1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.12.08. 16:05 HaFr

Pusztulásban. Egy teljesen értelmetlen dráma részesei vagyunk

Képtalálat a következőre: „void destruction”

Még az abszurditásnak is van értelme (mint az értelem inverze, amely az emberi és közösségi értelem hiányosságaira mutat rá és ekként élvezhető, de legalább tanulságos művészetet tud létrehozni), de annak, amit Orbán művel az országgal: semmi. Azt képzelni (delirálni), hogy a -- vegyük elő: évezredes -- nemzeti együttélést és annak jó-rossz hagyományait felül lehet írni puszta agresszóval, amely ráadásul semmit nem állít, kizárólag rombol, nos, ez olyan irracionális vágyból eredhet csak, amely nem értelmezhető politikailag. 

Mikulás napja komoly radikalizálódást hozott az addig sem épp konszolidált kormánypolitikában. Orbán pszichéje lassan elborít mindent, ami ebben az országban még jó. Nekiesni a kultúrának azzal a csaknem totálisan üres kulturális (akár történeti, akár jelenbeli) hátországgal, amely az Orbáné, mert azt hiszi (vagy mit tudom én mit), hogy majd valahol a jövőben átfordul ez produktív nemzet-, kultúra- és készségformálásba, csak ki kell tartani (a rombolásban), ez jóval radikálisabb és értelmetlenebb várakozás, mint ami a komcsikra volt jellemző 1945 és 1989 között bármikor. Ezeknek volt legalább egy Révaiuk meg egy Aczéluk meg valamilyen preegzisztens hagyományuk, Orbánnak csak senkijei vannak meg semmije. Tisztázzuk: a magyar nemzeti kultúra nem az övé. Nem az ő oldalán áll Szent István, Berzsenyi, nem ott Kölcsey, Széchenyi, Arany, Kemény, Bethlen vagy Kosáryné Réz Lola. Neki csak Felcsútja van. És Felcsút még csak nem is Mucsa. Mucsának van valamiféle kultúrája, amelyet meg lehet érteni, lehet vele empatizálni, sőt tartogathat értékeket is. Felcsútot nem lehet megérteni, hiába próbálkozik az ember szépszerével, indulattal, hegedűszóval, tárogatóval (akár). Orbán a valamit akarja lecserélni a semmire.

Magyarul, az a dráma, amelybe belecsöppentünk -- bár önkritikusabban azért mondhatjuk: magunkra húztunk sok évtized hibás önreflexiója és inkompetenciája eredményeként --, teljesen értelmetlen, mert nemcsak jó vége, de tanulsága sem lehet: semmi másból nem táplálkozik, mint kulturálisan üres, egzisztenciális bosszúvágyból, egy paradox módon örök vesztes pozíció totális civilizációellenességéből. Ez nem tud koszolidálódni a civilizáción belül, és főleg nem tudja megtermékenyíteni azt. Ilyesminek nincs se tanulsága, se katartikus értéke (ezért -- fájdalom -- megint olyan ügy, amelyet végül megúszhatunk, mert nem lehet hozzá viszonyulni: olyan totális átértelmezését követelné a magyar önképnek, amire nemcsak alkalmatlanok vagyunk, de nem is várható el egy nemzettől teljes önmeghasonlás nélkül).

Ha annyi lenne, hogy szükségképp radikalizálódnak, mert ilyen a bolond hatalmi algoritmusuk természete, azt még meg lehetne érteni, sőt meg lehet érteni a putyinista politikai stratégiát is, amely a kisebb vagy nagyobb politikai közösségek teljes összezavarására és önvédelmi képességének teljes felszámolására irányul. Ismerve azonban, hogy a stabilizációnak és a konszolidációnak semmilyen eszköze nem áll a rendelkezésükre, hacsak nem a cinikus előremenekülés a nemzet várt magafelejtéséig, úgy a most folyó puszta rombolás és nemzetvesztés -- tragikus módon a nemzet felhatalmazásával -- már nem a politikai harc harc kategóriája. Hanem a jó Ég tudja csak, mi.

387 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr6715343670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.12.12. 11:08:12

@neoteny:
a fidesz folyamatos jobbratolódással egyesítette a rendszerváltó pártok politikáját. szociál-liberális, keresztény konzervatív és népi nacionalista egyben.

Jótékonysági fogócska.
A kisebbeket szekerezés, pónilovaglás, arcfestés, ugrálóvár, csillámtetkó készítés és tombola húzás várja, valamint a Mikulás is tiszteletét teszi majd.

ez a tesco gazdaságos mikulás party csillámtetkóval, ugrálóvárral. és abban népi fogócska, szekerezéssel, pónilovaglással. és úgy van minden, mint a búcsúban. ez a big tent egy tipikus fidesz rendezvény.

az mszp-szdsz csak tesco gazdaságos programot kínált. az nem volt sajátosan magyar. a fidesz az. és ebből adódik ez.
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/68644356_2200909486702674_4320682317468139520_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ohc=nXJHysV-4FYAQm0OFzKiyFPjq7OeGaiDuvlUhPBdLrQuYE_NYxbO1D7vQ&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=138ae2651de7f74a1de5bff32aea13c5&oe=5E83866B
a gyerekek nyernek valami díjat és esznek pörköltet. és ez vidéken működik. de budapesten a sztárséfek világában már nem. onnan nézve ez feudális alárendelődés.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.12. 11:15:28

@civisvarosi:

"a fidesz folyamatos jobbratolódással egyesítette a rendszerváltó pártok politikáját."

Ezért fikázod a debreceni villamosjegy-automatákat?

2019.12.12. 11:36:13

@Brix:
a fidesz2 éltanuló. papp polgármester arra legbüszkébb, hogy a város feltétlen módon kiszolgálja a bmw-t. de egy német családi vállalkozónak is elég füttyentenie és a kedvéért indítanak új buszjáratokat, átépítik az úthálózatot. a fidesz2 a nyugat gazdasági éltanulója. papp polgármester még a financial times díját is elnyerte, amit cannes-ban adtak át. európában nincs még egy olyan befektetőbarát kisváros, mint debrecen.
www.debrecen.hu/assets/media/gallery/hu/12570/1200x800/01001017_m.jpg
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2018/180216-sajtotajekoztato-mipim-pl-ka_31.jpg
mi ez ha nem nyugati típusú éltanulóság. gyurcsány és kóka is ezt akarta elérni. amit a szijjártó és a fidesz2 csinált. ez a klasszikus kereskletélénkítő politika: munkahelyteremtés, beruházásösztönzés.

a különbség abban van, hogy a nyugatosság elsődlegesen a termelői piacra, azon belül is a gyáriparra vonatkozik. a pénzügyi kereskedelmi szolgáltatót részben nacionalizálják. de ebben is összejátszanak a németekkel. szóval ha kizárják őket a néppártból, akkor hülyék. mert a magyar gazdaság döntő többsége a néppárti gyáriparhoz és fideszes kiszolgálói, beszállítói körhöz kötődik. az ellenzéknek nincs gazdasági holdudvara.

kiírhatja a főváros a közbeszerzést az atlétikai stadionra. azt a fidesz tudja megépíteni. illetve még behívhatnák a strabagot, de az ugyanúgy felárral építené meg a fidesz alvállalkozóival. tehát amikor fákat ültetnek, akkor nyilván előzetesen tárgyalnak faiskolákkal. és a zöld mozgalom egyeseknek jó üzlet. nem filctollal rajzolt kartonpapírokkal vonulnak ki, hogy megmentik a bálnákat. hanem a reálgazdasági szereplők egy részével előzetesen megtárgyalják.

a buszközlekedést átalakítják annak érdekében, hogy a beszerzés "problémamentessé" váljon. ezt kommunikálják. megbeszélték, hogy majd jóska pista szállítja a buszokat. és azok az utasokat. és ha azok ezt legitimálják, akkor ez legitimálva van. de ezt az mszp és a dk is elfogadja feltéve, hogy ezen helyi cég vagy cégek nyernek. és ha nem, akkor a fideszen belül is kitör a balhé, hogy ne hozzák ide azt, amit itt is elő lehet állítani. de ez piac, csak kétségtelenül nem globalizált szabad piac, hanem irányított kvázi kapitalizmus.

2019.12.12. 11:42:38

@neoteny:
ez a villamosjegy automata is nyugati típusú éltanulóság része. több nyelven használható a városunkban tanuló külföldi egyetemisták is használhatnak. a buszokon bemondják, hogy "dö nekszt sztop iz". és utána a megállóhelyet magyarul. új buszjáratot indítottak az épülő csavarrugó gyárhoz. és az 50-es busz azt mondja: "dö nekszt sztop iz rugó utca". ott épül a gyár. nyugati éltanulóság és a sajátosan magyar kultúra kombója.

nem azt állítom, hogy ez feltétlen jó hanem azt, hogy ezzel nyer a fidesz. és amit a balliberális ellenzék a zöldekkel kínál az vagy ugyanez vagy ennél valamivel rosszabb.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.12. 11:46:16

@civisvarosi:

"nem azt állítom, hogy ez feltétlen jó"

Hát nem is:

"ez egy példa végtelen módon túlbonyolított globális szolgáltató egységre."

2019.12.12. 11:48:25

@neoteny:
és ez van győrben, székesfehérváron, ami a fidesz fellegvára. csak ugye nem szabad az adrián kurválkodni. mert a magyar társadalom meglehetősen prűd. a vidéken a fidesz "fellegváraiban" emelkedtek leginkább az ingatlanárak. a piac értékítélete szerint a pártok közül fidesz a legjobb. és ugye budapest ingatlanvagyonának értéke is megduplázódott tarlós idején. persze lehet mondani, hogy ez a keresletélénkítő politika és a globális trendek következménye. lehetséges. de ezt a fidesz lovagolta meg. és lehet mondani, hogy nem a legjobban. de a többi párt még ezeknél is rosszabbul teljesít.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.12. 11:51:16

@civisvarosi:

"amit a balliberális ellenzék a zöldekkel kínál az vagy ugyanez vagy ennél valamivel rosszabb"

Kinek? Mert a balliberális ellenzék partizánjainak jobb.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.12. 11:52:46

@civisvarosi:

"és ez van győrben, székesfehérváron, ami a fidesz fellegvára."

Ott is olyan villamosjegy-automaták vannak mint dr. Papp uradalmában?

2019.12.12. 11:58:16

@neoteny:
napelemet szerelnek a villamosra (!), hogy az működtesse a gps-t. mert ez így "környezetbarát". de ezek ugye a kötött pályás közlekedés klasszikus elektromechanikus eszközökkel is fenntartható. nem feltétlen kell műholdas összeköttetés. de ennek vidékies agrár jellege van. retro. a kgst.

2019.12.12. 12:01:17

@neoteny:
mindenhol ilyen van. szegeden is.
szegedma.hu/wp-content/uploads/2019/01/jegyautomata_allomas002kf.jpg
központi közbeszerzés, egységállam. csak ebben hagyományosan benne van az mszp és az szdsz. és egy kultúrharccal őket kiszorítják. mert ezek komcsik és libsik. amire az a válasz, hogy a fidesz náci.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.12. 12:11:13

@civisvarosi:

"de ennek vidékies agrár jellege van."

Azért nincs: dr. Papp nem paraszt.

2019.12.12. 12:20:53

@neoteny:
és erre mondom azt, hogy állampártból bőven elég egy. a fidesz tényszerűen jobban csinálja, mint az ellenzék. de felőlem álljon össze az mszp-p-dk-momentum-lmp-jobbik és most nyertek a fővárosban és 20-30 városban. és lássuk, hogy ezek a pártok mit tudnak. vagy akár a színházaik.

ez a katona józsef színház bánk bán átirata.
www.youtube.com/watch?v=aDUMPHMArKM
ez egy paródia. na most ha ezt előadják a középiskolás színitanodában, akkor az igazgató bácsi, na jól van, ezek fiatalok. de ők azt mondják, hogy ez kérem szépen ez hülyéskedés. hanem ez a progresszió. ezzel meghaladják a régi korokat. ugyanez szolnokon a fidesz rendezésében a másik véglet vigyáz állásban.
www.youtube.com/watch?v=u1KcqE4u4oI
köztévében vietnámi félvér, de hazafi.
www.youtube.com/watch?v=whDY7WpG2_U
és ugye ez utóbbi hasonlít arra, amit kulturálisan képvisel a new york-i broadway, a londoni west end. valójában a fidesz a posztmodern globalista. ez a mainstream. és a fidesz ellenes értelmiség, a katona az undergound. ami rendesen nem kap állami támogatást.

2019.12.12. 12:26:55

@neoteny:
sanyi szerint papp polgármester: "júdeokrisztián".

Brix 2019.12.12. 12:29:54

@civisvarosi: " a fidesz fellegváraiban" emelkedtek leginkább az ingatlanárak. a piac értékítélete szerint a pártok közül fidesz a legjobb. és ugye budapest ingatlanvagyonának értéke is megduplázódott tarlós idején "
Budapest nem fideszes fellegvár, mégis ott volt a legnagyobb áremelkedés a piacon, de nem Tarlós tevékenysége , hanem egyéb okok miatt.
Legfőképpen azért, mert a kockázatmentes hozamot 1-2% közzé szorította a jegybank, így a spekulatív pénztőke - még a külföldi is- a lakáspiacra zúdult. Ezenkívül számos piaci, keresletnövelő intézkedés történt: pl a Csok, egy már amúgy is felfelé futó, keresleti piacon, így alakult ki az árrobbanás, az ingatlanpiaci lufi. Másrészt, a vidékiek főváros felé , és néhány regionális feldolgozóipari centrum felé vándorolnak, ez pedig egy másik fontos árfelhajtó erő..
Így jutottunk odáig, hogy ma a panel lakások átlagos négyzetméter ára közel van a 600 ezer ft-hoz Budapesten. Ez van akinek jó, van akinek nem...A vevőknek rossz( ha még nincs ingatlanjuk) , az eladóknak jó...
A vidéki városokban is hasonló folyamatok zajlottak, ahol jelentős a feldolgozóipar és/vagy egyetemi városok ott történt jelentős áremelkedés. Debrecenben hozzájárult a BMW beruházás miatti ingatlan-hiszti az áremelkedéshez...Én pénzügyileg nyertese vagyok a folyamatnak, mégsem örülök igazán, mert előre látható, hogy milyen súlyos problémák fognak kialakulni az irreális ütemű ingatlan árváltozásból...

2019.12.12. 12:37:49

@neoteny:
ez adventi vásár. "műanyagmentes". papírpoharak vannak szívószál nélkül. hungarocell jegyesmacik is vannak, mert a fényárban azokat is meg kell menteni. óriáskerék is van. és "die hütte" is.
www.youtube.com/watch?v=NK7bODyf7Ro
a magyar kormány kulturális idillje. félig városias, félig vidékies. libertárius keresztény.
www.youtube.com/watch?v=pMgNQrrj2Kc

2019.12.12. 12:57:16

@neoteny:
szerintem az nem kérdés, hogy (globális, nyugatos mércével is) a fidesz a mainstream és a fidesz ellenes pártok az underground. és ha ezek összecsapnak, akkor abból egy értelmetlen közélet adódik. ha a katonában a művészek tényleg azt hiszik, hogy a magyar nép évi 800 millió forint közpénzből megtámogatja a bánk bán paródiáját és mellé valamilyen szoft pornót sufniban, akkor menjenek a francba. a köznép látványos "szuperprodukciókat" finanszírozna, tündöklő középszert. amit nyugaton a piac is megfinanszíroz. csak magyarország nincs a világ kulturális térképén. mert budapest kulturális életének pintér béla vezérlőcsillaga. szerinte ez a tündöklő középszer.
pbest.hu/wp-content/uploads/2017/09/Tundoklo-Kozepszer4-1200x791.jpg
valóban valami ilyesmi. de ennek oka az, hogy erre egy sufniban is lenyúlnak évi 100 milliót. és elsődlegesen a pintérbélák nyúlják le. és a köznép azt mondja, akkor inkább mága zoltán és barátai.
www.youtube.com/watch?v=1WGTxWh5dYQ
de ugye ez a londoni, meg new-yorki trend. ez a népi nacionalizmus csak posztmodern köntösbe bújtatva. az adja a globalitást. a színpadtechnika. a sony music entertainment. a universal. a warner. vagy a disney stúdió. a fidesz propaganda közelíti ezt a mesevilágot. pintér béle azt mondja, hogy a kulturális valóság nem ilyen. hanem ez.
pbest.hu/wp-content/uploads/2017/09/Tundoklo-Kozepszer3.jpg
pbest.hu/wp-content/uploads/2017/09/Tundoklo-Kozepszer1-1200x510.jpg
ami társadalomkritikaként rendben van, csak ugye ezért állami támogatást nem szokás kapni sehol sem. mert ezt annyira nem szereti a hatalom és úgy egyébként köznép se szereti ha kicsúfolják. és amire az a válasz a kocsmában, hogy pintér béla a lecsúszott szakmunkás bulik csúcsterméke, ahol a feltörekvő gimnazista elitet parodizálják.

2019.12.12. 13:17:41

@Brix:

Aztán 2010 előtt hogyan közlekedett a vonat Debrecenben liberós szócsíszár? Lábujjhegyen?

2019.12.12. 13:28:22

@neoteny:
itt a fideszben azt mondják, hogy a diákönkormányzati vezetők vegyenek részt az önkormányzati üléseken és bizottsági ülésekbe. és egyébként eu forrásból küldik őket tanulmányútra. ha valaki hatalomra vágyik, akkor lépjen be a fideszbe. csak persze nyerje meg a diákönkormányzat választást a középiskolában. úgy kerülhet be a fidesz3-ba. és idővel feltörhet a csúcsra úgy, hogy a régi kisz vezetők kiöregednek. ez a klasszikus hierarchizált állampárti modell.

és ennek lenne alternatívája gréta. hogy ő 14 évesen berobban és 16 évesen világsztár. ahogyan a tőkepiaci csoportok megteremtették a fiúzenekarokat ugyanúgy teremtettek egy kislány politikust, aki lerombolja nekik a patriarchális rezsimeket és az ahhoz kapcsolódó gyáripart. ez lenne a zöld alternatíva.

és a másik ez fiatalos menedzser típusú politikus réteg, ami ugye leginkább a "momentum" generációra jellemző. szerintem a politikának elsődlegesen vallást kell teremtenie. vagy valamilyen valláspótlékot. és a momentumben ellenkultúraként jelenik meg. eltörlik az autoriter rezsimet. és mi lépne a helyébe? nincsenek meg azok a projektek, aminek az ügyvivői a momentumban összpontosulnak. mert ahhoz valójában helyi egyesületek kellenek. és nem kell hozzá országos elnökség, mert mi a francnak. így tud egy közösség legalább félig alulról szervezetten megmaradni. és ennek alternatívája a .hu értelmiség valódi függetlenekkel.

2019.12.12. 13:46:48

@Brix:
a keresletélénkítő politika az elsődleges kedvezményezettje a tőkepiac és a főváros. csak a fidesz a pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltató szektort legalább is részben nacionalizálta. és a központi közbeszerzésekkel kiegészítve a helyi gazdaság egy jelentős részét maga alá vonta. úgy, hogy a külföldről betelepülő gyáripart megtámogatta. ezzel egy ipari káoszt teremtettek. de ez egy fokkal jobb annál, hogy a szocik eladósítanák az országot, a libek eladnák.

2019.12.12. 13:57:49

@Brix:
a fidesz ott baszta el, hogy nem alakította át a fővárost. mert budapesthez vagy az agglomerációt hozzá kellett volna kapcsolni. és úgy biztosan nyernek és most tarlós lenne a főpolgármester. vagy azt is megtehették volna, hogy a külső kerületek pest megyéhez kapcsolódva fejlesztenek. a belső kerületekben az országos közintézményeket erősítik meg és karigeri féle fővárost kiüresítik. ha nagy spílerek, akkor ez utóbbit előre megcsinálják. feladják a fővárost mondván, hogy úgyse marad benne szinte semmi. de még most is megléphetnék.

új szavazókat se a kormány, se az ellenzék nem nagyon tud szerezni. patthelyzetet hatalomtechnikával lehet feloldani. ez a kormány fegyvere. és az ellenzéknek marad a médiahiszti. és egyébként az is lehet sikeres. okt. 13-án azzal nyertek.

Brix 2019.12.12. 16:44:27

@civisvarosi: karigeri féle fővárost kiüresítik. ha nagy spílerek, akkor ez utóbbit előre megcsinálják. feladják a fővárost mondván, hogy úgyse marad benne szinte semmi. de még most is megléphetnék" De nem lèpik meg, mert nem mernek konfrontálódni ilyen szinten a főváros túlnyomóan ellenzèki ,de sokaknál már zsigeri szinten fidesz- ellenes lakossággal.. EU - fronton is szorul a hurok: a Sargentini- jelentès állításai bebizonyosodnak : lsd tisztán Fideszes Mèdiatanács, ezt nem lehet kimagyarázni!
www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/orbav-viktor-kaczynski-eu-biralat.696604.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Orbán a perifèriára szorult, ès vègig fogják vinni a 7- es cikkely szerinti eljárást az Orbán- kormánnyal szemben, a Nèppárban sincs szavuk már , büntetèsben vannak ...
Ezen nincs vita, hiszen magad is elismered számtalanszor, hogy a Orbánèk autoriter rendszert èpítettek ki - nem demokráciát ès jogállamot- ezt szoktad helyeselni ...

Brix 2019.12.12. 16:51:54

@civisvarosi: A lènyeg szerintem az, hogy a vègtelensègig nem húzhatják a 7 - es cikkely szerinti eljárást. Orbanèk sem mutatnak semmilyen konszolidációra jeleket, sőt el akarják pusztítani a másik oldalt ( ahogy te mondod..) Egyèbkènt , meg az általános nyugati politikai változások sem kedvez már Orbánnak: egyre több politikiai erő fordulhat ellenük a nèpparti" karrierjüknek " vège, Macron meg Orbánt az EU- n kívül látná már legszívesebben, ès most Macron a legerősebb EU vezető, nem Merkel...

2019.12.12. 16:56:06

@Brix:
az ellenzék sem ad a látszatfüggetlenségre. a fővárosban éppen hatalmon levő ellenzéki párti politikusok a transparency international rendezvényén.
index.hu/belfold/2019/12/09/transparency_international_evzaro_korrpcio_ezaminimum/
ez ugye egy pártrendezvény.
karigeri egy pártelnök miniszterelnök jelölt, nem mellékesen főpolgármester.
kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3070/30700/307002/30700237_3873dde65e770b94bb1044261bc422d7_wm.jpg
a sargentini jelentést az ellenzéki pártok készítették.

2019.12.12. 16:56:57

@Brix:

Orbán és micron egész jól megértik egymást az utóbbi időben. Nem tűnt föl szócsíszár?
A kicsi micronra már senki nem fog emlékezni, mikor Magyarország miniszterelnökét még mindig Orbán Viktornak fogják hívni.

2019.12.12. 16:59:41

@Brix:

Az lehet, hogy az anyakomplexusos kicsimicron eljátssza az erős fiú szerepét, de a pénz a fritzeknél van. Pénz nélkül meg a kicsimicron legfeljebb vásári bohóc lehet.

2019.12.12. 16:59:49

@Brix:
a német gyáriparosok felköthetik a gatyaszárat, mert egy esetleges kizárással különadó szakad a nyakukba. izrael is megvenné a bmw gyárat. vagy a texasiak. vagy az oroszok. kecskeméten lada gyár lesz. az audi meg kínai.

2019.12.12. 17:02:55

"Galli della Loggia nem a demokráciára, hanem a baloldalra nézve lát súlyos veszedelmet, abban azonban egyetért Jasonnival, hogy ő is a baloldalt hibáztatja. Mindenekelőtt megállapítja, hogy az antiliberális mozgalmak több országban is kormányra kerültek, de másutt is nagy sikereket aratnak, súlyos nehézségeket okozva a centrista pártoknak. Ezenkívül ők diktálják a napirendet, az ő témáik körül zajlanak a politikai viták. Az idős szociológus óv a leegyszerűsítő történelmi párhuzamoktól. Úgy látja, hogy új típusú nacionalizmussal van dolgunk, amely befelé forduló és védekező jellegű, nem pedig a külvilágra acsarkodó és támadó természetű, mint a hajdani nacionalizmus. Teljesen hiányzik belőle a fasizmus két alapvető eleme, a félkatonai szervezetháló és a politikai ellenfelekkel szembeni szisztematikus erőszak. Célja nem az, hogy megsemmisítse az ellenfelet, hanem hogy megnyerje a választókat. Galli della Loggia szerint ebben Oroszország sokféle segítségére is számíthat, de nem ez a lényeg, hanem a modern nacionalizmusnak az a tulajdonsága, hogy menedéket nyújt a világ elől. Ez az értelme annak, hogy a nemzetállam szuverenitását hangsúlyozza.

A nemzet a globalizáció veszteseinek egyetlen menedéke. Ők pedig sokan vannak, és értetlenül állnak a globalizáció negatív hatásai előtt. Megmagyarázhatatlannak látják a sorozatos gyárbezásárokat, az állami kiadások lefaragását, amelynek következtében közszolgálati állások szűnnek meg, éspedig nem hazai, hanem brüsszeli döntéshozók akaratából. De az új nacionalizmusnak ennél is fontosabb vonása, hogy kulturális értelemben is menedéket nyújt a veszteseknek. A hagyományos kulturális struktúrák felbomlóban vannak, és ez mély árkokat hoz létre a társadalomban. Az egyik oldalon a jobb erőforrások birtokosai állnak, akik otthon vannak a modern világban, és elsajátították fogalomkészletét; akiket átitatott a megengedő individualizmus, és akik megvetően tekintenek az egyéni döntések hagyományos korlátainak védelmezőire; akiknek természetes az angol beszéd, szóval akik lélektani és kulturális értelemben világpolgárok. A másikon az erőforrásokkal általában kevésbé ellátottak, a helyi közösségi hagyományhoz, a múlthoz, a hagyományos gondolkodásmódhoz, a maguk keresztény identitásához jobban kötődők; a hagyományos nemi és társadalmi szabályrendszereket és szerepeket tovább örökítők. Ez utóbbiak azt tapasztalják, hogy egyre inkább szalonképtelennek számítanak; a média lesújtó véleményt mond róluk, fogalomkészletük már-már cenzúra alá esik, kivált, hogy a politikai katolicizmus, amely védelmezte hagyományos értékeiket, eltűnőben van. A baloldal persze nem érti, mi ez, hanem fasizmust emleget. Az évtizedek során ugyanis fokozódó mértékben azonosult a globalizációval. Mindig is úgy hitte, hogy ami új, az haladó, s ami haladó, az jobb, mint ami korábban volt. Aki szembeszáll a haladással, az csakis az elnyomó osztályok érdekeit szolgálhatja. Galli della Loggia ezt súlyosan téves számításnak minősíti, amely végzetes eredménnyel járhat a baloldal számára."

Brix 2019.12.12. 18:18:51

@Galuska Galagonyovich: Galli della Loggia szerint ebben Oroszország sokféle segítségére is számíthat, de nem ez a lényeg, hanem a modern nacionalizmusnak az a tulajdonsága, hogy menedéket nyújt a világ elől. Ez az értelme annak, hogy a nemzetállam szuverenitását hangsúlyozza."
Ezt mondja Loggia, de mit mondasz Te?
- Miért jó nekünk ha Oroszország megerősödik- tegyük fel? Törtènelmi ellensègünk: 48-49 leverője, I. vilaghaború- Limanovo, majd Bolsevizmus, II. Világjáború- Don- kanyar 200 ezer magyar halott, 2. magyar hadsereg elvesztèse, 45 utan - több százezer megerőszakolt magyar nő, 56 leverèse- százak kivègzèse, ezrek megölèse...
Ha van törtènelmi ellensègünk, akkor az oroszok igazán azok...
" A modern nacionalizmus menedèket nyújt a világ elől..." Nem nyújt menedèket, hanem èppen ellenkezőleg: növeli a szomszèd nèpek közötti feszültsègeket, újra felszínre hozza a törtènelmi ellentèteket, mert a nacionalista eszmeisèg mindig más nèpekkel szemben határozza meg saját identitását...A nacionalizmus nemhogy nem megoldás, hanem èppen hogy gátja a nèpek közötti kölcsönös èrdekek alapján lètrejövő szövetsègek lètrehozásának. A nacionalizmusra mindig nacionalizmus a válasz , lsd : Erdèly vagy Kárpátalja..A vègen mindig a kisebbsègek járnak rosszul....
A globális politikai szinten nincs èrtelme a nacionalizmusnak, mert a globális problèmak nem állnak meg a határokon, globális megoldások kellenek , pl: környezetszennyezès
Trump izmozása, hogy : " America first " ès megvámolja a nemzetközi kereskedelmet , akár egy globális gazdasági válságot is indukálhat, mivel a kereskedelmi háborút mindenki kölcsönösen megszenvedi- de leginkább az az alulművelt kisember , akit a populisták megvezettek azzal, hogy visszaállítják a nagyipart Detroitban....

2019.12.12. 18:21:53

"Malkin Open Borders Inc.: Who’s Funding America’s Destruction? (Nyitott határok Rt.: Ki finanszírozza Amerika lerombolását?) című könyve szerint Soros György a bevándorláspárti elit legrégebbi és legkitartóbb támogatója. Az üzletember egy átláthatatlan mechanizmus révén finanszírozza a nyitott határok politikáját. Alapítványa az elmúlt években közel megháromszorozta a menekültek jogvédelmére, a migránsok társadalmi integrációjának elősegítésére fordított források összegét.

Cél: a nemzeti szuverenitás leépítése és a migráció ösztönzése
A könyv által leírt érdekközösség egyik fő szereplője a Demokrata Párt, hiszen a vezető demokrata politikusok – köztük Joe Biden, Alexandria Ocasio-Cortez, Bernie Sanders és Elisabeth Warren – nyíltan migrációpárti politikát folytatnak.
A liberálisok politikai programjának középpontjában az illegális migráció dekriminalizálása áll, amitől több millió új velük szimpatizáló szavazót remélnek.

A bevándorláspárti közösség másik pillérét a liberális agendát megvalósító nagyvállalatok képviselik. A szerző a Koch-testvéreket , valamint az Apple vezérigazgatóját, Tim Cookot említi, akik nemcsak kiálltak az USA-ban tartózkodó illegális bevándorlók befogadása mellett, hanem komoly összegeket is fordítanak baloldali civil szerveztek támogatására. Tim Cook a jobboldali szereplők lejáratását folytató, migrációpárti Southern Poverty Law Center legfőbb támogatója, míg a Koch-testvérek az illegális bevándorlók társadalmi integrálásáért harcoló LIBRE Initiative nevű NGO szponzora.

A szerző szerint a nagyvállalatok gazdasági hasznot szeretnének húzni az illegális migrációból, hiszen a vízum nélkül érkezők olcsó munkaerőnek számítanak az amerikai munkaerőpiacon. Az érdekközösség harmadik csoportját azok a keresztény egyházak alkotják, amelyek a bevándorlást menekülthullámként kezelik, és – Ferenc Pápa szavait követve – a befogadás fontosságára hívják fel a figyelmet. Malkin azonban kihangsúlyozza, hogy valójában nem a befogadás, hanem önös haszonszerzés áll az egyházak migrációpártisága mögött, hiszen állami források híján a magánszektor milliárdosai felé fordulnak.

A szerző szerint:

"a tömeges migráció legnagyobb és legkitartóbb támogatója Soros György, mivel az amerikai milliárdos nem egyszer hangot adott annak a gondolatának, miszerint a nemzeti szuverenitás akadályozza a nemzetközi jog és a nemzetközi szervezetek működését."

A szerző a könyv záró fejezetében kihangsúlyozza, hogy a patrióta elkötelezettségű amerikaiaknak kezükbe kell venniük az irányítást: egyéni szinten is harcolni kell a progresszív érdekcsoport illegális bevándorlást ösztönző politikai és gazdasági terve ellen. Malkin úgy véli, hogy a jobboldali embereknek bojkottálniuk kellene a legnagyobb vállalatokat és a filmipart is: ezzel felhívhatják a figyelmet arra, hogy az Egyesült Államokban az amerikai emberek érdekeit kell képviselni. Egyértelmű üzenetet kell küldeni azoknak is, akik olcsó munkaerőt, vagy éppen potenciális szavazótábort látnak az illegális migránsokban, miközben a nemzeti érdekeket önös céljaik elérése érdekében háttérbe szorítják. Továbbá az amerikai polgároknak jobban oda kell figyelniük, hogy milyen civil közösségeket támogatnak – jelenleg az Egyesült Államokban megközelítőleg 400 olyan szervezet működik, ami több tízmillió dolláros hasznot húzott a migrációpárti lobbiból."

2019.12.12. 18:38:25

@Brix:
azért elég meredek azt állítani, hogy egyének önös érdekeiből összeadódik az emberiség akarata, de nemzetek önös érdekeiből nem áll össze. logikai ellentmondás.

2019.12.12. 19:34:04

@neoteny:
ugyanez áll a széljobber anarchokapitalistákra. és ezek kulturálisan egyek.

2019.12.12. 19:41:45

@neoteny:
soros anarcho-kapitalista. nem baloldali, hanem széljobbos kultúrfasiszta tulajdonképpen. csak a soros alapítványi aktivistái mindezt szélbalos ideológiaként élik meg mondván, hogy felszámolják a hagyományos értelemben vett államnemzeteket és a kereszténységet.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.12. 19:46:52

@civisvarosi:

Arthur Finkelstein jóváhagyólag bólogat.

2019.12.12. 19:59:00

@neoteny:
soros alapítvány ideológiája a zsidó államot is felszámolná. a hálózatát széljobber republikánusok, opportunista izraeliták végzik ki. flinkenstein, andy vajna, netanjáhu, a szövetség fiai, az emih.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.12. 20:05:47

@civisvarosi:

"soros alapítvány ideológiája a zsidó államot is felszámolná."

youtu.be/-evIyrrjTTY

2019.12.12. 20:29:04

@neoteny:
és erre a problematikára soros megoldás az, hogy van egyközpontú világrend, szekulárius világállam, szinkretikus világvallás és a világkapitalizmus. a nyílt társadalmak a globális keveredésre alapozva megteremti az új emberi fajt, amit egy filozofikus mesterrassz vezet. az ngo-k a végrehajtók. ők ezt szélbalos ideológiaként élik meg. széljobbos pénzuralmat világkommunista irányzattal tévesztik össze. ebből lesz, hogy egyesek demokraták feltétlen alapjövedelmet osztanak. és a zöldek megmentenék a bolygót.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.12. 20:34:25

@civisvarosi:

"netanjáhu"

Szegény Bibi: a saját főügyésze nyomta fel a bíróságon.

Ebből is látszik, hogy a magyar az igazi Választott Nép: a magyarok fénylő vezérlő csillagával ilyen baleset nem fordulhatna elő. Hamarabb érné fatális kimenetelű egészségügyi probléma Polt Pétert.

2019.12.12. 20:47:19

@neoteny:
orbi ügyes hatalomtechnikus. csak budapest közigazgatási térképét nem rajzolta át. mondjuk még átrajzolhatja. ha a külső kerületek pest megyéhez csatlakoznak, akkor ott azért fejleszthet. a belső kerületekben országos közintézmények vannak. ott azért. közte megosztja a terepet. és ezzel szétverheti a kormányelleneseket. ha nem teszi, akkor kirángathatják a kolostorból.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.12. 20:49:19

@civisvarosi:

"orbi ügyes hatalomtechnikus."

Ted Bundy meg ügyes sorozatgyilkos volt.

2019.12.12. 20:59:45

@neoteny:
amíg orbán ugyanazokat a módszereket alkalmazza, amiket vele szemben alkalmaznának addig mit lehet mondani?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.12. 21:14:00

@civisvarosi:

Nem kell mondani semmit. Nem kell partizánná válni. Nem kell bekajolni a feminista gagyit, miszerint _the personal is political_. Ez egy gyilkos hazugság.

2019.12.12. 22:27:45

@neoteny:
örkény színház. az évadról.

A bemutatók sorát Závada Péter Rómeó és Júlia átirata nyitja Kertész utcai Shaxpeare-mosó címen szeptember 28-án a Nagyszínpadon.

závada pál radnóti miklós antirasszista díjas kisfia úgy képzeli, hogy ő átítja a "középszerű és unalmas" rómeó és júliát "pintérbélásra", mert abban nincs társadalomkritika. és abból lesz ez.
www.youtube.com/watch?v=h_u3zzs-j_s
miért kellene ezekre a darabokra egyenként 100 millió forint közpénzt elkölteni? az nem igazán liberális érv, hogy nekünk ez jár, mert mi vagyunk a szakma. de mégis ezt kell liberalizmusnak nevezni. ez esetben illiberális demokráciára van szükség. valakinek el kell magyarázni, hogy a többség nem adna pénzt erre a szarra, akkor sem ha egy kisebbség rajong érte. és hónapokra előre minden jegy elkelt. tartsák fent, vagy karigerivel, mert neki többsége van a főváros költségvetéséből. de ugye o1g-nek ugyanígy van legitim 51%-a. és úgy rendelkezhet az állami adónemek felett.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.12. 22:40:26

@civisvarosi:

Az előbb még Orbánról hazudoztál.

2019.12.12. 23:03:35

@neoteny:
karigeri azt mondja, hogy 51%-kal ő mondja meg, hogy kiből lehet színházigazgató feltéve, hogy a főváros anyagi támogatását akarja élvezni. mert valóban független magánszínháza bárkinek lehet. azt egyetlen vezető politikus sem akarja betiltani. orbán ugyanazt mondja, amit karigeri. csak állami szinten.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.12. 23:06:25

@civisvarosi:

"karigeri azt mondja"

Nem, ezt te hazudozod.

2019.12.12. 23:06:42

@neoteny:
karigeri szerint a szakmát azok képviselik, akikkel egy színpadra lép a tüntetésen. és orbán is azt mondja, hogy a szakma álljon azokból, akiket ő kinevez. és lehet mondani, hogy ez autoriter hatalomgyakorlás. ez is, az is.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.12. 23:08:44

@civisvarosi:

"karigeri szerint"

Nem, ezt te hazudozod.

2019.12.12. 23:12:49

@neoteny:
na de hogyan fogja eldönteni? néhány ember kijelenti, hogy ők "a" "szakma". és karigeri, aki most a fővárosi döntéshozó velük lép fel egy színpadon. és nem azt mondja, hogy nem, nem, ti a szakma egy szűk szelete vagytok és ez valószínűleg csak egy szűk kisebbség szórakozása. azért olyan kevés a színházbajáró. és ezért nem jut pénz a vidéki színházakra. ha ezt mondaná, akkor karigeri még akár miniszterelnök is lehetne, csak úgy nem lehetne budapest főpolgármestere.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.12. 23:15:09

@civisvarosi:

"na de hogyan fogja eldönteni?"

Ahogy dr. Papp eldöntötte a debreceni nemzetközi iskola megépítését.

2019.12.12. 23:17:13

ez mondjuk érdekesebb.
Exit poll: Conservative majority
Conservative: 368
Labour: 191
SNP: 55
Lib Dem: 13
Brexit party: 0

2019.12.12. 23:17:55

@neoteny:
így van. önkényesen.

2019.12.12. 23:32:05

@neoteny:
vállalta a politikai kockázatot. és most nekik van egy iskolájuk.
www.dehir.hu/upload/images/wp_cikkek/2019/nemzisk1.jpg

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.12. 23:42:36

@civisvarosi:

"vállalta a politikai kockázatot."

Azt karigeri is vállalja; fölöslegesen forgatod a szemeidet.

élhetetlen 2019.12.13. 02:09:53

@civisvarosi: “papp polgármester és szijjártó péter excellenciás uram lényegében a kóka jános vezette szdsz gazdaságpolitikáját valósítja meg az mszp társadalompolitikájával. csak ebbe bevonják az egyházakat. egy mai hír, hogy a "tanyasi advent" keretében 2 ezer rászorult kapott 15 ezer forintos ajándékcsomagot.”. Kinek a pénzéből dicsőültek meg? És, ez már igazolja, hogy ők az igaziak? “amikor azt mondják, hogy a "zaklatószínházaktól" elvonják a pénzt”. Nincsenek zaklató színházak, legfeljebb zaklató emberek. Ha valamelyik autógyár valamelyik vezetőjéről kiderülne, hogy letapizta a titkárnőjét, akkor megvonnák a cégtől a sok milliárdos támogatást? “az államnak elvben olyan művészeti csoportokat kellene támogatni, amelyek széles körű társadalmi konszenzuson alapulnak.”. Hogy gondolod? Küldjenek ki megint milliókért egy felmérést, öt irányított darabbal, hogy ugye csak ezt szeretnék látni? Jössz agyatlanul a sikeres musicalekkel. Macskák, Dzsungel könyve, Az operaház fantomja. Ezeket játsszák. Ezen kívül semmit nem kellene? Mert téged más nem érdekel? “de ugye a templom is művészeti rendezvények helyszíne.”, és felsoroltál fellépőket, akik nem fideszeszesek. Volt közönség? Volt érdeklődés? Akkor ne gyere azzal, hogy “az államnak elvben olyan művészeti csoportokat kellene támogatni, amelyek széles körű társadalmi konszenzuson alapulnak.”. Ha megszavaztatták volna az országot, hogy széles legyen a konszenzus, lett volna nálatok valami? Vagy a zsinagógában lenne teltházas művészeti hetek? Elképesztően össze-vissza beszélsz, de sokat. És mikor leszel képes arra, hogy a mondatot nagy betűvel kezd? Vagy ez valami rovásírási maradvány nálad, vagy összefügg azzal, hogy csak az “az általános emberségről” szóló darabokat kellene játszani, mint az Egri csillagok, mert Ibsen nem az emberségről beszélt szerinted. Ha csak az általad, szerinted konszenzuson alapuló darabok kerülnének színre, akkor tényleg meghalna a színházművészet. És arra még nem válaszoltál, hogy, ha a csak fővárosi önkoris pénzből fenntartott színházakba csak budapesti lakcímkártyával jöhetnél be, ahhoz mit szólnál.
________________________________________

chrisred 2019.12.13. 05:40:55

@civisvarosi: Csak ez nem igaz, valójában soha nem volt még ennyi színházba járó.

szinhaz.org/csak-szinhaz/csak-szinhaz-hirek/2017/08/05/ujra-megdolt-a-nezoszam-rekord/

"Soha nem volt annyi nézőjük a színházaknak Magyarországon, mint tavaly – derül ki a HVG friss színházi összeállításából.
A 2008-as válság óta megduplázódott a színházba járók száma: 2016-ban 7,1 millió néző közel 29 ezer előadást látott. A majd egy évtizede tartó színházi konjunktúra nyomán egyre több színháznak jelent gondot, hogy a jelenlegi játszóhelyét kinőtte. Van olyan teátrum, a Madách Színház, amely emiatt áttért az egész éves nyitvatartásra."

2019.12.13. 08:59:23

@chrisred:
na, de basszus azt ugye tudjuk, hogy a szoft pornó termeli a kultúrában a legtöbb árbevételt. mégse jár hozzá állami támogatás. annál többet csak a hardcore pornó forgalmaz. ilyen alapon az adriai kokainozós kurválkodás is kaphatna állami támogatást. az is népszerű.

2019.12.13. 09:04:11

@chrisred:
és ugye ennek következtében a tiszától keletre, ahol több ember él, mint budapesten államilag támogatott a nyíregyházi, a debreceni és a békéscsabai színház. és ennyi. budapesten minden utcasarkon támogatnák ezt a nemtelen kurválkodást mondván, hogy ez társadalomkritika. ez underground, ami rendesen nem kap állami támogatást. de nem tiltják be, hanem piaci alapon működik.

ezeket a madách kamara darabokat, vagy örkény színház most már, akármelyik középiskolás színjátszókör eljátssza. mert ez valójában nem magas művészet, hanem hülyéskedés.

2019.12.13. 10:10:24

@civisvarosi:
ez a fajta társadalomkritika csak a hatalomtechnika erkölcsi kulturális téren megnyilvánuló cinizmusával és a hétköznapi közjogi téren megnyilvánuló erőszakosságával szembeni tehetetlenségből ered.
egyelőre.
a helyzetnek azonban fokozódnia kell, mert már most látszik, hogy a rezsim egy csomó célját, amelyek egyáltalán valamennyire is világosak, nem akarja békés eszközökkel átverni azokon a rétegeken, amelyeknek nem képes, nem is akarja(számára nem fontos) elnyerni a rendszer melletti elköteleződését. többnyire egyszerűen anyagi okokból.
a tehetetlenség nem mindig ilyen kulturális megnyilvánulásokban fog jelentkezni.
vagy nem fog sehogy, de azért persze lesz.
és a tehetetlenségből ritkán keletkeznek pozitív hullámok.
mindig fönnáll a puliszkarobbanás veszélye

2019.12.13. 11:35:27

@Bánegressy:
van závada pál radnóti miklós antirasszista díjas író. van az ő kisfia závada péter, aki átírja a rómeó és júliát. és ebből lesz a "kertész utcai Shaxpeare-mosó" című darab, amit az örkény színházban előadnak. ez.
www.youtube.com/watch?v=h_u3zzs-j_s
mácsai pál azt mondja, hogy ez kurvára jó petike. és a többi művész is erre élvez. és az örkény színház közönségével. remek. de ezt vajon miért kellene össznépileg támogatni? ez a kérdés.

értem, hogy a focit sem kellene, de azért bármelyik focicsapat eljátszik egy ilyen drámát. csak legfeljebb férfiak fele nem öltözne be nőnek. de ebben nincs színészi teljesítmény. irodalmi teljesítmény sincsen. hanem ezt imádják a körúton belül és gyűlölik azon kívül. de úgy, hogy mácsai pált az első lámavasra felhúznák. és ettől ő megretten, hogy ez fasizmus lenne kérem szépen. és akkor a guardian vezércikkében megírja, hogy totális kontroll alatt tartják a kultúrát. dehogy is. csak állami forrásból nem finanszíroznak meg akármit.

2019.12.13. 12:20:39

@civisvarosi:
bla-bla-bla, nem erről szól ez az egész.
ez csak a felszín.
a kultúra mindig csak a felszín.
orbán valóban egy hatalom technikus, akinek a magyar magyarország(értsd orbán rokonai, barátai és üzletfelei) az álma és most már az állama.
minden forrás, minden eszköz az ő hatalomtechnikáját szolgálja és azok is akik ezt rendszeresen megszavazzák.
az egyik ilyen rafinált eszköz, amit a propaganda is sugall és a maestro "történelmi érdeme", hogy már jóval hatalomra jutása előtt rájött, hogy a nemzet(vagy haza? már nem is emlékszem) nem lehet ellenzékben.
vagyis az ellenzékiség, a szembenállás és bármilyen ellenkező érdek, mint az övé/k illegitim.

ezzel szemben mégis vannak, akiknek eltérő érdekeik, nézeteik, erkölcsi-jogi, történelmi bármilyen felfogásuk van. ezek(részben a saját hibájukból. ezt el kell ismerni) most kvázi, ellenállásra kényszerülnek, de nincsenek megfelelő eszközeik. sem emberi sem anyagi erőforrásuk. és főleg nincs megalapozott ellenállástechnikájuk sem.
orbánnak könnyű volt gyurszeánuval szemben,mert elég volt a nacionalizmust felébreszteni, 1-2 szlogen és lényegében már kész is volt.
pláne, hogy ő már nem plurális konszenzuális demokráciában gondolkodott, ill. meg sem fordult a fejében ennek(amit ismerjük el gyurrissány és az szdsz elb*szott) helyreállítása.
hanem autokráciában gondolkodott, aminek ő lenne a feje.
és most erre készü ráb*szni, de úgy, hogy a hierarchia rendjének "megfelelően" szívjon mindenki, azaz aki legalul van a legnagyobbat, a legfelsők a legkisebbet.
ha szerencséjük van ki is maradhatnak, mint az előző romhalmaz nyertesei, akik megoszlanak az ellenzék vezetése és orbán kiszolgálása között.
viszont egyelőre más nincs.

2019.12.13. 12:38:49

@Bánegressy:
arról van szó, hogy nem a többségi magyaroknak csinálnak színházat. viszont budapest többsége a legutóbbi szavazáson kiáll a katona, az örkény és társai mellett. és akkor most ők karigerival egy színpadon vicsoroghatnak mondván, hogy ez a kultúra.

2019.12.13. 12:39:58

@Bánegressy:
de ez a kultúrharc. kié legyen a főváros. erről szól a brexit is.

2019.12.13. 13:17:39

@civisvarosi:
nagy f*szt.
a kulturkampf csak eszköz.
a "többségi" magyarok nyugodtan csnálhat/ná/nak színházat maguknak, ha nekik színház kell.
kell a f*szt színház.
vidéken nem azért van 3-4 színház a budapesti 30-40-el szemben, mert a pestiek elszívják a pénzt a vidéktől, hanem mert pontosan annyi van, amennyi nekik kell.

ahogy a szélső-liberális nóbel díj kiosztásakor mondta az irodalmi kitüntetettje - pontatlanul idézem: a vidéki, falusi-kisvárosi élet a fasizmus legkedvezőbb melegágya(érted meleg? :D)

ez az eszköz azért kell, hogy legitimálni lehessen vele a politikai befolyás, pénz, hatalom megszerzését és kizárólagos felügyeletét.
a másik oldalnak ilyen eszközei nincsenek és nem is lehetnek, mert "hiányos" a politikai eszköztáruk.
legalábbis a nacionalista és klerikális retorika és parasztvakítás tekintetében mindenképpen.

a kommunizmussal ne gyere, mert - legalábbis a megvalósult kommunizmus szvsz a szociálfasizmus volt. azzal együtt, hogy államvallás és nacionalizmus helyébe az ideológiát ültették, a gazdasági alapja pedig az államkapitalizmus volt, nem a szabad(!)verseny.
f*szok voltak, de ennek szvsz végleg annyi.
ezt már semmi nem hozhatja vissza.
a nemzeti szocializmust, vagy alfajait viszont még igen

2019.12.13. 13:27:15

@Bánegressy:
nyilván magyar jobbágyparasztok voltak a wermach tisztjei, hanem nácinémetek. budaörsi szdzs volt a fasiszta. és most kultúrfasiszta ujj péterrel. ők viszik a prímet.

2019.12.13. 13:37:45

@Bánegressy:
éppen az a kultúrharc, hogy egyesek a magyar falut akarják felszámolni. a falusiak meg mácsai palikát rángatnák ki a fülinél fogva. de ők nem a nyugatos globális trendeket képviselik. mert az most disney stúdió. abban még annyi társadalomkritika sincs, mint balázs péter szolnoki rendezéseiben. ez arról szól, hogy kié uralja a fővárost. és a populisták azt, hogy mondják, hogy a nép. a népképviselet. az elitisták azt, hogy adva van egy filozofikus mesterrassz, ami az államnemzetek felett áll. ez esetben ez most "a" "szakma". és nyilván ők mondják meg, hogy melyik bemutató ér meg az adófizetőknek 100 millió forintot. ebbe a politikusok csak ne szóljanak bele, mert úgy sérül a művészi szabadság. és ezért az autoriter rendszerekkel szemben mindenkinek tiltakoznia kell. csakhogy amíg 1-2-3-5 ezren tiltakoznak, addig a politika aligha hátrál meg. és ezért jönnek külpolitikai eszközök. tombol a fasizmus.

2019.12.13. 13:59:10

@civisvarosi:
elakadtál az értelmezésben a f*szságaidon(nem, nem is a tiéden, a drábihelyi úrén). és akkor már a szabadkőművesek hogy maradhatnak ki?
az utolsó mondattal azért lénygében egyetértek.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.13. 14:08:16

@Bánegressy:

"a szabadkőművesek hogy maradhatnak ki?"

A szabadkőművesek savanyú téma amióta Kossuthra külön magyarázatot (special pleading) kellett gyártani.

2019.12.13. 14:43:24

@neoteny:
a fészbukon ezt írják. Árpádné Éva Burai Nekem ez az üvepiramis nem tetszik. Egyáltalán nem illik ide a Nagytemplom mellé.

2019.12.13. 15:08:29

@neoteny:
ez arról szól, hogy a vidékies szavazatokkal ki szerzi meg a fővárost.

2019.12.13. 15:09:42

@neoteny:
ezt hívja úgy borisz, hogy one nation conservativism. orbán úgy, hogy egy a tábor, egy a zászló. a haza nem lehet ellenzékben. hajrá magyarország, hajrá magyarok.

2019.12.13. 16:02:31

merre fele mászik a pók?
ezt ismered?
www.youtube.com/watch?v=2yvoRtHSQ4Y
vagy az a rák? mindegy! :D
(a who együttes egy próféta volt?)

2019.12.13. 16:20:19

@Bánegressy:
társadalomkritika, művészi koncepció, "a" "szakma". annak a csúcsa. rögtön az első videó. tessék.
www.youtube.com/watch?v=6gbGgZ61cPk

2019.12.13. 16:54:14

@civisvarosi:
most nem tudom mit vagy ezen kiakadva.
falun, debrecenben nem ez a társadalomkritika, hanem a libsiket-bibsiket szidják. ezen kívül ők meg vannak elégedve.
vsz. csak a migráncsoktól félnek
asziszik, ezek majd jól rájuk szabadítják őket, ha hagyják.
különben mitől lenne olyan agresszív az ő társadalomkritikájuk egy tehetetlenségben vergődő törpe minoritással, egy marginális kisebbséggel szemben.
vagy a pénz miatt?
még ezt az egyet tudom elképzelni.
hamár!
homár.
én azonban annyira individualista vagyok, hogy engem elsősorban a saját társadkritikám érdekel(á! igazán az sem ám) és ehhez keresek támpontokat.
pintér bélát spec. sosem láttam.
mostanáig még a youtubon sem.
de lehet hogy most rádumáltál.
én a youtube-on található társadalomkritikában itt elakadtam:
www.youtube.com/watch?v=JsScatW5sNc

ja és persze drága drábihelyi bácsi heves rezgésekbe váltó fején, amint a mondanivalójában zsidókhoz, szabadkőművesekhez ér. ez valami egészen látványos. egyszer még így üti meg a guta.
és tényleg! ha ez így lesz, a zsidók tehetnek még arról is :D(miről nem?)

2019.12.13. 16:58:19

@Bánegressy:
1:30-nál a jó ízlés drágám nevetséges, a botrány, a botrány az egészséges.
ez már 30 vagy40 évvel ezelőtt is így volt.
csak azt ne hidd, hogy ezt a te drága victorod ne tudná.
dehogynem.
ha teheti rá is játszik.

2019.12.13. 17:17:52

@Bánegressy:
errefelé nem a bizottság együttessel váltottak rendszert, hanem akkoriban ilyesmi volt az underground.
www.youtube.com/watch?v=rC3yF8R9Xfg
errefelé a kultúra alapja valamilyen klasszikus dolog volt. vidéken a kultúra művelői valaki klassz dolgot akartak alkotni. budapesten az underground mindig valami szart csinált mondván, hogy az kritikus, vagy inkább kritikán aluli. az kapott többséget. wahorn andrás is a hatalom kegyeltje volt, nem véletlen, hogy most csintalan sándorral van egy politikai platformon. és mondják azt, hogy pintér béla nélkül nincsen magyar kultúra. ők se látták. csintalan biztos nem. de együtt utálják orbánt.

2019.12.13. 17:19:42

@Bánegressy:
de nem azzal van probléma, hogy ilyen típusú "művészet" is van (magát művésznek képzelő izék), hanem hogy ezeknek a színházaknak miért kellene állami támogatást adni?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.13. 17:24:35

@Bánegressy:

"engem elsősorban a saját társadkritikám érdekel(á! igazán az sem ám)"

Csak nehogy alacsony legyen az alkalmazotti értékelésed kommunikációra vonatkozó része:

funehumor.com/fun_doc0/fun_0034.shtml

2019.12.13. 17:57:46

@civisvarosi:
á! addigra már rég beszart a hardrock!
elsősorban azért is született a punk és hasonló dolgok, nem társadalomkritikai hevületből.
dögunalom jellemezte a piacot és semmi új, pont amiről az afr csávó énekel nyitásként, csak éppen pont ez a zene, amelyik kínos gonddal kerüli, hogy legalább megpróbáljon valami újat.

2019.12.13. 18:08:48

@Bánegressy:
nem a művészek, hanem a műszakiak dolga, hogy hozzon valami újat.

2019.12.13. 18:08:53

@neoteny:
hát ha létezik ilyen értékelés én már régen és elsőre levertem a lécet.
nem könnyítem meg a dolgomat, de teher alatt nő a ? ? ?

tessék! te kapod ezt?
www.youtube.com/watch?v=ReCY6qb9p20
figyeld ki 1/2 óra múlva, hátha jó lesz.
múltkor voltak ilyen punkcsávók a paste magazin csatiján.
lusta voltam lefordítani a szöveget, de elég ilyen amcsi-komcsi beütésű volt, amennyire követni tudtam(közben persze pokkker). odaát ilyenek is vannak. de jók voltak. én örültem neki, hogy ilyet is lehet hallani. egyáltalán nem tűnik veszélyesnek.

2019.12.13. 18:14:44

@Bánegressy:
a művészetnek az a dolga, hogy csináljon valamit az örökkévalóságnak. pintér béla most is szar és tíz év múlva is szar lesz. ő a "liberális" korszellem, amiről egyesek azt hiszik, hogy jó. bizottság együttesről is gondolták, hogy az jó. de most is ugyanolyan szar, mint régen.

2019.12.13. 18:20:36

@Bánegressy:
budapesten egy szint alatt azt mondják, hogy ez kérem szépen társadalomkritika. lehetne mondani, hogy hülyéskedés. pintér béla azt mondja, hogy a kormány ne szóljon bele, mert neki koncepciója van. hanem csak szedje el a pénzt az emberektől és utalja át őneki. és a haverjainek, mert szolidáris (!). még több pénzt szedjenek el a többi hülye is kapjon. pintér béla úgy nevezi: szolidaritás.

2019.12.13. 18:24:40

@Bánegressy:
a "felvilágosodás" egy kibaszott nagy faszság, ami németországot elvezette a fasizmusig. és a mai napig a kultúrfasizmusba vezeti. berlin lelki nyomor.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.13. 18:28:55

@civisvarosi:

"a művészetnek az a dolga, hogy csináljon valamit az örökkévalóságnak."

De az Örökkévalóság rosszul fizet, így a művészek kénytelenek annak a nótáját húzni aki befűzi a húszezrest a prímás hegedűjének húrjai közé.

Hogy én is kivegyem a részemet a képzavarok gyártásából.

2019.12.13. 19:48:53

@neoteny:
és ezért a művészek általában kénytelenek keresni a hatalom kegyeit. ahogyan egyébként a tudósok is. amit a papok és a politikusok kihasználnak. és abból lesz az államegyház. ami társadalomkritikát a mainstream médiából száműzi. és ebből lesz valami ilyesmi.
www.bolshoi.ru/en/
de nyugaton is ez van úgy egyébként. és ezzel szemben lázad az underground. az a jobbik eset. rosszabb esetben pintér béla a hitgyülekezete tévéjében mondja azt, hogy basszus, mi egy kicsit emelnénk a jegyárakon, akkor meg tudnánk élni. és erre egon a lakáj, az ellenzéki rezsimszolga azt mondja, hogy nem bélám, ti el vagytok nyomva. és ez a vészkorszakot idézi. és béla azt mondja, hogy igen, elnyomatás az van kérem szépen. mert másképp nem lenne a társadalomkritikának létjogosultsága. úgy, hogy azt meg kell teremteni.

ahogyan a hajléktalannak léteznie kell, mert másképp az interkulturális trénernek, vagy minek nem lenne irodája, laptopja, mobil telefonja, stb. vagy a szegény kis cigányok elnyomatását. mert különben nem lenne "jogvédő" iroda, stb.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.13. 19:59:23

@civisvarosi:

"és ezért a művészek általában kénytelenek keresni a hatalom kegyeit"

Ahelyett, hogy a megrendelők kegyeit keresnék.

"Az állam az a hatalmas fikció, amely által mindenki megpróbál mindenki más költségén élni."

-- Frédéric Bastiat

2019.12.13. 20:05:42

@neoteny:
fazekas mihály lúdas matyija is azt mondja, hogy "legyen ez a történet tanulság a kegyetlen uraknak". az uralkodó osztályt ekézte úgy, hogy a köznép nevetett rajta. de pintér béla nem az uralkodó osztályt ekézi, hanem a köznépet fikázza és egyébként áradozik, hogy az ő parasztokat gúnyoló "operáját" milyen nagyszerű kritikával illette a new york times. azért, hogy elszedjék a parasztok földjét. és bevezessék a magánföldesúri rendszert. a döbrögik világát. ezek a gyerekek szülei 95%-ban beszavaznak a fideszre vagy nem szavaznak senkire.
www.youtube.com/watch?v=BSlUnMm2eOs
abban hisznek, hogy ők és bach sebestyén a magas kultúra. Istennek tetsző darabokat írnak az örökkévalóságnak, amelyek az általános emberségen túl olyan nagyon semmit sem hirdetnek. nincs bennünk társadalomkritika.

2019.12.13. 20:18:01

@neoteny:
ha művész kizárólag a megrendelő kegyeit keresi, akkor hogyan állítanak elő bármit is az örökkévalóságnak.

az állam marad fent, a nemzetnek van emlékezete. ha pintér bélát munkáját nem őrzik meg a magyarok, akkor valószínűleg nem őrzi meg senki. ha valahol nincsenek magyarok, akkor eleve nem is értik. na jó, angol feliratokkal valamit talán valaki valamit megért. de ha nem létezik az a társadalom, amit pintér béla kritizál, akkor pintér béla művészetének nincs értelme. így pintér bélának is pro vagy kontra, de szüksége van a hatalomra.

2019.12.13. 20:25:54

@neoteny:
ma a megye top 100 vállalatának vezetőit hívták össze. és bratyiztak varga misivel.
haon.hu/wp-content/uploads/2019/12/PC130514.jpg
https://haon.hu/wp-content/uploads/2019/12/PC130219-1.jpgú
és annak örültek, hogy az ipari termelésben 13.3% növekedést produkáltak. de ugye az állam és a piac vezető szereplői ennek együtt örvendeztek. mert hogy ezek együtt sírnak, együtt nevetnek.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.13. 20:29:18

@civisvarosi:

"ha művész kizárólag a megrendelő kegyeit keresi, akkor hogyan állítanak elő bármit is az örökkévalóságnak."

Miért állítanának a művészek bármit is elő az Örökkévalóságnak, ha az nem fizet semmit?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.12.14. 01:15:37

@civisvarosi:

"a művészetét megfinanszírozza a többi. nem feltétlen piaci alapon, hanem jószolgálati alapon."

Mint ahogy a gyügyei paraszt is jószolgálati alapon vonja el a falatot a kisunokája szájától, hogy megfinanszírozhassa a debreceni nemzetközi iskolát, hogy dr. Papp ivadékának legyen hol múlatnia az időt szüléje politikai pozíciójához méltó környezetben.

kiskutyauto 2020.01.06. 01:46:39

A magyar néplélek kitárulkozott... a magyar NEM ÉLETREVALÓ NÉP... ki kellett volna halnunk rég, mint ahogy genetikailag ki is haltunk és a büszke és hős magyar nép helyett egy hibrid korcs söpredék csőcselék van itt, aki magyarnak képzelgi magát... minél nagyobb idióta (ami korcs mivoltának szükségszerű hozadéka), annál inkább magyarnak... Koppány emelt fővel halt ki (azaz halt volna ki, mint nép), mert megmondta a büdös igazságot: inkább halál mint szolgaság... akik ellene testvérharcba kezdtek a nyugatnak benyalva, azok nemzetrontó országromboló szellemisége tombol most is... Korább bejövő testvéreink, Attila népe sem maradt itt úgy, hogy beolvadó szolganép legyen a fejedelme halála után, inkább visszamenekültek Ázsiába és kihaltak beolvadtak ott... még mindig szebb vége egy népnek, mint ez az 1000 éve tartó kiszenvedés... aminek épp végóráit éljük... a tömegbutaság szükségszerű; főleg, hogy kizárólag diktatúrákban, kizárólag elnyomásban élt ez a pszeudo nép-söpredék 1000 éven át... létezik itt legalább 5 millió idióta, aki azt képzeli, hogy itt "szenvedni jó"... Innen kezdve nincs mit csinálni, az a maroknyi, épeszű, akinek még itt értelme van, készül lelépni, de a nagy részük már rég elmenekült. és mindigis elmenekült az értelmesebbje ebből a pokolból... folyamatos exodusz zajlik itt ezer éve... a seggfejek meg mindig maradnak és egymás hulláján táncolnak... a téboly boldog vigyorával az undorító aljadék pofájukon habzó szájjal...

Boycie 2020.01.08. 03:26:46

@kiskutyauto: Jajj, legyél már öngyilkos! Hamar, hamar...
süti beállítások módosítása