1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.05.17. 10:56 HaFr

Lehetséges-e itt nemzeti progresszió?

Should Students Have Technology In The Classroom? - Marisa ...

"Nemzeti" alatt értsük azt, amire ennek a nemzetnek a kritikus tömege képes, be tud fogadni, bánni és építkezni tud vele, ún. organikus, (majdnem) magából adódó módon. "Progresszió" alatt értsük azt a folyamatos társadalmi teljesítményt, ami kompatibilis a tágabb (nyugati) civilizációnkkal, versenyképes, de ugyanakkor fenntartható, legitim, inkluzív. A "nemzeti progresszióról" -- a múltjáról: legfőképp az elmulasztott lehetőségeiről, a korlátairól, a feltételeinek meg nem értéséről, az elit fel nem vállalt felelősségéről stb. -- sokat lehetne beszélni, de nem fogok. A jelen és a jövő érdekel. Amennyiben "1989 legfőbb törekvése az alkotmánypolitikai visszatérés volt a polgári forradalmak örökségéhez, társadalompolitikai szempontból pedig a fejlett kapitalizmus érintkezési viszonyainak és életformáinak eltanulása" a szovjet uralom alól felszabaduló Magyarországon is (Habermas), annyiban a rendszerváltásunk alapvetően sikertelennek mondható.

Jobban megérthetővé teszi ezt, hogy a magyar polgárosodásnak és polgárságnak 1989-ben nem volt hova visszatérnie: nem volt se hagyománya, se pártja, se programja, sőt -- ami a legfontosabb -- már a 24. óra végén járt a térségünk abban a kegyelmi közegben, amely még a polgári módszerek alapján képzelte el a modernizációt. Az ezredfordulón az ún. dotcom forradalom és a tágabban vett hagyományos nyugati ethosz kárára megváltozó gazdasági szemlélet (oligarchizálódás, state capture, liberalizált bankrendszer, súlyosan deficites költségvetések, jogállam leépülése, a demokrácia kapitalizálódása, mutikulturalizmus és értékrelativizmus) olyan kontextusból jelölte ki a félperifériák társadalmi fejlődését, amelyben a pénzpiacok, a működő tőke és a technológia értékteremtésben (pláne a nyereségképzésben) képviselt aránya már visszavonhatatlanul eltolódott a munkával szemben. Ebből következett, hogy a centrum alacsonyabb hozzáadott értékű gazdaságszerkezet kialakulását támogatta a félperiférián, ezzel eldöntve nemcsak az (autonómiát és a versenyképességet feltételező) polgári fejlődés, hanem tágabban a polgári kultúra visszagyökerezésének itteni korlátosságát. Magyarországon a kapitalizáció gyengesége a kapitalizáció szélsőséges egyenetlenségével is párosult (inkább, mint a tőlünk északabbra fekvő régiós államokban), életre híva a politikai vállalkozó réteget is, amely -- saját forrásai nem lévén -- a közpénzek eltérítéséből él, fokozottan szívja el a nemzeti erőforrásokat és ma már kifejezetten arra az egyensúlyra optimalizál, amely még elegendő lefölözni valót biztosít neki, de nem nyit utat az autonóm tulajdonosi réteg kialakulásának.

A magyar nemzet a jelenlegi formájában tehát több ok miatt nem alkalmas a "helyreállító polgárosodásra", ennek híján a modernizációból csak a fogyasztói technológiák révén részesül, megfelelő közösségi kompetenciái nincsenek arra, hogy versenyképes kooperációban felzárkózzon a kibocsátó (tőke- és technológiaexportőr) térségek egyre kevésbé "polgári", de egyre koncentráltabban tudásigényes gazdasági és társadalmi valóságához. A közhatalom ezt a reményt folyamatosan alá is ássa, ezt a közhatalmat pedig a közösségi kompetenciák éppen a gyenge valóságérzékelésük miatt folyamatosan preferálják és újratermelik.

A nemzeti progresszió megfelelő hagyomány és éthosz híján csak a jövőbe vetheti a reményét, amit Habermas ismert kifejezésének párjaként "előremenekülő" vagy "megelőző" forradalomnak nevezek most. Ez -- amit gyorsan hozzáteszek, se az ízlésem, se a vágyaim nem támogatnak -- arra építene, ami már most is látszik a modernizáció következő évtizedeiből: konkrétan a digitalizáció és technológiai kultúra élretörése és a hagyományos polgári tudásformák fokozatos eróziója. Mivel ez utóbbiak nálunk sosem voltak dominánsak és nem is állíthatók helyre/vissza/be a nemzeti kompetenciák közé, e magától adódó nézet szerint Magyaországon az előremenekülést kell kombinálni a domináns archaikus/premodern szemléleti kerettel. Ez egyébként nem idegen a konzervatizmus ún. futurista vonulataitól, ilyen volt már maga az olasz fasizmus is és vannak ilyenek ma is a transzhumanistáktól a francia új jobboldalig (GRECE, archeofuturizmus).

A megelőző forradalom órási veszélye persze az állam egyébként is fenyegető digitális hatalma, amit a polgári szabadság hagyományában élő Nyugat is egyre nehezebben tud hárítani, a félperiférián pedig -- amíg a technológiai forradalmat sikeresen térítheti el a versenyképesség növelésétől az adminisztratív hatalom koncentációja felé -- nagyobb kára lehet, mint haszna. Míg a technológiai forradalom érdeke egybeesik a fenntartható (tehát környezetbarát) fejlődésével, sőt aligha van alternatívája ebben (a romantikus fogyasztás- és kapitalizmusellenesség veszélyeire épp eléggé felhívta a figyelmet a COVID-pánik kiváltotta gazdasági visszaesés), addig az állam még veszélyesebb tényezővé válhat általa, ha a szabadság érdekét nézzük. A nemzeti progressziót ez a centralizáció éppen annyira visszavetheti, amennyire a technológiai forradalom előrelendítheti.

Ebből következik, hogy a technológiai versenyképességnek a tudás szétterítéséből kell származnia; röviden, nem szabad hagyni, hogy az állam és intézményei váljanak e tudás központjává és ezek állapítsák meg a tudás elosztásnak és a szellemi arisztokrácia szelekciójának szabályait, hanem az emberek minél nagyobb tömegeit kell bekapcsolni ebbe a folyamatba. A polgári interakciók és kollaboráció valamennyire élő rutinjait a technológiai eszközrendszerbe befűzve az oktatási rendszernek kell biztosítania a tudásnak azt a szintjét, amely Magyarországot kiemelheti a végeláthatatlan leépülés medréből. Röviden tehát a nemzeti progresszió kulcsa -- a "nemzeti" és a "progresszió" fenti definíciójával összhangban -- az oktatási rendszer színvonalának radikális javítása, ami a jogbiztonsággal és a vállalkozás szabadságával együtt tud kiutat mutatni a százötven éves nemzeti válságunkból.

Ma az ország a GDP-nek kb. 5%-át fordítja oktatási közkiadásokra. Ezt az összeget minimum meg kell duplázni, mert minden mással szemben az oktatásnak van a legnagyobb stratégiai értéke egy ország -- más nemzeti erőforrások híján különösen a mienk -- szempontjából. Megfelelő polgári hagyományok híján az oktatásnak nemcsak a versenyképes tudást kell megalapoznia a társadalomban, de a személyes együttműködési készségek kialakulását is; sok esetben pedig a gyerekek mindennapi "mentsvárát" is jelentve az esélyegyenlőséget, a kultúrát, a képzelőerőt, az autonómiára való igényt és képességet kell szolgálnia. Ehhez alkalmas pedagógusok, állami akarat, a feladat nagyságrendjének ismerete kell. Mondhatjuk, hogy ez reménytelen elvárás a mai közegben. A probléma azonban az, hogy minden más még sokkal nehezebb vagy lehetetlen volna, a javasolt út híján megpecsételve a süllyedésünket és kiszolgáltatottságunkat -- államnak és külföldnek egyaránt.

94 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr2515702688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2020.05.17. 11:15:46

Az oktatással, mint (horizontálisan szétterített-decentralizált) minőségi húzóágazattal csak azokban a társadalmakban lehet végrehajtani az általad leírt minőségi előrelépést, ahol a társadalom meglévő stratégiája eleve teljesítmény- és minőségpárti és benne van a horizontális szerveződés ösztöne.

Ám azoknál a társadalmaknál, amelyek saját stratégiája centralizált és familiáris, („tekintélyhívő”), ott az oktatásban közreműködők zöme is ilyen. Nemigen képes valaki a saját világképével, értékrendjével és társadalmi tudásával-eszközkészletével nem kompatibilis oktatást folytatni. Egyszerűbben: amit mi sem tudunk és amit „rossznak” érzünk, arra képtelenek vagyunk megtanítani másokat. Pl-ne nem úgy, hogy az általunk oktatottakban a tanultak felülírják azt az otthoni szocializációt, amely szintén tökéletes ellentéte a „tananyagnak”. Így csak az egykori NDK-hoz hasonló „kettőzött viselkedésű” társadalmat lehet nevelni: a suliban FDJ, otthon meg az SS-nagypapi kultusza…

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.05.17. 11:22:19

@Moin Moin: ezért itt bocsánatos bűn az állami kényszer, mert máshogy -- ha igazad van -- soha a büdps életben nem lesz itt semmilyen kiút

2020.05.17. 12:53:51

@Moin Moin:
a familiaritás családiasságot jelent. az autoritás tekintélyelvűséget. a fidesz a familiairtáson alapul. túl azon, hogy orbán politikája liberális nézőpontból autoriter. erre mondja azt, hogy ez illiberális demokrácia. a fidesz korábban polgárinak mondott familáris körökből áll össze.

Rodney_2 2020.05.17. 13:22:22

@HaFr: Az oktatásra költéssel egy praktikus probléma van, amit a fidesz észrevett és próbált ellene valamit tenni, persze nagyon nehéz.
Minél többet költve minél jobb szakembereket képezünk, a nyugati országok annál jobb szakemberekhez jutnak ingyen, illetve a magyar adófizetők pénzén. Amikor olyan statisztikák vannak hogy kb minden egyetemista emigrálni szeretne Nyugatra (ez már 2010 előtt is így volt és általános K Európai jelenség) akkor mit lehetne tenni?

Vegyük a fiam példáját. Elég okos gyerek, jó iskolákba járt és már középiskolás korában kiemelkedő dolgokat alkotott főleg mint informatikus. A BME-re járt állami pénzen, szép ösztöndíjat is kapott. A legjobbaknak lehetőségük volt német nyelven végezni az egyetemet és egy félévet eltölthettek egy jobbhírű német műszaki egyetemen is. Bár végig németül tanulta az anyagot, a diplomamunkáját végül angolul írta és védte meg. Így lett BSC-je a magyar adófizetők költségén. Hol van most a gyerek?? Münchenben jár az ottani Műszaki Egyetemre mesterizni, ami Európa egyik legjobb műszaki egyeteme és mellette elég pénzt keres programozóként hogy öreg szüleinek egy fillérjébe ne kerüljön a mutatvány. Nem tervezi hogy valaha hazaköltözzön, még akkor sem ha a miniszterelnököt már Karigerinek, Dobrev Klárának vagy Szél Bernikének fogják hívni, mert nem gyengeelméjű. Most egy ilyen közegben mi a racionalitása az oktatásra költött összegek megduplázásának?? Illetve a megduplázás megtérülésének?? Nincsen idő kivárni amíg a kiművelt emberfők sokasága felemeli az országot a mocsárból, az értelmesebbje végzés után azonnal elmenekül :(((

Moin Moin 2020.05.17. 13:27:38

@HaFr: Most így hirtelen nem jut eszmebe sikeres modernizáció, amelyet állami kényszerrel hajtottak volna végre demokratikus keretek között. Nem demokratikus is csak kettő: Szingapús és Dél-Korea, de ott is adott volt a társadalmi mertitokrata alap.

Ráadásul egy nem meritokrata társadalom rendszerint csak nem meritokrata vezetőket "visel el" és termel ki.

Khonsu 2020.05.17. 13:28:17

@civisvaros___:

"a fidesz a familiairtáson alapul."

Ahogy a Cosa nostra is.

2020.05.17. 13:34:53

@Rodney_2:
a németek nagy része vissza megy németországba, a zsidók amerikába vagy izraelbe. a jobbágyparasztok nem mennek el, vagy ha mégis, akkor hollandiából vagy svájcból visszajönnek. és lesz nagyon sok orvos és szakdolgozó, aki kimegy svédországba. nem lesz ennyi kórház, kis magyarországnak nem kell ekkora főváros.

2020.05.17. 13:39:57

@Khonsu:
így van a cosa nostra is a familiaritáson és vezérkultuszon alapult. sőt még a nsdap is. wehrmacht nagyrészt tisztességes fiatalok és tisztes családapák közössége és ahhoz társult a führerpinzip. és láttuk, hogy ez hová vezet. de a fidesz nem a cosa nostra és nem az nsdap.

Khonsu 2020.05.17. 13:48:57

@civisvaros___:

Ismeretségi körömben úgy tapasztalom, leginkább az alacsonyabban képzettek költöznek haza idővel, akik valamilyen fizikai munkára mentek ki. A magasabban képzett, szellemi foglalkozásúak közül még egy sem jött vissza, nem is tervezik. Sokan már családot is alapítottak odakint. Tudom, hogy ez nem reprezentatív minta, de azért az sejthető belőle, hogy nem valószínű a képzettek tömeges visszatérése.

2020.05.17. 14:15:21

@Khonsu:
a kocsma népe orbán politikáját egy szóban leírja. csak az politikailag inkorrekt. ci-gány-ko-dás. ez ezt nem rasszista módon gondolják. hanem a szónak jó és rossz értelmében is. orbán első vonalbeli haverjai asszimiláódott cigányok mind. ez politikailag inkorrekt persze. és az etnikai megbélyegzés sem szerencsés. de általában véve a választók így tartják. körösényi andrás szerint plebiszciter vezérdemokrácia. amire a gyügyei paraszt azt mondja: na, erre nem gondoltunk. maradnék a hivatalos megfogalmazásnál. ez az ortodox liberalizmussal szembeni unortodox illiberális átmenet. nemzeti konzultációk rendszere.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.05.17. 14:24:29

@Rodney_2: itt meg Harvardon és Münchenben képzett nyugati menedzserek oktatják a magyart, szerintem pont jó tradeoff.. .megjegyzem egy országból nem megy el azért a legtöbb ember, hogy 2000 euróval többen keressen havonta. Akkor megy el, ha nincs perspektívája az életének, rossz a hangulat és korrupt az egész. Mint itt most.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.05.17. 14:26:59

@Moin Moin: hagyomány híján marad az állami kényszer. Ha ezzel indultunk volna el 1990-ben, de akárcsak 2010-ben, akkor ma már Csehország körül járnánk... EGyébként a finn és hovatovább a balti államok is jó példa lett volna mint a későn jövő felzárkózóé, elég lett volna ezeket komolyabban tanulményozni.. Na mi van a felzárkózásuk középpontjában? Nem, nem egy köpcös rablóvezér, hanem az oktatás- Na ugye.

Khonsu 2020.05.17. 14:32:24

@civisvaros___:

Részletkérdés, hogy ki minek nevezi. A lényeg, hogy mit csinál és hova vezet az.

Khonsu 2020.05.17. 14:42:12

@HaFr:

Igen, ha jól éreznék magukat az országban, akkor valószínűleg sokkal kevesebben mennének el. Főleg, hogy a digitális gazdaságban egyre kevésbé számít, hogy amúgy fizikailag hol van az illető.

2020.05.17. 14:51:27

@Khonsu:
első körben vallásháborúhoz, utána pedig egy részleges
elitváltáshoz vezet. és ebben van jó is, rossz is. másmilyen lesz az ország, mint amilyen 2010 előtt volt. hogy milyen az attól függ, hogy az ellenzék helyébe kik kerülnek. nem nagyon hiszem, hogy a rendszerváltó elit visszatérne bár az sem elképzelhetetlen.

2020.05.17. 14:53:20

@HaFr:
csehországban a hagyomány az, hogy a német hivatalnokokat kidobálták az ablakon. a balti az orosz hivatalnokokat kiszorították. az idegeneket, nem odavalósiakat elzavarják.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.05.17. 15:02:09

@civisvaros___: ja nálunk is ez -- mi gázba küldjük őket, miután a saját birodalmunkat előtte elcsesztük

2020.05.17. 15:07:31

hogy érthető legyen. nem az a lényeg, hogy német, cigány, zsidó, stb. hanem az, hogy a főváros és az államalkotó többség etnikai összetétele hasonlóvá váljon. és ez magyarországon budapest és a vidék relációjában nem áll fennt. nagyon nem. történelmi okokból. és amíg ez nem valósul meg addig a társadalom retrográd módon visszavágyódik a feudalizmusba. és ebből alakul ki a szanaszét tagolt településszerkezet. a birodalmi megszállókkal szemben. és lehet mondani, hogy de így magyarország lesz környéken a legszegényebb. az a cél, amíg a nem idevalósiak el nem mennek nyugatra. mert ott sokkal több pénz van. oda kell menni. demokrácia is van. pláne.

2020.05.17. 15:13:43

@HaFr:
de a többségi magyarok senkit se küldtek a gázkamrákba. ezt a nagyon egyszerű tényt próbáld már megérteni.

2020.05.17. 15:23:30

@HaFr:
bécsből betelepítették a zsidókat, berliből kitelepítették. a magyar nemesség a kommunistákat utálta. a kommunisták azt mondták, hogy felszámolják a magyar királyságot. fel is számolták az antant támogatásával. innentől kezdve németország maradt az egyetlen szövetséges. az se lesz. és majd egy formálódó magyar elitnek kell majd meggyőzni a környező szlávokat, hogy érdemes velünk összeállni. de előtte még újraválasztják orbánt 22-ben és még lehet, hogy 26-ban is feltéve, hogy nem viszi csődbe az országot.

Khonsu 2020.05.17. 15:35:39

@civisvaros___:

Igen, van neki ilyen vetülete is, de az ország sorsának szempontjából nem ez lesz a meghatározó. Végigtekintve a hazai lehetőségeken (és a korábbi történelmi tapasztalatokon), az elég valószínűnek látszik, hogy a változás (ismét) kívülről fog érkezni. Ha pedig ez elérkezik (szerintem tíz éven belül, de inkább csak 2-3), akkor az országnak pechjére Koppánya lesz, amikor Istvánra lenne szüksége.

A következmények szerintem nagyjából megegyezhetnek azzal, ami hasonló esetben ezer éve történt volna.

Botmikszer Koncsíta Hattházy Szélbertalan C I A 2020.05.17. 15:53:42

Botmikszer CIA- ügynök Hattházy kémrepülővel közösen, a rikácsoló Szélbertalannal, Washingtonban rendőrdobálásra kiképzett FeGyőr, Szabóafgán bábkormány ügynök Mucuska és Márki- Márk USA- ban kiképzett ügynökökkel garantált a nemzet(köz)i progresszió.

Afganisztán, Irak, Líbia, Jugoszlávia, Szíria, Jemen, Ukrajna, Venezuela, Bolívia, Pinochet CIA- módra.

2020.05.17. 15:57:08

@Bekko:
a vallásháborúsdinak mostanában van vége. és megindult az elitváltás. ennek első látványos lépése volt az mta einstandja. és hogy ez mennyire lesz sikeres azt nem tudom. orbán a koronavírus járvány kapcsán rájött, hogy szüksége van egy reálértelmiségeikből álló körre. persze dr. kásler és a magyarságkutatók még részben vallásháborút vívták. merkely béla és a sote elitváltást hirdet. azzal, hogy a sote elit kutatóegyetem. ebbben a tudománypolitikai modellben az az mta túl azon, hogy elméleti matematikai alapokat éppenséggel keresheti az alapkutatásokat legfeljebb csak felügyeli. ami azt jelenti, hogy egy új intézményi szerkezet jön létre. amiről a sajtóban nem beszélnek. nemcsak covid-19-re tesztelnek. népegészségügyi állapotfelmérés zajlik. és a kormányok elemi érdeke, hogy ahhoz kapcsolódó kutatásokhoz rendeljenek pénzt. elitváltás. az iparban az itm új fejlesztőközpontokat akar kialakítani. űrkutatásban együtt akar működni a nemzetközi űrállomással. aztán lehet mondani, hogy a fidesz környékén majd nem lesz senki, aki ért hozzá. vagy lesz, vagy nem lesz. ebből egy részleges elitváltás adódik. ugyanez megy az irodalomban. a pim élére kinevezték demeter nem tudom kicsodát. és azt mondta, hogy a kortás magyar irodalmi ezekből a fiatal írókból áll. aztán volt aki azt mondta, hogy ő nem akar ösztöndíjat a náci fidesztől. előtte egy évtizeden át esztétikai viták folytak. az írók egy részét lecserélik. amire a "liberálisok" azt mondják, hogy "diktatúra". az "illiberálisok", hogy "nem-magyarok". ezt nevezem vallásháborúnak, amiben utóvédharcok folynak.

2020.05.17. 16:11:44

@Khonsu:
orbán sem nem koppány, sem nem istván. ő egész egyszerűen szétveri a fővárosi többségi magyarellenes elitet. mindegy, hogy német, zsidók, szláv, hazaáruló jobbágyparaszt. azért van megválasztva, hogy aki nem magyar érzelmű az ebből az országból eltakarodjon. és hogy ezek után milyen lesz magyarország azt nem tudjuk. kulturálisan zártabb. nemzetközileg elszigeteltebb. szegényebb. de ettől a többség nincs megriadva. a magyar történelem tele van azzal, hogy a nyugat leköpött bennünket. és átmenetileg nem lesznek szövetségeseink. ellenségek. egy szar szemét társaság budapesten. akik nem magyar érzelműek. ez nem újdonság.

Rodney_2 2020.05.17. 16:14:39

@HaFr: Hát részben igazad van, mint mindíg :)
Ő még nem érti a politikai részét, de BSc után dolgozott a nagyon jó nevű német multi ide telepített R&D centerében és ott csalódott a cégben, multi managementben, stb. Ki akart menni az USA-ba, de ott nem tetszett neki a sok napsütötte arcú utcán fetrengő ember így aztán Münchenbe ment. Szerintem tipikus (valamilyen betü a sor végéről) generációs, de ő legalább okos :))) Vagyis csak a legjobbal elégszik meg de avval se teljesen :)))

Rodney_2 2020.05.17. 16:26:15

@HaFr: A Strache botrányról jutott eszembe a Kirsch botrány. Biztosan emlékszel... a Bajor Landesbank bukott több mint 1 milliárd eurót mert a politikai kinevezett board membernek egyszemélyben joga volt felülbírálni a teljes hiteljóváhagyást és addíg finanszírozta a CSU-nak kedves médiabirodalmat amíg az végül azért csak bedőlt 1 milliárd euró kárt okozva a bajor adófizetőknek. Tudtommal senki sem került börtönbe és utána még simán nyert választásokat a CSU: következmények nélküli ország. Gondolnád hogy ilyenek ott lehetségesek??? És utána jött még az MKB amit szétlopott az Erdei meg a román maffia anélkül hogy feltünt volna Münchenben. Nem voltak jó idők :)))

2020.05.17. 16:28:10

@HaFr:
na de aki azt szeretné ami bécsben van az menjen bécsbe. a legjobban teszi, hogy átlépi a lajtát. vissza se nézzen. 2017 nyarám volt 150 éve, hogy ciszlajtánia és transzlajtánia a kiegyezéssel egyesültek. 2018 őszén volt 100 éves, hogy az omm szétesett. akarta-é restaurálni bárki is a parlamenti politikusok közül akár bécs, akár budapest oldaláról. senki. ausztria sem kíván különösebben együttműködni magyarországgal és megfordíva.

auszriában a gdp 2%-ot esett. és egy ideig kevesebben mennek majd síelni. és hó is kevesebb lesz. a bécsi bankok nyomnak eurót. lesz elég pénz. és nyilván lesznek kivándorlók magyarországról is. a románok is megindulnak, a bosnyákokkal és az albánokkal. és lehet mondani, hogy több pénz van. több pénz lesz. sokkal több. és arra mennek majd mint tyúk a takonyra. ez a történelem. de magyarország ehhez nem szokott csatlakozni. majd mi leszünk szegények. és lesznek köpködők.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.05.17. 16:30:35

@Rodney_2: mindenhol vannak rettenetes dolgok, a különbséget az ország között szerintem egyetlen dolog jelenti, hogy a civilizált normák (tehát a normák, amik a civilizációt teszik) érintetlenül maradnak vagy nem (itt a normákat is szétveri a rezsim). És itt erkölcsi és jogi normákról is szó van, következésképp ezek betartatásáról.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.05.17. 16:33:19

@civisvaros___: el is megy... ezért sújtja az országunkat még jobban a magyarok végzete, a folyamatos süllyedés és válság -- te erről kellemesen elfilozofálhatsz itt az etnicizmusod szellemében, de ha körbenézel a lakóhelyed 50 kilométeres körzetében a falvakban stb és nem sírod el magad, akkor ... na jó, akkor jó helyen vagy itt.

Khonsu 2020.05.17. 16:36:42

@civisvaros___:

És mindennek semmi, de semmi jelentősége nem lesz hosszabb távon (mert "eredményeit" a változás hullámai így is úgy is elmossák), csak annak, hogy az ország csatlakozik a korszakváltáshoz vagy dacol vele. Szóval a gyorsvonatra felszállás és az eléállás között lehet majd választani.

fgzb 2020.05.17. 16:55:49

@Rodney_2:
Igazad van.
Sokkal jobb ha a gyengeelméjű főnököd kitömi a saját sleppjét, meg az ostoba fociba önti a milliárdokat.
Nem akarsz véletlenül. min.elnök lenni?!!

2020.05.17. 17:03:18

@HaFr:
az a megoldás, hogy akinek nem tetszik az elmegy. és lesz még egy kivándorlási hullám. ha magyarország újra csődbe megy, akkor azért. ha nem, akkor a fideszt újraválasztják negyedjére és úgy borítékolhatóan ötödjére is. ez esetben azért. tehát valami nagy kiegyezésnek kellene történnnie. csak nincs miben kiegyezni. orbán maga köré verbuvál egy új értelmiségi kört merkely bélával és társaival. és szalonnázós, gumicsizmás, pálinkázós viccekkel szórakoztatja a nagyérdeműt. ha ezzel is megnyeri a választást, akkor azért lesz, mert nincs kire szavazni budapesten. majd lesz egy kisebb főváros.

2020.05.17. 17:08:49

@Khonsu:
hja, mert karigeri vagy a momentum technokrata? ez nem erről szól. van egy identitását vesztett csoportosulás. és a magyarok. ezt az ellentétet orbán és haverjaik kihasználják.

2020.05.17. 17:19:05

@Khonsu:
tehát nem az ellenzék modernizációs terve áll szembe a kormányprogrammal. hanem a semmi a semmivel. ez racionálisan nem értelmezhető vita. legfeljebb csak primitív módon. hogy vannak a magyarok (magyar érzelműek) és nem magyarok (nem magyar érzelműek). és ezek összecsapnak. és orbán úgy kalkulál, hogy előbbiek lesznek többségben leszámítva budapestet. de majd ő megvívja ezt a csatát. és megválasztják, hogy vívja meg. technokrata elitje az ellenzéknek sincs még annyi se mint a kormánypártnak.

fgzb 2020.05.17. 17:22:12

@Rodney_2:
A kedves családod, az.

Khonsu 2020.05.17. 17:23:30

@civisvaros___:

Ha azt feltételezed, hogy szerintem a Karigeri vagy a Momentum hozza majd itt el a megváltást, akkor tényleg nem érted, hogy miről beszélek. Ők ugyanúgy a korszak termékei, ahogy a NER. A korszakváltás azzal jár, hogy a leváltott korszakkal együtt ők is mennek a levesbe. Maga a keret cserélődik ki, amiben a világot értelmezni próbálod. Más koordináta rendszerre váltunk, ha úgy tetszik.

Rodney_2 2020.05.17. 17:29:13

@civisvaros___: a bécsi bankok nem tudnak pénzt nyomni nyakló nélkül, pont ez az eurozóna problémája és ezért vannak a PIGS országok 10 éve gyakorlatilag csődben illetve az ECB lélegeztetőgépén ahogy a német alkotmánybíróság nagyon helyesen végre észrevette. Csak míg a PIGS országoknak szükségük volna vagy a termelékenységük drasztikus javítására (amire nem képesek) vagy a nemzeti valutájuk jelentős leértékelésére (ami nincs nekik), addíg Ausztria ott tart mint Németország és ugyanúgy élvezi a hozzá képest (pont a PIGS országok miatt) gyenge Euró áldásait mint Németország. Ezt sokan elfelejtik mikor bezzegeznek...
Szlovákia pl éppen mostanában csúszik bele a PIGS helyzetbe (sokkal jobban nőttek a jövedelmek mint a termelékenység), ezért érdemes lenne komoly szakami vitákat folytatni az eurózónához csatlakozásról a politikai idétlenkedés helyett.
Megjegyzés: a Franciák is szépen csúsznak "délre" ezügyben és erre már az idióta Hollande is rájött és azóta szorgalmazzák a franciák a nagyobb egységet aminek a motivációja az hogy a GDP 100%-án álló adósságukat szeretnék "bedobni a közösbe" amit a németek nagyon nem szeretnének :)))

Rodney_2 2020.05.17. 17:30:55

@HaFr: Semmi közöm a fideszhez, életemben nem szavaztam rájuk erre fidesz trolloznak meg "főnökömöznek" ilyen senkiháziak...

Khonsu 2020.05.17. 17:40:27

@Rodney_2:

Hát igen, a közös pénz közös pénzügy nélkül nem működik. Ideje lenne már belátniuk.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.05.17. 17:44:22

@Khonsu: jó lenne azért még ezeleőtt megszabadulni tőlük, mert a keret túlsó oldalán ragadunk, mint Alice, vagy rabszolgák leszünk benne

Khonsu 2020.05.17. 18:03:50

@HaFr:

Jó lenne, mert még ha nem is ragadunk a túlsó oldalon, csúnya lehet a váltás, ha ellenállnak neki.

2020.05.17. 18:06:34

@Rodney_2:
hogyne tudnának nyakló nélkül pénzt nyomni. az a kérdés, hogy be tudják-e fektetni valahol, ki tudják-e helyezni valahová. mert ott teremt inflációt. nem abban az államban, amelyik a semmiből teremtett pénzt nyomja, hanem amelyikben elköltik. és felvásárolják. és azt mondják, hogy jaj, milyen szegény magyarország. bezzeg a dolgos bécsiek. ezt számtalanszor eljátszották a történelemben. erre lesz a rika forint. arra a sűrű euró. és lesz egy újabb kivándorlási hullám. és köpködni fogják a magyarokat. ezért vívjuk a függetlenségi háborúkat a németekkel. különösen a császári ausztriával, akik nyakló nélküli rontják a pénzt. erről szól a magyar történelem. és ebben a globális pénzügyi környezetben a magyar jegybank maga fog ügyeskedni. matolcsy mester húzásai eddig még úgy ahogy beváltak. de kanyarban nemcsak előzni, hanem kicsúszni is lehet. és a forintot nem hagyják libikókázni, hanem hagyják gyengülni. lehetne visegrádi fed, akkor ha a tótoknak nem volna eurójuk. de van. a csehek nincs. ők is magukban fognak ügyeskedni. a lengyelek is, mondván, hogy nekik elég nagy belső piacuk. szlovákia bezzeg országgá akar válni. akárcsak románia. mondván, hogy ők aztán nem nacionalisták. egy ilyen helyzetben magyarország húzhatja megint a legrövidebbet és könnyen újra európa szegény házává válhat. de az ország nagy része ma is az.

2020.05.17. 18:07:50

@Khonsu:
a keret a természettudomány. az olyan nagyon nem cserélődik.

Khonsu 2020.05.17. 18:27:38

@civisvaros___:

Az nem, de nekem úgy tűnik, hogy te (vagy legalábbis a felvett szereped) sokkal inkább posztmodern keretben gondolkodsz, miszerint nincs is igazából objektív valóság (vagy nincs jelentősége), csupán értelmezések, vallások vannak. Ami ugye pont az ellentéte a természettudományos gondolkodásmódnak, mely az objektív valóságot szeretné megismerni és még ezen "vallások" működését is ebben a keretben vizsgálja.

2020.05.17. 19:07:41

@Khonsu:
a politikát ezek a szociokulturális (tkp. vallási) kérdések uralják. és a reálértelmiség ehhez kénytelen alkalmazkodni. csak az államvallás errefelé nem a nyugatos, többpárti, plurális izé.

Rodney_2 2020.05.17. 19:23:48

@Khonsu: Már belátták de már el van kúrva az egész projekt. Pont azért mert a PIGS országok + Franciao már kezelhetetlen mennyiségű államadósságot halmozott fel. A közös pénzügyhöz ezt be kellene dobni a közösbe (Olasz a GDP 125%-a, a Francia 100% stb) Ezek már a játékpénz kategória mert nyilván senki nem képes visszafizetni. Az elmúlt 10 évben az ECB sikeresen felvásárolta a PIGS országok állampapírjainak kb 30%-át (ez volt a limit) és ezzel gyakorlatilag a kölségvetésfinanszírozás bűnébe esett mert nem befektetésnek vett jól teljesítő eszközöket hanem a piacon eladhatatlan eszközöket vásárolt hogy az államcsődtől mentse meg a PIGS országokat (erről szól a német alkotmánybíróság döntése). Sajnos ebben a folyamatban az Európai Bíróság teljesen lejáratta magát amikor a politikai megrendelést kiszolgáló itéletet hozott és lábbal taposta az uniós jogot. De nem tehetett mást mert különben az eurónak (és valszeg az EU-nak is) annyi. Most a koronavirus ügyben nagy örömmel hoztak olyan döntést hogy ó de jó akkor most a válság miatt eltörtlik a 30%-os limitet és az ECB tovább vásárolhatja ezeket az "értékpapírokat". Hogy ennek mi lesz a vége, fene tudja. Azért nem lennék az ECB auditora helyében aki minden évben aláírja a mérleget ami egyre féloldalasabb :))) A fair and true picture az lenne hogy azt a cuccot le kellene írni és százezerbiliomilio euro tőkeemelésre lenne szükség :)))

Lehet hogy amikor már elmentek a falig és bedől az egész akkor hagyják a fenébe az eurót és feltalálják az ECU nevű közös pénzt a közös pénzüggyel együtt. Majd meglátjuk, szerintem még megérjük :)))

Rodney_2 2020.05.17. 19:28:11

@Khonsu: Az ECB mérlegéről eszembe jutott a 2008-a válságban divatos vicc a banki mérlegekről:

There is nothing right on the left side
and nothing left on the right side.

Moin Moin 2020.05.17. 19:43:10

@HaFr: A finnek és a baltiak, vagy a csehek mentalitása radikálisan eltérő a magyartól: ott megvolt az a bizonyos meritokrata alap. Így a példájuk nem másolható.

Moin Moin 2020.05.17. 19:59:44

@Rodney_2: Az a baj, hogy lényegében igazad van, ami a mai viszonyokat illeti: akinek van esze, az rájön, hogy a jelen rezsim viszonyai között semmi esélye értelmes, értékes emberi életet élni - és arra is egy perc alatt rájön, hogy a mai ellenzék, még ha hatalomra segítené is egy olyan szelektív koronavírus, amely a Fidesz-szavazókat ölni le, akkor sem változtatna érdemben a magyar társadalom kontraszelektivitás- és összeköttetés-alapúságán. [Ttt kérek elnézést a kedves ellenzéki hívektől - de szerencsétlenségemre számos ellenzéki vezetőt ismerek személyesen, KariGeritől kezdve egész le Gyurcsányig... Tudom, mit futnak 100-on.]

A magyarságnak valaki ahhoz hasonló "jövőt" tudok elképzelni, amilyen a szocializmus négy évtizde alatt a magyar falvaknak jutott: aki értelmes volt és tanult, az aligha ment vissza a fatornyosába - emiatt ott scak a tulkok maradtak és adták tovább "tehetséggénjeiket". Anyám a késői ötvenes évektől a kilencneves évek elejéig egy kb. 7000-es településen tanított; ő szokta mondogatni, hogy évtizedről évtizedre csökkent a jófejű gyerekek száma és a végére csak az egykori hülyegyereket hülye gyerekei maradtak... A génmutáció sajnos képtelen kijavítani néhány évtized alatt azt, ha egy közösségből szisztematikusan szipkázzák ki a tehetséges egyéneket. (És akkor a falusi szocializációs közeg "tehetséggondozó hatásait" még meg sem említettem.)

...Nos, ha néhány évtizedig folyik a tehetségesek nyugatra jövetele, akkor az egész ország a félhülye tömegek felett korlátlanul uralkodó Fidesz-sarjak rezervátumává válhat.

Ellentétben Péterrel én el sem tudok képzelni olyan valóban működőképes hatást, módszert, amely leállíthatná ezt a folyamatot - csak egy nemzetközi kataklizma, amely valamiféle beavatkozásra késztetné a nyugatot. Ám a növekvő automatizálás, annak következtében pedig a multiknak a munkaerő-költségekre való érzékenységének radikális csökkenére mellett aligha lesz olyan érdek, amely erre a beavatkozásra bírhatná őket. Pusztultak már el országok, sorvadtak már el sikerelen népek. Érdekes lesz nézni pár évtized múlva az annihilálódó Magyarországot! (Nyilván lesznek majd azért ellenálló, radikális magyarista terrorcsapatok, meg az összes disztópikus nyalánkság...)

2020.05.17. 20:23:27

@Moin Moin:
a csehek kibaszták az ablakon a benáculó németeket. az volt az alap. a finnek 1919-ben kibaszták a zsidó kommunistákat. a baltiak 1990 után. az volt az alap. pesten az identitásukat vesztett zsidó kommunisták összefogtak az identitásukat vesztett náci németekkel. ez lett volna az alap. ahhoz, hogy budapest világvárossá váljon. csak a gumicsizmás, szalonnázós, disznóvágós, pálinkázós foci egyházával szétverte orbán. és ezért kik a felelősek. a magyarok. mert nem teljesítményelvűek. ez a rombolás időszaka. az illiberális átmenetben az számít, hogy ki hazudik nagyobbat ügyesebben. és ebben a fideszben teljesítenek a legjobban. gulyás gergelynek kicsit nehezére esik. de majd csak belejön.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2020.05.17. 20:38:41

@Moin Moin: szívemből tépted ki a szót, nertárs

Rodney_2 2020.05.17. 21:13:39

@Moin Moin:
Hát igen, nagyjából egyetértek mindennel amit leírtál.
Szebb jövőt! :)))

Kár hogy nem találkoztunk márciusban Maastrichtban, de nem is, mert ott fertőződtem meg első nap koronavírussal amit idióta bolognai olaszoktól kaptam el akik ott flangáltak maszk nélkül és nem volt rájuk írva hogy honnan valók. Már halott lennél :)))

Ja még eszembe jutottak a szerencsétlen "migráns source countryk" ahonnan az ételemesebb és vállalkozóbb szelleműek mennek el a fejlett világba. Ha megnézel világ IQ térképeket, feketeafrika a legalja országonként ÁTLAGOS 65-70 értékkel. Ha azokból még elmegy a java akkor mi maradhat, az már tényleg majomember (70 alatt már alapfunkciók hiányoznak)...
Én ezzel a javával szoktam találkozni Délolaszban, hát elég necces az is :)))
Magyarban 90 felett van (volt néhány éve), na ez a durva :)))

2020.05.17. 21:23:45

és még van az, hogy bezzeg a szlovákok, bezzeg a románok, ott a pártok nem nacionalisták. csak a magyarok. budapestnek van ez a söpredéke. azért van megválasztva o1g, kövér laca, németh sziszi, hogy ezeket elsöpörje. az ellenzéket. csak ez így nem nyugati típusú plurális pártrendszer, meritokrata elit. persze, hogy nem. nem azért választják meg lölőt, hogy ő így mintát adjon a magyar polgárosodáshoz. hanem lölő kell, hogy kivásárolja a bécsi sörpedéket, soros alexet, üzleteljen az e-on-nal, hogy a bertelsmann helyébe lépjen német sat1 feltéve, hogy a lajtán és oderán túliakkal szövetségi rendszert akarnak. ha nem, akkor mondják azt, hogy nem. döntse a néppártban a három bölcs, vagy micsoda, élesítsék a hetes cikkelyt, stb. döntsék el, hogy mit akarnak.

Khonsu 2020.05.17. 21:59:25

@Rodney_2: :)

Nagy változások lesznek még itt, az biztos.

abdul hackeem 2020.05.17. 22:04:53

@Rodney_2: "Ja még eszembe jutottak a szerencsétlen "migráns source countryk" ahonnan az ételemesebb és vállalkozóbb szelleműek mennek el a fejlett világba."

"Hol van most a gyerek?? Münchenben"

Tökéletes látlelet.
Ennél már csak az a jobb, amikor a már régóta Bajorországban élő, erdélyi-szász-magyar származású ismerősöm őrjöng a menekültek ellen.
Meg szidni a romákat, hogy mérnemzárkóznakföl.

Bánegressy 2020.05.17. 22:06:09

@civisvaros___:
sokkal jobb taktika a lebegtetés.
türelem rózsát terem.
a magyarok nem rebellisek.
rossz az idegrendszerük.

2020.05.17. 22:20:36

@Bánegressy:
addig kell elszenvedni o1g-t.

Khonsu 2020.05.17. 22:36:46

@Moin Moin: @HaFr:

Az mondjuk nem valószínű, hogy ez Magyarországon születne meg, de egyébként szerintem is egy archaikus/premodern+futurista kombináció lesz a befutó, azzal a különbséggel, hogy ez nem egyes országok előremenekülési stratégiája lesz, hanem globális jelenség. (régebben írtam is, hogy ami jön, az egyszerre lesz nagyon új és nagyon ősi)

"egy nemzetközi kataklizma, amely valamiféle beavatkozásra késztetné a nyugatot."

Ez a "kataklizma", vagy inkább nevezzük korszakváltásnak az lesz, amikor az előbbi konkrétan felzabálja a nyugatot (is).

A premodern összetevői pedig gondoskodnak arról, hogy a NER akkor se érezhesse biztosnak a kis királyságát, amikor minden racionális(nak tűnő) megfontolás arra engedne következtetni, hogy nincs olyan érdek, ami alapján a magyar lakosságra is igényt tartana a jövevény.

Lehet, hogy erre végül nem kerül sor és a lassú sorvadás marad stabil NER uralom alatt, de ebben sohasem lehetnek biztosak. Ez pedig apránként az őrületbe kergeti majd őket akkor is...

2020.05.17. 22:39:11

@Bánegressy:
ha lebegtetik, akkor 22-ben újraválasztják orbánt feltéve, hogy csak budapestet viszi csődbe átmenetileg. és az ugye egy remek felállás lenne. 24-ig lesz karigeri, gyé németh zsóka, kerpel frónius nem tudom kicsoda, niedermüller péter, tüttő kata és a horváth csabi. eséllyel indulnak. tehát még 26-ban ők foghatnak össze a nagyon európaiakkal gyurcsány ferenccel és klára asszonnyal, hogy elsöpörjék a rezsimet. ez lenne ugye a lebegtetés eredménye, hogy ez így marad.

Rodney_2 2020.05.17. 23:54:57

@Moin Moin: ezt már elsütötted e-mailben is néhány hónapja :)

Rodney_2 2020.05.17. 23:58:16

@abdul hackeem: Remélem értetted amiket írtam és nem csak kötelességszerűen mint Soros-ügynök ...
Moin Moin okfejtésére reagáltam, anélkül nem érthető.

Rodney_2 2020.05.18. 00:00:46

@civisvaros___: Próbálj találni valami nőt, mert ez így egyre borzalmasabb :)))

Moin Moin 2020.05.18. 06:35:41

@Rodney_2: Igen - mert nyugaton a helyzet változtlan.

2020.05.18. 07:43:45

@Rodney_2:
valamit nem értesz. ez nem a saját véleményem, hanem a közvélekedés. aztán lehet mondani, hogy nem. szerintem de. és lehet mondani másik narratívát. tessék.

Célkereszt 2020.05.18. 09:24:18

@Moin Moin: Ezt a biológia aligha támasztja alá. "visszatérés az átlaghoz" törvény szerint a nagyon értelmes szülők gyermekei általában nem érik a szüleik értelmi szintjét, a szerényebb szellemi képességgel rendelkezők esetében pedig a gyermek képességei általában felülmúlják a szülőkét.

2020.05.18. 09:33:41

@Rodney_2:
tehát ez az egész vita vidéken értelmezhetetlen. errefelé is vannak németek, zsidók, de az nincs ez az őrület. ugye ez az egész úgy indul, hogy akadémikus mestrassz azt mondja, hogy vannak ez a feudális magyarok, semmire se alkalmasak, nincsenek polgári hagyományok. azt importálni kell valamilyen felsőbbrendű népcsoporttól az alsóbbrendű magyaroknak. ez ugye a német. na de milyen német. nácinémet avagy antifasiszta. antifasiszta kell ezeknek a náci magyaroknak. mondják a tudjuk kik. és ők a hogy is hívjákok. a komcsik és a libsik. akik szintén felsőbbrendűek ugyebár. mert ők is a mesterrasz béliek. és ebből aztán megindul az etnicista lavina. de az úgy keződik, hogy a magyarok. próbálkozzanak párizsban választást nyerni azzal, hogy a franciák csak egy náci kollaboráns népség. mácsai palika világhírű színész menjen oda. adja elő. és nem az lesz, hogy palika nem kap bemutanként 100 millió forint állami támogatást a független (!!!) színházasdihoz, nem az lesz, hogy az underground világába taszítják az ő világhírű művészetét, azt az affektáló sopánkodást, ami palikára gyermek kora óta jellemző, és ezt az állandó pózt hívják úgy művészet, világhírű természetesen, hanem ha ugyanezt előadja a franciáknak, akkor iskolázatlanok lelőnék, mint egy kutyát. itten meg lehetne ünnepelt művész. tapsikolnának neki a magyarok. csak ő nem játszik olyat, amiben nincs társadalomkritika. mert az a művészet leglényege feltéve, hogy liberális. dehogy is. az nem a liberalizmus, hanem az underground. mint ez a komment. hogy így jól odamondani a másiknak. de ez úgy kezdődik, hogy vannak ezek a magyarok. és kövér laca a trollkodást a legmagasabb politikai szintre emelte. és nagyon helyesen azt mondja, hogy valóban. vannak a magyarok és a nem-magyarok. ez az, ami politikailag korrekt. és a köznép csak ne részletezze, hogy mifélék. mert abból külpolitikai botrányok adódnak. a legjobb ezt identitás vesztett népséget kizárni a népnemzetből. na de így összecsapnak a világhírű tudósokkal is. akik aztán azt mondják, hogy nácikok. és ha jön egy válság, akkor ebből adódik egy újabb kivándorlási hullám. és ezt játsszuk nagyon leegyszerűsítve. alternatíva?

Rodney_2 2020.05.18. 11:02:13

@civisvaros___: Én értem, hogy ez nem a te véleményed és én is ismerek ilyeneket akik így gondolkoznak, diplomásokat is és még világlátott embereket is.

Itt többen arról értekeztek (velem együtt) hogy ha az így gondolkodóknak sikerül a másikokat kiszorítani, akkor praktikusan az értékteremtésre képesek (+ a valóban értelmetlenül létező balliberális zsidó filozófusok és szociológusok is mert mit adott hozzá Kis János, TGM, Heller stb a magyar jóléthez azon kívül hogy valahogy szitokszó lett abból hogy liberális és "ha megszólaltak az tartotta össze a fidesz tábort" :))) ) eltávoznak az országból és akkor a maradék szépen éhen fog halni. De ez akkor már az ő problémájuk lesz mert az eltávozottak elég jól megtalálják a helyüket a világban. A fiam pl nem is a politikai wirtschaft miatt ment el hanem mert olyan helyre vágyott ahol az ő érdeklődési körét a legmagasabb szinten művelik és azt itt még a jó nevű német multi európai R&D centerében sem csinálják elég jól. Hogy ez a genius loci miatt van vagy egyszerűen azért mert a németek gyarmatként (lásd még "nácikok") kezelték az ide telepített tudományos bázist (ez is igaz) azt nem tudom. Arra már nem is merek gondolni hogy a németek a nagy liberálfasizmus és zöldülés bűvöletében szépen fokozatosan lemaradnak/tak a technikai fejlődésben az USA és a távolkeleti országok mögött (erről azért lehet olvasni még német szerzőktől is). Kritikusai szerint ez a Merkel korszak öröksége.

Célkereszt 2020.05.18. 11:51:35

@civisvaros___: Miért nem írod, hogy zsidó? Mesterrassz.

2020.05.18. 13:19:05

@Célkereszt:
ez egy identitását vesztett politikai csoportosulás. olyan zsidó, aki nem zsidó. és van ilyen. német, aki nem német. meghaladta azt, hogy ő alsóbbrendű német. és így válik felsőbbrendűvé.

abdul hackeem 2020.05.18. 14:03:21

@Rodney_2: Ha már ennyi mindent láttál és ennyire aggódsz Európa országaiért akkor igazán kidolgozhatnátok Ostfries-zel meg cívissel, hogy hogyan kellene itt, Magyarországon a _gyakorlatban_ rávenni és visszavezetni néhány százezer polgártársunkat a bloggazdánk által megfogalmazott tudás szétterítésébe, mert mint írja: " az emberek minél nagyobb tömegeit kell bekapcsolni ebbe a folyamatba". Kezdhetitek mondjuk Bökönyben, vagy Gyöngyöspatán.
Mert úgy látom, hogy az ellenzéket nem nagyon találjátok ennek kidolgozására alkalmasnak és hogy az itthon maradóknak is könnyebb legyen. Mert ez bizony legfőképpen az itthon maradók problémája marad a későbbiekben.

Még mielőtt engem is debilnek nyilvánítanál remélem, hogy Te is megértetted amit írtam.

Rodney_2 2020.05.18. 16:05:13

@abdul hackeem: A jelenlegi ellenzéket a maga "összetettségében" egy "nemzeti dohánybolt" írányítására sem tartom alkalmasnak :))) Nem tudnának megegyezni hogy miből mennyit készletezzenek, hogyan csalják az adót, ki nyúlhat bele a kasszába, stb. Ez van sajnos.

A felvetett problémát (tudás szétterítése) oldják meg az otthon maradók. Nekem fogalmam sincs hogyan kellene "szétteríteni". Szerintem minden használható (gyakorlatban működőképes) ötletet valakik azonnal diktatúrának és fasizmusnak bélyegeznének és az EP-ben a harmadrangú senkik jó pénzért örjöngenének hogy "jogállamiság", mert valakik ezt mondják nekik hogy ezt kell kiabálni, bár nem nagyon értik hogy az mifene mert kontraszelektált debilek (lásd pl Sargentini) :)))

Moin Moin 2020.05.18. 16:10:02

@Célkereszt: Ezt a biológia aligha támasztja alá. "visszatérés az átlaghoz" törvény szerint a nagyon értelmes szülők gyermekei általában nem érik a szüleik értelmi szintjét, a szerényebb szellemi képességgel rendelkezők esetében pedig a gyermek képességei általában felülmúlják a szülőkét.
Az örökléstanban [gondolom, ezt érted „biológia” alatt] nem létezik olyan törvény, amelynek „vissza az átlaghoz” lenne az elnevezése.

Ami távolról, nem egyedi esetekben és kiváltképpen nem szülőről gyerekre és „kötelező érvénnyel”, hanem nagy populációkra nézvést képes „kisimítani a genetikai anomáliákat”, az a mutáció. (Erre utaltam is a kommentben.) Ez képes hosszabb, többgenerációs távon és egyáltalán nem „garantáltan” kompenzálni egy olyan hatást, amely a valamiben „tehetséges génkombinációjú” egyének tartós és szisztematikus kiemelése az adott populációból. (Az emberiség története során előfordultak hasonló „szisztematikus szelekciók, akár spontán, természeti-környezeti okok következtében, akár valamiféle társadalmi szelekcióként is. Innen tudjuk és bizonyított, hogy a regenerálódási fázis hosszú és nem jelentkezik egy-egy pozitív vagy negatív kiugrást követően azonnal, a következő generációnál.)

Ami az egyéni eseteket illeti, hogy t. i. „a nagyon értelmes szülők gyermekei általában nem érik a szüleik értelmi szintjét, a szerényebb szellemi képességgel rendelkezők esetében pedig a gyermek képességei általában felülmúlják a szülőkét” ez annyire nem állja meg a helyét, hogy inkább az ellentettje valósul meg. Szinte közhely a Bach-család esete, ahol sok generáción át születtek kiemelkedő muzsikusok.

Célkereszt 2020.05.18. 19:17:47

Én azért egy kicsit félek, amikor olvasom a kommenteket.

2020.05.18. 20:45:59

@abdul hackeem:
sportiskola. bentlakásos iskola (internátus). debrecenben két cigány szakkollégium van. nem a libsik a kultúrfasiszták, hanem ezek a "sötét" keresztények.
www.wisz.hu/
szentmiklosromaszakkoli.hu/

Khonsu 2020.05.18. 20:53:46

@Célkereszt:

Amennyiben nem sikerül a kritikus tömeget felsorakoztatni HaFr javaslata mögött, meg is van rá minden okod.

Sem az ország rezervátummá degradálódása és népének lassú, de biztos elsorvadása, sem pedig elhatalmasodó őrületében a sarokba szorított vezér által egy értelmetlen és megnyerhetetlen harcba küldése se épp vidám lehetőség.

Khonsu 2020.05.18. 22:53:08

@civisvaros___:

A kettő összefügg. Szabad akarat nélkül nem alakul ki az a visszacsatolás, ami a modernizációt öngerjesztővé teszi, elvezetve a valódi felzárkózáshoz. Szóval az a kérdéses, hogy Wass Albert lehetőség, vagy kényszer.

Khonsu 2020.05.18. 23:53:23

@civisvaros___:

A lónak a micsodáját akar itt Orbán természettudomány uralkodását, meg hasonlókat. A propagandistái által összetákolt gagyi posztmodern ideológiáját akarja csak terjeszteni, hogy bejöjjön a szavazat és nála maradjon a pénzcsap. Amikor épp érdeke fűződik a természettudományok felkarolásához (vagy inkább csak ennek kommunikálásához), akkor azt teszi, amikor a beszántásuk hoz több szavazatot, akkor azt. Kamu az egész, mint egykor a "polgári Magyarország". Orbán mindig azt kommunikálja, ami épp népszerűbb, ami politikusként igazából érthető is, de a természettudományokhoz semmi köze. Mert ahogy írtad, a természettudomány olyan nagyon nem cserélődik.

screpes 2020.05.20. 08:30:56

@Rodney_2:

összegezve: morális torzó bontakozik ki álláspontodból.

azt kérded, honnan vesszük, hogy pénzért csinálod..

ez olyan, mintha szembedícsérnének téged, mivel indokként keressük háttérben a megfizetettt mamelukot, ahelyettt, hogy csak egy hülyét látnánk...
A harmadik elvi lehetőség, hogy alapos tudású mély meggyőződésű magányos harcos lehetnél, de azt egy próbával kiküszöbölhetjük: mit tenne (írna) Rodney 2, ha orbánék lekerülnének a hatalomból?
Elveszítenéd a kenyered? Újra éleztetnéd az elméd?

Rodney_2 2020.05.20. 09:34:55

@screpes: A "demokratikus ellenzék" legnagyobb ellensége a saját idióta sajtója és megmondóemberei, akik tényleg elhitetik veletek hogy mindenki aki nem ért egyet 100%-ban a nemtudomkikkel, azok fizetett bérencek és szarosgumicsizmás zsákfaluban lakó 70 alatti IQ-jú parasztok. Aztán amikor jöttek a választási vereségek akkor nem volt más magyarázat, mint hogy diktatúra van, meg csalások, meg belenyúlnak a választási IT rendszerbe. Nálatok nagyobb idiótákat azért keresve sem lehet találni. Gondolom olvasod rendszeresen HaFr posztjait, ő pl. mikor írta bármelyik jelenleg működő ellenzéki pártról azt, hogy képesnek tartja őket egy ország jó szintű irányítására?? Én nem emlékszem ilyenre. Ettől még ő nem lesz se fizetett fideszes troll, se ostoba szaros gumicsizmás paraszt. Egyszerűen csak azt bizonyítja, hogy sokkal értelmesebb mint ti, akik egynémely debilekből és harmadrangú tolvajokból álló ellenzéki csoportosulás seggéből lógtok ki.
Ezt nézegessed amíg meg nem érted, el fog tartani egy darabig, de nagyon tanulságos :)))

www.facebook.com/VT/videos/598130190359668/UzpfSTEwMDAwMDQ4Mjc3NjU1MzoxNjYzMTM5MDYzNzEyMTcw/

abdul hackeem 2020.05.20. 23:24:07

@Rodney_2: Hát, ja, merthogy a mutyibót irányításához is a jó magyar fifika kell itt bizony. Összekacsintva einstandolni az aranytoját tojó tyúkot. Aztán adót csalni, kasszába nyúkálni fideszmódra.

A bloggazdánk által felvetett nemzeti progresszió megoldásának egyik legnagyobb problemája a gyakorlati megvalósítás, amire Ti jó magasról tesztek. Szartok ma a versenyképességre és annak alakulására. Jól megéltek abból, ami csurran. Ez meg is mutatja a hazafiságotokat, kooperációtokat. Elég érdekes ezután, ha _bárkinek_ a szemére vetitek, hogy kinek az érdekét szolgálja.

Ami a többi mondandóidról lejön, hogy sorosügynök, brüsszel, debilek, azzal meg fordulj agyfurkászhoz, és kapcsold ki azonnal az m1-et.

Rodney_2 2020.05.22. 00:44:13

@abdul hackeem: Ki az a "Ti" te szerencsétlen?? És miből gondolod hogy én m1-et nézek? Látod és is mondhatnám hogy "Ti" szánalmas idióták vagytok akik csak néhány panelban vagytok képesek gondolkodni amit a Soros-ügynökök programoztak belétek :)))
(Kis segítség: legalább 10 éve nem néztem semmilyen magyar TV-t, az internetes portálok közül az Indexet szoktam olvasni és egy átlagos évben az idő max 10%-ában vagyok Magyarországon. Ugye milyen bonyolult a világ??)

abdul hackeem 2020.05.25. 22:48:58

@Rodney_2: Ja, hogy neked meg sem kell hogy mondják, te kozmopolita létedre magadtól mantrázod a vállalhatatlan soros, migráns, brüsszel propagandát.

Rodney_2 2020.05.25. 23:57:11

@abdul hackeem: Az ilyen idétlen csapkodás helyett próbálhatnál valami értelmeset írni nekem amiről lehet eszmét cserélni. Szerintem menne neked, csak nagyon lecsúsztál az idióták közé akik mindnekiről azt hiszik hogy fideszes fizetett troll, akik nem értenek velük egyet. Ez egy nagyon nagy hiba. Az ilyen gondolkodás már kétszer vezetett fideszes kétharmadhoz (arra meg jön a "biztos csalás volt" agyrém) (GY.K. a második és harmadik kétharmadhoz)

PS: A Soros ügynökök minden országban jelen vannak és nyomják ugyanazt a szennyet és tarsadalomrombolást, nem országspecifikus. Ez olyan mint egy átlagos multi a nemzetközi disztribúciós hálózatával csak nem fogrémet vagy szárnyasbetétet terítenek hanem bizonyos fókuszú propagandát.

abdul hackeem 2020.05.27. 18:51:07

@Rodney_2: Én inkább megpróbálom a helyén kezelni a vállalhatatlan soros, migráns, brüsszel propagandát.
Ez a propaganda vezetett a kétharmadhoz, nem az én idiotizmusom.
süti beállítások módosítása