1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2020.03.01. 08:09 HaFr

Öt pontban arról, hogy mi kellene egy jó országhoz

Képtalálatok a következőre: child tech nature

Magyarországon a jórészt kimaradt polgári fejlődés, illetve a vidéki zsidóság elpusztításával, a németek kitelepítésével és a bolsevizmussal a vékony polgári réteget (és mentalitást is) megsemmisítő politika miatt összetorlódott és egymásba épült a posztfeudális, személyiségi függőségen (szervilizmuson) alapuló keleties feudalizmus és a tömegdemokrácia, ezek minden, tágan értett kulturális jegyeivel. A helyzetet felismerő és annak minden gyengeségét kihasználó Orbán-rezsim leváltása megtörténhet ugyan a jövő csillagainak szerencsés együttállásával, de ha így is lesz, ez semmit nem fog megoldani az öröklött képletből. A nemzet súlyosan kompetenciahiányos állapota nem olyasmi, amivel -- ha csak a politikára hagyatkoznánk -- a mai ellenzéki színvonalon szembe tudnánk nézni és el tudnánk kezdeni tartós eredménnyel felszámolni. Ha mégis ezt akarnánk tenni -- túl a mai kocsmán --, akkor minimum a következő célokat magunk elé kéne tűzni:

1. A kooperatív személyes kompetenciák és tereinek (piac, etikai minimum, tudomány, kutatás és fejlesztés, közszolgálat, benne az állammal) kifejlesztéséhez szükséges oktatási rendszer. Látni kellene a család és az oktatás feladatát -- a gyereknek az optimális nevelődéshez fűződő személyes érdeke mellett -- egy nemzet szempontjából is: ez a szempont pedig a versenyképes társadalmon túl a kooperatív struktúrákban való elboldoguláshoz szükséges készségek kialakítása.

2. Az állam kiszabadítása az élősködők megszállása alól és az élősködő mentalitásból. Az államnak a legnagyobb értékteremtő szervezetté kell válnia az országban, amelynek hatékonyságát és hatásosságát folyamatosan, transzparensen mérni kell. Ez az igény minden bizonnyal odavezet, hogy az államot jócskán csökkenteni kell, egyes mai funkcióit egyszerűen fel kell számolni, a maradék bizonyos részeit a polgárok autonóm társulásaira, önkormányzataira, más funkcióit a piacra, továbbiakat egy -- remélhetően -- a jövőben jobb képet mutató EU-ra kell bízni. Az átalakuló államot sokkal kevesebb pénzből lehet működtetni a jogszolgáltatásban, a nemzetbiztonságban, a közös javak (jószágok) feletti ellenőrzésben stb. mutatott fő kimeneti teljesítményének javítása mellett.

3. A társadalom fő szolidaritási reflexévé optimálisan a minden polgárának biztosított bemeneti esélyegyenlőség (azonos színvonalú közoktatás, jogbiztonság és alap egészségügy) és a minimális egzisztenciális biztonság (lakhatás, minimáljövedelem) kettősének kell válnia. Legyen értelme Magyarországon annak a kifejezésnek, hogy "emberhez méltó élet"!

4. Az alkotmányozás során meg kell teremteni a liberális (polgári) demokrácia -- mint az emberi szellem és az anyagi előrehaladás optimális nemzeti szintű -- intézményrendszerének egyfelől belső (a checks and balances-en alapuló és az oligarchizálódást kivédő, a valódi, ezt az elnevezést kiérdemlő elit kulturális mintáit ugyanakkor uralmon tartó), másfelől külső (az ellenségeivel szembeni biztonságának) garanciáit.

5. A nemzet önképében az etnikai összetartáshoz és a hagyományokhoz fel kell nőnie a teljesítmény elismertségének. Nincs modern, sikeres nemzet elismert, valódi tekintélyt kivívó emberek és ezek mintaadó jelentősége nélkül. A nemzet mindenkié, de a nemzet uralkodó normái, mintái és személyiségei nem lehetnek akármilyenek. A kultúránk legyen értékelvű, a vallásunk -- kinek-kinek, ha igénye van rá -- a hitekhez és a vallás dogmáihoz hű, az oktatási rendszerünk olyan, ami elsősorban a gyerekek, másodsorban a nemzet érdekét szolgálja, a piacunk versengő, az államunk támogató és az élet megőrzője, a közösségeink autonómak és a kultúrájukat szabad érvényesítők (amíg nem ütköznek a jog határaiba) és legelső sorban: mi mindannyian szabadok, akiknek a legnagyobb esélyük van ebben az országban a boldogságra. Több mint máshol és a legtöbb, amit el tudunk érni.

Ma viszont minden hazug. Ennek gyökeres átalakítása olyan feladat, amelynek horderejét ez a néhány sor érzékeltetni tudta csak. Vannak-e/lesznek-e ehhez vezetőink?

545 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr5015498310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.05. 23:21:19

@civisvarosi:

"az vagy igaz, vagy nem igaz."

Csak az olyan sátánfajzatoknak, mint te is vagy, Bélám.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.05. 23:22:09

@civisvarosi:

"éppen azt demonstrálom, hogy a politika nagy része faszság."

Az egésze. Csak balfasz sátánfajzatok hiszik azt, hogy ők _tudnak_.

2020.03.06. 06:01:59

@Reding Roli:

Nagyon alacsony értelmi szinten kell ahhoz lenni valakinek, hogy egy legálisan érkező, munkavállalási engedéllyel rendelkező vendégmunkást egy kalap alatt említsen egy illegálisan, papírok nélkül, a zöldhatáron átgázoló migránssal.

Ilyen alacsony szintre csak a liberális romkocsmaértelmiség képes süllyedni.

2020.03.06. 06:04:17

@abdul hackeem:

Gondolom gyurcsány fegyenc azóta már megoldotta volna a koronavírus problémát. Csak ki kell nyitnia a száját, és minden normális ember, állat, vírus menekül.

2020.03.06. 06:10:15

@abdul hackeem:

Az volt már, hogy a vírusos iráni diákok cserediákok, akik a keleti nyitás "termékei", vagyis a patás zOrbán tehet arról, hogy betört a korona Magyarországra.

abdul hackeem 2020.03.06. 07:08:16

@valóság nevű illető: Miért is nem csuktátok le gyurcsány fegyencet propagandista?

abdul hackeem 2020.03.06. 07:10:17

@valóság nevű illető: Okoska, a süketeléseddel sem lehet megállítani a vírust. Stimt das?

2020.03.06. 07:21:49

@abdul hackeem:

Nem találtunk egy elítéltet, még a gyilkosok között sem, aki hajlandó lett volna megosztani a celláját gyurcsány fegyenccel. Szinte kivétel nélkül mind azt mondta, van egy szint, ami alá nem hajlandó süllyedni.

2020.03.06. 07:23:01

@abdul hackeem:

Miért kell megállítani? Összességében több lesz benne a pozitívum, mint a negatívum.

2020.03.06. 07:39:45

@abdul hackeem:
a vírus elsöpörheti a kormányt. lehetséges. de az extrém liberális ideológiát majdnem biztosan elsöpri. és ez elsöpörheti a szociálliberális ellenzéket is. mert a dk-s nyugdíjasok aligha fognak a globális keveredés mindenek felett állását hirdető momentumra szavazni.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.06. 09:30:37

@civisvarosi:

"a vírus elsöpörheti a kormányt."

Nem _ez_ a vírus. Ez nagyon _lassan_ terjed.

abdul hackeem 2020.03.06. 09:35:49

@valóság nevű illető: Elsőre nem tűnt jó ötletnek rászabadítani a szavazótáborra a covid19-et.
A szavazást viszont elcsaljátok, a nyugdíjkifizetések meg lecsökkennek.
Bingó.

abdul hackeem 2020.03.06. 09:41:40

@valóság nevű illető: Aszittem nem akartok neki kártérítést fizetni a börtönviszonyok miatt. Ez hihetőbb lett volna.
Csak ahhoz előbb el kellene ítélni pöcsfej.

2020.03.06. 09:55:00

@abdul hackeem:

A koronavírus a liberális világrend végét jelenti, ami már egyébként is kómában van.

Hogyan csalta el a Fidesz a választást, és hogyan csökkenti a nyugdíj kifizetéseket?

Ha túl sok, és komplikált a kérdés egyszerre, bontsd meg több válaszkommentre. Marad közöttük gondolkodási időd.

2020.03.06. 09:56:52

@abdul hackeem:

A választók már 3 egymást követő választáson ítéletet mondtak gyurcsány fegyenc fölött.
Ez jobban megviselte ezt a szippantótölteléket, mintha életfogytigot kapott volna.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.06. 10:27:20

@abdul hackeem:

Egy amerikai cikkben is és egy hvg.hu-s cikkben is találkoztam azzal, hogy megírták a valamelyik helyen első fertőzött _foglalkozását_ ill. _munkahelyét_.

Márpedig egy combos járvány idején _nem_ erről írnak az újságok.

Szóval addig jó nekünk amíg az új fertőzöttek munkahelyi adatairól cikkeznek. Addig nincs gond.

2020.03.06. 11:23:25

@neoteny:
a szociálliberális koalíció arra volt alapozva, hogy a momentumos ifjak és a dk-s nyugdíjasok egyaránt a fogyasztói társadalom tagjai. nem termelők. vagy azért, mert inaktívak, vagy azért mert kereskedelmi szolgáltatásokban érdekeltek. és ez két társadalmi réteg a totális versenyben érdekelt a termelői piacon. mert úgy jut olcsó tömegtermékekhez. amit aztán elfogyaszt vagy értékesít.

csakhogy ez globális keveredéssel jár együtt. ehhez az kell, hogy az iráni diákok jöjjenek menjenek szent istván egyetemen. és csak ne legyenek korlátozva. vagy magyarország és milánó között ingázzon a brit külkereskedő. csakhogy ezek hozzák magukkal a vírust. amire mondhatod, hogy ez még nem A vírus.

csakhogy az extrém liberális open society a baloldali szavazóbázist fenyegeti. a magas filoszt felülírja az elemi biosz.

keresztényszocialista világot lehet teremteni, vagy agrárszocialistát. nemzeti liberálist, vagy libertárius keresztényt. vagy legalábbis úgy tűnik, hogy úgy ahogy ezek állják ki az extremitás próbáit. a szociálliberális eszme egy ellenkultúra a népi nacionalizmussal és a tradicionalizmussal szemben. a vírus az antifasiszták vs. nácik szembenállását írhatja felül. és ezt kihasználhatja a kormánypárt. feltéve, hogy orbán elég ügyes hatalomtechnikus. és racionális közbeszédre vált. képes lesz a számok világán, tényszerűen kommunikálni.

ijontichy 2020.03.06. 11:47:01

@civisvarosi: "ehhez az kell, hogy az iráni diákok jöjjenek menjenek" Ha jól emléxem, a Fat "komcsy" Lacus kurva nagy iránbarát. Persze a dkmomentummszpjobbik... (notfidesz) kormányzás esetén is lennének iráni diákok, mint ahogy kádár alatt is tele voltunk közel- s távolkelettel. Ezt csak azért mondom, hogy a propagandista hisztit lehet abbafejezni.

2020.03.06. 12:55:41

"Kovács Zoltán, Magyarország kormányának nemzetközi kommunikációért felelős államtitkára a Facebook-oldalán hívta rá fel a figyelmet, hogy Ausztria egyik vezető sajtóorgánuma, a magát klasszikus liberális beállítottságúnak meghatározó Die Presse egyik újságírója bocsánatot kért Orbán Viktortól, amiért a kormányát az osztrákok Hitler rezsimjéhez hasonlították 2015-ben, azért, mert a magyar miniszterelnök megvédte országa határait. Az újságíró egyúttal elismerte, hogy Orbánnak volt igaza.

Jobb későn, mint soha
– így kezdődik a Kovács Zoltán közösségi oldalán megjelent bejegyzés, amelyben az államtitkár részletezi a Die Presse cikkének a tartalmát.

Kovács felhívja rá a figyelmet, hogy az újságíró szerint „Orbán Viktornak igaza volt, és bocsánatkérést érdemel; egyrészt a korábbi osztrák kancellártól, a szociáldemokrata Werner Faymanntól, aki a magyar kormányt a Hitler-rezsimhez hasonlította a (2015-ös) migránsválság kezelése miatt, másrészt pedig Angela Merkel német kancellártól, aki „ma a külső határok védelme mellett áll ki, amelyet egyszer végrehajthatatlannak nyilvánított, és a miniszterelnököt arroganciával lehordta".

Nem csak Faymann és Merkel tartoznak bocsánatkéréssel Orbánnak - emeli ki a klasszikus liberális lap újságírója.

A hírhedt luxembourgi szociáldemokrata, Jean Asselborn Magyarország kizárását követelte az EU-ból akkor, amikor pontosan úgy lépett fel az illegális migráció ellen, mint most Görögország: azokat, akik mint Magyarország, kerítést építenek a háborús menekültek ellen, ideiglenesen vagy véglegesen ki kell zárni az EU-ból - mondta Asselborn.

A szerző szerint „az az igazság, hogy ha Európa Németország vezetése alatt 2015-ben úgy cselekedett volna, mint Orbán, ahelyett, hogy elítélte volna, akkor megkímélték volna az EU-t például a szélsőjobboldal felemelkedésétől, egy tucatnyi dzsihádista támadástól és a bevándorlási hullám hatalmas költségeitől".

2020.03.06. 13:04:47

@ijontichy:
megint egy nyilvánvaló dolgot nem értesz. a (dk-s) nyugdíjasok ellenérdekeltek a nagy jövés-menésben. abban, amit az extrém liberálisok hirdetnek. ha ezt a kormánypárt ésszerű módon kezd el kommunikálni, akkor megbonthatják a szociálliberális koalíciót. ami nem állja ki az extrém helyzeteket. a szocialista és a liberális eszménykép tőkepiaci válságok, kereskedelmi háborúk, világjárványok idején szembe kerülnek egymással. amikor a nemzeti és a liberális vagy a keresztény és a szocialista összhangban állnak.

a "szociálliberalizmus" és az "európai" értelemben vett "konzervativizmus" valójában egy filozofikus dekonstrukció és a népi nacionalista tradicionalizmus ellenkultúrája. az antifasiszták vs. nácik világot teremtik meg. amire a válasz az, hogy komcsik, libsik. illetve a cigányozás, zsidózás, buzizás. és a többségi keresztény fehér heterózás. az a rengeteg sztereotipizálás, ami a közéletet uralja.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.06. 13:30:52

@civisvarosi:

"a szociálliberális koalíció arra volt alapozva, hogy"

Kondorné zsebpénzt ad majd a bukott nagyfiúknak.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.06. 13:32:02

@neoteny:

"a "szociálliberalizmus""

Azt elbaszta Kondorné.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.06. 13:32:50

@civisvarosi:

"a többségi keresztény"

Ezért vagy te kisebbségben, zsidó.

2020.03.06. 13:52:14

@neoteny:
a politika hagyományosan zárt politikai közösségekben poliszokban szerveződik. az akadémikus bölcselet azt mondja, hogy ez a múlt. modernitásban a politika a nyílt társadalmakra van alapozva. amiből szükségszerűen világjárványok adódnak. négy szabadság elvéből következően. ezt még éppen elfogadhatják a nagyvárosi fiatalok, de aligha szavaznak tömegével a szocialista kisnyugdíjasok.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.06. 13:55:56

@civisvarosi:

"közösségekben"

Kondornét Kúrogató Kancigányok Közössége.

Belpesti felforgató 2020.03.06. 15:09:44

@valóság nevű illető: Mi van te szellemi környezetszennyező, vèn , nemzetiszocialista elmebeteg troll, Qercus Erdèsz?
Te senkiházi, tanulatlan , vákáncsos, Orbán- seggèt nyaló kretèn! Egy- kèt (kigyúrt) roma jogvèdőnek már felhívták a figyelmèt cigánygyűlölő , blogszfèrai "munkásságodra" ...Te egy notórius, rasszista , buzi , náci vagy ,( a Diggerdriver blogban ott vannak az etnikai gyűlöletkeltő hozzászólásaid , ami követve van, ès az is , hogy emailben zaklatod a kommentelőket! Vigyázz magadra " kiskomám" mert könnyen megütheted a bokád, ha nem ismered a határokat!

Boycie 2020.03.06. 17:39:28

@Belpesti felforgató: Látom megjött a liberális demokrata belpesti zsidó. Te mennyivel vagy különb szerinted egy utolsó nyilas házmesternél?? (költői kérdés volt)

PS: Azt hiszed rólatok nincs lista? Majd döbbensz egy hűvös hajnalon :)))

Boycie 2020.03.06. 17:41:31

@neoteny: Te miért zsidózod ezt a szerencsétlen civisvárosit? Mondta valaha hogy zsidó, vagy csak nem ismersz degradálóbb magyar szót?? He needs professional help, not encouragement :)))

Boycie 2020.03.06. 17:52:19

@valóság nevű illető: A népek már itéletet mondtak a felsorolt hulladék emberekről.
Faymann megbukott, nem tudta kitölteni a mandátumát sem. Jó időre kikerültek a kormányból. Lettek kapuk szárnyakkal :)))
Merkel elbaszta a saját pártját, fokozatosan elvesztették a népszerűségüket, saját magának is le kellett mondania, már az általa kijelölt utódja is megbukott ami mutatja hogy milyen rátermett vezető, de sajnos még mindíg mérgezi a környezetét a fasisztoid hatalomgyakorlásával. Az országot is elbaszta a tehetetlenkedésével és felhozta a szélsőjobbot.
Az Asselborn meg ki a fene? Egy nulla méretű ország politikusa, az ország a vas és acél alapú gazdaság lehanyatlása óta kormányszinten támogatott pénzmosásból él. Ennyi.
Az ilyeneket normális helyeken a saját népük veri agyon az utcán, vagy lincseli meg hazaárulásért.

2020.03.06. 18:23:09

@Boycie:

Nagy a libbant rajongótáborom. Az elmúlt pár évben többszáznak tönkre tettem a napjait folyamatosan.

Ez a genetikai hulladék egy franciába kitántorgott senki. Csöves volt itthon is, ott se vitte semmire.

2020.03.06. 18:24:13

@Boycie:

A liberálisok napjai meg vannak számlálva, és ezt ők is tudják. Ezért idegesek de nagyon.

Brix 2020.03.06. 19:27:30

@Boycie: Faymann megbukott, nem tudta kitölteni a mandátumát sem"

Megbukott Salvini is, sőt akár 15 èvet is kaphat...ès megbukott Strache is...
Sőt, Nèmetországban sem tudott igazán megerősödni a szèlsőjobb!
tablet.hvg.hu/vilag/20200223_A_szocialdemokratak_nyertek_a_szelsojobb_nagyot_bukott_a_hamburgi_valasztasokon Seehofer szerint a szèlsőjobboldali terrorizmus már veszèlyesebb , mint az európai iszlám terror:
fuhu.hu/a-szelsojobboldali-terrorizmus-veszelyesebb-mint-az-iszlamista-terror/
De, a lènyeg: hiába ugráltok, a migrációt nem lehet visszafordítani: már tízmilliók vannak Európában, akik szinte mind a progresszív pártokra fog szavazni, ezèrt sem tud a szèlsőjobb soha hatalomra kerülni már Nèmetorszagban! De, remènykedjetek csak álmodozzatok az általános európai fasiszta fordulatban!
A belpesti libsik csak nevetnek rajtatok! Ha meg nagyon ugráltok, akkor jön az antifa , nèhany roma polgárjogi harcossal kiegèszítve ès eligazít benneteket!

2020.03.06. 19:34:47

@Brix:

Kíváncsi voltam, bevállalod-é az elmebeteg belpesti kommentedet. Gondolom előtte át kellett nézetned a főorvos úrral, hogy jóváhagyja. És innentől kezdve már erősebb gyógyszereket kell szedned.

Mostanában sokat elmaradsz. Tán megcsúszott szarosgyuribá a zsolddal?

2020.03.06. 19:42:21

@Boycie:

Módosítom a korábbi kommentemet.

Aliberofasiszták nem idegesek. Mint látható, már őrjöngenek.

Brix 2020.03.06. 19:43:39

@valóság nevű illető: Soros György nagyon jól fizet , jobban mint Orbán ...Csak bosszantani vagyok itt tèged, ott a diliházban...

Boycie 2020.03.06. 19:54:45

@Brix: Örülök hogy elismerted hogy azért importáljátok millió számra a majomembereket hogy legyenek akik az Európát elpusztítani akaró "progresszív" pártokra szavaznak. De ezt amúgy is tudtuk, már ezerszer leírták mindenfelé. Ti vagytok az emberiség legalja.

A Salvini lesz még miniszterelnök, majd figyeld meg. Ha elmész Olaszországba, láthatod hogy az EMBEREK (nem a majmok) már nagyon ki vannak akadva a majominvázióra. Nincs elég munka ott az olaszoknak sem, a nigger csürhe meg nem jogosult menkeültstátuszra, hát csak álldogálnak meg üldögélnek mindenfelé. Esetleg fake napszemüvegeket és táskákat árulnak vagy a templomokat söprögetik félméteres kereszttel a nyakukban. Marha nagy jövőkép
Ha nem lennél agyhalott, akkor tudnád hogy Salvini nem megbukott, hanem kilépett egy életképtelen koalícióból ahol a másik párt kb mindenben az ellenkezőjét akarta. Most ott összenőtt ami összetartozik, megint a migránsok faszát szopják és basszák el a gazdaságot a kommunista idiótaságaikkal. A következő választáson mennek a levesbe.

Boycie 2020.03.06. 20:02:05

@valóság nevű illető: a görögök végre elkezdték agyonverni a brix tipusú elmebeteg hazaáruló Soros-ügynököket, ettől lettek hirtelen ilyen idegesek. Ebből nemzetközi best practice lesz, egyszer eltünik a brix nick is mindenki nagy megelégedésére :) Addig is vidáman lövik a migránsokat.

index.hu/kulfold/eurologus/2020/03/06/borrell_europa_hatarai_zarva_kulugyminiszterek_tanacsa/

index.hu/kulfold/2020/03/06/erdogan_a_menekultugyi_megallapodas_felulvizsgalatat_keri_merkeltol/

Brix 2020.03.06. 20:10:22

@Boycie: már nagyon ki vannak akadva a majominvázióra"
Ez kèrem rasszizmus! Milyen keresztènyek vagytok ti, hogy fekete embertársainkat majmoknak nevezitek!? Inkább mutassatok jó pèldat, ahogy egy keresztèny emberhez illik, ès legyetek nyitottak a befogadásra , mert minden segítsègre szoruló embernek menedèket kell biztosítani! Az olasz barátainknak pedig segíteni kellene , ezèrt át kellene venni párezer afrikait , nèpek közötti szolidaritás jegyèben! Közös európai megoldás kell: kötelező elosztási kvóta!

Boycie 2020.03.06. 20:21:40

@Brix: Remélem hamarosan téged is agyonvernek a népek a többi Soros-ügynökkel együtt és így fogsz kinézni:

www.rijksmuseum.nl/en/collection/SK-A-15

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.06. 20:30:07

@Boycie:

"Te miért zsidózod ezt a szerencsétlen civisvárosit?"

Mert az hétszentség, hogy nem keresztény?

Brix 2020.03.06. 20:38:50

@Boycie: Bebizonyítottad, hogy egy elmebeteg pszichopata vagy , de hasonlókat kívánok neked is! Egyet ne feledj öreg: te mindig csak egy erdèsz maradsz, egy tanulatlan , öregecske , senkiházi!

2020.03.06. 20:49:26

@Brix:

Az én vagyok nagyonhülye. És most vedd be a gyógyszered, mert a főorvos úr megharagszik, és rád adatja a kényszerzubbonyt.

Brix 2020.03.06. 21:10:30

Azt hiszem, cèlom sikerült elèrni, mindenki láthatja, hogy ez az erdèsz milyen súlyosan beteg lelkületű ember : felakasztott emberek kèpèt küldözgeti blogtársainak ,illetve , agyonverèsüket kívánja , ami alapból bizonyítja , hogy nem beszámítható ember ! Vagy egy sima utazási blogban ahol utazásról volt szó, bejött K. anyázni... teljesen agyaroggyant ember...Nagyon keskeny mezsgyèn lèpeget, aminek következmènyei lehetnek...

Amit írtam neki, csak arra szolgált , hogy kiugrasszam az őrültet a bokorból , nyilván a valós vèlemènyem más... kár, hogy odáig süllyedt a blog - èrdemi moderáció nèlkül- hogy elárasztották a pszichopaták ès az intellektuálisan èrtèkelhető gondolatok elfogynak az idiótákkal folytatott harcban...De, gondolom ezèrt küldtèk őket...
De, a "Neotèny " tènyleg jól nyomja a troll- alázást...

Boycie 2020.03.06. 21:11:48

@valóság nevű illető: Szegénynek ha elküldeném a diplomáimat meg egy évi adóbevallásomat beszkennelve, öngyilkos lenne :)))
Már Soros-ügynöknek is csak a legalja jut, hiába van jó fizetés. Gyomor is kell ahhoz a mocskos munkához. Nem csoda ha már diliházba jár kezelésre :)))

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.06. 21:12:10

@Brix:

"De, a "Neotèny " tènyleg jól nyomja a troll- alázást..."

Köszönöm kedves szavaidat.

Boycie 2020.03.06. 21:13:47

@neoteny: Lehetne muszlim is, vagy esetleg buddhista, amilyen kizökkenthetetlen nyugalommal tólja a hülyeséget :)

Brix 2020.03.06. 21:16:31

@Boycie: Gyomor is kell ahhoz a mocskos munkához- Igen , valóban jó gyomrotok lehet , halott emberek kèpeit küldözgetni másoknak ès a halálát kívánni! Ezt tanultátok, álkeresztèny orbánsita pszichopaták?

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.06. 21:16:56

@Boycie:

"Lehetne muszlim is, vagy esetleg buddhista"

Lehetne -- de akkor a _pogány_ kategóriába tartozna.

De ő a magyar _keresztény_ államvallás nagy proponense, miközben _alapvetően_ a kereszténységgel szembenálló igéket hirdet.

Boycie 2020.03.06. 21:24:20

@Brix: Nagyon ideges vagy, mert eddig évtizedeken keresztül lehetett büntetlenül hazaárulni, migráncsolni, rombolni a befogadó országotokat. Aztán ahogy lenni szokott, egyszer csak fordulni látszik a kocka. Az emberek kezdik megelégelni az aljasságotokat és gazemberségeteket. Egyre kevésbé hat az eddig varázsszóként működő lefasisztázás és leantiszemitázás. Szerinted a nagy sikerrel betelepített muszlim csőcseléket mennyire fogja ez meghatni? Unott arccal fogják levágni a fejedet a zsebkésükkel, muszlim best practice :)))

A nevezetes képet kb 1 hét múlva meg fogom tekinteni a Rijksmuseumban és rátok, hazaáruló Soros-ügynökökre fogok gondolni :)
Mivel félművelt bunkó vagy:
en.wikipedia.org/wiki/The_Corpses_of_the_De_Witt_Brothers

Boycie 2020.03.06. 21:25:41

@neoteny:
Van egy új átok: "Dicsérjen meg téged a brix" :))))

Boycie 2020.03.06. 21:30:28

@neoteny: Az egy nyilvánvaló dolog hogy Jézus tanítása (legalábbis ahogyan feljegyezték több mint 100 évvel később) egy jellegzetesen baloldalinak mondható program. A "megvalósult" kereszténység vagy politikai kereszténység pedig egy jellegzetesen jobboldali, esetenként reakciós program. Pont délamerikában voltak ebből komoly konfliktusok az egyházon belül a szegények pártját fogó és a hatalommal szembeforduló papok és főpapok miatt. Na ezt sikerült a legutóbbi pápaválasztással eszkalálni.
Ettől az ellentmondástól nem lesz valaki zsidó :)))

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.06. 21:35:23

@Boycie:

"Az egy nyilvánvaló dolog hogy Jézus tanítása (legalábbis ahogyan feljegyezték több mint 100 évvel később) egy jellegzetesen baloldalinak mondható program."

1 Jézus azért hat nappal a husvét előtt méne Bethániába, a hol a megholt Lázár vala, a kit feltámasztott a halálból.

2 Vacsorát készítének azért ott néki, és Mártha szolgál vala fel; Lázár pedig egy vala azok közül, a kik együt ülnek vala ő vele.

3 Mária azért elővévén egy font igazi, drága nárdusból való kenetet, megkené a Jézus lábait, és megtörlé annak lábait a saját hajával; a ház pedig megtelék a kenet illatával.

4 Monda azért egy az ő tanítványai közül, Iskáriótes Júdás, Simonnak fia, a ki őt elárulandó vala:

5 Miért nem adták el ezt a kenetet háromszáz dénáron, és miért nem adták a szegényeknek?

6 Ezt pedig nem azért mondá, mintha néki a szegényekre volna gondja, hanem mivelhogy tolvaj vala, és nála vala az erszény, és amit abba tesznek vala, elcsené.

-- János 12

Boycie 2020.03.06. 21:53:08

@neoteny: Leninre sem sajnálták a drága balzsamot :))))
Mindíg vannak egyenlőbbek. De azért az "add el mindened, a pénzt oszt szét a szegények között és kövess engem" eléggé baloldali programnak tűnik :)

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.06. 22:02:58

@Boycie:

"Leninre sem sajnálták a drága balzsamot"

Szóval te sem vagy keresztény.

"eléggé baloldali programnak tűnik"

Sátánfajzatok számára.

Bánegressy 2020.03.06. 22:21:53

@neoteny:

kutya farizeus

a farizeusok zsidók voltak ugyan, de a zsidózást én meghagynám a fideszeseknek.
a végén majd a libsik antiszemitizmusa elleni küzdelemre fognak hivatkozva fogják tovább faragni a szólás és sajtószabadságot.
az már igaz, hogy a jelen magyar és keresztény kurzusnál aligha találtak ki farizeusabbat.
márcsak azért is mert ők minden kényszer nélkül ilyenek és amint máraitól és egyebektől tudjuk ilyenek voltak a múltban is

Brix 2020.03.06. 22:30:32

@Boycie: Fèlművelt bunkók a hozzád hasonlóak, ès a rendszer vèlemènyformálói: Szánthó Miklóstól , Megadja Gáborig- hogy most csak a "szofisztikáltabb" gondolkodókat említsem..Èrveitek nincsenek a felállított tèzisek alátámasztására , sem olyan koherens gondolatrendszer , amely megfontolásra lenne èrdemes ...Fèligazságaitok vannak, átideologozált , megfontolásra sem èrdmemes maszlagok..A kormánypárti " gondolkodás" a totális egydimenziós gondolkodás , mindenfèle önreflexió , önkritika nèlkül..
Hiába a KESMA ès társai , rendkívül gyenge a kormanymèdia meggyőző kèpessège, gyakran már önmaga paródiájává válik az emberek felè közvetített , profán tartalmú minimálüzeneteik miatt...Az fáj nektek leginkább , hogy az Index, a HVG , a Portfólió, vagy a 444 számít irányadónak, nem a 888, vagy a Pesti Srácok vagy a Köztv...
A migrans- libsi- soros vonaltól kèptelenek vagytok leszakadni ès annyira elvakultan ès profán módon támadjátok vèlt vagy valós ellensègeiteket, hogy kèpzelenek vagytok barmilyen konzekvens ès objektív gondolkodásra..
Az indulatok vak köde ereszkedett szemeitekre ès már azt sem veszitek èszre ,ha valaki nem komolyan beszèl - hogy vegyètek már magatokat èszre- de ugattok mindenkire - aki mást gondol , vagy inkább gondolkozik- mint a veszett kutya..
Mègis- ti èrzelemvezèrelt gyűlölködők , itt lopjátok a napot állandóan , egy liberálisnak mondott blogon, mert fáj nektek ,hogy felètek a 888- on vagy a Pesti Srácokon alig folyik valami èrtelmet megmozgató parbeszèd ( csak az anyázas megy..) ....Szeretnètek ide "beíratkozni" de egyelőre ez mèg nem nagyon sikerült, mert kevès a háttèrtudás , gyenge az önálló tèzisalkotó kèpessèg ( vagy inkább semmi..)

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.06. 22:35:08

@Bánegressy:

Mindennel egyetértek, kivéve azt, hogy el kellene mulasztani a _nyilvánvalóvá tett_ farizeusságra mutatást.

A zemberek nehezen hisznek még a nyilvánvaló(ság)ban is: ha az igazak szégyenlősködnek, akkor milyen esélyeik vannak a népeknek?

Brix 2020.03.06. 22:44:23

@Boycie:
ha elküldeném a diplomáimat meg egy évi adóbevallásomat beszkennelve "
Csak a kisebbrendűsègi komplexusban szenvedő, mèg fèlúton vagy tèvúton járó emberek kèrkednek a "diplomájukkal" ès az adóbevállásukkal , akik valóban elèretek már valamit az èletben, azok nem. Neked csak arról lehet diplomád , papírod, hogy egy elvakult orbánista vagy!

Boycie 2020.03.06. 22:47:12

@Brix: Te szánalmas hülye, én nem Magyarországon élek és fogalmam sincsen hogy kik azok akiket felsoroltál. Simán lehet hogy félművelt bunkók ahogy irod. Én Európáért aggódom migráncs ügyben mert kb 30 éve látom hogy pusztul el az öreg kontinens. És igazad van, már csak nagyon durva fasizmussal lehetne visszafordítani a dolgokat. 2 generáció még maximum és vége Európának. De hogy ennek te és a hozzád hasonlók miért örvendeznek, fogalmam sincs. Azt tudom hogy egyes holokauszt-szindrómás zsidók (pl Soros is) miért csinálják ezt, a multikultival akarják elkerülni a következő holokausztot/pogromokat. Vannak ilyen zsidó ismerőseim akik a szemembe mondták. Ez van :( De majd nagyot döbbennek, ahogy írtam a muszlimokat már nem fogja meghatni az eddigi pofázás. Ezt nagyon benézték.

Boycie 2020.03.06. 22:50:06

@Brix: Örülök hogy jobban tudod hogy ki vagyok és mit értem el, mint én :))) Nem Soros-ügynök vagy véletlenül?? Ja de, ezen már túl vagyunk :)))
Miért jó az neked ha rendszeresen kiröhögteted magad?? Nem ezért fizetnek, hanem hogy "magvas gondolatokat" fejtsél ki a migráció és a buzulás fontosságáról :)))

Brix 2020.03.06. 22:51:43

@Boycie: 444.hu/2019/03/22/szantho-miklos-lett-a-fideszes-mediaholding-uj-vezetoje
Ő Szánthó Miklós ...Elègge meghatározó szerepe van a kormánypárti mèdiában ès cikket is ír...
Èn is aggódom a migráció miatt...

Brix 2020.03.06. 22:55:40

@Boycie: A buzulas fontosságáról" Csak nem látens buzi vagy, hogy felhozod ezt az eddig szóba sem került tèmat? Mert ugye a nácik között elèg sok volt az aberrált, ferdehajlamú...
De, "jó " pèlda vagy , hiszen a nácik vádolják ellenfeleiket mindig azzal , amit maguk is elkövetnek!

Boycie 2020.03.06. 22:56:03

@Brix: Ne haragudj, inkább nem olvasom el, nem érdekelnek az ilyen figurák és nem akarom felidegesíteni magam. Én nem vagyok fideszes, sosem szavaztam rájuk. Az elmnúlt 30 évben 6 európai országban éltem, elég nekem azok baja :)

Brix 2020.03.06. 23:03:21

@Boycie: Ha komolyan álltál volna a tèmához, akkor elmagyaráztam volna neked a jelenlegi migrációs folyamatokat, azok törtènelmi gyökereit, jelen hajtóerőit , okait, ès várható trendjeit, de mivel alapból " dickhead" módon kommunikálsz , nincs èrtelme komolyra fordítani a szót!

Brix 2020.03.06. 23:06:17

@Boycie: Ha ne akarod felidegesíteni magad, akkor kommunikalj emberi módon ès én is hasonlóan válaszolok!
Nem vagyok sem " balliberális " sem "migransparti". Lèpj ki a kènyszerkèpzetekből!

Boycie 2020.03.06. 23:08:14

@Brix: Nem, de a Soros féle társadalomrombolás 3 pillére a feminizmus (fehér nő ne szüljön hanem az üvegplafonnal kinlódjon), buzuláspropaganda (azok se szülnek legalább és növelik a diverzitást amikor vicces külsővel közlekednek, menj el pl Berlinbe) és a migráncsolás: minél több minél érdekesebb kultúrájú majomember importja. Ezek mind azt a célt szolgálják hogy kialakuljon egy multikulti katyvasz amiben már nem feltünő a zsidók különállása.
Az a téves helyzetértékels született meg sok befolyásos zsidó fejében, hogy az volt a pogromok és a holokauszt oka, hogy egy nagy monolit keresztény tömbbel állt szemben egy más kultúrájú kisebbség akiket mindíg ki lehetett kiáltani bűnbaknak. Ennek a megváltoztatásáról szól a "filantróp" multikultizás. De ezt neked mint Soros-ügynöknek tudnod kellene :)))
Mondok egy példát. Van egy nagyon jó barátom aki egy nemzetközileg ismert zsidó bankár és műgyűjtő. A 2015-ös migráncsjárás után 2016-ban ment egy kört északnyugat európában és azzal jött vissza hozzám vigyorogva, hogy "most már végre nem minket utálnak a legjobban hanem a muszlimokat". Tetszik érteni?? Ennek egy durvább formája egy Svájcban élő zsidó ismerősöm véleménye, szintén 2016-ból: "tulajdonképpen a holokausztot az európai fehérember követte el, ezért nincsen ellenemre az európai fehérember lecserélése más népekre". Na és ezeket a szövegeket még több helyen is meg kellett hallgatnom.
Ezeken a magvas gondolatokon elmélkedjél egy kicsit :(

Boycie 2020.03.06. 23:12:56

@Brix: Van némi fogalmam a migrációs folyamatokról. Az a kérdés hogy birka módon elszenvedjük-e hogy elözönlenek minket, vagy megpróbálunk tenni ellene.
A social engineering feladata lenne ezeknek a problémáknak a menedzselése. Sajnos az az irány győzött amit fentebb írtam. Részben a német nácizmus miatt. Nagyon nagy árat kellett fizetnie azért Európának, gyakorlatilag bele is pusztul :(

Brix 2020.03.06. 23:38:06

@Boycie: A "multikulti társadalom" az egy spontán , èvtiedek óta alakuló , kívülről nem- különösen egy 90 èves öregember által nem - vezèrelhető folyamat..
Tulajdonkèpen , a gyarmati rendszer felbomlásával , a 2vh utáni nagy nyugat- európai gazdasági felfutásával, munkaerőpótlással indult , rèszben a volt gyarmati államokból, máshol pl Nèmetorszagban először a szegènyebb dèl- európai , majd a dèlszlav, majd a Törökorszagból jöttek a bevándorlók .Vègül , pedig az legutolsó èvtizedben már az egèsz világból , ès exponencialis emelkedèsbe váltott a folyamat , különösen úgy 2014 - óta...
Ezt a globális nagyfolyamatot nem egy ember szervezi ( " összeesküvès- elmèlet) hanem nagyon valós társadalmi , gazdasági , nèpsesedèsi ès global környezetváltozasi okok mozgatják ..Az elmúlt 30-40 èven megnègyszerezőtt a fejlődő országok lakossága , ès ez relatív túlnèpesedèst eredmènyezte , mivel a gazdaság nem tudta követni nèpessègnövekedèst, leginkább az elmaradott állam ès gazdasági szerkezet , a kulturálisan elmaradott társadalom miatt..Ebből adódtak aztán az etnikai , vallási konfliktusok , az arab tavasz ès a háborúk...( Meg törtènlemi okok miatt..) A nagyhatalmak jól rosszul, ebbe beavatkoztak , de bèke nyoma sincs , mert túl erős mögöttes mozgatórugók vannak...
A rossz hírem az, hogy ennek a jelenkori nèpvándorlasi folyamatnak meg csak az elejèn lehetünk , Afrika meg igazán be sem kapcsolódott..Èvtizedeig ható folyamatra kell felkèszülni ,amit max lassítani lehet ès rendezni valamiyen formában, de "megállítani " vagy visszaforgatni nem...

Boycie 2020.03.06. 23:45:55

@Brix: Persze, de ezt a folyamatot lehet lassítani és gyorsítani és elég látványos különbségek érhetők el. Amit én leírtam, az egy olyan csoport akik mindent elkövetnek azért hogy ezt a folyamatot gyorsítsák.
Korábban is sokat írtál már erről és azért tüntél "soros-ügynöknek" mert szerintem sokkal kevésbé lenne rossz a helyzet ha Európában más uralkodó politikai irányzatok lennének. nem véletlen hogy ezek a folyamtok az utóbbi néhány évtizedben gyorsultak fel. Korábban meg az volt hogy a fehér ember elment más kontinensekre, leölte a "vadakat" és kirabolta őket. Akkor is volt globalizáció meg technikai fölény és most is. Sok hülyeségnek kellett történnie ahhoz hogy most már ott tartunk hogy a "vadak" ölik le a fehéreket Európában. Azért ezen kicsit gondolkodjál, nem kell mindjárt valami propaganda marhaságot válaszolni :)

Brix 2020.03.06. 23:49:49

@Boycie: A " zsidó kèrdèsről" - ami szerintem nincs Magyarországon ...A zsidók, akik tartják a kultúrájukat fogyatkozó számban vannak Magyarországon , a legtöbben nem èlik meg a zsidóságukat tudatosan , önálló identitaskènt ...Sőt, a fiatalok már nem is tudnak róla , hogy zsidók lehetnek a felmenőik között ..Te is lehetsz zsidó felmenőkkel , csak meg kell kutatni a családfat!
A budapestiek egynegyede volt zsidó a háború előtt...980 ezer èltek a Magyar Királyságban...
De, nem tekintettèk őket külön nemzetisègkent , így nemzetisègi jogokat sem kaptak, " törtènelmi egyház"
Nyílván , akiknek a hozzátartozója odaveszett a nyílásterror során , vagy megèltèk a koncentrációs tábort , azok lehetnek dühösek a többségi nemzetre, de a többsèg , már aki tartja a zsidóság tudatosan nem, és ez a többsèg!

Brix 2020.03.06. 23:57:16

@Boycie: hülyeségnek kellett történnie ahhoz hogy most már ott tartunk hogy a "vadak" ölik le a fehéreket Európában."
Ez a folyamatok egyokdalú kisarkítása, mert van már itt vagy pár tízmillió migráns , a többsègük azért többè- kevèsbe beilleszkedett : taxiznak, kebabot árulnak vagy mobiltelefont ...Nem agysebèszek , de nem is bűnözők vagy terroristák jellemzően...A legtöbbjük csak jobb èlet akar, ahogy a többi ember ès meghúzza magát ....A kollektív bűnössèg elve soha nem vehet semmi jóra! A " migránsok " nem egy homogén közössèg , hanem egy tízmilliós heterogèn embertömeg!

2020.03.07. 07:48:49

@Brix:
az rokonomait az amerikaiak bombázták le a debreceni szőnyegbombázások idején. a nagy zsinagógával együtt. mert hogy a zsidók szomszédai voltak. de eszembe nem jutott még követelni, hogy az amerikai elnök ezért személyesen tőlem kérjen bocsánatot. az amerikai nagykövettől se követelem, aki történetesen zsidó. hanem ha idejön, akkor elnézést kérünk tőle, hogy az amerikaiak lebombázták a zsinagógát. nem vicc. ez történik. és egyébként ha azt mondaná, hogy elnézést, akkor azt mondanám, hogy el van nézve. nyilván nem kellett volna hadat üzenni amerikának és az amerikaiaknak sem kellett volna civil lakosságot bombáznia. a japán elleni légitámadást gyakorolták miután debrecen légvédelem nélkül maradt. mert hogy az a diósgyőri hadiüzemeket védte. és a hajdúböszörményi ideiglenes tábori repülőtéren levő néhány német repülőt lebombázták. egy légitámadás esetén veszprémből kellett volna felszállni vadászgépeknek. az első bombatámadás idején meg is tették. de mire odaértek addigra már a szőnyegbombázás véget is ért. az amerikaiaik könnyűvadász repülőkkel berepülhettek az utcákba. lőtték a polgári lakosságot. vidéken a vásárba igyekvőket. de ezeket nem magyarázzuk el az amerikai nagykövetnek, aki történetesen zsidó. hanem vendégül látjuk és ha ő nem támadja magyarországot, akkor oktalanul mi sem támadjuk meg a múltbéli események miatt az amerikai politikát. ez a diplomácia.

és ez úgy tűnik, hogy működik az amerikai zsidókkal, de nem működik a zsidóság liberálisnak mondott részével. ők kijátszák a holokauszt kártyát. azok is, akik nem voltak közvetlen érintettek. ellenben a gulág elövetői voltak. trianon pártiak, pozitív diszkriminációt hirdetnek a cigánysággal kapcsolatban, amelyik ugye az elkövetésben részt vett. úgy kerültek be nagy számban a belvárosokba. debrecenben az arany bika mellett a bajcsy zsilinszki utcában cigánytelep volt. és a pláza mellett a darabos utcában utcában szintén cigányok laktak. háztömböt emeltek. a mazsihisz továbbra is a többségi magyarságot szidje. tegyék. a budaörsi szdsz is a többségi magyar elkövetőkről szól. a német kisebbségről egy szót sem ejt. ezért van illiberális demokrácia. és kultúrharc. és budapesten még lesz is majd vagy egy évtizeden át.

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 07:50:25

@civisvarosi:

"az rokonomait az amerikaiak bombázták le a debreceni szőnyegbombázások idején"

... mert a Nagy Háború után kiforgatták a tisztességes de szegény magyar embereket a földbirtokaikból.

2020.03.07. 08:17:14

@neoteny:
az egy lehetséges kutatási téma, hogy a kiegyezés után az osztrák-magyar bankház kiknek adott korona kölcsönt. és az is, hogy az első háború után létrejött magyar jegybank kiknek nyújtott nagy összegű pengő hiteleket. van egy katasztari nyilvántartás a levéltárban és elolvasható az is, hogy mit írtak erről a zsidók. azt, hogy milyen hatalmat szereztek a sajtóban és zsidókeresztényekkel a bíróságokon. le lehetne írni ezt írni tényszerűen. csak az is "antiszemitizmus" lenne. volt egy purgatóriumi időszak, hallgatólagos megegyezés, hogy a többségi magyar társadalom a mainstream médiában a holokauszt közvetlen érintettjeivel úgy sem megy szembe, hogy azok a gulág elkövetői. és az illiberális átmenet ennek is véget vet. lényegében magyarország most zárja le a 20. századot. és ha az sikerül, akkor 20-30 éves lemaradásban lesz a világ legfejlettebb részeihez képest. ha nem, akkor 200-300 éves lemaradásba is kerülhet. amiről a budapest "liberálisai" értekeznek. nemzetközi elszigeteltséget hirdetnek és magyarországot a fejlődő világ szintjére taszítják. csak ez esetben sem vagyok biztos abban, hogy a köznép őket választja feltéve, hogy nem kerülnek brutális médiafölénybe.

2020.03.07. 08:55:38

@neoteny:
tehát ezt most szociálpszichológusok elemzik úgy, hogy a szociológia nem tudomány és a pszichológia jelenlegi formájában sem az. a nemrég elhunyt erős professzor szerint a nép időnként engedlelmeskedik a vezérkultusznak. de nem fejti meg, hogy miért. hanem egy kisebbséget egyszerűen csak áldozatnak tekinti. és a többséget tekinti az elkövetőnek. ki vezette a soros elleni kampányt, vagy akár a baller gyűlöletkampányt. flinkenstein és ron werber. vagy mondjuk a kulturális érdemei mellett kinek a magánvállalkozása ágyazta a népszórakoztatásba ezt a kutyakomédiát. és vannak, akik szerint az egykori náci bertelsmann is tulajdonost váltott. csak ilyeneket nem lehet értelmesen felvetni, mert hogy ez a fasizmus gondolatbűne. az akadémikus bölcselet önmagára bírálhatatlan csoportosulásként tekintenek. a legfontosabb a társadalomkritika. kivéve az akadémiát. és a független intézményeket. a nép ne szóljon bele. a bírói kar működésébe. orbán belecsapa a lecsóba. és azt mondja, hogy a kormány nem fizet a szegény kis gyöngyöspataiaknak. ha elmaradt az angol óra, akkor pótolják be. az igazolatlan hiányzásokról nem beszélve. ha szeretnének iskolába járni, akkor járhassanak. és egyébként felszámolják a "zaklatószínházakat" és a "börtönbizniszt". de ezt a kormánypártnak jogában áll megtenni. és még a közmédia is lehet egyoldalú, mert hogy a rendszerváltás utáni közmegegyezés, a médiaháború után konszenzussal megalkotott méditörvény azt mondta ki, hogy a kétharmad mindent visz. mondván, hogy ezzel állítják meg a szélsőségeket. de melyeket. a fidesz szerint a centrális erőtérben a komcsit, libsit és az neonácikat (jobbik). a fidesz-ellenesek szerint pedig a fidesz kommunista és fasiszta egyben. és azt mondják, hogy csak egy fidesz van. nincs fidesz2. szerintem a libsik számolták fel a fidesz2-t. azzal, hogy tarlóst leváltották. és lehet, hogy lesz másik. az is lehet, hogy a kormány engedékeny lesz. azt nem tudom. mert nem vagyok a fideszben.

csak azt tudom, hogy errefelé nincs fidesz1. csak fidesz2 van. és nincs pártszerűen működő ellenzék. nekem úgy tűnik, hogy az ellenzéki pártok klánszerűen szerveződnek budapesten és néhány vidéki városban. talán szegeden nem. mert ott botka lehet, hogy szélesebb körben egyezett ki. nem tudom, mert én kb. 20 éve jártam utoljára szegeden. az észak és a dél alföld központja nincs se autópályával, se gyorsvasúttal összekövetve. nemhogy debrecen-szeged intercity járat nincs közvetlen vasúti járat sincs. két egyetemváros között. ami az egyetemi együttműködést is erősen korlátozza. nincsenek intercity vendégprofesszorok. és lázár parancsnok mondja azt, hogy kellene egy ilyen vasúti járat. amit az európai polgárok majd kifizetnek. és amit az építőipari kartell megépítene. magyar viszonyok között ezek a projektek lehet, hogy kissé túlárazottaknak tűnnek, de nincs olcsóbb ajánlat nyugat-európából.

lázár parancsnok mondja azt, hogy eu forrásból infrastruktúrát lehet építeni. nosza, építsük. amire a válasz az, hogy lölő lopik. pikó andrás barátai is megépíthetik. tegyenek árajánlatot. a termelő bánya és gyáripar nagyrészt a fideszben van. az egységállami kereteken lehetne változtatni regionális vagy városi közbeszerzésekkel. de az építőipar úgy is nagyrészt a fideszben marad. az több kisebb kartellre oszlik. ez a kormánypártnek is érdeke. az oligarchák nehogy egymás ellen támadjanak. és az ebből adódó megyei kiskirályságok egy fokkal jobbak, mint a kis-magyar egységállam. és ez a fidesz2 érdeke. szerintem a polgárosodás legegyszerűbben abból következne.

csak ebben ellenérdekelt a fővárosi értelmiség. mert hogy több egymástól többé kevésbé független modernizációs központ jönne létre. de egy ilyen város(-megye) hálózatba lehetne bevonni a határon túli magyarokat. és ebből egy (félfeudális-) félkapitalista rezsim adódik és főváros. szerintem ennél nincs jobb a többség által elfogadható közjogi elrendezés. ez ugye a történelmi államalakulat a magyar királyság (részleges) restaurációja. a magyar tradíció.

2020.03.07. 09:13:25

@neoteny:
és a másik opció, hogy a magyar nép a budapest világváros projektnek rendelődjön alá. van egy fővárosi akadémikus elit és ők adják a "független" intézmények vezetőit. a médiában, a bíráskodásban, a tudományban és a külügyben. nincs magyar polgári hagyomány. az legfeljebb német vagy zsidó. de a 21. században már az sincs. nemzetek felett álló szuperelitek vezetik a globalizált metropoliszokat. és a vidék robotika hiányában feudális módon robotolhat. ezt felváltja az űrkorszak. és az megteremti az új emberi fajt. műméhekben születő gyermekeket nevelnek majd a szivárvány családok. és lehet, hogy egyszer így lesz. de amíg ez lesz addig az lmbtq közösséggel szemben vonulhatnak a nácik. vagy egyik se vonuljon.

2020.03.07. 09:34:06

@neoteny:
egy mai hír, hogy dr. papp tudományos élményközpontot ad át programozd a jövőt szlogennel.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4084/200306agora_ksz_(13).jpg
és erre lehet mondani, hogy ezek a szlogenek szintje. a politika világa. igen, és azon ez úgy ahogy rendben van. nyilván lehetne ezt másképp, vagy jobban. az ellenzéki pártok kínálhatnak ennél jobbat. az eszközök olyan nagyon sokba nem kerülnek. amíg kereskedelmi háborúk, bankcsődök, világjárványok nem zárják a népi kínát.

Brix 2020.03.07. 09:43:50

@civisvarosi: ebből egy (félfeudális-) félkapitalista rezsim adódik és főváros. szerintem ennél nincs jobb a többség által elfogadható közjogi elrendezés. ez ugye a történelmi államalakulat a magyar királyság (részleges) restaurációja. "

Ugyan már , kinek lenne jó a fèlkapitalista , fèlfeudális rezsim, ès az választ adna a 21- ik század , a globalizáció ès az információs társadalom kihívásaira? Dehogy adna!
Kik lennènek ebben a rendszerben a függő helyzetű alárendeltek, akik a párthatalmi kegykènt adományozott, hűbèri "feudumokon " dolgoznának?
Gondolom , te sem szeretnèl függő helyzetű ember lenni egy feudalisztikus társadalmi rendszerben , ahol minden az álá- felè rendeltsègről , a függősègről szól...Vagy mègis?
A " fèlkapitalista rendszer " - szintèn egy működèskèptelen lázálom, mivel attól "fèl" a kapitalizmus , hogy a szabad vállalkozást vagy a tulajdonjogot korlátozza az állam, ami mindig a gazdasági lemaradás útjára visz egy gazdasági rendszert...

Egyèltalán , miért gondolkozol mindig "rezsimben" A rezsim az mindig valami erőszakkal vagy megtèvesztèssel lètrejött, csalárd hatalmi rendszert jelöl , amely soha nem a közjót szolgálja!
Mèszaros Lőrinc mennyivel jobb , mint Kohn bácsi (volt)? De azt is mondhatnám , hogy Kohn bácsi hasznosabb volt , mint Mèszaros Lőrinc, mert ő legalább a valós piaci igènyeket elègített ki, piaci egyensúlyi áron dolgozott ès nem az " állam" - valójában egy szűk hatalmi csoport anyagi igènyeit elègítette ki!
Ki a nagyobb " zsidó" , Kohn bácsi, a sarki fűszeres , vagy Mèszaros Lőrinc?

2020.03.07. 09:53:36

@neoteny:
nem látom, hogy baranyi kriszta nikon fényképezőgéppel cukiskodna a robotkutyával. www.dehir.hu/upload/images/galeria/4084/200306agora_ksz_(30).jpg
amire lehet mondani, hogy hjó, de ez cukiskodás. nem ez a robotika. a politika szintjén valami ilyesmi. és ezt a fidesz kommunikátorai művelik. fidesz nyugdíjasokkal.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/4084/200306agora_ksz_(33).jpg

a fidesz indít szenior akadémiát. bölcseletben a kollégium oritórium termében. világias módon prédikálnak.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2020/szeniorakademia2.jpg
és aki eljár az előadásokra díszoklevelet kap. és erre lehet mondani, hogy az egyház a híveket toborozza. olcsó szavazatvásárlás.

természettudományban az egyetemen.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2019/szenioregyetem.jpg
aha. gyógyszerfejlesztés. bevonják a nyugdíjasokat, megtévesztik őket. lehet ezt is bírálni és kell is. az érdekviszonyok sokféleségéből adódóan ez is kritizálandó. na de az akadémikus értelmiség is. amelyik nem ezt mondja, hanem azt, hogy ezek "nácik". nácik? a felelős értelmiség miért nem tart népszerűsítő előadásokat? mert nincsenek hatalomba. dehogy nincsenek. ott van karigeri. győzzék meg. csak még kell a pénz sopinak, csabinak zuglóba, baranyi krisztina barátnőinek, a kispestieknek gyurcsány és gyurcsányné ismerőseiről nem beszélve. felőlem váltsák le a fideszt. de ha ez van, akkor miért kellene őket választani?

2020.03.07. 10:08:02

@Brix:
a feudalizmus feudum (föld) alapúságot jelent és a reformált hitvilágban nem a földesúrtól, hanem az Istentől való függést. debrecenben 1552-ben szűnt meg az úriszék. de megmaradt a város uradalmi jellege az utcák választotta esküdtekkel és világias bíróval. a prokurátokrok 4 dénáros órabérben képviselték a pereskedőket. az mai nemesfém árakon nem olyan nagyon kevés. 2 ezer forint.

és mellette működött városállami és egyháztanács. az állam, az egyház, valamint az igazságszolgáltatás és végrehajtó hatalmi ágak intézményesen elváltak egymástól és az (erdélyi) országyűléstől (debrecen akkoriban az erdélyi fejedelemség része volt. a partium (a részek) része.)

a magyar tudományos akadémia szerint nincs polgári hagyomány. dehogy nincs. csak az reformált és magyar legalábbis errefelé. ezzel szemben az akdémikus bölcselet ellereformált és magyarellenes. a magyar családok döntő többsége rokonain, ismerősein keresztül sincs képviselve a magyar tudományos akadémián. ebből következően nem képviseli a többségi magyarokat a magyarok többségét. és lehet mondani, hogy mert azok iskolázatlanok. de nem, vagy nem feltétlen. az mta bölcseleti intézetei rendkívül szűk körben, esetenként klánszerű szerveződnek.

2020.03.07. 10:17:57

@Brix:
ez familiaritást jelent. azt, hogy a gyügyei paraszt ül a lócán a tyúkszaros mackónadrágjában. de ismeri kincs karcsit, akinek a fia doktor az akadémián. az mta hány családot ér el ilyenformán. és azoknak milyen a területi eloszlása. és az idők folyamán ez hogyan változott. gróf széchenyi óta. ez egy kutatási téma. szociológia csak épp nem filoszemita bölcseletre, hanem az elemi biológiára alapozva. és ez dönti el, hogy volt-e olyan, hogy egyesek belterjes körökben kisajátították-e a független intézményeket, vagy sem. ez nem filozófiai, hanem szociológiát értintő elemi biológiai kérdés. az mta 5000 dolgozójának többsége egy belvárosi izolált populáció tagja, vagy sem.

2020.03.07. 10:27:52

@neoteny:
a választásra régi angolban két szót használtak. cyre és ceosan (régi szászban kiosan). utóbbiból lett a német kóstol és a latin gusztál. régi nyelven ceoasan/kioasan. kér és köszön? dehogy is. nincs magyar hagyomány a szarfaszú akadémikusok szerint.

Brix 2020.03.07. 10:42:09

@civisvarosi: feudalizmus feudum (föld) alapúságot jelent és a reformált hitvilágban nem a földesúrtól, hanem az Istentől való függést."
De a valóságban ez a földesúrtól való függősèget is jelentette...Pl Török Bálint volt Debrecen leghíresebb földsura, akik Szapolyai János királytól kapta a várost , mint feudumot , az akkori ország legjelentősebb nagybirtokat. Majd Török Bálint , odavitte Bálint papot, akik megteremtette a reformáció alapjait Debrecenben; akkor mèg a lutheranus ágat..
Magyarországon a földesúr határozta meg a vallást a birtokán , szemben nyugat Eu.- val , ahol a király, így nyert teret a reformáció Debrecenben
Debrecen az egyik legjelentősebb mezővaros volt az országban , alapjaiban különbözött mondjuk Soprontól amely szabad királyi varoskènt nèmet lakosságú volt, így más fejlődèst is futott be..
Debrecen meg szín magyar , ami kèsőbb változott, ( Hajdúböszörmèny- Rácböszörmèny...)
Amíg a Török- Habsburg erőegyensúly lètezett , addig èlet aranykorát a város , a nyugati- európai marhakereskedelmből meg egyre nagyobb jólètre tettek szert..
A kálvinstáva vált város , pl üdvözítette a kamatszedèst ès a szabadkereskedelmet, de rengeteg adót fizetett , hogy többè- kevèsbè fenntartsa függetlensèget...

2020.03.07. 10:48:32

@neoteny:
de ez ugye hit. mert hogy az mta szerint a finn kerjätä jelentése "to beg". könyörög. amire lehet mondani, hogy az olyasmi, mint a kéreget. de a beg lehet "bőg" is. és így a magyar: finn is, angol is? nem. csak finn lehet a rokona. ez be van "bizonyítva". dehogy van. ez bölcselet. az azonos igaz, vagy annak tekintett előfeltevések alapja a hit.

amíg nincs időgépünk addig nem tudunk visszarepülni a finnugor őshazába. és ha annak semmiféle tárgyi emléke élettani nyoma nincs addig az egy mese. írásos nyoma sincs az ókorból, vagy a középkorból. a biblikus történeteknél, a mítoszoknál, legendáknál, regéknél is gyengébben van magalapozva. persze lehet, hogy az úgy volt. az valójában hit. az akadémikus bölcselet alapállása hit. az akadémiai intézeteknek szekta jellege van. és ebből szerveződik egy politikai szekértábor és egy ellentábor. csak utóbbi a brit qs rangsorban nincsenek sehol. ellenben a ceu filozófiában a világban a 37. nyilván nekik kell diktálni a filozófiát. hiszen nemcsak magyarországon, de környéken nincs magasabban jegyzett filozófia intézet a brit qs értékelése szerint legalább is. de tagadják a magyarrá válást, a magyar vallást.

Brix 2020.03.07. 10:54:08

@civisvarosi: A gyügyei parasztnak soha nem volt jó sora ...Idilli nèpi világ soha nem lètezett , csak a fantáizádban ès a romantikus írók regènyeiben..
Èrdemes elolvasni Romsics Ignác tanulmányköteteit , " akadèmiai tudomány "pl a 20- jó század e!éji szegènyparaszti viszonyokról , a Viharsarokról a bèkèsi szegènyparasztok , nincstelen zsellèrek, a fèlig paraszt fèlig bèrmunkás sanyarú sorsáról..
De ott van, a Tiszazugi mèregkeverők esete ....A magyar paraszti világ már 150-200 ève a leromlás jeleit mutatta minden tèren, de nem a" kizsákmányoló zsidók " miatt - hanemaz èvszazados , feudális elmaradottságba ès őskonzervatívizmusba beleszorult tárdadalmi- gazdasági viszonyok miatt...

2020.03.07. 11:08:20

@Brix:
török bálintot internálták a hét toronyba. és a fia török jános (egri csillagokban jancsi) sikertelenül próbálta kiszabadítani az erdélybe betörő török hadakat csapataival legalább részben visszaverte. valamelyik pasa alvezérét párbajban megölte. majd a hunyad vármegyei birtokára visszavonult. 1552-ben aláírta debrecen város önkormányzati rendelét. szent györgy napján megszűnt az úriszék. illetve egy ideig török jánosé maradt fejlebbvitel. eközben megcsalta a felesége. és annak fejét leütötte. és utána nem nagyon volt kedve bíráskodni. a testvére dunántúl főkapitányaként vitézkedett. debrecen lényegében földesúr nélkül maradt. a polgárság a szultán oltalomlevelét megvásárolta. beosztották a szolnoki szandzsákba, de budai pasánál elérték, hogy ne legyen kádi. azzal, hogy a város közvetlen a pasának fizeti a hódoltsági adót (eddig is a királynak fizettek), nem a bégnek. a pasa a hadaival parancsoljon a bégre. mert pénzügyileg így jár jobban.

Brix 2020.03.07. 11:08:22

@civisvarosi: A rideg tènyek azok , hogy volt a magyar nemessègnek egy nagyon szűk rètege , mint pl Szèchenyi István , aki felismerte, hogy minèl hamarabb el kell indítani a magyarságot a modern társadalmak, a polgári kapitalista fejlődès útján , de ők voltak a kisebbsègen..A többsèg viszont visszamaradt , szűklátókörű magyar nemes volt, akik miatt bekövetkezett vègül közvetve Trianon ès a királyi Magyarország szèthullása ..
A nagyvárosokban az èrtelmisèg mind nèmet volt szinte , vagy zsidó vallású , ahogy a kereskedelem , jog, orvostudomány , sajtó is...A munkások meg leginkább a tót vidèkről jöttek..
A vidèki parasztság , a "magyarok " rendkívüli elmaradottságban ès szegènysègben èltèk az èletüket többnyire...
Ebből adódik az örök fővaros- vidèk" ellentèt"..

2020.03.07. 11:18:53

@Brix:
a megyerendszer valójában nem hierachikus volt, hanem lapos. a megyének volt nemessége. és ennyi. az gyűlt össze az országgyűlésben. debrecen városát alapító nemes nem megyés gróf, hanem kereskedő báró volt. és a családja bihar megyétől elcsatolta debrecent. templomot emeltek, felekezetet alapítottak azért, hogy az egyházadót ne a váradi püspök szedje. hanem a városnak legyen egyháza. ami egy "előreformáció" volt 14. században. katonai összecsapások voltak. az oligarchákkal folyamatosan harcoltak. illetve azok egymással. és ennek érdekében biztosítottak egyre nagyobb szabadságot a felemlkedő városi polgárságnak. akik általában nőágon házasodtak be. a vidékies földbirtokokat férfiágon örökítették tovább.

a magyar királyságban a feudális hierarchiát a tatárjárás szétverte, az ország nagy részén létre se jött. az hagyományosan egy "lapos" államszervezet. rács szerkezetű.

2020.03.07. 11:21:25

@Brix:
errefelé földesúr utoljára 1552-ben volt. te egy tipikus szarfaszú német vagy, aki azt mondja, hogy szűklátókörű magyarok. a bmw is hozzád hasonló németeken fog elbukni. kulturálisan.

Brix 2020.03.07. 11:21:47

@valóság nevű illető: Beteg elme vagy, sem olvasni , sem èrtelmezni nem tudsz! Kèt karakterre sem vagy èrdemes, annyit nem èrsz...

2020.03.07. 11:31:09

@Brix:
eleve a liberalizmust széchenyiből vezetnétek le, vagy a francia forradalomból. magyar (nemzeti) liberalizmust kossuth képviselte. széchenyi monarchista volt. mint tisza gróf. ők nem voltak liberálisak. keresztény libertáriusok legfeljebb. a libsik kossuth nacionalizmusát törölték el. oda kellene visszatérni. illetve azt a jelenkori állapotokhoz igazítani. és azt a magyar országgyűlésben nem képviseli senki. az ellenzéki pártok kifejezetten ellenzék. ezért van szükség egy illiberális átmenetre. másképp nem lehet magyar polgárosodás. legalább még vagy 10 évig "ütni" kell a budapesten a libsiket. politikai értelemben persze. amíg a budapesti komcsi mszp és a budaörsi szdsz és liblingjeik ki nem szorulnak a sajtóból. amíg a 444 nem válik a politikai underground részévé. vagy akár az index hazug firkászai.

2020.03.07. 12:02:29

@Brix:
a magyar hagyományban nincs főváros-vidék ellentét. parasztlázadás ugyan volt egy néhány, de az legritkább esetben folyt a városokkal szemben. ez az ellentét a filoszemita bölcselet része. mondván, hogy a zsidó és a német származású fővárosiak magasabb rendűek, mint a magyar nemesség és a jobbágyparasztság. ezt a pesti zsidóságnak és a budai németségnek egy kulturális fasisztoid része hirdeti meg, amelyik magát nemzetek felett álló filozófikus mesterrasznak képzeli. az ő politikailag korrekt megnevezésük a "liberális". és velük szemben van illiberális demokrácia. nem az összes német, messze nem, és messze nem az összes zsidó hanem ebből a körből leginkább az identitásvesztettek. vannak köztük hazaáruló szlávok is, identitásukat vesztett vidékiek, amilyen "karigeri". de ez nem a fővárossal való szemben állás, de az kétségtelen, hogy a főváros egy jelentős részével való ütközés.

Brix 2020.03.07. 12:13:22

@civisvarosi: Az Index a legnèzetebb hazai hírportál. Mindenki - a kormánypártiak is- onnan tájèkozódnak elsősorban - ezt mèg az autoriter hatalmi rendszer sem tudja megváltoztatni..Ez emberek többsège ezt tartja hitelesebbnek, nem az állampárti megmondó mèdiat ...Persze , mindenkinek lehet igaza a maga szempontjából , akár az állampárti sajtónak is egyes ügyekben..
A gondolkodás-, a tudás-, az értékek és eszmények, valamint a kommunikáció természete is szubjektum- függő , olyan alapvető paradigmák nincsenek, amelyekkel teljes bizonyossággal be lehetne bizonyítani állításokat...
Szerintem a fő különbsèg ott van az egyes mèdia termèkek között, hogy mennyire tudnak elvonatkoztatni pl az aktuális hatalmi berendezkedès kiszolgálásától ès mennyire jelennek meg különböző èrtèkrendszert tükröző ès lehetőleg az egyoldalú èrzelmi kirohanásokat nèlkülöző vèlemènyek... Az Index verhetetlenek tűnik ezen a fronton...ezèrt olvassák ...
A jó politikai sajtó legyen mindig kormánykritikus , mert alapvetően nem az a dolga , hogy szervilis módon kiszolgálja az aktuálisan hatalom lèvőket, hanem hogy kèrdèseket vessenek fel a közállapotokról, a jövővel kapcsolatban...
Nyílván ti is azért jöttök Bèndek Pèter blogjára , hogy vitázzatok, ez az izgalmas , nem egymás fenekènek a simogatása a Pesti Srácokon, ahol mindenki egy követ fúj...

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 12:18:59

@civisvarosi:

"a magyar hagyományban"

Azt te honnét tudnád, zsidó?

Brix 2020.03.07. 12:23:48

@civisvarosi: Karigeri egy nyírassi parasztgyerek , akiből a magyarországi progresszív egyik vezèralakja lett..Egyèbènt a debreceni TAG- ba járt...Karigeri szociális demokráciát szeretne , a jelenlegi kurzustól egy teljesen eltèrő társadalmi alapokon ..
Azt, hogy az ellenzèk közös miniszterelnök- jelöltje lenne 2022- ben, nem gondolom, de minden benne van pakliban, mert nem mogosztó, kedves, jómódú ember akit sokan kedvelnek, ráadásul vidèki származású..

Brix 2020.03.07. 12:27:47

@Brix: , akiből a magyarországi progresszív egyik vezèralakja lett" ezt eltúloztam, ...de annyi igaz, hogy egy nem megosztó, integratív szemèlyisèg, aki sok embernek szimpatikus jelen haborús viszonyok között, mèg a nem progresszív emberek között is...

neoteny · http://word.blog.hu 2020.03.07. 23:15:26

@civisvarosi:

"és van egy tippem"

_Rien ne va plus_.
süti beállítások módosítása