1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2015.04.16. 22:56 HaFr

Miért vagyunk sikertelenek?

Laza emberi viszonyok között -- amelyekben nem játszik nagy szerepet pl. a szeretet -- az ember az önérdekét követi. Egy ország akkor sikeres, ha a domináns emberi önérdekek (anyagi hasznon maximálása, biztonság stb.) nem kerülnek szembe a közösségi érdekekkel (nemzetgazdaság eredményessége, jogrendszer működése, méltányosság), illetve az előbbiek hajtják, támogatják az utóbbiakat. Magyarországon azonban nemcsak szembekerült egymással a magánérdekek és a közérdek, de valójában sosem létezett olyan politikai kultúra és rendszer, amelyben a magánérdekek ne a közérdek ellen, és az ún. közérdek ne a magánérdekek ellen működött volna, hanem egyensúlyban voltak. Ezért sosem voltunk versenyképes társadalom sem.

Ennek az egyensúlynak a kultúrája hiányzik, és nagyon hiányzik. Az önérdekét maximalizáló ember pontosan érzi, amikor a "közérdek" súlya alatt veszélybe kerül a magánélete, ezért az egyensúlytalanságot ilyenkor a (korrupt) rendszernek való látszatmegfeleléssel, a valóságban pedig a rendszer kicselezésével igyekszik kompenzálni. Ettől kezdve se a magánérdekek ellen törő "közérdek" nem működik a köz érdekeként (hiszen akkor egyensúlyban lenne a magánérdekekkel, és egymást erősítenék), se a magánérdekek nem fedik fel magukat, hiszen a közérdek ellenében kell működniük. Az eredmény a közállapotok teljes korrupciója, a diszfunkcionális rendszer, a közmorál romlása, a gazdasági fejlődés és a társadalmi versenyképessége aláásása.

A rendszerváltással sem jött létre a kívánt egyensúly, és azóta is nyögjük annak terhét, hogy az emberek nem képesek meglátni a mindenkori "közérdekben", kormányzati akaratban a saját magánérdekeiket -- nyilván, mert a közérdeknek hazudott szelektált magánérdekek nem efelé működnek. A torz rendszerben semmi sincs a helyén, és minden a sikeresség ellenében hat, a politikával szembeni bizalmatlanság pedig egyszersmind aláássa a változtatás lehetőségét is. A Jobbik előretörése annak a népnek a válasza az egyensúlyi rendszer végleges lerobbanására, amelyik megfáradt, és elveszítette érdeklődését a valódi egyensúly iránt; megunta, hogy nem tud létrehozni kompetens társadalmat, és már csak arra vágyik (némileg érthetően), hogy primitív vezényszavak mentén (amelyek viszont jól érthetők) valaki uralkodjon rajta. A Jobbiknak adott bizalom a szétesett rendszer legegyszerűbb, mindenki számára érthető darabjaiból tákol új dobogót, amelyen új egységet próbál létrehozni, lényegesen kisebb igénnyel.

Valójában azonban csak a még gyorsabb hanyatlást készíti elő. A Jobbik választása pont ugyanaz a választás (ugyanannak a tehetetlenségnek a megnyilvánulása), amely nem tette lehetővé a baloldali pártok egymásra találását egy demokratikus politikai alternatívában, és ugyanaz a választás, amellyel az emberek távol tartják magukat az aktív politizálástól, illetve nem vesznek tudomást a magánéletük és a közélet minősége közötti szükségszerűen szoros kapcsolatról: mindenki a magánérdekét próbálja -- ráadásul szabálytalanul -- uralomra juttatni mások magánérdekeivel, ezért a közérdekkel szemben is, és nincs tudás, amely egyensúlyt teremtene a kényszeres csalók és már serdülő korukban rövidlátók versenyében. Egyetlen beépített tudásunk a sikertelenség.

Milyen lehet az a politikai minőség, amely képes hatalomra jutni ilyen környezetben, és túlvezet a káoszon?

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr277374516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

integrans 2015.04.16. 23:50:29

"Milyen lehet az a politika minőség, amely képes hatalomra jutni ilyen környezetben és túlvezet a káoszon?"

A legelső releváns köz-teendő, a rendszer érvénytelenségének kimondása.

Mivel hogy nincs jogállam. Nem volt jogszerű a rendszerváltás. Érvénytelenség van.

Miért érvénytelen a közjogi helyzet 25 éve?

Azért mert a történelmi tények alapján igazolható/bizonyítható az, hogy a korábbi rendszer korifeusai és akik akkor mint ellenzéki szűk körök egymással a társadalom feje felett egyezkedtek, - és úgy vezették be önkényesen az akkori új jogrendet, hogy abba a magyar társadalom nem is egyezett bele. Vagyis tényszerűen megállapítható az, hogy nem is hagytuk jóvá az államirányítási joggyakorlást. Ezért, ennek a joghiátusnak következtében nem is létesült értékelhető jogviszony a társadalmi felek között. És ennél fogva jogszerűtlenek már a felhatalmazások is. - És emiatt a kezdettől fogva, és a mai napig egy a joggal visszaélő torz rendszer, színlelt jogállam regnál folyamatosan. - Jogon kívülre kerülve, és joggal visszaélően felhasználva a jogot. - Jogellenesen a társadalmakkal szemben és kárára. Ez a tapasztalható, bizonyítható tényállás.

Határozottan kijelenthető, hogy egyszerűen nincs is megalapozva a jogállamiság. Csak azért, merthogy nincs Közmegegyezés, nincs társadalmi megállapodás, és nem egyeztünk bele még a jogrend, a jogszármaztatás, a joggyakorlás feltételeibe, alkalmazásába sem. Következésképpen nem is vagyunk igazolható jogviszonyokban. Vagyis nincs meg a jogállamiság jogalapja. Minek következtében a politikai rendszer és pártjai közjogilag érvénytelenek.

Logikailag is egyértelmű az ok-okozata a közjogi érvénytelenségnek: mivel hogy amikor meg sem egyeznek az alanyok a jogalkalmazás kereteiben, garanciáiban, - és/de mégis a jog eszközével kényszerítik egymást kötelezettségek teljesítésére, - abszolút jogellenesen, - akkor nem kétséges az sem, hogy a joggal, mint eszközzel való visszaélés történik 89-90 óta folytatólagosan. -

Mindeközben nem lehet nem belátni, hogy a demokrácia és a diktatórikus joggal visszaélő jogrend alkalmazása összeegyeztethetetlen, és ezért elfogadhatatlan! És minden kétséget kizáróan az sem lehet mentség/hivatkozás, hogy korábban sem volt jogállam. (A diktatúrák sajátja a joggal mint eszközzel való visszaélés alkalmazása)

Következésképpen, nem maradt más értelmes és jogszerű lehetőségünk, minthogy megalapozottan kimondjuk a 25 éves mechanizmus közjogi érvénytelenségét, és egyúttal a tényszerű jogállamot megalapozó Közmegegyezésre, társadalmi szerződés kötésre hívjuk fel embertársainkat.

Lásd bővebben: www.facebook.com/events/307310152808180/

Egy idealista 2015.04.16. 23:58:16

@integrans: Teljesen egyetértek. :)

Ugyanakkor felhívom a figyelmet a blogomban korábban megírt gondolatokra, amely szintén szükséges a változtatáshoz:

egyidealista.hu/?q=node/73

Sajnos semmilyen visszhangra nem talált a fenti bejegyzésem, pedig ha venné valaki a fáradságot, hogy elolvasná, talán képesek lennénk egy közös gondolkodás megindításához.

integrans 2015.04.17. 00:30:52

@Egy idealista: Vettem :) Napközben örömmel beszélnek veled élőszóval skype-n, ha te is benne vagy.

zenonküp 2015.04.17. 00:42:33

A reménytelen és kilátástalan helyzetekből is létezik kiút.
A tea-szertartásmester vitába keveredett egy szamurájjal. A szamuráj párbajra hívta ki. Elment egy vívómesterhez és kérte, tanítsa meg vívni. Mikor lesz a párbaj? - kérdezte a vívómester. Néhány nap múlva - felelte a teaszertartások mestere. Ennyi idő nem lesz elegendő. Ön egy valamihez viszont nagyon ért. Hívja meg egy teaára a szamurájt és lelke egész erejének bevetésével végezze a szertartást - javasolta a vívómester. A szamuráj látva a tea-szertartásmester rendíthetetlen lelki erejét, elbizonytalanodott és végül kitért a párbaj elől.

A PKP rendíthetetlen következeteséggel képviseli a politika szférájában a saját felfogását, a szabadság méltányos rendjét. Erkölcsi alapjainak szilárdságához kétségek sem férnek.
Ebben politikai ellenfeleinél sokkal jobb.
Ha ezt meg kívánjuk jeleníteni, létre kell hozni egy tanácsadó testületet, egy árnyékkormányt, amelyben hasonló minőséget képviselő emberek nevesítik meg a PKP politikáját.
Ha a PKP L. Ritók Nórát nevezné meg, mint szociális miniszter-jelöltjét egy esetleges kormányváltáskor s már most árnyékkormánya miniszterévé tenné, egy jelentős, nagy számú csoporttal tudatná létezését s tudná megértetni minden különösebb magyarázkodás nélkül az általa képviselt politika minőségét.

Én ezt látom és ezt javaslom kiútnak.
Megtalálni a fenti posztokra a megfelelő embereket.
De ez már gyakorlati kérdés.

____törült____ (törölt) 2015.04.17. 06:56:35

Kedves HaFr,

Ez akkor lenne igaz, ha azt látnánk, hogy a magánérdekét mindenki kiválóan képviseli. Nem azt látjuk, rengeteg ön-szabotáló viselkedésmintát lehet látni. Már ott kezdődik, hogy például a klasszikus munkahelyi klikkek, egymásra "fújások", ellenségeskedések. Egy hatékonyan önző ember helyette inkább mindenkivel haver akarna lenni, mert sokkal hasznosabb ilyen szakmai networkot építeni.

Sokkal hasznosabb lenne a már-már hagyományosnak mondható bizalmatlanság-széthúzás tengelyen keresgélni.

Ez lényegében azt jelenti, hogy teljes mértékben kontrollálnod kell valamit ahhoz, hogy megbízhass benne, hogy az érdekeidet szolgálja. Például látjuk, hogy sokan olyan vállalkozás szétment, amit többen alapítottak, mert nem volt meg a közös érdeket közösen képviselésre való bizalom, hanem inkább mindenki a sajátját akarta.

A bizalomhiány vagy széthúzás tehát a magánérdekre törekvés olyan speciális esete, amelykben az emberek csak azokat a dolgokat vélik az ő érdekeiket szolgálónak, amelyek teljes mértékben az ő irányításuk alatt állnak.

Például ezért sokkal magasabb a saját tulajdonú lakások aránya, mint Németországban. Az a biztos, ha nincs bérbeadó, mert abból gond lehet, ha más is beleszólhat, legyen inkább saját, ha belerokkanunk is a jelzálogteherbe, mert az az egyetlen megbízható felállás, ha nem szólhat bele senki.

És nyilván már ebből következik a közszférában nem bízás sem, joggal, hiszen a közszereplők igyekezenk egy nem saját kontrolljuk alatt álló dolgot (a pozíciójukat) saját kontrolljuk alatt álló dologgá (pénzzé) konvertálni, ezt híjuk lopásnak.

De ugyanakkor ez abszolút látható a magánszférában is, ki látott már olyan, hogy működő társasasházi demokrácia, lakógyűlés, ahol a lakók tényleg a közös érdeket képviselik és nem úgy vannak vele, hogy ha én a földszinten lakom, akkor találok rá érvet, hogy miért nem kell a liftet felújítani?

Nincsen megoldási javaslatom, mert korai, alapvető szabály, hogy azt a végére kell hagyni, amikor az elemzés megvolt. Csak annyit szeretnék mondani, hogy nem pusztán a magánérdek erőssége a lényeg, hanem az a bizalmatlanságból fakadó nézet, hogy a magánérdekünket csak az szolgálja, amit száz százalékig mi személyesen kontrollálunk.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.17. 07:04:22

@MiklósA: igen, teljesen így van, ez része a rendszer egyensúlytalanságának, amelynek én csak egy szeletét írtam meg, köszi

2015.04.17. 08:38:44

@HaFr: az a buli a kapitalizmusban, hogy mire itt a társadalmi megoldásokat kezdenénk el leírni (ez esetben azt, hogy a kötelezettségeket hogyan nyomjuk le a polgárok torkán és az hogyan váljék egészségükre) addigra a piac már tíz éve feltalálta a know-how-t.
en.m.wikipedia.org/wiki/Nerf_(video_gaming)

egyetmondok 2015.04.17. 08:47:00

Az önérdekben azt érdemes utálni,ami annak (szinte teljesen) gátlástalan érvényesítése,s nem magát az önérdeket.
Erre a politikai válasz nem az kell legyen,hogy a valami közjót,közérdeket (az etnicista nacionalimzus a nemzetét,a marxizmus a kizsákmányoltakét)szakrális szintre emelve az államot (annak leginkább félelmet kelteni képes elítélő,büntető erejét) vetjük be,hanem, hogy az önérdeket tudomásul vesszük,mint az esendő ember sajátját,és igyekszünk mellétenni az ehhez illő és üdvös FELELŐSSÉG című fejezetet.

Lehet,az ilyen politikai programot jó sokáig még el fogja utasítani a többség,ám szerintem mást nem tehetünk,mert önmagában az,hogy az önérdeket emlegetjük,mint amely nem képes összeérni a közérdekkel,közjóval,szóval ez bizonnyal terméketlen program, és szövegelésnek fog feltűnni,nem kizárt,hogy jó sokan a magyarság "sértegetésének" veszik (ezen nyugszik leginkább a Fidesz egészen abszurd politikai konstrukciója, amely semmi mást nem tesz,mint ostorozza az önérdeket,de rögvest fel is menti,ha annak felelősségéről lenne szó, lásd a Q.spekuláns ügyfeleinek törvényi erővel való kártalanítását), de én mégis hiszek abban, hogy lassa-lassan lehet találni olyan magyarokat,akik meggyőzhetők arról,hogy az önérdek + felelősség képlet nem hoz az általunk elkövetett hibák bátor vállalásával erkölcsi megsemmisülést.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.17. 08:55:20

@egyetmondok: persze, ez nem is a politikai program részeként íródott, hanem magyarázatként, amire egy programnak reagálnia kell

egyetmondok 2015.04.17. 09:07:34

@HaFr:
Nincsen azzal baj, ha a program magyarázat.

Untermensch4 2015.04.17. 10:32:47

@MiklósA: Másrészt szervezeti szinten is a teljes kontrollra törekvés a "magától értetődő", a szervezeteket (állami szintig bezárólag) döntően olyan emberek töltik meg akik csak ebben tudnak gondolkodni egyénileg, így aztán akár közigazgatásban, akár multinál dolgoznak, saját képükre formálják az akármilyen szervezetet.
Urbanisztikai megközelítésben olvastam erre egy találó jellemzést, megannyi dzsingiszkánként könyörtelenül küzd egymás ellen mindenki (társasházi demokrácia rokona az erkélybeépítés és az építési szabályok).
A megoldást én abban az irányban keresném hogy amíg van egy deklaráltan nagy és erős állambácsi addig sok kicsi önérdekecske mindig tarhálni akar, ennek ellenszere a decentralizáció. Másrészt ha tudjuk hogy minden szabályra az alapvető reakció a kijátszás akkor ne azt a túlszabályozást erőltessük ami az alapvetően szabálykövető németeknél működik mert az alapvetően szabálynemkövető magyarokkal nem fog működni. A lehetetlen erőltetése meg sok időnket és pénzünket elviszi, cserébe a semmiért.

____törült____ (törölt) 2015.04.17. 12:30:03

@Untermensch4: de azt értsük meg, hogy nem azzal van a baj, hogy erősen buzog az önérdek, hanem azzal, hogy a bizalmatlanság miatt nem hisszük el, hogy a közös dolog, amit nem mi kontrollálunk, a mi érdekeinket is szolgálja.

Decentralizálhatunk, de ha tudjuk, hogy 50 család egy társasházban hasonló problémákat generál, mint egy egész állam, akkor sokra nem sikerült menni vele. Ugyanaz kicsiben.

Ami a kevesebb szabályt illeti, ha egyszer tudjuk, hogy az emberek döntései egymásra hatással vannak, akkor úgyis veszekedni fognak. Azért az építési szabályokat is arra találták ki, hogy ne toljanak ki egymással a szomszédok, ha ez nincs, attól még a kitolás nem oldódott meg. A decentralizációval még nincs megoldva, hogy valahogy fizikailag is jobban el legyünk szeparálva, hogy kevésbé zavarjuk egymás köreit vagy ilyenek.

Én nem akarok egyelőre megoldást javasolni, mert korai, jó lenne a dolog több szeletét látni egyelőre.

Ha mindenáron javasolnom kellene valamit, akkor lehet, hogy abba az irányba mennék el, hogy a tulajdon, a döntés joga a legmaximálisabban decentralizálva, de ugyanakkor szabály van és együttműködést kikényszerít. Mert végül is a bizalmatlanságból az következik, hogy ami nekünk fontos, arról nem akarjuk, hogy más személy döntsön. Szabály lehet, de személy ne. Tehát akkor mindenkinek kb. egyéni vállalkozónak kellene lennie, ugyanakkor szigorú szabályokkal összeszervezve, tehát hogy személyes vezető fölötte ne legyen, de együttműködés igen... talán. Tehát hogy mindenki úgy legyen, hogy ami személyes döntés, azt én hozom meg, nem kell másban megbíznom, de a szabályok mentén szorosan együtt dolgozunk, de azok nem személyes döntések, hanem személytelen szabályok.

dunántúli gyerek 2015.04.17. 13:30:11

Qrva nagy káosz van. A fejedben, barátom.

Valójában abszolút nyugi van, prosperitás, nem hiányzik semmilyen változás a tisztelt lakosságnak.

A dzsipók mondjuk rák, vagy kezd azzal is vmit a COMMENDATORE vagy jön lassacskán a Jobbik.

____törült____ (törölt) 2015.04.17. 15:24:16

@dunántúli gyerek: akkor már értem, ezért vannak tele a dunántúli szállodák osztrák takarítónőkkel.

alfacharlybravo 2015.04.17. 15:24:59

Bakker, hogy most mennyi baj van? A nyolc év alatt amíg a siker kormányok a pannon pumák kormányoztak minden tökéletes volt, ugyan Meggyes elvtársnak is sok volt a Csillag István féle korrupció, csak akkor is Fiszeszel voltak problémák meg az folyamatos rettegés, hogy elveszítik a hatalmat meg a nagy Fidesz győzelem. De volt optimizmus is, hogy jól beszorítottuk őket egy mély kerékvágásba úgysem tehetnek semmit, majd az IMF kormányoz itt, meg amúgy is jól elő van készítve minden az ország csődhöz, meg minden le van zsírozva előre az EU val. Lett azután nagy óbégatás amikor ebből nem jött be semmi és még a média hülyítés sem akart működni, szörnyű. De hála a pénzügyi globális hátérhatalomnak az EU nak és még az Ámerikai barátaink is beszálltak sikerült keményen zavarba hozni a kormányt aki most már tényleg letérdelt és gőze nincs hogy mihez kezdjen. Persze a nemzetközi helyzetet is sikerült fokozni, ahogy a tanú c. filmben. Hurrá gyerekek éljen az ország rombolás, mint az ahogy szokás volt a történelem során mindig.

almodhi 2015.04.17. 15:54:51

@dunántúli gyerek: Nagy bajban lennél ha el kéne mondanod mit írtál le.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2015.04.17. 15:55:23

Kiváló cikk..első olvasás után csak rövid reakció:
Bármilyen megoldási felállásban egy dologból kell kiindulni. Thatcher szavaival élve: Az embererek mindennapi cselekedeteit nem valami elvont magasságos célok, hanem a saját jól felfogott érdekeik vezérlik.
Ez alapján szervezték újra a Brittek az országukat...nem kevés sikerrel.

almodhi 2015.04.17. 15:58:14

@alfacharlybravo: Kihagytál sok mindent. Pl. Most ha kinézekm itt az ablakon az ég tele van kondenzcsíkkal. Az utcán meg reggel óta áll egy ismeretlen és olyan furcsa pikkelyes a bőre. Ezekről miért hallgatsz?

2015.04.17. 16:32:18

@dunántúli gyerek: Amennyiben így érzed, több állítás igaz lehet rád, pl nem a versenyszférában dolgozol, még nem dolgozol és a szüleid tartanak el, még nem voltál állami kórházban bennfekvő betegként, még nem kényszerültél megtapasztalni a bürokrácia útvesztőit, még nem használtad a neptun egységes tanulmányi rendszert (:D), még nem törted a fejedet hogyan szedj össze elég kreditet hogy meglegyen mind az államvizsgáig, még nem próbáltad letölteni és telepíteni az adóbevallás űrlapkitöltő java csodát, még nem találkoztál vonaton frusztrált kalauzzal, metrón, buszon frusztrált ellenőrrel, még nem volt szerencséd építőipari kivitelezővel dolgoztatni, még nem volt olyan nőismerősöd aki havonta minimum kétszer menekül el otthonról a részeg, őrjöngő férje elől és a rendőrök szarnak rá, még nem volt szerencséd olyan állásinterjún részt venni ahol a leendő munkáltató a legintimebb magánéletedre is kíváncsi, még nem pályáztál anyagi támogatásra, nem pályáztál megrendelésre korrekt, jóhiszemű, becsületes módon és így nem is jöhettél még rá, hogy Magyarországon már a pályázat kiírás előtt eldől ki lesz a pályázat nyertese, 95 %-ban, stb... rohadt hosszú lenne ez a felsorolás, szóval, végkövetkeztetés az, hogy a holdon élsz, vagy a szüleid rózsaszínű kalitkába zártak.

2015.04.17. 16:40:01

@dunántúli gyerek: Bocs, kihagytam az irónia lehetőségét, ez ilyenkor mindig felmerül, amennyiben így van, mintha nem is írtam volna semmit.

____törült____ (törölt) 2015.04.17. 17:33:22

@dr kotász:

>még nem próbáltad letölteni és telepíteni az adóbevallás űrlapkitöltő java csodát

ROFTL

Akkor nem csak én vettem észre, hogy például kötelezően be kell ikszelni három mezőből valamelyiket, miközben egyik állítás sem igaz, tehát válogathatok, hogy a közokirathamisítás melyik formáját kövessem el.

program készítő 2015.04.17. 19:41:29

"A rendszerváltással sem jött létre a kívánt egyensúly"--egy halvány esély lett volna amikor Orbán nem akart miniszterelnök lenni,csak nyerjék a választást--ezt az esélyt szalasztották el akkoriban.

megamind (törölt) 2015.04.17. 21:48:09

"Ilyen környezetben?" Csupán négy lépés...

1.Ügyességgel elrejted gyengeséged; 2.Felhasználod a sötétséget és a fényt is; 3.Felfeded a fényt a homályban;
4.Erőssé válsz az önmegadásban.

Valaki mondta -- a nevét nem érdemes említeni.

NotaBene 2015.04.17. 22:20:14

@zenonküp: "Ha a PKP L. Ritók Nórát nevezné meg,... tudná megértetni minden különösebb magyarázkodás nélkül az általa képviselt politika minőségét."

Érdemes lenne Bogdán László, a cigány többségű Cserdi cigány polgármestere és Ritók Nóra által követett út eredményeit összehasonlítani.
Tényleg a Ritók Nóra által képviselt úttal érdemes a PKP általa képviselt politika minőségét bemutatni?

megamind (törölt) 2015.04.17. 22:32:46

@NotaBene: Az egy régi módszer, hogy "valaki kiáll" és akkor az ő fellépésétől... Ez kb olyan, mintha a többiek nem akarnának...

Azt a politikai minőséget Béndek mutatja... Többek közt ez a párt első fejének a dolga... és, hogy a párt-szervezetbe be legyenek építve olyan -- adott esetekben életbe lépő -- automatizmusok, amelyek garanciákat adnak... Szavazónak, szimpatizánsnak, tagnak... Mindenkinek, aki hajlandó gondolkodni, erősödhet a bizalma... ha látja, hogy érdemes befektetnie.

zenonküp 2015.04.18. 01:31:54

@NotaBene:

"L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány vezetője megkapta a társadalmi vállalkozások Nobel-díjának tartott rangos nemzetközi kitüntetést, az Ashoka-tagságot."
hvg.hu/plazs/20150304_Oriasi_nemzetkozi_elismeres_az_Igazgyongy

Én azt írtam, hogy az Igazgyöngy alapítvány kiterjedt és számos szimpatizánst felölelő hálózat egyes személyeinek nem kellene különösebben magyarázni a PKP minőséget képviselő politikáját.
Ha nem ismerném a PKP-t és viszont annyira ismerném L. Ritók Nórát, mint most, akkor az ő személye, az hogy benne van valamilyen módon a PKP-ban tényleg garancia lenne számomra, hogy a PKP egy olyan párt, amelyre érdemes szavazni.

Lexa56 2015.04.18. 06:49:48

@zenonküp: A történet tetszett. A kérdés az, hogy a megfelelő emberek vállalják-e?

LaMettrie 2015.04.18. 08:12:10

Zavaró ez az önbeteljesítő jóslatszerű kérdés. Azon túl, hogy végtelenül pesszimista, ezért eleve antipolitikus, állj ki az emberek elé ezzel a szöveggel, és a hallgatóid egyik fele öngyilkos lesz, a másik meg pszichológushoz fordul, nem több, mint rossz szemlélet kifejeződése. Béndeké és nem a társadalomé.

Ha a cél az, hogy sikeresebbek legyünk, akkor az erről való gondolkodást egyáltalán nem kezdeném ilyen deprimáló kérdések feltételével. Ilyen típusú kérdéseket esetleg az ellenségemnek tennék fel, ha sárba akarnám tiporni.

A kérdésnek nincs valódi értelme, hiszen senki nem abszolút sikertelen, legfeljebb nem érzi magát elég sikeresnek. A saját elvárásaihoz képest, a környezetéhez képest, a zsenikhez képest?

Mi kikhez képest nem érezzük magunkat elég sikeresnek? Németországhoz, Kanadához, Norvégiához képest? Magunkhoz képest?

A kérdésfeltevés gyakorlatilag kontraproduktív, minden más szempontból meg romboló és negatív.

A valódi kérdés az, hogy hogyan lehetünk sikeresebbek, és ennek alpontjaként érdemes megvizsgálni milyen a jövőben elkerülendő hibákat követtünk el ezelőtt.

NotaBene 2015.04.18. 08:40:03

@zenonküp: Nem vitatom, hogy Ritók Nóra és az Igazgyöngy alapítvány jó cél érdekében nagyon sok munkát végzett, és tiszteletre méltó ez a tevékenység. A megítélésük viszont különböző képet mutat, ha az általuk támogatottakra gyakorolt hatásukat vagy a külső szemlélők szempontjából vizsgáljuk. Az aufklärista élvek világában nagyon sikeresek, viszont az általuk támogatottak világában sokkal szerényebbek az eredményeik: (nyomorszeleblog.hvg.hu/2015/01/18/453-kudarc-a-sikerben/)
„Itt örülünk, ha felnő, ha nem marad teljesen analfabéta, ha nem szül 14 év alatt, nem kriminalizálódik. Itt már ezek is eredmények. Hogy mekkorák, az csak innen látszik”

A mélyszegénységben élők felzárkóztatásának más módszerével próbálkozott Bogdán László, a cigány többségű Cserdi cigány polgármestere .
Régebben tipikus hazai falu volt Cserdi: etnikai feszültségekkel terhes, ahol mindennapos volt a lopás, garázdaság, uzsora, a játékgépezés, az elhanyagoltság.
Első intézkedései között leszereltette a rácsokat a közintézményekről és bezáratta a kocsmát.
Bogdán Lászónak az ellentétek kibékítésével, a közösség megszervezésével próbálta újjáteremteni a falut.
Mára a település több élelmiszert képes megtermelni, mint amennyit saját maga felhasznál. 40 hektár földön gazdálkodnak, krumplit, hagymát termesztenek, erdővel és haszonállatokkal is rendelkeznek. A terményt településeknek illetve éttermeknek is értékesítik. Továbbá ezer hektár bérkapálást végeznek minden évben ...
A 80-90 százalékos munkanélküliséget sikerült megszüntetni, a közösség minden tagját sikerrel vonták be a falu gazdálkodó tevékenységébe.

Megismétlem a kérdést:Tényleg a Ritók Nóra által képviselt úttal érdemes a PKP általa képviselt politika minőségét bemutatni?

zenonküp 2015.04.18. 10:17:20

@NotaBene:

Szerintem mindketten ugyanazt akarjuk. Azt hogy sikeres legyen a PKP.
Nagyon valószínű, hogy Cserdi polgármestere is kiváló megszemélyesítője lenne a PKP mást akarásának.
Legyenek benne mindketten, hiszen én azért javasoltam L. Ritók Nórát, hogy a többiek majd javasolnak más kiváló embereket.

Leírom, hogy L. Ritók Nóra kapcsolati hálója miért lenne főnyeremény a PKP-nek.
A PKP szegénypolitikája lehet, hogy kidolgozott, de ezt jótékonyan gazdagíthatja az Igazgyöngy gyakorlata és felhalmozott tapasztalatai.
Ha figyelemmel kíséred az alapítvány életét láthatod, hogy a szimpatizánsok többsége nő.
Sokan közülük fanatikus elkötelezettjei Nórának és az ügynek. A hozzászólások, a kommentek érzelmektől áradók, telítettek.

Ehhez képest a PKP és maga Cserdi is férfias jelenség. A PKP kommentelői közé ha egy-két högy tévedt be, az is inkább férfiasan viselkedett. Tehát ez egy racionális jelenség, teljesítményközpontú.

A PKP választási kampányában - mert lesz választási kampánya, ha a fene fenét is eszik majd - mindkét tényezőre szükség lesz, nem is kicsit. Szükség lesz az együttérzés felkeltésére s erre az Igazgyöngy alapítvány kiválóan megfelel.

Egyből leszögezem. Nyilvánvalóan nem eszközként használódna az Igazgyöngy Alapítvány. Az Alapítvány messzemenően profitálna abból, ha a PKP alakíthatna kormányt.
Érdekegyezést látok, amelyet vétek lenne nem kihasználni.

magyarpolgár 2015.04.18. 12:52:56

A PKP-nak nincs jobb dolga, mint a Fidesszel és a Jobbikkal foglalkozni? Most éppen az a baj, hogy a Jobbikra szavaztak Tapolcán. 3 erős pártszövetség van, Fidesz-MSZP-Jobbik, a többiek nem erősek, a Fidesz-MSZP-ben megfogyatkozott a bizalom, a Jobbik még nem volt kormányon, tehát a kisebbik rosszra szavaztak a választók. A PKP jelöltet sem állított (mert nem akart benne lenni a 22 között), de azért a pálya széléről szidja mindegyik szereplőt.

Nem értem, mitől várjátok a sikert ha jelöltet nem índítotok, a PKP-ba pedig belépni sem lehet? De azért másokat kritizáló posztokat jó írni, és burkoltan odamondani a választóknak, hogy rossz pártra szavaztak. Kicsit azért vissza kellene venni más pártok szapulásából, a választók burkolt kritizálásból és érdemesebb lenne azzal foglalkozni, hogy mit akar a PKP, mi a programja, mert ez így nagyon hiteltelen.

Beálltok a kórusba szidni a másikat, ráadásul úgy, hogy egyetlen PKP jelölt sincs a szavazólapon, ez már pofátlanság. Nem is értem, hogy miért különböztetitek meg magatokat más pártoktól, amikor azok is tök ugyanezt csinálják, a riválisaikat szapulják folyamatosan. A mocskolódásból már nagyon elege van mindenkinek, ezzel nem lehet előbbre jutni.

Mutassa meg a PKP, hogy különb, mint a többi párt de úgy ne várjon sokat, hogy ugyanúgy viselkedik, mint a riválisai, akiket kritizál.

Hidvégi Mihály 2015.04.18. 13:15:25

@magyarpolgár: Valamit valóban rosszul végzünk, ha benned az alakult ki, hogy a PKP-be nem lehet belépni.

De igen, be lehet, sőt ez a legfőbb óhajunk, hogy minél több ember legyen a közösségünk tagja, legyen párttag, s gyülekeztesse maga köré az ismerőseit, barátait. Néppárt híján egy pártnak sem lehet illúziója arra nézve, lesz-e hatása a magyar politikára.

Lexa56 2015.04.18. 16:00:11

@zenonküp: ja, és még egy megjegyzés. A módszer a szamurájnál azért működött, mert neki is voltak erkölcsi elvei és erkölcsi érzéke, ezért fel tudta fogni a másik erkölcsi erejét és hagyta magát befolyásolni általa. Még egy jakuzánál is talán műdödött volna, mert annak is van legalább betyárbecsülete. Attól tartok hogy a FIDESZ ifjútörökjeinél nem működne - mindenkire rábízom, hogyaz analógiás következtetés módszerei szerint válaszoljon arra a kérdésre, hogy vajon miért nem????

Lexa56 2015.04.19. 08:58:32

Érdeklődéssel olvasgattam egy általam tisztelt nemzeti konzervatív kötődésű szakember cikkét a jelenlegi magyar és EU-s helyzetről, akivel ugyan messze nem mindenben értek egyet, de nincs is undorom tőle, mint a politikai garnitúra vezetőitől. Sorolja a jól ismert paneleket arról, hogy miben "árult el" minket a Nyugat az orosz elnyomás alól való szabadulás után. (Akkor miért kívánkozunk vissza annyira? - kérdezhetném).

Ebben van sok igazság, de két féligazság még nem tesz ki egy igazságot. Abban is van sok igazság, hogy az EU működő rendszere úgy van kitalálva, hogy lehetetlen, vagy legalábbis nagyon nehéz legyen a perifériának utolérni a mag-országokat. A politikai vezetés és a nemzeti értelmiség úgy döntött, hogy ez becsületes eszközökkel nem is lehetséges.

Sebaj, ott vannak a jól bevált becstelen eszközök, amikben nagy gyakorlatunk van. Csak eközben erkölcsi fölényről papolni enyhén szólva kognitív disszonanciát okoz és az elnyomott lelkiismeret még inkább erősíti a frusztrációt, a dacot, a keserűséget, amit nemzeti fennhéjázással próbálunk elnyomni.

Itt az ördögi kör: látjuk a becsületes út nehézségeit, de nem arra indulunk, mert az fárasztó (úgyis lehetetlen - tesszük hozzá cinikusan). De mi más ez, ha nem megélhetési bűnözés, amit ugyanaz a réteg erkölcsi fölényében elutasít és megvet - másoknál. Mi ugyanezt csináljuk, csak nemzetközi szinten. Mondjuk körülbelül úgy is bíznak meg bennünk. A szomorú az, hogy az egyre nehezebb helyzetek, amikbe lavírozzuk magunkat, mindig a simlis készségeinket erősítik meg, nem a valódi, fenntartható fejlődéshez vezetőket. A szükségből erényt csinálunk, de éppen ezért nem is tudunk soha kitörni belőle. Ez a bűne a populizmusnak, hiába védi Csizmadia Ervin a kifejezést. A demagógia az, hogy erénnyé emeljük saját becstelenségünket, de felhorkanunk, ha velünk szemben valaki ilyen eszközöket alkalmaz. Az is elfogadható álláspont, ha valaki mindet a szociáldarwinizmussal magyaráz, ami az "erő-kultusz" udvari seggnyalóitól (elnézést, filozófusaitól) nem áll messze, de akkor hagyjuk békén az erkölcsi megfontolásokat. A folyamatos simlizés másik következménye, hogy olyan játékosok karjaiba hajt minket, akik ezt még profibban és még brutálisabban működik. Ha a nyugatnak nem fizetünk, akkor leáll a pénz. Ha az az oroszoknak nem fizetünk, jönnek a tankok.

De hát a másik út fárasztó és csak hosszú távon hozhatja meg gyümölcseit. Nesze nekünk, igyuk, amit megfőztünk.

magyarpolgár 2015.04.19. 16:57:18

@Hidvégi Mihály: Kedves Mihály!

Nem biztos, lehet én csinálok rosszul valamit. Jeleztem belépési szándékomat korábban, amikor Dr Béndek Péter tartotta a beszédeit a Fővám téren, de csak az emaileket kapom, amelyeket tovább kell küldenem. A honlapon pedig nem találok semmilyen formanyomtatványt, amelyet ki kellene tölteni, hogy nem vagyok egyik pártnak sem a tagja, büntetlen előélet, előző rendszerben nem viseltem tisztséget stb. Talán a "csatlakozz" gombra kellett volna kattintanom és ott írni az üzenetet. Végülis nem baj, hogy így alakult, egyelőre nem erőltetem a dolgot. Amíg a PKP a többi pártot szidja, addig nem lépek be mert ennyi erővel a többi pártba is beléphetnék, ott is nézhetem a sárdobálást. Nem jó ez a stratégia szerintem, de ti tudjátok.

Jó kis párt lenne a PKP, de sajnos rendre elkövettek kisebb-nagyobb hibákat. A legnagyobb hiba szerintem az, hogy sokat foglalkoztok a többi párttal és kevesebbet azzal, hogy mit kínáltok nekünk választóknak. Leírja Péter, hogy a Fidesz, Jobbik nem jó választás, a PKP meg nem akar jelöltet indítani időközi választáson. A pálya széléről mindenki tud okos lenni. Rá szabad világítani mások hibájára, de azért van egy határ.

Amúgy igen, ha indít jelöltet a PKP, az első időkben alig fog szavazatot kapni, ezt nem lehet megúszni. A Jobbik is elég sokat pedálozott, amíg ide eljutott. Egy demokráciában mindegyik friss párt úgy indul, hogy a jelöltjére kevesen szavaznak, aztán csak később jönnek az eredmények, de folyamatosan és keményen kell dolgozni hozzá.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.19. 18:52:19

@magyarpolgár: kedves magyarpolgár, össze van keveredve itt két dolog: egy, a PKP rossz szándéka önnel kapcsolatban (ilyen természetesen nincs), kettő, a párt amatőr halmazállapota (ilyen természetesen vastagon van). Az OF-levelezés valóban folyik, és ebbe került be Ön is. Ha kifejezetten jelezte a belépési szándékát, és erre ignoránsan, felületesen vagy sehogy se reagáltunk, azért megkövetem, és kérem, hogy írjon nekem egy emailt a pkonzervativok@gmail.com-ra, és rögvest intézkedünk. Bocsánat.

magyarpolgár 2015.04.19. 21:10:30

@HaFr: Kedves HaFr!

Semmilyen rossz szándékot nem feltételeztem. Tudom, hogy sok tennivalójuk van, és nem én vagyok az egyetlen, aki érdeklődik. Ismerem én Önöket annyira, hogy rossz szándék fel sem merült, így nincs miért bocsánatot kérni. Nem rosszindulatból írtam a kommentemet, de valóban nem volt egyértelmű számomra, hogyan tudok belépni a pártba. A Fővám-téri beszéd után jeleztem egyedül a belépési szándékomat. Időközben kicsit elbizonytalanodtam, mert néhány dologban nem értek egyet (bár tisztában vagyok vele, hogy egy közösségben mindig vannak véleménykülönbségek), így most még várok.

Köszönöm szépen az információt, amint olyan döntést hoztam, hogy szeretnék a párt tagja lenni, feltétlenül fogom jelezni a fenti email címen.

Két dolog miatt hezitálok, egyrészt a kommunikáció; a többi párt folyamatos kritizálásával nem értek egyet, szívesebben olvasnék többet a PKP elképzeléseiről, másrészt az egykulcsos adó miatt (nem véletlenül alkalmaznak a fejlett országokban progresszív adórendszert). Ha egy kicsit kevesebbet foglalkoznának a többi párttal, akkor az már meggyőzne. Félek attól, hogy a PKP is olyan lesz, mint a MOMA, DK, MSZP, PM stb. pártok, amelyek éjjel-nappal a Fidesszel és a Jobbikkal vannak elfoglalva, és ezért nem is sikeresek mert ebből a magyar társadalomnak tényleg elege van.

Ilyeneket pl. szívesen látnék a PKP-tól mások kritizálása helyett:
www.youtube.com/watch?v=dquwQhUEvk0
www.youtube.com/watch?v=0ZJlAPhQv5c
www.youtube.com/watch?v=EIAVKUqeuQw

magyarpolgár 2015.04.19. 21:26:02

@magyarpolgár: Ha az általam fent belinkelt videókhoz hasonló anyagot készítenének, azt tényleg érdemes lenne tovább küldeni az Ország Fája programban mert mindenki számára érthető és egyszerű.

A Fővám-téri beszéd videókkal az a baj, hogy a kevésbé művelt emberek (akik azért nagyon sokan vannak) számára nehezen érthetőek, hosszúak, nem élvezhetőek és nem mozgatják meg az emberek fantáziáját.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2015.04.19. 21:49:26

@magyarpolgár: ezek jók, bár nem a pártok, hanem a DT készítette őket -- de amúgy nem cél a túlnyomó kritika, kétségtelenül kontraproduktív lenne. Köszi.
süti beállítások módosítása