1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.05.10. 11:23 HaFr

Milyen silányak is vagyunk! A politikai nemcselekvés tragédiája

Christian Passivity is Not an Option - Crisis Magazine

Épp most olvastam TGM egyik kellemesen ezoterikus írását, de nem akarom egy posztban értelmezni, fölösleges tour de force volna, nem adna hozzá semmit a világhoz, az olvasó olvassa el a szöveget, olvasónak ez a dolga. Az érdekel, ami -- tágan: a titkosszolgálatok ("az állami voyeur") magánéleti szerepét esztétizáló, majd esztétikai tárgyként elutasító -- cikke mögött húzódik: az, ahogyan a titkoszolgálatok egy alávetett társadalomban eljuthatnak addig, hogy a köznapi emberi "locsogás", intimitás, testiség, köznapi szenvedés érdekelhesse őket. És azért érdekel ez, mert óhatatlanul efelé haladunk. Miután egy zárt hatalmi csoport ellehetetleníti az ellenfeleit, a radikalizálódása szükségképpen vezet az állampolgárok megalázása és szelekciója felé (amint már nem egyszer meg is történt az Orbán-rezsimben egyelőre verbálisan Kövér és a KDNP vénférfi különítményének nőellenességével, az ellenzék nemzetből való kirekesztésével, a cigányok kollektív megbélyegzésével stb.), a végén meg ott állunk meztelenül a "hatalom" előtt.

> Szembeötlő, hogy az állambiztonsági szolgálat tekintete szadisztikus férfitekintet, harmadosztályú intellektualizmusa és rendképzete az önuralommal és racionális világossággal jellemzett férfigőg, „erkölcsisége” a „kis huncut”-nak tekintett nő korholása, állítólagos szabályszegésének elmarasztalása.<

A szadisztikus férfitekintet hatalomra jutása annak a terméke, amit a nemtudás és a nemcselekvés közös tagédiájának nevezhetünk. Az, hogy az orbánizmus és hajtásai teremtenek rendet a Kárpát-medencei káoszban, minden más rendteremtő erő hiányára mutat. Az, amit közkeletűen társadalmi inkompetenciának nevezhetünk, annyira megfoghatatlan az egyes emberek szintjén, amennyire érthetetlen a saját rossz érzésük oka. Az, aki tenni tudna ez ellen, a közéleti értelmiség (a politikai közösség szellemi elitje), jó időre kompromittálódott. A kompromittálódása mindenekelőtt azokkal az értékekkel szemben értendő, amelyeket állítólag vall. 

Nagyon "érdekes" volt az a folyamat, ahogyan a konzervatív, a liberális és a baloldali értelmiség feladta először az értékei képviseletét a világosan hatalomelvű (=értékmentes) kormányzattal szemben, aztán a nyilvánosságban, végül egyre inkább feladja magukat az értékeket is és -- ki előbb, ki utóbb, a megélhetésért apróbb-nagyobb szívességeket adva -- betagozódik a rendszerbe. Egyre szűkül az a kör, amelyik tud, mer és tesz. Tán sose volt olyan, amelyik ezt a hármat -- ha ragaszkodunk a szavak értelméhez -- egyszerre jelentette volna.

Az értelmiség egy másik világba transzponálja az értékeit (de ezt is kaotikusan), amelyeknek így nem kell érvényt szereznie abba a világban, ahol azok valóban számítanak. A szerző vidáman búcsút int az embernek azzal, hogy az örökkévalóságnak dolgozik, pedig sokszor csak a gyáváságától menekül. Tégla ő is -- ki kisebb, ki nagyobb -- a falban, amelyet a rezsim húz a társadalom köré. Ahelyett, hogy végsőkig ragaszkodna az intellektuális rend eszméjéhez és minden rendellenesség világos bírálatához, a valóságból való kivonulással áldozatul dobja egy alternatív világ lehetőségét a szadizmusnak.

Azt hiszi, átmenthetők az értékek a mögülük való kivonulással, pedig az értékeket éppenséggel tönkreteszi a be nem váltásuk.

Ezt a vádat talán nehéz megérteni azoknak, akik éppenséggel semmi mást nem látnak maguk körül, mint értelmiségi vitákat és rezsimellenes verbalizmust -- de nem hajlandók szembenézni ezek terméketlenségével, szenvelgő nárcisztikusságával és önfelmentő kifutásával. Egy világ választja el egymástól a fecsegést és a munkát.

Az utóbbi napokban a vájtfülű értelmiség azzal foglalkozott, hogy kinek az apja nagyobb gazember, X-é vagy Y-é, és ki nézett szembe jobban ezzel a ténnyel, X vagy Y -- miközben az aktuális politikai nemcselekvésük az újabb gazemberségeknek biztosít szabad utat. A közéleti értelmiség megértési szándéka a valósággal szemben éppen annyira komolytalan, mint a törzsi szenvedélyei, amelyet apái és nagyanyái szenvedései hivatottak igazolni, de csak szánalmas visszfényei ez utóbbiaknak -- hogy végül maradjon neki csak a szenvelgés. A mai feladatait nem ismeri és/vagy félvállról veszi, modelljei (Széchenyi, Jászi, Kéthly, Bibó stb.) éthoszát valójában sose értette. Ahelyett, hogy kihasználná a kapcsolati hálója sűrűségét és megszervezné magát a tudás lefektetésének érdekében, ami aztán cselekvésbe fordítható, elfecsérli az életét és a lehetőségeit. Magasztos jelzőket osztogat saját tagjainak, pedig ez a jövő nemzedékek dolga volna. Talán sejti, hogy a jövő nemzedékektől nem fogja megkapni ezeket.

140 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr3115676572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Főnix Oszlár Gazdag 2020.05.11. 17:26:00

@civisvaros___: Kevesebb Mein Kampf, több Biblia. Kevesebb moszkvai rádió, több Róma. Kb. ennyi.

2020.05.12. 08:02:28

@Főnix Oszlár Gazdag:
aki abban hisz, hogy jézus zsidó volt az továbbra is a zsidó vallásban hisz. abban, hogy a zsidók a választott nép. csak vannak még választottabbak. a megkeresztelkedett zsidók. azok farizeusabbak a farizeusoknál.

a keresztény államnemzetben az Isten fia kinek kinek az ő hite szerint magyar (értsd magyarul gondol a teremtőre, magyarul szólítja meg), vagy cseh, lengyel. lehet zsidó is feltéve, hogy úgy beszél hozzá. a népnemzet nem egy zsidó mesében hisz, hanem a teremtő atyaúristenben, a szűzanyában, valamilyen transzcendes dologban, ami az általános emberséget hirdeti és nem a zsidók és a megkeresztelkedett zsidók feltétlen kiválasztott voltában. ezt a filoszemita bölcselet hirdeti mondván, hogy ők az egész világ felett álló mesterrassz. ezt a kommunisták mellett a náci németek hirdették.

2020.05.12. 08:22:54

és mindez persze nem azt jelenti, hogy a zsidó nép alsóbbrendű lenne. ahogyan voltak, vannak és talán lesznek kiváló magyar zsidók. a természettudományban és a művészetekben.

a keresztény államnemzetbe vetett hit éppen az, hogy nincs egy másik népcsoport, amelyik felsőbbrendű lenne, amelyiknek feltétlen követni kellene a másikat. hanem azt, hogy a kereszténység nemzetközösségi keretekben szerveződik a földkerekségen. így lehet valaki magyar, európai és keresztény. és hihet abban, hogy a krisztusban feltámadt ember ezek felett áll. ezt evilági módon megélheti pillanatokra.

na most ha valaki istennek képzeli magát. vagy istenek felett állónak. nem halt meg, de feltámadt evilági módon, akkor higgye azt, hogy ő már az ember feletti ember. nietsche is meghirdetett. ez esetben mi a francnak kellene ide jézus, ha itt van ez a sok ember feletti ember az ellenzékben.

Untermensch4 2020.05.12. 09:46:51

@Főnix Oszlár Gazdag: "de ezt a kérdést már Szent István eldöntötte"

Vajk racionális külpolitikai és gazdaságfejlesztési döntést hozott.
Az alaphelyzet az volt hogy Bizánc és a Németek, mint kalapács és üllő, ha egyszerre mozdulnak akkor az előző versenyzőkhöz hasonlóan lezúzzák a mieinket.
A lehetséges legitimáció "ellenük", ami kihúzza a morális szőnyeget a velünk való totális leszámolás lába alól, a szövetség. A görögtől óvakodni kell, túl erős. Németek erősödnek. A pápa kellően gyenge ("hány hadosztálya van?") hogy örüljön egy ennyire erős szövetségesnek mint a magyar poszt-nomád állam akkor, de elég hátszelet tud adni hogy megérje a befektetett energia. A vallás/ideológia már akkoriban is elsősorban hatalomtechnikai eszköz volt.

Untermensch4 2020.05.12. 09:51:27

@civisvaros___: " így lehet valaki magyar, európai és keresztény"
A moldvai csángók majd' 300 évig kérték a vatikánt hogy küldjön magyar papokat. Kaptak olaszt, románt... minden szekta nagyon békés és kedves amíg gyenge de a hatalma növekedésével előbújik a szadizmus és a további hatalomnövelés igénye. A "tieid" is ilyenek, ez egy általános jelenség.

Untermensch4 2020.05.12. 10:01:49

@Reding Roli: "Kèzzelfogható , anyagi előnyöket kell ajánlani az embereknek , arra lehet politikát èpíteni, nem az ideológiára."

Volt "szerencsém" egy olyan illetőt viszonylag közelről szemlélni egy ideig akit talán nevezhetünk "NER-oligarchának", de "oszlop"-nak mindenképpen. Legalábbis ha nem a leggazdagabbak között van és nem is rokon, akkor aki Ráhel esküvőjén a sok asztal közül annál ül amelyiknél az örömapa, azt én merem így nevezni.
Szerinted ha és amennyiben egy ilyen nagy de nem legnagyobb halnak önmagában az évente többször százmilliós nagyságrendű HUF ha csodálatos módon akkor van forint-leértékelés amikor éppen fizetnek neki a külföldi vevők a cége termékeiért (ez a párszázmillió csak az árfolyamkülönbség az egyébként is nyereséges cégen), a forradalmárok közül mennyiért hány árulót tud venni kilóra?

2020.05.12. 10:59:44

@Untermensch4:
a keresztény államnemzetbe vetett hithez nem feltétlen kell pápa. nem a római katolicizmus. persze ez nem utasítja el a vatikánt teljesen, ez egy félig protestáns világkép. van az ökumené. a földkerekségen meghirdeti az általános emberséget vagy emberiességet. miért? mert a népek mind egyek az úrban. nem evilági módon. világiasan lehetnek magyarok, csehek, lengyelek, németek, oroszok vagy akár európaiak stb. miért? mert nemzeti közösséget alkotnak. magyar elsősorban magyarral házasodik. nem mindenki. de többségében mégis csak. és létezik egy ilyen szaporodási közösség. és ez egy államnemzet, amelyik hirdeti az általános emberséget a földkerekségen. és ehhez kötődik a zsidókeresztény hagyomány és azzal egyenrangú a népvallás. a folklór. és ahhoz kapcsolódik a kultúra.

tehát ha mondjuk az lmtq közösség zászlaja magyar lenne, akkor abból valami ilyesmi következne.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4182/makoldigiz4.jpg
ezt egy hölgy festette. az életfából magasodik nap fia. krisztus, felszáll a mennybe. vagy a szűzanya. azt is beleláthatja valaki. az ősanyaságot. és a földkerekséget. és rádásul szivárványos. a naptól. a hölgy ilyen függönyeket fest.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4182/makoldigiz7.jpg
magyar ősi motívumok. csodaszarvasok. és a gyermeki jóságot megtestíti valaki. jézus ősi neve yoshua. ez is szivárványos. az lmbtq közösség azt mondja, hogy ők nem akarnak sajátosan magyarok lenni. hanem ők beintenek a náciknak.
4cdn.hu/kraken/image/upload/s--eHWQGZZb--/w_1160/6shlfzo7PXwk1Gyqes.jpeg
rózsaszín hitler. ez az underground. az a néni persze nem buziparédára fest. csak példának hozom, hogy lehet valami sajátosan magyar és egyetemes úgy is, hogy szivárványos. tehát nem a szivárvánnyal van a probléma. még csak nem is a melegséggel. hanem a meleg szarba oltott antifasizmussal. az kulturálatlan. de ilyet nem lehet a mainstream médiában mondani. mert ez már homofóbia. és ha valaki megnevezi, hogy többségében mifélék mondanak beszédet a prájdon, akkor azt se szabad. mert az rosszista. mégis ez a keresztény államnemzeten alapuló tradíció tűnik a leginkább liberálisnak és toleránsnak. a fidesz másodvonala ilyen. ez is mondjuk a héten megnyíló kiállítás anyaga. vagy mondjuk ez. ez valami kortárs alkotás akar lenni.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/szekelygeza.jpg
ebben is megjellenek a népi motívumok. nem feltétlen rajongok ezért. csak próbálom érteni, hogy mit is akarnak kulturálisan. azt, hogy az urbánus kultúra ne szakadjon el teljesen a néphagyománytól és a természettől. maradjon meg a lelkisége a modernitás gép-ember viszonyában. az a művészet. és ehhez kell valamiféle transzdencens világkép. hagyományosan az a kereszténység és a népvallás. az égig érő fa is transzcendens. a népmesék világa. aki a keresztény államnemzetben hisz úgy hiszi a gyermeki jóságot hirdető meséket, mint a szentírást. szóval ez felvilágosult humanista közgondolkodás. csak mégse a prájd.

2020.05.12. 11:23:19

@Untermensch4:
az illető nyilván "soros" ügynöke. mert ő mozgatja a forintot. de ha félre tesszük azt, hogy a pénzváltáson orbán haverja gazdagszik meg, vagy "soros", akkor ugye az számít, hogy a magyar (tulajdonú) gazdaság milyen árfolyamon lenne (globálisan) versenyképes. és nyilván gyengébb árfolyamnál. mert hogy a forintgazdaság technológiai értelemben jelentős lemaradásban van nyugat-európához, észak-amerikához, vagy dél-kelet ázsiához képest is. tehát a reálgazdaságban egy kb. 500 forintos euro vagy dollár árfolyam lenne indokolt. csak olyan mértékű hirtelen leértékelődéssel brutális lenne az infláció. tehát a magyar gazdaság fokozatos leértékelésben érdekelt. amit ugye a ner diktál. és akinek ez nem tetszik a tarthatja a pénzét euróban. tehát a fidesz valójában egy meglehetősen liberális kurzus. majdhogy nem neoliberális. a multinacionális gyáripar valagának fényesre nyalásától kezdve a veszteséges külföldi bankok állami felvásárlásáig. csak akik a ner-rel élesen szembefordulnak azokat igyekeznek kiszorítani. ennyiben illiberális. a nyugatos oligopólimok se hoztak nagyobb gazdagságot keleties oligarcháknál országos átlagban legalább is. a nem-fidesz kormányok idején valahogy sose sikerült reálbérnövekedést elérni országos átlagban legalább is. hanem egy liberálisnak mondott budapesti helytartó elit eladott mindent, amit csak lehet. megfizették az ilyen típusú közgazdászt, jogászt. és a köznép velük szemben megválasztotta a helyi ügyeskedőket. ebből lett aztán lala és abból pedig a lölő.

Reding Roli 2020.05.12. 16:38:25

@Untermensch4: Alapvetően nem a "forradalmárokról " , az ellenzèki politikusokról beszèltem, hanem az emberekről , nekik kellene valamit ajánlani anyagai tèren, pl: új kistulajdonosi programot, hirdetni , vagy ha van mèg valami állami vagyon , föld, ahhoz kezdvezmènyesen hozzájutast ígèrni a vállalkozni akaró kisembereknek , feltèteteles alapjövelem - szociális biztonság a társadalomnak ...
Manapság nem divat ígèrni, pedig az átlagember az anyagi biztonságot èrtèkeli a leginkább , vagy az elèrhető új vállalkozási lehetősègeket ( egy aktív kisebbsèg..)

Reding Roli 2020.05.12. 17:02:05

@civisvaros___: nem-fidesz kormányok idején valahogy sose sikerült reálbérnövekedést elérni országos átlagban legalább is. hanem"
Szerintem szedjèl Cavintont vagy Bilobilt , mert az emlèkezőkèpessèged nem túlságosan erős!
2002 - ben Medgyessy Pèter 50% - is átlagos közalkalmazotti fizetèsemelèst adott , 2002- ben 13%- al, 2003- ban 9%- al nőtt a reálbèr..Nem mellesleg , megemelte a nyugdíjakat , az öszöndíjakat ès a nyugdíjasoknak egyszeri 19 ezer ft- os támogatást adott!
Hol van ehhez Orbán ? Sehol! Akkoriban stabil , ès kiszámítható forint arfolyam volt ( ne gyere a világvalsaggal ...)
Pedig , akkor sehol nem volt mèg EU támogatás Magyarországnak ès teljesen más gazdasági viszonyok uralkodtak...
Orbánnak 10 èv kevès volt a jóléti rendszerváltáshoz , persze, nem is tervezett ilyet soha , csak a saját családja jólète fontos neki.

Ezzel az 500 forint \ euro fas..ságal már vagy ötödjère jössz itt élő...
Ember , tudod mennyit èrne a kelet- magyarországi átlagos nettó fizetès 500 ft\ eurós árfolyamon?
Kereken 400 eurót ès akkor még bőven számítottam ! Az áltlagnyugdíj meg èrne vagy 260 eurót...
Te normális vagy? Afrikai szegènysèget kívánnál az országnak?

2020.05.12. 19:25:15

@Reding Roli:
2010-re a reálbérindex a 2003-as szintre csúszott vissza. 2002-2010 között 8% reálbérnövekményt sikerült elérni. és 2002-ban 1 euro átlagosan 243 forint volt. 2010-ben 275 forint. ez 5% reálbércsökkenés euróban. nagyon európaiak így számolnak. számoljunk így.

2020.05.12. 19:29:18

na jó, 2010 áprilisában az euro középárfolyama 265 forint. euróban mérve 0% reálbérnövekedés. 2002-2010 közötti mszp-szdsz kormányok idején. ebben benne van az "aranykor" és a válság is. az orbán kormány teljesítményébe is be lehet számolni ezt az időszakot.

2020.05.12. 19:34:10

aztán felőlem lehet mondani, hogy az orbán kormány is hasonlót produkál. ezt ki lehet hozni. de hogy 2002-2010 között milyen überfasza volt és azóta milyen rossz azt nem lehet. országos méretekben legalább is.

2020.05.12. 19:39:48

@Reding Roli:
az átlagbért meg kellene emelni. és a nyugdíjasoknak pénzhelyettesítőt osztani. amiből helyi árut vásárolhatnak. így lehet versenyképes a gazdaság. ha a helyi gazdasgot erősítik és azon túl az exportteljesítmény elkövetkező 10 év alatt dollárban/euróban mérve nagyjából 50%-kal felértékelődik. azaz 1 dollár/euró 500 forintotba kerül.

2020.05.12. 20:20:14

@Reding Roli:
magyarország tőkeimportra szorul ezért azt valamivel ellensúlyoznia kell. ez lehet munkaerő export. a betelepülő gyáriparosok valagát a kormányok fényesre nyalták. a fidesz is. csak ezen az árfolyamon már nem települnek be újonnan. a korábban megkötött szerződéseket se nagyon teljesítik. és most túl nagy idegenforgalmom növekménnyel se nagyon lehet számolni. marad az áruexport.

a haverokon túl most az exportképes vállalatokat támogatják. de ebből egy kézivezérelt gazdaság következik. folyamatosan kellne csúszni szépen 500 forintos árfolyam környékére. és úgy megérné gyáripart telepíteni. és a vidékies idegenforgalom nagyobb bevételhez jutna. social distancing működik a faluban.

Reding Roli 2020.05.12. 20:35:16

@civisvaros___: 2002 ès 2008 között 8%- os reálbèr -növekedèst sikerült elèrni"
Hamis állítás , csak 2002- ben , 13%- is reálbèr- növekedès volt...
Itt vannak az adatok:
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qli042.html
Ha nem jön a világválság , akkor a ballib kormányok is hozzák ugyanazt , 8 èves távlatban , mint az Orbán - kormány ...
Ráadásul, akkor mèg nem küldött az EU èvi 3- 4 milliárd euro fejlesztèsi forrást ..
A nemzetközi kamatszint a dollár ès az euró is , extrèm magas volt, ami meghatározta az itthon alkalmazható monetáris politikát..
Viszont, a forint árfolyam stabil volt, vagy mèg erősödött is hosszabb távon , csak a világválság változtatott ezen..De , kèsőbb simán visszaerősödött volna, ha Orbanèk megfelelő politikat folytatnak..
Árfolyamokat pontszerűen kiragadni a trendből, teljes tudatlanság!
Lehet èves , ötèves , tízèves trendet vizsgálni , annak van èrtelme..
Amióta Orbanèk kormányoznak ( Matolcsy) a forint szopóágon lèvő deviza, emelkedő aljak ès növekvő csúcsok jellemzik mozgását..

2020.05.12. 20:46:03

@Reding Roli:
de jött a világválság. és ez esetben is euróban számoljál. mert a nagyon európaiak úgy számolnak. úgy nem nagyon marad reálbérnövekedés medgyessy-gyurcsány a kormány idején.

Reding Roli 2020.05.12. 20:49:57

@civisvaros___: kellne csúszni szépen 500 forintos árfolyam környékére. és úgy megérné gyáripart telepíteni. és a vidékies idegenforgalom nagyobb bevételhez jutna"

Dehogyis ! Ez is már többször el lett magyarázva neked , hogy csúszóleèrtèkelèssel csak nagyon kevès gazdálkodó jár jobban , az összgazdaságilag káros , ès nemcsak azèrt mert az alapanyag ès a technológia is euróba kerül a gyártónak , hanem azért is mert közgazdaságilag hosszú távon káros folyamatokat indukál: a hatènyság ès a termelèkenysèg növekedèse helyet a règi elavult struktúrákat konzervalja ès az alacsony hozzáadott èrtèmet termelő iparágakat, azaz: a gazdasági lemaradást !
Falusi turizmus fejlesztèse?
Ne viccelj már! A kutyát sem - na jó pár száz , vagy ezer nèmet, osztrák , holland nyugdíjast - minimálköltőket- kizárólag azok is jól meghatározott Dunántúli helyekre mennek, a Tisza vonalat senki sem lèpi át!

Magyarországnak pont az ellenkezőjèt kellene csinálni amit te javasolsz:
Erős forint amely segíti a további gazdasági szerkezetváltást ès a technológiai alkalmazkodást a modern világ kihívásaihoz!
El kell dönteni ,hogy az olcsó bèrű, összeszerelő- üzemcsarnok országok útját járjuk , vagy kialakítunk egy világszinten versenykèpes gazdaságot ..
A lakosság szisztematikus elszegènyítèse nem opció!
Ilyen utat nem jár senki Közèp- Európában , sem Csehorszag, sem Lengyelország, sem Szlovákia...

Reding Roli 2020.05.12. 20:54:02

@civisvaros___: Ha euróban számolok , és a többször megváltoztatott infláció- számítás módszertannal , akkor most sem nagyon van reálbér - növekedès ...legutóbb is kihoztak egy felháborítóan alacsony inflációs számadatot..
Most szinte dupla pènzert lehet bevásárolni , de infláció alig van, , a KSH szerint.. Ha egy normál fogyasztói kosarat vennènek kijönne 15-20% is..

2020.05.12. 20:56:27

@Reding Roli:
ezzel az járna jól, aki keveset importál, és sokat exportál. az ilyen vállalat globálisan versenyképes.

2020.05.12. 21:01:25

@Reding Roli:
a sarki zöldségesnél 1 kg alma 500 forint (a szebbje), de ugyanitt ugyanaz az alma 250 forint (a csúnyábbja). melyik kerüljön a fogyasztói kosárba. a hús ára is összevissza libikókázik. ezért voltak limitációk. kossuth lajos eltörölte.

2020.05.12. 21:05:54

@Reding Roli:
errefelé a középkorban a bíró elrendelte a próbavágást. aztán annyi volt a hús ára, amennyi akkor kialakult a piacon. aztán ha elégedetlenek voltak a termelők vagy a fogyasztók. akkor megint elrendelték az árak felszabadítását. megint rögzítették. kossuth lajos azt mondta, hogy ez egy hülyeség. mert ez nem szabad piac.

2020.05.12. 21:22:11

kossuth lajos volt liberális nacionalista. csak olyat most nem lehet. mert kossuth brutális fasisztának minősülne. széchenyi egy futóbolond oligarchának. deák hazaáruló lenne. soros ügynöke. így lehet választani, hogy orbán vagy gyurcsány. ezek a politikusok. akik ebben a mediatizált világban képesek a figyelmet magukra vonzani. a többi. szél detti dudál. ilyen közélet. ami legjobb esetben is bohóckodás.

Reding Roli 2020.05.12. 21:23:45

@civisvaros___:
ezzel az járna jól, aki keveset importál, és sokat exportál. az ilyen vállalat globálisan versenyképes."
Nem feltètlen....Van olyan vállalat, amelyik adja- veszi a termèket , kereskedik ..
Ha országos szintre vetíteni: relatív gazdasági autarkiát , inkább a nagyobb országok tudnak elèrni : Oroszország , Kína , USA - de még azoknak sem megy , mert a világgazdaság egyik alaptörvènye a komparatív előnyökre alapozott gazdasági rend..
Röviden: a nèmet autót gyárt, a japan elektronikát, a francia sajtot, a görög narancsot, stb..
Mi is ebben redszerben keressük a helyünket...el kell dönteni , hogy pl a gyógyszergyártasra fókuszálunk, ami hatalmas üzlet ès van is itthon termelèsi hagyomány , vagy megpróbálunk visszakerülni a Föld 8 legnagyobb búzaexportőre közzè..
Búzát mindenki tud termelni Ukrajna vagy India is..
A jó gyógyszerèrt viszont harcot vívnak a vevők..

Reding Roli 2020.05.12. 21:30:46

@civisvaros___: A romantikus nacionalizmus a 19. században hasznos volt, mert segítette a nemzettè válást a polgári, fejlődést a nemzeti kultúra ès nyelv reneszánszát , ami a 20- ik században ez egy destruktív , kirekesztő, nacionalizmussá alakult, lsd: korábbi blogposztok..
Attól tartok , az orbáni nacionalizmus egy kirekesztő típusú, olcsó propaganda eszköz...

2020.05.12. 22:02:03

@Reding Roli:
magyar gazdaság tőkeimportra szorul. azt valamivel ellensúlyozni kellene. valamit exportálni kell. el lehet adni a munkaerőt. ezt csinálták a kormányok. a betelepülő gyáriparosok valagát fényegre nyalták. olcsó munkerőt kihasználva exportáljon a multi. de ez nem vezet tömeges felzárkózásrhoz. magyar tulajdonú vállalatoknak kellene tömegesen exportképessé válniuk. úgy tudnának kapitalizálódni. de a jelenlegi átlagos magyar technológiai szintről indulva ezen dollár/euró árfolyamon a magyar tulajdonú gazdaság nem versenyképes.

Khonsu 2020.05.13. 08:53:12

@civisvaros___:

Ha a "magyar tulajdonú gazdaság" megteremtése során a tehetséget, szakértelmet támogatnák és nem haveri/párthűség alapon működne, akkor sokkal gyorsabban is menne és tartósabb is lenne (nem omlana össze az első kormányváltásnál).

2020.05.13. 09:20:01

@Khonsu:
a "liberálisok" másról se beszélnek mint arról, hogy a globális versenyképesség megteremtése a legfontosabb. mert a belgazdaság működésébe beleszólhat az állam. bárki is van kormányon. a választók rendre valamiféle segélyezést várnak el a hatalmon levőktől. a belgazdaság haveri módon szerveződik. ha ha ez így van, akkor a globális versenyképesség exportképességet jelent. tehát nem az, hogy be tudom hozni az árut külföldről. mert az tudja nagy tömegben behozni aki elegedő hitelhez jut. és fel tudja tölteni a raktárakat. ez nem olyan nagyon bonyolult. nagyrészt adminisztráció. ezt kormányközeli haverok is el tudják intézni. bármelyik fidesz képviselő elvezetne mondjuk egy autókereskedést. de egy autógyárat építeni már sokkal sokkal nehezebb. általában véve exportképes termékeket előállítani ráadásul mindezt hazai tulajdonban. azért, hogy a tőkejövedelmekből elsősorban magyarország profitáljon, a magyar vállalkozói réteg kapitalizálódjon. a magas exporthányaddal és alacsony importhányaddal működő vállalkozásokat piackonform módon a forintgyengülés segítené. ezt nem ellenzi a jegybank. az ellenzék ellenzi. azok akik nagyrészt csak importálnak. eladósítanák az országot és annak vagyonát eladnák.

2020.05.13. 09:47:42

@Khonsu:
lölő és társainak szerepe ebben annyi, hogy támogassa a jelenlegi ellenzék leváltását egy részleges elitváltást. tehát ahogyan a "népszabadságot" is "beszántották" úgy a népszavát is felszámolják. az nem magyar nép szabadságát hirdeti, abban nem a magyar nép szólal meg. hanem egy posztkomcsi értelmiségi kör az úgymond liberálisokkal és európai értelemben vett konzervatívokkal. és ehhez újabban csatlakoztak az egykori neonácik is jakab péter vezetésével. ennyi szemét társaság nem kell. álljanak össze. és ezeket váltsa le a fidesz.

vagy ha ezek a fideszt leváltják, akkor felőlem váltsák le. csak ugye ez a nem-fidesz egy identitás nélküli valami. erre mondom azt, hogy jelen állás szerint a fidesz alternatívája az önkormányzati másdodvonala a fidesz2. és ezzel egyezhetnek ki helyi egyesületek illetve valódi függetlenek.

a fidesz2 is ügyes hatalomtechnikusokból áll. és nincs kultúrharc. példa. idén a campus fesztivál elmarad. külföldi előadók sem jöhetnek. várják a fiatalok jelentkezését egy helyi fesztiválra. campus "eleven" 11 héten át zajlik majd. hétvégenként 8-10 nagyobbrészt helyi vagy környékbeli zenakar lép fel. az elmúlt két hónapban nagyjából 100 debreceni könnyűzenészt propagálnak. a komolyzenei koncertek mellett. vegyes a kínálat minőségben is. de ezek a zenészeink vannak. most ők koncerteznek. és a fidesz egy kettős hatalmi szerveződés. a fidesz1 kultúrharcos. a fidesz2 viszont kiegyezést kínál.

és értem persze, hogy egyes városokban nem volt fidesz2, vagy ha volt, akkor elzavarták őket. és helyükbe lépett a dk-momentum-jobbik trió illetve budapesten a dk-párbeszéd-momentum. nekik is lesz lehetőségük összeállni. és leválthatják a fideszt. ahogyan a fidesz is leválthatja őket. és úgy jöhet egy új ellenzék.

2020.05.13. 09:59:48

@Khonsu:
a fidesznek része egy építőipari kartell. és most kisebb projekteket indítanak. mert nincs pénz. például itt most egy 187 millió forintos felújítást egy bt. nyert el. látják, hogy a válságban újabb és újabb familiárisokra lesz szükségük. és ezt most nem a legnagyobb haverok nyerik el. hanem azok valamelyik vidéki alvállalkozója. és az is nyilván haverja valakinek. az építőipar működése kartellszerű a világon szinte mindenhol. a nagy infrastruktúra fejlesztésekhez és a kisebb közbeszerzésekhez a központi kormányzathoz vagy önkormányzatokhoz közel álló vállalkozók összeállnak az árakat rögzítve, a piacot egymás között felosztva. és amíg ezt a többi ágazat ezt finanszírozza, addig a kartell működik. és ez persze eredményezhet csődöt, csődközeli állapotot. a kartell szétesik, majd egy másik formában újra összeáll. ez az építőipar alapműködése a világon mindenhol. amerikától európán át ázsiáig. afrika nagyvárosait is kartellek építik.

screpes 2020.05.13. 10:22:59

@civisvaros___:
Az éjjel Semjén banyújtotta a rendkívüli gazdasági övezetek "létesítéséről szóló zörvényjavaslatot, nyilván órák alatt elfogadják majd országgyűlésileg

Mi lehet emögött?
A "gödi modell" legitimálása az EU felé.
A harc (idézőjel) nem a helyi adókért folyik, (nem is folyik), hanem a munkahelyteremtésekért, és a legújabb frissen kapható EU pénzekért, ami a víruskezelő nagyléptékű intézkedséekért "jár".

2020.05.13. 10:24:52

@Khonsu:
a fidesz is egy pragmatikus párt. és a nem-fidesznek sincs ideológiája, identitása se. a fidesz a megyei közgyűlésekhez kapcsolja a nagyobb beruházásokkal kapcsolatos döntéseket. de ez ellenzék is oda kötné ahol stabil többsége van. ez brüsszei politbüró. és azzal orbán harcban áll. amire az ellenfelei azt mondják, mert nem-európai. kövér laca azt mondja, hogy azok nem-magyarok. és ez így megy. lehet, hogy a fidesz nemzetközileg elszigetelődik és csődközeli állapotba vezetik az országot. és ez esetben megbuknak. de ha nem, akkor nem. az összes párt ugyanazokat a hatalomtechnikai eszközöket használja. ezekből bőven elég egy. a fidesz, vagy a nem-fidesz.

abdul hackeem 2020.05.13. 10:45:36

@civisvaros___: Hát akkor így hogyan lesz itt Szingapúr?

2020.05.13. 11:56:15

@abdul hackeem:
a fidesz másodvonala magyar polgárosodást és vidékfejlesztést akar elsődlegesen és nem szingapúrt. túl azon, hogy persze szét akarják verni a nem-fideszt. de fasisztának azért nem nevezném. egy mai hír szintén lölő proganda lapjának címoldaláról, hogy a nemzet rögbi bajnokság élvonalába akar kerülni a helyi egyesület. ők azok.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/deacrogbi2.jpg
a magyar mellett kanadai, brazil, dél-afrikai, kenyai, zimbabwei, ugandai, nigériai, egyesült arab emírátusokbeli, palesztin, török, azeri, pakisztáni, indiai, egyesült királyságbeli és izlandi és srí lankai található az együttesben. az edzőjük egy arab mérnök, egy afrikai programozó. női csapatot is szeretnének. egyelőre nincs elég lány, aki rúgná a labdát. rugby a városról kapta a nevét. a rugby játékos a rugger az úgy rúgkapál. hangfestő jelleg megint ugye. az mta szerint ez hantiul van egyébként. az ősuraliak a rúgkapálást úgy mondták: *rᴕ̈ŋkɜ. a finnugrizmusnál kevés dolog szórakoztatóbb. na és ennek a nemzeti rögbi bajnokságba igyekvő klubnak a vezetője hussein azt mondja, hogy újabb jótékonysági akciókat terveznek a magyar társelnökkel.

lehet azt mondani, hogy ezek nem fognak a világ élvonalába kerülni, se rögbiben, se semmiben. ne akarjanak már semmit se. hiszen adva van az élcsapat. ezt éppenséggel lehet mondani. de hogy a fidesz náci lenne, vagy akárcsak fasiszta. azt nem. errefelé legalább is.

2020.05.13. 12:17:44

tehát a fideszben van egy militáns, népi, nacionalista vonalvezetés, de van egy mérsékelt, középutas, polgári irányzat is. és ezekkal szemben a szélsőbalolos, extrém liberális, polgári radikális értelmsiég áll. amelyik magát antifasisztának mondja. az valójában a magyar hagyománnyal szemben. többségi magyarellenes, nem idevalósi, nem magyar. de ez nem azt jelenti, hogy akkor zimbabwei programozó ne rögbizhetne csak mert fekete bőrű. dehogy nem rögbizhet. ezek orbán migránsai, akiknek eszükbe nem jut megdönteni a rezsimet. és vannak a soros aktivisták (ha nagyon leegyszerűsítjük, akkor tényleg ez a kör), akik meg megdöntenék ezeket a nácikokat. de nem. mert a fidesz legalább is részben beemelte az szdsz kultúrpolitikáját az önkormányzati progaramokba, a kormánypropaganda időnként csurkistább a csurkistáknál. miközben brüsszelben izraelt is képviselik.

Reding Roli 2020.05.13. 12:32:52

@screpes: Az lehet az intèzkedès mögött, hogy a kormány jelentős önkormányzati pozíciókat veszett az elmúlt választáson ès attól tartanak ,hogy a helyi önkormányzatok gazdaságilag sikeressè , önjaróvá válnak ,akár egy új helyi elit - erőközpont megerősödik a központi kormányzattal szemben, illetve, a pènzt is fèltik, nehogy vèletlenül más kivitelező kapja meg mint a kormány által meghatározott..
Az önkormányzati rendszert egyèbkènt is teljesen tönkrevágja Orban, mivel a gèpjárműadót elvette tőlük..
Valójában csőd közelèben lesznek mindenhol az önkormányzatok..
A fidesz masodvonal jól pofáraesik, mert a kormány elveszi az ő pènzüket is..
De, ezzel saját párton belüli ellenzèküket teremtik meg...
Civsisèk is óriásit buknak: az önkormányzat eladósította magát a BMW - beruhazas miatt, ami lehet hogy meg sem èpül..A kormány meg kiherèli őket a bevètelek központosításával..

screpes 2020.05.13. 13:10:05

@Reding Roli:
A kérdésem, ("mi lehet az intézkedés mögött") szónoki volt.

Egy apró hiba félreérthetővé tette bejegyzésem lényegét:
Amikor azt írtam: "munkahelyteremtésekért", történik akkor nem a jóindulatot tételeztem fel, hanem arra utaltam, hogy a látszatintézkedéseket fel kell tudni mutatni, az emiatt idecímzett további EU-pénzekért.
Ezért a beavakozásokat a "rendkívüli gazadasági övezet" címszó alá országgyűlési határozattal gyömöszölik, mindazt, ami egyébként is történne: a meglévő beruházásoknál mutatkozik tömeges munkahely-létesítés. Mostantól nem orbáni határozatokkal veszik el ezeket a jogcímeket, hanem látszatintézkdéseket gyűjtenek hozzá. Orbán már látja, hogy ezt számon fogják kérni rajta. Épp holnap is Brüsszelben.
Ismétlem: most gyűjti be a látszatintézkedésket.
-----------

2020.05.13. 13:29:49

@abdul hackeem:
a gyulaiak váltsák le a fideszt. és ületessék be az miniszternek cseh katinkát. ezt a dolgot dűlőre kellene vinni. a fidesz eü. reformot hajt végre. és a gyulai kórház azért kong az ürességtől, mert ha egy kórházban nincsenek életmentő műtétek, akkor az most kong az ürességtől. az most egy megerősített városi ügyelet. és lehet, hogy az is elegendő lenne annyi is gyulán a járóbeteg ellátés mellett. békéska csabán lenne habilitált megyei kórház, és az amúgy kitűnő gyulán ahhoz kapcsolódna rehabiliációs részleg. de ehhez a vagy a fideszt, vagy a nem-fideszt el kell zavarni mégpedig a büdös francba. el kell dönteni és lehet lázadozni, hogy itten ágyakat ürítenek ki. hajrá.

abdul hackeem 2020.05.13. 13:37:38

@civisvaros___: Pontosabban: az egészségügyet (is) szétlopó fideszt azért kell elzavarni a büdös francba, mert ellenzékieket vitetnek be a rendőrséggel.
Rugby fidesz módra.

2020.05.13. 13:54:49

@abdul hackeem:
felőlem lehet mondani, hogy váltsák le a fideszt. csak lehessen már azt is gondolni, hogy esetleg a nem-fideszt kellene leváltani. akik amelyik értelmetlen módon hergelik a közvéleményt. és persze lehet gondolni azt is, hogy a kormánypárt csinálja ugyanezt.

gyulán az önkormányzati választások eredménye
- fidesz 60%
- gyulai városbarát 14%
- dk 13%
- mindenki magyarországa 7%
- független 5%
tehát van egy pártpolitikai értelemben megosztott ellenzék. a francnak kellenek ezek a pártok. dk, momentum és a többi. jobbik nincs. egy helyi egyesület hívja ki a fideszt. nem feltétlen kell elsöpörni a rezsimet, stb. amíg nem viszik csődbe az országot addig elegendő lenne a fidesz túlkapásait kontrollálni. de erre az ellenzéki pártok nem képesek. mert hogy még nagyobb hajcihőt csapnak. de álljanak össze az ellenzéki pártok és váltsák le a fideszt 22-ben. és ha nem tudják sokadjára se, akkor meg esetleg nekik kellene távozni a magyar közéletből.

abdul hackeem 2020.05.13. 15:37:55

@civisvaros___: Tehát a nemfideszt kell leváltani úgy, hogy elviszi őket a rendőr.
Hiába sulykolod, az ellenzéket nem lehet leváltani.

Bánegressy 2020.05.13. 16:35:20

mindenesetre, a címre reagálva, amint haladunk időben előre, és a nemdiktatúra( kissjuditagnes.blog.hu/2018/12/13/ez_nem_diktatura_238 ) processzusaiban egyre beljebb a rendszer lényege felé, úgy lesz egyre több ember, akinek egyre kevesebb vesztenivalója révén már személyes áldozatot is megér a cselekvéssel járó kockázat.
az ellenzék "elzavarása" az erőszak monopóliummal a hátunk mögött nem kockázat.
legalábbis rövidtávon látszólag biztos nem.

2020.05.13. 17:12:30

@abdul hackeem:
a fidesz túlkapásait meg kell fékezni. az mondjuk nyilvánvaló, hogy szabad országban nem kellene facebook kommandó, semmi efféle. ahogyan az is, hogy a mozgássérült cukorbeteg bácsi valószinűleg nem akadályozta az operatív törzs áldozatos munkáját. de ebből nem következik, hogy mondjuk a momentumot kellene választani. akik lényegében csak hergelik a közönséget. de ha gyulán azt mondják, hogy mégis csak ők kellenek, akkor felőlem válasszák őket. ezek közütl a pártok közül, akik jelenleg a magyar politika porondján vannak bőven elég egy.

a fideszt például a gyulai független városbarátok hívhatják ki. akik nem pártlogika mentén szerveződnek. tehát nincs pártelnökök, pártkongresszusuk, semmi efféle. nem azért szerveződnek, hogy megdöntsék a rezsimet. hanem, hogy kontrollálják a fideszt és konszolidálják a rendszert. és ehhez a ellenzéki pártoknak kell bukniuk feltéve, hogy a kormány nem viszi csődbe az országot, vagy nem teremtenek csőd közeli állapotot. ha az állami ellátórendszer a pénzügyeken kívül akár az egészségügyben, vagy az oktatásban összeomlik, akkor a fidesznek is mennie kell. ha nem, akkor nem. és oligarcháik közadakozva válhatnak nagypolgárrá. lölő kivásárolja a népszavát. de attól még megmarad sajtószabadság. a többségi és a határon túli kisebbségi magyarellenes elit a közélet főáramából kiszorul. orbán szerepe a történelemben már amennyire most megítélhető az, hogy bevégzze a rendszerváltást.

2020.05.13. 17:23:26

@Bánegressy:
lölő lapjának mai kiadásából egy részlet. az egyik budapesti rendezvényszervező cég a debreceni koncertjeiről írnak így.

A professzionális csapat pedig minden erejével azon van, hogy ne maradjunk élmények nélkül. Egyetlen koncertjük sem marad el, csak új időpontot kaptak Folytatják a Demjén 2020, a Balázs Fecó, Zorán, Koncz Zsuzsa, Presser Gábor és Tóth Vera megkezdett – kényszerűen elhalasztott turnéit. A járványtól függetlenül az említettek folytatásán túl ősszel még csatlakozik Dés László, a jubileumát ünneplő Cotton Club Singers, Hobó, a Szécsi Pál-emlékkoncert, Karácsony János (James), valamint – a karácsonyi, adventi koncertjeinkre és 2021-re előretekintve – a hagyományos Újévi Operettgála is.

koncz zsuzsa kb. úgy van elnyomva, ahogyan a kádár rendszerben. sehogy se. presser gábor sincs elnyomva, ahogyan kádár rendszerben se volt elnyomva. tóth vera se, aki kormánykritikus. vagy dés lászló, akinek a felesége vásárhelyi mária radnóti miklós antirasszista díjas. elmondhatja, hogy dúl a hitlerizmus. a francokat.

Reding Roli 2020.05.13. 17:31:11

Ez eddig igaz volt, hogy "nem áll meg a fekete autó " - de úgy tűnik , a különleges jogrend lehetővè teszi, hogy a "rèmhírterjesztőket "bevigyèk.. Elítèlni persze nehèz lesz őket..
A diktatúra már nem a kertek alatt lopakodik, hanem napról napra egyre jobban nyilvánvalóvá válik..

Az önkormányzatok ellen frontális támadás indult , nemcsak a gèpjárműadó bevèteket veszik el tőlük, hanem az iparűzèsi adót is..
Ezért kellenek a különleges gazdasági övezetek...
Gödön 660 tonna veszèlyes hulladèkot terveznek tárolni , ezèrt a közössèg ès az ellenzèki vezetője felemelte a szavát , így lett stratègiai beruházássá nyilvánítva ...Óriási pènzek forogtak ott kockán , 108 millió eurót adtak a Samsungnak, állami támogatást .
Vajon , a Samsung mit adott cserèbe ( vissza) ? Milyen potentátok gazdagodtak a kisajátított földeken?
Mi ebben a helyi közössèg èrdeke? Nagyjából semmi..Koreai ès ukrán munkások jönnek....
Ami itt èpül, az egy totalitáriussá váló , egypári , államkapitalista modell , Kína utánzása...
Az sem biztos , hogy nem jön be nekik: nulla munkavállalói jogok ( munka törvènykönyve) a környezetpuszítás szabad lehetősège , ha szüksèg van a beruházásra, olcsó bèren foglalkoztatott munkavállalók ( ha nem tetszik hoznak ukránt, annak jó ...)

Lehet , hogy új világba csöppenünk - az európai , jólèti , szociális demokrácia elèrèse helyett - egyfajta ázsiai típusú rendszer lesz, ami a kisembereknek nem sok jót jelent...

abdul hackeem 2020.05.13. 18:17:01

@civisvaros___: "a fidesz túlkapásait meg kell fékezni"
Na ezt kifejthetnéd.

2020.05.13. 18:29:24

@abdul hackeem:
nyilván nem ildomos a kormánynak egyszerű közemberket vegzálni. és ezt talán a fideszben belátják. és nyilván nem ildomos miért sötét diktatúrát kiáltani. és ezt a nem-fidesz aligha látja be.

abdul hackeem 2020.05.13. 18:44:05

@civisvaros___: Az az egyszerű közember a nemfidesz.

2020.05.13. 20:04:51

@abdul hackeem:
dehogy is. az egyszerű közember ebben az értelmetlen közéletben nem áll sehol se. az ellenzék és a kormány túlkapásait is meg kell fékezni. ebben a sorrendben lehet. ellenzékváltással.

2020.05.13. 20:13:48

@abdul hackeem:
a fidesz familiársokat gyűjt. például egy mai hír.

A helyi vállalkozások folyamatos tájékoztatásával és támogatásával bízta meg az önkormányzat Debreceni Város- és Gazdaságfejlesztési Központot. A vállalkozásokat segítő platform létrehozását követően a meghirdetett támogató rendszer nagyon népszerűvé vált a vállalkozók körében, összesen 172 megkeresés érkezett e-mailen és telefonon. A megkeresések jelentős része a jelenleg nyitott pályázatokra és elérhető bértámogatásokra irányult, továbbá számos vállalkozás kért segítséget új kapcsolatok kiépítésében, vagy egy adott termék, szolgáltatás logisztikájának támogatásában.

2020.05.13. 20:15:51

@abdul hackeem:
a fidesz a reálgazdaságot igyekszik becsatornázni. és egymás között megosztják a hatalmat. amivel az ellenzéki pártokat kiszorítják. és a valódi függetlenek maradnak.

abdul hackeem 2020.05.13. 20:27:34

@civisvaros___: Ha egyszer nem áll sehol se, akkor nemfideszes.
A kormány túlkapásait meg kell fékezni ellenzékváltással.

Bámulatos hol tart már a tudomány.

abdul hackeem 2020.05.13. 20:30:05

@civisvaros___: Nagyon helyes az igyekezetük. Így lett mészáros lölő is az ország leggazdagabb embere.

2020.05.13. 20:51:24

@abdul hackeem:
van aki a fidesz híve, van aki a nem-fideszé, és van aki ez ügyben nem áll sehol se. csapjanak össze. és az egyik üsse ki a másikat. ez a jelenlegi felállás értelmetlen közéletet eredményez. ezek közül a pártok vagy pártszövetségek közül bőven elég az egyik. ha csődbe viszik az országot, akkor a kormánynak buknia kell. de ha nem, akkor az ellenzéknek. és ehhez csődbe kell vinniük a fővárost. úgy lehet leváltani az ellenzéket. és ezek után lehet kontrollálni a kormányt. egy új ellenzékkel. nem a szocikkal, nem a libsikkel, nem a neokonzervatív felelős értelmsiéggel és nem is az egykori neonácikkal. hanem valós alternatívával. nem dudálással és a többivel.

2020.05.13. 21:01:11

@abdul hackeem:
a magyar politikát befolyásoló leggazdagabb ember soros. aztán mondhatják, hogy nincs befolyása a soros alapítványnak. dehogy nincs. ez 20 év alatt épült hálózat, amit nagyjából 20 év alatt fognak szétverni feltéve, hogy a fidesz meg tudja tartani a hatalmát. illetve ott van még a bertelsmann, ami szintén manipulálja a közvéleményt. ezeket vásárolhatja ki lölő. és utána a valódi függetlenek léphetnek a politikába. nem tudom, hogy mi az, ami ezen nem érthető.

Bánegressy 2020.05.13. 21:33:20

@civisvaros___:
utána már mijalófasznak lépnek be és mitől valódiak a függetlenek?
vagy mitől függetlenek?
utána?
amikor a kizárólagos hatalom a kizárólagos erőszak monopóliumával a kezében annak címkézi a neki nem tetsző megszólalásokat, ami neki tetszik?
és a soros meg az álciviljei hol, hogyan tudnak ellensújt képezni a vezérlőtábornok erőszak monopóliumával szemben?
sehogy.
ezt nem lehet érteni?

abdul hackeem 2020.05.13. 21:54:41

@civisvaros___: A Nyílt Társadalom Alapítvány a világ hetedik legvagyonosabb alapítványa. A szervezet 49 irodával 41 országban van jelen, összesen 1600 embert foglalkoztat. Az elmúlt 36 évben összesen 14 milliárd dollárt költött filantróp célokra, a magyarországi támogatások teljes összege 1984 óta 400 millió dollár.
Soros György 89 éves.

Mészáros Lőrinc Magyarország leggazdagabb embere több, mint 1,4 milliárd dolláros vagyonnal. Mészáros és Szíjj építési vállalkozásai 2010 óta több mint 2000 milliárd forintnyi közbeszerzést nyertek el.
A 2016-ban létrehozott Mészáros Alapítvány hároméves működése alatt közel 250 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyújtott az alcsútdobozi, felcsúti, kajászói, tabajdi, váli és vértesacsai diákoknak.
Mészáros Lőrinc 53 éves.

"nem tudom, hogy mi az, ami ezen nem érthető."

Reding Roli 2020.05.13. 21:57:19

@civisvaros___: s ehhez csődbe kell vinniük a fővárost. úgy lehet leváltani az ellenzéket.."
Dehogyis ! Az pont az ellenkező eredmènyt fogja elèrni, ha csőbe viszik a fővárost, vagy a vidèki önkormányzatokat...Az emberek látják mi folyik Magyarországon : diktatúra èpül , ami ellen szinte mindenki, aki a harcol , elfogadottságot nyer... Az ellenzèket nem lehet leváltani , csak a kormányt, amely egyeduralmat èpített..Hadházy , ès Szèl Detti jól harcolnak , tőlük fèl igazán Orbán , nem Gyurcsányból...Tegnap csak Szèl Bernadett Facebook live- ját a Mèszaros - adóról egyszerre 65 ezren nèztèk , lassan ez hasonlítható lesz , a seggnyaló , szervilis köztv nèzettsègèhez....Nem adják fel a harcot , ne is remènykedj, hogy szètesik az ellenzèk ! Pont most, amikor már èrezhető a törtènelmi esèly , hogy összefogással leváltsák az Orbán- rendszert...
2022- ben kormanyváltas lesz ennek van most nagyobb esèlye , szerintem...Addig viszont brutal nehéz idők jönnek...

Reding Roli 2020.05.13. 22:05:19

Azt kellene mèg kitalálni, hogy a mi a fene az a rèmhírterjesztès , hogyan lehet azt jogilag megragadni, gumiszabályok alkalmazasa nèlkül? Ami ma rèmhír, az holnap lehet hír, igazzá válva ...
Ez az új törvèny csak a megfèlemlítèst szolgálja ....Persze , Orbánèk folyamatosan riogathatnak a migránskaravánnal a köztévé -ben, az nem rèmhírterjsztès , ugye...
index.hu/belfold/2020/05/13/remhirterjesztes_nyomozas_velemeny_helsinki_bizottsag_fazekas_tamas/

ijontichy 2020.05.14. 02:03:00

@Reding Roli: "mi a fene az a rèmhírterjesztès"
A "Felségsértés" leánykori neve? ;-)

2020.05.14. 08:24:03

@Reding Roli:
orbán facebook bejelentésekor leállt a magyar internet. felőlem nyerjen választást szél detti. váltsa le a rezsimet. de ha nem, akkor őket kell leváltani. mert erre a hiszterizált közéletre egyesek fogékonyak. de ez a politikai underground énszerintem. és az ilyen legfeljebb akkor kerülhet hatalomra, amikor csődbe viszik az országot. ez a politikai underground külső támogatókkal, médiatámogatókkal került a parlamentben. ha nincs a soros alapítvány és a bertelsmann, akkor az ellenzéki pártok és az ellenzéki értelmiség nem tud labdába rúgni. azért, mert nincsenek ott minden faluban. minden utcában, minden társasházban. a fidesz ott van. és minden faluban, utcában, társasházban vannak, akik nem szavaznak a fideszre, de ha nincs soros hálózat, nincs az rtl klub, akkor nincs ez a médiahiszti.

nem értek egyet, hogy egy mozgássérült embert éjjel behurcoljanak a rendőrségre azért, mert kiírta a facebook-ra, hogy gyulán üresen kong a kórház és nem gyógyítják az embereket. azért üres, mert a halasztható műtéteket elhalasztották. és gyulán alig maradt ellátott. az ottani kórházat talán rehabilitációs célra kellene alkalmazni. járóbetegellátás mellett városi orvosi ügyeletet fenntartani. de erről most nem lehet értelmesen beszélni. a pártrendszerben valamilyen lényegi változásra van szükség. ez vagy a kormánypárt, vagy az ellenzék szétesését jelenti. és az ellenzék szétesésének van nagyobb esélye. az teremthet normalitást.

2020.05.14. 08:31:59

@abdul hackeem:
lölő azért nyeri meg a közbeszerzést, hogy soros alapítványi hálózatát, aminek kapcsolt része a bertelsmann szétverje. lala is ezért nyeri meg a közbeszerzést. magyarország, a magyar nép az eu támogatások jelentős részét erre fordítja. budapest "liberálisaival" szemben háborúzik az ország egyik fele. és ha egyes tudósok, művészek ebbe beleállanak, akkor tegyék azt. és meggyőzhetik a másik felét, hogy szavazzanak rájuk. és ezzel elsöpörhetik a rezsimet. de ha nem, akkor őket kell elsöpörni. ez egy végtelen ostoba és primítv szembenállás a közéletben. de ha elég sokan ezt akarják játszani, akkor játsszák. ez a korszellem.

2020.05.14. 09:50:11

@Bekko:
szerinted nem így van? lehet mondani, hogy nincs is semmiféle "liberális" hálózat. ha nincs, akkor o1g nem verhet szét semmit se. ha soros alapítványnak nincs jelentősebb szerepe, akkor szétverheti, nincs különösebb jelentősége. hogy van ez. ez nem a liberalizmus, hanem az "underground". az van pénzzel kitömve. azért tűnik úgy, hogy az a mainstream. de az már egy kontra. és ezzel szemben létrejött a rekontra. amelyik ezt "liberális" ámokfutást megfékezi. és erre a válasz az, hogy ebből lesz egy nacionalista ámokfutás. mert ilyenek a magyarok. akik ezt mondják nem-magyarok. így zajlik ez.

2020.05.14. 10:02:06

@Bekko:
simicska lajos közbeszerzései addig voltak kártékonyak amíg abból a fidesz médiát építette fel. és miután orbánnal szembe fordult hirtelen nem számított, hogy honnan van a pénze. ő azért nyerte a közbeszerzéseket, hogy a fidesz médiát megteremtse. lölő azért, hogy a nem-fidesz médiaérdekeltségeit részben megvegye, átalakítsa, kisvásárolja, beszántsa, szétverje. a közélet másról se szól. 1998-2002 között is erről szólt. ezt csak az nem látta, aki a holdon él. aztán értem, hogy mérsékeltek egyensúlyt akartak teremteni. az mdf-szdsz paktumot újrateremteni. csakhogy a köznép elsődlegesen nem őket választotta, hanem orbánt, gyurcsányt és társait. és ez egy irányba eldőlni látszik. és ebből vallásháborúsdiból egy részleges elitváltás következik. hogy ez sikeres lesz, vagy sem azt nem tudom.

szél detti dudálós élőzését 65 ezren követték a fészen. szél detti dudáit is követnék 65 ezren. schobert norbinak és rubint rékának 1.5 millió követője van. amikor orbán viktor bejelentkezett, akkor leállt az internet. csak még a mikrofont se tudta bekapcsolni. na most akkor kire is kellene szavazni. csak azt mondom, hogy döntsük el. szél detti a dudáival menjen a balettba ugrálni. úgy lehet normális ellenzék. vagy akkor menjenek brüsszelbe, hogy sötét diktatúrát váltsák le. és váltsák le akkor ha tudják. de ha nem, akkor menjenek a francba.

abdul hackeem 2020.05.14. 10:03:54

@civisvaros___: És erre locsolt el a kormány (és a fidesz) 10 év alatt a lölőnek és a haverjának több mint 2000 milliárd (felfoghatatlan mennyiségű) közpénzt.
Szép.

2020.05.14. 10:39:14

@Bekko:
szerencsen őrizetbe vettek egy momentumos bácsit.
az önkormányzati választások eredménye.
- független polgármester: 64%
- fideszes: 30%
- ellenzéki pártok (jobbik-mszp-momentum-mindenki magyarországa): 5%
ahhoz, hogy normális közélet legyen vajon melyiknek kellene buknia? az ellenzéki pártoknak. akiknek leginkább csak médiatámogatottságuk van. ha nem lenne a soros alapítvány és a bertelsmann magyarországon, akkor szétesnének. ezért támadják őket. de a fidesz szerencsen kisebbségben a valódi függetlenekkel szemben. akik sem nem fideszesek, sem nem fidesz ellenesek. szerencsen nem az ellenzéki pártok nyertek. hanem egy helyi egyesület. azok képezhetnek valós alternatívát. és nem kellenek hozzá szél detti dudái.

szél detti az lmp társelnöke és miniszterelnök jelöltje volt 18-ban. azé az lmp-jé, amelyik nem fogott össze vagy csak úgy ímmel-ámmal. nem kis részben szél detti és a pártja politikája miatt van ez a médiahisztéria. és már 14-ben is ez a hiszti ment, és 22-ben is ezt a hisztit fogják játszani. ebből lesz, hogy a gyurcsótány és a csüngő hasú csúti patkány és az a sok baromság. ezekből a pártokból bőven elég egy. ha a fidesz, akkor a fidesz. de ha le tudja váltani a bácsi szerencsen, akkor győzze meg a többieket, hogy szavazzanak az ellenzéki pártokra. ahogya budapest "liberálisai" is teszik. a közakarat vidéken legalább is valódi függetleneket szeretne.

a bácsi szerint a járvány tetőzése után lazítani a szabályokon nem logikus. de logikus. nyilván logikus. a járvány tetőzésén az aktív fertőzöttek száma csökken. és az új esetek száma akkor már 1-2 hete tetőzött. és ez esetben ténylegese n2-3 hete volt a legtöbb fertőzés. a tetőzés után logikus lépés, hogy a kijárási korlátokon valamelyest enyhítenek ott ahol alig fordulnak elő új megbetegedések. logikusan léptek. csak ezt nem lehet elmagyarázni. mert az mta szakértője azt mondja, hogy semmihez se értenek, mert őt nem kérdezték meg, mivel soros ügynöke. na de jelentős részben mta bölcseleti intézeti csapták ezt a hajcihőt. aztán az mta egyes természettudományos kutatói melléjük álltak. az mta egy nemzeti közintézmény. és az alá van vetve a magyar poliitkának. ezekből nyilván az egyik nyerhet.

az ellenzékieket kellene valódi függetlenekre cserélni feltéve, hogy a fidesz nem viszi csődbe az országot. az teremthet normalitást. és a magyar polgárosodás abból következik. nem a soros alapítványból és társaiból. abból ez a vallásháborúsdi adódik. nem-magyarok.

ijontichy 2020.05.14. 13:18:54

@civisvaros___: "ahhoz, hogy normális közélet legyen" a büdösödő halfejnek kell buknia. A "bolsidiktatúra XXI. századi Európára hangszerelve", az még mindig csak bolsidiktatúra, s mint olyan sokkal kevésbé versenyképes, mint egy működő liberális polgári demokrácia + kapitalista kombó. Persze ahhoz fel kell nőni, de épp ezt pusztítja 20+ éve a főnököd tűzzel-vassal. A fidesz vityával, Mo. pedig a fidesszel "törököt fogott" :-(.
Például ("szerencsen őrizetbe vettek egy momentumos bácsit") ki kéne már nőni a "házmesterország" mentalitásból :-(. Szar időzítés, nem is ment el a főnököd a szőnyegszélre, tudta jól, hogy így nem lenne képes tematizálni az EP menetét. Nomeg a vészhelyzet véges, irányítani kell a l̵o̵p̵á̵s̵t̵ ... a vírusvédekezést (elvégre az a szakmája, nem a jogászság :-) ).

Szóval vitya vs. jelenlegi ellenzék, ez róka fogta csuka. Mindkettőnek el kell tűnnie. Ez az ellenzék csak a helyet foglalja, vitya (& co), meg tökhülye a valóban sikeres kormányzáshoz (hagyjuk a kincstári dumát, csúsztok lefele). Továbbá még egészséges gyomrú embernek is elmegy a kedve a politikai pályától, ha a p̵ö̵c̵e̵g̵ö̵d̵ö̵r̵b̵e̵n̵ parlamentben az alcsúti gennydózer és pártkatonái az ellenfél. Annyira nem élhetetlen az ország, hogy - a hiperaktív feri-féle mazochisták kivételével - az ember elpocsékolja az időt ilyen szaralakokkal történő iszapbirkózásra :-/.

2020.05.14. 14:50:20

@ijontichy:
ezekből a pártokból bőven elég egy. nem kell másik, hogy azok értelmetlenül háborúzzanak. álljon össze szerencsen a momentumos bácsi a jobbikkal és a szocikkal. és váltsák le a fideszt. de ha nem tudják, akkor az is egy opció, hogy őket váltják le. a nem-fidesz 5%-ot kaptak az önkormányzati választásokon. és a fidesz1 és a fidesz2 kapott 95%-ot.
magyarnarancs.hu/belpol/az-uj-hazafias-nepfront-112449
de ez nem a diktatúra. hanem a magyar narancsosokat, alföldi róbertet, aki most éppen a címlapon van, elnyomják. nem az szdsz maradványát választják. na und.

2020.05.14. 15:28:33

alföldi róbert előadja, hogy itt kérem szépen "a szakma" nem fogott össze. hogy a független színházak állami támogatása. a független színháznak az a lényege, hogy kulturálisan szolgáltat. adót fizet. és nem kér állami támogatást. mert képes magát anyagilag függetleníti az államtól. és ha nem, akkor nem. karafiáth orsolya is beszél a hallgatás, az idomulás pusztító következményeiről.
na de irénke néni nyilatkozik a médiworks- munkatársának, hogy ez a járvány semmi a háborúhoz képest.

Az oroszok bejöttek az udvarba is. Elvitték a hízott libát, a tyúkot, meg apám borát is. Nem maradt semmink. Amit sikerült, azt eldugtuk a csutkakúpba, hogy éhen ne haljon a család. Éhínség volt, a boltok polcai meg olyan üresek voltak, hogy még egy egérnek való morzsát sem lelt rajta az ember. Most minden van, amit csak megóhajtunk, még el se kell menni érte, Inke lányom a helyünkbe hozza. Akkor puskával jött az ellenség, most láthatatlanul támad, de nem éhezünk, és ha fegyelmezzük magunkat, túl fogjuk élni – mondta bölcs egyszerűséggel Irénke néni, aki szerint a mostani helyzet nem más, mint jelzés, figyelmeztetés, hogy jobban kellene szeretni egymást az embereknek.
haon.hu/wp-content/uploads/2020/05/+otf/922w/DSC00292-scaled.jpg
Kertiné Bözsike csak nagyon ritkán lép az utcára, de így is jól érzi magát. írja a mediaworks rezsimszolgája.
haon.hu/wp-content/uploads/2020/05/+otf/922w/DSC0224-scaled.jpg
ők a mindennek elégedett vidéki kisnyugdíjasok. nekik elvben egy balos pártra kellene szavazniuk. csak őket is a fidesz illetve a függetlenek szólítják meg. az ellenzéki pártok 3.8 ezres nyíracsádon az önkormányzati választásokon jelöltet se tudtak állítani. el se tudtak indulni. a fidesz maradt és a helyi egyesületek, függetlenek.

értem, hogy budapesten nem ez a helyzet. mert ott nyugati típusú többpárti plurális demokráciát akarnak karigeri támogatói. de irénke néni, jobbágy feri bácsi, inke lányuk, kertiné bözsike azt mondják, hogy nekik tkp. jó ahogyan most van. karafiáth orsolya van szörnyűségesen elnyomva.

lölő lapjában nyilatkozik szabó edit gyógypedagógus. az értelmi fogyatékosoknál, mozgássérült gyerekek esetén a digitális átállás nem volt egyszerű. mert a fideszre az "agyhalottak" szavaznak a templomban.
www.immanuelotthon.hu/_projects/immanuelotthon/uploads/mediacenter-image/album_58/image/large/5d383062eb5d3-dsc-0013.JPG
orbán meg rájött, hogy nekik is annyi szavazatuk van, mint az mta főokos szociólgusainak, akik úgy baloldiak ahogyan a cipőm sarka. nekik elvben egy baloldali pártra kellene szavazni, de a pártok közül nekiki s csak a fidesz kínál valamit. mert az mta "baloldali" "liberálisai" egy filozófikus mesterrasszt alkotnak. csak nem választják meg őket. a magyarok.

2020.05.14. 17:33:15

@Bekko:
és szerinted orbán viktornak mihez kell ez a több száz milliárd forintnyi vagyontárgy. miért akar tárgyalni orbán az eon-nal? azért, mert a gázszerelő szomszédján keresztül a focicsapat mellett irányítana még villamoserőműveket, villamos energia hálózatot és ez érdekli elsősorban, vagy akár az ebből származó nyereség, veszteség. vagy mondjuk mindez azért fontos, mert orbán bent akar maradni a néppártban. és ehhez tárgyalási pozíciók kellenek. és az a mód, ahogyan ezt orbán intézi egyes országok poltikusainál kivágja a biztosítékot.

lölő pénze arra is jó, hogy kivásárolja soros alexet. akit valószínűleg inkább érdekel egy medencés parti, mint a nyílt társadalom ügye. vagy ha úgy áll, akkor lölő kivásárolhatja a bertelsmann-t és az rtl klubot. bárkit, akiket a hatalom mellett a pénz érdekel. népszava, atv, klubrádió tulajdonosai is ilyenek. és nem csak médiatulajdonosok. hanem ingatalanbefektetők és hadd ne soroljam.

ijontichy 2020.05.14. 17:35:18

@civisvaros___: Már megint a süketet játszod. Történelmileg úgy alakult ;-), hogy a fideszt csak egy vírusnál is durvább válság esetén, egyetlen párt győzheti le, méghozzá előrehozott választáson ;-) : az LMPVS!
Nem a fideszt kell leváltani (ami szinte lehetetlen), a fidesznek kell a saját m̶o̶c̶s̶k̶á̶t̶ vezetését eltakarítani (mindenki a magáét; lehet, hogy felétek cívisvárosban téged nem így neveltek, de engem igen! nálam a "fogjuk meg és vigyétek" nem gyerebe!).
Amennyiben ez nem történik meg, akkor legnagyobb valószínűséggel, Mo. vitya megpusztulásáig egy középszar (de nem élhetetlen) hely marad, egyre nagyobb leszakadásban az EU többi országától. Utána a NER szétesik, vele a fidesz is hasad/szétesik. A rákövetkező parlament megint tele lesz szerencsevadász kóklerekkel (lásd Orbán 1990), a társadalom meg partizánokkal. Nem túl jó kilátások, és hosszú idöre taccsra teszik az országot.
Ennél már az is sokkal jobb lenne, ha a fideszt kirúgnák az EPP-ből, Mo-ot az EU-ból (sokba van a vitya-klán az EU adófizetőknek), aztán kiderül, hogy ki a legény a gáton (avagy EU tagság nélkül mit adtok el a "keleti nyitás" jegyében). Ha ti, akkor congrat és mea culpa, ha nem, akkor talán megtanuljátok, hogy b̶o̶l̶s̶i̶r̶a̶ kecskére káposztát nem bízunk ;-)

ijontichy 2020.05.14. 17:58:15

@civisvaros___: És mi a fenére megy vitya a lopott zsetonnal? Vitya, aki csak a kontraszelekcióban jó. Sikertelenek vagytok tíz éve b+ ! SIKERTELENEK!!! Alapjaiban elcseszettek! Nudli, nulla, túrós, lópikula, meg a nagy semmi. Léggömbhámozás, meg "verbális áthidalás". Elbuktatok közel egymilla piacképes magyar polgárt, és az EU-tökutolsó dicső pozíciója immár csak karnyújtásnyira van. Mindezt úgy, hogy már nem volt válság, és a kutya sem zavarta a félművelt főnököd a kormányzásban. Ez a tény, a többi csak fecsegés. Fecsegés, amit évek óta művelsz itt.
Az EP-ben egyre inkább kezdenek rázizzenni a politikusok, hogyan kell - az EU-ban minimálisan elvárt kulturáltságot nem teljesen feladva - szopatni a főnököd. Rossz hír az is nektek, hogy a Muttival (akin úgy tűnik öregkorára kitört az NDK iránti nosztalgia) hamarosan kiselejtezésre kerül a főnököd utolsó "nagykabátja" is. A reálgazdaság szereplői is rá fognak zizzenni (látva, ahogy egyre jobban hullik a vénülő - nem turul! - kánya tolla), hogy jobb pozícióban lennének egy EU-n kívüli Mo-al szemben (ahol egy félművelt félvak a király).

2020.05.14. 18:27:32

@ijontichy:
széteshet a fidesz. de az ellenzéki pártok "szövetsége" is összeomolhat. utóbbi budapesten és néhány városban létezik. errefelé az összes ellenzéki párt kamupárt. itt nemcsak párbeszéd nevű párt nincs, nincs momentum, dk és jobbik se. nincs olyan nyilvános rendezvény, ahol a képviselőik megjelennének. a helyi pártvezetők betlire játszanak. összes választást elvesztik. kompenzációs listákon a befutó helyekre írják magukat. van egy birka támogatói bázisok. az olyan seggfejek, mint amilyen te is vagy. hozzád hasonló nagyon hülyéből ugyanis nagyon sok van. aki nem érti, hogy a fideszt valódi függetlenek kontrollálhatják.

ijontichy 2020.05.14. 21:13:09

@civisvaros___: A fideszt momentán a vitya-klán kontrollálja, ha csettintenek, ti bokáztok, azon túl meg hitegeted magadat (és győzködsz másokat) hogy ez nincs így. Így van, sőt nincs új a nap alatt, hisz '90 előtt is így volt. Voltak "cívisvárosi csákmáték", de ha a Jászai Mari tér csettintett, egyből tudták, hol a helyük. A bolsi örök. Persze így is lehet élni. Namármost, a vitya-klán és holdudvara (aka bolsik) tökhülye ahhoz (nomeg szándékukban se áll), hogyan is kellene Mo-ot előrefelé taszigálni (túl a verbális győzelmi jelentéseken). Ez az elmúlt tíz év fényében nem kérdés. Az "ellenzéki" pártok lényegtelenek. A fideszt jelenleg kézben tartja a kontraszelekcióval felépített, Wehrmacht-fegyelmezettségű vityakiszolgáló vezetés. Gyenge próbálkozások ugyan voltak, de a zsákmány még elég szép így is, semhogy alkalmasabb, de legalábbis khm... kulturlényebb egyének kezébe kerülhessen a vezetés. Az ország - köszönhetően a nyugati környezetnek - annyira nem élhetetlen, hogy épeszű ember bevállaljon hátralévő életében napi két-három hányást (márpedig vitya ellenében ez még sikeres trónfosztás után is borítékolható). Ezt láttuk Pokorni-Kósa-Lázár-Bajnai... stb. esetében is.

Szóval a sikeres "egypártrendszeres" álmocskád már '90-re megdőlt, de még mindig azon a szegény döglött lovon akarsz előre jutni? Legyen már benned annyi tisztesség, hogy szépen eltemeted, és valami új, hatékonyabb eszköz után nézel :-) Civilizációs máz ide, vagy oda, a homo sapiens esetében még mindig a masszív önérdek a legjobb erőforrás, és ezt a jelen honi felépítmény erősen fékezi.

Amúgy én nem támogatok pártokat ('22-ben már nem fogok "odahaza" szavazni), csak sajnálom a szülőhazámat. És hogy ne legyen "nektek" annyira jó: tudd, hogy mostanra eléggé le vagytok nézve a fidesz miatt (hat éve még inkább csak az "értetlen fejcsóválás"-tól sikerült ide leküzdeni magatokat; ja tudom: a Soros-ügynökök :-DDD ). Hiába írogatod, hogy ki járt felétek, lassan egy skanzen- (vagy inkább zoo) érdekesség lesztek (nomeg hasznos hülye).

Ja és - ha már emlegetted - a "bircus hungaricus" az a fidesznyik állatkafajta tudományos elnevezése ;-)

Btw... De hová tűnt D̶a̶m̶o̶n̶ ̶H̶i̶l̶l̶ ... izé Dr. Jekyll??? :-)

Bánegressy 2020.05.14. 22:17:00

@ijontichy:
"ha csettintenek, ti bokáztok",

no azért ezt már én sem hagyhatom annyiban!
'56-ban légpuskával lőtték a postát!
én még ismertem az öreget.
1 évet ült utána.
egy öreg erdész volt. egyszer kivitt pallagra a tanyájára gombászni lovastaxival.
bizony.
1964-ben(kb.) ott még volt lovastaxi.
voltak hagyományok és
voltak ott azért ám hősök ;)
:D(azaz rofl)

ijontichy 2020.05.15. 00:28:33

@Bánegressy: Nem kétséges, szóval ne is hagyd! :-). Csak sajnos a hősöket a fidesznyikek mind eladták. Azóta csak az üres, talmi pátosz van :-(

2020.05.15. 07:35:16

@ijontichy:
amikor a polgármesteri és az ogy. képviselői pozíciót szétválasztották, akkor orbán jelöltje a fidesz helyi irodavezetője volt. egy pártember. és azt mondták neki a helyiek, hogy hozzá feltétlen hűséges pártkatonákat a minisztériumba és a kormányhivatalba nevezze ki. de hagyja meg az önkormányzatiságot. mert hogy polgári hagyományokkal rendelkező településeken így szavaznak a fideszre. ebből jön létre a fidesz1 és a fidesz2. és ahol ez működik ott nyernek. ahol nem ott nem feltétlen. ami a fideszt egyre inkább kontrollálja az helyi egyesület. akikkel kénytelenek kiegyezni. palkovics minisztériuma támogatja a miskolcot. feltéve, hogy a független polgármester olyan nagyon nem fordul a fidesz ellen. tehát nem az van, ami budapesten. nem akarják elsöpörni a rezsimet. és ahol nem pártembert választottak a helyiek ott ezt meg lehet csinálni ahol nincs meg a régi mdf-szdsz paktumhoz és az mszp-szdsz koalícióhoz való feltétlen ragaszkodás.

screpes 2020.05.15. 07:56:20

@civisvaros___:

Ahelyett, hogy örömködnél folyamatosan ezen a debreceni sajátosságon, (azon, hogy ott felétek másként mennek a dolgok, mert ott csak fidesz van, olyannyira, hogy már sorszámozgatni kellett a többrétegű befolyást...), inkább kereshetnél magyarázatot rá. Feltehetjük úgy is a kérdést, mi volt előbb: a különsors-tojás, vagy a fidesz hatalom-csirke.
Ami engem illet én elhittem, hogy valóban így van, és magam is szereztem korábban ilyesféle tapasztalatot a városotokról.
Mostmár igazi intellektuális kihívás lehetne számodra, hogy MIÉRT van így, és miért van máshol meg másképpen.
Könnyű lenne rávágni, hogy a magyarázat a hagyomány...
Ezzel a szóval összefoglalhatnánk mindazt, ami miatt a történelem során eképpen alakult a nyírségi főváros sorsa, illetve szerepe. Debrecen volt már főváros is, most is mutatkozik ilyesféle törekvés a Fidesz házatáján.
Az egyik jótékony eleme a fejlődésnek, kétségtelenül a (relatív) függetlenség.
Összegeződik mindaz, amit kivív, azzal amit kapott.
Ami - az ellenzékies környnezetben - éltető közegre talált a fidesznyik monomániában, harcban a múlt ellenében. valósíthatta meg a közösség - egyként határozhatta meg önmagát.
(magunkat pozícionálni csak a többiek ellenében lehetséges művelet , így van
ez a marketinben, a városok versenypiacán is).
Megválaszolatlan marad viszont a napjainkra vonatkozó kérdés: miért van más városokban másként?

ha elfogadom a fenti magyarázatot, akkor helyükre kerülnek a többiek is: az ellenzéki városok, akik harcban állnak, függetlenségükért, azért látszik rajtuk az ellenzéki arcpír.
---------

2020.05.15. 08:20:33

@ijontichy:
kvázi egypártendszer a részemről nem álmodozás (a nulla pártrendszer híve vagyok), hanem a valóság leírása. budapestet leszámítva plurális pártrendszer nem létezett a rendszerváltás utáni magyarországon. előtt se. a fidesz is szét volt esve helyi egyesületekre a nem-fidesz kormányok idején. csak orbán népvezérként ezeket a kampányidőszakban összeszervezte egy országos hálózattá. és ez az ellenzéki pártokat verte szét. többpártrendszer nem alakult ki. egy uralkodó állampárt/tömegpárt/néppárt van, és párton kívüliek a másik csoportosulás. pszeudo kétpártiság.

pesten az ellenzéki értelmiség azt mondja, hogy a fideszben nincs valódi elit. bezzeg a dk-párbeszéd-momentum-ban van. abban sincs. a szellemi holdudvarukban van. csakhogy abban a bölcselet egy seholsincs világot hirdet. és a magyar társadalmon azt kérik számon. csekély közéleti intelligenciával rendelkezők állnak össze még a természettudományban is. akik egyszerűen nem értik a magyar társadalom alapműködését. és ebben gyurcsány vakok között félszemű a király módon uralkodhatna. csakhogy ott van o1g.

2020.05.15. 11:09:53

@screpes:
errefelé nincs ez a kultúrharc. az mdf-et váltották le legelőször. úgy, hogy az mszp igazán létre se jött. ács elvtárs az utolsó tanácselnök idején azt mondták, hogy nem nagyon kell ide semmiféle párt, mert mi a francnak. az az egy is túl sok. így errefel nem voltak reformszocialisták az szdsz és a fidesz másodvonala kiegyeztek. úgy, hogy a választók 98 után már inkább a fidesz felé húztak. addig szdsz-es polgármester volt. és ha nem váltják le tarlóst, akkor a konszoldáció éppenséggel működhetett volna budapesten is. de leváltották és innentől kezdve megindult a háborúsdi. elsöprik a rezsimet az ellenzéki pártok. és az első negyedéves 2%-os növekedés elég karcsúnak tűnik ahhoz képest, hogy a másodikban milyen mértékű visszaeséset jósolnak. és nem tudni, hogy milyen lesz a nyári idegenforgalmi szezon. mit akar a bmw. idézem: "jelen feltételezéseink szerint néhány hónapban mérhető csak a késedelem". ilyesmit a politikusok szoktak mondani. szijjártó péter mai sajtótájékoztatója a pusztában.
haon.hu/wp-content/uploads/2020/05/+otf/1470x600/ss5oMnVWMiKTPr6xczGARE5PVF9WRVJZX1NFQ3EKf7K9Lvd4R9__17__1HYfurmyqJD0rDppIyJzVE1jOq/bmwszijjartopeter-scaled.jpg
tehát egy válságban összeomolhat a fidesz. de az ellenzéki pártok is. elég régóta azt mondom, hogy a polgárosodás szempontjából a helyi egyesületeknek van jövője. többpártendszer feltéve, hogy a média kétirányú modern kori vallásháborúhoz vezet. vissza lehet beszélni az interneten. kialakul egy nagy néppárt és a másik oldal helyi egyesületekre szétesik.

lecsós 2020.05.16. 10:10:06

@screpes: @civisvaros___: Az, hogy miért van ez így, az roppant egyszerű. Itt nem volt rendszerváltás, valamilyen szintű módszerváltás volt, inkább gazdasági hazaárulásnak nevezném 1985- 1998 közötti időszakot. Egyszerűen az történt, hogy a magyart a "spontán privatizácó" során megfosztották minden lehetőségétől. Ezt tudták előadni a mostani nagypapák generációja. Innentől kezdve egy olyan dolgot kértek számon az állampolgáron, amit úgy neveznek, demokratikus hozzáállás. Ehhez a hozzáálláshoz az kell, hogy az állampolgár fogja fel, hogy kinyithassa a pofáját, és ne szarja össze magát attól, hogy van egy kormány, meg egy ellenzék, meg öltönyös urak a parlamentben dolgoznak. Ha ténylegesen történt volna kis hazánkban rendszerváltás, és nem csak módszerváltás, akkor úgy gondolom, hogy az emberek is tudatosak lennének abban, hogy mi is a szerepük ebben a fene nagy demokráciában. Erről fingjuk nincs, 40 éve, nincs.
Ezért mondom azt, hogy ö0-ben ki kellett volna baszni minden tanárt, aki kollaborált a párttal, talán lett volna egy letisztulás, nem lett, most van az, hogy egy mostani 15-20 éves ráborítja a z asztalt a nagypapira, hogy elbaszta az apja életét. - Ezt látom, ha kimegyek az utcára, és erre rátesz a vírus szépen - 30 éve megvannak a nagy demokratikus keretek, de az átlagember lószart nem ért el vele, mivel erre csak rábaszott. Erre jött a vitya kétharmad, és van itt 10 éve, a választani tudók egyharmadának szavazatával. Hol volt közben az ellenzék? Mit tett? Miért ment le kutyába? Miért van kétharmad? Ezt így hogy?
A másik 5 millió ember mi a tökömet csinál? Ilyeneket kérdez egy 15 éves. Miért nem tolja el a képét szavazni az ötmilliós tömeg? 30 évvel a módszerváltás után eljutottunk oda, hogy nincsenek középvállalataink, vidéken nincs semmi, csak kilátástalanság, és úgy kell vadászi egy jó hírt. Közben dobbantott az elmúlt 20 évben egymillió fiatal. Ez azt jelenti, hogy hogy a legutóbbi 30 év, ugyanolyan balfasz kor volt, mint az 1900 - 1930 közötti időszak. 30 éve le van nyomva a tudatszint, a féltudású elitnek hazudott vezetők ilyen politikai kultúrát alakítottak ki. Szarabb a helyzet mint 89-ben, mivel akkor az emberekben megvolt a hit, ma már nincs, mivel szétbasztak minden gazdasági kitörési alapot. Talán ha 3-4 innovatív hazai vállalat lehet egy-egy iparágban, ennyit tudott ez a 30 év. Egy fiatalnak esélye nincs, húz nyugatra, nem áll meg Győrben.
Az ellenzék langyos víz, és hiteltelen, jönnek az unokák, nem fognak tudni országos szinten labdába rúgni. Új lemez kellene, ami hiteles. Pl. olyan csókák akik eddig a politika közelébe se mentek, te a tökük van tele az elmúlt 30 évvel.
Az van, hogy vityának sem lesz elég az, hogy nyomjuk tovább, a másik oldalnak - ha lesz egy tiszta csapat - hogy vitya mondjonle.
Az, hogy csápolni kellene a módszerváltóknak, mert mennyire faszán csinálták, arra egy fiatal azt mondja, na ne mán, ne viccelj mán.
Ebből szerintetek hogy vezet kiút?

screpes 2020.05.16. 19:04:46

@lecsós:

A kérdésem ("miért van ez így") kizárólag a debrecen és más városok közti különbségnek, a cívisváros sajátságainak szólt.
Te nem vetted észre sem a kérdést, sem a differenciát, azért, hogy elmondhasd sokadszor ugyanazt.
Ha így folytatod, téged is p.csán fognak rugni az unokák.. Negyven év múlva, a tieid, ha lesznek. De nekem már vannnak erről tapasztalataim: már tizenévesként elhúznak nyugatabbra.
Ez persze kedvez (!) a fennálló hatalomnak, (már nem mondogat a létszmra
vonatkozó nacinonalista nemzetmentő szólamokat), mert a maradék lepusztult magyarokat könnyebben uralhatja: tanulatlanok, megfélemlítettek, kiszolgáltatottak.

2020.05.17. 07:45:51

@screpes:
a fidesz elég gyakran debrecenben próbálja ki azt, amit országosan is be akar vezetni. a konszolidációt is réges rég megindult. mivel gazdasági visszaesésre számítanak (a pandémia előtt is már valamilyen nagy válsággal számoltak) ezért a fidesz a kultúrharcban különösebben nem érdekelt. mert a gazdasági kérdésekre koncentrálnak elsősorban. persze ha a "liberálisok" adnak egy pofont a kormánynak, akkor azt visszaadják. támogatják miskolcot. a sote együttműködik péccsel és szegeddel is.

lecsós 2020.05.17. 08:25:09

@screpes: @civisvaros___: A fiatalok, ahogy felhúzzák a sorompót, dobbantanak, mennek vissza melózni nyugatra. Lehet majd beszélgetni velük a neten, meg évente egyszer unokázni, ha beengedik a nagyszülőt egyáltalán. Nincs ezzel semmi gond, ez a természetes, ilyen világot épített nagypapi. Azt várom, hogy itt a pandémia utórezgéseként kicsit ki tud egyezni a fiatalság a nyugdíjasokkal. Mivel az van, hogy 30 éve a mindenkori nyugdíjasok döntik el az ország sorsát, mondják a fiatalok. Lehet utazni évente egyszer nyugatra unokát nézni, egyszerű ez, mint a faék.
A baj az, hogy az idősebb generáció sem tudja mi az a demokrácia, és hogyan kellene ebben a történetben mozogni, mivel nem ebben élt, ez lett belőle. Az a generáció, aki most nyugaton van, az az egymillió ember, az tudna mesélni valamit arról, hogy mi is ez, de az meg nem akar gombokért melózni kis hazánkban. Tehát marad ez, ami van. Erre mondom azt, hogy nem volt rendszerváltás, még talán módszervlátás sem volt, csak át lett festve a cégtábla az elmúlt 30 évben. A nép meg szépen azon nőtt fel, hogy nem szól bele semmibe, nem pofázik, nem csinál semmit, megelégszik a nagyon kevéssel, mint az 50-es években. Erre meg rátett a média, pl a szomszédok, mer' vágási feri beszáll az internetbe...
Emlékszem gyerekkoromban a németeknél hétvégén mindig valamilyen adón tolták a német folklórt, ahogy kell, egész délelőtt. Nem a szomszédokra hajazó sorozat volt a legnézettebb arrafelé. Úgy néz ki, ez a 30 év megmutatta, hogy nem megy nekünk ez a demokráciás játék na. Mindig kirablás lesz belőle. A fiatalok meg húznak el.

Civis:
A konszolidáció régiónként változó, van ahol megy a történet, van ahol meg nem.

lecsós 2020.05.17. 08:37:58

@screpes:
Arra lennék kíváncsi, hogy az elmúlt 30 évben mikor volt az a pillanat, amikor a nép feladta, lélekben feladta, hogy nem tud változtatni kollektíve a során? Ez kb. azt jelenti, hogy megszűnt népként definiálni önmagát, már csak egy fogyasztói közösség..

Ezért úgy döntött, hogy London, Berlin lesznek a legnagyobb magyar városok. Mivel hogy ez így van, ezért lehet azt mondani, hogy nem volt itt rendszerváltás, de módszerváltás sem.

Van-e ebből kiút? Ez a kérdés, mert ez nem gazdaság kérdése, hanem hit kérdése.

Khonsu 2020.05.17. 10:40:21

@lecsós:

Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy volt-e egyáltalán az elmúlt 30 évben olyan időszak, amikor a többség elhitte, hogy tud változtatni a sorsán?

2020.05.17. 11:12:18

@lecsós:
nyugat-európában pszeudo többpártendszer van, keleten kvázi egypártrendszer. de ez a két világ nagyon hasonló.

mondok egy példát. budapest, békéscsaba, debrecen, kecskemét, miskolc, pécs, szombathely, szeged, veszprém, zalaegerszeg bábszínházai reggeltől estig tartó online programokat hirdetnek meg gyermeknapra. délelőtt és délután minden egyes bábszínház kap egy-egy félórát. ez a konszoldiáció minden régióban. na most értem persze, hogy ebben könnyű. mert a bábszínház nem társadalomkritikus. és most az elvárás, hogy a magyar színházból a mainstream ne legyen társadalomkritikus. úgy váltik kulturálttá. a bolsoi se társadalomkritikus. na igen, de a broadway se. a társadalomkritika valójában az underground.

2020.05.17. 11:55:06

@lecsós:
megindult egy elitváltás. ez egy vidéki bábszínházasdi. a szoba sarkában lámpával, kamerával és egy számítógéppel.
static.civishir.hu/ci/2020/05/tn4-vojtina.jpg
és összeállnak online egy országos gyereknapi rendezvénysorozattá. ezekből elitváltás következik. miért? mert a liberálisnak mondott kulturális közéletben nincsenek mesejátékok, nincsenek vezető bábművészek. mert hogy abban nincs társdalomkritika. amit aczél elvtárs is akart, csak őket ne kritizálják. ez ment eddig. késő kádárkori konszolidáció köszön vissza. a süsü után a 80-as évek magyar bábfilmjeinek hagyományát elevenítik fel. és ebből kiválasztódik egy új elit. vagy kiválasztódhat. persze lehet, hogy a gyerekeknek nem kellenek bábok, és bábjátékok. vagy nem ezek a bábművészek kellenek. ezekből a digitális projektekből majdnem biztosan elitváltás következik. mert nem az rtl klub dönti el. de ugyanígy múzeumpedagógusok indítottak ilyen digitalizációs projekteket országosan. vagy természetvédők és azzal az attitűddel, hogy tegyük már félre a politikában a vallásháborút. mert hogy ez a kérdés eldőlt. illetve budapesten nem dőlt el. és még vidéki városokban se. de ott is beállnak az országos nagyrendezvényekbe, amit a kormánypárt támogat. és ez konszolidálja az orbán rezsimet feltéve, hogy nem viszik csődbe az országot. a kádár korban is ezt ment. csak a forintgazdaság külső okokból összeomlott. a kelet-közép európai országok a kgst-t nem tartották egyben.

2020.05.17. 12:24:55

@lecsós:
tehát ami ebből visszaköszön az késő kádár kor konszolidált gyermekjóléti állama. agrárszocializmus. ami kulturálisan akkor volt a csúcson, amikor ötvözték a keresztény hagyománnyal. állami gazdaságok mellett nem vezették vissza a egyházi birtokokat. a szövetkezeti rendszert szétverték. pedig azok elég jól működtek a háztáji gazdaságokkal és a nemzeti parkokkal. családi vállalkozásokkal, céhes háziiparral heti vásárokkal. ezeket kellene újrateremteni. tangazdaságok, közbirtokok mellett tanműhelyeket, közraktárakat építeni. és városi tőkalapok, polgárjogi társaságok teremtik meg az urbánus hagyományt. de ez a koncepció nagyon erősen retrográd. trianon ellenességgel népi nacionalista. a királyi magyarország újrateremtése és részleges modernizációja lehet a cél. de ez budapestről nézve teljes abszurditásnak tűnik. mert hogy ez túlzottan retrográdnak hat. f amikor élfeudális-félkapitalista világ az európai tradíció. és ezt elsősorban nem gazdasági, hanem katonai értelemben kell tudni megvédeni. az ebből adódó multikulturalitást vallási értelemben kell tudni összetartani. ehhez biztosan nem kell a soros alapítvány és a soros alex féle liberalizmus. biztosan nem kell hozzá az mszp-p, gyurcsány és a momentum mozgalom. a fidesz kell hozzá, hogy kiszorítsa a függetlenek. és mellette valódi függetlenek. de ha orbán csődbe viszi az országot, akkor kádár sorsára jut.

lecsós 2020.05.18. 11:20:49

@Khonsu: @civisvaros___:
Ez mind szép és jó lenne, de itt van egy nagy de. A 70-es évek végétől elindult a kádári konszolidáció. A 80-as évek közepére oslyan jól sikerült, hogy egy átlagos agrárértelmiségi vidéken megkereste a 5 000 - 8 000 Ft-ját, akkor volt egy liter benzin 1 Ft, egy kenyér még mindig 3.60 Ft, ez kb ma nettó 2 900 000 Ft, alaphangon számolva. Ennyit tudott a kádári konszolidáció. Nyugatra nem utazhattak csak három évente, de volt lóvé dögivel. Most mi van? Lehet utazni nyugatra, kopasz seggel, segget nyalni, lemenni kutyába. Ezért nem volt itt módszerváltás sem, dilettáns senkiket kellene ünnepelni ma 89 miatt. Havi nettó 140 000 -el nem tudsz konszolidálni, meg fognak dobálni sörösüveggel, lófasz ez ami van.

Van egy megatrend, ami kialakult az elmúlt 70 napban. Kibaszott sok ingyen lóvét toltak a jegybankok a gazdaságba - elnézést, a bakrendszerbe - ezt ugye meg lehet tízszerezni a bankrendszer által, hitelpénzként.
Nade a tízszerezés megtörtént, de ebből valahogy nem kap az átlagos Mari, meg Feri meg a sarki kisboltos, meg a hentes. Nem kaphat, mert ilyen a rendszer. Egyszerűen nem éri meg hitelezni a reálgazdaságot. A lóvé megy a tőzsdére, a megavállalatokhoz, akiknél lehet még valamilyen minimális %-ot realizálni, gyorsabban mint a reálgazdaságban.
Tehát az van, hogy az átlagos Feri, meg a Mari, meg a kisboltos, meg a hentes a sarkon relatíve pénzbőség mellett fog tönkremenni, és mivel ez így van, munkahelye sem lesz.
Senkinek nem érdeke lóvét tenni a reálgazdaságba, egyik EU-s országban sem, az USA-ban sem. Kurvajó pénzt lehet csinálni a tőzsdén, pl. saját részvény vásárlással, stb.
itthon az elmúlt napokban elérte a tényleges élelmiszerár infláció a 30 %-ot néhány helyen.
Ha ez így marad, komoly infláció lesz pénzbőség mellett, úgy, hogy az átlag mari, meg Feri, meg a kisboltos, meg a sarki hentes tönkre fog menni. Reálgazdaság off, tehát simán bedőlhet érzetre a forntigazdaság, mivel az embereknek effektíve nem esz lóvé a zsebükben, de a tőzsdén a milliárdosok szarrá fogják keresni magunkat a megtízszerezett jegybanki lóvéból. Ez megy, a kérdés az, ez a történet hova fut ki, meg hogyan. Az átlag feri, meg mari mikor jön rá hogy tehet bár bármit, az nem fog jó lenni, azaz bármit tesz, csak rábaszni tud, ennyi ez.
Ezt a tál szarostésztát kezdik már szagolgatni nyugaton, mert fel van tálalva, és valamit tenni kellene, mert tudják, hogy nem kellene felbőszíteni az átlag marit, meg ferit. Persze megy a bábszínház, de bassza meg, a színház már nem lesz elég egy bizonyos ponton túl.
Kurvakevés lesz hogy odamegy a politkus, és megkéri a bankért, hogy drága bankár, tessék már ingyen hitelezni bárkit, amolyan helikopter szerűen, mivel ha nem teszed, kurvanagy szar lesz.
Tehát ez a megatrend nem a konszolidáció felé hat, ez a gond, a balfasz hozzáállás miatt van az asztalon a szaros palacsiinata. Kurvagyorsan tudnak változni a dolgok. Lehetne ebből szép dolgokat is kihozni, de ahogy látom, még a XVIII. századi megoldások dominálnak..

2020.05.18. 13:58:02

@lecsós:
ha errefelé a közjog 16. századi lenne, akkor meg lennék elégedve. mi a cél? valami olyasmi, hogy az átlagos háztartás vidéken 2-300, az átlagos vállalkozás a városban 20-30 éves lemaradásban legyen a világ élvonalához képest. azt jelenti, hogy egy parasztház átlagban olyan fejlett, mint a napkirály palotája. nem olyan rossz a faluban. ahogy sanyi mondja a városban a régi nszk. azt a szintet elérni. ennél többet nem nagyon lehet ígérni. azért csúcsintézményeknek azért kell átlagosan 2-3 éves mérten lemaradásban lenni a legfejlettebb világtól, hogy katonailag védeni lehessen az országot. még egyszer átlagban. tehát ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne valamiben akár a világ előtt járni. de nem kellene szégyellni azt, hogy magyarország sok tekintetben európa szegényházává válik feltéve, hogy kulturát marad. a magyar társadalom hagyományosan ezt tudja.

2020.05.18. 14:36:20

tessék. puzsérné. ex momentum.
www.youtube.com/watch?v=3TedSj5RF4A
témába vág. nagyon vicces.

lecsós 2020.05.18. 17:43:01

@civisvaros___: A régi NSZK-ban öt maki volt a cigi, az autómatábol, egy negyven a benya, és ezer makiért kaptam már egy olyan kocsit, amivel el lehetett menni a-ból bé-be, és lehetett tolni neki legalább két évig úgy, hogy olajat, és benyát tettél csak bele. Ja, persze, majd elfelejtettem. A napi nettó fizetése a fricceknek átlag melós melóhelyen, elérte a napi négyszáz makit, te megkaptad a kettőötvenet, maximum háromszázat, de akkor a beledet kitoltad. Vehettél egy ládát három napi nettó fizetésedbúl, amivel eltoszogattál á-bol b-be két évig legalább. Ez volt az NSZK, ezek sírtak, - meg mi is - amikor gyütt az EUR, és vele a 130%-os infláció másnap. Mikor is öt eur lett a cigi, 4 maki helyett 5 eur lett a sör a kocsmában, meg két makiért adtak egy EUR-t másnap. Szóval ha már NSZK, akkor az a 70-es évek közepi NSZK, de akkor is ezek voltak már a fiztetésbéli arányok. Szóval azt mondom, hogy szarban vagyunk, mert nincs meg az átlag melós nettó fizetése nettó kettőmillió hétszázezer forint napi nyolc órás meló, és heti 5 napos munkarend mellett. Nem tudsz úgy konszolidálni egy rendszert, ha az átlag melós éhendöglik, ennyi ez. A 80-as évek közepi NSZK, és a 80-as évek közepi Hunagary pariban volt, sőt azt mondom, hogy sok szempontból itt szabadabb volt az élet, mint arrafelé, ez csak nézőpont kérdése.
Az NSZK nem mondott le a fél országról, ott is volt fejlődés a német precizitás mellett. te azt mondod, hogy le kell mondani a fél országról - a cigány lakta kistérségekről - na de dzsenifer, meg lali baszik az erre, elmegy lopni, ahogy kell - Ebből balhé lesz, ez nem konszolidáció, ez balfasz hozzáállás, és csak olyanok tudták kitalálni, akinek semmilyen "terepi" tapasztalata nincs, vagy elfelejtette honnan jött. Ez van bazzeg. ha már az NSZK, akkor hozzuk be azt is vele, hogy a fizetésekből tudjon olyan szinten megélni a delikvens, ahogy az NSZK-ban megéltek az emberek. A németek visszasírják az NSZK-t, mert működött, nem úgy mint merkelisztán, a wilkommenszkultúrral. Sokam mondják, hogy csak néznek ki a fejükből, mint szása, miután letolt egy üveg főzőrumot meló után.

lecsós 2020.05.18. 18:11:57

@civisvaros___: Ja, meg ha a melós meg tud élni a fizetésébúl, mint a régi NSZK-ban, akkor van ideje politizálni is, és ráér gondolkodni okosságokról, van pénze hozzá. Mert nem mindegy, hogy fél napi fizetésedből iszod magad szarrá pénteken meló után, vagy fél haviból, ugye.

2020.05.18. 20:59:03

@lecsós:
nem kell lemondani a fél országról. de alacsony technológiai szinten kell fejleszteni vidéken. nem kizárólagosan. mert lehet mezőgazdasági repülőt szerelni. az 100 év lemaradás a a legfejlettebb világtól. drónt reptetni. droidokat építeni. az is brutális lemaradás a világ legfeljlettebb részeihez mérve. ahol a marsutazást terveznek.

2020.05.18. 21:18:36

@lecsós:
nem kell bedőlni annak, hogy a gazdaság totális versenynek van kitéve. ha az európai űrügynökség támogatásával akármelyik magyar mezőváros képes fellőni egy műholdat, akkor 20-30 év lemaradásban lesz a világ legfejlettebb részéhez képest. ha átlagosan csak ennyi lesz a lemaradás, akkor az már viszonylag jó eredmény. ami nem azt jelenti, hogy átlag felettit nem lehet nyújtani. az az átlag. de ez faluban 2-300 év lemaradás átlagban. a kerekeskút, a hengerkerék 2-3000 ezer éves evolúciós lemaradás a világ legfejlettebb részéhez képest. de ilyesmi lehet a faluban.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/L-differentialwinde.png

Khonsu 2020.05.18. 22:17:08

@lecsós:

Szagolgatják ezt már egy ideje nyugaton és itt is, csak nem nagyon tudnak vele mit kezdeni. Kevesen és egyre kevesebben boldogok igazán a rendszerben (és nem csak a szegények közül), csak nem nagyon látnak valódi (és élhető) alternatívát, azért nem robbant még a dolog. A populista néphülyítés sem véletlenül éli fénykorát. Tömeges igény van valami másra, ha nem is tudják az emberek megfogalmazni, hogy pontosan mire, de ez a kellemetlen érzés ott motoszkál bennük, hogy valami nem stimmel a világgal, nincs ez így jól, ahogy van, nem így kellene lennie.

Talán a formálódó válság felgyorsítja a megszületését annak, amiben majd felismerik azt, amire vágynak. Azon a ponton pedig megszólalnak a harsonák. A dolgok nagyon gyorsan fognak változni. Történelmi léptékben csupán egy villanás lesz.

Amikor valami olyan erős inger éri az embert, ami katarzist, módosult tudatállapotot vált ki, megváltozik a tekintete. Látható ez számtalan XX. századi fényképen és filmfelvételen, vagy korábbi festményeken.

Amikor a hatalmi elitek meglátják majd ezt a semmivel össze nem téveszthető tekintet, abból tudhatják majd, hogy a bulinak vége. Az ők világuk nincs többé.

lecsós 2020.05.19. 08:20:59

@civisvaros___: Az NSZK-ban simán ment ez a történet, hogy a bajor paraszt az bajor paraszt maradhatott, és őrizhette a tradíciót, mivel volt a gazdaság tradicionális alapon történő működtetése mellett még a zsebében legalább havi átlag négyezer maki a zsebében, hogy vehessen három évente egy mercit, vagy egy bömöst. Ez volt az innováció alapja. Ez volt az NSZK, ugyanez van a nagy németországban is. A bajor paraszt köre építettek egy gazdasági teret, ami őt támogatja, és megtarthatja a tradícióit, úgy hogy nem dolgozik többet mint a nagyapja.
Itthon meg jöttek a politkus senkik 89-ben, és képesek voltak felszámolni mindent, ami a vidéket vidékké tette. Nem lehettek egyedül ekkora barmok, gondolom segítettek nekik kis lóvéval a zsebbe. 2004-ben ugyanaz a balfaszság ment, szétbaszni a vidéket, lenyúlni minden forrást, minden következmény nélkül - lásd leader program pl.- Mára meg az a rendszer, amit felépítettek a kedves csatlósok mindkét oldalon, egyszerűen nem versenyképes, mivel alap szinten rosszul tervezett, kérdés az, hogy az erőforrás koncentráció hova fut ki, mivel nem arra felé haladunk, hogy az egyén meg tud élni a sajátjában, hanem menjen el rabszolgának a multihoz, vagy egy csatlóshoz. A nagykönyv szerint ez már kis hazánkban rövid távon sem akar működni, mivel nincs tradíciója a történetnek. A tsz rendszer is akkor tudott nagyon komolyan konszolidálódni, amikor a háztáji rendszer bejött a képbe. A trösztök nem voltak nyerők lokális szinten, egyszerű ez, mint a faék.
Hogyan tud egy csikós havi kettőmillió hétszázezer forintot keresni nettóban ma, úgy, hogy semmit nem tesz, csak azt mait egy csikósnak tennie kell. Erre tudott választ adni az NSZK, ez van. Mi meg kurvára nem.

lecsós 2020.05.28. 12:24:03

@civisvaros___: Na most ha megnézed a statisztikát, akkor kiderül az, hogy Magyarország olyan 1974- 1989 között elérte a nyugati fejlettségi szint olyan 50-60 %-át, minden oldalról, - nem nyugati hitelből, ahogy azt tolja a politika-. Erre jött a 90-es gzdasági hazaáruló módszerválátás - ebben ma már konszenzus van a gazdaságtörténészek között - és szépen erről a szintről visszazuhantunk kb. 20- 25 %-ra. Ma kurvaszar a helyzet, mivel a vagyonosodás rendkívül egyenlőtlen eloszlású, közben elment minimum egymillió ember, aki tudja azt, hogy át lettek baszva 30 éve. Ne legyen kétségeink, egy mai 25 - 45 éves a saját bőrén érzi azt, hogy nagypapi generációja átbaszta, nem kicsit. Most voltam kocsmába. odamegy a pógár az előző 30 évben meggazdagodott csókéhoz, és megkérdezte a szentem tőle a következőt:
_ Mondd, figyelj, milyen érzés az, hogy átbasztad a földieidet 27 éve?
Nézem hogy mi lesz a válasz, és nem volt válasz, csak szemlesütés, bassza meg, ez elég is volt.
Szóval az elbaszott módszerváltásból levont következtetések ezek, ez a common knowledge, oszt szevasz. Mindenki tudja, ugyanúgy, tudja, hogy ki volt kommunista, ki volt kulák, vagy ki volt munkásőr, vagy ki volt véresszájú pártmunkás.
Na most 30 évvel a módszerváltás után el kellene kezdeni valami konszolidációt, de za egész valóság így a covid-19 árnyékában nem ez felé hat.
A komcsiknak sikerült a konszolidáció olyan kb. 58-tól után 75-re, mivel felfogta azt, hogyha nem baszogatja a vidéket - hagyja élni- akkor okkás lesz a dolog.
A konszolidációhoz, - amiről a hozzászólásodban írsz - kellene diverz árúalap, ami allokálható. Mit látsz? A magyar gazdaságnak hazudott gazdasági szerkezet minimum terciális szerkezetű, egy bank a legnagyobb befektető a hazai élelmiszergzdaságan, és e mellé épül fel a szomszédvár, ugyanezen felfogás mellett.. Erre jön pl. a harmadik pillér, a turizmus, és az infrastruktúra építés. Ezzel lehet támogatni oldalról a történetet. Ebből egy valami nem lesz. Prosperáló középosztály. A középosztály alatt a független családi tulajdonra épülő független egzisztenciákat értem, melyek nem függenek a munkaerőpiactól, sem mindenoldali, mindenkori seggnyalástól. vannak még ilyenek, akik nem nyalnak sehová, csak teszik a dolgukat. Na most ezek a szereplők a legeslegjobban innováció képesek! A kérdés az, hogyan lehetne rábírni ezeket a szereplőket az innovációra?
Azt mondják az okosok, hogy olyan 2023-ra a Covid-19 miatt szarabb lesz a helyzet, mint a módszerváltáskor, Európának ebben a felében, mivel elbaszott gazdasági szerkezetünk van.
Tehát van másfél év, hogy elő lehessen adni egy olyan konszolidációt, amiben lehetne hinni.
Vegyes gazdaság? Űberfasza! van egy ötletem, pl. mert mérnök vagyok, és tudnék vele olyan 200 jól fizető melóhelyet teremteni. Kőne zsé. Hova kell tolnom a business tervet, holnap akarok kezdeni, nem 10 hónap múlva. Ilyenekre, ha lehetne gombot varrni, akkor lehet belőle valami, ha nem fasz tudja mi lesz.
Az is gond, hogy egy egyszerű KKV nem azért van, hogy innováljon, hanem inkább járadékvadász. Ebbe a rendszerbe meg tolják a pénzet, ami olyan 90 évvel ezelőtti vezetői tudást konzervál..Szerinted hogyan lészen ez?
Vidéken is kellene a nettó 2000 EUR fizetés, mint Ausztriában, normál munkavégzés mellett - Ez meg nagyon nincs.
süti beállítások módosítása