1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.07.21. 13:32 HaFr

Magyarország kifele tart az EU-ból

Huxit és a béljós – ÚJNÉPSZABADSÁG

Épp kérdezte egy kedves, tiszteletreméltó kollégám az EU-döntésről való olvasatomat, ami kb. ennyi, mint itt. A sok kompromisszum legalább annyi halasztott döntést is rejt, végeredményben pedig arra mutat, hogy az EU-magországok magukévá tették a "kétsebességes", avagy mag- és periféria-Európa gondolatát, végre felfogva egyebek mellett, hogy a magyar kultúra "felzárkóztatása" (vagy nevezzük, aminek akarjuk) egyelőre (?) nem lehetséges. Ez a felismerés nem kevesebb immár, mint Európa (a nyugati civilizáció) önvédelmének része.

Látni vélem mag-Európa integrációjának felgyorsulását az utóbbi hónapokban hozott döntésekben (ideértve a legújabb adópolitikai irányelveket). Nyilván megvárják a végső döntéssel a 2022-es választásaink eredményét, de kedvezőtlen esetben (ami a magyar ellenzék képességeinek ismeretében egyben a reális forgatókönyv is) elindulhat Magyarország leválasztása az EU politikai és jogi mechanizmusáról, meghagyva nekünk a "közös piaci" tagságot némileg limitált érvénnyel. Orbánnak és keleti barátainak tehát -- ha minden jól megy* -- nem sikerül szétverniük az EU-t. Csak Magyarországot. Azaz, ha volt valaha életbevágó választás nálunk, 2022 az lesz.

*Nyilván megkönnyítené az EU dolgát, ha novemberben Trump megbukna, illetve Kína (és a kevésbé súlyos kérdés: Ororszország) ügyében a magországok magukévá tudnák tenni -- és itt a németek lehetnek a legnagyobb vesztesek -- a brit stílusú "beleállást". A két feltétel némileg ellentmond egymásnak, de nem hiszem, hogy a demokraták Kína ügyében túl sok illúziót kergetnének, és talán Merkel vagy az utóda sem számol már komolyan Putyin Ororszországának  megszelíditésével. Semmi sem fekete-fehér, de az EU megindulni látszik egy olyan úton, amely végül Orbán-Magyarország kicsúszását vonja majd maga után.

172 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr5516040456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.22. 18:48:50

@cvsvrs: Nem az a gond, hogy lopik, hanem hogy 10 év alatt sem magasabb GDP növekedés sincsen, sem sikertermék sincsen. Magyarán a propagandán és az állampárton kívül semmihez sem értetek. De ez sem gond, csak akkor hagyjátok, hogy más csinálja.

chrisred 2020.07.22. 18:55:51

@cvsvrs: "ne viccelj már. az ellenzék is kirekesztő."

Így van. Az egyik oldal a flamandokat gyűlöli, a másik oldal a vallonokat, és mindkét oldal gyűlöli azokat, akik azt mondják, ne hülyéskedjetek, mi mindannyian belgák vagyunk.

chrisred 2020.07.22. 19:02:10

@cvsvrs: Az ezeréves magyar tradíció befogadó. A kirekesztő része abból a tradícióból ered, akik azt mondták, nincsenek magyarok, csak magyar nemesek, akik akik minden népen uralkodnak a Kárpát-medencében, azokon is, akiknek magyar az anyanyelvük. Ez a tradíció elkülönülésre, a kiválasztottság tudatára és mások lenézésére épül, kábé mint az orthodox zsidóság.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.22. 19:04:07

@cvsvrs: Mindenki tesz magasan az akadémikus értelmiségre. A gond azzal van, hogy közepesek az eredmények és a rendszer alapja egy (tucatnyi) ember messianisztikus küldetése, amely azonban totál középszerű eredményeket produkál, de ők irtózatosan nagy hazafinak képzelik magukat. És ez a középszerű, pofátlan egotúra már kezd extrém módon nyomasztóvá válni.

chrisred 2020.07.22. 19:11:47

@cvsvrs: Magyar vallás? Persze, hogy van, nem is egy, hanem egy csomó. :)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.22. 19:13:17

@cvsvrs: Álproblémák, álproblémák, álproblémák. Ha nem lenne politika, azt sem tudnád, miben különbözünk tőled.

chrisred 2020.07.22. 19:22:04

@cvsvrs: Alaposan mellélőttél. Amúgy pontosan tudom, hogy a színcigány falvakban miért Fidesz szavazó mindenki. Folyamatosan abban a hitben élsz, hogy amit néhány önjelölt, félművelt kultúrmessiás kitalál egyik vagy másik oldalon, az tömegeket mozgat meg. Ezt ők terjesztik saját magukról, hogy saját nem létező jelentőségükből pénzt csináljanak.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.22. 19:33:07

@cvsvrs: Aki csak magát imádja, az nárcisztikus személyiségzavaros és szociopata. Arról már nem is beszélek, ennek semmi köze a kereszténységhez. Ha pedig ez valami rejtett irigység a zsidókkal szemben, akkor csak szólok, hogy talán pont ezért internacionalista a kereszténység, mert nem akart önimádó genetikai kultusszá válni. Szóval nincsen magyar önimádat, mint vallás, ez csupán egy történelmi személyiségzavar lehet. Ki kell gyógyulni belőle. Krisztus segíthet.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.22. 19:40:27

@cvsvrs: A kommunistákkal való leszámolást extrém trükkös módja miatt gratulálok. Ha bevisszük őket a hatalomba, akkor számolunk le velük igazán. Hát nem zseniális?

ertelemblog.wordpress.com/2019/12/12/amikor-a-kommunista-fidesz-kommunistazik/

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.22. 19:55:35

@cvsvrs: A sovinizmus a Sátán, a kereszténység meg a megoldás. A román kezelje keresztényként a magyart, a magyar kezelje keresztényként a románt. A gond a pogányokkal van. Azaz a gyűlölködő sovinisztákkal. Mindkét oldalon. Helyre kell őket rakni és akkor mindenki boldogan fog élni. A magyar autonómia meg minimum. Pont.

ijontichy 2020.07.22. 20:00:36

@cvsvrs: Ki nem sz..ja le az akadémiát? Én emberileg sokkal többre tartom magam a kispiásnál, kispalkónál, a kovbojnál, meg az agyhavernyónál. Hozzám képest eléggé gyér minőségű alakok - no nem mint fizikus, vagy matematikus, de az ebben a kontextben nem is érdekes. Az ember legyen tisztában vele, mennyit is ér - és az én nyelvem nem barna. Persze (az üzlet, az üzlet) van az a pénz, amiért én is eltűrném, hogy egy parasztbolsi necsak a fejemre szarjon, de szét is kenje, ám Mo-on nem tudok száz embert sem, akire azt mondanám: megértem. Szóval óccsójánosok országa lettetek :-(. De majd elmúlik.

Neked pedig megmondtam már, hogy ne verd magad, mert t̶e̶n̶i̶s̶z̶k̶ö̶n̶y̶ö̶k̶ö̶d̶ személyiségproblémád van, ami egy egészséges egyéniség számára azonnal felismerhető. Kiszögelted szemben az ággyal a trikolórt (+ a fideszlogót meg a föncsi képét) oszt reggel felébredsz és ránézve elkezded zsolozsmázni, hogy "magyar vagyok, magyar vagyok...". Milyen magyarságtudat az olyan, aminek mankóra van szüksége, legyen az trikolór, vagy "vallás"? Megmondom: kishibás. De mint jeleztem, gyógyítható - csak nem fidesszel.
Ezzel szemben az egészséges magyarságtudattal rendelkező embernek semmi ilyesmire nincs szüksége. Nekünk a magyarságunk olyan, mint a levegővétel. Hát ez van.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.22. 20:00:57

@cvsvrs: Azért te is érzed, hogy ezt követően ez az egész komcsizás eléggé nevetséges?

chrisred 2020.07.22. 20:15:08

@cvsvrs: A Kurultájon erősen vitatnák a te 1100 éves egy vallás elméletedet. Amúgy csak a családomban van három keresztény és magyar felekezet.

chrisred 2020.07.22. 20:18:11

@cvsvrs: Orbán nem is terjeszt ilyen lapos konteókat, az a kultúrmessiások dolga.

chrisred 2020.07.22. 20:42:21

@cvsvrs: Nem hiszem, hogy valaha is jártál Kurultájon.

chrisred 2020.07.22. 20:43:33

@cvsvrs: Ezzel teljesen egyetértek.

chrisred 2020.07.22. 20:47:26

@cvsvrs: Az ellenségképed továbbra is téves konteokon alapul, Hunyadi János magyar volt, ahogy a serege is, a huszita szekeresekkel, a rác könnyűlovasokksl és a német tüzérekkel.

ijontichy 2020.07.22. 20:55:56

@cvsvrs: "a magyar társadalom már-már _gyermekies_módon_ adakozik" Oh yeah... köszöni is szépen a összes multi, nomeg narancszín bolsi banda szűk elitje ;-)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.22. 21:06:55

@cvsvrs: De miért azonosítod a magyarságot egy nárcisztikus személyiségzavarral? Ez szerintem tévedés. www.webbeteg.hu/cikkek/psziches/783/narcisztikus-szemelyisegzavar

chrisred 2020.07.22. 21:08:26

@cvsvrs: Igen, az apostoli szent királyság is magyar volt, meg Petőfi is. aki azt mondta, hogy akasszátok fel a királyokat. A világ állandó mozgásban, változásban van, hatással van ránk, is mi, magyarok is hatással vagyunk rá, változtatjuk. A te egy pózba merevedett képed a magyarságról a magyarok torzképe.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.22. 21:12:24

@cvsvrs: Nem az a baj, hogy beszélnek az egyszerű emberekhez, hanem az, hogy a republikánus-nagytőkés oligarchák átverik őket.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.22. 21:19:38

@cvsvrs: Dehogynem tudok lelkesedni azért, ami magyar. Gárdonyi Géza, Károly Róbert, Nagy Lajos, Csontváry Kosztka Tivadar, Szent-Györgyi Albert, Bartók Béla, Zsoldos Péter, Passuth László stb. stb. stb. zseniális. Imádom őket. Én a középszerű ócskaságot nem bírom, mert az gáz. Nekem a hulladék sovinizmus nem magyar, hanem egy pogány nulla.

Reding Roli 2020.07.22. 21:19:51

@cvsvrs: és mivel budapest magyarország fővárosa ezért ezt az ellentmonást fel kell oldani valahogy. ehhez szükséges egy illiberális átmenet. mert ez egy olyan helyzet, amiben mindenkinek nem lehet igaza."

Illiberais átmenet ? Hova átmenetet , a diktatúrába? Illiberalis demokrácia nem lètezik , csak egy konstruált, absztrakt fogalom, hiszen a társadalom jelentős rèsze liberális , így kirekeszteni sem lehet őket , egy elvileg demokratikus rendszerben ( de nem az, persze..) .... A definíciótok szerint meg különösen sok liberális van : mindenki , aki kormányellenes, az nektek liberális ....Budapest nèpe kormánypárti elsősorban vagy liberális ? Ők akarják - e az illiberalis demokráciat? Az èrtelmisèg többsège liberális vagy kormánypárti ? Ők akarjak- e az illiberalis demokráciat? A fiatalok többsège liberális vagy kormánypárti? Te kirekesztenèd ezeket a nagyon jelentős társadalmi csoportokat a demokráciából , amit ők a már bevált " liberális " formájában ès nem az O1G -fèlèben szeretnènek èlni ..
Ha megvalaszolod magadnak ezeket a kèrdèseket , akkor rájössz, hogy az illiberalis demokrácia egy nem megvalósítható , elmèleti konstrukció , itt egy szimpla autoriter rezsimről működik , amely pont azokat rekeszti ki , akik valóban tesznek a magyarság fennmaradasáèrt : a liberalis gondolkodású városi polgárokat, munkásokat az èrtelmisèget - akik anyagi hozzájárulása és nèlkül nem lenne pl.határontúli politika ...Orbán az ő adójukat is osztogatja a határon túlra...Sőt, inkább az övèkèt..
A határon túli magyarok mennyi adót fizetnek a közösbe? Ja , hogy semmit...Az alföldi kistelepülèsek idősebb ès alacsonyabb iskolai vègzettsègű lakosai mennyi adót fizetnek a közösbe ? Alig valamit...Ők Orbán legfőbb támogatói...

Vajon a budapesti "liberálisok" mennyi adót fizetnek , ès mennyi adót a kormánypárti kistelepülèsi emberek?

A nagyvarosi polgárok , az èrtelmisèg , kis - ès közèpvallalkozók azok , akik fenntartják ezt az országot ès te őket szeretnèd kirekeszteni , mivel ők " liberálisok " , "nem magyarok " A fasizmusban hiszel , kár lenne tovább tagadni ....

morpho 2020.07.22. 21:21:47

@cvsvrs: Ha te itt megjelensz, ez a kommentsáv behal. Széttrolkodod az egészet. Kár. Pedig itt értelmes emberek is hozzá szoktak szólni, egész jó gondolatokkal. (automata üzenet, kérem ne válaszoljon rá)

ijontichy 2020.07.22. 21:22:39

@cvsvrs: Nem beszél. "Gagyog, s ragyog" :-)
Amúgy már megint az egyszerű magyar emberek tollával akarsz ékeskedni? Vagy azt állítod, hogy minderre a fityesz tanította őket? Te, lécci lécci, állj ki időnként az erkélyre, és kajabáld már kifelé, hogy "emberek hé! Legyetek hálásak fidesznek, adakozzatok még többet" ;-).
Nomeg ezt a kereszténykedést is befejezhetnéd végre, elvégre az, aki figyel is, jól látja, hogy te Isten fölé rendelted a pártod, meg annak a bűnözőalkatú bolsi tulajdonosát. A te Bibliád a párttagkönyv (hanyas számú?). Hát milyen keresztény az ilyen keresztény? :-D

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.22. 21:23:51

@morpho: Inkább tanulj tőle. Most nyerjük meg 2022-őt.

ijontichy 2020.07.22. 21:38:06

@Reding Roli: "Orbán az ő adójukat is osztogatja a határon túlra...Sőt, inkább az övèkèt." Hát... vitya elég smucig alak Ha a már megszerzett (ellopott) jószágról van szó, abból nem szívesen ad ("visszakapod közjavak formájában" hehe, meg a lópikulát, azt). Ha zseton kell, sunyin kitalálnak valami adót/elvonást, vagy jön Brüsszelbe nagy hangon követelőzni, aztán hazamegy, és teleröfögi az ország minden zugát azzal, hogy ő mekkora ász, mekkor győzelmet aratott. Érdekes, most hogy komoly pénzről volt szó, nem a wckefét, vagy a tálib menyasszonyt akarta kiküldeni maga helyett. A jogokat nagyon tudja, a kötelezettségek... hááát... na de nem akarom magamra haragítani a hibbant-libbant gárdát, szóval most nem idézem drága nagymamám (RIP) mondását (csak gondolom ;-) ).

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.22. 22:26:53

@cvsvrs: És ha csecsemőként Szlovákiába vittek volna, akkor most szlovák soviniszta lennél? Az a baj az érveléseddel, hogy összetéveszted az agyad jobboldali génhordozó neurológiai programozását a magyarsággal. Te nem magyar vagy elsődlegesen, hanem génhordozó jobboldali agyad van. Minden nép kb. egyharmada ilyen. De ha minden nép egyharmada ilyen, akkor ez miért tenne téged magyarrá? A magyarság nem sovinizmus, a magyarság nem jobboldaliság. A biológiai programozásod egy kisebbség mentális állapota és nem a magyarok többségi jellemzője.

kószák egyike 2020.07.22. 22:47:31

@morpho: Igazából a 22-es választásokat tekintem az utolsó utáni pillanatnak amikor még Európához lehet esélyünk tartozni. A választások egy dolog, annak eredményére való néplélek reagálás egy másik lesz.

Azt elismerem, hogy valóban az nem egy korrekt normális demokratikus választás lesz, egy hibrid rezsim lejtő pályával.

Az ellenzék valóban töketlen, kilátástalan. De akkor kérdem mi a megoldás? Dőljünk a kardunkba és kussoljunk? Asszisztáljunk némán ahhoz, hogy 1 millió vallási fanatikus túszul ejtett egy országot? Adjunk fel mint több millió polgártársunk és bűnösök között legyünk néma cinkosok? Vagy, hogy egy klasszikust idézzek: "Ha így gondoljuk keressünk egy jó erős kötelet..." Hmm?

Az zavar a véleményedben, hogy beletörődő és feladó. Leírod elkönyveled, ennyi volt. Az utolsó magyar meg oltsa le a villanyt. Nem mondom, hogy sétagalopp, nem mondom, hogy na aztán minden megvan oldva ha és amennyiben csoda történik és nyer valami ellenzéki lista izé. De már most leírni? Az ilyen vélemények után mire tartjuk azokat akik viszik még a zászlót?

ijontichy 2020.07.22. 23:07:53

@cvsvrs: Ne állítsd. A lényeg, hogy sikertelenek vagytok, pontosabban a lelassult tempótok miatt, életminőség tekintetében egyre nő a távolság Mo. és az EU nyugati államai között. Te nap mint nap rizsázol a sikerekről (Kádár-rezsim, "nyugi-nyugi", még ebben sem tudtok novumot felmutatni), de nem rizsázol pölö a kórházi sikerekről (Hé haver, hogy álltok a várható életkorral a szarházi alcsúti alatt? De ne a ksh adatait vedd elő, és ha más nincs, az még rosszabb, elvégre nincs hülyébb annál, aki magának is hazudik. Javultak már a kékgolyó mutatói, mióta lapátfülű idióta nem közvetlen irányítja?). Az ország rosszul teljesít, mert tömegek vannak túlélő üzemmódban, kiábrándultak, vagy teljesen felesleges harcokra (hahaha, idióta törpenapcsi*, és még senki se baszta pofán, hogy "hé öreg ez csak üzlet, nem háború") pazarolják az energiájukat. Csődre ítélt modell, csak a nyugati beágyazottság miatt tovább lesz életképes, mint a "létező cucilizmus".

*Adott ez egyáltalán egyetlen őrséget is a Bakonyban? Micsoda elkorcsosult, megnyomorított szánalmas, jellem kell ahhoz, hogy a valóban katonaviselt emberek ne röhögjék körbe, amikor harcziasan "csatákról" röfög :-(.

kószák egyike 2020.07.22. 23:14:48

Amúgy a végkövetkeztetésem: amíg nem születik meg a magyar Lincoln Projekt nincs esély a helyére küldeni ezt a mű jobboldali biznisz konzervatív szektát.
www.youtube.com/c/TheLincolnProject/videos

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.22. 23:47:08

@cvsvrs: Hát ti olyanok vagytok, mintha többen lennétek. És a politikai nézetetek is olyan, mintha mindig változna. És az igazságotok is olyan, mintha mindig a vevőhöz igazítanátok. Talán még egy mondaton belül is. Még, még, tanulni akarok. :)

morpho 2020.07.22. 23:47:21

@kószák egyike: Tudod az a baj, hogy a Kádár rendszerben pont ilyen esélytelen voltál. Ez meg egy ugyanolyan rendszer. Most miért álltassuk magunkat, hogy majd a választások, meg 2022, meg a demokrácia? Itt olyan már rég nincs. Demokratikus úton nem lehet Orbánt leváltani, ahogy Kádárt se lehetett. Egyszer megöregedett és szenilis lett.Nagyjából ezek az esélyeink vannak most is. Annyival jobb a helyzet, hogy most össze lehet csomagolni és elhúzni egy jobb világ felé. A remény hal meg utoljára, de nálam már meghalt.Tudod mennyit téptem a pofámat? Tudod mennyi tüntetésen voltam? És? Az elmúlt 500 év magyar történelmében mindig ez volt. A magyar így szeret élni, erre vágyik. Ez mindig is így marad.

Reding Roli 2020.07.23. 00:09:00

@cvsvrs: A nacionalizmus a felvilágosodás és a polgári liberalizmus eszmèinek elterjedèse okán alakult ki, megjelenèse kifejezetten a felvilágosult nemzeti èrtelmisèghez köthető először, akik a nemzeti kultúrák-, a nyelv jelentősèget ès nemzeti önrendelkezèst hangsúlyozták, a korabeli feudális , abszolút monarchiák homogenizaló, egysègesítő törekvèseivel szemben ...

A politikai liberalizmus elterjedèse, a romantikus nacionalizmus , polgári társadalmak megszilárdulasa ès a kapitalista termelèsi mód elterjedèse egymást erősítve, egy időben mentek vègbe a 19- ik században , majd a 20- ik században az államnemzet- èpítő, integráló, magyarosító nacionalizmus helyèt átvette romboló , kirekesztő , befelè forduló nacionalizmus , amely a fajelmèlettel, a hungarizmussal , az antiszemitizmussal, zsidótörvènyekkel , vègül Nyilas- rèmuralommal vègződött...

A 2vh után jött a teljesen ellentètes világ: az internacionalizmus , amely azt mondja ,hogy nem számít az ember nemzetisège az csak egy konstrukció, a lényeg hogy mindenki egyenlő , a közös osztálytudat a fontos , nem a nemzettudat..."Minden ember testvér" - futurikus üzenete és a " Világ proletárjai egyesületek !"

A Modern kor lezárta a nacionalizmus időszakát Nyugat- Európában is , ennek lett következmènye az EU, a francia - nèmet megbèkèlès, szövetsèg...A korábban egymással ellensèges államok megèrtettèk, hogy a nemzeti önzès politikája, a nacionalizmus milyen pusztító hatású , ès sikeresen felszámoltak a köztük lèvő kibèkíthetetlennek tűnő törènelmi ellentèteket...

A jelenlegi posztmodern káoszban nyílt új lehetősèg a nacionalizmus újjáèledèsère - hiszen a bizonytalanabbá való világban, ( migráció, identitasvesztès) az emberek kerestèk a kapaszkodó pontokat. Így született újjá szèlsőjobboldal , ès vitte sikerre magát jelentős rèszben a nacionalizmusra alapozva..

De, a jövő Európájában a nemzeti önzèsen alapuló , destruktív, nacionalista politika helyett , a konszenzuson alapuló, èpítő , konstruktív nemzetpolitika lesz az uralkodó...Persze, az is csak egy darabig , mert egyre gyorsul a globális elkeveredès ès a nemzetállamok feloldódnak a globális katyvaszban...:) :) ( Csak vicceltem...)

Reding Roli 2020.07.23. 01:06:08

@cvsvrs: A közèpkori magyar nemessègnek elsősorban osztalytudata volt , nem nemzettudta: Szent István óta jelentős rèszben nèmet ès nyugat-európai , vagy szláv nemzetisègűek voltak a magyar főnemesek . A nemzetisèg a jobbágyság esetèben nem sokat számított, hiszen nem is voltak politikai jogaik, csak a nemessèg volt " nemzetes", politikai jogokkal bíró osztály ...
A modern nemzetek megszületése a felvilagosodás utani időszakra tehető ( Diderot leírta a Nagy Enciklopèdiában) ès az akadèmikus szemlèlet is teljes egèszèben ezt a felfogást fogadja el...A közèpkori nemzettudat, - ha volt egyáltalán - az teljesen más volt, mint a modern idők nemzettudata...
A primodalista elmèlet szinte senki nem fogadja el...

Reding Roli 2020.07.23. 01:24:28

@cvsvrs: persze , azért hívta magát úgy hogy natio Hungarica"

A rendi felfogás értelmében csak a nemesek voltak a magyar nemzet (natio Hungarica) tagjai, de ők etnikai származásuktól és anyanyelvüktől függetlenül. A szlovák és a román nemes is a natio Hungarica tagja volt, de a magyar jobbágy és a városi polgár nem.

ijontichy 2020.07.23. 03:02:13

@cvsvrs: "a magyar nemzet kicsit régebbi." És ez hány centet ér a piacon? (mert ha nem adnak érte egy üveg ásványvízrevalót, akkor szomjan maradsz; de ha ma adnak is, holnap már nem biztos).
Nomeg mire is jogosít fel téged a "nemzeti öntudatra ébredt" tót atyafiakkal szemben?
Az "ősiség" csak akkor ér igazán valamit, ha jóféle vágott dohányt is hagytak mellé az ősök.
De most komolyan, mit akarsz? Skanzent az országból? Abból nem él meg mindenki. A bolsik alatt marad a társadalom, amelyik nem érti más szavát (néha a sajátját se).
Egy multival lehet üzleti tárgyalást folytatni, de egy bolsival, akinek a magyar társadalom fejletlensége miatt lehetősége nyílt alkotmányba írni, ki lophat (és a listát máról holnapra meg is változtathatja), azzal nem.
Szóval nem az a kérdés, mi lesz, ha a NER bukik (jó lesz!), hanem az, hogy mikor teszi végre a dolgát Mr. Cholesterol ;-).

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.23. 07:42:32

Az igazság az, hogy a Fidesz és Orbán (és talán a velük dolgozó USA tanácsadó cégek) SOKKAL, FÉNYÉVEKKEL okosabb, mint az itt lévő hozzászólók. Sőt, továbbmegyek, sokkal okosabbak, mint a magyar értelmiség. Nézzük meg, hogy miért. Ez csak egy vélemény, de próbáljuk ki, hogy ki ért vele egyet. Cvsvrs látszólag amatőr, de ténylegesen - szerintem - egy profi propagandát nyomat, amely tökéletes összhangban van az emberek evolúciós pszichológián alapuló érzelmi logikájával. Cvsvrs (vagy a csapat, amely mögötte áll esetleg) az alábbi mintát követi: 1.) a közösségi kohézió és identitás biomentális ösztöneivel manipulál 2.) red herring alkalmazásával témát vált, amikor az agymosás racionálisan észlelhetővé és zavarosság válik 3.) folyamatosan dicséri az elért eredményeket, mert azokat a közösségi túlélést szolgálónak állítja be 4.) aki ellenkezik, azt ad hominemmel támadja be és főleg közösségellenesnek állítja be. *** És mi ezzel szemben a hozzászólók válasza? a.) elutasítás és távolmaradás b.) racionálisan elvesznek a részletekben c.) megszégyenült visszavonulás. SENKI sem próbál meg egy hasonló jellegű, konzekvens ellen-agymosással előállni, mert aki ilyet csinál, az "elmebeteg" és "primitív". Na, EZÉRT veszít az ellenzék szinte minden alkalommal 2010 óta. Így tényleg nincsen értelme a politizálásnak és az ellenzéki létnek.

chrisred 2020.07.23. 08:19:22

@cvsvrs: Érdekes, a szlovákoknál a középkori cseh királyság nem áll kapcsolatban a nagymorva birodalommal? Pedig tudtommal a Premysl dinasztia onnan ered.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.23. 08:33:27

@cvsvrs: A valóság nem az, aminek a nép képzeli, mert akkor a Föld lapos lenne. A hülyék attól még hülyék, hogy a tolvajok hagyják azt, hogy hülyék legyenek. finnugor.elte.hu/?q=alszk

ijontichy 2020.07.23. 08:53:17

@cvsvrs: "ha nekik ez így jó, akkor szuper jó" Pontosan. Ami pedig a felvidéki magyar honfitársakat illeti, az ő problémáik zömét - mint már írtam volt - Schengen megoldotta.

A különböző nemzetek turbo* -jai (turbomagyar, turboszlovák, turboromán stb.) amúgy sem tudnak érdekelni. Zömük önsorsrontó módon zakkant, kivéve azon példányokat, akik nagyon is tudatosan, és igen jól ingyenélnek hivatásszerűen űzött "turbo"-ságukból. Mo-on momentán jelentős számban fordul elő ez utóbbi típus, annál sűrűbben, minél közelebb járunk a hal bűzlő fejéhez. Többségüknél, ha megkapargatjuk a trikolórt, kiderül, hogy a fehér-zöldet a kádári vörösre kenték rá. Hát mitől ne tartanám szaralaknak őket?

screpes 2020.07.23. 09:13:47

@ijontichy:

Albániában az első szabad választásokat követően, kusza, forradalomelőtti állapotok uralkodtak, mígnem partraszállt néhány kamion olasz spagetti...
3000 fegyveres olasz katona kísérte.
Egyetlen áldozat sem volt, pedig komoly zavargások voltak - a spagettiszétosztásnál.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.23. 10:09:03

@cvsvrs: Nem én tagadok, te tagadsz. Mutass egy nemzeti akadémiát a világon, amelyik nem hisz a magyar nyelv finnugor eredetében. Dekonstrukciós szándékom csak a testet imádó pogány állatemberekkel szemben áll fenn, hogy Krisztus szeretete hasson át mindent. De ez a Biblián alapszik, amitől meg rettegtek, mert nem pogány és nem bolsevik. Azaz nektek idegen.

Reding Roli 2020.07.23. 10:13:18

@cvsvrs: Miden nèp megkonstruálja a maga mitológiáját, hogy ezzel igazolja , legitimálja egy adott geográfia terület birtoklását ès igazolja saját felsőbbrendűsèget...A szomszèd nèpek referencianemzetkènt tekintenek egymásra: osztrák- magyar, szlovák - magyar, román - magyar, egymáshoz mèrik önmagukat ...A cèl a kultúrfölèny bebizonyítása, ès az, hogy milyen ősi idők óta èlnek az adott területen.
A románok azt mondják , ők Római Birodalom örökösei , a Dákok leszármazottai, mi csak " mongol " hódítók vagyunk...A csehek- szlovákok azt mondják : Ők a Morva birodalom örökösei - Benes gyűlölte a magyarokat...
Ez mind nem egyèb, mint 19. századi nacionlizmus..
A közèpkorban a modern nemzet fogalma nem lètezett. Feudális államok voltak , multietnikumú uralkodókkal ( Chatillon Anna, Meraniai Gertrúd, Laszkarisz Mária )

Az Árpád - ház is teljesen "kevert nèpessèg "volt , etnikailag...A cèl a közèpkorban a minèl nagyobb hűvèrbirtok kialakítása volt , nem a nemzetállam kialakítása ..Senki sem törődött a nemzetisèggel, magyar szellemiség nem nagyon lètezett ..
A magyar főnemessèg jelentős rèsze nèmet volt ( Vencellinèk István mellett mint közvetlen testőrsèg, Majd Guth- Keled nemzetsèg akik nádori tisztsèget töltöttek be...)
Erdèlybe szászokat telepítettek a Barsacágba , máshová bajorokat, a besenyőket a hatarvidèkre , behívták ès letelepítettèk a kunokat , jászokat..
1686 után pedig tömegèvel jöttek nèmetek Mária Terèzia hívására, a magyar nemesek is maguk telepítettèk be a román munkaerőt Erdèlybe , ahogy szlovák , szerb munkaerő megjelenése ellen sem tiltakozott senki ...A nemzetisègi kèrdès mèg nem merült fel a közèpkorban ès a nemzetek sem èbredtek öntudatra...

ijontichy 2020.07.23. 11:00:23

@cvsvrs: Rossz helyen tapogatózol! A várszínháznak kéne többségi magyarrá válnia ;-)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.23. 11:05:06

@cvsvrs: Ááá, csak a 30%-nyi soviniszták hülyeségeit nyomatják egyesek, hogy fenntartsák a hatalmukat. A sok hülye meg tapsikol, miközben veszik ki a pénzt a zsebükből. Ügyes, de a hülyéket akkor sem menti fel.

chrisred 2020.07.23. 11:05:54

@cvsvrs: Káslernek van egy szakmája, amiben tudományos szinten is bizonyított szaktudása van. A nyelvészethez meg annyi köze van, mint egy átlag nyelvésznek a rosszindulatú daganatok gyógyításához.

chrisred 2020.07.23. 11:40:19

@cvsvrs: "a finnugor nemcsak nyelvi, hanem egyenes férfiági eredet is egyben."

Nem, a finnugor nyelvcsalád egy nyelvtudományi fogalom. Nem létezik finnugor nép, és a nyelvhasználat nem biológiai formában öröklődő, hanem a közösségen belüli tanulható szociális jelenség. Ha a papagájomat megtanítom magyar szavakra, attól még nem fog magyar papagájokat nemzeni.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.23. 11:46:17

@cvsvrs: Mindenki tudja - a sovinisztákat kivéve -, hogy a magyar egy nyelvcserés nép, azaz a mai magyar lakosság többsége nem a honfoglalóktól ered genetikailag. A magyar jórészt egy asszimilált nép, finnugor nyelvvel, indoeurópai (jórészt szláv R1a) génekkel és a török sztyeppei népek távoli nomád kulturális emlékével. Genetikailag a magyarok nem képeznek szigetet, azaz genetikailag sohasem voltak idegenek. Magyarán asszimilált, genetikailag indoeurópai nép vagyunk, nem pedig bevándorló és főleg nem ázsiai eredetű.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.23. 12:09:31

@cvsvrs: Harcolj a valóság ellen, mint a többi 2.8 millió magyar. 2:0-ról szép fordítani. Sok sikert. De minket nem hagynátok békén a szektátokkal?

chrisred 2020.07.23. 12:17:53

@cvsvrs: A különbség az, hogy a finnugor nyelvelmélet esetében egy létező tudományos állítással vitatkozol, míg a finnugor leszármazásnál egy nem létezővel. Úgyhogy gratulálok, a kettőből egyet már meg is nyertél. :)

Reding Roli 2020.07.23. 12:18:33

@cvsvrs: Kásler Miklós tudományos kutatásai nem bizonyították, hogy egy rég kihalt királyi család genetikai hovatartozása milyen értelemben releváns egy nép által használt nyelv történeti hovatartozása szempontjából.
Az, hogy az Arpad- ház tagjai nem finnugor eredetűek , nem bizonyít semmit, főleg nem releváns a honfoglaló magyarság genetikájával , különösen nem a mai magyarság genetikájával kapcsolatosan ....A halaszó- vadászó - gyűjtögető èletmódot folytató, Ural előterèben èlő ősök, nem elèg nemesek a historizáló, nacionalista politikának? Nekik csak a közèp- ázsiai , baktriai , harcos, kultúrnèpek? lehetnek ősök szempontjából elèg magasztosak ? ..Onnan már csak egy kis lèpes amit Badiny Jós Ferenc ès Papp Gábor állítottak, hogy a magyarok a sumèrok leszármazottjai , amit nyelvèszeti
eszközökkel is próbálták bebizonyítani (Úr- Uruk )

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.23. 12:18:50

@cvsvrs: Na de az egész világ azt mondja, hogy a magyar nyelv finnugor. Okosabbak vagytok az egész világnál? Ti 2.8 milliónyian? Lehet, hogy nem is emberek vagytok, hanem űrlakók? Na, az lenne aztán a nagy bevándorlásos sztori, nem?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.23. 12:26:54

@cvsvrs: Tudjuk, tudjuk, a hülyeség elterjesztése boldoggá teszi a 2.8 millió szavazótokat, de a valóság az egészen más. Egy kis tény az álomvilág helyett: www.viszki.sulinet.hu/tananyagtar/2015-2016/baier/nyelvrokonsag.pdf

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.23. 12:29:23

@cvsvrs: Persze, kiválasztottak vagytok, 2.8 milliónyian. A tudásotok a csillagokból ered. Külön vallás tagjai vagytok. OK, de ahogy mondtam, miért nem maradtok a szektán belül? Nem elég az egész állam? Mi is kellünk, 5.2 milliónyian? Az összes költségvetési pénz sem elég? Mi kell még? A lelkünk? Azt nem adjuk pogányoknak.

chrisred 2020.07.23. 12:36:27

@cvsvrs: Milyen nyelvtudományi leletet vársz egy írásbeliség előtti korból?

Reding Roli 2020.07.23. 12:38:51

A legújabb genetikai kutatások azt is kimutatták , hogy a legtöbbünk ősei , vagy máskèpp fogalmazva a legtöbb magyar ős nem jött sehonnan sem ide, hanem már a neolitikumban is itt èltek, autochton eredetű populáció..
" Haplogroup G , the original Neolithic Europeans is common in the most part of Europe, at a low frequency, reaching peaks above 70% among Madjars...

ijontichy 2020.07.23. 12:39:08

@cvsvrs: Cívis, Cívis... egy székely nem autentikus abban, ki a magyar, elvégre ő székely (nem én mondom, ők mondják). Nem mintha ez a marhaság sokat számítana, de ha már: miért is ruházod át a többségi magyarságodból származó "jogaidat" egy kisebbségre? Kéccáz dolcsiért?

chrisred 2020.07.23. 12:44:36

@cvsvrs: "tehát vagy a magyarok nagyon buták, hogy a saját anyanyelvüket se értik,"

Nincs szükség nyelvtudományi ismeretekre, hogy valaki használni tudja a nyelvét. Nincs összekötve a lejátszódó folyamat és annak a tudományos háttere. Az emberek döntő többsége úgy használja a testét, szervezetét, hogy alapvető biológiai szakismeretekkel sem rendelkezik.

chrisred 2020.07.23. 12:47:49

@cvsvrs: Az áskálódik a kérdez rokon értelmű párja? Lehet, hogy tényleg egy másik magyar nyelvet ismersz, mint amit mi tizenvalahány milliónyian a Kárpát-medencében beszélünk. :)

chrisred 2020.07.23. 12:50:35

@cvsvrs: Ezt az újkorban találták ki, majd nem sokkal később el is felejtették, mint téves elméletet. Ha olyannal akarsz vitatkozni, aki ezt az elméletet vallja, akkor időgéppel kell visszautaznod a XIX. század közepére.

ijontichy 2020.07.23. 12:51:10

@cvsvrs: " az mta azt mondja, hogy ezt így nem lehet." És igaza is van.
Te a magyar nyelvnek azon nagyszerűségét
használod ki, hogy ilyen játékokra képes. De ettől a magyar nyelv - nyelvészetileg - még finn(ugor) rokonságot mutat. És nem angolt. Amit te előadsz, az csak azt bizonyítja, hogy a magyar nyelv - csakúgy mint a magyar gén - jó sokat szedett föl itt a Kárpát-medencei keveredés során.
Amúgy ha már... miért nem a japán. A natív névsorrendjük ugyanaz mint a miénk. Továbbá, kezdő koromban, az ugyancsak kezdő japánok angolságát értettem a legjobban. Ráadásul keletiek. Íme a népfőiskolai szintű bizonyíték, hogy biztos valami rokonság van itt :-DDD

morpho 2020.07.23. 13:12:05

@Főnix Oszlár Gazdag: "SENKI sem próbál meg egy hasonló jellegű, konzekvens ellen-agymosással előállni, mert aki ilyet csinál, az "elmebeteg" és "primitív". 
Attól, hogy valaki háborút indít, mert az célravezető, még nem biztos, hogy a legjobb megoldás, mert a vége világháború lesz, 100millió halottal. Ha valaki azzal ér el eredményeket, hogy felgyújtja a vitapartner házát, akkor gyújtsam fel én is az övét, hogy választást nyerjek? Tudod mit? Akkor kormányozzon ő, én meg elmegyek oda, ahol nincs háború. Ha egy egész ország eltűri a háborút, sőt még tetszik is neki, akkor legyen vele boldog. Legfeljebb majd meglepődik, ha egyszer atombombát dobnak rá. De azért az nem baj, ha ebből sokan ki akarnak maradni.

chrisred 2020.07.23. 13:17:01

@cvsvrs: Ez a XXI. században szinte minden tudományterületre igaz.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.23. 14:02:07

@cvsvrs: Neked az a bajod mindenkivel, hogy korlátozza az állam foglyul ejtését. Ezért minden független hatalmi centrumot és erőt támadsz, amíg csak a szekta nem marad meg. Márpedig nem fog 2.8 millió (értsd. kb. tucatnyi vagy egy db) ember diktálni és nem lesz 5.2 millió (ténylegesen 10 millió) röghöz kötött jobbágy itt.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.23. 14:27:58

@cvsvrs: A kommunista időkből az önszerveződésre való képtelenség és az állam foglyul ejtése, meg a pártállam, meg a dialektikus materialista szekta maradt itt. Az 5.2 millió ember meg nincsen veletek, és életetek legnagyobb meglepetése lesz, amikor majd ellenetek szavaznak. Biztos nem bírják a nárcisztikus szektákat. Ez van.

ijontichy 2020.07.23. 14:34:09

@cvsvrs: nade a "fél" az miért "half" ? ;-)

"a fidesznek 2.8 millió híve." Na ez így nem igaz. A fideszre szavazott ennyi. Sanda gyanúm, hogy ebből bő félmilla a pokolba kívánja a narancstálibokat, csak pechjére neki nemhogy a választás szabadsága, de a NEMVÁLASZTÁS lehetősége sem adatott meg. Mert meló holnap is kell, különben hogy lesz a gyereknek cipő télire.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.07.23. 14:42:03

@cvsvrs: Red herring érvelés, evolúciós pszichológia, identitás, állam foglyul ejtése, hatalmi versenytársak semlegesítése, pártállam. Unnncsiiiiiiiiii.

chrisred 2020.07.23. 14:55:56

@ijontichy: Az a 2.8 millió a határontúliak levélszavazatainak beleszámításával jön össze, Tehát nem csak a 8 millió országon belüli szavazásra jogosultat kell az egész halmaznak venni, hanem az összes magyart, aki a Kárpát-medencében él, és szavazhatna. Mert miért tekintsek egy határon túli magyart a Fidesz hívének, ha annyit nem tesz meg, hogy felveszi a magyar állampolgárságot, hogy szavazhasson a Fideszre? Szóval vagy 8 millióból 2.6 millió, vagy 12 millióból 2.8 millió.

ijontichy 2020.07.23. 17:27:21

@cvsvrs: Rossz helyre címezted. A zsidóhype @JT mániája itt a szomszédblogban. Én PLSZ. Az viszont nem, hogy Mo. csúszik lefelé. Te meg nem értesz (vagy ami valószínűbb) nem akarsz érteni nagykövetül. Attól, hogy egy nagykövet nem akkora "helyből büdösparaszt" mint a főnöke (vagy a tiéd), még nem jelenti azt, hogy megdícsért. Ti már akkor majd bepisiltetek az izgatottságtól, amikor Obama ment a második ciklusért, hogy "namajdmosthakirugjákaniggertafehérházbóldejóislesznekünk). Nem rúgták, de nektek trampli alatt is csak 50 perc jutott (amúgy én egy ilyen fickóval nem fényképeszkednék együtt, de hát hol van hozzám képest jellemben a te főnököd). Ahogy Trumpot sem biztos, hogy kírúgják (ez sokban függ a vírusbalhé további eseményeitől). Az amerikai azért nézi ám, hogy lukas-e a gatyája (nem úgy, mint a hüjjemagyar), oszt ha nem tetszik neki még képes félreszavazni. Cimbi mesélte, hogy hallotta az egész addigi életében rep szomszédját keresetlenül elhajtani (kb. "a niggerre fogok szavazni!!!" és még párszor az "f" betűs szó) az ottani "kopogtatókat", annyira tele volt a hócipője a Bush-adminisztrációval.
Hogy ki hazudik kegyetlenül? Hát ti barátom, bő húsz éve és sugárhányásban bele a társadalom arcába ;-).

Reding Roli 2020.07.23. 17:37:47

@cvsvrs: kifelé áll az ország szekere az eu/nato integrációból. persze értem, hogy ez a trump adminisztráció. és ha majd jönnek a demokraták, akkor magyarország el lesz szigetelve. ez a fickó örült, hogy látott zsidókat. nem tűnt fel neki, hogy üldözik őket. ütik őket, le akarják lőni őket, jaj, amiről a demokraták beszélnek. valaki hazudik, de kegyetlenül."

A nagykövetsèg teszi a dolgát : hidakat èpít az országok ès vállalatok között...Nagyjából ugyanazt az udvarias szöveget nyomják el a világon bárhol...Nekik a belpolitikai stabilitás, a befektetőbarát üzleti környezet, alacsony adók, ès a helyben lèvő olcsó szakkèpzett munkaerő számít...A jogállamiság -, a mèdia helyzetèvel, vagy az autokratikus betendezkedèssel nem foglalkoznak ..
Attól , hogy a befektetőknek tetszik az üzleti környezet, a polgármester ambiciózus - itt jegyzem meg nem a Fideszt, hanem a debreceni polgárokat kèpviseli- mèg Orbán lehet egy nagy " G " ès az Orban-

Reding Roli 2020.07.23. 17:47:23

@Reding Roli: Az Orbán- rendszer már megkapta a "bizonyítványát" , 448 igen 197 nem arányában megszavazta az Európai Parlament -a nèpparti kèpviselők jelentős rèszènek szavazatával- , hogy itt megsèrtik jogállamiságot, ezèrt a 7- es cikkely szerinti eljárás folyik a rezsim ellen...

ijontichy 2020.07.23. 18:39:28

@cvsvrs: Nekem van egy reális helyzetértékelésem: A fidesz a legnagyobb szar, már ami a magyar társadalom fejlődését illeti. Ahogy többször írtam volt, háromésfél gazdasági csődből könnyeb felállni, mint a fidesz által a fejekben okozott károkat helyretenni. Te vagy rá az élő példa ;-)
De lécci lécci, írjál már a "nyugi-nyugi" mellé egy Ludas Matyit is! Félig már úgyis azt írsz. Tökéletes lenne a Kádár v2.0 feelinghez. :-)

Reding Roli 2020.07.23. 19:28:44

@cvsvrs:
"a fidesz nagyon sok mindent jól csinál. reális helyzetértékeléshez ezt el kellene tudni ismerni"

Van amit jól csinálnak , de az összteljesítmèny mègis nagyon gyenge! Ne csak mindig a 10-15 èvvel ezelőtti állapotokhoz hasonlítsátok, hanem a közvetlen riválisainkhoz , hozzájuk kèpest hol tartunk? Mközben èrkezett vagy 45 milliárd euró nettó EU- forrás, volt egy kisebb európai - ès világkonjuktúra, soha nem látott alacsony nemzetközi kamatok ès nagyon kicsi külső inflációs környezet..Mit èrt el közben a NER? Kit hagytunk le? A debreceni jobban keres mint a kolozsvári vagy a kassai?
Hol állunk egy főre eső fogyasztásban , hol állunk reálbèrben, mennyit èr a forintgazdaságban elèrhető kereset???
Ezek a fő kèrdèsek ami a gazdaságot illeti , ( a társadalomra most nem tèrnèk ki..)
Ezek a lènyeges referenciapontok , a többi csak bullshit propaganda!!
Hagyjuk már a Fidesz cigány kirakat- felzárkóztatási programját! Hajdúhadházon minden hèten kirabolnak vagy megölnek valakit...ezt persze nemcsak a Fidesz ku..ta el, csak folytatta... Az egèsz közoktatási rendszer válságban van , előbb ott kellene rendet tenni , színvonalat -, bèrt emelni , anèlkül nincs felzárkózás!

kistót 2020.07.23. 20:01:54

@cvsvrs:

"debrecenben van 2 magyar nyelvű független online napilap. az egyik hirdetésekből tartja fent magát, a másik előfizetéses rendszerű.... akkor nem értem, hogy miért ne működhetne budapesten..."

Azért, süsd meg, mert egy rakás közpénzt elszórtok szemét uszításra, aztán aki mást akar, azzal "demokratikusan" közlitek, hogy fizessen elő az online portálra. Rendben van, de akkor kérem vissza azt a pénzt, amit az adómból a Fidesz-médiára fordítanak.

"szaladgálnak a világlapokhoz, hogy tombol a fasizmus"

Valós sérelmével az ember nem "szaladgál". Ha téged leütnek és kirabolnak, akkor nem "szaladgálsz" a rendőrségre feljelentést tenni. Síkhülye közegben mozogsz, ahol az embereket egy ilyen szóhasználattal meg lehet győzni, és nem kíváncsiak arra, hogy egy panasz jogos-e vagy sem.

Reding Roli 2020.07.23. 20:34:17

@cvsvrs:
Úgy tűnik, hogy mègis veresèget szenvednek az illiberalis , autoriter rendszerek az EU- ban, ( agyarorszag a number 1..) ..Az EP jelenlegi formájában megvètózta a tagállamok vezetőinek bizánci háttèralkuját , amely elnèző lett volna jogállamisági kritèriumok terèn , ès csak nehezen , több körös, hosszas folyamat eredmènyekènt lehetett volna szankcionálni, a támogatásokat megvonni...
Az EP elsöprő többsège ezt az alkut elutasította, azaz: nem engednek a jogállamisági kritèrumok téren Orbánèknak ...Hiába a megalkuvó Európa Tanács , az európai embereket kèpviselő kèpviselők nem alkudnak! A jogalkotás is az ő kezükben van...
Orbán választás előtt áll: vagy konszoldidalja rendszerét, vagy paria lesz ezután ...Mondjuk már most is az, már a Nèppartba is...De nyugaton nem illik gyűlölködni ...Egyelőre, ( mèg) megtűrik az " osztály " erőszakos , hisztis, h. gyerekèt....

Reding Roli 2020.07.23. 20:43:28

Jav: "konszolidálja"

" az EP 465 szavazattal, 150 ellenszavazat és 67 tartózkodás mellett elfogadták az állásfoglalást.."
Röviden ez azt jelenti , hogy megválasztott európai kèpviselők többsège elutasítja a magyar ès lengyel rezsim autokrácia- törekvèseit! Európában mindenkèppen elbukott az illiberalis demokrcia...Már csak az a kèrdès, hogy az Európa Tanács ès Bizottság meddig akarja a Parlamenttel szemben - a valóban legitim, megválasztott EU szerv akarata ellenèben- folytatni ezt vègtelen időkig tartó pávatáncot , jogállamiság kèrdèsèben...

ijontichy 2020.07.23. 21:06:17

@Reding Roli: Tombol is a pali. Szegény index is szívja, pedig elsőre nem is kérdőjelezte meg komolyan a nagy diadalmenetet :-/

Btw. ami a társadalmat illeti, fontos. Picit talán fontosabb is lenne, mint a gazdaság. Namármost, ami elkezdődött, az '98 őszén kezdődött. De facto szőnyegbombázás a magyar társadalom kohéziós erői ellen. Kohn bácsi csak annyit mondana: ügyes. "Mi vagyunk a polgárok, ti nem, két kokárda..." látszólag apróságok, de 2002-re már elég rendesen sikerült összeugrasztani az embereket. Mindenki vadul azt kereste, mi az ami elválaszt, és elfeledkezett arról, ami összeköt :-/.

Reding Roli 2020.07.23. 21:46:42

@ijontichy: Nyugaton Orbán hiteltelennè vált , de ezt a folyamatot a közmèdia úgy állítja be, hogy a migrációval kapcsolatos különböző álláspontok miatt , ezt súlykolják, pedig nem..
A ZDF bemutatta Felcsútot, hogy tűnnek el az EU pènzek....Egy átlag nèmet nem fogja soha elfogadni , hogy egy miniszterelnök családja állami vagy EU - s pènzekből gazdagodik...
A másik vörös posztó: Orbán külpolitikája ...Pl a Erdogán rendszerèvel a jó kapcsolat ...Amikor bementek Afrinba majd utána az echte kurdok által lakott területekre , ahol először megerőszakoltak majd agyonvertek egy kurd politikusnőt török fèlregularis csapatok...
Orbán meg a várban tárgyalt Erdogannal közvetlen utána ..
Ha lehet mondani , hogy valami gyomorforgató, akkor ez az volt..
Engem ez ilyen embertelen momentumai , amiből látszik hogy egy Ge...i, jobban zavarnak , mint a jogállamiság elleni harca ...

chrisred 2020.07.24. 05:29:04

@cvsvrs: "az akadémia egy állami intézmény? annak működésébe beleszólhat az állam mint tulajdonos? igen. az egyik hitvilág. a másik az, hogy nem. mert az egy független intézmény. de nem. mert a független intézmény xy magánalapítványa. de a magyar tudományos akadémia nem ilyen. és freund tamás az első elnök, aki ezt hajlandó volt megérteni."

Szerintem nem az első, a Kádár rendszerben az összes MTA elnöknek be kellett látnia, hogy az MTA nem független intézmény, hanem az állampárt irányítja. Ez volt a bolsevik berendezkedés. Utána volt egy olyan nézet, hogy az MTA az államtól független, mert az adófizetők tartják el, ahogy magát az államot is. Ez volt a polgári nézet, mint 1945 előtt is. Most meg visszatértünk a bolsevik nézethez.

Reding Roli 2020.07.24. 09:02:45

@cvsvrs: és ilyesn világhoz kíván visszatérni a fidesz. vagy ilyesmihez. valamihez, ami ehhez nagyon hasonló. és erre a magyar társadalom "illiberális" többsége ezt elfogadja. budapest "liberális" többsége azonban nem. és ebből adódik a feszültség."

Milyen illiberalis többsèg? Budapest , Szeged , Pècs, Miskolc lakosságnak többsège ès a jelentős megyei jogú városok nem akarnak illiberális rendszert!
A polgárság többsège nem akar illiberalis államot - a vidèki , alacsonyabban iskolázott, idősödő rètegeknek pedig kevès fogalmuk van mi törtènik az országban, mert az autoriter rendszer propagandagèpezete manipulálja őket...
Orbán sem nagyon használja már az "illiberalis demokrácia " rendszer megnevezèst, mert így is az az általános nemzetközi percepció ,hogy Magyarországon sèrül a jogállamiság ès nincs demokrácia ...
Az, hogy kvázi egypárti rendszer van, egyèrtelmű. Az, hogy a jelenlegi társadalmi rendszer nem demokratikus, egyèrtelmű...Folyamatos politikai nyomás van a mèdián, a kultúrán , a tudományon- bizonyított ...Az állam a független hatalmi ágak teljes felszámolására kèszül...
Ez egy olyan társadalmi rendszer, amely megvetèst èremel, szègyen , hogy 30 èvvel a rendszerváltás után idáig jutottunk...
A EP kèpviselői elsöprő többsèggel újra vèlemènyt mondtak az orbani- rendszerről: nem fogják hagyni , hogy az európai polgárok pènzèből, tekintèlyelvű rezsimek èpüljenek !

Reding Roli 2020.07.24. 09:49:18

@cvsvrs: . azt, hogy megdöntik a rezsimet. ezt is gondolhatják. de ez esetben számolniuk kell azzal, hogy a rezsim dönti meg őket. és utóbbi is lehet legitim. feltéve, hogy a közönség azt mondja, hogy az index firkászai menjenek a francba."

Az Index a leglátogatottabb portál Magyarorszagon , az etalon, referencia...
Emellett egy felèpített brand! Ezt nem lehet újraindítani más nèven , mindenki
tudja...
A napi látogatottság 1,7 millió felett, havi több mint 53 millió! Ez a hírcsatorna Magyarországon , ezt figyeli mindenki a kormánypárt hívei is, mert híreket ott olvas az ember, nem a komanypárti mèdiaban...
A Prosti Srácok, 888 ès társai hol vannak az Indexhez kèpest? Vagy hol vannak a HVG- hez, 444- hez kèpest olvasottsagban???? Azokat is napi 500-600 ezer ember látogatja!
Egyedül az origo jelentős , de az is csak " elzabrált" online hírportál..

Az államparti mèdia galaktikus pènzből sem tud mèdiat èpíteni, mert az az izgalmas újságírás , amely rendszerkritikus álláspontot vesz fel!
A valóságot soha nem tudjátok megerőszakolni! Egyáltalán , hogy mered te Dull Szabolcsot ès az Index újságírót minősíteni? Hülye!

chrisred 2020.07.24. 10:37:22

@cvsvrs: A Kádár rendszert külső okok tartották fenn, ezek megszűnésétől omlott össze. Hogy a társadalom mit akart volna a rezsim bukásakor, és hogy a rezsim elitje meg az általuk tárgyalóasztalhoz hívott új politikai erők miben egyeztek meg, két külön dolog. Hiszen már akkor megmondták, hogy tetszettünk volna forradalmat csinálni. Magába a kerekasztalba bele voltt kódolva a politikai pluralizmus fokozatos elhalása.

Khonsu 2020.07.24. 11:29:02

@cvsvrs:

Az, hogy a fideszes sajtó nem tudja a piacon, tisztességes versenyben legyőzni a nem fideszest, hogy a "fideszkultúra" versenyképtelen a piacon hatalmi hátszél nélkül, az mintha azt mutatná, hogy nincs rá akkora társadalmi igény, mint feltételezed. Az agyrohasztó propagandára még az értelmesebb fideszesek sem kíváncsiak. Ha pedig tisztességes versenyben a fideszmédia nem tudja legyőzni a nem fideszest, az számomra a kormánypárt kulturális narratívájának gyengeségét/alacsony minőségét bizonyítja.

chrisred 2020.07.24. 12:05:26

@cvsvrs: "nagyjából 2000 táján látni lehetett, hogy a fidesz is belemegy a nyílt korrupcióra. mert úgy látják, hogy tisztességes módon a balliberális hálózattal szemben nem tudnak a hatalomban maradni."

Ne mosdassuk már a szerecsent, a székházügy jóval a balliberális koalíció felállása előtt történt.

Khonsu 2020.07.24. 12:08:36

@cvsvrs:

Blogot most is csinálhat bárki, ahhoz minek? Majd annyi lesz, hogy az újságírók és nyomukban az olvasók is átmennek más, a kormánypártiaknál akár csak egy hajszálnyival is kritikusabb lapokhoz, aztán a kiherélt index versenyezhet az origóval a 600 ezer agymosottért, meg az állami hirdetésekért.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.07.24. 12:13:58

Irgalmas Egek, HaFr, ez a kisbetűs, véresszájú NER propagandista, a te blogodon veri a faszát állandóan, lassan az ezredik nicken...de ha igazam lesz abban, amit két éve írtam, szomorú idők köszöntenek rá is.

zordidok.blog.hu/2018/09/21/szereny_javaslat_a_blog_hu_minden_bloggerenek

Mostanra Messzi Tündér is eljutott oda, hogy picit aggódjon ezen.

orulunkvincent.blog.hu/2020/07/23/ha_esetleg_megis_vege_mondjuk_a_vincentnek

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.07.24. 12:24:42

@cvsvrs: "ujj péter." Sokadszorra írod ezt.

Uj Péter. Egy "J"-vel.

Magyarország egyik legjobb újságírója, az ő személye és az általa létrehozott újságírás/platformok megemlítése nélkül nem lehetne megírni a rendszerváltás hiteles történetét, de még közvetlenül a rendszerváltás előttit sem nagyon, amikor felbukkant a Népszabadság állandó szerzőjeként például.

Csak, hogy tudd, ha már köpködöd, legalább írd le rendesen a nevét. Kisbetűvel akár.

chrisred 2020.07.24. 12:27:23

@cvsvrs: Csak akkor még illiberális koalíció volt. Igen, én is ezt írtam korábban, azok közül, akik leültek a kerekasztal mellé, senki nem tervezte, hogy a hatalomgyakorlás technikája érdemben megváltozzon a kádárizmushoz képest. Még azok se, akik liberálisnak nevezték magukat, vagy Soros ösztöndíjjal tanulmányozták a polgári demokráciákat. A polgári szabadságjogok addig jelentettek némi védőernyőt, amíg az egymás közti politikai harcban ezt a belső kör ezt a kártyát kijátszotta egymás ellen. Most már nincs politikai harc, a polgári jelző elavult politikai termékké vált.

Khonsu 2020.07.24. 12:38:50

@cvsvrs:

Azt nem tudom miből szerveződik, bevallom engem elsősorban nem ideológiai, hanem kényelmi szempontból bosszant az index beszántása. Ők azért úgy nagyjából középen álltak, ezért lehetett bízni benne, hogy amit ott olvasok, az úgy azért valahol az igazság közelében lehet. Mindenképp kényelmesebb, mint tíz forrásból összerakni az igazságmagot. Vagyis a beszántása nagyban megnehezíti a magyar közélet követését az átlagos hírfogyasztó számára.

ijontichy 2020.07.24. 12:45:00

für alle felle ;-) nagyon ideges a pali (és hát nagyon ideges a slepp értelmesebb része).
A tanulság? Segíts magadon, I̶s̶t̶e̶n̶ az EU is megsegít. Csakhogy talán kérni kellett volna. Szépen (nem parasztbolsi stílusban). Például úgy, hogy az EP-választáson mindenki! feltápászkodik a két hátsó lábára, elvonszolja a valagát az urnákig és leszavaz az első non-fityfasz listaelemre, gondolkodás nélkül (ld. "Gondolkodás nincs, enyém lesz a kincs!"). Mindjárt egyszerűbb lett volna az EPP-nek úgy rúgni valagba a bolsi-tagpártot, hogy zúgva száll, mint a győzelmi zászló. Mindjárt nem lenne kétség, hogy a Tanács esélytelen az - egyébként durva sértésekkel illetett - EP megpuhítására jogállam-ügyben. Igen, durva sértésekkel, ugyanis, ha nem tűnt volna fel, a wckefe-külügyér, meg a Brüsszelbe akkreditált komcsy rohamosztag, diplomáciai szemmel-füllel már a kurv'anyázás szintjén ordibál (cipővel veri a pulpitust) a nemzetközi játszótéren. Hja kérem, a bolsi örök, és nem adhat mást, mint ami a lényege. Ráadásul az egészet magának köszönheti a törpenapcsi. Annyira vágyott a nemzetközi reflektorfényre, hogy végül sikerült is felhívnia magára a nyugati sajtó figyelmét. A sajtó pedig tette a dolgát, így ma átlagfrici és társai kezdik szorongatni képviselőik tökét, hogy ugyan mire is osztogatnak az ő adójukból egy bűnözőalkatú kommunista párttitkárgyereknek és bandájának? Van egy rossz hírem, a fidesz egyszerű talpas szavazóinak (ha esetleg nem vették volna észre, mert feléjük csak a pártsajtó kapható): errefelé lassan rosszabb a respektetek, mint a Kádár-rezsimé volt :-(.

@cvsvrs: "A magyar és a lengyel erők Brüsszelnél megállították a liberális brigádok nemzetközi támadását" (OV)
Elvtársak! Fel! Támadunk! Háború van! (adott ez egy őrséget is valaha??? :-D)
Mi van cívis, feredőztök az ismerős Népszabó vezércikk stílusban? A korrekt az lenne, ha kimondanátok, hogy hullik a vén kánya tolla, és annyira fostok már, hogy egy index-et sem tudtok eltűrni házon (határon) belül.

Btw. Bartus újfent jól látta:
nepszava.us/az-index-elesett/
Amerikai Népszava
Közzétéve September 09, 2017, 12:58 pm
Sokadszor meakulpázok gondolatban, amiért 2009-ben megmosolyogtam a kissé hisztériásnak tűnő "röpirataiért".

ijontichy 2020.07.24. 13:10:04

@cvsvrs: Mondja az, aki a fidesz kommunista pártot dicsőíti nap mint nap. Cicuka, neked fingod sincs, milyen volt a szabó '90 után. Maga a demokratikus liberalizmus, ahhoz a bűzhedt, bolsi mételyhez képest, amit ma fel tudtok mutatni. Ezt még én is meg tudtam ítélni, pedig csak két esetben adtam nekik tanácsot, IT support keretében. Felejtsd el! Undorító hellyé züllesztettétek a magyar közéletet. Ez a valóság, bárhogy tekeregtek is. És nincs vis maior, nincs szovjet hadsereg, csak a szokásos emberi hitványság :-(.

ijontichy 2020.07.24. 13:13:11

@cvsvrs: "számoljon már azzal, hogy orbán buktatja meg őket." Mondtam már, hogy egyre idegesebb vagy. Inkább igyál egy sört! Rossz lóra tettél, megdöglött, ennyi. Nem vagy te hülye, nincs itt a világ vége, legfeljebb a következő markecingmunkádat nem rázod ki könnyedén a kisujjadból.

ijontichy 2020.07.24. 13:23:37

@cvsvrs: Idé pandémia okán nem ünnepeltük Mecky 7x-et, de most már többé nem is megyek. Tudod, magammal szemben van egy elvárás, van egy határ. Az pedig valahol a napi tízdeka párizsi a gyereknek. Ha az van veszélyben, akkor talán. Csakhogy ezek zömének esetében erről szó nincs.
Pölö a Rózsi is szippantott egyet, és azzal el is felejtette, hogy ilyeneket is írt:
"szabadon szívni az új levegőt,
azt mit vártunk rég"
Kár.

chrisred 2020.07.24. 13:41:07

@cvsvrs: Akkor Stromfeld Aurél biztosan nem ebbe az állítólagos budapesti iskolába járt.

ijontichy 2020.07.24. 13:53:37

Te @cívis, mondtam már, hogy aki sikoltozva "nácizik", meg "fasisztázik", azok zöme vitya fizetési listáján van, és neked készíti a terepet? ;-)
Ami pedig az index 60+ újságíróját illeti, nem kell belőlük mártírt csinálni. Elég annyi, amit én megkaptam '92-ben: "Well done, let's move on".

zord íjász · zordidok.blog.hu 2020.07.24. 14:30:16

"ujj péter, na jó uj péter mint "liberális" belépett az mszmp pártlapjába. ami úgy lett a rendszerváltás után magyarország legnépszerűbb napilapja, hogy az mszp volt a résztulajonosa. mennyire független uj péter..."

"ha valaki független újságíró, akkor kezdőként nem megy el rögtön az mszmp párlapjához. amit 56-ban a forradalom leverésére hoztak létre. egy független újságíró nem vállal gyakornoki munkát egy ilyen helyen. aztán lehet mondani, hogy bencsik, stefka is komcsi lapokba írtak. "

Ekkora önpicsánszúrást még nem láttam a blog.hu-n, és bár megígértem korábban, hogy mi ketten nem fogunk egymással diskurálni, de ezúttal van annyi mentségem, hogy nem filozófiai, hanem ténybeli kérdésekről cserélünk némi eszmét. Most akkor mit szólsz te ahhoz, hogy Bayer Zsolt, az ötös számú párttagkönyv tulajdonosa, szintén a rendszerváltás után lett 1993/94-ben a Népszabadség főmunkatársa? (Uj Péter 1990-től, a rendszerváltás hajnalától dolgozott ott gyakornokként, és 1992-től 2000-ig tolta az ipart náluk.) Most képzeld el. És ilyeneket írt ez a Bayer ebben a mocskos -és átmentett bolsi-komcsi lapban, ugye:

„Kenderesen veszett el végképp minden. A kormányzó sírjánál nyilvánult meg az új hatalmi elit azon szándéka, hogy az elmúlt negyven évet zárójelbe téve, Kádár diktatúráját Horthy embertelen és tisztára moshatatlan rendszerével »haladja meg«.”

Muszáj megkérdeznem, és ebben semmi bántó szándék nincs. Te hány éves vagy? 20? Van neked bármi halovány fogalmad a peresztrojka/glasznoszty/ magyar reformszocialista, ideológiailag döglödő Kádár-rezsim utolsó éveiről? És a rendszerváltás korai éveiről? Ahogy azt tanult @ijontichy: kommentelőtársam mondta, láthatóan semmi. A Népszabadságnak nagyjából semmi köze nem volt ahhoz, amiért azt 1956-ban (Egek, ilyen "érveket" idedköpsz) létrehozták, de ahhoz már 1980-ban sem volt sok köze, és 1985 után, egy kifejezetten nyitott lapnak számított...egy szovjet megszállás alatt lévő országhoz és egy végső "fehér terrort" emlegető, bezuhanó rezsimhez képest.

1990 után viszont a rendszerváltás egyik legjobb lapja volt (ahogy azt mondtad is), de nem azért, mert az MSZP volt a résztulajdonosa,(ahogy a valóságot hajlítod) hanem azért mert gyakorlatilag inkább liberális, szabadszellemű és olykor (kapaszkodj) kifejezetten liberális konzervatív jellegű újságírást valósítottak meg a munkatársai. Rendszeres olvasója voltam (apám a hvg, ÉS, Népszabadság előfizetője volt, ezeket bújtam) és a mai napig emlékszem arra, hogy milyen keményen beleszálltak a baloldalba is...állandóan ment a balhé a párt részéről, hogy deeztmosthogynemáelvtársakvagymárnemelvtársakjanemtényleg? A Hétvége melléklete az egyik legjobb közéleti melléklet volt, de hozzáteszem a Magyar Nemzet hétvégi mellékletei is egészen kitűnőek voltak. (kultúra, környezet, társadalom,...mindig olvastam, nagyon odatették magukat)

Magyarán lebasztad Bayer Zsoltot. Bajod lesz ebből. Pedig, amit tett, az biztosan a hasznára volt: a Népszabadság nagyon jó közeg volt akkoriban egy újságírónak. Uj Péternek szintén, akinek félelmetesen jó írásai voltak ott. A Szerda mellékletétől mindenki be volt szarva a magyar társadalomkritikában mutatott tűpontos leleteiért. Köze nem volt se neki, se a lapnak, semmiféle komcsi-bolsi-libsi (rossz értelemben)...általad vetített közeghez. Nagy veszteség az egész magyar közéletnek/médiaközegnek hogy hagyták lemészárolni, és odadobták véres koncként...lenne helyük a Nap alatt, az Indextől kicsit balra, a 444-től kicsit jobban jobbra, de mindenhonnan merítve. Ma valószínűleg egy erős szociáldemokrata hang lenne...ami a rendszerváltás után is volt, csak még nagyon bizonytalanul, útkeresően.

morpho 2020.07.24. 20:01:55

@cvsvrs: "bárki csinákhat blogot, a blog.hu vagy akármilyen más szolgáltatóval. vagy telepíthet bárki wordpress-t vagy akármilyen más megoldást. az a független internetes újságírás. és nem az index. az oligarchikus pénzből szerveződött. amióta nem internettó, hanem elsődlegesen politikai célokat szolgál. és az egy politikai párt, az szdsz célja. és annak maradványa. ami leginkább a momentum"

A csillagokat is lehazudod az égről. Hányingerem van tőled!
süti beállítások módosítása