1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2014.01.21. 08:22 HaFr

A rektor úr gyáva

A Közgáz rektora válaszolt egy KDNP-s államtitkár, bizonyos Rétvári, követelőzésére, hogy az egyetem távolítsa el Marx szobrát az aulából. Rostoványi rektor úgy döntött, magyarázkodni kezd, és előszedte az egyetem történetétől kezdve a már meghozott "radikális változtatásokon" keresztül a nyugati Marx-tradícióig a mellébeszélés minden elképzelhető fordulatát. Íme, Rostoványi úr levelét kissé (nagyon) átírtam, és ezúton is ajánlom az államtitkár figyelmébe, ha már az eredeti levél úgy félresikerült:

"Tisztelt Államtitkár Úr!

Ön olyan ügyben nyilvánított véleményt, amely szigorúan az egyetemi autonómia részét képezi, ezért a véleményét az egyetem kikéri magának. Egyebekben jelezzük, hogy további levelezését címezze a Jogi Osztályunkhoz, amelynek helyettes vezetője szívesen áll rendelkezésére a civilizált világ egyetemi tradícióinak és a jognak egyéb útvesztőiben.

Szívélyes stb."

Ha a rektor úr nem tudná, Magyarországon hullámokban folyik és most éppen felerősödőben van a fasizálódás, amelyből az államtitkár minisztériuma sajátosan kiveszi a részét, és ez így együtt különös jelentőséget ad a tudomány és az oktatás fellegvárai felett őrködő személyek, így Rostoványi szavainak is. Éppen ezért különösen kár, hogy a szavai ebben az országban jól ismert módon a gyávaság, az alázatoskodás és a hazudozás reflexeit erősítették.

(P.S. Batta András, a Zeneakadémia volt rektora, az egységes komolyzenei koncepció kialakításáért és végrehajtásának koordinálásáért felelős kormánybiztos. Ezt hívják fasizmusnak, T. zsidózó polgártársak. Még csak zsidó sem kell hozzá, visszább vehettek.)

178 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr125772282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kuszkusz1 2014.01.21. 17:38:43

@♔batyu♔:

Sajnálom, de tartom magam ahhoz, hogy felelős politikus, miniszterelnök, pártelnök nem mond olyan zöldségeket, hogy ő és az ő pártja nemzeti érzelmű.

Mert akkor mi marad a többieknek?

czjanos 2014.01.21. 17:42:14

Április hatodikán meg lehet állítani. Április hatodikán meg kell állítani!@kuszkusz1: Orbán már korábban megmondta: a haza (mármint ő) nem lehet ellenzékben.

czjanos 2014.01.21. 17:44:02

@dr kotász: Ha az állam elosztja, az rendben van. Ha ellopja, az már gázos.

ben2 2014.01.21. 17:45:14

@a 17 éves Parker Schnabel:

Te rasszista vagy?
Ha nem, akkor miért kérdés ez egyáltalán?

kuszkusz1 2014.01.21. 17:45:44

@czjanos:

A haza nem is szokott, de az jó lenne, a Viktor és a Fidesz ellenzékben lennének.

De sajna nem vagyok ilyen optimista.

czjanos 2014.01.21. 17:45:49

@kuszkusz1: A fajelmélet a nácik sajátja. Nem a származás számít, hanem a cselekedet avagy a mulasztás.

főkolompos · http://fokolompos.blog.hu/ 2014.01.21. 17:45:52

@Shenpen:
az Állami Számvevőszéket pedig zárjuk be ugyebár, hiszen az állami fizeti, mégse dugja bele az arcát a képviselőúr fenekébe.

Az egyetem feladata elsősorban nem az oktatás, hanem a kutatás. Az oktatásra ott vannak a főiskolák. Kutatni pedig nem lehet politikai vezényszóra. És igen, azért fizetjük az adót, mert megbízunk abban, hogy az egyetem falai között dolgozó okos emberek majd valami okosat kitalálnak. Olyat, ami a tudománynak hasznos. És nem olyat, amit a politika elvár.
Erről szól az egyetemi autonómia.
Ha pedig valaki ebbe bele akar avatkozni, bármilyen kis léptékben is (lásd szoborügy), az alapjában dönti meg az egyetemi autonómiába vetett hitet, így a szakmailag magas színvonalú oktatói, kutatói tevékenység kiszámíthatóságát és folytatólagosságát.
Márpedig ezen kívül nem sok dolog maradt, ami a brilliáns elméket ebben az országban tartsa.

Tudod nagyon jó dolog a football meg minden, de egy olyan országban, amelynek több Nobel-díjasa volt, mint ahány football VB-re meg EB-re összesen eddig kvalifikálta magát, lehet, hogy nem focira, hanem tudományra kellene áldozni.
Tudományt viszont csak és kizárólag a politikától függetlenül lehet csinálni.

czjanos 2014.01.21. 17:46:58

@kuszkusz1: Az előbb írtam: április hatodikán el lehet menni. Április hatodikán el kell menni!

zavaros 2014.01.21. 17:49:11

@kuszkusz1: ("Rohadtul nem érdekel, hogy ki a gój, meg hogy ki a zsidó.
Semmi érzékem az ilyesmihez és már nem is hiszem, hogy valaha ki fog fejlődni.")

Teljesen világos.
Te nem is tudod no meg nem érdekel hogy ki a gój meg ki a zsidó, téged csak az érdekel hogy:
"Ráutaló jelleggel a Viktor igenis felelős a közvéleményben meglévő antiszemitizmusért,"
meg
" nagypolitikai gesztusok ide vagy oda, a Viktor igencsak gerjesztője a zsidózásnak."

Ezek után akkor már különösebb illúziók nélkül kérdem hogy
mi is az az "antiszemitizmus" meg a "zsidózás" amiért-szerinted-Orbán felelős?!

zobod 2014.01.21. 17:51:09

@zavaros: a liberális értelmiség csak egy fügefalevél a rusnya kékeres utódpárti fax előtt. El ne hidd már, hogy hetvenes-nyolcvanas éveikben járó felhőtologató öregemberek döntik el, mi a pálya.

czjanos 2014.01.21. 17:52:13

@♔batyu♔: Az a baj, hogy azokkal a magyar-zsidó származású Nobel-díjasokkal sem tudnak sokan mit kezdeni, mert "hogy jönnek ahhoz, hogy zsidó létükre Nobel díjasok legyenek"?
Félre kellene tenni az ostoba fajelméletet és csak a tettek alapján ítélni meg embertársainkat.

kuszkusz1 2014.01.21. 17:52:31

@czjanos:

Majd igyekszem elvonszolni magam. Mert ha azt hiszed, hogy az az izé, szövetség vagy mi a túró örömmel tölt el....

De majd erőt veszek magamon.
Azért nem bántam volna, ha egy épeszű bagázs gyülekezik össze az ellenzéki oldalon.

czjanos 2014.01.21. 17:55:09

@a 17 éves Parker Schnabel: Korodhoz képest felnőttes a látásmódod :-)

czjanos 2014.01.21. 17:57:12

@kuszkusz1: Ez az, kuszkusz1, hogy erőt tudjál venni magadon! Lehet a Gyurcsány-kormányt sok mindenért jogosan szapulni, de közel sem követtek el annyi társadalom- és demokrácia ellenes lépést, mint Orbánék.

ben2 2014.01.21. 17:58:41

@kuszkusz1:

Ha valaki deklarálja, hogy ő vagy a politikai közössége nemzeti érzelmű, azzal nem állítja automatikusan, hogy más rajta kívül már nem lehet az. Elképzelhető, hogy ezt más mondatával megteszi, de akkor azzal a mondattal van a gond és nem azzal, amivel a nemzeti érzelmét kinyilvánította.
Ennyi erővel egyetlen pártelnöknek vagy miniszterelnöknek sincs joga saját magát bármely érték irányába elkötelezni, mert azzal rögtön kizárna abból másokat, akikkel nincs azonos politikai közösségben.
Ez nyilvánvaló nonszensz, hiszen a politikai párbeszéd legalapvetőbb feltétele, hogy az egyes kérdésekben szemben álló felek megállapodjanak a közös értékek minimumáról és azok prioritását magasabbra helyezzék, mint azokat, amelyekben nem tudnak közös nevezőre jutni. Ha azonban az értékek iránti elköteleződést deklarálni sem szabad, akkor hogyan alakuljon ki bármilyen közös nevező a politikai oldalak között?
Arra a kérdésre tehát, hogy mi marad a többieknek, a válasz az, hogy minden, mert a nemzet iránti elköteleződés nem zéró összegű játszma.
Normális országokban _minden_ mérhető támogatottságú párt nemzeti érzelmű, és ezen elköteleződését nem hogy nem szégyenli, de rendszeresen ki is nyilvánítja és a politikai szereplőknek eszükbe sem jut ilyen nyilvánvaló dolgok miatt egymást ekézni.

czjanos 2014.01.21. 17:59:12

@♔batyu♔: Nyugodtan aggódjatok Gyurcsány miatt! Ha árvíz van, nem nézed, hogy ki tölti melletted a homokzsákot!

czjanos 2014.01.21. 18:03:50

@kuszkusz1: Nem az a meghatározó, hogy Orbán mit tett az antiszemitizmus ellen, hanem az, hogy mit tehetett volna! Ha éppen nem a szárnyai alól nőtt volna ki Vona Gábor, ha éppen nem kaszálták volna el a gyűlöletbeszéd jogi szankcionálását, ha nem éppen a Horthy rezsimet és annak köztéri relikviáit akarnák feléleszteni, ha október 23-án, az állami ünnepen nem szólítaná fegyverbe a hívőit az ellenzék ellen.... Mondjam még?

wallenberg8801 2014.01.21. 18:08:22

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Ha az egyetem aulájában például Alfred Rosenberg-szobor lenne, akkor már hirtelen nem lenne egyetemi autonómia, akkor már hirtelen boldog-boldogtalannak köze lenne hozzá.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

martineden 2014.01.21. 18:18:56

@Shenpen: csak akkor lennének igazságosak valójában, ha a több adót fizetők felmentést kapnának, de ugye az iszonyú népszerűtlen lenne...)....Te meg igen okosnak gondolod magad,pedig iszonyuan hulye vagy fideszcsicska

ben2 2014.01.21. 18:22:02

@főkolompos:

Egyetemi autonómia ott lehetséges, ahol az egyetem saját maga finanszírozza saját magát. Ilyen az angolszász modell.
Egy demokráciában a hatalmat (tehát a költségvetési pénzek elosztását is) a nép a választott képviselőin keresztül gyakorolja. Ha tehát az államtól egy egyetem pénzt kap, akkor egyrészt annak elköltéséről részletesen el kell számolnia az állam felé, másrészt eredményeket kell leraknia az asztalra, hogy a neki adott pénzből az őt finanszírozó társadalom számára hasznos értéket termel.
Ezt viszont a társadalom csakis választott képviselőin keresztül (értsd: kormány) tudja az adott intézményen számon kérni.
Miért nem evidencia ez?
Nos talán azért, mert a rendszerváltás után egyes értelmiségi körökben elharapózott egyfajta kettős arrogancia: egyrészt folyamatosan követelik, hogy a költségvetés állapotára tekintet nélkül minden évben egyre több pénzt adjon nekik az állam, másrészt - az intézményi autonómiára hivatkozva - azért semmit ne kérjen cserébe, sőt az esetleges gazdasági bűncselekményeket is lehetőleg tekintse az adott értelmiségi kör belügyének.
Ilyen szemlélettel találkozhatunk a művészet finanszírozásban, kutatás-fejlesztésben, felsőoktatásban, stb.
Ez a helyzet viszont nyilvánvalóan tarthatatlan. A "vegyétek el erőszakkal az emberektől a pénzt, adjátok nekem, én meg majd elköltöm belátásom szerint" súlyosan antidemokratikus álláspont, kb. az egyházi tized rendszere, csak a pénzt nem az egyházak, hanem értelmiségi klubbok kapják.

Ami az ominózus szobor ügyet illeti, az egy nyilvánvaló politikai gumicsont, amire meglepő gyorsasággal vetődött rá a baloldal.
Jól látható, hogy a kampányt az ilyen akciók fogják jellemezni:
az ideológiai kérdéseken vívott árnyékbox jól jön a kormánytöbbségnek, mert ezzel passzivitásban tartja a kormányváltást akaró bizonytalanokat, akiket nem az olyan mondvacsinált agyament hülyeségek érdeklik, hogy melyik egyetemen van Marx szobor. De jó ez a baloldali ellenzéknek is, mert lehet hergelni a híveket, amivel választást ugyan nem tudnak nyerni, de legalább bebiztosítják a biztos szavazóik aktivitását. Win-win.
Aki veszít rajta, az a választók azon része, akik értelmes kérdésekről folytatott normális párbeszéd alapján próbálják eldönteni, hogy kire bízzák az országot a következő 4 évre.

a 17 éves Parker Schnabel 2014.01.21. 18:23:45

@ben2: Nem kérdés.

Te se állítanád, hogy nem cigány. Mivel nem vagy vak.

martineden 2014.01.21. 18:25:59

@Shenpen: nem hallottam még, hogy komoly igényként felmerült volna az ügyészség függetlensége, tekintettel arra, hogy az ügyész egy perben az állam jogi képviselője. Érdekes fordulat lenne.....Hat igen,ezert nem indult bunteto eljaras a Kaya Ibrahim,a Josiph Thot,az Ezusthajo kft es tarsai ugyeben.Mert a polt nem fuggetlen.Jo hogy elismered

Anselmo 2014.01.21. 18:34:59

poszt: "Magyarországon hullámokban folyik...fasizálódás"

Inkább azt mondanám, hogy a csapból folyik. De talán eljön majd egy szebb jövő, amikor nem kell ezt hallgatni.

martineden 2014.01.21. 18:39:01

@♔batyu♔: @a 17 éves Parker Schnabel: Te ostoba, azt hiszed, hogy aki nem a ta baromságaidat hányja vissza, az mind fideszes? ...Igen ,rosszul hiszi.Te egy jobbikcsicska vagy ,aki tovig benyal a fidesznek

vladimir964 2014.01.21. 18:39:04

A politikának nincs keresnivalója sem a templomokban, sem pedig az oktatási intézményekben, így az egyetemeken sem. Ilyen szempontból tulajdonképpen jogos is a szobor eltávolítása, ráadásul még onnan sem védhető a dolog, hogy Marxnak lett volna magyar kötődése (ha csak az alkoholizmusát nem tekintjük annak).
Érdekes módon a belgák nem állítanak neki szobrot, pedig hát jópár évig élt ott, művei jelentős részét ott írta, és vastagon szervezkedett.
Az is igaz ugyanakkor, hogy az elmebetegséggel volt határos Ronald Tehetségtelen Reagan szobrának felállítása.
Különben ez az egész szobor ki-be vivősdi Kelet-európai agyrém. Mexicoban a sugárutak mentén remekül megférnek egymás mellett a diktátorok és forradalmárok szobrai egyaránt, és a kutyát sem zavarják.
Fasizálódás pedig ott van, ahol szarul élnek az emberek, tehát nálunk is.

Reggie 2014.01.21. 18:40:11

Pedig ha hitler szobor lenne, mar kibaszta volna a sabeszdeklit bennetek.

a 17 éves Parker Schnabel 2014.01.21. 18:41:19

@Anselmo:

Nem jön szebb idő. A fidesz ötösével szaporodik.
A pártállam még ilyen szapora népség kezében sose volt.
Mind államtitkár lesz, aztán mind Hitler-szobrot avat majd és pottyant az is mind öt államtitkár-kölköt.

ben2 2014.01.21. 18:43:04

@a 17 éves Parker Schnabel:

Látom problémád van a szövegértéssel, megpróbálom egyszerűbben:
miért számít az bármiben is, hogy Orbán cigány-e vagy sem?
Ez legfeljebb egy rasszistának probléma.

a 17 éves Parker Schnabel 2014.01.21. 18:51:54

@ben2: Ha nem probléma, akkor te miért problémázol rajta ?

Egy cigánynak szolgálsz.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.21. 18:55:12

Tisztán látszik hogy fasizálódik az ország.

Mi sem tanusítja ezt jobban, minthogy az antiszemita, és rasszista Marx szobor után, a kommunista MSZP-s diktatúra pártolói hogy siránkoznak.

ben2 2014.01.21. 18:56:51

@czjanos:
"Lehet a Gyurcsány-kormányt sok mindenért jogosan szapulni, de közel sem követtek el annyi társadalom- és demokrácia ellenes lépést, mint Orbánék."

Ellenzéki képviselő eszméletlenre veretése és utána ízléstelen viccelődés a parlamentben ezek szerint nem minősül társadalom- és demokrácia ellenes lépésnek?
Újságírók jogtalan letartóztatása, nyilvánvalóan hazug rendőri tanúvallomások alapján, majd hónapokig előzetesben tartása anélkül, hogy egyszer is kihallgatták volna őket szintén nem társadalom- és demokrácia ellenes lépés?
Ahogy az sem, hogy zárt körben elismerték, hogy hazudtak éjjel-nappal és trükkök százaival verték át a választópolgárokat?

Hagyjuk már ezt.
Mindegyik drukker mondja a magáét ez eddig rendben van, de az ellenfél démonizálása csak egy szűk szektának érv a saját vállalhatatlan figurái felmentésére.
A többség vagy elfordul az ilyenektől vagy apátiába süllyed. A szekta mentalitás nagyon veszélyes, mert öngerjesztő folyamatot indít el: minél jobban hergeli magát a keménymag, annál ellenszenvesebb kívülről, a csökkenő népszerűségből viszont - hibásan - arra következtet, hogy nem hergelődik eléggé, ezért rátesz még egy lapáttal és így tovább.
Aztán a választásokon meg szembe jön a valóság.
Ebbe a csapdába hajszolta bele magát a Fidesz holdudvar is 2006-ban, amikor azt hitte, hogy nettó Gyurcsányozással megnyerheti a választásokat, pedig akkor csak néhány százalék különbség volt a táborok között nem pedig 15.

ben2 2014.01.21. 18:59:25

@a 17 éves Parker Schnabel:

Én azon problémázom, hogy azok, akik fasizálódásról papolnak, a következő mondatukban simán cigányoznak.
Illetve dehogy problémázom, inkább mulattat a szánalmas önleleplezés.

a 17 éves Parker Schnabel 2014.01.21. 19:02:41

@ben2:

Szóval szerinted fasizálódás azért nincs, mert Orbán cigány ?

A két állítás kiüti egymást ?

torró 2014.01.21. 19:06:35

@a 17 éves Parker Schnabel:
Nem állhatom meg szó nélkül, de ez nem rasszista megnyilvánulás? Mellesleg a nácik rasszisták.
Amúgy már számtalanszor leírtam, hogy merő tévedés Orbán cigányozása. Az unoka testvére majdnem telek szomszédom. Apáik testvérek voltak. És határozottan tudom, hogy semmi közük a cigányokhoz.
Amúgy mielőtt nekem esnél, nekem meg a Ferenc tartozik a rokoni körbe.

ben2 2014.01.21. 19:09:47

@a 17 éves Parker Schnabel:

Fasizálódás nincs, legfeljebb politikai oldalaktól függetlenül terjedő rasszista nézetek.

a 17 éves Parker Schnabel 2014.01.21. 19:10:44

@torró: Igen. Ezt te már számtalanszor leírtad.
Csak ülsz és írod.

a 17 éves Parker Schnabel 2014.01.21. 19:19:57

@ben2: A fasizálódás inkább államforma.

A pártállami rendszer, amit csináltatok.

A nézeteitek már 20 éve fasiszták.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.21. 19:20:28

@Shenpen:

"Nem vágom, hogy egy államilag finanszírozott intézmény miért legyen autonóm?"

Az igazságszolgáltatás is állami finanszírozású. Akkor a kormány előírta ítéleteknek kell születniük?

JohnHenry 2014.01.21. 19:25:37

vicces, hogy a ballibsiző kommentelők láthatóan azt se tudják, kinek a blogján járnak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.21. 19:26:36

@Shenpen: "el tudok képzelni olyan vállalatot, ahol a pénzügynél kell lobbizni egy egy projekt finanszírozásáért, de a műszaki osztály mondja meg, hogy kell megcsinálni, de... fura."

Valóban, milyen fura. :D

Behajtó70 2014.01.21. 19:32:39

Magyarország fasizálódik? LOL! Ezt rajtad kívül még hány elmebeteg, ostoba mondja? Vagy neked bármi fasiszta, ami ne mte vagy?

"csak két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi butaság"

A.Einstein

Ez uróbbit rólad mondta.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.21. 19:32:55

@♔batyu♔:

"Ez marhaság, a zsidó is magyar."

A kép kissé árnyaltabb. A zsidó aszerint magyar vagy zsidó, esetleg zsidó magyar, hogy mit kíván meg az érdeke. Mellesleg ez nem zsidó specialitás, a kisebbségek általában is így vannak ezzel.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.01.21. 19:35:38

@stoppos76: Van egy propaganda hadjárat a Nyugat felé ("védjük a zsidóinkat") és egy másik a jobbik felé (Gábriel arkangyalt meghágta a császári sas, "idegenrendészet") -- merő pragmatizmusból MINDKETTŐ: ettől persze a fasizálódás simán lezajlik, mert a nép (tekintélyes rése) nem ilyen rafinált. Csak azt látja, hogy a kormány nem tart ellent a könnyű gondolatoknak.

Moin Moin 2014.01.21. 19:43:26

A magyar egyetemek csak papíron autonómok, ám számos formális (állami finanszírozás, támogatások, stb.) és informális eszközzel a kormányzati hatalom gyakorlatilag azt csinál velük és bennük, amit csak akar.

Ezt rendkívüli módon megsínyli mind a felsőoktatás színvonala (a kontraszelekció miatt), mind pedig az egyetemekről kikerülő ifjúság szilárd, öntudatos, független polgári mentalitása. A helyzet erősen tart afelé, hogy az egyetemeken hatalomkedvence oktatók a hatalom szempontjai alapján összetákolt tananyag alapján önállótlan alattvaló-droidokat gyártsanak, független, kreatív érteliség helyett.

...Magyarország (hülyeségben már megint) jobban teljesít!

explanatus 2014.01.21. 19:45:34

Chemnitz: „A belvárosban található 40 tonna súlyú és több mint 7 méter magas Marx Károly emlékmű”
„Der 7,10m hohe und 40 Tonnen schwere Bronzekopf ist während des Sozialismus errichtet worden”

Bár egy békemenet ...

Moin Moin 2014.01.21. 19:46:34

@Behajtó70:

- Vannak rasszista nézeteid (antiszemitizmus, cigányellenesség, stb.)?

- Szeretnéd, ha e nézetek dominálnának a magyar politikában?

Ha mindkét kérdésre "igen" a válaszod, akkor te is fasiszta vagy!:-)

Knorr 2014.01.21. 19:47:00

@Shenpen: "A fizesse az állam de ne szóljon bele, az azért szar, mert az azt jelenti, hogy tejeljen az adófizető, de eszébe se jusson - választott képviselőin keresztül - feltételeket szabni annak, aki azt a pénzt felhasználja."

az államnak nincs pénze. az adófizetőnek van pénze. a fasizálódást meg pont az autónomia akadályozza meg, hogy nem viktor törpe ugat bele mindenhol mindenbe kis balfaszkám.

genyamagyar 2014.01.21. 19:47:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Mellesleg ez nem zsidó specialitás, a kisebbségek általában is így vannak ezzel."

Például a romániai magyarság.

Knorr 2014.01.21. 19:50:58

@ben2: "Egy demokráciában a hatalmat (tehát a költségvetési pénzek elosztását is) a nép a választott képviselőin keresztül gyakorolja."

egy demokráciában nem egypárti alkotmány van és nem ül mindenhol a fékek és egyensúlyok rendszerében ennek a pártnak az embere. nem utolsósorban pedig ez az egy-párt nem pofázik bele az egyetemi autonómiába.

Moin Moin 2014.01.21. 19:55:43

@explanatus:

Berlinben - a "birodalmi fővárosban" - van Karl Max Alle, van Karl Marx Platz és van Karl marx Srtaße is, továbbá Münchenben Karl Marx Ring - biztosan ezzel akarják suttyomban a rohattnácigermánok demonstrálni a náciantiszemitizmusukat!

Szerintem itt lenne az ideje, hogy Rétvári államtitkár úr firkantson egy cirkalmasat Merkel néninek, hogy azzonnalll átnevezniii!

explanatus 2014.01.21. 19:57:47

@Moin Moin: (kicsaltad belőlem életem legrövidebb kommentjét, ja a zárójeles rész nem számít)

:)

val 2014.01.21. 20:14:31

"folyik és most éppen felerősödőben van a fasizálódás"

Figyu!
Ez most melyik szintje a fasizálódának? A fokozhatatlan, vagy már azon is túl van?

2014.01.21. 20:49:57

Remélem, hogy a zsidók azért elgondolkodnak azon, hogy miért utálják őket a világ jelentős részén. És nemcsak most, de 100 éve is utálták őket valamiért. Talán ha magukba néznének és ők változnának, akkor megszűnne az antiszemitizmus,amit ők maguk gerjesztenek. És ez talán vonatkozik a cigányokra.
Abból mindig baj lesz, ha egy kisebbség akar diktálni a többségnek.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.21. 21:15:46

Te HaFr !

Ez a fasizálódás és a diktatúrázás, az MSZP szlogenje 1990 óta, mikor nincsenek éppen kormányon.

Most tényleg azt hiszed, ebben a műfajban le tudod őket nyomni ???

Jolka40 2014.01.21. 21:27:55

@kuszkusz1: Aki utálja, egy sem a származása miatt.

Jolka40 2014.01.21. 21:30:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A katolikus is magyar. A református is. Az evangélikus is.

Jerry West 2014.01.21. 21:35:57

„Ha a rektor úr nem tudná, Magyarországon hullámokban folyik és most éppen felerősödőben van a fasizálódás”

Pff...

Lovag Mihály 2014.01.21. 21:44:10

@kuszkusz1: 2014.01.21. 17:05:05

"ez a piszkos zsidó több mint tíz százalékot levett a pénzből"

"Á, nekik már nem volt hideg"

na ki mondta ezeket? na ki?

(kettős a mérce?)

kvadrillio 2014.01.21. 23:16:32

MAGYARORSZÁGOT IS A ZSIDÓK VEZETIK ? NEM CSAK AZ USA-T ???

celebrations 2014.01.21. 13:01
"Választ kapott Rétvári: marad a Marx-szobor"
***********************-
rostoványi is kap választ nemsokára...
ő nem marad!
Meg a szobor sem!!! :)))))))))))))))))))))

itt is 1q zsidó vélemény.....UN.BENNFENETES ! :)

A HÜLYESÉG EGYRE JOBBAN HATVÁNYOZÓDIK A BELTERJES PARLAMENTI POLITIKUSOK KÖZÖTT !
MOST MÁR MEGTUDTUK AZT IS, HOGY MAGYARORSZÁG AZ ANGYALOK ORSZÁGA LETT ! VOLT ! VAN !
A CUKOR ÁFA-CSALÁSOK PEDIG CSAK ANGYALOK HUNCUTKODÁSA.....PFFFFF......

Gribbin János 2014.01.21. 23:24:16

1. A Marx szobrot ott kel hagyni, ahol van!

2. Rostoványi egy gyengére sikeredett "arab-szakértő", hihetetlen hozzá nem értéssel. Gyermekkorában is tenyérbemászó figura volt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.21. 23:24:47

@Jolka40: "A katolikus is magyar. A református is. Az evangélikus is."

Szerintem érted te, csak kötözködsz. Vagy ha nem érted, akkor azért, mert nem akarod.

kuszkusz1 2014.01.22. 06:52:07

@ben2:

A nemzet iránt való elkötelezettség, a hazaszeretet nem kampánytéma, mert nem lehet semmilyen módon kétségbe vonni más pártok, más politikusok, más párt szimpatizánsainak a hazaszeretetét.

Nem lehet kétségbevonni semmilyen itt élő, itt született, itt nevelkedett náció és felekezet hazaszeretetét sem.

Ebben a témában mindenkit megillet az alapvető és kétségbevonhatatlan bizalom.

Sok minden lehet kampánytéma, ez nem.

Itt nincs helye a mérlegelésnek, nem lehet olyat állítani, hogy én jobban szeretem a hazámat mint más.

Ha egy párt, pártvezető magát "nemzeti érzelműnek" tolja fel, abban a pillanatban különbséget generál önmaga és mások között és teret nyit annak a gonosz és végtelenül ostoba gondolatnak, hogy mások hazaszeretete - politikai kötődés - mentén kétségbevonható, innen pedig már csak egy kicsiny lépés, hogy származás szerint is kétségbevonható legyen.

A magyarországi zsidózásért - (és még sok minden egyébért) Orbán Viktor, a nagy hatású és jellemtelen politikus a felelős.
A legnagyobb mértékben.

"Normális országokban _minden_ mérhető támogatottságú párt nemzeti érzelmű, és ezen elköteleződését nem hogy nem szégyenli..."

Mi az, hogy 'nem szégyenli'?

Mi szégyellnivaló van a hazaszereteten?
Ha feltételezed másokról, hogy egyáltalán szégyellhetik az ilyesmit akkor máris megetted az orbánizmust.

kuszkusz1 2014.01.22. 06:57:24

@Reggie:

Hitler szobor!?

Te megőrültél!!!???

kuszkusz1 2014.01.22. 07:02:45

@Lovag Mihály:

Gőzöm sincs.

Ki mondta ezt? És miért?

kuszkusz1 2014.01.22. 07:07:26

@Lovag Mihály:

Az egyik a Zuschlag volt, már emlékszem rá.

Na, de ki is iktatták a politikából, nem?

A zuschlagi izléstelen viccelődésből botrány lett. Az orbáni oldalon semmiből sincs botrány.
Szerintük minden jól van téve amit ott tesznek. punktum.

Hannibal ante portas 2014.01.22. 08:37:07

Ha Béndek Péter ezzel a pedigrével (hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9ndek_P%C3%A9ter) ennyi hülyeséget képes összehordani, mit lehet várni a többiektől, mondjuk pl. a kedves kommentelők nagy többségétől?

Hannibal ante portas 2014.01.22. 08:39:58

@a 17 éves Parker Schnabel: 17 évesen még szülői engedélyt kéne kérni, kisfiam, de bizonyára azért nem kérsz, mert apád lezavarna két nagy fülest, ha látná, kedves Parker fia mennyire kis kaliber. A baj az, hogy reményteleneül kis kaliber vagy, sose nőssz föl.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.01.22. 08:40:50

@Hannibal ante portas: OK, tisztelt kommentelő pedigrével vagy anélkül, írja csak le bátran, mit talált hülyeségnek. Mert nagyszájúsággal tele a padlás, tépjen számot.

Pilatus 2014.01.22. 08:54:12

"A magyarországi zsidózásért - (és még sok minden egyébért) Orbán Viktor, a nagy hatású és jellemtelen politikus a felelős.
A legnagyobb mértékben."

No, sok marhaságot lehet olvasni a komentekben, de ekkorát...?

stoppos76 2014.01.22. 09:05:02

@HaFr: Az durva, hogy ez a kettős beszéd annyira átlátszó, mint az üvegablak, de valahogy nem esik le a népnek. Legalábbis egy jó részének. Ennyire hülyék lennénk?

szamaritánus 2014.01.22. 09:10:09

erősödőben van a fasizálódás :DDDD
azt nevezed fasizálódásnak, amikor a cigányasszony a saját házában késsel rabolná ki a nyugdíjast?

Lovag Mihály 2014.01.22. 09:47:18

@kuszkusz1: 2014.01.22. 07:07:26

Mind a kettőt ő mondta. És nem kiiktatták, hanem bcs-t követett el amiért letöltendőt kapott. Mindössze azért írtam ezt, mert a te logikád szerint (fideszes könyvtáros zsidózik=fidesz antiszemita) általánosítani kéne az MSZP-re egy ember megjegyzése miatt. A hülyeség nem pártfüggő.

kuszkusz1 2014.01.22. 09:51:23

@Pilatus:

Hát nemcsak ő, ez igaz. De neki van a legnagyobb, na nem tekintélye, hanem személyi kultusza a jobboldalon, ha ő ocsmányságnak tartaná a zsidózást akkor a fideszesek körében ilyen nem lenne, illetve csak elvétve.

De - mint mondám - Orbán gazember.

Hannibal ante portas 2014.01.22. 10:17:39

@HaFr:
“. Akinek sokat adtak, attól sokat kívánnak, és akire sokat bíztak, attól többet kérnek számon.” (Lk. 12.48)

Nem a számot (=számat) tépem, s a padlásokat már rég lesöpörték.
Így hát nézzük: “ Béndek Péter (1968–) konzervatív politikai filozófus.

Történelem–angol szakon végzett az ELTE-n, a filozófiai tudomány doktora (Ph.D.). Korábban az MTA Politikai Tudományok Intézetének munkatársa, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem oktatója. Jelenleg egy gazdasági tanácsadó cégnél dolgozik. Rendszeresen publikál politikai-filozófiai, politikaelméleti témakörökben, ő az '1000 leütés' c. politikai blog szerzője.” (Wikipédia)

BP tehát, elmondhatjuk, többet kapott. Annyit minden esetre, hogy tudásával, szorgalmával (ezek kapott ajándékok!) elérte azt, amit. Akkor többért is felelős. Azért feltétlenül, hogy gondolataiból miket tár a közvélemény elé. Amiket ebben a blogban, meg sok más blogjában is leír lehet a saját véleménye, de semmiképpen sem okos dolog ilyeneket írni: “Ha a rektor úr nem tudná, Magyarországon hullámokban folyik és most éppen felerősödőben van a fasizálódás,..” Lehet, hogy BP – nek igénye lenne rá, hogy így legyen, de attól még nincs így. Azután hogy jön ide Batta András? Azért is felelős mindenképpen, hogy gondolataival, írásával milyen reakciókat vált ki. A reakciókat olvashatjuk a kommentekben, nem valami üdítő olvasmány. A fasizmus emlegetése, mások lefasisztázása nagyon ócska és gyönge trükk, hasonló a szintén divatos – legalábbis nálunk, liberális és szocialista körökben alkalmazott – nácizáshoz. “A vitapartner náciként való lejáratása, illetve Hitlerrel való párhuzamba állítása (reductio ad Hitlerum) olyan széles körben alkalmazott retorikai trükké vált, hogy Mike Godwin a kilencvenes évek elején megfogalmazta a náci analógiák Godwin-törvényét, mely így szól: „Ahogy egyre hosszabbra nyúlik egy online vita, a nácikkal vagy Hitlerrel kapcsolatos párhuzam felmerülésének valószínűsége az egyhez közelít.”
Így azután könnyen előfordulhat, hogy módosítanom kell: BP nem hülyeséget ír, hanem szándékosan és gonoszul provokál. A hülyeségre még van mentség, erre azonban kevésbé.

kuszkusz1 2014.01.22. 10:20:22

@Lovag Mihály:

Nem általánosítottam minden fideszesre. Nem azt állítottam, hogy minden fideszes lelkivilágú könytárosnő zsidózik. De az én ismerősöm speciel ezt tette. Elmeséltem egy számomra felettébb megrázó élményemet ennyi történt.

És hozzátettem azt a tapasztalatomat, hogy sok fideszes antiszemita.

Ez nem általánosítás, legalábbis én nem szántam annak. Nekem semmi bajom azzal ha valaki jobboldali, netán fideszes, de soha, ismétlem soha nem találkoztam olyan fideszessel aki szerint az is lehet rendes ember aki Gyurcsány, Bajnai vagy MSZP-szimpatizáns.
A fideszes drukker - az én tapasztalatom szerint - azonnal anyázni kezdi a baloldalit milyest a pártszimpátiájáról értesül.
Persze nem okvetlenül zsidózásról van szó, többnyire inkább kommenistázásról, esetleg mindenféle másról, de a vérfideszes roppant intoleráns minden más párt híveivel szemben.

Erről eszembe, az egyik szomszédom, egy idős hölgy, nagy Viktor-hívő, sűrűn szokta szóvá tenni, hogy mekkora építményadót kell nekünk Érden fizetni és hogy ez a kommenisták műve. Bezzeg Diósdon...!
Amikor felhívtam a figyelmét arra, hogy Érden a második ciklusát tölti T. Mészáros András nagyonfideszes polgármester, csak legyintett és ragaszkodott hozzá, hogy a gaz kommenisták keze van a dologban.

Találkozott már valaki baloldali szimpatizáns iránt toleráns fidesz-drukkerrel a hétköznapokban?

Moin Moin 2014.01.22. 10:47:01

„Ő az az ember, aki a mi újjászerveződő művészeti életünket el tudja indítani abban a szellemben és abban az irányban, amelyet a nemzetiszocializmus követel.” („Er ist der Mann, der die Neuorganisation unseres Kunstlebens in dem Sinne und in der Richtung, wie es der Nationalsozialismus fordert, in die Wege leiten kann.”)

Így írt a Westdeutscher Beobachret Herbert von Karajanról – reméljük, hamarosan a Magyar Nemzet is így fog írni Batta Andrásról!:-)

Lovag Mihály 2014.01.22. 10:49:54

@kuszkusz1: én nem politizálok az életben, a neten is csak trollkodok. értelemszerűen 4 évente legalább egyszer előkerül a politika, mint téma az ismeretségi körömben. van mindenféle ember (kivéve szélső bal és jobb). mi azt az álláspontot képviseljük, h nevetünk ezen az egészen. a kérdésed pedig olyan kérdés, aminek szereplői felcserélhetők egész nyugodtan. az intolerancia mindkét oldal sajátja. olvass bele a blogok hsz-eibe. a kérdésedre válaszolva: igen, mint ahogy az ellenkezőjével is. oldaltól függetlenül.

kuszkusz1 2014.01.22. 11:55:56

@Lovag Mihály:

Van benne valami, az intolerancia tényleg többosztatú, de a jobboldaliakat - általában - vérmesebbeknek látom.

De a baloldalon is rengeteg hülyeség van és ne feledjük el a néhai SZDSZ-t sem, ők is kivették a részüket a baromságokból, nem is kevéssé.

Ha a baloldalon nem hömpölyögne a hülyeség én még mindig MSZP-szimpatizáns lennék és nem hontalan baloldali.

tamas11 2014.01.22. 12:33:20

@Hannibal ante portas:
Ennek a kószáló Hannibalnak nem láthatjuk a Wikipédián a "pedigréjét".
Elég lenne tehát ha nem többet adna, hanem kevesebbet, azaz a minimumot:
MIt jelentene számodra hazai viszonyaink közt a fasizálódás? (ha lenne)...
Úgy is feltehetnénk a kérdést: a hagyományos, tendenciózus túlérzékenységekből mennyi a TÚL?
Továbbá kié a hagyomány, ki a gazdája? Aki szítja, vagy aki bagatellizálja?

Lovag Mihály 2014.01.22. 13:39:58

@kuszkusz1: 2014.01.22. 11:55:56

szerintem a legjobb amit lehet tenni, hogy elmész szavazni arra aki számodra a szimpatikusabb, a többit meg magasról leszrod. annyi minden van, aminek lehet örülni az életben, kár acsarkodásra meg gyűlölködésre fordítani az időt. 4 évente max 1 hét van, amit érdemes a politikára szánni. a többi: család, haverok, foci stb stb

kuszkusz1 2014.01.22. 15:38:02

@Lovag Mihály:

Elvonszolom magam és a Titanic brigádra fogok szavazni, ha bírok. Olykor kételkedem benne, hogy képes leszek-e rá.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.01.22. 16:04:48

@Hannibal ante portas: Természetesen mindebből csak az igaz, amit a Wiki rólam ír

Moin Moin 2014.01.22. 16:49:44

@HaFr:

Ufer, a zsidó kupléíró
Aludt a folyosón mélyen
Barátja, Herz, biztatta
Hogy ne remegjen, ne féljen.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.01.22. 17:42:15

@Moin Moin: Ő meg csak zsidósan remegett tovább, mi?

Moin Moin 2014.01.22. 17:50:17

@HaFr:

Remeg, mint a kocsona!
Tényleg: a kocsonya nem is kóser - akkor attól remeg, mert megette!

Ami igaz, igaz: az efféle rektor- és államtitkár urak se kóserek.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.01.22. 17:55:40

@Moin Moin: Majd a jeruzsálemi aliján, Herr Bruder!

Moin Moin 2014.01.22. 18:32:44

@HaFr: "L'shana habaa birushalaim"?

Moin Moin 2014.01.22. 18:58:04

@HaFr: "Az, ki zsidóul és" oroszul - és kész is a zsidó-bolsevista világ-összeesküvés!

...I wois ned, wås do los isch!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.01.22. 19:04:53

@Moin Moin: Erre bátorkodtam utalni, az elvtárs kongeniálisan következtetett, találkozunk a mai sejtgyűlésen!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2014.01.22. 19:06:40

@HaFr: ..bár ez a müncheni kocsmabűz kicsit elgondolkodtatott, hogy eddig fel nem tárt összefüggések is lehetnek a hátunk megett -- a fene megett e

Moin Moin 2014.01.22. 19:10:29

@HaFr:

Nem érek ma rá: pogromom van!
Münchner Kneipengestank: Ne feledd, hogy Hitler is először a szocikhoz pórbált dörgölőzni!

...Egy brancs vagyunk, hiába tagadjuk!

főkolompos · http://fokolompos.blog.hu/ 2014.01.24. 23:48:22

@ben2:
"Miért nem evidencia ez?"
Egyáltalán nem a számonkérésről van szó. Az egyetemeket a szakmai tevékenységükért fizetik, szakmailag legyenek is a topon, és igen, legyenek számonkérhetőek, a rektor úr meg a hök elnök ne vehessen hatalmas Audit az egyetem pénzéből. Stb.
Ez teljesen evidens.

Amiről itt szó van, az a politikai számonkérés, számonkérhetőség.
Nyilván, ahogy a fenti tény is, az is evidencia, hogy oktatási intézményben egy demokratikus országban nincs politizálás.
Normális országban még a sima közintézményrendszerben sem kellene, hogy legyen politizálás, nem gondolom, hogy azért, mert épp x párt van hatalmon, a teljes államapparátusnak arra a pártra kellene szavaznia, mondván, hogy éppen onnan jön a fizetés.
Egyszóval a probléma ott és akkor van, amikor az állam nem szakmai, hanem politikai eredményeket kér számon egy oktatási és K+F intézménytől. És ott nem kicsi, hanem nagyon nagy probléma van.

szicsa80 2014.02.15. 21:40:22

Ennyi primitív hozzászólást ritkán olvas az ember. Ez megerősített abban, hogy "a demokrácia valóban a csőcselék diktatúrája", ugyanis a helyesen magyarul írni sem tudónak is 1 szavazata van, mint mindenkinek. Sajnos !
süti beállítások módosítása