1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.11.01. 07:39 HaFr

Összefoglaló: a tolvajlás és a kormányzati dilettantizmus mérlege

Is Poland a very poor country? - Quora

Az EU-pénzek túlárazott improduktív beruházásokba öntésének olajozott gyakorlata, amelynek során -- hogy, hogy nem -- feltűnően sok "hazai" követ kell felhasználni és aminek magas hányadát a notóriusan rosszul átlátható építőipari cégeknek egy szűk csoportja végzi, ismert az ország lakossága előtt, beleértve a fideszeseket is. Tudott dolog Orbán családjának, vélhető strómanjainak és ismert barátainak exponenciális (ez azt jelenti, hogy az egyenletesnél, azaz a minden évben ugyanannyival növekvőnél) gyorsabb gazdagodása csaknem kizárólag olyan közpénzekből, amelyek a nyugati adófizetőktől Magyarország versenyképességének, felzárkóztatásának, modernizálásának érdekében vesznek el a saját államaik. Ismert korábbról a Rogán által bonyolított letelepedési kötvénybiznisz, legújabban az öt-tízszeres áron beszerzett lélegeztetőgépek köré szervezett fideszes vircsaft, amelyen a mostani eladásuk után -- mivel a fenének van szüksége ennyire -- csak a tiszta hasznon marad meg a beszerzőknél, mindkét esetben több tízmilliárdos nagyságrendben. Tolvajlás -- ideértve a sok egyedibb, több iparágra kiterjedő esetet is -- kipipálva. A magyar népet ért veszteség óriási, kezdve a közmorál romlásától az anyagi kárig és az elmaradt haszonig, ami utóbbit a meg nem valósult értelmes beruházások hiányában szenvedünk el.

A politikai bűnözői osztály eközben egyre nyilvánvalóbb kormányzati dilettantizmusról is tanúságot tesz. Az euró árfolyama a 2010-es 265 Ft-ról ma egyre makacsabbul felzárkózik a 370 köré (amit a fideszesek szavazók tekintélyes hányada -- lásd az iskolázottsági összetételüket -- diadalként él meg, ez meg ugyanaz a hányad, amelynek közben természetesen fogalma sincs az ennek nyomán őket is érő, halmozódó kárról). Az ország nagyrészt nyugati finanszírozású GDP-növekedését gyakorlatilag stagnáló államháztartási hiány (miről is volt szó a 2010-14-es magabiztosság korában, hol kéne ma lennünk, 50%-on?) és újra növekvő háztartási eladósodás mellett az egy főre jutó fogyasztás mélyrepülése (a szegénység és az ország praktikusan alsó felének leszakadása), a medián fogyasztásnak a GDP-növekedéshez mért, a régiónkban -- nemhogy Európa boldogabb felén -- is ismeretlen ütemű romlása követi. A különbség oka az orbánista kleptokrácia, az alacsony hozzáadott értékű gazdaság és a perverz közteherviselés rendszereinek kombinációja, mindösszesen az ún. társadalmi hatékonyság romlása.

De a gazdasági dilettantizmus ott hagyja nyomát a hasonlóan alacsony szakértelemben és a pénzhiányban a nyugdíjrendszer, az eü. és az oktatási rendszerek (alrendszerek) átszervezésének során is, amelyekben -- ha eddig nem -- mostanra a vírus felfedte a centralizált, voluntarista kontroll, a "forráshiány" (szabályos kiéheztetés) és a szakmai hozzá nem értés veszélyes elegyét. Az ország közszolgáltatásainak forrás- és szakemberhiánya egyre nő, minden évvel, amit az orbánizmusban töltünk -- a nehéz visszapótlás, az erkölcsi és szakmai romlás miatt -- vélhetően három-négy év kell majd egy profi, valóban nemzeti érdekű kormányzás alatt (amelyhez nem fűzök túl sok reményt a mai ellenzék kezei között sem) a veszteség ledolgozására.*

Egyéb kérdésekről -- a városképek, az ország úthálózata, a magyar KKV-k helyzete stb. stb. -- nem beszélek, mert evidensen tragikus a helyzet. További bekezdés kívánkozna a jogállamiságot, a demokráciát elpusztító kitervelt intézkedéssorozat illusztrálásához, amelynek nyomán a nyilvánosság és a politikai intézményrendszer a hatalmi gépezet kontrollján túl az információáramoltatást és a döntések optimalizációját is képtelen ellátni; azaz a gyakorlatilag egy személyre szűkült hatalmi központ döntései a policy-t illetően egyre pontatlanabbak lesznek. Mindent összevetve az ország amortizációja olyan előrehaladott állapotban van, ami alighanem példa nélküli a modern történelmünk békebeli korszakaiban.

Az orbánizmus kártékonyságát a választóknak továbbra is a harmada, a biztos szavazók fele ennek ellenére nem bánja vagy nem bánja eléggé ahhoz, hogy megvonja a bizalmat a rezsimtől. És ezzel elérkeztünk a legnagyobb, több évszázadban mérhető folyamatos romlásunk végső okának rögzítéséhez, amely a NER fennmaradásának fundamentuma: a magyar nép tudati állapotának, kompetenciakészletének és erkölcsi minőségének összességben alacsony, bizonyos szegmensekben pedig kirívóan alacsony voltához.

A helyzetből (inkább állapotból) való kilábalás stratégiájáról csak nagy vonalakban van fogalmam. Az implementációjáról -- a változásmenedzsmentről, ami tehát a mai meglevő forrásokból és készségekből táplálkozna és (mégis) sikeres lehetne -- semmilyen elképzelésem nincs. Remélem, van valaki, akinek igen. Lassan el is mondhatná már.

*PS.:

Az eü. ellátórendszer mai, vírushelyzeti válsága (az influenza- és pneumococcus oltások részleges elérhetetlenségétől a kórházak intenzívterápiás kimerüléséig, a dolgozók mérhetetlen leterheltségétől a hadigazdálkodásra jellemző jogszabályalkotásig) előképe annak, hogy milyen lesz a rendszer normálállapota 5-10 év távlatában, ha marad az Orbán-rezsim. Nem szeretek a jövőre nézve szentenciákat megfogalmazni, ezért hozzáteszem, hogy ezt "csak" az eddigi trend meghosszabbításából vonom le. Ha valaki azt hiszi, hogy radikális javulás áll be a közeljövőben és az eddigi trend hirtelen biztató fordulatot fog venni, attól elnézést kérek a borús jövendölésért. Röviden, pusztán a saját belátásom szerint, az Orbán-rezsim egyre veszélyesebb az emberi életekre. Talán érdemes volna valamit kezdeni ezzel.

188 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr2016268070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

screpes 2020.11.02. 08:15:13

@cvsvrs:
A probléma az, hogy a reálgazdasági érdek nem választható el orbán személyétől.
Majdnem azt írtam, hogy abszurd. De nem írhatom, hogy abszurd a közvetlen valóságunkról.

kunzoo 2020.11.02. 08:45:36

@Főnix Oszlár Gazdag:
Ezt az erkölcs dolgot hagyjuk már. A spanyolok kifosztották dél és közép amarikát, az angolok, franciák Afrikát, eszak amarikát, a hollandok Indonéziát, stb. A belgák kirabolták Kongót, némi népirtással fűszerezve. Rabszolgákkal kereskedtek! Nemrég olvastam cikket az első fekete diákról, az a huszadik század közepén volt! Milyen erkölcs?

Arról ne is beszéljünk, most fényezik a franciák, belgák, hollandok az ellenállásukat, de komplett ss hadosztályokat adtak a németeknek. A Vichy államot is franciák működtették. Szóval sok mindenben előttünk vannak, de erkölcsben...

2020.11.02. 08:55:13

@screpes:
1 millió familiáris háztartás/vállalkozásból legfeljebb csak néhány sem függ orbántól. amelyre az ellenzék fókuszál. a többi egy működő hálózat. és az független orbántól, de nem független a fidesztől. az a fidesz másod és harmadvonala.

2020.11.02. 09:21:31

@screpes:
ma magyarországon az az összes ipartelep döntő többsége a fidesz kezében van. a mérnöki irodák többsége fidesz közeli független.

dk-s mérnöki iroda iroda nincsen. jobbikos se. ezek ugye az ellenzék vezető pártjai. vidéken momentumos mérnöki irodák sincsenek, momentum sincs, párbeszéd végképp nincs. a high tech ipar a fideszben vagy a fidesz környékén van. és nem függnek orbán személyétől. és a földművesek is jobberek. orbán bukása esetén nem szavazának fletóra, vagy fegyőrre. őket is utálják. vagy ha mégis, akkor ők is egy azonnali kormánybuktatásban lennének érdekeltek.

megbukhat orbán. de úgy orbán nélkül négyötödöddel tér vissza a ner.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.02. 09:24:30

@cvsvrs: Álmodik a 2.8 millió és észre sem veszi, hogy még a 2 millió is alig lesz meg. ;)

2020.11.02. 09:27:09

@Főnix Oszlár Gazdag:
megbukhat orbán. és a fidesz is megbukhat. csak ez esetben az ellenzék kormányképtelenné válik. mert ha beveszik a gyurcsányt az a baj. ha nem veszik be az a baj. ha a jobbikot beveszik az a baj, ha nem veszik be az baj. stb.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.02. 09:37:47

@cvsvrs: Az új nacionalista európai jobboldal lényege a szemétkedés. Az emberek kezdik megunni a szemétkedést.

2020.11.02. 09:41:29

@Főnix Oszlár Gazdag:
ezek szerint a britek szemétkednek, vagy svájc csak szemétkedik.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.02. 10:31:51

@cvsvrs: De az már érdekel, ha itt szemétkedés van, de a GDP nem nő jobban, mint Gyurcsány alatt.

2020.11.02. 10:36:19

@Főnix Oszlár Gazdag:
a fideszben a gdp nyilván jobban nő, mint gyurcsány alatt (hiszen ezért szavaznak őrájuk) a fideszen kívül nem nő jobban (ezért szavaznak ellenük. de akik a fidesz ellen szavaznak azok szétszavaznak és ebből következően nem kormányzóképesek)

lobaszopiatej 2020.11.02. 10:37:20

Nem volna jobb a helyzet a "másik oldal" esetén sem, ha eleg idot hagyunk nekik. Lásd FNA és progressziv ado (= aktiv dolgozok végletekik valo kizsigerelése, a valoban gazdagokkal szemben).

De, ebben a Kadari korrupcion szocializalodott orszagban, egy rezsim mindig elkorrumpálódik, ha túl sokáig adunk bizalmat. Lásd 2. maszop kormány és szdsz, ez utobbinak a korrupcio okozta a szethullasat, nem szabadott volna nekik ennyi ideig hatalmon maradni.

A fidesz azert nem esik szet a korrupciotol, mert 1 személyes párt, és ugyanez az 1 személy tartja kezében a korrupciót.
Borkai esete rámutat, hogy a Gazda nem tudott ezekről, vagy nem tudott rola es nem foglalkozott vele, de mindenesetre meglepte, hogy Fidesz szinbe mas is ennyire meggazdagodott, nem csak a Penztaros Lorinc.

2020.11.02. 10:48:55

@lobaszopiatej:
a dk egyszemélyes párt. gyurcsány saját magával kötött koalíciót, vagy a feleségével. nélkülük nincs dk. nekik legalább van tagságuk. budapest ávós prolijai. van még a párbeszéd nevű kamupárt budapesten. amelyik adja a kamu főpolgármestert. van még az mszp. annak nincsenek vezetői. ez az úgynevezett baloldal. vannak még a momentum arcoskodói. na ők egy párt generációs alapon szerveződve. aktivistákkal. ne akard már a földet túrni. ne akarjál már gyárat. ne legyen olimpia. ne legyen semmi. van még az lmp. ők se tudják, hogy micsodák. nekik identitásuk nincs. ezek "antifasiszták". akik összefognak a jobikkal (!). és ezek vannak. kihagytam valakit? hja, még van a kétfarkú kutyapárt. szuperjó az ellenzéki választék.

ijontichy 2020.11.02. 10:49:19

@cvsvrs: "csak ez esetben az ellenzék kormányképtelenné válik."
Ajjj... "A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet..." (F.H.)
Nem szabad ennyire félned. Az élet nem ér véget a NER-el. Gyűjtsd a 200 dolcsikat, aztán alapíthatsz markecincéget. Végül is csak mosópor... de keress valami minőségibb terméket. :-)
A fidesznek nincs 2.5 milla szavazója, (pláne nem 2.8). A fidesznek valójában kb 1.2-1.5 milla stabil szavazója van, ebből 3-400k az egybites reménytelenül sérült.
A 1.5 millán felül van viszont bő félmilla olyan, akinek még a "nem megyek szavazni" lehetősége sem adott. Amúgy az a vidéket markában tartó borzalom sem a vityáék zsenialitása, csupán Kádárék által megépített örökség újrahasznosítása.
Amire te annyira büszke vagy (Debrecen) az ésszerű opportunizmus, semmi más. Vitya megmurdel, a ner szétesik. Vannak jópáran, akik árgus szemmel fogják egymást lesni, nehogy még egy vityaszerűség felmászhasson az ubifára tökegyedül (Pokorny, Áder Kószalali, Lázár, hogy az ismerteket említsem... és a számuk csak nőni fog, mert vitya körül nem nő fű). Nem lesz még egy vitya. A fityfasz választási győzelmét ma még vitya tudja biztosítani, s az ebből eredeztetett zsákmány még összetartja a tábort, de a fogak már nagyon csikorognak, hisz a nyomorult elmebeteg minden pártbeli potenciális riválisát nemcsak partvonalra állította, de jól meg is alázta.
Írtam már, lesz viszont nagy meglepi, ha az emberek visszabüfizik mindazt, amit az a mocsok rendszer évtizedek alatt lenyomott a torkukon. Nem lehet büntetlenül megalázni embereket, megsérteni emberi méltóságukban. Mérnökirodák stb? Ugyan már. Két perc alatt fogják jobban szeretni a vérnarancsot, vagy a lilaorgonát, ha a lojalitásukat már csak ígéretekkel tudjátok kifizetni. Az utolsó pénzesvonat elment, és ezt pontosan érezni fogják.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.02. 10:55:28

@cvsvrs: Nem így van. A legnagyobb GDP növekedés a szocik alatt volt.

2020.11.02. 10:57:24

@ijontichy:
orbán két újságot olvas. az egyik a népsport. ez az első. a másik a magyar nemzet. ezt a két lapot olvassa. és azon felül a jelentéseket, amiket papíron kap kézbe. szerinted mit irányít a valóságban?

kunzoo 2020.11.02. 11:03:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Mindkettőt hitel hajtja sajnos. Akkor a devizahitel, most az építési hitelek. Alakul az ingatlan lufi, semmi perc alatt az égbe szöktek az árak, bár kisebb az árnövekedés euro-ban számolva.

Most épp megszorítás, lazítás egyszerre van, árfolyam: megszorítás, olcsó hitel: lazítás

kunzoo 2020.11.02. 11:06:59

@cvsvrs:
Az olimpiát köszönjük meg nekik, Brazília, Görögország belerokkant a költségekbe, Japán mosolya sem őszinte. Ha nálunk olimpia lenne akkor a költségek minket nyomnának, de a turisztikai bevételeken osztoznunk kellene Ausztriával, Szlovákiával,Szerbiával.

2020.11.02. 11:09:05

@kunzoo:
ha nem lenne momentum, akkor se lenne olimpia 2028 előtt. és úgy lehetne budapest világváros az olimpia után. így meg nem lehet.

kunzoo 2020.11.02. 11:14:44

@cvsvrs:
Inkább Bécs lenne az, hiszen óriási turisztikai bevételei lennének, közel van Mo. Magyarországon nem tudnád egy helyre zsúfolni az olimpiát, kéne győr, Szeged, pécs minimum. Vitorlás részhez Balaton. Ezeket Bécsből, Belgrádból, Pozsonyból könnyebben éred el. Tehát az idegenforgalmi bevételek jó része kiesik. Brazíliában, Japánban, USA ban Ausztráliában ilyen gond nincs. Összes bevétel az övék, de még így is veszteséges a buli.

lobaszopiatej 2020.11.02. 11:27:54

@cvsvrs:

az olimpia a tolvajlas csucsa lett volna, nagyon orulok hogy nem lesz.
Csak a kommunista oregek akartak, a mar eddig is megalapozatlan nyugdijkiadas melle, felfoghatatlanul magas es rejtett kiadasokkal.

Ezek nem hasznosulo befektetesek tomkelege lett volna, kihasznalatlan sport epuletekkel, patyomkinfalvakkal es az oda vezeto meregdraga, kesobb kihasznalatlan odavezeto utakkal. Utat pontosan oda kell epiteni (es kesobb fenntartani), ahol a forgalom indokolja, nem csakugy bele a pusztaba.

Idealis terep a lopasra, egyenek meggazdagodasara, csod utani eltunesekkel (mint mindig).

2020.11.02. 11:33:01

@lobaszopiatej:
ez alapján budapestet vissza kellene bontani. mert semmi sem indokolja az, hogy egy 10 milliós országnak legyen egy ekkora baszott nagy főváros.

2020.11.02. 11:35:16

@lobaszopiatej:
mi indokolja, hogy józsefvárost körbevegyék metróalagutak? kurva sok pénzből épülnek. és kurva drága fenntartani. mi indokolja ezt?

kunzoo 2020.11.02. 11:39:16

@cvsvrs:
Nem is olyan vészes. Az előbb megnéztem egy statisztikát, a városlakók, vidékiek arányában az EU ban, inkább vidékies Magyarország.

2020.11.02. 11:41:46

@lobaszopiatej:
mi indokolja, hogy ferencvárosban legyen kurva sok sín egymás mellett. egy baszott nagy pályaudvar. minek? nincs ipara. és van mellette egy kórház. szlávik doktorral. barátok közt. wekerle telep. az egy baszott nagy embertömeg, amelyik kizárólag fogyasztani akar. és buzulni a ligetben. ezeket közgazdasági értelemben mi indokolja?

vagy a kurva sok autópályát a budai oldalon. hordják oda az árut. de ugye az egy árudömping. fogyasztás. visszirányba nem szállítanak semmit. ezeket közgazdasági értelemben hogyan tartható fent?

lobaszopiatej 2020.11.02. 11:53:47

@cvsvrs: "mi indokolja ezt? "

Budapesten a GDP 40%-a itt termelodik, ennek csak töredéke van visszaforgatva ottani fejlesztésre, legfőképpen amit írtál, pl közlekedésre. De nem esztelenül ahogy te írod, hanem célzottan szükség vezérelten.

Az olimpia viszont egy szükségtelen esemény, presztizs kiadás, többnyire diktatúrák vállalják önigazolásra, vagy gazdag országok akiknek kis csillogás belefér. A kiadások elenyésző része térül csak meg.

2020.11.02. 12:04:22

@lobaszopiatej:
a "dzsídípí termelés" valójában pénzköltés. fogyasztás, beruházás és kereskedelem. ez azt jelenti, hogy budapest költi a gdp 40%-át.

de amit eladnak abban levő szellemi és fizikai munka, a hozzáadott érték döntő többsége nem budapesti. hanem külföldi és vidéki. semmi se indokolja, hogy legyen egy ekkora főváros.

lobaszopiatej 2020.11.02. 12:45:55

@cvsvrs: "semmi se indokolja, hogy legyen egy ekkora főváros."

Ezt a történelem indokolja (Trianon) - ill. a megörökölt túlcentralizált úthálózat, amit Kádárék továbbra is centralizáltan folytattak.

Csakugyan, az ország egy nagy rákfenéje. Ugyanis van BP-en jól megfizetett, piaci alapú, kompetitív szellemi munka, vidéken pedig a vegetatív éhbér alibi munkákkal. Hogy hogy nem, ez utóbbi valahol pontosan annyi, amennyiből még nem pusztul éhen az ember (örökölt lakással). Amennyiben nem örököltél lakást/házat, marad Budapest + albérlet vagy külföld.

Laptop7712 2020.11.02. 13:06:48

@lobaszopiatej: Ugyanaz a gond, mint London, és Uk kapcsolatában.
A covid előtt eljutottak arra a szintre, hogy alig akadt munkaerő az alap melókra, - buszsofőr, postai alkalmazott, éttermekben kiszolgáló személyzet, stb- mivel nem érte meg bemenni melózni ilyen szar melókra London környékére. Ugyanez fog történni pesten is. Vagy meg lesz fizetve a melós pesten, vagy nem lesz melós.
Amúgy pestnek egy esélye van. Vagy elkezdi nyomogatni az entert, és pénzt bocsát ki, amivel megteremti a vidéki szinergiát, az új beruházásokon keresztül amit generál, vagy tényleg le fogják kicsit építeni a történetet. Lassan tényleg nincs semmiféle gyártás pest környékén, tisztelet a kivételnek.

FrVili 2020.11.02. 13:12:25

@cvsvrs:" budapestet vissza kellene bontani. mert semmi sem indokolja azt, hogy egy 10 milliós országnak legyen egy ekkora baszott nagy főváros."

Helyesen:
a fideszt vissza kellene bontani. mert semmi sem indokolja azt, hogy egy 10 milliós országnak legyen egy ekkora baszott nagy fidesze.

lobaszopiatej 2020.11.02. 13:46:02

@Laptop7712: "Ugyanaz a gond, mint London, és Uk kapcsolatában."

Aljamunkákra (mosogatás, ...) mindig ott lesznek a diákok és migránsok, akik átmenetileg ugyan, de elviselik az emeletes ágyas tömegnyomort.

Buszvezetésért viszont ott tudtommal megadnak annyit, mint vidéken egy informatikusnak, egy rendes - országosan átlagos - fizetésnek felel meg. Egyáltalán nem számít aljamunkának, ingázással már vállalható.

Laptop7712 2020.11.02. 13:58:32

@Belzebubo: Pont azt írtam, hogy nyugaton egy kicsit letisztultabb a felállás, mint itthon. Ezért van az kis hazánkban, hogy a politika, meg úgy az egész üzleti elitnek hazudott embertömeg még mindig a kommunista elveket követi, és mondjuk ezért nincs egy hiteles milliárdos.Ezzel még nem lenne semmi baj, az az orosz út. Na de, mindenki a nyugatot harsogja, hogy oda kellene eljutni. Azt kellene felfogni, a nyugatnak roppantul mindegy, hogy itt most a komcsi véna, és komcsi reflexek uralkodnak mindenfelé olyan 70 éve, addig, ameddig a megy a business. Ez ilyen roppant egyszerű. Sajnos ezt képviseli a mostani negyedik generáció is a politikai- gazdasági életben. Ezért tartunk itt, ahol tartunk, mivel segget nyalni tanultak meg az urak, és a lemenőik, csak most éppen más a segg, mert seggnyalás nélkül nem megy. Ez egy attitűd, ami az egész életünk minden területén jelen van. A kicsinyesség, a pennyfucker jellem, lopom a céget kicsiben, csak a főnök meg ne lássa "münkhenben", - persze, az meg pont leszarja, mivel ezt a balfasz magyar mentalitást beárazta a bankjával eléggé rég -. Csak az van, hogy oda is rakja az országot, ahova való, a .legalsó polcra.
Ennyit tud a "megoldjuk okosba" magyar mentalitás. Nem kellene mindenhonnan elzavarni a büdös picsába az ilyen embereket, akik ezt a szar 70 éves komcsi attitűdöt követik? Lehet, hogy jobb lenne nekünk. Az ez egész politikai- gazdasági elit ezért hiteltelen. Az egyik gazdag ember portás volt jó helyen jó időben a komcsi éra alatt, itt tartunk 30 évvel a módszerváltás után.
Mintha a langyos szart kevergetnénk itt, és a barom magyar ezt elfogadja, hogy kurvára semmi nem működik, csak nevében 30 éve legalább. A fasz tudja, hogy 30 éve miért nem lázad a magyar, miért, vagy mikor vesztette el a gerincét. Pedig ha nem tér észhez, egyre szarabb lesz. Vállalkozókat kellene nevelni, akik odabasznak az asztalra, ha valami nem okkás. Erre mi van? Felépítenek egy lölőt, az egyik oldalon, a másikon pl. egy gyurcsányit, és mindenki azt mondja, hogy ez olyan kurvára természetes. Meg az is, hogy volt miniszterek, miniszterelnökök 10 milliárdos businesseket tolnak le. Mert ők a mesterkaszt, náluk van a bölcsek köve. Balfasz világot élünk, és ezért hiteltelen itthon minden, és lassan mindenki.
Nyugaton kicsit más a helyzet, de ott is eléggé ki vannak kattanva az emberek, főleg a melósok, hogy át vannak cseszve, mert kevés a segély, ha már jól fizető melóhely nincs vagy 40 éve arrafelé sem.

Laptop7712 2020.11.02. 14:00:45

@lobaszopiatej:
Már nem, ez az idő elmúlt a brexittel. Gondolj bele, miért menjen be Londonba + Ł 1-3 Ł- ért, amikor nem tud a környéken lakni, mert nem tudja megfizetni, nincs értelme, 10 éve sem volt.

2020.11.02. 14:09:16

@FrVili:
az egyik állítás, hogy nem lehet a pusztába autópályát építeni. mert semmi sem indokolja, hogy az ott legyen. hiszen eleve nincs ott semmi. így nem lehet vidékfejlesztés. de mi indokolja, hogy a józsefváros prolijait körbegyék földalatti alagutak és metrószerelvények. vagy mi indokolja a ferencvárosi pályaudvart. vagy ha a kereszténység a 21. században meghaladott, akkor mi indokolja a bazilika létezését. azt is privatizálni kellene. eleve ha a vallás magánjellegű, akkor el kell adni. így vissza kellene bontani szinte mindent, vagy eladni. nem éri meg.

2020.11.02. 14:37:05

@Laptop7712:
gyurcsányt pontosan ugyanazért választották meg szélbalról, amiért orbánt széljobbról. hogy kiszorítsa, vagy politikai értelemben szétverje a rendszerváltó elitet. már a "pufajkás" horn gyulát is ezért választották meg. ő beszélt az emberek nyelvén. találkozott az egyszerű választók tömegeivel. érette, hogy mit akar a nép. csak a külföld nem engedte, hogy egyedül kormányozzon. de őt is úgymond liberálisok ellenében választották meg. utána a "d-209-est" is. a nemzeti közép kormányát. és az első orbán kormányt is. csak orbán akkor még azt hitte, hogy a felelős értelmiség is kell a népszerűséghez. dehogy kell. a közakarat az, hogy a rendszerváltókat vagy a szélbal vagy a széljobb zúzza le.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.02. 15:06:04

@cvsvrs: Talán a forgalom? Ha látnád mi van reggelente, nem kérdeznél ilyen hülyeségeket. De gondolom te a Budapest táblánál nem jössz beljebb, mert agorafóbiád lesz.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.02. 15:07:22

@cvsvrs: Már megint butuska vagy. Azé mert ezek akkor épültek amikor még nem volt ekkora a város.

2020.11.02. 15:14:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
de ugye a piac alapja klasszikusan az ÁRUFORGALOM. tehát nem az, hogy mindenki be akar utazni a pénzügyi központba, hogy onnan markoljon. az áru micsoda, amit ez a temérdek ember (és ez mind főokos) előállít. TERMÉK vagy ÁRU micsoda?

befelé megy a rengeteg fogyasztási cikk, energiahordozók, amiket budapest elfogyaszt. és kifelé jön a húgy és a szar, amit belekevernek a dunába. nem egy hajó jön befelé áruval és kifelé is megrakodva. hanem a szemét és a kultúrszemét. celebek. ez a sok szar.

Gery87 2020.11.02. 15:22:37

"a magyar nép tudati állapotának, kompetenciakészletének és erkölcsi minőségének összességben alacsony, bizonyos szegmensekben pedig kirívóan alacsony voltához."

Azt kell megnézni van az ebből való kilábalásból példa másoknál....ha van akkor van remény és módszer.
Ha nincs akkor el kel innen menni a picsába vagy beletörődni és ebben boldogulni.

lobaszopiatej 2020.11.02. 15:26:25

@cvsvrs: "de ugye a piac alapja klasszikusan az ÁRUFORGALOM."

volt egy ilyen "cargo cult" nevű mozgalom a múlt században - leszállópályát minden falu végébe, ami majd jól fellendíti a helyi gazdaságot -, de a végén elbukott (en.wikipedia.org/wiki/Cargo_cult).

Sajnos az infrastruktúra önmagában nem okoz fellendülést, ez csak egy következmény.

2020.11.02. 15:53:58

@lobaszopiatej:
a klasszikus liberalizmus alapja a valós árutermelés és az önkéntes árucsere. jönnek a kikötőbe a hajók áruval megrakodva. és mennek kifelé áruval megrakodva. és így csereberélik a népek. árupénz (klasszikusan nemesfém) közvetítésével. ez a klasszikus liberalizmus.

csak londonban kitalálták a bankárok, hogy lehetne úgy is, hogy ők kis színes papírokat nyomtatnának. és azt mondják, hogy cserébe vásárolhatsz london árupiacán. bármennyi pénzt nyomtathatnak. felírják, hogy ki mennyivel tartozik. és a magánbank semmiből előállítja a pénzt és követel. ez a kapitalizmus. a pénzügyi diktatúra.

aztán azóta bonyolultabb pénzügyi termékeket is kitaláltak. amiről azt mondják, hogy ez egy nagyon igazságos rendszer. olyannyira, hogy ennél igazságosabb már nem is lehetne.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.02. 16:01:15

@cvsvrs: Nézzed meg a magyar GDP növekedését 2002-2019 között, tendenciaszerűen. Szinte semmi érdemi változás nem volt, a Kóka alatt is "extrém magas" növekedést produkáltunk. Akkor jött a pénzügyi világválság, most meg a Covid. Oszt padló. A Fidesz "eredményességét" egyszerűen az EUs pénzek beáramlása okozta, a sok szerencsétlen szavazó meg azt hitte, hogy eljött Mátyás király kora. Ja, nem.

BiG74 Bodri 2020.11.02. 16:29:58

@cvsvrs:
Nem vagyok egy közgazdász, de ez a klasszikusan nemes fém alap, meg a hajó hozza az árut, viszi az árut, meg a színes papirosok ( megjegyzem már a középkorban is működött), egy nagyon leegyszerűsítő gondolkodás.

2020.11.02. 16:56:44

@Főnix Oszlár Gazdag:
a gdp növekedésben van különbség. a baloldali kurzusok (horn és a gyurcsány-medgyessy) államcsődöt jelentettek. bejelentették, hogy a magyar államnak kakukk. és diktáljon az imf, a világbank. és a "világhírű" közgazdász elmék bevezették a megszorításokat. orbán azt mondja, hogy ettől a népnyúzó politikától megvédi a magyar embereket.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.02. 17:14:50

@cvsvrs: Alapvetően nem érted a közgazdaságot. Az hogy a melós áll a szalag mellett, nem az a termelés, azt bárki meg tudja csinálni. Azt hogy állhasson a melós a szalag mellett, na az a termelés! És ezt a budapesti agytrösztök csinálják. Nagyon régies, naiv elképzelés az hogy a termelés a szalag mellett állni és előállítani az árú. Például a Daimler teljes informatikája egy magyar irányítású, budapesti cégnél van. Az egész világon innen megy a logisztika, termelés, pénzügy, minden. Szerinted ez mennyiben járul hozzá a Daimler termeléséhez az egész világon?

2020.11.02. 17:17:05

@BiG74 Bodri:
a klasszikus liberalizmus alapja az, hogy valós árutermelés és önkéntes árucsere. a szabad kikötőbe jön a hajó befelé. hozza az árut. és kifelé is viszi. és ezeket klasszikus árupénzzel elcserélik a piacon.

errefelé a legrégebbi megmaradt önkormányzati jegyzőkönyv 1548-as.
Érdemes Szűcs Ferenc birósága idején 1548-ban keletkezett bírósági határozatok
Deső Péter letiltotta Erdélyi Miklós házának házi eszközeit nyolc forint értékben mindenki mást megelőzve.
Kádas György tiltja Lökös Pálnak Horvát Orbánnál levő pénzét 10 dénár hiján 17 forintig mindenki más előtt.
Srangli János és Haraszti Márton özvegyének férje között a biróság ugy határozott, hogy az adóslevél Kalmár János neve és pecsétje alatt lett kiadva, és őt tartozik perelni.
Szijjártó Tamás felesége zár alá veszi Lökös Pálnak Horvát Orbánnál levő pénzét husz forintig.
és így tovább. mindennapos volt az arany alapú jelzálog hitelezés. de ezt nem egy magánbank vezette. hanem a város. beírta, hogy tartozik. követel. közösségi bankolás volt. ez a klasszikus liberalizmus.

de a kapitalizmus az, hogy bármennyi pénzt lehet teremteni magánúton a semmiből hitelként. és azt üzleti titkok mögé rejtve korlátolt felelősséggel lehet költeni. bemegy lölő a bankba. vagy valamelyik samesza. és azt mondja, hogy kellene neki százcsillió forint. azért megvenné a fél balatont. leütik az entert. és megveheti a fél balatont. és persze azt mondják, hogy az adófizetők pénzéből. dehogy is. a semmiből teremtett pénzből. erre fel van jogosítva a bank. persze egy ilyen rendszerben a tisztesség minimuma nem érvényesül. a kapitalizmus az intézményesített csalás.

és mindenféle ideológiát gyártanak, hogy ez a köznépnek miért is jó. a szocialisták azt mondják, hogy megvédik a szegényeket. bokros lajos is úgy védte a szegényeket. a (neo) liberálisok (ez egy új liberalizmus, nem a klasszikus) azt mondja, hogy megvédi a kisebbségeket. a szegény kis cigányokat, mert az új liberálisok baloldaliak, az lmbtq közösséget és a labrisz egyesület hadd érzékenyítsen már az óvodában. a konzervatívok azt mondják, hogy inkább ne érzékenyítsen. de az új konzervatívok is kapitalisták. béndek péter neokon.

és ezek uralkodtak hosszú ideig. ezek az ideologikus irányzatok adták az elitet. ők a nagyon európaiak. és a populisták előálltak a népi nacionalista ideológiával. ők majd megvédik az embereket, stb. soros györgy ármányától, ami a globális kapitalizmus. de ez egy kibaszottul igazságtalan rendszer. intézményesített korrupció. a bank a semmiből teremti a pénzt és a kapitalisták azt költik. előbb aratnak. és majd utána vessenek a szolganépek.

és ehhez kell a fővárosban egy fogyasztói társadalmi elit. amelyik ül a kávéházakban. és uralja a médiát. a szabad sajtót. a tudományos akadémiát. és a többit. szórakoztatja a népet a színház. és a főváros úgy meg csak fogyaszt. és ezt fent lehetett tartani egy ideig.

csak jött a "geci", na akkor ezek a zaklatószínházak, börtönbiznisz, bankárcsaládok betelepítenék a migránsokat. és ezzel szemben a populisták megvédik az embereket. csak kérdés, hogy az egészségügyi ellátórendszer működőképes marad-e.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.02. 17:17:33

@cvsvrs: Már megint tájékozatlan van. A GDP arányos adó ugyanannyi. A 25-ről 27-re emelt ÁFA 370 milliárd forint pluszbevétel az államnak, míg a pénzügyi szervezetek adója csupán 50 milliárd. De te csak kajáld a propagandát, véletlenül se keress ki egy PDF-et amiben benne van a költségvetés bevételi oldala bontásokban. Ez a te szinted, visszaböfögni a fideszes propagandát.

2020.11.02. 17:21:17

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
a szellemi munka nagyrészt külföldön van. nem budapesten. a fizikai munka vidéken. nem budapesten. budapest kevés kivételtől eltekintve a termelésben egy fölösleges láncszem. az elsődlegesen egy hatalmi központ. törvényhozás, minisztériumok, stb.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.02. 17:32:23

@cvsvrs: A Budapesti ingatlanárak azért magasabbak, mert itt vannak MUNKAHELYEK. Ha nem lennének MUNKAHELYEK, akkor nem lenne kereslet, mint Nógrádban. Ha vannak MUNKAHELYEK, akkor az emberek dolgoznak. Mégpedig SOKAT és HASZNOSAN, különben nem lenne pénz a munkabérükre. *** Új reformkor. Jézusom, honnan kell kibányászni ezt az országot. Na de ez az igazi kihívás. Vágjunk bele. Terjedjen a fény.

2020.11.02. 17:45:19

@Főnix Oszlár Gazdag:
budapestre bemegy a temérdek áru. amit budapest népe elfogyaszt. kifelé mi jön túl azon, hogy a húgy és szar. és a rengeteg szemét. a fizikai valóságban a kimenet micsoda. az áru. nem amit elfogyaszt, hanem amit cserébe előállít. az micsoda?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.02. 17:48:23

@cvsvrs: Naiv, kb. egy évszázaddal ezelőtti, komcsi közeli közgazdasági szemlélet a tiéd. A melós, a munkás rég csak egy apró láncszem, a valódi érték a termelés, az innováció és pénzügyek megszervezése. Te még régivágású komcsinak is naiv vagy.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.11.02. 17:49:47

@cvsvrs: OK. MIBŐL fizetik a budapestiek MUNKABÉRÉT, amiből vásárolnak? Kapják, mint a szociális segélyt? Vagy megdolgoznak érte? Na de miből lesznek rentábilisek a budapesti cégek, ha nem jó kapitalisták? (Arc tenyérbe temetése). Nem késő megérteni a kapitalizmust, hiszen még csak 30 éve van ez a rendszer nálunk. Minek siessünk.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.02. 17:50:47

@cvsvrs: "a fizikai valóságban a kimenet micsoda." - Elképesztő a butaságod. Az Apple mi a faszt bocsát ki, amikor a Iphone-t Kínában gyártják?

lobaszopiatej 2020.11.02. 17:51:39

@cvsvrs: "@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
a szellemi munka nagyrészt külföldön van. "

Tévedsz. Itt is van, indiában, meg máshol.
Amire te gondolsz, az a pénzügyi központ, vagy HQ, ahonnét a befektetés jön, és megtérüléssel / rizikókkal számolnak (ill. kockázatviselők), és ennek megfelelően irányítanak.
Magyarul, nyugaton pénzügyi központok vannak, az ezen kívüli mérnöki szellemi munkát is ma már outsource-olták olcsóbb helyekre (pl BP-re - vagy ahol szellemi tőke összpontosul, van piaci merítése).

Budipest ma már javarészt szellemi munka vezérelt város, a szogáltató szektor csak a kiszolgálója ennek a rétegnek.

Persze, van a turizmus is, de az amennyi pénzt hoz, annyi kárt is okoz (főleg az előbbinek: airbnb, dugók), plusz értékteremtő képessége zárt rendszert tekintve nincsen, csak elfogyaszt.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.02. 17:57:49

@Főnix Oszlár Gazdag: "Nem késő megérteni a kapitalizmust, hiszen még csak 30 éve van ez a rendszer nálunk" - bocsi, ő még a Marx előtti felfogásnál tart. Az nem 30 év.

2020.11.02. 17:59:12

@lobaszopiatej:
csakhogy budapesten 160 ezer jogász-közgazdász diplomás van és 80 ezer diplomás mérnök. és felzárkózáshoz fordítva kellene. nota bene budapesten van 30 ezer diplomás orvos. több a diplomás művész, mint az orvos.

BiG74 Bodri 2020.11.02. 18:01:48

@cvsvrs:
Továbbra is csak azt mondom, hogy nem kell leegyszerűsíteni mindent egy faék szintjére, mert utána nehéz lesz megérteni egy bonyolultabb sémát. De, ha nem egyszerűsíteni akartál, akkor nem szóltam... nincs mit hozzátennem.

2020.11.02. 18:04:52

@lobaszopiatej:
1.7 millió ember fogyasztását valójában nem ellensúlyozzák az önállósággal szinte egyáltalán nem rendelkező nagyrészt alkalmazotti vagy bérmunkát végző mérnöki irodák. budapest hatalmi központ és nem valódi tudásközpont elsősorban. ezért tud uralkodni orbán, vagy gyurcsány, vagy akárki.

2020.11.02. 18:10:20

@BiG74 Bodri:
1.7 millió ember fogyasztását és környezeti kárt, amit a főváros okoz mi ellentételezi a szabad piacon (ami állítólag a mérce)? az energia, a fogyasztási cikkek, azzal szemben milyen szabad piaci áruféleségek állnak?

BiG74 Bodri 2020.11.02. 18:16:51

@cvsvrs:
Ne haragudj, de szerintem Polpot is így kezdte.

BiG74 Bodri 2020.11.02. 18:19:18

@cvsvrs:
Pontosan akkor szerinted, miből él Budapest?

2020.11.02. 18:28:17

@BiG74 Bodri:
minden vidéki régió meg tudna termelni közel annyi megújuló energiát, amennyit elfogyaszt. a kivétel budapest. és ott verik a seggüket a zöldek, hogy megmentik a bolygót. nem kell ekkora főváros és nem lesz ekkora a környezeti kár.

új zéland a példa. mennyi meleg van a wellingtoni kormányban. 5 millió emberre jut 500 ezres főváros. ez a nagyságrend. 10 milliós kis-magyarországnak egy 1 milliós főváros bőven elegendő. értem persze. azért megy a harc. hogy ki költözzön a körúton belülre vagy legalább annak közelébe. a többi már csak "tanyaközpont". ki költözzön a várba. és ki legyen a "sztárséf". ki mutyizzon az ingatlanokkal. és a közbeszerzéseket ki intézze. ki üljön a kereskedelmi bankokban. a kereskedelmi médiában. ezek nem valós piac, hanem klasszikus hatalmi centrumok. pénz, média, jogászok (akik megmondják, hogy mi a jogállam, és bármi és az ellenkezője lehet, mindenre van "szakértő". a médiában megkérdeztünk egy "független" szakértőt. és azt mondta, hogy nekünk van igazunk és nem a politikai ellenfeleinknek. mert azok lopnak, csalnak, hazudnak. de mi megvédjük az embereket.) és van két ilyen brancs. elég egy.

2020.11.02. 18:41:28

@BiG74 Bodri:
a pénzből, ami nagyrészt a semmiből terem. budapesten leütik az entert. ott a temérdek hitelpénz egy budapesti számlán. és lehet költeni. lehet belőle ingatlanokat vásárolni. vagy fel lehet belőle tölteni egy kereskedőláncot. ez inflációt teremt. inflálja ingatlanok értéket. és máris nyereséges a befektetési alap. a raktárban levő áru értékét. és nyereséges az értéklánc. a rendszer képes fenntartja magát. csak ugye a közgazdasági nyereség egy jelentős része a semmiből terem. és ennek alapja nagyrészt intézményesített csalás és csak kis részben szellemi munka.

BiG74 Bodri 2020.11.02. 18:48:49

@cvsvrs:
"A" példa? Miért pont Új-Zéland? Miért nem Ausztrália, vagy Izrael, vagy az USA?

Budapest nem csak főváros, hanem az ország legnagyobb városa is. A kettő között nincs direkt kapcsolat.
A miértek itt kezdenek izgalmassá válni, az izzadságszagú elméletekkel szemben.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.02. 18:51:13

@cvsvrs: Ez egyre izzadság szagúbb. Mikor jön a háttérhatalom, világösszeesküvés a vidék ellen?

2020.11.02. 18:56:39

@BiG74 Bodri:
ez a probléma. hogy a legnagyobb város nem termel valós árut. ez nem egy izzadságszagú elmélet, hanem a gyakorlat. ez a magyar gazdaság alapproblémája.

2020.11.02. 19:05:51

@BiG74 Bodri:
ha budapestet lezárnák, akkor semmi se történne. ugyanúgy működne tovább a győri audi, vagy a kecskeméti mercedes, vagy a miskolci bosch. ugyanúgy termelék a meggyet a gyügyei parasztok. a forintgazdaság nem omlana össze. budapest verné az asztalt, hogy pénzt, pénzt, pént. na jó, de mit ad érte a főváros cserébe szabad piaci alapon?

és ugye a pandémia teremthet egy ilyen helyzetet.

és lehet mondani, hogy közszolgáltatásokat. budapest gyógyítja a betegeket. az országos centrumok. csakhogy hány vidéki beteget gyógyít budapest. nincsenek országos centrumok se. budapesten 30 ezer diplomás orvos van. a megyeszékhelyeken összesen ugyanannyian élnek, mint a fővárosban. és ugyanúgy 30 ezer orvos van nagyságrendben. budapesten nincsenek valódi országos centrumok.

a pénzt a semmiből teremtik az államok és a bankok. ezeket látja mindenki. honnan a francból lesznek ezek a mentőcsomagok úgy, hogy nincsenek megszorítások. nem is kellenek. ezt mondják a populisták. leütik az entert és ott a pénz. így csinálja franfurtban is az európai központi bank. az államok megnövelik a hiányt. és valójában ki hitelez? senki. stb.

és ezekre lehetett eddig mondani, hogy KONTEÓ. csakhogy egyre nyilvánvalóbb, hogy a rendszer így működik. nem lehet hazudozni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.02. 19:12:40

@cvsvrs: Párizs, London, New York, Berlin, Moszkva, Tokió, Róma, Madrid, Bécs, Washington?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.02. 19:17:57

@cvsvrs: "ha budapestet lezárnák, akkor semmi se történne. ugyanúgy működne tovább a győri audi, vagy a kecskeméti mercedes," - Ha Budapestet lezárnák, konkrétan megállna a Daimler teljes termelése, becsukna a Deutsche bank, stb. A BMW gyártósorain megállnának a BMW-k és mennének a félkész kocsik a zúzdába, csakúgy mint a Daimlernél. Megállna az OTP teljes hálózata, nem menne ki a nyugdíj (GDP 10 százalék), megállna a teljes államapparátus pénzügyi forgalma az Államkincstár miatt, egyetlen vidéki önkormányzat sem tudna egy fillért sem kifizetni. te teljesen hülye vagy.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.02. 19:23:23

@cvsvrs: Bocsi, ezeket a rendszereket ismerem, vagy dolgoztam velük, vagy kollégák dolgoznak ott. fogalmad sincs milyen budapesti központú informatikai rendszerek irányítják ezeket. Ha az Államkincstár üzemeltetésén, vagy fejlesztésén COVID-os lesz mindenki, nem hogy nyugdíjemelés nem lesz, a pénz sem fog kimenni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.02. 19:25:00

@cvsvrs: Ja, bocs. A GIRO is Budapesten van. Budapest becsuk, teljes magyar banki pénzforgalomnak annyi. te valamilyen álomvilágban élsz.

2020.11.02. 19:28:22

@BiG74 Bodri:
a felzárkózók mind vagy városállamok, vagy kicsi a főváros. nem egy baszott nagy overhead, amilyen budapest. az akkor működne ha lenne egy külső gyarmatbirodalom. a monarchia elfoglalta volna boszniát.

csak budapesten arra játszottak a kommunisták (1 millió kényszerbetelepített, majd kitelepített hogy is hívják), hogy a magyar államiságot szétverjék. aztán a második háborúban a másik idegen népcsoport kényszerbetelepített, majd kitelepített nem idevalósiak verték szét az országból, amit csak tudtak. robbantgattak. és utána az újabb idegen megszállók a szovjetek. és utána a rendszerváltók. el kell adni mindent. nincs mese. fel kell számolni az államot.

és azért van megválasztva orbán a geci, hogy menjetek már a büdös francba el innen és úgy lehet normális országot építeni. és a jobbik is ezért szerveződött. sőt, vidéken ezért szavaznak gyurcsányra is a kisnyugdíjasok. kurvára nem liberális kapitalizmust akarnak, hanem azt, hogy az úgymond liberálisok takarodjanak el a francba. és az úgymond konzervatív értelmiségiekre a kutya nem szavaz.

2020.11.02. 19:34:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
ezeket a populisták államosítják. a fővárost, mint államhatalmat megszerzik. és a pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltató szektort. ezeket a fidesz igyekszik nacionalizálni.

a kórházi tartalék kapacitás megtelik. elrendeli a kijárási korlátozást. a kereskedelmi-szolgáltató szektort olcsón fel lehet vásárolni.

a külföldi is erre játszik. csak az ők az offshore számlákról utalnák át a nagy semmit. az államadósságért cserébe. a nép csak néz ki ki fejéből, vagy valakik megvették az országot. ez is lehetséges. könnyen lehet. a balliberálisok és az úgymond felelős értelmiség, modernista konzervatívok ezt szeretnék.

2020.11.02. 20:16:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
ilyenkor jön az, hogy hülye vagy. lölő pénze honnan lesz ahhoz, hogy megvegye a fél balatont? a nagy semmiből. nem kell senkitől elvonni. még igazán megtakarítások se kellenek hozzá. a kereskedelmi bankrendszer annyi hitelt teremthet, amennyit csak akar. csak ugye a jogrendet is kell tudni uralni ahhoz, hogy a befektetés biztonságban legyen. és ehhez kellenek azok, akik mondják, hogy mi a jogállam.

és van egy liberálisnak mondott jogász-közgazdász elit, filozófuskör, médiaértelmiség, akik a külföldiek kezében levő pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltató érdekkört kiszolgálják. és tudós értelmiség, akik százcsillió dolláros kockázati tőkealapoktól várják a lovettát. a művészeket nagy ívben leszarják. de ugye állami színházból is kellene egy minden sarokra pesten. mert különben nem lesz kultúra. az ascher nem rendez többet. a fél ország ezen van kétségbe esve, hogy most mi lesz. és ha a labrisz egyesület se érzékenyíthet az állami óvodákban pedig már készen a vannak az óvónéniknek szóló a kézikönyvek, akkor az már a fasizmus előszobája vagy maga a fasizmus. hitlerizmus és a sztálinizmus egyben. plusz észak korea. de még ez se írja le azt, ami történik.

és ezzel szemben majd jönnek a populista féligazságok. persze az is ki van sarkítva. majd egyszer pontosan összeírják, hogy a főváros valós árumérlegben mit produkált. meg hogy kik is voltak a náci családok. ez annyira fontos budapestnek. a kommunistákkal együtt.

2020.11.02. 21:24:33

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
részleges tartalékolás. van 100 forint betét a bankban. és 10% a kötelező tartalék ráta. csak 90 forintot adhat ki a szegény kis bank. csakhogy amikor ezt kifizeti felvezeti egy betétszámlára. mint valódi megtakarítás lenne. és abból megint ki lehet kölcsönözni 81 forintot. és így tovább. nem 90 hanem 900 forintot lehet ilyenformán kiadni.

ilyenkor jönnek a bankárok, sok szemét szakma közül az egyik, hogy hülye vagy ilyen nincs, ez egy konteó, mindenki hülye, aki azt képzeli, hogy a bank hitelpénzt a semmiből teremteni, az nem lehet. hogy alig valamennyi bankbetét után fizet kamatot és ehhez képes brutális adósságért cserébe szedi a hitelkamatot. beárazza a kockázatot. csak a világ népeinek többsége azt gondolja, hogy így nem valódi piac, ez a pénzrendszer nem tisztességes. közelítőleg sem.

és jön a liberálisnak mondott szemét bandának a legalja, aki "baloldali". elveszi a pénzt a gazdagoktól. értsd a középosztálytól. odaadjuk a pénz a szegény kis cigányoknak feltétlen nélkül. az állam eladósodik és el lehet adni. mert az rossz gazda. szegény kis cigányokat elnyomja. és aki ez ellen szólni merészel az rosszista. és még antal becézve. szegény kis lmbtq-t is támadják. hogy az óvodáa se engedik be, hogy elmondják a homopipőkét éa piroska és a farkát. átírják a meséket, nemváltoztató műtétekre. és ezek a liberálisok és nem az aberráltak. és aki ez ellen szót emel az nem egyszerűen csak normális, hanem náci. ezek az érvek. hülye vagy és náci.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.02. 23:25:03

@cvsvrs: És ennek mi köze ahhoz ahonnan indultunk? Eltereled a témát.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.11.02. 23:29:09

@cvsvrs: Az a gond, hogy a szokásos formádat hozod. Vereséget szenvedsz egy vitában, Budapest bezárása, hahaha. Nem tudod ezt elviselni, hát most kompenzálsz és megpróbálsz lyukat beszélni a hasamba. Nekem erre nincs időm.

screpes 2020.11.03. 06:46:28

@cvsvrs:

kéthetente megismétled azt az "elméleted", hogy a főváros nem árutermelő, nem tudsz megbékélni azzal a gondolattal, hogy a nagy lakosságsűrűségű terükleten nem látható számodra az a fajta termék (kiáradás közben) ami nyersanyagigényes, területigényes, környezetet terhelő...
Szóval mindaz, amit egy sűrűnlakott város módszeresen kiköltöztetett a belsső területekről, többszáz éve. Ezzel párhozuzammosan a személyes szolgááltatások szaporodtak és koncentrálódnak: azokat az embereket el kell látni, (egymást is), és a folyamatokat gondozó adminisztráló emberanyag szeretett egyhelyen lakni, ahol találkozhattak épülhettek, és közel voltak jellegzetesen irodai típusú munkahelyeikhez...

Nna most eljön a te időd, mert otthonnról, home office is el tudják látni feladataikat monitorok előtt ülve, és a helyváltoztatásuk a környezetszennyező és költséges, valamint mostantól járványveszélyes is..

screpes 2020.11.03. 06:46:49

------------
@cvsvrs:

Az unásig ismételt elméletedből hiányzik a vége: valakinek a végén fizetnie kell, a kiadott, vagyis "csak" nyomtatott pénzeknek és értékpapíroknak a tényleges teljesítések szabhatnának (időbeli) határt: a hitelgazdák mondhatják hogy nesze, itt a kölcsön, de aztán a hitelfelvevő egyszercsak, ha késve is, azt el kell költse: valaki a sor végén teljesít...
Négy forrása lehet ennek, mindegyik különleges:
Az egyik maga az inflálódás: annyival csökken minden pénz értéke amennyivel azok becsapták egymást.. de mások szívnak, mindazok akiknek kevesebbet ér ettől a pénze, egyszerűen TÖBBÉRT vesznek meg valamit, bármit.
A másik forrás a szerencsétlen kényszeredett munkás- és dolgozói gárda, aki megszívja mert kevesebbet kap mint kéne... (ezeket nehéz szétszálazni, mert egy része kevesebbet is termel, értékben, de akad egy láthatatlan hányad, aki nem termel kevesebbet mint amit kap érte: mondjuk pl egy jó programozó. Kreativitása kincs. (De vele egy szobában ott a takarító vállalkozó is, aki kétezerért per óra, port töröl, konkrétan.)
A következő tényleges érték a természet kifosztása, azaz a nyersanyagok rendsuerbe áramoltatása: ha van egy olajkutad, és ötven éve bólogat valahol, akkor nehezen lehetsz hülye: valakiknek kelleni fog az az olaj.
Végül pedig e (hiányzó) pénzek otthona, lelőhelye maga a HIÁNY, a veszteséges üzletmenetek és csődök: a veszteségek amiket "más" leír, de nem az akinek kéne. A körbetartozás pedig az átmenet: a késedelemben ott kering ami NINCS.

Laptop7712 2020.11.03. 07:48:59

@screpes: @cvsvrs: Azzal kellene kezdeni valamit, hogy a mostani elitnek hazudott csoportok - legyen az gazdasági, politikai, tudományos - mind a rákosi- kádári időszakban emelkedtek fel, és szanálták az országot az elmúlt 50 évben. Na most hogy a mostaniak azok már a 3-5 generáció, /Ha totális jólétet nézem, ami ugye a 70-es évek közepe/ Tehát amit előadtak itt kis hazánkban az nagyon komoly. Egyszerűen elloptak, és eladtak mindent, vindikálva a jogot maguknak, és családjuknak arra, hogy biztosítsák a helyüket a gazdasági-politikai térben. Tehát mi van? A népre rázárult az üvegplafon, egyszerűen nulla a társadalmi mobilitás, és egyszerűen a nép 90%-a a nyugati szegénységi küszöb alatt él.
ha lehetne, akkor sem lehetne megcsinálni egy gazdasági-társadalompolitikai fordulatot, mivel nincs kivel, és nincs tudás sem. A baloldal csak segget tud nyalni, meg ott vannak a komcsi kisunokák, akik ugyanolyan neoliberális faszságot akarnak előadni, amit súgnak nekik.
Ami kellene, az egy totális, tőrőlmetszett, zsír új szociáldemokrata párt, aki szembe néz ezzel a szarral, ami van. Mit érte alatta? Azt, hogy visszatér a szociáldemokrata gyökerekhez, és elkezdni képviselni azt, akiknek nincsen képviselete. Persze be sem veszi a soraiba a mostani álelit képviselőit. Innen lehetne indítani. Pl. ellehetne magyarázni egy mostani 20 évesnek, hogy egyszerűen a mostani rendszerben - meg az elmúlt 30 évben - nulla esélye volt egy 20 évesnek, hogy kitörjön, mivel ma is léteznek osztályok, és egy bizonyos szint felé nem mehet az illető. El lehetne magyarázni hogy mit tett csermanek, annak érdekében, hogy kicsit - egy kicsit- összetörje ezt az üvegplafont.
Amit te mondasz, cvsvrs, hogy pöstnek nincs árú kibocsátása, az azért igaz, mivel az álelit a 30 évben egyszerűen minden olyant, ami hazai vásárlóerő, és hazai ipar, egyszerűen eladott, leépített, vagy magánkézbe vándoroltatott. És maradt a nép pesten, a nagysága miatt elszívó hatása is lett. Na most a hazai ipar helyett jött a váci úti szolgáltató irodaház rendszer pl. Ezt az állam melóhelyenként finanszírozza évente minimum nettó 50 millával - ez mindig így volt az elmúlt 30 évben -. A multi azért kap lóvét, ha pl. a szolgáltatórendszerének kis részét átviszi más magyar városba. Tehát mi pöst? Egy nagy, szép multirabszolga helyszín, és megy a cicaharc, hogy ki milyen magasan tud részt venni a táplálékláncban.
Egy 20 éves csajnak két lehetősége van, vagy lepippantja a HR-es csókát, és felveszik kiskosztümös melóra, vagy dobbant. Én nyugaton olyanokkal találkoztam, akik dobbantottak. ilyen világot élünk itt, már vagy 30 éve. Szóval kellene egy szociáldemokrata párt, egy igazai fasza, roppant kemény szociális programmal. Erre mondja azt, Lázár, hogy meg kell nyerni a vidéki fiatalokat, mert ha nem, akkor bukta van.
Azt mondja, hogy a traktorban már csak a tabletet kell nyomkodni. Na most az van, hogy nyugaton, a traktorban történő tablet nyomkodásért a magyar nettó béreknek a 10- szeresét adják, fele annyi melóért, a lengyeleknél 5- szörösét.
Na most ha jönne egy űberfasza szociáldemokrata párt, kiderülne, hogy mindenki lopott az elmúlt 30 évben, és pl. az mszp soha nem képviselt semmilyen osztálytudatot. lehet, hogy megkezdődne egy kis letisztulás, mivel a fiatal agyfaszt kap attól, hogy mindenhol, de mindenhol ugyanazokat az arcokat látja a politikában, és az élet minden területén a seggnyaló attitűd megy.

tompus 2020.11.03. 13:14:25

Az a baj, hogy az emberek fejében az van, hogy csak két lehetőség közül lehet választani a szar(fidesz) vagy a fos(ellenzék) közül. És amíg ez így lesz, addig nem lesz változás. Ráadásul mindkét oldal úgy adja elő magát, hogy ők jók és sokan be is kajálják. Pedig szar mindkettő.

Moin Moin 2020.11.03. 17:37:59

@tompus: A te fejedben ezzel szemben...?:)

(Ide egy a gyakorlatban is kivitelezhető javaslat kellene - annak step by step-stratégiájával együtt!)

Reding Roli 2020.11.03. 18:26:33

@Moin Moin:

Az ( átlag)embereket a globális makrotrendek befolyásolják , de leginkább a szemèlyes èletkörülmènyeik , drasztikus ès hirtelen megváltozása tudja a politikai " make a difference "- t megcsinalni...A regnáló politikai hatalom mindig óriási előnyben van, meg egy valós demokraciában is , nehogy egy autoriter rezsimben ahol az ellenzèki politikához nem adott semmilyen anyagi -, szervezeti- ,ès mèdia feltètel...
Az elmúlt 100 èvben csak 4x vesztett regnáló amerikai elnök , ahhoz hogy valami változás törtènjen , sok esetben világbotránynak , világjárványnak, vagy világraszóló kriplinek kell lenni az elnöknek , vagy minden együtt...
Az átlagember szörnyű tájèkozatlan, mindamellett pragmatikus , ès nihilista ...Ismerjük azt a mondást " Hogy mind egy kutya, azok is ugyanúgy lopni fognak "
Nálunk sem az ellenzèk step by step programja fogja megdönteni Orbánt, hanem maga a rendszer fog saját súlya , tehetetlensège alatt összedőlni , ès " rising from the ashes " - a hamuból kiemelkedve - miután az átlag birka is megtèr a füstölgő romok láttam - lehet valami újat csinálni...
A " populista nèpvezèr" államvezetők mind nárcisztikus pszichopata emberek , akik közveszèlyes őrültekkè válnak a hatalom birtokában ...Ha Trump veszít polgárháborút fog szítani, ha nyer , lehet hogy akkor is az lesz ..
A kérdés az, hogy az orbáni rendet el lehet- e távolítani bèkès módon , step by step összefogással...Nekem nem úgy tűnik , de ne legyen igazam!

Khonsu 2020.11.03. 22:03:02

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Ezért kellene végre kitörni ebből valahogy. Láthatóan nem bízhatjuk a véletlenre, mert akkor ugyanide jutnánk vissza megint.

Khonsu 2020.11.03. 22:09:09

@cvsvrs:

A kettő ebben az esetben megegyezik. Így működik a feudalizmus.

Laptop7712 2020.11.04. 07:18:35

@Khonsu: Azért ne menjünk nagyon messze. Nyugaton is ma már inkább a plutokráciába csomagolt feudálkapitalizmus létezik, mint rendszerformáló erő. Van egy vezető kaszt, azt kiszolgálja a politikai kaszt, oszt van egy bérrabszolga tömeg, ami totálisan kiszolgáltatott mindennek. Itt még a jól bevált hűbéresi rendszer sem működik úgy igazán, főleg fent. Mindenki fél. A melós attól, hogy kibasszák minimálbéres állásából, a fent lévő meg attól retteg, hogy kibasszák a körből.
Ilyen egyszerű ez, közben a rendszer oldalról, alulról zárt. Ezért van üvegplafon a fiatalok felett.
A komcsik legalább azt megtették, hogy néhány kitörési pontot meghagytak, amit ki is használt a nép. A módszerváltás után mindegyik kormány balfasz volt annyira, hogy minden gazdasági, és politikai utat lezárt a fiatalok előtt. Ebből meg balhé szokott lenni mindenhol, főleg most a pandémia alatt, hogy tömegesen veszítik el a melóhelyüket a fiatalok, és nincs semmi alternatíva.
A gőzlevezető szelepek meg eleve zártak. Erre mondja Nick Hanauer, milliárdos plutokrata, hogy lassan akasztani akarja őket a nép, ezzel meg kezdeni kell valamit. Ötlete meg van.
www.youtube.com/watch?v=q2gO4DKVpa8
Tehát egy kicsit át fog alakulni ez a feudálkapitalizmus, ez lesz a jövő, vagy szerinte le fogják vágni őket.

screpes 2020.11.06. 10:15:56

@Laptop7712:
Mi az, hogy "nyugat?
Különösen, ha
... " nyugaton is ma már inkább a plutokráciába csomagolt feudálkapitalizmus létezik, mint rendszerformáló erő. Van egy vezető kaszt azt kiszolgálja a politikai kaszt..." stb

Laptop7712 2020.11.06. 12:39:43

@screpes: Pont azt, amit írtam. Nincs erős középosztály, hanem pl. a nagy ámerikában egy átlag ámerikainak 3-4 részállása is lehet, és nem tud megélni a lóvéjából. Ez meg inkább a házatlan zsellér, vagy jobbat mondok, a nincstelen szabad rabszolga esete, akinek esélye nincs saját tulajdonra szert tennie. Erről beszél a Nick Hanauer, hogy a melós rétegen rajta az üvegplafon, mert esélye nincs a normális életre. Ezért meg ez a réteg kicsit ideges, és mondjuk tüntetget, meg gyújtogat kicsit. A bevándorló meg segélyen él, és lefejezget néha. Ámerikában meg fegyverrel mennek egymásnak az emberek, de az ugye nem polgárháború -- még -- Szóval az elit kicsit túltolta ezt a fajta gazdagodási metódust, és most töpreng, hogy mi is lesz. Ilyen egyszerű ez. A londoni melós mosogató nem tudja megfizetni a londoni lakhatást, ezzel kezdődik, bármit is csinál, rabszolga marad - és így is kezelik -

ijontichy 2020.11.06. 13:38:27

@Laptop7712: Nu, ahogy nézem, csak eljutsz előbb-utóbb a "garantált életpálya-modellt! mindenkinek!!!" c. fejezet megírásához :-/

Laptop7712 2020.11.06. 14:07:35

@ijontichy: Nem csak azt látom, hogy a walmart kivonta a skulót, meg pityut a kínálatból, a választás előtt, mivel attól féltek, hogy lelőnek egy-két politikust a zavargások alatt.
Pedig nagyon olcsó arrafelé a 6-os, meg a 8-as sörét is, de 100 lőszer az M16-oshoz sem volt nagyon drága. Ez itt a kurvanagy gond, ezzel meg kicsit későn kezdtek el foglalkozni az urak, meg azzal is, hogy valaki gondol egyet, mert kibaszottul ráér, kimegy az utcára innen pár száz km-re, és lefejez egy-két embert. Erre mondja Nick Hanauer, hogy nagyon balfaszok a milliárdosok, és most tolni kellene valamit.
süti beállítások módosítása