1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2019.11.10. 07:54 HaFr

Áldás a stadionra: a NER által homályosan

 

"Majd ha kifárad az éj s hazug álmok papjai szűnnek..." (Vörösmarty)

 

Képtalálat a következőre: „stadion és keresztfa”

A Szemlélek nevű portálon Gundel Takács Gábor -- gondolom, sportriporteri minőségében -- azt állítja, hogy a stadionokat annak okán kell megáldani, hogy "az isteni gondviselésnek köszönhetően elkészült időre ez az épület, minden egyes építőmunkás hazatérhet a családjához, és az Isteni gondviselést kérjük azokra is – szurkolókra, sportolókra, művészekre –, akik a jövőben ebben a stadionban Magyarországot képviselik."

A szerző a dagályosságot maga mögött hagyó, már az ízléstelenség határait súroló cikkében in concreto a 200 milliárd körüli költséggel felhúzott Puskás-stadionban lezajlott ceremóniáról fejtette ki gondolatait, kb. mintha egy másik világból jött volna. De ez a kisebbik baj, szerző jöhet tőlem bármelyik világból, a NER-tévékből, Azerbajdzsánból vagy a Marsról, előtte illene azért tájékozódnia annak kapcsán, ahova érkezik.

Ebben az országban a "stadion" szónak sajátos konnotációi vannak, a továbbiakban ajánlom neki a még valamennyire is független sajtót, de leginkább az oknyomozó portálokat. Budapesten az utca emberét is. De itt ezen a blogon is épp legutóbb szemezgettünk a stadionok áraiból -- mi más, mint a nemzeti büszkeség ürügyén. Tehát abból, hogy szerző (GTG) elég szégyentelenül az isteni gondviselést idézi meg, nagyon úgy tűnne, hogy ez jelentős mértékben a stadionokból és a taopénzekből élő NER-oligarchiát kegyeli, kevésbé az adófizetőket, akik állják a cechet. Az építőmunkásokat? Mert nem esett a fejükre egy betonelem? Ha csak így nem. De természetesen nincs itt szó semmilyen gondviselésről (a stadion körül biztosan nincs). Pőre evilági romlásról annál inkább, amelyet mióta világ a világ előszeretettel próbálnak az ebben érdekeltek verbális kenetekkel is igazolni.

A díszes (fő)papi sereglet az üres betonkaréjban a groteszken túl már az abszurditás határát súrolja egy olyan rezsimben, amely az egyházakat célzott támogatásokkal tartja mézesmedzagon (és egyúttal gyeplőn, ezek mind klisék ebben az országban, már leírni őket is hányinger-közeli állapotot ér), az egyházak meg sporadikus megnyikkanásaik mellett széles vigyorral kántálják, amit megrendel tőlük a világi Felsőség; abban a rezsimben, amely nevezett szurkolókat (és nem szurkolókat) kiforgatja a vagyonukból és a választott méltóságok naponta szegnek meg minden létező pietást és vallási előírást -- miközben úton-útfélen, minden kanyarban (sic!) ezekre hivatkoznak. Ilyen körülmények között a műsoraival életét a tömegszórakoztatásra berendező szerző (GTG) csak egy újabb regiszterét kezdi használni az amorális népbutításnak: a "családjaikhoz hazatérő építőmunkások", a "magasba kúszó nemzeti lobogó", a "nemzeti imádság együtt éneklése", a "magyar labdarúgó válogatottnak új otthont adó" (ti. korrupciós) központ nyálas-negédes, szervilis-hazug, néhol nagyon rossz történelmi időket idéző kontextusában a papok bevonulása elnyeri épp azt az értelmet, amitől -- biztos mondhatom, bár nem vagyok felkent papja -- Jézus Krisztus hátán ebben a pillanatban is futkározik a hideg: az Út helyett a helyben topogásét, az Igazság helyett az álszent hazudozásét és az Élet helyett az Ember halálát jelentő örök kudarcét, a lélek haláláét.

Mi a stadion nekem ma? Maga a keresztfa, amelyet megáld az egyház.

377 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr8115299628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiir 2019.11.13. 16:32:54

@Béláim, gondolkodjunk!:
Jó sok közhely, de legalább könnyű szétszedni.

Azt állítod, hogy Orbán nem kapitalista rendszert épít, hanem a Magyarország nevű vállalatot vezeti kapitalista módon. Akkor viszont azt is állítod, hogy Orbán nem a magyarok javát (közte a te javadat) szolgálja rendszerszerűen, hanem a személyes profitjára tör rendszerszerűen. Mit ne mondjak: egyetértünk.

Azt állítod, hogy a nyugati kormányokat a tőke irányítja, továbbá Magyarország egy bajor megye, végül pedig Orbán megfelel a nyugati tőke kívánalmainak. Vagyis azt állítod, hogy Orbánt a nyugati tőke ejtette foglyul, nem a magyar. Szuper gondolatmenet, csodálatos kilátásokkal.

Végül lelkesen idézed: „Azonban – ahogy Ruchir Sharma, a Morgan Stanley befektetési bank vezető globális kihívásokkal foglalkozó stratégája kimutatta – 1950 és 2010 között az általa vizsgált 150 ország közül 43-ban tudott a gazdaság tartósan, átlagosan évi 7 százalékkal erősödni, s ebből a 43 államból 35 autokráciaként, áldemokráciaként, diktatúraként működött. Más szóval és leegyszerűsítetten: nagy átlagban ott lehet a legjobban keresni, ott lehet a legjobb hozamokat elérnie a befektetőknek, ahol a pénzügyeket, a gazdaságot strong man-ek irányítják autoriter rendszerekben.”

Ám elhallgatod, hogy mi következik ezután ugyanebben a fejtegetésben:
„Viszont az is megfigyelhető, hogy néhány, maximum 7-8 évnél tovább csak kivételes esetekben – például Malaysia esetében – tart ki a tőzsdék és az autoriter rendszerek „románca” (…) Miután azonban a személyes hatalmuk kezd korlátlanná válni, attól kezdődően befelé fordulnak, elvesztik bizalmukat az idegenekben, a külföldi befektetőkben, már csak saját bizalmasaikban, saját gazdasági-pénzügyi klientúrájukban bíznak és azok tagjait is folyamatosan váltogatják. Országuk ezáltal kiszámíthatatlanná válik és ezzel véget is ér a külföldi tőzsdék és az adott rendszer „románca”.”

Ha te ezt kívánod Orbánnak és az országnak, ám legyen neked.

Amúgy abban természetesen igazad van, hogy nem tudom, hogyan lehet Orbánt eltávolítani. Viszont ugyanennyire Orbán sem tudja, hogyan fog ő eltávozni. De ne félj, mindketten meg fogjuk tudni :)

kiir 2019.11.13. 16:37:05

@neoteny:
Az a könyv csak részletesen kifejti a "ha megtehetik" feltételt. Nyilván ott van a kutya elásva. De az alaptézist illetően egyetértünk.

2019.11.13. 16:45:38

@kiir:

10 év. Ennyi ideje van Orbán hatalmon. Vagyis a 7-8 év nem játszik, mert még mindig szereti a nyugati tőke.
Azért szereti, mert meg tudtak egyezni. Orbán úgy szolgálja ki a transznacionális tőkét, hogy egyrészről az egyezség alapján mindketten jól járnak, másrészről ezt győzelemként tudja eladni a választóknak.

És miután a jelenlegi idióta ellenzéknek egyrészről nem érdeke, hogy ezt leleplezze, másrészről, hülyébb is annál, hogy ezt átlássa, ezért az az egyezség még sokáig fog működni.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.13. 16:51:17

@kiir:

"csak részletesen kifejti"

Igen, ez a végzendő munka.

"az alaptézist illetően egyetértünk"

Ennek felettébb örülök.

2019.11.13. 16:54:46

@neoteny:

Ahhoz képest fillérek.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.13. 17:09:50

@Béláim, gondolkodjunk!:

Ja, az olyan ostoba balfasznak, mint te is vagy.

2019.11.13. 17:15:48

@neoteny:

Szarul mennek a dolgaid Kanadában? Szembesültél azzal, hogy itthon is egy tehetségtelen senki voltál, és ott is az vagy?

Akarsz róla beszélni?

2019.11.13. 17:15:53

@Béláim, gondolkodjunk!:
akkor viszont egyszerű a válasz, hogy miben okosabb orbán(fidesz) mint az ellenzék.
így nem nehéz, ahogy a favoritjaid csinálják; lopni tudni kell és tudni kell lenyomni a meglopottak torkán, hogy még ők járnak jól(pláne, hogy a meglopottak gazdagabbik oldalának jó része, a transznacionális tőke is lopásból ered)
avagy:
"Béláim, gondolkodjunk! 2019.11.13. 07:38:55
@Brix:

Te tisztában vagy legalább minimális mértékben azzal, hogyan fizeti most ki a rezsim az ejus támogatásokat? Szerintem nem. Lopnak? Niná! De akkor honnan a picsából van ennyi pénz a költségvetésben? Ha lopnak, és mégis dagad a pénztárca, akkor valamit sokkal jobban csinálnak, mint a degenerált libbantak."

ha a választó arra ad megbízást a vezetőinek, hogy lopjanak(tőle is?) és egyébként elégedett(átmenetileg), akkor ki a hülye?
aki ki meri mondani, hogy milyen a játék és nemtetszését fejezi ki?
egyszerű. lopni tudni kell!
én pl. jobb, ha nem lopok. hamar pórul járnék. és különben is! ők lopnak helyettem. akkor meg minek?
(mondhatja az ecceri fidsze szavazó!:D)

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.13. 17:20:01

@Béláim, gondolkodjunk!:

Kiválóan mennek a dolgaim Kanadában.

"Akarsz róla beszélni?"

Hogyne.

Ezt írtad:

"Benyújtásra került az új Tb. törvénytervezet.

Olyan borzalmas dolgok vannak benne, mint , hogy a vállalkozóknak már csak a minimálbér után kell a minimális járulékot megfizetniük, aztán minden nyugdíjas, aki munkát vállal, csak szja-t fizet, ide értve pl. a nyugdíjas vállalkozókat is, aztán a családi adókedvezmény már a munkaerő piaci járulékkal szemben is érvényesíthető, 2021-től már a NAV készíti el a vállalkozások ÁFA bevallását is, stb.

Ez már tényleg a vég."

Igen, igen, de mennyit _költenek_?

2019.11.13. 17:24:38

@neoteny:

Pedig egyértelmű, hogy örök vesztes vagy.

ijontichy 2019.11.13. 17:35:46

@neoteny: Nekem mindig a folyót átúszó róka (ló... stb), meg a skorpió tanmeséje jut eszembe.
"Jajdejó, jajdejó" (és még tapsikál is) "nekem a némber van public enemy _TA_ csinálja a bevallásomat" Ergo, a fideszes idióta és/vagy aljas gazember
orulunkvincent.blog.hu/2018/02/03/miert_szavazol_a_fideszre
:-DDD

taga20 2019.11.13. 17:37:36

@Béláim, gondolkodjunk!:

mi van erdész, má itt is két nickkel tolod 0-24-ben?

te szerencsétlen, aki ismer korábbról, és meglátja a kommentjeidet, az csak röhögni tud rajtad:)))))))))))))))))))))

2019.11.13. 17:38:48

@Bánegressy:

Nem favoritjaim.

Te tudod, ki lopott többet, a patás, vagy a libbantak?
Honnan van a költségvetésben pénz, sok pénz? Mert van. Pedig semmi olyat nem találtak ki Orbánék, amit Gyurcsány Fegyenc és bandája nem tudott volna levezényelni.
De Gyurcsány Fegyenc "érdeme" mindössze annyi, hogy gazdasági Hirosimát szabadított Magyarországra.

2019.11.13. 17:41:03

Na megérkezett az oldalkocsis genetikai hulladék is. Hiába, nagy a rajongótborom.

Egyébként én kérek elnézést.

2019.11.13. 17:53:12

@Béláim, gondolkodjunk!:
gyurcsány tényleg nem tehetséges, csak dumagép, de a bomba robbanásának ereje nem ért volna el kritikus értéket a 2008 válság nélkül. az előkészítésben gyuszany előtt jóval orbán is részt vett a hitelezés felfuttatásával.(u.h. az jogos, hogy a jelenleg létező p.elit helyett kéne valami más. csak honnan? még csak most kezd kiépülni a java! :D)
csak erről valahogy senki nem akar tudni.
nem vagyok kíváncsi rá, nem is szeretném tudni, hasonló helyzetben mit lépne orbán(sztem lépne. tipli).

taga20 2019.11.13. 17:59:17

@Béláim, gondolkodjunk!:

össze-visszahazudozol fityeszretek. nincs nap, hogy ne vernék bele a csutigeci fekáliájába az orrod, te sunyi fityeszpatkány.

te magad miatt kérjél elnézést, me egy agyhalott vagy.

ilyeneket örömködsz a patkányblogodon:

"@diggerdriver:

Te Tesó, jó a csapat a leütés blogon, megkedveltem őket.
Tudod az a selyemfiú, szőrmók, meg degenerált fajták, akik úgy gondolják, ha többéves véres verítékkel sikerült megtanulniuk 10 idegen kifejezést, és ehhez hozzácsapják azt a velük született rendellenességet, hogy két értelmes mondatot nem tudnak megfogalmazni -lásd sakti-, akkor ők már a felsőbbrendű libbant romkocsmaértelmiségi kategóriába tartoznak.

Oda ugyan is ez a felvételi követelmény. Hát......ahhoz, hogy Lipótmezőre bekerüljél, ennél magasabb küszöböt kellett átugrani."

remélem te csak valami vírus vagy, me embernek nulla lennél!

2019.11.13. 18:04:58

@Bánegressy:

Konkrétan melyik hitelezésre gondolsz, a devizás átverésre?

2019.11.13. 19:49:06

@Béláim, gondolkodjunk!:
arra. bár én pl. hitelből költöztem ki pestről és mégis inkább beszoptam a forinteladósodást, amiért akkor sokan agyamentnek neveztek(akik később jól ráfaragtak).
hiszek a hülyének van szerencséje babonában(ezért vagyok én okos)
elég sok figyelmeztetés volt akkoriban, különösen a svájci frank hitellel kapcsolatban. eleinte még a bankok is óvatosságra intettek, csak a(z) 1(több)hülye százat(100.000-et) csinál alapján szabadult el később a pokol. akkor a bankok már semmit nem néztek, ontották a hiteleket.

@taga20: :D (^^)b (^^)b (ez japán!)

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.13. 19:54:09

@Béláim, gondolkodjunk!:

"a devizás átverésre?"

Miféle átverésre? A devizahitelesek többsége _nem_ bukott be a hitelével és jobban jött ki összességében, mintha forintban vett volna fel hitelt.

2019.11.13. 20:10:59

@neoteny: @Bánegressy:

Sokan akarják ráhúzni a devizahiteles átverést Orbánra, de ebben nem ő a hunyó. Egyrészről miután megszűnt a devizakorlátozás, már a hitelezésben sem lehetett korlátozni, másrészt az első Orbán kormány idején még csak a gépjármű hitelezés indult be. A jelzálog buli, ha jól emlékszem 2004 magasságában pörgött fel.
Azért lett a svájci frank a nyerő, mert anno az egyik lízing cég fél%-al magasabb kamathasznot tudott realizálni rajta.

Nem akarom mentegetni a hitelfelvevőket, de már akkor egyértelmű volt, hogy az mszp-szdsz bagázs ezt az egészet azért engedte szabadjára, mert nem volt képes gazdasági növekedést, és az ezzel járó életszínvonal emelkedést produkálni. Ezért hitelre alapozott életszínvonal javulást eresztett rá a lakosságra.
"Nem fog fájni" ahogy gyurcsótány mondta, és a devizahitelezésre értette. De fájt. Nem kicsit, nagyon.

Az hogy ez az egész szimpla bűncselekmény, csalás volt, az egyértelmű. Ezért tudott Orbán 2010 után gyorsan megegyezni a bankokkal. Bankadó, cserébe mentesülés a felelősségre vonás alól.

Khonsu 2019.11.13. 20:12:18

@Quercus erdész:

"Nem tudom milyen új gondolatok csíráznak a Szilícium völgyben, de így látatlanban sem hiszek benne. A lator államból, a zusából értelmes dolog még nem származott. "

Meglepődnél...

Egyébként csíráznak azok máshol is (Oroszország, Kína, Japán, stb.), de a "Szilícium-völgyben" (tágan értelmezve) csíráznak ma leginkább. Egyébként nem onnan indult. Elég régóta velünk van már, kérdés, hogy meddig megyünk vissza az időben.

en.wikipedia.org/wiki/Nikolai_Fyodorovich_Fyodorov

De visszamehetünk a kereszténység kezdeteiig, vagy még korábbra is. Nem új dolog ez, de most jött/jön el az ideje igazán.

ijontichy 2019.11.13. 20:15:36

@neoteny: A devizahitelezéssel (bevezette I. őszentsége kormánya, a hülye megyóék meg nem szorítottak egy egészségeset rajta) az a helyzet, hogy nem való az mindenre és végképp nem mindenkinek ;-) Kell tudni olvasni (apróbetűt is), számolni, és az sem baj, ha az ember egészséges szinten tisztában van a saját takarója hosszával. Nekem is volt kettő, és jól is jöttem ki belőlük (vityácska belebarmolása nélkül).
A devizahitel-krach kezelése "szép" példa arra, hogyan is rongálja a pocakos hadfi regnálása (ld. még "szabályozás", avagy "szike", vs. "barmolás", avagy "machete") a társadalmat. Izé... hogy is állnak most a derék magyarok az eladósodással? ;-)

2019.11.13. 20:17:31

@neoteny:
nagyon nem mindegy, hogy mikor, melyik évben vették föl a hitelt.
nekem sürgős volt. már 2003-ban vettem fel. forintban és akkor még nagyon kedvező feltételekkel.
index.hu/gazdasag/defacto/2014/02/24/itt_az_igazsag_a_devizahitelekrol/

2019.11.13. 20:39:59

aham. megvan! diggerdriver.blog.hu/2017/09/16/gyerekiahora
ez tényleg csak provokál itt. ÉBRESZTŐ !
talán azért annyira mégsem hülye, csak beköszönt. fityeszpatkány meg szerintem végképp nem.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.13. 20:40:43

@Bánegressy:

"nagyon nem mindegy"

Természetesen.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.13. 20:41:41

@ijontichy:

"nem való az mindenre és végképp nem mindenkinek"

Mint bármi más is az életben.

2019.11.13. 20:58:26

@Bánegressy:
"Ezért szaladgáltok Berlintől kezdve Brüsszelen át Washingtonig, nyaljátok a libbant politikusok seggét, csináltok majmot magatokból, áruljátok el a hazátokat szarházi patkány módon".
ez azért tényszerűen nem igaz. nekünk orbánelvtárs csapata és bajoroszág nem a hazánk. ez majdnem olyan(jó, erős túlzás, de azért van benne valami) mint amikor egy erdélyi, vagy kárpátaljai magyarra, ha már a bozgor nem elég ütős, akkor ezt mondják. legalábbis lassan csúszunk valami ilyesmi felé. magyarul azért még beszélhetünk.
bár már törökül kéne. vagy lehet, hogy oroszul(van aki még nem felejtett el. aki jelenteni jár a kremlbe). kínaiul! az az igazi.

"Tehetségtelen, gerinctelen, semmirekellő elefántcsont toronyba bezárkózó romkocsmaértelmiségi libbant banda" -visszautasítom!!!, "aki öntelt, pökhendi módon kioktat mindenkit" - én biztosan nem, "lenézi az embereket, megveti őket" -na jó, egy kicsit, de csak a f.tálibokat és a gumicsizmás király(kalapos már volt, most ez van) hívőket, "de azért elvárja, hogy ezek az emberek a szavazófülkében őket támogassák".- nem várja el.
zembereknek saját magukat kéne támogatni. az érdekeiket felismerni. de nem azt, hogy -milyen jó, hogy ezek itt helyettünk is lopnak! és nekünk is rengeteget! hurrá! mi vagyunk végre mi magunk. azok vagyunk akik vagyunk nem mások, ahogy a libbantak mongyák xD

2019.11.13. 21:00:32

@Bánegressy:
sőt! szerintem @taga20 is ő maga.
nem böngésztem végig a blogot, de az a gyanúm

taga20 2019.11.13. 21:34:09

@Bánegressy: rossz a gyanúd.

te egyébként magaddal dumálsz?:)))

2019.11.13. 21:43:18

@taga20:
ide jegyzetelem a gondolataimat.
ezt mindig megtalálom.

taga20 2019.11.13. 21:47:44

@Bánegressy: érdekes móccer;)

ja remélem pénteken te is ott leszel!:)))

2019.11.13. 22:08:03

@taga20:
hol? puskás aréna, vagy lipót?
sztem egyébként egyiken sem, mert pénteken hozzák fel apósomat vidékről(agyvérzést kapott) és megígértem az asszonynak, hogy segítek az elhelyezésnél meg minden. van vele dolog elég. szar helyzet. az ember a végén úgyis így jár

taga20 2019.11.13. 22:11:56

@Bánegressy: ezt szomorúan olvasom.
de azé talán lesz még egy-két nermentes évünk, amíg mi is beadjuk a kulcsot.

na megyek szunyálni, me holnap reggel meló.
jó8 cimbi.

ijontichy 2019.11.13. 22:23:18

@Bánegressy: Együttérzek veled. Annak idején apámmal is ez történt. Nem kevés vesződség :-(.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.13. 22:48:47

@ijontichy:

Az én apám sokkal tapintatosabb volt: egy nap alatt belehalt az agyvérzésébe (még '92-ben).

ijontichy 2019.11.13. 23:27:52

@neoteny: Szerencsés(ek) volt(atok) (félre ne értsd, mert kell a fenének az ilyen "szerencse" :-( ).
Szegénykémet csak 5 hónap után vitte el a második, szóval '89 második fele nagyon kemény volt (főleg anyámnak).

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.14. 00:55:57

@ijontichy:

"Szerencsés volt"

Kétségkívül. Számára különösen földi pokol lett volna a folyamatos gondozásra szorulásig terjedő magatehetetlenség. Ezt az árat nem kellett megfizetnie a haláláért.

2019.11.14. 06:59:33

@Bánegressy:

Nem tudom kik azok a nickek aki mögé emgem vizionáltok de nem is érdekel. A civisvárosi neve ismerős, azt a nicket már láttam.
De azt kikérem magamnak, hogy ezzel az egybites genetikai hulladék oldalkocsis barommal egy napon említs.

Jut eszembe. Örömmel látom, megtanultál érthetően fogalmazni. Már megérte ide látogatnom.

Hiába, jó hatással vagyok az emberekre.

2019.11.14. 09:01:12

@Béláim, gondolkodjunk!:
nehogy azt hidd, hogy miattad.
a te megjelenésedig ez természetes volt, csak a te stílusod, hangütésedből arra következtettem, hogy ez passzol hozzá.
amennyire volt időm belepillantani, a gyerekiahóra blogon sem alap tőled mindenkivel szemben ez a személyeskedő, szemeteskedő, -fogyasztás*ból eredő bátorság fűtötte lekezelő, hatalom ittas(mármint hogy hatalmam van fölötted köcsög. te csicska vagy, én fideszes. gondoltam) modor.
a fidesz az ilyen, csak kifinomultabban. őket kommunikációs tréningeken(amelyeket valamelyik főfideszes~ felesége, lánykája, stb., ad el néhány10-, 100millácskáért a "megbízónak") készítik föl arra, hogyan kell szóba állni -ha egyáltalán, a csicska alattvalókkal, hogy azok érezzék porszem mivoltukat a hatalmasokhoz képest, de azért mégse gondolják, hogy nincsenek valamennyire komolyan véve.

*alkohol, kokó, krekk stb

amit a magyarországon beruházó multik és orbán fővezérigazgató együttműködéséről írtál, azzal 100%egyetértek. a következmények nem biztos, hogy nem lesznek érdekesek(kínaiul) hosszútávon.
de hát végül is a fideszesek történelmet akartak és az meg is lesz. szerencsejátékban mindig nem lehet nyerni
még ha meg is tesznek mindent, nehogy a véletlenen múljon az eredmény.

Brix 2019.11.14. 10:02:39

@Béláim, gondolkodjunk!: Látom megjöttèl, te mongolidióta, habzószajú debil! Ahogy látom, más blogokon is egyszerre minimum kèt nick-el kommentelsz ...Te tènyleg egy nárcisztikus pszichopata vagy, sok kètsèg nem fèrhet hozzá ....Èn már règes- règen kiba..talak volna innen...Csodálkozom , hogy a blog gazdája mèg megtűr itt...

2019.11.14. 10:09:54

@Bánegressy:

Mint mondottam, nem vagyok fideszes, de alapból leszarom, ki mit gondol rólam. Viszont imádom szétrúgni az ilyen brix féle degenerált libbant sekkfejek tökét. Szórakoztat.

2019.11.14. 10:11:26

@Brix:

Szeretnél olyan cenzúrázott blogot kicsihuszár, mint a határátkelő nevű liberofasiszta hulladékblog? Elhiszem. Ott akármekkora emeletes barom lehetsz, védve vagy. Miért nem húzol el oda?

2019.11.14. 10:24:44

@Brix:

Mi a gond kicsihuszár? Te voltál itt a király? Aztán nekem meg sikerült pár kommentel kirúgni alólad a trónt,és bebizonyítani, hogy csak egy papagáj vagy, nulla ismerettel. És most védelemért sírsz a bloggazdánál, bolondok királya?

Éljen a liberós demokrácia, éljen a liberós szólásszabadság! Így gondolod kicsihuszár?

Brix 2019.11.14. 10:42:50

@Béláim, gondolkodjunk!: Azt szeretném ha eltakarodnál a picsába, te orbánista, csicskakirály! Ha valamit itt bebizonyítottal , az mindössze annyi, hogy kb. 6-8, vagy több nick-en kommentelő, nárcisztikus pszichopata , destruktív troll vagy!
Ha van vér a pucádban, akkor felfeded kiléted és nem bujkálsz a számtalan nickjeid között! Cserében én is felfedem ki vagyok, és lássuk mire jutunk utána!

Brix 2019.11.14. 10:51:56

@Béláim, gondolkodjunk!: Jobb lenne, ha te húznál el az elvtársaidhoz, a 888-ra, mert itt szinte senki nem értett egyet, egyetlen hozzászólásoddal sem , és mindegyiket megcáfolták! Érvekkel alátámasztott , önálló véleményed nincs , csak a goebbelsi-fideszpropaganda " téziseit" böfögöd vissza! A "papagáj"- hogy ilyen megtisztelő jelzőt aggassak rá- az pontosan te vagy, mert 1%-al sem tér el véleményed a GFG és elvtársai által szajkózott állampárti mantráktól!

Brix 2019.11.14. 11:06:04

@Béláim, gondolkodjunk!: DE, a legnagyobb baj nem az veled, hogy a való világ realitásaival köszönő viszonyban sincs az, amit írsz, hanem az, hogy egyetlen célod az egyik legmagasabb színvonalú blog széttrollkodása, a gusztustalan csúszómászó, szemétkedés! Ezért kellene minél hamarabb bannolni! Ha valamilyen súlyos személyiségzavarod van , akkor keress engem , majd én segítek rajtad!

Boycie 2019.11.14. 14:17:03

@Brix: "az egyik legmagasabb színvonalú blog"
ettől behaltam... te idióta migránspropagandista Soros-ügynök, te még mindíg meg tudod lepni az embert :)))

A blogger mániákusan irogatja a dolgait ugyanazt a néhány témát kerülgetve egy downward spiralban, olyan stílusban amit egy átlagos diplomás képtelemn megérteni, de ha meg is érti bealszik a közepén és akkor szegény Béndek nem érti hogy miért nem ő még a miniszterelnök, pedig annyira jól ért mindenhez. A hozzászólások legalább fele átlagosan a provokáló civisvárosi és az elmebeteg neoteny hozzászólásaiból áll. Meg itt vagytok ti is néhány Soros-ügynök és egymást dicséritek. Színvonal. Annyira szánalmas... Persze tényleg színvonalasabb mint a B1 vagy néhány más baloldali gátlástalan bérhazudozó blog és az ott fröcsögő és vért hányó kommentelők, ez igaz...

2019.11.14. 15:16:24

@Brix:

Kicsit idegesnek tűnsz kicsihuszár, iszol te rendesen?

Szerintem mutasd meg a gazdádnak szarosgyurkának, hogyan amortizállak le az utóbbi pár napban, hátha ad fizetésemelést.

2019.11.14. 15:28:53

Ja,hogy ez a Béndek mester blogja? Azért volt olyan ismerős.

screpes 2019.11.14. 15:31:21

@Béláim, gondolkodjunk!:
Magadat amortizálod le, sokadszor.
Úgyhogy változtass (megint) nevet.
Brix nagyon jó...
Te hangolod félre a blogot... Meglehet, hogy azért vagy itt.
Az, aki érdemben kíván hozzájárulni egy-egy diskurzushoz, az nem mondhat le arról, hogy (egyetlen nicknéven) önazonos legyen.
mondanivalójához így hozzáteheti, amit már róla tudhatunk.

ijontichy 2019.11.14. 15:42:48

@Brix: Yihíííí... kéccáz dolcsis vs. Made in China egy huszasér'... Ne mondd, hogy nem tudod értékelni ezekután @444-et :-)

Ahogy ránéztem ma a magyar neccre, szembejött ez:
index.hu/techtud/2019/11/14/hungarologia_alapmuveltseg_magyarsagtudat_tozsa_istvan_nemzethalal_z_generacio/
Azért elég szép nyalintás, nemde? Rendes magyar ember nem tüntet, egy magát nemzetinek... pardon nemzethynek deklaráló, stadionépítő kormány ellen. Miért? Csak + ld. Prof. Dr. Tózsa Steve, aranyérkoszorús magyarságtudat és kormányzáskutató. Period. Szóval deklarálni kell, ennyi. Nem éltem akkor még, de ilyen lehetett "az" is. "Jó, megbízható elvtárs vagy fiam. Pont megfelelsz gyárigazgatónak." Na jah, a bolsi örök :-/

Úgy tűnik a főnit erősen hónaljon rúgta ez a pár ellenzéki győzelem (persze nem is jó előjel, ha már ennyire satnya felhozatal is képes győzni). Kis hübrisze nehezen viseli, ha lázad "szolga" ( hova vezetne ez? www.youtube.com/watch?v=LldtyaqMI5w :-D ).

Jut eszembe, méghogy a verseny smafu? Öröm nézni ezt a tülekedést, hogy ki tud úgy nyelves prosztatamasszázst adni, hogy újra mosolyra derüljön "his majesty" képe. :-)

2019.11.14. 15:53:21

@screpes:

Nemmondod. Miben jó a brix? Migráncssímogatásban?

Brix 2019.11.14. 16:10:05

@Béláim, gondolkodjunk!: Mi van te gyáva kis alattomos fostalicska ! Nem mered felfedni magadat ugye, mert egy kis senkiházi , ócska troll vagy! Már megint kèt nicknèven kommentelsz, "Boycie" , meg az anyád picsája tudja már , hogy hány álnève jelensz meg újra ès újra......Ha tudná G. Fodor , a főnőköd , akinek a seggèben van a nyelved , hogy milyen szánalmas gyenge színvonalú troll vagy, biztos megvonná a havi 60 ezres alamizsnát is! Neked mèg nagyon sok seggnyalást kell az èletben megcsinálod ahhoz, hogy az èn anyagi színvonalamra èrj, de hajrá , az Orbán - rendszerben bármi lehetsèges az ilyen kis csúszó mászó pondróknak...Ahogy elnèztem Bayer , vagy Zöldi László szontyoli fejèt a legutóbb , igen nagy tanácstalanságban ès letargiában vagytok, kár tagadni , ott a fentebb mellèkelt videó...
De , játszd csak a hülyèt , lehet persze nem kell annyira játszanod, mert alapból az vagy! A főnökeid már kicsit váltottak : valamilyen (ön)kritikát is kèpesek voltak gyakorolni a pártjuk felè, de megmaradtál az ugató- lihegő pincsikutya szintjèn!

Brix 2019.11.14. 16:13:21

@screpes: Kösz a támogatást , a vak is látja , hogy ki viszi fèlre a blogot, ès ki az aki trollkodni akar...Azt is, hogy ki kezdi a mocskolódást mindig...

Brix 2019.11.14. 16:18:35

@ijontichy: Ja, " 444" amúgy nem volt olyan rossz fazon, mivel a normalitás határait általában betartotta, nem igazán szemèlyeskedett, ès volt önálló gondolata, más kèrdès a tartalom...Ahogy Bircával is teljesen jól el lehet kommunikálni , szemben ezzel a habzó szájú , marhával , aki minimum 10 nick- el van egyszerre jelen a blogszfèrában ès állandóan nyomja az idiótaságait...

2019.11.14. 16:42:44

@Brix:

Szórakoztató vagy kicsihuszár, jókat röhögök rajtad.

2019.11.14. 16:53:57

@Brix:

Már korábban is megrugdostalak más blogokon soroscsicska, de nem foglalkoztam veled különösebben, mert nem érted el az ingerküszöbömet. De most úgy döntöttem, hogy oda figyelek rád.

Tehát a jó hír, hogy más blogokon is fogunk találkozni.

Lehet, hogy ez nem is olyan jó hír?

taga20 2019.11.14. 16:57:28

@Béláim, gondolkodjunk!:

quercus, te kínodban röhögsz, me te is érzed valahol, hogy egy infantilis gyökér vagy, akinek az a téveszméje, hogy elpusztítja a határátkelő blogot, vagy pl. ezt a blogot is.

döbbenet vagy egysejtű, döbbenet!

brixnek teljesen igaza van veled kapcsolatban.

Brix 2019.11.14. 17:01:11

@Béláim, gondolkodjunk!: Más blogokon csak elvètve kommentelek, már megint hazudsz , Orbán - csicska! Eddig csak Te lettèl itt szimbólikusan megtaposta többek által-ahogy már mások is írták- , de ha nagyon ugrálsz , akkor azt is megtapasztalhatod , milyen az , amikor nem szimbólikusan taposnak meg valakit, Te utolsó ,gyáva fèreg!

ijontichy 2019.11.14. 17:04:32

@Brix: "minimum 10 nick..."
Esetleg @Khonsu olvtárs felhomályosíthatna bennünket, hol is áll az AI a populár-polmarkecing támogatása tárgyában? Lehet, hogy már kőccségkímélőbb beruházás, mint a kéccáz dolcsis humánrobot? ;-) Akkor most szegény @444 repül, szabadon mint a sólyom ;-) ? Áhhh... sose bízz egy bolsiban! :-/

OK. vityának magától nincs ennyi esze, de szélltolcsynak se volt sose, mégis minden magyar birka (excl. gyevibíró) seggébe szereltetett NAVH-kompatibilis RJ45-öt (és még ki is fizettette velük :-) ). Tutkó, hogy a hardsoft beszállítók tettek egy jó ajánlatot, ahogy súgtak neki a kamatcsökkentő rally-hoz is az érdekeltek. Lehet, hogy a guglinak kellett egy "labor" a kvantumfölény teszteléshez? Azt régóta tudjuk, hogy vitya úgy kereskedik az EU-tag Mo. bérleti jogával, hogy a legpengébb piaci kofák sárgulnak az irigységtől :-D.

taga20 2019.11.14. 17:10:12

@Brix: szerintem nem ér ennyit ez a szerencsétlen, ne húzd magad fel rajta!

röhögj a pofájába, attól elkullog a patkányfészkébe, a digger haverja ass blaster blogjára, és ott kiverik egymásnak minden nap:)))

Brix 2019.11.14. 17:18:11

@taga20: Ja , pont èn is erre gondoltam, hogy ez az ember egèsz nap a blogszfèrában(ra) veri, mert egyszerre több helyen is ott van...Ebből vagy az következik, hogy ezért fizetik, vagy egy nárcisztikus idióta...De, hogy normál munkája nincs, az 100%..

Brix 2019.11.14. 17:22:26

@ijontichy: Olcsóbb lenne automatizálni a központi propagandát , igazad van, mert ezek a 60 ezer forintos trollok komolyan nem vehetők, de gondolom nem is azért küldik őket , hogy meggyőzzenek valakit, csak hogy szètoffoljanak mindent...

taga20 2019.11.14. 17:31:55

@Brix: ráadásul ez a nyomorult, havonta egyszer csinál egy blogot a blog.hu-n, ahol ezeket a retardált marhaságait kihányja, aztán párnap után kidobja a kukába.

tényleg beteg a troll.
én nem haragszom rá, pedig rólam is olyanokat írogat, hogy néha kedvem lenne a fejét bele hajtani a seggébe, de inkább sajnálom.

u.i.: ahogy mennek a dolgok, a csutigeci dolgai, egyre durvább dolgokat fog tolni béláim.

Brix 2019.11.14. 18:03:57

@taga20: Ja, nagyon idegesek lehetnek a pártközpontban, mert nem úgy sikerült nekik az önkormányzati választás , ahogy előre elgondolták....Budapesten jól pofáraestek...Gondolom , most kiadták az ukázt, hogy mèg erősebben
kell nyomni a sódert a trollhadseregnek , benyomulni a viszonylag mèrsèkeltebb blogokba is, ahol megtűrik őket , ès nem vágja ki a bloggazda őket sza....ni, rövid úton....

taga20 2019.11.14. 18:35:43

@Brix: de nem értik meg a szitut. lásd jászberényt!

pl. ez a szerencsétlen béláim, még akkor is itt fog átkozódni, mikor a gazdája a csutigeci, má kipcsak földre költözött, és a svájci bankszámláival futbalozik.

ijontichy 2019.11.14. 19:01:43

@taga20: "mikor a gazdája [...], má kipcsak földre költözött"
Messze még a hajnal... ;-)
index.hu/gazdasag/2019/11/14/oriasi_segitseg_keszul_a_ner_rejtozkodo_milliardosainak/
Ami a pár ellenzéki kézre került önkormányzatnál a "varrás alól felfeslett", az eléggé ijesztő (és az csak az amúgy is már eléggé kiürített önkormányzat). Mo. a bolsi TU-MAL-MET fázisban :-(

taga20 2019.11.14. 19:17:22

@ijontichy: hát láttunk már anno aranyvécékefét is, asztán abból is fejvesztett menekülés lett.

szerintem ne adjuk ilyen könnyen fel;)

uploads.disquscdn.com/images/fe4bf1b97c43ac352deb2c32c5efaff102d2cf743bc0c71b669717797182a3e8.jpg?w=800&h=460

taga20 2019.11.14. 20:20:00

@Quercus Maximus:

"Hát már nem emlékszel rám csúnya fijú?"
mi van erdész, még köcsög is lettél?:)))

jézusmária, távozz tőlem sántán!:)))

Brix 2019.11.14. 21:05:28

@Quercus Maximus: Szerintem majd te fog rá emlèkezni, ha szètrúgom a szaros valagadat, te fèlkegyelmű ócska troll!

Brix 2019.11.14. 21:10:11

@taga20: Ja, mindig is köcsög volt...A múltkor valami ilyesmit írt egy politikai blogban: " Megyek a villamoson , a fodrászomhoz" Óhh, gondoltam ez sem lehet normális ...ès lám csak , beigazolódott ...

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.14. 21:53:38

@Brix:

"nem is azért küldik őket , hogy meggyőzzenek valakit, csak hogy szètoffoljanak mindent"

Ez így van, de még belőlük is lehet tanulni. unionista/444 felhozott egy csomó nagyon érdekes kérdést amik megválaszolása rengeteget segített nekem a gondolataim rend(szer)ezésében.

Brix 2019.11.14. 22:37:20

@neoteny: Igen, de az " Unionista " - nem viselkedett trollkènt, mert sokszor előadta a saját " antitèzisèt" - amire egyúttal letett egy választ , egy másik tèzist alkotni , így szüksèges is volt rá , hogy működjön normális, kètoldali kommunikació...Persze, a" vègèn" már ő is túltolta, amikor kifogyott az èrvekből, de legalább valamilyen szinten komolyan vehető volt addig, amíg nem jött elő az etnikai "kártyával" - ami persze a veresèg beismerèsènek egyik formája... A másik " kollèga- a "Bèlaim" - "viszont nem vehető komolyan, semennyire sem, mert csak piszkoskodni, trollkodni jött ide, egyszerre 2-3 nicket használva egy poszton belül , Így èn azt gondolom , hogy a Civisvárosi mèg èppen " belefèr " a blogba, a másik viszont egyèrtelmű bannolás...

2019.11.14. 22:52:54

@neoteny:
még csak nem is erről van szó. ez benéz egy ilyen blogba, mint ez, egyből lejön neki, hogy itt "tanultak" vannak(vagy tanulté a blog és tanult hozzászólók is vannak), és egyből hányik a libsiszagtól, ami egy póz és dacreakció(nyilván) a gyursányi-szadesz bukás óta.
-de! odaát ezen a hóbaszott blogon tök elfogadható normális dolgokat is firkál, amit akár itt is megtehetne, ha nem lenne egy frech, keck(jól mondom) megalomán, narcisztikus pöcs(ami szintén egy járvány).
a következőben bemásolok egy kommentjét pl., hogy milyen a jogállam helyzete szerinte, de tök normálisat ír arról, h mennyire szükség lenne liberális demokrata pártra. sztem valamennyire képben van a gazdaságban is. szal ez egy divat ez az új modor, hogy értelmes embernek nem lehet értelmiségi habitusa. a tisztelet, előzékenység, nyájasság(nyálasság :D hogy mást ne mondjak) elfogadhatatlan. pokróc modor. beköszönésként a közellenség és a vélt odatartozók rugdosása. ez az ami működik és elfogadható.
na. nem tudom linkelni, mert szar a böngészőm és különben is a blog alatt 30valahányezer komment közül a huszonXezredik lehet; copy-paste. nem kell félni. nem lesz olyan szörnyű.

2019.11.14. 22:54:27

Béláim, gondolkodjunk! 2019.11.05. 14:17:23
@MAXVAL bircaman közíró:

A jelenlegi jogbarmolás az, ami a nagyuraknak jó Max.
A jogállamiság, és annak alapvető eleme a jogbiztonság nem kizárólag liberális métely, hanem a demokrácia alapkövetelménye. Az illiberális demokráciáé is.

Ma Magyarországon nincs jogbiztonság, így ma Magyarország nem, vagy csak részben jogállam.
Ha egy országban a törvényhozással fölhatalmazott parlament kihasználva jelentős többségét személyre, személyekre, kivételezett csoportok szabott törvényeket, hoz, ha kell napok alatt, ha a törvényekben fölhatalmazott kormányzati intézmények hónapokig, évekig nem hozzák meg a kapcsolódó jogszabályokat, ha az ügyészség, rendőrség egyértelmű bűncselekményeket nem hajlandó kivizsgálni, földeríteni, az az ország nem jogállam.

Az AB már 1992-ben világosan kimondta:

„A jogállam nélkülözhetetlen eleme a jogbiztonság. A jogbiztonság az állam – s elsősorban a jogalkotó – kötelességévé teszi annak biztosítását, hogy a jog egésze, egyes részterületei és az egyes jogszabályok is világosak, egyértelműek, működésüket tekintve kiszámíthatóak és előreláthatóak legyenek a norma címzettjei számára.....

[a] jogbiztonság megköveteli a jogszabályok olyan világos és egyértelmű fogalmazását, hogy mindenki, akit érint, tisztában lehessen a jogi helyzettel, ahhoz igazíthassa döntését és magatartását, s számolni tudjon a jogkövetkezményekkel. Ideértendő az is, hogy ki lehessen számítani a jogszabály szerint eljáró más jogalanyok és állami szervek magatartását.”

Az, hogy egy kormány sikeres a gazdaság területén, hogy tevékenysége következtében javul az állampolgárok életszínvonala, jövedelmi viszonyai, hogy támogatja egyes kiemelt csoportok, pl. a családok boldogulását....az még nem hatalmaz föl egyetlen kormányt sem, hogy gátlástalanul osztogassa a közpénzt az olichargáinak, a klientúrának, hogy milliárdokat költsön az adófizetők pénzéből a miniszterelnök mániáira, hogy mentességet biztosítson a hűbéreseinek a felelősségre vonás alól.

Ha egy kormány ezt teszi, akkor az lábbal tiporja a jogállamiságot

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.15. 00:14:31

@Bánegressy:

"tök elfogadható normális dolgokat is firkál, amit akár itt is megtehetne"

Akkor az én hibám, hogy itt rögtön trollá változott: én jöttem a fúróval, hogy _miért_ kellenének olyan pártok Mo-ra amiket ő megálmodott. Ez a kérdezősködés őt annyira elszomorította, hogy egyből elkezdett hülyézni amire én balfaszozással válaszoltam és innét már csak lejjebb adtuk a színvonalat.

Ami szomorú, de én nem fogom visszafogni magam senki kedvéért. Aki észt kíván osztani, annak fel kell készülnie a köpködésre is. Jó esetben kognitív köpködésre; rosszban meg úgy ahogy itt is történt.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.15. 05:45:18

@kiir:

How Crony Capitalism Works

Higher political contributions equals more government contracts on even better terms

by RONALD BAILEY

reason.com/2017/01/03/how-crony-capitalism-works/

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.15. 09:29:15

@Béláim, gondolkodjunk!:

"kifejtettem a véleményem"

Ja, ezt mondhattad volna rögtön az elején. Mert nagyon úgy tűnt, hogy arról beszélsz, amit te _tudsz_.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.15. 10:12:27

@Quercus erdész:

"Nincs ezzel gond barátom."

Valóban nincs. Ahogy Daniel Patrick Moynihan lényegretörően megállapította: mindenkinek joga van a saját véleményéhez, de senkinek sincs joga a saját tényeihez.

Így hát a véleményeidet szabadon elmondhatod; és azok még csak nem is kritizálhatóak, hiszen azok személyesen a tiéid: annál szubjektívebb dolog pedig nem is létezhet. Senki más nem döntheti el azt, hogy mik legyenek _a te személyes preferenciáid_.

De a te személyes preferenciáid semmiféle kötelezettséget sem rónak embertársaidra (magyarokra és nem-magyarokra). Nekik is megvannak a saját személyes preferenciáik. _De gustibus non est disputandum_, mondták az ókori rómaiak. _Ennyi_ eszük már nekik is volt.

De ha az észosztás igényével beszélsz, ha azt állítod, hogy az állításaid _igazak_ -- vagyis a _tudásodat_ vezeted elő az állításaidban --, akkor azokat _érdemben_ megköpködni mindenki más _feladata_, nem csak joga. Csak úgy juthatunk _tudáshoz_: mindenki számára hasznos ismeretekhez.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.15. 11:40:11

@Bánegressy:

"azon is túl vagyok, hogy érdekelnek-e igazán ezek az itt felmerülő kérdések, mert rájöttem, hogy a világ tök öntörvényűen megy az én elvi, vagy elvtelen álláspontom nélkül is"

Azért ennél többről van szó.

De tudod mit? te kijössz az asszonyoddal: _az_ az igazi eredmény. Az összes itteni agyaskodás semmit sem ér egy egészséges domesztikus állapot ellenében.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.15. 11:58:53

Ami pedig a 'libsik' fikázását illeti, megérdemlik:

[...]

The progressive-socialist alliance has wasted no time laying out an ambitious agenda. It includes ordinances for rent control, drug-consumption sites, decriminalization of prostitution, legalization of homeless encampments, defunding critical police programs, free public transit, and an array of new taxes, including a “mansion tax,” “excess compensation tax,” and an “Amazon tax” three times larger than the original levy that was repealed last year. Amazon tried to unseat Seattle’s progressive regime, but the progressives have only strengthened their hold on municipal power—and now they’re out for revenge.

[...]

www.city-journal.org/seattle-progressive-city-council-amazon

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.15. 12:52:21

@Bánegressy:

Az Index-cikk érdekes, Kevin White-ról most hallottam először (letűnt 3 évvel azelőtt, hogy én megérkeztem Kanadába).

kiir 2019.11.15. 13:04:11

@neoteny:
Köszi, de nekem szántad? Ennek mi köze ahhoz, hogy egy sokkoló választási eredmény után az 5. sz. párttagkönyv tulajdonosa rácsodálkozik arra, hogy pár éve nincs tagfölvétel a Fideszbe, de még a Fidelitasba se?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.15. 13:07:01

@kiir:

Annyi, mint amennyi a te kommentednek volt, amire linkeltem.

kiir 2019.11.15. 13:38:03

@neoteny:
Szuper.

Én azért utóbb elmagyaráztam, hogy hogyan értettem, és arra te válaszoltál is (értelemszerűen kritikusan). Most ne mondd már, hogy dobhatom ki azt a válaszodat, mert még megtörik bennem a hit, hogy értelmes vitapartner vagy.

(Na jó, az már nem.)

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.15. 16:10:01

@kiir:

"Most ne mondd már"

De mondom -- ill. mondtam a linkelt cikkel.

kiir 2019.11.17. 12:34:04

@neoteny:
Szóval úgy döntöttél, hogy ha már nem értesz egyet magaddal, akkor a két válaszod közül az elsőt dobod ki, és a másodikat tartod meg. Remek döntés -- de jól megfontoltad, vagy még várhatok későbbi változásokra?

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.17. 13:42:43

@kiir:

"még várhatok későbbi változásokra?"

Azt mindig célszerű feltételezned: úgy nem érhet meglepetés téged.

kiir 2019.11.17. 23:46:09

@neoteny:
Praxisomban te vagy az első ember, aki nyíltan leírja, hogy célszerű őt hülyének néznem, mert úgy nem érhet meglepetés.

Őrült beszéd, de van benne rendszer.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.17. 23:56:11

@kiir:

"Praxisomban"

Az elkurvulásodért ne engem próbálj meg felelőssé tenni.

kiir 2019.11.18. 00:10:29

@neoteny:
Célszerű feltételeznem, hogy mondataidban még várhatok későbbi változásokra. Így erre a feltételezhetően átmeneti véleményedre nem célszerű figyelemmel lennem.

neoteny · http://word.blog.hu 2019.11.18. 00:24:09

@kiir:

Whatevs.

Gyere ki a hóra, haver: regisztrálj be (fizetős) a quillette.com-ra aztán toljuk ott angolul, sokkal jobb publishing rendszerben, vagy két tucatnyi aktív kommentelő részvételével. Ott tanulhatsz a náladnál gyakorlottabbaktól, hogy hogyan lehet kóstolgatni engem -- és hogyan pattintom le őket angolul. :)

Ha ehhez nincs kedved, akkor szűnj meg, kérlek.

vekeke 2019.11.18. 09:08:53

Az idézet Vörösmarty Mihálytól való nem Kölcsey Ferenctől.A vers címe A Guttenberg-albumba.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2019.11.18. 09:47:58

@vekeke: Elnézést, valóban, epic fail, javítottam

vekeke 2019.11.18. 13:36:35

@HaFr: abszolut ide illik az idézet,mondhatnám sajnos, hiszen az egész vers igen aktuális.
süti beállítások módosítása