Miért kell támogatni adott esetben a homoszexuális házasságot?
Barátaim a korrespondancia hímes mezéjén -- és különösen testvéreim az Úrban -- aggódnak a konzervatív sráfomért a hajtókámon, mert üdvözöltem a Supreme Court döntését a gay marriage szövetségi diszkriminációjának (elég átfogó) megszüntetésére vonatkozóan. Barátaim feltehetőleg nem értik, hogy ez mennyire nagyon konzervatív gesztus volt a részemről, tőlem, aki természetesen nem lát különbséget az antiszemitizmus és az antihomoszexualizmus között (a végcélt illetőleg Hitler sem látott), és főleg undorodik az olyan érvektől, hogy "nahát, még ezt is?", vagy "na ezt már nem", ami ekvális azzal, hogy "na jó, a zsidókat lenyeltük, a homokosokat azért nem fogjuk". Közlöm, a szabadság az szabadság. Idealiter tökéletes, korlátozás mentes. De ha már kénytelenek vagyunk korlátozni, kérdezem, vajon hogyan igazolható bizonyos kisebbségek kipécézése és kizárása az egységes, egyetemes emberi szabadság birodalmából? Próbáljunk nem a fennállóból kiindulva gondolkodni (ami fennállót ad absurdum lehetne Észak-Koreába és Oroszországba is helyezni -- milyen kényelmetlen is volna az konzervatív barátaimnak)! Próbáljunk az emberek közötti legitim különbségtevésből kiindulni és azt próbálni igazolni. Az már nehezebb, ugye? Amikor nem elég egy érzelmi rohammal elintézni a kérdést, rögtön begörcsölnek az ujjak a billentyűkön. Ja és miért konzervatív gesztus? Azért, mert a konzervatív ember szereti maga körül látni a könyveket, a lombos fákat, a gyerekeit, és a homokos rokonait. Az utóbbiakat szereti önmagukra bízni a társadalom manipulált ítélete és a minden lében kanál állam ostoba megnyilvánulásai helyett -- kvázi védi őket. A konzervatív ember szereti a kicsit és a közelit -- szemben a maffiózók grandiózus hazugságaival. Szereti maga belakni a világát -- mielőtt más lakja be helyette és viszi el a disznait. Szereti kialakítani a saját álláspontját a dolgokról és nem meghallgatni Semjén Zsolt és Gyurcsány Ferenc intelmeit. Szabadon szereti. A szerelmet is, másoknak is. Ott egye meg a fene a való világ mérnökeit, akik kioktatják a saját moráljáról! A homókért kiállni egyet jelent az önrendelkezésünkért és a méltóságunkért való kiállással -- ezért kell támogatni a házasságukat.
Barátaim a korrespondancia hímes mezéjén -- és különösen testvéreim az Úrban -- aggódnak a konzervatív sráfomért a hajtókámon, mert üdvözöltem a Supreme Court döntését a gay marriage szövetségi diszkriminációjának (elég átfogó) megszüntetésére vonatkozóan. Barátaim feltehetőleg nem értik, hogy ez mennyire nagyon konzervatív gesztus volt a részemről, tőlem, aki természetesen nem lát különbséget az antiszemitizmus és az antihomoszexualizmus között (a végcélt illetőleg Hitler sem látott), és főleg undorodik az olyan érvektől, hogy "nahát, még ezt is?", vagy "na ezt már nem", ami ekvális azzal, hogy "na jó, a zsidókat lenyeltük, a homokosokat azért nem fogjuk". Közlöm, a szabadság az szabadság. Idealiter tökéletes, korlátozás mentes. De ha már kénytelenek vagyunk korlátozni, kérdezem, vajon hogyan igazolható bizonyos kisebbségek kipécézése és kizárása az egységes, egyetemes emberi szabadság birodalmából? Próbáljunk nem a fennállóból kiindulva gondolkodni (ami fennállót ad absurdum lehetne Észak-Koreába és Oroszországba is helyezni -- milyen kényelmetlen is volna az konzervatív barátaimnak)! Próbáljunk az emberek közötti legitim különbségtevésből kiindulni és azt próbálni igazolni. Az már nehezebb, ugye? Amikor nem elég egy érzelmi rohammal elintézni a kérdést, rögtön begörcsölnek az ujjak a billentyűkön. Ja és miért konzervatív gesztus? Azért, mert a konzervatív ember szereti maga körül látni a könyveket, a lombos fákat, a gyerekeit, és a homokos rokonait. Az utóbbiakat szereti önmagukra bízni a társadalom manipulált ítélete és a minden lében kanál állam ostoba megnyilvánulásai helyett -- kvázi védi őket. A konzervatív ember szereti a kicsit és a közelit -- szemben a maffiózók grandiózus hazugságaival. Szereti maga belakni a világát -- mielőtt más lakja be helyette és viszi el a disznait. Szereti kialakítani a saját álláspontját a dolgokról és nem meghallgatni Semjén Zsolt és Gyurcsány Ferenc intelmeit. Szabadon szereti. A szerelmet is, másoknak is. Ott egye meg a fene a való világ mérnökeit, akik kioktatják a saját moráljáról! A homókért kiállni egyet jelent az önrendelkezésünkért és a méltóságunkért való kiállással -- ezért kell támogatni a házasságukat.
Az utolsó 100 komment: