1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.05.02. 06:21 HaFr

Fideszhatalom = demagógia + média

Orbán a lehető legkevesebbet tételezi fel a magyar népről, és azt el is hiteti vele. A demagógia (népvezetés) a tömegmédia korában minden korábbinál egyszerűbb vállalkozás, ha valaki kellően cinikus és gátlástalan ahhoz, hogy kihasználja a benne rejlő lehetőséget, és hát Orbánnak sosem kellett a szomszédba mennie se cinizmusért, se gátlástalanságért -- a 2002-es bukását követően azonban kifejezetten ezek éltetik.

Lám, a Simicska-média leválása a koncentrált demagógiáról rögtön a Fidesz politikai hatékonyságának meredek esését és a kormányzati impotencia világos felmutatását hozta. Kiderült, hogy megfelelő média hiányában Orbán ugyanolyan erőtlen, mint egy rossz celeb, akinek a hatása megszűnik, mihelyt kikerül a köztudatból. Ebből is kiderült, hogy a miniszterelnök tehetsége nem a szisztematikus, építkező kormányzati képesség, amelynek pozitív hatása folyamatos megerősítés nélkül is megmutatkozik az emberek életében, hanem leginkább egy gengszteré, aki a lenézett vesztesekre írt erkölcsi és írott törvényeket átlépve (vagy átírva) hajlandó "kreatívan" és bármeddig elmenni, hogy megszerezze magának, amit akar, és ehhez a nyilvánosság kontrolljára, illetve a választók folyamatos indoktrinációjára elengedhetetlen szüksége van. Versenyelőnye a mások erkölcse (de legalábbis nagyobb gátlásossága).

Ahogy maga a miniszterelnök a kétkedő haverjának magyarázta tegnap a Széles-TV-n, "tájékozódási zavar van" a polgárok fejében, amit sürgősen orvosolni kell. „Időnként elveszítjük a hangot, amelyen beszélni tudunk az emberekkel" (ami magyarul annyit tesz, hogy nem tudjuk elég hatékonyan félrevezetni őket). A zavar pedig, úgymond, mindaddig fennmarad, amíg a jobboldal – a kevés megmaradt mellé – nem hoz létre új írott és elektronikus médiumokat, „nem mozdítja meg szellemi tehetségét, pénzügyi eszközeit, szervezőképességét egy új nyilvánosság megteremtéséhez", mondja szerényen a miniszterelnök, aki körül hála Istennek elég sok "tehetséges" magyar sűrűsödött fel az utóbbi időben úgy családilag, mint barátilag, akik erős nagy akarással biztosan meg fogják találni a módját, hogy az "igazság" újra eljuthasson az arra szomjasakhoz.

Az egész magyar politika egy rossz vicc, élén Orbánnal. Hozzáadott értéke gyakorlatilag nincs, kára annál több; a lehető legolcsóbb módon, a leggyengébb szellemi színvonalon lakja be a nyilvánosságot, illetve pusztítja ki onnan a rá veszélyes gondolati csírákat és kezdeményezéseket, és ehhez nyilván megtalálja a megfelelő szolgáló réteget (amelynek egyes tagjai ugyan le-leválnak állhatatlanságukban, de mindig akadnak helyettük más előgerinchúrosok). A komolykodó interjúk ebben a bazári közegben annál fájdalmasabban mutatnak rá Berzsenyi és Petőfi népének már akkor dörgedelmesen szemünkre hányt igénytelenségére -- ám kétségtelen, hogy ez az igénytelenség semmi ahhoz az aljassághoz képest, amellyel az ország vezetői növesztik ugyanezt.

87 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr697420920

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán lebirkázta a híveit 2015.05.03. 11:34:06

Az ECHO tévén leadott Hacsek és Sajó beszélgetésből igazából csak egy dolog ragadta meg a figyelmemet:  Orbán Viktor emellett „tájékozódási zavarról” beszélt, aminek okát abban látja, hogy elveszítették egy fontos támaszukat, a médiájuk egy részét, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T.Jani 2015.05.02. 08:18:49

Egy ismerős a rendszerváltás óta az Önkormányzatnál dolgozik, azt mondja az elmúlt évben akkorát változott a a rendszer, hogyha most kiállna a folyosóra és elkiáltaná magát hogy ki akarja lesz..ni a polgármestert akkor agyontaposnák egymást az emberek.
Persze mindezt nem a tisztelet miatt tennék, hanem a ranglétrán történő felkapaszkodás miatt, mert azért a Proli ma már szitokszónak számít!

egyetmondok 2015.05.02. 09:06:47

Igaz, és ez a valóban megdöbbentő: Orbánéknál kevesebbre,alacsonyabbra a magyar történelemben még senki se értékelte ezt a nemzetet.

Toportyán Zsóti 2015.05.02. 09:50:58

Függetlennek élvezetes lesz nézni ahogy zajlik majd a nemzeti focialisták és nemzeti szocialisták cicaharca ...Civilizáció sajna együtt jár azemberek intelligenciájának sorvadásával,görögöknek anno volt annyi sütnivalója hogy fizettek annak aki színházba ment.

zipe moha 2015.05.02. 09:59:41

.....marha egyszerű különben a magyarokkal elbánni..: ha hagyunk nekik egy kis vagyonkát némi privát szférát ahol kimoroghatja magát...már kész is.

folyamatosan arra gondol hogy,neki még van mit vesztenie..ha ég is minden körülötte, ez nem zavarja,mert az övé (még ) nem ég...csak a nyugdíj, csak a hivatal megmaradjon, mindenki úgy sem lehet vesztes...útál és/ vagy közömbös....

a rendszerváltók erre játszottak rá, orbán ennek a beállítódottságnak a kihasználója, mestere....mit lehet tenni, kell-e tenni?

semmit! a harc a hatalomért az elitekkel vivható csak meg a Nép pedig...hát.... a rosszba hamarabb belerántható mint a jóba ...a romlásba mint a prosperításba.
Még is. Az eltben legbelül folyamatos a félelem mi lesz ha ez a massza még is csak bugyborékolva ugyan de egyszer kitör és szétfröccsent mindent amit talál...ez minden hátsó gondolatban ott van!
A bűnösök egyetlen büntetése az életfogytig rettegés...legalább ennyi..

schlumbergerna 2015.05.02. 11:04:51

,,A bűnösök egyetlen büntetése az életfogytig rettegés...legalább ennyi.."

Sajnos, ez elég karcsú...

zipe moha 2015.05.02. 11:19:00

@schlumbergerna:... be kell érned ennyivel...vagy nem...:)

profilo 2015.05.02. 15:03:17

@Toportyán Zsóti:

Zsóti?
Mióta és mitől vagy te független?
A gazdád tudja már?

(Amúgy örülj a civilizáció nálad is tapasztalható sorvasztó hatásának,mert példának okáért az ókori Hellasz katonaállamában te erősen taigetosz pozitív lennél,mert ahogy írod,a görögöknek volt annyi sütnivalójuk,hogy megválogatták,kit engednek a színház közelébe és kit nem.)

:)

incze 2015.05.02. 17:12:02

ha csak ennyi lenne a fideszhatalom, nem lenne hatalom.

Toportyán Zsóti 2015.05.02. 22:38:36

@profilo: Romlott az egyébként is aggasztó állapotod.

Rendíthetetlen Álamkatona 2015.05.03. 02:10:58

Nem tudom mit sír Viktor szája: ott van az Echo TV, Kerényi a Magyar Krónikájával. :-)

midnight coder 2015.05.03. 09:47:23

Nem mintha a baloldali ellenzék több lenne ennél: demagógia + média.

Lásd a legutóbbi választást. Mi volt a téma amit az ellenzék nyomott ?
- Nem kell a Paksi bővítés (aminek a tárgyalását még ők kezdték el)
- Lopnak a FIDESZ-esek. Ami igaz is, csak hát ugye ők sem loptak anno kevesebbet. Ráadásul egy ország szétlopásával is büszkélkedhetnek (privatizáció).
- Progresszív adórendszert! (miközben mindenki sír, hogy az értelmes fiatalok így is tömegesen hagyják el az országot. fel sem merül, hogy esetleg ez összefüggésben lehet azzal, hogy kinn 4-5x annyit keres ugyanazzal mint itt, és hogy a progresszív adórendszer csak ront ezen az arányon). Viszont jól be lehet indítani a vele a jó kis homo kadaricus irigységét.

Arról, hogy hogy kellene kimászni a 2002 óta felgyűlt szarból, szó nem esett a kampányukban.

Recept ? Talán előremutató ötleteket kellene felvonultatni. Pl. a cigányság felemelésére (ami nem még több segílyke és családi pótlék), a közbiztonság javítására (ami nem a BTK enyhítése és az öregezés legalizálása), a hajléktalan problémák megoldására (ami nem a kukázás és a villamoson maga alá hugyozás alkotmányba való bevezetése).

A baloldal baloldali témákkal tudna nyerni. Már persze, ha a társadalomban van erre igény, van hitelesség, azaz az illető politikusoknak elhiszi bárki is amit mondanak.

Netuddki. 2015.05.03. 10:09:03

Ez van. Ha valaki egy párt vezetője, megmondóembere, pomponlánya is egyben, nagyon hamar ki lehet égni...

Fejesrob 2015.05.03. 10:10:16

Ez jó. Gyurcsányék és az SZDSZ vereti végig Bp 56-ről megemlékező népét azzal az ürüggyel, hogy onnan 2 km-erre megdobták a rendőröket, de Orbán nézi le a népet.

Nem mintha bármit is számítana, hiszen az SZDSZ és Gyurcsányék vannak a kukában, de azért ez valahol mégis elég röhejes.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.03. 10:17:15

No, hát csak van oka annak, hogy hirtelen mind ideröpültetek, galambocskáim. LOL

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.03. 10:19:03

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: szerintem is aggasztóan rossz állapotban van a Viktor

hаzug fidesznyik 2015.05.03. 10:33:03

@HaFr: Ami azért elég nehéz, mivel te kibaszottul nem viseled el az ellenvéleményt és eszeveszetten cenzúrázol. Az ami marad, néha kifejezetten szánalmas.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.03. 10:49:13

@hаzug fidesznyik: de hát itt vagy, nem értem -- az én cenzúrám csak olyan civilizációs, tudod, nem politikai, mint az orbánista

FlLTOL (törölt) 2015.05.03. 11:02:35

@HaFr: azt gondolom, hogy politikusnak kevés vagy, nagyon kevés, de a cikkel teljes mértékben egyetértek.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.03. 11:16:24

@FlLTOL: azt gondolom, hogy politikusnak jobb vagyok, mint bárki, aki ismersz, de nem tudom egyszerre mindenkivel + veled felvenni a küzdelmet-- sajtót, pénzt rabolhatnék, rögtön jobb lennék nálad, gratula

Waldeck 2015.05.03. 11:45:40

azért lopni is jól tudnak, ezt meg kell adni.

dunántúli gyerek 2015.05.03. 12:09:23

Hát, nem igazán értek egyet.

A libolsi külföldi tulajdonú média 2010ben még 2/3-os többségben volt, mégis vesztettek az elvtársak, nem kicsit, nagyon.

A Jobbiknak pedig nincs ma 10ed annyi médiája, mint a maradék külföldi internacionalista libbancsmédia, mégis leverte a bolsikat, mint vak a poharat.

Szóval jó dolog a média, de csak akkor segít ha nem vagyunk reménytelen balfaszok a kormányzásban.

timargabor · http://kard.blog.hu 2015.05.03. 12:09:34

@midnight coder: nem láttam a posztban utalást a "baloldali ellenzékre", különb voltára meg végképp nem. "Az egész magyar politika egy rossz vicc", ebben viszont benne vannak. Ők is.

zipe moha 2015.05.03. 12:46:26

@dunántúli gyerek:

...had' mutassak neked valamit...az egyetértéshez ugyan is (meg) értés kell (figyelj nagyon):

2002-re a mainstream belátta hogy a rendszerváltás főként gazdasági értelemben kifulladt....totális csőd ,nincs felállás csak időhúzás...érted?
Oka számos...a belterjességtől, a kiszolgáltatásig terjed...és hamisak BIZONYULTAK a várakozások arra, hogy majd kinövi...érdekek voltak nem felzárkóztatás nemzetközileg..

2002-2006 között bepróbálkoztak a devizahitellel,az ágazati béremeléssel az egészségügyben oktatásban szervezett és közgondolkodást befolyásoló réteg...)...nem részletezem itt...a romlást nem sikerült lelassítani...a gazdaságszervezés szerkezetében rákként terjednek az ambivalenciák....

2006-ban ez egyetlen sikeres de mindig kockázatos területre a politikára terelték át a folyamatok alakítását... (gazdasági-társadalmi területek tartós csődben mind a mai napig , nincs közbizalom, csökken a közreműködés...)...két lehetséges kimenet: irányított katarzis vagy "politikai" fordulat..
(Nincsenek "oldalak" színház van ..minden és mindenki együtt ! mozog...valakik szervezik..)

Megpróbálták mindkét kimenetet...egymás után..
Amint látod, a teljes mainstrem a Fidesz társadalaomban felhalmozott bizalmából próbált megélni....ezért játszik neki mindenki...ezért mű az ellenzék...a jobbikot és az lmp-t is ez a maintrem támasztotta..ám most a Fidesz is el fog fogyni...
Ami marad az a társadalmi -gazdasági csődtömeg...muszály tovább vinni át nem adható...még nem jártak le a titkosítások, túl "friss" az élmény a Társdalomban...mszp-fidesz nagykoalíció...és örömmel nézem majd végig a balosozó jobbosozó árokásók és főként a fogalmakat magukkal csak részben tisztázó nyugdíjasok kínlódását közegükben...érted, ugye?

Az a baj a hazugsággal, ha egyszer rászoksz nem tudsz róla lejönni...az igazság is ilyen

dunántúli gyerek 2015.05.03. 12:50:53

@zipe moha: semmilyen társadalmi gazdasági csődtömeg nincs Magyarországon.

- egy relatíve gazdag ország, gazdagabb mint a világ 80%-a, csak pechünkre vannak gazdagabb szomszédok is így sírhat a szánk reggeltől estig

addig sem kell dolgozni..:)

tonypek 2015.05.03. 12:57:11

Fideszhatalom = média + demagógia + lenyúlás

zipe moha 2015.05.03. 13:00:52

@dunántúli gyerek: ...mondtam, hogy nem tudsz lejönni róla...az egy ilyen cucc...:)))

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.05.03. 13:01:12

Eljött az idő az új pártok, az új vezérek kiugrására. Semmi mást nem kell tenni, csak meg kell hirdetni a Nemzeti Konzultációs budipapírok nyilvános elégétését a Parlament előtt.

Másnap ez az új párt 10%-os lesz a népszerüségi listán és az egésu ország róla fog beszélni.
Persze ehelyett lehet otthon maradni és a fotelból várni a fidesz összeomlását.

Andy73 2015.05.03. 13:02:24

Téves diagnózis, nívótlan, sötét vagdalkozás.

"A miniszterelnök tehetsége nem a szisztematikus, építkező kormányzati képesség, amelynek pozitív hatása folyamatos megerősítés nélkül is megmutatkozik az emberek életében."

De éppen az a tehetsége. Azért nyert másodszor is kétharmaddal. És minden jel szerint legközelebb is nyerni fog, a kétharmadot is csak a Jobbik veszélyezteti.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.05.03. 13:07:11

@dunántúli gyerek:

idiótácska, Magyaro az iparilag fejlett országok klubjában a rangsorban utolsó helyeken tengődő, szegény bérmukás muzsik ország szerepéig vitte.
Hála a birka fajtátoknak, ennyire tellett 25 év alatt.
A jövőtök se lesz fényesebb, csak szarabb.

zipe moha 2015.05.03. 13:10:08

@Andy73: ...jajj, Andy....csak azért nyert mindkétszer ráadásul 2/3-al mert:
-az emberek közömbösek vagy gyűlölők...
-mert nincs kormány-és rendszer képes Alternatívája az mszpfideszlmpjobbiknak...

csak emlékeztetőül: Bulgáriában a választások már 19%-al is érvényesek és eredményesek...:)

dunántúli gyerek 2015.05.03. 13:13:32

@Andy73: Ez ilyen.

Mivel a fidesz legtöbb intézkedése bevált, így 2014ben újraválasztották Orbánt.

Az ellenzék 2 oldala teljesen máshogy állt hozzá a harchoz:

1) a ballenzék személyében támadta és támadja Orbánt /orbán kommunista, orbán nácista, orbán diktátor, orbán maffiavezér, orbántakaroggy/. a 'szellemi' termékeiket lassan széteső, de még mindig jelentős médiabirodalom terjeszti

2) a Jobbiknak közelebbi a kapcsolata a lakossággal, mint bármelyik másik pártnak. Ahelyett h személyeskednének, a helyi politikában próbálják megmutatni, hogy nem ők az antikrisztus. Erre szükségük is van, mert a média nem szereti őket.

Az 1) a csőd,a 2)es az építkezés politikája.

zipe moha 2015.05.03. 13:34:39

@dunántúli gyerek: ...gyere vissza ide 18' tavaszán...a jobbik nem lesz kormánypárt, mindössze az a dolga,ami mindig a mesterségesen tákolt politikai palettákon.....a választók beterelése a mindenkor aktuális "centrumokba" akkor is ha azok már hiteltelenekké ergó választhatatlanokká váltak...érted-e??...persze, hogy ezt milyen koreográfia keretében tálalják fel( valóságosnak kell látszania...)ez még sok mindentől függ..például az is számít, hogy pártoskodsz-e még vagy már nem...:)

borzimorzi 2015.05.03. 13:56:24

@hаzug fidesznyik: Ez hazugság. Magam is számos ellenvéleményt fogalmaztam már meg ezen a blogon, és néha kifejezetten keményen is fogalmaztam. Volt, hogy a bloggazda nem érezte az adott problémát ugyanolyan súlyúnak, mint én, ezért megkért rá, hogy higgadjak le, de durva retorzióval nem találkoztam itt. Ahhoz, hogy innét kitiltsanak valakit, konkrétan mocskos pofájú, otromba barbárnak kell lenni.

Üdv:
b

borzimorzi 2015.05.03. 14:07:59

@timargabor: Hogyne. Az ellenzéki kispártok a parlamentben gyakorlatilag fügefalevelek a diktatúra rútságán. Nem is beszélve közülük azokról, akiket a Fidesz már járszalagjára vett.

Egyelőre esélyünk nincs olyan pártra szavazni, amelyik se nem balos, se nem jobbos, hanem középre pozícionálja magát, és nyilvánvalóvá teszi, hogy nem mindenféle lejárt szavatosságú és/vagy lejáratott ideológiák vezérlik, hanem elsősorban a ráció. Mármost, vagy kéne egy ilyet alapítani, vagy el kéne érni, hogy egy már meglevő ilyenné váljon. Még reménykedem benne, hogy talán a PKP elvállalja ezt a feladatot.

Mondjuk, a PKP-t szegényt ebben erősen hátráltatja az a tény, hogy a nevében levő konzervatív jelző egyértelműen jobbra sorolja be. A jobboldalon viszont nem látszik niche. Vagy azért, mert a Fidesz és a Jobbik tényleg lefedi az egész jobboldalt, vagy azért, mert a jobboldali médiának ki van adva az ukáz, hogy a PKP-t agyon kell hallgatni. Utóbbira nagyobb az esély. A baloldaliak meg minek engednének szóhoz bárkit, aki nem az ő kutyájuk kölyke? Az ATV-nek és a HVG-nek becsületére legyen mondva, hogy egy-egy interjút lehoznak néha Béndek Péterrel, ha épp uborkaszezon van, és nincs mivel megtölteni az adásidőt / a lapot.

Üdv:
b

borzimorzi 2015.05.03. 14:11:48

@zipe moha: Nagyrészt igazat adok neked, de egy dologban tárgyi tévedésben vagy. A devizahiteleket az első Orbán-kormány idején, 2000 körül szabadították rá sz országra. 2002 és 2006 között az MSZP túl tejbetök volt ahhoz, hogy beszüntesse, pedig köztük már voltak szakemberek, akik látták a veszélyeit. De mivel népszerű termék volt a sok, kellően buta és ész nélkül jól járni akaró emberke körében, nem mertek hozzányúlni.

Üdv:
b

dunántúli gyerek 2015.05.03. 14:17:32

@borzimorzi: 'de egy dologban tárgyi tévedésben vagy. A devizahiteleket az első Orbán-kormány idején, 2000 körül szabadították rá sz országra. 2002 és 2006 között az MSZP túl tejbetök volt ahhoz, hogy beszüntesse,'

- ez nem igaz. Mármint tényleg a fidesz vezette be jogilag a devizahitel lehetőségét, de ennek csak azután lett jelentősége amikor az MSZP megszüntette a kedvezményes állami lakáshitelt, így nem adott esélyt a parasztnak.

2002ig gyakorlatilag sem az önkormiknak, sem a lakosságnak nem volt jelentős devizahitel állománya. A környező országokban sem okozott olyan problémát, mint nálunk 2008 után.

Niebur 2015.05.03. 16:01:47

@dunántúli gyerek:
"- ez nem igaz. Mármint tényleg a fidesz vezette be jogilag a devizahitel lehetőségét, de ennek csak azután lett jelentősége amikor az MSZP megszüntette a kedvezményes állami lakáshitelt, így nem adott esélyt a parasztnak."
Abból a kedvezményes lakáshitelből jellemzően nem első lakások épültek (ami a célja lett volna), hanem egyértelműen az állam lenyúlása következett be. Ezeket a hiteleket vették fel a második harmadik lakásra, házra, kisebb paloták építésére. Az ezekhez kapcsolódó kamatkiadások hatása még a 2010-s évek elején is 100 milliárdos nagyságú volt. A megszüntetést éppen az indokolta, hogy az állami költségvetés nem bírt el ekkora terheket, valamint az, hogy miért is kell államilag támogatni a lakás maffiát.

hauptrichter 2015.05.03. 16:13:05

@borzimorzi: meg azért vegyük figyelembe, hogy ha 2002-ben Orbánék maradnak, 2004-ben akár eurónk is lehetett volna, mert 2002 után a jó gazdasági kormányzásnak köszönhetően többek között a Ft-kamatok is 4-5 % alatt lettek volna, így a Ft-lakáshitelek is 6 % körül lettek volna. Akkor (az euró bevezetéséig) a devizahitelnek SEMMILYEN előnye nem lett volna a Ft-hitellel szemben. De 2002-ben a szocik nyertek, jól elcseszték (eladósodás. ezután alapkamatmegugrás), na onnantól lett nagyon veszélyes játék a devizahitel (a Ft lakáshitelkamatok 14-15 % !!! körül voltak), csak a szocik olyan hülyék voltak, hogy nem fogták fel a folyamatokat...

zipe moha 2015.05.03. 16:20:54

@borzimorzi: @dunántúli gyerek: ....együtt eszelték ki...20 éve fogták vissza azt megelőzően a lakossági fogyasztást ( ne feledjétek rendszert az mszmp váltott....), el kellett takarni, hogy az új rendszerben a lakosság szempontjából annyit sem tud mint a "szocializmus" és nincs benne az osztrák nívó, sem társadalmilag sem gazdaságilag ( ezzel lett eladva a "szociális piacgazdaság" és az " államreform"..emlékszik még valaki..:)...

2002-re vált világossá, hogy nem is lesz benne...nincs ennyi erő az addigra ténnyé kristályosodó belterjes gazdaságszervezésben...hogy MÉG ne dőljenek meg a lakossági illúziók...megnyitották a hitelből való fogyasztást a lakosság előtt...MINDEN eleme kiszámolt volt, az is hogy ára lesz...( az ár mértéke talán nem...)...

a problémák továbbgördítésének politikája érvényesül folyamatosan...csak mint a hólabda effektus...egyre nagyobb ugyan az megoldás híján...

Matolcsi pontosan tudja most is, hogy a kkv-k nem tudják felvenni a még olcsó hiteleket sem vagy ha még is elfogyasztják , felélik...kontraszelektált,korlátos kör...Valóban sok mindennel próbálkozik a politika, hátha...esélytelen..és ha a bérkövetelések felerősödnek ..game over...

kegyetlen látni, hogy a politikacsinálók mennyivel előrébb járnak a közembereknél a gondolkodásban...sokaknál 10-15 év a lemaradás, hogy egyáltalán eséllyel értsék mi miért van ma..
a politika ilyen értelemeben a holnaputánban gondolkodik már ...és azért ilyen idegesek..

dunántúli gyerek 2015.05.03. 16:21:40

@Niebur: A statisztika teljesen világos. A szocionisták szándékosan v. gondatlanul a devizahiteleket ontó kerbakok hitelei felé lökték a zembereket.

A fideszre kenni márcsak azértis baromság, mert 2010 után megint megváltoztatták ezt a rendszert a kerbankok kárára és nemsokára itt az új állami hitellehetőség (v. államilag dotált banki).

Más filozófia. A 2 párt ég és föld a pénzügyekben.

zipe moha 2015.05.03. 16:44:30

@dunántúli gyerek: ..egyes vélemények szerint a "devizahiteles mentés" valójában bankmentés volt..257 -en fixálták Számukra a döntően 160 -as árfolyamok leváltását...és kaptál hozzá egy 4? éven keresztül tartó koreográfiát...de még milyet:))
remélem mindig eljutsz oda ahova elindulsz...ha mégse jóindulatú járókelők eligazítanak:))

zipe moha 2015.05.03. 16:51:49

@dunántúli gyerek: ..a napokban érkezik ki a néhány százezer levél...most végképp leesik mindenkinek mi micsoda...kijönnek a fejek a seggekből... és hüledezés lesz...gondolom a környezetedben is tapasztalni fogod..

"Más filozófia. A 2 párt ég és föld a pénzügyekben."

nézzük meg mit mondanak jövő héttől az emberek...."és íme a vakok szeme meg nyila vala ismét s úra látának ők szemeikkel..."...mit tesz az ha némi pénzel levágják a keményen dolgozó kisembereket...és már nem lehet mentegetni de elbujkálni sem a dolgot..
nem csak a fidesz elismerem...együtt, mind

dunántúli gyerek 2015.05.03. 16:54:13

@zipe moha: Mégis mi lenne jövő 7től? Forradalom?

zipe moha 2015.05.03. 17:04:19

@dunántúli gyerek: ...forradalom ettől a néptől.? nem max fülke-vagy falka....elmondom..
-vállakozások becsuknak..
-böröndök bezáródnak..
-a kényszerűen maradók visszafogják még jobban a közreműködést...

PANGÁS...kezdetnek

dunántúli gyerek 2015.05.03. 17:10:17

@zipe moha: Úgy tünik a statisztikából, hogy Orbánék óta megszünt a pangás, mit pangás, visszaesés.

Persze lehet hogy ettől majd eljön a pangás, csak nem hiszem el.

zipe moha 2015.05.03. 17:18:44

@dunántúli gyerek: ...minden illúzió elveszik egyszer...most majd ez,(előtte a többi...) ne sajnáld....ami hazugságra épült már az elején,becstelenség volt a téglája, tisztességtelenség a habarcsa meg nem áll tartósan...addig még sok fájdalmat okoz, mást nem tud tenni...ez itt már csak időhúzás..

explanatus 2015.05.03. 18:09:14

@dunántúli gyerek: „Hát, nem igazán értek egyet.” Akkor tegyél egy egyszerű próbát. Menj be egy ilyen „megfelelő médiába” és adj fel egy hirdetést mondjuk ezzel a szöveggel:

- -Csatlakozzon a Polgári Konzervatív Párt által meghirdetett Ország Fája mozgalomhoz! Olvassa, terjessze barátai, ismerősei körében a pkp.hu internetes oldalt - -

Hogy könnyebb legyen, egyhavi létminimum összegével beszállok az akciódba. A média kicsit olyan mint a lottó. Ha nem töltesz ki egy szelvényt se, esélyed sincs, ha azonban kétharmadnyi lottószelvényed van, nem biztos tied a főnyeremény. A posztban a „megfelelő média hiánya” kifejezés tökéletesen mutatja az ebben rejlő hatalmat.

dunántúli gyerek 2015.05.03. 18:20:01

@explanatus: A média hatalmas segítség, de a fidesz is kiépítette a magáét. Ebben (is) áll a politikai pártépítés, nem a hagymázas ideológiák feletti vitákból.

A legkönnyebb az ellenséges médiára fogni mindent, de a Jobbik példáján az látszik, hogy erős média nélkül is fel lehet nőni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.03. 18:24:47

@dunántúli gyerek: A Fidesz 1990 óta lop, a Jobbik naponta annyi média jelenlétet élvez, mint a Fidesz/Orbán, manapság többet is -- egyébként pontos vagy

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.03. 18:26:33

@dunántúli gyerek: ám a Jobbik aprómunkája valóban irigylendő és utánozandó -- a különbség, hogy a politikai érzelmeknek arra a tartományára épít, amellyel a legkönnyebben lehet szavazóbázist növelni, viszont a legrosszabb a nemzetnek

magyarpolgár 2015.05.03. 18:29:00

@HaFr: Ez jó ötlet? Szerintem inkább gusztustalan. Péter, ugye nem gondolod komolyan, hogy a DK és a MOMA, Jobbik viselkedését kell utánozni? Ez az ő műfajuk. A PKP igazán példát mutathatna a magyar politikai palettán. Mostanában volt 1-2 jó poszt, hogy mit akartok elérni a PKP-val, ezzel többet lehet elérni hosszútávon, mint utcai balhékkal. Úgy is kapsz nyilvánosságot és foglalkozik veled a sajtó, ha egy konzisztens programot leteszel az asztalra, vagy ha annak egy-egy elemét feltárod a nyilvánosság előtt és ezt előadásokon népszerűsíted. Nézd meg azt a hisztit, amit a DK levágott az emlékmű ügyében, kordont bontottak, tojást dobáltak, vagy ott volt a MOMA, március 15-én akadályozták az ünnepséget, aztán mit értek el vele? Semmit, sokakból undort váltott ki a viselkedésük. Itt higgadtságra, türelemre van szükség és sok-sok szakmai munkára, amit el is kezdtetek, ne romboljátok ezt le.

Tegnap hivatalosan is jeleztem belépési szándékomat a PKP-ba a párt honlapján. Remélem lesz rá reakció. Szeretnék segíteni nektek, ha van rá igény (persze nem fecniégetésre meg balhére gondoltam, hanem szakmai munkára). Nem szeretném megbánni a dolgot. Komoly szakmai munkára, építkezésre számítok és nem rombolásra meg fecniégetésre.

dunántúli gyerek 2015.05.03. 18:31:05

@HaFr: 'A Fidesz 1990 óta lop, a Jobbik naponta annyi média jelenlétet élvez, mint a Fidesz/Orbán, manapság többet is'

- hehe, de ilyet Gyurcsány is élvez..:DD meg te is élveznél ha veszélyes lennél a hatalomra.

Komoly Jobbik média, amiben magukat dícsérik, nincs.

dunántúli gyerek 2015.05.03. 18:34:23

@HaFr: 'a politikai érzelmeknek arra a tartományára épít, amellyel a legkönnyebben lehet szavazóbázist növelni, viszont a legrosszabb a nemzetnek'

- asszem minden politikusnak el kell dönteni, hogy a nép alantas igényeire épít-e, vagy azt teszi amit akar. Mindenesetre utóbbit is csak úgy érheti el, ha megnyeri valahogy a választók többségét.

Amíg a választójog általános, addig azért nem lehet vmi elit igényekre népmozgalmat építeni.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.03. 18:36:07

@magyarpolgár: az utóbbi jó hír, köszönjük -- az előbbit megfuttattam a pártban, el lett utasítva

explanatus 2015.05.03. 18:37:21

@dunántúli gyerek: „legkönnyebb az ellenséges médiára fogni mindent” Úgy látszik pontatlan voltam. Szó sincs ellenséges médiáról. Nem arról van szó, hogy a PKP médiáját legyőzi az (anyagi) erőfölényben lévő Fidesz, baloldali, meg Jobbikos média. Arról van szó, hogy a parlamenti pártokon kívül NINCS egyetlen egy pártnak sem médiája. Semmilyen. Se nyomtatott sajtó, se rádió, se tv.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.03. 18:37:50

@dunántúli gyerek: ez bonyolultabb, de tetszik a sajtó iránti bizalmad, legyen neked igazad

dunántúli gyerek 2015.05.03. 18:41:16

@explanatus: És ez baj? Hány politikai TV kéne még? Egy 10 milliós országban? Ahol 'mindenki ismer mindenkit'?

Még mindig a TV mo-n a lényeg, de már nem sokáig. Talán a Jobbik (meg a PKP..:) a legjobb a NETEN, mert egyrészt ez jutott, másrészt ez a trend.

explanatus 2015.05.03. 18:44:20

@dunántúli gyerek: Hagyjuk. Nem föltételezem, hogy nem érted.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.03. 18:44:35

@dunántúli gyerek: ..."viszont a legrosszabb a nemzetnek"

dunántúli gyerek 2015.05.03. 18:45:09

@HaFr: Az azért nem jó kifejezés hogy bizalom.

Mondjuk úgy h elolvasom a mainstreamet(Index, Origo), néhány kifejezetten kormánypárti forrást, blogokat csokorban (pl. a tiedet), meg kurucot is.

De ettől sem leszek okos, max több szempontot ismerek meg.

dunántúli gyerek 2015.05.03. 18:50:41

@HaFr: Az nem egy szimpatikus hozzáállás, hogy kiállok (leginkább egyedül), és azt vágom 1 millió választó szemébe, hogy rossz a nemzetnek amit akartok.

Meg aztán, már csak önző érdekből is engem induló politikusként érdekelne hogy mi az amit jól csinálnak.

Nem arról beszélek, hogy szentírás a Jobbik minden 5lete, nem az. De nem kéne annyira lenézni, mint amennyire mondjuk az SZDSZ v. az MSZP lenézte ezt a formációt. Sajnos az értelmiségi gőgjük nem tett jót a népszerüségüknek.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.03. 18:53:31

@dunántúli gyerek: az értelmiség szitokszóként való használata nem garancia a helyes politikára, a nemzet lenézése pedig azoknak a sajátja, akik buta, ócska, irracionális útra vezetik -- a Jobbik programja mindezek

dunántúli gyerek 2015.05.03. 18:58:46

@HaFr: 'az értelmiség szitokszóként való használata nem garancia a helyes politikára'

Nem, persze hogy nem.

'nemzet lenézése pedig azoknak a sajátja, akik buta, ócska, irracionális útra vezetik -- a Jobbik programja mindezek'

A Jobbik legnagyobb ásza jelenleg pont az, hogy CSAK ő nemvezette a nemzetet ócska, buta, irracionális útra.

Persze nem valószínü h Kormányt alakítanak 2018ban, hacsak nem derül ki Vonáról, hogy még Orbánnál is ügyesebben 'néppártosodik'...:)

De ha meg már néppártosodik, akkor a programjában sem maradhat sok ócska butaság....nem igaz?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.03. 19:01:09

@dunántúli gyerek: az utóbbi következtetés sajnos nem helyes -- bármennyire is csábító lenne azt gondolni, hogy "a népnek mindig igaza van", ezt csak a demagógok kedvenc (nyilvános) érve, az államférfinek nyitva kell hagyni az ellenkező lehetőséget is

dunántúli gyerek 2015.05.03. 19:10:04

@HaFr: 'bármennyire is csábító lenne azt gondolni, hogy "a népnek mindig igaza van", ezt csak a demagógok kedvenc (nyilvános) érve, az államférfinek nyitva kell hagyni az ellenkező lehetőséget is'

Ezt tényleg nem értem.

A népnek nem igaza van, hanem akarata. És a nép képviselőinek annyi a dolga, hogy a nép akaratát képviseljék.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.05.03. 19:11:50

@dunántúli gyerek: valóban, igazság és akarat két különböző dolog -- az akaratot feltüzelni az igazság -- illetve a politikai megnyilvánulási formája, a közérdek -- ellen viszont nagyon is rutin művelet a demagógok számára

dunántúli gyerek 2015.05.03. 19:18:44

@HaFr: Nem, nem hiszek abban, hogy a demagóg irányítja a népet.

Szerintem a nép termeli ki a demagógot, ha olyan a helyzet. Végső soron a felelősséget is a nép viseli.

De egyébként sem könnyü megmondani mi a közérdek. Más a közérdek az évi 100 milliót kereső és az évi 1 milliót kereső szerint, a balos és jobbos szerint, a nők és férfiak szerint, meg ezer egyéb szempont szerint.

kiir 2015.05.03. 19:45:00

@dunántúli gyerek:
Ha a néptől megkérdezed, hogy legyen-e ingyen a sör, szerinted mit válaszolnak? Ha a néptől megkérdezed, hogy legyen-e holnaptól ingyenes fogorvosi ellátás, rezsi- és adócsökkentés, valamint százezer új munkahely egyszerre, szerinted mit válaszolnak?

Nézd meg egyszer a Jobbik "Hét vezér tervét", ha már voltak olyan bátrak, hogy kitették a honlapjukra: csak ilyenek vannak benne.

dunántúli gyerek 2015.05.03. 19:53:27

@kiir: Biztosan. Mivelhogy újak, bármit ígérhetnek. Ha nem teljesül, legfeljebb leváltják őket.

De, mint mondtam, nagy előny a frissesség. Én soha nem olvastam semmilyen pártprogramot soha, de mindig voltam szavazni.

kiir 2015.05.03. 20:11:07

@dunántúli gyerek:
Te állítottad, hogy nincs demagógia, csak a nép akarata. Én viszont azt állítom, hogy az ingyen sörről már most biztosan tudható, hogy nem teljesül. Ehhez nem kell pártprogramot olvasni, már bocs.

Személyes kedvencem: "A Jobbik szerint a magyar emberek számára magyar adottságokra épülő, magyar értéket termelő, Magyarország nemzetgazdaságát erősítő munkahelyeket kell létrehozni."
Szóval a program lényege, hogy a Jobbik tudja legtöbbször beletenni egy mondatba, hogy MAGYAR, ezért ők a legalkalmasabbak a kormányzásra :)

dunántúli gyerek 2015.05.03. 20:19:42

@kiir: A Jobbikot nem a programja adja el, hanem

1) hogy nem FIDESZ és NeMSZP
2) hogy a helyi regnáló vezetőik munkáját látják a népek, és örülnek, pedig ott sincs ingyen sör

A választási programot minden párt kiadja egy 20 éves gyakornoknak h nesze 2 óra alatt írd meg, for mázd be tedd ki a honlapra. Kutyát nem érdekli, ami nem csoda ezután a 25 év után.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.05.03. 20:26:39

@dunántúli gyerek: Ezért volna okszerű, ha a személyek nem a közérdek konkrét irányáról spekulálnának, hanem némi önismerettel bírva önérdekük által határoznák meg politikai választásaikat.

S majd ebből a választott testületek_ben_ rajzolódik ki a közérdek, vagy amit annak tételezünk.

Az úgy nem megy, hogy magában mindenki igyekszik ezt kitalálni, előre, s aztán megteszi tétjét a Nagy Választási Zárthelyin.

kiir 2015.05.03. 20:35:34

@dunántúli gyerek:

1) Jelzem, a Fideszt is az adta el 2010-ben, hogy nem ők az MSZP, aztán mire jutottunk vele.

2) Csak nem Hegyháthodászon laksz? Ha jól tudom, máshol nincs Dunántúlon egy ciklust kiszolgáló Jobbikos polgármester. Szóval más tapasztalatod nem lehet "a helyi regnáló vezetőik munkájáról". Maradjunk abban, hogy ez egyelőre csak egy legenda. Most ősztől már bizonyíthatnak, 2018-ra okosabbak leszünk.

3) Egy pontot még hozzáteszek a Jobbik potenciáljához, gondolom, nem ellenzed (egyedül a fenti kettő pont alapján akár az LMP is befuthatna). A Jobbikot az a bizonytalan ígéret is eladja, hogy programjuk csak magyar érdeket képvisel, és ők keményen végrehajtják.

dunántúli gyerek 2015.05.03. 20:44:11

@kiir: '1) Jelzem, a Fideszt is az adta el 2010-ben, hogy nem ők az MSZP, aztán mire jutottunk vele.'

Nem tudom te mire, én jól jártam.

kiir 2015.05.04. 09:12:13

@dunántúli gyerek:
Legalább magaddal légy konzisztens. Te írtad, hogy a Jobbik fő előnye számodra, hogy nem a Fidesz és nem az MSZP.

Mindegy is, a lényeg a következő. Mivel nem értetted, miért demagóg a Jobbik, hoztam pár példát a programjából. Erre közölted, hogy nem érdekel a program, de a Jobbikra szavazol, mert sok a polgármestere. Felvilágosítottalak, hogy kevés a polgármestere. Végül kiderült, hogy te vagy a demagógok kedvenc célpontja: nem tudod mi a demagógia, és nem is érdekel, de simán bedőlsz neki. Hogy ezzel magadnak okozol programozott csalódást, lelked rajta - hogy az országnak okozol kárt, az már nagyobb baj. De jogod van hozzá.

Egyébként meg persze nyerjen a Jobbik, ha őt akarja a nép, ezt a kanyart hosszabb távon úgysem spóroljuk meg. Aztán idővel talán lassan kiderül, hogy a mítoszok mellett addiktív a valóság is. (Tudod: a valóság elég szar játék, de kurva jó a grafikája.)

Na, pá.

Perceval 2015.05.04. 10:03:48

Biztos nem én vagyok az első, de amikor választópolgárokról elmélkedünk, akkor érdemes ezeket a megnyilatkozásokat is tanulmányozni:

orbanviktor.tumblr.com/

Ez pedig számomra a csúcs, a gyöngyszem:

orbanviktor.tumblr.com/image/115688864829

borzimorzi 2015.05.04. 12:57:47

@Niebur: Nagyon köszönöm, hogy helyettem is leírtad.
Üdv:
b

borzimorzi 2015.05.04. 13:06:18

@hauptrichter: Sajnos, ebben tévedsz. A szocik szakértői közül voltak, akik figyelmeztettek a veszélyekre, csak őrájuk nem mertek hallgatni. Az volt a baj, hogy a legelején még igen kedvező volt a devizahitel törlesztője a forinthiteléhez képest. Eleinte jól jártak vele a népek, ettől lett olyan baromi népszerű a termék.

A szocik szakértői látták, hogy nagy bajok lehetnek belőle, ha megdrágul a CHF, csak a politikai döntéshozók nem hallgattak rájuk, mert népszerűtlen döntés lett volna betiltani. Inkább úsztak az árral és reménykedtek benne, hogy nem lesz semmilyen válság és nem fog megnőni a CHF iránti kereslet annyira, hogy felverje az árát.

A Fidesz felelőtlensége abban állt, hogy hagyta bevezetni, pedig az Alkotmányban szó szerint benne volt, hogy "A Magyar Köztársaság fizetőeszköze a forint." Ennek megkerülése egyértelműen alkotmányellenes volt. Csak külön engedéllyel lett volna szabad lehetővé tenni CHF-alapú hitel felvételét, és csak olyan gazdálkodó szervezeteknek, amelyek vagy Svájcba exportáltak, vagy más olyan országba, amelyik CHF-ben fizette ki őket. A pénzügyi tekintetben tájékozatlan, az árfolyamkockázatot felmérni nyilvánvalóan képtelen lakossági hitelfelvevőkre ráömleszteni ezt a konstrukciót: egyértelmű kártétel.

A szocik meg abban voltak hibásak, hogy nem mertek a szakértőikre hallgatni és a beláthatatlan kockázatokra hivatkozva betiltani a devizahitelezést.

Üdv:
b

hauptrichter 2015.05.04. 14:49:50

@borzimorzi: Nem látom, miben tévedtem volna, a devizahitelezést a szocik cseszték el, mert hülyék voltak, és az nem mentő körülmény, hogy a szoci szakértők látták a bajt, csak a szoci politikusok nem hallgattak rájuk. "A szocik hülyék voltak" alatt természetesen a döntéshozó politikusaikat értettem.

borzimorzi 2015.05.04. 14:57:39

@Perceval: Az agyament rajongókkal kár foglalkozni. Azok akkor is hangosan éltetnék Orbánt, ha az épp egy tompa késsel nyiszálná valamelyik családtagjuknak a nyakát.

Üdv:
b

borzimorzi 2015.05.04. 15:06:40

@hauptrichter: Hogyne. Megszüntetni valamit, ami hosszú távon nagyon veszélyes, de a rövid távú tapasztalatok alapján népszerű: ez olyan lépés, amely igen nagy bátorságot kíván. Ugyanis a népszerűséget rontja, és még ott van a remény is, hogy hátha nem lesz semmi baj az árfolyammal. A szocikban nem volt meg a bátorság, hogy a szakértőikre hallgassanak, és meghozzanak egy borítékolhatóan népszerűtlen döntést.

De ez nem csökkenti a Fidesz felelősségét, mert őnekik viszont még csak bátorság sem kellett volna ahhoz, hogy ne engedjék bevezetni. Az ő részükről csak sima jogkövetés kellett volna, az Alkotmány rigorózus betartása és betartatása. Ehhez is gyávák voltak. Pontosabban közülük jó páran nyilván jól jártak a devizahitelezéssel, mert még a válság előtt véget is ért a hiteleik futamideje. Csak aztán jött a feketeleves, ugye...

A Fidesz részéről minimális bátorság, konkrétan az esküjük betartása is elég lett volna az eleve ismert árfolyamkockázat elkerüléséhez, mert nekik csak simán nem kellett volna engedniük a bevezetést. Érdemi politikai népszerűségvesztést nem kockáztattak volna vele, mert még nem is volt ismert a termék. Ha nem érzed, hogy mennyivel alacsonyabbra tett lécet is levert a Fidesz ahhoz képest, amit a szocik vertek le később, akkor a hiba a te készülékedben van.

Üdv:
b

Perceval 2015.05.04. 15:55:59

@borzimorzi: Azért én másként látom. Először is függetlenítem a dolgot attól, hogy ezek az emberek rajongók. Ezek az emberek megjelenítenek egy politikai gondolkodásmódot, illetve annak hiányát. Ez a "szint" oldaltól független. Itt valójában az a nagy kérdés, hogy ez a "réteg" mekkora hányada a magyar társadalomnak, illetve mennyiben aktív szavazó (a rajongó bizonyosan). Nem célom a választójog korlátozásának felvetése, de nem megkerülhető a jól ismert kérdés, hogy mennyire elfogadható, hogy olyan emberek dönthetnek (nagy számban???) a sorsunkról, akik amúgy nem tudnak felelősséggel dönteni, és miként lehet ezt pozitív irányba változtatni, anélkül, hogy bármilyen jogot csorbítanánk.

borzimorzi 2015.05.04. 19:50:55

@hauptrichter: Túl azon, hogy 2004-as euró legfeljebb egyesek vágyálmai szerinte lehetett volna, ha 2004-ben eurónk lett volna, akkor a jegybanknak nem lett volna meg az a szabadsága, amely nagyon is szükséges volt 2008-2009 során ahhoz, hogy a forintot istápolja. Semmi mozgásterünk nem maradt volna! A válságtól nemcsak egy jó nagy gyomrost kaptunk volna, hanem agyonverést.

Üdv:
b

hauptrichter 2015.05.27. 17:48:28

@borzimorzi: Nem vagyok (már) fideszfan, de ha 2004-ben eurónk lett volna és a fidesz akkori addigi koncepciója marad (most tehát nem a mostanság elharapózott divatos lenyúlásokról beszélünk), akkor a 2008-2009-es válság is TELJESEN MÁS helyzetben talált volna minket (feltételezhetően sokkal jobb helyzetben lettünk volna).
Nem is értem egyébként, miről beszélsz, hogy "...a forintot istápolja...", miközben onnan indultunk, hogy 2004-től feltételezetten eurónk van ... :-)
süti beállítások módosítása