1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.06.26. 12:38 HaFr

A fideszesek: szegényebbek, képzetlenebbek és kiszolgáltatottabbak

Nagyon érdekes, láthatóan alapos kutatásból készített cikket a hvg.hu, amelynek konklúziója: "a magyar társadalom felső tizede döntően ellenzéki, onnan pedig lefelé haladva folyamatosan csökken az ellenzék, és nő a kormány támogatottsága, a legkiszolgáltatottabbak között pedig kiemelkedő a Fidesz népszerűsége."

Mi ennek az oka? A linkelt cikkben megtalálható, érdemes elolvasni már csak a módszertan miatt is.

Keine Fotobeschreibung verfügbar.

Az eredmény -- és a kutatók értékelése -- egybecseng a blogon folyamatosan közölt saját véleményemmel, miszerint aki a nemzetet és az államot (e két kollektivista, az egyént a saját sorsa iránti felelőssége alól felszabadító politikai eszmét) egyszerre tudja a szavazói értékrend részéve tenni és képviselni ebben az országban, az nagy valószínűséggel uralni fogja a közéletet. Mivel a nemzetnek (=etnicista nemzetképnek) és az államnak tulajdonított érték jellemzően fordított összefüggésben (negatív korrelációban) áll az állampolgárok tudásával és versenyképességével (ideértve a politikai cselekvőképességét), nagy tömegben rendelkezésre álló szegény, képzetlen ember esetében a nemzeties és államias beállítottságnak már csak domináns médiára és a sérelmek és a "védelem" között oszcilláló, sokszor megerősített, primitív üzenetekre van szüksége a választói többség biztosításához. A kiszolgáltatott, a helyzetükből kitörni képtelen, reménytelen rétegeknek nincs jobb választásuk, mint az őket a sorsukban megerősítő és ebből szavazatok millióit szerző Fidesz-rezsimre szavazni. Nem véletlenül tartja őket a Fidesz ebben a helyzetben, miközben a gazdagabb, individualistább ellenzéki szavazóknak nem áll (egyelőre) érdekükben szembeszállni a rezsimmel (indirekte az elesetteket is felszabadítandó). A helyzet úgy cinikus, ahogy van, de közben az ország egésze süllyed.

Nem mellesleg így ejti rabul a demokrácia egy részben aljas, részben kollaboráns politikai réteg kezében az országot és rombolja a jövőjét. Arisztotelész reloaded.

Engem mind emiatt is sokkal jobban meglepett ennél a kutatásnál a napokban napvilágra került másik: hogy a magyarok nagyon nagy része mindeközben a liberális demokrácia pártján áll az "illiberalizmussal" szemben (80-81% választja, csakúgy, mint -- sokszor megerősített felmérések szerint -- az EU-t). Ezt nem is tudom egyelőre értelmezni. Csak játszanak a tűzzel? Kalandvágy az országhatárok között? Miért ez a hatalmas eltérés a gondolkodásuk és a tényleges választásuk között? Egyszerűen nem bíznak abban, hogy a mai ellenzék sikerre tudja vinni a vágyaikat, ezért kénytelenségből megelégszenek a Fidesz-jelentette torzóval? Várják a kompetens ellenzék felemelkedését?

123 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6215969552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2020.06.26. 13:49:35

birca elvtárs! Munka van! Azonnal tessék megjelenni!

Rodney_2 2020.06.26. 13:55:28

Valami rémlik hogy a Brexit szavazás "objektívabb" értékeléseiben szerepelt, hogy az EU tagság haszonélvezői a felsőbb tizedekben találhatók és bizonyos depraved area-kban az egyszerű népek többek között ezeknek a sikeresebb rétegeknek is beintettek (pl a Vincent blogon is elmélkedtek erről ott élő magyarok). Ez nem jelenti azt, hogy ezzel maguknak nem ártottak, de legalább volt valami örömük is szegényeknek. Fogalmam sincs hogy ez mennyire valós ott, én inkább a nacionalizmus, English supremacism és birodalmi nosztalgia részét ismerem (értelmes, oxbridge edukált és gazdag emberek részéről!!). Ezt is meg lehetne próbálni lefordítani a magyar helyzetre.

Van itt ez is:
index.hu/belfold/2020/06/26/minel_rosszabb_tarsadalmi_helyzetben_van_valaki_annal_inkabb_fideszes/

Rodney_2 2020.06.26. 13:57:27

@Kreml propaganda osztály szófiai összekötő: Most Rodney néven írok, tessék frissiteni a listákat, mert ki lesz rúgva aztán mehet Soros-ügynöknek, onnan meg már nincsen lejjebb :)))

morpho 2020.06.26. 14:24:42

"a magyarok nagyon nagy része mindeközben a liberális demokrácia pártján áll az "illiberalizmussal" szemben"

Ez tényleg furcsa.

Nem vagyok biztos benne, hogy mindenki pontosan tudja értelmezni ezt a két fogalmat, annyira megkavarták körülötte a szart. Kiváncsi lennék a kérdésekre és a módszertanra.

Drizari 2020.06.26. 15:16:00

"aki a nemzetet és az államot egyszerre tudja a szavazói értékrend részéve tenni és képviselni ebben az országban, az nagy valószínűséggel uralni fogja a közéletet" - talán ez kimaradt a közvélemény-kutatás szempontjai közül.

Mert valahogy mégiscsak nagyot üt, pláne, ha benne állsz a tömegben, a hatása alá kerülsz:

youtu.be/P8nPIHbVbhU

ijontichy 2020.06.26. 15:53:50

@poszt:
index.hu/belfold/2020/06/26/minel_rosszabb_tarsadalmi_helyzetben_van_valaki_annal_inkabb_fideszes/

Erejük megfeszítésével, immár tudományos alapossággal felfedezték a spanyolviaszt ;-). Ti. az "underclass" körében igen elterjedt a legrosszabb értelemben vett "futballszurkolói mentalitás" (amiből minden levezethető).
A helyzet úgy áll, hogy aki bohém ifjúkorában nem vetette meg egy pofa sör erejéig az útjába akadt "faluvégi korcsmákat", s ha már a helyzet - és a szomjúsága - úgy hozta, nem emelte az orrát a szemöldökfáig, s pár szó erejéig "felvette a szerepet", annak ebben semmi újdonság nincs (a "tudományos igényű és színvonalú" és persze kellően bő lére eresztett szpícsen kívül).
Szeretjük úgy látni magunkat, hogy a külföld véleménye szerint barátságos nép vagyunk. Na ez azért nem teljesen igaz. "Önző, békétlenkedő, irigykedő, paraszti nép a magyar*" - ezt nem mi állítjuk magunkról (mi több nem is újkeletű). Némi eufemizmussal írhattam volna "provinciális"-t is, de épp az egyik nagy baja a magyar társadalomnak, hogy profin hazudik magának is, és hajlamos hinni a fülét simogató dallamokat muzsikáló, "itt a piros, hol a piros?" bűvészgyereknek. Aki viszont nem írt erről tanulmányt (tán nem is tudna), viszont a vonatkozó ismereteket abszolút hatékonysággal alkalmazza. Viszont ami igazán kellemetlen, hogy * (ha értő, alkotó módon értelmezzük), nem csak az "underclass"-ra áll meg. Így jöhetett létre a nagy lehetőségek kapujában NERisztán :-/.

morph on deer 2020.06.26. 16:08:41

@Rodney_2:
“ Ez nem jelenti azt, hogy ezzel maguknak nem ártottak, de legalább volt valami örömük is szegényeknek.”

Így aztán a szomszéd tehene nyugodhat békében.
Hát ez is eredmény, szó ami szó.
De legalább biztosak lehetünk benne, hogy nemzetthy génjeink kellően széles körben kifejtik hatásukat... De jó.

morph on deer 2020.06.26. 16:12:15

@morpho:
“ Nem vagyok biztos benne, hogy mindenki pontosan tudja értelmezni ezt a két fogalmat, ”

Én meg biztos vagyok benne, hogy nem, kezdve orbánnal.
És, mint tudjuk: “fejétől okos a hal..”

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.06.26. 19:58:08

@Adjon az Isten szebb jövőt!: érdekes, a magyarok 80%-a szerint van (reprezentatív kutatás), akik ezt választják az autokráciával és az illiberalizmussal szemben, illetve majdnem ugyanennyi választja az EU-n belüli létet a számkivetettséggel szemben; ezek szerint nem vált ideológiai igazodási ponttá a magyarok körében se az illiberalizmus, se Ázsia, ami mindenképp kellemes hír

morpho 2020.06.26. 20:56:44

@Adjon az Isten szebb jövőt!: A liberális demokrácia nem attól liberális, hogy liberálisok csinálják, hanem attól, hogy a pártok szabadon, ugyanolyan eséllyel versengenek a hatalomért. A liberális demokrácia részei a jobboldali, a baloldali és a liberális pártok is, csak úgy, mint a zöldek. Ezért aztán a demokrácia vagy liberális, vagy semmilyen. Te meg butaságokat írogatsz. Egyébként milyen szebb jövőt akarsz még? A jelen nem elég szép neked?

morpho 2020.06.26. 21:00:16

@morph on deer: Orbán szándékosan keveri össze a liberalizmust a liberális demokráciával, hogy a hülyemagyarok azt higgyék, hogy a kettő ugyanaz, továbbá azt is higgyék, hogy az illiberális demokrácia az, amiből a liberálisok kimaradnak. Így csomagolta be az autokráciát. Próbálná ezt a logikát mondjuk Németországban előadni....

tatárfejű kutya 2020.06.26. 21:32:56

@morpho: és közben csinál a fidesz egy kő kemény neoliberális gazdaságpolitikát...

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.06.26. 22:14:40

@tatárfejű kutya: mi az ördög ebben a neoliberális? Ez sületlenség.

morph on deer 2020.06.26. 22:51:26

@morpho:
“ szándékosan keveri össze a liberalizmust a liberális demokráciával”

Sajnos anélkül is megy neki, hogy akarná.
Az persze a manipulatív stratégiájának része, hogy a liberalizmust szándékosan(?) azonosítja a neoliberális gazdaságpolitikával, mert az nagyjából követhető, még a szerényebb szellemi képességekkel megáldott - azaz fideszes - közönség számára is. Ráadásul teszi mindezt az összes olyan zavaró mellékgondolatok nélkül, mint például a szabadság, tolerancia, empátia, stb.
Ezért van az, hogy orbán szerint Magyarországon maga az “illiberális” szó is mást jelent, mint bárhol máshol, mert így legalább olyan benyomást keltheti a szellemileg kihívásokkal küzdő híveiben, mintha tudná, hogy mit beszél!

Egyébként orbán kizárólag az “illiberális állam” kifejezést használta az emlékezetes romániai haknija alkalmával, az az oximoron, hogy “illiberális demokrácia” csak valamivel később kezdett terjedni, amikor a mamelukjai próbálták magyarázni ezt a baromságot.

Nem véletlen, hogy Angela Merkel Budapesti látogatása alkalmával úgy reagált orbán (akkor már) illiberális demokráciára, mint a magyar államformára utaló meghatározást tartalmazó kijelentésére, hogy ez számára “értelmezhetetlen”, - mert egy civilizált európai ember számára valóban az!

Bezzeg, ha tante Merkel kipcsak lehetett volna, akkor érthette volna, ezt a gyökeresen (lásd: gyökér [szleng] ) innovatív meghatározást...
Dehát ő nem kipcsák, csak egy egyszerű, kétkezi germán atomfizikus, így nem is érthette ezt a ... szóval ezt az orbaniádát...

“Tolmácsot kérek!” - mondaná Vida Ildikó...

morpho 2020.06.26. 23:08:57

@HaFr: Folyamatosan a magasan tartott forintárfolyammal operálnak, a multikat mindenek fölé helyezik, mondjanak bármit is. Ha nincs munkaerő, akkor 400 óra túlmunka, ha jön egy multi, akkor gigantikus adótámogatás. Néha megadóztatják őket, de alapvetően a kormány minden esetben beavatkozik a multik érdekében. Részleteket itt találsz, helyettesítsd be:
hu.wikipedia.org/wiki/Neoliberalizmus

morpho 2020.06.26. 23:10:31

@morph on deer: Stimmel, amit írsz, de szerintem ez tudatos. Nincs benne semmi esetlegesség. Legalább is nem tűnik úgy,hogy van benne.

boborján20 2020.06.26. 23:24:56

@HaFr: egy jó tanács, ha meg nem sértődsz.

ha egy trollt kibaszol, akkor amit a kibaszás előtt írt ne baszd ki, me nem látja az átlagpolgár, hogy miért.

de értelek;)

morph on deer 2020.06.26. 23:39:00

@morpho:
“ Nincs benne semmi esetlegesség.”

Az tényleg nincs, mivel ő biztos benne, hogy jól (tudja) találta ki, hogy mit jelent ez vagy az a kifejezés!
És még megy is magyarázza, mert ugye “Magyarországon ez mást jelent”!!!

Holott lófax mama, csak éppen tahó a szerencsétlenje, de legalább ő nem úgy tudja...
Például az “illiberális” szót ő az “antiliberális” helyén használja, mivel szerinte az “il” előtag a latinban mint fosztóképző szerepel.
És valóban, csak éppen azt jelenti, hogy valami nélküli, és nem azt, hogy valaminek az ellentéte!

De orbán csak addig jutott el, hogy az imígyen képzett szó mást jelent, mint eredetileg, aztán ez lett belőle.
Azért érdekelne, hogy mit gondol az illiterate szó jelentéséről, ha már így találgatunk. (Ai ildomos, illatos és Iluska szavak jelentését már meg sem merném kérdezni tőle... Mert hátha azt is “tudná” :))

Reding Roli 2020.06.26. 23:46:45

Demokrácia nem lètezik liberalizmus nèlkül, hiszen a liberalizmus alapvető szabadságjogaira ès elveire èpül minden modern demokrácia. A liberalizmus - ez egy eszmei irányzat ès nem államrendszer, mert van akinek mèg ez sem tiszta - az individum győzelmèt jelenlenti a tekintèlyelv , a despotizmus felett, Hayek szerint a kènyszerek hiányát, a maximális individuális szabadságot ès az egyenlősèget ( amely elsősorban törvèny előtti , de a progresszívebbek szerint a vagyoni egyenlősèg felè kell törekedni - " pozitív " diszkrimináció útján..)
Egyes filozófusok szerint a liberalizmus ott virágzik , ahol a társadalom többsèget vagyonnal ès pènzzel rendelkező , intelligens emberek - polgárok \közèprèteg alkotják , csak így alakulnak ki " politikai emberek " akik nèlkül nem működik a liberális demokrácia ( de mondjuk szabad ès plurális demokráciának..)
Magyarországon nem adottak az alapfeltètelek a jól működő liberális demokráciához : túl sok a szegèny , iskolázatlan , manipulálható embertömeg, amely igen kedvező feltètekeket teremt a tekintèlyelvű , autoriter rendszerek lètrejöttèhez...A szèlsőjobb, populista rendszer ezt a tömeget a lehető legkönnyebb eszközökkel állítja maga mellè: profán vilagmagyarázatokat adnak a komplex problèmákra , az emberek látens fèlelmeit gerjesztik tovább az ellensègkèpek gyártásával , miközben a társadalmon általános helyzetèn egy szemernyit sem javítanak , sőt , leèptik a szociális rendszert, a különböző embercsoportokat egymás ellen hangolják , miközben elkèpesztő módon ès minden eszközzel támogatják saját magukat : az uralkodó politikai osztályt ès a hozzá kapcsolódó nemzeti nagyburzsoáziát ...
Arról kellene beszèlni, hogy Magyarországon szinte nem működik a szociális rendszer , az oktatás helyzete egyre rosszabb , az egèszègügy szintúgy , a kultúra leèpül, a kutatás eszköztelen , a kisember adója a fogyasztási adó majd a legmagasabb a világon , a gazdagoknak kitalálták az egykulcsos adót amit szinte már mindenhol felszámoltak a civilizáltabb államokban ( Csehország , Szlovákia , Litvánia, Lettország )
Helyette a nagytőkènek nyújtott kedvezmènykènt van 9 % - os társasági adó..mi ez , ha nem banánKöztársaság ? 1000 milliárdos közpènz osztanak szét a rendszer kegyeltjei között...A forint a világ egyik legrosszabb pènze , de Európában mindenkèpp...Az emberek súlyos ès brutális kizsákmányolása folyik , a "munkaalapú " èrtsd : kizsákmányolás alapú társadalom èpítèse címèn " miközben a közbeszèdet èvek óta a migrációval ès egy 90 èves öregemberrel tematizálja a kormány..
Ez a kisebbik baj ...A "nemzeti kormány" lassan eladja a nemzeti függetlensègünket is : despota hatalmak bábjávaá lettünk , kormányfő vazallusa lett Kínának ès az Orosznak ...Sumák , dollármilliárdos üzletek mennek , 100 èvre titkosítva, az orosz ès kínai bűnmeritokráciával...Hazaárulók!

morpho 2020.06.27. 00:03:54

@morph on deer: Direkt használta az "Il" előtagot. Libaralizmus nélküli demokrácia, ami persze úgy hülyeség, ahogy van.

@Reding Roli: Nem a liberalizmus az államrendszer, hanem a demokrácia. Legalább is papíron. De mivel a demokrácia csak liberális lehet, az Orbán brigád úgy csinál, mintha ez nem így lenne és lehetne másmilyen is. A hülyemagyarja meg elhiszi ezt a hülyeséget. Az volt a kedvencem, amikor a kereszténydemokráciát állította szembe a liberális demokráciával, miközben ugye A eleme B.

kószák egyike 2020.06.27. 07:55:17

Jó poszt helytálló sajnos. Röviden: a magyar nép egy jelentős része Stockholm-szindrómában szenved. Hogyan lehet kigyógyulni amikor a beteg maga is élvezi a helyzetét és nem is tud elképzelni más életet?

www.youtube.com/watch?v=omG7wj4u6K4

kószák egyike 2020.06.27. 08:30:23

@boborján20:
@HaFr

Ha jól nézem megint lesz takarítás. :D Csinálj előtte mentést tanulságos, vagy így is lehet hagyni emléknek, az ilyen kommentek magukat minősítik.

kószák egyike 2020.06.27. 08:39:25

@Reding Roli: A demokrácia a liberalizmus nélkül értelmezhetetlen, legfeljebb csak egyes autokraták számára.
Érdemes a témában Angela Merkelt meghallgatni:
www.youtube.com/watch?v=4ps7sonOOp4

Sajnos nem találom azt a videót amikor a nép bölcs Apukája először mondja ezt a kifejezést Merkel előtt és ő ösztönösen milyen arcot vág, az mindent elmond.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.27. 08:57:25

Szerintem ez a bejegyzés és az alapul szolgáló kutatás is azt erősíti meg, hogy a Kádár-rendszerben szocializálódott munkás-paraszt rétegek kultúrájára épülő politikai kommunikáció folyik. Ez a politikai kommunikáció biztosítja az állami hatalom tartós megszerzését, amely a társadalmi önszerveződés szintlépését akarja megvalósítani. Ez azonban nem megy. Hogy miért? Mert a Kádár-rendszerben szocializálódott munkás-paraszt rétegek kultúrájával nem lehet versenyképes gazdaságok kiépíteni, csak egy feudálkapitalista, a mennyiségi hatékonyságra építő, pénzfelhalmozó államrendet.

screpes 2020.06.27. 09:19:47

@kószák egyike:

-------------
@morpho:

A német kancellár-mámi Angela Merkel, ott állt OV mellett, és élőben, közös sajtótájékon mondta azt: nem tud mit kezdeni ezzel a kifejezéssel, megfogalmazással (illiberális).
Nna most, ez a néni nem tanulatlan, van köze a politikához, könnyen lefordítódik a mondása, és és nem sajátmagára vet súlyos árnyékokat .

Ezt a kifejezést, és a hozzá körített páratlanul széles hatalmi koreográfiákat Tusványoson találta először mondani ez a mi nyelvújítónk.
Annyit jelent, szó szerint, hogy NEM szabadelvű....
Aztán, mint beszédtanárhoz illik, elkezdte részletezni a valós jelentést , hogy mi mindenre lehet/kell mondani. Az lesz a kontextus. nem csak a betű a szövegkörnyezet, hanem "amit csinálok"..

------------

tatárfejű kutya 2020.06.27. 09:25:43

@HaFr: "mi az ördög ebben a neoliberális?"

A nagyvállalatok aránytalan támogatása, a 3 hónapos munkanélküli segély, a 2 éves munkaidőkeret a 400 órás túlóra kerettel, és a munkavállalói jogok leépítése és a szakszervetek ellehetetlenítése(lásd Suzuki-s szakszervezet magára hagyása)...csak kapásból ezek. Persze kevert a rendszer, de számos neoliberális elem van benne.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.06.27. 09:31:46

@tatárfejű kutya: A neoliberalizmus sine qua nonja az állam kivonulása a piacról és a gazdasági életből; itt éppen az ellentéte folyik ennek.

morph on deer 2020.06.27. 09:47:30

@Boross Bence:
“ A "többségi demokrácia" államberendezkedés viszont néhány procedúra technikai korlátján kívül semmiféle gátját nem ismeri a népakaratnak.”

Igen, és ez az, amit emlékeim szerint lánykori nevén, még mint “bolsevizmus” ismertünk meg.
Azóta ugyan kicsit nőtt, kicsit szofisztikáltabb lett, de a lényege ugyanaz maradt: a többség diktatúrája.

Tekintettel arra, hogy ez a többség tulajdonképpen szektaként üzemelve, kivétel nélkül mindig azt “akarja”, amit imádott vezére, guruja, apja(!) akar, hogy akarjon, a képlet egészen egyszerű: orbán kitalál/akar valamit, majd közli a hívőkkel, hogy tulajdonképpen ők ezt akarják, és ő - engedve a “nép” akaratának - végrehajtja, hiszen ez ugye a “demokrácia”...

Hajlok a feltételezésre, hogy már a biblia is a fideszesekre utalt, mondván: “Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyeknek országa.”
Hát valahogy így.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.06.27. 10:02:37

"The central values of civilization are in danger. Over large stretches of the Earth’s surface the essential conditions of human dignity and freedom have already disappeared. In others, they are under constant menace from the development of current tendencies of policy. The position of the individual and the voluntary group are progressively undermined by extensions of arbitrary power. Even that most precious possession of Western Man, freedom of thought and expression, is threatened by the spread of creeds which, claiming the privilege of tolerance when in the position of a minority, seek only to establish a position of power in which they can suppress and obliterate all views but their own...The group holds that these developments...have been fostered by a decline of belief in private property and the competitive market...[This group's] object is solely, by facilitating the exchange of views among minds inspired by certain ideals and broad conceptions held in common, to contribute to the preservation and improvement of the free society."

- "Statement of Aims". The Mont Pelerin Society. 8 April 1947.
(Friedrich Hayek, Milton Friedman, Karl Popper, George Stigler, Ludwig von Mises, John B. Taylor etc.)

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.27. 10:05:46

@morph on deer: Máté evangéliuma 5. fejezet
A nyolc boldogság. 3 „Boldogok a lélekben szegények, mert övék a mennyek országa. *** A lélekben szegény azt jelenti, hogy már a saját lelkében elveti a földi hívságokat, azaz önkéntesen szegény és istenfélő. Tehát nem azt jelenti, hogy primitív vagy buta.

ijontichy 2020.06.27. 14:46:57

@poszt: "Ezt nem is tudom egyelőre értelmezni." Én úgy értelmezem, hogy a szabadságvágy, minél mélyebbre mész,annál zűrzavarosabb fogalom a fejekben. Ami pedig a választásukat illeti, a mélymagyar vidéken nemhogy jobb választásuk nincs, tkp. semmi más sincs, ha "holnap is akarnak zabálni". A fidesz 2010-ben nem feltétlenül azért nyert nagyot, mert a ballibák annyira szarul kormányoztak (pedig elég szarul), hanem mert kb. nulla erőt tudtak felmutatni. Az "emúttnyócévben" - de 2006 őszétől végképp - egy nyámnyila kormányoldalt láthattak. Hiperaktív feri "egy demokrata nem fél" c. szövegei kit vonzanának? Az emberek - az alvégen főleg - "Chuck Norris"-t csípik, aki jól legyakja a gonoszt. Néhányszáz kíváncsi szájaló párhónap sittrevágása 2006 őszén (collateral damage) elég gyorsan letekarította volna a tömegeket az utcáról, és marad a kemény mag, ami a fidesz érintettségét is feltárja (amint a szadeszét a taxisblokád idején). Erről szó sem volt, az alcsúti kiscsávó gond nélkül bontogathatott kordont, és az '56 + kádári évek még nem elhalványult emléke alapján a tömegek az "erős" mellé húzódtak. Az ország - kissé erőltetett hasonlattal - Stockholm-szindrómás :-(.

morph on deer 2020.06.27. 15:29:04

@Főnix Oszlár Gazdag:
“ A lélekben szegény azt jelenti, hogy már a saját lelkében elveti a földi hívságokat, azaz önkéntesen szegény és istenfélő.”

Ehhez képest:

“ Scholars agree that "poor in spirit" does not mean lacking in spirit, be it courage, the Holy Spirit, or religious awareness. Rather it is that poverty is not only a physical condition, but also a spiritual one. In fact, the more self aware a person is of his or her spiritual poverty caused by the innate human condition of the sinful nature, the more one is humbly aware that they are "poor in spirit" left to his or her own ways without Jesus Christ as Savior. Without Jesus the Christ alive and active in one's soul, it remains in a completely impoverished spiritual state...”

Szóval, mivel állítólag “spiritual poverty caused by the innate human condition of the sinful nature“, ez semmi szín alatt nem lehet az, aki “ elveti a földi hívságokat, azaz önkéntesen szegény és istenfélő”, épp ellenkezőleg: azért marad szegény lélekben, mert nem hívő!
Mint én, például. Viszont legalább nem vagyok fideszes!:D

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.27. 15:54:46

@morph on deer: Mindegyik magyarázat esetében egyértelmű, hogy nem a bunkók és az ostobák jutnak a mennybe. Másrészt semmiképpen sem azt jelenti a lélekben szegény, hogy nem hívő. A szegény itt csak azt jelenheti, hogy a földi gazdagság nem érdekli. Egyebekben az egész magyarázatot olvassad el, ne csak a második részét: Betz notes that in Jesus' time blessed was a common way of describing someone who is wealthy (!!!). In Andrew's discussion of Croesus in Herodots, for instance, the link between being blessed and being wealthy is assumed.[2] Similarly, Albright and Mann prefer the word "fortunate" to "blessed" for makarios. They argue that the term has none of the religious implications that the word blessed today has in the English language.[3] Kodjak believes that this opening of the sermon was meant to shock the audience, it was a deliberate inversion of standard values. Today the text is so common that its shock value has been lost.[4] While not a mainstream view, Betz feels this Beatitude has important pre-Christian precedents. He traces it back to Socrates' notion of enkrateia, which explained that the philosopher was one who had no interest in wealth (!!!). This idea was adopted by the Cynics, who rejected wealth and saw poverty as the only route to freedom. This group, while small, had a wide influence and some of their ideas were embraced by some Jewish communities at the time of Christ.[5]

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.27. 15:59:58

@morph on deer: A “spiritual poverty caused by the innate human condition of the sinful nature“ mindenképpen tévedés, mert akkor a "sinful nature" miatt lenne a mennyország a bűnösöké (hiszen a lélekben szegényeké a mennyország). Ez meg röhejes nagy marhaság, amely az Újszövetség egészének ellentmond. Azaz így nem lehet értelmezni ezt a szakaszt.

morpho 2020.06.27. 17:15:29

@Bogomil: Köszi, megnéztem. Az ellentmondást mondjuk nem oldja fel. Csak arra tudok gondolni, hogy a magyarok abban a hitben élnek, hogy Magyarországon még mindig liberális demokrácia van. Nem vették észre, hogy már tíz éve nem így van. Továbbá sokan nem tudják, hogy mi az a liberális demokrácia, mert nem élik meg, nem értékelik. Ebben a rendszerváltás óta regnáló összes kormány vastagon benne van, hogy nem magyarázták el a társadalomnak, hogy miért jobb demokráciában élni, mint nem. Nem tudják, hogy miért jobb a diktatúránál, ezért nem is értékelik. A diktatúra is belefér, csak legyen kaja, meg sör. Végül is a gulyáskommunizmus ugyan ez volt. Csak azt nem tudom, hogy akkor miért kellett rendszert váltani? Orbánt kinevezik 90-ben az MSZMP főtitkárának és minden más pont így történt volna.

A Joda visszatér 2020.06.27. 17:24:26

Voltak idők, amikor az alsóbb osztályok a Magyar Szocialista Párt törzsbázisának számítottak. Akkor még "bölcs választópolgárok" voltak, és nem nyomorban tartott szerencsétlenek. Változnak az idők.:)

Fidesz bérszámfejtés 2020.06.27. 18:01:28

@szugera bácsi: Ki fogom rúgatni! Szólok a HR-esnek! Egyenlőséget húz az MSZP és a Fidesz közé?

BiG74 Bodri 2020.06.27. 18:11:04

@szugera bácsi:
Tényleg nem mindegy, kimondja, hogy bölcs, vagy szerencsétlen. Tényleg nem mindegy, kimondja, hogy bölcs, vagy szerencsétlen?
Az akkor és a most között talán más a korreláció.

pátyi 2020.06.27. 18:25:42

@morpho: Nincs itt semmi érthetetlen. A magyarok többsége valóban liberális a klasszikus értelemben.
A magukat ma liberálisnak cimkézőknek szerintem nem sok közük van a liberálishoz. Nem igazán tolerálják a más véleményeket, mident jobban tudó okoskodók, rendszeresen alkalmazzák a kettős mércét. A devianciát tartják haladónak. Sokszínűségről beszélnek, miközben ugyanazt olvassák, nézik, hallgatják Vlagyivosztoktól Sydneyig. És ugyanazt a "trendi" szöveget szajkózzák, amit valaki kitalált.
Az underclass preferenciájáról meg annyit, hogy lehet jobban tudják, a pénz nem minden.

HaCS 2020.06.27. 18:52:32

@pátyi:

"A magyarok többsége valóban liberális a klasszikus értelemben."

Mármint úgy érted az egyéni döntések, és az ezzel járó felelősség(!) híve? Öngondoskodó? Egyéni világképpel, és gondolatrendszerrel rendelkező egyén? Aki vallja, hogy a saját életéért mindenki saját maga felelős, és a problémái megoldását is csak magától várhatja el? Alapvetése az élni és élni hagyni?

Vagy ez egy másik "klasszikus" értelem?

BiG74 Bodri 2020.06.27. 19:20:47

@pátyi:
Liberális a klasszikus értelemben! Behalok!
Azért illiberálisak, mert klasszikus értelemben liberálisok! Istenem, szétröhögöm magam.

Azt se tudjátok, mi a liberális, de azt se mi az illiberális, csak azt hiszitek, hogy valaki kitalálta ezt a liberális szót, aztán belemagyarázott egy csomó mindent, akkor ti miért ne tehetnétek? Nagyon jó, már értem miért van ennyi idióta az utakon is, mert van a KRESZ, meg a sajátos értelmezésű egyéni ilKRESZ. Ami baromi jó amíg én nem indexelek, meg én nem állok meg a gyalogátkelőnél.

Abba Abba 2020.06.27. 19:36:50

@ijontichy: "mélymagyar vidék" azért nem csak a zsákfalvak...

pátyi 2020.06.27. 19:46:33

@HaCS: Igen, így értem. Nézd meg, hogy mit ígér ma a magyar és a világ balos liberális? elitje?. Csak egy példa a feltétel nélküli alapjövedelem. Az igaz, hogy még a kozervatívok egy része is sokszor esik abba a hibába, hogy adjunk valamit ingyen. Sokan el is várják ezt, hogy nekik jár! Nem jár semmi! Ami ingyen van, annak nincs értéke.
Ez nem mond ellen a bibliai parancsnak, hogy "egymás terhét hordozzátok"

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.27. 20:02:16

@pátyi: Tóbiás könyve 4. fejezet
7Adj alamizsnát a vagyonodból. Ne fordítsd el arcodat a szegénytől soha, s akkor Isten sem fordítja el arcát tőled. Sirák fia könyve 34. fejezet 21 Szűkös kis kenyéren élnek a szegények, aki megtagadja tőlük, az vérszopó.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.27. 20:06:32

@pátyi: Ugye milyen kellemetlen, ha Nietzschét összekeverjük Krisztussal? Pedig más betűvel kezdődik a nevük...

A Joda visszatér 2020.06.27. 20:08:59

@Fidesz bérszámfejtés:

Fáj az igazság? Az a választói réteg, amely a módszerváltás után annyiszor biztosította a ballib parlamenti többséget,ma a Fideszes többséget biztosítja. "Elkúrtuk, nem kicsit nagyon.."-hogy egy klasszikust idézzek.:)

A Joda visszatér 2020.06.27. 20:10:45

@BiG74 Bodri: Akik ma azon tipródnak, hogy a szegényebb rétegek Fidesz szimpatizánsok, nem fájlalták ugyanezt mondjuk 2002-ben a szocialistákkal kapcsolatban.

sync 2020.06.27. 20:10:47

@morpho: Igen, ezt én is így gondolom. Szerintük az a demokrácia, ha a többség kormányoz.

A Joda visszatér 2020.06.27. 20:23:18

@morpho: Ja persze azt az Orbánt, aki a '80-as évek második felében egy a KISZ-szel rivalizáló ifjúsági szervezet alapításában vett részt, és amely szervezet elszigetelésére, ellehetetlenítésére tett javaslatot Ferenc az ifjú KISZ KB titkár..Kissé élénk a fantáziád.:)

BiG74 Bodri 2020.06.27. 20:43:40

@szugera bácsi:
Ez így már nekem is pontos. Ráadásul tízpontos!

BiG74 Bodri 2020.06.27. 20:46:24

@szugera bácsi:
Viszont, hogy ez a réteg kinek esik foglyul, az már más kérdés.

Világít a torony 2020.06.27. 20:59:56

Mindjárt jön a Fidesz válasza, hogy az ellenzék de főleg a Gyurcsány, lenézi a lumpenprolikat.

Világít a torony 2020.06.27. 21:30:55

@szugera bácsi: ..nem érzi megalázónak ezt a váltást?

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.27. 21:32:02

Én azt hiszem, hogy a legnagyobb félreértés az, hogy sokan úgy gondolják: ezen rétegek izzadva, rettegve, remegve szavaznak a FIDESZ-re. Szerintem ez nem így van. Sőt, ezek a rétegek lelkesen, totális meggyőződéssel szavaznak. Én inkább ezt kötném össze az alacsony képzettséggel, a szegénységgel és a kiszolgáltatottsággal, továbbá esetleg az alacsonyabb IQ-val. Azaz a FIDESZ megtalálta a kulcsot ezen rétegek megszólítására. Ez a kulcs pedig egy viszonylagos anyagi biztonságot nyújtó nacionalista Kádár-rendszer szimulálása, azaz a primitív soviniszta-bolsevik és pártállami propaganda működtetése, amelynek az alapja a dialektikus materializmus és a nyugatellenesség, továbbá a történelmi revansvágy.

kószák egyike 2020.06.27. 21:37:07

@BiG74 Bodri: A felcsúti bölcs megmondta: "Liberális a diplomás kommunista" Tehát mivel Apának mindig igaza van, hiszen Apa csak egy van, így innentől kezdve kár bárkinek is a szó jelentésén vagy értelmén gondolkodnia. A definíció fel lett állítva, tessék ahhoz tartania magát mindenkinek. És ő már csak tudja, hiszen valamikor maga is diplomás kommunista volt.

morpho 2020.06.27. 21:38:54

@pátyi: Te a liberálisokról beszélsz én meg a liberális demokráciáról. A kettőnek pont annyi köze van egymáshoz, mint fakírnak a kefírhez.

2020.06.27. 21:46:39

@szugera bácsi:

" Akik ma azon tipródnak, hogy a szegényebb rétegek Fidesz szimpatizánsok, nem fájlalták ugyanezt mondjuk 2002-ben a szocialistákkal kapcsolatban. "

Adj már erre egy forrást! Köszike!
Mármint arra, hogy ez 2002-ben pont fordítva volt.
A fideszre szavazott inkább az "elit", míg az alja meg az MSZP-re.

morpho 2020.06.27. 21:48:59

@szugera bácsi: Egyrészt a szocik nem ejtették foglyul az alsóbb osztályokban élőket, mert ha így lenne, akkor most nem a fideszre szavaznának. A fidesz viszont foglyul ejtette őket. A Kesma csak rájuk gyúr, a soros terv (muhahaha) nekik készül és őket hülyítik a bevándorlók millióival, akik most a COVID 19 miatt valahogy alábbhagytak. Ez nem egy zsák krumpli a választásokon, hanem egy több milliós társadalmi rétegnek a foglyul ejtése a teljes államaparátus felhasználásával.
Ja és tudod, az egy elméleti eszmefuttatás volt, hogy ha Orbánt kinevezik főtitkárrá '90-ben, akkor most pont ugyanitt tartanánk. De látom sikerült megértened és megragadnod a lényegét.

Indriq 2020.06.27. 21:52:47

Inkább azt mondjátok meg, hogy egyszerű kormányrendelettel vagy alaptörvény módosítással fogja a fütyesz a mintavárosuk focicsapatát visszahelyezni az NB1-be? :)

Világít a torony 2020.06.27. 21:52:53

@pátyi: " Csak egy példa a feltétel nélküli alapjövedelem."
A feltétel nélküli alapjövedelem készülődés egy következő technológiai korszakra. Nem szabad, hogy az egyszerű gondolkodás módot folytatók meggátolják.

morpho 2020.06.27. 21:53:33

@Főnix Oszlár Gazdag: "Ez a kulcs pedig egy viszonylagos anyagi biztonságot nyújtó nacionalista Kádár-rendszer szimulálása, azaz a primitív soviniszta-bolsevik és pártállami propaganda működtetése, amelynek az alapja a dialektikus materializmus és a nyugatellenesség, továbbá a történelmi revansvágy."

Bingó!

2020.06.27. 21:53:58

@pátyi:

"A devianciát tartják haladónak. "
"Ami ingyen van, annak nincs értéke."

Micsoda mondatok. :D
Ember volt már olyan, hogy téged nem hülyéztek le kapásból itt a blogok világában, mikor hozzászóltál valamihez?

A Joda visszatér 2020.06.27. 22:19:28

@morpho: No és azt honnan tudod, hogy a Fidesz foglyul ejtette őket? Sőt az egy kulcsos adóval, illetve a segély helyett adókedvezmény politikával épp nem a legalsó rétegeknek kedvez.
Egyszerűen arról van szó, hogy a totálisan szétzüllött elgyurcsányosodott ellenzék nem tud megfelelő alternatívát nyújtani. Talán el kellene felejteni az ún. harmadikutas baloldaliságot, a mindenféle deviáns etnikai és szexuális kisebbség mániákus érdekvédelmét ,és akkor talán visszatérne ez a szavazói réteg.

2020.06.27. 22:30:28

@szugera bácsi:

"No és azt honnan tudod, hogy a Fidesz foglyul ejtette őket?"
Néha az ember csak körülnéz és meglátja a valóságot a világban.
g7.hu/kozelet/20190527/a-fidesz-totalisan-letarolta-a-legszegenyebb-telepuleseket-atlagosan-94-szazalekot-szerzett/

Esetleg az ember fidesz, ohh mit is mondok Orbán hívő, és akkor neki ez a "valóság".
444.hu/2018/04/13/nevessen-a-vegen-a-legrohejesebb-kamura-huzta-fel-orban-a-ketezer-zsoldosrol-szolo-meset

morpho 2020.06.27. 22:46:04

@szugera bácsi: "No és azt honnan tudod, hogy a Fidesz foglyul ejtette őket?"
onnan, hogy látom. Azt honnan tudod, hogy nappal van, vagy éjszaka?
Továbbá. Nem tudom, hogy milyen ellenzékről beszélsz. Magyarországon nem létezik valódi ellenzék. Nem azért mert töketlen, hanem azért mert a rendszer nem hagyja, hogy másmilyen legyen. A töketlen magyar ellenzék is az Orbán rendszer része. Pont olyan, mint a Hazafias Népfront volt a Kádár rendszerben. Te amúgy hobbiból vagy hivatásból szórakoztatsz itt minket?

A Joda visszatér 2020.06.27. 23:04:40

@morpho: Te már a jövőt is látod, hogy az ellenzék nem nyerhet, mert a gonosz Fidesz foglyul ejtette szegény választókat.Nevetséges! Nem ejtett foglyul a Fidesz senkit. A sorosista pc idiotizmus ejtette foglyul a hazai ellenzéket. Csakhogy itt K-Európában még nem hülyültek el annyira az emberek, mint a "művelt" nyugaton. Ezzel a politikával nem lehet itthon parlamenti választást nyerni, max. a nagyvárosokban önkormányzatit külföldi állampolgárok szavazataival. Ezt kellene végre felfogni.

birkamenet 2020.06.27. 23:10:04

@morpho: ""a magyarok nagyon nagy része mindeközben a liberális demokrácia pártján áll az "illiberalizmussal" szemben"

Ez tényleg furcsa."

Ez nem furcsa, hanem ez a valóság, a tudathasadt magyar társadalom.
Amelyik EU-t akar, de teli pofával szidja az EU-t. Amelyik nemzeti egységű országot akar, de az első adandó adandó alkalommal ott b.ssza át a másik magyart ahol cak tudja. Amelyik becsületes életet akar de ott lop, csal, hazudik, sikkaszt ahol csak tud. Amelyiknek kellenek a liberális jogok az életébe, de teli szájjal szidja a liberalizmust.
Amelyik mindennel elégedetlen, forradalmat akar, de fél kimenni a szobájából, nehogy már baja legyen attól, ha valami vagy valaki ellen szót emelne.

Finálé:

Amelyik Soros öszötöndíjas volt, Soros finanaszírozta, de teli pofával szidja Sorost.
Amelyiknek CEU diplomája van, majd kiűzi az országból a CEU-t.
Amelyiknek MSZMP-s párttitkár családja volt, de teli pofával szidja a komcsikat.

Ez a nép egyszerűen ennyire képes, semmi többre, röhej a köbön.

birkamenet 2020.06.27. 23:17:10

@szugera bácsi: " Csakhogy itt K-Európában még nem hülyültek el annyira az emberek, mint a "művelt" nyugaton."

Igen, ez az orbáni néphülyítés egyik kulcseleme, hogy a semmire nem jutott ostoba magyar csőcselék elhiggye magáról, hogy ő a mérce a világban, nem pedig az, aki 2-3-szor jobban élt, él és élni fog nála az idők végtelenségéig.
És az ostosba csőcselék a szavazatát adja hálául orbánnak, hogy nem mondja meg neki az igazságot, hanem atomtudósnak nyilvánítja őt, akit a fél világ irigyel.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.06.27. 23:21:31

@Amenadiel: alja. jó tudni, hogyan vélekedtek rólunk. mindjárt rohanok az ellenzékre szavazni

morpho 2020.06.27. 23:24:55

@szugera bácsi: Ez nem a jövő, hanem a jelen. Ezt nem csak én gondolom így, hanem a fideszes szavazók többsége is úgy látja, hogy demokratikus eszközökkel a fidesz nem váltható le. hvg.hu/itthon/20200422_Mar_a_fideszesek_tobbsege_is_ugy_gondolja_Orban_nem_levalthato

2020.06.27. 23:38:33

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel:

Hű bakker! Komoly hozzászólás ez is! :D
1. Az én véleményem nem másé lenne. Minek használsz többes számot?
2. Mi az, hogy rólatok? Ez nem a fidesz szavazókról szólt, hanem azokról, akik:
3. a táblázat alja felé vannak!

Ha nem vetted volna észre, még az elit szót is idézőjelbe raktam.

morpho 2020.06.27. 23:47:47

@Amenadiel: Ha megnézed a rendkívül frappáns nicknevét, akkor egyből kiderül, hogy miért használ többes számot.

morpho 2020.06.28. 01:04:50

@birkamenet: Ez az ország nem akar nyugatiasodni. Ezer éve nem sikerül. Amikor a Habsburgok idejöttek fegyverrel, hogy márpedig ti nyugat európai nemzet lesztek és 300 évig próbálkoztak ezt elérni, úgy sem sikerült. Akinek ez nem tetszik, az csomagoljon össze! Egyszerűen nem hiszi el a magyar, hogy ha mindenki becsületesen csinálna mindent, korrupció nélkül, sokkal többre jutnánk és sokkal gazdagabbak lennénk. Az összes politikus belebukott az elmúlt évszázadok alatt, amelyik ezt nem akarta belátni. Ez egy ilyen hülye nép, ez van.

Greccsi Zsot 2020.06.28. 03:19:42

A fideszre csak a primitiv tudatlan gumicsizmas parasztok szavaznak. Ennyit tudnak, taposak a tragyat, es Orbanra szavaznak. Mar azzal is problemajuk van ezeknek a bunko fasisztaknak, hogy mi szeretjuk es becsuljuk Adolf Hitlert. Mert Adolf Hitler is szocialista volt, tehat a mi koreinkbol valo, a mi ertekrendunket vallotta.

chrisred 2020.06.28. 06:08:05

@morpho: A Habsburgok nagyjából két dolgot nem szerettek volna, és küzdöttek ellene 300 éven keresztül:
1. Hogy a birodalmuk lakói olyanok legyenek, mint a nyugat-európaiak
2. Hogy az alattvalóik nemzeteket alkossanak.

arthurthedent 2020.06.28. 07:22:45

Petíció és blog a kata szabályainak módosítása ellen:
wagmg.blog.hu/2020/06/28/kata_157

Zionnépe 2020.06.28. 07:42:08

Nem tudom, hogy hány embert kérdeztek meg, de az én ismerősi körömben sokkal felülreprezentáltabb a "képzett fideszesek" száma, mint a szegényebb/kevésbbé kvalifikáltabbaké.
Szóval, a versenyszférában ill. multiknál programozók, gépészmérnökök, kőzgazdászok,villamosmérnök. Állami szférában meg elég jelentős (közel 20+) orvos. A nagyobb része nagyvárosban él.
Mind azzal magyarázzák, hogy nekik jobb most (még az orvosok is), mint korábban éshogy hülyeség amiket a média állít, mert anyagilag jobb nekik, mint 10 éve. 40-60 közötti korosztály, mindenki dolgozott 10 éve is.
Ellenben a kevésbbé értelmiségiek között én azt vettem észre, hogy inkább félelemből szavaznak a kormánypártokra, még akkor is, ha rosszabbul élnek! Ugyanis félnek a változás átmenetétől, magától a kormánytól és attól is, hogy a feljebb leírt középosztálybeli ismerőseik hülyének nézik őket.
Tudom reprezentatívabb 10k embert megkérdezni, de számomra párszáz ismerősi körön belül ez a tapasztalat.
Akik viszont kormányellenesek nem a pénztárcájukat nézik, hanem az ország állapotát és teljesen vegyes az iskolázottság vagy a lakhely.

Zionnépe 2020.06.28. 07:44:50

@Zionnépe: A hsz elején a megkérdezettek összetételére akartam utalni, nem a darabszámra :)

kószák egyike 2020.06.28. 07:44:53

@birkamenet: Az első felét remekül összeszedted. Engedelmeddel folytatnám.

"Finálé:

Amelyiknek MSZMP-s párttitkár családja volt, de teli pofával szidja a komcsikat."

Amelyik liberális volt, de teli pofával szidja a liberálisokat és a liberalizmust.
Amelyik MSZMP tag volt, de teli pofával szidja a MSZMP-t a régi rendszert és komcsizik.
Amelyik besúgó volt, de teli pofával szidja a besúgókat.
Amelyik teli pofával szidta a papokat, a vallást de már hithű keresztény.

"Ez a nép egyszerűen ennyire képes, semmi többre, röhej a köbön."
Ezzel nem értek egyet. Ez nép sokkal de sokkal kevesebbre is képes. Van még hova süllyedni. Ugyanakkor pedig ez a nép sokkal többre is képes, egyénenként, ja hogy akkor már nem népről beszélünk?

@morpho: Az a bajom ezekkel a sommás megállapításokkal, hogy ugyanakkor pedig ott van jó pár millió nem fidesz szavazó akik egyértelműen nyugatosodni akarnak, ott van pár millió ember akik a lábukkal szavaztak és távoztak. Ha pedig a gyakorlati eredményt nézzük akkor pedig igazad van. Mert azok akik nyugatosodni akarnak nem tettek meg mindent amit csak lehetett a célért.

kószák egyike 2020.06.28. 07:48:32

@Greccsi Zsot: Ez egy általánosítás és nem is igaz.
Ahogy @Zionnépe: írja én is ezt tapasztalom. Nagyon sok "értelmiségi" diplomás, "tanult" ember van és nem csak szavazó hanem kőkemény narancs vallási fanatikus. A kettő nem ugyanaz mint tudjuk.

Zionnépe 2020.06.28. 08:12:21

@kószák egyike: Szimplán a pénztárcájuk miatt inkább lementek kutyába. Mikor szembesítem velük, hogy bezzeg tizenplusz éve miket kértek (volna) számon a kormánytól a "több maradon kívül" bizony azonnal hümmögnek rá, meg védeni kezdik ezt a csőcseléket, hogy minden egyszerre nem lehet jó...

BiG74 Bodri 2020.06.28. 08:35:39

@kószák egyike:
Nagy igazság, mindig van lejjebb!

BiG74 Bodri 2020.06.28. 08:47:26

@Zionnépe:
Érthető, amit tesznek. Egy életük van nekik is. Én is megtapasztaltam milyen az amikor folyamatos váltóműszakban nehézipari melegüzemben húztam az igát, és néztem, hogy a járandóságom negyvenx százaléka elszáll szja-ra. Miközben más meg okosan élt, mint Marci....
Lehet okosan is politizálni ellenzékből, de ez láthatóan még nem megy.

Laptop7712 2020.06.28. 08:47:27

@morpho: Azért nem tud ilyen lenni, mivel a nyugat nem akart itt igazi demokráciát, meg jólétet, csak egy gyarmatot, amit le lehet rabolni. Ezért kellett az igazán hatékony gazdasági rendszereket is a földel egyenlővé tenni. Nem volt érdek a jólét, ma sem az, ilyen egyszerű ez. Kimész nyugatra, két hét alatt eléred azt, amiért itthon éveket szoptál. Ezt tapasztalják azok, akik elmentek, és nem akarnak visszajönni.
Roppant egyszerű a mai valóság. A hazai népesség 90%-a nyugati mércével mérve mélyszegény. Azt meg már az NSZK-ban is tudták, hogy szegény emberekkel nem lehet demokráciésdi játékot játszani, mivel akkor visszajön a rettegett fasizmus. Olaszországban ugyanez, igaz ott a fasizmus óta nagyon erősek a szakszervezetek, és valahogy mindíg sikerül az ebereknek megélni a fizetésükből, igaz,, onnan is offolnak a fiatalok a jobb lóvé reményében, de nem 220 EUR a nettó átlag fizetés.
Tehát ha így nézem, hogy a népesség 90%-a nyugati szemmel mérve mélyszegény, akkor itt az lesz, amit a cigánygyerek akar a cigánysoron, mert ez a jövő.
A népesség legszegényebb két tizede hozza világra a magyar gyerekek 50%-át, kb. ennyi a válasz erre kérdésre. Adsz nekik havi 20 000 Ft-al többet, amiért be lehet menni a polgálmesterúrhoz a hivatalba, oszt megvan a kétharmad, szevasz.
Szépen, lassan 30 év alatt kinyírták a nem létező középosztályt, azzal, hogy tegyen bár bármit, nem lehet jó. Nincs diszkrecionális jövedelem, nincs magyar ipar, csak magyarországi van. Ennek lehet egy cudarabb vége is.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.06.28. 08:48:07

@kószák egyike: a saját tapasztalat buborékot képez a való életben is -- csak azért, mert te a felsi decilisekben tartozó narancsosokkal is tartod a kapcsolatot, nem jelenti, hogy a statisztikának nincs igaza az egész merítést illetően. Persze a statisztikáknak sincs mindig igazuk, de ez egy tudomány. Ha reprezentatívnak mondja magát (és hozzá még az is), akkor minimális eltéréssel igaza lehet. (Erre nem válasz, hogy a közvéleménykutatók mennyit tévednek. 1- politikailag motiváltak, 2- minden csak a rendelkezésre álló adatok mennyiségén múlik. A FB és a Google a legjobb piac-/közvéleménykutató, kivéve, hogy nem tudsz az adataikról, vagy csak azon keresztül, hogy egyre jobban célozzák a hirdetéseiket.)

kószák egyike 2020.06.28. 08:53:22

@Zionnépe: Vannak, sokan, akiknek ennek semmi köze pénztárcához. "Értelmiségiek" akik különböző okokból (gyurcsány és komcsi fóbia jaj csak azok nehogy visszajöjjenek, Horty romantika, majd négy tenger mossa partjainkat újra stb.stb) egyszerűen lelki otthonra leltek Apa szerető ölelésében.

@BiG74 Bodri: Ha megnézed az ívet kire szavazott a jó nép. Vissza hoztak egy pufajkást, megjegyzem az a pufajkás demokratább volt mint ezek, majd narancs szekta, majd ismét a szocik és jött feri, és azóta a mi Apukánk töretlenül. Szép kis ív, szép kis vezetők. A hatalom kézből kézbe járt és nem lettünk Kelet-Európa Svájca, de még Ausztriát sem értük be. Pedig minden esély és lehetőség nem volt rá.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.06.28. 08:56:09

@szugera bácsi: Talán el kellene felejteni az ún. harmadikutas baloldaliságot, a mindenféle deviáns etnikai és szexuális kisebbség mániákus érdekvédelmét ,és akkor talán visszatérne ez a szavazói réteg.*** Na de most komolyan: egy sokadik nietzscheánus-gnosztikus nyilas-kommunista pártra mi szükség van? MÉG lenne rá igény?

BiG74 Bodri 2020.06.28. 09:04:02

@Laptop7712:
Nos, valahol ezért is igazságtalan, amikor valaki felveti, hogy akkor bezzeg nem sírtatok amikor a szocikra szavazott az alsóbb réteg. Függetlenül attól, hogy ez így nem igaz, a történtek fényében még aljasság is.
Jelenleg abba az irányba haladunk, hogy ha egy vagyontalan ember, család megbotlik, akkor szinte menthetetlenül elsüllyed.Hogy az egészségügyi ellátások, az oktatás az alsóbb rétegek számára minőségben elérhetetlenek. Hogy az alsóbb rétegeknek perspektívájuk sincs, és egyre inkább nem is lesz. Hogy munka alapú a társadalom, ami nem rossz, csak a legtöbben a semmiért güriznek évtizedeket, miközben nézik a neres csodacsaládokat, meg a benyaló álellenzéki funkciónáriusokat, hogy fényévekre vannak életminőségben.
Hát a szociknál a kádári szociális örökség ha amortizálódott is, de nem ilyen konkrét és megdöbbentő méretekben,mint most, egy olyan párt révén, mely 2010 előtt, ezen örökséget vissza akarta állítani, mely szerint nem eladó a magyar ember egészsége, jövője. Mely még a benzinár tekintetében is a magyar embert nézte...
Aztán 2010 után kiderült mindenben hazudott.

BiG74 Bodri 2020.06.28. 09:06:08

@Főnix Oszlár Gazdag:
Arra mindig van igény. Igaz sokan nem lesznek, de cserébe nagyon agresszívek tudnak lenni!

kószák egyike 2020.06.28. 09:06:23

@HaFr: Nem vitattam a statisztikát, sőt. Tudom mi tartja hatalmon őket.
Én erre az általánosításra jegyeztem meg:
"A fideszre csak a primitiv tudatlan gumicsizmas parasztok szavaznak."
,hogy ez így nem igaz. Ebben pedig úgy gondolom igazam van, mert nem csak.
Szó sincs buborékról.
Az viszont igaz, hogy ha tudatlan, szegénységgel manipulálható, zsarolható réteg nem szavazna rájuk az általam említett "értelmiséggel" nem sokra mennének. A szavazóbázisukat valóban a nyugdíjasokból és a szegénységben élő vidékből merítik.
De azért azt se felejtsük el, hogy pl. a Birkameneten felvonulók nem a szabolcsi cigány sorról jönnek. Ők nagyrészt városi "értelmiségiek." Tehát van kb. 100-300 ezer narancs vallási fanatikusuk. És ez is félelmetes képet fest a magyar társadalomról.

Emmett Brown 2020.06.28. 09:23:12

@Zionnépe: persze, hogy jobb nekik anyagilag. 10 év alatt nyilván a személyes karrierjük is sokat haladt előre.

Laptop7712 2020.06.28. 09:27:08

@BiG74 Bodri: Egy olyan országban, ahol a népesség 90%-a nyugati mércével mérve mélyszegény, abból következik menthetetlenül ez a fajta politikai berendezkedés, és a gettósodás. - Csak arra kell figyelni, hogy a szegénynek annyi pénze se legyen, hogy fel tudjon utazni a a gazdag környékekre, és netán még molotovkoktélra is teljen, mert akkor gond lesz. Erre meg oda lehet figyelni. 30 éve az adott politikai vezetés mindig arra ment, - legyen fent, vagy középen, vagy lent - hogy a zsebeit megtömje. - most mondta valamelyik ellenzéki önkormányzati csóka, hogy aki nem tudja megcsinálni az éves nettó 100 millát képviselőként, az nem ember. - Erre hogy a picsába lehet gombot varrni? Nagy demokraták mi? Ezért van ott mindenki 30 éve, nem másért.
Ha tényleg lett volna rendszer váltás, akkor nem rohadna az egészségügy, fel lett volna számolva a doktorbárók rendszere, és sorolhatnám. Mert ez lenne a nép érdeke, és nem az, hogy menjen a business as usual, a 70 %- 30% megosztásba. Erre mondom, hogy nagyon balfasz az elit, mert ha tovább tolják így a szekeret, akkor ebből gond is lehet.

Laptop7712 2020.06.28. 10:17:47

@baloldali konzervatív:
Azét vidék, és vidék között óriási különbségek vannak. Az ország végérvényesen fragmentálódott, és ha erre nem lesz megoldás, akkor ki fognak ürülni a vidéki települések, főleg az alföldön. Azért még Kalocsán sincs nettó négyszázezer 8 órás műszakban, és ezzel komoly gondok lesznek. Melós nincs, de vannak fejlesztések, melyek üresek. Nullához közelít a cégek likviditása, de most lenne lóvé, csak melós, meg tudás nincs.
Nyugatról megy a pofázás 30 éve, de sehol nincs a nyugati konvergencia.
A nagy tó partján most kezd el csúcsra járni az építési őrület, építik be a strandokat, lakóparkokkal vazzeg. :) Ezt megy, de lóvé az nagyon kevés van az embereknél.

lecsós 2020.06.28. 10:40:55

@baloldali konzervatív: Azt látom, hogy nagyon nincs lóvé az embereknél, azt látom, hogy aki tud, az offol, nem tudod itthon tartani 3 éven túl a fiatalt. Egyszerű ez.

kószák egyike 2020.06.28. 10:45:48

@baloldali konzervatív: Kérlek szépen olvasd újra amit írtam. Valamint kérlek a többesszámot mellőzni, nem tartozom senkihez, a magam véleményét képviselem. És hát a ballib romkocsma filozófia olyan messze van tőlem mint lölötől az excel tábla megértése.

Sajnos tudom mi tartja hatalmon a fideszt. Röviden: A magyar néplélek kompatibilis a NER-el.

morpho 2020.06.28. 11:12:06

@baloldali konzervatív: Már bocs, hogy megkérdem, de mi az, hogy "romkocsmaértelmiség"? Egyszer Orbán mondott valamit, hogy a "romkocsmák mélyén merengő bölcsészek" Erre gondolsz? Mert ez több szempontból is hülyeség.

morpho 2020.06.28. 12:08:28

@Amenadiel: Meg akarod tanulni a patrónus bűbájt mi? :)

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.06.28. 12:21:16

@Amenadiel: nyugalom, visszatér más emaillel és néven, nagyon ragaszkodó

morpho 2020.06.28. 12:55:36

@Amenadiel: A sorosbérencet és a migránssimogatót kihagytad. Egyébként ezen a blogon viszonylag kevés a feketeöves narancskullancs. Vannak helyek, amit teljesen tönkretettek, elüldöztek mindenkit, mert hagyták őket kibontakozni.

Drizari 2020.06.28. 12:59:43

@boborján20:

Így jártam, trollnak nézett. XD

morph on deer 2020.06.28. 15:25:45

@kószák egyike:
“ Én erre az általánosításra jegyeztem meg:
"A fideszre csak a primitiv tudatlan gumicsizmas parasztok szavaznak."
,hogy ez így nem igaz. ”

És milyen igazad van!
Mert a fideszre még azok a szerencsétlenek is szavaznak, akiknek még gumicsizmára sem telik!
Mert ha a fideszre szavaz, akkor kap kétezer forintot, ha meg másra, akkor meg nem.

Mert pártunk és kormányunk mára elérte, hogy százezreknek mérvadó összeggé vált kétezer forint, hogy egy tál meleg étel ára fontosabb legyen, mint az, hogy ez a mocskos, pszeudó-náci bagázs szétzülleszti az országot...

screpes 2020.06.28. 15:52:39

@morph on deer:

Számtalan helyen leírtam már, hogy a hatalmi koreográfia szerinti kormányhű szavazóbázist hiba egyneműekként megbélygezni, azaz lebirkázni, mert e szavazók teoretikusan is többfélék, sztem háromfélék.
(nem árt tisztában lenni ezzel, mert azok, akik számszerűsítve is jobban járnak fideszékkel azok elvileg átsorolhatnának, de rosszabbul is járnának, és főleg úgy,ha kevesebben is lennének...
Ugyanígy a középi hivatalnoki réteg szintén kormányelkötelezett, de nem jövedelme vagy várakozásai által . Nos, ők is kevesebben lennének - reményeink szerint ( a kisebb "állam" víziója által!). De ők maguk félve tekintenek ez esetleges változás elébe.
A harmadik harmad - akiket birkáknak szokás nevezni - azaz megtéveszthetők és/vagy megfélemlíthetőek,- azok egyes térségekben, vidéki választói helyi többséget teremtve, szembe állíthatók az ellenzéki, kulturálisan jobban ellátott nagyvárosokkal. Egy markáns kormányváltásal nem tudom kevesebben lennének e, de hát ahhoz eleve megfélemlítettek és -téveszsztettek kellene lenniök (más irányban)!

Vajon miért mutatnak ezek a vidékiek arányaikban kormányhűbb álláspontot?
A tájékozatlanság-tudatlanság -félelem kombó a magyarázat, amivel jellemezhetők ezek a közösségek az ún városiassal szemben. (a városiak közt is vannak orbánisták, döntően ilyen pl Debrecen, és pl Székesfehérvár. Debrecen egyedi eseteként magyarázható, aminek felfejtése nem rám vár). A kritika nehezen fér hozzá a Vulgárszociológiai megközelítéshez, de attól még lehet igaza is, hitele is.

morph on deer 2020.06.28. 17:20:54

@screpes:
“ kormányhű szavazóbázist hiba egyneműekként megbélygezni”

Meg se fordulna a fejemben.

Akikről írtam, az a választóréteg a legszerencsétlenebb az egészből, mivel nekik gyakorlatilag tényleg nincs más választásuk!
Ilyen szinten kiszolgáltatott tömegeket ebben az országban talán csak a háború előtti időkben lehetett látni utoljára...
És ez egyértelműen a most regnáló érzéketlen, cinikus aljanépség számlájára írható.

screpes 2020.06.28. 20:22:05

@morph on deer:
elnézést kérek, értelemzavaró, sőt értelmetlen, ahogy fogalmaztam imént.
A második bekezdésemmel azt kívántam mondani, hogy a számok nyelvén megvett réteg, a jelenlegi vezető réteg elképzelheti, hogy egy új kormányzatnak is lehet kegyeltje, de joggal félhet attól, hogy kevesebb pénze áll a házhoz egy rezsimváltás után, és az sem lenne váratlan, ha összességében kevesebben lennének, mint csoport..

Bánegressy 2020.06.28. 22:04:59

"A fideszesek: szegényebbek, képzetlenebbek és kiszolgáltatottabbak" és úgy döntöttek, hogy nekik eztán többet gyurszán már nem fogja kilőni a szemüket.

pátyi 2020.06.29. 10:29:59

@Amenadiel: Nálatok ez a liberális tolerancia és türelem?

pátyi 2020.06.29. 10:35:06

@Világít a torony: Talán azok az egyszerű gondolkodásúak állnak a valóság talaján. A magukat liberálisnak vallók pedig azok az álmodozók, akik nem számolnak az ember alapvető természetével.

Világít a torony 2020.06.29. 12:21:27

@pátyi: "A feltétel nélküli alapjövedelem készülődés egy következő technológiai korszakra."
Mint látható, nem igazán értetted meg ezt az egyszerű, túl sok gondolkodást nem igénylő mondatot. Csacska módon neki állsz liberálisokat emlegetni, amit megértek. Nehéz lehet felfogni, hogy ez egy kőkemény a jövő technikai társadalmában, melyben a fejlett országokban minden eddiginél nagyobb tömegek veszítik el a lehetőségeiket a bizonyos technológiai fejlődés miatt. Az pedig romba dönti a belső piacokat. Még most sem rémlik semmi, hogy miért kell számukra egy alapjövedelem?

Világít a torony 2020.06.29. 12:23:37

@Bánegressy: Ő lövette volna ki azt a bizonyos egy szemet? Én úgy tudtam, hogy Pintér kepapa barátja és szövetségese adta ki a fegyverhasználati engedélyt. Most, hogy érzed magad?

pátyi 2020.06.29. 12:33:47

@Világít a torony: Harari-nál olvastam valami hasonlót, de szerintem ott a tévedés, hogy bár az embernek szüksége van jövedelemre a megélhetéshez, de legalább akkora szüksége van értelmes, alkotó, teremtő munkára is. Szerintem ezt a jövő technikai társadalmát még nem igazán gondolták végig.
Erre utaltam, hogy nem veszik számításba az ember természetét.

Khonsu 2020.06.29. 14:51:36

@pátyi:

Valamilyen elfoglaltságra van szüksége (az unalmat nem bírja sokáig), ami lehet értelmes, alkotó, teremtő munka is (vagy bármi egyéb, ami leköti a figyelmét és szórakoztatja). A gond ott kezdődik, amikor az emberi munka szerepe visszaszorul a gazdasági értékteremtésben (lehetsz te akármilyen jó, ha egy gép sokkal termelékenyebb). Ha pedig az ember által teremtett értékre a gazdaság nem tart igényt, akkor azzal nem tud jövedelmet szerezni.

Tehát az alapjövedelemre nem azért lesz szükség, mert az emberek nem találnának maguknak elfoglaltságot, hanem azért mert a _gazdasági_ értékteremtésben egyre kevésbé lesz rájuk szükség. A kilátástalan, elszegényedő tömegek pedig sem a keresletnek nem tesznek jót sem a békés együttélésnek.

Bánegressy 2020.06.29. 22:26:39

@Világít a torony:
mit se számít. ma már a magyar mitológiában gyurszán állandó jelzője(epitheton ornans, vagy orbans?) lett a szemkilövető. a fideszesek pedig a szegény 1/2 szeműek, akik azon a gyászos napon elvesztették ugyan a térlátásukat, de hősies helytállásuknak köszönhetően a fülkeforradalmat követően a magyarság visszanyerte megérdemelt hazáját.
pintér a pénzes_táskás pók, akinek a hálójában összefut sok sok szál. sokakról tud sokat és ebből igen biztosan és jól megél.
a (vollt)kebelbarátja pedig egy fütyi hunyó. de ő is megúszta a hülyeségét.
kormányunk tagjai is(leginkább a feje) gyakran hangoztatják(lassan egy ner szólás lesz), hogy csak az nem követ el hibát, aki nem dolgozik, márpedig minél több a hiba, annál jobban kell örülnünk.
ez annak a biztos jele itt minálunk, hogy lassan megvalósul a teljes foglalkoztatás.
de még ha az nem is, ettől olyan van olyan otthonos érzése az embernek itthon.
úgyhogy ja!
süti beállítások módosítása