1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.12.13. 08:05 HaFr

Orbán és a Brexit sült konzervatív dicsérete (összevontposzt)

Képtalálat a következőre: „armageddon monty python”

1. Well, a font egy évtizede nem látott erősödésben, a tőzsde a reggeli nyitás óta száguld, a gazdasági Armageddon sok "szakértés" dacára egyelőre elmarad. Az aussi PM örül, Donald örül, a világban erősebb az angolszász hagyomány, mint a területi (nemzeteket összeboronáló, szupraállami) integrációs húzás. És bár Putyin is örül, ha az európai kormányok csak fele annyira lennének orosz-szkeptikusak és szabadságelvűek, mint amilyenek a toryk, akkor semmi bajunk nem lenne a kontinensen (és Magyarországon sem). Ezzel szemben ami itt folyik, az kísértetiesen emlékeztet a kontinentális háborúkat (ideértve a világháborúkat) megelőző értékválságokra, amelyek miatt az érdekütközések és elvtelen mutyik ma is kibogozhatatlan nemzeti konfliktusokba torkollhatnak, megnyitva az utat külső hódítók előtt. Én magam csak annyiban örülök az EU-tagságunknak (egy alternatív EGK/EGT-tagsággal szemben), amennyiben a magyar politikai kultúra tragikus állapotban van, a magyar választó látványosan inkompetens és Orbán a belátható időben még itt lesz a nyakunkon. (Jóllehet az EU nélkül már nem biztos, hogy itt lenne, tehát az EU-nak ez az értéke is erősen kétséges: egyszerű szabadkereskedelemmel a kezdettől -- jóval beljebb lennénk ma. Kikényszerített volna valami reális teljesítményt.)

2. Megengedhetetlenül liberális vagyok a konzervatív énemmel szemben. Egy magát komolyan vevő, hajlíthatatlan konzervatív ünnepli Orbánt, hiszen mit ért el? A népet kordában tartja, a hülyék azt kapják, amit megérdemelnek és közben boldogok (rá szavaznak), a balos fantasztákat lefizeti és/vagy lenyomja (bizonyítva, hogy ezek korruptak és/vagy gyengék, tehát nem érdemlik meg a hatalmat), a saját hatalmát az övéivel szemben is biztosítja (Mészáros & Mészáros egyik funkciója), a liberális demokráciát mint a baloldal és a progresszivisták anyatestét/anyahajóját (kontextusát) leölte, a nemzeti hagyományokat proaktívan manipulálja (mivel a hagyományok egyébként is választással és kinevezéssel jönnek létre). A megtestesült erő.

De, mint mondtam, megengedhetetlenül liberális vagyok. Komolytalan. (A komoly konzervatív kissé fasiszta, vö. "megtestesült erő", vagy nincs. Megemészti a modernség és a liberalizmus. Itt is igaz, hogy aki az eszközeiben válogatós, az kisebb eséllyel éri el a céljait. Meg az Úr is kiköpi. Ki is vagyok köpve. Viszont a megtestesült erőt közben szintén megemészti a modernség és a liberalizmus, mert képtelen termékeny, fenntartható egyensúlyt létrehozni. De hogy hogy nem, közben a liberalizmus és a modernség is folyamatos válságban van. Ki érti ezt. Egyedül talán Madách.)

A címet ("összevontposzt") Jótündér ihlette

269 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6715350432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.14. 19:06:49

@civisvarosi:

"a népfőiskolán megfejtik"

"honnan tudjuk? nem tudjuk."

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.14. 19:07:47

@civisvarosi:

"ezek feltételezések."

Igen, a te törzsi hittételeid.

2019.12.14. 19:18:53

@neoteny:
ho-ho-hogy? how-how-how?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.14. 19:28:57

@civisvarosi:

Azt én honnét tudnám? nem az én fejemet tágították a népfőiskolán. Az ájra népnemzetiszocialista teológiában te vagy kompetens.

2019.12.14. 20:06:46

@neoteny:
a hindu/indo-iráni. a hindu/indo-germán nyelvészet igazolta, hogy a német nyelv nagyon ősi, mert rokona a hindu/iráni. ez esetben az ősgermánok nyilván nem egy barbár horda voltak, hanem magasan művelt népcsoport. az akadémikus elmélet szerint a nácinémetek ettől kattantak be. és ilyet nem szabad mondani.

de ugye ha a magyar eredetében finnugor, akkor is ősi. groznij (rettegett) ivánról tudjuk, hogy egyenes férfiágon finnugor. rurik dinasztia és a litván uralkodók, jagellók finnugor férfiak többségére jellemző y-dns-t hordoztak. nem csak "édibédi" halászvadászok.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.14. 20:08:50

@civisvarosi:

"a hindu/indo-germán nyelvészet igazolta"

"honnan tudjuk? nem tudjuk."

2019.12.14. 21:01:56

@neoteny:
a nácinémetek ebben hittek. ahogyan nádasdy professzor is azt mondja, hogy "kérem higgyék el nekünk", hogy a magyar nyelv eredetében finnugor. nincs időgépünk. legjobb esetben is van egy modell. ha annak az előfeltevései azonosan igazak és a levezetés helyes, akkor a következtetés is igaz és helyes. de ha nem, akkor nem. és nincs összehasonlítási alap a valósággal. nem tudunk visszamenni a bronzkorban. hanem amit találnak. írásos és tárgyi emléket, élettani nyomokat. és ebből az jött ki, hogy a bronzkori eurázsiai steppén éltek indoirániak és részben az árják uralták az uralt. ezt rajzolta ki a számítógép. R programozási nyelven.

2019.12.14. 21:04:54

@neoteny:
és a legújabb tudományos közleményekben a helsinki egyetemen közvetve hivatkoznak a 70-es évekbeli somogy megyei múzeumi közleményekre, a "horthyfasiszták" kitalálták, hogy a honfoglalók részben mégis csak árják voltak. és csak részben finnugorok. és a legújabb kutatások ezt igazolják vissza.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.14. 21:11:57

@civisvarosi:

"a nácinémetek ebben hittek."

Meg is baszták kajakra vagy kétmillió nőjüket az oroszok. Elemi biosz, ahogy te mondanád.

2019.12.14. 21:34:06

@neoteny:
kelet németeknek van egy különös vonzódása az oroszok felé.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.14. 21:37:50

@civisvarosi:

Vagyis egy szaporodási csoport hitvilágának nagy befolyása van a szaporodási csoport összetételére. Az adoptált hittételeknek közvetlen hatásuk van az elemi bioszra.

2019.12.14. 21:38:49

@neoteny:
ilyenekből jön létre az afd. elemi biosz. erre mondja a kebab árus, hogy kikiáltják új ruméliát (az ugye az iszlám terjeszkedése a római birodalom területén, német rómaiaknál. vagy a kebab árus spion és tudja, hogy mit akarnak a törökök, vagy nem akarnak azok semmit se. gazdagítják a kultúrát. errefelé is azért jöttek szép színes ruháikban. vágó istván szerint.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.14. 21:40:33

@civisvarosi:

"ilyenekből jön létre az afd. elemi biosz."

Majd jól rábasznak ők is.

2019.12.14. 21:41:00

@neoteny:
na de előbb történik a nemzés és a születés után eszmélnek. és hozzák létre az eszméket. egy különösös esetet leszámítva. ez van a keresztény hitvilágban.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.14. 21:43:30

@civisvarosi:

"na de előbb történik a nemzés és a születés után eszmélnek."

A nemzést túlnyomórészt eszméletüknél lévő emberek követik el.

Egy szaporodási csoport hitvilágának nagy befolyása van a szaporodási csoport összetételére. Az adoptált hittételeknek közvetlen hatásuk van az elemi bioszra.

2019.12.14. 21:46:00

@neoteny:
persze ez nyilván csak egy primitív leegyszerűsítés. a kocsmafilozófia is pontosabbnak tűnik az akadémikus bölcseletnél.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.14. 21:48:03

@civisvarosi:

"persze ez nyilván csak egy primitív leegyszerűsítés."

Nah, ez csak tőled megszokott gagyi.

2019.12.14. 21:49:32

@neoteny:
igen, így próbálják kirekeszteni a németek egy magyarellenes részét. a másik felének kis túlzással a seggét kinyalják. és a hogy is hívjákokkal is valami ilyesmi a viszony.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.14. 21:51:46

@civisvarosi:

"így próbálják kirekeszteni a németek egy magyarellenes részét"

Helyesen: egy Fideszellenes részét.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.14. 22:08:58

@civisvarosi:

Etatista-kollektivista mutációval megfertőzött magyarok.

2019.12.14. 22:22:11

@neoteny:
kelet-indoeurópaiak. ungarische falu. angolszász fallow. puszta. ugar. szászok is ilyenek. talán még a fellow is ebből ered. falusi testvérek. felebarátok. ruszok nyelvén felagi = companion, comrade. camarada. kollektivizált kamarások. a magánpénzrendszer legfőbb ellenzői.

2019.12.14. 22:26:13

@neoteny:
a scythe ősgermánul (!) *segitho, segede.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.14. 22:36:39

@civisvarosi:

"kelet-indoeurópaiak. ungarische falu."

De azért az ő unokáik szájától elvont falatokból vigéckedik dr. Papp is.

2019.12.14. 22:39:52

@neoteny:
de a zsidó papok is ilyenek. a lévik. azért állnak közel a reformált lelkipásztorokhoz, a polgárosodott parasztokhoz. a népfőiskolán a reformált priest a paraszt. az akadémikus bölcseletben pusztulj prosztó paraszt. így etimologizálják. lehet így is. lehet úgy is. ez kultúrpolitika.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.14. 22:42:04

@civisvarosi:

"de a zsidó papok is ilyenek."

A kétmillió germán nőt nem a zsidó papok miatt baszták meg kajakra az oroszok. Te mondád: elemi biosz, nem magas filozófia.

2019.12.14. 22:56:00

@neoteny:
kifejezetten a germánokra jellemző nőág nincsen.

2019.12.14. 23:04:27

úgy értem kifejezetten a germánokra jellemző mt-dns. az mt-dns eloszlás az európai népcsoportokban nagyon hasonló. az eltérések férfiágon vannak. abból adódik az európai törzsi jelleg. nagyfokú feudális tagoltság. a polgárosodás alapja a valós önkormányzatiság.

2019.12.14. 23:10:53

@neoteny:
városi alkotmányosság, városállami lét az európai polgárosodás alapja. ezekben a kicsi, zárt közösségekben jön létre konszenzusos összetartozás a keresztény kultúrkörben. a soros alapítvány azt mondja, hogy mennél nagyobb és mennél nyitottabb a társadalom annál inkább polgárosoulnak a szórványban élő hogy is hívjákok, akik nem keresztények.

2019.12.14. 23:24:27

@neoteny:
a zsidó hitközség is hagyományosan kicsi és zárt. úgy lehet konszenzusos és úgy tud polgárosodni. és modern zsidó szórvány ezeket feladja. és a hagyományos zsidó papságot kirekesztik. az izraeliták a soros alapítványt nem kultiválják. errefelé sem. chabad debrecen.

2019.12.14. 23:40:08

Orbán mindig azt teszi, amivel előtte megvádolja az ellenfeleit. Amikor Gyurcsányt megvádolta azzal, hogy "rá akar rontani a nemzetre", már tudtam, mire számítsak. coub.com/view/1mkf0p

2019.12.15. 00:13:02

@neoteny:
bozsik yvette nem annyira lábszagú paraszt. és mégis azt mondja: "Több szakrális, egyetemes érvényű művet kellene létrehozni, és nem aktuálpolitizálni".

bóvli ország jobban teljesít 2019.12.15. 00:58:44

@civisvarosi:

öregem, hogy a te fejedben micsoda egy káosz van, az nem emberi! Már pár mondat után csak les az ember, hogy mekkora meggyőződéssel gyártod a fából vaskarikát, a sehol nem létező dolgokból a fake áltudományos kijelentéseidet. Te vagy a topic Troppauer Hümérje, annak is meggyőződése volt hogy a gagyija az valójában művészet.

2019.12.15. 01:04:43

@bóvli ország jobban teljesít:
miből gondolod, hogy meggyőződéssel? birodalmi német fattyú vagy?

2019.12.15. 01:21:54

@neoteny:
dr. papp deutsche schule-t is épít.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 01:51:03

@civisvarosi:

Igen, azt is a gyügyei paraszt kisunokájának szájától elvont falatokkal teszi dr. Papp. Mert ő kurvára magyar.

HaCS 2019.12.15. 03:11:47

Skizofrénia:

A skizofrénia, szkizofrénia vagy hasadásos elmezavar olyan kóros mentális állapot, amelyet a mentális folyamatok összeomlása, a gondolatok, érzések és cselekedetek közötti összhang felbomlása, rossz érzelmi alkalmazkodás, érzékcsalódások és téveszmék jellemeznek...

... A skizofrénia úgynevezett spektrumbetegség, betegségcsoport,[5] amelynek leggyakoribb megnyilvánulási formái az akusztikus hallucinációk, paranoid vagy bizarr téveszmék, illetve dezorganizált (rendezetlen) beszéd és gondolkodás...

... Gyakori az asszociációk felbomlása, az önmagukban értelmes, de összefüggésükben értelmetlen szavak használata...

...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.12.15. 05:19:18

@civisvarosi: Te grafomán vagy, vagy leütésre fizetnek. Felesleges téged olvasni. Pár kommentedet olvastam, tolod a hülyeséget számolatlanul.

2019.12.15. 07:50:15

@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember:
ez jó!
ki emlékszik már erre?
de ezt is kidumálnák, hogy ma azért kell annak lennie ami most van, mert előtte ez volt és ha nem az lenne ami most van, akkor visszajönnének ezek, megspékelve sorossal meg 2-3millió apáca és kereszt/y/ény szűzlány gyalázó migráncsossal. a zemberek meg simán benyelik

azzal a mondattal egyébként egyet lehet érteni, hogy
-"ez a helyzet a miniszterelnök miatt alakult ki"
ez persze az utolsó legalább 16 év összes miniszterelnökére vonatkozik

2019.12.15. 08:47:30

@Bánegressy:
ez ott hibázdik, hogy debrecen befogadott nagyjából 5 ezer migránst. és ebből lett ez.
www.youtube.com/watch?v=DH-ObwazZYA
és elutasította ezt.
www.youtube.com/watch?v=VT_hfEmrEq0
www.youtube.com/watch?v=jMjp-wF7-Xo

2019.12.15. 08:49:47

@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember:
a nemzetre rárontottak a migránsok. és ezt a kérdést el is döntötte. orbán zsebében ott volt a következő kétharmad. és nem azt mondjátok, hogy igen, igen, ezt így mégse lehet. hanem azt, hogy o1g.

2019.12.15. 09:03:08

@neoteny:
schobert norbi is megmondta, hogy a pénz nem olyan, mint az alma, hogy azt elveszik. ahogyan régen az aranyat elvették. a modernitásban a pénzt teremtik. egyre több és több pénzt. és ezzel egyesek versenyelőnyökhöz jutnak. a siker titka a parasztvakítás (nem ezt a szót használta, hanem azt, hogy marketing) és az, hogy bratyizni kell a gazdagokkal. így működik a liberális kapitalizmus. és így működik a politika. ezt alkalmazza o1g.

nem a gyügyei paraszttól vették el a pénzt. nem elvontak. hanem jött matolcsy mester és a bankok. és hozzáadtak. átutaltak a megszorult bmw gyárnak. abból még több pénzt teremtettek. azok beruháznak. abból adóforintok keletkeznek. és ebből pénzügyi körforgásból épül a deutsche schule. a gyügyei paraszttól nem vontak el semmit.

2019.12.15. 09:14:13

@neoteny:
és ugye a liberális elmélet azt mondja, hogy igen ám, de ha a bmw a csőd szélén táncolt és úgy épít egy új gyárat állami segédlettel, akkor a bmw szakadékba zuhan. és összemolik ez az illiberális demokrácia. és lehet így is. és úgy is, hogy a bwm részben az állami szerepvállalás következtében mégse omlik össze, nem zuhan a szakadékba és az állam munkahelyeket "teremtett". valójában állami segédlettel pénzt teremtettek. de ugye az a kapitalizmus. az illiberális változatában az összefonódás nyílt.
www.dvrt.hu/sites/default/files/181012-bmw-pl-mj_26_1.jpg

2019.12.15. 10:14:14

@neoteny:
és még lehet úgy érvelni, hogy a létező kapitalizmus államkapitalizmus ugyan, de irányítatlan változata a hatékonyabb. ahol a nagybankok egymással versengve szolgálják ki multinacionális vállalatokat. az irányított kapitalizmusban az államok versengenek. a szlovák, a magyar, a román államok kormányai is versengett azért, hogy kiszolgálhassák a bmw-t. és az önkormányzatok is versengtek. és a beruházások ugyanígy mennek végbe a környező országokban. dr. papp arra büszke, hogy ezt a kvázi versenyt nyerték meg ezen a kvázi piacon. és ha ténylegesen megépül a gyár és ténylegesen eladják a termékeket, akkor a gyári munkások örülhetnek és a szakmérnökök. a beszállítók. a bmw gyárat megépítő haveri cégek már most örülnek. mert ők is megrendeléshez jutottak. a beszállítók is örülnek. a bmw márkakereskedő. az ingatlanbefektetők, a benfentes telekcserét bonyolító ügyes ügyvédek. de a luxemburgi és a beverly hills-i irodák is így gazdagodtak meg. amire az ellenzéki pártok azt mondják: korrupció.

de ők vajon mit csinálnának másképp. most karigeri rúgja ki suttyomban a főkert vezérigazgatóját. és most ő nevezi ki a haverját. és az ellenfelei mondják azt, hogy "kamuzöld". budapest "liberális" népe tapsikol, hogy felszámolták észak-koreát.

a főkert élére karácsony (sic!) előtt kiírt 5 napos határidejű pályázatban közgazdászt vagy jogászt keresnek főkertésznek. mert ugye majd be kell szerezni az ültetendő fákat. szükség lesz ügyes üzletemberekre. kartonpapíros hülyékre, akik filctollal rajzolnak egy kis koalát, hogy megmentik a bolygót. ezek ugye a globális zöld mozgalmak.

nem lehet, hogy éppen helyi egyesületek kellenek. a központi állam alternatívái úgy, hogy nem állnak össze a soros alapítvánnyal és társaikkal. nem ngo-k, hanem ténylegesen pártatlanok. és termelői piacra van szükség. kertészekre, akik azt mondják, hogy ületünk nektek fasort. a másik azt mondja, hogy építünk nektek utat. cserébe meg gyártsatok bmw-t. ezzel csak egy probléma van. hogy ez reálisan nem nagyon működhet a központi állam nélkül. és ez nem vonzza a globális kockázati tőkealapokat. ha a helyi egyesület ezek alternatíváit megteremti, akkor nagyobb szabadság jön létre. mert több városi/vidéki önkormányzat jön létre. de ehhez elsődlegesen termelői piacra van szükség, mert másképp a gazdagság pénzteremtésen alapul. tehát sanyi megveszem százért eladom kétszázért használt bútor üzlete mellé szükség van termelő eszközökre is. kis, zárt, termelő közösségek kommunitáriusak. de ha ezeknek felhalmozásra, lokális kapitalizációra törekednek, akkor vegyes gazdaságot jelent. az a legáltalánosabb modell. ami lehet jó is, rossz is.

2019.12.15. 10:23:58

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

1. állam átutalja a pénzt a bmw gyárnak.
2. a bank a többlet megtakarításra alapozva leüti az entert. pénzt teremt a semmiből. ez a kapitalizmus. a feudalizmussal ellentétben nem kell nemesfémet bányászni, pénzérméket verni. hanem bankjegyeket lehet nyomni. illetve már azt sem kell. elegendő leütni az entert.
3. épül a bmw gyár. amivel önmagában több adóbevétel keletkezik, mint amennyit virtuálisan beraktak. nem vettek el senkitől semmit. átmenetileg megnőtt a hiány. és utána lecsökkent.
4. ezzel az állam munkahelyeket "teremtett".
5. és a költségvetési maradvényösszegből épül a deutsche schule.

a létező kapitalizmus: államkapitalizmus. mi az, ami nem érthető?

2019.12.15. 10:35:46

@civisvarosi:
debrecen soha senkit nem fogadna be. ezek a diákok szekérderékszám hordják a pénzt debrecennek a rövid ideig, amíg ott tanulnak.
de sokat még ez sem segít debrecen szellemi állapotán, amint a mellékelt példád igazolja
" Mennyi szalonna, mennyi hízott disznó van itt! a szellem mégis oly sovány, hogy csak úgy csörög a bordája, épen mint az idevaló híres talyigás lovaknak. Itt, ha vesznek is könyvet, tán csak azért veszik, hogy bele szalonnát takarjanak".
:DDD

Brix 2019.12.15. 10:41:34

@civisvarosi:
schobert norbi is megmondta, hogy a pénz nem olyan, mint az alma, hogy azt elveszik. ahogyan régen az aranyat elvették. a modernitásban a pénzt teremtik. egyre több és több pénzt. és ezzel egyesek versenyelőnyökhöz ...(....) a siker titka a parasztvakítás"
Na, igan most ebben egyetèrtünk: a Zorban- kormány ès Matolcsy elvtárs titka is a parasztvakítás...
" Ès ezzel egyesek versenyelőnyökhöz jutnak" - itt van a lènyeg: "Egyesek" - csak nem a gyügyei paraszt...neki jövőre is csak 2,8%- is nyugdíjemelèst ajánlott meg a kormány ...Szèpen lassan , èvről èvre romlik relatív jövedelmi pozíciója ès ha nem változik a számítási metódus, 10 èv múlva így egèszen rossz helyzetbe kerülhet.
A teremtett , de különösen a kegyúrkènt , címzetesen osztogatott pènz nagyon nem egyenletesen oszlik el a gazdaságban: a nagyságos uraid- tudom , imádsz alul lenni ( most itt a hierarchiara gondolok..) - milliárdokat akvirálnak, ès a BMW is, egy vilagmulti , akinek nincs szüksège rá , miközben a gyügyei paraszt haza még mindig csak 5 milliót èr ...A lányát elküldi Budapestre vagy Debrecenbe tanulni , de ott már 100- 180 ezer Ft egy normális albèrleti szoba, a szabolcsi alma meg már nem fizet olyan jól, csak 10 Ft - ot adnak kilójáèrt...A gyügyei paraszt , ès gyermeke relatív társadalmi pozíciója nem javul semmit: sőt, akár romolhat is..
Ha bármi komolyabb ügyletbe fogna, pl ingatlanvásárlás a városban: már mindenhol a durván megemelkedett árakkal szembesül, a differenciak nagyobbak mint korábban ...A társadalmi különbsègeket legjobban a politikai indíttatású osztogatásokkal lehet megnövelni..
A gyügyei paraszt meg csak várhatja , hogy a kormány kiegèszítse egy tízezres utalvánnyal az èv vègèn vagy hogy jövőre dráguljon az alma felvásárlási ára..
Paradox módon a gyügyei parasztok Orbán legnagyobb hívei, persze nem vèletlenül , van egy magyar kifejezès erre : parasztvakítás" Ez a fővárosban nem megy , ott átlátjak az orbáni parasztoknak szóló vakítást...
Otbánèk valóságos művèszeivè váltak , a parasztvakításnak...

2019.12.15. 10:56:25

@Bánegressy:
ezt írta a derék petőfi. meg azt is, hogy.
Hej, Debrecen,
Ha rád emlékezem!...
Sokat szenvedtem én tebenned,
És mindamellett
Oly jól esik nekem,
Ha rád emlékezem.
és ezért állítottak neki egy szobrot.
haon.hu/wp-content/uploads/2018/03/ps.jpg
a háttérben látható épület helyén állt a nagy-zsinagóga. amit lebombáztak az amerikaiak. és utána lebontották a kommunisták. az állami építőipari vállalatot privatizálták. és az épít ilyen épületet. ezekben laknak a "migránsok".
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2065/20655/206559/20655996_d1e5931e8d42f9a12e59277e9b240fea_wm.jpg
debrecenben úgy 5 ezren vannak. és nagyrészt a fidesz telepítette be őket. többek között nekik épül ilyen.
static.civishir.hu/ci/2019/04/tn4-egyetem.png

2019.12.15. 10:59:57

@Bánegressy:
tehát a szocialista építőipari vállalatot privatizálták. a fidesz1 kitalálta a kirekesztő politikai marketinget. ezzel megnyerte a választást. a fidesz2 befogadó. mivel ez részben piac, ezért hasznot húznak belőle. ahogyan a fidesz1 multiellenes. a fidesz2 kiszolgálja a multikat. és lehetne sorolni.

2019.12.15. 11:09:50

@Brix:
ne viccelj már. ezt a rendszert nem orbán/gulyás/szijjártó/varga és matolcsy találták ki. így működik a világgazdaság. a létező kapitalizmus államkapitalizmus. és a szabad piac valójában egy mese, amiről cikkez a hvg, az index és társai. olyan a világban szinte sehol sincs. amerikában se, nyugat-európában se (ennek a rendszernek a nagy multik részesei).

2019.12.15. 11:21:04

@Brix:
debrecenben a hagyomány, hogy van a város és a városkörnyéki földeken a jobbágyfalvak. saját közigazgatással. és így szerveződik a debreceni uradalom. 1552 óta nincsen földesúri hatalom. akkor szűnt meg az úriszék. és így szerveződtek meg a hajdúvárosok. ez volt a reformáció. csak magyarország ellenreformált. mert a felmenőid ezzel szemben jöttek aschafenburgból. a felvilágosult abszolutizmust és bécsben császári fényűzést megteremtsék és kinevezzék helytartótanácsot. azzal szemben indultak az újabb függetlenségi háborúk és detronizációs kísérletek.

Brix 2019.12.15. 11:53:56

@civisvarosi: viccelj már. ezt a rendszert nem orbán/gulyás/szijjártó/varga és matolcsy találták ki. így működik a világgazdaság. a létező kapitalizmus államkapitalizmus." Van ahol így , van ahol kevèsbè....Közgazdazdászok alapvető teória -vitája, hogy jó- e a gazdaságnak( inkább össztársadalmat mondanèk) ha beleavatkozik az állam gazdaságba , vagy sem ...Ez a keynesizmus ès az osztrák iskola vitája..
Szerintem abból kell kiindulni , hogy az államnak nincs pènze, csak az embereknek ..Az állam kètfèle módon tud pènzt adni: 1. elvesz másoktól, megemeli az adókat- ami vègső soron a maganberuhazastól\megtakarítástól\ fogyasztastól vesz el, azaz: nem jó a gazdaságnak ( az embereknek) sem
2. Pènzt nyomtat: az látszólag megold minden problèmat...Csakhogy az megemeli a korlátos javak árát, ès mindent, felborítja a pènzkereslet ès kínálat egyensúlyi viszonyoait, eszközár - inflációt okoz...Az átlag Sanyinak ez nem jó, mert a pènz először a tűzhöz közel állókhoz jut, mire " lecsorog" a társadalom alacsony státuszú rètegeihez , már csak a megemelt árakkal szembesülhetnek..( Cantillon- elv)
Viszont, Kiváló eszköz, hogy mèg tovább növeljèk a vagyoni különbsègeket a társadalmon belül..
A 3. eszköz: a nyakló nèlküli , feltètelek nèlküli , címzetes osztogatás- ez Orbánèk módszere...Nem sokat gatyáznak , kitalálnak valamilyen ürügyet , pl kastèly -rehabilitáció ès a Tiborc - gyereknek meg adnak hozzá 10 milliárd forintot!!!
Te pedig ezt a ku..va társadalmi rendszert isteníted!

2019.12.15. 11:58:24

@civisvarosi:
praktikus egy népség ez a debreceni. szívás közöttük élni, de, ha azért megemlíti a költő(mondjuk), hogy voltak szép napok is, kaphat szobrot.
amúgy az amcsiknak megköszöntétek már?!

2019.12.15. 12:00:17

@Brix:
és ebben a közjogi berendezkedésben kettős közigazgatás: a megye (vidék) és a (megyei jogú) város az uralkodó. és hasonlóan szerveződik debrecen. a hajdúvárosokból a megye. és elvben hasonlóan szerveződhetne budapest székes főváros főváros. csak abban többség nem támogatja a vidéket. illetve a határ mentén illetve a határon túl az uniós megyéket. bihar-bihor interrégió tkp. a régi vármegye visszaállítása. és ugyanez működne szatmárban. a cél az, hogy partium és erdély "vegyes" zónává váljon úgy, hogy román és a magyar községek, városok, városrészek váltogassák egymást. illetve városközpontokban kervert népesség. nagyvárad félmagyarrá. de ez nem egy irreális célkitűzés. és ennek legnagyobb ellenlábasa nem a nacionalista bukerest, hanem a "liberális" budapest. egész konkrétan a momentum mozgalom.

2019.12.15. 12:10:08

@Bánegressy:
dr. papp és mellette és corstein amerikai nagykövet, őket fotózza a nagykövetné.
www.lokal.hu/wp-content/uploads/2018/07/DEBRE20180711011.jpg
a korábban colleen bell.
www.hajdupress.hu/uploads/files/rovatok/ez-debrecen/debrecenben-az-amerikai-nagykovet-ime-az-elso-kepe/54e470fdd3026_orig.jpg
egyházi vezetőkkel is találkoztak. cornstein zsidó.
www.debrecen.hu/assets/media/gallery/hu/15745/1200x800/180711-amerikai-nagykovet-debrecenben-pl-mj_6.jpg
bell keresztény. de a vidéki útján ő is találkozott a helyi egyházi vezetőkkel. a kép baloldalán horovitz uram, aki a zsidó hitközség választott elöljárója.
www.magyarkurir.hu/img1.php?id=59088&v=1&img=o_belldebrecenben.jpg
tehát ők sem azt mondják, amit a ceu aktivisták, hogy az államot teljesen el kell választani az egyháztól. mert a vallás teljes egészében magánjellegű.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 12:10:43

@civisvarosi:

"nem a gyügyei paraszttól vették el a pénzt. [...] a gyügyei paraszttól nem vontak el semmit."

Nem tudtam, hogy a gyügyei paraszt SzJA- és ÁFA-mentes.

2019.12.15. 12:28:53

@Brix:
az állam beruházási adókedvezményt, majdnem teljes adómentességet adott a betelepülő gyáriparnak. ezt úgy kommunikálják, hogy munkahelyteremtés. a piac teremti a munkahelyet, az állam ehhez segédkezik. időlegesen megnövelik a hiányt. egy megállapodás keretében azt a pénzt kiutalják a beruházónak. abból a bankrendszer pénzt generál. megindulnak az építkezések. erről is megállapodnak. és így a beruházás többadójából kompenzálják az átmeneti hiányt. és a maradványösszegekből adnak az egyháznak. és így védik a keresztény európát. így teremtenek munkahelyet. így vásárolnak szavazatokat és a haveri cégek is megrendeléshez jutnak. és mivel ez egyedi szerződésekkel történik megosztják a multikat. a pénzügyi kereskedelmi szolgáltató szektorban nacionalizálnak. amihez szükséges pénzt különadókkal teremtették elő. és ezek vágják ki a biztosítékot.

morph on deer 2019.12.15. 12:54:49

“ Itt is igaz, hogy aki az eszközeiben válogatós, az kisebb eséllyel éri el a céljait. Meg az Úr is kiköpi. Ki is vagyok köpve.“

Becsülöm az öniróniát, de nem hiszem, hogy ez lenne a helyzet. Tudomásom szerint az Úr a langyosakat köpi ki, ez pedig az értelmezésem szerint az elvtelen, puha, a se ilyen, se olyan karaktert jelenti, ami szerintem itt nem igaz.
Aki ugyanis “eszközeiben válogatós”, az távolról sem elvtelen, azaz langyos, szóval az Úrnak semmi oka köpködni.
(Ahogy tudom, még meccsekre se jár napraforgómaggal töltött pofával... Az nem az az úr!:))

Csak emlékeztetőül:

“ ⑮ Ismerem tetteidet, hogy se hideg, se meleg nem vagy. Bárcsak hideg volnál, vagy meleg! ⑯ De mivel langyos vagy, se hideg, se meleg, kivetlek a számból.”

/Jelenések könyve 3. fejezet
Levél a laodiceai egyháznak./

Arra amúgy nem is merek gondolni, hogy azoknak mi lesz végül a sorsa, akiket ugye nem “vet ki”. Megrágja, és lenyeli? És? Csak neeem..?

2019.12.15. 13:04:31

@neoteny:
a hiányt időlegesen növelték. ezért a jegybank minimális kamatot fizetett. de az összességében nyereséges. ehhez a központi államhatalom, azzal összejátszó központi bank szükséges, de szja és áfa bevételhez nem kell hozzányúlni. gyengülő forint, infláció, növekvő ingatlanárak. politikai értelemben ezt ellensúlyozza a kinyomtatott pénzhelyettesítő, a falusi csok. de ez ugye még inflációt és ingatlan árak növekedését teremti. ezért mondja azt a varga mihály, hogy ez a politika vég nélkül nem tartható. matolcsy meg azt, hogy kicsit elszáll a hiány, egy kicsit elszáll a forint, de csatlakozunk az új selyemúthoz. az is lehet. de varga a reálpolitikus feltéve, hogy az európai néppártban marad a fidesz. mert ha nem, akkor matolcsy féle politika következne kína irányába köteleződnének el feltéve, hogy magyarország az eu tagja marad. és onnan magyarországot nehezebb lenne kizárni. orbánnak esze ágában sincs kilépni.

és azt mondja, hogy a multik egy részének a seggét kinyalják. akik nem fordulnak a magyar kormánnyal szembe. mit akarnak még? a néppártból kizárással lábon lőnék magukat. ha a visegrádi országokkal szembemennek, akkor német gazdaságban tartós visszaesés következhet. és ez eddig ez a taktika orbán szempontjából bevált. a politikai meghallgatások, kötelezettségszegési eljárások közepette szinte bármit megtehetett, amit akar. és ezzel egy gyengülő európa egyik erős embere lett. egymás után 3x szerzett alkotmányos többséget. tisza kálmánhoz hasonlóan hosszan regnáló miniszterelnök. elvesztette a fővárost. vagy ügyenesen átengedte, hogy karigerit kapja ellenségnek és megvezesse. ez majd kiderül.

ha külső kerületeket a pest megyéhez társulnának, akkor építhetik az agglomerációt. a belső kerületekben az országos közintézményeket uralhatják. a fővárost kiüresíthetik. karigeri azt mondja, hogy kibassza az önkormányzati cégek vezetőit. felmondja a haveri szerződéseket. felszámolja a korrupciót, egyezkedik a szocikkal. ők majd kevésbé lesznek. megvédi a színházakat. és a médiahiszti közepette ő lesz a nyugodt erő. gyurcsány azt, hogy már ott vannak az instán és a youtube-on is feri. a nyugdíjasok mellett megszólítja a fiatalokat. fekete győr andrás azt, hogy merkel és a brexit után macron lesz európa erős embere. és orbánt elszigetelik. a határon túli magyarokat is. erdély örökre elveszett. mit számít az. a lényeg, hogy így győz momentum.

ezt a valóság, a természeti törvények és a jó Isten, vagy valami majd eldönti.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 13:07:08

@civisvarosi:

"a hiányt időlegesen növelték."

A szovjet csapatok is időlegesen állomásoztak Magyarországon.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 13:15:12

@civisvarosi:

"ha a visegrádi országokkal szembemennek, akkor német gazdaságban tartós visszaesés következhet."

Meg nem is következhet.

Ilyen ez a popszakma.

2019.12.15. 13:17:02

@neoteny:
igen, erre mondja varga mihály, hogy jövőre csak minimális adócsökkentéseket lehet eszközölni a kisvállalkozói körben. azért, hogy a hiány ne szálljon el. kérdés, hogy a betelepült multik egy esetleges válságban hogyan teljesítenek. illetve a brexit után hogyan alakul az európai uniós költségvetés. a magyar gazdaság nagy része annak a beszállítója vagy közbeszerzések kiszolgálója.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 13:17:29

@civisvarosi:

"a jegybank [...] összességében nyereséges."

Meglepő is lenne, ha bármi más lenne egy jegybank.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 13:19:20

@civisvarosi:

"azért, hogy a hiány ne szálljon el."

"a hiányt időlegesen növelték."

2019.12.15. 13:22:06

@neoteny:
a németek meghosszabbították szerződéseiket kínával.
upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c6/BMW_Brilliance_logo.JPG
egy bővülő piacon még több jövedelmet termelnek a dél-kelet ázsiai vegyesvállalataik. vagy nem termelnek, mert kína válságba kerülve esetlegesen nacionalizál. és erre mondják azt, hogy esetleg nem 150 ezer, hanem 450 ezer autót kellene majd debrecenben gyártani. menekítve a technológiát. okés? de lehet, hogy egyet se fognak gyártani. mert termelő munkaerőt egyelőre nem is toboroznak. ez még nem dőlt el.

2019.12.15. 13:24:05

@neoteny:
ha beruházások termőre fordulnak, akkor a hiány csökken. ha nem, akkor nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 13:27:36

@civisvarosi:

"ha beruházások termőre fordulnak"

Mészáros Lölö beruházásai már termőre fordultak. Azért nem kell elvonni a gyügyei paraszttól. Abból lett a 7.2 tonnás színaranyborjú is. Meg a nyereséges MNB-ből.

morph on deer 2019.12.15. 13:36:58

@civisvarosi:
“ ha beruházások termőre fordulnak”

Ügy érted, hogy özönleni fognak a focimeccsekre a fizető nézők?
Hát, ha csak úgy nem...

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 13:42:48

@civisvarosi:

"de lehet, hogy egyet se fognak gyártani."

Louisiana állam beperelte Kalifornia államot, mert a kaliforniai törvényhozás betiltotta az alligátortermékek importját és árusítását -- Louisiana államnak meg nagy alligátoripara (mezőgazdasága?) van.

2019.12.15. 14:07:39

@morph on deer:
a "ner" által megtámogatott multinacionális gyáripar.

2019.12.15. 14:20:36

@civisvarosi:
én nem a hivatalosságokra kérdeztem rá, hanem a jó debreceni cívisekre.
megköszönték már?
a hivatalosságok a nyilvánosság előtt többnyire kinyalják egymás füliből a baracklekvárt. nem számítanak :D
amúgy igen. a vallás teljes egészében magánjellegű.
akkor is, ha külön szerveket hoznak létre, hogy ne lehessen mégse.
miért is kezdődött, a legelején csokonai kirúgatási procedúrája a kollégiumból???
naná, hogy magánügy!

2019.12.15. 14:30:12

@Bánegressy:
neked pintér béla való. hülye vagy basszus.

2019.12.15. 14:58:05

@neoteny:
ha a "ner" csak mészáros komából és tiborcz vejből állna, akkor már rég megbukott volna. de nem csak abból áll. a fidesz egy kiterjedt familiáris közösség termelő multikkal, beszállítóikkal, márkakereskedőkkel, közszolgáltatókkal. gazdasági holdudvarral és vidékies hátországgal. pénzügyi adminisztrációval, egy vékonyka külgazdasági elittel. amivel próbálnak tőkét exportálni. nem azt állítom, hogy ez feltétlen jól működik, hanem azt, hogy ez valami.

ehhez képest nekem úgy tűnik, hogy az ellenzéki pártok leginkább külső támogatókban és nemzetközi elszigetelésében és bíznak magyarország. (soros alapítvány, európai bizottság, néppárt, hetes cikkely szerinti eljárás, egy demokrata párti győzelemmel az amerikai nagykövetség).

és van egy kultúrharc/médiahiszti. ebben mindkét tábor otthon van. "sötét elnyomatás", "zaklatószínházak", stb.

2019.12.15. 15:07:23

@neoteny:
ha mindkét értelmiségi körhöz a lehető legjobb szándékkal viszonyolunk, akkor abban lehet kiegyezni, hogy a baloldal a szoftver fejlesztés, a jobboldal a hardver gyártás oldalán áll. csak ugye én valami olyasmit állítok, hogy a szoftver fejlesztéshez nem kell politikai pártokba verbuválódni (momentum se kell hozzá, legfeljebb .hu értelmiség, vagy még az sem feltétlen). a hardver gyártók viszont kénytelenek az állam kegyeit keresni a gyakorlatban.

2019.12.15. 16:32:17

@civisvarosi:
-hát igen!
röstellem is, hogy eddig még nem láttam :D

ha mindkét elitkörhöz a lehető legjobb szándékkal viszonyulok, akkor a jobboldal a statecapture, az el supremo és oligarchái által üzemeltetett állam és egy hermetikusan záró politikai/gazdasági haszonélvezetre berendezkedett tágabb udvartartás.
a működésében a haszonélvezet, az új elit megvásárlásának a költsége lehet, hogy többet visz, mint amennyit produkálni képesek. a többi; a multik egyelőre inkább kívülállók.
és van egy repeszektől szaggatott uszály, amiben a legfőbb súly a rakteret elöntő víz, amelyben összevissza úszkál a széthullott rakomány és sem a lékeket nem sikerül bedugaszolni, sem a vizet kiszivattyúzni és a terheket a helyükre rakva egyensúlyba hozni a járművet. ezzel a hasonlattal tudnám jellemezni a másik odalt, amely nem is minden eresztékében bal

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 17:23:25

@civisvarosi:

"nem azt állítom, hogy ez feltétlen jól működik, hanem azt, hogy ez valami."

A lepra is valami.

2019.12.15. 19:24:18

@neoteny:
ennek a rendszernek van 3 millió haszonélvezője a határon túliakkal. feltszem ezért szavaznak rendre a fideszre. van 3 millió, akit nem érdekel a politika. és van 3 millió ellenzéki. de őket egyelőre nem egyesítette semmi, vagy senki.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 19:27:41

@civisvarosi:

"ennek a rendszernek van 3 millió haszonélvezője a határon túliakkal."

"honnan tudjuk? nem tudjuk."

2019.12.15. 19:28:40

@neoteny:
miért adnák a szavazatukat?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 19:31:36

@civisvarosi:

"miért adnák a szavazatukat?"

"honnan tudjuk? nem tudjuk."

2019.12.15. 19:38:01

@neoteny:
tájékozatlanok, manipulálja őket a propaganda, egzisztenciális függésben állnak, meg vannak félemlítve. ne ez ugyanúgy érvényes az ellenzéki szavazókra.

egy erdélyi magyar számára az a félelmetes, hogy a momentum simán beáll az rmdsz ellen kampányolni. vagy ugye karigeri simán leváltja a főkert vezetőjét úgy, hogy nincs korrupció gyanúja (vagy legalább is nem olvastam erről) és ugye egy fővárosi részvénytársaság vezetői posztjára nem indokolt 5 napos határidőval pályázati kiírni. karigeri is erőt próbál demonstrálni. a saját embereit nevezi ki mindenhová. mert az ő nézőpontjából ez a "fasiszta" ner és minden jelenlegi vezető "kollaboráns".

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 19:40:36

@civisvarosi:

"tájékozatlanok, manipulálja őket a propaganda, egzisztenciális függésben állnak, meg vannak félemlítve."

"honnan tudjuk? nem tudjuk."

2019.12.15. 19:41:29

@neoteny:
2018-ban az országgyűlási választásokon a fidesz 2.824 ezer szavazót számlált. az oldalán lölővel összerúgva a port simicska lajossal. vajon miért?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 19:45:32

@civisvarosi:

"vajon miért?"

"honnan tudjuk? nem tudjuk."

2019.12.15. 21:07:30

@Bánegressy:
a vérnyákoló csávó a dalszerző, szövegíró. csak egy példa arra, hogy a rendszerváltás óta hová jutott az underground. sehová. kulturális visszalépés történt. szinte minden műfajban.

ijontichy 2019.12.15. 21:31:17

@civisvarosi: "vagy ugye karigeri simán leváltja a főkert vezetőjét úgy, hogy nincs korrupció gyanúja "
A Földrajzinév-bizottság tagjai ezúton is üdvözölnek... és
"nem indokolt 5 napos határidőval pályázati kiírni"
Tényleg nem. Az 5 órás határidő sokkal NER-konformabb, ugye? :-D

"Nagy bolhák hátán kis bolhák: csípős bájt lelni ebben. S még kisebb bolhák megtoldják e sort, mely véghetetlen. Nagy bolhák rendje még nagyobb bolhák rendjét előzi: S még nagyobbakét… tudhatod, jön még nagyobb, s a többi." ;-)
A "fideszbolsik" vs. "többiek" esetében nincs "tyúk és tojás" probléma. '98 őszén a narancsbolsi banda rárontott saját nemzetére :-(. Pont.

ijontichy 2019.12.15. 21:40:37

@Bánegressy: "a legprofibb rockkoncert"-et '94-ben láttam a Bécsújhelyi reptéren ;-). Illetve inkább hallottam, mert látványban addig már sok mindent láttam, de hangosításban ilyet még soha. Ja és a szervezés is profi volt. Mi magyarok idehaza olcsóbban vehettünk jegyet, de a belépésnél ellenőriztek. Ami elbűvölő volt, hogy útlevelet kértek, de ahogy a belső zsebemből turkáltam elő, elsőre a budapesti buszbérlet került a kezembe. A beengedő csávó egy pillantással nyugtázta, és az útlevél már nem is érdekelte :-).

2019.12.15. 21:47:46

@Bánegressy:
amit te említesz az libsi szociálpolitika kulturális következménye. elcigányosodás.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 21:54:38

@civisvarosi:

"libsi szociálpolitika kulturális következménye."

"honnan tudjuk? nem tudjuk."

2019.12.15. 21:57:24

@Bánegressy:
csakhogy a feketék nem a fehéreket szaporodták le, hanem a sémitákat. a zsidókat és zsidókeresztényeket együttvéve. és ez vezet el egy kulturális váltáshoz. politikailag brutálisan inkorrekt persze. a végletekig leegyszerűsítéve ez történt.

2019.12.15. 22:06:06

@neoteny:
a pozitív diszkriminációt a libsik hirdették meg.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 22:10:24

@civisvarosi:

"a pozitív diszkriminációt a libsik hirdették meg."

"honnan tudjuk? nem tudjuk."

2019.12.15. 22:18:51

@Bánegressy:
a debreceni egyetemen kutatták. hajdú-bihar, szabolcs-szatmár, jász-nagykun, borsod-abaúj-zemplén, heves és nógrád megyét településeit körbejárták az önkormányzati és kisebbségi önkormányzati vezetőkkel. és becsléseket végeztek. 2010-12 között történt. és ezt hasonlították össze a 2011-es népszámlálási eredményekkel. csak ugye nem szabad ilyet csinálni, mert "liberálisék" fasizmust kiáltanak.

és annak eredménye az, hogy a cigány népesség 2-2.5x növekedést produkált. a cigányság arányának változása a rendszerváltás óta.
mad-hatter.it.unideb.hu/portal/displayDocument/id/2154785
községekben relatíve csökkent a szerepük, a városokban jelentősen pedig növekedett.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.15. 23:22:52

@civisvarosi:

"nyilvánvalóan ezt történt."

"honnan tudjuk? nem tudjuk."

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.16. 10:07:35

@civisvarosi:

"pontosan valóban nem tudjuk"

Te mégis azt hazudozod, hogy igen.
süti beállítások módosítása