1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.10.16. 13:52 HaFr

Miért érdemes megfontolnia a baloldali (progresszista) értelmiségnek Pálinkás támogatását?

Pálinkás József: Nagy szükség van ma kéznyújtásokra - SZEMlélek

Mindjárt mondok szerintem releváns érveket, de előtte az írás apropója.

Olvasom a Pálinkás József új pártjával és az ő ambícióival kapcsolatos (a baloldalhoz sorolt szerzőktől származó), többnyire lesújtó véleményeket. Megkülönböztetve egymástól a Szerencsen náci jelöltet indító balos pártokat és az itt hivatkozott véleményeket (tehát nem hiszem, hogy a progresszista értelmiség örült a náci jelölt indításának), hadd jegyezzem azért meg, hogy a belátható időben nem lesz ebben az országban olyan miniszterelnök, aki a baloldali értelmiség szája ízének is megfelel, és amellett, hogy kormányzóképes koalíciót irányít, képes még a Fidesz intézményi dúlását is visszafordítani. A balos pártoknak láthatóan egyetlen eszköze a győzelemre a (persze erkölcsileg helytálló) Orbán-gyűlölet, a progresszista értelmiség meg nem tud semmit arról, hogyan lehetne ezen változtatni (se politikai tudása nincs erről, se elég befolyása a saját pártjaira), tehát a nem-szeretem Pálinkás-jelenség elutasításával csak állandósítja a sajátjai tehetetlenségét. Pálinkás elfogadása ellenben kiutat kínálna az értelmiség közéleti terméketlenségéből és nagy felelősséget venne le a válláról.

Az első érvem Pálinkás elfogadása mellett (amin nem azt értem, hogy a baloldali-progresszista értelmiségi szavazzon rá, hanem hogy fogja fel az új párt előnyeit a lehetséges rendszerváltás szempontjából, ezért legalább ne támadja azt a nyilvánosságban), hogy ebben az országban -- történeti okokból, amelyeket untig eléggé megerősített az utóbbi tíz év ellenzéki impotenciája az összes újpárti hullámával együtt -- csak populista jobboldali jelölt győzhet, aki mindazonáltal modernizációs stratégiával kormányozna, és ehhez képes megszerezni a szavazók centrumbeli 30-35%-ának a bizalmát, jelentősen elvéve Orbán szavazótáborából is. Szeplőtelen jelöltre várni bármilyen mércével igazi khiliasztikus gondolkodásra vall, amely persze nem idegen a baloldaltól már vagy kétszáz éve. Sokkal kevésbé idegen, mint a belátó, okos pragmatizmus, az ország mindenkori állapotának ismerete és az ahhoz szabott politikai elvárások. Valamiért nálunk a politikai progresszió mindig erkölcsi forradalmiságba hullik, majd ott is enyészik el.

A következő érvem, hogy akárcsak a korábban elvetélt középjobb-konzervatív kísérletekre (a Bokros-párt, a PKP, a Keresztény Zoltán elnökölte Polgári Világ), erre is igaz, hogy Orbánnak semmilyen körülmények között nem lehet érdeke ilyet létrehozni (hallottam ettől tartó véleményeket). Ugyan, miért tenné? Egy jobbközép-centrista párt, főleg elismerten jobboldali (=a "nemzeti oldalhoz" tartozó) vezetővel, nyilvánvaló kockázat a Fidesz számára, Orbán minden erejével arra törekedett már 1995 óta, hogy a létező ilyeneket kiirtsa és újak képződését elhárítsa. Orbánnak a balos pártokba való beférkőzés az érdeke és ezt rendre meg is tette az utóbbi tíz évben. Megtévesztéstől és manipulációtól, ami az új pártot illeti, tehát sokkal kevésbé kell tartani, mint a balos pártok háza táján.

A harmadik, tulajdonképpen a párt létokát adó érv, hogy a nemzet visszaszerzése a reakciós -- ráadásul cinikus -- gondolkodástól és a nemzet = orbánizmus egyenlet feltörése nélkül ebben az országban még jó darabig nem lesz irányváltás, és ha lesz, az is véletlen és átmeneti lesz. A létező ellenzéknek erre semmi esélye. A mai baloldali pártok szomorúan és tökéletesen stratégia- és narratívahiányosak. Választásról választásra reményekből élnek és illúziókból táplálkoznak. Középszerű, könnyűsúlyú, vagy egyenesen buta vezetőkkel az élükön, akik élnek a hazai politika kontraszelekciós logikájával és minden ambíciójuk a közös országos lista befutó helyeinek elosztása egymás között, fel sem képesek fogni a rendszerváltás tétjét, a rájuk váró feladatokat, mindösszesen a XX. század korrekciójának keserűen nehéz munkáját, ami az elmaradt modernizáció bepótlását, a politikai kultúránk szükséges organikus fordulatát, a nemzeti és társadalmi integrációt illeti, hogy csak néhány "apróságot" említsek. És mindezt endogén módon, nem felületesen ellesett nyugati minták alapján és nem rózsaszín szemüvegen át nézve azt, ami az Észak-Atlantikumban és ezen belül az EU-ban zajlik.

Fogalmam sincs, Pálinkásék mennyire értik ezt, mennyire vannak birtokában megfelelő stratégiának, aztán a stratégia implementálásához szükséges változásmenedzsment képességeknek. Két dolog biztos: a létező balos pártelit nincsen birtokában semminek a szelfire állított telefonokon kívül és ha Pálinkáséknak mégis sikerül, az a baloldali értelmiség számára is vonzó útját adhatja a hazai modernizációnak.

303 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr8816241584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.21. 10:10:00

@cvsvrs: Jézusom, hová vezet mindez? A végén majd egy katona oktatja majd a színészeket és engedelmes, de tapasztalat nélküli Szapolyai-zsoldosok lesznek kinevezve fontos szakmai posztokra?

screpes 2020.10.21. 10:19:42

@cvsvrs:

itt az ideje, hogy ennek a két nézetnek (túl azon, hogy valamelyik "nemnormális"), meg tudnánk fogalmazni a jellegzetesssésgeit,
és ebben nem hagyatkoznék a te sztereotípiáidra. (kripli, intoleráns, nemzethy stb . félfasiszta, vagy tán egészen az...)
Számomra a globalizálódó nézetcsoportnak első jellegzetessége, hogy beemelte a buzerálódást a személyes jogokról való gondolkodásba. Azt mondja, hogy az LQMBT képződésének egyik alapja, az a számosodó közösség, akik vonzódhatanak saját nemükhöz. Az én környezetmben is szembetűnő az ő térnyerésük, és ez nem köthető a buzeránspropagandához, hanem ellenkezőleg: olyanok követelnek higgadt ítélkezést, akik genetikusan sodródtak a gyanusítottak körébe.
Ők látensnek jók, de ha megszólalnak, az túlhangos.
( nagyon erős zárójelben: én ezt a fogamzásgátlás (korábbi) elterjedésével hozom összefüggésbe: az örömszerző funkció laufot, mi több elsőbbséget kapott, a teljes népesség körében. Miért csodálkoznánk akkor, ha a kiválasztódásban tágult a nemek köre, csökken a jelentősége? (egyről több
mint kettőre..).
ezekután meg lehet ütközni persze azon, hogy irodalma is lett a témának, és közönsége azoknak a könyveknek. De miért hinnénk, hogy a propaganda máris megszerezte volna az elsőbbsésget? Írni róla előbbra való lenne, mint észrevenni? Könyvek égetése elébbre, vagy utána kívánkozik a boszorkányyégetésnek? A könyvekkel fűtenének alá a boszorkányoknak?

van olyan, csoportmagatartás, hogy genetikusan torzó?
Az egyház a konstans oldalára állt, lestoppolva mindazt, amiről volt idő (sokszáz év) mondogatni, hogy érték.

chrisred 2020.10.21. 10:22:03

@cvsvrs: Müller Cecília országos tisztifőorvos, a hivatala Budapesten van. Az ő hivatala kontrollálja a járvánnyal kapcsolatos intézkedéseket.

"budapesti önkormányzat egészségügyi orvos grémiumát egy mentőssegéd vezeti."

Ebből az egészből talán csak a pont igaz. Valószínűleg a fővárosi operatív törzsre gondolhatsz, ami az országos operatív törzshöz hasonlóan nem egészségügyi orvos grémium, hanem a járvánnyal kapcsolatos intézkedések összehangolására létrehozott szerv. Az országos operatív törzs vezetői Pintér Sándor belügyminiszter és Kásler Miklós emberi erőforrás miniszter. A fővárosi operatív törzs vezetője Tüttő Kata polgármesterhelyettes, az egészségügyi oldalról tagjai László Imre orvos/főpolgármester és Havasi Gábor mentőápoló, az önkormányzat egészségügyi tanácsnoka.

chrisred 2020.10.21. 10:23:19

@chrisred: Bocsánat, László Imre csak polgármester.

2020.10.21. 10:31:08

@Főnix Oszlár Gazdag:
ha azt akarja a államnép, akkor azt játszik az állami színházban a színész a magyar királyi színiakadémián.

a jelenlegiek egy ilyen intézményben nyilván nem lehetnek se oktatók, se hallgatók. hanem ehhez egy szarka ezredes vezette adminisztráció mellett népi nacionalista rendezők toborozhatnak csapatot. ami féligazságokon alapul. sanyi szerint az a kultúra, amit szarka ezredes is akar. és valóban. olyasmi. és ez egy legitim politikai törekvés.

és az is legitim, hogy láttuk, hogy ez a nemzeti idealizmus hová vezetett. auschwitz birkenau. és nem engedhetjük meg, hogy ez megismétlődjön. ebből következik a progresszió. meghaladták az elődöket. és egy alapjaiban hamis világkép. az, hogy csákányi eszter mint egy trampli ugrabugrizik és azt mondja, hogy ő meghaladta az csákányi lászlót. aki mindenki pót nagypapája, a közönség kedvenc öregura volt a tévében. a nénik törölgették a szemüket, amikor csákányi lászló évenkelgetetett és közben sóhajtozott. mert az elhunyt férjükre gondoltak. és mellette csákányi lászlóóóó a gyerekek kedvence volt a frédi béniben. a két kőkorszaki szakival. rímhányó romhányi fordításában. és ezek után jött csákányi eszter a trampli. és meghaladta. a közönség azt mondta, hogy na jó, ha ő a csákányi lászló lánya, akkor kerüljön oda. de úgy egyébként nem lehetne vezető színész. esztike kiáll, hogy meghaladták ezt a régi világot, amikor a politika beleszólt és kiválasztotta az apját többek között. kiáll egy nyikhaj, hogy ő meghaladta sinkovics imrét. mert hát ő nem hatalom és a köznép választottja, ahogyan sinkovics imrét a hatalom és a köznép választottja is volt egyben.

ijontichy 2020.10.21. 10:43:11

@Főnix Oszlár Gazdag: "Jézusom, hová vezet mindez?" Nincs új a nap alatt. Annak idején "párttitkár / politikai tiszt" volt mindenütt a "Párt tudja, a Párt nem téved elvtársak" jegyében. A bolsi örök, csak az elnevezés változik. Egyébként is, a fidesz igencsak bajnok az "átnevezések" terén. Ettől még igaz, hogy ha nem megy a kupi, akkor nem a bútort cseréljük. Emlékszem 2010-ben elég sok, általam korábbról ismert név (szakember) került vezető szerepbe, és a zömük egy-két év után el is menekült. Nagy csalódás lehetett nekik az alcsúti kártékony állatka regnálása a gyakorlatban :-/.

@chrisred: Orvos, ha nem is a legélesebb kés a fiókban (ez egyébként annyira jellemző vicrotten kiválasztási gyakorlatára), de erre a posztra nem is az kell. Én azért nem kritizálom jobban, mert sajnos (szvsz) az egész világ (incl. a fejlett országok), így, vagy úgy, de kínosan leszerepelt a Covid-válság kapcsán. Azt csak remélni lehet, hogy tanulunk belőle. A "félig telt pohár" szemlélet alapján, ugyanis k...a nagy szerencse, hogy a Covid nem ebola szintű halálozási rátával rendelkezik.

Reding Roli 2020.10.21. 11:28:49

Nem az egèsz világ szerepelt le a covid - járvany kapcsán , hanem leginkább azok az országok , ahol együtt volt a populista vezető ès a szabados gondolkodású, öntörvènyű társadalom ...Trumpnak , Orbánnak ( de Johnson, Bolsonaro is ) semmi sem számít, csak a hatalom megtartása , nárcisztikus pszichopata önimádó őrültek ...
Ahol volt felelős kormány - a nyugati kultúrkörön belül is - ott lehetett kezelni a jarvanyt ..
Új- Zèlandon nem is volt járvany , Ausztrália szintèn extrém jól kezelte , Európában a balti államok, Norvégia , Finnország ...
Ázsia szenzációs járvanykezelèst mutatott be , igaz , ott más az alapvető mentalitás ...
De, ami meglepő , mèg Afrika is jó eredményeket mutatott fel ( Ruandaban robotok vettèk a mintát ..)

Sajnos , mi Magyarország, a kormány inkompetencia miatt az elmúlt hetekben a világ egyik legerősebb járványdinamikájat mutattata be : tesztelés nincs , kontaktkutatas nincs , 16 %- os a pozitivitasi arány ..
Meghalt napi 48 ember , ami Európa èlvonalába repített lakossagaranyosan , lehagyva már Franciaorszagot ès Romániai is ..
A csehekkel ès a spanyolokkal vagyunk versenyben az első helyèrt ...
De, a magyar " győzelemben " biztos vagyok : a NER nèpirtó kormanya ugyanis nem csinál semmit , miközben egész Európa kormányai azon dolgoznak hogy mentsék meg a lakosságot .
Szlovákia európa-első lehet, a járvány kezelésben : letesztelnek mindenkit ..
Nálunk - ezzel ellentétben - megindult az állami egèszsègügyi rendszer teljes szètverese : Szegeden tömegesen mondanak fel az orvosok , Debrecenben a klinikán ma bezárt az Augusztán egy intenzív osztály, menekülnek az ápolók...

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.21. 11:44:13

@Reding Roli: Lassan átlát mindenki már a szociopata újkonzervatívok szánalmas manipulációin, hiába nyomulnak a médiában és a neten. Nem Nietzschéhez, hanem a Bibliához és Krisztushoz kell visszatérni, de a gnosztikus klub röhögni szeret a felebarátain, mert a szeretet helyett a gyűlöletet preferálja.

2020.10.21. 11:46:38

@ijontichy:
csakhogy ez a bolsi világ termelte ki csákányi lászlót. és most ez ellen tiltakozik csákányi eszter. mondván, hogy ő meghaladta az eddigiket. tehát az apját. ez a bolsi világ termelte ki básti lajost. és most tiltakozik básti juli. mondván, hogy az rendszerváltás utáni művészete, a nagy semmi, meghaladta az eddigieket. és azért kell odaküldeni a vidnyánszkyt, hogy azt mondja: lófaszkarikát.

az nem túl hiteles, hogy kádár rendszer kegyeltjei tiltakoznak a kegyelmes kormányzó úr ellenében. de ettől még szavazhat erre budapest választó többsége. és lehet, hogy megbuktatják az orbán rezsimet. ez esetben folytatódik a kultúrharc. mert ugye ebből ebből következik gyurcsány nímandjai, a momentum intellektuálisan üres arcoskodása. az lesz, hogy a labrisz egyesület érzékenyítsen az óvodában. mert ha nem, akkor az a fasizmus. az ellenzék ezt tudja. pálinkás professzor nemrég még orbán komisszárja volt. de legyen újra főprofesszor. egyszer már szétosztott vagy 1,500 milliárd forintot. és hogy fellendült a tudományosság. ha megválasztják, akkor álljon oda a nagy semmivel. a gyurcsány házaspárt mellé, hogy gyerünk barátaim. mondhatja a a jobbikosoknak. és ez esetben a fidesz szólítja utcára a híveit. ez lenne az überfasza.

nyilván ezt azok szeretnék, akik magyarország összeomlására játszanak. nem kevesen vannak ilyenek budapesten. ha orbán az államcsődöt véghezviszi egymaga vagy az egészségügyi ellátórendszert összeomlasztja, akkor nyilván mennie kell. ha az ellenzék nímandjai viszik csődbe budapestet, akkor őket kell szétzavarni. ahhoz, hogy normalitás legyen, legalább az egyiknek buknia kell.

2020.10.21. 11:48:48

@Reding Roli:
kínában egyáltalán nem volt második hullám.

chrisred 2020.10.21. 11:51:41

@cvsvrs: Básti Lajos és Csákányi László a kegyelmes kormányzó úr idejében végezte el a színiakadémiát.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.21. 11:52:40

@cvsvrs: Írtad: "csakhogy ez a bolsi világ termelte ki csákányi lászlót.". Jaj, azt sem tudjátok, mikor mit hazudtok szegény IQ 87-es proliknak. Most nem jók a bolsik, pedig előbb még a Kádár-rendszer volt a jó, meg az egypártrendszer? Hogy is van ez? Kezd szétesni a manipulációs mechanizmus. Az emberek már nem sz*pják be a műkádárista félrevezetést, a műbolsi szovjetkedést, az állellenzéki szavazatrabló pártokat, az álellenzéki műblogokat, az álellenzéki baloldali TV-ket. Cudar világ jön. A kocsmaduma túl egyforma lett, a nép gyanakszik már. A dilettancia meg gyurcsányi magasságokba emelkedik. Rossz kombináció, rossz időzítéssel. A nagyobb has és a több szotyola sem segít, sem a rosszul szabott öltöny. Mi lesz így?

Reding Roli 2020.10.21. 12:00:54

@Főnix Oszlár Gazdag: Igen. Eddig azt hittem Orbanèkról , hogy " csak " erkölcstelenek ès gonoszak , de mellette többè- kevèsbè
pragmatikus politikát folytatnak. Ma viszont már úgy látom ,hogy teljesen meghibbantak , amely törènyszerű következmènyekèpp alakult ki a totális egyeduralomnak, a minenfèle kontroll nèlküli hatalomgyakorlásnak ...
Ma Szíjjártó Pèter ( a táblagèp korrektorja átírta színjátszónak :) ) bejelentette ,hogy Magyarország 2024- ben embert küld a világűrbe ès erre 10 milliárd forintot szánnak , orosz együttműködèsben ...

Èn már úgy èrzem , hogy egy teljesen szürreális dráma rèszesei lettünk mindnyájan : a miniszterelnök unokázik a szociális mèdiában, Szíjjartó az űrbe küldne egy magyart , szerintem most az első az egyenlők közt elvèn lehetne az Orbán is ...:)
miközben soha nem látott nemzeti katasztrófa bontakozik ki a szemünk előtt...
Az elmúlt 30 èv legnagyobb bukása vár ránk , attól tartok...

2020.10.21. 13:07:23

@Főnix Oszlár Gazdag:
az szfe tünetésen most ott van csákányi eszter és básti juli. és azt állítják, hogy a rendszerváltás utáni szabad művészetük meghaladta a sötét diktatúrát. a saját szüleinek emlékét tiporják el. toporzékolhatnak, de a szüleik korában is egypártrendszer volt és volt kultúrpolitika. és az eredményezte a magas művészetet. és a rendszerváltás hozta magával a szabadosságot. persze toporzékolnak, hogy őket nem lehet leváltani. verhetik a seggüket. hogy jönnek a nácik. szarka ezredes a rohamosztagosaival. nem. orbán ha nem akar korlátozni, akkor meghibbant. és úgy mennie kell. egy esetleges lockdown viszont a fővárost viszi csődbe.

chrisred 2020.10.21. 13:48:58

@cvsvrs: Te tiporsz bele az emlékükbe, amikor kommunista kádereknek állítod be őket.

2020.10.21. 14:17:10

@chrisred:
a kádárizmus idején is volt kultúrpolitika. azt HATALOM diktálja és állítólag az csak rossz lehet. ezt mondják ugyabár azok, akik most a színművészet parnasszusára kívánkoznak. csákányi eszter és básti juli. és az apukájuk is szörnyűséges kontra szelektált lófasz jóskák voltak? halász juditka kiállhat, hogy az nem jó, hogy a hatalom emeli fel művészeket. őt ki emelte fel? valószínűleg voltak még rajta kívül is csengő-bongó hangú gyerekdal énekesek. csak a hatalom nem őket választotta ki. úgy tűnik, hogy halász juditnak ez még nem jutott eszébe.

chrisred 2020.10.21. 14:33:20

@cvsvrs: A komcsik idején volt gumipitypang és magyar gyapot is. Ez nem jelenti azt, hogy a mezőgazdaság csak rossz lehet.

Halász Juditot Várkonyi Zoltán szerződtette a Vígszínházba, Szabó István és Jancsó filmekben szerepelt. De te csak a gyerekdalokról ismered. Rendben van.

2020.10.21. 14:57:31

@chrisred:
halász judit a gyerekdalokkal lett népszerű. és erre a célra párttitkárok választották ki. a hatalom. a diktatúra. ha az csak sötét lehet, akkor ezek szerint halász judit rendszerváltás előtti művészete volt a rossz. és a rendszerváltás utáni a jó. jancsó is nagy szar volt a rendszerváltás után. szabó istvánt meg hagyjuk már, hogy ő lett volna a diktatúra ellenlábasa. ha valaki nem volt megalkuvó, akkor ő. vitray professzor kellene még, hogy tiltakozzon a köztévé egyoldalúsága ellen. amikor őt választották ki az elvtársak, akkor érdekes módon nem tiltakozott.

2020.10.21. 15:08:52

@chrisred:
akik most tiltakoznak, azok nagyrészt vezető szerepet vállaltak egy valódi diktatúra legitimációjában (úgy volt egyoldalú a tévé és a rádió, hogy nem volt internet. és legfőképp úgy volt egypártrendszer, hogy nem voltak szabad választások. és ők mégis bementek a tévébe egyetlen csatornán szerepelni. és párttitkárok hívták őket. ne tegyenek már úgy, hogy ők ezt nem tudták. hogy a magyar televízió és a rádió is direkt pártirányítás alatt működött.

a rendszerváltás konszenzusa az volt, hogy megértjük. szemet hunyunk felette. de ezek a művészek eljutottak odáig, hogy egy kétségívül autoriter, de közel ennyire sem diktatórikus rezsimet pocskondiáznak. mondván, hogy egy ilyen rendszer csak rossz lehet. lehet. de ez esetben hiteltelen a tiltakozás.

megbukhat az orbán rezsim. felőlem buktassák meg. ez esetben folytatódik a kultúrharc. és ők lesznek a hatalom. akik most verik a seggüket.

chrisred 2020.10.21. 15:17:59

@cvsvrs: Francokat. Aki azt a rendszerta színházi életen belül legitimálta, az olyanok voltak, mint Major Tamás, vagy mondjuk Kerényi Imre alapszervezeti párttitkárként. Aki csak a munkáját végezte, nem legitimált semmit. Páger Antal például melyik rendszert legitimálta? Ő is ott volt a tévében, ha meghívták egy szerepre.

2020.10.21. 15:30:18

@chrisred:
és a többiek. aki bement a tévébe, hogy ő majd énekel. vagy viccet mesél. és pontosan tudta, hogy ezzel legitimálja a rendszert. nekem nincs azzal különösebb problémám, hogy ezt megtették. ha nem teszi halász judit, akkor megtette volna más. és lett volna még csengő-bongó énekes, aki népszerűvé vált volna a konkurencia nélküli tévécsatornán. ahogyan dévényi tibor is népszerűvé vált, pedig annál rosszabbat nehéz lett volna produkálni.

vagy szinetár miklós is legitimálta a rezsimet. és most ugye szinetár dóra előáll azzal, hogy az orbán rezsim. micsoda sötét diktatúra van. kérdezze már meg az apját. nyilván lettek volna még nagyon sokat, akik okoskodtak volna a zsűriben. csak ők nem vállalták ezt a szerepet azért, mert látták a kádár rendszer amúgy nyilvánvaló visszásságait. ahogyan az orbán rendszere is hasonló. viszont nem lehetetlen a konszolidáció. mert láttuk, hogy a kádárizmusban sem volt lehetetlen. úgy, hogy az 56 leveréséből indult. és nem egy választás elvesztéséből.

engem az érdekel hogy lehet normális országot építeni a következő nemzedéknek. és úgy, hogy a fidesz megy el a francba, vagy a most tiltakozók. valamelyik.

chrisred 2020.10.21. 15:40:41

@cvsvrs: Azzal senki nem legitimálta a rendszert, ha a munkáját végezte. Az nem politikai tevékenység. Leülni a kerekasztal mellé tárgyalni a hatalomátvételről, ahogy a rendszerváltók tették, igen, az legitimálás.

FrVili 2020.10.21. 15:59:12

@cvsvrs: "fidesz megy el a francba" nem a francba inkább a börtönbe- persze ez baromság tudom, de jól esett:)
Kik uralhatják az SZFE-t ha még Alföldi se taníthat ott? Mácsai és Vidnyánszky is csak vendégelőadó (bár ez utóbbit ez nem érdekelte, mert ő mindent akart ki is nevezte a poilitika egyeteni tanárnak).
Szerencsételen kis elnyomott minden díjat poziciót elnyerő Vidnyánszky, neki "itt még dolga van".
Szerintem Gépelem könyveket kéne égetni az ITM előtt, hogy Palkó kidugja az orrát, hogy ez fasizmus. Nyúlpörkölttől az űrprogramig (fidesznek is kell egy farkasberci ha a szociknak megvolt, úszóverseny is ha gyárfásnak volt, kultúrpápa ha az átkosban volt) színháztól a bíróságig csak fidesz a jelen és jövő.

2020.10.21. 16:27:02

@FrVili:
az szfe-t néhány úgymond "liberális" kultúrkorifeus uralja vagy uralta. akinek alföldi is a talpnyalója. akik belterjes módon szervezik a kultúrát egyfelől. ebből lesz a körúti színházasdi. és van kommersz világ, ami külterjes. ez meg a kereskedelmi televíziózás. és közte kimarad az ország.

2020.10.21. 16:44:13

@FrVili:
a börtönnel fenyegetés is érdekes. mert ugye szfe ügyben a tiltakozók sértenek jogot. nyilvánvalóan önkényesen foglalják el az szfe épületét. mintha a minisztériumi dolgozók lezárnák az épületet mondván, hogy őket nem válthatják le. ez aligha lehet jogszerű.

és ha ezeket a diákokat, tanárokat külföldről képezték (ami ugye egy konteó, hogy szervezett felforgató tevékenység zajlik), akkor az ugye bűncselekmény. 5-15 év közötti börtönnel büntetendő.

Az a magyar állampolgár, aki abból a célból, hogy a Magyar Köztársaság függetlenségét, területi épségét, vagy alkotmányos rendjét sértse, külföldi kormánnyal vagy külföldi szervezettel kapcsolatot vesz fel vagy tart fenn, bűntettet követ el, és öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

2020.10.21. 17:24:01

@FrVili:
félre értés ne essék, senkit se zárnék börtönbe. ezek a jogszabályok és 2010 előtt is érvényben vannak. ha egyesek nem választást akarnak nyerni, hanem külföldi segédlettel az államrendet megdönteni, akkor az 5-15 év közötti börtönnel büntetendő. a nyugati világban is ez a standard. csak a nyugat szeret beavatkozni. hogy angela merkel szerelmes egy fiatal nőbe valamelyik posztszovjet államban. és így még csak véletlen se szerveződhetnek meg a valódi függetlenek, a helyi faszkalapok ellenében, és a többi.

tehát nem az ensz szakosított világszervezetinek választott képviselői az ellenőrző hatalom a világban. hanem különféle pénzalapok vásárolják meg ezeket és lépnek a helyükbe. lásd soros alapítvány. soros egy pénzügyi despota egy brutális hatalommániás őrült. a kiszolgálói is. hogy tombol a fasizmus. és küldenék vadászbombázókat. hogy ártatlanok százezreit vagy millióit megöljék. a totális szabadságot és egy sehol sincs világot számon kérve az államalkotókon. és ez ugye nyílt hazaárulásnak minősül a nyugati világban is. és ez van úgy elnevezve, hogy "liberalizmus", "globalizáció", "progresszió". országok leigázása gyarmatosító jelleggel. mert ez a nyugati kultúra.

ijontichy 2020.10.21. 18:38:32

@cvsvrs: Ez a bolsi világ "nevelt ki" engem is. Ez a bolsi világ pedig azért létezhetett, mert ideiglenesen hazánkban állomásozott a testvéri szovjet hadsereg. Úgy egyébként egy életképtelen rendszer volt, és a magyar társadalom saját hőseit gyalázta meg azzal, hogy ezt a bagázst újra hatalomba emelte.
Nem, vitya, meg a komcsy band semmilyen rendszerváltást nem fog befejezni. A probléma az, hogy a rendszerváltás jogilag "egy nap", de a valóságban hosszú folyamat. Ezt a folyamat szakadt meg '98-ban, és majd akkor fog folytatódni, amikor a ner-nek vége lesz. Az interregnum pedig sok, fölöslegesen elköltött pénzbe kerül.

"soros egy pénzügyi despota egy brutális hatalommániás őrült. a kiszolgálói is. hogy tombol a fasizmus. és küldenék vadászbombázókat. hogy ártatlanok százezreit vagy millióit megöljék." Már ennyire nagy a baj??? Nem kell ám mindent beszopni, amivel a pártaktíván riogatnak ;-). Szerintem a főnököd kihúzza a megpandeléséig, erre a magyar önsorsrontó hülyeség a garancia. Nomeg talán jobb is lenne így, mert mint azt - asszem @Kettes - itt a szomszédblogban minap találóan megjegyezte, hogy vityáékat nem az "emúttízhúszév" miatt vágnák sittre, hanem a bukás előtti néhány napért-hétért.

Reding Roli 2020.10.21. 19:14:31

Az Alaptörvény szerint - ami egyènkènt egy oktrojalt Alkotmámy :

" A magyar állam működése a hatalom megosztásának elvén alapszik. "
De, ki a jó ....... al osztják meg a hatalmat Orvbánèk?? A plurális demokráciát felszámolták, az autonómiákat felszámolták vagy nèvlegessè tettèk , a Alkotmanybíróságot kiherèltèk, a nèpszavazas intèzmenye gyakorlatilag megszűnt, a legfőbb közjogi mèltóságok szanalmas pártállami babfigurák!

" (2) Senkinek a tevékenysége nem irányulhat a hatalom erőszakos megszerzésére vagy gyakorlására, illetve kizárólagos birtoklására. Az ilyen törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és köteles fellépni."

Vajon Orbán nem a hatalom kizárólagos birtoklására tör,ès nem erőszakosan gyakorolja hatalmát?? A Prosti Srácokon Horváth József biztonsági\ titkosszolgálati " szakèrtő " bejelentette, hogy itt államellenes összeesküvés folyik , zavargások lesznek , az ellenzèk meg a külső erők nèpellenes kiszolgálója...
Tipikus bolsevik, komcsi, fasiszta uszító- propaganda módszerek ...
Megpróbáltam hozzászólni a tèmához , de real time , azonnali cenzúra van...Ennyit a lakajmèdia vinnyogásáról, hogy a politikai korrekt liberális sajtó nem engedi a más vèlemènyeket ....Akkor, mit csinál az inkorrekt pártállami sajtó?
Most be vannak szarva , mert ha Biden győz november 3- án, akkor új irányba megy tovább a nyugati világ ..
Az orbáni rendszereket nem fogják eltűrni sokáig...

2020.10.21. 20:17:06

@ijontichy:
gyerekként ruszki katonai repülőtér mellett laktam egy ideig. egy kormányékbeli jobbágyfaluból a szövetkezeti boltot nyitott. és a csillag csemegéhez hasonló bolthálózatot hoztak létre. húsboltokat pultokkal és egy talponállóval. ahová jártak a ruszkik a családjukkal enni. a fürdő kocsmába jártak a tisztek inni. aztán egy idő után már a talponállóban is ittak. 88 nyarán mesélték, hogy kivonulnak. és sírtak. hogy szibériába költöztetik őket. mert nekik a szovjetunióban nem volt lakás, laktanya építve. a gyerekeiknek itt volt iskolájuk, színháztermük. egy nagyobb ruszki laktanya olyan volt, mint egy kisváros.

abban egyetértés volt, hogy a gazdasági és a kulturális kapcsolatokat nem kellene megszakítani. budapesten nyomatták, hogy jaj, milyen fúj. és 1 millió munkahelyet számoltak fel vidéken. és 94-ben megbukott a rendszerváltás. mert a nép azért szavazott horn gyulára, hogy a balfasz rendszerváltókat elzavarja. csakhogyhorn gyula koalíciót között az szdsz-szel. és ezért szavaztak orbánra, hogy ezeket elzavarja. csakhogy orbán koalíciót között az mdf-fel. és ezért szavazták vissza medgyessy-t és gyurcsányt. hogy legalább az mdf el legyen zavarva. csakhogy azok összeálltak az szdsz-szel. és jött orbán, hogy a saját belső körein kívül elzavarja a komplett rendszerváltó elitet. tegye. ezért van megválasztva. de ha ebbe a fidesz is belebukik, akkor az is.

2020.10.21. 20:38:22

@ijontichy:
budapesten az értelmiség kurvára nem értik a vidéket. illetve nem akarják megérteni, hogy közülük a lehető legtöbbet küldenének a halál faszára. ahogyan ez az értelmiség tenné ugyanezt a magyar köznéppel. a horn gyulára azért szavaztak, hogy a népakarat érvényesüljön. vegye fel a pufajkát és gyula bá, ezeket kell lőni. csakhogy horn gyula is meg akart felelni a nyugatnak. és ehhez az szdzs-t be kellett venni a kormányba. és utána orbánnak az szdsz-t. és utána még visszajött gyurcsány, hogy ő zavarja el a többit. és ő se értette, hogy azért választották meg, hogy bevégezze a rendszerváltást. nem azért, hogy reformáljon. orbánt se azért választották meg. és akkor mondják, hogy az autonóm intézményeket nem akar a nép. ezt az értelmiséget nem akarja valóban. mert budapest ellenzéki értelmisége egy mesterrassznak képzeli magát. nem az a probléma, hogy egy másik népcsoport. mert lehetne nevük. de azt kikérik maguknak. hegemóniára törekvő nem tudom kicsodák. az nem kell. hanem egy néppárt és független reálértelmiség.

2020.10.21. 20:52:06

orbánnak az mdf-et. ha orbán azt mondja, hogy a picsába a rendszerváltással, akkor nem bukott volna meg. ha nincs az oldalán az mdf. azok röhögve szüntették meg a munkahelyeket és adtak el a kövagyonból amit csak lehetett. az szdsz ugyenaz. csak ők még kulturálisan is alávalók. a labrisz egyesületet is beküldené az óvodákba. aztán merjél tiltakozni. ez a demokrácia. nyugaton erre szavaztak. rendben. de magyar társadalom nem majmolta a ruszkikat, se az amerikaiakat. vagy a lengyel, vagy a cseh. és értem, hogy százezrek leléptek. még le fognak lépni. és lehet, hogy a végén az ország összeomlik. de ha nem, akkor egypárti keretek között lehet az államot működtetni. egy párt és valódi függetlenek. már másképp brutális széthúzás van és értelmetlen viták hosszú sora.

jogában áll-e az államnak beavatkozni egy állami intézmény működésébe. egy sajtótermék tulajdonosai utasíthatják-e az alkalmazottaikat? és ha igen, akkor a sajtószabadság lábbal tiprása? stb.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.21. 20:54:06

@cvsvrs: A vidék és Budapest nem létezik külön-külön. Minden családban, minden munkahelyen, szinte minden élethelyzetben olyan emberek élnek Budapesten, akik jelentős részben a vidékhez kötődnek. Az szimplán elmebeteg, aki azt hiszi, hogy Budapest az a VII. kerület. A vidékiekkel meg sokszor nem az a gond, hogy vidékiek, hanem hogy alulfejlett a gondolkodásuk és a tudásuk. Ilyen ember azonban mindenütt van, nem csak vidéken, de ott valamiért büszkébbek erre az állapotra egyes emberek, ami eléggé érthetetlen. A diplomás vidékiek már nem ilyenek, és ők sokszor Budapestre jönnek, hogy új budapestivé váljanak. Az ellenzék már régen nem a másfél százalékos értelmiségi pártok vinnyogása, hanem a lakosság de facto fele. Ez a realitás. És ez a jövő. A magyar jövő.

ijontichy 2020.10.21. 20:57:06

@cvsvrs: "abban egyetértés volt, hogy a gazdasági és a kulturális kapcsolatokat nem kellene megszakítani" Na ja. Nem is tetszett nekem sem a továrisi konyec. Mert attól az orosz még itt marad a szomszédban, meg egyáltalán... nem sportszerű a földön fekvő medvét rugdosni. Amúgy nekem nem kell bemutatnod őket, én még kétszer "bohóckodtam" is velük a Bakonyban :-).

Tévedésben élsz. A rendszerváltás nem arról szól, hogy ki, kit zavar el. Amúgy a jelenlegi bagázsod a '90 előtti legtehetségtelenebb férgekből (és ifjú neveltjeikből) áll. Életképtelen ugyanúgy, mint az elődje. Csak kicsit tovább tart az agóniája, mert Mo. már a nyugati gazdasági övezet szerves része. Ettől függetlenül vége lesz, és a rákövetkező egy-két nemzedék fizeti a cehhet, amit az elszabadult parasztbolsi és a bagázsa összehozott. Elhiheted nekem, hogy nem fognak rólunk szépeket gondolni.

"budapest ellenzéki értelmisége egy mesterrassznak képzeli magát." Neked agyadra ment a "cion bölcsei" :-/

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.21. 20:58:42

@cvsvrs: Írtad: "jogában áll-e az államnak beavatkozni egy állami intézmény működésébe.". Igen, jogában áll, de ha elfogadja a liberális vagy LGBT polgárok adóját, akkor nincsen joga ezen polgárokat tudatosan kirekeszteni az állami intézményekből. Ha az állam lemond a liberális vagy LGBT emberekről, az OK, de akkor ezek az emberek ne fizessenek adót az államnak. Ez így igazságos. Ha pedig elveszik az adójukat, akkor nem lehet őket kirekeszteni. Ez így működik.

2020.10.21. 21:02:07

@Főnix Oszlár Gazdag:
csakhogy ennek az ellenzéki értelmiségnek nincsenek termékei. egyáltalán semmilyen terméke, sikerterméke se.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.21. 21:05:14

@cvsvrs: Mesterrassz? Ébredjél már fel. Az egész nyugati civilizáció megy a levesbe, ha nem fogunk össze. Azt hiszed, hogy a szabadkőművesek, illuminátusok vagy liberális zsidók túlélik a nukleáris robbanást? Ha nem fogunk össze mind, akkor nincsen jövünk. Az összes nyugati, zsidó-keresztény, fehér országnak össze kell fognia, különben végünk lesz. Nem ezt a magyar soviniszta baromságot kellene nyomatni, hanem a globális népességi adatokat kellene nézni. Egymilliárdan túl fogunk élni, 9 milliónyian nem. Ez a valóság.

2020.10.21. 21:06:24

@Főnix Oszlár Gazdag:
budapest vidékies része nagyrészt fideszes, vagy független. a fidesz az egyetlen párt, amelyik létrehozott egy integritással rendelkező országos hálózatot. amelyik eléri csángóföldet. vagy az adriai tengermelléket. ott a fidesznek vannak érdekeltségei. aztán lehet, hogy ez a hálózat szét fog esni és a fidesz hatalmi központjai kártyavárként omlanak össze. lehetséges. de ez az egyetlen formáció, amelyik politikai pártként képes működtetni az országot. a többi nem.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.21. 21:08:53

@cvsvrs: Azért kell hagyni a piacot élni, hogy a tőke a nyertesekhez áramoljon szabadon. Nem a politikusokhoz, hanem a nyertes igazi kapitalistákhoz kell, hogy áramoljon a vagyon. Az állam feladata meg a csalók kiszűrése. Ennyi az egész, nem bonyolult ez.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.21. 21:15:49

@cvsvrs: A Fidesz erkölcstelen familista és nem érti meg, hogy nem élhet a nyugati civilizáción kívül vagy annak ellenében. Egy kilencmilliós nemzet önmagában nem fog túlélni még száz évet sem, ahogy a világ alakul jelenleg.

2020.10.21. 21:16:55

@Főnix Oszlár Gazdag:
egy mai színházi hír, hogy el kezdik próbálni a toldit. egy ifjúsági zenés darabot csinálnak belőle.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/toldi.jpg
ezek között van aki egyetemi hallgató. és ő is tiltakozik. 100%. csakhogy ez többségében fideszesekből és függetlenekből álló színház. nincs dk-s. errefelé nincs párbeszéd, momentum, stb. mszp sincs. de nemcsak debrecenben, hanem az ország legtöbb településén. ez a nagyon vidékies ellenzék effekítve nem létezik. csak a fidesz és a párton kívüliek. a valódi függetlenek. ez a pálya.

értem, hogy budapesten és 20-30 városban nem ez, hanem hogy legyen dk és a jobbik. a momentun, az lmp és a kétfarkú kutyapárt. és még az mszp-párbeszéd. de ez micsoda? és ezek kormányra kerülnének és a fidesz tüntessen. ebből lenne a polgárosodás. ez überfasza lenne. inkább legyen a fidesz és a függetlenek. budapesten is nyilván vannak értelmesek, akik nem akarnak dk-t, meg a többit. és a fideszt se. az összes pártnak viszont tartósan 50% feletti a támogatottsága. az egyik maradjon belőle. és ha az a fidesz, akkor a fidesz. ha orbán nem korlátoz és összeomlik az egészségügy, akkor az összefogás feltéve, hogy őket választják. és ki lesz az egészségügyi miniszter? és milyen elképzelései vannak? erről már ugye nem tudni semmit se.

2020.10.21. 21:17:47

@Főnix Oszlár Gazdag:
az összes párt erkölcstelen. te egy nem létező világot kérsz számon a társadalmon.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.21. 21:18:17

@cvsvrs: Ezen már túl vagyunk régen, ezt a csődöt az 1970-es évek agitprop színvonalával már senki sem tudja takargatni.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.21. 21:19:05

@cvsvrs: Nem, a civilizáció alapja a morál elvárása. Ha egy párt és egy ország előre kineveti a morált, az egy halott párt, halott ország és halott civilizáció.

2020.10.21. 21:23:44

@Főnix Oszlár Gazdag:
és a közerkölcs alapja a familiaritás. a családiasság.

2020.10.21. 21:26:46

@Főnix Oszlár Gazdag:
az szfe tüntetők feléről a wikipédia is tudja, hogy valakinek a valakicsodája. gyereke vagy szeretője. mert ezeknek nem házastársaik vannak, hogy 2-3 évente lecserélt szeretőik.

2020.10.21. 21:32:30

@Főnix Oszlár Gazdag:
ha az a problémád, hogy a színészvilág belterjes módon szerveződik, akkor miért probléma az, hogy szarka ezredes, vagy akárki legitim módon erőszaktól mentesen szétzavarja ezt a közeget.

ijontichy 2020.10.21. 21:33:26

@cvsvrs: Na egyet azért szögezzünk le: Nem az ugató kutya harap. Nem a "budapesti bölcsész-akadémikus" vonulat az, amelyik a "csak egy maradhat" elvét vallja és gyakorlatát támogatja, hanem a fideszbolsik és szavazóik. Olyan veszett dühvel támadjátok a "virágozzék minden virág" szemléletünket, hogy aki kívülről nézi Mo-ot, az röhögőgörcsöt kap tőletek (mint én), vagy nem igazán érti (mint az egyszeri fritz). Mert röhejesek vagytok. Ha már SzFE... ott van ez a nyomorult vidrócki... úgy viszitek a nemzetibe a nézőket, mint minket középiskolásan a szovjet filmekre. Márpedig ez egy eredményorientált viég b+, akkor is, ha ez nektek nem tetszik. Az Alföldi meg tudta tölteni a fidesz építette Nemzetit, a vidrócki meg nem tudja. Két fillért sem számít a te "kultúrharc"-ként emlegetett baromságod. A "kultúrharc" ugyanúgy a közpénztolvajok kedvelt fogalma, mint a "politikai felelősség". Aki kiejti a száján, azt azonnal el kell zavarni minden közvagyon közeléből, mert tuti, hogy lopni akar. És a lopáson itt értsd a szar, silány, eladhatatlan termék előállítását is.

ijontichy 2020.10.21. 21:34:24

@cvsvrs: Az ezredest nem becézni!!! Semmi értelme. Végy példát a grófnéről ;-) :-DDD

ijontichy 2020.10.21. 22:08:47

@cvsvrs: Még valamit: szerinted az sikeres kormányzás (vidékpolitika!), ha tíz év után (senkitől sem zavartatva), még mindig lehet (érdemi mennyiségben!) kétkila krumpliér' szavazatot venni? Ez a polgárosodás? Én a fidesznyikek helyében kurvára szégyellném magam, hogy egy ócska, tehetségtelen bagázs regnálását támogatom :-/. Egy "bajnai" legalább gyakorlati kapitalizmust akart oktatni ;-) , az alcsúti kártékony állatka meg nem. Csakhogy azzal, amit az állatka "oktat", lóf... lesz ott esti fényben, de nem sikeres nemzet. Ez már most világosan látszik. Ennek a sikertelenségnek az eltakarására szerződtél bémeg. Ok. a munka, az munka... de azért mindennek van határa (még a Szovjetúniónak is :-)).

2020.10.21. 22:09:14

@ijontichy:
ma magyarországon 4 városban képeznek agysebészt. ehhez képest színészt 2 városban. budapesten és kaposváron (amit ez a brancs elfoglalt, mert régen kötelező volt vidékre menni és ott kialakult egy belterjes csoport.) de ők nem egy iskola lennének a magyar szcénában, hanem A SZAKMA. ők is azt akarják, hogy csak egy maradjon. ők. és a többi az semmi. és a fidesz is azt akarja, hogy ezek takarodjanak az underground világába. és majd kiképezek várjátékos, látványszínházas, utcaszínházas, népszínházas színészeket, rendezőket. klasszikus próza és versszínházat. nem bugyuta átiratokat. závada pál az írópápa fiacskája átírja shakespeare-t. nem ezeket a szarokat. ez legyen az underground. és 10-20-30 év amíg a magyar iskola újrateremtődik. ezek meg menjenek a francba. ez a két opció van.

FrVili 2020.10.21. 22:40:20

@cvsvrs: "egy néppárt és független reálértelmiség" ez az eufemizmusa a lumpenproli értelmiséggyűlölő attitűdnek. Ott fönn Pesten a nagyokosok. Jaj de nagyon ismerős ez a korcsma gőze proli öntudat, amikor a kőműves kibeszéli a művészurat a cselédlánnyal, amikor a ház ura nincs otthon."hát de honnan van nekije ennyije editke amikó még fugazni se tud, mert az szakma, ez itt ez a sok hadoválásbúl ilyen jól megél... " Na és a középszer fölött picivel a megfigyelő nagyravágyó típus, aki mán rafinált összerakta fejben hogyan vannak a dógok, őt nem verik át, ő már ellesi utánozza hogyan van ez. Aztán felviszi az isten a dolgát miközben állandóan azokra hivatkozik ahonann gyütt, mer ő olyan eccerű lélek pedig mindig kombinál, nos a legjobban a sajátjait veti meg (mert ő már nem tv2-t néz), no meg azokat, amilyenné nem válhatott ahhoz, hogy elég távol kerüljön attól amit megvett önmagában. Hát persze, hogy sorstársra ismer a fideszesekben. A disznóvágás és az űrközpont között torkukon akadt a szorgalmasan lopott közpénz. A naptv utánzatból pestitv lettek. Eb ura fakó! Jól mondja @Fönix a vidéki fiatal értelmiség nagyrészt itt van Pesten és falják a kultúrát a lehetőségeket, nyelveket beszélnek, utaznak igényük van olvasni igényes élőzenét hallgatni és többek akarnak lenni mint a szüleik, ezért kritikusak magukkal és a környezetükkel és akár otthonról hozott nyúlpaprikást is esznek.

2020.10.21. 22:46:22

@ijontichy:
a fideszt elsődlegesen nem azért választották meg, hogy fejlesszék a vidéket. hanem azért, hogy visszafoglalják a fővárost. és ez nem a keleti népekre jellemző attitűd. nyugaton is ez a tendencia. borisz is azért lett megválasztva, hogy az angolok belső londont legalább részben visszavegyék. trump is azért lett megválasztva, hogy a demokrata párti hegemónia kísérletet a majomkodással megtörjék. orbán eddig ügyes hatalomtechnikusnak bizonyult. de ha rosszul időzít, akkor megbukik. és lehet.

ijontichy 2020.10.21. 22:55:07

@cvsvrs: " és majd kiképezek " Dehát hogyan, ha egyszer tökhülyék hozzá? Figyusz, nem az a siker, ha beleírjátok az a̶l̶k̶o̶t̶m̶á̶n̶y̶b̶a̶ alaptörvénybe (mert a paraszt megtanult ipaden egyéjszaka törvényt írni), hogy csak az csinálhat színházat (háziipart, mezőgazdaságot, autót, IT-t, vagy atomreaktort), aki legalább kétésfélszerszer úgy kinyalta a föncsinek, hogy csillogott, mint a salamon töke. Si-ker-te-le-nek vagytok, és ezt csak erőszakkal tudjátok elpalástolni. A középszer diadala, de a fidesznyik felső középszer (kétbit/agy) sajnálatosan tudatában van a saját középszerűségének, s ettől a nyomasztó tudattól úgysem tud szabadulni, s ezért tehetetlenségében hörög, mint külügyérnek látszó wckefe JoeBiden-re.
Nem fog menni. Vagy így, vagy úgy, vagy holnap, vagy húszév múlva, de vége lesz a középszer pünkösdi kerálságának. Ami marad utána, az egy vaskos cehh, meg egy jó sötét oldal a magyar történelemben :-(.

ijontichy 2020.10.21. 23:03:35

@cvsvrs: "hogy visszafoglalják a fővárost." Kitől te szerencsétlen? A budapestiektől? Egyre hülyébben vagdalkozol. Mondtam már, hogy ne dőlj be a pártaktíva hazugságainak. A ner-nek még nincs vége, és 22-ben se lesz, szóval lesz még kéccáz dolcsis apanázs. Csak az ilyen bornírtságoktól kímélj minket. Nem értem miért fáj, hogy a budapestiek felmutatták a középső ujjukat, és Petőfivel szólva mondták, hogy "foglalod a kurvanyádat". Nem tetszik, hogy gerinces magyarok is élnek még abban az országban? Echte fidesznyik magyar: dögöljön meg a szomszéd tehene is. Ha nekem nyalni kell, nyaljon más is, akár ízlik neki, akár nem.
Egyébként meg mit akarsz te Budapesttől, amikor nincs nagyszerűbb hely Debrecennél ;-)? Van már béemvétek is nem? Vagy a tudat zavar, hogy Budapest nélkül az se lenne, mert Mo-ot mégiscsak Budapest teszi fel a térképre?

2020.10.22. 00:01:59

@ijontichy:
azoktól, akik nem magyar érzelműek. erről beszél orbán. hogy ő majd elzavarja ezt a csoportosulást. mit gondolsz miért szavaznak a fideszre. azért, hogy zavarja el őket. mit gondolsz, hogy miért ugyanaz az néhány száz vagy ezer ember tüntet az szfe mellett, mint aki a rabszolgatörvény ellen tüntetett, stb. azért szavaznak orbánra, hogy ezt a felforgató siserehadat zavarja el. akikre budapest választói többsége szavaz. ez 300 ezer ember. és a fidesz oldalán áll 3 millió. vidéken nincs kultúrharc. a körúttól távolodva ez megszűnik. budapesten veri a seggét egy brigád, akiket a rendszerváltás idején kellett volna leváltani. és most esetleg. ha orbán nem bassza el, akkor.

attól az értelmiségtől, amelyik köpködi a népet. gyurcsány nímandjaitól. az arcosdoskodó momentum generációtól. a labrisz egyesülettől.

FrVili 2020.10.22. 00:59:11

@cvsvrs: elfoglalni, elzavarni, 300ezer vs. 3millió, kisebbség hegemóniája a szupremácia felett, gyurcsány az értelmiség, jaj mi lesz itt senki sem tudja, csak a fidesz a biztos. Jaj édeském itt felfordulás lesz, amit senki sem szeret, vége lesz a szépidőknek ezzel a Fantasztikus hatalomtechnikussal, akinél csak Lukasenka tehetségesebb. Félsz hogy visszajön az szdsz, mi? Már itt vannak, mint a migránsok ugrásra készen. Olyan mint a koronavírus van második harmadik hullám, nincs menekvés csak a fidesz a garancia itt, különben eltűnik az MTVA1-18 közpárttv és mindennap TGM fog Marxot felolvasni németül napközben. Upor és Ascher fog nyilatkozni mindenhol és minden színház Katona lesz és Lengyel László magyarázza el mi történt itt tíz évig. Ettől retteg az ország. Ez reális veszély. Ezért pusztuljon minden. Nem kár érte, mert nem a nép építette, még nem tudjuk ki, valami mesterrassz a körútról. A fidesz már a nép, na az igen. Mindent megcsinálnak még egyszer gagyibb, aljasabb verzióban, mint amit állítólag gyűlöltek. Nincs olyan, hogy elmaradottság, szegénység, ezt a nyugat terjeszti. Csak nemzet van, ami felett nem áll semmi, alatta a nép narancshéja ami összetartja az a fidesz. Aki olyannal foglalkozik, amit két rövid mondatban nem lehet elmondani azt is kizavarnám kapálni, mint a sok semmirekellő budapesti irodistát. Há mit csinálnak azok. Te egy öreg nénike vagy aki nem a lócán üldögél, hanem internetet olvasgat, mintha főutcán menne a sztráda és mindenkit leszólít, hogy hallgassa meg a hülyeségeit, mert megerősítést vár. Én hülye meg leállok;)

ijontichy 2020.10.22. 02:06:23

@cvsvrs: Cívis, sajnos - hogy a szóhasználatoddal éljek - Te vagy a "nem-magyar" :-(. Persze magyar vagy, mert a hozzám hasonló magyarok soha nem tennének olyat, hogy valaki magyarságát megkérdőjelezzék, de ennek a betegesen provinciális gondolkodásnak az erőltetése... phűűű... És hát persze, pontosan tudjuk a valódi okoKAT, miért szavaznak a fideszre. EzEK az okOK egészen jól meghatározhatók.
A ner-nek vége lesz, jövőre, vagy húsz év múlva, mindegy. A vityaizmus halálra ítélt, már akkor az volt, amikor megszületett. Ez még akkor is így lesz, ha netán Budapest konformista népe majd leváltja Karigerit a következő voksoláson. Ki olyan hülye manapság, hogy "átlövesse az oldalát", ha nem állnak tankok a határon, csak egy köcsög csíra elszívja a pénzt, mert megteheti (többek közt pont az elmaradott, provinciális gondokodású vidék jóvoltából)? Ettől függetlenül a főnöködből egy megkeseredett vénember lesz, aki fogcsikorgatva fog megpusztulni, mert pechjére elég esze van ahhoz, hogy fel tudja fogni: a "műve" kártyavárként fog szétesni, és nemcsak Budapestet nem, de valójában soha, semmit sem uralt igazán. Lehetett volna másképp is, de nem volt meg benne ehhez sem az akarat, sem a tehetség, sem a szükséges nagyság. Történelmet írni? Ugyan már. A magyar! emberek számára a ner egy eléggé kínos epizód (gyanítom végül kínosabb, mint a Kádár-rezsim) lesz a törikönyvekben (szar ügy, de a német törikönyvekben már most a helyén kezelik, csakúgy, mint a Horn Gyulát, vagy Németh Miklóst - és nincsenek egy lapon, de nem ám!).

Sajnálom azokat a fidesznyikeket, akik megélik majd a nerendinget, mert egy jó részüknek utána elég tré lesz mások (de legfőképp a saját gyerekeik-unokáik) szemébe nézni, ezután a kis kellemetlen, ámde roppant költséges intermezzo után :-(.

ijontichy 2020.10.22. 02:07:58

@FrVili: "Mindent megcsinálnak még egyszer gagyibb, aljasabb verzióban, mint amit állítólag gyűlöltek." +1

2020.10.22. 09:38:05

@FrVili:
lehet, hogy felfordulás lesz. a kérdés, hogy abban végül kiket zavarnak el. a demokrácia alapja az, hogy ezt a köznép dönti el. a balhé a körúton belülre koncentrálódik. és van egy hegemón kisebbség, akik közutálatnak örvendenek. pl. labrisz egyesület. és vannak, akikkel látványosan nem szolidáris a nép. szfe tüntetők. persze lehet, hogy végül megnyerik a választást. mert ennek van egy 300 ezres fővárosi szavazóbázisa. ahogyan a fidesznek van 3 milliós vidékies bázisa. részben a fővárosban.

ez a két tábor 30 éve az "a" betűben nem tud megegyezni. valamelyiknek mennie kell. külföldre. az akadémikus elit egy népellenes része mehet nyugatra. menekülhetnek a tomboló fasizmus elől. amit ők kreálnak. mert az ugye nyilvánvaló, hogy köznép nem akar labrisz érzékenyítést az állami óvodában. de ha az akadémia ezt akar, akkor abból konfliktus lesz. és ezeknek a kulturális ütközéseknek se szeri se száma. a művészek mehetnek az underground világába. oda való az, hogy jaj bélám micsoda nagy rendező vagy. csak ezek a magyarok, akik nem értik ezeket. de lehet, hogy a jobberek kerülnek ide vissza. hogy ne akarjál földet túrni, nemzethy kultúrát, stb. 2010 előtt ez állt nyerésre. ebből fordított a ner. és ha orbán elbassza, akkor bukik. ha nem, akkor az ellenzék bukik. amelyikben majdnem teljes egyetértés van, hogy bukjon valamelyik.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.22. 09:50:42

@cvsvrs: Írtad: "a kérdés, hogy abban végül kiket zavarnak el. a demokrácia alapja az, hogy ezt a köznép dönti el.". A mulatságos az, hogy a világképed és a megoldási módszertanod nem más, mint az erkölcstelen familizmus által leírható neurológia-statisztikai programozás állandó, óramű pontosságú ismétlése. Nem a valóságot látod, nem megoldásokat nyújtasz, nem érvelsz, hanem a történelem során kialakult genetikai-neurológiai programozásodat ismétled, biológiai robotként. Na de van egy másik út is: az erkölcstelen familista neurológia programozás helyett miért nem az önuralom és az értelem módszerével kezeljük a magyar válságot? Biorobot -> civilizáció. Hmmm?

2020.10.22. 09:51:37

@ijontichy:
a ner nem cél, hanem eszköz. a legelvakultabb fideszes se gondolja, hogy lölő lesz a polgárosodás minta vállalkozója. az egy kifigurázása a kapitalizmusnak. bárkiből lehet dollármilliárdos. bárkiben bízhat a tőkepiac. a világ tőzsdéi. feltéve, hogy vannak hatalommal felruházott barátai, ismerősei, családtagjai. nem muszáj feltalálónak lenni. a szupergazdagok döntő többsége nem feltaláló. a média által feltalálónak beállított gazdagok többsége sem feltaláló. elon musk nem talált fel semmit. mark zuckerberg se talált fel semmit. egész egyszerűen neki adtak százcsilló dollárt. a facebook 300 millió felhasználóig volt veszteséges. addig finanszírozták. ilyen volt az iwiw is. csak a srácok annyira elbaszott technológiát alkalmaztak, hogy nem bírták alájuk tolni a vasat. és az origóval azt is megvette lölő. a google fiúk nem találtak fel semmit se. aztán most majd elszedik az üzletrészeiket. a szabadság őshazájában. mert azt mondják, hogy túl nagy a részesedése. ez nem beavatkozás véletlenül a szabad piac működésébe. ez nem.

ebből egy kutyakomédia adódik. az egy illiberális átmenet. és ebből adódik egy új egyensúlyi állapot. és abból egy új normarendszer. és ez egyeseknek elfogadhatatlan, akkor mehetnek. és lehet, hogy a széljobbot zavarják el. és az is, hogy a szélbalt.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.22. 09:53:53

@cvsvrs: A NER az erkölcstelen familista neurológiai-genetikai programozás ismétlése biorobotként. Ez egyszerű önkényeztető barbárság és önimádat. A barbárság helyett önuralom és civilizáció kell.

2020.10.22. 09:56:02

@Főnix Oszlár Gazdag:
a médiában közvetített fővárosi valóságot írom le. hogy ebből a két brancsből legalább az egyiknek mennie kell. és ebből egy kisebb főváros adódik. és erről feltételezve a demokrácia minimumát a köznép dönt. ezek a civilizációs normák. és nem az, hogy te egy mesterrasszbélinek képzeled magad, aki majd dirigál az általad állatembereknek képzelteknek. ez a sátánizmus.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.22. 09:57:44

@cvsvrs: Nem a valóságot írod le, hanem a zéró összegű játszmákon alapuló erkölcstelen familista biomentális programozásodat ismétled. Egyszerű génhordozó automataként viselkedsz. A lélek ennél több. Ez csak a test, ami beszél belőled.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.22. 10:00:46

@cvsvrs: Jézusom, te a lelket nevezed mesterrassznak. :o

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.22. 10:03:06

@cvsvrs: A magyar válság 1526 óta tart. Ilyen mély sebet kell meggyógyítani.

2020.10.22. 10:03:53

@Főnix Oszlár Gazdag:
akik magukat egy filozofikus mesterrassznak képzelik. a többit állatembernek. azok a sátánisták.

chrisred 2020.10.22. 10:05:21

@cvsvrs: A ner az a köztes időszak, a proletárdiktatúra, amiből a vágyott kommunizmus kifejlődik. Legalábbis a populisták propagandájában. Valójában ugyanúgy, ahogy a bolsevik rendszerben nem halt el az állam, hanem egyre erősebb és erőszakosabb lett, úgy a ner sem fogja átadni a helyét semmi másnak, és a nerurak sem azért gyűjtik a vagyont, hogy másokkal, a tiszta fajú magyarokkal jó tegyenek.

"Új ballada a kellemes életről

Hagyjanak minket a nagy szellemekkel!
Mit ér a könyve, ha üres a gyomra,
S rideg kunyhóban gyötri éhe-szomja?
Az ócska prédikáció kinek kell?
Hisz azt csicsergi fákon a madár
Hogy nincs, ki ennyi koszttal jóllakik
És hogy a nép Berlintől Bagdadig
A népi életet megúnta már.
A szép szabadság, szegénynek, haj, mit ér?
Hisz kellemesen csak a gazdag él.

Jó sakter volt a nagy marsall, a Göring
Láttuk, ahogy fél Európát kifosztja
Majd bíróság előtt áll izzadozva
De zsírosabban ott is, mint kik őrzik.
S ha kérdik, hogy miért - mit emleget?
A német becsület s a tiszta vér -
Ezért volt. S ettől lett olyan kövér?
Ma már ezen mindenki csak nevet.
Mi tette nácivá? Nem szenvedély.
Eh, kellemesen csak a gazdag él.

S a hosszú Schachtnak mennyi pénze van már?
Vagy tán az egyszeregy törvénye megdől?
Mert tőle jó sokat kapott a bankár
Kimentik végül őt a csődtömegből
Az ő szemét holló nem vájja ki
De kérdjétek a bankrott bankvezért
Mért kellett neki ez a szar, miért
Azt mondja, elfogták becsvágyai.
Miért lépett be, bármit is beszél?
Mert kellemesen csak a gazdag él.

S la-Keitel, az ukrajnai kivégző
A káplárcsizmát nyalogatta szépen
Mert Wehrmacht-étvágy ébredt fel szivében -
Hát ő, a hires tank- s konyakszakértő
Mit válaszol, mikor megkérdezik?
Kötelességből ontott annyi vért -
No, isten ments, hogy csak a birtokért!
Nem verik dobra, csöndben elveszik.
Mi történt? Egy birtok gazdát cserél
Mert kellemesen csak a gazdag él.

És mindegyikben ott a tiszta szándék
És őrzi rendületlenül a vártát
S nem emliti soha a menükártyát
De démonokkal harcol éjszakánként.
Mert mind egy-egy Lohengrin voltaképp
És mindegyikben él egy Parcival
S nem Leningrád volt álmuk, de a Grál
S Berlin bukása egy Walhalla-vég.
Bármit beszéltek, tudták, mi a cél
Mert kellemesen csak a gazdag él."

2020.10.22. 10:05:26

@Főnix Oszlár Gazdag:
ez esetben mátyás királyt kell visszahozni. vagy visegrádi együttműködést és nagy lajost.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.22. 10:05:47

@cvsvrs: Akik csak a testnek engedelmeskednek és a lelket megvetik, azok Isten ellenségei. Ha a bibliai Isten neked a sátán, akkor gnosztikus vagy. Mint Nietzsche. Minden a helyére került. :)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.22. 10:08:52

@cvsvrs: Ha nem érjük el az egymilliárd főt, a nyugat és azzal együtt Magyarország is halott vagy rabszolga lesz.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.22. 10:10:24

@chrisred: Az is része volt a tragédiának.

2020.10.22. 10:14:47

@chrisred:
lölő vagyona arra való, hogy abból kivásárolja a bertelsmant, kifizesse soros alexet. a legelvakultabb fideszes se gondolja lölőt polgári mintának. ez a kultúrharc pénzügyi alapját teremti meg, ahogyan simicska lala médiaportfoliója is erre volt való. csak ő nem vette meg a fél balatont, ádinak egy kisebb ház is elég volt, récsölnek nem elég. nem nyitott jachtklubot az adrián, stb. és a köznép mondhatja orbán családnak, hogy ők takarodjanak el. vagy a vagyonból adjanak be a közösbe. ezt kikényszeríthetik egy választással. és lölő kivásárolhatja soros alexet.

és lehet majd mérleget vonni, hogy ez a szemét társaság mennyibe került az országnak. mekkora volt a privatizációval elszenvedett vagyonvesztés. és mibe került a nacionalizálás.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.22. 10:17:25

@cvsvrs: Lölö vagyona arra való, hogy Orbán és Fidesz külpolitikásdit és történelmesdit játszhasson fékek és ellensúlyok nélkül. De az ország nem játékszer és nem hobbiprojekt. Nem tudtak szintet lépni, ez van. Köszönjük a munkát, de most hadd jöjjön egy másik elképzelés is, OK?

chrisred 2020.10.22. 10:22:50

@Főnix Oszlár Gazdag: Inkább a közvetlen előzménye. Már a Hunyadiak alatt sem a nemesség védte meg az országot és biztosította a határait, hanem a népfelkelés, a toborzott közrendűek az ország különböző néépeiből, meg a fekete sereg. Dózsa után a nemesség jobban félt a saját országa népétől, mint a töröktől.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.10.22. 10:26:14

@chrisred: Sajnos már akkor is komoly működési zavarok léptek fel. check.blog.hu/2009/11/24/lopjak_a_kozt

2020.10.22. 11:57:47

@Főnix Oszlár Gazdag:
eredetileg arra is szánták. a közszolgáltatásokat is privatizálni akarták belőle. lölő tárgyalt az eon-nal. csak aztán rájöttek, hogy úgy nem lesz rezsicsökkentés. és ezért ezeket kivásárolta az állam.

az a vagyon a kultúrharc anyagi bázisa. illetve az orbán család meggazdagodásának alapja. és mivel orbán az egyetlen vezető politikus, aki szembe merészel menni a fővárosi "liberális" elittel így ezt a köznép eltűri neki. a jobbik is ezt vidékies lázadást indította meg azzal, hogy ők a fővárosi elitet és orbánt egyben zavarják el. ugyanezt hirdette meg puzsér pesten. puzsért a budapesti választók többsége elhajtotta a francba. 5%-ot se ért el. és a jobbik beállt az orbán ellenes koalícióba. de a választóik különösen vidéken aligha akarnak az óvodába "szivárványos" meséket. persze ha orbán nem tudja kezelni a pandémia okozta válságot és az államháztartás vagy az egészségügyi ellátórendszer összeomlik, akkor valószínűleg bukik. de ez esetben a választások kimenetele kiszámíthatatlan. ebből következhet egy új szélsőjobboldali kormányzás is. akár az is, hogy lépjen ki az ország az unióból. mert úgy nagyon nem érné meg bent lenni, hogy a piac legyen megnyitva teljesen ingyen átengedve a humán erőforrás és az infrastruktúra a külföldnek. ebből a hidegháború egy új fejezete is következhet. a brüsszeli politbüró bukása. a britek és svájc kívül van a jelenlegi unión. a leggazdagabb norvégia sem csatlakozik a brüsszelitákhoz. napirenden sincs. a vikingek sohasem hódoltak be ezeknek. lengyelországot és magyarországot kizárnák. a mediterrán államok is lázadnak. róma és athén. görögország vásárló erő paritáson szegényebb, mint magyarország. spanyolország komoly gazdasági problémák előtt áll. portugáliát lassan beérik a lengyelek és a magyarok is. törökország vagy kazahisztán gazdagabb, mint románia vagy bulgária. kis ázsia vagy az eurázsiai stepee gazdagabb, mint a balkán. miért is éri meg nekik brüsszelhez tartozni?

2020.10.22. 12:14:25

@chrisred:
ez az egykori kommunista beállítás. már csak az a kérdés, hogy a parasztok miért nem űzték el a nemességet, amikor erre a török megszállás után lehetőségük volt. vagy a reformáció miért nem számolta fel a nemességet. vagy a reformkor.

2020.10.22. 12:25:32

@chrisred:
ez a kultúrmarxista társadalomfelfogás. hogy a történelem osztályharcok sorozata. de nem. most sem az értelmiség ellen folyik egy lázadás, hanem az értelmiség egy bizonyos köre ellen. amelyik magát "liberálisnak" mondja. kevés közük van a szabadelvűséghez. politikailag korrekt módon így kell őket nevezni, mert különben azonnal az illetőt azonnal lefasisztázzák a világlapokban. és ezzel a szemét társasággal szemben megválasztják akár lölőt is. de ez nem osztályharc. nem az értelmiséggel szembeni küzdelem. az a néhány chartás tüntető nem az értelmiség, hanem egy csoportosulás. vannak köztük akadémikusok, ávós prolik, drogos buli buzik, középosztálybeliek is. a közös bennük az, hogy identitás vesztettek. nemtelenek, nemzetellenesek. amire a fidesz azt mondja, hogy nem magyarok. ők meg azt, hogy a fidesz nem európai. de ez nem osztályharc. hanem kulturális politikai küzdelem, amiben egyébként részben az dönt, hogy ki nem viszi csődbe az országot. és a fidesz is megteheti. az egészségügyi ellátórendszer is beborulhat és az államháztartás is összeomolhat. ez nem pávatánc, hanem pengeélen táncolás. és ebbe orbán simán belebukhat.

a baller zri szerint a fidesz támogatottsága már csak 49%. és a dk 20%-on áll. a jobbik és a momentum 10-10%-on. a momentum áll valamelyest gyengébbe. sehogy nem jön ki, hogy ők lennének az ország vezető ereje. a fidesz, a dk és a jobbik szavazó se állnak az akadémikus értelmiség oldalán. és a futottak még szocik se. a mi hazánk se.

chrisred 2020.10.22. 12:37:27

@cvsvrs: Vagy a zsidók miért vonultak be a koncentrációs táborokba, ahelyett, hogy agyonverték volna a nácikat. Móricka számára a történelem a miértek sorozata.

chrisred 2020.10.22. 12:41:05

@cvsvrs: Ennek semmi köze sincs a marxizmushoz, sem az osztályharchoz. Luther sem volt marxista, meg a németalföldi polgárság sem. A magyar elit 1514 a természeténél fogva hazaáruló lett, és hogy éppen Szulejmán, Ferenc József, Hitler vagy Putyin kitartottjai lettek, azt a történelem fordulatai hozták. Nekik csak a belső kiváltságaik megőrzése volt a fontos.

2020.10.22. 13:13:52

@chrisred:
budaörs náci családjainak a megzsidóulás fontos. de csak a pénz, a tesco miatt. egy szóval nem kértek még elnézést a tetteikért.

2020.10.22. 13:20:23

@chrisred:
a budaörsi szdsz bukása, a 444 bukása, a bertelsmann a tesco kivásárlása/kivonulása, a rendszerváltó elit bukása mind-mind az előfeltétele a magyar polgárosodásnak. és ezeket orbán buktathajta meg. és utána az orbánizmusra sem lesz szükség.

2020.10.22. 13:27:51

@chrisred:
az mta bölcseleti intézeteinek bukása, az szfe bukása és a többi. és lehet mondani, hogy utána nem lesz bölcselet, nem lesz színház. de lesz, talán lesz. és talán magyar lesz. és az talán nem áll szembe az európaisággal. ha meg azt mondják, hogy de (mert a nyugat kizárja a lajtától és az oderától keletre élőket, akkor ott lesz magyarország ahol eddig is. európa és eurázsia határán.

ijontichy 2020.10.22. 22:10:18

@cvsvrs: A célod - némi eufemizmussal - utópia, a NER pedig egy rendkívül költséges tévelygés. De majd elmúlik.
Ha Budapest - összes akadémikusával és kávéházi életművészével együtt - holnaptól Monte Carlo-szerű városállamkává alakulna, Debrecen (is) rábaszna (és nem tudom, ki jönne ki szarabbul a végén; mindenestre, ha ez együtt járna azzal, hogy Bp. megszabadul az alcsúti bolsi teamjétől, az máris óriási versenyelőnyt jelentene). Persze ezt nem várom el, hogy megértsd, főképp nem ezzel a "Hörr-hörr-provinciális" mentalitásoddal.
Olvasgasd Móricz Tragédiáját, és értelmezd helyesen.

kistót 2020.10.22. 23:58:30

@ijontichy:

"Ha Budapest - összes akadémikusával és kávéházi életművészével együtt - holnaptól Monte Carlo-szerű városállamkává alakulna, Debrecen (is) rábaszna"

Volt már ilyen, Szingapúr így vált ki Malaysiából. (Pontosabban kizárták.) És a malájok tényleg rábasztak.

kistót 2020.10.23. 00:08:38

@cvsvrs:

"a tesco kivásárlása/kivonulása, a rendszerváltó elit bukása mind-mind az előfeltétele a magyar polgárosodásnak."

Elárulnád, hogy a Tesco kivásárlása/kivonulása (árjásítása) miért lenne jó az átlag magyarnak?

lecsós 2020.10.23. 09:48:19

@kistót: Rájönne, hogy a sárga busz nem csak oda tud vinni, és a tej nem csak ott terem. Máshova fog menni akciós újsággal vadászni. meg rájön arra netán, hogy tud valamit alkotni is valamit.

Erről a kérdésről eszembe jutnak a britek, amikor megjelentek náluk a német láncok. Aztat mondták, hogy lófaszt, nem ellenségek azok, nem mennek semmire. Oszt két év múlva, amikor vitték a kiskereskedelem 14%-át, még mindig csak vakarták a fejüket. Mára a németek diktálják arrafelé a szabványt, ami eléggé felforgatta az évszázados gyakorlatot.

Laptop7712 2020.10.24. 11:04:58

@cvsvrs: Csakhogy azt kellene megérteni, hogy nyugaton sincs szabad, tényleges piac, csak nàlu k voltak a pl. a mòdszerváltòk annyira balfaszok, hogy ezt a szart bevetettèk a néppel. Persze, èrthető, mivel màskèpp nem lehetett volna ellopni mindent. Szòval egy istenìtett dàn gazda azt sem döntheti el egyedül, hogy mikor hordja ki a tràgyàt, mert azt is megmondja a központ. Nulla szakmai szabadsàg, mondhatni rabszolga a "sajátjában". Hagyjuk már ezt a a szabad piac dumàt, az usákoknàl sincs ez. Csak nàlunk lehetett nyomni ezt a maszlagot. Erre mondom azt, hohy a mòdszervàltò elit gazdasági hazaàrulást követett el.

kistót 2020.10.24. 20:09:57

@cvsvrs:

Ne keverjük össze a fogalmakat, a közraktár nem felvásárlóhely, hanem hitelesítő intézmény, amelyik igazolja, hogy valaki az adott áruból rendelkezik egy bizonyos készlettel. Olyan, mint egy telekkönyv.
A "valódi piac" kifejezésen a kistermelői piacot érted, ahol termelő és fogyasztó személyesen találkozik. Erre az áruk 99 százalékánál nincs mód, függetlenül attól, hogy a kereskedelem magyar vagy külföldi kézben van-e. Ergo a Tesco "kivonulása" csak annyit jelentene, hogy ugyanazt a nagyüzemi, jórészt külföldi árut egy magyar tulajdonú üzlet árulja - drágábban! A haszon pedig nem angol részvényesekhez kerülne, hanem magyar csókosokhoz, de nem maradna itthon, hiszen ők importcikkekre költenék. Így a magyar gazdaságot sem élénkítené. Ettől épeszű magyar polgár nem érezné jobban magát, csak azok az etnicisták, akik fetisizálják a "hazai tulajdon"-t.

kistót 2020.10.24. 21:13:24

@Laptop7712:

"Hagyjuk már ezt a a szabad piac dumàt"

Nem, ne hagyjuk! Inkább ezt a bolsi ízű "nyugaton sincs szabad piac" dumát hagyjuk. Progresszívok revolverezik ezzel a Nyugatot, hogy leleplezzék a "gazdag fehér ember" bűneit.
Nekünk bőven elég lenne annyi szabadság, mint amennyi a dánoknak van. A dán gazdát senki sem kényszeríti a szövetkezésre. Hogy a termelési folyamatot be kell tartania, az nem a személyes szabadságának a korlátozása.

Laptop7712 2020.10.25. 07:28:38

@cvsvrs: Ebben igazad lehet, hogy ez a cél, hogy egy nemzedék bérrabszolga legyen a multiknál. Erre mondom azt, hogy a módszerváltás után vagyunk 30 évvel, és mivel a módszerváltó elit szimplán gazdasági hazaáruló volt, ezért már a negyedik generációt lehet lehet lehúzni a retyón. Mivel erre rájöttek sokan, hogy ez az út, el is mentek nyugatra, ahol nagyobb bért adnak a bérrabszolgának, és mondjuk két diplomával már másnap beállhat melózni egy szaros kávézóba pl. Annyira elkúrták a valóságot, az elmúlt 30 évben a regnáló politikai elit, annyira elárulta az országot, hogy egyszerűen nincsenek jól fizető munkahelyek, bocs, munkahely sincs. De lett jó néhány milliárdos és a legszarabb politikus is az utolsó 30 évben meggazdagodott, akkor is, ha csak minimális időt töltött a politikában.
Magyarul, a politikai- gazdasági elitnek hazudott tömeg a saját népét gyarmatosította, mind gazdasági, mind politikai értelemben. A nagyobb függés egyszerűbb irányítás elve mentén. Most már a nyuggerek is fideszesek. Most beszéltem egy húsz évessel, aki azt mondja, hogy a saját nagyanyja korosztálya, meg az anyjáék árulják el az Ő jövőjét. És igaza van. Még mindig ugyanaz van, mint 70 éve, nem nyitom ki a pofám, nem állok ki magamért, mert jöhet nagy fekete autó. Nevetséges. Mivel ez megy végig az iskolában mindenhol, nem is értjük azt, hogy a francia, vagy a német, miért jön ide, és ha mér itt van, hogyan "gyarmatosít".
A gond a tudat, ezzel van gond nem is kicsi. Lázár Jani már izzad kicsit, mivel tudja, hogy kruvasokan vannak "kint" a fiatalok közül, és azoknak van okostelefonja, meg az itthon maradottaknak is. Oszt beszélgetnek. Erre mondja azt, hogy meg kell nyernie a fidesznek a vidéki fiatalságot. Azt uyge nem mondja ki, hogy kit ért fiatalság alatt, mert egy egyetemista ha még itthon van, nagyon nyugat felé akar kitörni, Tehát ugyanúgy, mit az elmúlt 70 évben, ez a kormány is kinyírta saját vidéki értelmiségi hátországát, főleg a fiatalok körében. Nem tudnak nyugati béreket, nyugati életszínvonalat biztosítani vidéken.
A gond kékgallérosokkal is ott van a levegőben. Elvégzi a duális képzést, és amikor tud, dobbant, ahogy kell. Ez meg nem jó ómen. Erre keresik a választ, de nem megy. Egy mérnök, aki ért a történetez, annak nem a hazai fizetési szint a meghatározó, hanem a tudásához mért világ, és az adott pozícióhoz kapcsolódó nemzetközileg versenyképes lokációs juttatási csomag.
Tehát ebben a térben a lemaradásunk garantált, ha nem tudja, és nem akarja megtörni a képletet a reálpolitika. Hozzá teszem, ha akarta volna már az elmúlt 10 évben, simán megtehette volna. A 10 év nem volt más, mint egy nagyon komoly tőke, és cash- flow átirányítás, csak mostanra kicsit sok lett lölő bácsi. Nem baj, van ilyen. Tehát az van, hogy lölő is gyarmatosít. 4 csillagos hotelláncot üzemeltet a lehető legalacsonyabb bérszint mellett, mondhatni fix megrendelői piacon. A kérdés az, hogy hová fut ki a belső gyarmatosítás. Ahogy látom, eléggé nagy szopás van a napi munkamenetben, mivel sehol nincs ember, és hiányzik a tudás is egyes szektorokból.
A kérdés az, ebből mi lesz. Mi van a pártközpont varázsgömbjében.

ijontichy 2020.10.25. 10:46:17

@cvsvrs: "mert a közösség is képes működtetni egy tesco típusú közraktárat." Ez az a modell, ami a végkifejletében '89-re csődbement? Ja, ez az. Ez a bolsi gyökerű, popdemagóg "fogjuk meg és vigyétek elvtársak" duma? Ja, ez az ;-)

ijontichy 2020.10.25. 10:52:06

@Laptop7712: "mivel a módszerváltó elit szimplán gazdasági hazaáruló volt" Aki először menekül ki az égő házból, az nem hazaáruló, legfeljebb szimplán tud valamit. Az ember meg tartsa magát legalább annyira, hogy elkanyarítson egy cifrát, hogyaszongya: "b+ ez a szőlő most nagyon savanyú nekem" :-/

Laptop7712 2020.10.25. 11:44:12

@ijontichy: Igen, de most mit mondasz egy most húszévesnek? Az összes leköpné azokat, akik előadták azt a szart, mert mondjuk ki, szart csináltak, és ami 10 éve van, meg előtte gyurcsány, meg a többi, annak a szarnak a következménye, amit akkor kavartak a bácsik. Szóval, nem tudsz mondani neki semmit. Attól még ha tud valamit, attól még lehet hazaáruló. Dehogy savanyú a szőlő, csak gondolj bele, itt toljuk a dumát, osszuk a nagy észt, közben viktor meg kihozza a valóságból a kétharmadot. Ki kellene mondani, hogy a módszerváltók szimplán elárulták a demokráciát azért, hogy kivegyenek egy kis lóvét a valóságból. És elkezdtek mindenféle segget nyalni. 10 éve meg erre jött a revans.
Itt tartunk. Közben meg elment egymillió ember, akit szimplán átbasztak. A kérdés az, mi lesz.

ijontichy 2020.10.25. 12:09:37

@cvsvrs: Cívis, már megint ostobaságokat beszélsz. Engem nem elűztek, csak kimenekültem az égő házból. Az én pénzemen nem fog egy kártékony bolsi gazdagodni. Ti meg fizetitek a semmi hasznot nem hajtó heréket meg a macáikat. Kaptok érte talmi hazaffyas szpícseket. Nem nagy biznic. De a legrosszabb, hogy - az egybitesekek kivéve - mind fájón tudatában vagytok, mennyire át lettetek b...a a palánkon. Megfogtátok a t̶ö̶r̶ö̶k̶ö̶t̶ bolsit, oszt most nem ereszt :-/

ijontichy 2020.10.25. 12:15:46

@ijontichy: Tudod cívis, én tinikoromban még jártam a Balatont, Velencét, a Tiszát egy hálózsákkal. A ti kölkeitek már nem fogják, csak ha csengetnek a bolsinak. Te tudtad, hogy - mondjuk - a Wörthersee mellett autózva, ha olyanod támad, még mindig sok helyen kiszállhatsz csobbani egyet? "Éljen a magyar szabadság, éljen a Haza!" ;-)
süti beállítások módosítása