1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2013.12.22. 08:57 HaFr

Ünnepi hazugságok a Heti Választól

Ünnepi hangulatban ül otthon a közpénzen kitömött állam-polgár és olvassa a közpénzen kitömött Heti Választ, a háttérben szól a közpénzen kitömött heti Ákos a közpénzen kitömött Magyar Rádióból, Krisztus -- helyesen -- a feszületen, a közpénzen kitömött egyházak gondoskodnak róla, hogy így is maradjon, boldogság van, lelki béke, elégedelem. Nehéz év volt, megérdemeljük a nyugalmat.

Hopp, mielőtt ebbe belemelegednék, egy perc polgárda látszólag ide nem illő témában: miről is szólnak az emberi jogok? Arról a felismerésről, hogy az ember legnagyobb ellenségévé éppen az a hatalom tud válni (jelesül az állam), amelyik a legkörmönfontabban tudja bizonygatni az ember (polgár, munkás, a nép, a nemzet) iránti elkötelezettségét -- de az emberi jogok pontosan olyan szeizmográfot jelentenek, amelynek rezgéséről a legjobban látható az, amit Budáról hagyományosan nem látni. Hogy a hatalmat csak azok az állami csecsen felhízlalt álpolgárok érdeklik, akik a lehető legnagyobb hatékonysággal tudják megélni és terjeszteni a hazug ország etikáját, a rendszerhazugsággal ezek szépen összeférnek -- nem úgy, mint a jogok! Ahol jogok sérülnek, ott hazugság van. Az emberi jogok értelme, hogy ezek az egyedüli biztos indikátorai annak, ha valami -- más módon még beláthatatlanul -- romlani kezd. Mert a polgár se 1914-20, se 1941-45, se, ami azt illeti, 1948-1989 között nem eszmélt időben, a magyar feudálpolgár hagyományosan gyenge indikátor. Kivárta, míg az ország és népe elpusztul körülötte, miközben az Orbán-hegyi nappalijában lapozta az aktuális Heti Választ, amit az aktuális propaganda aktuális munkásai szép kiállításban elé raktak az ünnepi illat mellé, szellemi táplálékul. Közben pedig ostoba volt, önző és fennhéjázó, mint ma. Ma, amikor szintén nem lehet látni, mi lesz ebből, csak reményedhetnek, hogy a vezérük valóban tudja, mit csinál, mert tudni nem tudhatják -- közben a szeizmográf ölesen ráng, de erről mit se tudnak, mert nem ír róla a Heti Válasz.

Márpedig az emberi jogaink ma konzisztensen és egyre mélyebben sérülnek. Hogy-hogy nem, ez összefüggésben van azzal, hogy az álpolgártól három kilométerre légvonalban már nem jut hal az ünnepi asztalra, harminc kilométerre légvonalban már szaloncukor sem, százötven kilométerre pedig már ünnepi asztal sincs.

De ez nem létezik, mert nem ír róla a Heti Válasz, minek is zavarná a megfáradt polgárt zavaros gondolatokkal. A Heti Válasz hangfekvése ünnepélyes és optimista. A közpénzen kitömött vállalatoktól közölt duplaoldalas hirdetések fényében azzal kezdi (jegyzi a sokat próbált és sokat nyert főszerkesztő), hogy Magyarország (!) küzdelmét Ferenc pápa küzdelmének kontextusába helyezi a piaci bábok és az arctalan technokraták ellen. A legócskább kormánypropaganda folyik itt a főszerkesztő úr tollából, még csak a szófordulatok sem különböznek: de gondolom, ez is a cél. A főszerkesztő úr már számtalan eligazításon vehetett részt, talán már el sem kell járnia ezekre, pontosan tudja, mit vár el tőle a magyarok istene. Iskolapadról, nebulókról meg a Nyugat alkonyáról beszél, mesteri ízléstelenséggel -- és az ország valós állapotának közelítőbb ismeretében mondom (amit a három kilométer sugarú körön kívül mindenki megszerezhet magának), mesteri szemérmetlenséggel is.

Persze ha az ország "valós" állapotára kíváncsi valaki, azt is megismerheti a lapból: röviden, a "valóság" harmonikus. Minden statisztika ezt bizonyítja. Minden közölt statisztika -- magyarázat és kontextus nélkül -- persze pont olyan hazug, mint a hazugságra kitenyésztett főszerkesztő maga. Hazug a lapnak az évről készült kronologikus összefoglalója, hazug a Járai-interjú (az Orbán-kormány a terheket a nagyvállalatokkal fizetteti meg stb. stb.), hazug a Schmitt Mária-interjú ("a magyar nép igenis csinált forradalmat 1989/90-ben" stb. stb.), hazug a magyar "kreatívipar" államias interpretációja, hazug a magyar "könyvesipar" karácsonyi választékát az "esztelen tülekedés" kontextusába helyezni (jó érzékkel, a tankönyvpiac államosításának napjaiban), hazug az egész giccses jelen-kép, a kulturális interjúk, a konzerv ország megannyi megnyilvánulása, kisebb és nagyobb hazugságok sorakoznak egymás után egy becstelen rezsim és egy becstelen korszak hű tükreként. Talán csak azok nem hazudnak vagy azok kapcsán nem tudnak hazudni, akik nem magyar megszólalók. Akit érdekel, olvassa el az egészet egy szuszra, én megtettem.

A címoldalon aranyszínű rámában: magyar termék. Azért erre ne legyünk olyan büszkék, polgárok.

75 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr375704185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szúrófény 2013.12.22. 10:25:06

Mindig akadnak éltetők

Megrögzött hasbeszélők,
Kik dicsérnek, ajnároznak,
Épp regnáló hatalmat!
Sötétség múltával kiderül,
Butaságán jót derül,
Mekkora marha voltam!
„jó elvtárs” hol van?
(Helyén, a pokolban!)
De most, minden más!
Áldott jó „polgártárs”
Bánik el veled!
Ezt azért észrevedd!
Az új irányon!
(„Gazda változik,
Marad a nyereg,)
A szamáron!”

wizes1 2013.12.22. 12:23:28

a HV már rég elérte az mno mélységét.
Egy napra jutó hazugságaik száma közel azonos.

lupilui 2013.12.22. 12:39:24

A hazugságokról beszélgethetnénk, de inkább nem teszem, mert egy tucat ellenzéki érzelmű támadna rám felbőszülve, hatalmas hazugságkampányokban szerzett tapasztalatukkal földbe döngölnének. Elismerem győzelmüket,ezen a téren nem lehet velük versenyezni.

samubigó 2013.12.22. 13:51:18

A MÁV-nál ingyen (azaz értékén!!!) beszerezhető. Az Intercityken osztogatják.....

házelnök 2013.12.22. 14:25:14

Az Intercityken nincs wc papír?

Moin Moin 2013.12.22. 14:33:26

Ó, ez ősi magyar hagyomány – így ment már a Horthy-rendszer vége felé is!:-) Az alábbi idézetek az akkori „kormányközeli” magyar sajtóból valók – jó tudni, hogy éppen a doni katasztrófa napjaiból… Íme:

„…érvényesül az ősi magyar szokás: ami rossz, arról ne beszéljünk, akkor talán nem is létezik. A Pesti Hírlap [1943.] január 16-i száma lelkesen közli: "A szovjet erők nagy lendülettel elindított támadásai a magyar és német csapatok ellenállása következtében ki sem bontakozhattak. A magyar arcvonal egyetlen pontján betört ellenséges csapatokat már a támadás megkezdésének másodnapján megsemmisítették."

S ha egyszer ilyen rózsás a helyzet, ne csodálkozzunk a Nemzeti Újság szintén január 6-i cikkén, egy katolikus tábori lelkész levelén se:

"A Potudanyra és a Donra ömlő szél ma titkokat mesél. Ráhajol a magyar őrszem, és hallgatja. Bölcsődal, otthoni tájak édes muzsikája, valami csodálatos varázslat szent éneke zsong benne, s amíg hallgatja, arca áhítatossá, nemessé szépül, aztán még keményebben fogja fegyverét. Rajtunk is fehér hóköpeny van, ahogy szétszéledünk az árkokban, de szívünkön az Isten csókját visszük... A rózsás kis istenkacsók megsimogatják ezeket itt és azokat otthon... a kicsi istenkéz férfikézzé nő, mely erős és nagy lesz, és ostort is fon, hogy a kufárokat kiűzze a templomából. S erejével a mi katonáink kezét is keménnyé teszi, s megáldja fegyvereinket győzelemmel."

Milyen egyszerű is ez a háború! A Nemzeti Újságnak ugyanez a száma büszkén jelenti, hogy az otthon maradottak áldozatkészsége nem ismer határt: "Újabb tizenhatezer könyv indult a harctérre." Verseng ezzel a hírrel a Magyar Katonaújság január 16-i száma, mely még az urivi támadásról sem tud, s egyetlen háborús híre, hogy "a gálosfai csendőrőrs 11 darab Magyar Katonaújságot fizetett elő a front számára".

Herczeg Ferenc a Pesti Hírlap vezércikkében az éppen ekkor lezajlott casablancai konferencián gúnyolódik: fölényes biztonsággal állítja, hogy a szovjet és angol-amerikai ellentétek annyira nyilvánvalóvá váltak, hogy nekünk, magyaroknak nincs félnivalónk. Ezért nem esik hát szó a doni hadseregről! Ezért vannak tele a lapok a január 16-án, szombaton leesett nagy hóról, amit az "Oroszország felől érkező hideg légtömegek" hoztak Budapestre; "vidám síelők nagy tömege a Normafánál" - "rendkívüli utastorlódás a villamosokon" - "a szokatlan hideg miatt csőtörés a Nagykörúton". Csupa békebeli hír.

…Vagy:
"Mióta leesett a nagy hó, a Vár olyan, mint valami
téli álomba dermedt mesevilág." (Edelsheim-Gyulai Ella grófnő, Pesti Hírlap. 1943. január 21.)

…És:

Márai Sándor a Pesti Hírlap január 24-i számában "Az udvariasság alkonya" miatt kesereg. Gorombák az emberek, panaszkodik. Az udvariasság válságba jutott, s "a háború csak elmélyítette az általános tapintathiányt".”

(Nemeskürty István: Requiem egy hadseregért)

(...És végül egy személyes megjegyzés a Heti Válasz főszerkesztőjével kapcsolatban: kezdem kínosnak érezni, hogy ugyanolyan szemüveget viselünk! korrektura.hu/images/gallery/2/169.jpg)

toportyánzsóti 2013.12.22. 14:34:31

@lupilui: Más műsort nézel,de legalább itt nem kezdtél el hazudozni.

hederg 2013.12.22. 14:41:53

Nálunk sajtószabadság van!

Egy baj van csupán nincs sajtó!

Larry Silverstein 2013.12.22. 16:15:58

@HaFr: Neked még nagyon sokat kéne dolgoznod hogy kiérdemeld a közpénzt.

De mit akartál mondani?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.22. 16:23:21

@Larry Silverstein: Bizony. Vannak viszont, akik lapáttal szórják, ők ezek szerint megérdemelték a szemedben. Gratula. Menj beiglizni.

Larry Silverstein 2013.12.22. 16:24:55

@HaFr: Beiglit karácsonykor esznek a keresztények.

Jó lenne ha visszavennél te hülye náci!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.22. 16:31:55

@Larry Silverstein: Hova vegyelek vissza, szerelmetes magyar testvérem?

Mértékadó értelmiségi (törölt) 2013.12.22. 16:34:32

Ha már a konzisztencia szóba került: a fóti választási csalásról sem volt itt nagy hírverés (még tizede sem, mint a a bajainak). Ellenben most a poszter azért számon kérné valakin az objektivitást? Ja, hogy ilyenkor az más, mert a szerkesztői szabadság tecciktudni...

UI: mindig is nagy érdeklődéssel és élvezettel olvasom az olyan írásokat, ahol a tolerancia, a sokszínűség, és a szabad véleménynyilvánítás hősei hörögnek azon, hogy valaki nem az ő szájízük szerint nyilvánít véleményt :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.22. 16:40:18

@Mértékadó értelmiségi: Higgadj le, nincs a szájam ízének megfelelő sajtó az ellenzéki oldalon sem.

_most_ 2013.12.22. 16:50:19

A fidesz rezsimben a legundorítóbb ez az a mindenhonnan folyó gátlástalan állami propaganda, a hatalmat mindenféle lelkiismeret nélkül kiszolgáló fidesz kollaboránsok, a gerinctelen versengés, hogy ki tudja jobban nyalni a vezér seggét. A szocializmus hőskorában uralkodtak ilyen állapotok az országban, pár éve még csak mosolyogtam az észak-koreai propaganda filmeken, erre ha ma belenézek a közszolgálati adók műsorába, ugyanezt a propagandát látom, de valahogy már nem annyira vicces.

Sir Galahad 2013.12.22. 17:30:22

Nem értem a műhisztit. Akinek nem tetszik, amit a jobboldali sajtó hazudik, az vegyen baloldali lapot, hátha az szebben, jobban, ügyesebben hazudik. Ha az a baj, hogy most a jobboldali sajtót tömi pénzzel a hatalom, tessék balra szavazni és ha nyernek, majd a baloldalit fogja, ahogy tette korábban. Ha az egész nem tetszik úgy ahogy van, akkor meg azt tessék leírni a blogbejegyzésben, ne csak egyetlen lapot cinkelni.

Tiszta ház, rendes udvar (törölt) 2013.12.22. 17:35:43

@Sir Galahad: Van egy olyan, hogyaszondja: "ha a jobboldanak sajtó kell, akkor vegyen magának".

Vett... :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.22. 17:35:44

@Sir Galahad: Leírtam, amit hiányolsz, kb. tizennyolcszor. Az utolsó ott van a kommented fölött. De azért kösz, hogy beírtál.

zavaros 2013.12.22. 17:40:05

Béndek eftársnak ajánlom szeretettel
Kuncze Gábor volt szabad demokrata képviselő, a volt SZDSZ volt elnöke , volt Klub rádiós műsorvezető 2009-es mondatait:

Kuncze Gábor a Klubrádió műsorában azt mondta: "(...) nagyon sok embert ismerek, akik összehasonlíthatatlanul jobban élnek, mint tíz-tizenöt évvel ezelőtt, és olyan mély letargiában vannak ettől a rettenetes országtól meg helyzettől, hogy legszívesebben az ember tényleg ciántablettát osztogatna nekik, hogy jussanak már túl a problémájukon. ".

egyetmondok 2013.12.22. 17:46:41

A magyar történelem leghamisabb,leghazugabb állami-hatalmi rendszere, a NER lassan befejez egy újabb évet.
Nincsen már sok neki.

Hidvégi Mihály 2013.12.22. 17:51:38

@zavaros: Ostoba vagy zavaroskám ha Kunczét idecitálod, inkább adok címeket, s oda menj élvezni ma a nagy magyar jólétet, de ha azt is elmondom azoknak az embereknek, hogy te örülsz a mai magyarországnak, hát onnét élve nem távozol.

Hidvégi Mihály 2013.12.22. 17:53:54

@Sir Galahad:
Te sem tanultál meg olvasni s értelmezni, ha ezen az oldalon a baloldalt citálod. Továbbiakra nézvést lásd amit zavarosnak írtam.

Hidvégi Mihály 2013.12.22. 17:55:20

@Larry Silverstein: Larrykém, sztem a pápa téged kitagadna a keresztények sorából, ahogy én itt megismertelek. Főleg az a mostani...

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2013.12.22. 17:59:31

@HaFr: Hagyjad Imre! Őket ezért fizetik ...
Jó a cikked.

vitéž munkášőr 2013.12.22. 18:03:10

@samubigó: a GySEV-nél ugyanez a helyzet, de a sima személyvonatokon is. először azt gondoltam, hogy remittenda, de nem, friss számok. gyújtósnak gyűjtöm

Hidvégi Mihály 2013.12.22. 18:24:30

A propaganda hadjárat miatt indult most az M3 is, tavaly pedig a Dankó rádió. Sok egyszerű ember odakapcsol nosztalgiázni s közben beadnak egy-egy híradót a mai nap híreivel, szokásos gyűlölet-ötperceivel.

Zseniális egyszóval a propagandájuk.

Kár, hogy ez sem menti meg őket :( Az agónia hosszabbodik.

xvxvxv 2013.12.22. 18:59:26

@_most_: az "Úr"-nak készülő fideszes sokadalom egyik fajtája - a legszervilisebbikét - portréját jól elcsípte Márai; mondjuk, igaz ami igaz, ezentúl még végtelen sokszínű a spektrum: a jó kuminferitől a Tüzépes Katiig:

„Harmadikban tiszta jelesből lebuktam az elégségesek közé, s szüleim „instruktort" fogadtak mellém, egy tenyeres-talpas, testi szagú, nehézkes észjárású sváb parasztfiút, bizonyos Stumpf nevűt. Ez a „jeles tanuló” papnak készült, s nevéhez illő tompa érzéketlenséggel mászott előre a paraszti sorból az intellektuális: szamárlétrán. Stumpf együgyű volt és szorgalmas; gyűlöltem, mert én meg okos voltam és fertőzött, lusta és korlátlan. Stumpf volt az erény, a hitbuzgalom, a példás magaviselet, az istenfélő gondolattalanság, a képmutató ernyedetlenség, aki, mint a sajtkukac, minden iparkodásával fúrta be magát az oly kívánatos, tápláló és hajlékot adó, erjedő és szagos társadalomba, amelyből én minden ösztönömmel kitörni igyekeztem. Stumpf lesütötte szemét, ha illetlenséget vagy trágárságot beszéltek előtte, Stumpf magánszorgalmi feladatokat végzett akkor is, mikor én még a kötelező dolgozatot sem írtam meg, Stumpf volt a takarékos, tisztes szegénység, az ösztöndíjas tehetségtelenség, a jó szándékú alárendeltség, a mukkanásnélküli tekintélytisztelet. (...) Álmos pillantású, kövér, rendíthetetlen nyugalmú sváb fiú volt, szegény parasztok fia, aki „úrnak" készült, s most bizonyosan éppen olyan rendíthetetlenül „úr" valahol, éppen olyan kegyetlen-természetesen megköveteli alárendeltektől a változott társadalmi helyzetének kidukáló tiszteletadást, mint ahogy megadta ő is mindenkinek a tisztességet, aki rangsorban előtte állott.”

hvg.hu/kultura/20131222_Pikans_reszletekkel_csonkitatlanul_jelent

Argus 2013.12.22. 19:09:19

Sajnos a HV tartalomhoz nem tudok hozzászólni, mert az szennylap minden példányát visszadobtam az utcára, ahonnan jött.A szomszédok kicsit furcsállják a szemetet, de már megszokták a többi mocsokkal együtt

almodhi 2013.12.22. 21:06:10

"Akit érdekel, olvassa el az egészet egy szuszra, én megtettem."

Hiába, az önpusztítás is rész a magyar fátumnak... De kösz, inkább egy üveg vodka :-)

explanatus 2013.12.22. 21:46:43

@Valóraváltógép: „ha sehol nem látsz olyat ami neked tetszene” akkor csinálj magadnak egyet, akartad mondani. Pont ezt teszi. Csinál egyet és úgy tűnik egyre növekvő számban vannak olyanok , kik ezt egyáltalán nem nézik jó szemmel. Akár azt is lehetne mondani, jó úton halad, mert a kiváltságos helyzetben lévők kezdik felismeri egyre mélyebb igazságokat kimondó szavainak súlyát. Voltak akik egy koleszszobában kezdték, volt kinek a fejére alma esett, a bloggazda meg bloggol. Ahol a felismerést tett követi, nem marad el az eredmény.

explanatus 2013.12.22. 22:17:13

@Valóraváltógép: Arra gondoltam, ha Neked van egy véleményed, akkor ha elég karakteres ember vagy kimondod. Kimondtad. Rendben. Mivel kimondtad a véleményed ezzel elismerted másnak is a jogát arra, hogy neki is ha van véleménye kimondhassa. Szóval, akaratlanul is támogatod ráutaló magatartásoddal, habár szavaid ezzel élesen ellentétesek, a testbeszédet csak nagyon gyakorlott szélhámosok tudják kijátszani. Te ne tartozol közéjük, mert van szavaidon túlmutató üzenete is válaszodnak. Mégpedig, hogy féltőn követed bloggazda aktivitását -stadionos poszt- Kapásból fel tudtál hozni (vélt igazad igazolására) egy példát. Nem mennék bele most egy számháborúba, hogy pedig volt több száz kommentes bejegyzése is bloggazdának. Egy dolog igazságtartalmát általában nem az egyetértők vagy egyet nem értők számaránya dönti el, hanem állítás igaz vagy hamis volta. (A hármnegyed persze bejöhet, mert a felszínen megjelenő mai ellenzék alkalmatlan ellenzéki szerepének eljátszására).

Még ha nem is értesz fentiekkel egyet, akkor is boldog karácsonyt. Majd folytatjuk.

1001nappal 2013.12.22. 23:00:05

@Valóraváltógép:
Tényleg nagyon jó ötlet a közmunka.
Rabszolgák nevelésére.
Csak az a kérdés, hogy egy évszázadokkal ezelőtt gazdaságilag megbukott társadalomszervezési formát érdemes-e feltámasztani.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.22. 23:04:00

@Valóraváltógép: Nem akartam nagyon hosszan ecsetelni, hogy a valóság mennyire nem tükrözi vissza a valóságértékelésedet, ill. hogy nem akarnék most mind a kettővel vitatkozni. Röviden: a közmunka talán jó ötlet is lehetne, ha lenne értelmes közmunka (ahhoz értékteremtő célú beruházások kellenének, nem közrablás célú pénzköltés, értelmes jobbítási és nem büntetési szándék, megalázás és hatalmaskodás), már miért lenne jó a tankönyvek egységesítése, már miért kéne és milyen alapon elnyomni egy szolgálattal megbízott apparátusnak bárkit, aki fizeti és legitimálja őt, már honnan van a bátorságod feltételezni valakiről, aki elmegy, hogy a kutya se vonyít utána, ki az ördög az pontosan akit segítünk idejönni (az állampolgárságot vásárló kínait, a szülőföldjét elhagyó székelyt, vagy a menekülő kurdot?), már milyen értékrendet erősítjük, mert a keresztényt azt biztos nem, már milyen élethossziglani tanulásra nevelünk rá kicsodát, amikor 16 éves korra szállították a tanköteles kor végét és láthatóan huszadlagos téma lett a közoktatás, már kit érdekel, hogy ki akar is tenni önmagáért, ha nem rokona és ismerőse valakinek vagy nem született a felső félmillióba, már milyen ország épül, mert nem Magyarország, az biztos. Csak ápold persze a percepcióidat, a lényeg, hogy jól érzed magad. Szóval, mindezekkel kapcsolatban valóban háborognék, de ebben az esetben oly távol áll egymástól a véleményünk, hogy csak legyintek.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.22. 23:06:29

@Valóraváltógép: Nem kedvelem az atyáskodást már az atyámtól sem, nemhogy egy ismeretlen kommentelőtől. Ez is csak azt mutatja, érdemesebb a gyerekeket civilizált vitakultúrára tanítani, mint hittanra.

tisztapista 2013.12.22. 23:17:31

"miről is szólnak az emberi jogok? Arról a felismerésről, hogy az ember legnagyobb ellenségévé éppen az a hatalom tud válni "

Ez egy szubjektív vélemény. Akárcsak az enyém:
Szerintem az emberi jogok arról szólnak, hogy mindenki szabadon lehet ember, szabadon választhat identitást, nemzetiséget, vallást, tartozhat bármilyen kisebbséghez. Ezt a jogot pedig a demokratikus állam nem írja felül diktatórikus lépésekkel, adminisztratív feltételnek látszó szabadságjog-korlátozásokkal.

A szabadságjogok közé ugyanakkor nem tartozik a másik szabadságjogainak korlátozása. Én senkit nem szeretek korlátozni a jogaiban:
- Nem megyek be egy templomba, sátánista rockzenét bömböltetni a zsebrádión, csak azért, hogy "hallgattassék meg a másik fél is"
- Nem megyek be egy buzibárba, és nem állok neki szónokolni Szodomáról
- Nem megyek be egy neonáci kiskocsmába és nem kezdek vitatkozni a cigányok jogairól
- Nem megyek be az MSZP székházba, és nem kezdek el nekik leckét tartani a jobboldali értékekről.
- Nem fekszem bele saját vizeletembe a villamoson, mert nekem mindent szabad.
- Satöbbi

Ezeket a liberális vagy anarchista hajlamú jogtiprók teszik, akik magasról lesz*rják a másik érzéseit és jogait, hanem csak az érdekli őket, hogy nekik mindent szabad legyen.

Az állam jelenleg (szerencsére) nem engedi elburjánozni a mások szabadságjogait sértő megnyilvánulásokat.

Cserébe viszont a magyar állam jelenleg nem diszkriminálja negatívan a nemzetiségeit, nem tesz különbséget nemi identitás szerint, nem diszkriminál vallásokat és nem tilt be egyetlen sajtóterméket vagy médiumot sem.

Én ezt így látom, és nem értek egyet a poszt írójával.

2013.12.22. 23:20:49

@Valóraváltógép:

"Szerintem jó ötlet a közmunka, az erkölcstan, a tankönyvek egységesítése, a buzik... minek is nevezik ezt, á igen, "elnyomása""

Hát igen, az ilyenektől lesz demokratikus, élhető egy ország, szárnyal a gazdaság, fejlődik minden, épül aminek épülni kell szépül aminek szépülnie és még sorolhatnám....

Larry Silverstein 2013.12.22. 23:24:10

@MikeBoy: Hát ez lett. Igaz gyorsabban menne ha a másmilyenek kevesebben lennének, de 2014 után már tényleg elhúztok végre ebből az élhetetlen országból.

Hisz megígértétek.

2013.12.22. 23:26:17

@tisztapista:

"Én ezt így látom..."

Hátha látod másként is, olvasgass kicist és ez csak egy picike példa (emlékezz mit írtál le, hogy mindenki szabadon választhat vallást):

www.belfoldihirek.com/belfold/alapveto-kerdesekben-valtozhat-az-egyhazugyi-torveny

2013.12.22. 23:27:08

@Larry Silverstein:

Soha ne szólj hozzám!!!!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.22. 23:27:21

@Larry Silverstein: Neked egyébként van agyad élőben vagy fizetnek ezért a sok ostobaságért? Obligát kérdés téged olvasván.

2013.12.22. 23:28:39

@Larry Silverstein:

És használj egy nevet, hogy legközelebb tudjam ki vagy és én se szóljak hozzád!

tisztapista 2013.12.22. 23:31:53

@Hidvégi Mihály: "Zseniális egyszóval a propagandájuk.

Kár, hogy ez sem menti meg őket :( Az agónia hosszabbodik."

Már éltem, amikor a komcsik ugyanígy temették a haldokló imperializmust. Aztán addig-addig agonizált a Nyugat, hogy túlélte a győztes Szovjetunió szétesését.

No, pontosan így éli túl az "agonizáló" Fidesz a tökös ellenzéki pártokat.

tisztapista 2013.12.22. 23:40:54

@MikeBoy:

Továbbra is fenntartom az állítást. A vallás nem egyenlő az államilag elismert egyházi státusszal. Mindenki szabadon választhat vallást, de az állam pedig objektív mérőszámok alapján (valós hitéleti tevékenység, társadalmi lefedettség, karitatív intézmények, oktatásban való részvétel, kórházak üzemeltetése, stb.) kiválasztja, hogy kit tart érdemesnek arra, hogy államilag elismert egyházi státuszt kapjon. Ugye nem baj, hogy a boszorkányszövetség nem kap adókedvezményt "áldásos" tevékenységéhez? Egyébként pedig mindenki csatlakozhat hozzájuk, szabadon.

hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1gon_m%C5%B1k%C3%B6d%C5%91_egyh%C3%A1zak,_felekezetek_list%C3%A1ja

2013.12.22. 23:44:25

@tisztapista:

Hagyjuk, mert teljes önellentmondásban vagy...

dr kíváncsivagyok 2013.12.23. 00:02:19

A prud szervezoknek nem kellett a pornós múltú csaj , ez volt helyette...gyerekeknek :

"Közben kiderül, hogy Hajnóczy nem sok energiát fektetett abba, hogy az áhítatos országházi gyerekkarácsonyra átdolgozza az egyébként biztosan magas szakmai színvonalú műsorát: amikor egy tojással szórakozik a gyerekek előtt, először a "lányok kényeztessék hajnalig" mondatrészlet üti meg a fülemet a ritmusos mondókában, majd amikor a "színe fehér, mint a jó anyag" sorhoz érünk, és egy színpadias csíkfelszippantást imitál eltúlzott mozdulatokkal, akkor biztossá válik, hogy a program felnőtteknek készült. Az egészre a Highway to Hell aláfestő zene teszi fel a pontot."

2013.12.23. 00:03:44

@MikeBoy:

Valaszthatsz szabadon vallast vagy nem?

tisztapista 2013.12.23. 00:11:35

@MikeBoy: "Hagyjuk, mert teljes önellentmondásban vagy..."

Ez a végső válaszod? Sajnálom. Amennyiben tényeket nem tudsz felsorakoztatni a szabad vallásválasztással szemben, akkor legalább hallgass, és ne ilyen felsőbbrendű töltelékszöveggel gyere elő.

2013.12.23. 00:16:53

@grundigg:

Nem erről van szó! Vagy igen? :)))

2013.12.23. 00:23:08

@MikeBoy:

Hat nem tudom. Nem akarok beledumalni, de azon allitas cafolatara linkeltel egy cikket, hogy "mindenki szabadon valaszthat vallast".

2013.12.23. 00:29:11

@tisztapista:

Figyelj ide:Teljes önellentmondásban vagy!
Nem a szabad vallásválasztásról van szó, hanem:

"Cserébe viszont a magyar állam jelenleg nem diszkriminálja negatívan a nemzetiségeit, nem tesz különbséget nemi identitás szerint, nem diszkriminál vallásokat és nem tilt be egyetlen sajtóterméket vagy médiumot sem."

A szabad választás utáni diszkriminációról!
Érted ezt?
És miközben leírtad, hogy nincs így már te magad is elkezdted:

"Ugye nem baj, hogy a boszorkányszövetség nem kap adókedvezményt "áldásos" tevékenységéhez?"

Ez itt már ideológia valaminek az indoklására! Neked ehhez ugyanis már semmi közöd.
És hogy ez vita se legyen, elárulom, hogyan végződött az a sztori, amit ott linkeltem.
Az AB nemes egyszerűséggel közölte, hogy tisztelt képviselők ebben a kérdésben ti nem döntötök és kész. Ez levezethető az alkotmányból.

Vagyis az állam pontosan beleakart szólni abba, amibe te itt írod, hogy nem szól bele, csak ez esetben még van egy működő AB-nk.
De tudjuk, hogy ez meddig szokott így
lenni....
No csak járj nyitott szemmel a világban, hátha a szubjektív véleményedben lesz valami objektivitás is!
Olyan, mint most az én példám itt..... ;)

2013.12.23. 00:30:38

@grundigg:

Igazad van, azóta tovább vittem a kérdést...
Ajánlom, olvasd el, ah eddig nem volt tiszta!

2013.12.23. 00:35:05

Sokan keresik a magyarázatot a kormány népszerűségére. Millió magyarázat van, csak épp az igazságot nem olvasom az ellenzéki bloggogban és kommentekben, azt még nem láttam leírva:

SAJNOS RÁJÖTT A MAGYAR NÉP ARRA, HOGY MI BALLIBERÁLISOK ELŐDEINK GÉNJEIT ÖRÖKÖLVE ALJAS, MOCSKOS HAZAÁRULÚ FATTYÚK VAGYUNK.
RÁADÁSUL TEHETSÉGTELENEK, LUSTÁK ÉS EZÉRT SOHASE FOGUNK TÖBBÉ KORMÁNYRA KERÜLNI!

tisztapista 2013.12.23. 00:45:57

@MikeBoy: "A szabad választás utáni diszkriminációról!
Érted ezt?
És miközben leírtad, hogy nincs így már te magad is elkezdted"

Hó, hó, hátrább az agarakkal, agyarakkal, nagy magyar agyakkal!

A szabad választás utáni diszkrimináció mindenkinek szíve joga.

Mondok példákat:
- A vak komondor szeretne pilóta lenni. Ez az ő szabad választása. Ehhez neki van joga, csak éppen a szabad választása után őt diszkriminálják, mert 1. nem lát, 2. kutya.

Mit mondjak erre? Hurrá, legalább biztonságosan repülök.

- A lakóhely megválasztása szabad döntés, úgyhogy le is telepedtem Rózsadombon. Utána viszont festékgyárat akartam a garázsban indítani, és meg vagyok sértve, mert a szemét (diszkrimináló) II. ker. Önkorm. nem ad engedélyt.

Szumma szummárum: a szabad választás lehetősége megvan, de az egyes választások következménye NEM UGYANAZ. Ettől ez még nem antidemokratikus, hanem ÉLETSZERŰ.

Ambiorix 2013.12.23. 02:12:17

Na akkor röviden a lényeget: a Heti Válasz aktuális olvasójától egyre táguló koncentrikus körökben a zorbán személyesen lopta el a karácsonyt, jóvátehetetlenül megsértve emezeknek a szaloncukihoz fűződő emberi jogát, amelyet már a francia enciklopédisták is oly nagyra értékeltek pedig.
Majd ezután az alapvetés után azt várod, hogy komolyan társalogjanak veled a kormánypárti sajtó hazugságairól. Beneveztèl valami demagógia-versenyre, vagy mi?
Sem Arisztotelész, se Kant, se Heidegger nem mondott semmit a bolond lik és a bolond szél immanens összefüggéseiről? :)

Szúrófény 2013.12.23. 06:39:59

@wizes1: A költségek, melyek a hatalom fittogtatására pazarétoltatnak, e hatalom alapjait ássák alá. De a legrosszabb, legszemtelenebb kormány, ha azonkívül csapás nem éri , sokáig nem tarthatatja fel magát!”Eötvös József Eszmék, gondolatok 1876.

Hidvégi Mihály 2013.12.23. 07:11:27

@tisztapista: Félreértettél.

Nem a Fidesz agonizál, ó, az nagyon is jól prosperál, ennél nagyszerűbb párt nincs is tán a világon.

Magyarország agonizál. Magyarország nem éli túl a Fidesz s Mszp töketlenségeit, s előbbi akármilyen prosperáló is, maga alá gyűri mégis az összedőlő ország.

1001nappal 2013.12.23. 07:11:47

@Valóraváltógép: Ennyi vagy. Konkrétan. Érvek nélkül minősítő, mások értelmetlen megalázását kívánó, a hatalom ostobaságait és önkényeskedéseit lelkesen támogató ember.
A politikai vitákban a minősítéseket érveknek illik követniük. Ami az egyik embernek zseniális meglátás, az a másiknak marhaság. Csak gyerekszoba kérdése a politikai vitakultura. Ami nálad látványosan hiányzik.
Ha már a szerző gyerekszobáját szóba hoztad...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2013.12.23. 08:38:42

@Valóraváltógép: Szerencsére ilyen beszólásoktól mindig megnyugszom, hogy a vonal túlsó végén végeredményben egy érdektelen ember ül.

2013.12.23. 09:49:21

@tisztapista:

Ezért mondom, hogy már régen önellentmondásban vagy.
Csak nézd mindkét idézet tőled van:

"Cserébe viszont a magyar állam jelenleg nem diszkriminálja negatívan a nemzetiségeit, nem tesz különbséget nemi identitás szerint, nem diszkriminál vallásokat és nem tilt be egyetlen sajtóterméket vagy médiumot sem."

"Szumma szummárum: a szabad választás lehetősége megvan, de az egyes választások következménye NEM UGYANAZ. Ettől ez még nem antidemokratikus, hanem ÉLETSZERŰ. "

MAGYARUL AZ EGYIK IDÉZETBEN KÖZLÖD, HOGY A MAGYAR ÁLLAM NEM DISZKRIMINÁL SENKIT VALLÁSA MIATT, MÍG A MÁSIKBAN AZT, HOGY A SZABAD VALLÁS VÁLASZTÁSÁNAK MEGVAN AZ U.N. "KÖVETKEZMÉNYE", AMI ELTÉR ATTÓL FÜGGŐEN KI MILYEN VALLÁST VÁLASZT.

EZ EGY DURVA ELLENTMONDÁS!

A példáid analógiája pedig a mi konkrét esetünkben így néz ki.
Valaki egyházat és vallást választ.
A képviselőink úgy gondolták (mint te a második idézetedben), hogy majd megmondják, mi ennek a következménye az által,hogy ők döntik el, mi minődül egyháznak többek közt.
Az Alkotmánybíróság erre közölte, hogy ehhez bizony a képviselőknek semmi közük (hidd el, hogy neked meg még kevesebb)

Magyarul ebből a szabad választásból nem következik SEMMI OLYAN AMIT A PÉLDÁIDBAN EZÉRT TÖK FÖLÖSLEGESEN LEÍRTÁL. SEMMI!!!
Ez összhangban van az első idézeteddel.

És most felteszek egy kérdést: VÉGRE FELFOGTAD???

2013.12.23. 18:07:25

@Valóraváltógép:

Nem érdemes veled foglalkozni, olyan ostobaságokat írsz!

tamas11 2013.12.23. 20:05:39

@MikeBoy:
önhitt arrogáns fajankó ez a VÁLÓRAVÁLTÓGÉP@Valóraváltógép: , én inkább melléfogógépnek nevezném.

tamas11 2013.12.23. 20:10:23

@Valóraváltógép:
Hafr nem ajvékoló, és nem önsorsrontó, fél év óta jelentős érdeklődést keltő gondolatokat ír itt, és alapított egy pártot.. Nem mennék bele (veled) abba a vitába, hogy honnantól politikus valaki, - tán nem is fontos, főleg ha te nyammogsz ezen a kérdésen csak.
Azt pedig, hogy ki a noname, azt pontosan látjuk rajtad.
süti beállítások módosítása