkent a rá adott szavazatok mennyisége,ahogy a zombikok szavazóit is elsodorta kgbéla története.

panelburzsuj 2014.08.07. 16:00:22

@Shenpen:
Na de milyen elv van még a mai magyar pártokban?

Orbán meg nehezen "értelmezhető" a személyes sztorija nélkül. Ami "papírból" nemigen áll ám össze, biztosan jobb képet ad a pl. a kortársi "megélés". Ahogy vérig (és élethisszig...) besértődött mindjárt induláskor a lakli szadeszesekre, akik nem átallottak még a termetével is pimaszkodni.

Orbán egy kétlábon járó sérelemgyűjtemény és tüskebozót: nyilván ezért tud minden hasonló érzelmet magába szívni, visszatükrözni - kinek hogy tetszik jobban.

fvipera 2014.08.07. 16:01:52

@Shenpen: nem értelek. neheztelhetnél, ha egy népcsoporta vonatkoztatva mondtam volna ezt. de egy olyan emberről mondtam, akinek a cselekedeteit és mondandóját több mint egy évtizede követem. és ez alapján kialakult vele kapcsolatban egy véleményem. ami nem kedvező. ezt fóbiának nevezni fogalomzavar. simicskát például tolvajnak tartom. ez is fóbia?

fvipera 2014.08.07. 16:06:40

@panelburzsuj: kisebbségi komplexus óriási ambícióval

toportyánzsóti 2014.08.07. 16:09:19

Ballereken nem talált még valódi fogást az orálmuzsik 100 milliárdokból üzemeltetett siserehada,rajtuk viszont poltpetike vigyázó ügyészsége nélkül simán megülne pár 1000 év letöltendő,van ott minden,városának pénze eltőzsdézése,sikkasztás,birkaszarlopás,védelmi pénz szedés,politikai gyilkosság...

Evoke 2014.08.07. 16:12:01

@unionista.: Mi a többség és mekkora?
"hogy a világ nem az igazságra hivatkozik. Amire a világ hivatkozni szokott, az a többség. A többséget úgy szerzi meg, hogy aki nem áll melléje, attól az élet lehetőségeit megvonja, lázadónak bélyegzi és a társadalomból kizárja. A többségi véleménynek az igazsághoz semmi köze, de a korrupt közösségben az az igazság funkcióját végzi. A helyzetet bonyolítja, hogy a többség — a világ minél korruptabb, annál kevésbé tényleges — csupán politikai többség, részben félrevezetett, részben becsapott, részben terrorizált és egyéb politikai trükkel létrehozott, a valódi többség ellenére koholt statisztikai blöff-többség, vagyis demokrácia." Hamvas Béla.

panelburzsuj 2014.08.07. 16:15:53

@Evoke:
Magyarországon ez a "velünk direkt ki lett baszva"-hitű többség.

És sajnos igen régóta eza többség - és még sajnosabb még mindig nem látni a végét.

azbesztos 2014.08.07. 16:22:36

"A liberális demokrácia azonban nem csak a Nyugat transzmissziós szíja (az is), de az eddigi legsikeresebb, globális nagyhatalmi békét biztosító politikai modell."

A demokrácia nem lehet liberális, a liberális társadalom nem lehet demokratikus.
A globális nagyhatalom békéjét meg ki nem szarja le?

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 16:42:48

@HaFr: ès szted mi az oka annak, hogy az eu hagyja amit OV tesz?
Mièrt nem b.ssza ki a fideszt a nèppàrt?
Mièrt nem szankcionàl az eu? (Szavazati jog megvonàs/kohèziòs pènzek zàrolàsa)

Vagy

A jelenlegi kormàny mièrt nem lèp ki egyszerűen az eubòl??

Lexa56 2014.08.07. 16:47:18

@Shenpen: azért mert Orbán egy olyan gondolkodást és emberi habitust képvisel, amely sokakat taszít. Gondolatokat, elveket nem lehet elítélni, mert elvek nincsenek. Csak pőre hatalomvágy, erőszakosság és folyamatos hazugság. A FIDESZ-nek nincs önálló karaktere, csak olyan, amit Orbán ad és megenged neki.

panelburzsuj 2014.08.07. 16:48:31

@Sexual Harassment Panda:
Talán mert Orbántól eltérően az EU/Néppárt/stb. vezetői tekintettel vannak az Orbánon túli maradék pár millió magyarra is.

CSENDES 2014.08.07. 16:51:46

@azbesztos: "A demokrácia nem lehet liberális, a liberális társadalom nem lehet demokratikus. "

Ez mekkora ökörség!
Tán el lehetne gondolkodni azon, hogy egy demokrácia nem feltétlenül liberális (mondjuk nem az illiberálisra (szinén eszement) utalok), lehet azt is feltételezni, hogy a liberális társadalom nem feltétlenül demokratikus, de hogy kifejezetten kizárják egymást, az szemen szedett ökörség.

CSENDES 2014.08.07. 16:55:51

@panelburzsuj: @Sexual Harassment Panda: Mer a Néppártnak jelenleg szüksége van a magyarországi felülreprezentált FIDESZ-KDNP-s képviselőkre az Uniós szocdemekkel szemben. Ilyen marha egyszerű. Orrukat befogják.

egyetmondok 2014.08.07. 16:56:36

@Shenpen:
" Orbán ideológailag Putyin mellé állt, geopolitikailag nem. " ---

Orbán igen büszke arra, hogy nincsen ideológiája (az ugye lejárt lemez,szegény, félreértette Obamát...),szerintem sincsen,de semmi,abszolút semmi, no és az,ilyen, hogy ideológia,Putyinnak sincsen.

A minapi Orbán beszéd arról szól, hogy (még mindig ?) nézelődik, hogy vajon miféle államhatalmi berendezkedés lenne nekünk jó...negyedszázad "profi" politikusi múlttal a háta megett...,egy vicc,nem ?

Tehát mit jelent ez, hogy ideológiailag igen, geopolitikailag nem ? Szerintem semmit.

Putyinnak lehet geopolitikája,mert akkora az ország területe,amekkora. De mi abban a geo-cuccban mi a bánatot kereshetnénk ?

panelburzsuj 2014.08.07. 17:02:39

@CSENDES:
Ez a rövidtávú praktikum, kábé ilyen alapon tűrte meg Orbán is Ángyánt meg a vakkomondort - csak más-más előjellel.

Evoke 2014.08.07. 17:03:45

Viktorunk előszeretettel színezi a liberális demokráciáról, a nyugat összeomlásáról barkácsolt képét. Még be sem fejezte alkotását, már is körvonalazódik a vele kapcsolatos sötét kép. Ce la vie! Nem rendelkezik az életbemaradáshoz , a sikerhez szükséges tudással, képességekkel. A bukása azonban nem mindegy, hogy mikor következik be. Úgy tűnik, ha gyökeresen meg nem újul, ezt nem a jelenlegi baloldal fogja előidézni. Szükségessé és lehetségessé válik egy új politikai párt megjelenése,(esetleg a PKP) mely szakítva ez eddigi gyakorlattal,nem csak a hatalom megszerzéséért küzd, hanem a nemzet, az ország felemelkedéséért. Ebben a megcsontosodott posványban mérhetetlenül nehéz, tudást, következetességet, toleranciát követelő feladat. Időben el kell kezdeni az építkezést, nehogy elmenjen a vonat.

gizmo26 2014.08.07. 17:04:31

Rohadt hazaárulók megint kritizálják a királyunkat. Most már jól szét kéne csapni köztük, mert nagyon elkanászodnak.

CSENDES 2014.08.07. 17:07:18

@egyetmondok: "nézelődik, hogy vajon miféle államhatalmi berendezkedés lenne nekünk jó":-)))

Tán neki. Így helyesebb lenne. Mondjuk neki csak az felel meg, hogy minden az ő markában legyen. Erre teremtette meg az Ő nemzeti középosztályát (értsd: az adózói pénzen felhizlalt adminisztrációt - keresztény demokrata értelmiség + Fidesz-potentátok szimbiózisa). És már nevelik a kis Fidesz-jugendeket (magam láttam, ahogyan a Fidesz-szavazó vitte magával a 6 éves kisfiát a parlamenti választásra, s a kisfiú lelkesen magyarázta az apjának, hogy milyen jó lesz, ha VIKTOR megnyeri a választást. Még szerencse, hogy nem ettem szavazás előtt. Már értem, hogy mi a nemzeti keresztény középosztály, s mi az amit ennyire rühellek.

CSENDES 2014.08.07. 17:12:40

@panelburzsuj: Nyilván. De ez most a trendi.
Mondjuk nem értek egyet veled abban, hogy ez hasonló az Ángyán és a Vakkomondoros ügyéhez. Egyik sem veszélyeztette Orbán akkori kétharmadát. A másodikat pedig meglehetősen előkészítette (választási szabályok változtatása). Itt lenne igazán gond, ha a szűk kétharmad véletlen folytán elfogyna. Elég lenne egy tragikus baleset (volt ilyen az előző ciklusban), vagy egy nemvárt észhez térés (bár ezt nem várom tőlük, túl nagy a csábítás már).

CSENDES 2014.08.07. 17:14:07

@gizmo26: Jönnek majd nálad "elkötelezettebbek", nem kell smúzolnod:-)))

panelburzsuj 2014.08.07. 17:20:08

@CSENDES:
Amennyire én érzékelem, az Unióban azért nem enyire durván törzsi alapon szerveződnek a frakciók, hogy tűzen-vízen-becsületen átgázolva csörtenek egy-egy főkolomp nyomában. És éppen ezért elég népes a "kétlegnagyobbhoz nemelkötelezett" himmihummi pártocskák és frakciócskák társasága, amiből azért össze lehetne verbuválni az egy orbánklón-nyi kieső szavazatot.

Csak hát vannak azért az Orbánnál méretesebb nyűgeik is. Most legfeljebb arra van szuflájuk, hogy "okéfiam, megjegyeztünk magunknak"...

Tudományos libsizmus 2014.08.07. 17:22:23

@fvipera:
"...akkor a területi revízióra gondolt..."
Jó lenne, ha arra gondolt volna, de természetesen nem arra gondolt.

sutyerák 2014.08.07. 17:34:08

@kov_vacs: kisfiam nyugodtan játssz a gyufával a kertben!

CSENDES 2014.08.07. 17:38:53

@sutyerák: Azért abban egyetérthetünk, hogy OV egy kicsit több annál, hogy kisfiam nyugodtan játssz a kertben a gyufával. Erdőt is égethet vele ott a kert végében.

egyetmondok 2014.08.07. 17:39:11

@CSENDES:
"Tán neki" --- hát ennél a cucc ütősebb.

Itt nagyon sokan beképzelik,hogy most - válság van,vagy mi ? - valami nagy történelmi innováció kell,egy tényleg új államhatalom.

CSENDES 2014.08.07. 17:41:43

@Tudományos libsizmus: Persze, hogy természetesen nem gondolt semmire sem. Sőt, nem is azt mondta, amit a hülye libsi-bolsik értettek alatta. Ő soha nem mond semmit sem, amit meg mégis mond, azt minden hülye libsi-bolsi félreérti, ez tehát a ti dogmátok.

Alick 2014.08.07. 17:43:13

"Kína is az."

Kína csak azért nem vásárolja fel mellényzsebből az USA-t, mert a dollár zuhanása nekik sem tenne jót. De az idő a sárgáknak dolgozik...

sutyerák 2014.08.07. 17:51:19

@CSENDES: kováts nickre válaszolva úgy értettem,hogy ha szabadon játszhat,majd jól fölgyújtja a házat is,ha hagyják gyufázni a kispöcst.

sutyerák 2014.08.07. 17:53:14

orbánt nem lehet félre érteni.
-ő csak maffiafőnök akar maradni,-ha lehet vmi czímmel megtűzdelve.

unionista. (törölt) 2014.08.07. 18:03:52

@CSENDES:
merkel ejrópai nagykoalíciót akar. és ahhoz nem kell a fidesz. ha kirakja a néppártból, akkor sem lesz feltétlen kormányzóképes erő.

panelburzsuj 2014.08.07. 18:10:36

@fvipera:
Ja.

Azon egyébként elméláztam, hogy Orbán személyes tragikomédiáját a gőg (hübrisz, ld: "Orbánt a gőgje és az önhittsége viszi zsákutcába"), vagy inkább a hiúság (öntetszelgés, Narcissus, stb.) jelenti-e.

Kiváló tenyeres-talpas néptribun lehetne ugyanis - ehelyett egész politikai pályafutása alatt azt akarja bizonygatni, hogy igenis tud porcelánból is levest enni, késsel-villával, ahogy illik.

unionista. (törölt) 2014.08.07. 18:19:57

@panelburzsuj:
magyarországon összes miniszterelnök elbukott. az összes. 62 kormányzó 72 kormánnyal.

panelburzsuj 2014.08.07. 18:25:43

@unionista.:
Eza "elbukott" azér majnem orbáni homály már, hallode... :)

Most úgy hirtelenjében a Németh Miklós jut eszembe, aki kábé arra szegődött, mint a Gorbacsov, és nagyjából rendezetten végig is csinálta.

Ő pl. hová, mibe bukott?

panelburzsuj 2014.08.07. 18:28:37

@unionista.:
Meg a Bajnai is ebben pikszisben maradhatott volna, ha nem kezd el mégis juhászpetikkel és karigerikkel seftelni.

gizmo26 2014.08.07. 18:30:45

@CSENDES: Próbálkozok, tudod hogy megy ez. Idő amíg a seggnyalásba úgy igazán beletanul az ember. Figyelni kell a nagyokat, és ellesni tőlük a szakma csinját-binját.

Tyreo 2014.08.07. 18:31:14

@azbesztos: akinek van egy csepp kis esze.

Wint Sum 2014.08.07. 18:33:11

A tusványfürdői beszéd nem szólt másról mint Orbánnak a magyar parlament felett álló, valamilyen elnőki hatalmának előkészítéséről. A várban már fúrnak-faragnak, Áder mandátuma lejár, és a 2/3-ad is adott akármilyen törvény meghozásához. Hogy ez a beszéd mégis ekkorát szólt nemzetközileg is, nem volt bekalkuláva. Valószinűleg innentől már komolyan veszik Orbán bomlasztó politikáját.

Szerintem 2-3 év, és újra útlevél,(vízum) kell ha az EU-ba szeretnénk utazni. Az árúk exportja és importja is vámteherrel fog müködni, mint a régi "szép időkben"! Szép jövő elé nézünk.

panelburzsuj 2014.08.07. 18:40:00

@Wint Sum:
Az EU egy nehézkes és körülményes komp, nem egy uribugri motorcsónak, ahová csak úgy ki s be lehet pattogni.

Konkrétan: népszavazás nélkül nem lehet se be-, se kiszállni. És a magyar kormányzati / kormányközeli habzsidőzsi egyetlen komoly forrása az uniós apanázs.

panelburzsuj 2014.08.07. 18:43:20

@panelburzsuj:
(És ez teljesen független kérdés attól hogy, a bogaro-bölléri globaloszivattyú egyenlege valójában merre is áll. A magyar kormányzat mindaddig nyer az EU-bizniszen, amíg Magyarország csóribb a klubátlagnál.)

unionista. (törölt) 2014.08.07. 18:46:57

@panelburzsuj:
nincs olyan miniszterelnök, akinek a teljesítményét "mindkét oldalról" elismerik. talán batthyányi gróf és nagy imre a kivétel. de őket is inkább a mártírhaláluk emelte magasba és nem a politikai tettei. itt a névsor.

Andrássy Gyula
Antall József
Bajnai Gordon
Bánffy Dezső
Bárdossy László
Batthyány Lajos
Berinkey Dénes
Bethlen István
Bittó István
Boross Péter
Dálnoki Miklós Béla
Darányi Kálmán
Dinnyés Lajos
Dobi István
Esterházy Móric
Fejérváry Géza
Fock Jenő
Friedrich István
Garbai Sándor
Gömbös Gyula
Grósz Károly
Gyurcsány Ferenc
Hadik János
Hegedüs András
Horn Gyula
Huszár Károly
Imrédy Béla
Kádár János
Kállai Gyula
Kállay Miklós
Károlyi Gyula
Károlyi Mihály
Keresztes-Fischer Ferenc
Khuen-Héderváry Károly
Kossuth Lajos
Lakatos Géza
Lázár György
Lónyay Menyhért
Lukács László
Medgyessy Péter
Münnich Ferenc
Nagy Ferenc
Nagy Imre
Németh Miklós
Orbán Viktor
P. Ábrahám Dezső
Peidl Gyula
Rákosi Mátyás
Récsey Ádám
Simonyi-Semadam Sándor
Szálasi Ferenc
Szapáry Gyula
Széll Kálmán
Szemere Bertalan
Szlávy József
Sztójay Döme
Teleki Pál
Tildy Zoltán
Tisza István
Tisza Kálmán
Wekerle Sándor
Wenckheim Béla

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 18:50:13

@panelburzsuj: mièrt kellene nèpszavazàs??
1szerűen xy fideszes kèpviselő az orszàggyűlès elè terjeszti hogy szerinte ki kell lèpni..Aztàn a fidesz, meg a lyobbik megzzavazza, Àder meg bejelenti az euròpai tanàcsnàl ès kèsz.
A nèpszavazàs azèrt nem lenne jò a fidesznek, mert a hìrekkel ellentètben az eu tàmogatottsàg magas, az emberek nagyrèsze nem akarna kilèpni.
.@Wint Sum: egy ilyen kilèpès nem csak ùgy megy ahogy kèpzeled, hogy na akkor most kilèptem.
Legalàbb 4-5èv.Aki mèg most külföldre megy, annak talàn +van az esèlye, hogy kèsőbb ne küldjèk haza.

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 18:51:34

@Wint Sum: ja, azt elfelejtettem hozzàtenni, hogy sztem az eu-tagsàgunk megszűnèsèt 5-7 mùlva jòsolom.

Wint Sum 2014.08.07. 18:52:06

@panelburzsuj: Csak egy törvényt kell hozni a 2/3-nak, hogy erről se lehessen népszavazást kiírni! Az EU nem fog tiltakozni, egy gondal kevesebb.

32FNewYork 2014.08.07. 18:52:30

"A világ szempontjából teljesen mindegy, hogy Orbán nyomorba vezeti-e kis népét, sőt az is, hogy mi lesz az itt befektetett, kvantumnyi működő tőke sorsa -- de az, hogy az ország orosz háttérrel exportálja a fejlett világba a dugini-putyini-erdogani...-telléri-bogári illiberalizmus konyhájában főtt kutyaeledelt, az már eléri a veszélyességnek azt a fokát, amire lépni kell."

Mi ez? Burkolt összeesküvés-elmélet? Vagy csak akkor, ha megfordítjuk? Vagy inkább a világ szempontjából mindhárom egyformán mindegy? Nyomorgunk-e vagy sem, bukik-e a befektetői tőke vagy sem, illetve milyen kutyaeledelt kínálunk tovább.

A világ szempontjából valójában ezek egyformán érdektelenek, mivel a posztíró elképzelésével szemben a világ jelenlegi mozgatóerői elsősorban nem ideologikusak, ezért nagy ívben tesznek az orbáni unortodox konyhára. Egyetlen dolog marad: a szerző által lebecsült, kvantumnyi tőke. Na ez a kvantumnyi, mindössze néhány tízezer milliárd viszont sokaknak egyáltalán nem mindegy.

panelburzsuj 2014.08.07. 18:54:45

@Sexual Harassment Panda:
Hát ha az uniós szerződést csak a magyar kormány kötötte, akkor bizonyára elegendő a magyar kormányzat döntése a kilépéshez.

De ha "tufelül" is alárták néhányan, akor nekik is lehetnek ötleteik, hogy mihez kötik a kilépést. Meg előtte a végelszámolást, meg hasonló ínyencségek.

unionista. (törölt) 2014.08.07. 19:00:39

@panelburzsuj:
mindkét oldal: bal-jobb / fent-lent / város-vidék. szóval ki az aki ténylegesen az országot vezette? talán kossuth. de ő elbukott. battyhányi és nagy mártírhalált haltak. a mindenkori magyar miniszterelnöknek nincs igazán sikeres előképe.

panelburzsuj 2014.08.07. 19:01:31

@unionista.:
Na hát azért ne süllyedj már odáig, hogy a jelen pillanatban létező "mindkétoldal" véléményével bármit is mérni akarsz...

Tényleg viccen felül mondom, hogy sok-sok ezer "magányos" magyar személyes véleményére többet adok, mint bármelyik epillanatbeli politikai erő, pláne "oldal" véleményére.

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 19:01:47

@Wint Sum: ???
Eu-s tagsàgròl most sem lehet népszavazàst kiìrni. .
Csaxòlok..

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 19:05:42

@panelburzsuj: ott a qrva nagy pont!!!!!!Arròl minden "lèpjünkkiazeubòl"-hìvő kussol, jobbikkal az èlen, ès sztem az emberek 90%-a nem tudja, hogy egy ilyen kilèpès azzal indul, hogy elszàmolnak a felek, vagyis megnèzik az ùniòs idòzzak alatt mennyit fizetett be/vett fel, ès 0-ra kihozzàk.Ha ez nàlunk ma lenne, akkor lehetne a kasszàhoz fàradni, ès befizetni kb 8.000milliàrdot.
Na azt mibűl, lérdem èn

panelburzsuj 2014.08.07. 19:12:06

@unionista.:
Azért a Tiszákat, Bethlent vagy akár Rákosit-Kádárt is (mindkettő volt miniszterelnök is, magad idézed) talán tekinthetjük tényleges országvezetőnek. Hogy hová vezetták az országot - az egy másik fejezet.

panelburzsuj 2014.08.07. 19:19:17

@Sexual Harassment Panda:
Gondolom, hogy csak megkérdezik, hogy pl. a kelenföldi üvegliftet megveszitek-e teljes árban? Vagy szereljük le, és vigyük el a "saját" fájóslábú mamikáinknak?

(Hétvégén csurig volt a toprongy resti az OZORÁRÓL Szigetre, meg úgy összevissza kóborló, degesz hátizsákú idegenszavú ifjúsággal, onnan jutott eszembe e példa. Hogy ha ők elmaradoznak, ki fog még ott liftezni...)

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 19:25:12

@panelburzsuj: tènyleg vissza kell fizetni mindent! Ez nem wicc!
Olyan nyomor lesz itt, hogy majd Albàniàba megyünk csodàlkozni, milyen jòl èlnek hozzànk kèpest!

unionista. (törölt) 2014.08.07. 19:28:37

@panelburzsuj:
a zsidóság (és itt a zsidó nem szitokszó) betelepüléséig a nemzeti liberalizmus volt a leitkultur. de ma már ezzel az attitűddel sem lehet vezetni az országot. mert arról is azt írná a washington post és a new york times, hogy egyenes út a fasizmusig. a szociálliberális gondolatnak nincs különösebb támogatottsága. a szociáldemokráciának több lenne. de a sikerhez az is kevés. kereszténydemokrata választó sincs túl, keresztényszocialista sem. a keresztény konzervatívok maroknyian vannak, a népi nacionalisták már többen. de ők végképp nem tudnák vezetni az országot.

magyarországon konszenzussal legfeljebb egy megyét lehet kormányozni a "jól bevált" nemzeti liberalizmussal. illetve budapestet talán elvezetheti egy "zsidó-keresztény" nagytanács. nem egyetlen személy, hanem egy tanács.

mondjuk a tiszántúlon is olyan kulturális kombót kellene megvalósítani, ami a vicc kategóriájába esik. ilyesmit:
www.youtube.com/watch?v=w1PKCRzAwog

panelburzsuj 2014.08.07. 19:31:18

@Sexual Harassment Panda:
Tele van az ország böhöm "Itt is a hollandusok (stb.) pénzét herdáljuk!" táblákkal. Azok meg olyan szarrágók, hogy számon tartják a tetves adócentjeiket. Nem minden nép bízza olyan úri nagyvonalúsággal a kormányzatokra a pénzét, mint a gáláns magyarok.

quendelapo 2014.08.07. 19:37:42

"Orbánt a gőgje és az önhittsége viszi zsákutcába: a buta kényszerképzete, hogy neki nem elég valamiféle évezredekre szóló művet létrehoznia, de ezt gyökeresen más alapokon kell, mint ahogy a civilizált országok csinálják, nem másért, mint hogy még látványosabb legyen a mű -- miközben az óriási parlamentáris hatalmával gondosan és okosan kiigazítva a pancser balos kormányok működését, visszavonhatatlanul versenyképes alapokra helyezve a társadalmunkat, tényleg ennek az évszázadnak a meghatározó államférfija válhatott volna belőle."

Nem válhatott volna.

A franciáknak egy korzikai, a németeknek egy osztrák, az oroszoknak egy grúz....nekünk meg Orbán jutott.

Orbánnak pedig ez az út.

panelburzsuj 2014.08.07. 19:37:53

@unionista.:
A napokban két balatoni okosborászt beszéltetett (talán az origó?) - és azon (is) filóztak a fiúk, hogy Balaton egésze talán képezhetne némi gazdasági (és politikai...) ellensúlyt Budapest elenében.

Pedig a borászok aztán testületileg és tömegesen pántlikás nemzeti öltönybe bújtak, amikor csak kellett. Még szólni se nagyon kellett, maguktól ráéreztek, mikor kell "kiállni"...

Most meg - fanyalgás.

panelburzsuj 2014.08.07. 19:50:33

@quendelapo:
Tanuljál az unonistától - nekünk meg egy balkáni cigány.

És akkor mégiscsak kerek az elmélet, teljes a sorozat.

béla a görög (törölt) 2014.08.07. 20:05:53

Orbáni 'politika' - vihar a petricsészében.
Magyarország 93ezer km2 10 milliós fő (nagyságrendileg) Orbán meg 1 fő. Azonkívűl Magyarország csóró.
Elő kell venni egy térképet, rá kell nézni, arányokat nézni aztán elgondolkodni.

Biztos tört már ki járvány petricsészéből, de azért megoldották valahogy - első körben kivágták a petricsészét...

Orbán 'nagysága' - ami a realitásérzék hiányából fakad - csak arra jó, hogy jó sok évre tökrevágja az itt élő emberek életét.
Kb. csinált az országból egy 2. Észak-Irországot.

panelburzsuj 2014.08.07. 20:10:38

@béla a görög:
Na kábé erre mondtam valamikor, hogy Orbán az Unió posztmodern Búvárkundja.

Ő is tudja, mekkora a súlya, ezért aztán belül hadonászik a furuval, hogy ezt innenfelül is ki lehet ám likasztani...

quendelapo 2014.08.07. 20:15:00

@panelburzsuj:
A származás lényegtelen, a nagy adag kisebbrendűségi érzés és a mindenáraon való kompenzáció az, ami számít.

Cigány ember, aki vállalja származását lehetne jó magyar miniszterelnök.

Blogger Géza 2014.08.07. 20:15:38

@unionista.: Igen, már évek óta váltja le a külföld, ahhoz képest öt éve 2/3-a van. :) Észak-Kora vagy Kuba vezetőjét ezerszer inkább okuk lenne leváltani, de az sem jön össze, nem olyan egyszerű ez, mint ahogy Móricka elképzeli.

Hungry horse 2014.08.07. 20:17:25

A recept nem jött be, a bukott választások után nem jön sem az eju, sem soros, hogy benneteket emeljen hatalomra.

Szar ügy ez nektek, de ez van.

Még pár hét és megint leakasztotok egy méretes zakót az eddigiek mellé.

Alig várom az ennél is kétségbeesetteb ajvékotokat, mert igen szórakoztató.
Köszi.

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 20:18:16

@Blogger Géza: maradjunk annyiban Gèzàm, hogy csak az eu-n mùlik mikor fingatjàk meg orbàmt.Ha megvonnàk tőle a tàmogatàsokat, vagy pl a nèmetek bojkottàlnàk a magyar termèkeket, akkor asszem a gyorsnaszàd megfeneklene..

Blogger Géza 2014.08.07. 20:18:23

@Sexual Harassment Panda: "egy ilyen kilèpès azzal indul, hogy elszàmolnak a felek, " Ezt a baromságot honnan vetted? Erre sem precedens, sem semmiféle szabály nincs, ilyen fel sem vetődött.

panelburzsuj 2014.08.07. 20:19:51

@Blogger Géza:
Megint lemaradtam valamiről?

Má Kuba meg Korea is bekerült a sengeni kolbászkerítés mögé?

Tudományos libsizmus 2014.08.07. 20:23:08

Szerény személyemben úgy gondolom, hogy az SZDSZ-t vitte sírba a mértéketelen gőgje.

A mai libsik ebből persze mit sem tanultak.

_most_ 2014.08.07. 20:24:32

szerintem Orbán mentálisan kissé megborult a folytonos képzeletbeli szabadságharcolásban, meg fejébe szállt a 2/3-os tejhatalom, ezzel még nem lenne probléma, csak a hülyeségeivel lejáratja egész Magyarországot, már mindenki a magyar zsebputyinon röhög, már nekem kínos, amit művel. Az nem kérdés, hogy előbb utóbb nagyot fog bukni, csak úgy néz ki az országot is magával rántja.

unionista. (törölt) 2014.08.07. 20:25:34

@panelburzsuj:
ez mi is lenne? balaton vidék. balaton county. balaton megye. a megyegyűlés a tihanyi apátságban, siófokon a világias kormányhivatal. a tóparti városok a független helyhatóságok. ez a "balatonország" működhetne. ebből lehet egy nagy fellendülés. persze az is lehet, hogy az alvilág még több védelmi pénzt szedne és konkurens vállalkozók egymást lelőnék, mint a vadnyugaton. persze egy ilyen formáció középtávon inkább sikeres lenne.

ez persze jó lenne mindenkinek, mert a kincstár összességében több pénzt oszthatna el. el lehetne azt érni, hogy az szja és a tao is maradjon helyben. az áfa, az eva és a jövedéki adók képezzék a szolidaritási alapot. kevesebb a járulék, magasabbak az illetékek. a versenyképességet helyi rendeletekkel is lehet javítani. a miniszteriális államrend hibáit megyei szinten konszenzussal lehet korrigálni. egy főre vetítve nagyon könnyen elérhetnék, vagy akár meg is haladhatnák budapest gazdagságát. de ez igazából a balaton partján élők érdeke. ha ők nem szervezik meg, akkor nem szervezi meg helyettük senki.

panelburzsuj 2014.08.07. 20:25:45

@quendelapo:

Igaza van annak a Péterfy-skriblernek - nagy átok rajtunk ez a patetikus povedálás.

Ember: idióta kommentererek közt vagy - nem kéne kicsit akklimatizálódni? ...

_most_ 2014.08.07. 20:26:23

@Blogger Géza: jól értem Magyarországot Észak-Koreához meg Kubához hasonlítod, ezért nem fognak megdicsérni a pártközpontban :D

Tudományos libsizmus 2014.08.07. 20:27:35

Az a helyzet, hogy csak ebben az évben harmadszor fogtok egy kibaszott kurva nagyot bukni.

Fáj, mi?

unionista. (törölt) 2014.08.07. 20:27:45

@Blogger Géza:
orbánt leváltani nagyon egyszerű. a hátsó szobában azt mondják neki: aus. ennyire egyszerű. a kérdés, hogy mi lesz utána.

Blogger Géza 2014.08.07. 20:28:45

@Sexual Harassment Panda: Ha a német vezetés meg akarná ölni saját autógyárait (és egyéb cégeit), akkor bojkottálja csak Magyarországot. :) De már mondtam, ez több szempontból abszurd, az EU-n belül pláne.

Messze túl értékelitek ennek a nyilatkozatnak a jelentőségét. Főleg azért, mert az EU vezetők is pontosan tisztában vannak vele, hogy Európa sok szempontból hanyatlik (demográfiailag, tudományosan, relatív gazdasági lemaradás) stb. És nagyon is keresik a kiutat. És lehet, hogy ennek a kiútkeresésnek politikai-társadalmi következményei is lesznek. Ahogy Orbán Viktor is megmondta.

_most_ 2014.08.07. 20:28:46

@Tudományos libsizmus: fáj mi, hogy mindig csak bántsák szegény Orbánt :D

Blogger Géza 2014.08.07. 20:30:05

@unionista.: Orbán meg mosolyog egyet, és mire legközelebb oda megy, már az tűnt el a politikai süllyesztőben, aki azt mondta: aus. :)

panelburzsuj 2014.08.07. 20:30:15

@unionista.:
Nagyjából ilyen szálak mentén spekuláltak a fiúk, csak még azt is hozzáálmodták, hogy az egész Pannonia-projektet föl lehetne/kellene fűzni a Balatonra. (És ők is mondogatták, hogy ha ők nem, hát más se nagyon... )

Debrecennek meg ott van Hunnia.

Még nagyobb darab is! ... :)

_most_ 2014.08.07. 20:32:01

@Blogger Géza: de miért keresi Európa még mindig a kiutat, miért nem kérdezik meg egyszerűen Orbánt, hogy hogy tudna az EU is annyira jól teljesíteni, mint Magyarország :D

Blogger Géza 2014.08.07. 20:32:53

@_most_: Bármely két ország között lehet hasonlóságot találni. És valóban, a liberális körökben/sajtóban mindhárom vezetője kevéssé népszerű mostanság. Ettől még mindegyik él és virul. :)

béla a görög (törölt) 2014.08.07. 20:33:22

@panelburzsuj: Igen kb. de még ez is nagyon heroikus. Ez az egész még annyi se. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy tudom vannak a lakásomban rovarok (másnak is), de azok szépen meghúzodnak, hogy ne legyenek szem előtt.De tudod mi történik ha egy nagyobb darab elkezd mászkálni az előszoba közepén - kvázi nekiáll belakni a lakást... Nem fogok azért sem elköltözni, sem rovarírtó céget hívni.
(a pókot még így sem bántom ha észreveszem csak befújom a falhoz - pókot nem bántunk)

sanyix 2014.08.07. 20:33:22

@unionista.: 8 millióból 2 millió nekem nem tűnik többségnek

Blogger Géza 2014.08.07. 20:33:42

@_most_: Nem kérdezik, csak sokszor csendben lemásolják. :)

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 20:34:14

@Tudományos libsizmus: @Blogger Géza: De.Nekem mind1, lèpjünk ki, aztàn làssuk meddig hùzzuk.
Règebben volt egy eu-vonal, internetes weblap.
Ott volt fent, hogy az eu-bòl kilèpès menete...ìrtam emailt is, megkèrdeztem, ès vàlaszban megerősìtettèk, hogy ìgy van.
Ami ùgy kezdődik, hogy a közt.elnök bejelenti az euròpai tanàcsnàl, hogy akkor helò, mi lèpnènk! Ès az egèsz azzal kezdődik, hogy a felvett/befizetett tàmogatàsokkal el kell szàmolni, aztàn az összes szàlat ami az euhoz köt, felszàmoljàk, kb1èven keresztūl tàrgyalnak, ès ha ez lezàrul, onnantòl mèg legalàbb 2èvig vonatkoznak rànk a kötelezettsègek.tehàt egy ilyen kilèpès 4-5èv.
Utàna le lehet csengetni a 6-8-10ezer milliàrdot, aztàn szèpen akik kint vannak nagyrèszük jöhetnek haza.akik elèg règen kint dolgoznak, azok àllampolgàrsàgot kapnak , a többi mehet haza, ès persze utàna màr nem kell azon agyalni hogy hova szeretnèl kimenni dolgozni, mert nem lesz olyan.

Munchausen 2014.08.07. 20:37:39

Itt a nyár, jol fogy a fagylalt, menő a vanília meg a csokoládé, de sokan még mindig orbánseggét nyalják...

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 20:38:01

@Blogger Géza: ugyan màr.A környező orszàgok tàrt karokkal àtvennèk az autògyàrainkat, ès az azoknak beszàllìtò cègeket!
A magyar ipar gyakorlatilag hozzànőtt a dèl-nèmethez! A nèmet cègek adjàk a gdp-nk 50%-át.Szerinted ha ez kiesne, azt nem èreznènk meg?

_most_ 2014.08.07. 20:38:26

@Blogger Géza: jaja, nyilván Orbánt másolja az egész világ, köztévén is bemondták :D

panelburzsuj 2014.08.07. 20:39:54

@béla a görög:
Én stílusegység híve vagyok.

Lehet állatos is a mese, brit oroszlánnal, német sassal, orosz medvével, és magyar - mondjuk hörcsöggel...

Blogger Géza 2014.08.07. 20:41:32

@Sexual Harassment Panda: Nem hinném, hogy aki veled levelezett, korrekt választ adott volna.

Blogger Géza 2014.08.07. 20:42:54

@Sexual Harassment Panda: Hülyeségekről és kizárt dolgokról értelmetlen filozofálni.

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 20:43:39

@Blogger Géza: rendben.Csak vègül is az eu hivatalis honlapja.Kicsit szànalmas a vergődèsed..::)))
De mondd csak meg, HA!, tegyük fel ìgy van, akkor is lèpjünk ki??

_most_ 2014.08.07. 20:44:02

@Sexual Harassment Panda: de nem érted, hogy az EU hanyatlik és Európát a magyar közmunkások tartják el :D Igazából az oroszok is abból élnek, hogy gázt meg atomerőművet veszünk tőlük, a kínai gazdaságot is az húzza felfele, hogy a magyarok kínai termékeket vesznek, szóval elég egyértelmű, hogy Magyarország, azaz Orbán a világgazdaság motorja.

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 20:45:51

@Blogger Géza: mièrt lenne hülyesèg, ès kizàrt?
Orbàn mindìg kritizàlja a rohadt" eu-t".
Eccer majd gondol egyet ès kilèp.Besèrtődik valamin, mondjuk hogy megvonnak tőle pl 200milliàrd ft tàmogatàst, ès ki akar lèpni.

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 20:47:49

@_most_: hm..èn jelenleg holnap kèszülök Bajororszàgba dolgozni, voltam 2hete pròbamunkàn, ès nem tűnt fel az a nagy nyomor!
Apàm szàllòigèvè vàlt mondata jutott eszembe:" szegènyek vagyunk, de jòl èlünk!"

_most_ 2014.08.07. 20:49:25

@Blogger Géza: az igaz, hogy Észak-Korea és Kuba vezetői nagyon jól megvannak, de a lakosság már nem annyira, ezeket az országokat elég szépen tönkretette a nemzetközi elszigetelődés.

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 20:50:20

@_most_: azèrt nem vagyunk È-Korea/Kuba, ez azèrt tùlzàs..

béla a görög (törölt) 2014.08.07. 20:51:14

@panelburzsuj: jaja :) nem rossz!
de merjünk nagyot álmodni - ne hörcsög, legyen mondjuk ló, hiszen mi lovas nemzet vagyunk! Igaz az a ló mondjuk egy törpepóni.
De milyen jól mutat a sok húsevő ragadozó között az a pattogó növényevő! :D
(Ezópusz behalna a gyönyörtől :D)

Blogger Géza 2014.08.07. 21:07:33

@_most_: Szerencsére ez minket nem fenyeget, rekordokat dönt az exportunk, az importunk, meg az exporttöbbletünk is. Soha ennyire versenyképesek nem voltunk még a világkereskedelemben.

bölcsbagoly 2014.08.07. 21:08:38

Bocsi, ti tényleg ennyire hülyék vagytok, vagy csak orbánfóbiátoktól vezéreltetve fröcsögtök egész este?

Blogger Géza 2014.08.07. 21:10:34

@Sexual Harassment Panda: Akkor linkeld ide, hol mondja azt az EU hivatalos honlapja, hogy kilépéskor visszamenőleg vissza kéne fizetni az összes támogatást. Kicsit szánalmas a vergődésed, ha ezt semmivel nem tudod alátámasztani. :)

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 21:13:54

@Blogger Géza: higyj amit akarsz.leszarom.
Agyhalott hìvő vagy.ùgy sem lehet +győzni, nem is akarom.Majd meglàtod, aztàn pofàdra fagy a mosoly.

béla a görög (törölt) 2014.08.07. 21:14:09

Egyébként, hogy mennyire röhejes a magyar politika...
Magyarország tagja az EU-nak és az oroszok seggét nyalja. Putyin szankciói az EU-t érintik és benne Magyarországot. Azaz mi azt kaptuk jutalmul a seggnyalásért amit a többiek büntetésül. Mint a háborúban. Van aki tanul a hibáiból. Mi nem.

unionista. (törölt) 2014.08.07. 21:35:49

@panelburzsuj:
ehhez veszprémbe kellene annyi pénzt tolni, hogy a tartományi főváros győr és pécs fölé magasodjon. vagy székesfehérvárt és veszprémet kellene összeépíteni.

ez a nép a fővárosi agglomerációt leszámítva nem nagyon tud a régió szintjén együttműködni. kelet-magyarországon a tiszántúl és a partium alkot földrajzi egységet. a tisza vonalát nagyjából 100 mérfölddel el kell tolni keletre az erdélyi hágókig. és ez a döntően síkvidék alkot egységet. így gondolkodna egy brit, vagy egy amerikai. csak errefelé nem ilyen népek élnek.

a tiszántúl és a partium közös központja valahol debrecen és nagyvárad között lenne. ott most három falu (pocsaj, esztár, kismarja) viaskodik egymással. marják egymást a pocsojában (sic). tradicionálisan bihar teremt rendet.

errefelé nyíregyháza-szatmárnémeti, debrecen-nagyvárad, békéscsaba-arad pólusokat lehetne szervezni. ez lenne a tiszántúli eurorégió.

debrecenből úgy lehet vonattal eljutni nagyváradra, hogy előbb elmész püspökladányba. békéscsabára úgy, hogy előbb elmész szolnokra. szegedre úgy, hogy előbb elmész ceglédre. (át kell kelni a tiszán). ezekbe a városokba vonattal jelentős kitérővel tudsz utazni. nincs közvetlen járat. nincs gyorsforgalmi út sem.

a bajnai-oszkó tandem a debrecen-sáránd vonalat megszüntette. de aztán népi együttes újra megnyitotta. a városvezetés egyszer meg akarta szüntetni ez erdőspusztába járó kisvasutat: a "zsuzsit". az fontos, hogy a nép járjon fancsikára és martinkára. szóval ezzel csak azt akarom mondani, hogy errefelé a város és a városkörnyék (ami itt a megye) az összetartó. a többi másodlagos. greater debrecen. egy félmilliós agropolisz óriás majorságokkal. ezt szeretnék a többség megszervezni. aztán persze lehet ebben gyógyszergyártás, csapágygyártás, mikroelektronika. ezek most is működnek. mert van egy gépész-vegyész kisebbség. és az még úgy ahogy egyetért a puszta-csikós-gulyás vonallal és a kondás cigányokkal. de ennél több már csak lazán kapcsolódhat össze. és ennek biológiai-földrajzi okai vannak. szóval ez nem filozófia. mint ahogyan az sem filozófia, hogy nem kell megye. mert az túlhaladott.

Anselmo 2014.08.07. 21:44:17

@Tudományos libsizmus: "Szerény személyemben úgy gondolom, hogy az SZDSZ-t vitte sírba a mértéketelen gőgje."

húzzál te el a sunyiba a VALÓSÁGGAL, itt most POLITIKAI ÚJSÁGÍRÁS folyik, ehhez te nem értesz :) :) :)

unionista. (törölt) 2014.08.07. 21:49:34

@sanyix:
oké. igazad van. relatív többség ez. egyelőre a fidesz a legnagyobb politikai csoportosulás. ha megnézed ezt az ábrát, akkor láthatod, hogy a baloldal egy ponton előzte be orbán viktort. amikor bajnai gordon belépett.
kepfeltoltes.hu/140807/880377252image_www.kepfeltoltes.hu_.png
szerintem andor lászló lehetne az a személy, akivel az ellenzék leválthatná orbánt, vagy a kijelölt utódját lázárt. de ehhez a fideszt ki kell zárni a néppártból.

Liberal left wing trash 2014.08.07. 22:10:39

HAFR már összefogott a DK-val, mert ez elég Gyurcsányis cikk lett.

egyetmondok 2014.08.07. 22:15:58

@Blogger Géza:
" Messze túl értékelitek ennek a nyilatkozatnak a jelentőségét. Főleg azért, mert az EU vezetők is pontosan tisztában vannak vele, hogy Európa sok szempontból hanyatlik (demográfiailag, tudományosan, relatív gazdasági lemaradás) stb. És nagyon is keresik a kiutat. És lehet, hogy ennek a kiútkeresésnek politikai-társadalmi következményei is lesznek. Ahogy Orbán Viktor is megmondta. " ---

ezt nem pontosan értem Géza.
A demográfiai hanyatlás az társadalmi következmény.Annak nem lehet társadalmi következménye,ami eleve következmény. A tudományos lemaradás is társadalmi következmény,aminek szintén nem lehet társadalmi következménye.
A gazdasági lemaradás,relatív nem relatív szintén társadalmi következmény,úgy ugyanis nincsen, hogy van a gazdaság,meg van a társadalom.

Nem lehet,hogy te arra gondolsz,hogy a társadalmak alapvető,mondjuk így: részeiben,egységeiben,és különösen a 2008as nagy válság tapasztalatai alapján a gazdaságban,olyan nagyok a változások,hogy ezeknek óhatatlanul meg kell jelenniük a politika,az állam szintjén,szintén komoly változásokkal ?

panelburzsuj 2014.08.07. 22:18:38

@Liberal left wing trash:
Helyes, nyomasd, egy munkalapú nemzetben a plakátragasztóknak pláne nincs lazsálni.

panelburzsuj 2014.08.07. 22:19:46

@egyetmondok:
A Géza sokkal gördülékenyebb mondatokat ír, úgyhogy lekophatsz.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.08.07. 22:22:13

@Blogger Géza:

"rekordokat dönt az exportunk, az importunk, meg az exporttöbbletünk is. Soha ennyire versenyképesek nem voltunk még a világkereskedelemben."

- Ilyen árfolyam mellett nem csoda.

Blogger Géza 2014.08.07. 22:26:20

@egyetmondok: Arra még sosem gondoltál, hogy a következményeknek is lehetnek következményei?

egyetmondok 2014.08.07. 22:38:57

@Blogger Géza:
Jól van,akkor tehát ezek a következmények következményeinek a következményei olyan politikai,állami,stb. változások lehetnének,amikről Orbán beszél ?

Sexual Harassment Panda 2014.08.07. 22:39:03

@unionista.: ??? A fideszt màr 2ève egyfolytàban kizàrjàk a nèppàrtbòl!
Aztán kiderül hogy mègsem.
Szerinted mennyi esèlye van ennek??

panelburzsuj 2014.08.07. 22:45:13

@Blogger Géza: @egyetmondok:
And from our fathers' fathers' fathers' fathers.

Hannibal ante portas 2014.08.07. 22:49:35

@bölcsbagoly: az orbánfóbia az egyetlen szellemi vezérvonala ennek az egész szánalmas, kedves, játszódó társaságnak. A blog sem szól másról: cifra ruhába, szólamokba, barokkos mondatfüzérekbe és okoskodásba öltöztetett hablatyolás. Homo ludens. Igazán szórakoztat, csak ne lenne ennyire nívótlan és alpári.

egyetmondok 2014.08.07. 22:52:59

@panelburzsuj:
Má annyi a fater...csak gyerek nincsen,de egy se.Ilyet ?

jolaca 2014.08.07. 22:57:00

Testközelből kaptam a pofámba Ceausescu "Aranykorát". Átmeneti sikerét annak köszönhette, hogy a prágai eseményekkor szembeszegült Moszkvával; támaszként beállt a Nyugat. A siker elkábította, hinni kezdte, hogy zseniként külön utat talál. A nagy ismeretlenben aztán saját hiénái közt találta magát. Azok meg levadásszák az óvatlan oroszlánt.

Testközelből kapom a pofámba Orbán jobban teljesítő Aranykorát. Átmeneti sikerét annak köszönhette, hogy a 89-es újratemetéskor szembeszegült Moszkvával; támaszként beállt a Nyugat. A siker elkábította, hinni kezdte, hogy zseniként külön utat talál. A nagy ismeretlenben saját hiénái körözni kezdtek körülötte. Azok meg levadásszák az óvatlan oroszlánt...

panelburzsuj 2014.08.07. 22:58:00

@egyetmondok:
Biztos azt fújta volna a Loretta, de addigra leintették, hogy ne lovalja magát anyira bele.

Egyébként te tényleg vitakozni szeretnél a Gézával? Ez valami vadiúj, menő extrémsport?

panelburzsuj 2014.08.07. 23:00:01

@jolaca:
Tényleg lehet valami abba a Kárpát-kanyarba, hohgy mindenkinek ott jön meg a géniusza...

egyetmondok 2014.08.07. 23:08:02

@panelburzsuj:
Kíváncsi voltam, hogy ez tényleg úgy érti,ahogyan leírta:

"Messze túl értékelitek ennek a nyilatkozatnak a jelentőségét. Főleg azért, mert az EU vezetők is pontosan tisztában vannak vele, hogy Európa sok szempontból hanyatlik (demográfiailag, tudományosan, relatív gazdasági lemaradás) stb. És nagyon is keresik a kiutat. És lehet, hogy ennek a kiútkeresésnek politikai-társadalmi következményei is lesznek. " ---

csak mert ez oly hibátlanul felel meg a szép marxi alap-felépítmény elvnek,hogy az csuda.Még a fogalmazás is: " Politikai - társadalmi következményei" lehetnek e nagy válságos izéknek,társadalmi következményesjelenségességeknek,főként ugyi a gazdasági hanyatlás (gondolom az USA-hoz képest értette a Géza,mert ahhoz tényleg van:-)))

S persze ezért van az,hogy Szingapúrtól Helsinkin át, Londontól Amerikáig,s onnan Tokióba, esetleg egy ugrással az ausztrálokhoz, egy darab civilizált politikai elit se keresgéli "az utat",amin Orbán annyira őszintén tűnődik...,ja, hát kevés őszinte történelmi és dialektikus materialista kerül mostanság már kormányra a velágon. Szörnyű e hanyatlás....

unionista. (törölt) 2014.08.07. 23:24:50

@Sexual Harassment Panda:
az ellenzéknek nincs forgatókönyv arra, hogy mi történne orbán leváltása után. illetve van egy. ez pedig az, hogy visszaállítják a 89-es alkotmányt. azt a rendszert, ami teljhatalomhoz juttatta orbán viktort. szóval ez olyan, mintha hitler bukása után a német elit azt mondaná, vissza kell állítani a weimari köztársaságot.

most persze ez a hasonlat olyan szempontból sánta, hogy orbán nem hitler. de nem való az európai néppártba. ha onnan kizárnák, akkor ki kerülhetne hatalomra. tóbiás józsef? szóval mi végre zárják ki? erre nincs válasz. túl azon, hogy azért, mert ő a sátán.

panelburzsuj 2014.08.07. 23:37:10

@egyetmondok:
Hát nagy a te hited, ha Gézából akár ennyicske elvecskeszerűcskerészecskét is kipiszkálhatónak vélsz.

Én sötéten és kaotikusan kavargó bosszúvágynál sokkal töbet magában a nagyfőnökben se nagyon tudok felfedezni - a lótifuti prófétái meg ezt a bitumencsirizt igyekeznek lakodalmi étekként föltálalni.

És kezdem úgy érezni, hogy a Népi Gézák produkcióit összesen két érdemi módon lehet kezelni: kivágni, mint a korpába szart macskát - vagy olyasféle tisztelettel megsüvegelni, mint az indiánok a habókosokat.

De érvelni, vitakozni, racionalitást reményleni? ...

G. Wolf 2014.08.07. 23:48:05

@unionista.: azért hozzá kell tenni hogy addig a Fidesz csökkenő tendenciában volt, majd a "rezsicsökkentés" zseniális kommunikációjával jelentős tábort tudott megszólítani, majd mozgósítani.

amúgy én azon a véleményen vagyok hogy már annyira bebetonozta magát Viktor hogy nem lehet demokratikus úton eltávolítani, mert saját maga jelöli ki a szabályokat, saját maga alakítja a játékteret, saját maga szabaja meg az összes feltételt, így bár egy egy rész feltétel nem tűnik leküzdhetetlen akadálynak (anti-demokratikusnak) de az egész összessége már az.

szerintem nem politikai hanem gazdasági úton (nyomásra) fog OV megdőlni, ha még pontosabb akarok lenni akkor a társadalom fogja kikényszeríteni, de azért mert már olyan "nyomás" lesz rajtuk, annyira meg fog nőni a szegények száma...

bár ez lassabb de annál fájdalmasabb lesz, persze még bármi lehet de én most ezt gondolom legreálisabbnak

és mostanában eléggé sok helyen (pl legutóbb cseheknél) hírtelen a semmiből ugrottak be új politikai arcok (ott korrupció ellenesség volt a fő téma) szeirntem soha se lehet tudni itthon mikor jön egy kóbor magányos politikai hős aki zászlójára tűzi a korrupció ellenességet, meg szegénység ellni küzdelmet, úgy hogy neki el is hiszik és ha ez fog gazdasági nyomással (szegénység) párosulni, akkor jön majd el az igazi, nagy fidesz (és köre) összeomlás.

Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.08.07. 23:51:45

Tökéletes elemzés. Lehet, hogy már háttértárgyalások zajlanak egy fideszessel, aki majd átveszi Orbán helyét, kompetens ellenzéki vezető és párt hiányában.

Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.08.07. 23:55:07

@jolaca: Így van. De sajnos az adósságvisszafizetés 10 éve szörnyű nyomort hozott Románia lakóinak és az Aranykor 24 évig tartott, a bukás pedig a dominóhatás miatt következett be.

Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.08.08. 00:02:38

@Sexual Harassment Panda: Írd meg, mit tapasztalsz. Én ma beszéltem valakivel, aki 5 év London után 3 éve Ausztriában dolgozik. Esze ágában sincs otthon munkát keresni. Kérdem, miért? Válasz: munkakultúra, életminőség, nyugalom, fizetés. Az orbáni modell mindennek az ellenkezője. Vagy lezárja a határokat, vagy a seggnyalóival marad csak, és azok fogják megbuktatni.

unionista. (törölt) 2014.08.08. 00:38:28

@G. Wolf:
ehhez a tiszántúlon egy olyan karakter kellene, mint "lúdas matyi". akinek csípős a nyelve és ha kell, akkor csellel el is náspángolja döbrögit. és ezen nevet a nép. a paraszt ugyanúgy, mint a pöffeszkedő civis. és bár őket is el lehetne náspángolni, de azért döbrögi a nagyobb kapzsi és zsarnok. ugyanez a karakter nem működik budapesten vagy a balaton partján. az absztrakt liberális jogelvekre a többség nem vevő, és túlságosan színesek a tradíciók.

lehet, hogy nekem nincs igazam, de ez az ország kulturálisan egy monumentálisan idióta operettben tudna csak egyesülni. és ez nem igaz a többi visegrádi országra. és ebből következően mi ebben a kultúrkörben vagy az éllovasok vagyunk, vagy sereghajtók. nem csúszunk le végérvényesen a balkánra, de sohasem érjük utol nyugat-európát. de lehet, hogy ebben nincs igazam.

dukeekud 2014.08.08. 01:42:37

Jajjjjjj jaj !! Szegeny Orban Viktor, meg csak a masodik valasztast nyeri meg ketharmaddal, ha igy folytatja, lehet hogy a harmadikat is megnyeri. Mi igy lesz igy vele jaj szegeny.

P.Freddy 2014.08.08. 02:16:18

@dukeekud:

Jé, tudsz írni?:) Sebaj, menjél Fradi-Cselszi meccsre, a birkamenet tagjainak ingyen van a beengedés, sőt a bejáratnál "Szeretünk Viktor" táblát osztanak annak, aki igazolja a kinyújtott nyelvével, hogy narancsfosos seggnyaló.

Benmt lesz Orbánod is. Különleges, háromdimenziós lézershow fogja egybegyűjteni a hívők nyelvcsapásait egy közös centrumba, ahol az seggnyalások mikroenergiái egyesülnek majd egyetlen, valódi, érzékelhető, simogató cuppogásba, és mindezt az esemény fénypontjaként Orbán Viktor Ánuszára fókuszálják majd.

Könnyes szemek lesznek tömegével, lesz aki ott helyben versben kiírja magából a meghatódottságát, és másnap államtitkár lészen majd.

egyetmondok 2014.08.08. 07:47:33

@panelburzsuj:
Egy Népi Géza ül ma a hatalom kellős középén, de úgy, hogy ha egy jogerőre emelkedett bírói ítélet nem tetszik neki,simán megsemmisíti.
Azért van ennek jelentősége,hogy milyen elvek mentén gondolkodnak a világról.

Blogger Géza 2014.08.08. 09:37:05

@Jedburgh, Darius R.: Ebből a példából is látszik, hogy ő is az MSZP idején ment ki. Persze a balosok őt is beszámítják mint az Orbán-rendszer elöl elmenekült hazafit. :)

Blogger Géza 2014.08.08. 09:37:38

@Jedburgh, Darius R.: :D Éhes disznó makkal álmodik. :D

Blogger Géza 2014.08.08. 09:39:21

@G. Wolf: Mostanában olyan 5% körül nőnek a reálbérek, és erősen nő a lakossági fogyasztás is, elég nehéz elhinni, hogy nőne a szegények száma. korábban nőtt, de most jó eséllyel csökkent.

G. Wolf 2014.08.08. 12:32:27

@Blogger Géza: az csak egy adat, ráadásul ha jól tudom közfoglalkoztatottak nélküli, de e mellett mennyit is ér pl az euro, mostanában épp kétéves mélypontokat döntöget... vagy hány munkanélküli van? mennyien élnek létminimum alatt? az hogy az egész lehet 5% körüli reálbér növekedést mutat, még nagyon nem mindegy hogy oszlik el, az is 5% átlagban ha 1 ember 50%al többet keres és hozzá meg 9 0-ával (persze nyilván nem ilyen vegytiszta a valóság, de jelenleg a szegények szegényebbek, a gazdagok meg gazdagabbak és nagyon nyílik a társadalmi olló).

ezek együttes képe nagyon nem pozitív, és akkor még ha mindehhez hozzávesszük hogy régiós szinten is kb utolsók vagyunk (sok tekintetben már Románia is leelőz, pl agrár vonal) akkor meg még rosszabb a kép.

nem egy "pillanatnyi" állapot fogja ezt hozni/halasztani, még akár az is lehet hogy épp egy felívelő ágban jön be (ha megnézed a valódi forradalmak sok esetben felívelő szakasz elején robbannak ki 1848-49es európai események e logika tökéletes példái, mivel a "nép" akkor látja meg a reményt a valódi, mély változásra és ezért akár korábban elképzelhetetlen dolgokat is művel).

nem állítom hogy ez lesz, de ma ezt érzem legreálisabbnak

persze sok sok tényezőtől függ, pl lesz-e valóban uniós forrás megvonás (vagy durvább szankció), marad e a korábbi fidesz kézbe történő erőforrás koncentrácicó (pl trafikok vagy földek, közgép, stadinok építése gazdaság fejlesztés helyett stb), lesz-e pl egy olyan vis major amit a kormány nem tud kezelni (pl egy különösen rossz agrárév, ami miatt horribilis élelmiszer ár drágulás lenne) a vagy tud e alternatívát nyújtani a nyugaton élő vállalkozóknak akik hazajöhetnének kapitalizmust csinálni ez által versenyképes cégeket/fizetést adni.

ezek így együttesen szerintem nagyon nem jó irányba mutatnak,

tamas11 2014.08.08. 12:45:41

@panelburzsuj:
bloggergézáé egy
könnyűlovas harcmodor a valóság viszonyaival szemben.

Blogger Géza 2014.08.08. 12:54:06

@G. Wolf: 1) Nem élünk már a középkorban, hogy egy rossz termés éhínségeket és lázadásokat okozzon. Amúgy is nagy túltermelők vagyunk a mezőgazdaságban. Jelenleg is inkább az a "gond", hova passzoljuk a sok almát pl. De ez a kisebb gond.

2) Bármiféle támogatásmegvonásról még csak javaslat sincs, nemhogy realitása annak, hogy ilyet megszavazzanak. A nem sok újdonságot tartalmazó, inkább összefoglaló és ideologizáló tusványosi beszéd miatt biztos nem lesz itt semmiféle szankció. Az EU most keményen fog harcolni azért, hogy ne essen szét, és ne váljanak ki belőle országok, Anglia és Skócia jövője így is kérdéses. Továbbá az is célja, hogy az orosz-ukrán kérdés miatt ne mutatkozzanak nagy repedések.

3) A javulás pont, hogy a szegényebb rétegeknél erősebb mostanság, mert ha csökken a munkanélküliség, az azt nem nagyon érinti, akinek eddig is volt munkája, ellenben a lecsúszott munkanélkülit annál inkább. Ugyanígy rezsicsökkentés is fajlagosan jobban segíthet a szegényebb rétegeken.

4) Régiós szinten épp mi növekszünk most a leggyorsabban.

2014.08.08. 13:22:37

@Blogger Géza: Javulás a szegényebb rétegeknél erősebb? Hol élsz Te? Rákérdezek: a Marson?! Szerintem neked ezzel az említett réteggel semmiféle, még csak vizuális kapcsolatod sincs.

Jedburgh, Darius R. (törölt) 2014.08.08. 13:35:14

@Blogger Géza: Valamint aki konz-lib korpa közé keveredik, megeszik a liberális disznók. Vigyázz, Géza! :-)

G. Wolf 2014.08.08. 13:39:41

@Blogger Géza: 1) a lényeget nem érted, nem EGY esemény, hanem ezek "összege" az amiből lehet probléma.

2) az eu malmai baromira lassan őrölnek, és pl így is kevesebb agrártámogatást sikerült szerezni mint az előző költségvetési ciklusban pl "euróban húsz százalékkal kevesebb forráshoz juthatunk." - nol.hu/belfold/forintban_esetleg_tobb__de_euroban_sokkal_kevesebb_lesz_az_unios_tamogatas-1365895

forintban is csak azért lesz több mert iszonyat roham tempóban értéktelendik el a forint. (eurhuf: 2010. április 2., péntek 265.24 és ezzel szemben ma meg 315 körül, vagy fölötte)

3)

munkanélküliség
2009: 10,1
2013: 10,3
(közben pedig 11 vagy fölötte)

és ehhez még hozzájön hogy 2008ig, 8% alatt volt bőségesen, tehát van egy bő 2-3%-os réteg aki egyszerűen a válság hatására belesett és azóta se tud kimászni onnan, és ezt a kormányzat sem segíti.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qlf002.html

G. Wolf 2014.08.08. 13:40:44

@G. Wolf: folyt

rezsicsökkentés meg nagy humbug... egy átlagos társasháznál pár száz (kb 800-900) ft-ról beszélünk. Még egy doboz cigi ára sincs, miközben meg más termékeken bőven sokkal többet veszít az ember mint amennyit ott nyerne.

richpoi.com/cikkek/uzlet_gazdasag/rezsicsokkentes-20-ezer-forint-az-atlagos-energiamegtakaritas.html

és mindezekkel szemben a vállalati energia ár meg több mint 8%-ot drágult, ez meg nyilván fejlesztések elmaradása (rosszabb esetben leépítésben) jelentkezik.

azaramara.blog.hu/2013/12/13/atlagosan_8_25_szazalekkal_novelte_a_vallalatok_aramdijat_iden_a_rezsicsokkentes

jut eszembe, az értékes munkahelyek meg szűnnek meg: tesco -700fő, T-com -1700, nokia -1800 fő, plusz ugye hozzá jön a beszállítói kör mindenhol... és ezek olyanok akik nem elmutyizzák az SZJA-t hanem rendesen befizetik,

444.hu/2014/08/06/kothet-a-kormany-barmilyen-strategiai-szovetseget-vallalatokkal-ha-ott-vannak-a-globalis-szempontok/

Érdemes megnézni a 4 oldali ábrát (de a többi is jó) 2004-ig 2. helyen voltunk növekedést illetően, mmost meg utolsó ellőtek vagyunk...

www.liganet.hu/news/7420/Magyarorszag_a_valsag_utan_a_foglalkoztatas_tukreben_-_Vertes_Andras_-_LIGA_-_20140212.pdf

Ugyanitt 6. oldal, beruházás, utolsók vagyunk.

Lakkossági fogyasztás 2008 óta csökken vagy stagnál (11. oldal)

Foglalkoztatást tekintve a versenyszféra még mindig nincs a 2009-es szinten (13. old)

szóval ezekből egyáltalán nem látszik hogy hűde jól csinálnák, még ha egy egy adat pillanatnyilag javulást is mutat, az egész kép nagyon negatív

unionista. (törölt) 2014.08.08. 14:47:04

@Blogger Géza:
géza, a vezénylő tábornok úr maga akarja átadni a marschallbotot. csak nincs kinek.

Blogger Géza 2014.08.08. 18:29:18

@G. Wolf: 1) De irreális dolgok végkép nem fognak egyszerre történni.

2) Miért kéne egy magyar mezőgazdasági termelőnek EUR-ban számolni? Lényeg, hogy forintban rekord támogatás folyik be, s ez még évekig (2020-ig) így is lesz, mert EU-ban 7 éves költségvetések vannak.

3) Munkanélküliség 2010 Q1: 12%.
Munkanélküliség most: 8%.

Ez hatalmas arányú csökkenés.

Blogger Géza 2014.08.08. 18:38:26

@G. Wolf: "rezsicsökkentés meg nagy humbug... egy átlagos társasháznál pár száz (kb 800-900) ft-ról beszélünk" Kétlem, mert a miénkben már 5 millió felett van... Csak a közös. Plusz ehhez lakásonként már százezres nagyságrend. Ezért jó, hogy kötelező kitenni, kimutatni, mert az ilyen hazugságok azonnal elbuknak. :)

Az elmúlt 4 évben kb +110 ezer munkahely jött létre a feldolgozóiparban, ezek a valódi értékes munkahelyek. Egyes újságírók manipulatív összeállításai (naná, hogy a Nokia bejelentése után rittyentettek gyorsan össze valamit) nem sokat érnek, ha az ember tisztában van a valósággal.

A beruházásoknál is a leglényegesebb a feldolgozóipar, és ott dinamikusan nőnek beruházások. Az hogy kevesebb kilátó, alagút és hasonló épül,kevésbé érdekes.

Valójában a vállalatok áramára is csökkent (első kézből tudom), mert szabad piac van, és egymás alá kínálnak a nagykereskedők.

Lakossági fogyasztás dinamikusan nő már 2013 óta.

Blogger Géza 2014.08.08. 18:42:11

@megamind: Tévedsz. És ez cáfolatnak elég halovány... De ha szerinted a munkanélküliség csökkenése a felső 10.000 helyzetét javította első sorban, elhiszem, ha bebizonyítod. :)

Blogger Géza 2014.08.08. 18:43:09

@unionista.: Na, ebben van valami. De az utódot aligha Orbán ellenében, hanem Orbán által fogják megtalálni.

2014.08.08. 19:07:09

@Blogger Géza: Nem is annak szántam... Egyébként, Te a statisztikák világában élsz, azok pedig nem fedik a valóságot (nem hiszek bennük, mert pontosan tudom hogyan jönnek ki azok az eredmények, amikre hivatkozol - de neked tényleg nem tűnik fel, hogy nem tűnik fel neked semmi sem?)

...Felteszem magamnak a kérdést: bizonyítsam neked? Attól tartok nem értenéd, és eleve, még csak elképzelni sem tudod, hogy úgy is lehet. Nekem pedig nincs kedvem bebaktatni a fejedbe, és...

Blogger Géza 2014.08.08. 19:12:00

@megamind: Jó, hát én lovagiasan megadtam az esélyt, bár sejtettem, hogy nem fog sikerülni. :)

G. Wolf 2014.08.08. 19:17:40

@Blogger Géza:
1) nincs értelme vitatkozni egy egy vélemény, én úgy látom hogy negatív irányba haladunk feljebb alá is támasztottam miért.

2) ne haragudj de ez iszonyat ostobaság... azért kell euróban számolni mert abban érkezik, és kiigazítja a forint ingadozásból adód különbségeket (plusz még hozzátenném hogy sok esetben az agrár támogatásnál és egyes pályázatoknál meg van határozva az átváltási összeg.) jah és ilyen alapon akkor egy hiperinfláció jót tenne? hiszen akkor csillió trillió ft jönne a mezőgazdságba... :) ezt meg Te se gondolhatod komolyan...

És jól mondod épp ez a baj, mivel még 7 évig ez lesz, ezért rengeteg eurót buktunk az idióta szabadság harcban...

3) 2 dolgot tudok mondani 1) vagy iszonyat gazdagok vagytok és bőven átlagon felüli házban laktok, akkor meg örülj neki de nézz szét, vagy iszonyat elherdáljátok az energiát, ha ekkora a "megtakarítás", és soha nem ruháztatok be költségcsökkentő felújításokba (pl hőszigetelés stb). De attól még akkor is az átlag 20e évente, amibe benne van a felső 10e sok százezres medencefűtéses megtakarítása is. És amiről én beszélek az havi megtakarítás lakásonként mert ugye egy emberre ez esik! nem a teljes és pláne nem pedig évente társasház egészére nézve. Arra meg nem tudok mit mondani ha azt mondod hogy "hülyeség amit az újság ír"

Az hogy jelenleg 8% a munkanélküliség semmit se jelnet, az év fele még hátra van. Meg hozzátenném hogy megint csak érdemes szétnézni térségünkben:

"Románia a 19. a munkanélküliség aránya szempontjából, a ciprusi 7,2 százalék és a csehországi 7,5 százalék között szerepel."

www.szekelyhon.ro/aktualis/unios-atlag-alatti-a-romaniaban-mert-munkanelkulisegi-rata

Szóval had ne örüljek hogy Románia jobban teljesít Magyarországnál...

Nem olyan nagy cucc ha még románok is tudják csökkenteni a munkanélküliségüket.

"első kézből tudom" - erre nem tudok mit mondani, amit mondok, azt én igyekszem alá támasztani de az ilyen "én tudom" típúsú érv azzal nincs mit kezdeni, ok Te tudod... én meg olvastam megmutattam hogy hol.

Blogger Géza 2014.08.08. 19:26:04

@G. Wolf: 2) Ne haragudj de ez iszonyat ostobaság... azért kell Ft-ban számolni, mert a magyar gazdák Ft-ban kapják a támogatást, Ft-ért adják a termést, és költségeik is Ft-ban merülnek fel. Az EUR nem igazít ki semmit, hogy igazítana? Ostobaság "bukásról" beszélni bármilyen támogatásnál, itt csak nyereség van, bukás nincs.

Mindig találhatsz egy országot, ahol épp alacsonyabb a munkanélküliség, ellenben a görögöknél meg spanyoloknál jóval magasabb. Ez semmit nem von le az erős csökkentés érdemeiből.

Blogger Géza 2014.08.08. 19:30:24

@G. Wolf: De ha már az újságcikkeknél tartunk,a saját linkeddel cáfoltad magadat:

"az átlagos fogyasztók tavaly nagyjából 20-20 ezer forintot spórolhattak az áram- és gázszámlájukon. " Ehhez képest te havi pár száz Ft-ról írtál, ami ugye komoly ellentmondás.

2014.08.08. 19:54:36

@Blogger Géza: Nem lovagias, hanem gyerekes voltál. Ha nem sértődsz meg :D

Na szóval, a helyzet az, hogy alapvetően szemléletmódbeli különbség van köztünk. Abban biztos vagyok, hogy Te még akkor sem engednél, ha pár mondatban levezetném neked, illetve a FB profilomról idemásolnám neked azt a pár sort. Inkább azt vedd észre, hogy nincs szükségem arra, hogy itt bizonygassak bárkinek bármit is.

Mellesleg, elég sokan megtették már előttem is, tőlem sokkal profibb módon is, szóval inkább úgy fest, hogy tájékozatlan vagy. Ezt ne vedd sértésnek, ismétlem: hogy önmagadtól meglásd azt, hogy hogyan is áll össze az a kép, ahhoz a szemléletmódodon kéne változtatnod(Jó tanács: Ne mástól várd, hogy változtasson rajta).

Blogger Géza 2014.08.08. 19:58:18

@megamind: :D Jó, ha nem megy, hát nem megy. kár ezt ragozni. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.08.08. 22:50:19

@Blogger Géza:

"Mostanában olyan 5% körül nőnek a reálbérek,"
- Dobnál erre egy KSH számot esetleg?

" és erősen nő a lakossági fogyasztás is,"
- A boltokban nem ezt látom.

" elég nehéz elhinni, hogy nőne a szegények száma. korábban nőtt, de most jó eséllyel csökkent."
- Rálátásom van egy 56 lakásos társaház pénzügyeire, ahol még ogy képviselők is laknak, tehát nem lehet lepukkant prolinegyednek nevezni.
Ha a közös költség fizetést vesszük alapul, akkor az látható, hogy soha ennyi szegény ember nem volt még. Mindig is volt kinnlevőség, de az utóbbi két évben a kinnlevőség megtöbbszöröződött. Az első, amin egy társasházban a szegény ember spórol, a közös költség.
Az ELMŰ átlag három hetente jön és akar elvinni egy villanyórát nemfizetés miatt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.08.08. 23:10:38

@Blogger Géza:

"3) ..... Ugyanígy rezsicsökkentés is fajlagosan jobban segíthet a szegényebb rétegeken."
- Adott egy ember, aki valahol a létminimum környékén, vagy alatta tengődik. A nagydolgát is sötétben csinálja a WC-n, hogy áramot takarítson meg. Fizet kb 3.000 Ft villanyszámláét, ami most olyan 300 Ft-al lesz neki kevesebb.
- Adott egy másik ember, akinek a havi rezsije (gáz-villany-víz) kétszázezres nagyságrendű. Neki is 10%-al lesz kevesebb a rezsije.

- A szegény ember egy buszjeggyel többet tud venni, míg a gazdag ember egyel többszőr tudja megtankolni a lánya autóját.

.

"4) Régiós szinten épp mi növekszünk most a leggyorsabban."

- Erről olvasnék autentikus forrásból is.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.08.08. 23:19:27

@Blogger Géza:

"egy átlagos társasháznál pár száz (kb 800-900) ft-ról beszélünk" Kétlem, mert a miénkben már 5 millió felett van... Csak a közös. Plusz ehhez lakásonként már százezres nagyságrend. Ezért jó, hogy kötelező kitenni, kimutatni, mert az ilyen hazugságok azonnal elbuknak. :)"

.

5 millió feletti megtakarítás rezsicsökkentésből? csak a közös.

Mesélj még Géza! Beszéd közben figyelj, fel ne lökjön a sánta kutya!

Blogger Géza 2014.08.09. 06:44:09

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"A közfoglalkoztatottak átlagkereseti adatait figyelmen kívül hagyva a nemzetgazdaságban 6,0, a versenyszférában 5,0, a költségve
tés területén 8,7, a nonprofit
szervezeteknél 8,1%-kal nőttek a keresetek
2013. január–májushoz hasonlítva. "

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/let/let21405.pdf

wantaan 2014.08.09. 07:02:03

@Blogger Géza: Te még hiszel KSH-ban? Akkor inkább már a mesékben.

Blogger Géza 2014.08.09. 07:11:35

@wantaan: Persze, nyilván csakis népszavás újságíróknak szabad hinni, nem holmi adatoknak. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.08.09. 11:38:54

@Blogger Géza:

"A közfoglalkoztatottak átlagkereseti adatait figyelmen kívül hagyva "

- Rendben. De akkor hagyjuk őket figyelmen kívül más statisztikáknál is, mint például a foglalkoztatottság és a munkanélküliség.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.08.09. 11:44:25

@Blogger Géza:

Más cikkeket elolvasva kiderül, hogy ez az érték stadionok nélkül nem ennyi lenne, továbbá a nettó export is több elemzésben megjelenik. Na most nettó exportőrök csak gyenge forint esetén tudunk lenni......

Blogger Géza 2014.08.09. 14:39:56

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ne legyél dedós. A közfoglakoztatás növekedett, ezért lejjebb húzza az átlagot, de ez nem változtat a döntő többség, a normál bért kapók reálbérének dinamikus növekedésén.

A közmunkások jövedelmét nem a normál foglalkoztatottakéval kell összevetni, hanem azzal, hogy korábban semmit, segélyt, vagy csak 6 órányi közmunkásbért kaptak. Vélhetően náluk még nagyobb így a növekedés.

Blogger Géza 2014.08.09. 14:41:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Sőt, ha bármely összegből ha kiveszed egy részét, a maradék kisebb lesz. Jééé!

Más sem veszi ki az építőipart, mi miért tennénk?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.08.09. 17:49:01

@Blogger Géza:

Nézz utána, mennyi volt a segély régen, és mennyi most(közmunkás bér).

Egyszer már elmagyaráztam neked, hogy a munkanélküli segély (álláskeresési járadék és ki tudja még mennyi neve volt a kormányok alatt) egy biztosítási alapon -és ez nagyon fontos- üzemelő juttatás volt.

Mind a munkaadók, mind a munkavállalók fizetnek az az alapba (régebben direkte munkanélküli alap címén vonták le ezt az összeget), melyből a kifizetések teljesültek/teljesülnek.

Ma ugyanakkora százalékponttal vonják le a bérünkből ezt a járulékot, mint mielőtt a munkanélküliek részére kifizetett juttatást drasztikusan megvágták. Mert hisz megvágták, ez nem vitás.

Arról nem tudom hallottál-e, hogy választások után szép csendesen lecsökkentették a közmunkások számát. Még a nemzet is megírta.

De fentiek nem változtatnak azon, hogy ha a bérek statisztikájából kivesszük a közmunkásokat, akkor a foglalkoztatottságéból is ki kell venni.

.

Építőipar.

Nem arra gondoltam, hogy kiveszem, hanem arra, hogy jelenleg az építőipar hatalmas állami giga-presztízs-beruházásokból vegetál.

Ha az állami-önkormányzati tételeket (netán az EU-finanszírozásból megvalósuló egyéb projekteket is) kiveszed az építőipar eredményéből, akkor már siralmas a helyzet.

Blogger Géza 2014.08.09. 18:54:28

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Kevesebben kapnak ugyan munkanélküli segélyt, de többen közmunkás-fizetést.

Nem tudom arról hallottál-e, hogy ismét forrásokat csoportosítottak át, hogy még több ember kaphasson közmunkát. Még a balliba sajtó is megírta.

Ha bármit kiveszel, romlik. Bármikor. De miért tennénk? Semmi értelme.

2014.08.10. 09:53:14

@Blogger Géza: Kevesebb ideig kapnak munkanélkülit. Azt is tudjuk, hogy átlagában nézve mennyi ideig kell az embernek keresnie, mire talál magának egy helyet.

Azon is érdemes elgondolkoznod, hogy a közmunkások bére kik által biztosított( versenyszféra finanszírozza azt is). Ez a program amúgy, eredendően arra lett alkalmazva, hogy a munkanélküliek ne legyenek kiszolgáltatva, csak úgy rákényszerítve a "robot" -ra. Ehhez képest, közkívánatra a "segély helyett munka" lett a lényege ennek a zsákutcának. És az emberek ezen felbuzdulva követelik az önkormányzatoktól, az államtól, a politikusoktól, a jelöltektől, hogy azok hozzanak létre munkahelyeket. Ők viszont csak a versenyszféra kárára tudják ezt a követelést megvalósítani... Ugye tudjuk mind, hogy ez a közmunkaprogram a munkahelyteremtés megcsúfolása, ami azért mégis kielégíti a követelők vágyait, másrészt pedig ezzel egy olyan "másodlagos" réteg alakult ki, akik helyzetükből fakadóan kiszolgáltaottabbá teszik a normál munkavállalókat. A munkahellyel rendelkezők ezektől a tőlük rosszabb helyzetben lévőktől - munkanélküliek, közmelósok, rendszeren kívüliek - fenyegetve érzik magukat (nem közvetlen a hatalomtól). Így aztán az emberek már eleve annak örülnek, ha találnak egy munkáltatót, aki foglalkoztatja őket - az külön szerencse, ha teljes értékűként, normál béren, de ez utóbbi még mindig a béka hátsója alatt van, ráadásul az előbbi is ritka - aláírnak bármit, bármit meglehet velük csinálni, stb. )

Tehát összességében ezekre a rétegere azért van szüksége a "felül lévőknek", mert így olcsó az ember...

2014.08.10. 10:05:32

@megamind: ...és azok a "felül lévők", akik munkahelyeket hoznak létre, azért teszik ezt, hogy ott nekik nyereséget termeljenek. Pontosan annyi melóhelyet hoznak létre, éppen annyi embert foglalkoztatnak, amennyiből nekik hasznuk van.

2014.08.10. 10:22:44

@Blogger Géza: szerinted, azok a "felül lévők", miért hoznak létre melóhelyeket? Hobbiból? Azt gondoltad azért, hogy a munkanélkülinek legyen munkája?

Blogger Géza 2014.08.10. 20:46:09

@megamind: Ha nem lenne közmunka, és nem csinálnának semmit, és emiatt nem is kapnának semmit, még olcsóbbak lennének.

2014.08.10. 22:41:51

@Blogger Géza: vannak sokan, akik nem férnek bele, vagyis megfelelenek a lerásodnak. tehát az a "még olcsóbbak" most is érvényesül. ha újra átfutod, kicsit tágabb képet kaphatsz.
süti beállítások módosítása