1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.06.01. 19:00 HaFr

Orbán megadta magát

Beavatás következik a magyar politikába, az ördöggel a részletekben. A logika szerint senki sem érhet el tartós hatalmi pozíciót Magyarországon, aki nem érez rá a magyar néplélekre, amely a politikában preferálja az ázsiai, premodern megoldásokat, tehát a hatalom megszerzése és tartós birtoklása nem egyéb, mint folyamatos közeledés (számos vargabetűvel és csalódások közepette) ehhez a néplélekhez, illetve lemondás mindarról, ami ezt a népet és a lelkét átvihetné Nyugat-Európába. (Illusztrációként a legnagyobb hazai lélekbúvár, OV fejlődésének etapjai, mellettük vastagon szedve évszámok, jelezve, meddig dominált az adott etap.)

0. Dics- és/vagy hatalomvágy (e nélkül a pálya el sem indul),

1. Radikalizmus 1993-ig (a legtöbb 20. századi konzi politikai élete hajnalán legalább vad radikális liberális volt, OV is 1993-ig, mások egyenesen komcsik, mint OV egészen fiatalon, már amennyire egy gimnazista KISZ-titkár komcsi lehet, nem tudom, én nem voltam),

2. Voluntarizmus (akarat- vagy vezérelvűség, itt szinonímaként, ami végigkíséri természetesen OV politikai pályáját, de a pályaív előrehaladtával egyre inkább kiirt mindent a maga és a nép közötti térből, úgy érzem, ildomos itt elhelyezni a fejlődési görbén, bár lehetne éppen az 1. állomás is),

3. Nacionalizmus 2002/5-ig* (kezdetben polgárinak és kereszténynek is nevezik, tök mindegy, mert se polgári nem volt, se keresztény, se nemzeti, hanem ún. antikommunista, leginkább pedig olyan, amelyik a politikai térben az MSZP-vel szemben definiálta magát, a szónak valódi immanens értéktartalma nincsen, aki ilyet keres, nem ismeri a politikum természetét, természetesen radikális, mint minden anti- és nacionalista politikai krédó),

4. Populizmus 2010-ig (végső rátalálás a zemberekre a 2002-es választási vereség és csalódás után -- "hogy a francba tudták ezek visszahívni a komcsikat?" --, az összes előbbi fejlődési fázis felszívása ebben, amelyet fontos azonnal elhatárolni a közjó idealizmustól: a populizmus a mindenkori választói erő kiszolgálása a közösség legfőbb javára való tekintet nélkül, a megváltás és a valódi modernizáló nevelés minden szándéka nélkül, olyan mozgalom, amelyik létrehozza a tömegbázisát a primitív ösztönök és a fentebb említett kategóriák csomópontjaiban, a.k.a. engineering of consent),

5. Etatizmus 2010-től (az összes eddigi fázis egyesítése a központi államszervezet iránti hódolatban, már megvalósult formájában erősen centralizált, autokratikus, vezérelvű, még előttünk álló szélsőséges aktualizációjában személyi kultusz),

6. Totális diktatúra (nem fenyeget, nem fenntartható, a magyar lélek szabadságharcosan kiveti magából, nem beszélve az EU-ról).

OV-t két fontos csalódás érte a pályáján, amelyik mindegyik közelebb vitte a magyar néplélek megértéséhez: 1994 és 2002, jellemző módon két elveszített választás. OV mindkét alkalommal lemondott valamiről a hatalom érdekében: először a a kritikusan értelmezett, mert radikálisan felfogott nyugati típusú liberalizmus képviseletéről, másodszor a kritikusan értelmezett, mert etnicista szűrőn átvezetett nyugati típusú konzervativizmusról. Annyit mindenesetre el lehet mondani 2013-ban, hogy a Nyugatnak már csak egy vívmányáról mondhat le: az alapjogok rendszeréről, amelyre természetesen szintén kritikusan tekint, de a felszámolásával már túllőne a célon, ami a hatalma stabilitása. Csak ezért nem teszi meg.

Tanulság: Magyarországon be lehet rendezni egy autokratikus rezsimet. Továbbmegyek: a magyar néplélekhez az autokratikus rezsim áll a legközelebb. OV a magyar néplélek legnagyobb mai ismerője és egyszersmind a legnagyobb formátumú áldozata. A több mint húszéves küzdelme során, amelyet a magyar néppel vívott, végül a dics- és hatalomvágya erősebbnek bizonyult az európai műveltség lankadatlan képviseleténél. Megadta magát nekünk. Too bad. Egy miniszterelnöktől erre volna a legkisebb szükség. És akkor nem beszéltünk még az államférfiról.

(PS. Idevág egy a mai nol-os publiból vett idézet Petőfi -- gondolom -- szabadszállási választási beszédéből. No, ilyet Orbántól még nem hallottunk... igaz, Orbán megnyerte a választásokat, nem úgy, mint Petőfi.

„A legjobb alkalmam volna rá most, megszerettetni magamat veletek az által, ha az egekig magasztalnálak benneteket, hogy ti (...) ilyen meg ilyen, dicső, páratlan, hasonremek emberek vagytok. Ha én azt amúgy hosszas kacskaringósan kikanyargatnám, tudom, nem esnék roszul egyikteknek sem, sőt közületek többen megsimitanák a bajuszokat és a hajokat s azt mondanák: »ejnye, mégis derék ember ez a P (...), tegyük meg követnek«. Hanem azt korán se várjátok, hogy én titeket magasztaljalak, mert akkor szemtelenül hazudnám. Becsületemre mondom, hogy ti nem vagytok remek emberek, vagy eddig legalább nem voltatok. Március 15-éig az egész Magyarország nagyon szolgalelkü, kutyaalázatosságú ország volt és ti ebben a virtusban közelebb álltatok az elsőkhöz, mint az utósókhoz.”)

*Lehet érvelni mindkettő mellett (komolytalan samu hozzájárulása)

105 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr495339187

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.06.02. 16:52:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gono 2013.06.01. 21:00:50

lásd még quadrille kollega szintén mai fejtegetését a politikai tőkéről.

oriblog.blog.hu/2013/06/01/politikai_toke_es_kapzsisag

rímel.

evelynn 2013.06.01. 21:51:27

Remélem a harmadik csalódása 2014-ben eljön!

Andráska8 2013.06.01. 22:49:01

Pedig már most is diktatúra van, aki véleményt nyilvánít (ellenük) kirúgják, vagy kirúgatják.
Naná, hogy ezt sokan nem akarják észrevenni, nekik a tank a diktatúra.

Andráska8 2013.06.01. 22:50:27

Orbán és a műveltség: két különböző dolog.
Sőt..

leponex 2013.06.02. 01:17:11

"Tanulság: Magyarországon be lehet rendezni egy autokratikus rezsimet. Továbbmegyek: a magyar néplélekhez az autokratikus rezsim áll a legközelebb. "

Ja.

Ha már végképp a tanácstalanság lesz úrrá 'liberális' barátainkon, akkor a diktatúra, autokrácia, meg a böszme néplélek marad meg rendező elvnek.

Jó hafr!

Hun tanálkoztál össze ezzel a néplélekkel a nagykörúton, hogy ily bensőséges önvallomásozásra bírtad??

Mi a csuda történt azzal a magyar néplélekkel, hogy 1994 szoci-liberális kétharmada után erőt vett rajta az autokratikus rezsim utáni olthatatlan vágy, ami ugye addig is immanens tulajdonsága lehetett?

Vagy 2002-ben, és 2006-ban is e fertelmetes vágyai vezérlete alatt hajtotta önként a ballib autokrácia igájába fejét, csak nem volt megelégedve megaláztatásának mértékével, és még nagyobbra, Orbán setét diktatúrájára vágyott?

Vagy csak elromlott volna e derék jobb sorsra érdemes néplélek, oszt hátat fordított a ballib jólétnek, hogy mazochista vágyait kielégíthesse?

Taníts minket, kedves hafr a zigazságra, szomjúhozzuk!
Vagy tényleg, nincs remény, húsz évig is dagonyíázik e balga néplélek, míg eljő a kikelet?

savanyujóska 2013.06.02. 06:59:01

Az autokratikus rezsim ömagában véve még nem feltétlenül volna baj. Japánt, Dél-Koreát, Tajvant, Chilét, Törökországot is egy diktatúra nyugatosította és modernizálta, és valami hasonló történik ma Kínában is. Személy szerint nekem nem mindig szimpatikusak, de alapjában véve azért kedvelem Mátyás királyt, Napóleont, vagy Atatürköt. A baj az, hogy a diktatúra élén náluk nem egy felvilágosult zsarnok, hanem egy gyakorló elmebeteg, és a mögötte megbújó gazdasági bűnözők állnak.

Szóönt 2013.06.02. 08:37:23

@Andráska8:

"Pedig már most is diktatúra van, aki véleményt nyilvánít (ellenük) kirúgják, vagy kirúgatják.
Naná, hogy ezt sokan nem akarják észrevenni, nekik a tank a diktatúra."

Így van, minden hasonló rendszer a fortélyos félelemre alapoz, elülteti a zemberek agyában, hogy ellenvélemény, kritika nem maradhat megtorlatlanul. Olyan gazdasági ellehetetlenítés zajlik gátlás nélkül amire régen nem volt példa. A kutyájuk kölkeit meg etetik ezerrel. Ha újra megválasztjuk Széchenyinek lesz igaza, itt a néppel van komoly probléma.
Mint Hitler a bunkerban. Mi lesz a népével Führer? - A nép már döntött, amikor megválasztott engem:( -

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.02. 08:44:15

@leponex: Van egy választói massza (talán 4 milliónyi jobb és baloldalon összesen), amely nagyjából a saját szemhatáráig lát, ezek kezdetben túlnyomórészt a maszop oldalán lévén folyamatosan sodródtak át a széljobb és a fidesz felé nem kis részben Orbán tudatos csábítása eredményeként, aki tudott nekik egy kis nacionalista bódulatot is ajánlani. Orbán nagyon erős megosztó politikája már a '98-as választásokat 2-3 évvel megelőzően ezt a hátteret teremtette meg a fidesz számára. Ezek vágyják az autokratikus rezsim biztosította világképet, sőt egy részük ide-oda lengedezik attól függően, hogy kitől kap bevállalósabb ígéreteket. Ez a tendencia egyre erősödik a társadalomban, ahogy kiábrándul a politikai illúzióból és folyamatosan szegényedik. (E két egymást erősító hatást OV ugyancsak jól felmérte, és mellé tette az erős kéz kultuszát, amelyet Mesterházy képtelen nyújtani.)

toportyánzsóti 2013.06.02. 09:29:08

Viktorkának mára elfogyott a hitele és versenyképtelen a rendszere,kezdőkkel akar politikát csinálni mert az értelmes kritikát is gyűlöli...Olyan mélyre süllyedtek tudatilag,nekik mindenki vörös aki nem nyal be csontig...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.02. 09:42:59

Idevág egy népszabós publiból vett mai idézet Petőfi szabadszállási választási beszédéből. NO ilyet Orbántól még nem hallottunk .. igaz, meg is nyerte a választásokat, nem úgy, mint Petőfi.

„A legjobb alkalmam volna rá most, megszerettetni magamat veletek az által, ha az egekig magasztalnálak benneteket, hogy ti (...) ilyen meg ilyen, dicső, páratlan, hasonremek emberek vagytok. Ha én azt amúgy hosszas kacskaringósan kikanyargatnám, tudom, nem esnék roszul egyikteknek sem, sőt közületek többen megsimitanák a bajuszokat és a hajokat s azt mondanák: »ejnye, mégis derék ember ez a P (...), tegyük meg követnek«. Hanem azt korán se várjátok, hogy én titeket magasztaljalak, mert akkor szemtelenül hazudnám. Becsületemre mondom, hogy ti nem vagytok remek emberek, vagy eddig legalább nem voltatok. Március 15-éig az egész Magyarország nagyon szolgalelkü, kutyaalázatosságú ország volt és ti ebben a virtusban közelebb álltatok az elsőkhöz, mint az utósókhoz.”

leponex 2013.06.02. 10:41:32

@HaFr:
"Van egy választói massza (talán 4 milliónyi jobb és baloldalon összesen), amely nagyjából a saját szemhatáráig lát"

Ja.

2010-ben jó 5 millióan szavaztak, a te magabiztos kijelentésed szerint egymillióan vannak tehát, akik nem a Masszához tartoznak, ők tehát a 'Bölcs' választópolgárok, nekik kellene a szent Demokrácia értelmében eldönteni, ki lenne alkalmas az ország vezetésére.

De ha a Zorbán már 1995-ben elkezdte a megosztást, akkor hogyan történhetett meg a ballib 8 év?

A rejtélyes néplelket, aki titkon diktatúrára vágyik, meg autokráciára, változatlanul homályban hagyod, pedig ugye minden rossz alfája-ómegája e tudományos kontextus mögött rejtőzik, szerinted.

Nos?

A Petőfis sztorid közismert, nagy költőnk vérig sértődött, hogy azok a leszolgalelkűzött emberek nem választották meg.
Az meg se fordul a fejedben, hogy esetleg tökéletesen alkalmatlan volt még az akkori képviselőségre is?
Egy kicsit a mai duzzogó egykori 'liberálisokat' juttatja eszembe, akik máig nem tudták feldolgozni, hogy az egykor nekik lelkendező massza hogyan értékelte munkásságukat.

Valahogy emígyen :
"Gádor Iván a Magyar Hírlap vezérpublicistájaként 1993 szeptemberében a Visegrádról Budapestre tartó Médiahajó fedélzetén a sokadik pohár után úgy este tíz körül az arcába mondja pár elképedt fideszesnek: Mi csináltunk belőletek nagy pártot. De most összegyűrünk és visszadobunk titeket oda, ahonnan egykor előszedtünk: a szemétkosárba."

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 16:11:34

"a magyar néplélekhez az autokratikus rezsim áll a legközelebb. OV a magyar néplélek legnagyobb mai ismerője"

Igen, ez így nagyon 2 nagyon pontos megállapítás.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 16:14:21

@Andráska8:

Az amit mondasz, az nem diktatúra. Felesleges a "diktatúra" szót mindenre rámondani. Ugyanez már sok esetben megtörtént, az eredmény kontraproduktív. S amikor TÉNYLEG lesz diktatúra, akkor azt hogyan fogod nevezni?

Az SZDSZ már megcsinálta ugyanezt a játékot az "antiszemitizmus" szóval. Az eredmány pedig nagyon rossz.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 16:16:46

@leponex:

Nincs ellentmondás. 1994-ben ugyanazért nyert az MSZP, amiért 2010-ben a Fidesz. Nem ellentétes táborok választották meg a győztest e 2 évben, hanem UGYANAZ a tábor.

leponex 2013.06.02. 17:25:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

16 év azért ölég nagy idő, cirka 1,8 millió új és ennyi egykori szavazóval, akik a diktatórikus természettörvénynek engedelmeskedve a Nagy Autokratához tértek meg ;-)

Én inkább arra hajlanék, hogy a 2002-es bukta után Orbán felismerhette, hogy a ballibeket leginkább a saját addig hatásos fegyvereivel lehet - és kell - legyőzni.

Oly emlékezetes, amikor Medgyessy lehengerelte Orbánt a 'Jóléti rendszerváltást', a 'Több pénzt az embereknek!', a 'Magyarország többet érdemel' remek programjával, meg hogy van pénz, hiszen 4% felett van a növekedés, csak az Orbán nem akar pénzt adni az embereknek.

Az Orbán meg csak pislogott, mint egy megszeppent ovodás, hogy a növekedés felét szabad csak jóléti kiadások növelésére fordítani, a másik felével a gazdaságot kell tovább noszogatni!
A mindenkinek járó családi pótlék növelése helyett pedig adójóváírást, meg szociális alapon járó gyermeknevelési támogatást szorgalmazta.

Orbán kicsivel, de alulmaradt, és a 2002-2010 közötti gazfasági szárnyalásról meg mindenkinek meg lehet a véleménye.

Most ott tartunk, hogy a Bajnainak csődelhárításra adott 20 mrd-ot az Orbánék visszafizették, az MNB-ben több mint 30 Mrd porosodik, kikerülünk a bájos TDE alól.

Meghirdette Gyurcsány a nagy baloldali összefogdosást, senkit nem érdekelt.
Meghirdette Bajnai a mégnagyobb balos összefogást, abból se lett semmi.
Felkelést, forradalmat, végtelenül elkeseredett, ugrásra kész haragos tömeget vizionálnak szomorkás ballibjeink, de megest csak sehol semmi.
A közvélekedéskutakodók sem tudják alátámasztani e vélt népháborgást ( pedig tényleg lenne azért valóban miért ), hát akkor már nem maradt más magyarázat, mint a tehetetlen gyáva nép diktatúra iránti genetikus vonzódása.

Érvelésnek elég a 20. század történelmére hivatkozás, meg a Petőfi Sanyi, aki nem kellett a népnek képviseljelöltként.

leponex 2013.06.02. 17:27:12

"gazfasági szárnyalásról"

Becs szó, véletlen volt :))

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 17:43:21

@leponex:

Igen, valami ilyesmi, de azért ez nem ilyen egyszerű.

Én külföldről szemlélem mindezt, ez a távolság bizonyos bölcsességet is ad talán, de mértékletességet biztosan.

Én a következőket látom:
- van egy kb. egyenlő mértékű fideszes és polgáridemokrata-szocialista kemény mag (persze a polgáridemokrata és a szocialista részt egymást se imádja, de az antiorbánizmus összehozza őket),
- a nagy többség vagy apolitikus vagy passzív és a kisebbik rosszra szavaz, márpedig számukra a Fidesz a kisebbik rossz, legalábbis most 2013-ban biztosan,
- a demokratikus ellenzék sorra csinálja a hülyeségeket, amivel segít a Fidesznek: ellendemagógiával próbálkozik, belelép az összes fideszes csapdába (pl. NE legyen rezsicsökkentés, mert a cégek tönkremennek), idióta célokat tűz ki (pl. többkulcsos adórendszer visszahozása).

Ha az ellenzék pl. olyan lenne, mint ennek a blognak a szellemisége, akkor lenne esély a Fidesz legyőzésére. De a jelenlegi hülyeségekkel erre semmi esély. Amíg a Fidesz a kisebbik rossz a többság számra, addig biztos a Fidesz-győzelem.

Az átlagember nem diktatúrát, demokráciát, X vagy Y rendszert akar, hanem nyugalmat, gyarapodást.

németh györgy 2013.06.02. 18:11:10

Azért itt Magyarországon van egy-két gond, néha olyan a helyzet, mint amikor a forgószél középpontjában ülünk, azt hisszük csend van, pedig…

ob.szerver 2013.06.02. 18:26:38

@leponex:

"a Bajnainak csődelhárításra adott 20 mrd-ot az Orbánék visszafizették, az MNB-ben több mint 30 Mrd porosodik..."

Nahát, végre egy jó hír, 20+30=50 mrd EUR. És azt tudod, hogy honnan származik ez a sok pénz?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.02. 18:39:58

"Voluntarizmus (akarat- vagy vezérelvűség"

Ez biztos?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.02. 18:46:52

@HaFr:

Szinonímák hasonló szavak vagy kifejezések egyazon nyelvben amiknek ugyanaz vagy közel ugyanaz a jelentésük valamilyen vagy az összes értelemben.

A 'voluntarizmus' nem szinonímája az autoritarianizmusnak vagy a vezérelvűségnek.

K.A. vagy B.Cs. 2013.06.02. 18:47:21

Bűn rossz cikk. OK:a kedves "újságíró" nem tud írni.

2llkedő 2013.06.02. 18:55:39

@K.A. vagy B.Cs.: Bűn rossz hozzászólás! Ezért kár volt!

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.02. 18:57:32

@HaFr:

OK, tovább bányásztam a kérdésben és kiderült, hogy a 'voluntarizmus'-nak két értelme is létezik; én csak az egyikről tudtam. Így hát igazad van abban hogy a (metafizikai/egzisztenciális) 'voluntarizmus' jelent akaratelvűséget is.

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.06.02. 19:00:02

@K.A. vagy B.Cs.: Volt ennél rosszabb is: amikor elkezdődtek az IMF tárgyalások, akkor is ujjongtak, hogy a fidesz kapitulált :)

béla a görög (törölt) 2013.06.02. 19:42:52

50 felett lehet, hogy nyerő lehet bizonyos embereknél (természetesen nem mindenkinél) egy autokratikus berendezkedés.
50 alatt csak a karrier egy formája - hátha bejön alapon.

A lakosság egy része kivándorol, mert részéről ennyit a hatalom játszadozásairól. Másik része meg előbb-utóbb rájön, hogy megszívta mert megszívatták és/vagy kihal.
Nem fenntartható az autokrácia - onnantól meg szívás.

Orbán meg csak egy szerencsétlen aki nagy ember akart lenni, azt nem lett. Van ilyen.
Rossz szakmát választott. Lett volna inkább Bojár Gábor /nem lett/ Nem mellesleg még ő is tudta meddig mehet el.
Politikában, a XXI. században, Európában...
Senki sem lesz nagy ember. És a hatalomhoz is támogatottság kell - nem csak szavazói.
Kb. ennyit Viktor kvalitásairól, nagyságáról.

Ez az egész csak egy nagy léptékű szabadrablás politikai PR-ral megfűszerezve - semmi több.

komolytalan samu 2013.06.02. 20:15:52

Az ilyen "magyarnéplélek legnagyobb ismerője" frázisok a következőket hívják elő az agyamból: fél tucat magyar népmesét, és a kérdést, amire én részletes, pontos ( publicisztikánál komolyabb igényű) választ még senkitől sem kaptam; az mégis milyen?

Én pl. alapos és visz. hosszantartó megfigyelések után, azt tudnám mondani: hogy elég összetett és közel sem olyan mindhalálig -bármitörténjék is változatlan, mint azt egyébként Nészavától-Jobbikig (igaz különböző perspektívából és toposzokkal) hajlamosak a népben és nemzetben gondolkodók leírni.

Kívülről: Minnesotai ismerősöm, 92-től jár ide 4-5 évente és szerinte pl. sok mindenben elképesztően változott itt az emberek gondolkodása az elmúlt 20 év alatt.

Belülről: egy hozzátartózóm, aki ősjobbosként 98-ban, Viktorék első hatalomra jutásakor még bátran tőzsdézett (sikerrel), és hitt a kockázat/öngondoskodás elvében, úgy általában a nyugati kapitalista világban. Ma a tőzsde szerinte gyanús (részben a zsidók) alakok játékszere és sajnos visszaköhögi az összes fideszbalos sületlenséget.

Nekem az a gyanúm, hajlamosak vagyunk a saját kis jól bejáratott toposzainkkat mint egy régi zoknit, akkor is ráerőltetni a mára, amikor az már sok tekintetben ökörség. Ez az értelmiségi és gazdasági elit nem csak a szükséges válaszokat, de a köznépnek érthető (és válaszokból lefordítható) toposzok megalkotását is ellazsálta. Ezért van ilyen rohadt nagy káosz, idegbaj és imbecilis múzeumi nosztalgia; mert max a múltba tudnak válaszokért visszanyúlni az emberek, de azokat meg senki sem értelmezte a mára érthetően.

Ennyit a komment igényű néplélek elemzésről.

Orbán démonról meg annyit, hogy két olyan politikai zsenivel szemben vesztett választásokat nyerő helyzetből, -egymás után-, mint Megyó és Fletó.

Politikai ösztöneit tekintve, semmiben: még egyszer: semmiben sem emelkedik ki. A sikereit nem ezeknek, hanem a végtelenül praktikus populizmusának és párton belül vezető szerep megőrzésének köszönheti.

kekex 2013.06.02. 20:18:34

@HaFr:
Te is bedőlsz a fidesz-propagandának? NEM sodródtak tömegek Orbán irányában, hiszen minden felhajtás ellenére is alig valamivel többen szavaztak rá 2010-ben, mint 2006-ban (talán 200 ezer) Nem azok döntötték el a választást, hanem az az 1 millió korábbi mszp szavazó, aki otthon maradt! És igen, azok nem szavaztak a Jobbikra, de nem dőltek be az LMP-nek sem!

leponex 2013.06.02. 20:19:05

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Természetesen nem ilyen egyszerű, no meg nekem közel sincs annyi infóm, hogy pontosan tudhatnám.

Az valószínű, hogy a kisebbik rossz választása jóval többet lendít a jelenlegi kormányoldalon, mint a mulatságos miniszterelnöki castingot most a nagy ballib katalizátor hajkurászásával felidéző 'démokratikus ellenzéken'.
Ami különösen bájos szómágia, hiszen a valamikori Szdsz határozta meg így magát a szocialistákkal szemben, jó húsz évvel később reanimálni ezt a fogalmat oly nevetséges.

Azért ha egy kicsit távolabbról nézi a zember, nagyjából azt láthatta, hogy a Bajnai itthagyott egy komplett csődtömeget

- gondolom itt nem kell idézni Feri öszödi apokrifjéből az idevágó 'elkqrtuk, nem kicsit, nagyon, ... Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Part es a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi. Es közben egyébkent nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkek lehetünk, azon túl,
hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. Semmit"
-
A csődgondnok kapott 20 Mrd-ot, ezzel túlélte az ország a választásokig.

Az új kormány az Eu-tól viszont még annyi méltánylást sem kapott, hogy legalább a tényleges hiányt ( egészségügy, Bkv, Máv ) elismerje, a 3% alatti hiány teljesítése volt az egyetlen lehetőség.
És a Zorbánék megcsinálták.
Pedig még az IMF-et is befogták a kényszerítőeszközök közé, azt is túlélték.
Szorongatták mindenféle váddal a médiahalállal, szólásszabadság elhalálozásával, antiszemitizmussal, horthy-reinkarnációval, meg mindennel.
Ezeket is nagyjából abszolválták.

A TDE-vel tényleg mindent megpróbáltak, oszt mégse sikerült megbuktatni.

Pedig már Róna Péter 2012 elejére Andor Lászlót vélte a megbuktatott Orbán helyén látni.

Simor úr a végletekig tartogatta ( valszeg Bajnai számára ) az MNB feleslegesen nagyra duzzasztott tartalékát, negyed százalékot nem engedett ezért sem a kamatból, azóta tán tízszer csökkent menetrend szerint, és nem dőlt be a forint.

A 'rezsicsökkentés' meg szép lassan beteszi a kaput Csárlsz Gátiék projektjének ;-)

*****
'Az átlagember nem diktatúrát, demokráciát, X vagy Y rendszert akar, hanem nyugalmat, gyarapodást.' - írod, és lehet benne valami.
Különösen, ha az örökifjú Kovács Laci bácsi lelkendezik a demokráciáért az Orbándiktatúra ellen, vagy Lendvai Ildi néni harcol a média és szólásszabadságért :)

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.06.02. 20:34:31

Mindig sokat röhögök a magadfajta diktatúrázókon.

Minden ciklusban mikor nem a kedvenc komcsijaid vannak hatalmon, akkor indul a diktatúrázás, rasszistázás, Horthyzás ezerrel, 1989 óta szüntelen.

2006-ig érthető is volt.
De aztán mikor beazonosíthatatlan karhatalmistákat uszított kedvenc MSZP-d több ezer ellenzékire, rendőrök által ájulásig rugdosott ellenzéki képviselőn gúnyolódtak kedvenckéid a magyar parlamentben, ...

Szóval ezután, aki demokratikusnak meri nevezni az MSZP-t, és diktátornak Orbánt az egész egyszerűen egy manifeszt hazudozó komcsi csicska.

komolytalan samu 2013.06.02. 20:37:42

@komolytalan samu:
"Politikai ösztöneit tekintve, semmiben: még egyszer: semmiben sem emelkedik ki."

Ezt pontosítom: a magyar néplélekre vonatkozó politikai ösztöneire gondoltam.

A pártpolitikai ösztönei, lásd a 93-as irányváltást például átlagon felüliek, bár hozzáteszem, egyik sikere sem értelmezhető a roppant pragmatikus populizmusa nélkül. Az a fundamentum.

Ha te valójában bármire hajlandó vagy a hatalom érdekében, akkor sem a 93-as (jobboldali fordulat), sem 2002 (nacionalista váltás) és 2005 (balos váltás) nem akkor a truváj, sőt viszonylag könnyen átlátható, milyen logikus lépések voltak.

Viszont a legtöbb politikában gondolkodó, mégiscsak szűkebb vagy tágabb, de elvi keretek között mozog, ahonnan nézve ez értelmezhetetlen, és akkor jönnek ezek a néplélek magyarázatok.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.02. 21:05:23

@komolytalan samu: Hát nem éppen. Mert a fordulatok mögött van egy trend, amit te is írsz -- és ez a trend valami állandóra mutat, legalábbis az észrevételem szerint, nevezzük ezt népléleknek, józan észnek, politikai kraftnak, mindegy. BY the way az én néplélek fogalmam semennyire sem kevésbé egzakt, mint a fidesz nemzeti esszencialista lózungjai.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.06.02. 21:14:41

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Az egyik nagy ellenzéki öngól a szakdolgozat-háborúskodás elindítása volt. Orbán szakdolgozata ugyanis olyan eredeti, szokatlanul merész, és bizonyos fenntartásokkal időtálló, hogy gyorsan le is vették a témát a napirendről, pedig tényleg megér egy alaposabb elemzést. Amellett kapásból felülírja ezt a lilanyálas nyafizást, amit a blogoló itt előad, mivel kiderül belőle hogy a társadalmi modell képe már jóval azelőtt megvolt, hogy a Fidesz vezetőjeként álmodhatott volna hatalomról. Orbán helyett majd ő megmagyarázza, mit kell gondolnunk Orbánról

Alternatívának meg ott van Gyurcsány szakdolija, ha létezett valaha egyáltalán, aki látta jelentkezzen

J.László 2013.06.02. 21:22:42

Ha megnézzük, hogy az 1990-es pártpalettából egyedül a Fidesz van még talpon, valamint hogy miután 2008-ban elsőként Magyarország dobta be a törölközőt, most pedig IMF pénz nélkül az EU felső negyedében vannak a fő mutatók, ki kell jelentenünk, hogy Orbán nem tehetségtelen pártvezető és kormányfő.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 21:26:40

@zengjen a dalunk fajtárs:

Schmitt esetében még oké volt, mert a dolog túl nyilvánvaló volt. Aztán a Semjén-ügy már kifejezetten szánlmas lett.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.02. 21:29:18

@J.László: Hát az MSZP talpon van még, nem beszélve további nyolc mikropártról, de leginkább az IMF pénz nélküliséget vitatnám, ami sajnos nem igaz (ehhez vissza kellett volna már fizetni a kölcsönt, amelyet csak kiváltani tud a kormány némi kamatfelárral), a felső negyedet nem értem, mert a lényegi hosszútávon meghatározó fundamentumok a b. béka segge alatt. Egyet nem vitatok, hogy Orbán tehetséges, bármit jelentsen is ez.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 21:29:19

@J.László:

Orbán tehetséges, profi politikus. A gond az, hogy - bár rövidtávon képes sikereket felmutatni - ez az út nem vezet sehová. Egyszerűen az ország nincs abban a helyzetben, hogy sikeres legyen ezzel az iránnyal.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.02. 21:30:09

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: De mint tudjuk, Schmitt fajtársnak is helyre állt a becsülete, úh minden rendben.

J.László 2013.06.02. 21:31:18

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Nagyra szoktam értékelni a hozzászólásaidat, de a mostani második részével nem értek feltétlenül egyet.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 21:32:32

@komolytalan samu:

Ez a populista politikus helyzeti előnye: nem kötik ideológiák, azaz ma az ellenkezőjét teheti, mint tegnap és nincs ebből probléma. Mindig mondhatja: a nép érdeke éppen ezt kívánja.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 21:34:16

@HaFr:

Végülis ez nézőpont kérdése: a sportolók pontosan úgy doktoráltak, mint Schmitt. Nem ő volt a nagy kivétel, hanem fordítva.

J.László 2013.06.02. 21:34:52

@HaFr:
Az MSZP-nek vége. Akár győz jövőre, akár veszít. Ha győz, ami kevéssé valószínű, a saját választói fogják őket kidobni az ablakon a várható turbóliberális kormányzás miatt. Az SZDSZ félig tette őket tönkre. Bajnaiék fogják befejezni a munkát.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.02. 21:35:30

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy az első polgár milyen szánalmasan menedzselte ezt a dolgot, pfuj, előgerinchúros

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.02. 21:36:51

@J.László: Ezt nem értem. Bár én sem volnék ennek ellene, mégsem mondható, h két kommenttel korábban pontosan fogalmaztál volna.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 21:42:26

@HaFr:

Rossz taktikája volt, ez tény. Ha az elején másképp állt volna hozzá, még most is KE lenne. Dupla vagy semmit játszott, s vesztett.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 21:44:26

@J.László:

Erősen kétlem. Ha az EU megmarad, ezt kizárt dolognak tartom. Ebben a térségben nem fognak engedni a nagyhatalmak ilyen politikát. 15 évvel ezelőtt a szerbek is megpróbáltak hasonlót, s aztán addig bombázták őket, míg abba nem hagyták.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.02. 21:44:53

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Az, mert bármikor képes konszolidálni egy laza mozdulattal, ha veszélyben érzi a hatalmát. Tök mindegy, hogy a hívei tegnap még azt hitték az Északi sark felé mennek, ha ma azt mondja, hogy a legjobban Johannesburgon keresztül lehet elérni, készséggel arra mennek.

J.László 2013.06.02. 21:47:03

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Ebben sok igazság van. Ezért mondom: az idő eldönti. Aki nem kockáztat, az biztos, hogy vesztes lesz.

Szerbia háborút indított egy olyan földrészen, ahol a tapasztalatok szerint életveszélyes háborúsdit játszani. Így Szerbiát nem hasonlítanám e szempontból Magyarországhoz.

komolytalan samu 2013.06.02. 21:49:02

@HaFr:

A hatalmat, mint látjuk, Orbán nem öncélúan akarta, viszont az odavezető úton (is) bármilyen politikai váltást csupán eszköznek tartott.

Lényegileg semmi különbség sincs a hatalomhoz vezető útja és a hatalomgyakorlása között. Ahogy a jogra puszta eszközként tekint ma, úgy eszközként tekint(ett) a politikai elvekre is.

és ahogy írtam: "Ha te valójában bármire hajlandó vagy a hatalom érdekében, akkor sem a 93-as (jobboldali fordulat), sem 2002 (nacionalista váltás) és 2005 (balos váltás) nem akkor a truváj, sőt viszonylag könnyen átlátható, milyen logikus lépések voltak."

93-94 - nem az a nagy felismerés, hogy a jobboldal megüresedik (az legkésőbb 94-ben triviális), az a meghökkentő, hogy neki nem probléma azt betölteni.
2002 - az akkori, nevezzük nacionalista fordulat, inkább szólt a pártbéli vezető szerep megerősítésének, és vesztes helyzetben az érzelmeket (a választóinak logikusan a nemzeti érzelmeket) korbácsolni megint csak nem meglepő lépés. (azt aláírom, hogy jól csinálta)
2005- a határon túli állampolgári népszavazás kudarca után felismerte, sőt nyíltan ki is mondta, hogy a nemzeti ügyek nem érdeklik a választókat. Ehhez szimpla józan észnél több nem kellett már akkor sem. A nyerő kártyának húzott balos populizmusnál pedig egyszerűbb, kézenfekvőbb válasz nincs.

Szumma: egyetlen nagy váltását sem gondolom politikailag zseniálisnak. Legfeljebb hideg fejjel meghozott és ügyesen kivitelezett populista lépésnek. A nemzet néplélekturkásza címet túlmisztifikált túlzásnak tartom.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.02. 21:52:52

@komolytalan samu: Kétségtelenül mer megcsinálni dolgokat, ami önmagában sok hívet szerez neki -- függetlenül attól, hogy ez most éppen összességében va banque-nak tűnik -- meglátjuk.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 21:55:30

@J.László:

Szerbia nem akart európai integrációt, a háború csak következmény volt.

zengjen a dalunk fajtárs 2013.06.02. 21:56:22

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Schmittpali teljesítménye teljesen átlagos a maga nemében, de a sporttudományi kart leszámítva a nagy átlag se mondható sokkal jobbnak. És akkor még végigvehetnénk a nagydoktorikat és az elmúttévtizedek összes tudományos minősítését

Tanulság? Lapulj meg és akkor akkor nem lesz bajod. A "civil szféra" posztkomenistái nem véletlenül a létező szocializmus diktatórikus hatalomgyakorlásának a viszonyrendszerét görgetik tovább

J.László 2013.06.02. 22:04:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
A francia baloldali fordulat úgy néz ki, nem nagyon jött össze. Ősszel valószínűleg a CDU-CSU fog nyerni Németországban, tehát alapvetően marad a mostani "vonal".

Az EU-nak sem érdeke, hogy tartósan kipécézze magának Magyarországot, mert az egy pont után kontraproduktívvá válik.

Vannak még országok, amelyek nem akarnak európai integrációt (Svájc, Norvégia), mégsem bombázzák őket. Szerbia az örök balkáni puskaporos hordót gyújtotta fel, ezért (is) kellett katonai erővel leállítani.

Magyarország 2010 óta kiválóan politizál, de ez természetesen a saját véleményem. Az idő mindent eldönt.

Reszelő Aladár 2013.06.02. 22:10:18

Most akkor tegye fel a kezét, aki találkozott már európai emberrel! Sok helyen jártam már a világban, de Rómában főként olaszokkal, Párizsban főképp franciákkal Kijevben ukránokkal találkoztam. Mondjuk Brüsszelben nem találtam belgát...
A magyar ember pedig kicsit olyan amilyennek Petőfi is leírja. A legtöbb igenis dolgos, néha panaszkodik, és kemény élete van. A régebbi generációknak pláne. Aki ezt elismeri az meg rögtön populista?
Olyan nyugatról ábrándozunk ami nem is létezik. Semmilyen értelemben sem. Gazdaságilag eladósodik, demográfiailag öregszik, politikailag befogadó, ám valóságban súlyosan szegregált.
Pont mint itthon. Jah de biztos szabad! Ja, pont amennyire Magyarország!

2013.06.02. 22:12:04

Nos, én is ismerem a magyar néplelket valamennyire, és bizony mondom néktek, OV a trafikmutyiba fog belebukni. Ez fáj ma a magyar embereknek, nem a magánnyugdíjak lenyúlása, nem a Közgép, nem az oktatás leépítése, nem is a földmutyi, hanem a helyi Trafik! Ami eddig szinte mindenhol volt, mostantól nem lesz, csak sokkal kevesebb, távolabb, ráadásul a megemelt profit miatt a dohány ára is nőni fog. Ezt a szabad pálinkafőzés joga sem teszi jóvá.

J.László 2013.06.02. 22:17:11

@Wendriner Piroska sakál és balerina:
A cigi ára emberemlékezet óta nő. A "trafik" mint olyan pedig 1990 után kihalt. Épp e "mutyi" fogja ismét életre kelteni.

komolytalan samu 2013.06.02. 22:22:42

@HaFr: Az EU-val szemben nyomott keménység sem több mint annak felismerésnek a folyománya, hogy az unió nem fogja törésig vinni a dolgot.

A személyes véleményem az, hogy jövőre simán nyerni fog (a teljességgel hiteltelen és/vagy töketlen, szétszabdalt ellenzék meg az érzelmileg jól felfűtött, a nagy harc eredményében még bizakodó bázis és a finomhangolt választási rendszer miatt).

Viszont 2015-16 ra kurva nagy nemzeti csalódást várok. Ill. a bázison belül már most is komoly a csalódás, de kb még egy választásra és plusz egy évre van szükség ahhoz hogy a csalódás töréssé, bomlássá, végül tagadássá formálódjon. És akkor, ill. az elvesztett 18-as választás után, gyanúm szerint a Fidesz atomjaira hullik.

Ha ezek a felkorbácsolt, zaklatott indulatok visszazúdulnak a Fideszre, akkor ebből a heterogén kártyavárból nem mered semmi.

egyetmondok 2013.06.02. 22:34:58

A néplélek,mint ilyen magyarázó erő, alapvető,mondjuk alkotmányos ügyekben nem létezik. Vagy ha igen,akkor erről,ennek segítségével pont az ellenkezőjét is el lehetne mondani erről a népről. Akik ilyenekre hivatkoznak,mintha elhinnék pont Orbánnak a fél-ázsia süket rizsát...

Szerintem az lehet inkább valami magyarázat féle arra,hogy a politikailag tudatos magyarok miért is nem lépnek fel az ellen,amit Orbán művel, hogy 1867 óta itt egy valóságos konszolidációs élmény,megélt közösségi tapasztalás, hogy egy alapvetően randa hatalommal kell okosan,ügyesen kiegyezni,megegyezni,mert az hoz konszolidációt. Ferenc Józseffel kell, aztán a történelmi magyar arisztokráciának Horthyval kell,akit nem tart sokra, aztán mindenkinek Kádárral kell,miközben áruló lett nov.4.-én.
Nem volt történelmi élmény a szabadság,az alkotmányosság,mint konszolidációs lehetőség ebben az országban 1867 óta. Iszonyú hosszú idő ez Hafr,és benne él a ma tudatosan politizálók reflexeiben,hogy a működőképes állam rossz,erőszakos,mert olyan,mert ez "általában így szokott lenni",és alkudozni kell vele,hogy kevésbé legyen erőszakos.
Ennek az élménynek a hiánya tette,hogy amit egyszer úgy írtál: nem sikerült belakni a jogállam épületét. Jó kép ez,s ha valakinek az tetszik,úgy is lehetne folytatni,hogy nem akartunk a jurta-féle sátrunkból,szeretett kis faragott bálványaink mellől abba a házba beköltözni...
De ezek csak képek,Hafr. Az élmények számítanak inkább, a megélt közösségi tapasztalat,s ha Orbán valamit talán megérezhetett,az ez az élmény-mentesség.

Ennek szerintem nem sok köze van a néplélekhez.

ob.szerver 2013.06.02. 22:36:14

@J.László:

"most pedig IMF pénz nélkül az EU felső negyedében vannak a fő mutatók"

És ezzel szemben a valóság:

www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2003rank.html

203. hely a növekedési világranglistán (220-ból). 17 országot csak azon az áron sikerült megelőzni, hogy 2012-ben közel 20%-kal (!) nőtt a nettó eladósodottság

www.mnb.hu/Root/Dokumentumtar/MNB/Statisztika/mnbhu_statkozlemeny/mnbhu_allamhaztartas_es_haztartasok_pu_szamlai/mnbhu_kozlemeny_SK_PSZLA_ELOZETES_2013_Q1.pdf

Magyarország jobban teljesít.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.02. 22:39:23

@egyetmondok: Igen, ez szinoním azzal, amit mondok, lehet, hogy kicsit precízebb megfogalmazás is, köszönet

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.02. 22:42:51

@ob.szerver: Az elsőt valamiért nem sikerült megnyitnom...

hot-spot (törölt) 2013.06.02. 22:45:04

@egyetmondok: A jurta stimmel,csak most épp oda költözik kifelé az ország.A házából.
Kíváncsi vagyok,mikor lesznek jurta faluk már....

hot-spot (törölt) 2013.06.02. 22:46:35

A vályog csak azért nem menő,mert túl sok lé jön az égből meg a talajból is.Az építőipar meg átalakulhatna jurtaépítőkké.Erre van igény manapság,nem a társasházakra.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.02. 22:49:48

@ob.szerver: Köszi. Valamiért úgy emlékeztem, hogy Swaziföld megelőzött minket, de megnyugodtam, bőven mögöttünk van :)

egyetmondok 2013.06.02. 22:51:19

@HaFr:
Nem,nem szinoním Hafr,mert a néplélek egy absztrakció,de jó nagy,az élmény,ahogyan élünk pedig maga valóság.
Élményt adni a politikai közösségnek pedig elitfeladat.
Ma élményt adó elitté lenni Hafr,pedig szándék kérdése,mert pont ez EU és az egész világ miatt Orbán mégse tud diktatúrát csinálni,egyszóval pártot kell arra alapítani,hogy igenis lehet helyes,konszolidációs élményt adni a közösségnek a jogállamról,a demokráciáról.
Hol a pí...ba van a párt(unk) Hafr?
Mi ez a panaszkodós, belvár dögunalom körülöttetek ?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.02. 22:53:47

@egyetmondok: Megölsz a (jogos) kérdéseiddel :(

ob.szerver 2013.06.02. 23:01:52

@HaFr:

Nem vagyok nagyon képben a Szváziföldi gazdasági helyzettel kapcsolatban, de én odaadnám azt a pár tizedni előnyünket, ha nálunk is lehetne szafarizni.

De komolyra fordítva, a fogyasztás idén is csökken, a beruházások még innen is tudnak esni, sok jóra tehát nem lehet számítani. A mezőgazdaság eddig nagyon jól alakul, eső és napsütés felváltva, és ez talán pozitívba rántja majd a GDP-t, különösen a tavalyi nagyon rossz bázis után.

Viszont jövőre magas lesz a bázis és jönnek az újabb mínuszok, és nem csak télen.

Magyarország jobban teljesít.

hot-spot (törölt) 2013.06.02. 23:04:51

@ob.szerver: Vizünk is van dögivel.Minden fasza.

Termelhetnénk rizst pölö.

Pop40 2013.06.02. 23:46:02

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Amíg a Fidesz a kisebbik rossz a többság számra, addig biztos a Fidesz-győzelem."

Nekem van egy olyan perverzióm, hogy néha belenézek narancsbolsi sajtószemetekbe, kb mint ahogy a kutató figyeli a primitív közösségek mindennapjait.

A legutóbbi Demokratában volt egy ilyen kv-kutatási eredmény:
Kérdés: Melyik pártra nem szavazna semmilyen körülmények között?

jobbik (asszem) 49%
fidesz (asszem) 48%
szocik 35%
együtt14 vhol 20% körül.

Azaz a fideszes maffia olyannyira a "kisebbik rossz", hogy minden második ember sem rájuk, sem a jobbikra nem szavazna semmilyen körülmények között. (amúgy a fidesz 1%-kal maradt el a jobbik elutasítottságától, ami nem semmi.)
A törzstáborok nyilván megvannak mindkét oldalon, de a választást eddig még sosem döntötték el ők, csak a bizonytalanok.

Ja, és mindez egy fideszbolsi lapban, nyilván fideszes intézet kutatásai alapján jelent meg, így pár % levonható balról, és hozzáadható a fideszhez. (a jobbiké kb oké lehet.)

Lesz itt meglepetés jövőre a narancsbolsi elvtársaknak. :DD

Pop40 2013.06.02. 23:56:50

@leponex:

"vagy Lendvai Ildi néni harcol a média és szólásszabadságért :)"

Le tetszett maradni, kedves elvtársam.:)

nol.hu/archivum/20130108-_kiszallok_a_parlamentbol

"Lendvai Ildikó: Kiszállok a parlamentből

A 2010-es választási vereség után Lendvai Ildikó lemondott pártelnöki pozíciójáról, és most a lapunknak adott interjúban bejelenti: a következő választás után a parlamenti munkából is visszavonul."

A narancsbolsi elvtársak közül kik is azok, akik belátták, hogy útban vannak, és visszavonultak? (Ángyánt kivéve, de neki amúgy is kifelé állna a rúdja)

Ja, hogy senki?:)
Hát az nem sok.

Pop40 2013.06.03. 00:00:15

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

"De aztán mikor beazonosíthatatlan karhatalmistákat uszított kedvenc MSZP-d több ezer ellenzékire"

Ez ugye nem azután történt, miután a fidesz által felheccelt focihuligán- és egyéb csürhe felgyújtotta fél Bp-t, meg a tévé székházát?

rezfanfutyulo 2013.06.03. 00:02:33

Van igazság abban a felvetésben, hogy OV nemcsak megrontója hanem egyszersmind áldozata is a magyar népléleknek. Csakhogy a magyar néplélekre való hivatkozás mindig eszembejuttatja Bibó tűpontos ellenvetését: "Alkatnak és reagálóképességnek nem az a viszonya tehát, hogy alkatunk örök tulajdonságainak elemzésével jutunk el a helyes cselekvés irányelveihez, hanem pontosan fordítva, az ép reagálóképesség aktív alkotó működése során formálódik ki az ép alkat ... Alkati vonások, nemzeti jellegzetességek tudatosítása helyett sokkal fontosabb azt tudatosítani, hogy mi mindent csinálhat egy közösségből a valóság helyes érzékelése, a tehetetlenség, hazugság és félelmek zárt köreiből való kitörés, feladatok vállalása, értük való helytállás, közös erőfeszítés és közösségi teljesítmény [...] Az egyéni vagy közösségi fejlődés ilyen példáival kapcsolatban persze időnként azt is érezhetjük, hogy az egész fejlődésben, túl azokon a hatalmas alkati változásokon, melyek egy-egy új feladatvállalás és feladatvégzés során egyének és közösségek arculatán kirajzolódnak, időnként valami még mélyebb szabályosság, ismétlődés, önmagával való azonosság, alkati jellegzetesség is megmutatkozik, mely félelmes erejű visszahatásokat tanúsít olyanokkal szemben, akik nem igazodnak hozzája, s nem értik vagy nem tanulják meg kialakult magatartásformáit és követelményeit. Ilyenkor hajlunk arra a feltevésre, hogy az alkat több, mint adottságok, lehetőségek és statisztikai arányszámok puszta halmazából kifejlődött egyéniség, hanem egy ezen túlmenő, mindezeket összegező és összefoglaló, belső szabályozó és regulázó törvényszerűség is. Ilyen gyanúink lehetnek, de jaj annak, aki nekiáll, és konkretizálni akarja, tételekbe akarja foglalni, kötelező erőre akarja emelni azt, amit ilyen törvényszerűségként felismerni vél. Úgy kell lennünk ezekkel, mint a természettudósnak az Istennel: nem azért, mintha egy természettudósnak nem lehetne Istenben hinnie, sőt ezt a hitét alapozhatja a természettudományok egészének valamiféle szemléletére is; de nem szabad neki Istent a maga természettudományi munkahipotéziseibe, a maga feltevéseinek rendszerébe, a maga problémalátásának az indokai közé belekevernie; nem takarózhatik Istennel, ha valamit nem tud megmagyarázni, és nem hivatkozhatik Istenre, ha valamit így vagy úgy akar magyarázni. Hasonlóképpen az egyéni vagy közösségi alkat törvényszerűségeire való hivatkozás is mindig gyanús, ha valamilyen cselekedetre vagy cselekedet elmulasztására igazolásul veszik elő. Nem jó azt hallanunk, amikor már minden érv kifogy, hogy ez vagy az a politikai rendszer, ez vagy az a megoldás azért nem jó, mert a magyar lélekkel ellenkezik, vagy azért jó, mert azzal egyezik. Ha valóban jó vagy valóban rossz, akkor kell, hogy ezt meg lehessen indokolni a magyar lélekre való hivatkozás nélkül is. Sohasem tudhatjuk, hogy az, amit ma mélyen jellegzetesnek ismerünk fel, holnap nem bizonyul-e olyan akadálynak, melynek az elvetésével a jelleg még mélyebb, gazdagabb és nagyobb lehetőségei bontakoznának ki. Persze abból is baj lehet, ha valakiben vagy valakikben az állandóság ösztöne megcsökken, s racionális, dogmatikus alapon bármi változást lehetségesnek képzel. A baj azonban ekkor sem az, hogy az „ősi jelleg”-gel került szembe, hanem akkor is a valóság érzékelésének egy másik, ellenkező irányú zavaráról van szó. Az ép valóságérzék és az ép reagálóképesség az „ősi” és az „új”, a tartósság és az újítás, a hagyománytisztelet és forradalmiság adagolását mindig meg tudja találni, anélkül hogy a maga alkatáról tételes szabályokat állapítana meg."

Pop40 2013.06.03. 00:06:23

@zengjen a dalunk fajtárs:

"Orbán szakdolgozata ugyanis olyan eredeti, szokatlanul merész, és bizonyos fenntartásokkal időtálló"

Amikor nem csak az előírt karakterszámot nyomod be, hanem a nyelveddel tolsz egy mindenre kiterjedő prosztatamasszázst is a Vezéri Seggen át, azért külön prémium jár?

Pop40 2013.06.03. 00:13:02

@J.László:

"Ha megnézzük, hogy az 1990-es pártpalettából egyedül a Fidesz van még talpon"

Hogyne lenne, benne csücsül a fél MSZMP.

"most pedig IMF pénz nélkül az EU felső negyedében vannak a fő mutatók"

Az tuti. Itt van pl egy mutató, ami nem csak a felső negyedében van, de egyenesen rekord:

www.portfolio.hu/gazdasag/tovabb_zuhannak_a_beruhazasok.184643.html

"Tovább zuhannak a beruházások

Az előző negyedévhez képest 3,8%-kal esett vissza a beruházások volumene az év első három hónapjában. Az éves zsugorodás mértéke 8,7%, ennyire kedvezőtlen számot ebben az évtizedben csak egyszer, a pénzügyi válság mélypontján (három éve) jelentett a KSH. Ezúttal még az amúgy elfogadhatóan szereplő feldolgozóipar is gyászos eredménnyel rukkolt elő."

"ki kell jelentenünk, hogy Orbán nem tehetségtelen pártvezető és kormányfő."

Ez így igaz. Ilyen szinten mindent elbaszni, szétverni és ellopni, amihez csak hozzáfér, se pártvezető, se kormányfő nem volt még képes, mióta világ a világ.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.06.03. 00:23:42

Ez a blog nemrég lehúzta a rolót, most akkor mi a fasz van?

Pop40 2013.06.03. 00:29:08

@Wind Callman tér:

Vagy vissza felhúzta, vagy lehúzott roló mögül blogol a tulaja.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.03. 06:25:40

@rezfanfutyulo: Nekem Bibó a magyar etalon, a legjobb, amit a magyar gondolkodás és föld ki tudott hozni magából. Egyetértek azzal, amit te most citálsz tőle, de nem tartom -- magát a citátumot se önmagában, sem itt -- pontosnak. Én nem végső, mindent tromfoló, és más képtelenségeimet elfedő magyarázatként hoztam be a néplelket, hanem mert "ilyen gyanúim vannak", ahogy ő írja, bár ezt a gyanút strukturálisan nem tartom azonos értékűnek még csak Istennel sem a természettudományos hipotézisben. A leginkább persze nem a gondolkodásom "leleplezése" üt szíven az érvben, hanem a cselekvésemé. Mert bizony lehet, hogy túl komolyan veszem a saját érvemet a nem cselekvésre.

2013.06.03. 06:47:32

Sajnos tényleg nem sok esélye van ennek az országnak.
Pártállástól és preferenciától függetlenül, abban nagyjából mindenki egyetért, hogy mind1ik lop, csal, hazudik, tehát rájuk ne szavazzunk.
Az egyetlen ember aki meg felállt és azt mondta, hogy elég ebből, kisebbfajta forradalmat robbantott ki és a többség elkergette. Akkor tessék már megmondani, kire???

hot-spot (törölt) 2013.06.03. 08:24:07

Mi történik ha egy szavazás teljes érdektelenségbe fullad és nem megy egyetlen ember sem szavazni?

ob.szerver 2013.06.03. 09:08:23

@Pop40:

"néha belenézek narancsbolsi sajtószemetekbe, kb mint ahogy a kutató figyeli a primitív közösségek mindennapjait."

Ha forgatsz róla egy filmet is, én megnézlek a Discovery-n.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.03. 09:09:50

Az a kérdés vajh mi esz az evolúciójának következő lépése?

szonár 2013.06.03. 09:54:43

Ti, liberálisok baromira unalmas társaság vagytok. Inkább mondjátok meg végre, hogy mi legyen.

room_101 2013.06.03. 10:14:34

@szonár:
Legyen Bokros Lajos a miniszterelnök.
Akkor most örülsz?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.06.03. 10:20:43

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Manapság meg hátrabilincselt kezű embereket vernek halálra gumibottal, ugye? Na hagyjuk ezt a 2006-os ismételgetést, mert kínos lesz neked.

Amúgy remek, hogy újra ezt a nicket használod.

Kék az ég 2013.06.03. 13:11:44

@ a magyar néplélekhez az autokratikus rezsim áll a legközelebb.

Ezt már Tölgyessy Péter is megmondta régen és az összes Ferenc Jóska, Horthy es Kádár ATYÁNK kultuszból egyértelműen igazolható.

istenem ez egy ilyen nép, Kertesz MINDEN SZAVA igaz volt... nem hiába hurcoltak meg miatta.

www.hajdupress.hu/hirek/cikk/5888-kertesz-akos--%22a-magyar-genetikusan-alattvalo-%22-

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.06.03. 14:10:16

@Kék az ég: Jó, hát ő nem csak ezt mondta, finoman szólva

Szevasztok 2013.06.03. 15:19:13

@szonár: Legyen Sólyom László a miniszterelnök! (Na őt se lenyelni se kiköpni nem tudná egyik oldal sem.)

Pop40 2013.06.03. 15:21:52

@hot-spot:

Olyan sosem lesz, a pártzombik (minden oldalról) mindig elmennek.

Épp erre ment ki amúgy az előzetes regisztráció, hogy javarészt csak ők menjenek el - Orbán ugye tudja, hogy neki van a legnagyobb fanatizált, agynélküli zombiserege, akik ha törik, ha szakad, elmennek és leszavaznak rá.

Pop40 2013.06.03. 15:22:48

@ob.szerver:

Köszi, de remélem, kihalnak, mire megkapom a forgatási engedélyt. :))

Pop40 2013.06.03. 15:32:23

@szonár:

Kormányváltás, kiszámítható gazdpol, megszüntetett Simicska-Nyerges state capture, helyreálló jogbiztonság, helyreálló befektetői bizalom, fellendülő beruházási ráta, csökkenő munkanélküliség, fellendülő fogyasztás, növekvő gdp. Ja, és megszűnő pofátlan hazudozás minden állami médiumon keresztül tündérmesékről meg gyorsnaszádokról, miközben rohad szét az ország.

Így elsőre szerintem ez elég lenne, aztán majd meglátjuk a többit.

népoldali 2013.06.04. 17:22:32

Orbán igenis ráérzett a népolélekre!

Balosok,liberálisok,egyéb megmentök:az alapfelfogástok torz,erre épititek felépitményt mely mindig összedöl...Nép nem akar szabadon,vállakozni,toleránsan befogadni,blblbla:nem akar önmagát vezetni,ez olyan mintha egy nö önmagával szeretkezne...A népet irányitani és kormányozni kell,jóságosan,és igazságosan...Azt fogja kitün teni szeretével,és szavazatával is,aki ezt a jóságot és igazságot biztositja.

AMIG A MODERNITÁS,FELVILÁGOSULTSÁG,LIBERALIZMUS LESZ A KIINDULOALAP SOHA NEM FOGJÁTOK MEGÉRTENI A NÉPET,DE SAJÁT KUDARCAITOKAT SEM.

NE Budapest-országbol induljatok el,ne az ATv riportjait,és Paul lendvay tudositásait olvassátok,hanem Hamvas Bélát,,Julius Evolát,Szabó Dezsőt,Molnár Tamást,még ha elöször fájdalmas elfoglatságnak is tünik...

Meglátjátok:a mindenkiben bent lévö igazságkeresés,találkozva a felvilágosito/igazi/ tényekkel meg fogják mutatni az okokat,amellyel Orbán tudja kezelni a "népet".
süti beállítások módosítása