1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.01.08. 20:19 HaFr

Mesterházy kiüti a baloldalt

A baloldalnak eddig is csak esélye volt, mától már az sincs.

Egy, Mesterházy lesz a kormányfőjelölt. Kettő, összefogásra szólított fel a "demokrata értelmiség".

Nincs ebben semmi ócska poénkodás, mindkét jelenség nagy precizitással utal arra, hogy a baloldalon semmi sem változik. Se a párt, se a holdudvar.

Azzal a különbséggel (bizonyítva, hogy mindig van lejjebb), hogy ezúttal olyan kihívója lesz Orbánnak, aki maga sem hiszi, hogy győzhet, abban viszont nem tűr megalkuvást, hogy a saját térfelét uralni akarja. Alighanem ez is a privát célja a választásokon. Más sincs. Ami a harmadik sajnálatos -- több oldalról bizonyított -- tényt is az eszünkbe juttatja. Hogy a Fidesz és az MSZP között legalább annyi érdekazonosság van, mint -különbség. A másik terrénumának őrzésében való segítségnyújtás például elemi érdeke mindkettőnek, amit követ minden más. Pártfinanszírozás, ügynökügy, etatizmus -- és a krónikusan sikertelen kormányzás.

Vajon a "demokrata értelmiség" komolyan hiszi, amit mond, vagy csak az egzisztenciális félelme nőtt meg elviselhetetlenül, és ezért süketséget és vakságot fogadott?

Mesterházy, az elnök, Bajnai, a sikeres kormányfő, Gyurcsány, a tehetséges. Van még értelmük a szavaknak? Próbálva elfogulatlanul nézni baloldali polgártársaink ügyét, vajon ez a hármas fogja elősegíteni a válságban lévő baloldal magára találását -- vagy amit leginkább kéne, a megtalálását? Nyilvánvalóan nem. Akkor mit remélnek? Hogy ez fogja leváltani Orbánt, "aztán meg majd lesz idő a konszolidációra és az építkezésre"? Tipikusan hibás balos gondolatmenet. Ki építkezett itt valaha a díszes társaságból, ha a saját házát leszámítjuk? A mai baloldal a saját hozzáértéséből és demokratikus voltából font kettős mítoszba fog belepusztulni -- nagyon helyesen.

A jobboldalon is egyre több a már-már "fülsértő" hang. Értelmiségiek állnak ki maradék önbecsülésükért. A Magyar Krónika ügye egyszeribe belehasított az agyakba: hol lesz ennek a vége? De baloldali szavazónak lenni ma még kínosabb. Világos, hogy Orbán rendszerét le kell rombolni, na de ezekkel?

Nyomorult ország, hogy mindenki megelégszik a cirkusszal, ki kommentelőként, ki ügyeletes aláíróként, ki birkaként, ki járadékosként, ki demokrataként, ki hívőként nézi, ahogy alászáll a nemzet. Nézd, mit csinál! És nézik.

És majszolják a kölcsön kapott kenyeret. Közben röhögnek. Holnap sírnak. Holnapután felmentik magukat. A magyar történelem.

159 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr675747581

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Együtt 2010 - gondoltad volna, hogy így lesz? 2014.01.09. 16:07:39

. Lássuk a névsort, ugyanazokkal az arcokkal nyomul-e a baloldal most, mint akikkel az MSZP nyomult négy éve! Ha igen, akkor mi értelme volt a 2012 októbere óta tartó pávatáncnak? Juhász Péter a kilépését fontolgatja a Bajnai-pártból. Bajnai Gordon,...

Trackback: Nomen est omen 2014.01.09. 14:57:35

Kedves Naplóm! Örömmel tájékoztatlak, hogy megnyertem a 2014-es választásokat! Ha minden jól megy, akkor kétharmaddal. Újra. Na, mit mondtam, ki az örökös kétharmados miniszterelnök, na, kicsoda? Hát én! Nem véletlenül nevezett a drága, jó édesanyám V...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balt 2014.01.09. 15:55:42

@Conchobar: Azt mondanám (nektek...), hogy lehetmás, de úgy látszik, mégsem.

Balt 2014.01.09. 16:00:18

@Hidvégi Mihály: "ezt a kissé elmaradott gondolkodású tunya népet fel kell rázni"

Megtörtént, 2006-ban.

Conchobar 2014.01.09. 16:00:50

@Szevasztok: "Olyat mondj, akinek van egy hajszálnyi esélye is a parlamenti küszöb megugrására" - Pont emiatt mondtam, hogy 'Nem kecsegtet azonnali sikerrel, de hosszabb távon csak ez tud megoldást hozni'. Netán feleséget is aszerint választasz, hogy milyen esélye van a Miss World-ra való bejutásra?! Az tetszik, az kell neked, ez a szempont, nemde?

2014.01.09. 16:01:19

@HaFr: És mit csináljon a polgár azon kívül, amit leírtam? Hány kisnyugdíjast fogok én meggyőzni bármiről? Vagy te. Bokrosék pártja meg viszi a kapitalista vonalat, nevük is van valamennyire (5%-ra biztosan), erre kiderül, hogy nem is indulnak a választáson...Örülnék, ha velük vagy akár tőlem a Millával összeállnátok és az 5%-ot megcéloznátok, de szerintem mi innen ezért semmit nem tehetünk a fentieken kívül.

flort 2014.01.09. 16:02:05

@HaFr: én, mint a nép ez esetben megkérdezném, mi a túró az a PKP a lengyel MÁV (Polskie Koleje Panswowe) mellett? Csak hogy a mai napunk se múljon el tanulság nélkül

Attila64 · www.sagaontour.ca 2014.01.09. 16:02:11

Fidesz + Jobbik = 80%+ !!

A baloldal pedig örülhet, ha 8 év múlva egyáltalán bekerül a parlamentbe - mert addigra a mostani baloldali szavazók döntő többsége kihal (= most nyugdíjasok), új baloldali belépők pedig nyilvánvalóan nincsenek és nem is nagyon lesznek!

2014.01.09. 16:02:17

@Conchobar: Bemutatnálak az LMP-nek. Vagy az E14-nek.

Vicsoripuma 2014.01.09. 16:02:35

Ha Ti is pont ugyan úgy marakodtok mint a politikusok, akkor mit vártok????
Persze máshol mindenki jó ember higyjetek ebben a kis meseországban!

Conchobar 2014.01.09. 16:05:08

@Balt: "Azt mondanám (nektek...), hogy lehetmás, de úgy látszik, mégsem" - Ha Jávorra nézek, valóban nem lehet más, ha meg Schifferre, akkor mégiscsak lehet. De nézhetünk Vonára is, ha nem vagy zsidó, vagy cigány, akkor felesleges finnyáskodnod

IPetya 2014.01.09. 16:07:05

Baloldal kétszer is türelmetlen volt. 1990-ben az alkalmatlanságuk bebizonyulása miatt átadták a hatalmat az Antall kormánynak. Tegye tisztába, konszolidálja az államkincstárt. A nagy étvágyú SZDSZ azonban feltüzelte étvágyukat és irgalmatlan hazugságáradattal visszaszerezték a hatalmat mielőtt a jobboldali kormány megoldotta volna helyettük a problémákat. Az azóta is dicsfényben élő Bokros kénytelen volt rideg megszorító gazdaságpolitikával javítani a költségvetés helyzetén. A megszorítások a privatizációs panamák kibukása újra lebuktatta az okos baloldalt és kénytelen volt az Orbán kormányra hagyni az ország szanálását. A kétségtelen eredmények, de az életszínvonal lényegesen nem emelő Orbán kormány megint irgalmatlan mocskolódás miatt veszített 2002-ben. A baloldal megint kormányzás helyett, költekezésbe kezdett, növelve az államadósságot. A válság begyűrűzésével ez a felelőtlenség csődközeli helyzetet eredményezett. Az IMF hitel és következményei, most Bajnai szakértelmét dicsérve, durva jövedelemcsökkentést okozva, újra a választások elvesztéséhez vezetett. Katasztrofális, de az 1990-es verességhez képest kisebb népszerűségvesztés, valamennyire kijózanította az MSZP elitjét és részleges cserével megújította a vezetőséget. A nagy öregek háttérbe vonultak. Az értelmiségi holdudvar azonban nem. Ők egy percre sem nyughattak és ordenáré, kritikájukkal fellazíthatóvá vélték az OV kormány szavazóbázisát. Ám csalódniuk kellett, mert a kormány nyilvánvaló hibái ellenére az értékrend támogatói szilárdak maradtak, sőt néha támadásba mentek át. Egy kormány megvédése jobbról nyilvánvaló fasizmus, de a bélyeg nem rontott a Fidesz népszerűségén.
Az egyéniségek harca összefogás képtelenséget okozott a baloldalon. A nyerés esélye nélküliség nehezen megélhető. Az egyre durvább ötletek mutatják a pánikot. A gyűlölet szinte lehetetlenné teszi az eszközök ellenőrzését. A bajai videó és legutóbb a hamisított vagyonbevallás mutatja a pánik nagyságát.
Az adósságállomány szanálása megkezdődött, de áttörő eredményt nem hozott. Az esetleg türelmetlenül hatalomra kerülő baloldal, nem tud majd vele mit kezdeni. A gazdasági érdekből támogatóik is beláthatnák, ha önzésük ezt látni engedné, hogy a kétségtelenül kárukra is dolgozó Fidesz által kínált stabilitás hasznosabb, mint egy kormányzásra még mindig alkalmatlan csapat hatalomra kerülése. Nyugi elvtársak. Remélem a nép is tanult már hibáiból.

Szevasztok 2014.01.09. 16:10:09

@Conchobar: "'Nem kecsegtet azonnali sikerrel, de hosszabb távon csak ez tud megoldást hozni'."

A fenti megállapítással egyetértek, de akkor pontosítok:
Mondj egyet, a kispártok közül, amelyik mostanáig szerzett annyi ISMERTSÉGET (legalább ismertséget, és nem támogatottságot), ami reményt ad arra, hogy valamennyire is életképes a következő 4 évben, és megéri 2018-at.

Conchobar 2014.01.09. 16:10:23

@storker: "Bemutatnálak az LMP-nek. Vagy az E14-nek" - Tessék már ízlelgetni a 'a média által mellőzött törpék, az új arcok megismerése, helyzetbehozása' félmondatomat

Conchobar 2014.01.09. 16:15:55

@Szevasztok: "ami reményt ad arra, hogy valamennyire is életképes" - Én nem vagyok pártaktivista, nem akarok senkinek ajánlani konkrét pártot. Ami meg életképességet illeti, éppen azért szűnnek meg a törpepártok időről-időre, mert nem áll mögéjük senki. Ha nem állunk mögéjük, csak távolról szemléljük őket, akkor...

2014.01.09. 16:19:42

@Conchobar: Nincs ilyen, illúzió. A médiában mindenki pont annyit szerepel, amennyire az eladható lesz általa. Thürmer Gyula ismert politikus, mégse lehet vele telerakni az Index-címlapot és az esti híradót. A kezdő lendülethez persze kell a jóindulat, de annyi simán megvan, Péterrel máris volt interjú a 168 Órában.

Anno az LMP sem szerepelt a médiában és a Jobbik se nagyon. Az 5%-hoz ez nem kell.

ursus artos 2014.01.09. 16:28:01

"Mesterházy, az elnök, Bajnai, a sikeres kormányfő, Gyurcsány, a tehetséges. "
ezzel szemben:
Orbán az elnök, Orbán a sikeres kormányfő, Orbán a tehetséges.
Tetszik, nem tetszik ez van.

Conchobar 2014.01.09. 16:31:01

@storker: "Nincs ilyen, illúzió" - Úgy értve, hogy nincs olyan, hogy média által mellőzött párt? De akkor hogyan értsem a "Anno az LMP sem szerepelt a médiában és a Jobbik se nagyon. Az 5%-hoz ez nem kell"? Vagy én nem írtam érthetően?

Hidvégi Mihály 2014.01.09. 16:31:18

@flort: Új lehetsz itt s ezért ismeretlen előtted a PKP rövidítés: Polgári Konzervatív Párt. Páran alapítottuk azzal a reménnyel, hogy hosszú távon a magyar politikai életben meghatározó párttá váljunk annak érdekében, hogy a mai kétosztatúnak látszó, ámbár közös érdekű FIDESZ-MSZP tábort egyszer s mindenkorra száműzzük a politika területéről s egy polgári értékrendű kormányzást valósítsunk meg a tömegek bevonásával, átlátható kormányzással a nyugati világban elfogadott értékek mentén.

Hidvégi Mihály 2014.01.09. 16:33:02

@ursus artos: neked igen, sokaknak viszont Orbán egy hataloméhes kisember, aki örül majd ha megúszhatja ép bőrrel a nagy kalandját s mi többiek örülhetünk ha megússzuk különösen nagyobb kalamajka nélkül ugyanezt.

2014.01.09. 16:36:50

@Conchobar: Nekem úgy jött át, hogy nekünk kellene, egy szűk közönségnek felhozni a média által mellőzött pártokat, mert amúgy nincs esélyük. Erre mondom, hogy a média által mellőzöttség nem oszt és nem szoroz. Szerintem ma egy kis párt is simán bejuthat az OGY-be minden erőfeszítés nélkül, a neheze utána jön.

Hidvégi Mihály 2014.01.09. 16:38:18

@storker:
"...A médiában mindenki pont annyit szerepel, amennyire az eladható lesz általa."

Ez így van normálországban, ahol a gazdasági értékek, érdekek működnek a médiában is. Nálunk, ahol a Fidesz mindent megtett a média bekebelezésére, ott a médiában nincs megjelenési lehetőség, egyedül az interneten. Ha nem lenne internet, a múlt század 70-es, nem, inkább az 50-es évek cucilizmusában élhetnénk Orvbán által média szempontjából. A közmédia épp ott tart: 1955. Éljen Rákosi, éljen a Párt! Éljen Orbán, éljen a Párt!

belekotty 2014.01.09. 16:39:06

@willdattaa: Mai napi zsidózásod megvolt, most már kevésbé leszel frusztrált amikor az asszony lezavar a szeméttel. :-))

Hidvégi Mihály 2014.01.09. 16:39:36

@Hidvégi Mihály: vagy inkább 1953-ban van a közmédia.

2014.01.09. 16:43:48

Nincs magyar baloldal! A Rákosi korszak komcsijainak fia, unokái vannk itt. Naponta bizonyítják, hogy se tehetségük, se érzékük nincs a politikához. Egyéni hatalomvágy fűti őket, nyilván a feleségek szeretnének First Lady lenni és az aki mellé fekszik az ember este, az teledumálja a fejét. De ez kevés az ország vezetéshez.

El se tudom képzelni ki az, aki ezekre az önmagukat naponta lejárató, szánalmas bohócokra bízná hazánkat, szép Magyarországot!

Conchobar 2014.01.09. 16:45:38

@storker: "Nekem úgy jött át, hogy nekünk kellene, egy szűk közönségnek felhozni a média által mellőzött pártokat, mert amúgy nincs esélyük" - Jól ment át. Valóban úgy értettem, hogy nekünk, választóknak kellene felhozni őket (már amennyire szűk közönség a választók összessége)

Hidvégi Mihály 2014.01.09. 16:49:09

@Lindalinda: Igazad van, a magukat balosoknak hívók menjenek a csudába, de örökre, de legalább ennyire útáld a Fideszt is, aki éppolyan haszontalan s gazember rendszert épített ki, mint balos elődei, hajrá PKP!

Egyedül egy nép által ellenőrzött új erő tudja megmenteni ezt a szerencsétlen sokat nyúzott kis országot!

Gyurcsány takarodj, Orbán takarodj, ez a mi hazánk!

♔batyu♔ 2014.01.09. 16:50:55

Nem valami Bajnai féle Soros samesz a választók kedvence, rögtön "nyomorult ország".

Ritka a dicsérő cikk az Indexen, de a minap épp volt egy, az EU legjobbjai között vagyunk. Csökkenő munkanélküliség, növekvő gazdaság.

Abban teljesen igazad van, hogy a végre jó trendbe, nem szívesen engednénk egy Mesterházyt belegányolni. Persze Gyurcsányt és bajnait sem.

Conchobar 2014.01.09. 16:51:31

@storker: "Erre mondom, hogy a média által mellőzöttség nem oszt és nem szoroz" - A média nem mutatja a törpepártokat, mert törpék. A választók, legalábbis nagy része, meg a médiában (idevéve az internetes médiát is) látottakat tekinti valóságnak, így aztán ki is esnek a látóköréből ezek a pártok. Ha a választók tudatosan keresnének a törpepártok között, akkor média is tudomást venne a létezésükről, ennek folytán a választók médiafüggő része látókörébe kerülnének

♔batyu♔ 2014.01.09. 16:52:08

@Hidvégi Mihály: Gondolom, miniszterelnökként téged a nép ellenőrizne. Nem vagy te véletlenül liberális?

Hidvégi Mihály 2014.01.09. 16:55:57

@♔batyu♔: Batyu bátya, s hány de hány cikk van, ami azon kívül, hogy abban az egyben valóban dicséret van, mert a munkanélküliség csökkent a közmunkák jól időzített téli nagyvolumene miatt, szóval hány cikk van, ami épp arról szól, hogy Magyarország szarul teljesít, a lehető legrosszabbul, minden lényeges téren romlottak a mutatóink Orbán alatt is folyamatosan. Nem veszed észre, hogy a hatalom mai birtokosai hogyan vezetik orruknál fogva az egész országot? Nem emlékszel hogyan harsogta a Híradó a MALÉV csőd előtti napokban, hogy a MALÉV jobban teljesít?

Evvan. Batyu bátya, tessék nyitott szemmel járni!

2014.01.09. 16:58:20

@Conchobar: Akkor hogyan szeretnéd felhozni a PKP-t?

Szevasztok 2014.01.09. 16:59:30

@Conchobar: "Jól ment át. Valóban úgy értettem, hogy nekünk, választóknak kellene felhozni őket (már amennyire szűk közönség a választók összessége)"

Fordítva ülsz a lovon.
Egy feltörekvő párt igenis dolgozzon meg a választók figyelméért, törje át a médiát és győzzön meg engem választót, hogy érdemes a támogatásomra.

Ha ennyire sem képes, akkor ne akarjon már beülni a hatalomba, mert úgyse tudna mit kezdeni vele.

Hidvégi Mihály 2014.01.09. 17:00:06

@♔batyu♔: A miniszterelnök felelősséggel s beszámolási kötelezettséggel tartozik a népének, az országnak. Ahol ez nincs így, ott gazemberségek sorozata van, lásd trafikosztás, földosztás, bankfosztás, folyamatos lecsúszása a közép s alsóbb rétegeknek.

Liberális vagyok-e? A liberalizmus egy feltétlen szükséges dolog, még ha a fejedet ostoba emberek teletömték is, hogy az szar dolog. Az Szdsz szégyent hozott erre a szóra, ám ettől függetlenül a liberalizmus szükséges világnézet.

ursus artos 2014.01.09. 17:01:35

@Hidvégi Mihály: "sokaknak viszont Orbán egy hataloméhes kisember..."
Mert nem értik, ami körülöttük történik, így marad a legegyszerűbb magyarázat.

♔batyu♔ 2014.01.09. 17:02:15

@Hidvégi Mihály: Mihály, lényegében kizárólag a ballib médiát (Index) és a kurucot olvasom.

Elmondanám, hogy egyikben sem dicsérik Orbánt. Viszont ha már ők is azt írják, hogy csökken a munkanélküliség, szárnyal az export és nő a gazdaság, akkor már kénytelen vagyok elhinni.

ursus artos 2014.01.09. 17:04:04

@Hidvégi Mihály: "Nálunk, ahol a Fidesz mindent megtett a média bekebelezésére, ott a médiában nincs megjelenési lehetőség, egyedül az interneten. "
Rendeszeresen hallom a reggeli műsorban Fodor Gábort, Schmuck Andort, az LMP-t, Gyurcsányt. És igen, Orbánt is két hetente.

Hidvégi Mihály 2014.01.09. 17:07:36

@ursus artos: Hát nem tudom. Én igyekszem figyelni a világot, igyekszem megérteni s amikor azt látom, hogy a piaci viszonyokat semmibe véve akarja ez az ember az országot felemelni, hát a lélegzetem is eláll. A kapitalizmus úgy nem működik, hogy kijelölik, hogy te+te+te lesztek a nemzeti burzsoázia, de jól dolgozzatok ám! Parancsszóra nem lehet gazdaságot jól működtetni, ezt nem érti őfensége s emiatt szívunk ismét a balosok semmittevése után. A törvény az törvény a fizikában is, a gazdaságban is. Azokat figyelmen kívül hagyni nem lehet. Még a társadalomban sem hosszú távon.

Hidvégi Mihály 2014.01.09. 17:09:17

@ursus artos: Én az esti híradót nézem az M1-en. S elszörnyűlködöm azon, ami ott megy, de ezt most nem fejtem ki, mert el kell mennem.

Conchobar 2014.01.09. 17:09:20

@storker: "Akkor hogyan szeretnéd felhozni a PKP-t?" - Én sehogy. Miért kellene nekem felhoznom?

Trackers 2014.01.09. 17:09:56

Szerintem indíts pártot "Se MSZP, Se Fidesz" névvel.
Onnantól csak reklámozni kell az otthon maradóknak, hogy tiltakozásul szavazzanak rád.

Szerintem a 2%-os támogatási határ az tuti, de lehet a bejutás is esélyes.

Más név nem jó.
Pl az LMP is ilyen (Se MSZP se Fidesz párti), de programokból indulnak ki, amik senkit nem érdekelnek.

Az embereket, akik otthon maradnak, az érdekli, hogy Se MSZP, Se Fidesz ne kerüljön hatalomra, vagy legalább minél erősebb kontroll árán tehessék ezt meg.

Jolka40 2014.01.09. 17:10:08

@kobalt: "Mi vagyunk a .....................TAKARODJ! Országa
Tök mindegy ki van hatalmon"
Ez bizony így van. És ha így van, ki az a bolond, aki itt vezető politikus szeretne lenni? Mekkora bátorság, elhivatottság, önmagába vetett hit kell ehhez? Vagy elég csak az átmeneti személyes jólét, meg az anyagi jövő megalapozása? Nincs ebben az országban igazi államférfinak (-nőnek) termett ember egy se? NEM HISZEM!

ursus artos 2014.01.09. 17:11:19

@Hidvégi Mihály: nem feltétlen vannak a piaci viszonyok semmibe véve. Az állami vagyonszerzés egyáltalán nem megy szembe a kapitalizmussal. A francia állam hány százalékban van benne gdf-suez-ben? A németek a telekomban?
Az az elgondolás, hogy a közteherviselés rendszerét át kell, át lehet alakítani, nem ördögtől való.

Conchobar 2014.01.09. 17:13:40

@Szevasztok: "Egy feltörekvő párt igenis dolgozzon meg a választók figyelméért, törje át a médiát és győzzön meg engem választót, hogy érdemes a támogatásomra" - Tehát te úgy akarsz változást, hogy még annyit se teszel érte, amennyit a lehetőségeid engednek: keresel egy jópofa pártot (pl.interneten), amely igazán tetszik neked

♔batyu♔ 2014.01.09. 17:24:50

@biohouse: A MILLA egy liberális hazugság. Valójában tökmindegy hová áll be az a pár ember, aki kapott párezer MSZP-s like-ot és rögtön felvették a MILLA nevet.

Amúgy a ballib oldal tele van ilyennel, pld. Fodor, Bajnai, na ezeket szelektálták ki most nagyon okosan Mesterházyék.

Valahol igazuk is van, ha valaki komolyan gondolja, hogy leváltja Orbánt, akkor ne tépje már le magának az MSZP szavazók egy részét azzal, hogy ő a hitelesebb.

♔batyu♔ 2014.01.09. 17:25:39

@ursus artos: Ma épp a Szanyi volt. Gondoltam is, hogy mekkora diktatúra van.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.01.09. 17:30:03

@♔batyu♔: Azért a Milla szervezett néhány tüntetést, egyenként annyian mentek el, mondjuk, kettőre, mint amennyit az MSZP tíz év alatt meg tudott mozgatni -- és egyébként sem értem, miért kell ilyen rosszindulattal kezelni főképp fiatal emberek megnyilvánulási kísérleteit. Plusz javaslom, ha van időd és tudsz idegenül olvasni, olvass utána egy kicsit a liberalizmusnak, hogy az erősen brossúra ízű műveltségedet csiszoljad

Szúnyog 2014.01.09. 17:49:33

Nem kell elkeseredni. A poszter már feladta képviselőjelölt kereső hirdetését, arra jelentkezik sok tökéletes figura, már csak szavazni kell rájuk!
Végül is, ha ezt "komoly politikai tanácsadó" így gondolja, akkor abban nem lehet hiba.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.09. 17:52:54

Nem érvelsz, csak kelted a hangulatot. Olyan hangulatot keltesz, amelynek iszonyatosan kicsi a támogatottsága. Akkor is, ha itt éppen valahányan like-olják.

Igazad meg nem van, hiszen még érved sincs.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.09. 17:54:44

@HaFr: "Azért a Milla szervezett néhány tüntetést"

a Milla régen kifújt. Döglött lóra meg tudod, nem ülünk. Ezt még Orbán is tudja.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.09. 17:56:49

Tény, hogy az MSZP-nek van legnagyobb támogatottsága?! Tény. Tény, hogy az emberek összefogást akarnak?! Tény. Volt más választás, mint ami kijött? Nem volt.

Az LMP évekig próbálta a más utat, oszt most szétesik. Az E14 próbálta a nagy összefogást, kis megújulást, lement vele a parlamenti küszöbre.

Nincs más, belelóg a kezed a bilibe.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.09. 17:59:16

@HaFr: Nem a tüntetést kell megnyerni, hanem a választást! Meg lehet majd nézni, hogy Juhász Péterre hányan szavaznak!

flort 2014.01.09. 18:07:16

@Hidvégi Mihály: Köszönöm, vicc, vagy ha akarod, gúny akart lenni a kérdésem. Ezen a blogon kívül nem nagyon lehet elérni titeket, pl az internetes keresőprogramok nem hiszem, hogy megtalálnának. Nem kötekedésképpen: hogy kívántok jelentős erővé nőni?

fzoli77 2014.01.09. 18:13:07

Jaj, mindenki félreért egy egyszerű dolgot.
Sajnos a nem választás a jelenlegiek közül pl. nem egyenlő azzal, hogy bárki azok közül, akik nem ezek.

Inkább ahhoz hasonló jelenleg, mintha azt kérdeznék.
Ha holnap szennyezett lesz a levegő, akkor mit választasz?
- Legyen halálos 1 napon belül
- Legyen halálos 2 napon belül

A nem mész el ez esetben ezt jelenti:
- Nem érdekel, úgyis meghalok. Sőt az se érdekel, ha mást érdekelne, hogy a 2. nap még szeretne élni, dögöljön meg ő is, mert engem nem érdekel

A nem szavazás akkor nem lenne duzzogás / érdektelenség / inkompetencia, ha ezzel magát a szavazást lehetne érvényteleníteni, esetleg véletlenszerűvé tenni a kimenetelét.
(
Én mondjuk preferálnék egy ilyen rendszert.
Ha a politikai elit nem tudja meggyőzni a választókat, hogy belőlük kell választani, akkor legyen véletlenszerű az eredmény.
Érdekes módon a megélhetési politikus nem tud ezzel mit kezdeni, mert meg kellene győzni a többséget, arról hogy ő alkalmas, és nem arról, hogy ne is legyen alternatíva.
)

profilo 2014.01.09. 18:30:02

@Brendel Mátyás:

"Igazad meg nem van, hiszen még érved sincs."

...és ezek után leírod,hogy:

"Nem a tüntetést kell megnyerni, hanem a választást!"

Cseszd,meg Mátyás!Ez a közhely pont a legjobb érved ma?(...és erre a baromságra még az sem mentség,hogy nem itt élsz...)
Az ész megáll,hogy néha milyen mélyre kell süllyedned,hogy szeretett pártodat megvédd.

nikk rivers 2014.01.09. 18:43:10

A 2014es a nyugdíjasok a határon túli túlaktivisták szavazása lesz.

quendelapo 2014.01.09. 18:53:34

@Conchobar:
Az a helyzet, hogy ebben a játékban most csak a fenti két tanár közül lehet választani. A harmadik választásod az lehet, hogy költözöl.

quendelapo 2014.01.09. 18:59:37

@smartdrive:
Egyszer minden sorozat véget ér. Ha Orbán kormányon marad, kicsi az esélye a 2018 -as "békés" váltásnak. Ha újabb gazdasági összeomlás jön, jobbra tolódhatunk, ha viszont hosszú növekedés köszönt a világra, akkor Orbánék évtizedekre is berendezkedhetnek.

Ezekhez képest az összefogás győzemlme "teremtő káoszt" eredményezhet, amit a nem viktoriánus jobboldal a maga javára fordíthat.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.09. 19:01:35

@profilo: "szeretett pártodat megvédd."

elég mélyre kell lesüllyedjél, hogy szeretett pártodat megvédd. nekem ugyanis nincs szeretett pártom. mindegyik párttal van bajom.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.01.09. 19:02:00

Nem vették be Schmuck Andort, most már b*szhatják az egészet... :D

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.09. 19:04:15

@Brendel Mátyás:

Hülye vagy Matyi.

A szavazók 90%-a azért szavaz, azok közül akik szavaznak, hogy semmiképp se a Fidesz, avagy (a másik oldal szerint) semmiképp se az MSZP nyerjen.
Aki egyikre se azoknak ott az LMP vagy Jobbik vérmérséklet (ballibek szerint náci hajlam) függvényében.

A maradék 10% az hisz is a szavazatában.

Jelenleg pedig, ahogy 2010-ben is az MSZP-t kategóriákkal többen rühellik.

Ezek a tények.

Moin Moin 2014.01.09. 19:10:31

@HaFr:

Pénzt hiába ígérnél érte: csak teljes és odaadó hűséggel lehet megszolgálni!

2014.01.09. 19:12:30

HaFr (poszter): "A baloldalnak eddig is csak esélye volt, mától már az sincs."

Ahogy mondod. A további mondatoknak már nincs is értelme...

vakablak 2014.01.09. 19:15:12

Ez a pragmatisták és az idealisták vitája. Egyik fél sem fogja meggyőzni a másikat, mert mindkét oldalról nézve a másik szemlélet elfogadhatatlan. Mindkét oldalnak igaza van, mindkét álláspont védhető, ám végső érve egyiknek sincs.

Teljesen igaza van annak a pragmatistának, aki szerint az MSZP és a vele szövetkezők mindenképpen kevésbé rossz választás, mint Orbán rendszere. Annak is teljesen igaza van, aki szerint az MSZP és a vele szövetkezők vállalhatatlanok, az ő esetleges nyerésük számos okból rettentő rossz volna az országnak.

Nincs objektív, végső, cáfolhatatlan igazság. Szempontok és álláspontok vannak, a valóságnak egyes csoportok által elfogadható modelljei.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2014.01.09. 19:28:41

Világ Proletárjai Egyesüljetek!

Előre! Ma a baloldalt az proletárok ellenségei irányítják! Farkasok vannak a Bárányok közt!

Még nincs minden veszve! Meg lehet tisztítani a szocialista pártokat az oda alantas módon, hazugságokkal beszivárgó nagytőkés kapitalista burzsóá elemektől, akik a dolgos munkásnépet félrevezetve, imperialista burzsóá egyeduralomra törnek, az emberek vad nacionalista érzelmeit felkorbácsolva és egymás ellen uszítva az elvtársakat!

Ki a szoci pártokból a gyártulajdonosokat, a bankárokat a kereskedő élősködőket! Ma ezeket a pártokat a dekadencia és protekcionizmus posványos mételye fertőzi! A tisztességes dolgos verejtékből élő munkásembernek érdekeit elnyomó népirtó terroristák, foglalják el az őket megillető helyeket a parlamentben!

Világ Proletárjai egyesüljetek! Ne hagyjátok, hogy az érdek-képviseleti egyesületeitekbe olyanok szivárogjanak be, akiknek az az érdeke, hogy minél jobban kihasználjanak benneteket!

Előre! Rendületlenül! Elő a sarlót és kalapácsot!

Munkásököl vasököl, oda csap, ahova köll!

Ezek az anti szociális elemek, társadalmunkra bomlasztóan hatnak! A politikai hulliganizmus biztosítja a korrupció melegágyát és az erkölcstelenség elharapózását!

Nincs más megoldás! Fel kell számolni az imperialista törekvésekre törő fasiszta nézeteket valló szubcensziákat a szocialista életben!

Társadalmunk szociális létbiztonságának megőrzése érdekében, érvényesíteni kell a proletár testvériség szellemét, a társadalmi egyenlőséget!

Bolsevik nép! Egyesüljetek a mensevik burzsoá elnyomók ellen!

Idézem dicső nagy vezetőinket! Ez a harc lesz a végsőőő!

Mindenkinek joga van a munkához! Ezért a kapitalista szempontú automatizáció ellensúlyozni kell, ezért társadalmi létbiztonságú munkaelosztást ki kell eszközölni!

A szükségletek állandóak, de a munka mennyisége lecsökkent a termelés felgyorsulásával!

Újra internacionálé kell! Már nem elég a 3x8 óra! Mától proletár testvéreim, a 4x6 órát kell bevezetni, hogy eltűnjenek az éhező munkanélküli naplopó tömegek!

Testvéreim! A megoldás a kezetekben van! Munkás ököl vas ököl, oda sújt ahova köll! Nincs más megoldás jövőnk és jogaink biztosítása érdekében, mint a munkás osztály hatalmát visszaállítani!

Előre! Rendületlenül és rettenthetetlenül!

Pomegájcse...

Carmichael 2014.01.09. 19:29:44

@vakablak:
PL. ezért is alakulgat itten egy alternatíva, hogy feloldja ezt az ellentétet. Már ha a választók eljutnak odaáig, ahova egykor nyuszika, amikor megkérdezte a medvét, nem lehetne-e a nevét kihúzni? Ha nem akkor jön a rókasors..

2014.01.09. 19:44:03

@vakablak: "Nincs objektív, végső, cáfolhatatlan igazság. Szempontok és álláspontok vannak, a valóságnak egyes csoportok által elfogadható modelljei."

Van egy ostoba nép. Nélküle az, amit mondasz, nem lenne.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.01.09. 19:48:54

@Moin Moin: Egy sikolyt? Nagy árat szabsz, Herr General

2014.01.09. 19:51:21

HaFr (poszter): "Más sincs. Ami a harmadik sajnálatos -- több oldalról bizonyított -- tényt is az eszünkbe juttatja. Hogy a Fidesz és az MSZP között legalább annyi érdekazonosság van, mint -különbség. A másik terrénumának őrzésében való segítségnyújtás például elemi érdeke mindkettőnek, amit követ minden más. Pártfinanszírozás, ügynökügy, etatizmus -- és a krónikusan sikertelen kormányzás."

Ehhez hozzá kell adni Horváth úr eredménytelen kipakolását is a Nemzeti Sarcoló Hatóság viselt dolgairól, amit a teljes politikai maffia közös összefogással eltussolt, élén a narancsos bolsevik párttal.

Szevasztok 2014.01.09. 19:54:15

@Conchobar: "keresel egy jópofa pártot (pl.interneten), amely igazán tetszik neked"

Találtam, úgy hívják, hogy PKP.
Tudok rá szavazni 3 hónap múlva?
Valószínűleg nem.
Akkor miről beszélünk?!

Kevés hogy én mit találok, ugyanazt még több tíz- sőt százezer embernek meg kellene találnia, hogy legyen bármi értelme is a szavazatomnak.

2014.01.09. 19:54:46

@♔batyu♔: "lényegében kizárólag a ballib médiát (Index) és a kurucot olvasom"

Látszik. Járhattál volna iskolába is.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.01.09. 19:57:04

@Con Storm: Na ugye, tudtam, hogy a mensevikek is burzsoák -- sőt szerintem a bolsevikok, nomen est omen, a legnagyobb burzsoák

Világszám 2014.01.09. 20:12:12

@♔batyu♔: Te se menj gondolkodónak. Segítek. Irónia...

Világszám 2014.01.09. 20:12:23

@♔batyu♔: Te se menj gondolkodónak. Segítek. Irónia...

2014.01.09. 20:13:29

poszter:"De baloldali szavazónak lenni ma még kínosabb."

Nekem nem. Úgy döntöttem, hogy ha Meseházy lesz a befutó, akkor nem megyek el szavazni. Leszarom az egész összefogást. A "libásra" akartam szavazni, de amaz bedölt a maszopnak, így elkövette ugyanazt a hibát, mint anno az MDF, amikor összeállt a szadesszal. A lófaszt más a politika élén egy fasz áll, arra már nem fogok még egyszer szavazni. Fletó szövetkezik a volt pártjával, így ő is bekaphatja.
Itt akkor lett volna esélye az összefogásnak, ha kihagyják a vének tanácsa által vezetett maszop hulladékot. Ha hagyják tisztán átalakulni a szocialista mozgalmat, maffia mentesen. De nem. Hát akkor nem megyek el szavazni, mert ha igen, akkor az érdekeimnek megfelelő maffiára kellene szavaznom, ami kizárt. Soha nem szavaztam az Orbán-bolsevik bandára...
Háromszáz bruttó a bérem: biztos vagyok benne, hogy egy másik (nem nemzeti) baloldal bevezetné a sávos adózást, amivel én is szopóágra kerülnék, mint máskor is. Erről nem beszélnek, sem a munkavállalók jogainak visszaállításáról. Csak arról, hogy ezt a gazembert le kell váltani...
Azért, hogy a régi maszop gárda bábja nyerjen? Á...
Meseházy, édes Attilám, hát nem fogtátok fel, hogy a maszop már akkor véglegesen megbukott, amikor eladtátok Fletót?

na4 2014.01.09. 20:50:34

Éljen a triumvirátus: Meisterhäser, Libásgordon és Fleto. Az ö személyük garancia a vörösök újabb nagy bukására. A Fidesznek nem kell tennie semmit.

fidesz 6 tagkönyv 2014.01.09. 21:01:59

@Attila64: Neved napon kapd be a faszom.Faszfej anyád és apád haljon ki legelőször és utána nem lesz fidesz pótlás.

Moin Moin 2014.01.09. 21:29:11

@HaFr:

Ha sokallod az árat, akkor sikoltozz magadnak - hátha arra is tömegek fognak figyelni!

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.09. 21:36:33

Akkor marad az LMP. Ezek után MSZP-re nem szavazok.

egyetmondok 2014.01.09. 22:38:25

Hát ja.
Miközben,és ezt szerintem nem szabad egy percre sem elfeledni,a magyar társadalom politikailag tudatosnak tekinthető része politikai erkölcseinek javulása érdekében alapvető szükség lenne arra az élményre,tapasztalásra, hogy egy ennyire gyatra kormányzati konstrukció,forma,mint a NER, elbukik.

Michel Djerzinski 2014.01.09. 22:47:49

2 lehetőség maradt. Azaz 3.

1. Nem elmenni szavazni.

2. Elmenni, de érvénytelenül szavazni (hatalmas falloszokat rajzolni a pártok nevei mellé).

3. A 4K!-ra szavazni.

A Schiffer-féle LMP (is) sajnos kiesett a jó szívvel választhatók köréből...

Hidvégi Mihály 2014.01.09. 22:48:26

@ursus artos: A francia állam hány százalékban van benne gdf-suez-ben? A németek a telekomban?

Ne ezt számold. Németország, Franciaország egy piszokul jól működő piacgazdaság, ott az állami szférában is TUDNAK dolgozni. Nálunk?
Az összes állami dolgozót szétzavarnám. Legszívesebben. S ha bizonyított a magángazdaságban, akkor mehetne állami területre dolgozni maximum.

Az az elgondolás, hogy a közteherviselés rendszerét át kell, át lehet alakítani, nem ördögtől való. Ok, ebben van valami, de a mélyben akkor is ott kell legyen a versenyes piacgazdaság. Ahol nincs verseny, ott lemaradás van, szegénység, hiány.

Szerintem pedig a piac nem működik nálunk Magyarországon. Milyen piac az, ahol a Közgép nyer el minden valamire való munkát meg a többi korrupt bagázs?! Ez az ország teljesítőképességének a legnagyobb baja. Eddig sem volt igazi piaci működés a ballib kormányok alatt, sem az MDF, sem a Fidesz előző kormányzása idején. Tul.képpen senki nem merte felvállalni az igazi kapitalizmus beindítását, max. a legrosszabbat tették, amit tehettek, eladtak minden valamire való céget nyugati befektetőknek. De hogy felvállalták volna: Magyarország vagy dolgozol, vagy éhen döglesz, nem merték. Inkább ment a nyugdíjbaküldés, hitelfelvétel stb., most pedig inkább az államosítás a divat, visszaállamosítás. Vissza a cucilizmusba!

Michel Djerzinski 2014.01.09. 22:48:56

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: az LMP sem jobb már sajnos... :-( Schiffer egyre kevésbé vállalható már. A 4K! már sokkal pregnánsabban képviseli azt, amit az LMP képviselt megalakulásukkor.

Michel Djerzinski 2014.01.09. 22:51:02

Olvasgassátok, de tényleg:
negyedikkoztarsasag.hu/

Szerintem gondolkodni és állampolgári jogával élő felelős ember leginkább rájuk szavaz majd...

stim 2014.01.09. 23:02:38

Érdemes tájékozódni, hogy mi ellen tiltakoznak itt sokan. Én itt vagyok az indexen is és olvasom. Te olvasol-e mást is?

mno.hu/gazdasag/kiugro-novekedest-varnak-az-elemzok-1204544

Nehogy már jól érezd magad mert az neked rossz:)

tisztapista 2014.01.09. 23:16:07

A freudi elemzést végrehajtani nem nehéz.

Mit MOND a baloldal:
- Csak az összefogás számít, mert Orbánt le kell váltani!

Mit JELENT ez VALÓJÁBAN:
- Csak a hatalomba kerülés számít, a többiről fingjuk sincs.

Mit TESZNEK, ezzel szemben, vagy ezt alátámasztandó:
- A bukott baloldal összes szemetét összesöprik, akikről nyilvánvaló, hogy nem a választók érdekeit keresik, hanem a saját megélhetésüket.

Végezetül az, hogy elhiszik, hogy ezzel a parlamenti folyosókon túl nem lépő, aljas taktikával meg tudják szólítani a választókat, egy óriási naivság. De mit is várjunk azoktól, akik nem a választókat képviselik, hanem SAJÁT MAGUKAT???

Michel Djerzinski 2014.01.09. 23:17:54

@tisztapista: nem olyan ostobák ezek a karrierista-opportunista faszfejek. Csak azért tehetik meg, mert megtehetik: sok millió bárgyú, agyatlan birka asszisztál ehhez. Ha nem így lenne, Orbán se lehetne hatalmon. De ez egy birkanép...

explanatus 2014.01.09. 23:18:29

Nem csak írok, olvasok is, jobban mondva inkább olvasok, és néha írok. Most épp ezt olvastam, a rendi országgyűlésről:

„meghatározott társadalmi funkciót betöltő …. személycsoport, amely jogait kiváltságként őrzi „

„A kialakult rendek ... összefognak. A rendi országgyűlés őrködik az egyéni, testületi, rendi és országos privilégiumok betartása fölött”

jak.ppke.hu/uploads/articles/11800/file/Rendi_alk.pdf

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.01.09. 23:38:13

@stim: én is elemző vagyok, és nem várok azt -- talán, mert nem kapok pénzt érte

Hidvégi Mihály 2014.01.10. 07:01:10

@stim: Kedves Stimmem!

Tudod dolgoznak az Audinál, dolgoznak a Mercedesnél, tehát lesz GDP növekedés valószínűleg. S tudod mi a probléma mégis?

A GDP növekedése nem fejezi ki azt, hogy mi, magyarok gazdagodunk-e. Mostanában a Jobbik egészen jól teljesít ennek a megítélésében, ők is mondogatják, hogy hiába a (amúgy kis mértékű, a környező versenyországokénál sokkal kisebb) növekedés, ha annak a haszna nem a magyar gazdaságban marad, mert nem belső tulajdonú gazdasági szereplők érdeme, haszna, hanem a nyugatról idejött cégek produkciója, érdeme és haszna.

Épp ez a baj a gazember Orbánnal, hogy a hazai gazdaságban atyaian osztogat ahelyett, hogy versenyerősítéssel igyekezne azt fejleszteni. Ahelyett, hogy a tőkés termelési viszonyokat megkövetelné, a szocialisztikus nonprofit gazdaságot teremti meg, ezzel követve el a modern hazaárulást, Magyarország további, immár talán végzetes leszakadását.

Hidvégi Mihály 2014.01.10. 07:09:09

@flort: Értem én a viccet, főként ha szép lassan elmagyarázzák, úgy, hogy még a hülye is megértse :)

Hol lehet bennünket megtalálni? Engem vidéken, másokat máshol.

Ez is vicc akart lenni. Ami nem vicc, hogy igyekszünk szép lassan növekedni. Mindig, mindenkinek a lakókörnyezetében kell először támogatókat szereznie. Ott ahol ismerik, ahol meg tudják ítélni, hogy vajon egy Orbán-diktátor, egy Gyurcsány-semmirekellő avagy egy Merkel-kancellár lakozik-e benne. S tudod lassú víz partot mos, mi nem sietünk, hiába igen nagy a baj kis hazánkban, a sietség polgári körökben gyanús lehet s a gyanút el kell kerülni aki komolyan akarja venni magát, munkáját.

Lehet jelentkezni, ne gondold kedves barátom, hogy a te környezetedben majd én innét megoldom a pártszervezés feladatát :-)

stim 2014.01.10. 10:02:00

@Hidvégi Mihály:

Szervusz, egyfelől értem amit mondasz és van is benne igazság. Másfelől viszont az említett cégek meg még az Opel is meg még egy csomó stratégiai partnernek hívott cég munkát hoz és a magyar kkv a beszállítója tehát nem csak azok számítanak bele a képbe akik közvetlen a cégeknél dolgoznak.

A másik pedig az, hogy az EU egy zsákbafutós versenyt vár el a kormányoktól pontosan azért, hogy ne szaladjon el a költségvetés úgy mint a görögöknél vagy ahogy idehaza trükkök százaival szépítették de még így is az EU részlehajlás kellett, hogy elfogadhassák. A Maastrichti egyezmény azt mondja, hogy az éves költségvetési hiány nem haladhatja meg a GDP 3%-át, ez az egyik alapfeltétele a konvergencia programnak.

Arról lehet vitatkozni, hogy ez jó-e vagy sem de jelenleg ezek a feltételek és ha nem adjuk el aprópénzért a nemzeti vagyont akkor nem kívánnak elnézőek lenni ebben a tekintetben.

És az sem utolsó szempont, hogy végülis az eredmény az eredmény. Az előző kormánynak ez nem sikerült. Most az a kérdés, hogy mit akar Karcsi? Neki szimpatikus bukást vagy neki nem szimpatikus sikert?

Igen, megvan a veszélye a visszaállamosításnak, valóban a verseny ellen hathat. Aki ennyire versenypárti az nyilván egyetért azzal, hogy nem segélyeket kell osztani hanem munkát adni. Merthogy a kapitalizmus lényege az, hogy mindenki a sajátával veri a csalánt és ezért eldöntheti akarja-e csinálni vagy sem. A szocializmusban pedig mindenki veri mindenkiével ezért ott nincs kontroll és nem alakul ki verseny. Ha figyelembe vesszük az MSZP hiteles múltját és a Jobbik toleranciáját akkor Neked mégis ki marad választható? Ha csak egy kosár gyümölcsöd van nem tudsz olyat választani ami nincs benne a kosárban.

Hidvégi Mihály 2014.01.10. 10:30:52

@stim: :-)

Magad uram, ha szolgád nincsen. Ezért igyekszem utat törni másokkal egyetemben.
süti beállítások módosítása