1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.09.11. 09:43 HaFr

Őfelsége ellenzéke?

Megírtam már, most látom, hogy Bartus is felveti, hogy vajon nem kell-e attól tartanunk, hogy a Fidesz megzsarolta/lefizette az MSZP kulcsembereit vagy egy részüket, és nem annyira a szocik természetes bénasága, mint inkább Habony forgatókönyve érvényesülne az ellenzék tétovaságában -- miközben a leosztásban természetesen számítanak a híg baloldali értelmiség öntudatlan asszisztálására. (Ennek az értelmiségnek a tőle telhetően legszínvonalasabb tagja, Tamás Gáspár Miklós ismerte el napokban egy rádiós műsorban, hogy a baloldali értelmiség összezárt a "demokratikus" ellenzék mögött, pragmatikus megfontolásokból nem kritizálja azt: parbleu! -- magyarul önként teszi ki magát az MSZP-Együtt képződmény valóságértelmezésének és politikai érdekeinek. No nem mintha ez valaha is gondot okozott volna neki, ha ellenzékben, akkor ezért, ha kormányon, akkor meg azért, tudniillik az érdekeik elég rendesen összevágnak. Ezt -- az értelmiség instrumentalizálódását és erkölcsi lezüllését -- hívta Julien Benda, majd később többen az írástudók árulásának.)

Ami történt, ennek jegyében is történhetett. Az elhúzódó ellenzéki egyeztetés (majd' egy év!), Gyurcsány távol tartása a fazéktól, a Mesterházyval szembeni kímélet a Fidesz-csatlós médiában, az ellenzék teljes inaktivitása az utcán, azaz a társadalom mozgósításának elszabotálása (hol tartott négy éve a Fidesz!), a tökéletes inkompetenciájuk a kampányban (hol tartott négy éve a Fidesz!), végül a Fidesz megbízható vezetése a közvélemény-kutatóknál (és ennek ellenére az MSZP váltásra és megújulásra való képtelensége) -- mind arra utalnak, hogy itt nem egyszerűen tehetségtelenségről van szó, mert tehetségtelenségnek ez már sok.

A probléma az, hogy nem tudhatjuk. A tehetségtelenség olyan fokot ért el, hogy az hihetetlen, viszont a feltételezésre, hogy az MSZP-t a legnagyobb szatellit pártként beszippantotta volna a centrális erőtér (nem csak pszichésen, mintha azok kénytelenségből meghajolnának az erő előtt, hanem tevőlegesen, ha tetszik, tettlegesen is, a politikai rendszer korrupciójából történő hosszú távú részesítéssel és/vagy fenyegetéssel), természetesen nincs (egyelőre) bizonyíték. Az egyetlen elfogadható bizonyíték ellene az volna, ha az MSZP elkezdene ellenzéki pártként viselkedni. Hogy aztán a nagy fogadkozások szellemében a rezsim meg a rendszer ellenzékévé is válhatna-e, az erősen illuzórikus, de nekem elég volna momentán, ha a kormány ellenzéke bírna lenni. Akkor tudhatnám, hogy van ellenzéki pártunk.

De így élek a gyanúperrel, hogy immár nem csak a közpénzek, hanem a választói bázis feletti kartell is alakulóban van. Mintha a választói közönséget (a szavazatokat) osztanák meg és fixálnák néhány tízezres pontossággal egymás között, tudományos alapon. Három-négy magyar összehajolt, és a lelkeket adják-veszik.

(A poszt írásakor nem ismertem Kertész Ákos ugyanilyen címen megjelent 2010-es írását, de azóta megtaláltam, elérhető itt.)

115 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr785506911

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bajnaiék most jól kicselezték Orbán Viktort! 2013.09.11. 18:40:55

. A demokratikus ellenzék alaposan túljárt a miniszterelnök eszén. Nem szeretnénk most Orbán Viktor helyében lenni! Ezt bírta mondani Bajnai Gordon ma délután, a Mesterházy Attilával folytatott egyeztetést követő sajtótájékoztatón: "A mai nappal kic...

Trackback: Török Zsoltnak elmentek otthonról, vagy azt hiszi, nekünk mentek el? 2013.09.11. 17:47:27

. Sikersztoriként tálalja, hogy tegnap 10%-kal kevesebben szavaztak az MSZP jelöltjére, mint három éve a váci önkormányzati választáson. Időközi választás volt 2013. szeptember 8-án Vác 2. sz. egyéni választókerületében, Csuka István fideszes képvise...

Trackback: Így lopta ki Bajnai különalkuval a választókerületeket a kispártok alól 2013.09.11. 17:46:46

. Miért nem tudott megegyezni az MSZP a kis pártokkal? Miért nem lesz egységes baloldali választási szövetség? Azért, mert Bajnai különalkuval tette rá a kezét a kis pártoknak felajánlható egyéni választókerületekre és megszerezhető listás mandátumokr...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Myrath 2013.09.11. 19:12:48

Szerintem pont fordítva van. Talán most történt meg először a rendszerváltás óta, h nincsenek lehulló morzsák. A 20 évig tartó élni és élni hagyni elv oda vissza működött, függetlenül az éppen kormányzó párttól. Most mindent akar a fidesz, és mindent meg is tesz azért, h a húsosfazékból kizárólag az ő csinovnyikjai és "lojalistái" kanalazhassanak.

leponex 2013.09.11. 19:15:57

@HaFr:
Ha már Kertészt idézed...

"Húsz éve mondom, hogy ez a zsenge demokrácia veszélyben van. Öt éve írom, mondom, kiabálom, ordítom, hogy rohanunk a szakadék felé. Megtörtént. A demokrácia belezuhant a szakadékba, nincs többé."

Te pedig következetesen azt állítottad, nem egyszer: 500 éve önként vállalt szolgaságban él a magyar, (na jó, volt egy kis megingás 1989-ben, ha jól emléklszem Rád), sose volt itt demokrácia.

Szegény Kertész Ákos hívő baloldaliként elviselte a rákosi-kort, elviselte a kádár-kort, elviselte az antalli antiszemitahorthystafasisztarestaurációt, túlélte azelmúttnyócévet, de az már neki is sok volt, hogy az Mszp 2010-es bukásával a 'baloldal' föltámadására várni kell.

AZT nem momdta meg, neki mi is volt a 'létező baloldal' valójában ...

Akkor mire is vár?

( A Makra nagyon ütős volt, én a hetvenes években olvastam, alig akartam elhinni, hogy megjelenhet egy ilyen kisregény. Bár ha az Iván Gyenyiszovicsot lehozat a Nagyvilág ...
Kertész egy kicsit beleőrült a boldogtalanságba, ahogy szegény Csalog Zsolt (nagy kedvencem volt) is.
Az egyszerú, tényleg hívő baloldaliaknak igazi gyötrelem lehetett a több mint ötven éva magyarországi 'baloldali' uralkodás.

panelburzsuj 2013.09.11. 19:21:29

@Myrath:

Egy "közönséges" képviselő ellátmány (fizetés; költségtérítés; kivételes, ingyenes és mentes lehetőségek) sem aprócska buci.

Mondjuk egy olyan hírességnek, mint az egykoron botrányairól elhírhedett Molnár Oszkár.

Mit tudna a nyolcmillió választó Oszkárunk legutóbbi három évi képviselői teljesítményéből felidézni?

(Bónusz: épületes életrajz a Wikipédián.)

legeslegujabbkor 2013.09.11. 19:33:15

@leponex: "A Habony műveknek ezért bőven elég (volt) Bajnait csépelni"
Tényleg mindent bevetettek, hogy megakadályozzák Bajnai széles körben elfogadottságát.
De ha Mesterházy előre gondolkozott volna, akkor nem habozik mellé állni, többször is hangsúlyozhatta volna, hogy mennyire fontos az összefogás, de sajnos nem ismerte fel a lehetőséget, így most egyszerre mennek a süllyesztőbe.

"Az Zorbánnak meg régi mániája a 'kétpártrendszer"
Névleges kétpártrendszer, mert biztos abban, hogy az MSZP ezekkel az arcokkal és ilyen szövegekkel nem térhet vissza győztesen.

"Nem a Parlamentben van a politizálás helye?"
Te most viccelsz? 8 évig Orbánt néztük különböző dobogókon, ingerküszöbünk már az egekben, nincs már olyan szlogen, amire az emberek ne legyintenének.

egyetmondok 2013.09.11. 19:34:48

@panelburzsuj:
Azt Gyurcsány "párttársai" csinálták,ez a legértelmesebb verzió. De, ez inkább csak azt igazolja,amit írtam. Az mszp ilyen értelemben pont mint a fidesz: ne is tessék szóba hozni valami komoly állami reformot.Nagyot meg végképp.

Hogy Te néhány hülye ( mszp frakció - fidesz frakció, kb ekkora a létszám ) idiótizmusát megtorlásnak véled...hát,az baj.

legeslegujabbkor 2013.09.11. 19:37:04

@leponex: "sose volt itt demokrácia"
Volt egy reményünk a rendszerváltáskor, hogy normális kormányzással nem mutyiország leszünk. A Fidesz 1993-ra jött rá, hogy ez ugyanaz az ország, a választópolgárok 1994-re.

panelburzsuj 2013.09.11. 19:38:30

@egyetmondok:

Szomorú vagyok.

Egyenes kérdésre egyenes választ várok: pontosan fölfogrtad a mondandóm lényegét, vagy a "költői" forma teljesen összezavart?

Mert a válaszod valami észvesztően lehervasztó értelenségről tanúskodik...

laci_52 2013.09.11. 19:42:43

@leponex:

"Mesterházy 2018-ra készül, ezért nem hagyta magát csőbe húzni Bajnaival."

Egyetértek! Jobb egy választást egyedül indulva elveszteni - miközben elhullanak a vetélytársak - mint szövetségben.

Ha jövőre hárompárti parlament lesz(Fidesz, MSZP, Jobbik), az egyértelműen az MSZP erősödését fogja jelenteni a mostani helyzethez képest.

'18-ra pedig már annyira el fog használódni Orbán és a Fidesz, hogy legyőzhető lesz.

Szerintem Mesterházy most jól taktikázik, ügyesen politizál.

panelburzsuj 2013.09.11. 19:47:32

@laci_52:

Aha. Ügyesen.

Már a 2018-as választási szlogenje is megvan:

A beteg meghalt ugyan - de az operáció sikerült.

leponex 2013.09.11. 20:09:31

@legeslegujabbkor:
""Nem a Parlamentben van a politizálás helye?"
Te most viccelsz?"

Persze, csak a szmájli lemaradt :)

"Tényleg mindent bevetettek, hogy megakadályozzák Bajnai széles körben elfogadottságát."

Te most viccelsz?
Akkora ingyen reklámot csináltak Bajnainak!
Ellenzékben a kormányzást akadályozták meg, kormányon meg az elfogadottságot. Nagyon sokoldalúak ezek a fidesznyikok. ;-)

Szerintem meg a szocikat (talán) saját lábára állítja a Mesterházy, legalábbis a választási eredmények majd tisztább képet föstenek erről.
Oszt neki lehet állni barkácsolni egy alternatívát.

Állítólag ezzel kell majd házalni választáskor, a nagyérdemű meg kiválasztja a neki megfelelőnek látszó portékát.

"Volt egy reményünk a rendszerváltáskor"

Sokak szerint, de erről beszélt Orbán is.
Hogy félresikerült, az is biztos, legfeljebb teljesen másban látják ennek az okát.

Szíves figyelmedbe ajánlanám az 'öszödit', pl:
"Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Part és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi. Es közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. Semmit. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?"
*****

De ha visszagondolsz az Antall-kormány indulására, a bal, a liberális, és a 'köz'média antiszemitanácihorthystafasisztamucsai rigmusaira... meg a Demokratikus Karate hipergyors összekatalizálására - mindez csak azért, mert nem a Palmer bácsiék favoritjai futottak be elsőnek.
Oszt egy kis hasonlóságot vélhetsz a mai mai bal és liberális média, meg a hivatásos rettegők kísértetiesen hasonló sivalkodására.

'A Diktatúra kapuját kitárták' ...
:)))
Nékem űgy tűnik a karámét ...

Meg ezt írod:
"ingerküszöbünk már az egekben, nincs már olyan szlogen, amire az emberek ne legyintenének."

Bezony, pedig hányszor óvtam Kedves Walesi Bárdunkat is, hogy rettentően kontraproduktív lesz ez az idiótaság ...
Természetesen egy betű nem volt igaz belőle, és egy idő után egy egészséges immunrendszer már magától kilöki a 'szellemi betolakodőt', legyint rá., ahogy mondod.

Diktatúra, hitlerizmus, goebbelsi propagandista, nácizmus, ötszáz éve önként választott szolgaság, ... blablabla

A Matolcsy hüjje, nem ért semmihez, bedönti a forintot ha hozzányúl az alapkamathoz.
A felét lefaragta ...

A jó IMF a megmentőnk, meghalunk, ha nem fonatunk vele egy jó vastag védőhálót megint, meg újra és újra, mert az a legócsóbb pízz!
Vissza lett fizetve, a devizatartalék meg nagyobb, mint a hitel felvételét követően ...

Lószart, mama! Ezeknek! - gondolhatja a derék választópolgár.
Itt tartunk most, szerintem.

leponex 2013.09.11. 20:10:50

@HaFr:
" Látod, ez empatikus volt"
Nem tudom megtagadni enmagam ...

laci_52 2013.09.11. 20:27:21

@panelburzsuj: Mit kellene tennie Mesterházynak?

A vak is látja, bármit is tesz az ellenzék, nem nyerhetnek jövőre.

Akkor pedig mentsük a menthetőt.

WLaci 2013.09.11. 20:30:32

Szerintem nem jól ítéled meg. Az MSZP-E14 együttműködés kifejezetten jó. Mesterházy politikusként kezd felnőni, nem hagyja magát zsarolni, jó hatalomtechnikus. Ez kell Orbán megveréséhez, nem pedig hülye értelmiségi lilaködös marhaságok. Ugyanis a fideszt agyagba kell döngölni, jövőre vagy később.

Fodor? Senki. Én se adtam volna neki helyet, hülye dumán kívül tőle eddig politikai teljesítményt nem látott senki. Fletó - na ő már komolyabb versenyző. Itt van Mesterházy egyetlen hibája, a DK-t be kellett volna vonni. Gyanítom, hogy itt a fő szempont a saját hatalmi pozíciójának építése volt, mert Fletótól lehet tartani, ezt mutatja a tapasztalat. De bejut majd ő egyedül, és jó is lesz ez így.

legeslegujabbkor 2013.09.11. 20:34:14

@leponex: "Ellenzékben a kormányzást akadályozták meg, kormányon meg az elfogadottságot"
Valóban, hisz az a pártjuk érdeke, hogy a riválisokat megosszák vagy lejárassák.

"Állítólag ezzel kell majd házalni választáskor, a nagyérdemű meg kiválasztja a neki megfelelőnek látszó portékát."
Ez jól hangzik, és normális országban így történik a választási kampány. Sajnos nálunk most lehetetlen a választási rendszer miatt, ahol az egyéni képviselői helyek és az egyfordulós rendszer, meg a kompenzáció(?) bohózattá teszi az egészet.

"Hogy félresikerült, az is biztos, legfeljebb teljesen másban látják ennek az okát."
A 90-es években Orbán elég gyorsan magára talált, az uram-bátyám viszonyokat nem felszámolta, hanem kihasználta és kiterjesztette.

"De ha visszagondolsz az Antall-kormány indulására, a bal, a liberális, és a 'köz'média antiszemitanácihorthystafasisztamucsai rigmusaira..."
Én újságírók kirúgására, Árpád-zászlók lengetésére, kifütyülésre, Kónya-Pető vitára emlékszem, és arra a vitára, hogy ki a magyar.

"egy idő után egy egészséges immunrendszer már magától kilöki a 'szellemi betolakodőt', legyint rá., ahogy mondod"
Ezért nem zavar már senkit a kormánypárti bunkóság, meg a "tiértetektesszük" hazugságok, amikor közpénzből saját út épül, meg adományokból(?) stadionok.

"A jó IMF a megmentőnk, meghalunk, ha nem fonatunk vele egy jó vastag védőhálót megint, meg újra és újra, mert az a legócsóbb pízz!
Vissza lett fizetve, a devizatartalék meg nagyobb, mint a hitel felvételét követően "

Én nagyon örülök, hogy nem adtuk be a derekunkat az IMF-nek, erre gondolok, amikor csökkentik a szociális kiadásokt, az oktatásra szánt pénzt, a kórházak fenntartására szánt pénzt, a közlekedés fenntartására szánt pénzt... Ezt a devizatartalék dolgot meg nézd meg még egyszer.

WLaci 2013.09.11. 20:34:44

@Szúrófény: Ezt még nem is hallottam, de tény, hogy Kossuth kb akkora idióta volt mint Viktorunk.

vakapad 2013.09.11. 20:36:04

Az ellenzék béna. Béna az ellenzék. Az ellenzék teszetosza, hülye és béna. Ilyen béna ellenzéket még nem látott a világ. Mert nem egyeztek meg. Mert nem úgy egyeztek meg. Mert ezt belevették. Mert azt nem vették bele. Mert nem csinálták ezt. Mert azt csinálták. És persze plusz összeesküvés, mert anélkül nem lenne az igazi a váteszek látomása, akik jobban tudják, illetve már tudják. Pedig még nem derült ki semmi, legkorábban csak jövő tavasszal fog.

Ez is egy stratégia ellenzéklejáratási célból (Habonyé?). És, ahogy a hozzászólásokból látom, nem is hatástalan (congratulations), miközben teljes gázzal rohanunk a lejtőn a szakadék felé.

panelburzsuj 2013.09.11. 20:46:01

@laci_52:

Mesterházy bőre a mentendő érték?

Meg a "kifordítom-befordítom, mégis bunda a bunda" pártjáé?

Mennyi hasznukat látta Magyarország népe - akár csak az utóbbi három évben?

Ló Elemér 2013.09.11. 20:46:04

Igazából akkor borulna itt a meleg szaros vödör, ha létrejönne egy jobboldali párt (sacc-per kábé CDU, CSU mintára, tehát igazi jobboldali konzervatív, Vityánknak semmi köze ezekhez az eszmékhez, ő hatalommániás, populista tolvaj és kész), hiteles, a politikában el nem kopott, vagy legalábbis le nem járatódott nevekkel. Olyanokra gondolok, mint Sólyom László, Mellár Tamás, Solymosi Frigyes, stb, hiteles jobboldali figurák, akik valószínűleg hánynak attól, ami itt a "jobboldalon" zajlik, de valamiért nem mozdulnak. Igazából egy ilyen párt tudná helyreállítani a megbillent pártrendszert, felszívni a rengeteg szavazót, aki utálja a Fideszt, de Bajnaival, Mesterházyval csak a másik rosszat látná visszajönni. Egy ilyen párttól egyből becsokiznának se nem fiatal, se nem demokratáink.

tisztapista 2013.09.11. 20:51:30

Kedves Péter!

Egy. Ugye nem akarsz egy olyan idegbeteggel egy lapon említtetni mint az agybeteg botrányos írásairól hírhedt Bartus?

Kettő. Nagy Feró énekelte, amíg még komolyan lehetett venni, hogy "Azért sz.r ez az egész világ, mert ti emberek sz.rok vagytok!". Mai aktualitása ennek annyi, hogy azért sz.r az ellenzék, mert az ellenzéki politikusok ennyit tudnak. Egy középszerű, nagy büdös nullát.

És még ennek a kritikán aluli ellenzéknek (nevesítve az MSZP-nek) is magasan a legjobb döntése volt, hogy Gyurcsányt kirúgta a fenébe. Mit kezdtek volna egy halvány 1%-os támogatottságú hatalommániás elmebeteggel?

Három. A "lelkek adásvétele" szép, és egyben naív gondolat. Nincs ember aki ilyen szétosztást előre meg tudna tervezni, beleszámítva a következő fél év összes várt és nem várt eseményét, politikai programját, egymás elleni harcát. Október 15-én csak 40%-os intenzitással kampányol a Fidesz, mert az MSZP október 19-én jön elő a 26/2. számú kampányfogásával, amely 1,25%-os támogatottságnövekedést eredményez. Ugyan...

leponex 2013.09.11. 20:53:54

@legeslegujabbkor:
"Én újságírók kirúgására, Árpád-zászlók lengetésére, kifütyülésre, Kónya-Pető vitára emlékszem, és arra a vitára, hogy ki a magyar."

Ja, erre gondoltam, hogy mindenféle másban fedezzük fel a rendszerváltás csődjét :)

" Ezt a devizatartalék dolgot meg nézd meg még egyszer."

Melyiket?

Olyan 16-18 Mrd volt az IMF hitel előtt, hozzájött a 20 Mrd gyorshitel 5-6%os kamattal.

Most úgy 30 Mrd felett van.
Az IMF hitel visszafizetve, 4,5 -5 %-os állampapír hozammal kiváltva.

WLaci 2013.09.11. 20:54:12

@Ló Elemér: Ennek kb 150 szavazója van Magyarországon. Le kell számolni ezzel a hülye illúzióval. A magyar jobboldal: rasszista, klerikális, ostoba, mélyparaszi suttyók gyülekezete. Nincs más.

laci_52 2013.09.11. 20:54:35

@panelburzsuj: Itt már régóta senkinek sem az ország érdeke számít(szomorú, de így van!) hanem
a saját magáé és/vagy a pártjáé...

leponex 2013.09.11. 21:00:02

@tisztapista:
"Nagy Feró énekelte, amíg még komolyan lehetett venni, hogy "Azért sz.r ez az egész világ, mert ti emberek sz.rok vagytok!""

Önkritikusan azért emígyen folytatta:
'És én? Én is egy kicsit!'

Megérdemleljük tán az egészet is ;-)

"Szomorú, lehangoló gondolataim vannak,
Egyszer neki kéne menni igazán a falnak,
Elvágyódom messze, egy másik világba,
Egy ugyanilyenbe, csak egészen másba.
Lehettem volna forradalmár!
Halhattam volna mártírhalált!
Lehettem volna képviselő!
Lehettem volna gonosztevő!
Azért szar ez az egész világ,
Mert ti emberek szarok vagytok!
És én, én is egy kicsit!
Sajnálom, én is egy kicsit!
Jó lenne elhinni, hogy van még itt remény,
Jó lenne tudni, hogy otthon vagyok én,
Jó lenne mondani, hogy sikerül talán,
Hogy vár még ránk, egy szép és új világ.

Ha fiatal vagy, nincs esélyed;
Minek éljed meg az öregséget
Ha öreg vagy kaphatsz alamizsnát!
várnak téged a népkonyhák
Üvöltve hülyülsz egy primitív gitárral,
hülyíted az embereket , a nagy igazsággal!
És én, én is egy kicsit
Sajnálom én is egy kicsit

EPILOGUS
Nagy árat fizettünk érted SZABADSÁG.
Drágább lett a lánc.
A forradalom rajtunk nem segít, vége már.
ELMARADT A NAGY ÜNNEP.
Hé mama! Azt igérted, hogy jobb lesz majd,
ha jól és sokat dolgozunk.
De az idő nem dolgozik nekünk,
csak megöregít.
"
2005.

egyetmondok 2013.09.11. 21:02:16

@panelburzsuj:
Te pont,mint Leponex vagy.
De talán ezt én neked már korábban is jeleztem,valami olyat írtam, hogy "beteg cucc" vagy. Ja,emlékszem,ezt írtam.

leponex 2013.09.11. 21:06:52

@egyetmondok:
"Te pont,mint Leponex vagy."
Szerintem ez nem volt korrekt.

Jolka40 2013.09.11. 21:07:58

Van még hét hónapunk a választásokig. 210 nap. Azért az még hosszú idő. Ne adjuk fel ilyen gyorsan a reményt. Az MSZP nem csak Mesterházyból áll. Az E14-ben is van sok gógyis srác és lány. Ki kell erőszakolniuk, hogy a közmédiában szerepelhessenek. A közömbös, vagy bizonytalan választók nem nézik az ATV-t, nem hallgatják a Klubrádiót, nem olvasnak ellenzéki sajtót. Harcolni kell a szereplési lehetőségekért, nem arra várni, hogy meghívjanak! Nem olyan időket élünk.

panelburzsuj 2013.09.11. 21:11:48

@Ló Elemér:

Nálunk minimum négy dolog hiányzik egy működőképes, szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmushoz:

1. kapital

2. social

3. kapitál-demokrata párt

4. szociál-demokrata párt

Ehhez képest van egy komplett szeméttelepet kiadó csökevényünk, utánzatunk, hamisítványunk; kontraszelektált elitekkel, korrumpálódott tömegekkel.

Ehhez képest nincs "értelmező közbeszédünk", csak újabb és újabb eresztés wannabe közbeszélőnk.

Ad Dio 2013.09.11. 21:16:42

@Mária:

MA egy gyenge karakter. Sokkal jobb mint elsőre gondoltam, de így is kevés. Az MSZP-t még mindig az "öregek" tartják akezükben. Ezek némi önkritikával azt is tuják, hogy 2018-ra ez már valószinűleg nem így lesz. Nekik a 2. hely momentán jó. Szépen finoman felőrlikmenet közben a baloldali versenytársakat, és úgy várják a jobb időket. Arra építenek hogy idővel a Fidesz is kerül krízisbe (hasadás párton belül, gazdasági bukó stb). Aztán majd lesz valami.

MA viszont valószínűleg akkor sem lesz miniszterelnök, ha felvirrad ez a nap. Addigra lesz egy új generáció.

egyetmondok 2013.09.11. 21:21:21

@leponex:
A magyarság nem az ügyes,bunkó politikusokban pusztul,hanem az okos,művelt,tanult cinikusokban. Mint Te,meg a burzsoá panelista.

panelburzsuj 2013.09.11. 21:26:44

@egyetmondok:

Minden vélemény egyenlő - de vannak laposabbak.

Sajnálom, de nem sajnállak.

Ilyen a boksz.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.11. 21:30:33

@panelburzsuj:

"szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmus"

Az olyan mint a fából vaskarika?

panelburzsuj 2013.09.11. 21:32:14

@leponex:

(A gombócot is megzabálta, a bort is megitta, ki se végzik, dohányt is kap, egy brancs maguk, ne is tagadja!)

leponex 2013.09.11. 21:33:10

@legeslegujabbkor:
" Sajnos nálunk most lehetetlen a választási rendszer miatt, ahol az egyéni képviselői helyek és az egyfordulós rendszer, meg a kompenzáció(?) bohózattá teszi az egészet."

Miért is?
Az egyetlen forduló épp azt nehezíti meg, hogy az első fordulós részeredményekkel üzleteljenek a pártok.
Egyéni jelölteket meg szinte kizárólag pártok indítanak, így megint egyértelmű, kire szavaz a választópolgár igazából.

Mindegyik párt előadhatja a vásári kínálatát, oszt a végén kiderül, kiét mennyire értékelte a nagyérdemű.

Koalíciós kényszer esetén meg a mandátumot szerzett pártok eldöntik, kivel vannak esetleg.

A kompenzáció alatt nyilván azt érted, hogy az egyéni jelőltek első és második helyezettje közti különbség felkerül a pártlistára leadott szavazatokhoz.
Ami ugye a győztest erősíti.
Természetesen lehet ezt vitatni, de ráció is van eben, a nagyobb arányú egyéni győzelem a párt támogatottságára utal, ezt 'jutalmazza'.
Ahogy az eddigi 'területi listák' esetében is történt.
Itt mindössze a területi lista helyett a pártlistára kerülnek a 1kompenzációs' szavazatok, és nem csak a veszteséi, mintegy utólagos kárpótlási alapként :)

Ettől teljesen független, mit is ajánlanak derék pártjaink.

panelburzsuj 2013.09.11. 21:34:20

@egyetmondok:

(Van egy 6. Lenin hódolóm is - kísértetiesen ugyanez a bánatos bajszú, vérig sértett faluesze, mint amit te alakítasz...)

egyetmondok 2013.09.11. 21:36:13

@panelburzsuj:
Nem csak művelt,okos,olvasott,és cinikus,hanem még kegyetlenül nagyképű is vagy. Nem beteg cucc: a legbetegebb cucc.

leponex 2013.09.11. 21:38:25

@panelburzsuj:
mit tagadjam ...
Attilánk emígyen noszogat bennünket:

"Ti mégse hallgassatok a szörnyülködőkre
És meg ne vessétek őket:
Mindannyian és egyformán
Testvéreim vagytok.
"

panelburzsuj 2013.09.11. 21:38:56

@neoteny:

Sorold a rombadőlt demokratikus kapitalista társadalmakat.

panelburzsuj 2013.09.11. 21:45:04

@egyetmondok:

Nyilván.

Sőt: fertőzök is.

A "magamfajtáktól" toprongyosodik az ország.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.11. 21:46:52

@panelburzsuj:

Te sorold a szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmus példáit.

panelburzsuj 2013.09.11. 21:53:10

@neoteny:

Patt.

Ma estére buták maradunk.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.11. 21:54:10

@panelburzsuj:

Nem; te eregetsz lózungokat, amikre nem tudsz példát hozni.

Mitzimackó 2013.09.11. 21:54:32

@HaFr: nem szoktam nevekkel viccelődni, mert igen suttyó dolog, de annyi marhaságot írsz össze, mint fizetett jobboldali ál-ellenzéki, vagy egyszerűen csak anarchista, hogy szerintem a nevedből kimaradt néhány betű: beléndek.

leponex 2013.09.11. 21:56:04

@egyetmondok:
"A magyarság nem az ügyes,bunkó politikusokban pusztul,hanem az okos,művelt,tanult cinikusokban. Mint Te,meg a burzsoá panelista."

Okos nem vagyok, művelt is csak félig.
Szerencsére gyerekeim közül három már az egytemen haladják meg cinikus apjukat.

De hogy egy kis bulvárértelmet nyerjen kissé karcos leteremtésed:

"A cinikusok célja a tökéletes szabadság elérése, amely lehetővé teszi az erényes életet, amely viszont egyenlő a boldogsággal. A tökéletes szabadság függetlenséget követel, így a cinikus nem lehet rabja semmilyen előírásnak, fizikai vagy érzelmi szükségletnek."

panelburzsuj 2013.09.11. 21:57:24

@neoteny:

Van úgy, hogy nincs kedvem bújócskázni.

Veled meg ítéletnapig lehetne ipiapacsozni! :)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.11. 22:00:02

@panelburzsuj:

Nem bújócskáztál te: kijelentetted hogy mik hiányoznak Mo-n a szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmushoz. Amikor rákérdeztem, akkor kiderült hogy nem is létezik szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmus; vagy legalább is nem vagy képes vagy hajlandó példát hozni rá.

egyetmondok 2013.09.11. 22:07:27

@leponex:
"A cinikusok célja a tökéletes szabadság elérése, amely lehetővé teszi az erényes életet, amely viszont egyenlő a boldogsággal. A tökéletes szabadság függetlenséget követel, így a cinikus nem lehet rabja semmilyen előírásnak, fizikai vagy érzelmi szükségletnek." - ezt ismerem,jópofa.

Politikához,államhoz közel sem szabad azonban engedni azokat,akik ezt a valóban okos és tetsző elmefutást magukra nézvést helytállónak vélnék, sőt, igyekezni kell tűzzel-vassal távolt tartani őket a hatalomtól. A legszerencsésebb történelmi szitu az,ha ki sem fejtik a véleményeiket akármiről is,és csak néznek a tükörbe,és csak büszkék,de rettentőn. De csendben. Meg se szólaljanak,ha lehet.Ez az ő igazi hivatásuk és próbájuk: meg se szólalni,mert csak kárt okoz minden szavuk,ha közügyekről, közösségről, államról lenne szó.
Nagy próba ez,nem könnyű bizonnyal.

panelburzsuj 2013.09.11. 22:11:02

@neoteny:

Ha összeszeded, hogy a "középkori" disputák melyik alkatrésze hiányzik az internetes huzivonikból - (amitől huzivonik, és nem viták) - akkor állok rendelkezésedre.

Holnap.

panelburzsuj 2013.09.11. 22:14:09

@egyetmondok:

Elhiszed, hogy még sokszáz mondatot tudnék írni, amit ugyanilyen lelkesen benyalnál?

De nem erre a piacra dolgozok.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.11. 22:16:40

@panelburzsuj:

Te már "álltál rendelkezésre" azzal hogy előjöttél a szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmus koncepciójával -- viszont arról nem vagy hajlandó értekezni hogy az mit jelent. Anélkül pedig csak bugyogás az egész.

Mi szükségeltetik ahhoz hogy világbéke legyen, és mindenkinek legyen egy pónija, sörényébe font szivárványszínű szalaggal?

- békesség
- egészséges pónitenyésztő gazdaság, amelyik képes 7 milliárd pónit kitenyészteni
- egészséges textilipar amelyik képes 7 milliárd szivárványszínű szalagot legyártani

leponex 2013.09.11. 22:32:54

@egyetmondok:
" A legszerencsésebb történelmi szitu az,ha ki sem fejtik a véleményeiket akármiről is"

Ez valami szocialista liberalizmus féle lehet:)

Bár nem értek veled semmiben sem egyet, de bármit megtennék, hogy el se mondhassad ...

"Meg se szólaljanak,ha lehet."

Jó, majd megfontolom.

Misi bátyámnak add át üdvözletemet ;-)

hot-spot (törölt) 2013.09.11. 23:08:58

@egyetmondok: No de Gyurcsány böszmézése,nem a tehetetlenséget bizonyította e valójában?

panelburzsuj 2013.09.11. 23:36:16

@neoteny:

Na látod, szalmabábbal már milyen ügyesen el tudod látni magadat.

Minek lábatlankodnék?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.11. 23:58:33

@panelburzsuj:

Na látod, bugyogsz össze-vissza, aztán megfutamodsz azelől hogy érdemben kifejtsd a "szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmus" lózungodat.

panelburzsuj 2013.09.12. 00:03:49

@neoteny:

Egész az ágyamig megfutok.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 00:09:14

@panelburzsuj:

Már futamodsz két és fél órája.

panelburzsuj 2013.09.12. 00:17:25

@neoteny:

Mosogattam, relaxáltam, pisiltem.

Érdekelnek a részletek?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 00:28:20

@panelburzsuj:

Semmit nem változtatnak azon hogy megfutamodtál azelől hogy kifejtsd a "szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmus" lózungodat.

panelburzsuj 2013.09.12. 08:30:26

@neoteny:

Oké, lefolytathatjuk Artur király és a Fekete Lovag viadalát, de közben annyit hadd kérdezzek meg: szerinted melyikük nyert?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 08:53:10

@panelburzsuj:

Te veszítesz mindaddig amíg olyanokat bugyogsz mint a "szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmus".

panelburzsuj 2013.09.12. 08:59:46

@neoteny:

Szerintem meg win-win.

Mindkettő megtartotta az arcát - bár szép nagy adag "elsüllyedt költség" árán.

Ami persze lehet lúz-lúz is...

Szóval: mit kötözködsz négy darab egy sorba rakott szón?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 09:06:18

@panelburzsuj:

Te már próbáltad pattra venni a helyzetet korábban is.

Bármi másról szeretnél értekezni, kivéve annak a jelentésről amiről az eredeti állításodat tetted: a szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmusról. _Ezt_ nem vagy hajlandó megtárgyalni -- mert tisztában vagy azzal hogy ilyen nem létezik: ez csak egy lózung, egy progresszív propagandaszólam, populista bugyogás, hangzatos bullshit.

tamas11 2013.09.12. 09:25:46

@panelburzsuj:
"Ha összeszeded, hogy a "középkori" disputák melyik alkatrésze hiányzik az internetes huzivonikból - (amitől huzivonik, és nem viták)..."
versenyek kívül beszállnék ebbe a feladatba...
Először is listázzuk (teljesség nélkül) a közösségeket alkotó, kohéziót növelő társas momentumokat.
1. Egymásnak tehető szoláltatások
2. Egymásnak már megtett szolgálatok.
3. Közös kultúra megléte (ha és amennyiben van...)
4. Közös kultúra tudata
5. Egyének kiszolgáltatottsága, annak foka.
6. Bizalom (mint bonusz)
Mindebből analizálható,hogy az eszmecseréken túl megnő a jelentősége a metakommunikációnak, ami viszont esendő, nagyon hiányos a NET-es "huzivoniknál".
Nem épül a közösség, a kapcsolat. Ezt szenvedi el többek közt az egyébként sikeres HaFr blog közönsége is.

panelburzsuj 2013.09.12. 09:27:34

@neoteny:

"A politika az exigentiák tudománya."

És hol volt akkor még a marketing?...

Egyébként elárulnád, hogy milyen eszközzel állapítottad meg: "ez csak egy lózung, egy progresszív propagandaszólam, populista bugyogás, hangzatos bullshit" ?

panelburzsuj 2013.09.12. 09:30:15

@tamas11:

(nagyon kedves a felajánlásod, úgyhogy súgok egy rávezetőt: grundfoci... )

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 09:35:13

@panelburzsuj:

"milyen eszközzel állapítottad meg"

Elsősorban abból, hogy meg sem próbálod értelmezni, még kevésbé védeni azt.

panelburzsuj 2013.09.12. 09:37:29

@neoteny:

De mi szorítana erre?

Hogy te gáncsoskodsz?

Elfér.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 09:41:09

@panelburzsuj:

Persze hogy nem szorít semmi rá; viszont egyértelművé teszi mindenki számára hogy a "négy darab egy sorba rakott szó" jelentésileg üres.

panelburzsuj 2013.09.12. 09:46:31

@neoteny:

Itt jön a marketing: győzz meg erről tényleg "mindenki"-t.

Én eddig egy (azaz 1) reklamálót tapasztaltam.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 09:49:11

@panelburzsuj:

Aki olvassa, látja hogy tettél egy kijelentést a "szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmusról"; de az szerinted is csak "négy darab egy sorba rakott szó", jelentés nélkül.

tamas11 2013.09.12. 10:09:53

@panelburzsuj:
Mik a grundfoci specifikumai?
1. Porzik
2. Mindenki a labda körül...
3. Enyém a labda- effektus
4. Anyám megmondta, idejében haza kell érnem

tamas11 2013.09.12. 10:11:24

@tamas11: ja bocs, a legfontosabb:
TÚL KICSI a kapu

panelburzsuj 2013.09.12. 10:31:40

@tamas11:

Ezek jobbára a grund jellemzői.

Libalegelő például nem porzik.

De van a kétféle helyen űzött FOCInak egy döntő közös ismérve.

leponex 2013.09.12. 11:13:11

@panelburzsuj:
@neoteny:

Na most lesz meccs, vagy nem?
Tisztára mint kedves bloggazdánk ...
:)

panelburzsuj 2013.09.12. 11:15:57

@leponex:

Kié a "szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmus" feliratú labda?

He? Na kié? ... :)

leponex 2013.09.12. 11:31:42

@panelburzsuj:
Nem vagyok én az egymillió szövetségi kapitányok egyike :)

De ha már.
"Nálunk minimum négy dolog hiányzik egy működőképes, szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmushoz:

1. kapital
2. social
3. kapitál-demokrata párt
4. szociál-demokrata párt"

És ebből biza egyse nem van meg nálunk, vélem.
No de!
van egyáltalán:
- kapitalizmus
- demokratikus kapitalizmus
- fenntartható kapitalizmus
- fenntartható demokratikus kapitalizmus
- szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmus

??

panelburzsuj 2013.09.12. 11:36:37

@leponex:

Mi van máma, hogy így rajzanak a wannabe ontológusok?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 12:05:48

@panelburzsuj:

"Ezek jobbára a grund jellemzői.

Libalegelő például nem porzik."

Először azt állítod hogy "ezek jobbára", aztán kiemeled az egyetlen dolgot "például" ami a grundra jellemző.

Később pedig a FOCIról bugyogsz, amikor te voltál az aki előzőleg specifikusan a grundfocit említette.

Bukdácsolsz itt körbe-körbe mint egy LSD-t nyelt ballerina; úgy viselkedsz mintha másoknak kellene kitalálniuk a "sorba rakott" szavaid jelentését, amik függetlenek attól hogy milyen szavakat raksz hogyan sorba.

Még egy kis idő eltelik és oda lyukadsz ki mint Ad Dio korábban: ha csak "jól értenék" mások amiket te írsz, akkor minden világos, érthető és igaz lenne.

panelburzsuj 2013.09.12. 12:12:24

@neoteny:

tamas11-et nem akarnám megbántani

te elbírod a pofánrúgást

lepó is

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 12:16:16

@panelburzsuj:

"Kié a "szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmus" feliratú labda?"

en.wikipedia.org/wiki/Social_sustainability#Dimensions_of_Social_Sustainability

Dimensions of Social Sustainability

Equity - the community provides equitable opportunities and outcomes for all its members, particularly the poorest and most vulnerable members of the community

Diversity - the community promotes and encourages diversity

Interconnected/Social cohesions - the community provides processes, systems and structures that promote connectedness within and outside the community at the formal, informal and institutional level

Quality of life - the community ensures that basic needs are met and fosters a good quality of life for all members at the individual, group and community level (e.g. health, housing, education, employment, safety)

Democracy and governance - the community provides democratic processes and open and accountable governance structures.

Maturity - the individual accept the responsibility of consistent growth and improvement through broader social attributes (e.g. communication styles, behavioural patterns, indirect education and philosophical explorations)

----

Ez a "szociális fenntarthatóság" meg "demokratizmus" -- ahol egy szó sem esik a kapitalizmusról. Nem véletlenül ...

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 12:17:10

@panelburzsuj:

Teljesen üres -- és ráadásul hazug -- amit írsz.

panelburzsuj 2013.09.12. 12:34:12

@neoteny:

Ha nem bírnátok, már lekoptatok volna innen.

Ehhez nem kell egyetem és nem kell Wikipédia. Ennek minden "dokumentuma" itt sorakozik a kommentekben.

Úgyhogy ennél "telibb" valóságot nemigen fogunk kicsiholni egy blogon.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 12:40:31

@panelburzsuj:

Tudsz még több semmitmondó, üres bugyogást elővezetni? Bizonyosan.

panelburzsuj 2013.09.12. 12:50:44

@neoteny:

A kapacitás bőséges, a motiváció változó.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 12:53:50

@panelburzsuj:

Bla bla bla szociális fenntarthatóság bla bla demokratikus bla bla bla kapitalizmus bla grundfoci bla bla FOCI bla döntő bla bla közös ismérv.

Herpity derpity derp.

panelburzsuj 2013.09.12. 13:01:53

@neoteny:

Még hogy te nem bírod szuflával! ... :)

Tíz év alatt nagyságrendileg 200000 (ejtsd: kettőszázezer) nyomot tettem le az NSA-nak. (Eddig hajlandó vagy fölfogni, vagy már ehhez is külön glosszáriumot fogsz igényelni?)

Gondolod, hogy pont itt, pont most, pont te fogsz számomra vadonatúj, soha nem tapasztalt internetes "viselkedésformákat" fölmutatni?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 13:04:21

@panelburzsuj:

Bla bla pofánrúgás bla kapacitás bla bla bla motiváció bla bla nyom bla NSA bla bla vadonatúj bla.

Herpity derpity derp.

panelburzsuj 2013.09.12. 13:22:27

@neoteny:

With a cluck cluck here
And a cluck cluck there
Here a cluck, there a cluck
Everywhere a cluck cluck
With a baa baa here
And a baa baa there
Here a baa, there a baa
Everywhere a baa baa
With a neigh neigh here
And a neigh neigh there
Here a neigh, there a neigh
Everywhere a neigh neigh
With a quack quack here
And a quack quack there
Here a quack, there a quack
Everywhere a quack quack
With a oink oink here
And a oink oink there
Here a oink, there a oink
Everywhere a oink oink
With a moo moo here
And a moo moo there
Here a moo, there a moo
Everywhere a moo moo

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 13:24:45

@panelburzsuj:

Bla bla bla egyetem bla bla Wikipédia bla komment bla bla valóság bla blog.

Herpity derpity derp.

panelburzsuj 2013.09.12. 13:47:27

@leponex:

"Sajnálom, én is egy kicsit!"

1991

"De az idő nem dolgozik nekünk,csak megöregít!"

1981

panelburzsuj 2013.09.12. 13:51:40

@neoteny:

meow, meow here

and a meow, meow there

Here a meow, there a meow,

Everywhere a meow, meow;

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 14:07:41

@panelburzsuj:

Erről van szó: ez a szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmus értelme.

Derp.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 14:10:32

@panelburzsuj:

Bla bla Kossuth bla bla bla Beatrice bla Beatrice bla bla.

Herpity derpity derp.

panelburzsuj 2013.09.12. 14:13:16

@neoteny:

Magható, hogy a másoknak címzett üzeneteimet is ilyen gonddal követed.

Érik egy moo-moo érdemérem.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 14:15:31

@panelburzsuj:

Bla bla címzett bla gonddal bla bla.

Derp.

panelburzsuj 2013.09.12. 14:35:19

@neoteny:

Helyi idő szerint úgy tízig el kell köszönnöm tőled.

Ha van kedved, írogass csak nyugodtan még derpeket.

Baa baa veled.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 14:37:23

@panelburzsuj:

Már megmutattad hogy csak derp akad a szociálisan fenntartható demokratikus kapitalizmusod mögött.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.09.12. 15:28:17

@panelburzsuj:

Ja, és:

Bla bla bla ontológia bla bla.

Derp.
süti beállítások módosítása