1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.09.14. 18:20 HaFr

Hol tartunk? Mit akarunk?

Magyarország megint megijedt, és letért a polgárosodás, a demokrácia, a gazdagodás és a jó élet útjáról.

 A rendszerváltást követő húsz nehéz év kevésnek bizonyult arra, hogy létrehozzuk a társadalmi békét és kitermeljünk egy tisztességes politikusi réteget, ami mostanra visszaütött: a Fidesszel hatalomra került uralkodó osztály – érzékelve a demokráciával szembeni bizalmatlanságot – nekilátott a gyengén működő rendszer teljes felszámolásának, egy új autokrácia kiépítésének.

  1. A jó kormányzás eszménye helyett a közrossz kormányzását valósították meg. Hazudozás, agresszió, cinizmus, és a magyar néppel szembeni tiszteletlenség övezi minden lépésüket. A tiszteletlenséget leereszkedő populizmussal palástolják. A kormányzás színvonaltalan, az ország versenyképessége hanyatlik, az államigazgatás alacsony hatékonyságú, intézményesült a korrupció, az államot magánérdekek szolgálatába állították, a polgárok nem érezhetik magukat úrnak a saját hazájukban, amelyet egy kiterjedt geng irányít magáncélok mentén.
  2. Átláthatatlanul kezelik vagy saját céljaikra irányítják át az adófizetők pénzét.
  3. A kormány hatalmának megnövelésével (önkormányzatok letörése, állami tulajdon kiterjesztése, valós hatalommegosztás felszámolása, oktatási rendszer központosítása, félelemkeltés, klientúraépítés) függésbe taszították a társadalom nagyobbik részét. Ahelyett, hogy a nép megbízottjaiként viselkednének, ők és helyi kiszolgálóik basáskodnak fölöttünk, hatalmi delíriumukban egyes szám első személyben beszélve a közös ügyeinkről.
  4. A polgári jólét lehetőségét a pártot szolgáló néhány százezer barátra, családtagra, kliensre korlátozták, akiket közpénzen tőkésítenek föl. További egy-másfélmillió tehetősebb, családos honfitársunkat pacifikálták az adórendszer számukra kedvező átalakításával, de ennek és a további adócsökkentésnek mára elfogyott a fedezete, fenntarthatatlanná vált, ezért ez a réteg is hanyatlásra és megszorításokra számíthat a mai rezsim továbbélése esetén. A többieknek néha koncot vetnek rezsicsökkentés vagy (kétes értékű) devizaadós-mentés formájában, de ennek a költségeit nem a kormány teremti elő, hanem a magáncégek, akik aztán az ügyfeleikre terhelik a kormány “nagyvonalúságát” a szolgáltatásaik megdrágításával. Eközben a mindennapi megélhetés folyamatosan drágul, és az elemi európai szolidaritás elveinek mond ellent a szegénység és a kilátástalanság látványos növekedése a társadalom alsó harmadában. 
  5. Orbán úr és csatlósai az autokrácia irányába taszították a jogállamot. Ma Magyarországon a Fidesz és Orbán lényegében azt tehet, amit akar. A jogszabályi környezet kiszámíthatatlan, az ország nemzetközi presztízse romlik, a médiából ömlik a szégyenteljes, hazug propaganda, a pártkormányzás olajozása érdekében rútul kihasználják a nemzeti érzést, tenyészik a populizmus és a demagógia, a közhangulat szomorú, reménytelen.

 Az ország készen áll a diktatúrára, miközben a gazdasági teljesítménye csökken, és nő a szegénység. Orbán úr szándékosan zilálja szét és teszi kiszolgáltatottá a társadalmat és növeli a szegénységet.  A szegénység kiábrándultságot szül, elgyávítja, eltompítja az embereket, noha sok ember együttes kiállása mentheti csak meg az országot attól, hogy tovább ereszkedjen az Orbán által kijelölt lejtőn.

A magyarok közül eddig is sokan tudták, hogy szoros – túl szoros -- kapcsolat van egy kormány működése és a személyes sorsuk között, de ezt a kapcsolatot még kevesen tanulták meg a visszájára fordítani, vagyis azzal tenni a saját sorsuk javításáért, hogy minden nap kiállnak a jó kormányzás mellett és tesznek a rossz kormányzás ellen. Az országgyűlési választás azonban mindenképpen kitüntetett lehetőség egy rossz kormány elzavarására. Aki ekkor sem lép fel a közügy és saját személyes életének védelmében, az megérdemli, hogy a rossz kormányzás árnyékba borítsa az életét. A lemondás arról és az apátia azzal kapcsolatban, hogy lehetséges jó kormányt alkotnunk, a közrosszt szolgálja. Azoknak az érdekét szolgálja, akiknek pontosan az a céljuk, hogy az eltompultság és a kiábrándultság fokozásával a saját bűnös hatalmukat hosszabítsák meg.

Alternatívát kívánunk nyújtani azoknak a polgári gondolkodású magyaroknak, akik nem találják a pártjukat a jelenlegi kínálatban, vagy kénytelenségből, félszívvel szavaznának valahova. Várunk mindenkit, aki a korlátozott kormányzás, a szolgáló állam, a szabad élet, a tulajdon tisztelete és élvezete, a másokkal szembeni méltányosság, a gyarapodás, a műveltség, a polgári öntudat és egy klassz Magyaroszág mellé tennék le a voksukat, de valamiért ennek sorsát nem látják biztosítottnak Orbán Viktor, Kövér László, Simicska Lajos, Hoffmann Rózsa, Mesterházy Attila, Bajnai Gordon, Szekeres Imre, Gyurcsány Ferenc, Schiffer András és Schmuck Andor kezeiben.   

Ne habozzatok, csatlakozzatok hozzánk! Söpörjétek félre a kiábrándultság felhőit! Vessünk véget a barbár kormányzás évtizedének, a közrossz 1914-ben beköszöntött évszázadának.

Az európai Magyarországgal tartozunk még egymásnak.

608 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr825513614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.09.15. 20:59:21

@unionista: Olvasd újra: az egységnyi hozzáadott érték előállításához felhasznált személyi költség a versenyképesség egyik tényezője.
Azonos szükséglet kielégítésére a racionális fogyasztó (és vizsgálatok kimutatták, hogy a fogyasztók összessége racionálisan viselkedik, ha vannak is egyedi eltérések) az olcsóbb terméket választja. Ezért aki olcsóbban tudja kínálni az áruját, versenyképesebb. De most már hagyjál békén, nem érdekel a rabulisztikád.

unionista (törölt) 2013.09.15. 21:50:14

@neoteny:
ez rendben. de közben a profitrátádat csökkented. az ágazati pozíciókat rombolod. rövid távú esetleges előnyökért beáldozol hosszú távú fenntarthatóságot. nyomott ár és bér összességében nem eredményez versenyképesség növekedést.

unionista (törölt) 2013.09.15. 21:54:15

@Kuviklacz:
van aki először a legolcsóbbat nézi meg. és esetleg választ olcsóbbat. de van aki kapásból a legdrágább termék iránt érdeklődik. és onnan lépked esetleg lefelé. nem lehet azt mondani, hogy árazzunk be valamit nagyon olcsóra és a tuti siker. és azt se, hogy felül kell árazni. egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen hülyének tartjuk egymást. és akkor legalább egy dologban egyetértünk.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.15. 22:10:07

@unionista:

"de közben a profitrátádat csökkented."

Nem; alacsonyabb költséggel termelsz és _azzal_ csökkented az árat. A profitod nominálisan ugyanaz marad, a profitrátád nő.

"az ágazati pozíciókat rombolod."

Nem; többet adsz el, a piaci részesedésed növekszik.

unionista (törölt) 2013.09.15. 22:30:49

@neoteny:
ha csak a bércsökkentéssel korrigálod lefelé az árat. de csökkentsél még. mert azt mondod. hogy a nyomott árakból származik a jólét.

szóval te nem érted, hogy ha nyomod le a bért és vele együtt az árat, akkor azzal nem versenyképes leszel, hanem csak kibaszol a saját munkavállalóiddal. és persze lehet, hogy így busás haszonra teszel szert. mert ők nem basznak ki veled. és a piac sem babrál ki. de ennek nincs köze a versenyképességhez. mert van aki magas árat kér, magas bért fizet és úgy versenyképes.

nem érted, hogy a "a zokni zöld" állítás hamis. nem igaz csak azért, mert te zöld zoknid hordasz. attól még a zoknik általában nem zöldek. és ezt soha nem is fogod megérteni. egész életedet úgy fogod leélni, hogy féligazságokban hiszel.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.15. 22:39:21

@unionista:

"ha csak a bércsökkentéssel korrigálod lefelé az árat."

Erről volt szó: alacsonyabb bérek alacsonyabb árakhoz vezetnek, ami növeli a versenyképességet. Illetve arról volt szó eredetileg, hogy a magasabb szja magasabb bérekhez vezet, ami magasabb árakhoz, és így csökkenti a versenyképességet.

explanatus 2013.09.15. 23:18:02

@unionista: @neoteny: Abban igazatok van mindkettőtöknek, hogy a termék árának része a munkabér. A gyártó ki kell elégítse a vásárló igényeit. Van aki olcsót keres, van aki drágát. Mobiltelefon van pár ezer forinttól pár százezerig. Mindkettő fogy, mindkét termék gyártója megél belőle, sőt egy a gyártója a drágának és az olcsónak. Azt se felejtsétek el, hogy van, ahol a termék árában a munkabér elenyésző részt képvisel.

A lényeg ott van, hogy olyan kereteket kellene teremteni, hogy a gyártó és a vásárló el tudja dönteni megéri-e neki gyártani, megvenni. Nálunk valószínű azért nincsenek világmárkák, csak hungarikumok, mert nem így működik a gazdaság. Ha valamit gyenge hatékonysággal gyártunk/termelünk ráfogjuk, hogy hungarikum és arra apellálunk, hogy támogasd a magyar árut/termelőt/gyártót.

Ehelyett meg kellene teremteni azokat a feltételeket, melyektől a hungarikumok, vagy bármi más az előállítás hatékonysága miatt világmárkákká válhatnának. Ehhez jól képzett irányítóréteg és jól képzett szakmunkások kellenek. A nem automatizálható munkafolyamatok /fázisok elvégzésére meg ott az alacsony iskolai végzettségűek nagy száma, akik most közmunkaprogramok részesei és ahelyett, hogy adót (akármilyen keveset is) termelnének adó-fogyasztók.

Értéktöbblet. Elhangzott a vitában többször is. Igen arra kellene törekedni, hogy (minél több) értéktöbblet keletkezzen a gyártás, szolgáltatás folyamán. A politikának az lenne a dolga, hogy megteremtse a játékszabályokat, mint a fociban.A pályáztatási rendszer nem ezt erősíti, hanem osztogat valamilyen kritériumok alapján, melyek torzítják az értéktöbblet megteremtésének folyamatát.

Vegyünk egy rossz hatékonyságú céget. Gyárt valamit, amiből nem futja még arra sem, hogy rendesen kimeszelje időnkét a gyártóhelyiségeket. Erre ez a cég megpályáz egy fűtéskorszerűsítést és nyer. No, honnan lesz hozzá a pénz? Hát azoktól, akik hatékonyan gyártanak. Így azt támogatjuk, aki egyébként nem lenne életképes.

panelburzsuj 2013.09.15. 23:37:20

@explanatus:

Na végre megértettem, miért lett a Harry Potterből világmárka.

A jóasszony - (J.K. Rowling) - tüzelőspórolás céljából napközben az oviskorú kislányával együtt egy kávéházban dekkolt, és ott körmölte le a sztori nagy részét.

Költséghatékonyan termelt.

explanatus 2013.09.15. 23:44:17

@panelburzsuj: ha jól emlékszem, még egyszer sem reagáltam az írásodra, most sem fogok.

panelburzsuj 2013.09.15. 23:48:32

@explanatus:

Sebaj, majd összeadlak neoteny-nyel, aztán elosztom a kompániát kettővel, és kényelmesen megütöm az iparági átlagot.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.16. 03:22:53

@panelburzsuj:

Ha képes lennél összeadni, akkor tudnád hogy mi a helyes határozórag.

hot-spot (törölt) 2013.09.16. 09:10:07

Majd szavazok,ha viharban született Daenerys is indul a választásokon.

orgoványi erdőjáró 2013.09.16. 11:03:12

@HaFr:
@xvxvxv:
sajnálatra méltóak vagytok, ahogy itt össze-vissza hazudozva és gyűlölködve nem értitek, hogy miért váltott 2010-ben, és hogy miért is nem fogtok visszakerülni a hatalomba 2014-ben, 2018-ban és még utána sem.
Mivel sírni nem szeretek, így csak nevetek rajtatok. :-))
jah, igen , nácifasilisztafideszházmesterantiszemilitisiszta vagyok :-)))

Carmichael 2013.09.16. 12:16:51

@HaFr:
A poszthoz annyit, hogy ha az alaphelyzet felvázolása volt a cél, akkor ok, de kérlek NE a többi jelen párthoz, politikushoz, politikához viszonyítva próbáljátok magatokat definiálni.
Ez az a csapda, amibe a fenti kekecek is próbálnak becsalogatni a kommentekkel, mert ha sikerül, lehet újra kényelmesen pufogtatni az unásig ismert panelmantrákat, összemosni titeket a "múlt árnyaival".
Aki már ebben a - nulladik - pillanatban zsigerből megtámad, az(t):
1. nem is érdekli mit kínálsz
2. a maga képére akarja formálni a kezdeményezésedet
3. símán ellentroll/pusztító
Egyszóval velük nincs is miről beszélgetned, pláne védekezned.
Mert, gondolom, a - még oly pazar - rendszerkritikáknak is leszen egyszer vége, és az általatok kínált a megoldások, remélem, jóval érdekesebbek lesznek.
Na, ott, akkor majd lesz miről vitázni az arra érdemesekkel...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.09.16. 13:01:26

@Carmichael: Köszi, ez teljesen igaz, pont ezért (is) nem megyek bele részletes válaszokba, még kevésbé kifejtésekbe :)

Barnalány 2013.09.16. 13:15:16

Kedves HaFr!

Most vagyok Norvégiában,a stavangeri egyetemen, egy meetingen és elfogott a kétség. Ui. itt van a város mellett a Hafrsfjord, amely a Grannsebuktában végződik.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.09.16. 13:19:30

@Barnalány: :) Olyan norvég buktát én is bevállalnék, az idehaza GRANNSEBÉLSZÍN lenne

Carmichael 2013.09.16. 13:23:21

Helyes.
Mindenki várka ki a sorát, mint a Brian Életében a kövezésnél. Legalább addig legyenek türelemmel, amíg egyszer kimondjátok Isten nevét...

panelburzsuj 2013.09.16. 14:02:06

@Carmichael:

"unásig ismert panelmantrákat"

nana... :)

panelburzsuj 2013.09.16. 14:09:44

@HaFr:

Carmichael figyelmeztet, hogy óvakodj attól, aki:

"2. a maga képére akarja formálni a kezdeményezésedet"

Innentől roppant izgalmassá válik, hogy mi is az az "eredeti", amit az álnok "álérdeklődők" ki akarnak forgatni a maguk hasznára.

Szóval a - tőlem telhető... - komolysággal kérdezem:

Most már programozunk - vagy még jáccadozunk?

Hidvégi Mihály 2013.09.16. 14:24:59

@orgoványi erdőjáró:

Kedves Erdőjáró, vigyázz ha legközelebb is erdőre mész, mert elvisznek a rézfaszú baglyok. Mindig elvitték azokat, akik ilyen nemtelen állításokat tettek: Hafr s társai hazudoznak s gyűlölködnek.
Látod, ez a nem-igazmondás, amit te művelsz, az gyűlölködés pedig, ami a közszolgálati tv-ben és rádióban megy. Ami itt megy, tudod mi az: hazamentés.
Tessék gondolkodni s rájössz, hogy Orbánék hangzatos olykor magasztos hangja mögött egy hatalom- és pénzéhes kisember maszatolása van. Ne tévesszenek meg a szavai, a tetteit nézd.

Óvakodj hát a rézfaszútól abban az orgoványi erdőben...

Carmichael 2013.09.16. 14:42:57

@panelburzsuj: Rosszat mondtam? :)
Az a bajom ezzel, hogy ezek a minősítgető, tárgyalásképtelen szövegek egyetlen érdekfeszítő elemmel sem bővültek az elmúlt években, lassan már betűszóként is használják őket a felek - rutinszerűen, gondolkodás nélkül.

A "a maga képére akarja formálni a kezdeményezésedet" szöveg pedig arra vonatkozik, hogy egyesek már most a saját elvárásaikat, vágyaikat, elképzeléseiket kérik számon/erőltetnék bele egy hivatalosan még nem is létező párton/ba. Így lehet elindulni a "bizottság-tervezte ló" útján, csak éppen nem érdemes. Ilyen - mindenkit képviselünk - pártjaink már vannak (populisták, demagógok).

Ezekhez képest várok valami újat én is, ebben egyetértünk. :)

panelburzsuj 2013.09.16. 15:41:25

@Carmichael:

Ügyesen korrigáltál... :)

Tevetervezés:

Eddig egyetlen "vitán fölüli erényt" sikerült felfedeznem ebben a "pártcsírában": hogy talán még nincs is...

Kicsit megengedőbben: a "Kell egy csapat!" fázisnál még nem jutott előrébb. Csak hát könnyű volt a Minariknak: a fociban már jóval előtte megalkották mind a "célfüggvényt", mind a kodifikált játékszabályokat.

A magyar (párt)politikában viszont minden képlékeny: igazándiból még azt se lehet tisztán látni, hogy kikből is állnak a csapatok, nemhogy "ki kivel van". A "játékszabályokat" meg egyetlen szóba lehet sűríteni: bunda. (Az új fordításban: mutyi.)

Volt alkalmam belekóstolni mind az egyéni, mind a páros, mind a kiscsoportos, mind a közösségi tervezésbe. És most nézek ki a lukon, mert még megsaccolni se tudom, hogy akkor ez itt most hogy? ...

Hidvégi Mihály 2013.09.16. 16:30:04

@panelburzsuj:

Paneles Burzsujkám, mit nyögdicsélsz itt? Mi a bajod végül is? Az, hogy vannak még nem megkeseredett s nem beletörődő emberek? Attól, hogy valamiért valamikor megcsömörlöttél, lehet az élettől - az nem jelenti azt, hogy másban nincs akarás arra, hogy ez a szerencsétlen kis ország még egyszer élhető legyen.

Úgyhogy semmi visszahúzás, előre, Go ahead!

panelburzsuj 2013.09.16. 16:35:01

@Hidvégi Mihály:

Oké, papa: hol van az az előre?

Utazzak Budapestre sörözőbe talizni a vakvéletlenre, mert a bloggazda ("pártalapító"?) nem hajlandó/nem tud nekem e-mailt küldeni?

Vagy írjak én is öt-hat Orbánt ékes nyelven szidalmazó pontot, és máris beszálltam a nagypolitikába?

Carmichael 2013.09.16. 16:36:25

Köszönöm :)

De ha már focis hasonlatot hoztál, pontosan azt a hibát vélem felcsillanni utóbbi hozzászólásodban, min ami a focinkat is jellemzi drukker oldalon (is). A türelmetlenséget.
Nekünk VB aranycsapat kell, MOST. Mi nem akarunk átmenni a - néha hosszú és fájdalmas folyamaton - amit pedig nem úszhatunk meg, hogy belássuk, ezt az elején (lásd még tömegsport, kiválasztás, serdülők, ifik,...) kezdve kell, hogy felépítsük újra. Ugyanis nem tegnap ment tönkre egy perc alatt, hanem évtizedek során, fokozatosan. És így is lehet csak újraépíteni, ha hajlandók vagyunk ezt belátni, lemondani a következő 3-4 VB címről, és elindítani egy másik, jobb folyamatot. Tegyük hozá, egy másik, jobb szakmai gárdával, akinek ez fontos...
Tükrözd ezt a politikára, és ugyanezt kapod. Ez is folyamat lesz, építkezés, ha/amikor az igény emgfogamazódik a változásra, és ez pl. ilyen pillanatokban kezdődik, mint egy új párt alapítása. Nem biztos, hogy pont HaFr-ék lesznek a megfelelő emberek erre, de az esélyt megadom nekik (is).
Ugyanis abban igazad van, amit leírtál, én is ezt érzem. Szeretném, ha tudnék, jó érzéssel választani jövőre, és a mai kínálatból nem tudok.

Minden az első kapavágással kezdődik.

panelburzsuj 2013.09.16. 16:52:06

@HaFr:
Ne?

Hát magam hergelem magamat ilyenekkel? :))

"A jogszabályi környezet kiszámíthatatlan, az ország nemzetközi presztízse romlik, a médiából ömlik a szégyenteljes, hazug propaganda, a pártkormányzás olajozása érdekében rútul kihasználják a nemzeti érzést, tenyészik a populizmus és a demagógia, a közhangulat szomorú, reménytelen."

panelburzsuj 2013.09.16. 16:57:30

@Carmichael:

Kapálni sajnos már nem tudok.

Pedig csináltam pár évtizedig.

Carmichael 2013.09.16. 17:02:06

Gyakorolj, ahogy a dolgok most állnak, még szükség lehet rá!
Lehet, hogy nekem is meg kell majd tanítanod...

tamas11 2013.09.16. 18:51:39

@HaFr:
Psyman és Igényes ugyanaz a személy...

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.16. 19:13:36

@tamas11:

Sockpuppetet tartani igénytelen.

tamas11 2013.09.16. 19:34:07

@Fekete Pestis:
a méltányosságról neked a mások zsebében turkálás jut eszedbe? Nekem soha... Jelentsd fel magad.

tamas11 2013.09.16. 20:42:18

@unionista:
csak a rend kedvéért: a gugli tulajok EL AKARTÁK ADNI induló vállalkozásukat - nem láttak benne fantáziát ( kb 2002-ben lehetett ez, amikor már vezető kereső volt a GOOGLE). Ám a vevő, valami guru médiamogul (!) nem vette meg, (akkor) mert ő SEM látott benne fantáziát....
Hát ilyenek ezek a világsikerek.

Hidvégi Mihály 2013.09.16. 21:52:38

@panelburzsuj:
Ha te nagyon rossznak tartod az itteni szervezkedést, akkor mi a lópikuláért utaznál Pestre, hm?

Ha szerinted Orbán jó kölök, akkor ismét megkérdem, mi a lópikuláért utaznál Pestre?

Írjál-e 5-6 pontot, amiben Orbánt szidalmazod? Ha a szíved úgy diktálja, akkor írj. Ha nem úgy diktálja, akkor ne írj.

Érted? Senki nem fog rajtad erőszakot tenni, hogy ezt vagy azt gondold. De annak mi a lópikula értelme van (hogy ilyen közérthető legyek ismét), hogy egy társaságot zavarsz, hozzá nem teszel a társalgáshoz, csak tördeled azt.

Ha neked itt nem tetszik ez vagy az, akkor kívül tágasabb. Ha tetszik valami, akkor maradj s kérdezz normálisan, ne kötekedve.
Nem szoktál kocsmába járni? Ott már rég megpüföltek volna ilyen magatartással...

panelburzsuj 2013.09.16. 23:58:28

@Hidvégi Mihály:
Aludj egyet, és holnap újra nézd át, mit üzentél az olvasóidnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 00:18:49

@panelburzsuj:

"a bloggazda ("pártalapító"?) nem hajlandó/nem tud nekem e-mailt küldeni"

Kibicnek nem osztanak lapot.

panelburzsuj 2013.09.17. 00:57:43

@neoteny:

Te is kampányolsz egy kicsit?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 01:06:16

@panelburzsuj:

Aki nem rakja ki az asztalra a beugrót, az nem játékos.

panelburzsuj 2013.09.17. 09:14:28

@neoteny:

Többet erről:

"Én soha nem szégyelltem, hogy mim van, dolgozom keményen, abban a miliőben nőttem fel, hogy a munka nem szégyen, a munka eredményét se kell szégyellni, az ember kaparjon, gyűjtsön, építkezzen kockáról kockára. Aki erre nem képes, akinek nincs semmije, az annyit is ér. Aki nem vitte semmire az életben, az annyit is ér, ezt tudom mondani. Annak annyi az élete. Ez az én véleményem."

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 09:17:37

@panelburzsuj:

Legalább nem Jézushoz hasonlítgatta magát.

panelburzsuj 2013.09.17. 09:54:48

@neoteny:

"Amikor konzervatív forradalomról beszélek, a mentalitás forradalmáról, az egyszerre pre- és posztmodern politikai közösségünk radikális újraalkotásáról beszélek: a kisiklott modernizáció eljuttatásáról az erkölcsi életünk és a társadalom legmélyebb és legelzártabb bugyraiba: a gondolkodási rendszerünkbe. Amíg a modernizáció erkölcsi rendje nem alakul ki Magyarországon, addig a legsúlyosabb hatalmi góc -- az állam -- által elvárt erkölcsi nívón fogunk élni és érezni -- ami momentán a teljes társadalmi szétesést előlegezi meg."

Magam is kíváncsian várom, hogy a "modernizáció erkölcsi rendje" milyen alapozást kap az itt formálódó "konzervatív forradalomban".

Amíg viszont nem kapunk erről bővebb felvilágosítást, addig - már puszta kényelmességből is - nem fogom elvetni az afféle "erkölcsi rendre" törekvést, amit hagyományosan Krisztuskövetésnek hívtak.

Persze ha most elég intenzíven ráveted magad a Wikipédiára, e téren is rögvest megsemmisítő csapásokat tudsz mérni az én botladozásaimra.

Szal helyezd csak magad szolgálatba, és intézkedj üstöllést! :)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 10:01:20

@panelburzsuj:

Akarsz arról beszélni hogy miért érzel ellenállhatatlan késztetést arra hogy rendszeresen felmássz a "HaFr nem akarja bővebben felvilágosítani panelburzsujt" keresztre?

panelburzsuj 2013.09.17. 10:06:06

@neoteny:

Talán pont attól vannak ilyen tévképzeteim, hogy én ezt blogot, meg a körülötte formálódó nemtommit nem HaFr és panelburzsuj páros meccsének látom.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 10:10:09

@panelburzsuj:

"nem HaFr és panelburzsuj páros meccsének látom"

Akkor biztosan csak a kóbor apácák megtévesztésére jössz elő ilyen fúrókkal:

"Utazzak Budapestre sörözőbe talizni a vakvéletlenre, mert a bloggazda ("pártalapító"?) nem hajlandó/nem tud nekem e-mailt küldeni?"

panelburzsuj 2013.09.17. 10:20:43

@neoteny:

"Aki nem vitte semmire az életben, az annyit is ér" - ezt tudod mondani.

Átírom általad is megfejthető kódba:

Akinek nincs sirályhátasa, az gebedjen meg a mankóival.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 10:28:16

@panelburzsuj:

Ennek mi köze van ahhoz hogy te rendszeresen elpicsorodsz azon hogy HaFr nem a te szellemi kielégítéseden dolgozik -- és ezt a bánatodat hajlandó is vagy a blog közönsége elé tárni, ismét és ismét?

panelburzsuj 2013.09.17. 10:37:05

@neoteny:

Közéleti aktivitás, junó... :)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 10:38:26

@panelburzsuj:

A te egyéni nyomorod előtárása "közéleti aktivitás"?

The personal is the politikal?

panelburzsuj 2013.09.17. 10:46:32

@neoteny:

(Azon egyébként már gondolkodtál, hogy mi a füttynek egy új párt, ha nem azoknak a nyomoroknak az apasztásra, amelyekkel az eddigi választék nem tudott, vagy nem akart mit kezdeni? ...

Vagy minek gondolkozni, ha vagdalkozni is lehet? :)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 10:54:18

@panelburzsuj:

Ennek a blognak az olvasói a te nyomor-demonstrációdnak vannak kitéve, többszörösen.

Már elrebegted azt hogy te csóró vagy, hatvanezres kegydíjért kellett kielégítened negyven nőt, retúr IC-jegyre se' fussa neked...

Ugyanakkor ez még mindig nem magyarázat arra hogy miért kellene HaFrnek téged több információval ellátnia mint amit bármelyik másik olvasó kap. Ha pedig az a gondod hogy a 7.-ei összeröffenésen megjelentek "többet kaptak": HaFr felajánlotta a Skype-részvétel lehetőségét. Azzal éltél? Ha nem, miért nem?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 10:57:00

@panelburzsuj:

"mi a füttynek egy új párt"

Azért mert egyesek úgy gondolják hogy egy új párt esetleg képviselheti az ő nézeteiket.

Akarsz arról beszélni hogy miért fáj ez neked?

panelburzsuj 2013.09.17. 11:05:09

@neoteny:

Tekinthetlek az új párt "hivatalos" arcának?

Mert egyelőre az egyre elborultabb inkvizítort alakítod - és mindezt valamiképp az "új pártot" védelmezve velem - (eretnekkel?) - szemben.

Ami azért meglepően gyors evolúció, be kell látnom... :)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 11:09:33

@panelburzsuj:

"az egyre elborultabb inkvizítor"

Nem én verem magam hogy nem kapok kitüntetett bánásmódot; te vagy az aki kényszeresen veri magát amiért nem kezelik másként mint a többit.

panelburzsuj 2013.09.17. 11:12:31

@neoteny:

Mer?

Kommuna készül? Vagy falanszter?!

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 11:13:33

@panelburzsuj:

A falanszterről neked kell tudnod; te vagy egy panelburzsuj.

panelburzsuj 2013.09.17. 11:15:50

@neoteny:

De átugrottál azon a ponton: neked van valamiféle "mandátumod", ami alapján nekem ugacc?

Mert ha igen: csak mondd, és már le is pattantam erről társaságról egyszer s mindenkorra.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 11:20:13

@panelburzsuj:

Neked ki adott mandátumot arra hogy inkvizitorikus módon szívd HaFr vérét azzal, hogy veled nem bánik kitüntető módon?

panelburzsuj 2013.09.17. 11:24:05

@neoteny:

Én saját kockázatra vagyok hülye.

Téged HaFr bízott meg, hogy az legyél?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 11:26:16

@panelburzsuj:

Saját élvezetemre rángatom a láncodat. :)

panelburzsuj 2013.09.17. 11:29:47

@neoteny:

"A marketing nem a termékek, hanem az érzetek csatája"

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 11:35:54

@panelburzsuj:

Ezért pengeted a csóróságod lantját? Hátha megszán valaki és vet neked egy "szociálisan fenntartható demokratikus kapitalzmus"-tervet?

panelburzsuj 2013.09.17. 11:50:04

@neoteny:

kapitalizmus

Te is dislex vagy? :)

Amúgy - fene tudja. Mindenesetre bennem makacsul él egy olyan képzet ("érzet"?...), hogy ezek a fránya pártok mind-mind azt teszik a kirakatba, hogy ilyen-olyan csóróságokra náluk találhatni a legjobb panaceát.

Nekem eddig úgy tűnt, hogy ez "A Mi Hazánk" nevű kezdeményezés nem az überfidesz pozícióját célozta meg a pártpiacon - de ahogy téged, mint referenciapontot (árumintát?) szemléllek, kezdem felülvizsgálni az érzeteimet.

Nehogy kétségeid maradjanak, leírom szájbarágón is, hogy milyen kérdést implikálsz a jámbor ideeső olvasóban:

Aki ebből a blogból fogyaszt, az ilyenné válik? Itt az ilyenek érdekeinek védelmére szerveződnek?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 12:03:12

@panelburzsuj:

"milyen kérdést implikálsz"

Te milyen kérdést implikálsz azzal hogy "szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmusról" álmodozol?

Mit marketingelsz amikor a szegénység-pornóval operálsz? Milyen "érzetekre" apellálsz?

És még mindig a kiinduló kérdés: miért kellene téged kitüntetett figyelemmel illetnie bárkinek is? Tettél te le itt bármit is az asztalra ami feljogosítana téged arra hogy a személyedre szabott politikai terveket kapjál?

panelburzsuj 2013.09.17. 12:20:19

@neoteny:

"miért kellene téged kitüntetett figyelemmel illetnie bárkinek is?"

Ezt magam se értem, de éppen te valami elképesztő sztahanovista kompetenciákat tudsz felmutatni pont a "személyre szabott politika" terén.

Átgondolva a dolgot - én lennék az egyetlen, aki HaFr-tól azt kérte, hogy ugyan küldjön már neki e-mail-ben valami szóróanyagot?

(Figyi erősen: egy mukk olyat nem szóltam, hogy különbejáratú episztolákat írogasson holmi "panelburzsuj"-nak. Annyit kértem, hogy ha van már valami irománya "raktáron", lökjön már belőle nekem is egyet.)

Összegezve: ha egyedül bennem formálódik ki olyan "kereslet" a portéka iránt, ami explicite meg is jelenik - akkor a piac én vagyok! :)

(Az viszont tény (bár nem épp "új"... :) - hogy valóban meggondolandó, mihez is kapjon az "eladó" ilyen kapitális igénytorlódás láttán... )

panelburzsuj 2013.09.17. 13:31:48

@panelburzsuj:

:)))

Hol is tartunk? Mit is akarunk? :))

hafr.blog.hu/2013/09/11/ofelsege_ellenzeke_547/fullcommentlist/1#c20584620

"Nálunk minimum négy dolog hiányzik egy működőképes, szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmushoz:

1. kapital

2. social

3. kapitál-demokrata párt

4. szociál-demokrata párt

Ehhez képest van egy komplett szeméttelepet kiadó csökevényünk, utánzatunk, hamisítványunk; kontraszelektált elitekkel, korrumpálódott tömegekkel.

Ehhez képest nincs "értelmező közbeszédünk", csak újabb és újabb eresztés wannabe közbeszélőnk."

progressziv.blog.hu/2013/09/15/egy_nagykoalicio_fele

"Ennek a két új pártnak ugyanis mindaddig közös az útja és közös az érdeke is, ameddig nem jutnak el ők és nem jut el az ország odáig, hogy a két dínótól megtisztult közpolitikai térben immár az legyen az eldöntendő kérdés, hogy a magyarok többsége aktuálisan éppen a társadalmi szolidaritást és felemelkedést, vagy az átlag fölé emelkedőktől származó többlet-erőforrásokat tekinti-e előbbre valónak?

(Megjegyzem: e kettő még jó ideig nem is lehet meg egymás nélkül!)"

:))

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 14:13:16

@panelburzsuj:

"ha egyedül bennem formálódik ki olyan "kereslet" a portéka iránt, ami explicite meg is jelenik - akkor a piac én vagyok!"

Ki akar neked bármit is eladni?

leponex 2013.09.17. 14:23:39

@panelburzsuj:
"Mert ha igen: csak mondd, és már le is pattantam erről társaságról egyszer s mindenkorra."

Nagy hiba lenne ...

panelburzsuj 2013.09.17. 14:29:46

@neoteny:

Akinek van eladnivalója.

De van variációm a jelenleg fennálló lúz-lúz helyzetre is:

Éhesen gubbasztott hollónk a hárs ágán,
s töprengett az idők változandóságán.
Éppen arra kószált a bús, sovány róka.
Sajtlikat sem evett húshagyókedd óta.
Meglátva a hollót, könnyesen sóhajtott:
- Mit ér ravaszságom, ha neked sincs sajtod?
- Nincs - felelt a holló. - Rég nem ettem sajtot,
viszont dalolhatok, hogyha úgy óhajtod.
Tudom, kedvedre volt múltkor is az ének.
- Sajttal! - szólt a róka. - Így kell a fenének!...

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 14:30:33

@panelburzsuj:

"magyarok többsége aktuálisan éppen a társadalmi szolidaritást és felemelkedést, vagy az átlag fölé emelkedőktől származó többlet-erőforrásokat tekinti-e előbbre valónak?"

Egyrészt ezek nem alternatívák: mindkettő kollektivista gondolat. Másrészt összekapcsolja a "szolidaritást és felemelkedést", anélkül hogy megmutatná hogy miért járna ez a két dolog együtt.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 14:31:49

@panelburzsuj:

"Akinek van eladnivalója."

És azt miért éppen neked kívánná eladni?

panelburzsuj 2013.09.17. 14:38:45

@neoteny:
Te vagy a Ni-mondó kommandó!?

Vagy leszedhető ajtóst szeretnél?

Tudod mit? - itt a lepó! - az Isten is egymásnak teremtett benneteket...

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 14:41:01

@panelburzsuj:

Tehát nincs válaszod arra hogy miért te lennél "a piac".

Ez várható volt.

panelburzsuj 2013.09.17. 14:45:21

@neoteny:

Ritka éleslátásra vall, hogy huszadszor is fölismered, amikor elhajtalak.

Lepózzál szépen.

Csak ne hagyd szanaszéjjel, ha eluntad, hanem pakold vissza dobozába.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 14:50:28

@panelburzsuj:

Tehát nincs válaszod arra hogy miért te lennél "a piac".

Ahogy már írtam volt: te besomfordálsz a piacra anélkül hogy egy árva fillér is lenne a zsebedben, fitymálva fikázod a portékát, és amikor megkérdezik hogy mit akarsz, akkor elkezded verni magad hogy te vagy "a piac", meg "a vevő". Nem: aki nem hoz magával semmi csereértéket, az nem is tud vásárolni semmit, az nem "a piac" vagy "a vevő".

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.09.17. 22:10:54

@unionista: Sajnálatos módon vitatkoznom kell. Ahhoz, hogy hülyének nézzelek, több kell. Kicsit idealista hozzászólásaidat láttam, de nem azokra reagáltam. Pusztán arra, hogy két amúgy értelmes ember szavakon lovagolva gyepálta egymást totál feleslegesen. Hogy azért kötekedjek is: attól a pillanattól kezdve, hogy az általad elképzelt, a legdrágább árról induló emberke eggyel olcsóbbat vesz, az olcsóbb versenyképesebb lesz.
Jóéjt...

panelburzsuj 2013.09.17. 23:28:13

@neoteny:

Találtam neked esti mesét:

www.youtube.com/watch?v=0N2bZ5oLkmw

A stardolós etüdöt külön is figyelmedbe ajánlom.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 23:46:00

@panelburzsuj:

Tehát nincs válaszod arra hogy miért te lennél "a piac".

panelburzsuj 2013.09.17. 23:52:42

@neoteny:

Nincs válaszom, mert az érték lenne. Nekem meg olyan nincs:

"besomfordálsz a piacra anélkül hogy egy árva fillér is lenne a zsebedben"

'Those are your words, not mine.'

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.17. 23:55:15

@panelburzsuj:

Pontosan; de valamilyen oknál fogva azt hiszed hogy te vagy "a piac" meg "a vevő".

panelburzsuj 2013.09.18. 00:01:14

@neoteny:

Mert? Te lennél "a" kínálat?

Úgy érzed, hogy téged kereslek?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.18. 00:10:35

@panelburzsuj:

"a bloggazda ("pártalapító"?) nem hajlandó/nem tud nekem e-mailt küldeni"

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.18. 00:39:30

@panelburzsuj:

Te vagy az aki azt hiszi hogy ő "a piac" meg "a vevő".

panelburzsuj 2013.09.18. 01:01:39

@neoteny:

Te meg "a" boltosnak képzeled magad.

Fogjál inkább nyulat!... :)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.18. 01:04:35

@panelburzsuj:

Te akkor sem vagy semmiféle "piac" vagy "vevő".

panelburzsuj 2013.09.18. 01:06:03

@neoteny:

Pszichiáter se.

Fogj nyulat!...

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.18. 01:35:06

@panelburzsuj:

Nem kell hozzád pszichiáter; te állítod magadról hogy te "a piac" meg "a vevő" vagy.

unionista (törölt) 2013.09.18. 09:29:15

@Kuviklacz:
amikor a másik, amikor eggyel drágábbat, akkor az lesz versenyképesebb. sajnos te az érem egyik oldalát vagy képes észrevenni. akárhányadik nekifutásra. a legjobb ha kölcsönösen hülyének tartjuk egymást.
süti beállítások módosítása