1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.09.17. 06:57 HaFr

Az MSZP a történelem szemétdombján

Tegnap mellszobrot avattak Horn Gyulának az Európai Parlamentben, és megjelent Juncker is! Erről áradozott Bolgár úr tegnap a műsorában. És megjelent Juncker is! Csak úgy, előzetesen harangozás nélkül, mintegy betoppanva. És a figyelmünkben ajánlotta Hornt nem kisebb arroganciával, minthogy -- idézem -- akire a magyaroknak büszkének kell lenniük! Nyilván Orbánnal szemben: az egyik kerítést bontott, a másik épített, ugye. Micsoda finom szimbolika!

Légyszi, légyszi, nem lehet, hogy egyikre se legyünk büszkék, Jean-Claude? Mert, ugye, ott vannak az előzmények, és ott van az örökség, és a legjobb ezek számbavételéhez mindjárt a pártot megnézni, amelyet Horn szolgált. Ez a párt ma ott tart, hogy a kerítésépítéssel (stb.) szemben (vagy mellette, mindegy -- bármit!) nemhogy tenni, de mukkanni sem bír, és amikor az ember már azt hihette, hogy Mesterházy volt a mélypont az MSZP-történetében (amelyhez képest Horn és a '90-es évek valóban maga a Dobogókő), akkor itt van ez a mai bagázs, akit olyanok fémjeleznek, mint Tóbiás, Kunhalmi, Szanyi, és az elmaradhatatlan Lendvai Ildikó, akik sikeresen lenyomják pártjukat Gyurcsány alá, mert a magyar nép nem hülye, pontosan tudja, mit ér ez a párt.

Ez a párt, amelynek elődje -- amellyel még mindig összekötik a mai káderei -- bűnben és vérben fogant, majd sikeresen puhította majdnem felismerhetetlenre a magyar nép gerincét, levezényelte a spontán, majd a tervezett privatizációt, és káderei betegre híztak a lopott szajrén, egyetlen karakteres húzása Bokros volt (rosszkor, rossz helyen, rossz eszközökkel), a 2002-2003-tól 2006-ig terjedő időszakban tartósan tönkre vágta a magyar államháztartást, úgyhogy a legendás bolsevik szakértelem révén az ország úgy fordult bele a válságba, hogy rögtön egy hajszálra került a csődtől... ez a párt, amelynek vezetőit vélhetően lábon megvette a Fidesz 2010 és '14 között, mert nincs egyéb racionális magyarázata annak, hogy feladták a választásokat már a kiírásuk előtt, ez a párt, amelynek a mai vezetői a legszínvonaltalanabb politikusi réteg a rendszerváltozás történetében (ezek szállnának szembe a legkártékonyabbal, amelyik a Fideszé -- de nyilvánvalóan nem szállnak, nem foglalkoznak ilyesmivel), ez az a párt, amely a mai migránsválságra csak azt tudja mondani, hogy a szó szoros értelmében a semmit.

Ennek a pártnak nem csak a helye van a történelem szemétdombján már régóta, de mára oda is került, ezzel elérve egy másik célt is: átadva Gyurcsánynak a demokratikusnak szenvelgett ellenzék vezetőjének szerepét, biztosította ennek az ellenzéknek a vereségét 2018-ban is. Ilyen körülmények között az ember csak egyet akar: soha többé nem hallani se az említett párt, se a képviselőinek a nevét, se Bolgár úr, se mások kártékony, retardált műsoraiban, amint okoskodnak, védekeznek, állítanak, tagadnak, fogadkoznak és beismernek -- és még mindig, rendületlenül jelen vannak. Soha többet nem látni, nem hallani ebből a pártból senkit, amíg van minimális jó ízlés és jóérzés a szerkesztőkben.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr407794388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.17. 07:30:56

Kérem Péter, ne legyen ennyire szűkkeblű, meg aztán annyira nincs is mire fel.
Egyelőre.
Mesterházy volt az egyetlen, aki a maga szintjén az maszop Schulz-ja volt, legalább belátta, hogy a szemétdombot talán el lehetne kerülni ha a libdemtől legalább egy hangyányit ellép - nem is hagyták szegényt.
Hornnal meg sajnos igaza van, de -az ön érthetetlen és viszonzatlan rajongásának tárgya: -Bokros úr és a libdem frigy vitte el őt is ...
Valamiért ön nem képes/nem hajlandó/nem mer/.... egyszer végre következetes lenni a libdem ügyében egyértelmű színvallásra.
Pedig a történelem szemétdombja ott magasodik az orra előtt, lenne hova tenni. Hely van rajta :))

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.09.17. 07:32:46

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: :) a vezérkommentelőm LOL izzadság minden reggel, délben és este... madarat tolláról, ismerem be, és a tükörbe nézek

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.17. 07:35:43

Nehéz önt komolyan venni, még egy kerítés ügyében sem.
Jobb megoldás önnél sem volt, most meg a szoci barátainkat pirongatja:
'Ez a párt ma ott tart, hogy a kerítésépítéssel (stb.) szemben nemhogy tenni, de mukkanni sem bír'

Most épp hol áll ön kerítésügyileg?
Engedjünk be mégis mindenki, ha már egyszer annyira kitartóan, békésen könyörögnek?
Azok a kövecskék még másra is hasznosak lennének - építhetnénk belőle például valamit.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.09.17. 07:37:48

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: maga unalmas, vagy feledékeny -- de mindenképpen azt a nemes feladatot vállalta magára, hogy engem megpróbáljon lejáratni. Gratulálok, a gyerekei büszkék az apjukra? De nyugodjon meg, és konzekvens vagyok, csak maga nem érti. Ám ha csak feleannyit kacsáznék, mint a maga Miniszterelnöke, akkor Ön már rég hányna ide

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.17. 07:38:07

@HaFr: ön túloz, sőt csúsztat, ferdít, nem bontja ki a zigazság minden szálát...
Épp amikor ráérek, reggel például a kávé mellé ébresztőnek jól jön :)
Jó legyen, míg megjövök a munkából!

Toportyán Zsóti 2015.09.17. 07:39:42

Tisztelet talaján állasz mint a döglött oroszlánt rugdosó kisz titkár csuti kedvenced.Van még lejjebb?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.09.17. 07:41:24

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: :) na, ennyi? ne feledje a dezodort, mielőtt elmegy!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.09.17. 07:42:00

@Toportyán Zsóti: Zsóti, egyszer beismerhetnéd már a minimumot is a barátaidról.. nevetséges vagy

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.17. 07:42:38

@HaFr: 'hogy engem megpróbáljon lejáratni. '
Péter, azt mindenki csak saját maga tudja elvégezni, saját magán.
Ismeri ugye a filozófust, aki az őt bírálóknak annyit mondott: ha jobban ismernének, sokkal több hibámat látnák.
Ön azon kevés bloggerek egyike, akik még nem zárták le szellemi horizontjukat, annak szövedéke mindig fölfeslik valahol.
És én respektálom, hiába tilt.Akozik.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.09.17. 07:43:01

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: @Toportyán Zsóti: ti meg beszéljétek meg egymással -- szeretem a közepet, a szélek meg majd ellesznek egymással, ha valaki fizeti a révészt

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.09.17. 07:44:01

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: ó nem, csak magának szokatlan, hogy valaki nem teszi magáévá a pártbrosúrákat..

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.17. 07:44:32

@HaFr: ritkán szoktam használni, nem kell az egyszerű munkásembernek minden nap elnyomni a természetes (izzadtság)szagát.
Ön is izzad, nemdebár, néha nagyon :)

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.17. 07:47:43

@HaFr: Péter ÉN nem láttam pártbrusurát, legfeljebb amit postáztak mindenkinek.
ÉN nem voltam senki tanácsnoka, ÉN nem akarok 'Pártot' csinálni, ahol a brosurákat gyárcsák a népeknek, hol sikeresest hol meg sikertelenesest.
Önnek kéne a körmére nézni pártján belül, kit kellene kirugni:)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.09.17. 07:48:08

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: juj, itt már nem bírja az iramot, álljon le, szusszanjon, ennél jobbakat is tud -- hahó, de elmegy a busz!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.09.17. 07:49:31

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: ó, én csak a lelkiismeretemnek tartozom elszámolással, mindenki más NONAME kommentelő jellemessége meg szükségképpen csak szórakoztat

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.17. 07:49:59

@HaFr: ' Gratulálok, a gyerekei büszkék az apjukra? '
Néha.
Ezt most tekinhetem adhominumákiumnak?

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.17. 07:51:24

@HaFr: :) robogóval járok
'ó, én csak a lelkiismeretemnek tartozom elszámolással, mindenki más NONAME kommentelő jellemessége meg szükségképpen csak szórakoztat '

Így vagyunk ezzel 'mi' is, minket a bloggerek szórakoztatnak.
Így kerek a világ:))

Gerő Zoli a te barátod is lehetne 2015.09.17. 07:53:23

@HaFr: mert a HaFr az mi?
De az adataimat már megírtam önnek első (beh rég is volt) kiebrudalásomkor, és megígértem, ha reinkarnál, ismételek.
Itt csak azért nem, mert nem illik.

bontottcsirke 2015.09.17. 07:53:51

Tökéletes. Azt még hozzátenném, hogy gyurcsány miatt röhögött is rajtunk az egész világ. Néhány külföldi befektető azt hitte, tényleg ennyire hülye a magyar. Csak néhány a ripacstól:

-valami vonatbalesetben ahol valami spannja eltörte a karját sírva fakadt (nem azért mert meghalt pár ember)
-2006-os tüntetés (az aránytalan fellépés miatt végleg megrokkant pár ember)
-szír család befogadása pár napra a sufniba.
-az atv-n elhangzó folyamatos hülyeségáradat

és még sorolhatnám. Ja meg a baloldal értelmiségi blokkja: TGM, Heller stb. kivénhedt ripacs az összes.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.09.17. 07:56:35

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: az semmi, az én nevem ott van a blog tetején, nem megsúgva szégyellősen... na mindegy, nyilván más az elvárásunk az élettől, más magunkkal szemben. Viszontagság ritkán szállok vitába magával, de most hogy megtettem ezt magáért, kicsit többet vártam volna, ki kellett volna használnia ezt a lehetőséget.. , de csak erre futotta. Unalmas. Jó kommentelést

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.09.17. 08:10:25

Baromblog birkáknak. Hogy ez most a szokottnál ízléstelenebb lett, tképp az sem meglepő. Ahogy nácul a fideSS...

quendelapo 2015.09.17. 08:31:42

@HaFr!
Pszichológussal szoktál beszélni?

Mi lenne, ha a sehová nem vezető komcsizás és a halottak rudosása helyett a párt szervezésbe fektetnél energiát?

(Ezzel szerinted most most hány új hívet szereztél?)

Horváth Imre leponex 2015.09.17. 09:40:57

@HaFr:Tán arra várt, megvédem a szocikat?
Vagy én is átmegyek temetőgondnoknak, önnel?
Mi mindent dobáltak már a történelem szemétdombjára, oszt virítanak manapság mégis sok helyen.
Többek közt az olyan megfellebbezhetetlen erkölcsi nóvumoknak köszönhetően, akik nem akarták megérteni azok kialakulásának okait, csak kiirtani, ezért lesznek kénytelenek újra meg újra elszenvedni.
(Sosemlátott mentoromra irányíthatnám kicsinyke figyelmét a blogján, persze hiába.)

Horváth Imre leponex 2015.09.17. 09:46:18

@HaFr: unionista᠍᠍ 2015.09.17. 01:04:29

2015.09.17. 10:00:14

Van persze némi igazság, amit itt leírsz, egy viszont nagy és elterjedt zöldség: miszerint a "káderek" jól megszedték magukat a rendszerváltáskor. Ugyan, mondjál már egy magyar milliárdost, aki akkor szedte meg magát? Az egyetlen, akit említeni lehet, maga Gyurcsány, aki viszont messze van a toptól, talán még milliárdosnak se lehet nevezni, még az első 100-ba se fér bele.

egyetmondok 2015.09.17. 10:25:02

Az igaz, hogy Bokros (programja,nem pedig személy szerint a pasi,mert nem egy szimpi fazon)volt az egyetlen karakteres ügye ennek a pártnak,de az már nem, hogy rosszkor,rossz helyen és rossz eszközökkel...
Jókor,sőt, éppen hogy időben (majdnem késő volt már),jó helyen,miniszteri székben (+ Surányi bankelnökként),és jó eszközökkel végezték az a válságkezelési programot.

A tervezett privatizációval pedig semmi baj nem volt,olyanra majd újra jó nagy szükség lesz.

zipe moha 2015.09.17. 10:39:35

@iii: ...nem is értem mi késztetett a fenti kommeneted megírására...kinek hazudozol?? magadnak?? egymásnak, továbbra is??? ..egyet kértél egyet mondok..kapolyi?...meg ahány név a naptárban... ( nem, több)

amúgy az állításod már logikailag is egy zsákutca lenne..mert ha senki nem lett milliárdos akkor akkor végképp nincs érv, hogy miért kellet olcsósítani a vagyont és az élőerőt és leértékelten kiárulni vagy kikukázni mindent,s ezzel tacsra vágni az országot...

2015.09.17. 10:46:05

amelyik párt nem szocialista az saját jogon nem kerülhet a magyar parlamentbe.

a modern magyar államiságot rendesen háromféle szocialista párt testesíthetné meg.
-- az első a többségi szociáldemokrata párt. ez tulajdonképpen a klasszikus baloldali urbánus munkáspárt (mszdp 2.0) ennek az ortodox liberális változata az "mszp".
-- a második egy ökoszociális párt. ez lenne a vidékies parasztpárt. (fkgp 2.0) ennek az ortodox liberális változata az "lmp".
-- a harmadik egy keresztényszocialista párt (kdnp 2.0). ez az, ami szomszédsági és szövetségi kapcsolatokat építheti. ennek az ortodox liberális változatát akarja megcsinálni gyurcsány. ha valaki odafigyel arra, amit mond, akkor ő folyamatosan kereszténységre alapozva papol. és ezt akarja összekapcsolni az ortodox liberalizmussal. szóval ez a "dk".

a többi "balodali" párt szimplán ortodox liberális. nem szabad kimondani, de a rendszerváltás idején egy zsidó baloldal jött létre, ami a szociáldemokrácia csíráit is próbálta eltaposni. egyébként horn és medgyessy voltak azok, akik próbálták visszahozni. a baloldalon az ortodox liberálisok maradtak. az mszp, az lmp, a dk, az együtt, a pm, az mlp, a szema, a moma, a deka, a milla, stb. ha végtelen primitív módon közelítünk, akkor ezek mind baloldali zsidó pártok. ezeknek kampec. schifferből csinálhatnak miniszterelnököt azért, hogy a jobbik ne tűnjön fasisztának. de az lmp mint párt gyakorlatilag nem több, mint közéleti bohóckodás.

ezek hívta életre a negyedik lehetőséget. a nemzeti szocializmust. a következő választást szinte csak náci pártnak van esélye nyerni. a kérdés csak az, hogy a szélsőjobboldali alkotmányos többség mennyire lesz civilizált.

2015.09.17. 11:09:16

@zipe moha: Jó lenne, ha visszafognád magad, picinyem, én nem szoktam hazudozni. Az igazság késztetett a kommentem megírására. Nem csípem se a régi rendszert, se a híveit, de a tények bizony makacs dolgok. A mai milliárdosok egyáltalán nem a régi rendszerből erednek, hanem nagyon is az elmúlt 25 évből. Vagy valódi teljesítmény, vagy korrupció árán.

Jó, Kapolyi valóban, aki már nem is él. És? A többi 99?

Na most mi van akkor, ha például az a vagyon nem volt ócsítva és a valóságban messze nem ért annyit? A legjobb példa rá a Corvin Áruház esete, amit megkaptak a munkavállalók, majd szépen tönkre is ment, mert a fejlesztésre már nem volt pénzük.

A másik lehetőség, hogy hiába kapták meg esetleg olcsón a vagyont, nem tudtak élni vele, szakértelem és/vagy tőke híján.

2015.09.17. 11:12:36

@unionista᠍᠍: Ez komplett hülyeség. Az ortodox liberális pártok jobboldaliak. "Zsidó" baloldal nem létezik, nem létezett és soha nem fog létezni, legfeljebb Izraelben meg az elbutult nácik fejében.

A nemzeti szocializmusnak a szocializmushoz meg az égvilágon semmi köze nincs, pusztán a szociáldemokrata pártok múlt század eleji sikerei nyomán vették fel ezt a nevet.

zipe moha 2015.09.17. 11:17:20

@iii: megtévedt vagy ..vagy meg akarsz téveszteni, picinyem...

ez milyen érv???"Jó, Kapolyi valóban, aki már nem is él. És? A többi 99?"

és ez??
"Na most mi van akkor, ha például az a vagyon nem volt ócsítva és a valóságban messze nem ért annyit? A legjobb példa rá a Corvin Áruház esete, amit megkaptak a munkavállalók, majd szépen tönkre is ment, mert a fejlesztésre már nem volt pénzüK"

és ez??
"A másik lehetőség, hogy hiába kapták meg esetleg olcsón a vagyont, nem tudtak élni vele, szakértelem és/vagy tőke híján. "

..van egy "harmadik" lehetőség is ami az első..." terméséről ismerszik meg a fa"...

nagyon szánalmas 2015-ben ott tartani ahol tartasz...egyébként egészségdre

2015.09.17. 11:18:56

@zipe moha: Talán ha válaszolnál a kérdésekre és nem pusztán visszaböfögnéd...

Most erre mit lehet válaszolni, amikor se nem válaszolsz, se nem kérdezel? Valóban szánalmas.

zordonbordon 2015.09.17. 11:34:33

Érdemes lenne azt is megvizsgálni - mit keres az MSZP a szemétdombon? Lehet, hogy hasznosítható hulladékot? Mint minden magyar párt?

2015.09.17. 15:29:26

@Gerő Zoli a te barátod is lehetne: elég szánalmas az erőlködés, ahogy a magad fajta jópofa akar lenni. gondolom a blog nélkül elég szar az életed és magányos is vagy.

Anselmo 2015.09.17. 16:06:42

"akkor itt van ez a mai bagázs, akit olyanok fémjeleznek, mint Tóbiás, Kunhalmi, Szanyi,"

Kunhalmit dugnám.

2015.09.17. 16:19:59

@iii:
lehet, hogy hülyeség, de a magyar választó mégis valahogy így működik. ebből következően ez féligazságként megáll.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.09.17. 16:26:24

@bontottcsirke: Igen, most már a gyurcsányt kell rugdosni.

micsoda? 2015.09.17. 16:29:54

Szerintem ez a poszt minimum egy államtitkári beosztást megérdemel a kormánytól, annyira húzós:-)

Kalmár 2015.09.17. 16:30:06

Én megértem.

A politikai árvák élete nehéz!
Teljesen kikopott, kihülyült, kiöregedett, ki....börtönbe került a ballib politikai elit. Hogy lehet így ekézni a politikai ellenfelet, ha a saját oldal ordítóan marha, vagy éppen semmilyen?

Leírja, hogy Orbán takarodj .....de nincs ötlete tovább.

Kiábrándító az!
Én tényleg megértem és nincs bennem káröröm.

n3spr3ss0 2015.09.17. 16:33:37

@bontottcsirke: Ma is bevetted a geci tablettádat.Egészségedre.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.09.17. 16:38:11

@Kalmár: Igen, az ellenzéktől jövő kritikák jó része jogos, csak az adott szájból nem hiteles.

Niebur 2015.09.17. 16:38:27

Érdekes, hogy az 1990-1994 közötti időszak valahogy mindig elfelejtődik. Ez még nem lenne annyira probléma, de az, hogy az Antall kormány világháborúval felérő károkozását is a szocik nyakába varrod enyhén szólva pofátlanság.

gmihaly 2015.09.17. 16:39:44

Juncker egy tilinkós bünkős-bunkós kangyóre baromállat. De mit csodálkozunk, ezeknek a nyögetieknek enyhén nosztalgo-marxista stichjük van. A kibaltázott alapelveiket és értékeiket is átitatta ez a guzmi. Nem hiába nyomatták a 18. századi ideálábrándos változataikat az elvtársak is. De nem ők voltak a felszabadító szovjet elvtársaknak martalékul odadobva, úgy könnyű. Horn Öcsit (pufajkás) időben kiiktatta az első Orbán-kormány képében a magyar történelem, ezért maradhatott meg ez az idealizált arculata. Most már, hogy néhai, pláne. És későbbi érdemeiért még a második Orbán-kormány is egészen gáláns módon járt el vele szemben.

nu pagagyí 2015.09.17. 17:05:04

A tökéletes tájékozatlanság süt a cikkből. Például a Bokros csomag egy olyan időszakban született, amikor 90% feletti volt az államadósság, az államcsőd pedig ott kopogtatott az ajtón. A csomag sikeres volt, az államadósság a ciklus végére 62%-ra csökkent. Ezt sikerült a következő Fidesz kormánynak még 7%-kal lejjebb vinni, amit azóta is melldöngetéssel szokott előadni nekünk.Az ország helyreállította a versenyképességét és a kiigazítás után egy jó darabig diktáltuk az ütemet úgy tőkevonzásban, mint a GDP növekedésében. A cikkíró valószínűleg leragadt az akkori Fidesz kampány szintjén Bokrossal kapcsolatban, amely a "fogatlan nemzet" rémképével riogatott. Fel kéne talán már nőni! Főleg egy olyan embernek, aki pártot alapított, egy értelmesebb ország reményében.

Horn nem ennek az MSZP-nek volt az elnöke, hanem az akkorinak, amely még olyan szakembereket tudott bevonni, mint éppen Bokros. Nincs köze az MSZP mai állapotához, amely valóban méltatlan lett hozzá is. Életútja ellentmondásos, de a tendencia tagadhatatlan: egy diktatúrában indult a karrierje, de igazán sokat a demokráciáért tett. Én egyébként sosem voltam MSZP szavazó, ennek ellenére Horn érdemeit elismerem. Rövid demokráciánk egyik emblematikus alakja Antallal együtt.

2015.09.17. 17:20:27

@nu pagagyí:
az ami most van jelentős részben a bokros csomag következménye. a jobbikos fiatalok azt mondják, hogy bokros egy minden hájjal megkent népnyúzó zsidó bankár. és tényleg.

nu pagagyí 2015.09.17. 17:24:44

@unionista᠍᠍: Érdekes gondolat, talán szakszerűen levezethetnéd.

2015.09.17. 17:39:55

@nu pagagyí:
a bokros csomag után egy átlag magyar gyerek azt tapasztalta, hogy nincs kinder tojás. és nem értették, hogy miért. ők nőttek fel.

2015.09.17. 18:11:58

Juncker nem az MSZP-t dicsérte, hanem Hornt. A Horn-kori MSZP azért nem ugyanaz a jelenség volt és nem azonos politikai hatást jelentett a maga idejében, mint a mai. Még akkor sem, ha a Horn-kori nagy öregek közül gyesek ma is ott sertepertélnek és ha ezek a nagy öregek termelték ki a Mesterházykat és Tóbiásokat. Persze a '90-es évek Maszopja valóban egy folyamat kezdete és szerves eleme, amely folyamat a Fideszig vezetett, de akkor sem azonos magával a teljes folyamattal és a történelmi-politikai felelősség sem csupán az övé. A '90-es évekbeli MSZP-től elvárni azt, hogy perfekt demokrata legyen, történelmietlen. Egy árvaházban felnőtt gyerektől sem várhatod el azt, hogy úgy viselkedjen és úgy gondolkodjon, mint egy brit arisztokrata nagy gonddal nevelt csemetéje.
Hornnak van szobra az EU-ban, a maga módján talán meg is érdemli. Orbánnak biztosan nem lesz.

Willkommenskultur 2015.09.17. 18:18:35

A balos miniszterelnököket ált. külföldön szokták dícsérni, itthon az emléküket is elfelejtenék inkább...

Horn is max annyira érdekes a németeknek, h németeket engedett át. Mert nem volt buta, csak egy mocsok körömtépő pufajkás.

kiazmarmegint 2015.09.17. 18:47:38

@unionista᠍᠍: Az utolso elotti mondatodra szeretnek rakerdezni (oszinten erdekel, nem provokacio). Azt irod,
"a következő választást szinte csak náci pártnak van esélye nyerni."

Ezt most ugy erted, hogy a fidesznek nincs eselye nyerni, vagy ugy, hogy a fidesz naci part?

turista a saját országában 2015.09.17. 18:49:13

"levezényelte a spontán, majd a tervezett privatizációt..."

Bokros Lajossal együtt, ugye, hogy aztán mindjárt a párt egyetlen karakteres húzásának nevezzed Bokros kinevezését.

Tudom, hogy élnek még elmebetegek az országban, nem is kevesen, akik a mai napig kétségbe vonják a '90-es (és a 2000-es évek elejének) privatizációs intézkedéseit, de ott, abban a helyzetben, az ország siralmas pénzügyi állapotában te sem döntöttél volna másként.
A privatizáció szükséges és hasznos lépés volt. Arról nem is beszélve, - ha már történelmi távlatokba révedezel - hogy a privatizációt a kommunista államosítás előzte meg az 1940-es évek végén...

És most nézz szét a világban, és mondd me:, két ország közül, az egyiben állami monopólium, a másikban normális piaci viszonyok uralkodnak, melyikben nagyobb a potenciál? Melyik az egészségessebb gazdaság? Német o. vagy Venezuela? USA vagy Oroszo.? UK vagy É-Korea?

És mi melyik állapot felé tatunk a regnáló rezsim erőteljes visszaállamosítási gyakorlatával? Ha nem látnád, elárulom, vissza a "gerincpuhítós" kádári korba. Az "állam majd mindent megold (semmit sem old meg) "-korba. A csöpögős tejeszacskós abc-s (cba-s), a növekvő számú áramkimaradásokkal spékelt veszteségesen szolgáltató állami közüzemi szolgáltatók putri korszakába. De jó, 20 év piacgazdaság után vissza a kádárista mocsárba.

A kör bezárult. Gratulálok az eszmefuttatásodhoz.

Mészáros Laci 2015.09.17. 20:18:56

@Willkommenskultur:

A szocik vezető politikusai: Horn, Gyurcsány, Bajnai. Mindhármat utáltam. A többi: összekötő szöveg, maximum. Bővebben holnap, már ha érdekel.

Mészáros Laci 2015.09.17. 20:19:29

@FN:

Hornt se dicsérje. Pufajkás.

Mészáros Laci 2015.09.17. 20:22:25

@nu pagagyí:

A bokroscsomag egyetlen fajsúlyos eleme a forintleértékelés és a vámpótlék volt, amely 30%-ra lökte az inflációt. A privatizációs bevételeket nem Bokros hozta össze.

Mészáros Laci 2015.09.17. 20:23:35

@Niebur:

Az Antall kormány munkájáról semmit nem tusz, te balga.

Toportyán Zsóti 2015.09.17. 20:32:18

@HaFr: Jobboldal naponta hozza,soha nem ez a legalja mindig van lejjebb,nekik istentől van felhatalmazásuk itélkezni,baltás gyilkossal seftelni,kgb gyilkosok seggét fényesre nyalni,gyermekeket rugdosni,asszonyt verni-vak komondort börtönbe záratni...

2015.09.17. 20:33:57

@Mészáros Laci: Te meg primitív vagy!

Pufajkás 18 évesen volt, aztán viszont képes volt arra, amire te valószínűleg sosem lennél képes. A saját belső érzelmei és szimpátiái ellenében is megtenni azokat a lépéseket, amelyek visszavitték az országot keletről nyugatra. Proligyekek létére kapitalizmust csinált, mert tudta, hogy a szocializmus nevű ámokfutás mennyi kárt okozott. A szegényekkel szimpatizáló ember létére felvállalta a Bokros-csomagot, mert megértette, hogy az osztogató gazdaságpolitika végső soron épp a szegényeket nyomorítaná meg. (Ezzel pl. a "burzsuj" Medgyessy nem vetett számot!) Horn képes volt a Kádár környezetéből jőve, a saját elvtársainak érdekei ellenében is demokráciát csinálni, nyílt politikai versennyel. Nem csinált egypárti alkotmányt se, pedig neki nem is holmi kétharmada volt, hanem négyötöde.

Hagyd csak békén az öreget és majd akkor kritizáld kutya módjára egyszavas vakkantásokkal, ha te s szembe tudtál nézni a saját démonaiddal, és le is számoltál velük! Neki sok hibája volt, de ezek közül néhány nagyot képes volt legalább uralni. Ez nem kevés a magyar történelemben!

Orbán a magyar nép ópiuma! 2015.09.17. 20:52:05

Ha az MSZP-t behelyettesítjük a fidesszel, ugyanúgy áll az írás.
Ami egyébként ritka szar.
Fölösleges időpocsékolás volt.

2015.09.17. 21:03:00

@kiazmarmegint:
szinte minden közéleti téma etnikai konfliktusokkal terhelt. a jobboldal kódolva vagy kódolatlanul az idegeneket, a kisebbségeket szidja. az ellentábor a többségi magyarokat. és ebből következik a benáculás. tulajdonképpen nincs ellenzéki pártpolitika. ellenzéki újságírók politizálnak. és időnként gyurcsány. a nyugdíjas néniket és a fővárosi zsidó és zsidóbarát értelmiséget leszámítva mindenki azt mondja, hogy nem kellenek a libsik.

csinál valaki egy videót arról, hogy torockai "náci". úgy, hogy bevágja a jurassic park előzetesébe. nagyon fenyegetően mond valamit. vagy van a saul fia. amitől szintén borzongani kellene. de a fiatalok "cséztek". a "csé" az a "counter strike". és persze számtalan realisztikus fps (first person shooter) játék van, amiben emberek a virtualitásban halomra ölik egymást. nem döbbennek meg attól, hogy ezt látják a mozivásznon. és nem működik ez a kötelezően döbbenjél meg azon, hogy fanni nénit majdnem megölték a háborúban dolog. és a gyerekeinek valami államtitkári pozíciót biztosítsál, mert különben fasiszta vagy. és erre azt mondják az emberek, hogy akkor legyünk már végre fasiszták. de lehet, hogy kilép a politika ebből 18-ra. nem tudom. hogy ki nyeri a választást az attól is függ, hogy 18-ban milyen lesz fidesz és a jobbik.

az sem biztos, hogy a fidesz miniszterelnök jelöltjét orbán viktornak hívják majd. az is lehet, hogy az európai unióban csinálnak neki egy pozíciót. merkel kelet-német és ebből következően pontosan ismeri a felfelé buktatás technikáját. ha én a helyében lennék, akkor orbánt korlátozott hatáskörrel menekültügyi főbiztossá emelném. persze ennek kicsi a valószínűsége (nem én vagyok merkel :-),

és azt sem tudjuk, hogy a jobbik hogyan politizál. ha én jobbikos lennék, akkor karácsony elé időzítettem volna a "cukiság" kampányt. ezzel együtt a jobbik sikeresen végigviheti a néppártosodó politikát. és ugye van olyan spekuláció, hogy ennek végén schiffer andrás lehet a jobbik miniszterelnök jelöltje. lehet akár jobbik-lmp koalíció is. de nyilván ez is csak egy látszlóagos mérsékelt politika lenne.

azt tapasztalom a környezetemben, hogy szinte mindenki radikalizálódást akar. persze nem abban az értelemben, hogy bárki is fizikailag vagy akár lelkileg is bántalmazna bárkit a származása vagy a nemi identitása miatt. hanem azt, hogy végre a magunk módján fejlődhessünk. aztán persze amikor azt kérdem, hogy az micsoda a válasz az, hogy nem az, ami most van. hanem valami új.

explanatus 2015.09.17. 21:11:22

Ebben az a tragikus, hogy nem értik, mármint a NAGY EU nagyjai. Nem értik, hogy a magyarok többsége már véleményt mondott a hazai baloldalról. Nem kellenek! Erre ŐK, a félretettek, mégis le akarják a magyarokkal nyeletni a baloldalt.

Egyszer már írtam arról, hogy egy másfajta kvótát is be kellene vezetni, mégpedig, hogy a kisebb országok nyelvén kötelező legyen megszólalni a nagyobb országoknak. Nagyon sok félreértéstől megóvhatnánk magunkat, ha „értenének” bennünket és beszélnénk a nyelvünket.

De egy Istenért se akarnak megérteni. Itt ez a dolog a kerítéssel. Mi nem tudjuk úgy elmondani, hogy elfogadják, és megy hogy ellenségesen állnak hozzánk. Hát hogy ne állnának, amikor nem értik sem a magyar nyelvet, sem a magyar ember lelkét.

És azt sem értik, hogy a kerítés-bontó képe soha nem fog a magyarok házaiban függeni, mint annak idején Kossuthé.

Nem gondolom, hogy tévedek, ha azt mondom ezzel pusztán Orbánt akarják hergelni.

Mészáros Laci 2015.09.17. 22:09:41

@FN:

Horn érdemeit elismertem :)
Még a Bokros-csomagban is volt akkora része, hogy igazságosabb lenne Horn-Bokros csomagnak nevezni.

jolaca 2015.09.17. 22:11:37

Kedves @HaFr!
Az, hogy fröccsögsz, legyen. Csak közhelyes tudsz lenni ezáltal. De legalább fröccsögj magyarul, vagy - ha úgy érzed, ismered a nyelvet - szánj időt egy átolvasásra, mert a műved nem egy írástudót sejtet.
Ha meg nem megy az Istennek sem, hagyd a fenébe az egészet!

gizmo26666 2015.09.17. 22:20:38

Szerintem Orbán pénzeli Gyurcsányt, hogy trollkodja szét a baloldat, és lopja el a töketlen maszop szavazóit.

2015.09.17. 22:21:32

@Toportyán Zsóti: az a baj veled, hogy egy buta mániákus vagy. miféle ostoba segg képzelheti komolyan, hogy aki kritizálni MERÉSZELI a baloldalt, az szükségképpen orbánt segíti?! nem lehet, hogy a magadfajta hülyék miatt van mélyrepülésben az ellenzék?

Mészáros Laci 2015.09.17. 22:53:38

@turista a saját országában:

Akkor talán elkerülte a figyelmed, hogy nem dicsértr Orbánt sem :-)

pamut 2015.09.17. 22:59:36

Nem hittem volna hogy egy ennyire sima ügynek tűnő posztot is el lehet cseszni. Mintha üres kapuba nem találnál bele 1 méterről.

Eh, hagyjuk...

kiazmarmegint 2015.09.18. 03:04:03

@unionista᠍᠍: Miert cserelne le Orban egy olyan allast, ahol majdnem teljhatalma van egy olyanra, ahol ez nem lenne igy?

Niebur 2015.09.18. 06:54:16

@Mészáros Laci: Köszönöm lényegre törő, széleskörű tudásra alapozott, a tényeket reálisan bemutató, objektív reagálásodat.Az ilyenek viszik előre szeretett hazánk fejlődését, ezek által tudunk példát mutatni a világnak.

Mészáros Laci 2015.09.18. 08:25:08

@Niebur:

Hajszálra ugyanazt a lényegre törő, széleskörű tudásra alapozott, a tényeket reálisan bemutató, objektív érvrendszert használtam, amit te. A közös nyelv egymás megértésének egyik sarokköve.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.09.18. 13:13:05

@jolaca: A mostani pillanatig a blogon 4.046.043 letöltést mutat a statisztika -- a tieden mennyit?

Niebur 2015.09.18. 17:34:01

@Mészáros Laci:
Akkor néhány adat az előző (!) év %-ban:
-Bruttó hazai termék: 89: 100 %
90: 96,5 %
91: 88,1 %
92: 96,6 %
93: 99,4 %
-Mezőgazdaság 89: 100 %
90: 95,3 %
91: 93,8 %
92: 80 %
93: 90 %
- Ipar 89: 100 %
90: 90,7 %
91: 81,7 %
92: 90,3 %
Fogyasztás, reáljövedelem 10 %-l csökkent.
Államadósság 11,9 mrd. euróról 15 mrd euróra nőtt.
Ipari alkalmazottak száma 40 százalékkal csökkent.
A K+F kiadások felére estek vissza.
Munkanélküliség:
90: 62 400 fő
93: 551 900 fő
94: 443 900 fő.
Építőipari termelés a negyedére esett vissza.
Árak: Évente 18-35 százalékos emelkedés.
(Az a hülye Horn meg Bokros mi?)

Toportyán Zsóti 2015.09.18. 19:28:33

@storker: Ellenzék nem qrt el pár év alatt 20 000 milliárdot,nem üldözi szisztematikusan a vele egyet nem értőket nem veszi el az egész família munkahelyét földjét akár azoknak akiknek nem tetszik amit a jobberek csinálnak.Berlusca pályáját ismerve ma már tudni lehet médiafőlénnyel szinte bármit elérhet az aki uralja.

Toportyán Zsóti 2015.09.18. 19:31:55

@storker: Minősítésembe ahogy elnézem beleadtad az ösz tudásod,gratula.Ha felnősz 1-szer felfogod,ez esetben magad minősítetted.

2015.09.18. 20:05:58

@kiazmarmegint:
azért, mert ő egy népvezér, aki magyarországon nem akar megbukni. és az európai történelembe akar bevonulni. ha angela merkel menekültügyi főbiztosnak nevezné ki, akkor azonnal lemondana a miniszterelnökségről. ami egyáltalán nem azt jelentené, hogy orbán azt csinál, amit akar. épp ellenkezőleg. megkötnék a kezét. ez felfelé buktatás lényege.

2015.09.18. 22:00:20

@Toportyán Zsóti: gyakorold még a "hejesírást" Zsóti:) ugyanakkor tényleg, most jövök rá, hogy a tieid nagyon jó munkát végeztek, csak sajnos valamiért mégis leváltották, majd ellenzékben tartották őket a választók. csakis a média tehet róla, legalább már bűnbakod is van..(irigyellek az egyszerűséged miatt)

Mészáros Laci 2015.09.18. 23:18:43

@Niebur:

Adatsorodat köszönöm, kb segít belőni a szintet.

A 80-as években a magyar gazdaság "működését" külső eladósodás finanszírozta: az úgynyevezett kereskedelmi bankok (központi utasításra) finanszírozták a veszteséges vállalatokat, a szerkezetátalakítási hitelekből lényegében munkabért fizettek, a nép elégedettsége fennmaradt, lett dollár nyugatra utazni, bécsben gorenje hűtőt vásárolni.

Csak a pénz (az IMF hitel meg a japánban és nyugateurópában magánbefektetőknek eladott kötvényekből kapott pénz) gyorsan fogyott, 89 végére az MNB devizatartalékai gyakorlatilat legnullázódtak. 90 január és április között az aranytartalék eladásával sikerült törleszteni a lejáró kötvényeket. májusban Antall József első útja németországba vezetett, ahol a kancellár "kormányközi hitel" néven lényegében átvállalta a magyar adósságok fizetését az ezt követő fél évre. 1994 elejére az MNB devizatartalékai elérték a nemzetközi standarokban stabilnak tekintett szintet (háromhavi import összegét).

további is van, de rámesteledett.

Mészáros Laci 2015.09.19. 08:25:27

@Niebur:

Folytatás.

A komcsi rendszerben a "stratégiai olajtartalék" szintje ismeretlen volt, sőt: nemkívánatos, hiszen a csatlós országok részben az olaj révén is kiszolgáltatottak voltak. Hogy ennek a stratégiai tartaléknak mekkora jelentősége lenne, az 1990 nyarán rögtön kiderült, amikor Irak lerohanta Kuwaitot és és az olaj világpiaci ára pillanatok alatt többszörösére ugrott -- miközben Magyarországnak annyi pénze sem volt, hogy saját adósságait törlessze.

A 80-as évekbeli, hitelből finanszírozott jólét fokozatos csökkenése miatt (az infláció a nyolcvanas évek második felében dinamikusan gyorsult, 1990-re elérte a 30%-ot) fokozatosan egyre elégedetlenebbé vált a lalkosság - a fenyegető munkanélküliség elől pedig többszázezren menekültek hazug rokkantnyugdíjban ötvenévesen. Kb ez volt az átlag magyar megküzdési stratégia. VALAKI dolgozzon meg érte, ő maga nem tud, nem tanulta meg.

Mészáros Laci 2015.09.19. 08:30:11

@Niebur:

A GDP számításának módszertana meglehetősen jól működik egy kiegyensúlyozott gazdaságban - vagyis, egyensúlyban levő költségvetés és egyensúlyban levő fizetési mérleg esetén.

A GDP azonban különös módon gazdasági teljesítményként értékeli a hitelből finanszírozott fogyasztást is. Ha egy nemzetgazdaságban senki nem termel, csak hitelből élnek (tehát lényegében a nagy- és kiskereskedelemből áll a GDP), konstans gazdasági teljesítményt lehet kimutatni. Pusztán az eladósodás LASSULÁSA is a GDP csökkenésében fog jelentkezni.

Niebur 2015.09.19. 16:52:55

@Mészáros Laci: Próbálnál valamit az Antall kormány remek teljesítményéről is írni?

Mészáros Laci 2015.09.19. 17:19:05

@Niebur:

Ott még nem tartunk (bár egy pontot már írtam).

Ha sikerül addig eljutnod, hogy az adatsorod a GDP csökkenéséről és a munkanélküliség növekedéséről mennyire irreleváns, akkor továbbléphetünk.

Toportyán Zsóti 2015.09.19. 18:39:34

@storker: Te és a tieid naponta bebizonyítják soha nem ez a legalja mindig van lejjebb,csak így tovább.Fociszurkoló intellektusától csak ennyire futi.
süti beállítások módosítása