1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.06.08. 11:46 HaFr

Sötét-narancs árnyalat a Momentum elnökségében

Visszalép-e? Körömi Attila, Momentum (Baranya 2.) - YouTube

A Momentum elnöksége csaknem teljesen kicserélődött a hétvégén. Kikerült belőle pl. a fideszes csatornafirkászok által sokat támadott Donáth Anna, viszont bekerült Körömi Attila, ami minimum érdekes fejlemény. A hosszú fideszes múlttal rendelkező, majd (2004 és 2006 között) jobbikos, de minden rendelkezésre álló információ alapján azóta is antiliberális politikus eddigi megnyilvánulásai enyhén szólva inkonzisztensek a Momentum szlogenjeivel. Körömi -- még egyszer: a Mo-men-tum el-nök-sé-gi tagja -- 2004-ben már az EU-ellenes Jobbik álláspontját képviselve az EU-tagságunk ellen szavazatott (a parlamentben mindössze másodmagával leszavazta az EU-csatlakozásunk jóváhagyását), illetve 2009-ben ilyeneket nyilatkozott (gondoljunk bele ennek a mondatnak az értelmébe): "a kampány elején világossá tettem, hogy Szili Katalin személyét tartom alkalmasnak a városi közélet, a várospolitika megújítására [Pécsett].” Bár pécsi politikus, a Momemtum a Budapesti Közlekedési Központ Zrt igazgatóságába delegálta, ami minimum havi 700 ezerbe kerül az adófizetőknek. Ezt Körömi azzal kommentálta, hogy az itt gyűjtött tapasztalattal alkalma lesz a pécsi tömegközlekedést segíteni. (Nyilván.)

Hát. Én legalábbis úgy látom mindebből, hogy a lojalitására számítani egy "rendszerváltó" párt iránt, aminek a Momentum beállítja magát, enyhén szólva kockázatos. Az elnökség tagjává tenni pedig, hosszú fideszes múlttal, rengeteg fideszes, esetleg mélyállami kapcsolattal, hm, még kockázatosabb. Már-már a Momentum eredeti küldetését kérdőjelezi meg.

Körömi olyan sötét ló a magyar politikában, akit a hozzá kötődő tények és a megengedhető feltételezések miatt egy pártnak eleve távol kellene tartania magától, nemhogy az elnökségébe kooptálni. És ha ez a párt konkrétan a Momentum az ismert ambícióival és önképével, akkor az ilyen döntésnek nagyon rossz üzenete van. Nem tudni, Körömi a saját döntéséből vagy a Fidesz megbízásából ült át azonnal a Jobbikba, amikor a párt még  a parlamentben sem volt; nem tudni, miért hallgatott el nagyjából 2010 és 2017 között, ami után valahogyan megtalálta a szintén korai fázisban lévő Momentumot; ahogy nem tudjuk azt sem, hogy kerülhet (miért éppen ő, ilyen múlttal?) két-három évnyi kívülről jelentéktelennek tűnő momentumozás után a párt legfelső vezetésébe, két évre a következő parlamenti választásoktól. Az, hogy "nem tudni", bőven elég ahhoz, hogy az embernek ne legyen bizalma benne, egy ilyen döntésben, következésképp ne erősödjön a bizalma abban a pártban, amelyik ezt meghozza. Néppártosodásnak rossz személyzeti választás, minden másnak meg: csak az utóbbi száz év folytatása.

Ha végül a jelenléte "politikai hasznát" nézzük, ez alapján vajon mit keres Körömi úr a múlttól való radikális elhatárolódást hirdető Momemtumban? Ha egyelőre ki is zárjuk -- bizonyíték híján -- annak a lehetőségét, hogy régi környezetét, a Fideszt szolgálja, a jelenléte annak a jele, hogy újdonsült pártja letett az egyetlen lényegi feldatáról: arról, hogy kidolgozza a nemzeti modernizáció stratégiáját, narratíváját és programját, ehelyett az elnöki testületét töri fel irányzatokra és többféle nyelven fog csicseregni a választási kampányban, a régi fideszes tradíciót erősítve ("mindenkinek azt mondjuk, amit hallani akar"), de eleve elismerve annak győzelmét, hiszen jobbat nem tud nyújtani. Körömi egyféle választói közegnek fog beszélni, kb. az ún. "nemzeti érzékenységű" választóknak, amivel -- még egyszer -- a Momentum elismeri Fidesz-Magyarország felépítésének a logikáját. Nemzeti az, ahogyan a Fidesz azt definiálja, a választói rétegződés és gondolkodás az, ahogyan azt a Fidesz definiálja, a Momentum meg ehhez alkalmazkodik és valamiféle öncsalásból kifolyólag azt hiszi, hogy jobban fogja csinálni, mint az, aki az eredeti forgatókönyvet írta és a lapokat osztja: Orbán és a Fidesz. Szomorú, silány stratégia, végeredményben semmi több mint az elmúlt száz év folytatása.

84 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr9415754350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2020.06.08. 12:19:18

Próbálnak profi (örökös) ellenzéki párttá fejlődni.....és hát a szegény embör vízzel főz. :)

kószák egyike 2020.06.08. 14:37:55

Az egyetértésem mellett, hogy ez nem egy jó döntés, nem jó az üzenete, azért ez felvet pár kérdést. Ki jelölte őt a posztra? Miért szavazták meg?

Rosszak az emlékeim, hogy a Momentum a kezdetekkor még tagnak sem akart bevenni olyan embert aki pl mszmp tag volt anno? Talán még korhatári megkötés is volt?

Vagablonde 2020.06.08. 19:37:26

Momentum? Még létezik?
De komolyan, a progresszió nagy híveként a blogíró miért tudja olyan nehéz elképzelni, hogy valaki esetleg személyiségfejlődésen megy keresztül, és a rossz tapasztalatok után eljut a szépség és tisztaság kvintesszenciájához?
Ezt egyébként "Bár pécsi politikus, a Momemtum a Budapesti Közlekedési Központ Zrt igazgatósági tagságával támogatja," hogyan kell érteni? A momentum adja a tagságot?

Moin Moin 2020.06.08. 19:53:53

BREAKING NEWS:

Körömi Momentum-elnökségi tagsága - George Clemenceau (későbbi nevén: George Choroch) kifejezett követekésére - a trianoni szerződés titkos záradékában szerepelt!

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.06.08. 19:59:47

@Vagablonde: gondolom, a győztesek osztzkodtak a tagságokon ebben és még tucatnyi más fővárosi vállalatban

Khonsu 2020.06.08. 21:15:55

Újabb érv a Kutyapárt mellett...

Rodney_2 2020.06.08. 23:51:04

@Khonsu: És az miért jó?? Lehet hogy coolnak tünik, de aztán hallgathatod 4 évig a kukorékolásukat és a nemzetközi sajtóban is úgy fogunk szerepelni hogy Magyarországon mindíg van lejjebb...
Szerintem ki kell választani a legkisebb rosszat aztán arra szavazni. Ez a felelős választópolgári magatartás.
Persze a legkisebb rossz kiválasztása is komplex dolog. Pl nem elég ha valakikről azt gondoljuk hogy azért nem fognak sokat lopni mert teljesen tehetetlen hülyék és még a lopást sem tudják megszervezni (ennyire sötéten látom a helyzetet).
Sajnos az "éhes" faktor nem játszik mert a fidesz nyilván nem fog leállni, azt már megtehette volna 3-4 éve is.
Gyűjtsünk szempontokat :))

Rodney_2 2020.06.09. 00:11:47

@Moin Moin: Tőled mindíg tanul az ember. De ez is azt mutatja hogy Trianont a baloldalnak "köszönhetjük", sőt esetleg Soros is ott kavart (kinéz annyira öregnek :))) ), ahogy a későbbi pénzromlás is az ő spekulációi miatt következett be. Remélem ez hamarosan a tankönyvekben is szerepelni fog.

HaCS 2020.06.09. 00:32:43

"Már-már a Momentum eredeti küldetését kérdőjelezi meg."

Én azért nem vagyok róla teljesen meggyőződve, sőt, egyetlen komoly érvet sem találok amellett, hogy a "Momentum eredeti küldetése" más lett volna, mint ami...
Semmi nem változott.
Igazából végiggondolva az a kérdés, hogy miért gondolkodtak róla másképp az emberek eddig?

Gergely Molnar 2020.06.09. 05:29:19

Pár apróbb tévedés akad itt: Körömi Attila 2006 nyarán lépett ki a Jobbikból mert összeálltak a Miéppel az önkormányzati választásokra. Egyébként pedig a népszavazáson az EU tagság mellett voksolt, a parlamenti szavazáson nyomta a nemet a szerinte nagyon előnytelen csatlakozási jogszabályi környezet maitt. És igen, amúgy pedig történt egy pár olyan dolog azóta, ami miatt már ezt a kérdést is másképp látja és korrigálta saját korábbi álláspontját.

safa 2020.06.09. 06:44:56

Ezzel a húzással csak még több fiatal fog azzal szavazni,hogy elmenekül innen.

Galerida 2020.06.09. 07:01:26

Nem mindegy? Körömi is képes ártani a hazájának, jó helyen van a Momentumban!

Gazz 2020.06.09. 07:46:23

Fidesz trollok láthatóan riadóztatva lettek.
Mindazonáltal esélyes, hogy Körömi a Fidesz trójai vírusa, mint Molnár Zsolt a maszopban, vagy Sallai az LMP-ben.

Ekrü 2020.06.09. 07:50:23

@Gergely Molnar:
"Egyébként pedig a népszavazáson az EU tagság mellett voksolt, a parlamenti szavazáson nyomta a nemet "-Milyen kár,hogy a parlamenti szavazás az bizonyítható ellentétben a népszavazással ami ugye titkos,messziről jött ember meg ugye azt mond amit akar...Körömi a megélhetési politikus tipikus példája,pont a Momentumba való.

Gazz 2020.06.09. 07:50:44

@Rodney_2: Azért jobb lenne, ha a tankönyvekben inkább mégse az szerepelne, hogy Trianont egy akkor még meg sem született embernek köszönhetjük. Oké, hogy hazaárulóék szeretnek mindent Sorosra kenni, mert a primitívek az egyszerű válaszokat szeretik, de a matek az inkább maradjon meg pártsemlegesnek.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.06.09. 07:57:29

@Gergely Molnar: pontosítottam a szöveget, bár az nem igaz úgy, ahogy engem korrigáltál, lásd feljebb

Moin Moin 2020.06.09. 08:21:31

@Gazz: "A személyes megszólíttatás jogán": Rodney_2 is érzékelte, hogy kommentem nyomokban iróniát tartalmaz - ekkép mutatva rá a helyzet (Körömi elnöksge) finomam fogalmazva is abszurd voltára...:)

Khonsu 2020.06.09. 09:01:42

@Rodney_2:

"És az miért jó??"

Korszakváltásra van szükség. Ehhez a kormányzó pártoknak és "hivatalos" ellenzéküknek egyszerre kellene bukniuk. Ha ehhez, és ezen keresztül egy valódi korszakváltó erő felemelkedéséhez egy viccpárt megválasztásán keresztül vezet az út, akkor legyen. Ez szerintem a politikai elit számára lenne elsősorban kínos, az ország irányába még szimpátiát is kelthet, ha azt látják, hogy ilyen egyértelmű üzenetet küldtünk az elitünknek. A világban nem példátlan egy viccpárt vagy annak induló párt felemelkedése, nem hiszem, hogy ettől a mainál rosszabb lenne az ország sajtója. Ellenben üzenetértéke lenne bel- és külföldön is. Szerintem ma Magyarországnak és az EU-nak is előnyére válna, ha a feszültségeket nem tovább gerjesztő módon, a humor eszközével valaki kimondaná a kimondatlan igazságokat. Régen erre tartották az udvari bolondot.

"Gyűjtsünk szempontokat :)) "

OK. Íme a szubjektív listám:

Fidesz: korrupt, etnicista és annak a félfeudalizmusnak az újjáépítésén és megerősítésén munkálkodik, ami az ország minden bajának ősoka. Ennek tudatában rájuk szavazni erkölcstelen.

DK, MSZP: Ugyanez pepitában, kevesebb etnicizmussal több progresszivizmussal, de a feudális jelleg hasonló. Szerintem tőlük korszakváltás nem, legfeljebb NER 2.0 várható.

Jobbik: Szétesőben, valahogy nem tiszta, hogy egyáltalán mit is akarnak. Talán nekik maguknak sem.

LMP: Sötétzöldek. Környezetvédőként és a klímaváltozás következményei miatt aggódó emberként atomenergia ellenes pártra nem szavazok. Ráadásul pont a húzóembereiket rúgták ki, azóta olyan semmilyenek.

Momentum: Jó kezdés után elfogyott a lendület és ma már nehezen hinném el róluk, hogy ők lennének a várva várt korszakváltó erő.

Mi Hazánk: Nácikok.

A többi ellenzéki formációnak egyelőre úgy látom nem sok esélye van az áttörésre a következő két évben.

Maradt az MKKP.

Döntésem bármikor hajlandó vagyok megváltoztatni, amint egy párt 2 kritériumot teljesít:

1. Elhiszem róluk, hogy képesek és szándékoznak is megvalósítani a szükséges korszakváltást.

2. Látok reális esélyt arra, hogy 1-2 cikluson belül kormányzó erővé válhatnak.

sync 2020.06.09. 09:22:22

Ez a demokratikus centralizmus elve.A küldöttek negválasztották. Vagy nem?

Gergely Molnar 2020.06.09. 09:25:34

@Ekrü: ja ha nem vág össze az elméleteddel akkor nyilván hazudik, megélhetési politikus egyébként 17-ben akkor lépett be a Momentumba, ha teljesen segghülye. Ez persze nem cáfolat erre a minőségére, csak eléggé valószínűtlen...

Galerida 2020.06.09. 09:29:02

@Khonsu: Hihetetlen éleslátás! Valóban nagyszerű ötlet, hogy bízzuk a politikát a hülyékre, mert azok jó emberek,hiszen folyton mosolyognak...
Egy újabb járványnál, árvíznél, vagy világgazdasági válságnál aztán mindannyian megszakadnánk a röhögéstől!
Gratulálok!

Gergely Molnar 2020.06.09. 09:29:38

@kószák egyike: nem volt korhatári megkötés, az mszmp tagság volt kizáró ok, munkásőrségi szolgálati viszony, és mindkettő az a mai napig is.

Khonsu 2020.06.09. 09:35:36

@Galerida:

"Valóban nagyszerű ötlet, hogy bízzuk a politikát a hülyékre"

30 éve ezt tesszük. :)

Persze azért nem mindegy, hogy okosok hülyéskednek, vagy hülyék okoskodnak... Az utóbbi már jól megy...

hearthstonevesztes 2020.06.09. 09:44:33

A Momentum, mint néppárt? Itt valaki Matolcsyhoz járt vízióképzés tanulmányra. A jelenlegi liberalizmus nem népi, vagy nemzeti, hanem elitista, így tömegtámogatottságuk nem lesz soha.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2020.06.09. 09:51:08

hogy lesz ideje a fidesznek a mi hazánk mozgalom mellett a momentumot is irányítani?

habony nem semmi munkabírásu...

képzeljétek el, ha még a kdnp is létezne...

Galerida 2020.06.09. 09:51:09

@Khonsu: Legfeljebb te teszed a szavazatoddal...
Ahogy most a Kétfarkúakért lelkesedsz azt mutatja, hogy konzekvens vagy...

Reding Roli 2020.06.09. 09:52:13

@Khonsu: Ehhez a kormányzó pártoknak és "hivatalos" ellenzéküknek egyszerre kellene bukniuk..."
Igen, de ez a kívánság csak örök vágyálom marad ...A kormánypárt ès az ellenzèk is valahol a közössèg igènyeihez alkalmazkodik ..Annak rèszleges elfogadása , felszínes megvalósítása a poplulizmus...A Momentum most kormanykèpessèget akar mutatni , ehhez kellenek az idősebb , tapasztaltabb, " nèpnemzeties " arcok , ahogy a többi ellenzèki pártban is ott van a "nèpnemzeti " vonal, vagy eleve rögtön arról a tèrfèlről indultak , mint a Jobbik...Az Mszp- ben Hiller István , Mesterházy Attila , az LMP - ben pedig Sallai Róbert Benedek , vagy Keresztes Lóránt , aki bocskai- öltönyben járnak ès egyfajta nèpnemzetisèget kèpviselnek ..
De, nem feltètlen a Fidesz belső bomlasztói, inkább ez a belső meggyőződès...Vannak persze belső ( fiezett) bomlasztók is az ellenzèki pártoknak soraiban, de lètezik a vilagnèzeti hasonulás is...
Korábban sokan azt gondolták, az ellenzèkben is, hogy nagyjából azt kellene csinálni amit Orbán , csak a korrupciót ès autoriter rendszer èpítèsètől kellene megszabadukni , de az út amin járunk , nagyjából jó...
Az orbaival teljesen ellentètes nemzetfelfogas csak a DK- ban uralkodik...A Kutyákat nem ismerem , de ahhoz hogy egy párt kormányt tudjon alakítani , legyen kidolgozott programja, ès kománykèpes legyen , olyan nagy vèlemènyformalokat , tudósokat , művèszeket kell maguk körè gyűjteni , mint amivel a Momentum próbálkozik...
A " nèppártosodás " , a populizálódás egy lèpèse , hogy idősebb , nemzeti vonalas politikusokat is bevonnak...
Az is fontos , hogy az eddig el nem èrt választói rètegeket , mint a vidèki idősek, elèrjèk, ha nem akarnak a fővárosi" elitpárt" kalodában megmaradni... Az, hogy milyen arcokat èpítenek fel 2022- re lehet egy választási stratègia rèsze is..A Fidesz is ezt csinálja , amikor egyre több szèp , fiatal nőt von be a nagypolitikába...

Reding Roli 2020.06.09. 09:56:11

@hearthstonevesztes: Momentum, mint néppárt?"
Pont ezt akarják csinálni: nyitni a vidèki, idősebb konzervatív lakossága felè..
A főváros fiatalsága már jelentős számban mellettük áll, ahhoz hogy ne maradjanak rètegpart , nyitniuk kell...

Bánegressy 2020.06.09. 09:59:28

@Khonsu:
mindenkinek annyi baja van ?D nekem meg ez a bajom.
hülyéskednek.
én bírom őket, de valahogy nem elég átütő a humoruk. olykor erőltetett.
én nem vagyok ugyan humorista(sem), de én ha lenne pénzem, azzal támogatnám a pártot, hogy elküldeném őket hétvégente ilyen poentírozó tréningekre profi humoristákhoz.
miért? csak a fidesz küldheti el a nyilvánosság előtt szereplő megnyilvánulóit hétvégente kommunikációs és profi hazudástan tréningekre?
milliókért?
amit valamelyik főfideszes valamelyik kedves rokonának az erre az iparágra szervezett bizniszében költenek el a mi kontónkra? :D

Ekrü 2020.06.09. 10:16:03

@Gergely Molnar:
"ja ha nem vág össze az elméleteddel akkor nyilván hazudik,"-Az ,hogy a parlamenti szavazáson nemmel szavazott az tény,ott rá a bizonyíték a parlament jegyzőkönyvébe.Arra ,hogy a népszavazáson meg ,hogy szavazott mindenki azt mond amit akar,hisz ott a fülkében egyedül volt,mindenesetre nehezen hihető ,hogy valaki aki nemmel szavaz egyszer valamire az később amikor senki sem látja igennel.Sokkal inkább olyan "szerecsen mosdatás" szagú az egész...Persze,ha esetleg van bizonyítékod arra ,hogy igennel szavazott a népszavazáson és azt bemutatod akkor majd megkövetlek...
"megélhetési politikus egyébként 17-ben akkor lépett be a Momentumba, ha teljesen segghülye. "-Bocs ,de aki már a Fidesz tagságtól kezdve a Jobbikon át a Momentumig már minden párt tagja volt az számomra nem más mint megélhetési politikus.Pont mint Mécs Imre és társai....

ez is egy vélemény 2020.06.09. 10:21:08

Nyugtalanító ez az írás, és rávilágít a jelenlegi ellenzéki politika rákfenéjére is egyúttal.

Az írás azt sugallja, hogy minden amit a Fidesz csinál az rossz, és mindenki aki ott politizált valaha, az bűnöző és rosszat akar.

Túl azon, hogy ez nagyon messze áll a lierális elvektől, irtó nagy marhaság is. Hisz természetesen a Fidesz csinált jó pár dolgot amik hasznára váltak az országnak (ahogyan Gyurcsányék, Antallék és még Kádárék is) és csináltak marhaságokat is.

De hogy megbélyegezni embereket egykori pártszimpátia alapján, és mindezt a liberalizmus nevében, az azért nálam kiüti a röhejesség tartóoszlopát. :D

Ekrü 2020.06.09. 10:22:46

@Reding Roli:
"Pont ezt akarják csinálni: nyitni a vidèki, idősebb konzervatív lakossága felè.."-Azt ezt mivel próbálják elérni?Megkérik Mécs Jánost írjon még egy a vidéki embereket gyalázó cikket?Olyat mint ez:
cink.hu/igazabol-ezt-gondoljak-a-budapestiek-a-videkiekrol-1492167970

ez is egy vélemény 2020.06.09. 10:28:37

@Lórobot: Igen.. És az összes Fideszes megtévesztésből hasonlítja az egykori SZDSZ-hez, mind a tagjait, mind a politizálásuk irányát... :D

patyuka 2020.06.09. 10:52:44

@Khonsu: A DK csakis a nagyon öntelt, de igen egyszerű lelkületűeknek"ugyanez peitában"!
És nincs ám jogalap semmi apprehendálásra, mivel míg az "öntelt, de igen egyszerűe lelkületű" minősítéshez argumentálásképpen ott az argumentálatlan, kinyilatkoztatásszerű "okfejtés", amelyikben a "Ha ehhez, és ezen keresztül egy valódi korszakváltó erő felemelkedéséhez egy viccpárt megválasztásán keresztül vezet az út, akkor legyen" mondat már egyenesen maga az - eufemizmus jön - abszurditás!
De már az alapötlet is - miszeint minden úgy csapnivaló, ahogy van - észveszejtő, hiszen ezeknek a pártoknak a népszerűségi mutatói, ha nem is tökéletesen, de letükrözik az alapot szolgáltató társadalmunkat, annak köznapi tudatát! Amelyet ugyan jó ideje számos nadragulyaszerű maszlaggal mételyeztek, de az nem kábított el mindenkit, vagy ha igen, akkor hogy a francban van, hogy éppen csak a minősítgetőre nem hatott? Hacsak nem etalonkomplexus a magabiztosság eredője... Ami viszont csak fixa ideák kergetésére,tettek halálát okozó oktalan okoskodásra, fantáziálgatásra alkalmas, és nem gyökeres változás elérésére!
Tanuljunk/próbáljunk meg disztingválni, azaz abból választani okosan, amink van, és nem teljesen alaptalanul álmodozni holmi "valódi korszakváltó erő felemelkedéséről"! Éppenhogy azokat mellőzzük, akik újdonászként folyton megjátsszák a messiást, de valójában rendre csak betartanak az alakulgató "korszakváltó erők" szándékának! Ahogy tette azt '18-ban négy "ellenzéki" párt is, köztük a Momentummal meg a poziztívumként(?!) hivatkozott Kétfarkúakkal
Annál is inkább, mert elvileg a "valódi korszakváltáson" ügyködünk már 30 éve, ám azt, aki programban deklaráltan és refomokkal járó tettekben egyaránt azt akart, azt ellehetelenítették, merthogy az már áldozatokkal is jár, nem csak öteletelgetéssel meg szájkaratéval!

Bánegressy 2020.06.09. 10:58:03

@ez is egy vélemény:
ha valaki(k) hatalmon bűnözőként meg akarják tartani a lehetőséget a további tevékenykedésükhöz, akkor azért illik 1-2 "jó dolgot" is csinálniuk, mert "muszáj".
az, hogy ezt a lehetőséget egyre inkább kizárólagossá akarják tenni a magyarázat arra, hogy mi az amitől a leginkább tartanak(tartaniuk kell) ezen lehetőség esetleges elvesztése miatt.
mi köze ennek elvekhez meg pártszimpátiához.
ha valamihez van köze az leginkább a kriminalisztika.
ne legyünk már naivak.

birkamenet 2020.06.09. 11:36:11

@Vagablonde: " a blogíró miért tudja olyan nehéz elképzelni, hogy valaki esetleg személyiségfejlődésen megy keresztül?"

Ja, ahogy orbán, ő az elrettentő példa a "személyiség fejlődésre".

A valódi személyiség fejlődés végeredménye az, hogy az illető belátja, hogy a múltja alapján ne legyen ballaszt az éppen aktuális pártnak ahova a személyisége felfejlődött, hanem ha tényleg hasznos akar lenni, akkor végezze a dolgát a háttérben.

Ez a hülye Monentum se érti, hogy az ilyen no name és foltos múltú alakok hozni semmit hoznak, de sokat visznek.

2020.06.09. 11:44:04

@Khonsu: "Fidesz: korrupt, etnicista és annak a félfeudalizmusnak az újjáépítésén és megerősítésén munkálkodik, ami az ország minden bajának ősoka. Ennek tudatában rájuk szavazni erkölcstelen."

Nem értek egyet. Szerintem a fidesz teljesen feudális.

Gergice 2020.06.09. 11:50:02

Ismerem Attilát, mivel kollégája voltam egy vidéki kis gimnázium tantestületében. A parlamentben töltött két ciklus után ugyanis pedagógusként dolgozott, és azt kell mondjam átkozottul jól csinálta, különösen kiemelkedően volt a teljesítménye a hátrányos helyzetű diákok felzárkóztatásában. Az hogy több pártban is előfordult, az annak köszönhető, hogy míg ő maradt az elveinél, addig a pártok ugye változtak. A Fideszt is akkor hagyta ott, amikor már kezdett átmenni vállalhatatlanba. A parlamenti felszólalásai megtalálhatóak a parlament.hu-n, szerintem nagyrészt mindmáig vállalhatóak, és azt hiszem ezt kevés politikus mondhatja el magáról. Az EU ellenes szavazatát ő maga is hibaként értékeli, bár ennek a hátteréről kiadott egy nyilatkozatot is. El is lehet olvasni, de lehet további konteókat is szőni, hogy ő tulajdonképpen a marslakó gyíkemberek narancslila trójai falova :D

ez is egy vélemény 2020.06.09. 12:02:44

@birkamenet: "A valódi személyiség fejlődés végeredménye az, hogy az illető belátja, hogy a múltja alapján ne legyen ballaszt az éppen aktuális pártnak ahova a személyisége felfejlődött,"

Érdekelne, hogy szerinted ez pl Gyurcsányra is vonatkozik ?

sztd 2020.06.09. 12:02:45

Szerintem az, amit Donáth Anna és Cseh Katalin művel, a normálisabb embereket biztosan elriasztja a Momentumtól.
(Mondjuk Cseh Katalin szerzett egy hatalmas jó pontot azzal, hogy a járvány alatt orvosként dolgozott.)

Körömi Attiláról azt gondolta Bajer Zsolt, hogy az a figura, aki sokkal többnek képzeli mágat, mint, ami. Az viszont biztos, hogy 7 év csönd nagyon hosszú idő. Ha Gyurcsány képes lett volna a felét távol maradni most sokkal hitelesebb lenne.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.06.09. 12:12:16

@Gergice: a falovat nem hittem, örülök, hogy ilyen jó tanár

élveteg 2020.06.09. 12:16:06

" minden rendelkezésre álló információ alapján azóta is antiliberális politikus eddigi megnyilvánulásai enyhén szólva inkonzisztensek a Momentum szlogenjeivel. Körömi -- még egyszer: a Mo-men-tum el-nök-sé-gi tagja -- "

antiliberális politikus ? Javul a momentum

morph on deer 2020.06.09. 12:22:25

@Galerida:
“ Egy újabb járványnál, árvíznél, vagy világgazdasági válságnál aztán mindannyian megszakadnánk a röhögéstől! ”

Nem úgy, mint mikor a “kis dagi lefejeli a furgont felemás gumicsizmában,” árvízvédelem címén..! Az véresen komoly.

Moin Moin 2020.06.09. 12:30:05

@élveteg: Iagazd van: a liberalizmus szörnyű hibákat követett el!

...Pl. téged is felszabadított - pedig sokkal jobb lenne a világnak, ha megmaradsz félig agyonvert, kussoló jobbágynak!:))))))))))))))))))

Janos Vegetary 2020.06.09. 12:35:08

@Khonsu: Az atomenergiát a környezetvédelemmel én speciel nehezen tudnám összegyeztetni (lásd kiégett fütőelemek elhelyezése), de amugy teljesen egyetértek. (az LMP-vel nem ez az egyetlen probléma, a második kétharmadot soha nem fogom megbocsájtani nekik)

Moin Moin 2020.06.09. 12:40:14

@Gergice: Akkor maradt volna meg abban - meg politikusnak szar*!:)

...Különben is: Kásler most mondta, hogy "A kormány figyelmet fordít a pedagógusbérek folyamatos emelésére" - lám, megélhetett volna szépen a katedrából is!:)))

* Aki annak idején akkorát tévedett, hogy képes volt az EU ellen szavazni - merthogy , az nemhogy csapnivaló politikus, hanem agyalágyult... De igazad van: biztosan sokat fog lendíteni a Tanítóbácsi a Momentumkákon!:-)

Khonsu 2020.06.09. 13:31:40

@Galerida:

Én annyira szeretnék lelkesedni, ha lenne kiért. :) Amint valakik az említett feltételeket teljesíti, bizton számíthat a szavazatomra. Nyitott vagyok, győzzenek meg...

Khonsu 2020.06.09. 13:42:37

@Reding Roli:

"Igen, de ez a kívánság csak örök vágyálom marad"

Igen, az nagyon valószínű, de enélkül csak ugyanazokat a köröket futjuk tovább, végtelen ciklusban, míg valamilyen külső esemény meg nem szakítja.

illaim 2020.06.09. 13:44:33

A fideSS-nek az ellenzéki összefogás megakadályozása a célja. Nézd meg a Jobbikot, ugyan ez vár a Momentumra is! Vagy a másik forgatókönyv, ahogy az MSZMP létrehozta a fideSS-t a hatalom átmentése érdekében.

Galerida 2020.06.09. 13:45:35

@Khonsu: Próbálj meg számolni! A matematika politikafüggetlen.
Az a baj, hogy gyakran azok döntik el a választást, akik még összeadni sem képesek és a mosolygós szélhámosra szavaznak.
Akkor lehetne komoly szerepe egy x-nek, ha névvel, címmel állnál mögötte és anyagilag felelősséget vállalnál a döntésedért.
Ez esetben a Gyurcsányt hatalomra juttatóknak még az ükunokái is fizetnének és Karácsony megválasztói is kezdhetnének kuporgatni...

Galerida 2020.06.09. 14:00:30

@morph on deer: Akkor a Duna kénytelen volt megmaradni a medrében a gumicsizmától függetlenül.
2002-ben Medgyessy a Riviéráról próbálta ezt megtenni, (feltehetően gumicsizma nélkül..) de neki nem sikerült....

Khonsu 2020.06.09. 14:02:08

@Bánegressy:

Egy kis humortréning rájuk férne, gyakran tényleg inkább fárasztó, mint vicces, amit előadnak. Lám a fideszesek hazudástan tréningjei is milyen jól beváltak. Rezzenéstelen arccal mondják a kamerába a legnagyobb baromságokat is. :)
Igazi profizmus. Én garantáltan elröhögném magam két sorosozás között. :)

Jadeite 2020.06.09. 14:03:36

@Moin Moin: én is mindig röhögök azokon a balfaszokon, akik szerint a liberalizmus rossz dolog, mert hát ezt mondták az M1-en, de csak egyetlen ma megszokott jogát vennék el, és visítana mind, mint a bajos malac. Bár ezek a birkák akkor is tapsikoltak, amikor a vajda bejelentette, h most itt illiberális demokrácia lesz, pedig azt a kifejezést már végképp nem értik.

Jadeite 2020.06.09. 14:07:21

Láttam, többen említették a kutyapártot is, de őszintén szólva náluk az M1, a Tények meg úgy a komplett fogyeszes kommunikáció az ájemdöpípölös bohóccal sokkal de sokkal viccesebb, így nagyon sokat kellene fejlődniük, hogy labdába rúghassanak ezen a téren.

birkamenet 2020.06.09. 14:14:25

@Gergice:

Akkor ha Attilát ismered, akkor elmagyarázhatod neki, hogy az a nagy probléma van vele, hogy a sokmillió egybites választót marhára nem édekli, hogy valaki 30 mondatban magyarázza meg, hogy a foltos múltja mégis miért tiszat, meg hogy nem úgy volt az amúgy, meg hogy megnyomta a gombot de nem azért hanem amazért.

Barátom, a sokmillió egybitesnek 1-2 mondat kell, de azok se legynek bonyolultak! Ennél a tömegnél a történet annyi, hogy a Momentum átvett egy fideszes-jobbikos kádert. Ezek se mások mint azok.

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.06.09. 14:25:39

" Már-már a Momentum eredeti küldetését kérdőjelezi meg."

Ez mulattató volt.
Láthatóan egyszerűségednek nem tűnt fel, hogy a Momentum eleve orbán érdekében jött létre, és a feladatuk, az eredeti küldetésük az ellenzék szétzilálása. Ezzel a féreggel csak kaptak a nyakukba egy felügyelőt, hogy 2022-ben ne legyen gond velük.

Celtic 2020.06.09. 14:41:05

@Galerida:
Hulyekre ????

Vegulis igaz, ott van a roppant komoly DK-s Vago is, mennyi mindent tett...

ketfarkukutya.mkkp.party/category/xii-kerulet/

Celtic 2020.06.09. 14:43:13

@Khonsu:
Speciel barki barmit mondjon, az MKKP nem a "legkisebb rossz", hanem egyertelmuen "jo".
Igaz, nincsenek sajtotajekoztatok meg nagy bejelentesek - csak szervezes es cselekves.

Khonsu 2020.06.09. 14:44:47

@patyuka:

Igen egyszerű lelkületű vagyok, unom a fingreszelést, amit az ellenzék eddig művelt "korszakváltás" címszó alatt.

A Fidesz leváltása önmagában még nem korszakváltás. Az orbánozás nem korszakváltás. A balliberális értelmiség/megmondóemberek gondolatvilágának törvénybe iktatása nem korszakváltás. (ahogy az illiberálisoké sem)

A korszakváltás szükségességét és jellemzőit nem pártok diktálják, hanem globális trendek. A politika szerepe a játszmában az, hogy felismerje, megértse ezeket, majd kidolgozza annak módját, hogy hogyan tudnánk ezeket meglovagolni. Aztán ezt megfelelő narratívába csomagolva el tudja adni a társadalomnak.

Az ország nyugathoz való felzárkózásának egyetlen lehetősége, hogy az új globális trendre minél több versenytársunkat megelőzve csatlakozzunk rá. Tehát a legjobb esetben is csak követő üzemmód, amiben az ellenzék működik nem jó stratégia. (a kormány pedig bár azt hitte korábban, hogy előz, totálisan elvétette a trendet) Élre kell törnünk, akár még a nyugat jelentős részét is megelőzve. A korszakváltás elkerülhetetlen, de minél előbb váltunk, annál nagyobb mértékben lehetünk annak "csinálói", nem csupán elszenvedői.

A trendet a technológia határozza meg. Ebből kellene valami használhatót kifőzni. Minden más csak játék a szavakkal.

Khonsu 2020.06.09. 14:59:35

@Galerida:

Ez a tömegdemokrácia problémája. A mennyiség győzedelmeskedik. Szélhámosok, hamis próféták világát éljük. Értelmes dolgot kitalálni és kommunikálni általában nehezebb mint hülyeséget, mert kisebb benne a "költői szabadság". Így a hozzáértők hátrányból indulnak a kóklerekkel szemben.

csakeztengedte 2020.06.09. 15:00:51

Régóta sejtettem, hogy a jelenlegi hatalmi elit a volt pártállami vezetőség, titkosszolgálatok és mindezek leszármazottai. Ügyesen eljátszották a rendszerváltás utáni időket, hogy ide jussunk. Mondjuk itt még nincs vége, csak figyeljetek.

Így nem lehet választást nyerni.

Baloldal is ragaszkodik a leszerepelt silány politikusaihoz, akiket még mindig az arcunkba tolnak.

Nem véletlen.

A Joda visszatér 2020.06.09. 15:31:10

Ha már Donáth Anna és a lejáratás szóba került..

168ora.hu/itthon/donath-laszlo-fojtogatas-szexualis-zaklatas-feljelentes-no-173538

index.hu/belfold/2020/05/22/donath_laszlo_rendorseg_gyanusitas_szemeremsertes_konnyu_testi_sertes_fovarosi_fougyeszseg/

"A pszichológusi szakvélemény az ügyészség álláspontja szerint erősítette a megalapozott gyanút, közölte Rab Ferenc. A Pesti Srácok azt írta: a szakértő ilyen esetekben a sértett traumatizáltságát, illetve az által elmondottak élet – és élményszerűséget vizsgálja meg. "

Khonsu 2020.06.09. 17:47:57

@Janos Vegetary:

Nem bocsát ki üvegházgázokat. Nem függ az időjárástól, napi/éves fényviszonyoktól. A kiégett fűtőelemek kis térfogatban tárolhatók és a várható újabb generációs reaktorokban (pl. gyorsreaktorok) nagyrészt újból hasznosíthatók lehetnek. A megújulókkal kombinálva az atomenergia az áramtermelésben lehetővé tehetné a fosszilis tüzelőanyagok teljes kiváltását. Szóval pont azt tudja, amire most nagy szükség lenne. A németek is kezdenek már rájönni, hogy az atomerőművek bezárása nem volt jó ötlet. Égethetik a szenet helyette.

Janos Vegetary 2020.06.09. 18:05:53

@Khonsu: Ez mind igaz. Elvben. De jobb lenne elobb megoldani mindezt, nem csak papiron, de a valosagban is, es csak utana epiteni az eromuveket. Az USA-ban vagy 20 evbe tellett amig megallapodtak abban hogy az elkepzelheto legjobb tarolo hely a Yucca mountain me'lye'n lenne Nevadaban, aztan azota se szallitanak oda semmit mert nem csak a nevadaiak tiltakoznak ellene, hanem mindazok az allamok amiknek a teruleten folyna kozuton a szallitas.

morph on deer 2020.06.09. 18:39:06

@Galerida:
“ Akkor a Duna kénytelen volt megmaradni a medrében”
:)
Mert volna csak mást tenni!
Csak hogy részesülj az élményben, tényleg felemás:

rezeda.blogin.hu/2017/10/27/orban-megcelebul/

Nylul 2020.06.09. 18:49:36

Én úgy érzem, hogy most ezt egy kicsit túlagyalod, Körömi elnökségi tagságának jóval nagyobb jelentőséget tulajdonítasz, mint ami.

Szerintem ez olyan pici szelete a közéletnek, amely nagyon kevés ember ingerküszöbét éri el. 67 komment több mint egy nap alatt, alig néhány fideszes troll, és a téma sincs szétmatyizva - ez nem tűnik túl komolynak.

Amúgy a nagyképet tekintve sokmindenben egyetértek veled, főleg, ami a lehetséges kockázatokat illeti, de szerintem ez még vállalható risk/reward szempontból.

Ugyanis ha jól csinálja a dolgát, akár egy olyan üzenete is lehet a történetnek, hogy nézzétek, megpróbáltam a fideszt - nem jött be, a jobbik szintúgy, bezzeg a momentum. Ez pedig egy jó nyitás azon fidesz szavazók felé, akik a fanatikusfideszes/muszájvalakireszavazniéscsakafideszmaradt skála jobb oldalához esnek közel.

Összességében én ezt inkább tartom lehetőségnek, mint hibának - a kérdés, hogy tudnak-e vele élni?

Budai Nagy Antal 2020.06.09. 18:54:08

magyarnemzet.hu/archivum/velemeny-archivum/polgari-tarsadalom-vagy-kadar-rendszer-3891293/

körömi mint fideszes? Igen, az is volt, 2004-ig. Aztán kilépett és "független jobbikosként" ott köpködött ahol tudott.
A fenti cikkben pl. simicskánál.

De volt az már minden, csak akasztott ember nem(pedig talán csak annak lett volna érdemes).
Volt szedszes is például. Innen hogy most momentumos("az új falka") inkább törvényszerű.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.06.09. 18:54:13

@Rodney_2: Baloldal...ööö..fideszkomcsik...?:))
te mindig ilyen propagandamajom voltál?

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.06.09. 18:56:38

@Nylul: leírtam a véleményem, nem ismétlem - majd 1,3K lájknál tart a poszt, ez elég sok még indexes megtámogatással is , a FB-on szintén elég nagy a zsörtölődés, meglátjuk

Khonsu 2020.06.09. 19:06:18

@Janos Vegetary:

A gyorsreaktorok fejlesztés alatt állnak, így a kiégett fűtőelemek hasznosítása még nem, de a tárolásuk megoldható. Az atomellenes tiltakozás nem mérnöki probléma, de gátolja a klímaváltozás elleni harcot azzal, hogy megfoszt egy nagyon hatékony eszköztől. Persze nem kell velem egyetérteni, de én úgy gondolom, hogy az atomenergia mellőzése nagyobb környezeti károkkal járhat, mint a használata.

patyuka 2020.06.09. 20:41:28

@Khonsu: Amit írt tényszerűen - s ennek igazolásaképpen elég egy sima, analógiákat kereső összevetés, azaz nem kellenek hermeneutikai mélységek - se nem válasz/cáfolat az általam leírtakra, se megoldást/alternatívát nem kínál a regnálók helyett - ha már egyszer"valódi korszakváltó erő" kell -, mert csupa elméletieskedő, semmitmondó okosodás, egy orbitális "fingreszelés"!
És nem csak öntelt, ám üres szócséplés a '22-es választás tétjének konkrétságához képest, hanem piszkosul kártékony is!
Apatikusnak semmiképpen nem nem devezhető, merthát osztja ám az észt rendesen, de ugyanazért nem is nihilizmus, mivel úgy minősít le mindent, mintha valamiféle kiutat keresne/mutatna, pedig egy frászt...
Uram, parlamentáris demokráciában pártok nélkül a "korszakváltásnak" annyi az esélye, mint egy alkimistának rézből aranyat csinálni... Márpedig nagyság- és értékjendjében éppen egy arra hajazón lényegi/minőségi változás a cél!

Rodney_2 2020.06.09. 20:50:27

@Nylul: És úgy is néz ki, mint egy kipcsák :)

Janos Vegetary 2020.06.09. 21:08:43

@Khonsu: A megújulók elleni fő érv átalában az hogy a kínálat nincsen összhangban a kereslettel. Te is irtad hogy nem kivánság szerint süt a nap vagy fuj a szél. Ez igy igaz, de akkor a mérnököknek nem inkább az energia tárolási lehetőségeken kellene dolgozniuk? Nem látom be hogy miért ne lehetne például vizet bontani a fölöslegben előállitott elektromos árammal (akár a fotoszintézis fényszakaszát másolva, akár szimpla elektrolízissel) és a keletkezett hidrogént tárolni, majd igény szerint erőműben elégetni.
A környezeti terhelés nulla lenne. Vizből lesz viz. Technikailag a dolog biztos hogy megoldható, feltételezem hogy a technológia még nincsen meg hozzá részletekben. Valószinüleg jelenleg nem is lenne gazdaságos, de minthogy a napenergia lényegileg korlátlan (számitások szerint kb. 100 négyzetkilométernyi sivatagra eső napsugárzás Europa teljes jelenlegi energia igényét bőven fedezni tudná), csak egyszer kellene a kapacitást kiépiteni.
Nekem sokkal inkább környezetbarát megoldásnak tünik mint akármilyen atomerőmű, de nem vagyok mérnök, ugyhogy várom a cáfolatot.

Khonsu 2020.06.09. 21:51:28

@patyuka:

Uram, én itt ingyen reszelem a fingot, saját magam és a jelenlévők szórakoztatására, míg a hivatalos ellenzék igencsak jó pénzeket felmarkol a reszelgetésért. Kérem ennek fényében hasonlítsa össze velük a teljesítményemet. Ne várja el tőlem, hogy merő jószívűségből én mutassak kiutat nekik. Dolgozzanak meg a pénzükért! Ha úgy ítélem meg, hogy a jövőben is ugyanarra az unalmas műsorra számíthatok tőlük, mint az elmúlt tíz évben, az engem nem motivál.

"Uram, parlamentáris demokráciában pártok nélkül a "korszakváltásnak" annyi az esélye, mint egy alkimistának rézből aranyat csinálni... Márpedig nagyság- és értékjendjében éppen egy arra hajazón lényegi/minőségi változás a cél! "

Örömmel szavaznék azokra, akikben felfedezném ennek lehetőségét, de jelenleg ilyet nem látok a kínálatban. Ha mégis van, győzzenek meg a tévedésemről és megkapják a szavazatom '22-ben. Látni akarom, ahogy az ellenzék (és nem csak 1-2 emberük) komolyan harcol a változásért, és látni akarom, hogy miért harcol pontosan, mi a terv. Látni akarom rajtuk az alkimista elszántságát, megszállottságát az aranycsinálásra. Látni akarom a tüzet a szemeikben. Ennyi a kérésem.

Nylul 2020.06.09. 21:57:50

@Rodney_2: Elírtad. :P A szó, ami keresel KeepChuck! :D

Bánegressy 2020.06.09. 22:21:18

@Jadeite:
"az M1, a Tények meg úgy a komplett fogyeszes kommunikáció az ájemdöpípölös bohóccal sokkal de sokkal viccesebb"

ez tulképp igaz, de ahhoz, hogy az ember elsőként a viccességet lássa meg ezekben, ahhoz annak ellenére kell valami különleges képesség, hogy aki itt él legalább 30 éve, jártas nyelvben és kultúrában és elég közéleti beállítódású, azt érezheti, hogy itt az élet egy vicc.
ez csak akkor sikerülhet, ha eljut arra a szintre, hogy bármikor képes legyen ezt az egészet kívülállóként szemlélni.
ne legyen empatikus egyik féllel sem; ne engedje, hogy az idegeit megviselje, ne érezzen fenyegetést semmilyen megnyilvánulásban amit így lehet felfogni. legyen anyagilag független. mentálisan ép és autonóm . . . vagy csak alapból legyen meg az a képessége, hogy mindenen vigyorog, neki minden poén.
én onnan tudom, hogy ez nekem erőfeszítés ellenére is csak ritkán megy, hogy kajakra megpróbáltam pl. bayersót poentírozni, de nekem nem sikerült.
hiába, pl a der stürmerben rejlő viccességet normális elmével - ha egy kívülállóét, aki nem is célpontja esetleg az említett orgánumnak annak tekinthetünk, lehetetlen normális emberi poénokként visszaadni. pedig az alapból egy nagyon vicces vicclap volt.

no most ehhez képest az mkkp egy legalább némi derűre tényleg okot adó jelenség.

abdul hackeem 2020.06.09. 22:37:45

@Janos Vegetary: Off: A technológia neve Power-to-X.
X szabadon behelyettesíthető hidrogénnel, metánnal, hővel stb.
en.wikipedia.org/wiki/Power-to-X
On

Khonsu 2020.06.09. 23:06:41

@Janos Vegetary:

A tárolásra léteznek megoldások. Például szivattyús-tározókkal. Ezek a víz helyzeti energiájában tárolják az energiát. Teljesen környezetbarát, csak nagy építkezéssel jár. A másik módszer akkumulátorok alkalmazása. Ezen kívül sóolvadékkal is próbálkoznak. Naperőműben felhevítik, aztán éjszaka ezt a hőt hasznosítják. Vízbontással is kísérleteznek. Továbbá sűrített levegő vagy lendkerék is használható. Technikailag megoldható. A szivattyús-tározó és a hidrogén elvben hosszútávú tárolást is lehetővé tenne, a probléma a gazdaságosság. Ha sok energiát akarunk eltárolni (mondjuk a nyári többletet télre), ahhoz óriási tárolókapacitást kellene kiépíteni és fenntartani. Ha ennek költségét hozzászámoljuk az éppen csak versenyképessé vált nap és szélerőművek létesítési és fenntartási költségeihez, akkor óriási hátrányba kerülnének a hő és atomenergiához képest. Nem tudom, hogy a hosszútávú tárolásra lesz-e valaha gazdaságos megoldás.

Szóval lehet, hogy egyszer majd megoldhatóvá válik valamilyen csoda tárolótechnológiával, vagy mondjuk űrbe telepített naperőművekkel a szénsemlegesség elérése atomenergia nélkül is. Ám ha nincs időnk ezt kivárni, mert sürgősen és drasztikusan csökkenteni szeretnénk a CO2 kibocsátást, akkor az atom megkerülhetetlen, szerintem.

Rodney_2 2020.06.10. 01:27:59

@Khonsu: Látni fogod a tüzet a szemeikben, ha majd elérhető közelségben látják magukhoz a közpénzeket :(((
süti beállítások módosítása