1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.04.30. 12:01 HaFr

Orbán az emlékműről: zavaros, cinikus, fenyegető

A miniszterelnök kifejtette véleményét egy művészettörténészhez írt levelében arról, hogy miért tartja helyesnek a Szabadság térre tervezett német megszállási emlékmű felállítását.

1. Az emlékmű "szellemisége" szerinte inkább az ártatlan áldozatokra, mint az ártatlan országra (vagy államra) utal, és közvetve azt sejteti, hogy az áldozatok (az emlékmű intenciója szerint) a zsidók voltak. Egyúttal viszont -- így Orbán -- a megtámadott arkangyal motívum (az áldozatok szimbóluma) a keresztényellenességet fejezi ki. A kettőt között én ellentmondást látok: most akkor zsidók vagy keresztények voltak-e az áldozatok? Orbán úgy kívánja feloldani ezt ellentmondást, hogy a keresztényellenességet a német birodalomba látja bele, amely kvázi a kötelező keresztény erényekhez méltatlanul viselkedett Magyarországgal. Eszerint az "óhitűek" (a zsidók megnevezése fundamentalista keresztény látószögből) is "egy keresztényellenes szellemi irányzatot megtestesítő diktatúra áldozatai lettek". Magyarán -- Orbánt nem lehet másképp értelmezni -- végül is a keresztények jártak rosszul. Amit az emlékmű kifejez: hogy a kereszténység nem volt elég körültekintő, és kivégzett Magyarországon félmillió zsidót, amivel súlyos traumát okozott magának. Érted haragszunk, Németország. "Komplikált történelmi és szellemi struktúra",  valóban. Meg meghökkentően, hihetetlenül, végtelenül cinikus. Visszalépés mindentől, amit eddig a miniszterelnök szimbolikus ügyekben képviselt. Eddig.

Orbán persze nem fog a kardjába dőlni, ha nem úszik mindenki együtt ezzel az értelmezéssel: finoman még hozzáteszi, hogy egyébként gondoljon mindenki, amit akar. Ami azért is jó, mert rajta kívül még gondolnak valamit az áldozatok leszármazottai (elhanyagolható protokeresztény szekta, akik szeretik magukat zsidónak vagy holokauszttúlélőnek nevezni), gondolnak a kordonbontók, gondol az Eleven Emlékmű mozgalom (hogy tán valamit kezdhetnénk végre magunkkal), a sok avatott politikus, Pokorni, Áder, Navracsics meg Schmidt Mária, aztán azok, akik nem nyilvánítanak véleményt, továbbá azok is gondolnak valamit, akik nem gondolnak semmit, és az említett csoportokon belül is sokan többfélét -- és persze gondolnak valamit a nácik is. Mindenki gondol valamit, a Szabadság tér meg fogja látni a nemzeti hermeneutika felvirágzását, ahol az érvek még egy kicsit rusztikusak (kordonbontás, betonozás, menetelés, kurvaanyázás), de legalább magyarok. És ez nem jött létre volna, hölgyeim és uraim, ha nincs az "erkölcsi szempontból, gesztusrendszerének történelmi tartalmát tekintve pontos és makulátlan" emlékmű. (Fordítás: OV nem szereti a didaktikus emlékműveket, ez itt teret enged az eltérő értelmezéseknek -- mégis aligha van helyesebb értelem az övénél, Roma locuta). A kicsit is magára érzékenyebb olvasó ettől kezdve oda sorolja a miniszterelnök hadoválását, ahova csak neki tetszik. Én például a beszédei nagy átlagába: zavaros, álszerény, bratyizósan kenetteljes, közben pedig erőszakos. Eddig.

2. Rendben, és mi van közben Magyarországgal, amelyik nem lehet bűnös, mert egy állam nem lehet bűnös ("természeti és fogalmi képtelenség")? Keresztény persze lehet, rejtély, ha az nem, akkor ez hogyan, de tegyük  félre ezt az apróságot. Tiszta sor, 1944. március 19-e után a németek felelőssége megáll -- ebben egyetértek Orbánnal, és egyetértek azzal is, hogy minimum kollaboráció, amit ettől kezdve a magyar kormányok műveltek. De miért nem szól az ezt megelőző zsidóellenes (kb. 20 ezer életet követelő), abszolút független állami bűnözésről és -- bátor ellenálló foltokkal tarkított -- társadalmi kollaborációról? Mi ez a látványos szemhunyás? Az akkori maximumot nyújtottuk talán a megítélése szerint, ennél jobb sorsa nem lehetett volna zsidó származású magyarnak a Kárpát-medencében? És ha márciustól a magyar állam kollaborált, akkor hogy áll meg az Alaptörvény, miszerint éppen megszűnt az önrendelkezésünk (természetesen fontosabbnak tartom Orbán levelét az Alaptörvénynél, ezért az utóbbit értelmezem az előbbi fényében). Megfordítva, hogy tud kollaborálni (cselekedni) az, hogy terhelheti felelősség azt, és hogy marasztalható el az, aki -- mint a magyar állam -- nem rendelkezik maga fölött? Ha már Alaptörvény, akkor miért ilyen puha Orbán?

3. A kormányfő a levele vége felé (miután ennyi gondolkodási anyagot hagyott hátra, finoman fogalmazva) sajátosan bedurvul. Teátrálisnak induló, de 70 évvel ezelőtti húrokat pengető tanakodására, hogy mit tegyünk az "együttélés kérdésével" (nyilván a zsidó-magyar "együttélésre" gondol, konstatálhatjuk szomorúan), másképp szólva a zsidókérdéssel, először is rögzíti, hogy mi, magyarok (mármint hogy mi, magyarok) mindent megtettünk. (Orbán megint pontatlan: amit előtte a magyar kormányok bűnének tudott be, azt most az összes magyar nevében felvállalja -- a zavarosság hegyeket épít a levelében.) Mégis, egyetértek vele abban, hogy a német megszállás nélkül nem lett volna tömeges deportálás. Ha viszont ezt a zsidók nem látják be, írja, akkor "nehezen képzelhető el őszinte és bizalomra épülő együttélés a jövőben. Márpedig a mi nemzedékünk azért lett a radikális antikommunista politika híve, mert elege lett az őszintétlen és bizalmatlanságra épített életből".

A szillogizmus (implicit feltételekkel) megáll: 1. mi (magyarok) azt szeretnénk, ha az őszinteség és a bizalom uralkodna az országban, 2. a kommunisták az ellenkezőjét, 3. a zsidók nem magyarok = > Ha a zsidók nem fogadják el a magyarok szempontjait (az emlékmű értelmezésében), azaz nem viszonozzák a bizalmat, akkor (olyanokká válnak, mint a) kommunisták (akik ismeretes módon a magyar nemzet ellenségei).

Orbán Viktor megfenyegette a zsidóságot. Ez az egyetlen valós, világosan kivehető üzenete a levelének amellett, hogy az emlékmű fel fog épülni.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr86099549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.05.01. 13:04:20

@bölcsbagoly:

Ilyen állatfaj, mint @wantaan, nem létezik. Provokátor a szerencsétlen, arra játszik, hogy minden értelmes beszélgetést vagy vitát szétprovokáljon.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.05.01. 13:12:56

@kheiron: :) már hogyne férne, áldozatok voltak a bűnös (magyarok) is szerinte, ez a kiinduló pontom

wantaan 2014.05.01. 13:19:03

@bölcsbagoly: Te én nem tudom ,hogy neked merre van a "felétek"? Azt tudom ,hogy nemesi ősökkel rendelkező katolikus családom történelme iránti tisztelet és a magyar mivoltom és a magyar hazám iránti tisztelet mondatja velem , hogy ez az orbáni böszmeség - ez az emlékmű aljas támadás a valós magyar múlt ellen és nemzet gyalázó árulás ez a "történelmi szemlélet". Aljas és nemzetgyalázó.

wantaan 2014.05.01. 13:24:06

@bbjnick: Számodra nem Én vagyok provokáló hanem sajnos a valós történelmi tények!
.... ezért hamisítasz és ízlésednek, képzelgéseidnek megfelelően elhallgatsz és szemezgetsz a tények közt.
Ami ellen fel kell lépni mert úgy már hamis és hazug a történelem.

bölcsbagoly 2014.05.01. 13:29:47

@wantaan: aha, akár Károlyi Mihály is elmondhatta volna mind ezt magáról! Csak hát, nem az ősök számitanak, hanem a saját észjárás és cselekedetek! Aki aljas és nemzetgyalázó az te és a hozzádhasonlók vagytok.
Az emlékmű ugyanis minde embernek aki belehalt annak köveztkezményeibe ami itt történt 1944 március 19 és a háború befejezése közt állit emléket! Etnikumtól, vallástól, ideológiai hovatartozástól függetlenül! Mert ha nincs megszállás, akkor többségük életben maradhatott volna, ahogy én is életben maradtam!
DE voltak bombázások, robbantások, ostrom, nyomor, éhinség, gyógyszer és orvosi ellátás hiánya, fagy és tüzelő hiány, stb.
Miért tagadjátok meg azok pl. emlékét akik a dunai hidak felrobbantásokor vesztették életüket? Ők biztosan nem lehettek agettó lakói, nemde s akkor nem is áldozatok? S azokét akiket lebombáztak a szövetségesek? Nekik miért nem jár emlékmű?

bölcsbagoly 2014.05.01. 13:30:58

@wantaan: a ti történelmetek az amit az elvtársaitok hamisítottak 45-től kezdve! Az kőbe kell legen vésve?

2014.05.01. 13:47:28

Aki kitalálta ezt a szobrot, az zseni.

Hihetetlen mennyire kiugratta a nyulat a bokorból. A média összes hungarofób, nemzetellenes majma kórusban vonyít és gyalázkodik.

2014.05.01. 13:55:22

@libbancs:

Elég olvasni/hallgatni a bolsik vagdalkozását, és ebből tudni, hogy a szobor a valódi történelemről mesél. Ahol a zsidó nem felsőbbrendű a többi áldozathoz képest, és a magyar nemzet nem kollektív bűnös, ahogy a zsidók láttatni szeretnék.

bölcsbagoly 2014.05.01. 13:55:24

@libbancs: ráadásul választ sem tudnak adni rá, hogy a a magyar és többi áldozatnak miért nem jár emlékmű, csak a saját halmazukénak?

xvxvxv 2014.05.01. 13:59:28

á, faszt zseni, ez a gagyi szar, csak nektek, ostoba hortimiki-buzi, 2. vh. közötti mániás fidesztáliboknak, meg a '44-mániás radikáljobbereknek szól.

a lótolvaj szarházi ezzel a gagyi szarral ezt üzente.

Liquid_Night 2014.05.01. 14:01:31

Jaj, ez a fétis szintű kereszténykedés, meg az a pusztai keresztokkultizmus...jóhát ha az ellenfél szabadkőműves vagy illuminátus, akkor biztos nekik is kell valami. Parlament helyett szerepjátszani menjetek inkább.

Nem beszélve arról, hogy a korabeli magyarország milyen jaú keresztyén is vót, ugye.

Én nem a zsidók üldözését érzem magaménak, mert üldözték az én családomat is, nem faji, hanem szellemi alapon. Viszont eddig is szimpatizáltam, és ezután ha tehetem, én is ki fogok menni a nyomorult emlékmű ellen, mert abból (ebből?) a magyarországból már József Attila korában is bőven elég volt.

2014.05.01. 14:05:58

@bölcsbagoly:

Hogy tudnának bármire is válaszolni? Aki odaáig megy a "szoborértelmezésben", hogy Magyarországon kivégeztek félmillió zsidót, annak nyilvánvalóan elment az esze. Ez a szobor simán nyáladzó futóbolondot csinált az eddig mérsékeltséget tettető libsikből. Ezért mondom, hogy zseni, aki kitalálta.

bölcsbagoly 2014.05.01. 14:13:24

@Liquid_Night: nem kell említened, de tudtommal szellemi fogyatékosság miatt nem üldöztek senkit....felmenőidet s téged sem...nem véletlenül zárattátok be az OPNI-t.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.05.01. 14:18:10

@Schindler Pistája: Igen hamar kisajátítottad a "tisztességesség" fogalmát -- gyanúsan nem érdemled meg.

profilo 2014.05.01. 14:24:34

@libbancs:

De mostanra már odáig jutottak a "szoborelemzők",hogy szinte már mindegyikük azt kívánja,a szobor legyen olyan,mely tükrözi a magyar "bűnös nép" voltát.
És minden évben gyermekeinkkel kell elzarándokolnunk az emlékhelyhez,hogy lássák ők is mit tettünk és,hogy miért nincs bocsánat.
Azzal senki sem foglakozik,hogy az a fiatal,akinek még a szülei sem éltek a borzalmak elkövetésekor,mit szól ahhoz,hogy egy bűnös nép tagja.Mit szól ahhoz,hogy sohasem lehet már büszke magyar voltára a szobor árnyékában.
Mit szól ahhoz,hogy az túlélő "áldozatok" leszármazottai neki sem bocsátanak meg,pedig ő "ártatlan".
Lehet azt sem érti,hogy az áldozatok miért elsősorban zsidók és nem "magyar zsidók".
Tehát lesz minden évben egy "ünnepnapunk",mely emlékeztet minket arra,hogy bűnösök vagyunk és leszünk az idők végezetéig és sohasem bocsátanak meg nekünk,tegyünk bármit,bármikor,bármennyiszer.Ez tökéletesen illeszkedik a "merjünk kicsik lenni" irányvonalhoz.És ha így nézzük,akkor semmi keresnivalónk az EU büszke nemzeteinek sorában...

2014.05.01. 14:25:04

Kicsit zavaros a magyarázat. A románok sem magyarok sőt a svédek meg a portugálok sem. De az író szereti a didaktikai írásokat, a nép véleményének vezetésére törekszik? :)

DR. Smit Pal 2014.05.01. 14:26:07

Szoborral minden rendben van, legfeljebb csak egy "Kapjatok be budos zsidok" tabla hianyzik rola. Mert az fejezne ki leginkabb a Magyarok erzeseit.

2014.05.01. 14:26:09

@HaFr:

Igen, zseniális. Előhozza belőletek a vérgőzös turbóbolsevikot. Pedig a választási vereség óta - ha fogcsikorgatva is - olyan szépen előadtátok a hibáiból tanulni képes, megváltozni akaró "demokratát".

2014.05.01. 14:32:43

@profilo:

Egy "ünnepnapunk"? A zsidók szobor nélkül is minden nap a holokausztról ajvékolnak, nyilván a békés együttélés jegyében.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.05.01. 14:39:30

@profilo: félreérted, az emlékezés célja nem a múltat, hanem a jövőt szolgálja

Gyorgy Nagy 2014.05.01. 14:39:48

Aki zsidozik cigányozik az egy PRIMITIV KÖCSŐG !

2014.05.01. 14:48:06

A szokásos forgatókönyv zajlik, ami röviden a következő:

Ballibsi oldalon megszólal szobor ügyben az összes "nagy név" (akik persze csak saját belterjes köreikben nagy nevek), ezáltal széles társadalmi támogatottságot hallucinálnak maguknak. Egymásra és senkiházi bloggerekre hivatkozva hergelik egymást, egyszer-kétszer felvonulnak izraeli zászlókat lobogtatva, végül nem értik, hogy miért szarja le őket mindenki. A szobor megépül, a libsik keresnek új gumicsontot.

bölcsbagoly 2014.05.01. 14:59:44

@imperial: hát igen azt sohasem értetem, ha egyszer valami vallás,akkor azt miért nem vallási jelképpel, hanem egy másik ország zászlójával (nemzeti s állami szimbólum), kell kifejezni? Mert az semmiképpen sem a magyar mívolthoz való kötődést jelképezi.

dukeekud 2014.05.01. 15:03:22

Ez az gyerekek, porgesetek a kovetkezo 4 evben a holokausztot, a bunos nemzet temat, kampanyoljatok a rezsicsokkentes, a bankado, meg a devizahitelmento programok ellen. Az emberek szeretik ezeket a temakat. Tuti befutok lesztek 2018-ban.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2014.05.01. 15:03:34

@Intercessor:

Pontosan erről beszélek.
Kezdjetek el keresztbe hivatkozni, egyik hülyelibsi blogból a másiba, akkor úgy tűnik, mintha sokan lennétek. Nemsokára vonulni is fogtok az izraeli zászlókat lobogtatva :DD

ex-dr. vuk 2014.05.01. 15:10:43

Igen, valoszinuleg meg fog epulni ez az emlekmu.

Vajon meddig fog allni, ha nem all mellette egy szakasz or napi 24 oran keresztul? :)

ex-dr. vuk 2014.05.01. 15:12:11

@dukeekud: bunos nemzetrol mikor volt szo?
ha akkor a magyar KORMANY benne is volt a zsidouldozesben, az nem jelenti azt, hogy a MAGYAROK bunosek. Akik azutan szulettek, nyilvan nem tehetnek semmirol, ahogy a mai nemetek eppugy nem.

Húsleves 2014.05.01. 15:26:45

Orbán magasan leszarja a holokausztot ugyanúgy, mint az érte és ellene dühöngőket. A szobor azért épült, hogy legyen "jó okotok" marakodni, legyen gumicsontotok, hogy azon rágódjatok az elzermilliárdos lenyúlásokat fedező NAV helyett. Miközben a kordonbontók árnyékában az olyan kontraszelektált nyúlszájú hülye köcsög mint például Kóka, "Orbán nagy ellensége" diplomataútlevéllel utazgat Orbán oldalán, és egész úton rajtatok röhögnek hogy majd befosnak. Ezt hívják oszd meg és uralkodj politikának.

Ezt akarta elmondani Schiffer a borzasztóan hülye Kálmán Olgának, aki újabban azért hív vendéget a "beszélgetős" műsorába, hogy közönség előtt elmondhassa a meghívott vendégnek a saját véleményét.

Liquid_Night 2014.05.01. 15:35:11

@Húsleves: +1

@bölcsbagoly: Azért zárattuk be, mert rajtad ott se tudtak segíteni. Hiszen ahgy te is leírad, nekünk nem fűződhetett hozzá érdekünk:)
Rajtad majd a nemzeti italbolt nyitása segít :D

Húsleves 2014.05.01. 15:36:33

Ja és még valami. Kétség nem férhet hozzá ugye, hogy mennyire őszinte lehet a felháborodása azoknak, akik cigánygyilkosságokat fedeztek amikor hatalmon voltak, sőt a titkosszolgálat adta hozzá a sofőrt, aztán meg letitkosították az egészet és másokra mutogatnak.
nol.hu/belfold/20120822-biztos__hogy_csak_negyen_voltak_-1326905

aranyos kutyus 2014.05.01. 15:41:38

@ex-dr. vuk:

Kovács M. Mária történész így érvelt az ATV-ben az emlékmű ellen:

„...a holokauszt áldozatai most másodszor válnak áldozattá... (...) ...a megszállás pillanatában tételezett áldozati közösség hamis, mert közös áldozati (...), angyali erővel tételezi föl a tetteseket és az áldozatokat... (...) ...itt magyar állampolgárokat tettek fel a vonatokra és akik föltették a vonatokra őket, ők is magyar állampolgárok voltak...”

Szerinted ez mi, ha nem a magyarok kollektív bűnösségének kimondása; és nem csak a múltra, hanem a jelenre vonatkoztatva is?!

eßemfaßom meg áll 2014.05.01. 15:45:35

@ex-dr. vuk: ha nem sokáig az megmutatja mire képesek a toleráns demokraták

bölcsbagoly 2014.05.01. 15:47:05

@Liquid_Night: ja, elfelejtettem, hogy te kriptalakóként ilyen szellemes vagy. üdv.

ex-dr. vuk 2014.05.01. 15:58:51

@eßemfaßom meg áll: a tolerans demokrataknal is van egy hatar, gondolom. 56-ban se lett volna semmi ha mindent lenyelunk. Mindent nem szabad hagyni. De azert ha jol megnezed mar a szelsojobb is odaallt, azok pedig eleg messzi vannak a "tolerans demokratak" fogalmatol :D

De hat az elet majd igazolja. Most egyelore az orszag kifosztasat es a piacok lenyulasat turelmesen nezik. Kiderul, hova vezet es meddig lehet nezni.

Kalmár 2014.05.01. 16:41:53

@wantaan: Mentegeti a lónak a faszát, ami a valagodban turkál!

Azokról az áldozatokról emlékezik meg akik a magszállás miatt haltak meg!!
Nem azokról akik attól függetlenül.

Azokról van több tucat máshol.

Értitek?
Nem?

Pedig egyszerű.

eqlessootista 2014.05.01. 16:42:00

HaFr: bizonytalan vagyok, nincs jobb dolgod?
Nincs fontosabb kérdés előtted? Nem előre akarsz menni? Te is csak a "húsos fazékhoz akarsz közelebb kerülni?
Kérem szépen, tessék már perspektivikusabban, céltudatosabban, fölülemelkedettebben előre tekinteni. Avitt társadalmi berendezkedés és viszonyok!
Többen is írják: gumicsont és oszd meg és uralkodj, ezen "rúgózni"?
Új alkotmányt! ... de mihamarabb :)
ELŐRE MEGYÜNK, nem hátra!
(OV, GyF, Lázár J, stb., mind, mind a múlt -
ezt fel kell ismerni!)

ex-dr. vuk 2014.05.01. 16:56:58

@Kalmár: amugy itt az egeszben nem ez a lenyeg, szerintem. Orbanc akar valamit, amit az erintettek (es meg sokan masok, akik nem csak az utcarol estek be tudatlanul) nem akarnak. Meg lett igerve, hogy "jo jo sracok, husvet utan megbeszeljuk". Aztan mi is lett a megbeszelesbol? Egy nagy lofasz lett, nem megbeszeles. Szoval megint az van, hogy a diktator valami le akar nyomni az emberek torkan eroszakkal es hazugsaggal. Most hogy a szobor mit szimbolizal es mit nem, es hogy az ervek vagy ellenervek relevansak-e az teljesen mindegy, mivel szandek a parbeszedre es a megegyezesre nincs es soha nem is volt. Mert Orbanc rendszere ilyen: ha o eldonti, akkor az lesz, mindenkinek kuss.

bölcsbagoly 2014.05.01. 17:00:38

@ex-dr. vuk: igen, de ti nem kussoltok, ugye? akkor meg ugassatok tovább. A kutya ugat, a karaván meg halad a maga útján....Bár ha igyekeztek az égbe talán elhallatszik...egy darabig...

Liquid_Night 2014.05.01. 17:04:34

@bölcsbagoly: Nemzeti temetkezésivállalatot! :D
(az elveszett dohánybolt fosztogatója :dd)

tamas11 2014.05.01. 17:08:24

@ex-dr. vuk:
Az ilyen rendszereknek van egy további sajátossága: a rendszer önmozgása, az arra való hajlam.
Szóval, amit nem dönt el személyesen a vezér - hiszen nem lehet minden határozathoz elemzés, kommentár stb. - akkor bizonyos körben úgy cselekszenek, hogy "majd tetsszen". A vezetés pedig utóbb bele tud szólni, arra is módja van.
Ez a szisztéma talán még veszélyesebb az autarkiánál, a kézi irányításnál. Valós kérdéseket állítólagos közvélekedésnek szolgáltat ki. Bármely nettó ökör kezdi jellemezni a kisebb közösségeket, kontroll sehol... Tiszta Ötvenes évek...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.01. 17:11:59

ezen a válaszon csak nevetni szabad, mert ha komolyan veszi bárki is akkor nagyon szomorú következtetéseket lehet csak levonni belőle.

egysmás 2014.05.01. 17:21:22

mert különös nép lakozik e tájon,
a kisbírónak előre köszön,
s kész dáridón urát hogy felköszöntse,
míg lőre-borba fúl az ős közöny -
//
Mert görcs, bolond görcs lett a gondolat
vak városunkban, mely reszketve él még,
de új vezér felé görnyed háta,
vagy dunyhái alatt kushad, míg éjfél
után az őrület csapatja járja,
s felbérelt, hitvány, fokos bitangok
garázdálkodnak szerteszét s a gyáva
polgár lapul. ...

ex-dr. vuk 2014.05.01. 17:25:30

@bölcsbagoly: igen az ember mar csak olyan, hogy amig lehet nem torodik bele a sorsaba.
Ha majd ott tartunk, mint E-Korea, akkor nyilvan mar muszaj lesz kussolni, de egyelore meg nem tartunk ott.

Nekem nincsenek illuzioim, ha ez az emlekmu megepul (mert meg fog, ha I. Viktor kiraly ugy akarja), viszont az a gyanum, hogy nem sokaig fog allni. Eddig meg csak a kordonnal jatszottak komuves kelement, de nem lesz ez maskepp magaval az emlekmuvel sem :D

ex-dr. vuk 2014.05.01. 17:26:44

@doggfather: a baj az, hogy komolyan irta...

bölcsbagoly 2014.05.01. 17:27:45

@ex-dr. vuk: persze, Heller anyód is megmondta a tutit: itt nem lesz nyugi! csak reménykedjetek, a lepény-hal.......

ex-dr. vuk 2014.05.01. 17:45:44

@bölcsbagoly: amig diktaturakent vezetik az orszagot, nem lesz nyugi. ha nem az ellenzek fog zugolodni akkor a nep. ki lehet kapcsolni mindkettot de veszelyes, es elobb utobb robban. '56 meg remlik? Asszem van ra nemzeti unnep is. Azokat meg hosnek tartjak azok, akik akar aldozatai is lehetnek egy ujabbnak :) azt nem ertem hogy fer ez meg egyutt. "doublethink"? :)

bölcsbagoly 2014.05.01. 17:59:38

@ex-dr. vuk: ha diktatÓra lenne, akkor te nem írhatnál el ennYi marhaságot büntetlenül! Ahogy Index, Origo, 168 óra, Klub R, ATV s a többi szennycsatorna sem működhetne, az emlékmű épitését akadályozók meg esetleg már nem is élnének, jobb esetben börtönben ülnének! Pofázgattok szabadon diktatúráról, miközben semmiféle mocskolódásért sem görbül a hajatok szála sem! Ezt a farizeuskodást bárki eltanulhatnák tőletek nyugaton is.

ex-dr. vuk 2014.05.01. 18:10:07

@bölcsbagoly: a diktaturanak vannak fokozatai, nem feher vagy fekete.
de ezt te nem nagyon erted szerintem.

Egy szobor felallitasa a civilekkel, szakmaval, erintettekkel NEM targyalva (sot, targyalast igerve de aztan oket atbaszva), azok tiltakozasa ellenere is, az ONKENYES. Es ez csak egy terulet a sok kozul.

De nem magyarazom tovabb, mert feleslegesnek erzem.

Igazad van, szolasszabadsag meg van (kiveve ha lazarjani beperel erte ahah). Meg.

bölcsbagoly 2014.05.01. 18:34:46

@ex-dr. vuk: ez is marhaság! egy hatalom vagy diktatórikus/autokrata, vagy sem! lehetnek egyes vonásai autokratikusak, de ha teljes a szólás és véleményszabadság, akkor diktatúráról csak azok pofáznak, akik a saját diktatúrájukat szeretnék hatalomban látni!

bölcsbagoly 2014.05.01. 18:36:39

@ex-dr. vuk: milyen civil szervezetre gondoltál? netán a TASZ-ra, a Magyar Helsinki Bizottságra s hasonló ultraballib képződményekre?

egysmás 2014.05.01. 18:49:43

@bölcsbagoly: a szükséges, de nem elégséges feltételről hallottál már?

bölcsbagoly 2014.05.01. 18:56:26

@egysmás: ugyan, lovagolás a szavakon....csak a tények számítanak! megbüntetnek -e a véleményedért, lőnek rád ha tüntetsz, megvernek -e, stb. Nos ez sohasem fordult elő a két Orbán kormány alatt, ellenben a kedvenceidnél.....

egysmás 2014.05.01. 18:58:30

@bölcsbagoly: Lehet-e ellentmondani Orbánnak, vagy az lesz, amit kitalált?

Ígérte-e, hogy lesz egyeztetés, vagy sem?

bölcsbagoly 2014.05.01. 19:27:41

@egysmás: igen, volt is, de csak arról amiről lehetséges. A szobor elkészült, a felállitása folyik. A józsefvárosi pályaudvari központról meg a javasolt zsinagóga átalakitásáról meg is történt az egyeztetés. De egy egyeztetés nem a zsarolásról szól s nem arról, hogy csak az egyik fél nyerhet rajta.

bölcsbagoly 2014.05.01. 19:33:40

@egysmás: Heiszlerék leszokhatnának már arról, hogy a magyarországi zsidóság kizárólagos képviselőjeként és szószolójaként lépjenek fel! egyrészt mert az ortodoxok sem értenek velük egyet mindenben, sőt...másrészt mivel a nem vallásos zsidó származásúak között még a akár az egyébként cionisták számára is kellemetlen időnként a Zoltaiék által képviselt balliba vonal!

egysmás 2014.05.01. 19:34:59

@bölcsbagoly: Mikor és ki mondott ellent Orbánnak?
Egy emlékmű miért nem olyan dolog, amiről nem lehetséges egyeztetni?
ÉS A FASZÉ' ÍGÉRTE MEG, HA NEM LEHET?
Megígérte, az ÁLLAM nevében, aztán nem úgy lett.

Amúgy, szétzavarta a Földrajzinév-bizottságot is.
Mert arról sem lehet egyeztetni.

bölcsbagoly 2014.05.01. 19:48:59

@egysmás: mit ordítozol? mit lehet egyeztetni olyanokkal,akik egyszerűen megkérdőjelezik az emlékmű létjogosultságát?
Heisler arra a riporteri kérdésre, hogy mit csinálnak , ha mégis megépül az emlékmű azt felelte: elfogjuk kerülni a teret! No, ti is tegyétek ugyanazt! S a felelőtlen ajvékolásról is lemondhatnátok.

egysmás 2014.05.01. 19:51:23

@bölcsbagoly: Miért ígért egyeztetést, ha nem volt szándékában egyeztetni?

egysmás 2014.05.01. 19:55:00

@bölcsbagoly: Egyébként azért ordítozok, mert ezt a kérdést nem vagy hajlandó megválaszolni.
Gondolom, ha nem elég hangos, nem hallod meg.

Szóval Orbán az állam nevében ígért valamit, amit nem tartott be.
Ez neked, mint elkötelezett orbánistának belefér?

És arra sem válaszoltál, hogy ki és mikor mondott ellent Orbánnak, esetleg mi volt az az ügy, ami kompromisszummal zárult és nem erőből lett megcsinálva?

bölcsbagoly 2014.05.01. 20:09:11

@egysmás: mert a három témából kettőn egyezkedtek is! nehéz felfogni?

bölcsbagoly 2014.05.01. 20:10:05

@egysmás: nem ártana még pár ilyen alibi álbizottságot szétzavarni!

ex-dr. vuk 2014.05.01. 20:18:08

@bölcsbagoly: nem tudom, te teljes velemeny es sajtoszabadsagnak nevezed azt, amit a kozmediaban latsz? es azt, hogy velemenyekert feljelentettek kommenteloket?
en nem.

ex-dr. vuk 2014.05.01. 20:19:32

@bölcsbagoly: jo jo tudjuk, minden "ballib", ami/aki nem orban segget nyalja :)

ex-dr. vuk 2014.05.01. 20:20:54

@bölcsbagoly: "mit lehet egyeztetni olyanokkal,akik egyszerűen megkérdőjelezik az emlékmű létjogosultságát"

Peldaul megkerdezni, hogy "miert nincs letjogosultsaga?", vagy barmit. Erted, leulni veluk egy asztalhoz beszelgetni. Erveket utkoztetni. Persze ha az egyik felnek nincsenek ervei (cserebe van hatalma), akkor nyilvan nem akar egyeztetni.

ex-dr. vuk 2014.05.01. 20:24:35

@egysmás: az a baj, hogy ez a rezsim olyan, hogy a buszkesege nem viseli el a legcsekelyebb bukast sem. Tehat olyan nincs, hogy ne legyen igaza, ergo nem engedhet, tehat nem hajlando targyalni sem (ugyan mirol, mikor ugyis az lesz amit mond?).
Erre van egy jo konyv: "1984"

bölcsbagoly 2014.05.01. 20:27:55

@ex-dr. vuk: miért a közmédiától várod? ott van a ballib média tucatnyi kiadványa, (nyomtatott és online), az ATV , RTL, Tv2, stb. csatornáitok, meg a rádióitok. A közmédia fene demokrata volt a ti hatalmatok idején, nemde?
Heisler elismerte,. hogy órákig egyeztettek, mit böfögsz itt? Az nem indok, hogy nem tetszik és félrelehet érteni! ha nem teszik ne tessék nézni, s nem kötelező félreérteni sem! ha nem tudod hogy mit szimbolizál meg lehet kérdezni, nemde?

egysmás 2014.05.01. 20:56:13

@ex-dr. vuk: Ennek a rezsimnek nem az a baja, hogy nem viseli el a legcsekélyebb bukást sem, hanem az, hogy azt hiszi a a rezsim takonygerincű főfasza, hogy a kompromisszum gyengeség és bukás.
Ezért nem egyeztet, ezért nincs sem szakmai sem politikai sem civil párbeszéd.

@bölcsbagoly: lehet, hogy nem ártana szétzavarni mindenféle alibi bizottságot, de Orbán azért zavarta szét, mert SZAKMAI ALAPON ellentmondtak neki, nem pedig, mert alibi bizottság volt.

bölcsbagoly 2014.05.01. 20:58:37

@egysmás: na igen, amilyen szakmai adat a magyar irodalom tanároké vagy a történelem tanárok gittegyletéi is! megvakargatva a cégért, kiderül hogy notórius ballibák húzódnak meg mögötte!

ex-dr. vuk 2014.05.01. 21:03:27

@bölcsbagoly: nem ertem a szemelyes nevmast, mi az, hogy "ti"?...
A TV2 mar fideszes ha jol tudom.

Miert varom el a kozmediatol? Hat nem is tudom, miert, lol

"ha nem tudod hogy mit szimbolizál meg lehet kérdezni, nemde?"

Azt nem kell megkerdezni mert le van irva. Pont ez az, ami nem tetszik azoknak, akik tiltakoznak.

"megvakargatva a cégért, kiderül hogy notórius ballibák húzódnak meg mögötte"

Igen, mindenki mocskos ballib es/vagy zsido (esetleg kommunista), aki ellentmond neki, szoval ezen nincs mit csodalkozni.
Erdekes, foldrajzinev bizottsagunk is addig volt, amig azt nem merte mondani, hogy "talan meg kellene gondolni megegyszer azt a lisztferihegy nevet", hopp masnapra repult mindenki de nem csak a bizottsagbol hanem minden allami szekbol. igy kell ezt csinalni :D

egysmás 2014.05.01. 21:18:40

@bölcsbagoly: Te is ellenséget látsz ott, ahol nem bólogatnak?

Volt egy bizottság, ami elbírálta, hogy a faszfej politikus amit kitalál a nagy átnevezgetések közepette, az megfelel-e a hagyományainknak, a nyelv szabályainak, meg ilyesmi.
Mindenféle szempontot figyelembe véve döntöttek egy kérdésről.
Orbán viszont nem tűr semmi kontrollt.
Ezért szétzavarta őket és példát is statuált, mert mindenhonnan kibaszatta a tagokat, nem csak ebből a bizottságból.

De nem autoriter és nincsenek diktátori hajlamai.
És amit megígér, az úgy van.
Persze, hiszen egy arany ember.

ex-dr. vuk 2014.05.01. 21:27:39

@bölcsbagoly: nem ertem a szemelyes nevmast, mi az, hogy "ti"?...
A TV2 mar fideszes ha jol tudom.

Miert varom el a kozmediatol? Hat nem is tudom, miert, lol

"ha nem tudod hogy mit szimbolizál meg lehet kérdezni, nemde?"

Azt nem kell megkerdezni mert le van irva. Pont ez az, ami nem tetszik azoknak, akik tiltakoznak.

"megvakargatva a cégért, kiderül hogy notórius ballibák húzódnak meg mögötte"

Igen, mindenki mocskos ballib es/vagy zsido (esetleg kommunista), aki ellentmond neki, szoval ezen nincs mit csodalkozni.
Erdekes, foldrajzinev bizottsagunk is addig volt, amig azt nem merte mondani, hogy "talan meg kellene gondolni megegyszer azt a lisztferihegy nevet", hopp masnapra repult mindenki de nem csak a bizottsagbol hanem minden allami szekbol. igy kell ezt csinalni :D

ex-dr. vuk 2014.05.01. 21:28:49

@egysmás: ha egyeztetnek akkor elofordulhat, hogy kiderul, az nem jo, amit ot akartak - ezert veszik gyengesegnek. ezt nem kockaztathatjak meg.

egysmás 2014.05.01. 21:31:00

@ex-dr. vuk: Szánalmas az az ember, aki mindent mindenkinél jobban tud.

bölcsbagoly 2014.05.02. 09:49:34

@ex-dr. vuk: az a madár amely hápog és totyog az biza kacsa, még ha tagadja is!
le van írva, meg van mondva, hogy az emlékmű a német megszállás következményeinek szól. Aki nem érti az vagy gazember vagy hülye.
Ilíen kezdeméányezéást csak érdekből vagy vak, zsigeri gyülöletből támadhatnak. Ne zsidózz, ugyanis ma már csak arról tudhatni, hogy az, aki evvel döngeti a mellét, féltéglaként! Mint az ÉS-ben írogatók,és nyugati újságoknak
nyilatkozók, akik mindig kihangsúlyozzák, hogy ők túlélők vagy azok leszármazottjai. Pár ezren vannak, a többi több mint százezer szépen integrálódva, csendesen szégyenkezik miattuk. Pont mint az integrálódott cigányok a putrisok miatt. Nem véletlen, hogy a melldöngetők a putrisok felbujtói is egyben, falvédőként, hergelőként.
Te tagja voltál ennek a fantom bizottságnak, hogy annyira véded őket s repültél te is? Az ilyen egyelteknek tanácsadói minőségük van és nem döntési! Ne tévesszétek össze a szezont a fazonnal. A tanácsot meghallgatják és vagy betartják vagy sem. Az akinek döntési joga van. Passz.

bölcsbagoly 2014.05.02. 09:54:58

@egysmás: már írtam, aki dönt azé a felelősség. Szokjatok le róla, hogy az ilyen -olyan bizottságok szavát döntésnek tekintsétek. Ők sohasem felelnek semmiért. Volt szerencsénk (sic!) a felelősségérzetük következményeihez. Senki sem választja őket, kinevezve vannak, kapcsolati tőke alapján s az tudható, hogy Pesten kiknek van kiterjedt kapcsolati tőkéjük.
Igen, ha még aprehendálnak és lázítanak is, szét kell őket zavarni, hogy tudják, hogy hol a helyük. Ez nem diktatúra, hanem rend! S a komcsikat fenemód zavarja, ha nem ők tartják a rendet, a libsik szerint meg semmi szükség rendre.

bölcsbagoly 2014.05.02. 09:56:23

@egysmás: na ez a ti bajotok, el sem tudjátok képzelni, hogy létezik valaki aki többet tud nálatok! Ilyenkor halálra vagytok sértődve.

egysmás 2014.05.02. 12:54:43

@bölcsbagoly: Felelősség?
Milyen felelősség?
Kinevezett Orbán egy írástudatlant elnöknek.
Azt se mondta amikor kiderült, hogy nemcsak hogy egy gyenge hatodikos szinten ír, de még lopcsalhazudik is, hogy bocs.
Miközben a Párt prominense "bulvárkacsának" minősítették az esetet.
Azok is nyilatkozgatnak, és ők se mondták, hogy bocs, át lettünk baszva/hazudtunk, mert azt hittük el tudjuk tusolni.
Amikor a fidesz prominensei megütötték az államcsődhelyzettel a forintot, annak sem lett rájuk nézve semmi következménye, csak a nép szopott miatta.
Nincs itt senkinek sem semmi felelőssége.
A szabályok meg alkalmazkodnak Orbánhoz, mert annyi tartás nincs benne, hogy ahhoz tartsa magát, amit ő mondott.
Vagy esze nincs annyi, hogy olyan gránitszilárd alkotmányt csináljon, amit nem kell szinte heti szinten gyurmázni.

És mindemellett ő hiszi magát tévedhetetlennek, nem az ellenzéke.

Az pedig, hogy szétzavar bizottságokat, akik ellent mernek mondani neki, mert van egy szakmai véleményük (ami mivel nem ugyanaz, mint amit ő a fenséges eszével kitalált, tehát komcsi vélemény), elég messzire vezet.
Egyelőre ezt meg a közgazdasági szakemberekből álló bizottságot zavarták szét -milyen jó is az országunknak a matolcsizmus, de holnap a statikusokat zavarja el, mert szerintük szétesik az új monumentális stadion.

bölcsbagoly 2014.05.02. 13:59:07

@egysmás: balliba fröcsögés! Normális ember tudja, hogy a diszgráfia nem írástudatlanság, hanem hallási fogyatékosság. Bunkó vagy mint a társaid, akik ezen élcelődnek. Ettől függetlenül sikeres sportoló, sportdiplomata és diplomata karriert futott be. A plágium vád hamis volt és karakter gyilkosság, amit a bukott Gavra elvtársadék találtak ki és vittek végbe.
A többi dumád is blabla, hazudozás reggel -este meg közte. Remélem a következő 4 évben bele nyuvadtok a dühöngésetekbe.

egysmás 2014.05.02. 17:52:10

@bölcsbagoly: ha hamis volt a plágimvád, miért vették el miatta a doktorit?
A diszlexiát, diszgráfiát Mikola megmonda, hogy körmössel kell gyógyítani...
Nosza.
Az viszont elvárható, hogy az ország első embere tudjon írni.
Legalább annyira, hogy ne derüljön ki, hogy mégsem megy neki.
Főleg, ha a nyelvápolást tartja a szíve ügyének.
De ez mindegy is.
Ízlések, minimumszintek, minőségi elvárások eléggé különböznek.
A fidesz oldalán következmények nélkül foglalkozhat valaki az oktatásüggyel, az új irodalmi kánonnal, hogy nem tudja, hogy Uz Bence nem író voltl, és nem hosszú u-val írta nevét.
Ahogy Nyirő sem hosszú i.
De nálatok, a ti kutyátok kölykétől ez belefér, aki pedig szólni merészel, az kommunista zsidó liberális antimagyar.

Amúgy milyen következménye lett annak, hogy a fideszes felsővezetés az államcsőd emlegetésével megroppantotta a forintot?
Vagy amikor Matolcsi elpofázta, hogy megy tárgyalni az IMF-fel?

bölcsbagoly 2014.05.02. 18:05:15

@egysmás: foglalkozzatok Gyurcsány lopott szakdolgozatával, vagy éppen Sós Tamás plágiumával és elvett doktorijával!
SP esetében azért nem áll meg a vád, mert:
1. a kisdoktori feltételrendszere más volt mint a PhD-é, s rá ez utóbbit alkalmazták, hiszen az előbbi 1992-ben megszűnt.
2. Duma helyett jó lenne ha elolvasnátok az akkori testnevelési Egyetem doktori szabályzatát. Én megtettem!
Abban megengedik, hogy ne eredeti szellemi termék képezze a disszertáció szövegét és nincsenek kitételek benne a hivatkozások formájára sem.
3. Egyetlen doktori (de szakdolgozati) disszertáció sem kerülhet védésre amíg azt a témavezető és a doktori iskola vezetője nem fogadja el! ha elfogadta, onnan a felelősség már az övé, no meg az opponenseké és a bíráló bizottságé! Nem véletlenül a SOTE tényfeltáró bizottsága sem SP-t kritizálta, hanem a dolgozatát elfogadókat.
4. Szeretném látni a 92 előtt elfogadott összes kisdoktorit, hogy mennyiben is felelnek meg a SP-lal szemben utólag támasztott követelményeknek?

bölcsbagoly 2014.05.02. 18:11:21

@egysmás: érdekes módon a ballibák fétísizálják a helyesírást, úgy látszik tényleg ez az egyetlen dolog amit megtanultak anno. Pedig, hát az a kommunikáció egyik eszköze csupán és a puding próbájaként csak arra szolgál, hogy a másik fél minél pontosabban megérthesse , hogy mit akar vele közölni az írást elvégző.
Arról, már nem is beszélve, hogy a szabályai rendszeresen változnak s csak a szakmabeliek tudják napról napra követni őket.
Viszont kiváló fegyvere a sznoboknak, akik ezt a műveltésg alapjának tekintik, miközben ők a legtöbbször tökhülyék sokkal fontosabb témakörökben.

bölcsbagoly 2014.05.02. 18:13:31

@egysmás: ahogy kiderült ez is balliba hazugság volt, egy lüke némber pongyola állításai alapján (Matolcsy ügy)..

egysmás 2014.05.02. 18:55:59

@bölcsbagoly: Ha nem volt plágium, miért vették el a fokozatot?
Ha olyan fasza sportdiplomata volt Schmitt, Los Angeles-szel mi van?
Hogyan lehet balliba hazugság Matolcsi kabinetfőnökének állítása, aminek igazságtartalmát az aznapi árfolyam-grafikon is megerősíti?

bölcsbagoly 2014.05.02. 19:04:52

@egysmás: mert összekeverték a szezont a fazonnal s mert sok ellensége volt.
Szerinted ő döntött az olimpia bojkotálásáról?
Matolcsy ügyben olvass vissza, kiderült az igazság, illetve a balliba hazudozás.

egysmás 2014.05.02. 20:49:30

@bölcsbagoly: Hol olvassak vissza?
Mi az igazság?
Aszittem az, amit Matolcsi kabinetfőnöke leírt és amit ki lehet olvasni a grafikonokból, az nem balliba hazugság.

Ismertem valakit, aki azt kérdezte a feleségétől, amikor in flagranti rajtakapta a szeretőjével, azt kérdezte: Drágám, nekem hiszel, vagy a szemednek?

Nem ő döntött a bojkottról, de ő asszisztált hozzá.
Ő volt az OTSH vezetője.

ex-dr. vuk 2014.05.03. 10:16:34

@bölcsbagoly: orban most sajat maganak allitja ezt a szobrot?
innen kezdj gondolkodni, hogy talan kiknek a velemenyet kellene meghallgatni a sajatjan kivul.

kheiron 2014.05.03. 17:19:09

@HaFr:

Aha. Tehát bűnös volt a nagyapám testvére, akit a megszállás után a nyilasok (budai sváb létére) egyszerűen lelőttek?

Nem, ő nem volt bűnös. Ő áldozat volt.

Nagyon szemét és aljas felfogás, amit te képviselsz.

egysmás 2014.05.03. 17:34:18

@kheiron: A budai sváb az bűnös magyar? Vagy az ártatlan magyar az bűnös magyar?

Az állam bűnét sikálja Orbán.
De az állam nem az egyén.

kheiron 2014.05.03. 17:46:40

@egysmás:

Akik a felrobbantott Margit-hídon, vagy a bombázások közben haltak meg, azok bűnösök? Származástól függetlenül.

egysmás 2014.05.03. 17:52:05

@kheiron: Amennyiben ők voltak az állam, mindenképpen.

kheiron 2014.05.03. 18:33:06

@egysmás:

Szóval szerinted létezik kollektív bűnösség?

egysmás 2014.05.03. 20:04:47

@kheiron: miért, szerinted ők voltak az állam?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.05.04. 08:44:54

@egysmás:

A Sztójai-kormány volt döntéshozó pozícióban, ha úgy tetszik, ők voltak az állam. A Sztójai-kormány valamennyi tagja halott.

Sztójait, Jaross Andort, Reményi Schneller Lajost kivégezték, Rácz Jenő a börtönben meghalt, Csatai Lajos, Jurcsek Béla öngyilkos lett, Kunder Antal '68-ban, Antal István '75-ben meghalt.

Beszéld meg velük, mit miért csináltak, de ne kérd számon azokon a korabeli döntéseket, akiknek nem volt befolyásuk a korabeli politika alakulására!

egysmás 2014.05.04. 08:57:02

@bbjnick: és mivel meghaltak, kaphatnak egy a felelősségüket tagadó emlékművet.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.05.04. 09:05:47

@egysmás:

Hogyan tagadja az emlékmű a Sztójai-kormány felelősségét?
süti beállítások módosítása